Dan heb je niet goed opgelet, Walt zegt zelf dat dat exact de locatie was waar Lydia en Walt elkaar altijd ontmoetten.Bierkameel schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:12:
Dat bedoel ik ook idd, hoe wist hij dat ze aan die tafel ging zitten.
Ze hadden het daar over de tijd en dag (every tuesday, 10 am) dat ze afspraken. Volgens mij werd er niets over de tafel gezegd of opgemerkt.Dacuuu schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:14:
[...]
Dan heb je niet goed opgelet, Walt zegt zelf dat dat exact de locatie was waar Lydia en Walt elkaar altijd ontmoetten.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
volgens mij zag je in elke voorgaande meetings dat zij daar ging zitten en Todd de tafel rechts...Famous schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:16:
[...]
Ze hadden het daar over de tijd en dag (every tuesday, 10 am) dat ze afspraken. Volgens mij werd er niets over de tafel gezegd of opgemerkt.
Geheugen kan je niet op vertrouwen... je hebt gelijkBierkameel schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:17:
[afbeelding]
Eerder zaten ze altijd bij het raam
Hmm dat had ik ook niet gezien, dat Walt daar al aan een tafeltje zat
Megamind schreef op maandag 30 september 2013 @ 07:26:
Eerlijk gezegd vond ik 'm te voorspelbaar, het was niet wat ik verwacht had eerlijk gezegd.

Heerlijke serie en blij dat hij is afgelopen, voor hij kapot wordt geschreven. Het is mooi geweest zo, heel mooi.
Misschien mis ik een overduidelijke hint, maar ik ben niet overtuigd dat Walt echt dood is. Hij had enkel een wond in zijn zij en aardig wat bloed verloren.
Zo ontzettend veel hoogtepunten in deze aflevering. Ik zal er even een paar benoemen.
- Het idee om het geld via Gray Matters bij de familie te krijgen.
- De laserpointers om zijn verzoek te laten handhaven en wie dat waren.
- Denken dat Walt's plan om Jesse te redden mislukt waarna het ricin shot komt.
- Roddel-Marie die zegt:"Mastermind Walt is niet slim genoeg om nu bij je te komen" en "Dat is wat Hank zou doen".
- 5 minutes. Skyler wist dat Walt wel slim genoeg is en gaf geen schrikreactie.
- Het verschuivende camerashot waarbij Walt achter de pilaar in de keuken staat.
- Walt die uiteindelijk zegt dat hij het alleen voor zichzelf gedaan heeft, ervan heeft genoten, zichzelf levend voelde en er goed in was. Dit is mijn persoonlijke hoogtepunt en zou hetgeen kunnen zijn dat de verwerking van de familie versnelt.
- De scene dat Jesse in gedachten een houten doosje maakt. Dat is waar hij hierna zijn rust zal vinden voorlopig.
- Uncle Jack die Walt alsnog uitnodigt, maar enkel om 'afscheid' te nemen.
- De goede beveiliging bij het clubhuis:"Relax, you'll get your keys back".
- Jesse die mechanisch Todd omlegt waarbij Todd nog "Mister White" roept.
- Walt die Uncle Jack niet uit laat praten, waarmee hij laat zien dat hij het ook niet voor het geld deed. Zijn eerdere kills waren wat onhandig, hier gedroeg hij zich eindelijk als de king. Klabam!
- Jesse die Walt niet dood schiet, omdat hij eerder heeft gezegd dat hij nooit meer zal doen wat Walt opdraagt.
- Jesse die zichzelf realiseert dat de open eindes door Walt zijn afgesloten.
- De euforie van Jesse. Hij moest blijven leven. Het juiste moraal van de serie omleggen zou een domper zijn geweest.
Skyler. Ik ben nooit zo'n groot fan van het personage of de acteur geweest. Maar ook zij heeft van begin tot eind enorm veel bijgedragen. Haar gezicht laat zien dat ze begrijpt. Niets dan enorme waardering voor de laatste aflevering. Knap werk.
- Het idee om het geld via Gray Matters bij de familie te krijgen.
- De laserpointers om zijn verzoek te laten handhaven en wie dat waren.
- Denken dat Walt's plan om Jesse te redden mislukt waarna het ricin shot komt.
- Roddel-Marie die zegt:"Mastermind Walt is niet slim genoeg om nu bij je te komen" en "Dat is wat Hank zou doen".
- 5 minutes. Skyler wist dat Walt wel slim genoeg is en gaf geen schrikreactie.
- Het verschuivende camerashot waarbij Walt achter de pilaar in de keuken staat.
- Walt die uiteindelijk zegt dat hij het alleen voor zichzelf gedaan heeft, ervan heeft genoten, zichzelf levend voelde en er goed in was. Dit is mijn persoonlijke hoogtepunt en zou hetgeen kunnen zijn dat de verwerking van de familie versnelt.
- De scene dat Jesse in gedachten een houten doosje maakt. Dat is waar hij hierna zijn rust zal vinden voorlopig.
- Uncle Jack die Walt alsnog uitnodigt, maar enkel om 'afscheid' te nemen.
- De goede beveiliging bij het clubhuis:"Relax, you'll get your keys back".
- Jesse die mechanisch Todd omlegt waarbij Todd nog "Mister White" roept.
- Walt die Uncle Jack niet uit laat praten, waarmee hij laat zien dat hij het ook niet voor het geld deed. Zijn eerdere kills waren wat onhandig, hier gedroeg hij zich eindelijk als de king. Klabam!
- Jesse die Walt niet dood schiet, omdat hij eerder heeft gezegd dat hij nooit meer zal doen wat Walt opdraagt.
- Jesse die zichzelf realiseert dat de open eindes door Walt zijn afgesloten.
- De euforie van Jesse. Hij moest blijven leven. Het juiste moraal van de serie omleggen zou een domper zijn geweest.
Skyler. Ik ben nooit zo'n groot fan van het personage of de acteur geweest. Maar ook zij heeft van begin tot eind enorm veel bijgedragen. Haar gezicht laat zien dat ze begrijpt. Niets dan enorme waardering voor de laatste aflevering. Knap werk.
[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 30-09-2013 17:51 ]
Dat vroeg ik me ook al af, maar als de cops er gewoon voorbij wandelen zegt dat genoeg denk ik.Jokuh schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:31:
Misschien mis ik een overduidelijke hint, maar ik ben niet overtuigd dat Walt echt dood is. Hij had enkel een wond in zijn zij en aardig wat bloed verloren.
Hij is ook nog eens enorm zwak door zijn kanker die door zijn hele lichaam zit..Jokuh schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:31:
Dat klopt, want ze vroeg om meer zakjes.Dacuuu schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:09:
[...]
Heb niet terug gekeken, maar het kan goed zijn dat Lydia altijd meerdere zakjes stevia pakt, misschien had Walt er aan dat tafeltje er 1 had uitgepakt, zodat lydia er 1 extra zou nodig hebben.
Ze gaf in een vorige aflevering ook al bij haar bestelling voor thee al aan dat ze meer zakjes Stevia nodig zou hebben. (al weet ik niet zeker of Walt dat had kunnen weten)
...
Prachtig einde trouwens. Is het iemand al opgevallen dat Marie niks paars meer had? Afgezien van het paars in de schilderijen. Alles was zwart, van rouw.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik kwam zojuist deze tegen:

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Prima einde van de serie, en ik denk dat ze het niet veel anders hadden moeten doen.
Maar toch had ik stiekem nog net iets meer verwacht, nog een keer zo'n mooi WTF moment zoals met de DVD die ze aan Hank en Marie gaven bijvoorbeeld. Of iets meer in de stijl van hoe Gus dood ging. Maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat ze de verwachtingen zo hoog opgebouwd hebben dat je er teveel van gaat verwachten.
Buiten dat heb ik echt weer super genoten van de laatste aflevering, super jammer dat het ten einde is gekomen, maar beter op zo'n manier dan dat de serie langzaam doodbloed.
Maar toch had ik stiekem nog net iets meer verwacht, nog een keer zo'n mooi WTF moment zoals met de DVD die ze aan Hank en Marie gaven bijvoorbeeld. Of iets meer in de stijl van hoe Gus dood ging. Maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat ze de verwachtingen zo hoog opgebouwd hebben dat je er teveel van gaat verwachten.
Buiten dat heb ik echt weer super genoten van de laatste aflevering, super jammer dat het ten einde is gekomen, maar beter op zo'n manier dan dat de serie langzaam doodbloed.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Net gekeken en ik vond het ook super. De hoogtepunten die genoemd zijn door Oyster zijn treffend.
Ik twijfelde nog heel even of Jesse zijn auto niet over Walt heen ging karren zowel achteruit als vooruit (zag ik vanuit camera standpunt ook nog wel gebeuren) maar het einde was gewoon zoals het moest zijn.
Voor de rest niets aan toe te voegen, een geweldige serie die stand heeft gehouden en gelukkig niet is bezweken onder al het gecommerciele getouwtrek om zoiets nog een xx aantal seizoenen door te laten gaan.
Geen een seizoen voelde als langdradig, afwijkend van de globale verhaallijn en het was geen seizoen te kort / te veel.
Eindelijk iemand met ballen om zoiets te kunnen maken en ook te zeggen 'daar blijft het dan ook bij', er zal vast wel weer een nieuwe serie komen, en wellicht dat de industrie hier nog eens wat van opsteekt.
Ipv 20 seizoenen CSI (alles bij elkaar opgeteld) 8 seizoenen Dexter waar er maar 4 echt goed waren en nu ook Homeland weer, ja het is vermakelijk, maar zo'n series bezwijken allen onder hun eigen succes.
Nee dit was goed zo
Ik twijfelde nog heel even of Jesse zijn auto niet over Walt heen ging karren zowel achteruit als vooruit (zag ik vanuit camera standpunt ook nog wel gebeuren) maar het einde was gewoon zoals het moest zijn.
Voor de rest niets aan toe te voegen, een geweldige serie die stand heeft gehouden en gelukkig niet is bezweken onder al het gecommerciele getouwtrek om zoiets nog een xx aantal seizoenen door te laten gaan.
Geen een seizoen voelde als langdradig, afwijkend van de globale verhaallijn en het was geen seizoen te kort / te veel.
Eindelijk iemand met ballen om zoiets te kunnen maken en ook te zeggen 'daar blijft het dan ook bij', er zal vast wel weer een nieuwe serie komen, en wellicht dat de industrie hier nog eens wat van opsteekt.
Ipv 20 seizoenen CSI (alles bij elkaar opgeteld) 8 seizoenen Dexter waar er maar 4 echt goed waren en nu ook Homeland weer, ja het is vermakelijk, maar zo'n series bezwijken allen onder hun eigen succes.
Nee dit was goed zo

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Alles klopt gewoon, damn wat een stijl om de serie af te maken. Petje af. Desondanks vraag ik om een spin-off serie.
Iemand dit gelezen?
A Teen Who Died Of Cancer Turned Down Vince Gilligan’s Offer To Hear How ‘Breaking Bad’ Ends

Read
Iemand dit gelezen?
A Teen Who Died Of Cancer Turned Down Vince Gilligan’s Offer To Hear How ‘Breaking Bad’ Ends

Read
[ Voor 9% gewijzigd door Cyberamp op 30-09-2013 19:39 ]
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ja is ook naar voren gekomen in de Breaking Bad Insider Podcast (officiele). Mede dankzij hem zijn Gretchen en Elliott ook teruggekomen in het laatste seizoen.CyberAmp schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:37:
Alles klopt gewoon, damn wat een stijl om de serie af te maken. Petje af. Desondanks vraag ik om een spin-off serie.
Iemand dit gelezen?
[afbeelding]
Read
Zeker een waardig einde voor een geweldige serie. Wat mij nog opviel en ik nog niemand anders heb horen noemen, is het shot waarbij de nummerplaat van walt zijn auto in beeld kwam. Met het opschrift ''live free or die''. Wat natuurlijk op het einde aansluit.
Ryzen 3600 - GTX1060
Ja, viel mij ook op, kwam ook wel duidelijk in beeld ;-)
Standaard indeling van huizen en geen bakstenen muur in de USTennisbal schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:04:
[...]
Weet ik maar dan moet de auto wel heel toevallig perfect neergezet worden en moet de ruimte niet ergens anders zijn. Hij had toch geen voorkennis?
Was het enige pakje (vandaar dat ze om meer vroeg).Bierkameel schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:07:
Zo kan je alles wel kapot relativeren, hoe wist hij dat Lydia het juiste pakje stevia zou pakken?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Homeland mag je wat mij betrefd hier nog niet onder rekenen. Als ze na seizoen 3 nog steeds doorgaan wel, maar nu is het nog gewoonweg niet afgelopen.[b][message=40965210,noline]
Nee dit was goed zo![]()
![]()
Moet eerlijk zeggen dat ik de Gus finale beter vond. Komt ook omdat Gus veel beter gebracht werd als likable persoon. Dat Todd clubje vond ik underwhelming als einde.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Alleen was na Gus was in mijn ogen niet goed geweest. Er moest nog een kat en muisspel tussen hank en Walt komen en ik was ontevreden geweest zonder dat. Dit hele seizoen was geweldig. Goede opbouw en bevredigend einde.Senor Sjon schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:49:
Moet eerlijk zeggen dat ik de Gus finale beter vond. Komt ook omdat Gus veel beter gebracht werd als likable persoon. Dat Todd clubje vond ik underwhelming als einde.
Ik vond Todd nog wel een leuk personage. Uncle Jack wat minder; beetje stereotype bad guy, ook door die Nazi-affiliaties. Dan was Lydia interessanter; jammer dat die nu nog snel naar het ziekenhuis kan rennen.
Verdomd. Je denkt toch dat je zit op te letten, maar je mist zo van alles.enchion schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:58:
Ze zitten nu toch ook gewoon bij het raam, btw let op Walt aan de bar.
[afbeelding]
Verwijderd
Denk niet dat lydia nog op tijd zou zijn daarvoor.Soultaker schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:54:
Ik vond Todd nog wel een leuk personage. Uncle Jack wat minder; beetje stereotype bad guy, ook door die Nazi-affiliaties. Dan was Lydia interessanter; jammer dat die nu nog snel naar het ziekenhuis kan rennen.
[...]
Verdomd. Je denkt toch dat je zit op te letten, maar je mist zo van alles.
Ik hoop het in ieder geval niet, stom kreng..Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:55:
[...]
Denk niet dat lydia nog op tijd zou zijn daarvoor.
Ik zit net Talking Bad te kijken, maar ik vraag me af of Aaron Paul het wel helemaal begrepen heeft. Hij geeft vaak van die 'net niet' antwoorden waardoor hij aangevuld moet worden door Vince. Zullen de zenuwen wel zijn. 
Groot fan van Todd hier. Zijn hele karakter is één groot contrast en clash. Een net en beleeft uiterlijk terwijl zijn houding en uitdrukking toch sociopaat uitstralen. Dat merkte ik al in de eerste scene waarin hij speelde. Ook weer erg knap. Skyler heeft hetzelfde kenmerk. De uitdrukking vertelt meer dan wat er gezegd wordt.
Groot fan van Todd hier. Zijn hele karakter is één groot contrast en clash. Een net en beleeft uiterlijk terwijl zijn houding en uitdrukking toch sociopaat uitstralen. Dat merkte ik al in de eerste scene waarin hij speelde. Ook weer erg knap. Skyler heeft hetzelfde kenmerk. De uitdrukking vertelt meer dan wat er gezegd wordt.
Vince heb ik het ook horen zeggen (waar geen idee). "Iedere aflevering heeft een eigen doel". Zo ook met Gus en deze finaleafsluiting. De finale met Gus was echt bizar goed. Beetje hetzelfde effect als dat ik Saw zomaar in de DVD speler duwde terwijl deze alleen in de USA te zien was en ik er nog nooit van gehoord had. Toen was ik ook compleet verbijsterd. Voor de Gus finale hebben ze ook een Emmy gekregen dacht ik.Senor Sjon schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:49:
Todd hoort toch bij de gang van Jack? Hij heeft dus net zo goed Nazi- affiliaties. Daarnaast is Todd nogal sociopaat. Zou niet zeggen dat ie een "leuk personage" is.Soultaker schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:54:
Ik vond Todd nog wel een leuk personage. Uncle Jack wat minder; beetje stereotype bad guy, ook doordie Nazi-affiliaties.
pic related:

Heeft geen zin. Er bestaat geen tegengif voor ricine.Dan was Lydia interessanter; jammer dat die nu nog snel naar het ziekenhuis kan rennen.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ehm, dus wel.Compizfox schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:15:
[...]
Heeft geen zin. Er bestaat geen tegengif voor ricine.
Maar laten we ervan uit gaan dat ze te laat is
[ Voor 11% gewijzigd door Cyberamp op 30-09-2013 21:19 ]
Van: http://www.bt.cdc.gov/agent/ricin/qa.aspIs it true that there's no cure/antidote for ricin? What can be done to help people who have been exposed to ricin? Are treatments available?
It is true that no antidote exists for ricin. Because no antidote exists, the most important factor is avoiding ricin exposure in the first place. If exposure cannot be avoided, the most important factor is then getting the ricin off or out of the body as quickly as possible.
[ Voor 42% gewijzigd door Compizfox op 30-09-2013 21:21 ]
yupCyberAmp schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:18:
[...]
Ehm, dus wel.
Maar laten we ervan uit gaan dat ze te laat is
Verwijderd
Breaking Bad S05E16. Goed einde van een briljante serie.
Staat nu in m'n top 3, samen met The Wire en Six Feet Under.
Staat nu in m'n top 3, samen met The Wire en Six Feet Under.
@ boven?
Ingesting ricin is much less lethal, requiring on the order of 30-40 mg per kilogram. By ingestion, the pathology of ricin is largely restricted to the gastrointestinal tract where it may cause mucosal injuries; with appropriate treatment, most patients will make a full recovery.
"Because the symptoms are caused by failure to make protein, they emerge only after a variable delay from a few hours to a full day after exposure. An antidote has been developed by the UK military, although it has not yet been tested on humans.[6][7] Another antidote developed by the U.S. military has been shown to be safe and effective in lab mice injected with antibody-rich blood mixed with ricin, and has had some human testing.[8]" Wiki
Ingesting ricin is much less lethal, requiring on the order of 30-40 mg per kilogram. By ingestion, the pathology of ricin is largely restricted to the gastrointestinal tract where it may cause mucosal injuries; with appropriate treatment, most patients will make a full recovery.
"Because the symptoms are caused by failure to make protein, they emerge only after a variable delay from a few hours to a full day after exposure. An antidote has been developed by the UK military, although it has not yet been tested on humans.[6][7] Another antidote developed by the U.S. military has been shown to be safe and effective in lab mice injected with antibody-rich blood mixed with ricin, and has had some human testing.[8]" Wiki
[ Voor 20% gewijzigd door Cyberamp op 30-09-2013 21:26 ]
OK, het wordt getest, maar het lijkt erop dat het nog niet beschikbaar is. Lydia zou het niet kunnen gebruiken iig.
[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 30-09-2013 21:26 ]
Deze serie gaat bij mij in het (eenzame) rijtje topseries: Band of Brothers, en nu Breaking Bad. Heb denk ik iets met titels die met een B beginnen ofzo haha.
Mooi, en vooral een bevredigend (als je het zo kan noemen) einde
Mooi, en vooral een bevredigend (als je het zo kan noemen) einde
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Er zat maar 1 zakje stevia in die suiker/meuk-houder.Bierkameel schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:07:
Zo kan je alles wel kapot relativeren, hoe wist hij dat Lydia het juiste pakje stevia zou pakken?
Het is toch een moeilijke keus welke voor mij de nummer 1 serie is, The Sopranos of Breaking Bad. Beide zijn van een heel erg hoog niveau
✌
Verwijderd
Waarom was Bob Odenkirk (Saul Goodman) eigenlijk gecredit aan het begin? Ik heb hem helemaal niet meer gezien.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 21:52 ]
LETS COOK!
[ Voor 70% gewijzigd door T0ny op 30-09-2013 21:59 ]
Top serie! Met plezier gekeken!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Prachtig einde
En ik ben wel blij dat Jesse het overleefd heeft. Die gast heeft wel zoveel narigheid achter de rug dat dit wel een mooi einde voor hem is. Ergens had ik overigens wel gehoopt over een laatste shot van Skyler in d'r huisje, kijkend naar een nieuwsuitzending over het einde van Heisenberg.
En het is een anagram van "Finale".
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Voor de aanwezigen. Heren, het was me een waar genoegen! Ik heb genoten van de afsluiting. Niet de beste episode ever, maar wel een goede afsluiting van het verhaal.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Firesphere: bedankt voor het regelen en de goede locatie om de laatste ep te kijken.
PSN: Shiver23
Mm ik ben dan weer de enige die het einde niet echt geweldig vond.
Ik hoopte echt weg geblazen te worden maar dat gebeurde helaas niet.
De aflevering verder zat natuurlijk wel weer stevig in elkaar maar dit einde kon je wel al het hele 2e deel van seizoen 5 aan zien komen. Groot vuurgevecht waar de hoofdrol speler een kogel vangt. Had wel beter verwacht eigenlijk.
Hoe zit het trouwens met die kogel? Is die niet op een wat vreemde plaats voor 2 mensen die in de richting van het geweer lagen op hun buik? Ik bedoel de kogel kwam niet van onderen toch? (Of ik heb iets gemist hoor)
De aflevering verder zat natuurlijk wel weer stevig in elkaar maar dit einde kon je wel al het hele 2e deel van seizoen 5 aan zien komen. Groot vuurgevecht waar de hoofdrol speler een kogel vangt. Had wel beter verwacht eigenlijk.
Hoe zit het trouwens met die kogel? Is die niet op een wat vreemde plaats voor 2 mensen die in de richting van het geweer lagen op hun buik? Ik bedoel de kogel kwam niet van onderen toch? (Of ik heb iets gemist hoor)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het genoegen is en was geheel aan mijShiver23 schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:09:
Firesphere: bedankt voor het regelen en de goede locatie om de laatste ep te kijken.
Enjoy the "Blue Meth"
Nee, maar de aflevering was dan ook niet bedoeld als showstopper, maar als afronding. Geen cliffhangers ofzo, maar echt een afronding van het verhaal.Donstil schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:11:
Mm ik ben dan weer de enige die het einde niet echt geweldig vond.
Ik ben het met je eens dat het spectaculairder had gekunt, maar het is voor mij wel het einde. Er zijn geen "what-ifs" meer over. Het is voorbij. En juist die afronding is heel goed gedaan.
[ Voor 63% gewijzigd door Firesphere op 30-09-2013 23:14 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik was er niet bij, maar ingevroren Gatorade?Firesphere schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:12:
[...]
Het genoegen is en was geheel aan mij
Enjoy the "Blue Meth"(met dank aan mijn oud-collega
)
Die M60(?) sprayde overal heen, alsof je een potje CoD aan het spelen was. Het frame wat Walter in elkaar had gezet was ook simpel en verstevigde vrijwel niets.Hoe zit het trouwens met die kogel? Is die niet op een wat vreemde plaats voor 2 mensen die in de richting van het geweer lagen op hun buik? Ik bedoel de kogel kwam niet van onderen toch? (Of ik heb iets gemist hoor)
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat het overal heen vliegt.
En daarbij, het is een serie
Nou dit is niet zomaar een serie, een serie welke normaal altijd goed klopte.Famous schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:16:
[...]
Die M60(?) sprayde overal heen, alsof je een potje CoD aan het spelen was. Het frame wat Walter in elkaar had gezet was ook simpel en verstevigde vrijwel niets.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat het overal heen vliegt.
En daarbij, het is een serie
Natuurlijk doet een M60 enorm sprayen maar dat verklaard dit natuurlijk niet, een bepaalde hoek krijg je wel maar 90graden omhoog wordt toch lastig

Nee, niet helemaalFamous schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:14:
[...]
Ik was er niet bij, maar ingevroren Gatorade?

90 graden was ook zeker niet nodig geweest om Walt te raken.Donstil schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:20:
[...]
Nou dit is niet zomaar een serie, een serie welke normaal altijd goed klopte.
