NBA Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:58:
[...]

Familie van? Want die bakte er ook al niets van vanaf de charity stripe.
Blijkbaar een verre neef ook nog Wikipedia: Jahlil Okafor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
Playoffs zijn lekker bezig. En ik zat bijna op de bank te springen tijdens game 2 van de Wizards. Er werd (dino)gehakt gemaakt van de Raptors. En terecht overigens want wat zijn de fans van de Raptors een partij boeren zeg. In de eerste helft van de eerste game alleen maar zitten fluiten en boe-roepen bij Wizards balbezit. Wat triest. En dan maakt note bene Pierce het af met 20 punten en was het stil in "Jursassic City".

En in game 2, John Wall met 26 punten, 17 assists. Beal met 28 punten. Op een gegeven moment in Q3 schoten de Wizards over de 80% in dat kwartier en het was gebeurd. Hopelijk kunnen ze komende twee thuiswedstrijden ook winnen.

Vanavond tweede wedstrijd van de Clippers. Eerste keer was heerlijk en vielen de Spurs behoorlijk uit elkaar. Hopelijk wint het aanvallen weer van het verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CDkac6xXIAAkAiy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nbatitlechase.com/blog/wp-content/uploads/2015/04/Wizards-Fans-Hold-Up-Sweep-The-North-Sign.jpg

Opgeruimd staat netjes. Toronto heeft nooit kunnen overtuigen en Wizards terecht door naar de volgende ronde. Hopelijk gaat Atlanta door maar houden de Nets ze nog even bezig en kunnen de Wizards zich op deze manier nog even rusten. Gezien de huidige speelstijl, moeten ze makkelijk een paar wedstrijden kunnen winnen tegen de Hawks.

Voor de rest nog weinig verrassingen in de playoffs. Had alleen wel verwacht dat de Bulls ook zouden sweepen maar die komen er ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

3-0 voorsprong is historisch gezien net zo goed als de serie winnen. Eigenlijk is er maar één serie spannend in de eerste ronde en dat is die van de spurs - clippers.

De Clippers hebben weer thuisvoordeel gepakt, maar echt overtuigen doen ze nog niet. Ik geef de Spurs een licht voordeel en denk dat zij door gaan in 7 games.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:06:
3-0 voorsprong is historisch gezien net zo goed als de serie winnen. Eigenlijk is er maar één serie spannend in de eerste ronde en dat is die van de spurs - clippers.

De Clippers hebben weer thuisvoordeel gepakt, maar echt overtuigen doen ze nog niet. Ik geef de Spurs een licht voordeel en denk dat zij door gaan in 7 games.
U wens is NBA's bevel. Hawks op 2-2, Bulls op 3-2. Begint het toch nog een beetje spannend te worden. Ben benieuwd wat de Spurs gedaan hebben. Vanavond de wedstrijd maar even bekijken.

Sowieso hebben de Spurs/Clippers echt wel een rot plek in het toernooi. Als ze die overleven (wat echt al een zware wedstrijd is), dan krijg je de Rockets. Vervolgens de GSW en daarna nog even de East kampioen. Als de winnaar de Spurs of Clippers worden, dan hebben ze het ook echt wel verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tja de Spurs hadden het in eigen handen qua "seed", doordat ze verloren (en zo'n beetje alle andere teams wonnen) zijn ze 6e ipv 2e. Komt de Rockets goed uit (yaay my team). Ik ben voorlopig blij verrast dat Howard het zo goed doet in de playoffs. Ik denk dat als Bosh voor Houston was gegaan, ze serieuze titelkandidaten waren geweest nu. Uiteraard hoop ik er nog steeds op, maar ik denk dat het vanaf hier moeilijk gaat worden.

Verder ben ik ook benieuwd of Cleveland de dubbele tegenslag kan overleven. Een speler 2 games suspended en Love out for season. Ziet er op papier niet zo goed uit.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 15:08
rockhopper schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:00:
n.

Verder ben ik ook benieuwd of Cleveland de dubbele tegenslag kan overleven. Een speler 2 games suspended en Love out for season. Ziet er op papier niet zo goed uit.
Dat Smith voor 2 wedstrijden geschorst is maakt niet zo heel veel uit ; Jones en Miller kunnen ook goed de vloer spreiden en 3 punters maken. Het gemis van Love los je niet zo makkelijk op. Ik quote even een artikel van ESPN : "Since the playoffs began, the effect is even more prominent: Cleveland has a net rating of plus-17.4 with Love on the floor; without him, it dips to plus-7.0. Cleveland’s offensive rating plunges from 122.3 — an incredible figure — to 97.6, and the team’s effective field goal percentage drops by 14 percent when Love sits.

Gaat dus nog een lastige klus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Schokkende uitslag met de Spurs - Clippers. Gaat een spannende 7e wedstrijd worden, ik had eigenlijk gedacht dat SA de klus wel zou klaren.

Aan het andere einde van het spectrum: wat een pak slaag kregen de Bucks van de Bulls. Playoff onwaardige uitslag bijna. Kennelijk hebben ze in Chicago eindelijk het heilige vuur gevonden. Als ze zo blijven spelen geef ik Chicago de winst tegen Cleveland, maar het zal wel weer 6 of 7 games worden. Ik gok er wel op dat dit de leukste serie van ronde twee wordt voor de neutrale kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Met alle respect, maar als je ziet wat voor een lineup de Cavs hebben dan moeten ze alsnog wel de finale halen hoor. Natuurlijk, Love is een belangrijke speler. Maar met Thompson erachter moet dat toch wel goed komen. En dan moet een Shumpert maar misschien wat meer ballen erin leggen. IMO een groot talent die bij de Cavs echt veel te weinig in het spel betrokken wordt.

Spurs spelen erg inconsistent net als de Clippers. Dus dat gaat een leuke game 7 worden. Ga hem zeker terug kijken op zondag. De Bucks vs Bulls wedstrijd was een schande maar dan wel voor de Bulls grotendeels. Bij de Bucks liep het voor geen meter maar Dunleavy had er allang van de court afgetrapt mogen worden en dat ligt 100% aan de scheids. Eerst hit hij MCW in zijn gezicht nadat hij een layup wilde plaatsen (flagrant 2), vervolgens pakt hij Antetokounmpo in zijn gezicht/keel (defense foul en misschien flagrant 1) en daarna nog een illegal screen op MCW. En wat doet de scheids? Enkel de laatste illegal screen fluit ie voor. Sorry hoor, maar ik kan de reactie van Antetokonmpo en MCW wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Uiteraard hebben de Cavs nog steeds een goed team , maar zonder Love zijn ze feitelijk gerwoon echt een stuk minder. Met Thompson kun je Love echt niet vergelijken hoor. Sure , qua rebounds zal Thompson niet onder doen voor Love , zelfs nog een tikkie beter wat dat betreft. Maar ballhandling , in de post scoren , de vloer breed maken en 3 punters erin knallen? Dat gaat ie niet doen hoor. Misschien dat je ook de Bulls wat onderschat , de Cavs gaan daar echt niet makkelijk overheen lopen .Ik zie ze de serie zelfs nog verliezen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vanavond spurs - clippers, go spurs!

Voor ronde twee zet ik nog steeds mijn geld op de bulls, maar het zal een heftig duel worden.
Verder verwacht ik een walkover voor Atlanta en voor GSW. Houston zal het wel zwaar krijgen tegen of de Spurs of de Clippers. Omdat het mijn team is: door in 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Game 7 van de Spurs/Clippers was een echte thriller, maar ben blij dat de Clippers door zijn gegaan. Vind het echt een leuke team om te zien spelen. Het is alleen jammer dat de bench echt flinterdun is en dat gaat de Clippers nog wel een keer opbreken.
rockhopper schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:49:
Verder verwacht ik een walkover voor Atlanta en voor GSW.
Well I got some bad news for you. >:) Atlanta was echt barslecht de tweede helft. Het is mooi dat de Wizards de underdog zijn, haalt de druk er een beetje vanaf. Maar deze serie gaat geen makkie worden voor de Hawks. Alleen hopelijk blijven de spelers een beetje blessurevrij want het ging er redelijk ruig aan toe.

Overigens wel een nadeel als je geen homecourt voordeel hebt. De scheids fluit over het algemeen net wat vaker voor het thuisteam. Om nog maar te zwijgen over de crap die de Raptors / Hawks thuiscommentators kunnen uitbrallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo zit iedere ronde vol verassingen. Ach zolang de raketjes vanavond maar kont schoppen vind ik het allemaal best. Go Rockets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khoatran
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-09-2024
Heerlijk om de warriors te zien spelen! Erg jammer van de Spurs, Tony Parker was niet zo scherp met zijn jumpshots. Jammer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9xWirpTmnOw]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eY4340zuXaM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=x4BbIB5yexE]

Clutch shots FTW! Game tegen Atlanta was wel een gevalletje close. Maar gelukkig de win in game 3. Nadeel van de Wall injury is dat het team het gewoon geen 48 minuten vol kan houden. Zag je in game 2 ook al. Game 2 hielden de Wizards nog knap stand maar in het Q4 viel het ook heel snel uit elkaar. Nu viel het net de goede kant op, maar als het OT was geweest had ik nog maar moeten zien of de Wizards dit hadden gewonnen. Hopelijk komt er nog een verrassing in de vorm van snel herstel maar vrees dat het een lastig verhaal wordt.

Grappig verhaal nu: De slechter gepositioneerde teams staan voor op de beter gepositioneerde teams:
GSW (#1) achter op Grizzlies (#5) 1-2
Hawks (#1) achter op Wizards (#5) 1-2
Rockets (#2) achter op Clippers (#3) 1-2
Cavs (#2) achter op de Bulls (#3) 1-2

Ik zie een patroon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
OK, laten we er nog één bij gooien. LeBron die er nog even een buzzerbeater in gooit bij Chicago! Beelden volgen snel. Wat een partijen achter elkaar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Die teamstanden in het westen zeggen erg weinig dit jaar. Op de laatste speeldag is de hele #2-#6 pas vastgezet, dus daar valt niet zo veel uit af te lezen. Eigenlijk stond alleen de #1 er echt met kop en schouders boven, maar kennelijk is dat nog niet genoeg. Misschien hebben ze nog wat meer playoff ervaring nodig, al lijkt dat niet op te gaan voor het relatief playoff onervaren clippers team.

Cle-Chi was inderdaad gave wedstrijd. En de rockets-clippers was echt een draak, ik denk dat tenzij er weer een "clutch city" wederopstanding komt het weer een jaartje wachten wordt voor mijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Echt ruk dat Atlanta uiteindelijk de winst pakt. Overigens wel verdiend want Wizards speelde echt als een natte krant in Q4. Maar waar ik echt goed ziek van wordt, zijn slecht fluitende scheidsrechters.
- Pass van Wall wordt opzettelijk gekickt: Turnover ipv kickball.
- Millsap duwt na een overtreding door Nenê, krijgt geen technical.
- Korver glijdt uit op de vloer: Gortat krijgt de fout tegen.
- Een bal die out of bounds gaat die onmogelijk door Washington eruit getikt kan worden, wordt voor Atlanta.

En als de Wizards nu gewoon Q4 goed hadden uitgespeeld was er niets aan de hand en had je dat soort onkunde van een scheids wel tegen kunnen gaan. Maar nu verlies je hem onnodig met één punt achterstand. Hopelijk wint Washington thuis en dat het een game 7 mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En we zijn weer een paar dagen verder:
GSW vs Rockets
Hawks vs Cavs

GSW blijft favoriet. Ik denk niet dat de Rockets een goede kans maken. Atlanta gaat het moeilijk krijgen tegen de Cavs. Cavs gaat vrij makkelijk door denk ik. Als je ziet wat een moeite Atlanta had met de Wizards, dan mogen ze van geluk spreken dat ze met 4-2 door zijn gegaan. En dan is het de vraag of de ziekenboeg van Cavs het een beetje houdt. Zo ja: 4-3 voor GSW. Zo nee, dan loopt GSW ook over de Cavs heen.

Baal echt van de Wizards. Weer met 4-2 eruit in de halve conference finales. Had ze de finale wel gegund. Maar laatste wedstrijden zat het FG% in het slop en dat heeft ze echt de nek omgedraaid. Dan is het nog knap dat ze zo dicht telkens achter de Hawks verloren. Volgend jaar beter. Hopelijk nog één jaartje Pierce en daarna KD naar DC? O-)

Plezier houdt nu wel een beetje op voor mij. Wizards en Clippers eruit. Ga de Cavs nu maar supporten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben natuurlijk wel blij dat mijn team de rockets door zijn. Krijg weer een beetje het gevoel terug van 1994 met weer een hele mooie 3-op-een-rij "Clutch City" terugkeer. Eerlijk gezegd dacht ik dat ze halverwege game 6 eruit lagen maar nu in wedstrijd 7 lieten de Clippers het wel gewoon liggen.

Ik verwacht dat ze een zware dobber zullen hebben aan GSW, een sweep in het reguliere seizoen is natuurlijk niet zomaar te negeren. Eerlijk gezegd zullen ze waarschijnlijk al blij mogen zijn als ze niet met 4-0 verliezen maar ik hoop dat de serie tegen de clippers iets moois heeft losgemaakt. Verder gaat het natuurlijk leuk worden om de MVP tegen de vice-MVP van het reguliere seizoen te zien strijden. Oftewel Curry vs Harden. (persoonlijk vond ik dat Harden met alle blessures bij de rockets er harder voor heeft moeten knokken en daarom onterecht tweede is)

Atlanta - Cavs geef ik ook het voordeel aan de Cavs, Atlanta lijkt het beste gegeven te hebben in het normale seizoen en heeft grote moeite in de playoffs (zo lijkt het) en Cleveland lijkt meer het team met een echte missie. Tenzij Lebron geblesseerd raakt zou het een makkie moeten worden voor Cleveland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
MVP race is dan ook een hele subjectieve race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zoals verwacht zijn de cavs door. Nu eens kijken of de rockets zich nog uit dat gat kunnen graven waarin ze zichzelf geplaatst hebben. Vermoedelijk niet, en worden de warriors kampioen maar van mij mag de "mvp-strijd" nog wel even doorgaan en worden de rockets hopelijk het eerste team ooit dat van een 3-0 nederlaag terugkomt. Zou niet eens zo heel gek zijn als je kijkt naar de nauwe marges in de thuis wedstrijden van de gsw, maar als je dan weer kijkt naar de vette game 3 nederlaag van de rockets geef je ze weer geen schijn van kans.

Het is een raar verloop in de western conference dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wel mooi dat de Cavs de Hawks hebben gesweept. Niet dat de Wizards het heel veel beter hadden gedaan (al had ik wel verwacht dat zij minimaal één wedstrijd zouden winnen). Maar had voor de verandering de Wizards wel eens een conference finals gegund.

Ik vrees dat het voor de Rockets gewoon gebeurd is. Tuurlijk kunnen zij er nog wel een paar wedstrijden uit rekken. Punt is, als je ook maar één keer een grote run tegen krijgt dan kan het al gebeurd zijn.

Maar ben vooral benieuwd wie de MVP tegen gaat houden. Ik zie het Irving niet doen, dus moet LeBron het zelf maar gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk niet dat de Cavs al zover zijn, dit jaar lijkt de GSW wel het beste team te hebben. Het is natuurlijk wel een hele prestatie van LeBron dat ie alweer voor de 5e keer op rij in de finale staat, maar het is nog nooit een superster gelukt om thuis een ring te winnen. Mooi doel natuurlijk, maar ik zie het dit jaar nog niet gebeuren.

Maar goed wie weet wat er nog gaat gebeuren. Het had maar weinig gescheeld of Curry had eruit gelegen voor de rest van de playoffs met die nare val die hij had in de vorige wedstrijd. Het hele GSW team lijkt sowieso een blessure engeltje te hebben dit jaar.

Ik vind de HOU-SAC HOU-OAK wedstrijden wel erg tof hoor, de twee beste offensieve teams met de twee 'mvp's. Het is behoorlijk jammer dat de hele playoffs zo statisch zijn ingericht met eastern en western conferences. Deze twee teams zouden beide niet misstaan hebben in de echte finale. De weerstand in het oosten dit jaar stelt maar weinig voor, terwijl in het westen het steeds zware en close wedstrijden zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door rockhopper op 27-05-2015 18:05 . Reden: *kuch* GSW zijn natuurlijk in Oakland gevestigd en niet Sacramento *kuch* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 10:06
Wordt vast een mooie Finals serie.
Hoop dat Cavs winnen, zou wel het ultieme mooie-sport-helden-verhaal zijn O+

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Ik denk dat een fitte Irving niet (of weinig) onderdoet voor Curry. De warriors hebben wel een beter ingespeeld team opzich , maar als 't bij de cavs begint te draaien is dat ook echt geen kattepis. Oh ja , en mocht het niet zo draaien dan hebben ze altijd nog LeBron die in z'n eentje wedstrijden kan winnen. Ik weet niet , LeBron heeft iets over zich deze playoffs dat ie z'n team gewoon niet laat verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nou laat de finals maar beginnen. Ik ben blij dat mijn rockets in ieder geval niet gesweeped zijn in de semis, maar dat ze gingen verliezen zat er helaas dik in. En ik moet zeggen dat Curry toch wel de betere speler was in deze matchup (hou-oak) (hoewel niet iedere wedstrijd, krijgt hij van mij het voordeel).

Omdat de gsw mijn team hebben uitgeschakeld juich ik maar voor dat team. Het gaat een interessante finale worden. Het debat of LeBron "the greatest player of all time" is (of gaat worden) laait inmiddels ook weer op als je naar de nba site surft. Persoonlijk vind ik dat nog een beetje vroeg in zijn carrière als ik die naast die van Jordan of Chamberlain zet.

Mijn voorspelling voor de finals, GSW winnen in 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik vind Irving wel goed, maar dan vooral in de aanval. Qua verdediging kan ik wel tien andere PGs opnoemen die beter zijn. Ik zet in op de Cavs, in 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Nou , wedstrijd 2 zit er net op en ik heb zelden een groter geval van gerechtigheid gezien dan dit. Die fouls op LeBron die niet gegeven werden , echt insane. Vooral toon Iguadala Lebron op zn handen hakte bij een schotpoging. De camera was vlak achter de ref , die stond er 1 meter vanaf er naar te kijken. Hij kon het echt alleen niet gezien hebben als ie z'n ogen dichthad. Ik ben geen conspiracy figuur , maar dit kon toch echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Was in game 1 ook al zo. LeBron werd in de eerste game bij een aantal schotpogingen en dunks ook op de handen getikt en kreeg ie ook niets mee. Zelfde met de dubieuze beslissing om Mozgov te foulen voor traveling in game 1 (wat het gewoon niet was). Gelukkig werd ie game 2 goed gecompenseerd.

http://www.washingtonpost...g-doesnt-exist-in-the-nba

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 08-06-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heel bizar ja. Misschien moet de Gristelijke MVP dit jaar winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30

woutur

Klauwtjes uit!

Was de wedstrijd nog om aan te zien? Heb game 1, eerste drie kwarten gezien en dat was niet best.
Ik ben nu pas begonnen met NBA te kijken, zijn er eerdere wedstrijden geweest die de moeite waard waren (ik las dat Game 7 van de Spurs/Clippers de moeite waard is een paar posts terug)?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Qua spanning waren vond ik game 1 en ook 2 zeker om aan te zien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

FredjeK schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:51:
Qua spanning waren vond ik game 1 en ook 2 zeker om aan te zien:)
Van de Spurs/Clippers reeks?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik denk dat hij de finals bedoeld. Ik zou sowieso elke Clippers wedstrijd wel kijken. Elke serie waarin zij hebben gezeten, moesten ze door tot het bittere einde en waren allemaal wel spannend. Het is daarnaast een leuk team om te zien spelen en vaak is er wel spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Robkazoe schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:00:
Ik denk dat hij de finals bedoeld.
Sorry voor de onduidelijkheid , ik bedoelde inderdaad de finals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben alvast blij dat er weer wat meer spanning in de finals zit. Na die blessure na game 1 zag ik de "sweep" bui al hangen. Nog geen tijd gehad om game 2 te zien maar er wordt dus zeer slecht gefloten? (eigenlijk niet zo verwonderlijk want dat is eerder regel dan uitzondering lijkt het wel in de nba de laatste tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
On par is het. Niet heel best maar imo niet veel slechter dan de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb op aanraden even een stuk Houston vs Clippers game 7 gekeken en die wedstrijd is echt van een ander kaliber dan de eerste twee van de finals. Wat een leuke wedstrijd is dat (eerste twee kwarten gekeken). Met prachtige afstandsschoten, alley-oops, drives door het midden die afgedunkt worden.. Heerlijk basketbal om te zien!

[ Voor 0% gewijzigd door woutur op 15-06-2015 13:55 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Werd er nog een beetje gehackt? :P Moet zeggen dat ik nu even niet zo heel veel tijd heb om hele wedstrijden te bekijken. Wat ik alleen van game 5 van de Finals begrepen heb, is dat GSW veel smallball heeft gespeeld. Ik snap dat je dan niet met 2 bigman (Mozgov + Thompson) moet spelen. Maar als je alleen Mozgov erin laat staan met zijn 7"1', dan kan dat toch niet superveel kwaad? Een Green of een Iggy zijn nou niet echt bekend voor het driepunters. Zolang je de Splash Brothers maar 1:1 bewaakt moet er niet zo heel veel aan de hand zijn. En als Mozgov dan postup gaat, dan heeft ie minimaal 5 feet voorsprong. Dat zou een appeltje eitje moeten zijn...

Overigens denk ik dat LBJ toch wel een NBA Finals MVP kan verdienen ondanks dat GSW de Finals gaat winnen...
http://stats.nba.com/

#1 in PPG
#2 in RPG
#1 in APG
2 Tripple-Doubles in de Finals tot nu toe.
10+ punten voorsprong op #2 in PPG categorie.
Hij staat een Double-Double na 5 wedstrijden.
En slechts 1,2 assist verwijderd voor een Tripple-Double gemiddeld.

