No way in hell dat ze expres een game verliezen. Als je het kan afmaken dan doe je dat gewoon waar er dan ook gespeeld wordt. En de bench is er op gekomen ruim 3 min voor het einde in Q3. Op dat moment stond Dallas 36 punten voor. Ervan uitgaande dat Dallas in ruim 15 resterende speelminuten minimum 24 punten maakt, moet je als Boston zijnde dus zelf 60 punten scoren terwijl je op dat moment amper 52 punten hebt. Gewoon simpele kansberekening en nuchter nadenken.Ken. schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:18:
[...]
Maar goed, mijn theorie is dat de Celtics de vorige pot expres hebben laten varen om thuis de 18e banner omhoog te kunnen hijsen. Liep gewoon niet, maar dat deed het in de tweede en derde pot ook vaak niet, en toch bleven ze dicht bij de Mavs. Dat de volledige bench al zó vroeg op het veld stond, zei me al genoeg. Hoop dat ik gelijk krijg en de Mavs niet ook nog eens het eerste team wordt dat terug is gekomen van een 3-0 achterstand
Boston was inderdaad halverwege de wedstrijd al min of meer in spaarmodus gegaan. Het lijkt op weggeven, maar het is strategisch misschien toch beter. Minder kans op blessures, sterspelers meer rust. Zomaar weggeven doe je natuurlijk nooit.
Ook al sta je met 3-0 voor, als één of twee van je sterspelers een season-ending blessure krijgt dan veranderd alles.Altijd afmaken als je kan.
Ook al sta je met 3-0 voor, als één of twee van je sterspelers een season-ending blessure krijgt dan veranderd alles.Altijd afmaken als je kan.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Boston was gewoon echt te sterk voor Dallas. Geen moment dat Dallas nog kans maakte op de winst in deze laatste partij en liepen constant achter de feiten aan. Al met al een ietwat teleurstellende finale wat mij betreft, maar met wel de terechte winnaar.
Inderdaad, underwhelming finale series en in mijn ogen een matig seizoen over de hele nba. Misschien lag het aan mij, maar ik vond het allemaal net iets minder, kan er alleen niet de vinger op leggen waar het aan lag.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik vond de post season anders behoorlijk vermakelijk. Meerdere spannende wedstrijden gezien met vaak onverwachte uitslagen van teams waarvan ik het niet direct had verwacht.
Ook tijdens de regular season heb ik aardig wat vermakelijke potten gezien.
Moet wel bekennen dat ik toen 80-90 procent van de tijd wedstrijden van Boston heb gekeken en pas tijdens de play-offs ben ik eigenlijk zo goed als alle teams gaan kijken.
Enfin. Boston WORLD CHAMPIONS (of the USA) BABY!
Mooi om te zien dat Brown meer dan terecht finals MVP is geworden. Als hij niet zo goed was geweest gedurende de eerste paar rondes (of eigenlijk alle..), had Tatum met zijn eeuwige vaak onsuccesvolle contested fade-away jumpers, foul hunt paint crashes tussen drie man door resulterende in een turn-over, weer een mooie run verpest voor het team. Natuurlijk heeft ie ook heel veel goede dingen gedaan, maar hij trapt telkens weer in diezelfde zwakten van hem. Frustrerend om dan een grote voorsprong te zien verdampen door dat soort acties.
"This is what we envisioned, winning the title in Boston in front of our own fans"
Denk wel dat ze merkten dat het tijdens game 4 gewoon niet liep en het toen heel snel hebben laten lopen om dit resultaat te bewerkstelligen. Maar goed, ik vind het een mooie gedachte haha. We'll never know.
Ook tijdens de regular season heb ik aardig wat vermakelijke potten gezien.
Moet wel bekennen dat ik toen 80-90 procent van de tijd wedstrijden van Boston heb gekeken en pas tijdens de play-offs ben ik eigenlijk zo goed als alle teams gaan kijken.
Enfin. Boston WORLD CHAMPIONS (of the USA) BABY!
Mooi om te zien dat Brown meer dan terecht finals MVP is geworden. Als hij niet zo goed was geweest gedurende de eerste paar rondes (of eigenlijk alle..), had Tatum met zijn eeuwige vaak onsuccesvolle contested fade-away jumpers, foul hunt paint crashes tussen drie man door resulterende in een turn-over, weer een mooie run verpest voor het team. Natuurlijk heeft ie ook heel veel goede dingen gedaan, maar hij trapt telkens weer in diezelfde zwakten van hem. Frustrerend om dan een grote voorsprong te zien verdampen door dat soort acties.
Al Horford zei het tijdens het in ontvangst nemen van de Larry O'Brien trophy:gibsonneke schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:55:
[...]
No way in hell dat ze expres een game verliezen. Als je het kan afmaken dan doe je dat gewoon waar er dan ook gespeeld wordt. En de bench is er op gekomen ruim 3 min voor het einde in Q3. Op dat moment stond Dallas 36 punten voor. Ervan uitgaande dat Dallas in ruim 15 resterende speelminuten minimum 24 punten maakt, moet je als Boston zijnde dus zelf 60 punten scoren terwijl je op dat moment amper 52 punten hebt. Gewoon simpele kansberekening en nuchter nadenken.
