Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
En de Celtics zijn weer twee turnovers rijker. Dit gaat hard de verkeerde kant op.Robkazoe schreef op maandag 22 mei 2023 @ 03:14:
Heat schieten weer lights out (60+% FG vs 43% FG van de Celtics). Daarnaast ook veel fouten van de Celtics. Ze moeten echt de boel snel rechttrekken in Q2 anders is het snel gebeurd.
Look behind you! A three headed monkey!
Zo is het snel klaar met die finals
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Voor de troostfinale, als ie zou bestaan. 😋Valentin Gotsch schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:30:
Jullie denken dat het Celtics vs. De Lakers?
Dank voor de uitleg!
Als ik het dan goed begrijp is zo’n draft pick heel zwart wit gezegd dus niks waard? Je kan niet een speler traden tegen enkel een draft pick? Dus stel ze willen Gobert, dan zullen ze altijd een extra speler erbij moeten voegen die het salaris match’ed?
Dat heeft met cap space te maken.NACrat schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:55:
[...]
Dank voor de uitleg!
Als ik het dan goed begrijp is zo’n draft pick heel zwart wit gezegd dus niks waard? Je kan niet een speler traden tegen enkel een draft pick? Dus stel ze willen Gobert, dan zullen ze altijd een extra speler erbij moeten voegen die het salaris match’ed?
https://www.spotrac.com/nba/cap/
Er zijn een aantal grenzen waar een NBA team in moet opereren. De eerste grens is cap space. Staat voor volgend seizoen op 134 miljoen geprojecteerd. Alles wat minder dan die 134 miljoen aan salaris wordt uitgegeven, kan een team gebruiken om een speler binnen te halen.
Wil je die de 3rd pick ruilen voor Govert die zeg 40 miljoen verdiend, dan moet je salaris van je team op 94 miljoen euro of lager liggen. Dan kan de trade doorgaan.
Maar ga je naar Portland zijn plaatje kijken:
https://www.spotrac.com/nba/portland-trail-blazers/cap/
Portland heeft al 114 miljoen dollar aan salarissen uitgegeven. In het meest gunstige geval kunnen ze 20 miljoen ruimte creëren voor een trade. Dat is niet zo heel veel en dan kun je een speler als Myles Turner, Lonzo Ball of Buddy Hield voor binnen halen. Dat zijn degelijke spelers, maar daar ga je de oorlog niet mee winnen.
En dan heb je ook nog het probleem van de cap holds. Spelers waarvan het contract is verlopen, hebben een zogenaamde caphold. Spelers die hun contract hebben uitgespeeld en minimaal 2 jaar hebben gespeeld onder een contract, mogen een nieuw contract tekenen voor datzelfde team. Dat nieuwe contract wat de speler en het team afsluiten, mag er dan voor zorgen dat je over de cap limiet van 134 miljoen dollar mag gaan.
Stel dat ze Grant voor 35 miljoen per jaar verlengen en Thybulle voor 20 miljoen per jaar, dan mag dat. Dan is Portland 114 + 35 + 20 miljoen = 169 miljoen dollar aan salaris. Maar ze mogen alleen contracten aanbieden van spelers waar ze de rechten op hebben en waar ze een cap hold op/van hebben.
Zou je de cap holds stoppen (en dat mag als team), dan kun je enkel de capspace gebruiken die je over hebt. Dus dan zou Portland enkel 20 miljoen kunnen uitgeven aan een contract voor free agent kyrie irving, of alsnog Grant resignen voor 20 miljoen. Maar ik denk dat beide spelers nee gaan zeggen tegen zo’n laag contract.
Dus lang verhaal kort: Portland zou 20 miljoen ruimte kunnen hebben maar dan moeten de alle cap holds stoppen. Maar dan kunnen ze de spelers van vorig seizoen niet meer laten bijtekenen. En gezien dat de enige manier is om (ruim) over de cap limiet van 134M heen te gaan, zal Portland dat niet snel doen.
Als je daar meer over wil lezen/leren. Zoek even op de term Bird Rights. https://hoopshype.com/2018/10/10/nba-bird-rights/
Effectief is er geen ruimte voor Portland en zal een trade rond de 3rd pick dus vergezeld worden met Nurkics en/of Simmons om de salarissen recht te trekken.
Overigens kun je afstuderen op de NBA CBA. Er zijn zoveel regels, uitzonderingen en speciale zaken dat het soms erg lastig is om te volgen. Hou vooral de sport websites of fan websites in de gaten. Als die trade offers bespreken of ideeen voor de lol pitchen, dan hebben zij meestal wel uitgezocht of het wel/niet kan.
En een andere manier is om eens te klooien met de trade machine van bv ESPN: http://www.espn.com/nba/tradeMachine
Dat kan in principe wel, maar een draft is niet iets dat concreet is. Het is in feite een opstelling "a la schoolpleintje" waarin alle nieuwe spelers staan, de meeste in de leeftijd van 17 tot 19 jaar, vers van high school / college die allemaal hun sterke en mindere punten hebben.NACrat schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:55:
[...]
Dank voor de uitleg!
Ieder jaar zijn er wel een paar "wonderboys" tussen, spelers die enorme potentie tonen, die worden meestal gekozen op plek 1 t/m 3, zoals dit jaar de Fransman Wembanyama.
Je zou in principe een speler kunnen ruilen tegen een draft pick, maar je bent niet zeker van welke pick je krijgt. Dat wil zeggen er is dus een flinke onzekerheid of en wanneer je als eerste mag kiezen. Het salaris is slechts één van de factoren die meespeelt, net zoals welke keuze je wint in de lottery. Een team zal bijvoorbeeld best wel een bankspeler willen ruilen tegen een gegarandeerde #1 pick, maar dat gaat een team die die #1 keuze heeft niet doen. Dus het zijn onderdelen om een ruil interessant(er) te maken.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Loopt daar iemand op de achtergrond te roepen: The Real MVP. Ben het er 100% mee eens. De MVP die Embiid heeft gewonnen dit jaar, daar zal toch altijd een hele grote asterisks bij blijven staan.
Ik vind Denver trouwens ook stiekem best een 'super' team. Jokic, Murray, MPJ en Gorden. Dat zijn gewoon echte goede spelers.
Ik denk dat ze van de Heat kunnen winnen. Of Herro moet wonderbaarlijk terugkomen.
[ Voor 6% gewijzigd door mrstylo op 23-05-2023 10:38 ]
MVP verkiezingen zijn altijd open voor discussie, een hoop populariteit en campagnevoering (door achterban) vertekenen het beeld wel eens. Die asterisk zal misschien nodig zijn, maar over vijf jaar weet niemand dat meer. Er waren dit jaar gewoon 3 spelers die in aanmerking kwamen in mijn ogen. Welke van de drie dan wint is leuk voor hem maar ik vind het niet zo'n belangrijke of indrukwekkende award vanwege de achtergrond en politiek die erin meespeelt.
Ik vermoed overigens dat als Jokic zijn triple double season had volbracht (hij kwam nipt te kort op assists) dat hij wel MVP was geweest. Ik zou persoonlijk ook eerder voor hem dan Embiid hebben gekozen, maar ja, fluff he
Het is verder maar goed dat ik niet geld inzet op mijn voorspellingen, want er is dit jaar weinig van terecht gekomen. Juiste teams in finale voorspelt: 0
Ik ben vanaf nu voor de Nuggets, gewoon omdat ze nog geen kampioenschap hebben gewonnen. Ik ben wel bang dat ze als finale debutant in het nadeel gaan zijn versus de ervaren Miami. Het gaat hopelijk leuk worden en op naar best of seven!
Begin was super van James.
Helaas.....
James

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
[ Voor 9% gewijzigd door Justevo op 23-05-2023 14:10 ]
De laatste weken voor de MVP verkiezing waren er ook nog een aantal zaken die speelden:rockhopper schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:20:
Miami moet nog wel winnen, maar ik verwacht dat dat ook slechts een formaliteit zal zijn. (en dat terwijl ze #8 seed zijn)
MVP verkiezingen zijn altijd open voor discussie, een hoop populariteit en campagnevoering (door achterban) vertekenen het beeld wel eens. Die asterisk zal misschien nodig zijn, maar over vijf jaar weet niemand dat meer. Er waren dit jaar gewoon 3 spelers die in aanmerking kwamen in mijn ogen. Welke van de drie dan wint is leuk voor hem maar ik vind het niet zo'n belangrijke of indrukwekkende award vanwege de achtergrond en politiek die erin meespeelt.
Ik vermoed overigens dat als Jokic zijn triple double season had volbracht (hij kwam nipt te kort op assists) dat hij wel MVP was geweest. Ik zou persoonlijk ook eerder voor hem dan Embiid hebben gekozen, maar ja, fluff he
Het is verder maar goed dat ik niet geld inzet op mijn voorspellingen, want er is dit jaar weinig van terecht gekomen. Juiste teams in finale voorspelt: 0
Ik ben vanaf nu voor de Nuggets, gewoon omdat ze nog geen kampioenschap hebben gewonnen. Ik ben wel bang dat ze als finale debutant in het nadeel gaan zijn versus de ervaren Miami. Het gaat hopelijk leuk worden en op naar best of seven!
- Er waren een aantal “sport journalisten” die op tv verklaarden dat als Jokic weer MVP zou worden, dat het toch een vorm van racisme zou zijn.
- Embiid zelf had in een interview half huilend zitten te verkondigen dat hij de scoringstitel had gewonnen, de betere verdediger was en zijn spel flink had verbeterd. “Wat meer kan ik doen?” was zijn reactie om vervolgens te verkondigen dat hij heel graag MVP wilde worden omdat het hem heel veel doet. En hij vond dat hij de beste van de league was en dat hij hem daardoor verdiende.
- Er zit ook nog wat meta discussie aan een 3e MVP voor Jokic. Er zijn maar een paar mensen die dat achter elkaar hebben gehaald. Daarnaast speelt voters vermoeidheid op als een speler meerdere MVPs haalt.
En dan ook net zoals toen bij Giannis dat het gewoon heel moeilijk is om 3 MVP's na elkaar te winnen zonder een titel te winnen. Toevallig heeft Giannis ook dat jaar dan zijn ring gehaald.
Embiid is voor mij een terechte winnaar en om dan te zeggen dat het met een hele grote asterisk is is wat overdreven vind ik. MVP is al heel lang niet de prijs die naar de beste speler gaat anders had Lebron er een pak meer.
Zoals ik eigenlijk al zei: "Als ik een soap wil zien, kijk ik wel naar GTST" MVP meh, de ring van het kampioenschap die telt. En voor een teamsport als Basketball vind ik MVP sowieso vreemd, want alleen kan je toch niet winnen (zonder je team).Robkazoe schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:46:
[...]
De laatste weken voor de MVP verkiezing waren er ook nog een aantal zaken die speelden:
Bewijzen genoeg in het verleden. LBJ wint niet mede dankzij zijn team. Bill Russell won zoveel omdat hij in een geweldig team zat, Wilt Chamberlain niet. Tuurlijk is een MVP wel meer dan een goede speler, het is een inspiratie en leider voor zijn team die iedereen naar een hoger niveau tilt. Maar van mij hadden ze alledrie de mvp mogen krijgen, of niemand (who cares
Voor de rest eens hoor dat het altijd wel een politieke medaille is geweest. Jordan had er “maar” 5 en Lebron 4. Terwijl het statistisch gezien de beste twee spelers ooit zijn geweest die op een basketball veld hebben gestaan.
Miami - DenverJustevo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:10:
Miami - Denver. Dat zal de kijkcijfers weinig goed doen.

En ze hebben geld zat in de League zitten. Dat gaan ze echt niet merken.
Jasun Tatum of hoe die gozer heet, nam net het voortouw in de wederopstanding.
Dat basketbal is net als voetbal, maar dan net even anders.
[ Voor 10% gewijzigd door mavaros op 26-05-2023 03:05 ]
Ook fijn zo'n spoiler post.
[ Voor 27% gewijzigd door matthijst op 28-05-2023 10:27 ]
Welke spoiler?matthijst schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:27:
Sjezus, wat een laatste minuut
Ook fijn zo'n spoiler post.
De wedstrijd is vanacht gespeeld, en overal kan je al sindsdien een verslag lezen over die wedstrijd.
Sportwedstrijden kan je niet achter zwarte balken verstoppen.
Dat noem ik spoilen, die 3-3 voegt weinig toe, alleen even na de wedstrijd posten wat de uitslag is. Hoeft niet achter zwarte balken. Laat het gewoon weg, om half zeven sochtends.
Maar goed, ieder z'n pleziertje.
[ Voor 83% gewijzigd door matthijst op 28-05-2023 10:49 ]
Als je de uitslag niet wilt weten moet je eerst de game kijken en daarna pas verder het internet op gaan, beetje raar dat je het vreemd vindt dat de uitslag wordt besproken in een NBA topic.matthijst schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:45:
"Wat een einde. 3-3".
Dat noem ik spoilen, die 3-3 voegt weinig toe, alleen even na de wedstrijd posten wat de uitslag is. Hoeft niet achter zwarte balken. Laat het gewoon weg, om half zeven sochtends.
Maar goed, ieder z'n pleziertje.
Anyway, meest spannende einde van een play-off game sinds jaren. Voor zoiets moesten we echt terug naar 2016 GSW-Cavs volgens mij. Benieuwd of de Heat zich kunnen herpakken of volledig instorten. Als Butler het niet redt is dit wel een serieuze smet op zijn blazoen. Mensen vergeten dat niet.
Want dat was het niet. Het was gewoon alleen de uitslag posten. Spoilen heet zoiets.
Ik vermijd topics tot ik het gezien heb dus had er zelf geen last van. Vond het gewoon een lame reply. Maar nogmaals. Ieder z'n pleziertje. Tis niet mijn lol om om half zeven sochtends even een uitslag te posten.
App jij je vrienden ook vast de uitslag als ze liggen te slapen want "de game is al geweest"?
[ Voor 61% gewijzigd door matthijst op 28-05-2023 14:38 ]
Het zal een spannende strijd worden, zeker gezien het verloop van deze halve finale.
edit: Ik denk dat het een gelopen race is. Eigenlijk zag je het al in de tweede periode gebeuren.
[ Voor 29% gewijzigd door mavaros op 30-05-2023 04:33 ]
Qua schieten gaat het erom hoe goed een schot is. Dat is een combinatie van verdediging en aanval. Qua verdediging komt het neer op hoe dicht een speler op een schutter staat en in iets mindere mate de kwaliteit van de verdediger. Voor de aanvaller geldt hoe goed een schutter is.mrstylo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:38:
Ik snap sommige tactieken echt niet. Waarom zou je drie punten blijve schieten, als ze er niet ingaan. Ik snap niet waarom ze dan niet voor een makkelijkere 2 punten gaan. Dit gebeurt veel te vaak.
Als een schutter helemaal open staat en hij is een goede schutter, dan moet hij in principe dat schot gewoon nemen. Ondanks dat hij misschien een slechte dag heeft. Een tweetje is ook niet heilig. Schotpercentage is wel hoger maar vaak is het binnen de driepuntlijn een heel stuk drukker.
Wat ik wel mooi vond om te zien, was dat Jokic in de tweede helft een 'dit gaat me niet gebeuren' attitude kreeg en echt knalhard aan de slag ging. Maar het volhouden tot het einde en de simpele baskets van de Heat tegenhouden is hoe je de wedstrijd (en de play-offs wint). Alle tegenpunten moeten moeilijk zijn.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Jupmrstylo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:45:
Dit had ik niet verwacht. Ik had echt een 4-0 verwacht. Ik ben benieuwd. Ik verwacht nog steeds dat Nuggets makkelijk gaat winnen trouwens.
Niets anders verwacht haha. Nuggets heeft gewoon echt een super team. Ik zie dit jaar zo weinig zwaktes bij hun. Ik was alleen wel benieuwd of een blessurevrije Clippers wel iets tegen hun kon doen (ik denk stiekem van niet).
Maar wat een baas in deze serie, zijn 3 punters vanuit zijn nek
Wel matige scheidsrechters de afgelopen 2/3 wedstrijden.
Heb verder genoten
En dan de Brown/Braun's: leuke ventjes om te zien. Braun was een rookie dit jaar en stapte een paar keer echt naar voren om te shinen. Gaaf om te zien. Brown had dan soms weer drietjes wanneer het nodig was.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ja geschorst voor 25 games nadat hij voor de tweede keer openlijk met een wapen te zien was op social media.
Ik zag het ook langskomen. Het is de tweede keer. Ik snap niet wat die jongen bezielt. Op reddit kwamen wat berekeningen langs wat dit betekent voor zijn inkomen. Hij schijnt iets van 300k per wedstrijd te verdienen x 25 wedstrijden is de eerste 7.5 miljoen. Om na volgend seizoen in aanmerking te komen voor verkiezing tot het all-star team moet hij minstens 68 reguliere wedstrijden spelen. Dat lukt niet meer. De reden dat dit dan weer belangrijk is, is dat dat een voorwaarde voor een supermax contract is. Dat kan niet meer en scheelt hem potentieel 40 miljoen. Sponsors zullen ook wel weglopen. Dit is dus een grapje van ongeveer 50 miljoen dollar. Voor belastingen, dat dan weer welRobkazoe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:14:
https://www.espn.com/nba/...nt-suspended-25-games-nba
Ja geschorst voor 25 games nadat hij voor de tweede keer openlijk met een wapen te zien was op social media.
Zal best een goede jongen zijn hoor, maar zo dom is ook van een soort 'generational talent'.
All NBA team duswoutur schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:19:
[...]
Om na volgend seizoen in aanmerking te komen voor verkiezing tot het all-star team moet hij minstens 68 reguliere wedstrijden spelen.
Nu bezig Litouwen-Servië, het is smullen! Vanmiddag 14:40 USA-Italië.
Morgenochtend 10:45 Duitsland-Letland, morgenmiddag 14:30 Canada-Slovenië.
Spelen ze geen basketbal buiten Europa en Noord Amerika?
Zie https://fibaworldcup.com/groups-for-fiba-world-cup/ Alle werelddelen waren dus vertegenwoordigd.rockhopper schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:17:
Spelen ze geen basketbal buiten Europa en Noord Amerika?
Stream voor morgen (dag 2): YouTube: LIVE🔴| FIBA 3x3 Europe Cup 2023 | Israel | Day 2Schedule:
3:40PM Lithuania vs Czech Republic | Men Pool B
4:05PM Belgium vs Cyprus | Men Pool D
4:30PM Spain vs Luxembourg | Women Pool D
4:55PM Germany vs Italy | Women Pool B
5:30PM Germany vs Czech Republic | Men Pool B
5:55PM Latvia vs Cyprus | Men Pool D
6:20PM Netherlands vs Luxembourg | Women Pool D
6:45PM Italy vs Israel | Women Pool B
7:20PM Lithuania vs Germany | Men Pool B
7:45PM Belgium vs Latvia | Men Pool D
8:10PM Spain vs Netherlands | Women Pool D
8:35PM Germany vs Israel | Women Pool B
*Time zone: UTC+2
Dan zijn de Nederlandse mannen aan de beurt.
Schedule day 2:
3:40PM Lithuania vs Portugal | Women Pool C
4:05PM France vs Ukraine | Women Pool A
4:30PM Netherlands vs Croatia | Men Pool C
4:55PM Serbia vs Austria | Men Pool A
5:30PM Hungary vs Portugal | Women Pool C
5:55PM Czech Republic vs Ukraine | Women Pool A
6:20PM France vs Croatia | Men Pool C
6:45PM Austria vs Israel | Men Pool A
7:20PM Lithuania vs Hungary | Women Pool C
7:45PM France vs Czech Republic | Women Pool A
8:10PM Netherlands vs France | Men Pool C
8:35PM Serbia vs Israel | Men Pool A
*Time zone: UTC+2
[ Voor 128% gewijzigd door Niellie41 op 05-09-2023 12:03 ]
Ja zover was ik albozzo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:30:
[...]
Zie https://fibaworldcup.com/groups-for-fiba-world-cup/ Alle werelddelen waren dus vertegenwoordigd.
Er wordt wel geïnvesteerd maar het is een kwestie een lange adem. Ze zijn bezig met de BAL league en de NBA en Fiba investeren 1 miljard dollar. https://www.theguardian.c...gue-nba-african-expansionrockhopper schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:37:
[...]
Ja zover was ik alHet is meer dat ik het ergens triest vind dat ze niet tot de kwartfinales doorkomen. Ik snap wel dat er daar misschien minder geld voorhanden is, maar toch.
Daarnaast zijn er individuele projecten. Raptors president Ujiri investeert geld in Afrika.
Maar goed, ik volg fiba eigenlijk niet. NBA only voor mij, en die net andere regels bij de fiba vs nba helpen de overstap niet.
Goede move voor Lillard, ik denk alleen niet dat de Bucks er perse veel beter van worden. Bucks waren defensief altijd erg sterk. Lillard is in dat opzicht een 100% offense speler waar al jaren geen defense uitkomt. Is dat het waard is mijn vraag. We gaan het zien. Suns zijn van Ayton af maar krijgen er relatief weinig voor terug. Grayson Allen en Nurkic zijn nou niet echt grote namen. Blazers krijgen Ayton Holliday, 1 pick en 2 swaps. Dat is ook niet echt de jackpot. Ik word niet heel warm van deze trade.
Maar goed het zal er de Bucks veel aan te doen zijn geweest om het fiasco tegen Heat te vergeten. Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat OKC het zover heeft laten komen dat Lillard weg wil.
* Blazers.rockhopper schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:54:
Op papier werkt iedere trade goed, in de praktijk valt het bijna altijd anders uit.
Maar goed het zal er de Bucks veel aan te doen zijn geweest om het fiasco tegen Heat te vergeten. Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat OKC het zover heeft laten komen dat Lillard weg wil.
Er zijn altijd een handvol organisaties die slecht gemanaged worden. Kings, Wizards, Knicks, Trail Blazers. Blazers hadden veel eerder op de resetknop moeten drukken. Te lang aan een sterspeler blijven hangen en te weinig versterkingen binnen kunnen halen.
Af en toe live en vaker de wedstrijd terugkijken zonder tig onderbrekingen 😬 beetje nba today af en toe, zeker tijdens de playoffs.
Nu geen ESPN meer en overweeg een league pass. Hier mensen ervaring er mee of dat de moeite waard is? Of andere manieren om de NBA te volgen?
League Pass is het makkelijkste, kan op de mobiel/tablet en smart TV worden gekeken. Een abonnement is vrij goedkoop af te sluiten door een VPN naar Colombia of iets dergelijks te maken en dan een jaar pass aan te schaffen. Ben je voor ongeveer €60 klaar.PnD schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:17:
Ik had vorig jaar ESPN gratis bij mijn internet abonnement. Toen met veel plezier de NBA gevolgd.
Af en toe live en vaker de wedstrijd terugkijken zonder tig onderbrekingen 😬 beetje nba today af en toe, zeker tijdens de playoffs.
Nu geen ESPN meer en overweeg een league pass. Hier mensen ervaring er mee of dat de moeite waard is? Of andere manieren om de NBA te volgen?
Thank you for being a League Pass Subscriber! We’ve noticed that you’ve been enjoying League Pass from Netherlands. To align your subscription with your viewing country, your League Pass pricing will be updated to the retail price in Netherlands next season (2024-25 Season). Please note, you will be notified of your adjusted price ahead of your renewal and no changes will be made to your subscription price for this season.
Nieuw emailadres, nieuw account, nieuw seizoengibsonneke schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:36:
[...]
Had ik gisteren ook gekregen. Even afwachten en dan volgend jaar maar een nieuwe locatie proberen?
[ Voor 12% gewijzigd door woutur op 05-06-2024 13:23 . Reden: Kleine aanpassing :) ]
Look behind you! A three headed monkey!
Vrees alleen dat het een héle pittige match-up gaat worden voor ze. Sowieso hebben ze tegen de Pacers én de de Heat dik mazzel gehad met de blessures van Haliburton en Butler - hoewel dat voor de slagkracht van beide teams juist positief uit leek te pakken omdat iedereen een stapje erbij kon doen.
Gaat echt een spannende series worden hoe dan ook. Hoop wel dat Tatum niet weer teveel in de foul hunting mode in de paint gaat, want dan is het snel klaar.
Ik hoop in ieder geval op een game 7 en vele spannende potten!
Netjes dat je aangeeft dat er bij de Celtics wel wat mazzel zit, want dat wordt door veel fans nog wel eens vergeten. De wedstrijd zelf tegen #8 seed heb je natuurlijk zelf in de hand door veel te winnen in het reguliere seizoen. Maar geen Butler (score en assist lead van de Heat) en geen Rozier (20 pts per game), dan is zo'n Heat team ook wel redelijk tandloos.Ken. schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:47:
Vrees alleen dat het een héle pittige match-up gaat worden voor ze. Sowieso hebben ze tegen de Pacers én de de Heat dik mazzel gehad met de blessures van Haliburton en Butler - hoewel dat voor de slagkracht van beide teams juist positief uit leek te pakken omdat iedereen een stapje erbij kon doen.
Cavaliers: Ook blessures waardoor je richting het einde geen Mitchell, geen Allen en geen LeVert meer had in de series. En in de Eastern Finals verwacht je een een #2 of #3 seed maar die waren allebei al gesneuveld. In plaats daarvan krijg je de #6 seed waar Haliburton al vrij snel uitvalt en waar je 3x wint met 5 punten of minder verschil. En dat was mijn algemene afdronk van de Celtics: Ze haalden het uiteindelijk wel, maar ik vond het maar weinig overtuigend.
Ik hoop zelf dat de Mavericks winnen, maar ik zet mijn geld in op de Celtics. Hun defense zal de beslissing zijn.
Ik hoop op een serie waarbij juist de role-players de hoofdrol gaan spelen. De PJ's Washingtons, Peyton Pritchards of Sam Hausers. Altijd mooi als de 2nd of 3rd stringers kunnen shinen in de playoffs.
Irving vind ik echt een genot om naar te kijken.MrScratch schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:39:
Ik hoop op Dallas. Sinds de tijd van Dirk Nowitzki ben ik al fan van de Mavericks, dus het doet mij goed dat ze weer in de finale staan. Doncic is echt unstoppable in de play-offs en Irving doet het ook goed met een goede supporting cast erbij.
Je vergeet hierbij wel dat Boston het tot nu toe zonder KP heeft gedaan in de playoffs, met zijn unieke talent maakt dat Boston nog veel sterker. Blessures horen er helaas bij (Boston heeft de afgelopen jaren hier ook vaak genoeg mee moeten dealen), en het hebben van een breed team helpt hier gewoon bij. Boston zonder KP wint eenvoudig tegen een Miami zonder Butler of Cleveland zonder Mitchell.Robkazoe schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:22:
[...]
Netjes dat je aangeeft dat er bij de Celtics wel wat mazzel zit, want dat wordt door veel fans nog wel eens vergeten. De wedstrijd zelf tegen #8 seed heb je natuurlijk zelf in de hand door veel te winnen in het reguliere seizoen. Maar geen Butler (score en assist lead van de Heat) en geen Rozier (20 pts per game), dan is zo'n Heat team ook wel redelijk tandloos.
Cavaliers: Ook blessures waardoor je richting het einde geen Mitchell, geen Allen en geen LeVert meer had in de series. En in de Eastern Finals verwacht je een een #2 of #3 seed maar die waren allebei al gesneuveld. In plaats daarvan krijg je de #6 seed waar Haliburton al vrij snel uitvalt en waar je 3x wint met 5 punten of minder verschil. En dat was mijn algemene afdronk van de Celtics: Ze haalden het uiteindelijk wel, maar ik vond het maar weinig overtuigend.
Er wordt i.m.o. teveel de focus gelegd op hoe Boston Dallas gaat afstoppen. Volgens mij hebben ze daar absoluut de juiste mensen voor: Holliday & White op Irving, en Brown en Tatum op Luka. Andersom zie ik Dallas Boston juist niet afstoppen. En uiteindelijk: Defense wins champion chips. Boston in 5.
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
Ik quote mijzelf normaal nooit, maar dit dusYLMOSE schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:43:
[...]
Je vergeet hierbij wel dat Boston het tot nu toe zonder KP heeft gedaan in de playoffs, met zijn unieke talent maakt dat Boston nog veel sterker. Blessures horen er helaas bij (Boston heeft de afgelopen jaren hier ook vaak genoeg mee moeten dealen), en het hebben van een breed team helpt hier gewoon bij. Boston zonder KP wint eenvoudig tegen een Miami zonder Butler of Cleveland zonder Mitchell.
Er wordt i.m.o. teveel de focus gelegd op hoe Boston Dallas gaat afstoppen. Volgens mij hebben ze daar absoluut de juiste mensen voor: Holliday & White op Irving, en Brown en Tatum op Luka. Andersom zie ik Dallas Boston juist niet afstoppen. En uiteindelijk: Defense wins champion chips. Boston in 5.
Had deze post helemaal gemist. Tof dat je dat hier in dit topic deelt!Niellie41 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:54:
Vandaag begint ook het EK 3x3. Volgens mij kunnen ze hier ook een kwalificatie voor de Spelen verdienen. Dacht ik ergens gelezen te hebben. Kan me ook vergissen.
[YouTube: LIVE🔴| FIBA 3x3 Europe Cup 2023 | Israel | Day 1]
[...]
Stream voor morgen (dag 2): YouTube: LIVE🔴| FIBA 3x3 Europe Cup 2023 | Israel | Day 2
Dan zijn de Nederlandse mannen aan de beurt.
[...]
Zelf volg ik deze tak van basketball op de voet. Ben er ook bij betrokken van de 'media-kant'.
Vind dit een hele toffe ontwikkeling (alleen jammer dat ie 20+ jaar te laat voor me komt qua zelf deelnemen.
Ondertussen staan de OS voor de deur en hebben de mannen zich weten te plaatsen (via een "OQT"; Olympic Qualfying Tournament), maar de vrouwen (die dat evenement waar je naar linkte gewoon even wonnen en Europees Kampioen werden) helaas niet.
En dat is echt heel zuur.
Zelfde hier.Chabio schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:42:
Lichte voorkeur voor Dallas, door de twee sterren waar ik van genieten kan (al moet Luka niet te veel zeuren tegen de reff want hij wordt net een voetballer op die manier). Hoop op een spannende strijd. Dallas in 7
Dat eeuwige gejank doet wmb. echt een beetje af aan zijn spel.
Verder fenomenale speler maar types als hij zouden er goed aan doen om dat bovengenoemde 3X3 eens te proberen. They'll have to 'man up'.
[ Voor 18% gewijzigd door SuBBaSS op 07-06-2024 15:25 ]
Zonde van de dames inderdaad. Die gaven niet thuis tijdens de OQT toernooien.SuBBaSS schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:19:
[...]
Had deze post helemaal gemist. Tof dat je dat hier in dit topic deelt!
Zelf volg ik deze tak van basketball op de voet. Ben er ook bij betrokken van de 'media-kant'.
Vind dit een hele toffe ontwikkeling (alleen jammer dat ie 20+ jaar te laat voor me komt qua zelf deelnemen.)
Ondertussen staan de OS voor de deur en hebben de mannen zich weten te plaatsen (via een "OQT"; Olympic Qualfying Tournament), maar de vrouwen (die dat evenement waar je naar linkte gewoon even wonnen en Europees Kampioen werden) helaas niet.
En dat is echt heel zuur.
Ik kijk sinds vorig jaar ook de meeste World Tour wedstrijden. Vorig jaar ook naar Amsterdam geweest en dit jaar weer!
Zelf ben ik een paar jaar gestopt met basketballen (regulier) maar als ik naar 3x3 kijk, begint het weer te kriebelen.
Tof man!Niellie41 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:36:
[...]
Zonde van de dames inderdaad. Die gaven niet thuis tijdens de OQT toernooien.
Ik kijk sinds vorig jaar ook de meeste World Tour wedstrijden. Vorig jaar ook naar Amsterdam geweest en dit jaar weer!
Zelf ben ik een paar jaar gestopt met basketballen (regulier) maar als ik naar 3x3 kijk, begint het weer te kriebelen.
Ik wilde eigenlijk ook gaan, maar heb het toch maar vanuit eigen huis beleefd. De ervaring "live" is natuurlijk geweldig maar de organisatie heeft ook echt wel een tof concept neergezet waardoor streams ook echt tof zijn om te kijken.
Dit jaar weer een kans.
Ik had het genoegen om er in Utrecht bij te mogen zijn en ben hier in NL bij de Pro League geweest.
Dat was wel 'in functie" maar daardoor zo ontzettend veel toffer om mee te maken. Had overal toegang, tot de commentary booth aan toe.
Ben er niet meer zo direct bij betrokken maar kijk elk event via Youtube.
Komend weekend World Tour Ulaanbaatar.
Dat Mongolië is sowieso een mooi verhaal binnen 3X3.
(Gezien @Niellie41 ?).
Beginnen met 2 waardeloze potten, halen de finaleronde op het nippertje.
Verslaan daarin vanochtend het nagenoeg onverslaanbare servische Ub en spelen gewoon echt een goede halve finale en finale.
Iedereen droeg bij (het is nogal eens The Worthy Show waarbij de rest vooral lijkt te figureren) maar dit was gewoon een degelijk team waarbij iedereen bijdroeg.
Mooie perspectieven met de OS voor de deur (dat is Amsterdam basically; ons Nationale Team).
Zal spannend worden of Jaring of Van der Horst mee zal gaan.
De finale:
Sorry voor het kapen van dit topic. Het is te klein voor een eigen topic en en algemeen basketballtopic is er niet.
En: nee, voel me niet geroepen er eentje te maken. Ik volg eigenlijk alleen 3X3 op de voet, hou NBA in de gaten maar kijk verder geen 5v5 wat toch de hoofdmoot is en blijft natuurlijk.
Nog niet gezien, maar ik las de uitslag erna op de website. Ik was ook verbaasd, want het spel zag op dag 1 niet goed uit. Toen zag ik dat ze in de kwartfinale tegen UB moesten, geloofde ik het wel.SuBBaSS schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:46:
Wint Amsterdam gewoon even de derde Masters van dit seizoen.
(Gezien @Niellie41 ?).
Beginnen met 2 waardeloze potten, halen de finaleronde op het nippertje.
Verslaan daarin vanochtend het nagenoeg onverslaanbare servische Ub en spelen gewoon echt een goede halve finale en finale.
Iedereen droeg bij (het is nogal eens The Worthy Show waarbij de rest vooral lijkt te figureren) maar dit was gewoon een degelijk team waarbij iedereen bijdroeg.
Mooie perspectieven met de OS voor de deur (dat is Amsterdam basically; ons Nationale Team).
Zal spannend worden of Jaring of Van der Horst mee zal gaan.
De finale:
[YouTube: Amsterdam 🇳🇱 vs Lausanne 🇨🇭 | Full Final Game | FIBA 3x3 World Tour Ulaanbaatar 2024]
Sorry voor het kapen van dit topic. Het is te klein voor een eigen topic en en algemeen basketballtopic is er niet.
En: nee, voel me niet geroepen er eentje te maken. Ik volg eigenlijk alleen 3X3 op de voet, hou NBA in de gaten maar kijk verder geen 5v5 wat toch de hoofdmoot is en blijft natuurlijk.
Knap van ze hoor!

De Boston Celtics zijn in ieder geval nog maar één zege af van hun 18e NBA-titel. Misschien dat ik die (mogelijk) laatste wedstrijd toch live ga proberen te kijken
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Live is vanwege het tijdstip natuurlijk lastig te volgen, maar ook met al die time-outs en andere onderbrekingen duurt een wedstrijd wel erg lang om te kijken. Wat ik vaak doe is op youtube een samenvatting van 10minuten kijken. Zo krijg je een prima beeld van de wedstrijd. Vanochtend was rond 5:00u game 3 van de finals afgelopen, een half uur later stond de samenvatting al op youtube.WinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:01:
Sinds kort probeer ik de NBA te volgen maar vanwege de tijdstippen is live kijken vaak niet echt een optie. Kijken jullie wel live wedstrijden of kijk je ze in volledigheid/samenvatting terug op een later tijdstip?
De Boston Celtics zijn in ieder geval nog maar één zege af van hun 18e NBA-titel. Misschien dat ik die (mogelijk) laatste wedstrijd toch live ga proberen te kijken
Ik kan de samenvattingen van FreeDawkins op YT aanraden. Knap hoe zij het geluid doen in de samenvatting (ze laten vaak commentaar compleet uitspreken als de volgende sequence alweer gaande is).YLMOSE schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:09:
[...]
Live is vanwege het tijdstip natuurlijk lastig te volgen, maar ook met al die time-outs en andere onderbrekingen duurt een wedstrijd wel erg lang om te kijken. Wat ik vaak doe is op youtube een samenvatting van 10minuten kijken. Zo krijg je een prima beeld van de wedstrijd. Vanochtend was rond 5:00u game 3 van de finals afgelopen, een half uur later stond de samenvatting al op youtube.
Ja het is eigenlijk niet te doen als je de volgende dag weer fris en fruitig op werk moet verschijnen, de samenvattingen op Youtube kijken is dan ook hoe ik het nu probeer te volgenYLMOSE schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:09:
[...]Live is vanwege het tijdstip natuurlijk lastig te volgen, maar ook met al die time-outs en andere onderbrekingen duurt een wedstrijd wel erg lang om te kijken. Wat ik vaak doe is op youtube een samenvatting van 10minuten kijken. Zo krijg je een prima beeld van de wedstrijd. Vanochtend was rond 5:00u game 3 van de finals afgelopen, een half uur later stond de samenvatting al op youtube.
Cool thanks, die ga ik even volgenwoutur schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:55:
[...]
Ik kan de samenvattingen van FreeDawkins op YT aanraden. Knap hoe zij het geluid doen in de samenvatting (ze laten vaak commentaar compleet uitspreken als de volgende sequence alweer gaande is).
Live is erg lastig. Ben zelf Wizards fan en die hebben ~6 uur tijdverschil. Ga je verder naar het westen toe, dan kan het tijdsverschil oplopen tot 10 uur. Heb wel een tijdje NBA abbo gehad. 6 uur tijdsverschil is met een thuiswedstrijd nog wel te doen. Sommige wedstrijden beginnen dan 21:00 / 22:00 uur 's avonds NL tijd en dan is het net na middernacht is het klaar. De weekenden zijn een beetje bonus wat de wedstrijden op vooral zondag beginnen nog wel eens een heel stuk eerder waardoor je een schappelijke tijd hebt (rond het avondeten starten).WinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:01:
Sinds kort probeer ik de NBA te volgen maar vanwege de tijdstippen is live kijken vaak niet echt een optie. Kijken jullie wel live wedstrijden of kijk je ze in volledigheid/samenvatting terug op een later tijdstip?
Uitwedstrijden worden dan lastiger. Zitten ze in dezelfde tijdzone dan heb je dezelfde starttijden, maar gaan ze meer richting het westen toe (of begint een wedstrijd simpelweg laat), dan valt het midden in de nacht en kun je beter de samenvatting terugkijken of de wedstrijd in het geheel op een later moment).
Mocht je dan weer fan zijn van LA-teams/GSW/Portland dan kan het ook de andere kant opvallen. Ik heb wel eens gehad dat ik 's ochtend vroeg in de trein zat en dat die wedstrijden nog bezig waren. Dus dan kan het weer lonen om vroeg op te staan/eerder naar bed toe te gaan.
Als je op ESPN.com/nba kijkt en naar de schedule gaat zie je volgens mij standaard de NL tijden staan. Kijk het gewoon eens aan of dat een beetje uitkomt.
https://basketball.realgm...ls-With-Disney-NBC-Amazon
Amazon krijgt ook een package van wedstrijden. Als ik dat zo zie, zal dat een wedstrijd of 50-80 zijn. Als het goed is krijgen zij ook de rechten om internationaal uit te zenden. Dus mogelijk dat wij via Amazon Prime in NL ook die wedstrijden live kunnen bekijken. Zou wel een leuk extraatje zijn.
Die schedule op ESPN.com/nba met NL tijdens is wel handig, scheelt weer wat omrekenenRobkazoe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:18:
[...]
Live is erg lastig. Ben zelf Wizards fan en die hebben ~6 uur tijdverschil. Ga je verder naar het westen toe, dan kan het tijdsverschil oplopen tot 10 uur. Heb wel een tijdje NBA abbo gehad. 6 uur tijdsverschil is met een thuiswedstrijd nog wel te doen. Sommige wedstrijden beginnen dan 21:00 / 22:00 uur 's avonds NL tijd en dan is het net na middernacht is het klaar. De weekenden zijn een beetje bonus wat de wedstrijden op vooral zondag beginnen nog wel eens een heel stuk eerder waardoor je een schappelijke tijd hebt (rond het avondeten starten).
Uitwedstrijden worden dan lastiger. Zitten ze in dezelfde tijdzone dan heb je dezelfde starttijden, maar gaan ze meer richting het westen toe (of begint een wedstrijd simpelweg laat), dan valt het midden in de nacht en kun je beter de samenvatting terugkijken of de wedstrijd in het geheel op een later moment).
Mocht je dan weer fan zijn van LA-teams/GSW/Portland dan kan het ook de andere kant opvallen. Ik heb wel eens gehad dat ik 's ochtend vroeg in de trein zat en dat die wedstrijden nog bezig waren. Dus dan kan het weer lonen om vroeg op te staan/eerder naar bed toe te gaan.
Als je op ESPN.com/nba kijkt en naar de schedule gaat zie je volgens mij standaard de NL tijden staan. Kijk het gewoon eens aan of dat een beetje uitkomt.
Hoe ben je fan van de Wizards geworden? Ik heb zelf (nog niet) een team waar ik fan van ben, op dit moment vooral een neutrale kijker
Denk dat het je gewoon ineens moet grijpen. Ik heb iets met de Celtics en gek genoeg ook met de Knicks. Met de Lakers, GSW en Suns heb ik dan weer helemaal niks.WinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:45:
[...]
Die schedule op ESPN.com/nba met NL tijdens is wel handig, scheelt weer wat omrekenenDank!
Hoe ben je fan van de Wizards geworden? Ik heb zelf (nog niet) een team waar ik fan van ben, op dit moment vooral een neutrale kijker
Wizards waren een jong leuk dynamisch team wat nog flink moest groeien. Daarna in de VS geweest en een game meegemaakt en blijven plakken.WinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:45:
[...]
Die schedule op ESPN.com/nba met NL tijdens is wel handig, scheelt weer wat omrekenenDank!
Maar dan het super trio uit de jaren ‘10 is weinig meer over. Wall is 2 jaar lang geblesseerd geweest en sindsdien geen contract gehad, Beal is Beal en Otto Porter jr is met pensioen.
En nu gaan we de komende 5 jaar rebuilden en huilen vanwege mismanagement van de 10 jaar daarvoor.
Sinds ik pensionado ben (ruim 1 jaar nu) heb ik er geen moeite meer mee om regelmatig ’s nachts live te kijken. Het seizoen begint voor mij overigens rond eind december, dan heeft de NBA vaak een aanbieding om voor 49,99 euro de rest van het seizoen te kunnen bekijken via een League Pass. Het scheelt daarnaast ook dat ik doordeweeks alleen ben, dan geen partner in de buurt die zich eraan stoort dat ik NBA kijkWinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:01:
Tijdens het regular seizoen kijk ik ook de Dawkins samenvattingen op YouTube. Zodra de playoffs beginnen neem ik een leaguepass en check ik de wedstrijden via die route. Je hebt dan voor ieder wat wils, korte samenvattingen van 3 min, condensed van 10 min, uitgebreid (alle bal bezit) van 40 min en natuurlijk volledige wedstrijd (min de rust momenten en ook time-outs zijn dan ingekort) die laatste duren zo’n 2 uur.WinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:01:
Vanaf de halve finales kijk ik alles volledig terug de volgende ochtend. Is ritueeltje geworden en je komt heerlijk in een wedstrijd als je de volledige versie kijkt (al zijn die dance cams soms wat irritant, maar dat vindt mijn zoontje dan weer leuk).
Zoals gister, toen de Mavs nog terug kwamen tot 1 punt, maar helaas niet bij machte waren.
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Dit zit helaas wel een beetje in het karakter van Boston. Tijdens de regular season ook een paar onverklaarbare slechte partijen gespeeld, en ook de verloren 1e en 2e ronde wedstrijden gebeurde dit. Of de zo typische inzinkingen wanneer ze in een wedstrijd 20 punten voor staan, en deze voorsprong in no-time verspelen.Robtimus schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:21:
Boston wint 3x op rij met vrij kleine verschillen. Vervolgens verliezen ze zo hard dat er maar 2x in de NBA finals harder is verloren. Overall heeft Dallas nu zelfs meer punten gemaakt dan Boston. Is het wegvallen van Porzingas zo'n groot probleem, of is er een andere reden?
Vooralsnog maak ik me niet zoveel zorgen, omdat ze meestal wel sterk herstellen de eerstvolgende wedstrijd wanneer zoiets gebeurd. Maar toch ben ik wel opgelucht als ze de volgende pot winnen. Gelukkig is deze in Boston, en dan legt Kyrie altijd een ei.
Play off basketbal is in dat opzicht een heel ander spel dan regulier seizoen basketbal. In het reguliere seizoen komen teams vaak met hun standaard aanvalsplan en een defensieve strategie met een paar kleine tweaks per wedstrijd. Je hebt vaak maar 3 dagen tussen de wedstrijd zitten en er zijn 29 teams dus dan kun je niet een plan maken voor elk specifiek team.Robtimus schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:21:
Boston wint 3x op rij met vrij kleine verschillen. Vervolgens verliezen ze zo hard dat er maar 2x in de NBA finals harder is verloren. Overall heeft Dallas nu zelfs meer punten gemaakt dan Boston. Is het wegvallen van Porzingas zo'n groot probleem, of is er een andere reden?
In de play offs is dat anders. Je hebt 1 team waar tegen je speelt en maximaal 7 wedstrijden om een plan te bedenken om er 4 te winnen. En dan komt het op drie punten neer:
- Heb je een plan waarmee je de defensie van de tegenstander onder druk kan zetten en maximaal kan uitbuiten om zoveel mogelijk punten te scoren? Je probeer een offense neer te zetten die de best mogelijke kansen krijgt om te scoren. Is nog geen garantie dat je wint natuurlijk. Zie punt 3.
- Heb je zelf een goed plan om de aanval van de tegenstander te beteugelen en zo veel mogelijk punten weg te nemen. Je laat ze schoten schieten waar de kleinste kans van is dat ze raak schieten.
- Je hebt ook nog een beetje geluk nodig dat de bal in het netje verdwijnt. En het liefst ook nog een beetje ongeluk bij de tegenstander die de bal mist.
Nu heb ik de wedstrijd niet gezien maar het kan zijn de coach van de Mavs een goede offense heeft opgezet waar Boston geen antwoord op heeft. Of andersom dat Boston geen mogelijkheid heeft tot een goede aanval vanwege goede defense van de Mavs.
Het is nu weer aan de Celtics om een goed plan te maken om te kunnen scoren, de Mavs af te stoppen en dan komt het wel weer goed. Hebben ze geen antwoord op de Mavs dan wordt het 3-4 voor de Mavs aan winnen ze alsnog het kampioenschap. Maar de Celtics zijn geen slecht team en hebben een goede coach dus die weten hier wel omheen te navigeren.
En Porzingis is een onderdeel daarvan. Zijn waarde zit in de defense (als center/stopper onder de basket) en zijn lengte icm zijn schot. Maar in mijn ogen hebben de Celtics een breed team en die moeten ook zonder Porzingis kunnen winnen.
Wat meer video’s over de strategie van wedstrijd 1 t/m 3:
Game 4 zal ook een deze dagen wel verschijnen.
Haha what are the odds. Exact hetzelfde hiertiswat schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:11:
[...]
Denk dat het je gewoon ineens moet grijpen. Ik heb iets met de Celtics en gek genoeg ook met de Knicks. Met de Lakers, GSW en Suns heb ik dan weer helemaal niks.
Ik ben wel een beetje een bandwagoner moet ik toegeven.. Was vroeger voor de Lakers ten tijde van Magic, daarna voor de Bulls ten tijde van Jordan, toen Sixers dankzij Iverson, weer terug naar de Lakers door Kobe, vervolgens gevallen voor OKC met KD en Russ, naar de Nets met KD mee (GSW vond ik niks) en sinds hun sweep de Celtics maar gaan volgen

En ondertussen al die tijd ook een zwak gehad voor de Knicks en die heb ik ook nog eens live mogen aanschouwen in Madison Square Garden in de hoogtijdagen van Linsanity.
Maar goed, mijn theorie is dat de Celtics de vorige pot expres hebben laten varen om thuis de 18e banner omhoog te kunnen hijsen. Liep gewoon niet, maar dat deed het in de tweede en derde pot ook vaak niet, en toch bleven ze dicht bij de Mavs. Dat de volledige bench al zó vroeg op het veld stond, zei me al genoeg. Hoop dat ik gelijk krijg en de Mavs niet ook nog eens het eerste team wordt dat terug is gekomen van een 3-0 achterstand