Als James er niet was geweest was het een poepsaaie finale geweest. Ongeacht of de Cavs of de Hawks in de finale stonden.

[ Voor 94% gewijzigd door Robkazoe op 16-06-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb de Hou - LAC wedstrijd gisteren afgekeken. Wat een spektakel en fun. Buzzerbeaters, geweldige afstandsschoten, een 11-2 run.

Ik zal de laatst gespeelde final eens kijken. Game 5 is dat denk ik. Ben benieuwd of het al beter geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Van Mozgov snapte ik ook niet veel van. Ga er trouwens maar vanuit dat Blatt er volgend jaar niet meer staat , die twijfel was er aan het begin van het seizoen al. Ik ben er echt heilig van overtuigd dat deze finals alleen tot Game 6 (of 7) zijn gekomen door de blessures aan cavs zijde. Met een healthy Irving en Love waren de finals al afgelopen met de Cavs als vrij eenvoudige winnaar. Dat is toch maar even respectievelijk 20+ points en 20 points/10rebounds wat je mist. Plus het feit dat LeBron dan nooit zoveel minuten had gemaakt en ook niet zoveel schoten had hoeven nemen. Hij had zich dan kunnen focussen op dat waar hij 't beste in is : zijn teammaten beter laten spelen. Dat de mvp van de verliezende kant kwam is trouwens maar 1 keer voorgekomen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Het feit dat de Cavs überhaupt nog een kans maken zonder Irving en Love geeft wel aan hoe dominant Lebron is. Het goede verdedigen van Dellavedova op Curry heeft ook 2-3 games goed geholpen.

De Warriors hebben op dit moment over de breedte gewoon meer talent, zeker gezien het aantal blessures bij de Cavs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja hij is een superspeler, maar met de blessure parade denk ik dat we nog een jaartje mogen wachten in Cleveland. Volgend jaar CLE-HOU in de finale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
Verder nog iemand die nu live aan het kijken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
minkjaah schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 03:38:
Verder nog iemand die nu live aan het kijken is?
Ja hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
GSW kampioen, het zat er dik in. LeBron kan de kar niet in zijn eentje trekken. En het is knap dat Dellavedova Curry voor twee wedstrijden heeft uit kunnen schakelen. Van benchplayer naar starting PG die de MVP moet guarden in de belangrijkste wedstrijd van je leven met een rotatie die uit krap 7 man bestaat. Om die klus 4+ games uit te voeren, moet je wel van hele goede huizen komen.

Dat Iggy MVP krijgt is aan de ene kant wel te verklaren. Trofee gaat voor 99% van de tijd naar een winnend teamlid. Iggy had een goede +/-, wist LeBron aardig tegen te houden en zorgde voor de omkeer bij GSW zodat ze winnen. Aan de andere kant, James had gisteren bijna weer een Tripple Double. Waar Dellavedova Curry gerust onder de 20 punten wist te houden en zelfs op een 3pnt% van <10% wist te krijgen, daar scoort James even met moeite bijna een Tripple Double. En James leidt dus PPG, RPG en APG na 6 games.

https://twitter.com/hoopshype/status/611033930712662016
Ugh, ben ik het nu dus gewoon eens met Jeff van Gundy :( Maar vind persoonlijk dit nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tja finals-MVP keuze is natuurlijk net zo subjectief als de reguliere MVP.

Eigenlijk is de reguliere MVP keuze nog steeds discutabel want Curry draagt duidelijk zijn team minder dominant dan dat LeBron en Harden dat doen voor respectievelijk de Cavs en de Rockets. Verder zou je verwachten dat als zijn team dan de trofee pakt hij uiteraard ook de mvp award krijgt en dat gebeurt dus niet.

Persoonlijk had ik ook de finals mvp aan lbj gegeven maar ik vind de winnaar ook geen verkeerde keuze.

Ik denk dat het wel leuk gaat worden volgend jaar, de Cavs zullen nog meer honger hebben en hopelijk dan minder blessure leed. Maar laten we eerst maar eens afwachten wat de draft en trades gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik kijk ook erg uit naar de trades voornamelijk. Ik zag dat Lance Stephanson in verband werd gebracht met de Clippers. Geen idee hoe de Clippers dat willen gaan betalen aangezien ze nu al een bank van 3x niets hebben maar als het ze lukt, is dat wel een goede toevoeging. Ze moeten hem alleen wat consistenter maken.

En ik ben heel erg benieuwd wat de Cavs met Love gaan doen. Het lijkt niet echt een heel gelukkig huwelijk tussen Love en de Cavs. En voor 15 miljoen salaris kun je zo één of twee andere goede mensen voor traden. En laten ze ook meteen J.R. Smith en Imam Shumpert op consistentiekamp sturen. Want ze stonden in de finale, maar wat hebben die bar weinig bijgedragen zeg.

EDIT: Lance is al geconfirmed:
Lance Stephenson Traded To Clippers
The Clippers have acquired Lance Stephenson from the Hornets for Spencer Hawes and Matt Barnes.

En voor de Cavs zijn er een lading Free Agents waar je u tegen zegt. Dus dat wordt weer een rebuild gok ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Robkazoe op 17-06-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Blazers zijn ook druk bezig ... om Aldridge weg te jagen :') . Hmmm Love ervoor in de plaats en het wordt nog eens interessant 8) .

Zometeen/nu DWDD Summerschool op NED 1 ("NPO"):
Uitzending 25 juni, 20:30 uur: American Sports
Mart Smeets over zijn fascinatie voor de grote Amerikaanse vier: honkbal, ijshockey, basketbal en American Football.

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 25-06-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kan de liefde voor Amerikaanse sport wel waarderen maar Mart Smeets zelf is :r
Daarbij heeft hij m.i. alleen verstand van honkbal en basketbal maar goed zonder hem zien we hier in Nederland waarschijnlijk helemaal niks meer. Hoewel dankzij fox dit jaar wel leuk de superbowl te zien was!

Overigens vind ik persoonlijk honkbal echt doodsaai om naar te kijken, zelfs live in het stadion ga ik me vervelen of er moet een fantastische sfeer zijn wat je waarschijnlijk alleen bij de finales ziet. De andere 3 sporten zijn wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:26

MrScratch

I am rubber, you are glue

rockhopper schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:33:
Ik kan de liefde voor Amerikaanse sport wel waarderen maar Mart Smeets zelf is :r
Daarbij heeft hij m.i. alleen verstand van honkbal en basketbal maar goed zonder hem zien we hier in Nederland waarschijnlijk helemaal niks meer. Hoewel dankzij fox dit jaar wel leuk de superbowl te zien was!

Overigens vind ik persoonlijk honkbal echt doodsaai om naar te kijken, zelfs live in het stadion ga ik me vervelen of er moet een fantastische sfeer zijn wat je waarschijnlijk alleen bij de finales ziet. De andere 3 sporten zijn wel erg leuk.
Tsja, Mart Smeets. You love him or you hate him, zullen we maar zeggen. Ik zit dan weer in het andere kamp. Ik kan altijd wel genieten van zijn basketbalcommentaar op Sport1.

Anyway, ik vond de DWDD College met Mart wel aardig. Toch weer wat geleerd over de geschiedenis van de 4 amerikaanse sporten. En ik vond de verdeling over het land wel interessant, nooit gerealiseerd dat er zo weinig teams in het midden en westen zitten.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Op zich wel begrijpelijk, het land heeft zich geschiedkundig kijkend natuurlijk uitgebreid van Noord-Oost naar het Westen. En als je dan naar grote steden kijkt zitten deze ook mn in het oosten en langs de grens (TX, AZ, CA) anders gezegd in het begin was het landje veroveren maar in het midden en westen is het meer met z'n allen rond de tafel zitten en even met een liniaal klooien.
Vergelijk het een beetje met ons Flevoland, vrij recent gemaakt, geen echte geschiedenis van oorlog en landje veroveren, geen wegen aangelegd zoals de koeien vroeger liepen. Het gevolg een grote vlakte waarin boeren bedrijven zitten, en een paar grote(re) steden langs de rand.
Ik heb de uitzending gemist dus ik zal 'm dit weekend eens downloaden of via uitzending gemist kijken.

Wat betreft het commentaar op sport1, nooit gehoord ik ken alleen de korte NBA samenvattingen die hij vroeger bij nos gaf waarbij er één partij van de week tijdens de playoffs voorbij kwam. Dat commentaar was wel goed, zeker voor Nederlandse begrippen. Sport1 is mij te duur voor dat kleine beetje basketbal dat ze tonen en de rest van de sporten interesseert me niet.

Ik heb inmiddels al weer zin in het nieuwe nba seizoen, hopelijk komen mijn rockets nog verder dit jaar en anders ben ik er alsnog klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De uitzending was voorbij voor ie goed en wel begonnen was leek het. Dacht dat die DWDD Summerschools iets van drie kwartier waren maar na een half uurtje was het klaar.
Enige waar ik me altijd enigszins aan hekel bij Smeets is dat ie doet alsof het publiek achterlijk is: "NIEMAND weet hier iets van American Football", NIEMAND dit, niemand dat :') . Waarom zitten ze dan in het publiek bij deze uitzending O-)
Overigens heb ik wel eens een heel ander verhaal gelezen over het onstaan van ijshockey dan wat hij in de uitzending aan het vertellen was ... Dat hockey afgeleid is van het franse woord voor bisschopsstaf (hoquet?? enige wat ik vind is crosier) is al helemaal onzin
The word 'hockey' itself was recorded in 1363 when Edward III of England issued the proclamation: "[M]oreover we ordain that you prohibit under penalty of imprisonment all and sundry from such stone, wood and iron throwing; handball, football, or hockey; coursing and cock-fighting, or other such idle games."
Wikipedia: Field hockey
In 1876, the first game played in Montreal was reportedly “conducted under the ‘Hockey Association’ rules”;[17] the Hockey Association was England’s field hockey organization. In 1877, The Gazette (Montreal) published a list of seven rules, six of which were largely based on six of the Hockey Association’s twelve rules, with only minor differences (even the word “ball” was kept); the one added rule explained how disputes should be settled
Wikipedia: Ice hockey

[ Voor 66% gewijzigd door apis29 op 26-06-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Een beetje zwart-wit is ie wel, maar laten we eerlijk zijn hoeveel mensen hier in Nederland weten het verschil tussen een running back en een tight end? Of het verschil tussen rugby en American Football om het even wat simpeler te houden? Het is voorlopig in Nederland een niche sport, en dat merk je ook wel aan het commentaar bij wedstrijden op Fox, daar is vrij veel uitleg. Overigens is het sowieso een ingewikkelde sport want er wordt eigenlijk altijd wel veel uitleg gegeven ;) Geef mij maar basketbal (al zit daar ook nog een wereld van verschil in Europees en NBA) Goed om te horen dat het een half uurtje is, dat trek ik nog wel met die kwijlebabbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Op zich wel natuurlijk maar hij leek zich met name op het aanwezige publiek te richten toen ie het over american football begon te hebben en dat "niemand hier er wat van af weet". Nou kan dat ook gewoon dagjesvolk/ klapvee zijn maar ik dacht eerst dat het een soort mini masterclass moest voorstellen dat DWDD University. Vorige keer was het over acteren en dan nam ik aan dat het publiek dat daar op afkomt er ook wel wat meer interesse voor moest hebben ... Wat dat betreft was dit geschiedenis van de amerikaanse sport 101 :+ .

Ik zie dat de draft al is geweest (nam aan van het weekend pas): http://www.si.com/nba/201...-draft-picks-full-results
Towns van Kentucky #1 over Okafor, op zich wel terecht, en interessante keus van de Lakers voor een PG ... (geen idee hoe hun team er momenteel uit ziet overigens)

Deze is ook wel interessant, de zoon van Harvey Grant iirc, tweelingbroer van Horace Grant (bekend van de Bulls):
19. Washington Wizards (traded to New York Knicks) - Jerian Grant, Notre Dame is een guard

23. Portland Trail Blazers (traded with Steve Blake to Brooklyn Nets for Pat Connaughton [Notre Dame], Mason Plumlee [ex-Duke]) - Rondae Hollis-Jefferson, Arizona leuke trade :)

54. Utah Jazz - Daniel Diez, Spain ook naar de Blazers

:D

[ Voor 128% gewijzigd door apis29 op 26-06-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

apis29 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:59:
Deze is ook wel interessant, de zoon van Harvey Grant iirc, tweelingbroer van Horace Grant (bekend) van de Bulls:
19. Washington Wizards (traded to New York Knicks) - Jerian Grant, Notre Dame is een guard
Je doet Harvey te kort. Hij is misschien niet de bekendste, maar hij heeft wel in NBA Jam gezeten. Het is daarom wel jammer dat Jerian niet bij Washington speelt - daar was pa ook het bekendst bij geworden.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Robtimus schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:30:
[...]

Je doet Harvey te kort. Hij is misschien niet de bekendste, maar hij heeft wel in NBA Jam gezeten. Het is daarom wel jammer dat Jerian niet bij Washington speelt - daar was pa ook het bekendst bij geworden.
:D ja dat moest zijn "bekend van de Bulls" ;) . Uiteraard zijn ze alletwee bekend d:)b
Misschien een beetje overbodig als Wall er al zit maar wel wat om op de bank te hebben (maar dat gaat dus niet door nee).
Zat nog te denken op wie Towns een beetje lijkt en dan komt Rasheed Wallace bij me op (al is het heeel lang geleden dat ik die nog heb zien spelen; zie ook vergelijkingen met Bynum) ...

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 26-06-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De enige die gelukkig wordt van de Jerian Grant/Harvey trade is denk ik de Hawks. Die hebben er Tim Hardeway Jr voor teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is dat nou serieus alleen maar om 't feit dat hij "overseas" is en dus softer volgens de fans?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
BtM909 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:36:
[...]

Is dat nou serieus alleen maar om 't feit dat hij "overseas" is en dus softer volgens de fans?
Heeft denk ik een aantal redenen:
1. Hij is oversea's. Betekent niet zozeer dat hij softer is, maar laatste tijd heeft dat weinig succes opgeleverd. De eerste non US picks waren meteen all-stars. Ming, Dirk, Gasol. Daarna kwam er nog een hele lading non US picks maar dat waren allemaal verre van All Stars.

2. Porzingis lijkt een gevalletje "work-in-progress". Laatste season van hem was niet echt super qua stats. Daarnaast is ie vederlicht en mag wel wat meer gewicht hebben. Dat gaat beide tijd kosten en met Melo die al 31 is, heb je eigenlijk niet zoveel tijd.

3. Hij lijkt erg veel op een speler die ze al hebben: Bargnani. Beide zijn Europeanen die een first round pick zijn na de "All-Star" lichting, beide zijn boomlang, beide zijn redelijk licht, beide kunnen de bal aardig schieten maar beide hebben ze weinig vermogen om goed te kunnen rebounden. Centers zijn veelal zwaar en groot om postup te spelen. Beide kunnen dat niet. En de Knicks missen nu zo'n speler en door Porzingis te kiezen hebben ze nu twee van dit soort spelers. Meestal is het leuk om één zo'n speler te hebben, maar een tweede is totale overkill in mijn ogen.

4. Knicks fans waren al boos nadat de 76-ers Okafor hadden geselecteerd als 3rd pick. Deze center is weliswaar iets kleiner dan Porzingis maar veel completer en zwaarder en is meer een pure center dan dat Porzingis is. De Knicks konden zo'n center wel gebruiken (ipv twee Bargnani's te hebben). De 76-ers hebben nu vijf traditionele centers rondlopen. Kun je het de 76-ers kwalijk nemen? Nee, want ze kunnen Okafor altijd nog traden voor andere spelers. Want Okafor was één van de beste tijdens de NCAA wedstrijden. De Knicks kunnen Porzingis wel traden, maar denk dat ie minder oplevert dan een Okafor want die is gewoon minder.

En zo zijn er nog wel meerdere redenen te verzinnen. Maar goed, het is overall gewoon pech. De top 3 van de draft stond vast (alleen de volgorde nog niet). Dat je dan plek 4 krijgt is balen. Dat de overige teams dan de beste spelers selecteren, is niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Grappig genoeg weegt ie ongeveer hetzelfde als Anthony Davis; die is alleen stukken atletischer ...
Hier wel een aardig filmpje overigens van Porzingis:

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 01-07-2015 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Niet om jou nu te beschuldigen ofzo maar dat soort filmpjes laten alleen de highlights zien. Als je mij een dag laat basketballen dan kun je ook zo'n filmpje maken en denk je ook dat ik een geweldige schutter ben. Enig verschil is dat mijn filmpje 24 uur aan beeldmateriaal nodig heeft om er één van te maken en bij Porzingis slechts 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wat een transfergeweld in krap twee dagen tijd:
- Paul Pierce -> Clippers voor 3 (!!!) jaar (10M$). Ik hoop dat de rollator bij het pakket inbegrepen zit.
- Amir Johnson -> Celtics voor 2 jaar (24M$)
- Milsap blijft (Hawks)
- Shumpert blijft (Cavs)
- Asik -> Pelicans voor 5 jaar (60M$) overpriced als je het mij vraagt maar goed.
- Duncan speelt nog minimaal één jaar (en dus resigning bij de Spurs?)
- Greg Monroe -> Bucks voor 3 jaar (50M$)
- Monta Ellis -> Pacers voor 4 jaar (44M$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Spurs gaat een leuk seizoen tegemoet denk ik:
Spurs lost: Baynes, Joseph, Splitter, Bellinili
Retained: Leonard, Ginobli, Green, Duncan
Signed: Lamarcus Aldridge, David West (voor 1, nogwat miljoen dollar = koopje)

Cavs gaan ondertussen ook beserk tegenover de salary cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En als mensen nog een sappig verhaal willen lezen:
http://basketball.realgm....7M-Max-Deal-With-Clippers

Vooral de comments zijn hilarisch. DeAndre maakt zich erg geliefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Robkazoe schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:40:
En als mensen nog een sappig verhaal willen lezen:
http://basketball.realgm....7M-Max-Deal-With-Clippers

Vooral de comments zijn hilarisch. DeAndre maakt zich erg geliefd :)
Tsja, ik als Mavericks fan heb het even lastig. Ze zijn all-in gegaan om een centerpiece binnen te halen en nu vissen ze aan alle kanten achter het net. Er zijn niet veel goede opties meer beschikbaar. Als ze meteen hadden geweten dat hij niet ging komen, hadden ze andere opties kunnen proberen. Nu is het te laat waarschijnlijk.

Niet echt classy van Jordan, zeker niet als je niet eens de telefoon meer opneemt voor Dallas om eerlijk te zeggen dat je van gedachten ben veranderd. Dan had je nog een beetje verantwoordelijkheid genomen. Ik vind ook die regels niet handig dat er een week lang gehandeld kan worden, maar geen contracten mogen worden getekend. Dan krijg je dit soort dingen.

Zal lastig seizoen worden, zeker gezien de kracht van andere teams in het Westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het is ook verre van netjes. Je ziet iedereen nu ook de schuld bij de Clippers leggen en dat het niet netjes is verlopen. Enige echte goede center die ze nu nog kunnen halen is Hibbert. Die lijkt getrade te worden naar de Lakers maar misschien dat de Mavs hier nog wat in kunnen betekenen. Of Javale McGee. Geen onaardige center maar niet van het niveau Jordan natuurlijk. Ze azen nu op Seraphin. En hoewel het een prima center van de bank is, is hij te licht/klein denk ik voor een startpositie.

Vind het persoonlijk ook een beetje dom dat de Clippers DeAndre willen behouden. Drukt nu erg zwaar op de de salarissen van de Clippers terwijl Griffin en Jordan een beetje in elkaars vaarwater zitten. DeAndre vangt nu iets meer dan 20M$. Als ze Javale hadden gehaald, voor 10M$ per jaar dan had je als lineup gehad:
1: CP3
2: JJ Redick
3. Paul Pierce
4. Blake Griffin
5. Javale McGee

Had je die 10M$ mooi kunnen gebruiken om wat betere benchplayers te kopen. Heb je Lance en Crawford vanaf de bank. Als je Austin Rivers resigned, hou je nog 10M$ over om te investeren in een backup forward en backup center. Dan heb je een best aardig team staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 09-07-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Robkazoe schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:00:
Het is ook verre van netjes. Je ziet iedereen nu ook de schuld bij de Clippers leggen en dat het niet netjes is verlopen. Enige echte goede center die ze nu nog kunnen halen is Hibbert. Die lijkt getrade te worden naar de Lakers maar misschien dat de Mavs hier nog wat in kunnen betekenen. Of Javale McGee. Geen onaardige center maar niet van het niveau Jordan natuurlijk. Ze azen nu op Seraphin. En hoewel het een prima center van de bank is, is hij te licht/klein denk ik voor een startpositie.

Vind het persoonlijk ook een beetje dom dat de Clippers DeAndre willen behouden. Drukt nu erg zwaar op de de salarissen van de Clippers terwijl Griffin en Jordan een beetje in elkaars vaarwater zitten. DeAndre vangt nu iets meer dan 20M$. Als ze Javale hadden gehaald, voor 10M$ per jaar dan had je als lineup gehad:
1: CP3
2: JJ Redick
3. Paul Pierce
4. Blake Griffin
5. Javale McGee

Had je die 10M$ mooi kunnen gebruiken om wat betere benchplayers te kopen. Heb je Lance en Crawford vanaf de bank. Als je Austin Rivers resigned, hou je nog 10M$ over om te investeren in een backup forward en backup center. Dan heb je een best aardig team staan.
Inderdaad, je maakt denk ik een goede analyse.

Anyway, ik zie dat jij voor Washington bent, niet? Ik ga volgend jaar een stedentrip naar Washington DC maken. Plan is om dan een NBA wedstrijd bij te wonen, dus dat moeten dan natuurlijk de Wizards worden. Ben jij er wel eens geweest? Zijn er nog tips voor het bemachtigen van goede tickets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
MrScratch schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Inderdaad, je maakt denk ik een goede analyse.

Anyway, ik zie dat jij voor Washington bent, niet? Ik ga volgend jaar een stedentrip naar Washington DC maken. Plan is om dan een NBA wedstrijd bij te wonen, dus dat moeten dan natuurlijk de Wizards worden. Ben jij er wel eens geweest? Zijn er nog tips voor het bemachtigen van goede tickets?
Ben fan van de Wizards omdat het mijn enige wedstrijd is die ik ooit bezocht heb. Was pre season game tussen de Wizards en de Detroit Pistons. En sindsdien support ik de Wizards.

Omdat het preseason was heb ik praktisch vooraan kunnen zitten op rij ~5 voor een prijs tussen de 80 en 100 euro. Heb de kaartjes via de officiële weg (NBA.com) gekocht. Tickets kun je digitaal laten toesturen en dan gewoon thuis afdrukken. De tickets scannen ze bij de ingang en je kan zo doorlopen.

Je hebt echter ook nog een soort marktplaats voor tickets waarin seizoenkaarthouders hun tickets aanbieden. Niet iedereen bezoekt immers alle 82 wedstrijden. Via de marktplaats bieden zij die tickets aan en kun je ze vaak voor een prijs, lager dan via de officiële weg, kopen. De NBA regelt/reguleert die marktplaats zelf en waarborgt in beide gevallen (dus de marktplaats als de officiële kaartjes) dat je tickets authentiek zijn. Dus ik zou één van die twee kanalen gebruiken. Heb zelf officiële kaartjes gehaald en kwam achteraf pas achter de marktplaats van NBA zelf. Anders had ik nog een paar tientjes kunnen besparen. Ben in ieder geval binnen gekomen, dat vond ik het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Robkazoe schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:43:
[...]

Ben fan van de Wizards omdat het mijn enige wedstrijd is die ik ooit bezocht heb. Was pre season game tussen de Wizards en de Detroit Pistons. En sindsdien support ik de Wizards.

Omdat het preseason was heb ik praktisch vooraan kunnen zitten op rij ~5 voor een prijs tussen de 80 en 100 euro. Heb de kaartjes via de officiële weg (NBA.com) gekocht. Tickets kun je digitaal laten toesturen en dan gewoon thuis afdrukken. De tickets scannen ze bij de ingang en je kan zo doorlopen.

Je hebt echter ook nog een soort marktplaats voor tickets waarin seizoenkaarthouders hun tickets aanbieden. Niet iedereen bezoekt immers alle 82 wedstrijden. Via de marktplaats bieden zij die tickets aan en kun je ze vaak voor een prijs, lager dan via de officiële weg, kopen. De NBA regelt/reguleert die marktplaats zelf en waarborgt in beide gevallen (dus de marktplaats als de officiële kaartjes) dat je tickets authentiek zijn. Dus ik zou één van die twee kanalen gebruiken. Heb zelf officiële kaartjes gehaald en kwam achteraf pas achter de marktplaats van NBA zelf. Anders had ik nog een paar tientjes kunnen besparen. Ben in ieder geval binnen gekomen, dat vond ik het belangrijkste :)
Cool, dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik ben komende week in Vegas en daar is de NBA Summer League zie ik net. Is dat leuk om te bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

acidd91 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:58:
Ik ben komende week in Vegas en daar is de NBA Summer League zie ik net. Is dat leuk om te bezoeken?
Tja het is meer een soort "intermezzo" NBA. Er wordt wel serieus gespeeld, maar er staat veel minder prestige op het spel. Het is best leuk om live te zien en naar mijn mening wordt er iets meer "show basketbal" gespeeld tov normale wedstrijden, maar het zijn ook wedstrijden waarin geëxperimenteerd wordt, iets wat niet altijd goed uitpakt.
Als je van basketbal houdt zou ik zeker de kans waarnemen en naar een wedstrijd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
MrScratch schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Zijn er nog tips voor het bemachtigen van goede tickets?
Ik ben half jaartje terug bij 2 potjes van de Nets geweest. Toen via Seatgeek.com kaarten gekocht. Verder kan je op die site ook kijken hoe de view is vanaf je plaats (ongeveer dan). Heb 1 potje vrij bovenaan gezeten, geeft wel gaaf beeld van hoe de wedstrijd beleefd wordt en overzicht van het spel. Andere game zat ik op 19de rij oid. Ook wel gaaf om al die mannen van dichtbij te zien en te horen. Is net hoeveel geld je er voor over hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door minkjaah op 15-07-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://basketball.realgm....-Minutes-At-Power-Forward

Dit gaat ze nog wel een ring opleveren :') Wat een treurnis bij de Lakers zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
rockhopper schreef op maandag 13 juli 2015 @ 00:34:
[...]

Tja het is meer een soort "intermezzo" NBA. Er wordt wel serieus gespeeld, maar er staat veel minder prestige op het spel. Het is best leuk om live te zien en naar mijn mening wordt er iets meer "show basketbal" gespeeld tov normale wedstrijden, maar het zijn ook wedstrijden waarin geëxperimenteerd wordt, iets wat niet altijd goed uitpakt.
Als je van basketbal houdt zou ik zeker de kans waarnemen en naar een wedstrijd gaan.
Ik ben er naar toe geweest en het was echt een leuke ervaring! Inderdaad wel wat show, maar vooral de eerste wedstrijd was erg spannend met een buzzer beater op 't eind. Goed basketbal gezien, was zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Heb je nog leuke foto's van de summerleague? Het is voor de spelers altijd menens, topsporters hebben over het algemeen sowieso een instelling die eigenlijk alleen maar willen winnen. Dus dat geeft volop gelegenheid voor spannende wedstrijden. Echter heb je ook kans dat een "probeertactiek" ernstig faalt en je een zeer eenzijdige wedstrijd krijgt.
Persoonlijk vond ik het erg leuk om te zien dat de Spurs wonnen met de vrouwelijke coach, dat opent de weg hopelijk voor wat meer gelijkwaardigheid in een mannenwereld. Al zal dat wel nooit echt gelijkwaardig worden omdat vrouwen iha meer van "sport beoefenen" zijn ipv "sport kijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Heb wat geupload van de eerste twee wedstrijden! Linkje naar imgur album: http://imgur.com/a/CSnn4

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Ligt het aan mij of is de uitleg/opzet van de nieuwe league pass onduidelijk? Team Pass, geldt dit alleen voor live wedstrijden of ook voor on demand... Als je wel on demand alles kan kijken is dit veel interessanter. En hoe zit het met All Star Weekend
Je hebt nu ook de keuze uit eenmalig of in 5x, maar de periodes waarin geincasseerd worden staat er ook niet bij. Om de 73 dagen, of 1 vijfde van het seizoen? Viel me trouwens ook op dat ze de prijzen gelijk hebben gemaakt voor alle landen, hoef je niet meer te zeulen met VPN's.

[ Voor 6% gewijzigd door CyPh op 10-09-2015 21:02 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Volgens mij zijn er twee abo's bij gekomen: Premium en Team. Team is vooral handig als jij jouw team wilt volgen. Betaal je bijna 50% minder dus dat is wel een goede deal. Premium zitten vooral historische wedstrijden en meerdere omroepers/talen bij.

En de prijzen zijn nog steeds niet eerlijk. Want ik heb ook dit jaar NBA League Pass (non premium) en heb daar 110 euro voor betaald. Daar krijg je in Europa slechts een Team pass voor. Heb de mijne weer verlengd uit Canada. Is ongetwijfeld niet het goedkoopste maar het gemak van verlengen is groot. En ik vind 110 euro voor 6 maanden basketbal geen slechte prijs. Dat heb ik er best voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand die proxytruc al werkend dit jaar?
Hola werkt niet schijnbaar?
1x prijzen van Cameroon gezien maar krijg verder alleen maar $199?
Hongarije en Vietnam schijnen rond de 100 euro te liggen maar hoe krijg je ze te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik heb gewoon verlengd. Had vorig jaar Canada en heb ik doorgezet. Was nu weer iets van 80 of 90 CAD kwijt wat 110 euro omgerekend is. Geen idee welke VPNs wel of niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah, gelukt: vyprvpn appje op Iphone. Gratis, ff Vietnam kiezen.
101,20 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Werkt Hola niet meer? Vandaar dat ik overal dezelfde prijzen zag :)
Via een vpn zie ik ook eindelijk de vergelijkingen tussen de mogelijke subscriptions en dan is team pass het niet helemaal voor mij. Ik wil All Star Weekend en de Playoffs ook kunnen kijken (al dan niet on demand)

EDIT: Ook via vietnam gedaan 99,25 (Andere koers misschien) _/-\o_ Nu nog hopen dat de xbmc addon dit seizoen nog ondersteunt

[ Voor 22% gewijzigd door CyPh op 11-09-2015 11:46 ]

Uw advertentie hier?

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
http://www.nu.nl/sport-ov...kas-in-voorbereiding.html

toch jammer weer. Hopelijk kan hij weer snel aan de slag. Ik zou hem graag echt in actie willen zien en zien of hij de Chicago bulls kan leiden de championship. Het is alweer te lang geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Hier had Rose niet veel aan kunnen doen. Maar op één of andere manier heeft hij altijd wel wat. En dat zorgt er wel weer voor dat je nooit naar een superster als LeBron kan doorgroeien. En dat zorgt er komend seizoen ongetwijfeld weer voor dat hij wat wedstrijden aan de kant zit met een blessure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lullige kwetsuur maar het voordeel is dat hij er waarschijnlijk tijdens het basketballen geen blijvende last / verminderde functie aan over houdt. Even onder voorbehoud dat zijn zicht geen schade opgelopen heeft, niet waarschijnlijk maar dat kan een bijkomstigheid zijn bij zo'n fractuur.

En het is inderdaad wel een enorme pechvogel, ik zie hem ook liever op het veld dan aan de kant. Het team heeft hem echt nodig om naar een hoger niveau te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Lekker begin van de competitie van Curry.. 40 punten. :)

Is het overigens normaal dat teams 2 avonden achter elkaar spelen? Pistons, Bulls en Cavs hebben vannacht gespeeld en spelen komende nacht weer?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Jup, komt regelmatig voor. Goede start iig. :9

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja die schema's zijn lekker vol. Je moet ook niet vergeten dat ze iets van 80 wedstrijden in zo'n 6 maanden moeten proppen. Meestal zijn de back-to-back avonden wel thuiswedstrijden of wedstrijden met relatief korte reistijden. In de playoffs komen deze back-to-back avonden dan weer nooit voor, maar dan zijn er natuurlijk weer minder teams.

Ik heb nog geen wedstrijd gezien maar ik hoop natuurlijk weer dat de Rockets weer wat verder komen. Misschien finale vs Cavs? Hoewel het er dus weer op lijkt dat de GSW het team zal zijn met de beste kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik heb zelf hoge verwachtingen van de Spurs en de Thunder dit jaar. En in de East zal de Cavs het moeten doen. Veel mensen hebben de GSW nog steeds hoog staan. Maar je kunt niet ontkennen dat ze wel behoorlijk wat mazzel hebben gehad in de playoffs. Zij waren helemaal fit. De Cavs, de Rockets en de Grizzlies hadden behoorlijk wat injuries. Ik moet nog maar eens zien als de GSW een starter verliest aan een injury of ze hetzelfde record kunnen neerzetten en ik moet ook nog maar eens zien of de GSW winnen in een NBA Finals als de Cavs fit zijn en de GSW bv een injury in hun starting 5 hebben. Wat mij betreft zijn ze een underdog.

[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 29-10-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Man man, Curry gaat ook weer lekker dit seizoen,erg beslissend. OKC doet het ook leuk tot nu toe, Durant en Westbrook zijn een goede combinatie. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En LeBron als jongste speler door de 25K punten heen. Vind zelf de Knicks ook erg degelijk spelen. Net als Orlando. Beide teams lijken niet heel erg makkelijk te kloppen. Lijkt de East dan eindelijk een beetje in de lift te zitten? Gaat een leuk seizoen worden. Alleen de Rockets vallen nog een beetje tegen. En de Wizards ook. Man, wat is hun nieuwe manier van offense kut zeg. Beetje jammer dat ze er wel twee wedstrijden mee gewonnen hebben. En de derde wedstrijd hebben ze hun nieuwe offense laten varen en dan uiteraard weer verloren. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

FYI, sinds dit weekend hebben Ziggo abonnees toegang tot Ziggo Sport, met ook af en toe een NBA wedstrijd. Zo heb ik dit weekend delen gekeken van Pelicans - Raptors en Wolves - Grizzlies. Kan leuk zijn voor diegenen die bij Ziggo zitten en geen zin hebben om geld uit te geven aan season passes etc.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lijkt erop dat ziggo na het overnemen van upc (fusie) dus ook rechten gaat gebruiken van sport1. Op zich wel een leuke zaak. Zijn de wedstrijden live of is het nog altijd een achteraf samenvatting? (mijn tv doet het momenteel niet ivm verbouwing)

Verder vraag ik me af wanneer de 69-ers hun eerste wedstrijd winnen, de gsw hun eerste wedstrijd gaan verliezen, en of de rockets überhaupt nog wel de playoffs gaan halen. Er mist momenteel behoorlijk wat energie in dat team :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Record staat op 26, ook van 76-ers, dus misschien gaan ze daarvoor? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

De twee wedstrijden die ik heb gezien begonnen rond 23:00 / 23:30, dus volgens mij niet live.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:02:
Lijkt erop dat ziggo na het overnemen van upc (fusie) dus ook rechten gaat gebruiken van sport1. Op zich wel een leuke zaak. Zijn de wedstrijden live of is het nog altijd een achteraf samenvatting? (mijn tv doet het momenteel niet ivm verbouwing)

Verder vraag ik me af wanneer de 69-ers hun eerste wedstrijd winnen, de gsw hun eerste wedstrijd gaan verliezen, en of de rockets überhaupt nog wel de playoffs gaan halen. Er mist momenteel behoorlijk wat energie in dat team :(
Join the club. Wizards bakken er ook te weinig van. Het is dat ze twee keer nipt gewonnen hebben van de Wizards anders was de stand een heel stuk slechter geweest. Magic hebben een echt leuk team. Het is jammer dat Oladepo geblesseerd is.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Robtimus schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:25:
De twee wedstrijden die ik heb gezien begonnen rond 23:00 / 23:30, dus volgens mij niet live.
Mja die live tijden zijn altijd verwarrend, in het weekend spelen ze weer op andere tijden dan door de week en er zit sowieso al 4 uur tijdverschil tussen East & Westcoast. Maar ik zal eens proberen om een wedstrijd mee te pakken als m'n tv het weer doet. Daar zal helaas nog wel een week of twee overheen gaan voordat het zover is.

• matthijst
Vooral zondag vaak op normale tijden (begin rond 21:30, soms 19:00).

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste