'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Zolang Akira zijn wenkbrauwen maar laat zitten vind ik het goed!NMe schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:53:
[...]
Als die inspiratie van Toriyama is om Goku alleen nog tig nieuwe haarkleuren te geven dan haak ik al snel af hoor.
[...]
Vegeta.
Op cons hebben de voice actors ook nogal wat van die zin te verduren.Vegeta uit de Ocean dub, Vegeta uit de Funimation dub en zelfs Goku ontkomt er niet aan.
Kweenie, ik vond SSJ3 wel wat hebben, ziet er wat bruter uit. En dan in de letterlijke zin van het woord.Remmetje schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:05:
[...]
Zolang Akira zijn wenkbrauwen maar laat zitten vind ik het goed!
Beter dan die halve aap uit GTNMe schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:14:
[...]
Kweenie, ik vond SSJ3 wel wat hebben, ziet er wat bruter uit. En dan in de letterlijke zin van het woord.

Ik kijk in elk geval wel uit naar zondag.
Waar kijken jullie naar uit?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
ora et labora
God Eater, Rokka no Yuusha, Charlotte etcD4NG3R schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:04:
Ik vond de anime opzich niet zo heel slecht. Animaties waren leuk, het basis verhaal was ook aangenaam (door een keer in contact te komen met magic manifesteert het zogezegd ook in jou). Alleen alles ging in zo'n achterlijk snel tempo door die 12 afleveringen heen dat ik de kritieken wel begrijp. Toch vind ik het jammer wanneer een anime in een cliffhanger eindigt. Zo is het toch een beetje zonde van de tijd.
Die drie inderdaad, maar ik heb als vanouds weer zo'n beetje elke serie van het seizoen in Sonarr gezet.reletivity schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:14:
[...]
God Eater, Rokka no Yuusha, Charlotte etc
* Durarara!!x2 Ten
* GANGSTA
* Ranpo Kitan: Game of Laplace
* GATE: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakeri
Zijn voor mij de high expectations.
Voor de rest gewoon veel de 3ep rule gebruiken
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik heb nog niet heel aandachtig naar de lijst van series gekeken, maar het viel me op dat in het nieuwe seizoen de Gatchaman Crowds sequel op de kaart staat.D4NG3R schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:04:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja dit is het eerste seizoen, daarna volgt R2Mebus schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:16:
DanMachi was een goede anime
Zie toevallig Code Geass voorbij komen, Code Geass: Hangyaku no Lelouch is het allereerste seizoen neem ik aan?
Ja, Code Geass: Hangyaku no Lelouch R2 is het tweede deel.Mebus schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:16:
DanMachi was een goede anime
Zie toevallig Code Geass voorbij komen, Code Geass: Hangyaku no Lelouch is het allereerste seizoen neem ik aan?
Thanks! Vraag me af waarom ik de anime in 2006 niet ben gaan kijken, ziet er goed uit?reletivity schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:18:
[...]
Ja dit is het eerste seizoen, daarna volgt R2
Persoonlijk vind ik het een van de betere anime die ik gezien heb. Geweldige verhaallijn met goede animaties. Al moet ik wel zeggen dat ik seizoen 2 iets hoger heb zitten dan seizoen 1 (dacht ikMebus schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:19:
[...]
Thanks! Vraag me af waarom ik de anime in 2006 niet ben gaan kijken, ziet er goed uit?
Oke, misschien trok de genre me toen gewoon niet zoveel.. Ben hem nu aan het downloaden in 720PRemmetje schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:23:
[...]
Persoonlijk vind ik het een van de betere anime die ik gezien heb. Geweldige verhaallijn met goede animaties. Al moet ik wel zeggen dat ik seizoen 2 iets hoger heb zitten dan seizoen 1 (dacht ik, is alweer een tijdje geleden.
Chaos Dragon ziet er gezien de geestelijke vaders ook goed uit.Bokkie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:42:
Zomerseizoen
* Durarara!!x2 Ten
* GANGSTA
* Ranpo Kitan: Game of Laplace
* GATE: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakeri
Zijn voor mij de high expectations.
Voor de rest gewoon veel de 3ep rule gebruiken
Op papier wel, maar door de setting en de bron staat hij niet op mijn high expectations lijst.NMe schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:34:
[...]
Chaos Dragon ziet er gezien de geestelijke vaders ook goed uit.
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
expectations where met
Goed begin van het zomerseizoen voor mij in ieder geval
Is dit wat?
Hoe is het aanbod? En hoe is de kwaliteit?
Of toch maar gewoon stapels DVD's bestellen?
Is het ook niet zo dat wat op Crunzyroll word uitgezonden later is dan bij de release van een nieuwe aflevering van een anime? Of was het nou zo dat bijvoorbeeld horriblesubs daar de animes vandaan ript en zo ondertitelt?PdeBie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:03:
Ik zag laatst de app van Crunchyroll. Een betaald abonnement voor anime series.
Is dit wat?
Hoe is het aanbod? En hoe is de kwaliteit?
Of toch maar gewoon stapels DVD's bestellen?
Er is geloof gewoon geen enkele manier waarop je de makers van anime kan helpen, want ook bij de verkoop van dvd's/blu-ray's gaat de meeste winst naar de verkopers en geloof vrijwel niks naar de makers (correct me if i'm wrong tho, dit is wat ik laatst ergens las iig).
Code Geass ziet er trouwens veelbelovend uit tot nu toe! Ben nu al bij aflevering 18 van het eerste seizoen
Naja, ik volg ook niet alle anime. Ben momenteel echt alleen het spul aan het kijken wat ook in Europa bekend is. DBZ, Naruto, Shi-ki.NMe schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:05:
Normaal is het aanbod op CR wel aardig maar ze hebben niet alles. En komend seizoen hebben ze volgens mij niet zo heel veel nieuw spul te bieden: http://fansubdb.com/wiki/Summer_2015
Attack on Titan wil ik nog een keer helemaal kijken en verder weet ik nog niet hoe of wat.
Geef toe dat ik lang niet elke anime koop, maar download. Eerder omdat er niet echt een goed platform is waar ze allemaal betaald op staan. De enige serie die ik heb is steins;gate en de rest zijn allemaal films. De series zijn bijna niet te betalen, maar de ene kant 65+ euro voor 60 episodes is dan nog wel realistisch.PdeBie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:19:
[...]
Naja, ik volg ook niet alle anime. Ben momenteel echt alleen het spul aan het kijken wat ook in Europa bekend is. DBZ, Naruto, Shi-ki.
Attack on Titan wil ik nog een keer helemaal kijken en verder weet ik nog niet hoe of wat.
Iets gelijkaardig had ik na met het kijken van Akaname Ga Kill, ik vond het zelf ook best goed (de wapens waren best interessant en had nog veel meer mee gedaan kunnen worden) alleen ging het wat snel door het verhaal tegen het einde. Ga ik wat zoeken op internet, blijkt dat de halve wereld het slecht vond en de anime van de manga was afgeweken om al maar een einde te kunnen tonen (manga was nog niet af).Remmetje schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:27:
Ik heb gisteren trouwens Magical Warfare (Mahou Sensou) afgekeken. Wat een bizar einde is dat O_O. Zit je halverwege in het verhaal stopt het ineens! Daarna maar even research gedaan en kwam erachter dat de schrijver van de light novel totaal ontevreden was over de anime adoptie. De anime kreeg ook vrij slechte reviews.
Ik vond de anime opzich niet zo heel slecht. Animaties waren leuk, het basis verhaal was ook aangenaam (door een keer in contact te komen met magic manifesteert het zogezegd ook in jou). Alleen alles ging in zo'n achterlijk snel tempo door die 12 afleveringen heen dat ik de kritieken wel begrijp. Toch vind ik het jammer wanneer een anime in een cliffhanger eindigt. Zo is het toch een beetje zonde van de tijd.
Dragonball: ik heb alles behalve de films wel gekeken en vond het destijds (10+ jaar geleden?) goed, maar inderdaad GT was niet echt nodig. Nu heb ik onlangs die Battle Of Gods film gekeken, maar daar heb ik me toch echt moeten door worstelen om hem nog af te kijken. Is mijn herinnering zo slecht van de kwaliteit van Dragonball (Z vooral) omdat het een van de eerste animes is die ik begon te kijken, of is die film niet vergelijkbaar? Wat een rommel!
Code Geass: heb ik ook gekeken en vond ik heel goed. Volgens mij heb ik dat gekeken nadat ik Death Note had gezien en op zoek was naar animes met wat meer intrigue en slimme plotwendingen. Misschien nog eens kijken...
Die film was inderdaad echt waardeloos, meer als comedy bedoeld dan wat anders. En blijkbaar om een recurring character voor de nieuwe serie te introduceren.Yohsoog schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:14:
[...]
Dragonball: ik heb alles behalve de films wel gekeken en vond het destijds (10+ jaar geleden?) goed, maar inderdaad GT was niet echt nodig. Nu heb ik onlangs die Battle Of Gods film gekeken, maar daar heb ik me toch echt moeten door worstelen om hem nog af te kijken. Is mijn herinnering zo slecht van de kwaliteit van Dragonball (Z vooral) omdat het een van de eerste animes is die ik begon te kijken, of is die film niet vergelijkbaar? Wat een rommel!
Om op de hoogte te blijven daarvan kun je gaan naar het youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCeB31BN-lHMOAzUEG4p8gZA
Of het twitter account:
https://twitter.com/VHDtheseries
Deze leek mij vroeger wel eens interessant om te bekijken, maar het is er nooit van gekomen. Wanneer ik je post zag heb ik de serie dan maar opgepikt. ik ga niet zeggen dat ik ook een traantje gelaten heb, maar de animatie en de sfeer van sommige scenes brachten wel iets teweeg.JerX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:38:
Ik snotter totaal niet snel bij films, series, anime, maar Tokyo Magnitude 8.0 heeft mij wel een traantje laten weg pikken...
Het was voor mij voornamelijk bij de laatste episodeieperlingetje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:42:
[...]
Deze leek mij vroeger wel eens interessant om te bekijken, maar het is er nooit van gekomen. Wanneer ik je post zag heb ik de serie dan maar opgepikt. ik ga niet zeggen dat ik ook een traantje gelaten heb, maar de animatie en de sfeer van sommige scenes brachten wel iets teweeg.
Las ergens dat het rond de 100 episodes gaat worden, setting speelt zich een half jaar na majin buu af.
Ik ben wel heel erg te spreken over de kwaliteit trouwens, maar de Japanse stemmen kan ik maar niet aan wennen. DB is het enige wat ik überhaupt dubbed wil horen.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Volgens mij brengen ze bewust de manga en de serie gelijktijdig uit om zo niks te spoilen.Musta schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:48:
Klopt t ook dat er maar pas 1 manga van is? Ben benieuwd waar het op gaat uitdraaien, iig leuk begin
Na heel DB Kai gevolgd te hebben elke week, kan ik de Engelse dub juist echt niet meer horen.NMe schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:48:
Mee eens. Dat krijg je als je al die spierbundels laat inspreken door vrouwen...
Vond het wel een leuke 1e ep, hoop dat het niet te lang gaat filleren e.d. maar gewoon een leuk verhaal eruit stampen.
Omdat je sprak over 'beide' films ben ik even gaan kijken. Ik had enkel 'Battle of Gods' gezien, maar blijkbaar is er enkele maanden terug nog Ressurection F ofzo geweest.NMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 02:51:
Nee, beide nieuwe films zijn canon en spelen zich af vóór de nieuwe serie. Beerus doet gewoon wat hij altijd al deed.
Maar toch begrijp ik het niet, want er is toch een duidelijk vervolg op Dragonball Z, er wordt gezegd dat Majin Buu moeilijk te verslaan was en daarom wilt Goku opnieuw gaan trainen voor als er een nog groter gevaar komt. Maar dat groter gevaar is er eigenlijk al geweest in de vorm van Beerus en Goku is dankzij god-mode toch ook weer een pak sterker. Maw er wordt helemaal niet over gesproken en de manier waarop Beerus in beeld werd gebracht, eerst vanachter, dan slechts een stukje etc, deed er ook op lijken dat hij opnieuw geïntroduceerd werd.
Ochja, ik zal toch wel kijken en het dan wel ondervinden zeker
EDIT: nog heel even verder gezocht: blijkt dat mijn vermoeden klopt. Volgens een bericht van Akira Toriyama: de eerste Arc is de "Battle of Gods" arc, een herhaling van de eerste film dus, de tweede arc is de "Revival of F" arc, de tweede film met andere woorden en daarna komt nog "a strange new story". Ik ga die 2e film dus nu zeker niet meer kijken, ik wil niet nog meer spoilers
[ Voor 16% gewijzigd door Yohsoog op 06-07-2015 12:02 ]
Ik vind de Engelse dub van DBZ beter dan de Japanse. Met name de hoofdkarakters als Goku en Vegeta. man man man.....chaoscontrol schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:02:
[...]
Na heel DB Kai gevolgd te hebben elke week, kan ik de Engelse dub juist echt niet meer horen.
Vond het wel een leuke 1e ep, hoop dat het niet te lang gaat filleren e.d. maar gewoon een leuk verhaal eruit stampen.
Bij Naruto daarentegen is het precies andersom. Geef mij de Japanse dub met Engelse sub maar.
Ooit een aflevering gekeken zonder sub.... nee... ik kan nog steeds geen Japans
Aantal woorden ken ik nu wel, maar hele gesprekken.....

WTF, dat is niet wat ze vooraf zeiden. Bah, dat is dus de halve serie al weggegooid.Yohsoog schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:55:
[...]
EDIT: nog heel even verder gezocht: blijkt dat mijn vermoeden klopt. Volgens een bericht van Akira Toriyama: de eerste Arc is de "Battle of Gods" arc, een herhaling van de eerste film dus, de tweede arc is de "Revival of F" arc, de tweede film met andere woorden en daarna komt nog "a strange new story". Ik ga die 2e film dus nu zeker niet meer kijken, ik wil niet nog meer spoilers
Ik merk dat er bij mij ook steeds meer blijft plakken. Ik ben wat klassiekers bij aan het kijken die ik om wat voor reden dan ook gemist heb en ben nu bij Samurai Champloo aangekomen. Gisteren zag ik een aflevering waarin een van de hoofdkarakters laat merken dat hij niet meer dan één karakter kan lezen. "This one is 'no.'" Terwijl hij een の aanwees. "And this one too!" Toen vroeg een ander karakter "And which one is this?" terwijl ze naar een め wees, en toen was ik helemaal trots op mezelf toen ik zei dat het 'me' was voordat ze hem in de anime benoemden.PdeBie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:29:
[...]
Ooit een aflevering gekeken zonder sub.... nee... ik kan nog steeds geen Japans
Aantal woorden ken ik nu wel, maar hele gesprekken.....![]()
Trots of dat je besefte dat je officieel een Wapanese bent?NMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:47:
[...]
WTF, dat is niet wat ze vooraf zeiden. Bah, dat is dus de halve serie al weggegooid.
[...]
Ik merk dat er bij mij ook steeds meer blijft plakken. Ik ben wat klassiekers bij aan het kijken die ik om wat voor reden dan ook gemist heb en ben nu bij Samurai Champloo aangekomen. Gisteren zag ik een aflevering waarin een van de hoofdkarakters laat merken dat hij niet meer dan één karakter kan lezen. "This one is 'no.'" Terwijl hij een の aanwees. "And this one too!" Toen vroeg een ander karakter "And which one is this?" terwijl ze naar een め wees, en toen was ik helemaal trots op mezelf toen ik zei dat het 'me' was voordat ze hem in de anime benoemden.
p.s. is een grapje
[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 06-07-2015 14:13 ]
Ik moest het even opzoeken, maar ik voldoe alleen aan de eerste drie criteria.JerX schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:12:
[...]
Trots of dat je besefte dat je officieel een Wapanese bent?
Je hoeft de taal niet zo zeer te kennen om daar te kunnen rondlopenNMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:29:
[...]
Ik moest het even opzoeken, maar ik voldoe alleen aan de eerste drie criteria.Ik leer de taal trouwens voornamelijk omdat ik er een keer op vakantie wil en dan niet alleen in de touristische gebieden. Dan wil ik me toch een beetje verstaanbaar kunnen maken.
Verrassing tot nu toe voor mij was Ushio no tora helemaal vergeten, lekkere oldschool style en 3 cours om naar uit te kijken ^^
Info heb ik trouwens hier vandaag: http://attackofthefanboy....-recent-movie-storylines/NMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:47:
[...]
WTF, dat is niet wat ze vooraf zeiden. Bah, dat is dus de halve serie al weggegooid.
Kan er verder vreemd genoeg heel weinig over vinden, maar het strookt dus wel met mijn eigen indruk.
Ja, maar het zal verschillen per gebied, lijkt me? Buiten de touristische gebieden zal er veel minder Engels gepraat worden lijkt me. En dan nog is het natuurlijk een stuk persoonlijke trots. Als ik ergens naartoe ga dan spreek ik bij voorkeur hun eigen taal. Ik vind dat een kwestie van goed fatsoen.JerX schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:33:
[...]
Je hoeft de taal niet zo zeer te kennen om daar te kunnen rondlopenVerbaas me keer op keer weer hoeveel oude dametjes Engels kunnen!
Die vond ik best aardig inderdaad.Bokkie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:34:
Eerste weekend van Zomerseizoen zit erop, veel goede series in ieder geval en ook een paar Guilty pleasures
Verrassing tot nu toe voor mij was Ushio no tora helemaal vergeten, lekkere oldschool style en 3 cours om naar uit te kijken ^^
[ Voor 44% gewijzigd door NMe op 06-07-2015 14:46 ]
in Kyushu gebied is het inderdaad een stuk minder, in Kinki, Chubu en Kanto kunnen ze redelijk Engels (very basic!). Ben het er wel mee eens dat het leuker is als je een beetje japans kent, je verbaasd ze er heel erg mee en zullen ook snel Sugoi zeggen!NMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:44:
Ik had die info inclusief quote ook gevonden toen ik eerder vandaag ernaar op zoek ging n.a.v. jouw post. Balen.
[...]
Ja, maar het zal verschillen per gebied, lijkt me? Buiten de touristische gebieden zal er veel minder Engels gepraat worden lijkt me. En dan nog is het natuurlijk een stuk persoonlijke trots. Als ik ergens naartoe ga dan spreek ik bij voorkeur hun eigen taal. Ik vind dat een kwestie van goed fatsoen.
[...]
Die vond ik best aardig inderdaad.Charlotte vond ik trouwens ook best grappig. Zal vast een harem-anime worden maar ik mag de hoofdpersoon wel.
Ook zijn mensen in Kyushu veel aardiger en opener dan in de grote toeristische gebieden, de kleine stadjes en dorpjes zijn eigenlijk veel leuker
[ Voor 7% gewijzigd door JerX op 06-07-2015 14:49 ]
Maar om nu niet op vakantie te gaan omdat je de taal niet spreekt lijkt mj ook weer een beetje ver gaan. T is gewoon vervelend dat zinsvolgorde en werkwoorden niet 1:1 over te nemen zijn in het Japans.NMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:44:
Ja, maar het zal verschillen per gebied, lijkt me? Buiten de touristische gebieden zal er veel minder Engels gepraat worden lijkt me. En dan nog is het natuurlijk een stuk persoonlijke trots. Als ik ergens naartoe ga dan spreek ik bij voorkeur hun eigen taal. Ik vind dat een kwestie van goed fatsoen.
[...]
ora et labora
Je hebt ook van die mooie "boeren" vakantie's. 2 weken op het Japanse land werken, ziet er ook leuk uitNMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:52:
Precies, en daarom wil ik er ook heen. Grote steden kan ik in Europa ook zien. Natuurlijk wil ik naar Akihabara en wil ik heel graag een keertje naar Osaka (bloesems of niet, maakt niet eens echt uit). Maar stiekem trekt het platteland me veel meer.
Ik wil sowieso nog even doorsparen zodat ik een keer echt lang op vakantie kan. Liefst een maandje of twee.mrc4nl schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:53:
[...]
Maar om nu niet op vakantie te gaan omdat je de taal niet spreekt lijkt mj ook weer een beetje ver gaan.
Dat is dan weer niet mijn idee van vakantie.JerX schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:58:
[...]
Je hebt ook van die mooie "boeren" vakantie's. 2 weken op het Japanse land werken, ziet er ook leuk uit
Kan heel bevredigend zijnNMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:00:
[...]
Ik wil sowieso nog even doorsparen zodat ik een keer echt lang op vakantie kan. Liefst een maandje of twee.
[...]
Dat is dan weer niet mijn idee van vakantie.
Charlotte stond op medium bij mij, maar staat nu op de immediate watchlist zeg maarNMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:44:
[...]
Die vond ik best aardig inderdaad.Charlotte vond ik trouwens ook best grappig. Zal vast een harem-anime worden maar ik mag de hoofdpersoon wel.
Heb denk ik pas de eerste eps van 1/3 of 1/2 van het zomerseizioen gezien, maar heb nu al een volle watchlist eigenlijk

Dit seizoen stelt me niet teleur.
Ik heb volg op dit moment deze series.
Senki Zesshou Symphogear GX
Bikini Warriors ( i know i know i know maar ik ben nieuwsgierig, het klinkt interessant. )
Gakkou Gurashi!. (ik hou wel van horror. dus ook het proberen waard)
Himouto! Umaru-chan. ( de serie art spreekt me gewoon echt aan. plus een comedy is nooit slecht)
Dragon Ball Super ( tja altijd al leuk gevonden vanaf 6 jaar al:)
Dit seizoen heb ik toch 5 series..
Normaal zijn het er maar 2
Wat vinden jullie?
Dat zijn afleveringen van 3 minuten.coolbvrobin schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:09:
Bikini Warriors ( i know i know i know maar ik ben nieuwsgierig, het klinkt interessant. )
Ik denk dat het horrorgehalte van die serie niet heel erg hoog gaat zijn.Gakkou Gurashi!. (ik hou wel van horror. dus ook het proberen waard)
Dat je toch op zijn minst Gangsta mist.Wat vinden jullie?
Haha sure.Dat je toch op zijn minst Gangsta mist.
Gone give that anime a shot
Dus vraag me af of het nou echt een opbouw is naar dat gevecht met Beerus en Frieza? Beetje raar om weer hetzelfde te zien lijkt mij.
Raar of niet:xavier! schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:31:
Dus vraag me af of het nou echt een opbouw is naar dat gevecht met Beerus en Frieza? Beetje raar om weer hetzelfde te zien lijkt mij.
Het wordt volgens mij wel aardig anders. Zonder te spoilen voor mensen die posters en dergelijken skippen: op de poster staan er rechts naast Beerus en Whis nog twee karakters die niet in de film zaten maar wel duidelijk iets met hun verhaal te maken hebben. Dat gaat dus vanzelf anders worden dan in de film.“Dragon Ball Super” is a complete continuation of the Majin Buu story arc. It’s got a bit of post-battle aftermath, continues with the “Battle of Gods” arc where the God of Destruction Beerus appears and the “Revival of ‘F'” arc where Freeza comes back to life, and then, I’ve written a strange new story where they finally depart from this universe. They’re fighting against their neighbors, Universe 6! They’ll yell at me if I give away too many spoilers, so I’ll keep the rest a secret, but they’re chasing after giant Super Dragon Balls; I think things will unfold in a bright and simple way, that will be really fun and exciting!
Since it’s another universe, loads of new characters will turn up. I’ll do my best to draw the tons of character designs necessary, so I’m looking forward to this too.
You know, it suddenly occurs to me that somewhere along the line the Dragon Ball anime has become quite a huge story. Since I’m the guy who drew the thing, it’s a bit weird for me to say this, but when I first started out I never dreamed it would have a universe as a setting (laughs). Don’t worry though, it’s still going to be the same sort of easy-to-understand content as always. Please be sure to watch Dragon Ball Super on TV!
Als ik dit lees krijg ik het idee dat het een spiegel universe word, ook voornamelijk door die poster. Dikke Beerus en female Whis. Dus dat word een dikke slimme goku ofzo als tegenpool?NMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:50:
[...]
Raar of niet:
[...]
Het wordt volgens mij wel aardig anders. Zonder te spoilen voor mensen die posters en dergelijken skippen: op de poster staan er rechts naast Beerus en Whis nog twee karakters die niet in de film zaten maar wel duidelijk iets met hun verhaal te maken hebben. Dat gaat dus vanzelf anders worden dan in de film.
En na het zien van de 1e ep was mijn vermoeden helaas juist.... Al die grote namen... en dan zo fucking teleurstellend...NMe schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:34:
[...]
Chaos Dragon ziet er gezien de geestelijke vaders ook goed uit.
Had gehoopt op wat origineels, maar kennelijk is het vaatje leeg >_< hou de 3ep rule nog wel aan, maar denk niet dat de serie het gaat overleven voor mij,
Jitsu wa Watashi wa daarintegen was beter dan ik verwacht had. Designs zijn wat zachter dan in de manga, maar hebben wel wat.
Hmm, ik ben nog niet overtuigd dat het slecht is. Ik kijk sowieso nog even verder, al hoop ik wel dat er een fatsoenlijke fansubgroep de serie oppakt. Ik snap niet hoe Funimation zulke slechte kwaliteit kan streamen met zo'n slechte compressie...Bokkie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 07:18:
[...]
En na het zien van de 1e ep was mijn vermoeden helaas juist.... Al die grote namen... en dan zo fucking teleurstellend...
Had gehoopt op wat origineels, maar kennelijk is het vaatje leeg >_< hou de 3ep rule nog wel aan, maar denk niet dat de serie het gaat overleven voor mij,
Dat was voor mij inderdaad ook een positieve verrassing. Het leek me eigenlijk vooral een serie die leuk wegkijkt met het verstand op nul maar er lijkt gewoon wat diepgang in te zitten, en goeie humor. Like.Jitsu wa Watashi wa daarintegen was beter dan ik verwacht had. Designs zijn wat zachter dan in de manga, maar hebben wel wat.
deze gaat van mijn lijstje af.coolbvrobin schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:09:
Bikini Warriors
real life verzie zou ik toch meer warderen
Wat spot mijn oog: Aquarion Logos. Ik was best fan van de eerste 2 Aquarion series, dus deze maar direct op het lijstje gezet. Vanavond kijken. Volgens mij had ik ook die dragon chaos aan het lijsje toegevoegd.
Weet iemand of de uncensored versie van Terra Formars al beschikbaar zijn(de dvd releases dus). Want scenes waar je meer zwarte strepen ziet dan anime is super teleurstellend.
Verder wacht ik met spanning op 22 juli, de dvd release van The Last: Naruto the Movie. Ben toch wel echt benieuwd wat er gebeurt tussen 699 en 700(Manga).
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Alleen de eerste drie afleveringen hadden dat. Die zijn later ongecensureerd uitgebracht en dus kun je de hele serie zonder die irritante zwarte scènes kijken. Ik vond de serie na een veelbelovend begin trouwens zwaar tegenvallen. Te veel karakters tegelijk en vervolgens van de minst interessante karakters op hun verleden focussen...ye-roon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:44:
Weet iemand of de uncensored versie van Terra Formars al beschikbaar zijn(de dvd releases dus). Want scenes waar je meer zwarte strepen ziet dan anime is super teleurstellend.
Mag je best wel linken hoorye-roon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:44:
Ah, de summer anime guide van kotaku.
kotaku.com/your-complete-summer-2014-anime-guide-1601568087
[ Voor 13% gewijzigd door JerX op 09-07-2015 11:39 ]
Link dan ook naar de goeie.JerX schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Mag je best wel linken hoor
Aha, toch maar is opzoeken dan, wel beniewdNMe schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:27:
[...]
Alleen de eerste drie afleveringen hadden dat. Die zijn later ongecensureerd uitgebracht en dus kun je de hele serie zonder die irritante zwarte scènes kijken. Ik vond de serie na een veelbelovend begin trouwens zwaar tegenvallen. Te veel karakters tegelijk en vervolgens van de minst interessante karakters op hun verleden focussen...
Iets met de lijst thuis gekeken hebben en nu op werk zittenJerX schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Mag je best wel linken hoor
Terraformars werd een grote clusterfuck... (manga ook trouwens, trok later pas weer bij)
Oops, moest google cache gebruiken. Sommige URLs worden geblockedNMe schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:05:
[...]
Link dan ook naar de goeie.http://kotaku.com/your-co...15-anime-guide-1715943588

Ik gebruik meestal AniChart. Ik vul de lijst van anime die ik wil zien meestal ook al maanden/weken voordat het seizoen begint.Bokkie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:58:
Ik gebruik altijd de randomc lijst.
Te laat gezienNMe schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:06:
En de 2014 in de url was geen hint?
[...]
Ik gebruik meestal AniChart. Ik vul de lijst van anime die ik wil zien meestal ook al maanden/weken voordat het seizoen begint.
Ik heb daar gisteren avond de eerste aflevering (2 in 1?) van gezien en snap er nog steeds niets van eigenlijk. Laat maar eens weten of dat ligt aan het feit dat ik er nog nooit iets van gezien heb of dat het aan de anime zelf ligtye-roon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:44:
Ah, de summer anime guide van kotaku.
Wat spot mijn oog: Aquarion Logos. Ik was best fan van de eerste 2 Aquarion series, dus deze maar direct op het lijstje gezet. Vanavond kijken. Volgens mij had ik ook die dragon chaos aan het lijsje toegevoegd.
Ik denk dat ze daar serieus mee 'ge-oopst' hebben aangezien dat eerste deel de OVA van aquarion evol hoort te zijn en dat 2de deel is de eerste aflevering van aquarion logos. De meeste lijken de OVA aan te zien als aflevering 0 of 1 van het nieuwe seizoen.Yohsoog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:52:
[...]
Ik heb daar gisteren avond de eerste aflevering (2 in 1?) van gezien en snap er nog steeds niets van eigenlijk. Laat maar eens weten of dat ligt aan het feit dat ik er nog nooit iets van gezien heb of dat het aan de anime zelf ligt
In de OVA
Overzicht van de Aquarion reeks
[ Voor 6% gewijzigd door OmegaOne op 09-07-2015 21:13 ]
Nou, het eerste gedeelte was zoals hiervboven uitgelegd iets met de characters van aquarion en aquarion:evol. Ik heb dan ook een andere gedownload omdat ik dacht: huh? wat? heb ik wel de goede gepakt?Yohsoog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:52:
[...]
Ik heb daar gisteren avond de eerste aflevering (2 in 1?) van gezien en snap er nog steeds niets van eigenlijk. Laat maar eens weten of dat ligt aan het feit dat ik er nog nooit iets van gezien heb of dat het aan de anime zelf ligt
2de deel nog niet gezien daardoor. Maar mocht je Aquarion(officiele naam: Sosei no Aquarion) en Aquarion: Evol niet gezien hebben, zeker doen, is de moeite waard
Waarschijnlijk knikker je net als mij alles wat je wil zien gewoon in Sonarr zodra het word aangekondigd en op een van de gebruikte databases staat?NMe schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:06:
En de 2014 in de url was geen hint?
[...]
Ik gebruik meestal AniChart. Ik vul de lijst van anime die ik wil zien meestal ook al maanden/weken voordat het seizoen begint.
[ Voor 71% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2015 01:50 ]
D4NG3R schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:46:
Waarschijnlijk knikker je net als mij alles wat je wil zien gewoon in Sonarr zodra het word aangekondigd en op een van de gebruikte databases staat?

Als het niet op een van de gebruikte databases staat voeg ik het trouwens gewoon toe. TVDB is de enige database die Sonarr gebruikt, met wat ondersteuning van TheXEM voor mapping van Japanse vs. Engelse namen. En op XEM heb ik modrechten, wat best helpt bij het goed zetten van alle data vóór het seizoen begint.
Een vriend van mij beweerde net voor de zoveelste keer het verschil niet te zien tussen FUNImation en fatsoenlijke releases. Dus toen heb ik maar eens twee screenshots van exact hetzelfde moment gemaakt in een FUNI-encode en de encode van een fansub-groep. Inmiddels gelooft hij me als ik zeg dat FUNI crap is.
[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 13-07-2015 02:19 ]
zitten wel paar leuke korte bij, maar das meer voor tussendoor (wooser, danchi gai, wakabe girl)
ora et labora
Ik was ook erg benieuwd naar deze serie, maar ik wacht altijd 3 weekjesD4NG3R schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:46:
Net de 1e EP van God Eater gekeken, Gee deze is lekker tot dusver! Geweldige artstyle.
Mijn grootste twee verrassingen dit seizoen zijn Castle Town Dandelion en Jitsu wa Watashi wa. Charlotte vind ik ook interessant en Rokka is ook veelbelovend. Allemaal CR-series.mrc4nl schreef op maandag 13 juli 2015 @ 02:30:
Er is niet zo veel dit seizoen wat mij intereseert, meeste lange series (~24min) zijn niet mijn ding vanwege mecha, horror, te hoog wtf gehalte, of omdat ze niet op CR staan.
[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 13-07-2015 11:58 ]
Ik had rokka wel in de lijst gezien maar door de synopsis leek het mij niet interesant, maar op jouw aanraden gekeken en het is een stuk leuker dan ik dacht.NMe schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:43:
[...]
Mijn grootste twee verrassingen dit seizoen zijn Castle Town Dandelion en Jitsu wa Watashi wa. Charlotte vind ik ook interessant en Rokka is ook veelbelovend. Allemaal CR-series.
Nu ik op de rest van de titels zoek komen er geen resultaten naar boven helaas.
Library Results
Some search results were omitted from this page due to unavailability.
[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 13-07-2015 11:36 ]
ora et labora
Ik heb ze even klikbaar gemaakt. En ik had het mis, Joukamachi no Dandelion is helemaal geen CR-serie.mrc4nl schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:35:
Nu ik op de rest van de titels zoek komen er geen resultaten naar boven helaas.
bedankt maar ze vallen alsnog in de laatste categorieNMe schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:59:
[...]
Ik heb ze even klikbaar gemaakt. En ik had het mis, Joukamachi no Dandelion is helemaal geen CR-serie.

ora et labora
Eigenlijk is die licensing belachelijk geregeld. Je betaalt evenveel als de mensen in Amerika maar je mag minder zien. En het maar gek vinden dat niets zoveel gepirated wordt als anime.
Hear hear. Maar het is in de hele enthertainment industrie zo. Ik kwam het echt veel te vaak tegen met netflixNMe schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:05:
Ik zag het inderdaad. VPN?
Eigenlijk is die licensing belachelijk geregeld. Je betaalt evenveel als de mensen in Amerika maar je mag minder zien. En het maar gek vinden dat niet zoveel gepirated wordt als anime.
Ik wil best een beetje moeite doen om legaal te kijken(lees betalen) maar staan er dingen niet tussen dan slinger ik ook gewoon de downloads aan. Heb voor de vakantie FMA brotherhood en clannad klaarstaan.
lekker kijken op mobiel zodat ik de laptop thuis kan laten. downloaden heeft soms zn voordelen tov streamen
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 13-07-2015 12:13 ]
ora et labora
Dat is inderdaad het grootste probleem. Geef mij een streamingdienst die 80-90% van wat ik wil kijken heeft (en een aparte streamingdienst voor anime die ook 80-90% van wat ik wil kijken heeft) en ik betaal er met liefde voor. Maar als ik abonnementen op zes verschillende diensten moet gaan nemen en steeds van app moet wisselen om ze te kunnen gebruiken op mijn tv dan hoeft het voor mij niet meer. Op het moment dat downloaden meer gemak levert dan de legale variant, dan houdt het gewoon op. En dan gaat het me niet eens om de prijs maar puur om het gemak.mrc4nl schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:11:
[...]
Hear hear. Maar het is in de hele enthertainment industrie zo. Ik kwam het echt veel te vaak tegen met netflix
Goed om te weten, kan ik je een DM sturen als er eens iets fout staat daaro.NMe schreef op maandag 13 juli 2015 @ 02:10:
[...]
En daarna zodra op FansubDB staat welke groepen welke series gaan subben eventjes de juiste tag aan de serie hangen zodat Sonarr de goeie releases binnen hengelt.
Als het niet op een van de gebruikte databases staat voeg ik het trouwens gewoon toe. TVDB is de enige database die Sonarr gebruikt, met wat ondersteuning van TheXEM voor mapping van Japanse vs. Engelse namen. En op XEM heb ik modrechten, wat best helpt bij het goed zetten van alle data vóór het seizoen begint.
FansubDB kende ik ook nog niet, ga ik onthouden.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Het ziet er inderdaad anders uit met dat shading / texture effect. Qua verhaal en mimiek vond ik het echter wel erg cliché en amateuristisch overkomen. Karakters bewegen houterig en zijn weinig expressief, verhaal is totaal onorigineel. Ga ik niet verder bekijken.D4NG3R schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:46:
Net de 1e EP van God Eater gekeken, Gee deze is lekker tot dusver! Geweldige artstyle.
Wat ik nog wel kijk:
Gate: goede animatie, solide verhaal.
Classroom Crisis: Ziet er goed uit, verhaal nog wat onzeker of het boeiend is op de lange termijn.
Overlord: gevangen in een online VR game, lekker origineel.

Charlotte: Lijkt wel een leuke comedy te worden.
Gatchaman Crowds Insight: Niet echt supergoed, maar de serie heeft wat aparts, wat het wel interessant maakt.
_██_
(ಠ_ృ)
Zelf nog geen tijd gehad om iets van deze serie te kijken, maar had jij de voorloper ervan gezien (Gatchaman Crowds)? Daarvan interesseerde me juist dat aparte.Atomsk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:59:
Gatchaman Crowds Insight: Niet echt supergoed, maar de serie heeft wat aparts, wat het wel interessant maakt.
(plus de OP was catchy (en hier en daar Engrish))
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja, vorige seizoen ook gezien. Het had wel wat, al viel het op het einde een beetje tegen.RayNbow schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:36:
[...]
Zelf nog geen tijd gehad om iets van deze serie te kijken, maar had jij de voorloper ervan gezien (Gatchaman Crowds)? Daarvan interesseerde me juist dat aparte.
(plus de OP was catchy (en hier en daar Engrish))
_██_
(ಠ_ృ)
Het is een Madhouse-anime. Dat kán bijna niet fout gaan.Atomsk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:59:
[...]
Overlord: gevangen in een online VR game, lekker origineel.Misschien dat het wat is..
Dit topic is gesloten.
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]