NBA Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo, wat een prijzen tegenwoordig inderdaad. Wilde nog naar de Nets tijdens de vorige Play-offs. Kaarten hélemaal bovenin de nosebleed section gingen voor vanaf 220 pp. Was met mijn gezin en die geven vrij weinig om basketbal, dus dan zou ik alleen gaan. Ook niet ideaal, maar hey.. 'Gelukkig' lagen ze er in de eerste ronde al uit dankzij de Celtics en was het niet eens een optie om te gaan :D

Tien jaar geleden waren we ook in NYC en ben ik met mijn neus in de boter gevallen: precies Cavs @ Knicks (tijdens Linsanity..) bij kunnen wonen voor 150 dollar per persoon in de 200 section tussen de slapende zakenmannen die de kaarten waarschijnlijk gratis hadden gekregen.

Met rust stonden ze achter met 20 punten, maar toen werd o.a. Novak wakker en wonnen ze de wedstrijd uiteindelijk met 20 punten. Super sfeer, prima plekken en een onvergetelijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Gisteren even wat wedstrijden bijgekeken en wow.. Bol Bol maakt een héle goede indruk hoor!
Bizar hoe soepel hij beweegt met zijn lengte en iele ledematen. Die kan nog ver komen als hij zo doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Valt mij de laatste weken wel op dat de stadions erg matig gevuld zijn, bij de wedstrijden die ik bij ESPN kijk.
Iemand een verklaring hier voor?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Recessie, inflatie, geen playoff tijd voor nba, wel playoff tijd NFL en misschien niet topteams die espn uit heeft gekozen (ik heb zelf amper wedstrijden via espn meegepakt, dus ik weet niet wie er voorbij gekomen zijn).

Er zijn redenen genoeg te verzinnen, maar of het aan die redenen ligt weet ik ook niet zeker ;)

Ik volg met een half oog de voortgang van Lebron naar de topscorers positie. Indrukwekkend wat hij nog voor elkaar krijgt op die leeftijd. Tegelijkertijd denk ik, omg wat leunen de Lakers op hem en wat zijn ze verder maar matig dit jaar.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Mars18 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:42:
Valt mij de laatste weken wel op dat de stadions erg matig gevuld zijn, bij de wedstrijden die ik bij ESPN kijk.
Iemand een verklaring hier voor?
Tegelijkertijd was er wel een attendance record voor een NBA wedstrijd in de Alamodome in San Antonio waar (ik meen) 68.000 mensen op af kwamen.

Ik heb zondag nog Bulls tegen Golden State gekeken, maar heb niet echt op het publiek gelet. Oke, even opgezocht en de attendance was 20.139, dus dat lijkt me volle bak.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Best grote transfer nu in de NBA met een controversiele speler. Kyrie Irving naar Dallas. Ben benieuwd of dit gaat matchen met Luka Doncic, wel een potentieel explosief backcourt.

Ik als Dallas fan ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27
Kijkt er iemand naar dat all star weekend? Het is ondertussen al drie dagen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
MrScratch schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:52:
Best grote transfer nu in de NBA met een controversiele speler. Kyrie Irving naar Dallas. Ben benieuwd of dit gaat matchen met Luka Doncic, wel een potentieel explosief backcourt.

Ik als Dallas fan ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
De paar wedstrijden die ze nu gespeeld hebben, is nog niet heel goed. Maar de moeten nog aan elkaar wennen. Als het gaat lopen, kan het wel echt goed worden
mavaros schreef op maandag 20 februari 2023 @ 01:48:
Kijkt er iemand naar dat all star weekend? Het is ondertussen al drie dagen bezig.
Wat was het slecht zeg. Ik snap dat ze nooit verdedigen, maar dit sloeg nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

mavaros schreef op maandag 20 februari 2023 @ 01:48:
De slamdunk contest heb ik in samenvatting gezien (omdat de content niet beschikbaar was op LP. Wtf?). Die was eigenlijk best wel vermakelijk.

De 3point contest .. not so much. Ik verbaas me soms over de prestaties van deelnemers (in negatieve zin). Op een of andere manier vind ik het ook jammer dat ze er weer ballen tussen gepropt hebben waardoor de prestaties van het ene jaar eigenlijk niet zo goed meer te vergelijken vallen met het andere jaar.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
mrstylo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:56:
[...]

[...]

Wat was het slecht zeg. Ik snap dat ze nooit verdedigen, maar dit sloeg nergens op.
ja competitie onderling is weg..dan krijg je van dit soort bout wedstrijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb de celebrity wedstrijd gekeken, die was echt erbarmelijk slecht. Onder schoolplein niveau zeg maar.
De skills/3point-slam dunk was meh, de dunks waren beter dan verwacht, de 3 points was eigenlijk alleen de 1e ronde leuk.
De all star game zelf heb ik niet afgekeken. Na het tweede kwart had ik eigenlijk wel genoeg gezien. Even doorgezapped naar het eerbetoon aan de puntenmeesters (malone, jabbar en koning james) maar de wedstrijd zelf ging nergens over.

Veel verwachte en onverwachte trades de laatste paar weken. Zoals voorspeld zat Westbrook niet op zijn plek bij LAL, gerucht gaat dat hij naar de Clippers verhuisd na de waiver door Utah.

Van mij mogen de playoffs wel beginnen. Houston red het toch niet dit jaar ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:49
De Wizards kunnen het seizoen nu ook wel vergeten vermoed ik. 31-36, 5 games onder .500 met nog 15 games te gaan. Na de all star break: Verloren van de Knicks, Bulls, Raptors en 2x Hawks. Slechts gewonnen van de Pistons, 1x Raptors en 1x Hawks. Oftewel 3-6 in een periode dat ze eigenlijk het momentum mee hadden en tegen veel middenmotors moesten spelen.

Ik zit al een tijdje in team rebuild dus ik vind dit een prima uitslag. Zou nog beter zijn als de Bulls
of zelfs de Pacers plek 10 overnemen maar beide teams hebben het ook lastig op dit moment.

Moraal onder de fans lijkt nu wel echt gebroken te zijn. Waren nog best wat mensen die geloofden in de big-3 van Beal, Porzingis en Kuzma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ligt het nu aan mij of is recentelijk het aantal streams extreem teruggebracht? Ik kon altijd naar een stream of 6~10 kijken per wedstrijd waaronder mijn geliefde All Possessions en Condensed 10 minutes. Nu is het of recap van 3 minuten of hele wedstrijd Uit of Thuis.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
woutur schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:57:
Ligt het nu aan mij of is recentelijk het aantal streams extreem teruggebracht? Ik kon altijd naar een stream of 6~10 kijken per wedstrijd waaronder mijn geliefde All Possessions en Condensed 10 minutes. Nu is het of recap van 3 minuten of hele wedstrijd Uit of Thuis.
Geen idee, ik kijk voorlopig alleen de 10 minuten samenvatting op YouTube. 100 euro voor de wizards betalen per jaar is 98 euro teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Robkazoe schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Geen idee, ik kijk voorlopig alleen de 10 minuten samenvatting op YouTube. 100 euro voor de wizards betalen per jaar is 98 euro teveel.
Dat is bovendien 10 minuten teveel :) Dat neemt niemand je kwalijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

woutur schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:57:
Hmmm nu zijn alle streams weer terug, ook van eerder dit seizoen. Was dus een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
Het was weer een geweldige PO dag. Jammer dat er drie spelers geblesseerd raakten. Clippers - Suns gaat een geweldige serie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

PO 2023 "medical edition"
Place your bets now on which team will stay the healthiest and gets to take home the trophy!

Onvermijdbaar, maar wel jammer helaas.

Ik ben vooral benieuwd hoe het westen zich gaat uitspelen. GSW hebben een flinke uitdaging voor zich terwijl juist de eigenlijk al afgeschreven Lakers zich recentelijk hebben hervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik snap ook niet zo goed waar sommige blessures vandaan komen. Davis van de Lakers lijkt echt de definitie van “de man van glas”. Geblesseerd aan zijn arm door, tja wat eigenlijk? Als AD 30 jaar geleden had gespeeld tegen Ewing of Malone dan was hij elke wedstrijd wel drie keer geblesseerd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:17
Ben benieuwd hoe Giannis wakker gaat worden vandaag. Vervelende val zo op zijn rug om te zien. Uit scans kwam niks naar voren, maar kan toch vervelend zeer doen zoiets. Als hij game 2 en 3 niet mee kan doen dan kunnen de Heat nog weleens een hele zware dobber gaan worden voor de Bucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:09
NACrat schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:18:
Ben benieuwd hoe Giannis wakker gaat worden vandaag. Vervelende val zo op zijn rug om te zien. Uit scans kwam niks naar voren, maar kan toch vervelend zeer doen zoiets. Als hij game 2 en 3 niet mee kan doen dan kunnen de Heat nog weleens een hele zware dobber gaan worden voor de Bucks.
Ik las net dat ze hem voor de volgende wedstrijd aan de kant houden, vanwege de rugblessure. Hopelijk is het uit voorzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is dat ze elkaar pas bij de conference finals tegen komen anders zag ik beide (heat & bucks) teams dit punt sowieso niet bereiken. Ik zou liever BOS - PHI zien als conf final, maar ik vermoed dat de winnaar van dit duel de finals ook gaat winnen (ongeacht welk team van west de finals haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
rockhopper schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:04:
Het is dat ze elkaar pas bij de conference finals tegen komen anders zag ik beide (heat & bucks) teams dit punt sowieso niet bereiken. Ik zou liever BOS - PHI zien als conf final, maar ik vermoed dat de winnaar van dit duel de finals ook gaat winnen (ongeacht welk team van west de finals haalt)
Ik schat zelf de Bucks en de Celtics toch nog net iets hoger dan 76ers. Mits allen op volle sterkte dan. Hoop zelf dat de Celtics het dit jaar allemaal winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
Vandaag weer leuke wedstrijden gezien. Ik ben benieuwd of Warriors dit nog kan redden. Helemaal als een schorsing zou komen. Was best een hele domme trap van Green.
NACrat schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:12:
[...]

Ik schat zelf de Bucks en de Celtics toch nog net iets hoger dan 76ers. Mits allen op volle sterkte dan. Hoop zelf dat de Celtics het dit jaar allemaal winnen :)
Vind ik ook. Stiekem denk ik Celtics net iets meer. Ze hebben daar gewoon een hele goede core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik schat de Celtics ongeveer even hoog in als de 76-ers, vandaar dat ik ook denk dat de winnaar van dit duel (mochten beide teams deze match up halen, want dat is natuurlijk ook nog niet zeker) naar de eind finale gaat voor east. Beide teams hebben flinke honger, Boston wil natuurlijk wraak voor de verloren finale van vorig jaar. Voor Harden en Embiid is het eigenlijk do-or-die om eindelijk een ring te krijgen. Beide teams hebben het in zich, het zal afhangen van of iedereen gezond blijft en of er iemand een offnight heeft bij de 76-ers.

De Bucks schat ik zelf weer iets lager in, maar goed gelukkig is niks zeker tot de wedstrijd gespeeld is.

GSW zijn wel bezig zich in een flink gat te graven. Ik heb de flagrant foul op Green niet gezien (of de wedstrijd) maar als ze hem missen in game 3 is het waarschijnlijk einde oefening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:03:
Ik schat de Celtics ongeveer even hoog in als de 76-ers, vandaar dat ik ook denk dat de winnaar van dit duel (mochten beide teams deze match up halen, want dat is natuurlijk ook nog niet zeker) naar de eind finale gaat voor east. Beide teams hebben flinke honger, Boston wil natuurlijk wraak voor de verloren finale van vorig jaar. Voor Harden en Embiid is het eigenlijk do-or-die om eindelijk een ring te krijgen. Beide teams hebben het in zich, het zal afhangen van of iedereen gezond blijft en of er iemand een offnight heeft bij de 76-ers.

De Bucks schat ik zelf weer iets lager in, maar goed gelukkig is niks zeker tot de wedstrijd gespeeld is.

GSW zijn wel bezig zich in een flink gat te graven. Ik heb de flagrant foul op Green niet gezien (of de wedstrijd) maar als ze hem missen in game 3 is het waarschijnlijk einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gezien het temperament van Green een te verwachten response. Van mij mogen ze beide DSQ voor zulk onsportief gedrag (Sabonis is net zo erg en net zo schuldig in mijn mening) en de volgende wedstrijd uitzitten.

Overigens dat ik het begrijp wil dus niet zeggen dat ik het goedkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:22:
Gezien het temperament van Green een te verwachten response. Van mij mogen ze beide DSQ voor zulk onsportief gedrag (Sabonis is net zo erg en net zo schuldig in mijn mening) en de volgende wedstrijd uitzitten.

Overigens dat ik het begrijp wil dus niet zeggen dat ik het goedkeur.
Green is out voor game 3. De league had er ook bij gezegd dat hij een “history of unsportsmanlike acts” heeft en dat dit meewoog in de beslissing. Wordt lastig voor de Warriors en game 3 die ze moeten winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nou ja ik gun het verder iedereen in de West behalve GSW en de Lakers, dus ik geloof het verder wel ;)

Maar ik verwacht dat East met de prijs er vandoor gaat. (al kan dat natuurlijk gedurende de playoffs "medical edition" zomaar veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
SAC - Warriors is echt zo'n leuke serie. En kwalitatief ook echt goed.

Was weer echt een leuke wedstrijd.Ik denk dat Warriors dit gewoon weer gaat winnen. Momentum is weg en Draymond is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
mrstylo schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:21:
SAC - Warriors is echt zo'n leuke serie. En kwalitatief ook echt goed.

Was weer echt een leuke wedstrijd.Ik denk dat Warriors dit gewoon weer gaat winnen. Momentum is weg en Draymond is weer terug.
Vierde wedstrijd was anders behoorlijk close. Als de driepunter viel van Barnes …

Zou persoonlijk wel leuk vinden als SAC een ronde doorkomt. Het is een verrassend team, hebben dat na zo lang geen playoffs ook wel verdiend. Team is goed gebouwd, eigenlijk zonder echte superster en pr technisch doen ze het ook leuk met “light the beam”. En ik ben een groot GSW hater. Ze zijn een tikkeltje te arrogant aan het worden, het zou eens goed zijn als ze eens een toontje lager gaan zingen, de eerste ronde eruit vliegen en even met beide benen terug op aarde gezet worden.

Zowel de betting sites als de technische sport analisten hebben de Warriors op een nipte voorsprong. Kans is groot dat dit een spannende game 7 gaat opleveren. Rest van de series lijkt redelijk in kannen en kruiken. Kunnen de Heat nog stunten tegen de Bucks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het zal flink afhangen van of Fox en Curry in vorm blijven. Als één van de twee wegvalt (nba medical edition 2023) zal het team ook uitgeschakeld worden.

Trouwens een behoorlijke revelatie voor mij hoe Fox speelt, ik had nooit echt goed op 'm gelet maar hij is indrukwekkend in de playoffs.
Ik denk dat de rest inderdaad al wel beslist is, verwacht niet dat de Heat gaan stunten (niet meer dan ze al deden) en ik hoop nog altijd dat LAL uitvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Butler vannacht met 56 punten tegen de Bucks... nondeju. Heb een vermoeden dat ze wel eens ver kunnen komen, mits Butler fit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 14:41
oef heerlijke potjes vannacht. Le Bron staat er toch wel weer (in tegenstelling tot Davis...) en Butler ja, wauw. Denk dat de Bucks thuis wel gaan winnen maar spannend wordt het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
Chabio schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:20:
oef heerlijke potjes vannacht. Le Bron staat er toch wel weer (in tegenstelling tot Davis...) en Butler ja, wauw. Denk dat de Bucks thuis wel gaan winnen maar spannend wordt het zeker.
Maar goed dat ik daar geen geld op heb gezet… bye bye Bucks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Chabio schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:29:
[...]

Maar goed dat ik daar geen geld op heb gezet… bye bye Bucks
Soms moet je een beetje geluk hebben, dat hadden de Bucks niet. En soms moet je een coach hebben die een time-out roept, en soms doet ie dat niet. (En wordt ie ontslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
Curry... wat een wedstrijd speelde hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

mrstylo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:59:
Curry... wat een wedstrijd speelde hij.
Inderdaad niet normaal. Apart dat ze het thuis in SF niet kunnen afmaken voor eigen publiek, maar dan in Sacramento zo'n wedstrijd neer kunnen zetten. Vooral Steph was fenomenaal. Die scoop-bal die hij nog erin weet te krijgen terwijl hij vallend richting de basket gaat. Zo zijn er eigenlijk nog tig acties van hem te benoemen. Ik was voor Sacramento, maar wat een fenomeen is die gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topscorer aller tijden in een game 7 en laten we eerlijk zijn, de druk wordt niet hoger dan een game 7. Ik gunde het Sacramento ook iets meer na hun droogte, maar terechte winnaars van de serie nu. Ik vermoed dat ronde twee LAL-GSW de eerste finalist gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
https://www.espn.com/nba/...ke-budenholzer-early-exit

Bucks ontslaan hun coach. Op zich begrijpelijk, verliezen als een no 1 tegen een no 8 staat nooit goed op je CV. Vind het wel mooi dat Budenholzer nog een kampioenschap heeft overgehouden aan 5 jaar Bucks coaching. Maar het is gewoon geen goede playoffs coach. Gezien de spelers die rondlopen, hadden ze al meerdere keren in de finale moeten staan.

Overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd. De Hawks hadden ooit 4 all stars met Teague, Korver, Horford en Millsap. 60-22 eindigden ze in 2014-2015 het seizoen. Eerste ronde speelden ze 6 wedstrijden tegen de Nets, 6 wedstrijden tegen de Wizards om vervolgens gesweept te worden door de Cavs van Kyrie/LeBron. Dat was ook zo’n totale afgang voor Bud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
Warriors die weer volledig leunden op hun 3'tjes, vind het maar saai om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Net wanneer er een heel epistel op nba.com staat over de terugkeer van de big centre.
Dit natuurlijk in nasleep van de MVP top 3 en hoe er verder nog meer centers hun team op sleeptouw namen.

Je zou wel eens de laatste stuiptrekkingen van de 3 punters hausse kunnen zien en dat het weer wat meer terug gaat naar conservatief basketbal. Van de andere kant denk ik dat de 3 punter een blijvende plek heeft gevonden in het arsenaal en wat minder "hail mary" status heeft gekregen wat het in de jaren '90 wel echt was.

@Justevo Vraag ieder team of ze saai willen winnen of elegant willen verliezen. Zonder de vraag gesteld te hebben weet ik het antwoord al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Misschien dan wel leuk om deze video te zien waarbij de Nuggets de Suns juist forceren om lange tweetjes te laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Justevo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:20:
Warriors die weer volledig leunden op hun 3'tjes, vind het maar saai om te zien.
Ik ben pas sinds een jaar of drie de NBA intensief aan het volgen en sindsdien Warriors fan. Ik geniet wel van Curry met zijn 3 punters. Begrijp ook wel de mensen die dat niets vinden.

Persoonlijk denk ik dat ze het wel eens ver kunnen schoppen. Warriors-Sun zou wel een mooie finale zijn in het Westen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Poulske schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Ik ben pas sinds een jaar of drie de NBA intensief aan het volgen en sindsdien Warriors fan. Ik geniet wel van Curry met zijn 3 punters. Begrijp ook wel de mensen die dat niets vinden.

Persoonlijk denk ik dat ze het wel eens ver kunnen schoppen. Warriors-Sun zou wel een mooie finale zijn in het Westen.
Ik hoop zelf dat de Nuggets eens een goede poging gaan krijgen voor de finals. In tegenstelling tot andere jaren lijken ze nu echt mega gefocust op de playoffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Robkazoe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:06:
Misschien dan wel leuk om deze video te zien waarbij de Nuggets de Suns juist forceren om lange tweetjes te laten schieten.
[YouTube: Why can't Phoenix attack Nikola Jokic's defense?]
Lekkere video, met goede insights in hoe een screen wordt gehedged met Jokic. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 18:59
Justevo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:20:
Boh, zeg niet dat het spectaculair was... die 3-punter van Curry tussen 2 Lakers in. Sjees, dat zie je echt niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Curry is echt een fenomeen. Een talent dat misschien niet zo divers is als Lebron of MJ, maar toch wel zo indrukwekkend dat hij een generatie geïnspireerd heeft om hun speelwijze aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Lakers 3-1 voor. Wonderbaarlijk, ik had het niet verwacht. Vind het niet heel erg dat de Warriors eruit vliegen, maar zie ze ook nog wel 3 op rij winnen. De Lakers drijven echt op twee krachten: de coach en de defense van AD. Als AD geblesseerd raakt dan wordt het een lastig verhaal.

Moet wel toegeven dat ik het knap vindt van de Lakers gezien het roster. AD is key voor
Defense, Lebron voor offense. En wat hou je dan nog over, Reaves en Russell. De rest zijn allemaal netto negatieve spelers.

https://projects.fivethir...3-nba-predictions/lakers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Beide teams zijn niet echt kampioen waardig als je kijkt naar het vormpijl. Ik denk dat het de Lakers gaan worden, 3-1 is een enorm gat waar men zelden uit klimt (niet onmogelijk, wel veel te moeilijk)
Maar zoals ik al schreef, heb niks met beide teams, ze mogen er allebei uitvliegen wat mij betreft.

Voorlopig vind ik de strijd East veel leuker om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik wil even zeiken op Mazzulla: Smart verprutst twee maal de winst voor de Celtics en het enige dat nodig was, was een goed plan voor het laatste balbezit. Hij had de time-outs, er was genoeg tijd. En het is play-off tijd, dus Brown vergeet soms hoe hij moet dribbelen.

Ik ben geen fan maar toegegeven: Harden leverde wanneer het moest. In de laatste minuten was het telkens een score van hem. Knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:15:
Beide teams zijn niet echt kampioen waardig als je kijkt naar het vormpijl. Ik denk dat het de Lakers gaan worden, 3-1 is een enorm gat waar men zelden uit klimt (niet onmogelijk, wel veel te moeilijk)
Maar zoals ik al schreef, heb niks met beide teams, ze mogen er allebei uitvliegen wat mij betreft.
wat mij betreft ook. Ik hoop dat de Nuggets of anders de Suns als beste uit de West komen.
Voorlopig vind ik de strijd East veel leuker om te volgen.
Ben heel benieuwd wie best of East gaat worden. Op de Knicks na maakt iedereen nog kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Robkazoe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:44:
Lakers 3-1 voor. Wonderbaarlijk, ik had het niet verwacht. Vind het niet heel erg dat de Warriors eruit vliegen, maar zie ze ook nog wel 3 op rij winnen. De Lakers drijven echt op twee krachten: de coach en de defense van AD. Als AD geblesseerd raakt dan wordt het een lastig verhaal.

Moet wel toegeven dat ik het knap vindt van de Lakers gezien het roster. AD is key voor
Defense, Lebron voor offense. En wat hou je dan nog over, Reaves en Russell. De rest zijn allemaal netto negatieve spelers.

https://projects.fivethir...3-nba-predictions/lakers/
Bij de Warriors is het niet veel anders toch?

Ze zullen in deze samenstelling altijd blijven leunen op hun 3'tjes, sommige schoten zijn echt ridicuul. Leuk dat Curry er af en toe een paar maakt, maar dat maakt de schoten geen goeie plays. De enige reden dat ze voorkwamen en daarna bijbleven was echt op basis van een paar desperation shots. In the paint houden ze het nooit 48 minuten vol tegen AD en James dus ze moeten wel. Ik had oprecht niet anders verwacht dan winst voor de Lakers met een fitte AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

GSW is dan ook geen team dat hun spel rond de paint heeft gemaakt en gebouwd. Maar ze hebben een formule die in het verleden goed werkte, en in principe een drietal spelers die kunnen domineren (thompson, green en curry) Ze zijn alleen niet meer zo goed of niet meer zo hongerig en uiteindelijk leren andere teams hierop aan te passen. Dat is maar goed ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ja maar vorige week was Looney toch nog de beste speler evah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
rockhopper schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:32:
GSW is dan ook geen team dat hun spel rond de paint heeft gemaakt en gebouwd. Maar ze hebben een formule die in het verleden goed werkte, en in principe een drietal spelers die kunnen domineren (thompson, green en curry) Ze zijn alleen niet meer zo goed of niet meer zo hongerig en uiteindelijk leren andere teams hierop aan te passen. Dat is maar goed ook trouwens.
Heb Green nooit echt structureel zien domineren. Curry en Thompson zijn Hall of Famers, Green absoluut niet. Hij zal ook altijd een liability blijven in je team.

Je wint alleen een wedstrijd als naast Curry ook een tweede het licht uitschiet. Thompson en Green hadden 8 en 9 punten. Curry schoot 3-14 vanaf 3, waarvan de helft ook gewoon slechte plays waren. Het blijkt wel dat als de 3'tjes niet vallen bij de Warriors er gewoon niet veel over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Justevo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:17:
[...]
Heb Green nooit echt structureel zien domineren. Curry en Thompson zijn Hall of Famers, Green absoluut niet. Hij zal ook altijd een liability blijven in je team.

Je wint alleen een wedstrijd als naast Curry ook een tweede het licht uitschiet. Thompson en Green hadden 8 en 9 punten. Curry schoot 3-14 vanaf 3, waarvan de helft ook gewoon slechte plays waren. Het blijkt wel dat als de 3'tjes niet vallen bij de Warriors er gewoon niet veel over blijft.
Green gaat misschien wel HoF worden maar dan voor zijn defense. Qua aanval en de hiërarchie die daarin zit is Curry, Thompson, Poole, Wiggins. Green doet alleen af en toe pick & roll met Curry en dan is het voor Green alleen layups en dunks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Soms denk je: klopt dat wel? Mijn gevoel zegt van wel maar hoe zit het nou? Ik heb er eens een play-off analyse van gemaakt. Als Curry's FG > 44 % winnen ze vrijwel altijd (5 uit 6). Uitzondering is game 1 tegen SAC, daar schoot hij 55%, toch verlies. Percentage of het aantal punten van Thompson maakt dan verder niet zo heel veel uit. Ook de daarna hoogst scorende speler heeft een beetje invloed. Als die meer dan 20 punten scoort, dan is er 4 van 6 keer een W.

De opmerking dat er een tweede het licht uit moet schieten klopt in zoverre, dat deze dan boven een FG% van 50 moet schieten. Van de 11 wedstrijden klopt het dan 2 keer niet, waarvan 1 van de wedstrijden die wedstrijd van Curry met 50 punten is. Die deed het toen even helemaal alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
woutur schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:18:
Soms denk je: klopt dat wel? Mijn gevoel zegt van wel maar hoe zit het nou? Ik heb er eens een play-off analyse van gemaakt. Als Curry's FG > 44 % winnen ze vrijwel altijd (5 uit 6). Uitzondering is game 1 tegen SAC, daar schoot hij 55%, toch verlies. Percentage of het aantal punten van Thompson maakt dan verder niet zo heel veel uit. Ook de daarna hoogst scorende speler heeft een beetje invloed. Als die meer dan 20 punten scoort, dan is er 4 van 6 keer een W.

De opmerking dat er een tweede het licht uit moet schieten klopt in zoverre, dat deze dan boven een FG% van 50 moet schieten. Van de 11 wedstrijden klopt het dan 2 keer niet, waarvan 1 van de wedstrijden die wedstrijd van Curry met 50 punten is. Die deed het toen even helemaal alleen.
Theorie is redelijk goed. Enige waar je last van hebt: small sample size. Om een beter beeld te schetsen zou je meerdere jaren van playoffs mee moeten nemen. Ik denk dat als je 20-30+ wedstrijden meeneemt, dan heb je zuiverdere koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet niet of het nog steeds op gaat, maar in de tijd dat ik veel wedstrijden keek (jaren '90) was de stelling eigenlijk altijd dat je drie (top) scorers nodig hebt om kampioen te worden. Daar werden dan spelers mee bedoelt die 20+ met regelmaat scoren.
Dit uit de bron van de commentatoren van de Amerikaanse tv stations.
Verder gold toen ook dat offense wins matches, defense wins championships.
Als ik dan LA vs GSW zet heeft LA betere defense, GSW betere offense.

Dan nog even Green, zonder Green zouden de GSW geen kampioen zijn geworden. Hij is super belangrijk voor de verdediging. Geen super stats, maar wel centrale spil. Het is verder een nare speler, zeker in zijn gedrag. Maar ere wie ere toe komt. Ik denk inderdaad wel toekomstige HoF-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Weer 48 minuten lang opportunistisch 3'tjes schieten van de Warriors. Je zal er maar 80 games per seizoen naar moeten kijken.

Maar goed, deze wedstrijd gingen de Lakers hoe dan ook niet winnen. James en AD hadden veel minder minuten moeten maken, dit is weggegooide energie. Laten we hopen dat het de laatste spartelingen van de Warriors zijn want het ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Justevo Als je het spel niet kan waarderen van de GSW, je hoeft er niet naar te kijken he?

Jij zegt opportunistisch, ik zeg ze maken kansen en ge/mis-bruiken die. Als het zo slecht zou zijn dan hadden ze ook niet de playoffs kunnen bereiken. Maar goed, je bent geen fan, dat is duidelijk.

Aan de andere kant, in the East, vond ik het een mooiere wedstrijd. NYK lijkt eindelijk wakker te worden (of was het toch Butler die niet op kwam dagen dat de doorslag gaf?) al geef ik nog altijd MIA veel meer kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:55
Of met andere ogen er naar kijken want wat je zegt @rockhopper ze maken echt kansen, als je ziet hoeveel Cury blijft lopen, screens die worden gezet, enz. Dan kan @Justevo het niet leuk vinden om naar te kijken, je mist een hoop als je gefocust bent op één onderdeel van het spel.
Moet zeggen dat ik de uitslag van gister niet had verwacht, na de 3-1 voor de Lakers dacht ik het is nu gedaan. Net als de 76s waar ik niet van verwacht had dat ze nu 3-2 voor zouden staan. Ik ben weer helemaal in mijn nopjes met deze play offs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben dol op game 7's dus kom maar op met die lange reeksen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
rockhopper schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:02:
@Justevo Als je het spel niet kan waarderen van de GSW, je hoeft er niet naar te kijken he?

Jij zegt opportunistisch, ik zeg ze maken kansen en ge/mis-bruiken die. Als het zo slecht zou zijn dan hadden ze ook niet de playoffs kunnen bereiken. Maar goed, je bent geen fan, dat is duidelijk.

Aan de andere kant, in the East, vond ik het een mooiere wedstrijd. NYK lijkt eindelijk wakker te worden (of was het toch Butler die niet op kwam dagen dat de doorslag gaf?) al geef ik nog altijd MIA veel meer kans.
Ze maken echt ongelofelijk veel slechte plays, dat is ook de reden dat ze game 4 verloren, zie de schoten aan het einde van die game. Zelfs Kerr stond met de handen in het haar van wat doe je nou..

Er valt over te discussieren of een bal die erin vliegt bij een slechte play dan een goede play is, maar ik vind van niet. Het moment dat een tegenstander dreigt uit te lopen of dichterbij komt gaan ze als een gek allemaal 3'tjes schieten in de hoop dat er een paar raak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik snap het, ze hadden natuurlijk Embiid moeten opstellen, of die andere all-star center... oh wacht, die hebben ze niet. Ze hebben nu eenmaal een team dat vooral sterk is buiten de paint. Dat is een keuze die je niet makkelijk kan veranderen, zeker niet mid playoffs. Het laat minder ruimte voor alternatieven, die jij kennelijk wilt zien. Maar ze zijn niet een team die dat gaan doen.

Zoals gezegd je mag het haten, je mag er van houden maar als alle teams hetzelfde zouden spelen is er ook weinig aan. Ik vind het wel weinig respectvol om alle drie punters meteen maar als "hail mary" (ik hoop dat er een paar raak zijn) aan te merken. Daar zijn hun trefpercentages veel te goed voor.
Het zijn de playoffs, hier wordt gewoon hard gespeeld, betere defense, betere offense want het gaat eindelijk ergens over (in tegenstelling tot de reguliere games) dus ja die statistieken zakken, maar dat doen ze ook met de schoten binnen de driepuntslijn.

Wat je wel ziet is dat ze potentieel zwak zijn op het moment dat er een off night is. Maar eigenlijk zijn alle teams daar min of meer afhankelijk van, sommige in grote mate, sommige in kleinere mate. Op een dag dat Curry niet thuis is zal de rest van het team het op moeten pakken, deze playoffs is het vooral Thompson geweest die niet thuis geeft.
Je ziet hetzelfde bij Phi, behoorlijk afhankelijk van Embiid, maar als hij er niet is valt de lading op de schouders bij Harden (die een uiterst twijfelachtige playoff carriere heeft) Soms werkt dat goed en soms niet. Gelukkig maar want ik heb een grote hekel aan voorspelbare wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
Deels met Justevo eens. Dit is niet de Warrios van vorig jaar. De manier hoe ze spelen moet ik bijna aan de Rockets van Harden denken. Heel voorspelbaar. Bij een goede dag winnen ze wel, maar als het paar keer mis gaat..

Ik snap ook niet waaro ze Wiseman getrade hebben. Hij is zeker niet goed, maar kon wel helpen tegen Lakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Curry FG% > 44% : Check
Andere speler boven 20 punten (Wiggins 25): Check
FG% andere speler boven de 50% (Wiggins 56%): Check
Win: Check

Gaat ook deze keer nog goed op.

Center bij GSW: misschien ontging het iedereen mijn eerdere sarcastische opmerking over Looney. Op reddit was hij na de serie tegen SAC 'one of the best centers in the NBA'.

Celtics-76'rs: Als Celtics fan heb ik er een hard hoofd in. Tatum is niet DE man deze playoffs. Brown doet het eigenlijk best aardig maar kan het niet alleen. Van White mag je iets meer verwachten maar ook niet heel veel meer. Smart en Horford zijn ook niet de saviours. Ze moeten het hebben van beter samenspel en goede D en dat zie ik gewoon niet zo goed. Ik zie achterlijk veel pogingen tot transition 3's die tot niets leiden en onnodige turnovers veroorzaakt door spelers die een actie beginnen en het daarna ook niet meer weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
mrstylo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:56:
Deels met Justevo eens. Dit is niet de Warrios van vorig jaar. De manier hoe ze spelen moet ik bijna aan de Rockets van Harden denken. Heel voorspelbaar. Bij een goede dag winnen ze wel, maar als het paar keer mis gaat..

Ik snap ook niet waaro ze Wiseman getrade hebben. Hij is zeker niet goed, maar kon wel helpen tegen Lakers.
De Wiseman trade was financieel gemotiveerd. Ze kregen er geen spelers voor terug, enkel 5 draft picks voor de 2nd round. Ze konden daardoor netto 10 miljoen dollar salaris van het huishoudboekje wegstrepen. Het contract was nog 3 jaar/~38 miljoen dollar waard als ze had gekozen om alle team options te lichten. En dat scheelt GSW weer ~130 miljoen dollar in taxes want ze zitten zwaar boven de luxury tax. Zie: https://www.spotrac.com/nba/tax/

En daardoor konden ze ook weer nieuwe contracts geven aan Wiggins en Poole waardoor die spelers konden blijven. Of dat slimme keuzes zijn geweest... Poole staat op 8,6 punten/game tegen de Lakers. Wiggins doet het iets beter met 16,8 punten/game tegen de Lakers.

Zelfs een team als GSW kunnen zich niet alles veroorloven, ondanks de diepe zakken die ze hebben. Er moeten keuzes gemaakt worden en de toekomst zal leren of het goede keuzes zijn geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 11-05-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mooie wedstrijd 5 gezien tussen de Lakers en GS.

Vind Curry en Le Bron allebei legends, kan niet kiezen tussen de clubs ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Wat een afstraffing voor Philie vannacht zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Mars18 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:22:
Wat een afstraffing voor Philie vannacht zeg
Ja, dat was een redelijk grote afgang. Ging lekker gelijk op, met veel intensiteit in de eerste helft en toen ineens: poef! Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zou wel eens de laatste kans voor Harden geweest kunnen zijn om een ring te krijgen. En voor het track record van de coach ziet het er ook niet zo best uit.
Als JT zo blijft spelen pakken de celtics de finale wel. Ik vermoed tegen Lakers, maar ik hoop op Denver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:51:
Zou wel eens de laatste kans voor Harden geweest kunnen zijn om een ring te krijgen. En voor het track record van de coach ziet het er ook niet zo best uit.
Als JT zo blijft spelen pakken de celtics de finale wel. Ik vermoed tegen Lakers, maar ik hoop op Denver.
Ik hoop een Nuggets Heat finale, ik denk alleen dat de Celtics alles gaan winnen. Nuggets Lakers wordt een boeiende west finals. Gezien de Nuggets het hele seizoen al goed draaien en geen steek laten vallen, zijn ze favoriet. Alleen de Lakers doen het bijzonder goed in de playoffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

LBJ is natuurlijk zeer ervaren en een inspiratie voor zijn team. Dat is goud waard, zeker nadat ze de huidige kampioenen uitgeschakeld hebben. Dus ondanks de lage seed zeker kansrijk. En Miami ... zou zomaar de eerste nr 8 seed kunnen worden die de finals haalt in een vol seizoen. De knicks deden het ooit in het lock down seizoen '99. Maar eerst winnen van boston, gaat denk ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

rockhopper schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 02:09:
LBJ is natuurlijk zeer ervaren en een inspiratie voor zijn team. Dat is goud waard, zeker nadat ze de huidige kampioenen uitgeschakeld hebben. Dus ondanks de lage seed zeker kansrijk. En Miami ... zou zomaar de eerste nr 8 seed kunnen worden die de finals haalt in een vol seizoen. De knicks deden het ooit in het lock down seizoen '99. Maar eerst winnen van boston, gaat denk ik niet gebeuren.
Ik vermoed dat LBJ niet meer alle onmenselijke stunts kan uithalen die hij in het verleden uit zijn hoge hoed trok. Weliswaar kan hij nog ongetwijfeld wel een wedstrijd bijsturen maar compleet domineren en naar zijn hand zetten: die tijden zijn denk ik voorbij. Althans niet voor meerdere wedstrijden. Daarnaast, als Davis een keer aangetikt wordt in de serie tegen de Nuggets, krijgt het verhaal ook een snel einde.

Go Nuggets *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 18:59
Ik hoop in ieder geval op een finale Nuggets - Celtics en dan het liefst dat de Celtics winnen. Al gun ik het de Nuggets ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
T is misschien vloeken in de kerk en ja t is echt knap wat hij presteert met dat grote lijf maar ik vind het spel van Jokic niet om aan te zien. Hoop op Lakers - Celtics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
woutur schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Ik vermoed dat LBJ niet meer alle onmenselijke stunts kan uithalen die hij in het verleden uit zijn hoge hoed trok. Weliswaar kan hij nog ongetwijfeld wel een wedstrijd bijsturen maar compleet domineren en naar zijn hand zetten: die tijden zijn denk ik voorbij. Althans niet voor meerdere wedstrijden. Daarnaast, als Davis een keer aangetikt wordt in de serie tegen de Nuggets, krijgt het verhaal ook een snel einde.

Go Nuggets *O* *O* *O*
Voordeel van de Nuggets is dat ze veel mensen tegen LBJ kunnen gooien: Porter Jr, Gordon, KCP, Bruce Brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@woutur Soms komen series tot beslissing in een paar korte momenten, en daar zijn de echte HoF goed in. Dus domineren is ook niet per se nodig. En ondanks zijn bejaarde leeftijd is LBJ wel de meest complete speler in het veld en zelfs van de NBA. Alleen is z'n uithoudingsvermogen en explosiviteit natuurlijk wel aan het afnemen. Ik ben zeer benieuwd hoe de Nuggets het gaan aanpakken, en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Paar slechte calls van de refs en een bizar lucky 3'tjes van Murray op bepalende momenten. Alles viel er ook in voor de Nuggets, zulke wedstrijden heb je niet 4 keer.

Denk niet dat de Lakers zich veel zorgen hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

San Antonio wint de draft lottery. Helaas weer geen geluk voor Houston maar het blijft binnen de staat (Texas).
Ben benieuwd wat de beoogde #1 pick gaat geven. Wie het wordt is geen verassing, maar er worden wel vaker legendes aangekondigd die vervolgens toch afhaken vanwege mentaal/fysiek/gezondheids-redenen.

*denkt bedroeft terug aan Yao Ming*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

rockhopper schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:01:
San Antonio wint de draft lottery. Helaas weer geen geluk voor Houston maar het blijft binnen de staat (Texas).
Ben benieuwd wat de beoogde #1 pick gaat geven. Wie het wordt is geen verassing, maar er worden wel vaker legendes aangekondigd die vervolgens toch afhaken vanwege mentaal/fysiek/gezondheids-redenen.

Ja, hoe zou het gaan met bijv. Chet Holmgren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Geweldige game 1 gezien.
Zelf dit seizoen weinig wedstrijden gezien van Jokic, maar was mooi om hem te zien.

Op naar game 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Mars18 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:30:
Geweldige game 1 gezien.
Zelf dit seizoen weinig wedstrijden gezien van Jokic, maar was mooi om hem te zien.

Op naar game 2
Ik zag hem in Praag in het echt spelen tegen Nederland, was inderdaad mooi om zo'n speler aan het werk te zien. Mooi ook dat Worthy de Jong er toen 27 punten ingooide. Was gave pot al met al.

Is echt mijn type speler waar ik graag naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:01:

Hij was bijna een Wizard geweest!

Als GM kies je blind voor Wembanyama. Je wilt niet de boeken in gaan als de persoon die hem niet selecteerde. Kan hij (net als Zion) 100.000 keer geblesseerd raken. Maar als hij speelt, heb je een NBA cheatcode speeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Robkazoe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:50:
[...]
Hij was bijna een Wizard geweest!
[Twitter]

Als GM kies je blind voor Wembanyama. Je wilt niet de boeken in gaan als de persoon die hem niet selecteerde. Kan hij (net als Zion) 100.000 keer geblesseerd raken. Maar als hij speelt, heb je een NBA cheatcode speeler.
Zo zie je maar dat je ook een beetje geluk nodig hebt. Ik vind het nooit leuk als je spelers krijgt die eigenlijk nooit tot volle bloei komen dankzij blessures, en dat in welke sport dan ook. Zion is ook zo'n geval van nog-niet, maar lijkt kwetsbaar. Maar goed er zijn niet zo veel spelers die de iron-man status krijgen in een seizoen, laat staan in meerdere seizoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Nog een mooie analyse van de eerste Nuggets Lakers wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo Boston verslagen door Miami, die zag ik niet aankomen. Het lijkt erop dat het nog volledig open is voor wie er de finale gaat bereiken. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Had lang in de game verwacht dat Lakers zou winnen, toch nog wel knap gewonnen van Denver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Jammer voor het basketbal dat deze tactiek steeds maar blijft werken. Kun je het basketballend niet winnen? Gewoon opportunistisch 3'tjes gaan schieten, GSW is er jarenlang kampioen mee geworden.

Plus nog een paar compleet verkeerde calls van de refs, net als in game 1.

[ Voor 16% gewijzigd door Justevo op 19-05-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Justevo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:58:
Jammer voor het basketbal dat deze tactiek steeds maar blijft werken. Kun je het basketballend niet winnen? Gewoon opportunistisch 3'tjes gaan schieten, GSW is er jarenlang kampioen mee geworden.

Plus nog een paar compleet verkeerde calls van de refs, net als in game 1.
Mark Jackson wist het goed te becommentariëren: boy, I don’t want te be a referee in 2023. Wel een voordeel: de league wil nog wel eens boetes opleggen voor (opzichtig) floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Justevo Je lijkt wel een gebroken plaat zo. Als ze beter verdedigen lukken de 3's ook niet. Als ze zelf meer zouden scoren zouden ze ook winnen. En zo kan ik ook nog wel even doorgaan.
Ik ben het wel eens met je opmerking over de refs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
rockhopper schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:35:
@Justevo Je lijkt wel een gebroken plaat zo. Als ze beter verdedigen lukken de 3's ook niet. Als ze zelf meer zouden scoren zouden ze ook winnen. En zo kan ik ook nog wel even doorgaan.
Ik ben het wel eens met je opmerking over de refs.
Zulke ridicule 3'tjes zijn niet te verdedigen, dat blijkt ook. Denver kwam er niet aan te pas dus was dat de laatst mogelijke optie om weer bij te komen, desperation threes. Maar blijkbaar vinden mensen dat dus wel leuk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Celtics staan 0-2 achter en moeten nu twee games in Miami spelen. :o Het is niet dat ze kansloos zijn want game 2 was weer erg spannend maar dit werkt niet echt in hun voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Praktisch alles ging erin voor de Nuggets. Doe je niks tegen.

Support cast van de Lakers is verder bagger natuurlijk. Russell, Vanderbilt, Schroder.. als je dat afzet tegen de Nuggets dan weet je van te voren al dat het niks wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:55
Niet alleen voor @Justevo interessant om te lezen https://www.thehoopsgeek.com/history-three-pointer/
Ja het three shot percentage is omhoog gegaan en nee het aantal gemaakte shots dan wel the shot value is niet niet omhoog gegaan. Je kunt zelfs stellen dat het shot value voor twee punters en drie punters inmiddels gelijk is.
Dus ja je kunt het niet leuk vinden of juist wel maar er gebeurt wel degelijk meer dan alleen maar opportuun drie’s schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Dagg schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:57:
Niet alleen voor @Justevo interessant om te lezen https://www.thehoopsgeek.com/history-three-pointer/
Ja het three shot percentage is omhoog gegaan en nee het aantal gemaakte shots dan wel the shot value is niet niet omhoog gegaan. Je kunt zelfs stellen dat het shot value voor twee punters en drie punters inmiddels gelijk is.
Dus ja je kunt het niet leuk vinden of juist wel maar er gebeurt wel degelijk meer dan alleen maar opportuun drie’s schieten.
Evolution of 3-Point Attempts
3-Pointers taken in relation to overall field goal attempts in %

Het is volgens de grafiek sinds 1985 van 3,5 procent naar 40% gegaan en het aantal gemaakte driepunters is met wel 10% gestegen. En het shot value is sinds 1985 van 0.85 naar 1.1 gegaan.

Goed, dat was al langer bekend. Maar je kunt wel zeggen dat Murray die bepaalde speelstijl van Curry heeft gekopiëerd. Het gaat hier vooral om een paar spelers, niet om de hele NBA. Als je de cijfers van spelers als Murray en Curry zou vergelijken met de rest ziet het er heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
Iemand hier die mij kan vertellen hoeveel waarde een draft pick vertegenwoordigd als je die wilt traden?

Ik lees bijv. geruchten dat Portland hun 3rd overall pick wil gebruiken om Karl Anthony Towns binnen te hengelen. Voor zover ik weet wordt bij het traden altijd gezorgd dat het salaris gematched wordt. Dus als je een speler wegtraded die 30 miljoen verdiend per seizoen je ook een speler(s) terugkrijgt die hetzelfde verdiend (of er wordt geld bijgelegd). Maar hoe veel salaris in dit verhaal vertegenwoordigd dan een draft pick? Kan het niet echt vinden (of ik zoek verkeerd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
NACrat schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:50:
Iemand hier die mij kan vertellen hoeveel waarde een draft pick vertegenwoordigd als je die wilt traden?

Ik lees bijv. geruchten dat Portland hun 3rd overall pick wil gebruiken om Karl Anthony Towns binnen te hengelen. Voor zover ik weet wordt bij het traden altijd gezorgd dat het salaris gematched wordt. Dus als je een speler wegtraded die 30 miljoen verdiend per seizoen je ook een speler(s) terugkrijgt die hetzelfde verdiend (of er wordt geld bijgelegd). Maar hoe veel salaris in dit verhaal vertegenwoordigd dan een draft pick? Kan het niet echt vinden (of ik zoek verkeerd).
Een draft pick zelf vertegenwoordig geen waarde. Dus als je een trade doet en team A heeft speler X met 10 miljoen salaris en team B heeft speler Y met 10 miljoen salaris en voegt daar 7 draft picks aan toe, dan wordt dat als een gelijkwaardige deal gezien.

Dan de 3rd pick van Portland. Zolang Portland nog niemand heeft gekozen met de pick, is de pick niets waard (financieel gezien). Als tijdens de draft night, Scoot Henderson gekozen wordt, dan heeft Portland de draft rights van Henderson. Die draft rights kunnen getrade worden maar zijn ook 0 waard in een trade. Als Portland en Henderson beide een contract tekenen, dan tekenen ze voor het eerste jaar voor 9,6 miljoen dollar. Zie https://www.spotrac.com/nba/portland-trail-blazers/cap/

Als je wilt weten hoeveel een rookie verdient, moet je kijken naar rookie scale contracts. Alleen zodra er een nieuw contract getekend wordt in de NBA, dan mag die speler de eerste zoveel maanden niet getrade worden. En dat is dus niet handig.

En dat is ook meteen lastig, want Portland heeft niet zoveel spelers onder contract staan. Lillard is hun sterspeler waar ze omheen bouwen. Sharpe is een rookie die het goed doet. Dan hou je Simons (24 miljoen) en Nurkic (17 Miljoen) over die getrade kunnen worden. Dat maakt de keuze beperkt.

Dit artikel geeft dan een beetje aan wat je dan kan verwachten van zo’n trade: https://www.blazersedge.c...n-lillard-anfernee-simons

KAT zal te hoog gegrepen zijn, Gobert zou misschien nog kunnen. Andere namen die genoemd worden: Siakam of OG Anunoby (een van de twee, beide is niet mogelijk) van de Raptors, Ingram van de Pelicans, Beal of Porzingis van de Wizards.
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste