Yup, geen slechte ep, maar zeker geen klassieker. De Bruce Lee referenties met Mark Zuckerberg waren wel goed
Ik vond hem wel leuk, ik weet niet hoe goed Mark Zuckerberg als speaker is verder in het echt (Elon Musk schijnt ook heel slecht te zijn).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Geen reacties nog? Heb me echt vermaakt met de nieuwste aflevering. Lekker tempo en weer een beetje old school. Beste aflevering van dit seizoen. Misschien ook wel van vorig seizoen.
Ik vond het de slechtste eigenlijk, dat gangstergedoe met die bejaarden was slecht uitgewerkt en verder was het vooral poep en pies humor.
/▌
Anoniem: 224360
Wat vond je slecht uitgewerkt? De boodschap was prima. Waar gaat het mis? Als mensen weggestopt worden en de maatschappij er niet meer naar kijkt. Zowel gevangenissen in de US als bejaardentehuizen zijn een gruwel. Spot on.
Ik snap de vergelijking wel. Ik had het idee dat er meer in zat, om de andere afleveringen moest ik meer lachen. Maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk.
/▌
Anoniem: 224360
Als je nou uitlegt wat er dan meer mee gedaan had kunnen worden wordt het misschien duidelijk. Misschien heb je een briljant idee.
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Ik vind het wel leuk, andere aflevering (met zuckerberg) waren hilarisch, deze idd wat minder, maar nogsteeds spot on.
😆 - Denk ook eens om ;)
Stukje achtergrond. In de VS is drugs overdosis een epidemie en inmiddels de nummer 1 doodsoorzaak. Dit begint vaak met een verslaving aan pijnstillers en andere medicatie.Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:38:
Wat vond je slecht uitgewerkt? De boodschap was prima. Waar gaat het mis? Als mensen weggestopt worden en de maatschappij er niet meer naar kijkt. Zowel gevangenissen in de US als bejaardentehuizen zijn een gruwel. Spot on.
Ik vond het een hilarische episode. Goed verhaal en die scheten van die oude vrouw op de achtergrond. Ik kwam niet meer bij. Ben benieuwd of we dat nieuwe jongetje nog vaker terugzien.
PSN: Shiver23
not by a long shot.Shiver23 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:32:
[...]
Stukje achtergrond. In de VS is drugs overdosis een epidemie en inmiddels de nummer 1 doodsoorzaak. Dit begint vaak met een verslaving aan pijnstillers en andere medicatie.
https://www.cdc.gov/nchs/fastats/leading-causes-of-death.htm
Met ongeveer 100 doden per dag is het wel een serieus probleem. En dat is de achtergrond van de aflevering. Dat was mijn punt.
http://time.com/4890536/opioid-heroin-overdose-deaths/
http://time.com/4890536/opioid-heroin-overdose-deaths/
Same hereSaturnus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:10:
Deze vond ik best wel grappig over het algemeen.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Ik vond het een leuke aflevering, heb gegrinnikt
Niet? Het was een sterke verwijzing naar het fenomeen Killer Clown (nu nog actueler door de reboot van IT)mystic schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:04:
[...]
Same hereHoewel aan een feestdag gekoppeld verder gelukkig geen andere actualiteiten zover ik kon zien, en dan maken ze prima afleveringen
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Mnee, dat zag ik er niet direct in, sorryJoarie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:23:
[...]
Niet? Het was een sterke verwijzing naar het fenomeen Killer Clown (nu nog actueler door de reboot van IT)
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Heb nu 4 vd 8 afl. (tot nu toe van dit seizoen) gezien, en het valt me niet mee. Alhoewel die trap in de noten van Zuckerberg, das wel aardig.
Marcus Preston doel je op? Vond hem hoge irritatiegraad bezitten. Hij was dus nog nooit langs geweest?Shiver23 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:32:
[...]
Ben benieuwd of we dat nieuwe jongetje nog vaker terugzien.
Was de laatste aflevering een referentie naar Southpark zelf 
Ik vond het wel een beetje bij de laatste replies hier passen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja, het was een stukje zelfreflectie. Maar ook dit is relevant:nero355 schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:34:
Was de laatste aflevering een referentie naar Southpark zelf
http://www.sandiegouniont...y-20170922-htmlstory.html
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Die zelfreflectie herkende ik er ook in, hoe Terrance en Phillip nu oud waren, zijn ze Trey en Parker ? Bizar dat me dit nog nooit eerder opgevallen is, maar in deze aflevering viel het toch op als referentie.
Bizar eigenlijk hoe South Park weer inspeelt op de actualiteit. Ik bedoel wie geeft Mr. Garrison het recht om Toronto tot hoofdstad van New York te bombarderen?
Nu zit ik toch met een serieuze kwestie. Ik heb twee keer een fout gemaakt door een collega mee uit te vragen? Wist niet dat mensen daarvan moeten kotsen
.
Nu zit ik toch met een serieuze kwestie. Ik heb twee keer een fout gemaakt door een collega mee uit te vragen? Wist niet dat mensen daarvan moeten kotsen
Als je heel erg politiek correct bent en dus absoluut geen relatie met een collega kan hebben anders dan een professionele, dan wel ja.luxzenburcht schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:18:
Nu zit ik toch met een serieuze kwestie. Ik heb twee keer een fout gemaakt door een collega mee uit te vragen? Wist niet dat mensen daarvan moeten kotsen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
#MeToo.luxzenburcht schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:18:
Bizar eigenlijk hoe South Park weer inspeelt op de actualiteit. Ik bedoel wie geeft Mr. Garrison het recht om Toronto tot hoofdstad van New York te bombarderen?
Nu zit ik toch met een serieuze kwestie. Ik heb twee keer een fout gemaakt door een collega mee uit te vragen? Wist niet dat mensen daarvan moeten kotsen.
Je ondergeschikte daten is tegenwoordig een dingetje.
IT en Stranger Things beide niet gezien, dus snapte geen enkele referentie. Vond het dus daarom niet grappig.
Dat met de whites en de extreme MeToo PCness was wel weer leuk.
Dat met de whites en de extreme MeToo PCness was wel weer leuk.
fookin mad fer it
Beide zijn wel de moeite om te zien, ik denk dat IT binnenkort wel te koop/huur/stream is en Stranger Things staat op Netflix.
De IT referenties gingen vooral om de scary dingen met Trump, euhm, Mr Garrison zoals hoe hij mensen stalkte en de rode ballon die vrij typisch is voor IT.
De Stranger Things referenties gingen vooral over de coole 80's muziek en referenties die de serie toont, maar in het geval van South Park komt er vooral de crap uit
Voor beide was een referentie ook dat ze als een bende kids op hun fiets door het bos gingen bijvoorbeeld, iets dat IT en Stranger Things allebei tonen.
De IT referenties gingen vooral om de scary dingen met Trump, euhm, Mr Garrison zoals hoe hij mensen stalkte en de rode ballon die vrij typisch is voor IT.
De Stranger Things referenties gingen vooral over de coole 80's muziek en referenties die de serie toont, maar in het geval van South Park komt er vooral de crap uit
Voor beide was een referentie ook dat ze als een bende kids op hun fiets door het bos gingen bijvoorbeeld, iets dat IT en Stranger Things allebei tonen.
"Can we talk about a friend shooting the president?"
Gezellig uitje met Dick Cheney?CopyCatz schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:24:
"Can we talk about a friend shooting the president?"
Vond afl. 9 goed.....en tevens 8 ook wel, Cartman onder de plak.
Is dat dan de nieuwe lijn van Trey en Parker, dat ze experimenteren met "love", althans vroeger deden ze dat minder.
Alf. 7, tja Kyle met zijn goede rechtervuist viel op.
Afl. 5 en 6, ronduit shit.
Is dat dan de nieuwe lijn van Trey en Parker, dat ze experimenteren met "love", althans vroeger deden ze dat minder.
Alf. 7, tja Kyle met zijn goede rechtervuist viel op.
Afl. 5 en 6, ronduit shit.
Misschien zitten ze zelf onder de plak, of voelt dat soms zo in de huidige fase van hun leven
Zou me niks verbazen, de thema's groeien een beetje met hun mee.
/▌
Matt stone is met zijn bazin getrouwdMarzman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:25:
Misschien zitten ze zelf onder de plak, of voelt dat soms zo in de huidige fase van hun levenZou me niks verbazen, de thema's groeien een beetje met hun mee.
Voor de gene die het gemist hebben; #CancelSouthpark !
Ehm ik bedoel: seizoen 22 is begonnen met aflevering 1 - Dead Kids! De eerste aflevering was vorige week...
Ehm ik bedoel: seizoen 22 is begonnen met aflevering 1 - Dead Kids! De eerste aflevering was vorige week...
[ Voor 38% gewijzigd door Groentjuh op 02-10-2018 13:22 ]
Gisteren gezien. Vond het een erg sterke aflevering. Extreem ongemakkelijk die school shootings. En hoe iedereen er mee omgaat.
Ik heb alleen het begin gezien, een beetje hetzelfde als hoe wij vorig jaar reageerden op aanslagen (in overdreven vorm natuurlijk)Shiver23 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:22:
Gisteren gezien. Vond het een erg sterke aflevering. Extreem ongemakkelijk die school shootings. En hoe iedereen er mee omgaat.
/▌
Hey, South Park. Het zegt genoeg dat ik er nu pas achter kom dat het seizoen weer draait. Reactie-aantal hier ook erg laag.
Ik denk dat ze wel veel kijkers zijn kwijtgeraakt met de laatste paar seizoenen, maar dit seizoen lijkt wel wat beter te worden.
Ik neem ze op, maar ben nog niet onder de indruk van de eerste drie afleveringen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Net even gekeken. De 1e aflevering van het seizoen was aardig, ik moest een paar keer grinniken om Randy. Nummer 2 en 3 minder.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ik vond de eerste afleveringen weer wat op de oude South Park lijken. De laatste aflevering, met Mr. Hankey: mhoah... Dacht dat ze dat wel achter zich gelaten hadden.
Weer een oude bekende terug
Eerst mr Hankey, nu een (meestal) stoned figuur
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Towelie? Bah.Raven schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:00:
Weer een oude bekende terugEerst mr Hankey, nu een (meestal) stoned figuur
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Met een opvallend beroep
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hij wordt hier pas vanavond uitgezonden... (maar ik vind het een van de slechtste karakters)
Loopt Nederland tegenwoordig maar één dag achter?gambieter schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:14:
[...]
Hij wordt hier pas vanavond uitgezonden... (maar ik vind het een van de slechtste karakters)
[ Voor 67% gewijzigd door Raven op 18-10-2018 12:39 ]
Oscar Wilde
Kom eens onder die steen vandaan!Raven schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:36:
Loopt Nederland tegenwoordig maar één dag achter?
Random bron : https://www.spfan.nl/nieu...vering-2204-tegridy-farms
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Kwaliteit is South Park. En dat is zeker een compliment maar niet meer dan dat.gambieter schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:37:
Ik neem ze op, maar ben nog niet onder de indruk van de eerste drie afleveringen.
Imperfectionist.
Weet ik niet, ik woon in het VKRaven schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:36:
Loopt Nederland tegenwoordig maar één dag achter?
Ik vond er niets aan vanavond.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 19-10-2018 00:35 ]
De laatste afleveringen vond ik weer erg sterk.. Manbearpig en Satan
Het valt wel op dat ze dit season veel karakters uit het verleden terughalen: Towelie, Mr Hanky, Ned (Jimbo kwam wel eens voor eerder), Al Gore, ManBearPig, Satan.
Zelf niet zoveel last van gehad maar dat is dan mooi voor de mensen die vonden dat er iets teveel actualiteit en te weinig random leipe shit in de laatste seizoenen zat.
Manbearpig weer terug idd!
Ben me weer prima aan het vermaken dit seizoen
.
Manbearpig weer terug idd!
Ben me weer prima aan het vermaken dit seizoen
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Should we start to get concerned?temp00 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:17:
Zelf niet zoveel last van gehad maar dat is dan mooi voor de mensen die vonden dat er iets teveel actualiteit en te weinig random leipe shit in de laatste seizoenen zat.
Manbearpig weer terug idd!![]()
[YouTube: Randy Marsh's OMG]
Ben me weer prima aan het vermaken dit seizoen.
22e seizoen en nog steeds spot on met hun sarcasme en actualiteit. Niks dan lof voor de heren
@RocketKoen ofc, het is manbearpig! I'm zssuper zserial
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
De laatste 2 seizoenen hebben ze nostalgie en JJ Abrams een beetje zitten afkraken met de 'Member Berries en nu keihard Al Gore, Manbearpig, Towlie, en Mr. Hankey in de eerste paar afleveringen vol inzetten.
Al zijn sommige scenes wel al klassiekers.
Al zijn sommige scenes wel al klassiekers.
spoiler:
Ja.