"This is what we envisioned, winning the title in Boston in front of our own fans"
Denk wel dat ze merkten dat het tijdens game 4 gewoon niet liep en het toen heel snel hebben laten lopen om dit resultaat te bewerkstelligen. Maar goed, ik vind het een mooie gedachte haha. We'll never know.
[ Voor 31% gewijzigd door Ken. op 18-06-2024 15:19 ]
Achteraf gezien zijn dergelijke praatjes natuurlijk makkelijk. En moest dit alsnog het plan geweest zijn dan hoop ik voor hen dat ze hiervoor volgend seizoen niet lik op stuk krijgen.Ken. schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:15:
Al Horford zei het tijdens het in ontvangst nemen van de Larry O'Brien trophy:
Bedoel niet per se dat ze dat al die jaren exact zo hebben uitgekiend, maar dat dat dus wel de wens/droom was. En als je dan toch zo dichtbij bent, en het loop die avond blijkbaar niet zo goed, dan kun je net zo goed richting dat ultieme doel sturen.gibsonneke schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:36:
[...]
Achteraf gezien zijn dergelijke praatjes natuurlijk makkelijk. En moest dit alsnog het plan geweest zijn dan hoop ik voor hen dat ze hiervoor volgend seizoen niet lik op stuk krijgen.
Deze playoffs alles in de ochtend helemaal teruggekeken.WinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:01:
Sinds kort probeer ik de NBA te volgen maar vanwege de tijdstippen is live kijken vaak niet echt een optie. Kijken jullie wel live wedstrijden of kijk je ze in volledigheid/samenvatting terug op een later tijdstip?
De Boston Celtics zijn in ieder geval nog maar één zege af van hun 18e NBA-titel. Misschien dat ik die (mogelijk) laatste wedstrijd toch live ga proberen te kijken
Mooie wedstrijden, Celtics verdiend gewonnen.
Pas nu voor het eerst veel van Luka Dončić gekeken, bizar hoe goed hij is, alleen de hele ploeg draait om hem en dat is niet goed
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
"Rich Paul is calling teams, don't take Bronny James ... if you take him, he's going to Australia." 😳
— NBA on ESPN (@ESPNNBA) 27 juni 2024
Bob Myers on Bronny James' draft status 👀 pic.twitter.com/p6mWNMAjma
Om vervolgens de Lakers met pick 55 alsnog Bronny te selecteren. Paul mag wat mij betreft een boete van 100 miljoen dollar krijgen + een levenslange ban op de NBA om belangen te behartigen. Wat een manipulatie.
LeGM is weer bezig geweest hoor in de draft.
Klay naar de Mavs. Die zag ik even niet aankomen zeg. Dat is wel echt een power move hoor..
Ze gingen in de play offs op een gegeven moment lekker te draaien met driepunters, maar nu kan het helemaal los gaan - mits Klay het nog kan.
PG13 en Drummond naar de Sixers kan ze ook een mooie uplift geven. Of ze dan direct contenders worden weet ik niet.
CP3 naar de Spurs. Leuk, maar het blijft natuurlijk een jong team dat voorlopig alleen maar omhoog kan.
De Celtics zijn iedereen aan het resignen met recordbedragen en de club staat gelijk ook in de verkoop. Ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken..
Ze gingen in de play offs op een gegeven moment lekker te draaien met driepunters, maar nu kan het helemaal los gaan - mits Klay het nog kan.
PG13 en Drummond naar de Sixers kan ze ook een mooie uplift geven. Of ze dan direct contenders worden weet ik niet.
CP3 naar de Spurs. Leuk, maar het blijft natuurlijk een jong team dat voorlopig alleen maar omhoog kan.
De Celtics zijn iedereen aan het resignen met recordbedragen en de club staat gelijk ook in de verkoop. Ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken..
Ik vind Klay Thompson erg lastig in te schatten. Ik denk dat Klay en de Mavs hopen dat ze oude tijden kunnen laten herleven. Klay zal gebrand zijn vanwege de manier waarop hij behandeld is door GSW. Mavs willen heel graag meedoen om het kampioenschap. Kan Klay zijn lichaam het alleen nog wel aan? 34,5 jaar oud, contract loopt 3 jaar dus tot 37,5 jaar. Van een kruisband blessure afkomend en daarna niet al te best presterend. Ik vrees het ergste...Ken. schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:19:
Klay naar de Mavs. Die zag ik even niet aankomen zeg. Dat is wel echt een power move hoor..
Qua kosten, valt het wel mee. Het is iets meer dan de MLE dus het is ook geen grote investment voor de Mavs.
Ik vind Klay een beetje hetzelfde als Harden, beide kan goed uitpakken, veel potentieel. Maar beide ook wel over-the-hill. (ik vergelijk de kosten verder niet). Het was bij de GSW sowieso vooral Curry die het team droeg, een last die groter en eenzamer lijkt te worden. Waar zien we *kuch*lakers* dat meer?
Ik ben verder benieuwd of CP3 een goede "mentor" gaat zijn voor Wemby bij de spurs. Ik vond z'n 1e jaar (wemby) indrukwekkend, maar ik vond het verschil in team performance teleurstellend. Eigenlijk geen vooruitgang met versus zonder wemby in het team.
Ik ben verder benieuwd of CP3 een goede "mentor" gaat zijn voor Wemby bij de spurs. Ik vond z'n 1e jaar (wemby) indrukwekkend, maar ik vond het verschil in team performance teleurstellend. Eigenlijk geen vooruitgang met versus zonder wemby in het team.
Aanvallend komt het wel goed met Dallas ja. Maar verdedigend met Irving en Luka was het al niet goed, voeg Klay aan de line-up toe en het wordt nog slechter. Vroeger was hij verdedigend sterk, maar afgelopen seizoen absoluut niet. Wat uiteraard ook niet heel vreemd is gezien zijn leeftijd en blessures.
Voor mijn gevoel is Dallas er niet sterker op geworden..
Voor mijn gevoel is Dallas er niet sterker op geworden..
Ik volg de Warriors niet echt, dus las pas tijdens zijn trade rumors over wat er allemaal was gebeurd.
Deze reel ook
https://www.instagram.com/reel/C85EnYMS3ZB/
Nu al zin in het nieuwe seizoen. Is het al november..?
Deze reel ook
https://www.instagram.com/reel/C85EnYMS3ZB/
Nu al zin in het nieuwe seizoen. Is het al november..?
Mits CP3 fit blijft kunnen de Spurs nog weleens gaan verrassen volgend jaar denk ik zo. Een beetje hetzelfde scenario als wat Paul deed bij OKC. Al is hij natuurlijk wel weer een paar jaar ouder t.o.v. van toen.rockhopper schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:20:
Ik vind Klay een beetje hetzelfde als Harden, beide kan goed uitpakken, veel potentieel. Maar beide ook wel over-the-hill. (ik vergelijk de kosten verder niet). Het was bij de GSW sowieso vooral Curry die het team droeg, een last die groter en eenzamer lijkt te worden. Waar zien we *kuch*lakers* dat meer?
Off topic, maar wauw! Wat een pot gister. USA had geluk dat de rest van het team wakker werd naast Curry in het laatste kwart.
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
Net zo off-topic, wow wat een finale van de 3x3 mannen basketball! Geen nba maar heerlijke pot.
Tijd voor de jaarlijkse NBA league pass renewal. Ik heb vanmiddag met VPN de wereld rond gesurfd maar de prijzen zijn behoorlijk gelijk getrokken rond de aarde. Alleen in Turkije kan je nog een superdeal krijgen maar alleen met een Turkse betaalkaart. Aan de andere kant, als je nu je subscription opzegt kan je 15 procent korting krijgen. Als ik het goed heb uitgerekend betaal ik dan voor NL iets van 93 euro. Da's dan ook wel weer te doen. Tips zijn natuurlijk welkom.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ben vooral benieuwd wat Amazon in 2025 gaat aanbieden. Zij hebben de rechten om wedstrijden te streamen en ze schijnen ook de internationale rechten te hebben.woutur schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:43:
Tijd voor de jaarlijkse NBA league pass renewal. Ik heb vanmiddag met VPN de wereld rond gesurfd maar de prijzen zijn behoorlijk gelijk getrokken rond de aarde. Alleen in Turkije kan je nog een superdeal krijgen maar alleen met een Turkse betaalkaart. Aan de andere kant, als je nu je subscription opzegt kan je 15 procent korting krijgen. Als ik het goed heb uitgerekend betaal ik dan voor NL iets van 93 euro. Da's dan ook wel weer te doen. Tips zijn natuurlijk welkom.
https://www.nba.com/news/nba-media-agreements-2024
Maar dat duurt nog een jaartje.
De laatste jaren wacht ik met aanschaf van een League Pass tot de maand december. Rond BF of tegen de kerstdagen komt de NBA dan met een aanbieding voor de rest van het seizoen voor 49,99 euro. Na afloop van het seizoen cancel ik dan. Ik ga er vanuit dat met het komende seizoen dit weer mijn traject zal zijn.woutur schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:43:
Ze krijgen 66 wedstrijden in het seizoen. Dus dat worden big market wedstrijden gok ik.Robkazoe schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:58:
[...]
Ben vooral benieuwd wat Amazon in 2025 gaat aanbieden. Zij hebben de rechten om wedstrijden te streamen en ze schijnen ook de internationale rechten te hebben.
https://www.nba.com/news/nba-media-agreements-2024
Maar dat duurt nog een jaartje.
Edit:
Ik zie ook dat League Pass premium tegelijkertijd op 3 devices gekeken mag worden en volgens mij mag je het abo delen. Dan zou je voor 127,50 (15 procent korting) gedeeld door drie wel een cheapo ad-free abonnement hebben.
Edit 2:
Hoewel ik denk dat bovenstaande mogelijk is, heb ik support gemaild met de vraag of je je subscription mag delen met familie of vrienden. Dat was niet toegestaan. Ik begrijp het product dan niet goed. Waarom zou iemand 3 streams tegelijk op verschillende devices binnen een huishouden willen kijken? Natuurlijk, er zullen vast gezinnen zijn waar de één naar Game A wil kijken en de ander naar Game B maar je kan mij niet vertellen dat de markt daarvoor zo groot is dat je daarvoor je product in maar twee smaakjes voor opdeelt (afgezien van ad-free kijken).
[ Voor 49% gewijzigd door woutur op 02-09-2024 10:18 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
India is ₹2099.00/season wat momenteel neerkomt op 22,62 Euro.woutur schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:43:
Werkt voor mij al jaren goed. Kreeg dit seizoen alleen het bericht dat ze zagen dat ik de wedstrijden niet vanuit India keek, dus dat ik aan het einde van het seizoen de volle mep zou moeten betalen. Heb mijn abonnement geannuleerd en dan ga ik vlak voor de seizoensstart weer met een nieuw adres registreren en abonneren. Lijkt nog te werken.
Ik dacht gehoord te hebben dat je voor India (specifiek) een VPN nodig had om te kijken?Ken. schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:44:
[...]
India is ₹2099.00/season wat momenteel neerkomt op 22,62 Euro.
Werkt voor mij al jaren goed. Kreeg dit seizoen alleen het bericht dat ze zagen dat ik de wedstrijden niet vanuit India keek, dus dat ik aan het einde van het seizoen de volle mep zou moeten betalen. Heb mijn abonnement geannuleerd en dan ga ik vlak voor de seizoensstart weer met een nieuw adres registreren en abonneren. Lijkt nog te werken.
Sinds vorig seizoen is dat opeens veranderd. Eerst maakte het niet echt uit welke VPN je nam. Later moest je een specifieke stad hebben in India (Chennai of Mumbai). Sinds vorig seizoen werkte opeens niks en kon je gewoon zonder VPN kijken. Gok dat ze daardoor zagen dat ik niet écht in India zatwoutur schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:15:
[...]
Ik dacht gehoord te hebben dat je voor India (specifiek) een VPN nodig had om te kijken?
DaMarcus Cousins speelt nu 3X3 voor team Wuxi.
Blijkbaar speelt hij nu in Azië.
[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 01-10-2024 16:41 ]
Turkije lijkt 20 euro te kosten dit jaar.Ken. schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:48:
[...]
Sinds vorig seizoen is dat opeens veranderd. Eerst maakte het niet echt uit welke VPN je nam. Later moest je een specifieke stad hebben in India (Chennai of Mumbai). Sinds vorig seizoen werkte opeens niks en kon je gewoon zonder VPN kijken. Gok dat ze daardoor zagen dat ik niet écht in India zat(wellicht bewust zo gedaan om te kunnen controleren).
Toch wel een van de grotere what if verhalen van recente tijd. Boogie was een beest, een soort Embiid lite. Kon post up doen met zijn sterke frame maar had ook een goed schot voor een center.Niellie41 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:39:
DaMarcus Cousins speelt nu 3X3 voor team Wuxi.Blijkbaar speelt hij nu in Azië.
[YouTube: LIVE🔴 | FIBA 3x3 World Tour Wuxi 2024 | Day 1/Session 2]
Even frustratie delen: maar ik ben he-le-maal klaar met Lebron en Bronny James en de Lakers. En we hebben nog geen wedstrijd gespeeld dit seizoen.
Alle editors van sites als ESPN komen om de vijf minuten klaar als ze weer een artikel geschreven hebben over de Lakers. En ook NBA Youtubers plaatsen het ene na het andere filmpje over het duo alsof het de whatsapp groep is van de James familie.
En alleen daarom hoop ik dat de Lakers laatste worden dit jaar.
Alle editors van sites als ESPN komen om de vijf minuten klaar als ze weer een artikel geschreven hebben over de Lakers. En ook NBA Youtubers plaatsen het ene na het andere filmpje over het duo alsof het de whatsapp groep is van de James familie.
En alleen daarom hoop ik dat de Lakers laatste worden dit jaar.
Vind het wel een mooi verhaal.
Vader en zoon in 1 team.
OK, hoef het geen 100 keer te lezen natuurlijk.
Vader en zoon in 1 team.
OK, hoef het geen 100 keer te lezen natuurlijk.
Ik zag vandaag een filmpje waarin CP3 naast Wemby stond. Kennelijk zijn ze nieuwe teammates bij de Spurs. Maar wat mij vooral opviel is het enorme grootte verschil tussen de twee. Als ik dan de officiële cijfers erbij haalt dan klopt de lengte van één van de twee niet (of beide). Iemand anders dit ook gezien?
Op papier wel ja, in het filmpje leek het meer 60 cm. De film:matthijst schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:17:
Scheelt 41cm?
[Video: https://packaged-media.redd.it/svxmd7dfr0sd1/pb/m2-res_1920p.mp4?m=DASHPlaylist.mpd&v=1&e=1727888400&s=086f0af6516ff40516ecfc50ca4d6a150252453c#t=11.931364]
[ Voor 33% gewijzigd door rockhopper op 02-10-2024 14:28 ]
Hopelijk zijn we vanaf morgen van dat gezeur over Bronny af. Ik ben er wel klaar mee. Die gast heeft nu niks te zoeken bij de NBA, en gezien zijn medische geschiedenis misschien zelfs nooit. Genoeg ander talent dat op eigen kracht een plek zou kunnen verdienen in plaats van uit het James nest te komen.
En is dat ik niet meer plusjes kan geven, anders had je ze allemaal gehad @rockhopper
Ben sowieso al 10 jaar klaar met de Lakers. 
Wat verwachten we van GSW en Knicks, kunnen ze dit jaar mee doen om de titel?
De tendens deze voorbereiding is dat beiden een goed team hebben opgebouwd en wel eens kunnen gaan verrassen, maar heb mij er eerlijk gezegd nog niet in verdiept.
De tendens deze voorbereiding is dat beiden een goed team hebben opgebouwd en wel eens kunnen gaan verrassen, maar heb mij er eerlijk gezegd nog niet in verdiept.
[ Voor 75% gewijzigd door Poulske op 22-10-2024 13:13 ]
Ik heb me er ook nog niet in verdiept. De vraag is of Boston te stoppen valt, hoeveel mileage Curry nog heeft bij de GSW en persoonlijk ben ik benieuwd of de Spurs dit jaar wel de stappen gaan zetten die ze eigenlijk vorig jaar al hadden moeten doen.
Ik hoop als Rockets fan dat ze dit jaar wat meer consistentie hebben en wel de playoffs gaan halen in ieder geval (hopelijk ten koste van de lakers) want als ze zo'n streak als vorig jaar neer kunnen zetten kan je ook de playoffs halen. Maar ik heb eigenlijk niks meegekregen van de draft en wat de meeste teams hebben gedaan om te verbeteren. Iedere keer als ik weer wat over het zoontje lees ben ik meteen klaar met de nba voor een paar weken. (zeker in het offseason)
Ik hoop als Rockets fan dat ze dit jaar wat meer consistentie hebben en wel de playoffs gaan halen in ieder geval (hopelijk ten koste van de lakers) want als ze zo'n streak als vorig jaar neer kunnen zetten kan je ook de playoffs halen. Maar ik heb eigenlijk niks meegekregen van de draft en wat de meeste teams hebben gedaan om te verbeteren. Iedere keer als ik weer wat over het zoontje lees ben ik meteen klaar met de nba voor een paar weken. (zeker in het offseason)
Lakers hangt eigenlijk van een paar dingen af:Poulske schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:11:
Ben sowieso al 10 jaar klaar met de Lakers.
- Succes hangt van twee spelers af maar die zijn ook blessuregevoelig: LeBron (leeftijd) en AD (gemaakt van glas).
- Qua depth niet een heel sterk roster. Qua payroll is het een heel duur team en hebben ze weinig ruimte qua flexibiliteit.
- Dalton Knecht is de beste toevoeging voor het team. Voordeel: Hij is vierde jaars college speler, die kunnen over het algemeen snel integreren in NBA teams. Nadeel: Het is de 17e pick in een draft class die toch al niet heel spectaculair is. Daar kun je geen wonderen van verwachten.
Beste resultaat wat ze in potentie kunnen halen: 8e plek
Meest waarschijnlijke plek die ze halen: 10e plek
Slecht seizoen met veel blessures: 11e plek (12e plek of lager lijkt mij onwaarschijnlijk, die teams zijn wel echt een heel stuk slechter)
Buiten de leeftijd vraag ik me ook serieus af of hij nog motivatie / honger overheeft als hij vannacht "zijn doel/wens" ziet uitkomen. Ik heb hem nog niet helemaal afgeschreven, maar het zijn wel echt de nadagen nu.Robkazoe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:03:
[...]
Lakers hangt eigenlijk van een paar dingen af:
- Succes hangt van twee spelers af maar die zijn ook blessuregevoelig: LeBron (leeftijd) en AD (gemaakt van glas).
- Qua depth niet een heel sterk roster. Qua payroll is het een heel duur team en hebben ze weinig ruimte qua flexibiliteit.
- Dalton Knecht is de beste toevoeging voor het team. Voordeel: Hij is vierde jaars college speler, die kunnen over het algemeen snel integreren in NBA teams. Nadeel: Het is de 17e pick in een draft class die toch al niet heel spectaculair is. Daar kun je geen wonderen van verwachten.
Beste resultaat wat ze in potentie kunnen halen: 8e plek
Meest waarschijnlijke plek die ze halen: 10e plek
Slecht seizoen met veel blessures: 11e plek (12e plek of lager lijkt mij onwaarschijnlijk, die teams zijn wel echt een heel stuk slechter)
Je hebt je punt ondertussen gemaakt, stop maar met zeuren nu.rockhopper schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:30:
Iedere keer als ik weer wat over het zoontje lees ben ik meteen klaar met de nba voor een paar weken. (zeker in het offseason)
Ik denk dat er een pak spelers in de NBA rondlopen die meer last van blessures hebben, zelfs bij de Lakers zelf.Robkazoe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:03:
[...]
Lakers hangt eigenlijk van een paar dingen af:
Nadeel: Het is de 17e pick in een draft class die toch al niet heel spectaculair is. Daar kun je geen wonderen van verwachten.
Dalton Knecht was projected om hoger gedraft te worden en Lakers hebben gewoon veel geluk gehad. Daarbij zegt de uiteindelijke draft positie weinig aangezien er talloze all-time spelers laag gedraft zijn (Jokić, Antetokounmpo, Bryant, ...) en omgekeerd top draft picks niks opgeleverd hebben.
Als dit de nadagen zijn van een speler die op dit moment nog steeds top15 in de league is dan zegt dit veel over zowel de prime van die speler als over de rest van de league.rockhopper schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:24:
[...]
Buiten de leeftijd vraag ik me ook serieus af of hij nog motivatie / honger overheeft als hij vannacht "zijn doel/wens" ziet uitkomen. Ik heb hem nog niet helemaal afgeschreven, maar het zijn wel echt de nadagen nu.
Het is zeker atletisch niet meer zoals het ooit was maar het is nu ook niet zoals de MJ bij de Wizards periode.
Ondertussen bij 3X3:
Amster… damn!
De mannen van team Amsterdam halen de finale van het World Tour finale toernooi, met overwinningen van Ub (waar ze zelden van winnen) met een Parijs achtige buzzer beater en net winnen ze van een Litouws team.
Amster… damn!
De mannen van team Amsterdam halen de finale van het World Tour finale toernooi, met overwinningen van Ub (waar ze zelden van winnen) met een Parijs achtige buzzer beater en net winnen ze van een Litouws team.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 24-11-2024 12:26 ]
Vannacht Quinten Post 20 punten gemaakt bij GSW tegen de Bulls. Mooi om te zien dat hij zijn kans grijpt nu er wat blessures zijn. Heb ook even zijn post game interview zitten kijken. Wel interessant hoe makkelijk hij zo'n interview even doet, wat toch best wel een ding is, lijkt me.
Hopelijk is dit een mooie opstap naar meer minuten voor hem. Gaaf om te zien.
Hopelijk is dit een mooie opstap naar meer minuten voor hem. Gaaf om te zien.
Look behind you! A three headed monkey!
Altijd leuk als Nederlanders bij de NBA een beetje uit de verf kunnen komen. Toen ik in de USA verbleef was Rik Smith de gevierde man als vlaggendrager voor het "Nederlandse" nba basketbal. Mooie tijden, mag wel weer terugkomen.
In ander nieuws: go Rockets!
En verder: ergens jammer dat de gevestigde namen van Curry en James de all stars first team kado krijgen met een meh seizoen (niet slecht, maar ook niet top) terwijl Wemby het daardoor niet haalt. Maar goed dat is all stars voor je.
In ander nieuws: go Rockets!
En verder: ergens jammer dat de gevestigde namen van Curry en James de all stars first team kado krijgen met een meh seizoen (niet slecht, maar ook niet top) terwijl Wemby het daardoor niet haalt. Maar goed dat is all stars voor je.
Je haalt all star en all nba door elkaar
All star is popular vote, all nba is in principe de beste spelers van de nba.
Dat is toch precies wat ik wil zeggen. Ik vind het jammer dat ze nog altijd (ook) door de fans gekozen worden in plaats van spelers die het meer verdienen. Ik snap het verschil maar ik ben het gewoon niet eens met het resultaat. Maak plek in de harten voor nieuw bloed!Robkazoe schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:28:
Je haalt all star en all nba door elkaarAll star is popular vote, all nba is in principe de beste spelers van de nba.
Goedemorgen allemaal. Even het nieuws rond de NBA checken.
Wait, what?
spoiler:

Wait, what?
[ Voor 46% gewijzigd door Robkazoe op 02-02-2025 10:58 ]
Inderdaad, wat is hier gebeurd en hoe laat je in vredesnaam als Lakers zijnde juist hem gaan? Ik ben zo benieuwd hoe dit uit gaat werken!Robkazoe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:58:
spoiler:
Wait, what?
Ik zit hier eerder anders om in, grote mavs / Luka fan. Alleen Davis en een 1st round pick voor Luka??woutur schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:50:
[...]
Inderdaad, wat is hier gebeurd en hoe laat je in vredesnaam als Lakers zijnde juist hem gaan? Ik ben zo benieuwd hoe dit uit gaat werken!
De mavs hebben al 2 sterke bigs.
En wanneer ze gezond zijn (waar ze dit seizoen veel pech hebben) hebben ze een sterk roster van 1-5.
Dit zaakje stinkt.. Doncic is alleen bij de Lakers aangeboden, terwijl hij veel meer had kunnen opleveren.Robkazoe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:58:
spoiler:
Wait, what?
Kijk alleen al wat een OKC terug kreeg in de trade met Paul George..
Dit is een Paul Gasol 2.0..
Verbazend, en maar afwachten hoe beide spelers gaan zijn bij hun nieuwe teams. Geen idee of de chemistry goed gaat zijn, en inderdaad blessuregevoelig aan beide kanten. Deze had ik niet zien aankomen.
Ja, en Doncic die toch dezelfde rol heeft als LeBron. Geen idee of LeBron misschien op een ietwat andere plek gaat staan. Op de bank zal hij niet terechtkomen.
Ik denk dat LeBron misschien ook wel voelt dat vader tijd langzaam bezig is de overhand te krijgen. Het is ontzettend knap wat hij laat zien op zijn hoge leeftijd (voor nba begrippen) maar hij blijft natuurlijk ook menselijk.
Misschien dat het net de missende factor kan worden voor een sprint naar de finals, maar dat kan natuurlijk ook opgaan voor Dallas. Ik heb zelf het idee dat beide teams er op achteruit gaan, maar goed ik krijg er niet voor betaald
Misschien dat het net de missende factor kan worden voor een sprint naar de finals, maar dat kan natuurlijk ook opgaan voor Dallas. Ik heb zelf het idee dat beide teams er op achteruit gaan, maar goed ik krijg er niet voor betaald
Start van een nieuwe Lakers dynasty na Lebron era? Nog een jaartje samen en dan moet er toch weer wat (kwaliteits)lengte bij zou je zeggen. Van statuur Porzingis bijvoorbeeld. Kan Lebron met een gerust hart afzwaaien. Vooral heel benieuwd naar de eerste wedstrijden samen.
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
je verwacht het niet he
https://bleacherreport.co...injury-after-lakers-trade
Kans dat dit einde seizoen is voor Davis. Ondertussen lopen de eigenaar van de Mavs zich ook te roeren in de discussie: https://basketball.realgm...Hard-Workers-On-Mavericksdjerror schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:05:
je verwacht het niet he
Aan het begin van het interview zijn ze nog steeds erg positief. Richting het einde komen er toch vragen over "conditioning" naar voren toe. De reacties eronder zijn ook wel weer raak:
So in other words this clown would have traded prime Shaq who was definitely not known for dedicated nutrition and workout ethic.
And Larry Bird was a notorious beer drinker and even got into bar fights.
Ik ben over het algemeen niet zo van het All-Star weekend maar dit keer toch wel enigszins genoten van de dunk-contest. Je kan je vragen zetten waarom Mac McClung erbij zit vanwege zijn stints in de G-League maar het is onmiskenbaar een dunktalent. Elke 1ste dunk raak, en hoge entertainment waarde. Waar de 1ste ronde afvallers nog 3 a 4 dunks misten, was elke dunk van Mac raak en uitzonderlijk. En dat zeg ik terwijl ik echt geen fan van die jongen ben. Skills challenge is sowieso k*t, maar ik moest lachen om Wemby en Paul. Ook erg entertaining (alleen zij dan). 3 point contest was middelmatig. Met schutters die maar 14 punten haalden uit 40 mogelijk (even zo snel berekend). Aanfluiting.
All-star games zelf in het nieuwe formaat heb ik nog niet gezien. Wel de rookie, g-league en weet ik wat games van vrijdag. Daar zat zowaar enige competitie in.
All-star games zelf in het nieuwe formaat heb ik nog niet gezien. Wel de rookie, g-league en weet ik wat games van vrijdag. Daar zat zowaar enige competitie in.
Als McClung mee kan/mag doen, kunnen ze net zo goed dunktalent van de hele wereld laten meedoen. Ik snap dat de G-League nog enige affiniteit heeft met de NBA, maar het is wel een glijdende schaal.woutur schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:12:
Ik ben over het algemeen niet zo van het All-Star weekend maar dit keer toch wel enigszins genoten van de dunk-contest. Je kan je vragen zetten waarom Mac McClung erbij zit vanwege zijn stints in de G-League maar het is onmiskenbaar een dunktalent. Elke 1ste dunk raak, en hoge entertainment waarde. Waar de 1ste ronde afvallers nog 3 a 4 dunks misten, was elke dunk van Mac raak en uitzonderlijk. En dat zeg ik terwijl ik echt geen fan van die jongen ben. Skills challenge is sowieso k*t, maar ik moest lachen om Wemby en Paul. Ook erg entertaining (alleen zij dan). 3 point contest was middelmatig. Met schutters die maar 14 punten haalden uit 40 mogelijk (even zo snel berekend). Aanfluiting.
Dunk contest heeft heel plat gezegd een aantal problemen en dat blijft toch altijd wel terugkomen:
1. De creativiteit raakt op een gegeven moment wel op.
2. Natuurlijke krachten kunnen maar tot een maximum overwonnen worden. Het houdt ergens een keer op.
3. De spelers zelf. Het zijn vooral de jonge garde die zich er nog wel eens aan willen wagen. Maar een Gordon, LaVine of Jones Jr (vrij recente winnaars, allemaal nog onder de 30 jaar) zouden prima mee kunnen doen maar willen vaak niet. Kans op blessures, kost tijd/energie die je beter kan sparen voor play-offs. En ze winnen er niet heel veel mee.
Nu met McClung zijn er weer een aantal goede jaren bij maar het zal mij niets verbazen dat er in de nabije toekomst ook wel weer een paar hele magere jaren aan zitten te komen. De league wordt ook professioneler en dan kun je dit soort ongein er steeds minder bij gebruiken. En dan krijgen we weer de discussie of de dunk contest niet gewoon moet stoppen.
Aaron Gordon kan je niet kwalijk nemen dat hij niet meer mee doet, had 2 keer moeten winnen en zeker de laatste keer dat hij meedeed werd hij echt genaaid.Robkazoe schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:08:
[...]
Als McClung mee kan/mag doen, kunnen ze net zo goed dunktalent van de hele wereld laten meedoen. Ik snap dat de G-League nog enige affiniteit heeft met de NBA, maar het is wel een glijdende schaal.
Dunk contest heeft heel plat gezegd een aantal problemen en dat blijft toch altijd wel terugkomen:
1. De creativiteit raakt op een gegeven moment wel op.
2. Natuurlijke krachten kunnen maar tot een maximum overwonnen worden. Het houdt ergens een keer op.
3. De spelers zelf. Het zijn vooral de jonge garde die zich er nog wel eens aan willen wagen. Maar een Gordon, LaVine of Jones Jr (vrij recente winnaars, allemaal nog onder de 30 jaar) zouden prima mee kunnen doen maar willen vaak niet. Kans op blessures, kost tijd/energie die je beter kan sparen voor play-offs. En ze winnen er niet heel veel mee.
Nu met McClung zijn er weer een aantal goede jaren bij maar het zal mij niets verbazen dat er in de nabije toekomst ook wel weer een paar hele magere jaren aan zitten te komen. De league wordt ook professioneler en dan kun je dit soort ongein er steeds minder bij gebruiken. En dan krijgen we weer de discussie of de dunk contest niet gewoon moet stoppen.
Dunks zoals Team Flight Brothers heeft laten zien kunnen we niet per se verwachten, want dat zijn professionele dunkers die veel tijd besteden aan oefenen. Daar heeft een NBA speler geen tijd voor. Als we dan toch mindere dunks zien, dan liever van spelers als Zoon, Ja Morant, Lebron (in het verleden), etc. Tevens teasen ze wel dat ze misschien mee willen doen maar als het puntje bij paaltje komt dan haken ze af. Zeg dan niets.
Het hele all star weekend mist competitie. In het verleden leek het nog om prestige te gaan, oost tegen West, maar nu zijn het allemaal vriendjes van elkaar die zo cool mogelijk met zo min mogelijk inzet dat weekend door willen komen. Zet dan zoals de MLB home court advantage van de finals op het spel, gewoon weer oost tegen west.
Donar vs Heroes is nu gaande. Donar krijgt de calls niet echt mee in de laatste minuut... En door naar overtime. Wat een pot. Niet goed maar wel mega spannend.
[ Voor 28% gewijzigd door Robkazoe op 23-03-2025 17:10 ]
Toch verrassende uitslagen in de eerste ronde van de Conference Semi Finals. Helaas ook bij mijn favoriete Celtics. Die ouderwets een redelijk ruime voorsprong verspeelden. Toch goede hoop dat ze het allemaal wel recht trekken.
Verder ook benieuwd naar het verdere verloop van Denver vs OKC. Denk dat die echt aan elkaar gewaagd gaan zijn.
Verder ook benieuwd naar het verdere verloop van Denver vs OKC. Denk dat die echt aan elkaar gewaagd gaan zijn.
M'n arme Rockets wederom uitgeschakeld
Lakers ook uitgeschakeld
Harden laat het weer afweten *choke* en daarom ontlopen we het scenario van vorig jaar waarin alle seeds doorgingen, nu 2x 4th seed ipv een 5th seed door.
Inderdaad verrassende uitslagen in de 2e ronde. Alle top seeded teams pakken een loss tot nu toe.
Ik zag OKC eigenlijk wel zonder verlies doorstomen naar de finals, of in ieder geval zonder home loss. Maar die voorspelling kan dus ook al het raam uit.
Finals voorspelling: Thunder - Celtics, Celtics in 5
Finals waar ik op hoop: Pacers - Nuggets met winst voor de Nuggets.

Lakers ook uitgeschakeld

Harden laat het weer afweten *choke* en daarom ontlopen we het scenario van vorig jaar waarin alle seeds doorgingen, nu 2x 4th seed ipv een 5th seed door.
Inderdaad verrassende uitslagen in de 2e ronde. Alle top seeded teams pakken een loss tot nu toe.
Ik zag OKC eigenlijk wel zonder verlies doorstomen naar de finals, of in ieder geval zonder home loss. Maar die voorspelling kan dus ook al het raam uit.
Finals voorspelling: Thunder - Celtics, Celtics in 5
Finals waar ik op hoop: Pacers - Nuggets met winst voor de Nuggets.
Heb echt zitten genieten van de laatste wedstrijden NYK - DET. Wat een serie was dat.
En dan vannacht gewoon game 1 bij de Celtics weg-snatchen.
En dan vannacht gewoon game 1 bij de Celtics weg-snatchen.
[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 06-05-2025 15:54 ]