If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dus dat kan wel?Sibylle schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:33:
[...]
Hij is fucked up geraakt
En Skyler...tsjah...alles voor de familie right? En ik kan haar daarin geen ongelijk geven als moeder.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee ook niet! Maar het is meer gemotiveerd uit behoud van familie dan uit zelfbehoud. Walt zegt wel de hele tijd dat hij alles doet voor zijn familie, maar eigenlijk is hij op een machtstrip en staat zijn eigen ego en belang bovenaan. Bij Skyler is dat niet zo.
Ctrl+k
Dat strookt dan totaal niet met het feit dat Walt bereid was de 80 miljoen op te geven voor het leven van Hank. Daarbij gaat familie dan toch vóór zijn eigen belang. En dat hij uiteindelijk via zijn telefoontje aan Skyler haar vrijpleit voor de politie.Sibylle schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:50:
[...]
Nee ook niet! Maar het is meer gemotiveerd uit behoud van familie dan uit zelfbehoud. Walt zegt wel de hele tijd dat hij alles doet voor zijn familie, maar eigenlijk is hij op een machtstrip en staat zijn eigen ego en belang bovenaan. Bij Skyler is dat niet zo.
Het kwam natuurlijk ook doordat Jesse Walt bedreigd heeft, wat Jesse weer deed omdat hij bang is voor Walt.chocolade-reep schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:13:
[...]
Vergeet niet dat Skyler hem daartoe heeft aangezet.
Het is allemaal te verantwoorden in zijn denkwijze, Jesse vormde een bedreiging voor hem en zijn familie.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Alleen in de droomwereld waar iedereen doet wat Walt zegt zou de 80 miljoen het leven van Hank hebben gered. Zijn voorstel dat Hank en Jack gewoon iedereen laten gaan is absurd, net zoals het bellen van de Nazis dat ze hem moeten komen redden en dan met een 'o wacht, laat maar zitten' denken dat ze niet zullen komen.Lampie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:32:
[...]
Dat strookt dan totaal niet met het feit dat Walt bereid was de 80 miljoen op te geven voor het leven van Hank. Daarbij gaat familie dan toch vóór zijn eigen belang. En dat hij uiteindelijk via zijn telefoontje aan Skyler haar vrijpleit voor de politie.
Ik ben er ook eindelijk achter waar ik Uncle Jack eerder heb gezien: Buck (here to fuck) uit Kill Bill ! Zijn lot zal hopelijk net zo pijnlijk zijn.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Wat een BRILJANT stukje tekst! Toen ik de aflevering gisteren keek was dit het eerste wat in me opkwam. EINDELIJK doet die kerel iets fatsoenlijks! Ben walt de laatste tijd helemaal beu!chocolade-reep schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:44:
[...]
Ja, daar is hier nog een mooi stuk over: http://www.newyorker.com/...ndbending-phone-call.html
Moet zeggen dat ik de geweldige acteerkunsten van bryan en het schrijfwerk van de schrijvers wel ERG kan waarderen als ik dan de flashback zie aan het begin van de aflevering en je bedenkt hoe deze fatsoenlijke, slimme, nette kerel in 5 seizoenen omgetoverd is naar de grootste klootzak aller tijden!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
lj_tree schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:20:
[...]
Wat een BRILJANT stukje tekst! Toen ik de aflevering gisteren keek was dit het eerste wat in me opkwam. EINDELIJK doet die kerel iets fatsoenlijks! Ben walt de laatste tijd helemaal beu!
Moet zeggen dat ik de geweldige acteerkunsten van bryan en het schrijfwerk van de schrijvers wel ERG kan waarderen als ik dan de flashback zie aan het begin van de aflevering en je bedenkt hoe deze fatsoenlijke, slimme, nette kerel in 5 seizoenen omgetoverd is naar de grootste klootzak aller tijden!
Dat vind ik juist zo sterk aan deze serie. Moeten/mag je nog sympathie hebben voor Walt? Aan de ene kant hoop ik dat het goed afloopt voor hem, maar aan de andere kant is hij ook wel echt hard geworden en maakt het hem niet uit of er iemand vermoord wordt of niet (behalve Hank dan).
Zelfde met Dexter, je hebt sympathie voor een (serie)moordenaar, die om zijn eigen redenen maar mensen vermoord.
[ Voor 24% gewijzigd door Ikkuh84 op 18-09-2013 13:57 ]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ik had sympathie voor Walt toen hij nog slachtoffer was van enkele van zijn impulsieve en slechte beslissingen.Timocos schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:55:
[...]
Walt beu?
Dat vind ik juist zo sterk aan deze serie. Moeten/mag je nog sympathie hebben voor Walt? Aan de ene kant hoop ik dat het goed afloopt voor hem, maar aan de andere kant is hij ook wel echt hard geworden en maakt het hem niet uit of er iemand vermoord wordt of niet (behalve Hank dan).
Zelfde met Dexter, je hebt sympathie voor een (serie)moordenaar, die om zijn eigen redenen maar mensen vermoord.
In de loop van de serie zijn echter altijd de mensen om hem heen slachtoffer van zijn bewuste egoistische en ego-gedreven keuzes, en het boeit hem maar bar weinig.
Zo heeft hij Skyler gedwongen met hem te leven/eten/slapen omdat hij dat graag wou, niet omdat dat het beste was voor familie etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Ik vind een prachtig voorbeeld van hoe zijn eigen ego hem ten val bracht, dat boek Gale Boetticher. Hij heeft dat boek bewaard, inclusief de toegift van Gale. Waarom zou je dergelijk bewijsmateriaal bewaren? (Hij gooit zelfs het veel voorkomende plantje weg dat hij heeft gebruikt voor het vergiftigen van het jochie)
De enige reden om dat boek inclusief toegift is dat het zijn ego streelt.
Ctrl+k
Heb je dat stukje gelezen waar chocolade-reep naar linkt? Ik kan me zomaar voorstellen dat je er een hoop van jezelf in herkent...Timocos schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:55:
[...]
Walt beu?
if you ignore the dead kids, son, you are watching “Breaking Bad” wrong.
Het "probleem" met Walt is dat hij laat zien dat hij steeds meer en meer in een geharde crimineel verandert en tegelijkertijd toch ook nog menselijke trekjes blijft houden, met gisteren als mooi hoogtepunt voor beide kanten van de medaille. Ik hoop zelf op een einde van de serie waarin Walt krijgt wat hij verdient, maar ik snap best dat sommige mensen nog steeds aan zijn kant staan.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
http://www.theguardian.co...nce-gilligan-walter-white
[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 18-09-2013 15:04 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
En dat is nou juist het mooie van de serie. Iedereen zal er een eigen kijk op hebben, en voor bijna alle standpunten valt nog wat te zeggen ook.NMe schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:59:
Wat, omdat een of ander feministisch huismoedertje dat zegt mag je niet op je eigen manier een serie interpreteren? Zelfs Walt negeert dat dode kind niet, alleen gaat hij wel verder met zijn leven. Todd was degene die een kind vermoordde. Walt vergiftigde dan weer wel Brock, maar die heeft tegelijk volgens mij wel heel bewust gezorgd voor een dosis die laag genoeg was om hem niet te vermoorden.
Het "probleem" met Walt is dat hij laat zien dat hij steeds meer en meer in een geharde crimineel verandert en tegelijkertijd toch ook nog menselijke trekjes blijft houden, met gisteren als mooi hoogtepunt voor beide kanten van de medaille. Ik hoop zelf op een einde van de serie waarin Walt krijgt wat hij verdient, maar ik snap best dat sommige mensen nog steeds aan zijn kant staan.
Ik merk dat ik ontzettend meeleef met Walt, en zijn beslissingen vaak wel begrijp.
Je gaat Hank dan op een gegeven moment wel (bijna) haten, maar je gunt het hem ook weer niet dat hij neergeknalt wordt door één of andere nazi (Marie, daarentegen ....).
Hij is altijd al een control-freak geweest en de kanker diagnose heeft er enkel voor gezorgd dat hij versneld voor zichzelf heeft geaccepteerd dat hij geld mag verdienen in de illegaliteit. En met die keuze komt ook dat je daadkrachtiger moet zijn in je optreden. Het is de basis waarop zijn karakter tot bloei is gekomen en de omgeving waarop zijn karakter aansluit. Hij kan helemaal niet stoppen.
Het karakter en de drijfveren zijn altijd al aanwezig geweest. Hij had enkel nog de juiste zetjes nodig om het enigszins aan zijn moraal te koppelen. Koppel dat aan het feit dat hij ook een bijzonder goede kant heeft en een intelligentie man is en de empathie is geboren. Er is ook niet echt over een goede of slechte kant te spreken. Hij wordt continu geleid door 'crunching the numbers'. De uitkomst daarvan weerspiegeld Walt's karakter en kent geen grenzen in welke situatie dan ook.
In de laatste uitzending dacht ik dat Walt psychisch eindelijk brak door de dood van Hank. Blijkbaar niet en dat lijkt hij zelf ook te merken. Hij pakt gewoon op en gaat verder met crunching te numbers. Was goed te merken aan het schudden van de hand met de nazi. Had Hank ook beter kunnen doen.
niet het beste ooit maar ik begrijp waar t vandaan komt, deze laatste 6 episodes behoren toch wel tot het beste dat ik aan series heb gezien (met The Wire, Game Of Thrones en Sopranos als top 3). maar als serie in z'n geheel is t zker niet het 'beste ooit' nee...JohnBQ schreef op woensdag 18 september 2013 @ 01:29:
Breaking Bad vind ik erg leuk, dat absoluut, maar of dat 'beste ooit' labeltje dat het vaak krijgt nou zo terecht is.. Ik zou niet weten waarom in ieder geval, het komt op mij over als een hype
Walt schudde die hand om het te overleven, niet omdat hij het allemaal best vond.Oyster schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:30:
In de laatste uitzending dacht ik dat Walt psychisch eindelijk brak door de dood van Hank. Blijkbaar niet en dat lijkt hij zelf ook te merken. Hij pakt gewoon op en gaat verder met crunching te numbers. Was goed te merken aan het schudden van de hand met de nazi. Had Hank ook beter kunnen doen.
En Hank wist dat hij ten dode was opgeschreven.. die heeft nog zijn trots.
Overigens is die laatste scene/shot met Hank in één take opgenomen (drie camera's).
Nice!!Tourniquet schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:49:
Laatste 2 afleveringen zijn extra lang!![]()
[afbeelding]
Hank had inderdaad geen handen meer te schudden. Een DEA-agent in zo'n situatie, daar kun je weinig anders mee als gangster.MrSleeves schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:39:
[...]
Walt schudde die hand om het te overleven, niet omdat hij het allemaal best vond.
Overigens is die laatste scene/shot met Hank in één take opgenomen (drie camera's).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Precies wat ik zeg. Het schudden van de hand van de moordenaar van je zwager lijkt me nogal een psychisch dilemma te geven. Zeker voor een persoon als Walt. Dat hij daarna Jesse zowel lichamelijk als psychisch nog even ophangt, zijn overgebleven geld veilig stelt en een evacuatie plan maakt versterkt dat idee alleen maar. Het heeft hem zeker niet gebroken. Of Hank nog wat te schudden had doet er niet toe. Niet schudden is certain death.MrSleeves schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:39:
[...]
Walt schudde die hand om het te overleven, niet omdat hij het allemaal best vond.
Walt handelde op logica, Hank op moraal. Leuk dat je op moraal handelt, maar met een gun tussen je ogen is dat niet zo handig, ongeacht of je vermoedens juist zijn. Als Walt dat had gedaan lag hij naast Hank en Gomez. Walt is niets waard voor de schietgrage nazi's. Ze hebben z'n geld, proces en nu ook leven. Enkel voor Todd en Lydia, maar ze hebben tweede keuze Jesse. Food colouring?
[ Voor 17% gewijzigd door Oyster op 18-09-2013 15:54 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zeker vergeten hoe hij in de auto even uit zijn hoofd uitrekent hoe lang zijn gezin nog moet na zijn dood, hoeveel pampers ze nodig hebben en wat dat kost, wat college voor Flynn en de toekomstige Holly gaat kosten, wat de hypotheek kost tot het huis vrij is, zelfs een post onvoorzien. En het startpunt voor die berekening is vanaf zijn dood.Oyster schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:30:
Het is nooit een kwestie geweest van dat hij voldoende geld voor zijn familie wilde verdienen voor na zijn dood.
Ik heb even gezocht op youtube, maar kan die scene helaas niet vinden.
Dat was toch ergens bij de $800.000 dacht ik zo? geen $80.000.000 Hij is wel wat verder doorgeschoten dan alleen voor zijn familie zorgen...UltraSub schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:40:
[...]
Zeker vergeten hoe hij in de auto even uit zijn hoofd uitrekent hoe lang zijn gezin nog moet na zijn dood, hoeveel pampers ze nodig hebben en wat dat kost, wat college voor Flynn en de toekomstige Holly gaat kosten, wat de hypotheek kost tot het huis vrij is, zelfs een post onvoorzien. En het startpunt voor die berekening is vanaf zijn dood.
Ik meen $ 17.000.000 in totaal......analogworm schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:42:
[...]
Dat was toch ergens bij de $800.000 dacht ik zo? geen $80.000.000 Hij is wel wat verder doorgeschoten dan alleen voor zijn familie zorgen...
don't mistake lack of talent for genius.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Eeuh, ja.. das dan ook weer waaranalogworm schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:42:
[...]
Dat was toch ergens bij de $800.000 dacht ik zo? geen $80.000.000 Hij is wel wat verder doorgeschoten dan alleen voor zijn familie zorgen...
Ik zag maar één uitweg, en dat was om te zeggen dat Hank meedeed aan het geheel en de DEA weg hield. Ze waren daar om een ruzie uit te vechten over geld dat Walter had achter gehouden.Marzman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:44:
[...]
Hank had inderdaad geen handen meer te schudden. Een DEA-agent in zo'n situatie, daar kun je weinig anders mee als gangster.
Dat verklaard waarom er geen backup was, waarom ze in de woestijn waren, waarom Hank zijn badge niet gelijk liet zien, en waarom ze hem niet moesten vermoorden...een DEA ASAC die je een hand boven het hoofd houdt is veel waard. Bovendien hadden ze kunnen vertellen dat Hank actiev de DEA weghoudt maar dat met zijn dood er zeker een onderzoek komt naar zijn papieren (en via Walt naar de nazi's).
Helaas is dat niet gebeurd
Dat snap ik echt niet...Hank doet juist altijd wat moreel juist is. Hij is pas echt iemand die het beste voor iedereen probeert te doen en zijn eigen agenda niet voorop stelt (zoals Walt).Zamorano schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:05:
Je gaat Hank dan op een gegeven moment wel (bijna) haten, maar je gunt het hem ook weer niet dat hij neergeknalt wordt door één of andere nazi (Marie, daarentegen ....).
Als ik iemand zou tegenkomen die net 10 man heeft laten vermoorden op gruwelijke wijze met als reden zelf niet in de bak te belanden (niet eens dood te gaan...Walt kon alleen de cel in), dan zou ik ook niet meer echt aardig zijn tegen die gast.
Ctrl+k
Ik weet wat je bedoelt. Dat was de periode dat hij zijn geld in de kruipruimte van het huis had. (Zeker vergeten dat ... ) Heb je de stapel gezien die in de opslagloods lag of de tonnen achter in de bus? ~10mil per ton. Bij elke dollar die hij verliest wordt hij even panisch, ongeacht hoeveel hij heeft. Die berekening was enkel om zijn gedrag te rechtvaardigen en blijkt een springplank naar de mogelijkheden van zijn werkelijke karakter. Zijn gedrag heeft geen reden, dit is gewoon Walt.UltraSub schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:40:
[...]
Zeker vergeten hoe hij in de auto even uit zijn hoofd uitrekent hoe lang zijn gezin nog moet na zijn dood, hoeveel pampers ze nodig hebben en wat dat kost, wat college voor Flynn en de toekomstige Holly gaat kosten, wat de hypotheek kost tot het huis vrij is, zelfs een post onvoorzien. En het startpunt voor die berekening is vanaf zijn dood.
[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 18-09-2013 17:31 ]
"Eleven more drug deals"

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dat hij moreel (in zijn ogen) juist handelt, wil nog niet zeggen dat je als kijker ook maar aan zijn kant moet staan. Niet in de laatste plaats omdat de serie om Walt draait, en je als kijker vanaf het begin van de serie vooral emotioneel in hem investeert.Sibylle schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:08:
[...]
Dat snap ik echt niet...Hank doet juist altijd wat moreel juist is. Hij is pas echt iemand die het beste voor iedereen probeert te doen en zijn eigen agenda niet voorop stelt (zoals Walt).
Als ik iemand zou tegenkomen die net 10 man heeft laten vermoorden op gruwelijke wijze met als reden zelf niet in de bak te belanden (niet eens dood te gaan...Walt kon alleen de cel in), dan zou ik ook niet meer echt aardig zijn tegen die gast.
Blijkbaar wordt ricin onderzocht als medicijn tegen kanker... Lijkt me sterk dat Walt daarom de ricin sigaret pakt, maar je weet het maar nooit met Breaking Bad.
Ryzen 3600 - GTX1060
Klopt.NMe schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:59:
En iemand zei hierboven dat hij Jesse enkel maar gebruikte voor z'n eigen doel ?
Deze aflevering vergeten dan ?

En al de andere keren dat Walt hem heeft proberen helpen, tot het einde toe zelfs. Walt wou gewoon die ontmoeting om het allemaal uit te praten (hij had Jesse eigenlijk zelfs niet meer nodig toen). Jesse dacht daar weer dat het een set-up was (met die kale kerel die stond te kijken).
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Eerst iemand de verdoemenis in helpen en dan spijt hebben dat hij in een junkie veranderd is natuurlijk een beetje raar voorbeeldDinX schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:00:
[...]
Klopt.
En iemand zei hierboven dat hij Jesse enkel maar gebruikte voor z'n eigen doel ?
Deze aflevering vergeten dan ?
[afbeelding]
En al de andere keren dat Walt hem heeft proberen helpen, tot het einde toe zelfs. Walt wou gewoon die ontmoeting om het allemaal uit te praten (hij had Jesse eigenlijk zelfs niet meer nodig toen). Jesse dacht daar weer dat het een set-up was (met die kale kerel die stond te kijken).
Walt had misschien Jesse überhaupt niet zo ver moeten pushen...hij heeft hem in geen enkel opzicht gesteund toen zijn vriend werd vermoord...iets dat Jesse wel echt nodig had.. Walt: "Who was that again? The fat one?".
En dan vervolgens zijn vriendinnetje laten sterven terwijl je kijkt ipv proberen te redden en ze beide in een kliniek te gooien (geld genoeg toch?).
Door deze, en meer, keuzes van Walt is Jesse weer fucked up geraakt toen. Het is mooi om te zien hoe Walt toch nog zijn menselijkheid af en toe heeft, maar hij maakt het zelf toch vaak eerst erg bont.
Ctrl+k
Je bedoelt die hitman van een paar afleveringen terug als Walt en Jesse hebben aangesproken op dat plein? Later zag je toen Jesse weg liep van dat plein dat het helemaal geen hitman was, maar een vader die op zijn dochter aan het wachten was. Paranoïde heerste bij Jesse, voornamelijk door Hank aangewakkerd.analogworm schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:11:
ja, maar das toch ook suf... Dat als je een hitman hebt op dat je hem vol in het zicht zet.. Ik vind dat Jesse hier uit angst wel een beetje snelle conclusies trekt.. Het geeft natuurlijk wel een hele mooie plot twist
Precies, ik bedoelde inderdaad de hitman die geen hitman bleek te zijn.Timocos schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:22:
[...]
Je bedoelt die hitman van een paar afleveringen terug als Walt en Jesse hebben aangesproken op dat plein? Later zag je toen Jesse weg liep van dat plein dat het helemaal geen hitman was, maar een vader die op zijn dochter aan het wachten was. Paranoïde heerste bij Jesse, voornamelijk door Hank aangewakkerd.
Maar goed, je kan het Jessie ook niet kwalijk nemen dat hij paranoïde wordt. Walt heeft er al veel omgelegd die hem tegen werkten.. En Jesse was hem ook al aan het tegenwerken met Hank en Gomez....
Even over Hank, ik vind het vreselijk dat hij doodgeschoten is! In het begin vond ik hank een neppe overdreven acteur, maar na een paar afleveringen ben ik helemaal gek geworden op die kerel (compleet heterosexueel voor het geval je het je afvraagt:) ). hank heeft wat mij betreft enkel correct gehandeld. Gedaan wat juist was, gedaan wat hoorde, gedaan wat volgens de wet en goede morele waarden klopte. Dit heeft hem zijn leven gekost dat is absoluut waar...maar het siert hem absoluut dat hij zijn eigen trost en waarden niet aan de kant laat zetten voor een crimineel als Walt en die nazi's.
Enige serie of film waar ik ooit achteraf een slecht gevoel aan over hield was 24 en terri die aan het eind van het eerste seizoen dood gaat. Niet om terri, maar om de reactie van Jack Bauer....en zo'n triest gevoel heb ik nu ook na deze aflevering. OP zich natuurlijk heel mooi dat je een serie zo aangrijpend weet te maken, maar ik had hank toch liever nog zien weglopen:'(
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ach, het is tenminste lekker realistisch dat ook the good guys de pijp uitgaan. En het is Jesse. Toen Hank doodgeschoten werd had ik alleen even het WTF moment, maar het paste er wel bij.lj_tree schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:26:
Jessie was in het begin wellicht geen lieverdje, maar walt heeft hem dingen laten doen en aangedaan die VEEL verder gaan dan waar hij in eerste instantie toe in staat was. Walt heeft jessie gebruikt voor zijn eigen doeleinden! Enkel en alleen daarvoor! Hij heeft zich een paar keer voorgedaan als een vaderfiguur, om hem vervolgens zo ver te krijgen dat hij meewerkte. Hij heeft zijn vriendinnetje dood laten gaan, enkel uit eigen belang! Hij heeft die andere chemisist (naam even kwijt maar daat heeft walt dat boek van gekregen) dood laten maken enkel om er zelf beter van te worden. (Gale:) )...ik heb de laatste anderhalf tot 2 seizoenen enkel medelijden met jessie en haat tegenover walt. Walt is wat mij betreft afgeschreven! Ik kan er niet rouwig om zijn als ze hem in de laatste aflevering afmaken...ik hoop alleen wel dat jessie goed terrecht komt! Het mooie is dan wel weer om de flashback van afgelopen aflevering te vergelijken met hoe je (ik in ieder geval) nu tegen walt aankijkt. Van een symphatieke, correcte, nette en vriendelijke vader, naar een koelbloedige, doordachte crimineel! dit proces is dusdanig goed en rustig verlopen dat het heel geloofwaardig is.
Even over Hank, ik vind het vreselijk dat hij doodgeschoten is! In het begin vond ik hank een neppe overdreven acteur, maar na een paar afleveringen ben ik helemaal gek geworden op die kerel (compleet heterosexueel voor het geval je het je afvraagt:) ). hank heeft wat mij betreft enkel correct gehandeld. Gedaan wat juist was, gedaan wat hoorde, gedaan wat volgens de wet en goede morele waarden klopte. Dit heeft hem zijn leven gekost dat is absoluut waar...maar het siert hem absoluut dat hij zijn eigen trost en waarden niet aan de kant laat zetten voor een crimineel als Walt en die nazi's.
Enige serie of film waar ik ooit achteraf een slecht gevoel aan over hield was 24 en terri die aan het eind van het eerste seizoen dood gaat. Niet om terri, maar om de reactie van Jack Bauer....en zo'n triest gevoel heb ik nu ook na deze aflevering. OP zich natuurlijk heel mooi dat je een serie zo aangrijpend weet te maken, maar ik had hank toch liever nog zien weglopen:'(
En Walt doet echt niet alles uit eigen belang bij Jesse. Hij zei ook dat ie hem als familie zag, maar omdat zijn echte familie nu in gevaar komt moet ie wel zo handelen.
Ook toen het vriendinnetje dood ging van Jesse dacht hij aan Jesse zijn toestand, want door haar is Jesse eigenlijk weer aan de drugs geraakt. Hij probeerde Jesse zo weer op het rechte pad te krijgen (in feiten had Walt ''geluk'' dat ze in haar eigen kots stikte ipv dat hij haar moest omleggen). Dat was een cru moment maar ik kan het van Walt op zich wel begrijpen..
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=prVBhx0_GyQ]
De laatste twee afleveringen zullen 75 minuten incl reclame zijn. Dus schat een minuut of 58 zonder reclameTourniquet schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:49:
Laatste 2 afleveringen zijn extra lang!![]()
[afbeelding]
Heb nu al zin in maandagMrSleeves schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:42:
Toch ruim 10 minuten extra..

Tja, een kwestie van interpretatie, je zou ook kunnen zeggen dat hij haar niet geholpen heeft omdat zij een slechte invloed is op Jesse, heroïne.lj_tree schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:26:
Jessie was in het begin wellicht geen lieverdje, maar walt heeft hem dingen laten doen en aangedaan die VEEL verder gaan dan waar hij in eerste instantie toe in staat was. Walt heeft jessie gebruikt voor zijn eigen doeleinden! Enkel en alleen daarvoor! Hij heeft zich een paar keer voorgedaan als een vaderfiguur, om hem vervolgens zo ver te krijgen dat hij meewerkte. Hij heeft zijn vriendinnetje dood laten gaan, enkel uit eigen belang!
Als ik me niet vergis gebruikte Jesse sowieso niet tot weinig op dat moment.
Vergeet ook niet dat Walt ook wel wist of iig vermoedde dat juist zij er op stond dat Jesse zijn cut onmiddellijk kreeg met chantage.
Dat hij het later zo zegt tegen Jesse waarop hij het zegt is om hem pijn te doen vanwege het verraad.
Gale heeft hij laten vermoorden omdat het anders zijn eigen einde was, immers Gale was de enige die op zijn standaard kon produceren en daardoor was Walt overbodig geworden.Hij heeft die andere chemisist (naam even kwijt maar daat heeft walt dat boek van gekregen) dood laten maken enkel om er zelf beter van te worden. (Gale:) )...ik heb de laatste anderhalf tot 2 seizoenen enkel medelijden met jessie en haat tegenover walt. Walt is wat mij betreft afgeschreven! Ik kan er niet rouwig om zijn als ze hem in de laatste aflevering afmaken...ik hoop alleen wel dat jessie goed terrecht komt! Het mooie is dan wel weer om de flashback van afgelopen aflevering te vergelijken met hoe je (ik in ieder geval) nu tegen walt aankijkt. Van een symphatieke, correcte, nette en vriendelijke vader, naar een koelbloedige, doordachte crimineel! dit proces is dusdanig goed en rustig verlopen dat het heel geloofwaardig is.
Tja, indirect wordt hij er idd beter van omdat hij daardoor blijft leven.
Jesse is gewoon een grote pechvogel, het begint eigenlijk al met dat hij de schuld op zich neemt toen zijn ouders die joint vonden van zijn broertje.
Ik denk dat Walt altijd het goede met Jesse voor heeft gehad, tuurlijk heeft hij hem ook wel eens "gebruikt" om bepaalde doelen te bereiken.
Overigens denk ik niet dat het geld zo dierbaar is voor Walt maar meer waarvoor het staat, de ongekende puurheid van zijn product.
Hem het geld afnemen staat voor het afnemen van die prestatie, eigenlijk net zoals de firma die hij had opgericht waarvan hij z'n aandeel zo goedkoop verkocht.
Die firma is miljarden waard en dat product is zijn geesteskindje.
Wat trouwens ook wel grappig is is dat Hank en zijn vrouw de "moraalridders" zijn van het verhaal terwijl dat vrouwtje toch zeker een strafblad had moeten hebben voor haar kleptomanie en dat juist Hank ervoor heeft gezorgd dat ze er elke keer weer zonder kleerscheuren vanaf komt.
Uiteraard is het niet hetzelfde als de misdaden van Walt maar een klein beetje hypocrisie kun je die 2 niet ontzeggen.
Dit soort dingen maakt de serie juist zo interessant en niet zo zwart-wit.
Dat Walt de Nazi een hand geeft zegt helemaal niks en dat betekend zeker niet dat hij Hanks dood zo snel een plekje heeft gegeven.
Volgens mij ging bij Walt vrij snel de knop om van emotioneel wrak naar wraakzuchtigheid.
Only fools are enslaved by time and space.
Voor mij is juist het moraal van het verhaal dat iedereen weleens iets fouts doet voor een goede reden of omdat je geen keus hebt. Alleen Walt Jr. heb ik er nog op kunnen betrappen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Geloof in het eerste seizoen dat Walt Jr. alcohol wilde kopen voor minderjarigenph4ge schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:50:
Hank is zeker geen moraalridder. Er zijn genoeg momenten geweest waar hij een loopje neemt met de wet. Ondervraging zonder advocaat, iemand (laten) volgen ondanks restraining order, dat soort dingen.
Voor mij is juist het moraal van het verhaal dat iedereen weleens iets fouts doet voor een goede reden of omdat je geen keus hebt. Alleen Walt Jr. heb ik er nog op kunnen betrappen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Inderdaad, hij zegt nog expliciet tegen Gomez dat het hem geen reet uithaalt als Walt Jesse om zou leggen, want dat zou ook voldoende bewijs zijn. Het was voor Hank op het laatste ook alleen nog maar een vendetta tegen Walt, en het ging helemaal niet meer om gerechtigheid in de eerste plaats.ph4ge schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:32:
Maar om nog even op Hank terug te komen, wat Hank in de vorige seizoenen Jesse allemaal heeft aangedaan valt ook niet onder de omschrijving van een moraalridder.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Everybody is Breaking BadWoy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:40:
[...]
.... Het was voor Hank op het laatste ook alleen nog maar een vendetta tegen Walt, en het ging helemaal niet meer om gerechtigheid in de eerste plaats.
Het geld terughalen bij de Nazi's, Al dat geld was bedoeld voor zijn familie als ie er niet meer zou zijn.Lampie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:05:
Wat is jullie vermoeden wat Walts "I've still got things to take care of" gaat betekenen?
Ben meer benieuwd of Lydia nog iets te betekenen krijgt. En of Jesse nog bevrijd/gedood wordt.
/▌
lijkt me wel lastig in zn eentje. Die nazi's zijn wat beter uitgerust dan de dealer uit seizoen 1Marzman schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:10:
Dat denk ik ook, dat hij het geld terug gaat halen en af gaat rekenen met die Nazi's. Iets met een machinegeweer
Ik vermoed dat hij eerder teruggaat voor Jesse. Teruggaan naar zijn familie zit er voor hem niet meer in, Jesse is de enige die hem nog zou kunnen accepteren. In Walt's hoofd in elk geval.Marzman schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:10:
Dat denk ik ook, dat hij het geld terug gaat halen en af gaat rekenen met die Nazi's. Iets met een machinegeweer
Die zal inmiddels wel flink afgevallen zijn...Ravefiend schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:12:
Vergeet trouwens niet dat Huell ook nog altijd in dat safe house zit. Die gaat dus ook nog wel ff in de picture komen.
Waar is Saul eigenlijk heen gefietst? Ik heb m alweer even gemist?
Die is voorbereidingen aan het treffen voor zijn spin-off showanalogworm schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:33:
[...]
Die zal inmiddels wel flink afgevallen zijn...
In To'hajiilee (e13) was Saul voor het laatst te zien in de carwash dus die verwacht ik wel terug in de komende episode. Met zijn connecties zal 'ie tegen dan Huell wel terugvinden in het safe house. Huell denkt dat Jesse al dood is (foto op Hank zijn telefoon) dus genoeg ruimte voor weer een onverwachtse plotwending oid ...analogworm schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:33:
[...]
Die zal inmiddels wel flink afgevallen zijn...
/▌
'Breaking Bad' Final Episodes Will Be 'Extra Long'
[ Voor 24% gewijzigd door jmxd op 19-09-2013 20:28 ]
10 minuutjes maar inderdaad.. Klinkt natuurlijk wel leuk, extra lange aflevering, wel 20% langer.. (net als de eerste trouwens 58min vs 48min ex reclame)..BeefHazard schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:47:
60 min zonder reclame? Da's niet veel langer dan normaal.
https://play.spotify.com/...otify.com&utm_medium=open
Gisteren nog burrito's gemaakt onder het genot van de playlist
Waren overigens verdomd lekkere burrito's!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Als jij weet hoe ik dat doe wil ik je die link best gevenscorpie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:52:
Die link opent in een browservenster, heb je gewoon de playlist link voor in spotify zelf?
In spotify rechtsklikken en dan copy http linkSomerenV schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:18:
[...]
Als jij weet hoe ik dat doe wil ik je die link best geven
Zo dan: http://open.spotify.com/u...st/1rOGfOp548gln7eZnZ6Ki9Twylight schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:22:
[...]
In spotify rechtsklikken en dan copy http link
Mooi opgebouwd, jammer van de overused muziek. Je kan niet alles hebben
Niet op mobiel te kijken.. PfffBeefHazard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:12:
[video]
Mooi opgebouwd, jammer van de overused muziek. Je kan niet alles hebben
Jesse hebben ze wel erg whiny gemaakt, die gast is permanent ongesteld.
Walt liet Jane sterven door zijn eerdere aanvaring met haar over het geld en omdat ze Jesse tegen hem keerde incl. een verslaving.
Gale moest dood om Jesse en Walt in leven te houden. Als Gus opener was geweest dan had ie Gale naar Mexico gestuurd, dit ook aan Walt vertelt en was er niets aan de hand.
Jesse heeft helemaal geen bewijs voor het vergiftigen van Brock door Walt. Dat blijft een plothole. Immers, het was geen ricin en alleen door Huell krijgt ie een vermoeden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Daar verbaas ik me ook nog steeds over. Hij wordt boos omdat hij doorheeft dat zijn ricin door Huell gestolen is, maar Brock is helemaal niet met ricin vergiftigd. Nu heeft Walt volgens mij over de telefoon wel toegegeven dat hij het gedaan heeft, maar het blijft vreemd dat Jesse opeens weet dat Walt het gedaan heeft.Senor Sjon schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:22:
Jesse heeft helemaal geen bewijs voor het vergiftigen van Brock door Walt. Dat blijft een plothole. Immers, het was geen ricin en alleen door Huell krijgt ie een vermoeden.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Maar er wordt toch door het ziekenhuis bevestigd dat het geen Ricin was waarmee Brock vergiftigd is. Dan heeft het stelen van de ricin dus niks met het vergiftigen van Brock te maken, en dat zou Jesse moeten weten.analogworm schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:41:
Hoezo blijft dat vreemd? Ik weet even niet meer waarom het nodig was dat brock vergiftigd werd. Hoe dan ook was de ricin ineens weg. Was brock vergiftigd én dacht Jesse dat het zijn schuld was ivm de vermisde ricin. Als walt de ricin weer nodig gehad zou hebben zou hij het gewoon terug kunnen vragen.. Maar dat deed hij niet. Wel weet hij dat de ricin door huell gejat is.. En daaruit concludeert Jesse dat walt hem manipuleerde..
Brock moest vergiftigd worden, zodat Gus daar de schuld van zou krijgen en Jesse Gus ook uit de weg zou willen ruimen. Walt geeft Jesse ook het zetje: wie heeft er geen problemen mee om kinderen te gebruiken? Herinnerend aan dat andere kind.analogworm schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:41:
Hoezo blijft dat vreemd? Ik weet even niet meer waarom het nodig was dat brock vergiftigd werd. Hoe dan ook was de ricin ineens weg. Was brock vergiftigd én dacht Jesse dat het zijn schuld was ivm de vermisde ricin. Als walt de ricin weer nodig gehad zou hebben zou hij het gewoon terug kunnen vragen.. Maar dat deed hij niet. Wel weet hij dat de ricin door huell gejat is.. En daaruit concludeert Jesse dat walt hem manipuleerde..
Die vergiftiging is dus wel een behoorlijke manipulatie van Walt.
Het stelen van de Ricin was genoeg om Jesse te laten denken dat het een Ricin-vergiftiging was en dat was alles wat Jesse hoefde te weten op de moment om weer aan Walt zijn kant te komen. Dat het uiteindelijk geen Ricin wás boeit niet.Woy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:50:
[...]
Maar er wordt toch door het ziekenhuis bevestigd dat het geen Ricin was waarmee Brock vergiftigd is. Dan heeft het stelen van de ricin dus niks met het vergiftigen van Brock te maken, en dat zou Jesse moeten weten.
Een plothole is het ook niet, want Jesse vertelt zijn vermoedens in zijn woede aan Saul terwijl hij hem in elkaar slaat, en Saul bevestigt alles. Helemaal sluitend dus.
http://screenbid.auctions...iew-auctions/catalog/id/6
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Saul weet dat wel, blijkbaar. Is in die tijd nooit echt duidelijk gemaakt geloof ik, maar dat had er meer mee te maken dat wij als kijkers toen óók niet wisten of het nou wel of niet Walt was.Woy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:12:
Maar Saul weet toch in principe ook niet dat Walt Brock vergiftigd heeft? En al helemaal niet i.c.m. de ricin. En als ik mij goed kan herinneren weet Jesse gewoon dat het geen ricin vergiftiging was, want op dat moment verdacht hij Walt er ook al van, maar doordat het ziekenhuis bevestigde dat het geen ricin was kwam Walt er toen mee weg.
Niet 100% nee, maar het shot van de lelietje van dalen, en dat hij die later ook opruimt impliceert het wel erg sterkNMe schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:19:
[...]
Saul weet dat wel, blijkbaar. Is in die tijd nooit echt duidelijk gemaakt geloof ik, maar dat had er meer mee te maken dat wij als kijkers toen óók niet wisten of het nou wel of niet Walt was.
Destijds wel, maar werd ontkracht door het ziekenhuis.Het feit dat het geen ricin was maakt niet uit. Het kwijtraken van die Ricin was de hele reden dat Jesse dacht dat Brock vergiftigd was.
Daar ben ik het dus niet mee eens. De enige link met ricin is het eerste vermoeden van Jesse, maar daar blijkt niks van te kloppen, dus ik weet niet wat de ricin er verder nog mee te maken heeft.Degene die die ricin bewust kwijt heeft gemaakt, heeft dus óók met die vergiftiging te maken. Dat lijkt me een redelijk logische gevolgtrekking in elk geval.
Nu is het wel duidelijk ja, maar ik snap nog steeds niet dat Jesse opeens die link legt, en waarom Saul toegeeft dat Walt daarom de ricin gestolen heeft, terwijl dat gedeelte helemaal niet waar is.En Jesse is slim genoeg om dat éérst bij Saul te checken voor hij Walt ermee confronteert. En zelfs als dát nog geen bewijs is: Walt geeft het ook gewoon toe.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Klopt, er gaat dus nog wel meer met de ricin gebeuren.BtM909 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:46:
Er was toch ook een flashforward waar je Walt weer die ricin uit een stopcontact ziet halen?
Ik bedoelde dat destijds niet uitgelegd is dat Saul ervan wist.Woy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:41:
[...]
Niet 100% nee, maar het shot van de lelietje van dalen, en dat hij die later ook opruimt impliceert het wel erg sterk
Klopt, maar het hele drama begon ermee dat Jesse Walt verdacht van vergiftiging omdat die ricin-sigaret pleite was. Die ricin was dus de trigger.Destijds wel, maar werd ontkracht door het ziekenhuis.
Het heeft er alles mee te maken. Walt wist dat Jesse aan gif zou denken wanneer die ricin-sigaret weg was. Tegelijkertijd was Walt er niet klaar voor om bewust een onschuldig kind te vermoorden, dus hij gebruikte een minder dodelijk gif om Brock te vergiftigen. Het feit dat die sigaret, die Jesse steeds bij zich had, pleite ging net op het moment dat Brock ziek werd maakt redelijk duidelijk dat die twee dingen aan elkaar gerelateerd zijn, ook voor Jesse.Daar ben ik het dus niet mee eens. De enige link met ricin is het eerste vermoeden van Jesse, maar daar blijkt niks van te kloppen, dus ik weet niet wat de ricin er verder nog mee te maken heeft.
Walt heeft wél die ricin gestolen. Niet om Brock daadwerkelijk te vergiftigen, maar wel voor het hele spelletje eromheen. Saul wéét waarschijnlijk niet eens dat Walt een ander gif heeft gebruikt, en dat zegt hij ook tegen Jesse: "I didn't know he was going to poison a kid!" Het is gewoon een stukje manipulatie van Walt: eerst laat hij Huell die sigaret stelen en aan hem geven. Vervolgens gebruikt hij een minder dodelijk gif om Brock in het ziekenhuis te krijgen. Jesse verdenkt Walt, maar Walt lult zich eruit door Gus als schuldige aan te wijzen. Het plan lukt, Jesse staat uiteindelijk weer aan zijn kant en helpt hem tegen Gus. Nu, al die tijd later, heeft Jesse door dat Walt hem al die tijd gemanipuleerd heeft. Hij heeft niet stilgestaan bij die sigaret totdat Huell ook zijn drugs afpakte. Op dat moment bedacht hij zich dat dat ook wel eens de manier zou kunnen zijn geweest dat hij van zijn sigaret af kwam. Hij wist het op dat moment vast nog niet 100% zeker maar daarom ging hij dan ook naar Saul voor de bevestiging.Nu is het wel duidelijk ja, maar ik snap nog steeds niet dat Jesse opeens die link legt, en waarom Saul toegeeft dat Walt daarom de ricin gestolen heeft, terwijl dat gedeelte helemaal niet waar is.
IMO echt geen plothole maar een logische gevolgtrekking.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Nee, dan had Jesse niet zo makkelijk de kant van Walt gekozen.BtM909 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:00:
Ik blijf die verhaallijn wazig vinden! Ook zonder die sigaret te stelen had ie Brock kunnen vergiftigen (want ricine is iets wat Walt heeft verzonnen te gebruiken en niet Gus) en de vinger naar Gus kunnen laten verwijzen
Iedereen had Brock kunnen vergiftigen en hij had zelf ook iets kunnen eten uit het keukenkastje oid. Echter: Waarom zou iemand in hemelsnaam Brock vergiftigen? Dat slaat nergens op want diegene schiet er helemaal niks mee op, behalve Jesse pesten.
Pas als Jesse ziet dat zijn sigaret weg is, is vergiftiging een optie in zijn hoofd. En er zijn maar twee mensen die die sigaret hebben kunnen stelen: Walt en Gus....
Gus heeft totaal geen reden om een kind te vergiftigen, als hij Jesse wilt pakken dan vermoord hij hem wel.
Walt manipuleert Jesse vervolgens weer etc. etc.
De truc is juist dat het ontbreken van de Ricin het enige is dat het ziek zijn van Brock in verband brengt met opzet. En er zijn maar twee partijen die de Ricin kunnen hebben gestoten: Walt en Gus.
Ctrl+k
Dat klopt, maar toen Jesse de ricin niet meer kon vinden is hij paranoïde gegaan tegen Walt. Walt heeft toen aangeboden te helpen met zoeken en heeft de ricin (dat hij uit zijn zak toverde) in de Roomba in Jesses huis 'gevonden'. Helemaal ondoorzichtig is het natuurlijk niet. Maar de zakkenrol link liggen gaat dan wel erg ver, omdat de ricin in principe nooit gestolen was. Of ik mis wat. Volgens mij zijn er twee ricin capsules in het spel. Een echte en één met zout gevuld.Sibylle schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:06:
De truc is juist dat het ontbreken van de Ricin het enige is dat het ziek zijn van Brock in verband brengt met opzet. En er zijn maar twee partijen die de Ricin kunnen hebben gestoten: Walt en Gus.
[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 20-09-2013 15:25 ]
Toen Jesse daarna opnieuw bestolen was (ditmaal van zijn wiet) na het verlaten van Sauls kantoor viel het kwartje.
[ Voor 13% gewijzigd door Anthirian op 20-09-2013 15:29 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Some time later, Jesse reunites with Andrea and plays video games with her and Brock ("Crawl Space"). Soon after, Brock is rushed to the hospital after he suddenly becomes ill by some unknown cause. Jesse believes he's been poisoned with the ricin that he had concealed in his pack of cigarettes,
Walter takes Jesse back to the hospital to learn the status of Brock. Jesse learns that the doctors found that Brock was not poisoned with ricin, but with poisonous berries of a plant called Lily of the Valley. It is strongly implied that Walt was responsible for poisoning Brock with the poisonous berries, as he wished to manipulate Jesse and turn him against Gus. A potted Lily of the Valley plant can be seen sitting by Walter's back pool
en tot slot:Jesse was initially worried about the missing ricin cigarette being out in the open for someone to find and get sick from (like "a child," Jesse suggests), so Walt creates a fake ricin ciggarette filled with salt instead of ricin and plants it in Jesse's house for him to find later, relieving his concerns
Later, Andrea Cantillo's son Brock Cantillo fell severely ill from some unknown cause and Jesse found that his ricin-vial cigarette was missing. He told Andrea to warn Brock's doctors about the possible poisoning. Because only he and Walt knew about the ricin, Jesse suspected that Walt poisoned Brock; however, Walt convinces him that it was Gus who poisoned Brock.
[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 20-09-2013 15:33 ]
Inderdaad. Ik snap best dat Jesse de link legt dat Huell de ricin van hem gepakt heeft, maar de link dat Walt dan Brock vergiftigd heeft vind ik niet logisch.BtM909 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:31:
Het was nota bene geen ricin en daarnaast beschuldigde Jesse Walt alsnog
[...]
[...]
[...]
TOKYO (AFP) - Seven people who allegedly dissolved the body of a gigolo club owner using chemicals found in drain cleaner have been arrested by Japanese police, officials and media reports said on Friday.
The dragnet comes almost three years after Mr Masamichi Tsuchida, then 43, mysteriously disappeared from his Tokyo "host club", where female guests pay large sums to be entertained by well-dressed men.
Among those arrested were the club's 31-year-old co-owner and a 26-year-old former employee, as well as their ex-wives and two relatives, according to police and a report in the Nikkan Sports tabloid.
The gruesome body disposal - a method favoured by chemistry teacher-turned-meth-producer Walter White in the US TV series Breaking Bad - was uncovered after police found a dental implant linked to the missing man in a sewage tank.
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Huell had niet van die ricin kunnen weten zonder Walt. Walt heeft Huell of Saul dat dus verteld en zij hebben vervolgens die sigaret gestolen. Dat kan bijna alleen maar voor Walt geweest zijn. De ricin is zoals hierboven al gezegd de reden dat Jesse kwaad spel gaat vermoeden. Er was blijkbaar voor Walt geen andere manier om aan Jesse te impliceren dat Gus Brock vergiftigd had. Hij brengt met die ricin dus de beschuldiging even naar zichzelf, en dát was vanaf het begin het doel van het "kwijtraken" van de ricin. Jesse realiseert zich dat op het moment dat hij zijn wiet kwijt is.Woy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:33:
[...]
Inderdaad. Ik snap best dat Jesse de link legt dat Huell de ricin van hem gepakt heeft, maar de link dat Walt dan Brock vergiftigd heeft vind ik niet logisch.
Dat is op zich best grappig, aangezien de Mythbusters hebben aangetoond dat het zuur dat in BB gebruikt werd niet sterk genoeg is om een lijk op te lossen. Ze gebruikten later een ander zuur, maar ook dat was volgens mij niet sterk genoeg voor de botten, die waren toen de reactie voorbij was nog gewoon aanwezig. Dat betekent dat ze meerdere keren het zuur hebben moeten drainen en verversen om van de botten af te komen...
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 20-09-2013 15:51 ]
Dat is het enige waar ik ook wat op aan te merken heb, inderdaad. Het feit dat hij besefte dat Huell ook die sigaret gestolen had vond ik redelijk vergezocht. Dat hij, toen hij dat eenmaal wist, de rest van de links kon leggen vind ik niet meer dan logisch, maar die eerste stap naar "Huell heeft mijn sigaret gejat" begrijp ik ook niet.Woy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:50:
Meh, vind het toch een beetje far-fetched dat Jesse dat opeens allemaal beseft, want het is allemaal wel erg indirect.
/grapje
[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 20-09-2013 16:12 ]
Ik heb het juist precies andersom, dat hij de link naar die sigaret legt vind ik wel enigszins logisch, maar dat hij de link naar Brock legt nietNMe schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:52:
[...]
Dat is het enige waar ik ook wat op aan te merken heb, inderdaad. Het feit dat hij besefte dat Huell ook die sigaret gestolen had vond ik redelijk vergezocht. Dat hij, toen hij dat eenmaal wist, de rest van de links kon leggen vind ik niet meer dan logisch, maar die eerste stap naar "Huell heeft mijn sigaret gejat" begrijp ik ook niet.