Ik denk dat het geen toeval is maar een bewuste keuze. Aan het begin van de aflevering hoopte ik dat er een groot punt zou komen over oud vs nieuw of zo iets, maar dat bleef uit. Net als bij de Tegridy Farm verhaallijn heb ik zo iets van "Eh, was dat alles? Wanneer komt de grap nu?".
Het hele seizoen zit vol met dit soort tegenstellingen en vooral tussen vroeger en nu.
Tegridy Farm zie ik ook in dat kader. Toen SP nieuw was werd wiet gerookt door opstandige pubers, nu houden bedrijven en saaie huisvaders zich er mee bezig.
Vroeger kon SP tegen de maatschappij schoppen door positief te zijn over wiet, tegenwoordig.. eh.. tja... dan maar wiet belachelijk maken.
Het PC gebeuren zou je ook in dat licht kunnen zien. Toen Southpark net begon had de term "Politiek Correct" nog niet zo'n negatieve bijklank als nu. Er zat toen ook wel een beetje kritiek in, maar dat was "teveel van het goede". Niemand die PC zag als slechte bedoelingen, hooguit wat overdreven perfectionisme. Tegenwoordig wordt er beweerd dat het doel van PC is om meningen te onderdrukken en zijn er mensen die denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je eindeloos mag treiteren, kwetsen en beledigen, die denken dat het een verdienste is om grof en respectloos te zijn. Hoe moet een serie als Southpark daar nog over heen gaan?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.