[ Voor 25% gewijzigd door Ra5a op 17-11-2018 11:37 ]
Imperfectionist.
Southpark heeft twinting jaar lang een gereedschapskist gevuld met karakters en symbolen. Nu maken ze gebruik van hun gevulde kist, alles wat daar uit komt heeft een hele geschiedenis en een hoop context en realties. Daarmee scheppen ze extra lagen in het verhaal en kunnen ze een krachtige boodschap geven, zelfs als het aan het oppervlak alleen maar lijkt te gaan over het afzeiken van beroemdheden en het nieuws bekritiseren.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
S22e07 was wederom een krachtig statement. Als zelfs regeringen die totaal anti-klimaat zijn in door hunzelf geschreven rapporten aangeven dat het al 5 over 12 is en dat soort rapporten proberen weg te moffelen, dan is het wellicht tijd om te accepteren dat het *echt* 5 over 12 is.
[ Voor 74% gewijzigd door FunkyTrip op 24-11-2018 15:27 ]
Dit dus.
Tjonge jonge, wat zijn ze dit seizoen weer lekker op dreef!
Gele hesjes, consumer/workers, reduceerde middleclass
Gele hesjes, consumer/workers, reduceerde middleclass
Erg goede aflevering weer ja. De scene in het winkelcentrum was hilarisch
De laatste paar afleveringen zijn inderdaad veel leuker dan die van het vorige seizoen 
Hopelijk blijft het steeds meer de goede kant opgaan!
Hopelijk blijft het steeds meer de goede kant opgaan!
Deze keer was Mr. Slave te zien, zijn er nog andere oude personages gespot ?
Die psycholoog van aflevering Wikipedia: T.M.I. (South Park)Phuncz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:28:
Deze keer was Mr. Slave te zien, zijn er nog andere oude personages gespot ?
Was te zien in Buddha Box
Amazon als "the company store" was ook erg sterk, en best wel raak.
Vanavond begint het weer.
Seizoen 23.
Over de laatste 5 seizoenen was ik op de momenten zelf niet tevreden, maar na recent terugkijken toch nog nieuwe lagen van humor kunnen ontdekken, dus ik kijk toch enigszins naar aankomend seizoen uit.

Over de laatste 5 seizoenen was ik op de momenten zelf niet tevreden, maar na recent terugkijken toch nog nieuwe lagen van humor kunnen ontdekken, dus ik kijk toch enigszins naar aankomend seizoen uit.
Hoe laat komt ie Nederlandse tijd onlineSaturnus schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:00:
Vanavond begint het weer.Seizoen 23.

Vorige seizoen zat een paar goede tussen
Wikipedia: Franchise Prequel
Butters als online troll
Heel s22 gemist, wilde het niet inhalen, had het wel gehad met deze serie. Tot ik gisteren op CC die afl. (1206....over logging) zag, over dat internet eruit ligt, iconisch. Dus toch maar weer kijken, en ja s23 is begonnen, ik weet het.
Ik kijk momenteel S1 weer op Netflix, nog steeds veel beter dan de laatste 10 seizoenen bij elkaar vind ik
Minder politieke crap inderdaad!s0kkie schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:27:
Ik kijk momenteel S1 weer op Netflix, nog steeds veel beter dan de laatste 10 seizoenen bij elkaar vind ik
Maar ik moet wel zeggen dat Randy weer lekker bezig is dit seizoen!
Eens kijken waar dat gaat eindigen...
Ja, en Mohammed de profeet durven ook zij niet af te beelden (ok het is 1x even wel gebeurd dacht ik), dus wat dat betreft....maar goed daarover kan je gelijk een nieuw en controversieel topic beginnen.
Hmmm China vond die laatste aflevering niet leuk. Nu kunnen ze daar geen south park meer kijken en het daarover hebben!
En soms was het subtieler. Het vliegtuig waar Randy mee aankwam in China was China Airlines, de nationale luchtvaartmaatschappij van Taiwan
Oscar Wilde
Ik moet maar snel die aflevering gaan kijken voor die offline gaat.
/▌
Ep 3 was erg goed, heb goed kunnen lachen. Het idee van een vaccinatierodeo is fantastisch
Een goede sneer naar de anti-vaxers inderdaad. Vooral de referenties naar China vind ik geweldig ! Laten we hopen dat Comedy Central niet dezelfde mentaliteit inkomstenbron heeft als Blizzard
[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 12-10-2019 09:14 ]
Pfff dat einde van Cartman zijn moedergambieter schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:39:
Ep 3 was erg goed, heb goed kunnen lachen. Het idee van een vaccinatierodeo is fantastisch
Je kan nog steeds gewoon legaal online kijken: https://southpark.cc.com/full-episodes/s23e03-shots
Er is ook een legale Kodi plug-in uit de officiële repository die de website als bron gebruikt!willemd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:00:
Je kan nog steeds gewoon legaal online kijken: https://southpark.cc.com/full-episodes/s23e03-shots
Dat zeker en zo kijk ik ze ook, maar daarnaast download ik het omdat streamen gewoon kut is. Kost meer data, afhankelijk zijn van anderen en afleverignen kunnen offline gehaald worden.willemd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:00:
Hoe fijn het ook is dat het legaal te streamen is. Het is geen oplossing. Het is gewoon handig.
Ik vind dit seizoen wel weer oke. Ben blij dat die PC zooi na de achtergrond is verdwenen. F*cking hipsters. Wat slecht was dat.
[ Voor 11% gewijzigd door Core2016 op 18-10-2019 23:57 ]
Vanavond Ep4 gezien. Die was niet grappig.Core2016 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:56:
Ik vind dit seizoen wel weer oke. Ben blij dat die PC zooi na de achtergrond is verdwenen. F*cking hipsters. Wat slecht was dat.
Ik vond EP04 best aardig. 05 en 06 ook. Het is geen topmateriaal maar het lijkt alsof dit seizoen minder dieptepunten heeft, en alleen dat maakt het al leuker om te kijken.
Ik vond de laatste wel tof, alleen noemen ze het een season finale en staan er nog vier afleveringen die zouden komen op de website. Misschien dat het dan weer gewoon Southpark is ipv Tegridy Farms.
/▌
het is winter geworden dus de farm is dichtMarzman schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:53:
Ik vond de laatste wel tof, alleen noemen ze het een season finale en staan er nog vier afleveringen die zouden komen op de website. Misschien dat het dan weer gewoon Southpark is ipv Tegridy Farms.
Ze hebben al een tijdje door dat Stan, Kyle, Eric en Kenny het niet meer redden om kijkers te houden. Ook zijn Matt en Trey wat ouder aan het worden en zullen zich misschien wat meer identificeren met een Randy of Gerald dan met de kids tegenwoordig. Dat lijkt alleszins het geval te zijn want sinds een tijdje krijgen we flink wat meer aandacht op de volwassenen in South Park en dan vooral Randy.
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Maar Randy is wel echt een held gewoon! 
OK, OK, OK, niet in alle afleveringen, maar als er een goeie bij zit dan is die ook echt retegoed!
OK, OK, OK, niet in alle afleveringen, maar als er een goeie bij zit dan is die ook echt retegoed!

Waar ik het vorige seizoen van Southpark nog erg goed vond, vind ik de hele Tegridy Farm verhaallijn maar suffe afleveringen opleveren. Het is maar zelden echt scherp of grappig en soms zelfs langdradig. Ik merk dat ik niet meer sta te trappelen voor de volgende aflevering maar achter loop.
Aan de activiteit in dit topic te zien ben ik niet de enige.
Ik had de hoop dat het na Tegridy Farm weer goed zou komen, maar na de eerste aflevering van PC Babies te hebben gezien is die hoop weggezakt.
PC Babies zijn natuurlijk het omgekeerde van waar Southpark ooit mee begon. Een stel kleuters die de meest grove dingen zeiden en flink tegen heilige huisjes aanschopten. Dat was echter wel altijd tegendraads. Ik heb Southpark altijd gezien als de dunne lijn tussen "grof" en "kwetsend". SP kon heel erg grof zijn maar bleef wel altijd "politiek correct" (in de positieve betekenis van niet /onnodig/ kwetsend).
De hele vraag wat wel en niet kan en waar de grens ligt is altijd belangrijk geweest voor Southpark, dus het is op zich geen vreemd thema voor Southpark, maar de hele uitwerking is maar suf. Veel verder dan "Politiek Correct is stom" lijkt het niet te komen. Schoppen tegen vooroordelen hoort bij Southpark, maar deze aflevering voelde als slap vooroordeelbevestigend. Misschien is dat inderdaad waarom de PC Babies het omgekeerde van de Southpark-jeugd is, maar erg interessant is het niet.
Aan de activiteit in dit topic te zien ben ik niet de enige.
Ik had de hoop dat het na Tegridy Farm weer goed zou komen, maar na de eerste aflevering van PC Babies te hebben gezien is die hoop weggezakt.
PC Babies zijn natuurlijk het omgekeerde van waar Southpark ooit mee begon. Een stel kleuters die de meest grove dingen zeiden en flink tegen heilige huisjes aanschopten. Dat was echter wel altijd tegendraads. Ik heb Southpark altijd gezien als de dunne lijn tussen "grof" en "kwetsend". SP kon heel erg grof zijn maar bleef wel altijd "politiek correct" (in de positieve betekenis van niet /onnodig/ kwetsend).
De hele vraag wat wel en niet kan en waar de grens ligt is altijd belangrijk geweest voor Southpark, dus het is op zich geen vreemd thema voor Southpark, maar de hele uitwerking is maar suf. Veel verder dan "Politiek Correct is stom" lijkt het niet te komen. Schoppen tegen vooroordelen hoort bij Southpark, maar deze aflevering voelde als slap vooroordeelbevestigend. Misschien is dat inderdaad waarom de PC Babies het omgekeerde van de Southpark-jeugd is, maar erg interessant is het niet.
Hmm... daar zeg je wat!CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:49:
PC Babies zijn natuurlijk het omgekeerde van waar Southpark ooit mee begon. Een stel kleuters die de meest grove dingen zeiden en flink tegen heilige huisjes aanschopten.
Misschien is dat ook de reden dat ik dat hele PC gebeuren liever zie verdwijnen!
Ik denk dat het geen toeval is maar een bewuste keuze. Aan het begin van de aflevering hoopte ik dat er een groot punt zou komen over oud vs nieuw of zo iets, maar dat bleef uit. Net als bij de Tegridy Farm verhaallijn heb ik zo iets van "Eh, was dat alles? Wanneer komt de grap nu?".
Het hele seizoen zit vol met dit soort tegenstellingen en vooral tussen vroeger en nu.
Tegridy Farm zie ik ook in dat kader. Toen SP nieuw was werd wiet gerookt door opstandige pubers, nu houden bedrijven en saaie huisvaders zich er mee bezig.
Vroeger kon SP tegen de maatschappij schoppen door positief te zijn over wiet, tegenwoordig.. eh.. tja... dan maar wiet belachelijk maken.
Het PC gebeuren zou je ook in dat licht kunnen zien. Toen Southpark net begon had de term "Politiek Correct" nog niet zo'n negatieve bijklank als nu. Er zat toen ook wel een beetje kritiek in, maar dat was "teveel van het goede". Niemand die PC zag als slechte bedoelingen, hooguit wat overdreven perfectionisme. Tegenwoordig wordt er beweerd dat het doel van PC is om meningen te onderdrukken en zijn er mensen die denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je eindeloos mag treiteren, kwetsen en beledigen, die denken dat het een verdienste is om grof en respectloos te zijn. Hoe moet een serie als Southpark daar nog over heen gaan?
Ik geloof dat er weer een aflevering van South Park aan zit te komen! Een speciale extra lange zelfs!
Trailer:
Trailer:
Komt donderdagavond om half 9 ook op Comedy Central hier. Zin in

Yes! Ben er klaar voor
Heerlijk ja, af en toe denk ik nog wel aan South Park episodes, sommigen zijn nu relevanter dan ooit. Die show is echt tijdloos.
Hm. Had er veel meer van verwacht.
Mee eens.AzzKickah schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:55:
Hm. Had er veel meer van verwacht.
Er zaten wel een paar erg leuke dingen tussen zoals de snorren.
En een paar mooie one-liners :
Don't quote the president in front of the children!
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ik had verwacht dat er inderdaad meer in zou zitten, maar ik had dan ook verwacht dat deze corona special op zich zelf zou staan en dat blijkt niet zo te zijn. Dat zal denk ik ook meespelen.
En misschien dat ze iets hebben laten liggen door je er gelijk middenin te zetten i.p.v. te beginnen bij het begin.
En misschien dat ze iets hebben laten liggen door je er gelijk middenin te zetten i.p.v. te beginnen bij het begin.
[ Voor 23% gewijzigd door Groentjuh op 02-10-2020 09:35 ]