Waar ik persoonlijk veel problemen mee had was dit:
spoiler:
Dat gevecht met die stone-giants mag dan wel in 't boek gestaan hebben (wel anders, maar dat noemen we dan maar artistieke vrijheid), maar naar mijn mening zagen de stone-giants er niet uit. Daarnaast was het echt bizar: het ene moment slopen ze de halve berg, het volgende moment vinden ze 'n grot met 'n gladde!, dus vermoedelijk handgemaakte vloer, niet eens zover van de ingang, en 't moment daarop vallen ze door 'n spleet in die vloer. Dat de stone-giants géén schade hebben gebracht aan die kamer en de gang daaronder vind ik zeer ongeloofwaardig. De aanwezigheid van dit gevecht in de film vond ik sowieso scherm-vulling: ja, het mag dan in 't boek gestaan hebben, maar wat de link met het verhaal was, was totaal niet duidelijk geworden.
Het tweede dat me écht, écht stoorde, was die "slee-rit" door de grotten van de goblin-king: zo vreselijk ongeloofwaardig, zo alle natuurwetten en logica tartend, dat het gewoon pijn deed.
De konijnen-slee vond ik nog meevallen: dat ding kon nog magisch zijn, en die konijnen waren natuurlijk sowieso al über-beesten. Maar die slee-rit op de restanten van de brug, nee, dat ging er bij mij niet in.
Het tweede dat me écht, écht stoorde, was die "slee-rit" door de grotten van de goblin-king: zo vreselijk ongeloofwaardig, zo alle natuurwetten en logica tartend, dat het gewoon pijn deed.
De konijnen-slee vond ik nog meevallen: dat ding kon nog magisch zijn, en die konijnen waren natuurlijk sowieso al über-beesten. Maar die slee-rit op de restanten van de brug, nee, dat ging er bij mij niet in.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!