Ja, ik. Ik heb thuis zo'n tv, waarbij ik de hogere Hz-techniek vreselijk vind en ik was (mede n.a.v. deze thread) bang dat bij The Hobbit ook te hebben. Maar goed, dat weet je niet tot je het uitprobeert, dus gisteravond bij Pathe Arena de 3D IMAX HFR-versie gekeken. Ik had helemaal geen last van die 48FPS - bij snelle scenes was het mooi, bij langzame scenes stoorde het me niet.MsG schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:56:
Zijn er mensen die de interpolatie op TV's nooit konden waarderen en lelijk vonden, maar The Hobbit wèl anders vonden qua beeld?
Het verhaal blijft bagger, maar dat vond ik ook al toen ik het boek las. Te weinig diepgang, de good guys zijn vrijwel uitsluitend goed en de bad guys zijn overduidelijk in alle opzichten slecht. Beide kampen zijn daarmee ongeloofwaardig. Vervolgens hoop je dat iemand die irritante good guys een kopje kleiner maakt, maar helaas, de hoofdpersonen zullen per definitie overleven. In vergelijking met bijvoorbeeld Game of Thrones, waar de personages veel driedimensionaler zijn en bovendien iedereen in iedere aflevering het loodje zou kunnen leggen, maakt dat het verhaal erg saai.
Maar dat wist ik uiteraard allemaal al van tevoren, daarvoor ging ik dus ook niet naar de bioscoop. Ik ging naar de bioscoop om overweldigd te worden met mooie beelden en spektakel. En dat is helemaal gelukt, hoewel ik pas bij het laatste deel van de film
spoiler:
écht begon te genieten.m.u.v. de belachelijke scène met die vechtende rotsen
Overigens nog een momentje dat normaal irritant zou zijn, maar nu wel grappig was:
spoiler:
Een halve seconde voordat Gandalf plotseling met een grote klap verscheen in de goblingrot, ging in de zaal een mobiele telefoon af. Vanwege de timing was dat erg leuk. Een beetje alsof Gandalf wilde zeggen 'somebody called?'
Al met al heb ik me dus prima vermaakt.