Natuurlijk doet een M60 enorm sprayen maar dat verklaard dit natuurlijk niet, een bepaalde hoek krijg je wel maar 90graden omhoog wordt toch lastig
Verder klopte vrijwel alles in de serie alleen deze aflevering wellicht wat minder (en niet alleen deze).
Toch jammer.Famous schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:24:
[...]
90 graden was ook zeker niet nodig geweest om Walt te raken.
Verder klopte vrijwel alles in de serie alleen deze aflevering wellicht wat minder.
Ach, benzine op de grond kun je ook niet aansteken door er een sigaret in te gooien. En toch gebeurt dat in veel films...
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Die "snipers" met hun laserpointers was wel behoorlijk briljant en effectief, ook leuk om Skinny Pete en Badger nog een keer te zien.
Ik moest echt m'n lachen inhouden toen ik Pete en Badger zag. Hoewel iedereen wel weet, een sniper inhuren voor een jaar lang, dat kost echt wel meer dan 2 ton.T0ny schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:33:
Die "snipers" met hun laserpointers was wel behoorlijk briljant en effectief, ook leuk om Skinny Pete en Badger nog een keer te zien.
1 The Wire
2/3 Treme / ST TNG
4 Breaking Bad
50 en vele andere

2/3 Treme / ST TNG
4 Breaking Bad
50 en vele andere

Daanieyel schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:04:
Wat mij nog opviel en ik nog niemand anders heb horen noemen, is het shot waarbij de nummerplaat van walt zijn auto in beeld kwam. Met het opschrift ''live free or die''. Wat natuurlijk op het einde aansluit.
offtopic:
Al heel erg lang te vinden op ieder nummerbord in New Hampshire. Al is dat een dikke 3k km rijden van New Mexico, natuurlijk..
Al heel erg lang te vinden op ieder nummerbord in New Hampshire. Al is dat een dikke 3k km rijden van New Mexico, natuurlijk..
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik snap wel dat dat standaard is. (bijna?) Alle Amerikaanse nummerborden hebben een opschrift. Maar er is natuurlijk een reden waarom ze dit nummerbord extra lang in beeld brengen.F_J_K schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:41:
[...]
offtopic:
[ Voor 12% gewijzigd door Daanieyel op 30-09-2013 23:45 ]
Ryzen 3600 - GTX1060
"I think Vince Gilligan [...] didn't have to dilute any of the storylines by going too long. You never want to see a show get the reaction like 'Breaking Bad, is that still on the air?' You want people to say 'I miss that show.'" - Bryan Cranston
[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 01-10-2013 00:28 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Geweldig seizoen; ik heb genoten.
Ik vind BB zelfs beter dan Dexter (aangezien BB 5 seizoenen lang briljant bleef; dexter maar 4).
Wanneer wordt bekent of BB renewed wordt voor nog een seizoen?
Ik vind BB zelfs beter dan Dexter (aangezien BB 5 seizoenen lang briljant bleef; dexter maar 4).

Verder was de finale zoals een finale hoort te zijn voor zo'n top serie

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Grapje, toch?Silent Thunder schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:56:
[...]
Ook een mooi stukje van Wired:
"It’s almost like the show has had three finales: “Ozymandias,” the devastating, dramatic ending; “Granite State,” the tragic but honest ending; and now “Felina,” which is essentially the feel-good ending, insofar as Breaking Bad is capable of having one."
[ Voor 45% gewijzigd door Safaci op 01-10-2013 09:11 ]
Mooie afsluiter.
Inderdaad niet de meest spectaculaire ep ooit, maar het rondt het geheel op een mooie en voldoening gevende manier af.
Mooi hoe Walt afstand neemt van zijn gezin, accepteert dat hij nu geen credits krijgt (en misschien dat hij ze ook niet verdient) voor het financiële gedeelte van zijn nalatenschap. Maar hij heeft het voor zichzelf wél goed achtergelaten door Lydia en de Nazi's uit de weg te ruimen, Jesse zijn vrijheid terug te geven en het geld toch bij zijn zoon terecht te laten komen. Deze serie ging om Walts behoeftes boven die van de mensen om hem heen, en dat blijft het tot het eind.
Inderdaad niet de meest spectaculaire ep ooit, maar het rondt het geheel op een mooie en voldoening gevende manier af.
Mooi hoe Walt afstand neemt van zijn gezin, accepteert dat hij nu geen credits krijgt (en misschien dat hij ze ook niet verdient) voor het financiële gedeelte van zijn nalatenschap. Maar hij heeft het voor zichzelf wél goed achtergelaten door Lydia en de Nazi's uit de weg te ruimen, Jesse zijn vrijheid terug te geven en het geld toch bij zijn zoon terecht te laten komen. Deze serie ging om Walts behoeftes boven die van de mensen om hem heen, en dat blijft het tot het eind.
Een perfect einde voor een geweldige serie. Alle losse eindjes zijn opgelost, geen open einde. Ga deze serie wel missen.
Zat echt met een grijns te kijken hoe Todd aan zijn einde kwam, that basterd. En Lydia ook heerlijk uit de weg geruimd. Hulde!
Zat echt met een grijns te kijken hoe Todd aan zijn einde kwam, that basterd. En Lydia ook heerlijk uit de weg geruimd. Hulde!
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ik vond het juist wel een beetje triest voor Todd dat hij op zo'n manier dood ging. Ik had namelijk het gevoel dat hij mr White wel aardig vond en veel voor hem zou over hebben. Wel interessant detail dat ze White een gunst wilden doen door hem te doden("kijk eens hoe hij er uit ziet").
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Sja, wat is veel voor hem over hebben. Todd wordt neergezet als een jonge knul die nog makkelijk te beïnvloeden is. Hij had/heeft zeker veel respect voor Walt; maar toen er iemand anders kwam die haar benen figuurlijk voor hem opende en vroeg hem om te leggen, had hij daar niet zoveel moeite mee. Hij kroop zo wat over de grond voor Lydia...LED-Maniak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:25:
Ik vond het juist wel een beetje triest voor Todd dat hij op zo'n manier dood ging. Ik had namelijk het gevoel dat hij mr White wel aardig vond en veel voor hem zou over hebben. Wel interessant detail dat ze White een gunst wilden doen door hem te doden("kijk eens hoe hij er uit ziet").
Dus echt trouw was hij niet
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 01-10-2013 09:35 ]
Todd leek me iemand die zo ongeveer zonder moreel kompas is opgevoed en opgegroeid. Hij zat er ook helemaal niet mee om dat jongetje dood te schieten. Van zichzelf vrij argeloos en onnozel (hij gaat nog op zijn gemakje naar buiten kijken waar dat machinegeweer nou eigenlijk vandaan kwam), maar dan zonder geweten.
Mooie afronding. IJzersterke serie waar nog vaak aan gerefereerd zal worden over hoe een serie gemaakt moet worden!
Mooie afronding. IJzersterke serie waar nog vaak aan gerefereerd zal worden over hoe een serie gemaakt moet worden!
Zat met precies het zelfde, maar een collega kwam ermee aan dat hij er eerder is geweest. En inderdaad in S05E13 rond 14:40 begint de scene in het clubhuis.Tennisbal schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:04:
[...]
Weet ik maar dan moet de auto wel heel toevallig perfect neergezet worden en moet de ruimte niet ergens anders zijn. Hij had toch geen voorkennis?
Mwa met zijn "You really shouldn't have come back, Mr. White" gaf hij toch wel aan dat hij Walt best kon missen volgens mij. Na de kofferbak-actie had hij echter wel weer nieuw respect denk ikLED-Maniak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:25:
Nee eerder ook talloze voorbeelden die niet klopten, zou zeggen kijk naar de mythbuster specials over BB.Famous schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:24:
[...]
Verder klopte vrijwel alles in de serie alleen deze aflevering wellicht wat minder (en niet alleen deze).
Gisteravond rond kwart over 12 thuis, toch nog maar even de aflevering gekeken. Mooie afsluiting van een van de beste series die ik tot nu toe heb gezien.
Lekker veel subtiele stukjes afgewisseld met wat minder subtiele acties.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Komt denk ik ook doordat ze geen 101 willen geven in meth maken, mensen chemisch vermoorden etc.CyberAmp schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:06:
[...]
Nee eerder ook talloze voorbeelden die niet klopten, zou zeggen kijk naar de mythbuster specials over BB.
Verwijderd
Ik vond Todd's dood helemaal niet triest eigenlijk. Die gast is gewoon een lopend hersendefect die het voor mij helemaal af had gedaan toen hij dat vriendinnetje van Jesse neerschoot om een statement te maken, dit bovenop het welbekende jochie bij de train robbery. Ik wou hem sinds dag 1 stuk hebben en vond het wel tof dat Jesse die eer kreeg eindelijk.LED-Maniak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:25:
Ik vond wel mooi toen Walt die horloge neerlegde bij de tankstation. Het horloge was een cadeau van Jesse voor Walt's 51ste verjaardag. Leuk dit soort details. Enfin, finale is over ....
In de laatste aflevering van Talking Bad hoor je waarom. Ze waren in 1 scene zijn horloge vergeten. En om het te laten kloppen moest Walt zijn horloge ergens af doen. En het had ook nog een symbolische reden. Iets met vrij zijn ofzo.CyberAmp schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:59:
Ik vond wel mooi toen Walt die horloge neerlegde bij de tankstation. Het horloge was een cadeau van Jesse voor Walt's 51ste verjaardag. Leuk dit soort details. Enfin, finale is over ....
Het mooie is omdat veel dingen qua symboliek er bewust ingedaan zijn, er nu veel mensen denken bepaalde symboliek te zien die er waarschijnlijk toevallig ingekomen zijn.Dacuuu schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:00:
[...]
In de laatste aflevering van Talking Bad hoor je waarom. Ze waren in 1 scene zijn horloge vergeten. En om het te laten kloppen moest Walt zijn horloge ergens af doen. En het had ook nog een symbolische reden. Iets met vrij zijn ofzo.
Ik vind het mooiste dat Walt tot het einde Jesse manipuleert. Hem de illusie te geven dat hij een keuze heeft om Walt te doden. Maar in werkelijkheid weet Walt al wat Jesse gaat doen. Jesse heeft dit niet door denk ik.
They made me do it.
Ik had altijd als finalenummer Tangled Up In Blue van Bob Dylan in gedachtenMichielodc schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:16:
De muziek aan het einde was echt super goed gekozen. Hierbij link (vast al eerder genoemd)
YouTube: Badfinger - Baby Blue (1972)
Nice, zat ik er toch niet heel ver naastgoldcard schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:42:
Jesse zou de truc met de Ricin sigaret onderhand wel door moeten hebben? Onwaarschijnlijk dat hij doelwit zou zijn. Toch eerder Lydia, die nu ook door Skylar 'bedreigd' is en nog steeds voor Walt een rol ziet die hij niet wil vervullen. Lydia moet nu weten dat ook Skylar kennis van de operatie heeft. Daarmee is Walt wellicht chantabel voor Lydia geworden.
In Talking Bad zegt Vince Gilligan dit zelf. Ik verzen het niet hier ter plekkeRMX schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:27:
[...]
Het mooie is omdat veel dingen qua symboliek er bewust ingedaan zijn, er nu veel mensen denken bepaalde symboliek te zien die er waarschijnlijk toevallig ingekomen zijn.
Jawel, Skylar zit na zes 'seizoenen' nog steeds niet in de serie
Ik weet het niet. Ik heb het idee dat het Walt niet uitmaakte, dat hij doodging wist hij toch wel. Als Jesse gemoedsrust wilde hebben door Walt op te ruimen, dan was Walt daar op dat moment klaar voor, hij had gedaan wat hij moest doen en de toekomst van zijn gezin was veiliggesteld. Volgens mij was dat het eerste oprechte moment zonder manipulatie dat Walt met Jesse had sinds lange tijd.Gardocki schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:33:
Ik vind het mooiste dat Walt tot het einde Jesse manipuleert. Hem de illusie te geven dat hij een keuze heeft om Walt te doden. Maar in werkelijkheid weet Walt al wat Jesse gaat doen. Jesse heeft dit niet door denk ik.
Briljante muziekkeuze voor de laatste scène trouwens. Ik kende het nummer niet maar heb het inmiddels in Spotify gezet. Leuk stukje feelgood, voor een feelgood-einde.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik had het moment dat hij met skyler praatte niet verwacht dat hij ging zeggen dat hij het voor zichzelf deed. Er is dan toch een soort besef gekomen dat hij het niet voor hun familie deed, in eerste instantie wel, maar het maakte de familie juist kapot..
Goede laatste aflevering met een einde wat eigenlijk wel iets voorspelbaar was maar een goede afsluiter!
Alleen wat gebeurt er met Huell
Goede laatste aflevering met een einde wat eigenlijk wel iets voorspelbaar was maar een goede afsluiter!

I know! Heb het ook gezien. Vond het andere stuk ook wel grappig. Toen de editor hem een compliment gaf over een reflectie van Skyler in een voorwerp (dacht magnetron).. Hij wist van niks, puur geluk hahaDacuuu schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
In Talking Bad zegt Vince Gilligan dit zelf. Ik verzen het niet hier ter plekke
Mwoah, gezien de tijdspanne van maanden zal ie wel vrijgelaten zijn. Anders heeft ie die DEA agent opgegeten.Lieuwe15 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:16:
Ik had het moment dat hij met skyler praatte niet verwacht dat hij ging zeggen dat hij het voor zichzelf deed. Er is dan toch een soort besef gekomen dat hij het niet voor hun familie deed, in eerste instantie wel, maar het maakte de familie juist kapot..
pssstNMe schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:11:
[...]
Briljante muziekkeuze voor de laatste scène trouwens. Ik kende het nummer niet maar heb het inmiddels in Spotify gezet. Leuk stukje feelgood, voor een feelgood-einde.
Wat is er eigenlijk met Brock gebeurd? Die is toch niet dood gegaan?
Die leeft nog, wat er verder mee gebeurd is, geen idee.
Misschien gaat Jesse hem nu opzoeken en voor hem zorgen, aangezien het een wees is geworden.
Misschien gaat Jesse hem nu opzoeken en voor hem zorgen, aangezien het een wees is geworden.
Die is nu in de leer om scheikundeleraar te worden. Op zijn 50e krijgt ie te horen een dodelijke ziekte te hebben en ziet dan dat zijn leven een aaneenschakeling van teleurstellingen is geweest.giganielsie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:07:
Wat is er eigenlijk met Brock gebeurd? Die is toch niet dood gegaan?
Even iets anders tussendoor...
Half Life - IMDB
Zou geweldig zijn als Bryan Cranston, Gordon Freeman zou spelen.
Half Life - IMDB
Zou geweldig zijn als Bryan Cranston, Gordon Freeman zou spelen.