Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
@RocketKoen: joh, hhmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Dat is blijkbaar het echte einde van S14E06 201. :D Volgens mij heb ik dit niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

South Park krijgt drie nieuwe seizoenen :D

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxhu9am1uf_wd640.jpg/south-park-krijgt-drie-nieuwe-seizoenen.jpg
De populaire animatieserie South Park wordt tot en met 2019 bij Comedy Central uitgezonden.

Dat meldt Variety woensdag.

De Amerikaanse zender heeft dertig nieuwe afleveringen besteld. Dit betekent dat de serie zijn 300ste aflevering zal krijgen.

Komende september gaat het negentiende seizoen van start. Het is de bedoeling dat de komende vier jaar nog drie seizoenen worden uitgezonden. De geestelijke vaders Trey Parker en Matt Stone blijven als schrijvers aan de serie verbonden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Op zich niet verkeerd dat het ff wat langer stil heeft gelegen, er zijn toch een boel slechte afleveringen geweest de laatste paar seizoenen. Hopelijk hebben ze nu weer wat meer inspiratie voor fatsoenlijke afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik zie niet in hoe dat zou hierdoor zou verbeteren. De laatste paar seizoenen waren ook al slechts 10 afleveringen per seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik hoop dat de kwaliteit wel een beetje omhoog gaat, want op een gegeven moment ergerde ik me aan sommige afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
mark-k schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:31:
Op zich niet verkeerd dat het ff wat langer stil heeft gelegen, er zijn toch een boel slechte afleveringen geweest de laatste paar seizoenen. Hopelijk hebben ze nu weer wat meer inspiratie voor fatsoenlijke afleveringen.
Ze maken elke aflevering altijd in 1 week, dus ik denk niet dat ze heel veel meer inspiratie opdoen dan normaal met een lange pauze. Misschien voor de eerste 2 of 3, maar daarna niet meer.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ze zijn er weer!!! \0/ \0/ \0/

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
PC Principal :P
Straks ook op CC voor de niet piraatjes.

TheS4ndm4n#1919

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mooi, weer even toevoegen in mijn series dan :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weet iemand waar "pc" nou precies voor staat? Iets met college of zo?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

politicly correct?

/▌

• Cobiwan
  • Niet online
Ooooooooooh

• Smultie
  • Niet online
Politically zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ik vond hem eigelijk niet zo heel goed...

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 08:22

Megatron

Intergalactic Planetary

Ik vond het uitgangspunt van de eerste aflevering gisteren erg aardig. Veel ruimte om eens goed los te gaan op het PC onderwerp. Helaas was de uitwerking matig en het einde ronduit slecht (afgeraffeld). Hopelijk trekt de kwaliteit over de loop van dit nieuwe seizoen weer een beetje aan :)

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 15:41
Ik hoop dat ze het PC als rode draad gaan gebruiken in het komende seizoen, waarbij de principal dus ingrijpt de komende afleveringen. Vermoedelijk komt dan wel aan het eind van het seizoen de conclusie dat gekwetst zijn een keuze is en dat altijd maar rekening houden met PC alles lam legt.

Of zouden we toch nog een hidden-Lorde-achtige-rode-draad krijgen :)

Was trouwens wel voorspelbaar dat Kaitlin Jenner en Deflate-gate in de aflevering zouden komen...en ook nog even een snelle hint naar de Syrische vluchtelingen. Volgende keer Trump of die Gristen-clerk die haar werk weigerde vanwege haar geloofsovertuiging?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Joarie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:13:
Was trouwens wel voorspelbaar dat Kaitlin Jenner en Deflate-gate in de aflevering zouden komen...en ook nog even een snelle hint naar de Syrische vluchtelingen.
Cosby kwam ook nog voorbij.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Cosby? Ik heb wel de Jared-referentie gezien.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.ign.com/articl...stunning-and-brave-review
"And it wasn't just the theme; it was also personified by an all-new character, PC Principal, who came in to replace Principal Victoria after a "Hot Cosby" scandal."

:P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Enige leuke moment voor mij: Randy die de prop gooit.
Er komt vast wel wat beters binnenkort.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
Erg Amerikaans tintje deze aflevering. Vond het persoonlijk niet heel sterk.

• Sjah
Vond hem wel sterk, maar niet heel leuk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
psychodude schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:16:
Erg Amerikaans tintje deze aflevering. Vond het persoonlijk niet heel sterk.
Vind je? Het politiek correctheid begint hier ook een epidemie te worden. Kijk maar eens naar zaken zoals Pietendiscussie, (positieve) discriminatie, enz. Het is steeds makkelijker geworden om je op-je-teentjes-getrapte-mening te spuien via een willekeurig medium waarna de politiek in een voorspelbare kramp schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
Joarie schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:14:
[...]

Vind je? Het politiek correctheid begint hier ook een epidemie te worden. Kijk maar eens naar zaken zoals Pietendiscussie, (positieve) discriminatie, enz. Het is steeds makkelijker geworden om je op-je-teentjes-getrapte-mening te spuien via een willekeurig medium waarna de politiek in een voorspelbare kramp schiet.
Doelde niet zozeer op het PC concept, maar de daarbij aangesneden onderwerpen. Deze waren erg overtrokken Amerikaans en van vrijwel geen mondiaal karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Is dat niet meestal zo bij SP? In dit topic hebben nogal mensen 'geklaagd' over andere eps dat je het Amerikaanse nieuws wat moet volgen om de referenties te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SP heeft 2 type afleveringen.
1 waar ze gewoon algemene comedy doen, en 1 waarin ze ingaan op het recente nieuws in de VS.

Als je het internationale nieuws niet volgt dan zul je bij dat 2e type de helft van de grappen missen.
Ik volgde altijd de daily show, en dat was genoeg om up2date te zijn. Helaas is Jon Stewart ermee gestopt. Maar volgende week begint zijn opvolger. En dan gaan ze de show ook weer op de Nederlandse CC uitzenden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:51:
Helaas is Jon Stewart ermee gestopt.
Over PC gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RocketKoen schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:51:
SP heeft 2 type afleveringen.
1 waar ze gewoon algemene comedy doen, en 1 waarin ze ingaan op het recente nieuws in de VS.

Als je het internationale nieuws niet volgt dan zul je bij dat 2e type de helft van de grappen missen.
Ik volgde altijd de daily show, en dat was genoeg om up2date te zijn. Helaas is Jon Stewart ermee gestopt. Maar volgende week begint zijn opvolger. En dan gaan ze de show ook weer op de Nederlandse CC uitzenden.
Ik volg Late Show met Colbert, Tonight Show met Fallon, Kimmel en Conan. Dan ben je meestal wel genoeg mee om SP te kunnen volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:47:
[...]

Ik volg Late Show met Colbert, Tonight Show met Fallon, Kimmel en Conan. Dan ben je meestal wel genoeg mee om SP te kunnen volgen :P
Dat je het vol houdt. Best leuke momenten zitten er in, maar een groot deel van de amerikaanse humor in de late night shows is van een redelijk bedroevend niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
PolarBear schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:10:
[...]

Dat je het vol houdt. Best leuke momenten zitten er in, maar een groot deel van de amerikaanse humor in de late night shows is van een redelijk bedroevend niveau.
Stewart was altijd goed.
Colbert en Fallon hebben zo hun momenten. Maar dat is meer iets dat ik op zet als ik ergens anders mee bezig ben.
Benieuwd naar Noah.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Och, beste van die shows is meestal de monoloog en dan de muziek op't einde. Als je geluk hebt zitten er ook eens interessante gasten in het programma, maar dat deel spoel ik vaak gewoon door :)

Bijna vergeten, ik kijk ook nog John Oliver, die heeft meestal iets diepgaandere onderwerpen met een toch iets Engelsere humor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vond het een heerlijke aflevering. Maar dat komt omdat ik dat hele PC gedoe in de VS wel redelijk op de voet volg. Doorgedraaide feminsten, Anita Sarkeesian, Gamergate, dat soort werk. Dus heel herkenbaar.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[...]

Lubach vind je ook niks? :P

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/South.Park.S19E02.jpg _O-

Oscar Wilde

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:52

SomerenV

It's something!

Dat alfabet! _/-\o_

Gave aflevering die vrolijk verder gaat waar de vorige gestopt is. Dit format hielden ze in het vorige seizoen aan maar nu is de rode raad nog iets dikker heb ik het idee. Ik ben fan!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Meh, vond de aflevering van gisteren toch ook niet super. Dikke middelvinger naar Trump, maar verder niet echt grappig ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wel een grappige aflevering, goed dat ze dit onderwerp aansnijden, maar IMO is het seizoen toch niet zo goed tot nu toe. Vond het vorig jaar fantastisch hoe ze de draak staken met vanalles, dat doen ze nu ook wel, maar op een mindere manier IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Deze vond ik weer een stuk leuker dan de vorige afl. Garrison fucked Trump to death, oh no they di-idn't! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mutatie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:04:
Deze vond ik weer een stuk leuker dan de vorige afl. Garrison fucked Trump to death, oh no they di-idn't! :D
En dan lees je dit Artist 3D prints Donald Trump butt plug in protest at immigration rhetoric
_O-

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 27-09-2015 10:11 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik vond de aflevering met Trump-persiflage scherp. Prachtige spiegel ook toen de Canadezen een muur neerplempten. Zo voelt dat dus, als een ander land een muur neerzet om jou buiten te houden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
ik vind het vooral tegenvallen. Nee dat is niet dat ik de humor en verwijzigingen niet begrijp. Wat mij betreft is south park, south park niet meer.

De rain forrest schmainforrest, chicken f*cker, prehistoric iceman, bloody mary, scott tenorman must die etc zijn zomaar wat afleveringen die bij mij opkomen waar ik echt met ontzettend veel plezier naar keek. Dat is helaas nu een stuk minder.

Ik hoop dat ze die richting uiteindelijk wel weer eens opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Geeft het tijd. Elk seizoen had wel een enkele parel die er met kop en schouders bovenuit stak. Voor mij recentelijker is dat die tweeluik (of was het zelfs drieluik?) over Black Friday / Game of Thrones / Consolewars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:12

Thompson

Beeromaniac

Vind het tot nu toe een redelijk begin. Zijn een stuk betere maar ook zeker mindere afleveringen.

Aantal favorieten van mij zijn;
Scott tenorman must die
Good times with waepons
Make love not warcraft
Crème fraiche
Chinpikomon
Fat Camp
Casa bonita

En zo kan ik nog wel even door gaan :')

Beeromaniac

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ThomasXIV schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:23:
Wel een grappige aflevering, goed dat ze dit onderwerp aansnijden, maar IMO is het seizoen toch niet zo goed tot nu toe. Vond het vorig jaar fantastisch hoe ze de draak staken met vanalles, dat doen ze nu ook wel, maar op een mindere manier IMO.
^^ This... op deze manier hoef ik dit seizoen niet te zien : Echt vreselijk irritant om te kijken tot nu toe :/

Vorig seizoen was veel leuker :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Thompson schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:17:
Vind het tot nu toe een redelijk begin. Zijn een stuk betere maar ook zeker mindere afleveringen.

Aantal favorieten van mij zijn;
Scott tenorman must die
Good times with waepons
Make love not warcraft
Crème fraiche
Chinpikomon
Fat Camp
Casa bonita

En zo kan ik nog wel even door gaan :')
Black friday :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Poeh, wat een negatieve reacties. Ik vind het tot nu toe een leuk seizoen. Mooi hoe bijvoorbeeld in de laatste aflevering Kenny en de Chinees een grotere rol hadden. 'go Child labourers' haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Ik had het gevoel dat die promo filmpjes een sneer waren naar Apple en hun "life changing" reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
baba420 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:49:
Ik had het gevoel dat die promo filmpjes een sneer waren naar Apple en hun "life changing" reclames.
Nope, het is echt een sneer naar de ontwikkeling dat mindere dorpen / wijken opeens hun pauperwijken gaan transformeren naar hipster/artistiek/ambachtelijke setting om de waarde en aanzicht op te krikken door hogeropgeleiden aan te trekken en ook de reacties van de lagere inkomens.

http://www.theguardian.co...cation-cereal-killer-cafe

http://www.6sqft.com/bush...s-brooklyns-most-hipster/

http://edition.cnn.com/20...housing-one-square-meter/

De hele Whole Food grap komt voort uit deze ontwikkeling (you know that you live in a good neighboorhood when there is a Whole Food present):
https://twitter.com/JarrettBarrios/status/311099672406155264

Afbeeldingslocatie: http://www.slate.com/content/dam/slate/blogs/moneybox/2013/03/11/map_whole_foods_vs_walmart_in_the_bay_area/bayarea.jpg.CROP.article568-large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Als dit de nieuwe weg van South Park is geworden gaat het hier eindigen voor mij.
3 afleveringen met 1 lachmoment is wel het persoonlijke dieptepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Saturnus schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:29:
Als dit de nieuwe weg van South Park is geworden gaat het hier eindigen voor mij.
3 afleveringen met 1 lachmoment is wel het persoonlijke dieptepunt.
Deze weg zijn ze al veel eerder ingeslagen hoor, het meer verhalender maken en minder 'makkelijke' grapjes erin stoppen. Ze zijn nu meer maatschappij kritisch aan het doen, en dat bevalt me opzich wel omdat ze vaak een absurdistische weg inslaan en 2 actuele dingen met elkaar combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Idd, Southpark is meer satire dan dom vermaak met zo veel mogelijk punchlines.
Het is inderdaad al seizoenen lang dat actuele zaken aan elkaar knopen in een absurd perspectief. Van mij mag dat graag zo blijven.

Ik gok dat je over 20 jaar de serie erbij kunt pakken en dat het een accuraat tijdsbeeld vormt van de problemen/zaken van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het verschil is dat het nu veel meer USA only gericht lijkt te zijn. En nog meer van de oude humor wordt weggelaten. Hopelijk alleen in dit verhaaltje het geval, wat hopelijk ook niet het hele seizoen duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Hmm, ik vermoed dat dat slechts perspectief is. Waarschijnlijk bij andere afleveringen waren er herkenbare referenties naar series/films/musici die ook in Europa bekend zijn waardoor het nu lijkt alsof het alleen USA is. Of het is dat een bepaalde trend nog niet niet overgewaaid is naar de EU zoals het hele stuk over Glutenfree.

Ik vermoed dat er ongetwijfeld nog wel een aflevering komt over Putin :)
Wellicht dat Mr Garrison een House of Cards persiflage krijgt door zijn presidentskandidatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Saturnus schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:45:
Het verschil is dat het nu veel meer USA only gericht lijkt te zijn. En nog meer van de oude humor wordt weggelaten. Hopelijk alleen in dit verhaaltje het geval, wat hopelijk ook niet het hele seizoen duurt.
Ik zou zeggen dat die vluchtelingen aflevering ook aardig op Europa te betrekken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hoe dan ook, ik mis iets. Ik spreek natuurlijk niet zomaar negatief over een van mijn favoriete series. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is toch al heel lang USA-nieuws based? (afgezien van een paar seizoenen in het begin). Alleen veel van die dingen kennen wij ook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik vond de laatste aflevering persoonlijk niet zo sterk. Amerikaans nieuws volg ik niet op de voet dus ik was niet op de hoogte van de hele achtergrond van de aflevering. Een te ver van mijn bed show waardoor praktisch alle grappen langs me af gingen. Het enige grappige vond ik de kindarbeiders, maar puur door hoe het gebracht was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Genoten van de laatste afl. ik sluit me aan dat ze de laatste tijd meer maatschappij-kritisch zijn.
En ja, als Amsterdam Zuid bewoner die dit deel heeft zien veryuppen tot en met, zegt me dit erg veel, ok geen Whole Foods supers, maar wel Marqt supers, en koffiebars tot en met. Ja, maar wil je meedoen moet je portemonnee een hoger-opgeleiden salaris hebben, zoniet dan ga je maar buiten de ring wonen (wat ook al niet meer goedkoop is nadat de huren zo een beetje de koopwoningen-explosie hebben gevolgd).

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 04-10-2015 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik kon er hard om lachen. Sodosopa en CtPaTown vond ik geweldig, die promo's :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
OMG :D

Boogers & Cum _O-

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is de epi nou van gister nou uitgezonden? Zie nergens niks.

Uhm, nm.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 15-10-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Meh, vond m in t begin op zich wel aardig, maar toen die IS beelden er tussendoor gespeeld werden en het laatste liedje ongeveer 5 minuten duurde had ik toch het gevoel dat ik mn tijd een beetje verneuk met het kijken van South Park. Het is gewoon al jaren steeds slechter aan het worden en ik heb nog geen leuke aflevering gezien dit seizoen (terwijl normaal de beste afleveringen aan het begin van het seizoen zaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

Flotter

Pelipper!

Wat is trouwens de reden van de pauzes tussen sommige afleveringen?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik snap de ophef over hoe goed SP is nu ook niet helemaal. Geen enkele episode van die seizoen vond ik goed, die van gisteren was wel aardig maar de kwaliteit is ver te zoeken. Het gaat alleen nog maar om de volwassenen terwijl juist de kids leuk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mark-k schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:45:
Meh, vond m in t begin op zich wel aardig, maar toen die IS beelden er tussendoor gespeeld werden en het laatste liedje ongeveer 5 minuten duurde had ik toch het gevoel dat ik mn tijd een beetje verneuk met het kijken van South Park. Het is gewoon al jaren steeds slechter aan het worden en ik heb nog geen leuke aflevering gezien dit seizoen (terwijl normaal de beste afleveringen aan het begin van het seizoen zaten).
Je lijkt wel een Yelp reviewer :P
Ik heb de laatste 5 min echt in een deuk gelegen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 15-10-2015 19:02 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik gok dat de mensen die nu klagen over de weg die South Park is ingeslagen (al enkele seizoenen trouwens) nét zo hard hadden geklaagd als alles hetzelfde was gebleven.

Zelf kan ik mij nog steeds vinden in de huidige opzet. En ik ben niet bepaald iemand die het nieuws op de voet volgt, maar toch herken ik de meeste verwijzingen wel.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 14:32
Ik vond het vorige seizoen toch beter, ik hoop dat de kwaliteit nog toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:04:
Ik gok dat de mensen die nu klagen over de weg die South Park is ingeslagen (al enkele seizoenen trouwens) nét zo hard hadden geklaagd als alles hetzelfde was gebleven.
Dan mis je het punt.
Die nieuwe weg is prima. Zeer goed zelfs, zo blijft het fris. Maar dit seizoen is het alleen maar die nieuwe weg. Dat geeft mij het idee dat ik naar een kritische documentaire aan het kijken ben, waarvan ik meer dan de helft niet snap want ik volg die USA onderwerpen niet. Er mag best wat meer oude en domme humor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Saturnus schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

waarvan ik meer dan de helft niet snap want ik volg die USA onderwerpen niet.
En dat is de fout van SP? :?
Die serie wordt voor een US-publiek gemaakt, dus lijkt het me redelijk normaal dat ze niet even een grapje over Willem-Alexander of zo gaan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Eerder ging het over nieuws dat wel de oceaan over kwam. Nu moet je steeds meer echt specifiek USA nieuws volgen voor je het snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het is meer dat het nu alleen maar actualiteiten is, eerste 10 seizoenen bijna niet (Cartman has an anal probe), van mij mag wel wel weer wat dommer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat de oorspronkelijke grap van SouthPark niet meer werkt. De eerste drie seizoenen werden gedragen door de shock van kleine kinderen met grof taalgebruik in obscene situaties. De methode is echter nauwelijks veranderd.

De grap was dat kinderen echt zo zijn, ze flappen er nu eenmaal van alles uit dat zelf niet helemaal begrijpen, maar op televisie was dat ondenkbaar. Daar staat tegenover dat volwassenen dingen doen die veel eigenlijk veel erger zijn maar daar hoor je niemand over zolang je maar geen vieze woorden zegt. Op Amerikaanse TV mag je nog steeds geen "shit" zeggen. SouthPark parodieerde dat door er tien keer zo hard over heen te gaan maar wel netjes binnen de kaders van de censor te blijven.

SouthPark is altijd maatschappij kritisch geweest. Vanuit de ogen van jonge Nederlanders is dat misschien niet altijd even duidelijk omdat wij de situaties die worden aangevallen niet herkennen. De methode is ook niet echt veranderd. Altijd al hebben hypes en de waan van de dag gecombineerd met sociale problemen.
De allereerste aflevering, Cartman gets an anal probe, speelde tijdens de hoogtijdagen van X-Files. In die tijd waren er allerlei samenzweringstheorien over aliens. SouthPark parodieerde dat door er een sex-fetish van te maken.

Als ondersteuning wil ik wijzen op het aantal afleveringen dat is afgesloten met "Guys, I learned something today...". Dat enerzijds een hak naar alle brave feel-good kinderseries maar anderzijds nodig om aan te geven dat je de serie als parodie moet zijn. In dit seizoen van SP zijn ze daar mee gestopt. Als je het nu nog niet door hebt dan leer je het nooit meer. In de laatste seconden van 19x02 beseft Kyle zich dat niemand nog zit te wachten op z'n speeches en dat het meer kwaad dan goed doet om er zo expliciet over te zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:37:
Op Amerikaanse TV mag je nog steeds geen "shit" zeggen.
Mr. Garrisson: Cartman, did you just say the F-word?
Cartman: Jew? _O-

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kijk sinds jaren weer een seizoen South Park en moet zeggen dat het me wel bevalt. De onderwerpen die ze aanpakken zijn direct verbonden aan concrete Amerikaanse situaties, maar het zijn onderwerpen die in andere Westerse maatschappijen (zeker West-Europa) ook spelen. Ik vind het in ieder geval wel herkenbaar.

De running gags uit de eerste seizoenen zie je niet meer en het grove taalgebruik zie je tegenwoordig in veel Amerikaanse series (in de betere series op de betere kabelzenders althans, niet in CSI & crap), dus daarin hoeven ze zich niet meer te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kijk 's naar die url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Oh ben er ingetuind ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 09-09 09:24
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:37:
Ik denk dat de oorspronkelijke grap van SouthPark niet meer werkt. De eerste drie seizoenen werden gedragen door de shock van kleine kinderen met grof taalgebruik in obscene situaties. De methode is echter nauwelijks veranderd.

De grap was dat kinderen echt zo zijn, ze flappen er nu eenmaal van alles uit dat zelf niet helemaal begrijpen, maar op televisie was dat ondenkbaar. Daar staat tegenover dat volwassenen dingen doen die veel eigenlijk veel erger zijn maar daar hoor je niemand over zolang je maar geen vieze woorden zegt. Op Amerikaanse TV mag je nog steeds geen "shit" zeggen. SouthPark parodieerde dat door er tien keer zo hard over heen te gaan maar wel netjes binnen de kaders van de censor te blijven.

SouthPark is altijd maatschappij kritisch geweest. Vanuit de ogen van jonge Nederlanders is dat misschien niet altijd even duidelijk omdat wij de situaties die worden aangevallen niet herkennen. De methode is ook niet echt veranderd. Altijd al hebben hypes en de waan van de dag gecombineerd met sociale problemen.
De allereerste aflevering, Cartman gets an anal probe, speelde tijdens de hoogtijdagen van X-Files. In die tijd waren er allerlei samenzweringstheorien over aliens. SouthPark parodieerde dat door er een sex-fetish van te maken.

Als ondersteuning wil ik wijzen op het aantal afleveringen dat is afgesloten met "Guys, I learned something today...". Dat enerzijds een hak naar alle brave feel-good kinderseries maar anderzijds nodig om aan te geven dat je de serie als parodie moet zijn. In dit seizoen van SP zijn ze daar mee gestopt. Als je het nu nog niet door hebt dan leer je het nooit meer. In de laatste seconden van 19x02 beseft Kyle zich dat niemand nog zit te wachten op z'n speeches en dat het meer kwaad dan goed doet om er zo expliciet over te zijn.
Amen.

Dit is dan ook precies de reden dat ik nog altijd met plezier naar south park kijk. natuurlijk hebben ze sterke en minder sterke afleveringen maar dat hoort er gewoon bij. mooi dat ze blijven door ontwikkelen. ook een van de redenen dat ze nog steeds op de buis zijn denk ik.

anders was ik er, zoals bijvoorbeeld family guy, waarschijnlijk al lang klaar mee geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Ja, deze week was de aflevering weer een pareltje. Prachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maar dan ook echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

South park laat weinig heel van tlc....en terecht ook. Sommige series en mensen op die zender zijn ook dramatisch slecht en nep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Nou, de laatste afl. was alweer zozo, 1e wat ze moeten doen next season: kick out pc Principal. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Sjah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:23:
Nou, de laatste afl. was alweer zozo, 1e wat ze moeten doen next season: kick out pc Principal. :O
Vond het juist een prachtige aflevering en stoor me helemaal niet aan pc Principal. Maar verwacht hier zeker nog een vervolg aflevering op, zeker het stuk waar randy verondersteld dat japanners beslissen wie homo is en wie niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Grompie op 30-10-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb wel weer genoten; die liedjes die ze ook steeds maken/parodieren zijn echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Ik moest hartelijk lachen om Randy met zijn raping of Don King (natuurlijk moest het Nanking zijn).

Ook het overtrokken accepteren van homo's. Prachtig voorbeeld van hoe onze samenleving net een PID-regeling lijkt (wellicht iets teveel engineer-vergelijking ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vond het ook een erg leuke aflevering. Misschien wel de beste van het seizoen :p.

• Cobiwan
  • Niet online
Arme Barbrady...

• Smultie
  • Niet online
;(

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Heerlijke aflevering, weer 'ouderwets' de maatschappij afzeiken vanwege dubbele standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind die aflevering met die "safe space" wel geinig nu die Zwarte Piet discussie weer ontzettend relevant is. Laat toch weer zien dat het doel blijkbaar een wereld is waarin niemand meer gekwetst mag worden, en iedereen dus in zo'n leuke safe space zit :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
Safe place was dan eigenlijk die parel waar ik op aan het wachten was. Dit is South Park. Soms liet het me ook weer even terugdenken aan Starvin' Marvin :-)

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
Briljante aflevering, meteen een van mijn favorieten ooit. "Whats going on bro? whats going on???"

• Bartske
Leuke aflevering weer inderdaad. Goed dat ze je eerst lekker die PC principal laten haten en hem nu er flink van langs geven. Voelt goed :)

• RocketKoen
Hele seizoen de setup voor deze aflevering :P

Zou me overigens niet verbazen als dit ook de setup is voor de volgende game.

TheS4ndm4n#1919

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Godverdomme wat een heerlijke aflevering! Het seizoen kwam wat traag op gang maar dit maakte een hoop goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij kun je aan 't einden van dit seizoen alles achter elkaar plakken en heb je een film…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Heerlijke aflevering!
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste