After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

De populaire animatieserie South Park wordt tot en met 2019 bij Comedy Central uitgezonden.
Dat meldt Variety woensdag.
De Amerikaanse zender heeft dertig nieuwe afleveringen besteld. Dit betekent dat de serie zijn 300ste aflevering zal krijgen.
Komende september gaat het negentiende seizoen van start. Het is de bedoeling dat de komende vier jaar nog drie seizoenen worden uitgezonden. De geestelijke vaders Trey Parker en Matt Stone blijven als schrijvers aan de serie verbonden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ze maken elke aflevering altijd in 1 week, dus ik denk niet dat ze heel veel meer inspiratie opdoen dan normaal met een lange pauze. Misschien voor de eerste 2 of 3, maar daarna niet meer.mark-k schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:31:
Op zich niet verkeerd dat het ff wat langer stil heeft gelegen, er zijn toch een boel slechte afleveringen geweest de laatste paar seizoenen. Hopelijk hebben ze nu weer wat meer inspiratie voor fatsoenlijke afleveringen.
Straks ook op CC voor de niet piraatjes.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
/▌
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Scranton! What? The electric city.
Of zouden we toch nog een hidden-Lorde-achtige-rode-draad krijgen
Was trouwens wel voorspelbaar dat Kaitlin Jenner en Deflate-gate in de aflevering zouden komen...en ook nog even een snelle hint naar de Syrische vluchtelingen. Volgende keer Trump of die Gristen-clerk die haar werk weigerde vanwege haar geloofsovertuiging?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Cosby kwam ook nog voorbij.Joarie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:13:
Was trouwens wel voorspelbaar dat Kaitlin Jenner en Deflate-gate in de aflevering zouden komen...en ook nog even een snelle hint naar de Syrische vluchtelingen.
Oscar Wilde
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
"And it wasn't just the theme; it was also personified by an all-new character, PC Principal, who came in to replace Principal Victoria after a "Hot Cosby" scandal."
Oscar Wilde
Vind je? Het politiek correctheid begint hier ook een epidemie te worden. Kijk maar eens naar zaken zoals Pietendiscussie, (positieve) discriminatie, enz. Het is steeds makkelijker geworden om je op-je-teentjes-getrapte-mening te spuien via een willekeurig medium waarna de politiek in een voorspelbare kramp schiet.psychodude schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:16:
Erg Amerikaans tintje deze aflevering. Vond het persoonlijk niet heel sterk.
Doelde niet zozeer op het PC concept, maar de daarbij aangesneden onderwerpen. Deze waren erg overtrokken Amerikaans en van vrijwel geen mondiaal karakter.Joarie schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:14:
[...]
Vind je? Het politiek correctheid begint hier ook een epidemie te worden. Kijk maar eens naar zaken zoals Pietendiscussie, (positieve) discriminatie, enz. Het is steeds makkelijker geworden om je op-je-teentjes-getrapte-mening te spuien via een willekeurig medium waarna de politiek in een voorspelbare kramp schiet.
1 waar ze gewoon algemene comedy doen, en 1 waarin ze ingaan op het recente nieuws in de VS.
Als je het internationale nieuws niet volgt dan zul je bij dat 2e type de helft van de grappen missen.
Ik volgde altijd de daily show, en dat was genoeg om up2date te zijn. Helaas is Jon Stewart ermee gestopt. Maar volgende week begint zijn opvolger. En dan gaan ze de show ook weer op de Nederlandse CC uitzenden.
Over PC gesprokenRocketKoen schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:51:
Helaas is Jon Stewart ermee gestopt.
Ik volg Late Show met Colbert, Tonight Show met Fallon, Kimmel en Conan. Dan ben je meestal wel genoeg mee om SP te kunnen volgenRocketKoen schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:51:
SP heeft 2 type afleveringen.
1 waar ze gewoon algemene comedy doen, en 1 waarin ze ingaan op het recente nieuws in de VS.
Als je het internationale nieuws niet volgt dan zul je bij dat 2e type de helft van de grappen missen.
Ik volgde altijd de daily show, en dat was genoeg om up2date te zijn. Helaas is Jon Stewart ermee gestopt. Maar volgende week begint zijn opvolger. En dan gaan ze de show ook weer op de Nederlandse CC uitzenden.
Dat je het vol houdt. Best leuke momenten zitten er in, maar een groot deel van de amerikaanse humor in de late night shows is van een redelijk bedroevend niveau.Fire69 schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:47:
[...]
Ik volg Late Show met Colbert, Tonight Show met Fallon, Kimmel en Conan. Dan ben je meestal wel genoeg mee om SP te kunnen volgen
Stewart was altijd goed.PolarBear schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:10:
[...]
Dat je het vol houdt. Best leuke momenten zitten er in, maar een groot deel van de amerikaanse humor in de late night shows is van een redelijk bedroevend niveau.
Colbert en Fallon hebben zo hun momenten. Maar dat is meer iets dat ik op zet als ik ergens anders mee bezig ben.
Benieuwd naar Noah.
Och, beste van die shows is meestal de monoloog en dan de muziek op't einde. Als je geluk hebt zitten er ook eens interessante gasten in het programma, maar dat deel spoel ik vaak gewoon doorPolarBear schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:10:
[...]
Dat je het vol houdt. Best leuke momenten zitten er in, maar een groot deel van de amerikaanse humor in de late night shows is van een redelijk bedroevend niveau.
Bijna vergeten, ik kijk ook nog John Oliver, die heeft meestal iets diepgaandere onderwerpen met een toch iets Engelsere humor
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Lubach vind je ook niks?PolarBear schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:10:
[...]

Oscar Wilde
Dat alfabet!
Gave aflevering die vrolijk verder gaat waar de vorige gestopt is. Dit format hielden ze in het vorige seizoen aan maar nu is de rode raad nog iets dikker heb ik het idee. Ik ben fan!
En dan lees je dit Artist 3D prints Donald Trump butt plug in protest at immigration rhetoricMutatie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:04:
Deze vond ik weer een stuk leuker dan de vorige afl. Garrison fucked Trump to death, oh no they di-idn't!

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 27-09-2015 10:11 ]
Oscar Wilde
Dit dus.
De rain forrest schmainforrest, chicken f*cker, prehistoric iceman, bloody mary, scott tenorman must die etc zijn zomaar wat afleveringen die bij mij opkomen waar ik echt met ontzettend veel plezier naar keek. Dat is helaas nu een stuk minder.
Ik hoop dat ze die richting uiteindelijk wel weer eens opgaan.
Aantal favorieten van mij zijn;
Scott tenorman must die
Good times with waepons
Make love not warcraft
Crème fraiche
Chinpikomon
Fat Camp
Casa bonita
En zo kan ik nog wel even door gaan
Beeromaniac
^^ This... op deze manier hoef ik dit seizoen niet te zien : Echt vreselijk irritant om te kijken tot nu toeThomasXIV schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:23:
Wel een grappige aflevering, goed dat ze dit onderwerp aansnijden, maar IMO is het seizoen toch niet zo goed tot nu toe. Vond het vorig jaar fantastisch hoe ze de draak staken met vanalles, dat doen ze nu ook wel, maar op een mindere manier IMO.

Vorig seizoen was veel leuker
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Black fridayThompson schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:17:
Vind het tot nu toe een redelijk begin. Zijn een stuk betere maar ook zeker mindere afleveringen.
Aantal favorieten van mij zijn;
Scott tenorman must die
Good times with waepons
Make love not warcraft
Crème fraiche
Chinpikomon
Fat Camp
Casa bonita
En zo kan ik nog wel even door gaan
Nope, het is echt een sneer naar de ontwikkeling dat mindere dorpen / wijken opeens hun pauperwijken gaan transformeren naar hipster/artistiek/ambachtelijke setting om de waarde en aanzicht op te krikken door hogeropgeleiden aan te trekken en ook de reacties van de lagere inkomens.baba420 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:49:
Ik had het gevoel dat die promo filmpjes een sneer waren naar Apple en hun "life changing" reclames.
http://www.theguardian.co...cation-cereal-killer-cafe
http://www.6sqft.com/bush...s-brooklyns-most-hipster/
http://edition.cnn.com/20...housing-one-square-meter/
De hele Whole Food grap komt voort uit deze ontwikkeling (you know that you live in a good neighboorhood when there is a Whole Food present):
https://twitter.com/JarrettBarrios/status/311099672406155264

3 afleveringen met 1 lachmoment is wel het persoonlijke dieptepunt.
Deze weg zijn ze al veel eerder ingeslagen hoor, het meer verhalender maken en minder 'makkelijke' grapjes erin stoppen. Ze zijn nu meer maatschappij kritisch aan het doen, en dat bevalt me opzich wel omdat ze vaak een absurdistische weg inslaan en 2 actuele dingen met elkaar combineren.Saturnus schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:29:
Als dit de nieuwe weg van South Park is geworden gaat het hier eindigen voor mij.
3 afleveringen met 1 lachmoment is wel het persoonlijke dieptepunt.
Het is inderdaad al seizoenen lang dat actuele zaken aan elkaar knopen in een absurd perspectief. Van mij mag dat graag zo blijven.
Ik gok dat je over 20 jaar de serie erbij kunt pakken en dat het een accuraat tijdsbeeld vormt van de problemen/zaken van nu.
Ik vermoed dat er ongetwijfeld nog wel een aflevering komt over Putin
Wellicht dat Mr Garrison een House of Cards persiflage krijgt door zijn presidentskandidatuur.
Ik zou zeggen dat die vluchtelingen aflevering ook aardig op Europa te betrekken is.Saturnus schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:45:
Het verschil is dat het nu veel meer USA only gericht lijkt te zijn. En nog meer van de oude humor wordt weggelaten. Hopelijk alleen in dit verhaaltje het geval, wat hopelijk ook niet het hele seizoen duurt.
/▌
En ja, als Amsterdam Zuid bewoner die dit deel heeft zien veryuppen tot en met, zegt me dit erg veel, ok geen Whole Foods supers, maar wel Marqt supers, en koffiebars tot en met. Ja, maar wil je meedoen moet je portemonnee een hoger-opgeleiden salaris hebben, zoniet dan ga je maar buiten de ring wonen (wat ook al niet meer goedkoop is nadat de huren zo een beetje de koopwoningen-explosie hebben gevolgd).
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 04-10-2015 02:01 ]
Boogers & Cum

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Uhm, nm.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 15-10-2015 15:59 ]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Je lijkt wel een Yelp reviewermark-k schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:45:
Meh, vond m in t begin op zich wel aardig, maar toen die IS beelden er tussendoor gespeeld werden en het laatste liedje ongeveer 5 minuten duurde had ik toch het gevoel dat ik mn tijd een beetje verneuk met het kijken van South Park. Het is gewoon al jaren steeds slechter aan het worden en ik heb nog geen leuke aflevering gezien dit seizoen (terwijl normaal de beste afleveringen aan het begin van het seizoen zaten).
Ik heb de laatste 5 min echt in een deuk gelegen
[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 15-10-2015 19:02 ]
Zelf kan ik mij nog steeds vinden in de huidige opzet. En ik ben niet bepaald iemand die het nieuws op de voet volgt, maar toch herken ik de meeste verwijzingen wel.
Dan mis je het punt.Nyarlathotep schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:04:
Ik gok dat de mensen die nu klagen over de weg die South Park is ingeslagen (al enkele seizoenen trouwens) nét zo hard hadden geklaagd als alles hetzelfde was gebleven.
Die nieuwe weg is prima. Zeer goed zelfs, zo blijft het fris. Maar dit seizoen is het alleen maar die nieuwe weg. Dat geeft mij het idee dat ik naar een kritische documentaire aan het kijken ben, waarvan ik meer dan de helft niet snap want ik volg die USA onderwerpen niet. Er mag best wat meer oude en domme humor in.
En dat is de fout van SP?Saturnus schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:05:
[...]
waarvan ik meer dan de helft niet snap want ik volg die USA onderwerpen niet.
Die serie wordt voor een US-publiek gemaakt, dus lijkt het me redelijk normaal dat ze niet even een grapje over Willem-Alexander of zo gaan maken...
De grap was dat kinderen echt zo zijn, ze flappen er nu eenmaal van alles uit dat zelf niet helemaal begrijpen, maar op televisie was dat ondenkbaar. Daar staat tegenover dat volwassenen dingen doen die veel eigenlijk veel erger zijn maar daar hoor je niemand over zolang je maar geen vieze woorden zegt. Op Amerikaanse TV mag je nog steeds geen "shit" zeggen. SouthPark parodieerde dat door er tien keer zo hard over heen te gaan maar wel netjes binnen de kaders van de censor te blijven.
SouthPark is altijd maatschappij kritisch geweest. Vanuit de ogen van jonge Nederlanders is dat misschien niet altijd even duidelijk omdat wij de situaties die worden aangevallen niet herkennen. De methode is ook niet echt veranderd. Altijd al hebben hypes en de waan van de dag gecombineerd met sociale problemen.
De allereerste aflevering, Cartman gets an anal probe, speelde tijdens de hoogtijdagen van X-Files. In die tijd waren er allerlei samenzweringstheorien over aliens. SouthPark parodieerde dat door er een sex-fetish van te maken.
Als ondersteuning wil ik wijzen op het aantal afleveringen dat is afgesloten met "Guys, I learned something today...". Dat enerzijds een hak naar alle brave feel-good kinderseries maar anderzijds nodig om aan te geven dat je de serie als parodie moet zijn. In dit seizoen van SP zijn ze daar mee gestopt. Als je het nu nog niet door hebt dan leer je het nooit meer. In de laatste seconden van 19x02 beseft Kyle zich dat niemand nog zit te wachten op z'n speeches en dat het meer kwaad dan goed doet om er zo expliciet over te zijn.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Mr. Garrisson: Cartman, did you just say the F-word?CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:37:
Op Amerikaanse TV mag je nog steeds geen "shit" zeggen.
Cartman: Jew?

Oscar Wilde
De running gags uit de eerste seizoenen zie je niet meer en het grove taalgebruik zie je tegenwoordig in veel Amerikaanse series (in de betere series op de betere kabelzenders althans, niet in CSI & crap), dus daarin hoeven ze zich niet meer te onderscheiden.
Amen.CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:37:
Ik denk dat de oorspronkelijke grap van SouthPark niet meer werkt. De eerste drie seizoenen werden gedragen door de shock van kleine kinderen met grof taalgebruik in obscene situaties. De methode is echter nauwelijks veranderd.
De grap was dat kinderen echt zo zijn, ze flappen er nu eenmaal van alles uit dat zelf niet helemaal begrijpen, maar op televisie was dat ondenkbaar. Daar staat tegenover dat volwassenen dingen doen die veel eigenlijk veel erger zijn maar daar hoor je niemand over zolang je maar geen vieze woorden zegt. Op Amerikaanse TV mag je nog steeds geen "shit" zeggen. SouthPark parodieerde dat door er tien keer zo hard over heen te gaan maar wel netjes binnen de kaders van de censor te blijven.
SouthPark is altijd maatschappij kritisch geweest. Vanuit de ogen van jonge Nederlanders is dat misschien niet altijd even duidelijk omdat wij de situaties die worden aangevallen niet herkennen. De methode is ook niet echt veranderd. Altijd al hebben hypes en de waan van de dag gecombineerd met sociale problemen.
De allereerste aflevering, Cartman gets an anal probe, speelde tijdens de hoogtijdagen van X-Files. In die tijd waren er allerlei samenzweringstheorien over aliens. SouthPark parodieerde dat door er een sex-fetish van te maken.
Als ondersteuning wil ik wijzen op het aantal afleveringen dat is afgesloten met "Guys, I learned something today...". Dat enerzijds een hak naar alle brave feel-good kinderseries maar anderzijds nodig om aan te geven dat je de serie als parodie moet zijn. In dit seizoen van SP zijn ze daar mee gestopt. Als je het nu nog niet door hebt dan leer je het nooit meer. In de laatste seconden van 19x02 beseft Kyle zich dat niemand nog zit te wachten op z'n speeches en dat het meer kwaad dan goed doet om er zo expliciet over te zijn.
Dit is dan ook precies de reden dat ik nog altijd met plezier naar south park kijk. natuurlijk hebben ze sterke en minder sterke afleveringen maar dat hoort er gewoon bij. mooi dat ze blijven door ontwikkelen. ook een van de redenen dat ze nog steeds op de buis zijn denk ik.
anders was ik er, zoals bijvoorbeeld family guy, waarschijnlijk al lang klaar mee geweest
Verwijderd
Vond het juist een prachtige aflevering en stoor me helemaal niet aan pc Principal. Maar verwacht hier zeker nog een vervolg aflevering op, zeker het stuk waar randy verondersteld dat japanners beslissen wie homo is en wie niet.Sjah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:23:
Nou, de laatste afl. was alweer zozo, 1e wat ze moeten doen next season: kick out pc Principal.
[ Voor 11% gewijzigd door Grompie op 30-10-2015 08:21 ]
Ook het overtrokken accepteren van homo's. Prachtig voorbeeld van hoe onze samenleving net een PID-regeling lijkt (wellicht iets teveel engineer-vergelijking
Zou me overigens niet verbazen als dit ook de setup is voor de volgende game.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.