NBA Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32

woutur

Klauwtjes uit!

Mwoah, dat is niet direct gezegd. De GSW verliezen ook van Memphis en Houston. En de Wizards gaan als een malle. Ik ben sinds de play-offs vorig jaar ook een beetje fan geworden (hoewel ik van de Celtics ben). Man man, de Beal en Wall in actie is echt gaaf om te zien. Wat een atleten! De Lakers zouden ze vrij makkelijk aan de kant moeten schuiven.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mooie zin "de lakers zouden ze vrij makkelijk aan de kant moeten schuiven" (bedoel je nou dat de lakers het makkelijk hebben of de wizards of toch nog een ander team? :) )

Ik heb nog weinig kunnen kijken dit jaar helaas. Vond het alvast wel erg leuk dat m'n Rockets het openingsfeestje en ceremonie van de GSW in het water gegooid hebben. Ze hebben dit jaar als doel 60 season wins, maar dat lijkt me te hoog gegrepen. Zo te zien is de 1st draft pick 2016 van de 69ers ook eindelijk begonnen met z'n carriere, behoorlijke indrukwekkende start van (ik heb het over Ben Simmons voor de mensen die hem alweer vergeten waren). Rose is alweer bezig met een blessure *zucht* dat wordt echt niets meer ben ik bang al lijkt ie beter op z'n plek in Cleveland.

Qua uitslagen nog maar 2 teams ongeslagen Clippers en Spurs en 2 teams op de hatelijke 0 (chicago en NY) dus dat valt eigenlijk nog mee aangezien we pas net begonnen zijn. Misschien gaat het nieuwe speelschema z'n vruchten afwerpen. Of denken jullie dat Jordan gelijk heeft met z'n 2-3 superteams en de rest garbage?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ha! De uitslag van die wedstrijd was vóór mijn post al bekend. Wizards helaas verloren.

Ben Simmons doet vast heel veel 69's maar vooralsnog speelt hij voor de 76'rs. Als je in een fantasy League speelt (zoals ik eerder voorstelde in dit topic) kan je niet om hem heen. Geweldige wedstrijden tot nu toe.

Tot nu toe heb je paar heel slechte teams maar 2 a 3 superteams: neuh. Het zijn er wat meer. De Nets versloegen de Cavs gisteren! De Rockets wonnen ook maar met 1 punt van de 76'rs.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Duh, ik wist dat ik niet moest posten terwijl er mensen tegen me aan het kleppen waren. Ik bedoelde inderdaad de philly 76'ers.
Ik ben het met je eens dat het wel meevalt met 2-3 superteams, al is bij 2-3 teams de starpower wel bovengemiddeld hoog. Helaas mogen van mij de bottomfeeders ook wel wat meer hun best doen. Want die slechte teams is weinig lol om naar te kijken. Ik verwacht overigens ook niet dat de nieuwe regels voor de draft (wanneer die ingaan weet ik trouwens niet eens) veel effect zullen hebben op het 'tanken' van games. En eerlijk gezegd zal het ook wel weinig invloed hebben op het bankzitten tijdens de laatste weken om energie te sparen voor de playoffs.

Qua fantasy league, ik heb op zich wel interesse, maar 1) ik weet niet goed wat het inhoudt 2) ik wil er weinig tijd mee kwijt zijn zeker niet op dagelijkse / wekelijkse basis.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:23
De nieuwe regels van de draft gaan volgend jaar in. Het gaat het probleem van "tanken" iets lastiger maken maar het zal het probleem niet wegnemen.

Dat die wedstrijd van Lakers vs Wizards in het water viel, is dan ook weer zo typisch Wizards style. Ze passen zich aan aan de tegenstanders en proberen net iets beter te basketballen. Met andere woorden: Ze verlagen zich naar het Lakers niveau en als de ballen er dan net niet in gaan, dan verlies je hem. Hetzelfde zie je dan bij GSW. Dan wordt het niveau van de Wizards ineens vet goed, dan vallen de ballen erin en kunnen zij bijna stunten.

Tot nu toe wel een lekker verrassende uitslagen en dat is totaal niet erg. Brooklyn die 3-4 staan. Cavs op 3-3. GSW op 4-3. Memphis + LAC doen het lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

De vrees voor superteams van voor het seizoen begon lijkt op dit moment wel terecht. GSW en HOU staan bovenaan (9-3 en 8-3) en aan de andere kust BOS en DET (10-2 en 8-3). Aan de onderkant zijn er 6 teams die het echt slecht doen. Daartussen zit een enorme middenmoot waarvan de resultaten enorm wisselen. Het kan alle kanten op. Zou het aan het eind van het seizoen zo simpel zijn als GSW vs BOS?

Ziggo zond de Clippers vs Miami uit dit weekend. De wedstrijd kenmerkte zich door een run van 26 punten voor de Clippers in het laatste kwart. Ze kwamen helaas toch nog 3 puntjes tekort (vrije worpen gemist in de laatste minuut terwijl Miami ze wél verzilverde). Griffin is echt een krachtpatser maar mist wat finesse. Andere spelers die indruk maakten: Sweet Lou en Beverly. De laatste is echt één bonk energie. Wat een verdediger. Lou Williams kreeg de bal er van alle kanten soepeltjes in. Leuk om te zien!

Volgende wedstrijden op Ziggo: Rockets - Grizzlies en Celtics - Raptors. Ben benieuwd, zijn beide wedstrijden van een superteam tegen de middenmoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het probleem met het reguliere seizoen is dat het eigenlijk niet om de knikkers gaat en dat de schema's nogal kunnen verschillen in zwaarte per team. Als je dat tegenover het feit dat het seizoen nog jong is zet, lijkt het me nog wat vroeg om nu al over zeer grote verschillen te spreken of zogenaamde superteams. Laten we niet vergeten dat de cavs eigenlijk van te voren door iedereen als gedoodverfde favoriet voor de komende finale is gezet, waar zijn die nu?

Van de andere kant vind ik dat de celtics het erg goed doen, ondanks de superblessure en uitval van een van de nieuwe sterspelers daar tijdens de eerste wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:04
woutur schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:41:
De vrees voor superteams van voor het seizoen begon lijkt op dit moment wel terecht. GSW en HOU staan bovenaan (9-3 en 8-3) en aan de andere kust BOS en DET (10-2 en 8-3). Aan de onderkant zijn er 6 teams die het echt slecht doen. Daartussen zit een enorme middenmoot waarvan de resultaten enorm wisselen. Het kan alle kanten op. Zou het aan het eind van het seizoen zo simpel zijn als GSW vs BOS?
Ik vind dat er veel wedstrijden voor veel teams net verloren worden op een paar punten na, voor aantal teams is het vervelend dat ze sommige wedstrijden net hebben verloren ook van de teams die boven aan staan maar goed verliezen is verliezen. Nu is gisteren GSW - BOS geweest en hebben de groenen gewonnen, GSW maakte nog wel veel fouten vind ik tijdens die wedstrijd maar goed gewonnen is gewonnen. Het kan zo de ene of de andere kant op gaan. Wie dacht aan het begin van het seizoen dat Detroit zo hoog zou staan. Houston heeft thuis nog niet een sterke basis van gewonnen wedstrijden gelegd vind ik met 4-3 winst-verlies terwijl ze uit (bijna) alles winnen, ze hebben niet echt een thuis voordeel. Hopelijk kunnen de Wizards, Spurs en de Timberwolves nog een beetje aanhaken om het wat spannender te maken. Maar denk dat er altijd wel een aantal teams erbovenuit steken, dan een middenmoot en de slechtere teams op een afstand erachteraan. Mijn zwak voor de bulls houdt ook maar niet op... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb gisteren Raptors-Wizards gekeken. Geen beste wedstrijd. Wat een foutenfestijn. 3 puntpercentage van Toronto was om te huilen en het schotpercentage over het algemeen was echt niet goed. Ik ben best van een beetje run-and-gun maar dan moeten ze er wel in gaan. Ik heb nu aanvallen 3 keer heen en weer zien gaan binnen 30 seconden zonder score. Enfin, Wall was er niet bij. Positieve punten: Beal, Lowry en DeRozan. Dat zijn bijzondere spelers! Wist ik eigenlijk ook wel, maar om ze te zien spelen is gaaf. Beweeglijk, snel en creatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De Wizards spelen net als vorig jaar met alleen een iets verbeterde bank. Maar god, wat ik zit ik mij soms op te vreten bij die wedstrijden.

Backup Center Mahinmi gaat deze gouden generatie voor de Wizards gewoon de nek kosten op de lange termijn. Verschrikkelijke speler en bijna net zo overbetaald als Mozgov. Wat dachten ze bij het tekenen van die kerel zeg. Daarnaast begint de kritiek op Coach Brooks ook aan te zwellen. De ISO plays van Wall en Beal aan het einde van Q4 hebben nu al zeker drie wedstrijden ons de kop gekost en de bench rotation is ook verre van optimaal. En dan staan we nu 9-7 terwijl wij één van de makkelijkste startschema's hebben van de NBA. Tuurlijk, het is beter dan de 2-8 start van vorig jaar maar toen zat er midden in het seizoen een lange goede periode bij waar de Wizards erg veel wonnen (zelfs meer toen dan GSW in dezelfde periode).

Ik zie de Celtics en Cavs nu toch echt als topfavorieten.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan je dan ook maar beter met college basketbal bezig houden tijdens het regular season. Gaat echt nergens over NBA regular season en dat is er de meeste wedstrijden ook wel aan af te zien. Al lijken ook bij college de teams zich niet meer zo druk te maken over de plaatsing die ze krijgen in de playoffs. Alsnog is elke wedstrijd wel belangrijk maar misschien niet meer zo cruciaal als het 'vroeger' was/leek ...
De huidige 'power ranking' bij Sports Illustrated https://www.si.com/colleg...-villanova-michigan-state

Nog wel leuk/interessant artikeltje: "Twenty-five years after his Madison Square Garden debut, Shaquille O'Neal looks back on his first showdown with Patrick Ewing and examines his place in the pantheon of pivot."
https://www.si.com/nba/20...lakers-heat-patrick-ewing

Met:
SHAQ'S FANTASTIC FOUR: A MOTIVATIONAL LIE ABOUT THE ADMIRAL, SMITS GAVE HIM FITS

"I used to love [David] so much that I had to create a story to make me hate him. I finally confessed this to him last year. I used to tell everyone that when I was young I asked him for an autograph and he told me no. Wasn't true. He was the nicest guy in the world. I can't beat my friends up, but I can kill my enemies, so I had to make a story up in my head. It didn't work. That guy used to run me into the ground every time. Ran the floor, great body, soft touch, great team player.

"I worked out with Hakeem a few times, and he held back. He showed me a couple of moves, but when we played in the Finals [in 1995, when Olajuwon's Rockets swept Shaq's Magic], I was like, 'That's not what you showed me.' He had a lot of stuff."

I then expressed some surprise that Smits, far less celebrated today than the Ewing/Robinson/Olajuwon troika, was included in O'Neal's personal hall of horrors. But Shaq is emphatic. "Rik destroyed me every time. Oh, my God. Pick-and-pop, jump hook in the post, I couldn't stop that kid. If it wasn't for his foot problems, I probably [never would] have been able to stop him. When we played them in the [2000] Finals, I had to go back to some old tape. I saw that this guy used to kill me, so now that I'm here in the Finals, I got to kill him immediately so he understands this is a different Shaq."

O'Neal, then at the height of his powers, obliterated Smits and the Indiana Pacers, averaging a monster 38.0 points and 16.7 rebounds per game in the Lakers' six-game march to the title.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb de NBA app gedownload en kijk nu eens wat filmpjes op mijn Chromecast. Wat me opvalt is de slechte kwaliteit van de video. Het lijkt wel 640p op 15 Hz met codec-artifacten. Ik zat nog te spelen met de gedachte om een League pass te nemen maar niet met deze kwaliteit. Is dat beter als je een League pass hebt? Ter vergelijking: zelfde kwaliteit als ximopuerto op YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:44
Begint dit topic pas weer vanaf 14 april (start Playoffs) te leven? :+
woutur schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:09:
Ik heb de NBA app gedownload en kijk nu eens wat filmpjes op mijn Chromecast. Wat me opvalt is de slechte kwaliteit van de video. Het lijkt wel 640p op 15 Hz met codec-artifacten. Ik zat nog te spelen met de gedachte om een League pass te nemen maar niet met deze kwaliteit. Is dat beter als je een League pass hebt? Ter vergelijking: zelfde kwaliteit als ximopuerto op YouTube?
Welk YouTube kanaal bedoel je?
MLG Highlights of Ximo Pierto?

[ Voor 79% gewijzigd door Rivanov op 03-04-2018 08:42 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ha, check de laatste zin van mijn quote: Ximo.

Anyway, het Oosten is besloten en het Westen ligt nog vol open voor de play-offs. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Rivanov schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:40:
Begint dit topic pas weer vanaf 14 april (start Playoffs) te leven? :+

[...]

Welk YouTube kanaal bedoel je?
MLG Highlights of Ximo Pierto?
Late kick maar op YouTube is er echt heel veel te vinden met 10 minuten samenvattingen. MLG Highlights maar ook House of Highlights maken van nagenoeg elk team wel de samenvatting. Ximo doet het ook nog wel maar lijkt trager te zijn met uploaden.

Wat ik zelf met de Wizards altijd doe is de YouTube app in Android openen, zoeken op Wizards en dan met filter uploaddatum vandaag. Enige waar je voor moet oppassen is dat als je zoekt op Wizards meteen de eindstand zichtbaar is maar als je snel genoeg de filter erbij pakt, zie je de scores niet.

Over het basketbal zelf gaan we het maar niet hebben. ;( Wizards zijn 6-13 in de laatste 19 wedstrijden. Wat een matig seizoen. Het zou leuk zijn als ze het roer kunnen omgooien maar ik denk dat dit gewoon een round 1 exit wordt. Hopelijk wordt de boel dan eens goed opgeschud want het team presteert zo ondermaats.

[ Voor 9% gewijzigd door Robkazoe op 09-04-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Komende dagen nog even spannend in het Westen. Denver, Utah, Minnesota, New Orleans, Oklahoma en San Antonio strijden om de laatste 5 plekken. Denver moet bijvoorbeeld nog tegen Minnesota en San Antonio speelt nog tegen New Orleans. Dat zijn directe duels om de play-offs te halen!

Enfin, als ze het halen worden ze er even hard weer uitgeknikkerd door Houston en GSW :) Ik hoop dat Utah een play-off stunt kan uithalen. Ze spelen zo goed de laatste tijd dat ik het ze gun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

*O* Go Rockets *O*
Het is inderdaad lekker spannend in het westen met de laatste plekken nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:46:
*O* Go Rockets *O*
Het is inderdaad lekker spannend in het westen met de laatste plekken nog open.
Nog een voorkeur wie de Rockets in de eerste ronde krijgen?
woutur schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:57:
Komende dagen nog even spannend in het Westen. Denver, Utah, Minnesota, New Orleans, Oklahoma en San Antonio strijden om de laatste 5 plekken. Denver moet bijvoorbeeld nog tegen Minnesota en San Antonio speelt nog tegen New Orleans. Dat zijn directe duels om de play-offs te halen!

Enfin, als ze het halen worden ze er even hard weer uitgeknikkerd door Houston en GSW :) Ik hoop dat Utah een play-off stunt kan uithalen. Ze spelen zo goed de laatste tijd dat ik het ze gun!
Rockets wel ja. GSW, ik betwijfel het. Ze hebben behoorlijk wat blessures en sommige matchups kunnen ze maar beter vermijden (Thunder, Jazz).

[ Voor 57% gewijzigd door Robkazoe op 10-04-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als ik voor een easy road to championship ga, moeten ze proberen de lastige teams te vermijden. Ik denk dat de spurs en okc de grootste struikelblokken kunnen zijn en uiteraard portland, maar gezien het veld redelijk strak is in het westen kan het in feite alle kanten op gaan.
De matchup vs GSW lijkt me wel een hele leuke om te gaan zien, toch een beetje een showdown die groot spektakel kan hebben, al is het afwachten in hoeverre GSW nog gezond gaan zijn deze playoffs. De rockets zijn in recente playoff jaren in ieder geval door al mijn genoemde teams tenminste één keer uitgeschakelt.

Zoals het nu staat zou de weg als volgt zijn in mijn ogen:
Rd 1 vs MIN (timberwolves)
Rd 2 vs NOP (pelicans)
Rd 3 vs moeilijk.... toch maar GSW al kan het net zo goed portland zijn of okc (of de spurs)
Finale vs Raptors tenzij King james wederom het hele team op zijn schouders neemt, maar ik zie het nog niet gebeuren. En dan rockets championship in 5 games.

@Robkazoe En hoe ziet jouw weg van de wizards naar het kampioenschap eruit? 8)

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 10-04-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
@rockhopper

Wizards moeten dan op plek 7 weten te eindigen.
Rd 1 vs Boston Celtics. Wizards en Celtics hebben wel een kleine rivaliteit dus mogelijk dat zij een leuke katalysator zijn.
Rd 2 vs Milwaukee Bucks. Giannis heeft soms wel eens wedstrijden dat hij heel goed is maar dat zijn team niet presteert. Dan moeten de Wizards de Bucks makkelijk kunnen verslaan.
Rd 3 vs Toronto Raptors: En hopelijk choken ze dan weer net zo hard als [url=http://nbatitlechase.com/blog/wp-content/uploads/2015/04/Wizards-Fans-Hold-Up-Sweep-The-North-Sign.jpg[3 jaar geleden[/url].
Finals tegen de Rockets: Ach, als we hier al terecht komen dan is het een godswonder.

Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren. Het verstandigste zou zijn om plaats 8 te behouden, zodat we hoger in de draft zitten. Dan in ronde 1 gesweept te worden door de Raptors. Daarna lopen er duizenden Wizards fans boos de straat op. GM Ernie Grunfeld wordt ontslagen. We krijgen een nieuwe capabele GM die wat nuttigs gaat doen met de picks en daarnaast eens wat trades gaat doen zodat we een betere bank krijgen en we proberen het in 2018 gewoon nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 06-10 20:03

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik verwacht eerder dat Washington 7 wordt en Miami 8. Die staan nu allebei gelijk, maar Washington moet de laatste wedstrijd tegen Orlando en Miami tegen Toronto. Ik verwacht dat Washington wint en Miami verliest. Vervolgens herhaalt Toronto dat nog eens 4x voor een sweep. Wel zo fijn voor Miami, 5x op rij tegen Toronto ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Pff Denver - Minnesota voor laatste playoff plaats in de laatste avond van het reguliere seizoen, hoe episch is dat?

Ik zag dat de wiz nog even de celts gekontschopt hebben gisteren ;)

Oh en Russell Westbrook mag vanavond proberen 16 rebounds te pakken om voor de tweede keer een seizoen gemiddelde "triple double" te maken. :o

The Big O faalde hier trouwens in en kwam slechts 7 rebounds te kort om het twee seizoenen op rij te doen in 63-64

[ Voor 41% gewijzigd door rockhopper op 11-04-2018 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Robtimus schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:05:
Ik verwacht eerder dat Washington 7 wordt en Miami 8. Die staan nu allebei gelijk, maar Washington moet de laatste wedstrijd tegen Orlando en Miami tegen Toronto. Ik verwacht dat Washington wint en Miami verliest. Vervolgens herhaalt Toronto dat nog eens 4x voor een sweep. Wel zo fijn voor Miami, 5x op rij tegen Toronto ;)
Daar ga je! :)
rockhopper schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:26:
Pff Denver - Minnesota voor laatste playoff plaats in de laatste avond van het reguliere seizoen, hoe episch is dat?

Ik zag dat de wiz nog even de celts gekontschopt hebben gisteren ;)

Oh en Russell Westbrook mag vanavond proberen 16 rebounds te pakken om voor de tweede keer een seizoen gemiddelde "triple double" te maken. :o

The Big O faalde hier trouwens in en kwam slechts 7 rebounds te kort om het twee seizoenen op rij te doen in 63-64
Westbrook heeft het ruim gehaald. Vast met wat hulp van zijn teammies. Toronto mag tegen Washington en ik denk dat de Celtics daar niets op tegen hebben.

Denver @ Minnesota werd gisteren nog overtime ook. Wauw, spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

woutur schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:58:
[...]
Westbrook heeft het ruim gehaald. Vast met wat hulp van zijn teammies. Toronto mag tegen Washington en ik denk dat de Celtics daar niets op tegen hebben.

Denver @ Minnesota werd gisteren nog overtime ook. Wauw, spannend!
Spoiler much? j/k

Dat Westbrook het zou halen leek me wel binnen de mogelijkheden liggen. Hij had maandag ook al heel veel rebounds, niet iets waar teammates echt heel veel aan mee kunnen helpen maar ik vermoed dat hij vooral defensief aan het werk is geweest. Tja als je zo veelzijdig bent is dat natuurlijk goed te doen, petje af voor de superprestatie. Dan zijn er natuurlijk haters die het over statistic padding hebben (spelen om de/bepaalde statistieken te boosten en zo een vertekenend beeld geven van de kwaliteiten) maar het is één ding om het te willen en te bedenken, maar je moet toch van goede huize komen om het dan ook tot uitvoering te brengen.

Mijn voorspelling ronde 1:
West:
HOU-MIN HOU in 4
OKC-UTA OKC in 6
POR-NOP POR in 5 ... nop in 4 dus...
GSW-SAS SAS in 7

East:
TOR-WAS TOR in 4 (sorry rob)
CLE-IND CLE in 7 al hoop ik echt dat IND wint
PHI - MIA PHI in 5
BOS - MIL BOS in 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wel aardige verschuivingen nog op de laatste dag. Portland toch nog op 3 geëindigd :)
Hadden drie wedstrijden voorsprong toen ik voor het laatst de stand zag en een paar dagen terug stonden ze ineens 6e ipv 3e. Nog New Orleans ook als tegenstander ipv een Utah of Oklahoma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Weet iemand of je voor de play-offs maand een abonnement bij League pass kan afsluiten? En hoe zit dat dan met blackouts?

[ Voor 16% gewijzigd door woutur op 13-04-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

woutur schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:11:
Weet iemand of je voor de play-offs maand een abonnement bij League pass kan afsluiten? En hoe zit dat dan met blackouts?
Als je nu naar de site gaat krijg je een ad te zien ervoor. Er is een playoff abonnement voor 67.99€ alle playoff games en summer content, of 25.99€ per maand.

Enne... blackout? :?

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 14-04-2018 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

rockhopper schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:06:
[...]

Als je nu naar de site gaat krijg je een ad te zien ervoor. Er is een playoff abonnement voor 67.99€ alle playoff games en summer content, of 25.99€ per maand.

Enne... blackout? :?
Dat had ik ook gezien. Blackouts zijn wedstrijden die niet op League pass komen omdat ze nationaal uitgezonden worden. Dat lijken me er veel tijdens de play-offs. Zou je een maand Abo nemen per 1e van de maand of per ingangsdatum? Moet ik ook nog achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 16:19
Of ff via VPN en Mexico afsluiten.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

SuBBaSS

-has Ryzen

Vanaf 21:00 vanavond gaan we weer los! *O*

Heb er zin in! Denk dat ik nog een seizoen heb gehad waarin ik er zo "blank" in ging.
Zodoende niet echt 1 favoriet. Zie de cavs bijv. nog wel eens niet eens de conference finals halen (verdienen ze wmb. ook niet met die waardeloze verdediging van ze).
En hoop dat Utah het ver schopt. Dat team heeft me echt verrast qua spel en resultaten.

Beginnen met GSW-SA, ook niet verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Pass aangeschaft en ik cancel deze over een paar dagen weer. Ik had het er al eerder over in dit topic: de kwaliteit. Ondermaats. Blokkerige beelden die continue schakelen tussen kwaliteiten. Nooit wordt het echt haarscherp zoals ik het van Ziggo gewend ben. Teleurstellend dat een groot bedrijf als de NBA dit anno 2018 niet goed voor elkaar heeft. Ik cast overigens naar mijn chromecast via wifi en Android tv via draad. Gelukkig kan ik kostenloos opzeggen voor 21 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik kijk zelf altijd via de PS4 met de NBA app. Enig nadeel is wel dat je PSN account uit hetzelfde land moet komen als waar je de League Pass hebt aangeschaft. Ik vind dat eigenlijk nog de beste kwaliteit. Als je vanuit de browser kijkt, is de kwaliteit altijd een beetje wisselend. Als ik vanuit Internet Explorer en mijn laptop kijkt, gaat het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

woutur schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:28:
Pass aangeschaft en ik cancel deze over een paar dagen weer. Ik had het er al eerder over in dit topic: de kwaliteit. Ondermaats. Blokkerige beelden die continue schakelen tussen kwaliteiten. Nooit wordt het echt haarscherp zoals ik het van Ziggo gewend ben. Teleurstellend dat een groot bedrijf als de NBA dit anno 2018 niet goed voor elkaar heeft. Ik cast overigens naar mijn chromecast via wifi en Android tv via draad. Gelukkig kan ik kostenloos opzeggen voor 21 april.
Tja NBA is toch voornamelijk een Noord Amerikaans feestje, alles daarbuiten is "erbij" en dus geen hoge prioriteit. Ik zou ook verwachten gezien de forse prijzen dat ze hun zaakjes beter voor elkaar zouden hebben. Maar bij cross-tv (ofzoiets) dat ik voor m'n vader aan heb mogen schaffen kost ook 10 euro per wedstrijd/120 pj en daar is de wedstrijd maar een week te zien, de kwaliteit matig en het aantal platforms waar je kan kijken super onduidelijk. Met andere woorden: het kan altijd erger.

Eerste wedstrijd ronde gehad: opvallende dingen: cavs verloren, rockets en celtics hadden beide een zware kluif. Belooft een leuk feestje te gaan worden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zaterdagavond/nacht prima de Raptors kunnen volgen. Wel 720p (en niet 1080p zoals ik van MLB ben gewend) maar absoluut geen problemen met streamen. In Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apple TV ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik denk dat mijn verwachting wat hoger ligt dan die van jullie dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

woutur schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:53:
Ik denk dat mijn verwachting wat hoger ligt dan die van jullie dan :)
Welk trimester zit je in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

rockhopper schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:02:
[...]

Welk trimester zit je in? :+
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Was een flauw zwangerschapsgrapje (je was in verwachting enzo)

Net even samenvatting van heat vs sixers gezien, leuke wedstrijd. Wade was goed in vorm, de sixers missen hun centre wel. Vanavond nog twee spannende wedstrijden (ik verwacht dat de raptors een walkover krijgen) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Er mag komende zomer eens goed gekeken gaan worden naar de Wiz-roster, salaries en wat trades uitgevoerd worden want met dit team kom je echt nergens. En het rotte is ook nog dat de goede spelers deze zomer weglopen:
- Mike Scott heeft echt een dikke meerwaarde voor zo'n beetje elk team. Maar had slechts 1 jaar getekend en loopt deze zomer dus gewoon als een Free Agent weg.
- Ty Lawson heeft een goed seizoen gehad in China. Speelt nu nog een paar wedstrijden mee met de Wizards maar is ook een free agent. En na zijn 16 punten en 8 assists zijn er zat anders teams die hem wel een contract kunnen aanbieden.
En de Wizards zelf zitten dik over de cap heen, dus kunnen niets. Geen bird rights, niks.

En ondertussen hebben we nog toppers Jodie Meeks (gepakt met prestatie bevorderende middelen) voor 3,5 miljoen, Jason Smith (5,4 miljoen) en Marcin Gortat (13,5 miljoen) zitten die waarschijnlijk geen potten meer gaan breken voor 2018-2019 in de boeken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wizards comeback kids :) Twee gave wedstrijden waarin ze eindelijk eens naar hun potentie/talent spelen. Vooral de 3e wedstrijd was er ééntje om de vingers bij af te likken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ondertussen zijn de Portland Trailblazers met verrassend weinig weerstand aan de kant geschoven door de Pelicans. Geen POR - NO meer :) Als alles naar verwachting loopt komen die de Golden State Warriors tegen volgende ronde.

Ik heb gisteren (live, met verassend goede kwaliteit) twee wedstrijden gezien, BOS - MIL en GSW - SAS. Boston begon slecht, schoten vielen gewoon niet. In de tweede helft een geweldige comeback gemaakt die ze niet af konden maken. Zeker de break met nog 10 seconden ofzo te gaan die geblocked werd mogen ze zich best aanrekenen. MIL maakte het koelbloedig af!

GSW was gisteren ook een tandeloze tijger. Man man, wat een turnovers. Ik geloof dat er in de eerste 5 minuten al 5 turnovers waren. Green als guard wordt ik ook niet zo warm van. Als hij dan nog driepunters gaat proberen ben ik klaar met em. Durant was ook vrij onzichtbaar, ik zag op gegeven moment dat hij scoreleader was met 10 punten. Was een beetje langs me heen gegaan. Waar ze eerder net altijd een passje meer gaven voor de makkelijke punten, zag ik dat gisteren niet. Bij SA liepen de routiniers de ballen er prima in. De schoten vielen en alles leek makkelijker te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:31
Pfoe, mooie play-offs gaan dit worden denk ik!
GSW best wel weer overtuigend, Rockets ook. Vraag me af hoe ver de Cavs gaan komen...

Andere vraag: hebben jullie een goed adres om jerseys te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://www.nbastore.eu is het officiele verkoopkanaal van NBA in Europa. Maar wel erg prijzig. Als je zelf ooit nog eens naar de VS gaat, zijn de shirtjes bij de stadions vaak een heel stuk goedkoper (ook mede vanwege de dollarprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

acidd91 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:45:
Pfoe, mooie play-offs gaan dit worden denk ik!
GSW best wel weer overtuigend, Rockets ook. Vraag me af hoe ver de Cavs gaan komen...

Andere vraag: hebben jullie een goed adres om jerseys te kopen?
Er zijn vaak wel goedkope namaak te vinden met een beetje zoekwerk, al weet ik niet in hoeverre dit grijze import is of zelfs helemaal niet toegestaan. De echte zou ik in Europa niet halen, veel te prijzig, al is prijzig natuurlijk ook weer persoonlijk wat je er voor over hebt.

De Cavs doen het beter dan verwacht, maar ik denk dat James straks opgebrand is tegen de tijd dat het finale tijd is, misschien al eerder. Ik vermoed dat aan de west kant in de volgende ronde GSW - Rockets de uiteindelijke winnaar gaat opleveren. (yes, ik hou van op de zaken vooruitlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Er zijn vaak wel goedkope namaak te vinden met een beetje zoekwerk, al weet ik niet in hoeverre dit grijze import is of zelfs helemaal niet toegestaan. De echte zou ik in Europa niet halen, veel te prijzig, al is prijzig natuurlijk ook weer persoonlijk wat je er voor over hebt.

De Cavs doen het beter dan verwacht, maar ik denk dat James straks opgebrand is tegen de tijd dat het finale tijd is, misschien al eerder. Ik vermoed dat aan de west kant in de volgende ronde GSW - Rockets de uiteindelijke winnaar gaat opleveren. (yes, ik hou van op de zaken vooruitlopen)
Westen is wel redelijk duidelijk. Ik zie de Rockets en Warriors dit niet uit handen geven. Matchup voor Utah is niet best (hadden beter de Warriors kunnen hebben). En de Pelicans tegen de Warriors is op zich prima maar dan moet Cousins wel spelen. Dan hebben ze een frontcourt probleem.

Cleveland staat ook wel vast denk ik. Ik denk ook wel dat James zometeen opgebrand is. Relatief matig roster en moet alles zelf opknappen. Ik had zelf wel verwacht dat de 76-ers over Boston heen zou lopen maar Boston blijft goed spelen. Verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Robkazoe schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Westen is wel redelijk duidelijk. Ik zie de Rockets en Warriors dit niet uit handen geven. Matchup voor Utah is niet best (hadden beter de Warriors kunnen hebben). En de Pelicans tegen de Warriors is op zich prima maar dan moet Cousins wel spelen. Dan hebben ze een frontcourt probleem.

Cleveland staat ook wel vast denk ik. Ik denk ook wel dat James zometeen opgebrand is. Relatief matig roster en moet alles zelf opknappen. Ik had zelf wel verwacht dat de 76-ers over Boston heen zou lopen maar Boston blijft goed spelen. Verrassend.
Rob, als je ergens tijd en de wedstrijd vindt: kijk de tweede wedstrijd GSW - NOP. Jij bent volgens mij wel van de uptempo run-n-gun wedstrijden. Die wedstrijd is écht verbluffend. Moordend tempo aan beide kanten!

De Jazz geven zich klaarblijkelijk ook niet zomaar gewonnen, leuk! Die gaan nu tweemaal thuis spelen. Toronto moet wat zuiniger met de bal omgaan en dan winnen ze de wedstrijd van vanavond ook vast wel.

Mijn team, Boston, speelt vanavond de tweede wedstrijd tegen PHI. De eerste wonnen ze vrij gemakkelijk, wat me verbaasde. Echter toen ik de wedstrijd keek zag ik dat ze wel heel veel moeilijke schoten erin legde. Zoveel geluk heb je vast geen tweemaal. Ik laat me verrassen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46

Jebus4life

BE User

Wow, had echt niet verwacht dat Cleveland Toronto zou sweepen (zeker niet nadat ze met de hakken over de sloot voorbij de Pacers waren geraakt).

De Sixers winnen zowaar de vierde wedstrijd tegen Boston (ik heb de derde gezien, man man, over een overwinning weggooien gesproken, een turnover bij een ingooi op 7 seconden van het einde 8)7 ) Door het ontbreken van Irving had ik echt verwacht dat de Sixers "makkelijk" de conference finals zouden halen, maar met nog 2 thuiswedstrijden gaat Boston dit wel vrij makkelijk redden, vermoed dat ze het morgen ook gewoon al afmaken.

(Embiid is toch echt wel een beest trouwens, alleen mis ik toch nog wat kwaliteit/maturiteit in het algemeen in die ploeg)

[ Voor 9% gewijzigd door Jebus4life op 08-05-2018 09:19 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jongens jongens, LeBron... Onwaarschijnlijk dat de Cavs gewoon nog in de playoffs zitten...

Ik acht de kans bijna onbestaande dat ze de finals winnen (halen zou al ongelofelijk zijn op dit moment), maar als ze dat zouden doen moet gwn dag ganse team z'n ring maar aan LeBron geven want...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is knap wat ie allemaal doet, zeker gezien het team dat ie (niet) heeft. Maar ik zie ze de finale niet halen, laat staan winnen.
Hopelijk pakken vanavond de rockets alvast de eerste finaleplaats oOo *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Denk dat de Cavs het uiteindelijk wel halen om in de finale te komen. Mighty James is daar te goed voor. De finale ansich winnen wordt een ander verhaal.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik vrees eerlijk gezegd dat ze in Boston alsnog verslagen worden.
Het kan niet allemaal van hem afhangen, hoe magistraal de beste man ook is.
Maar goed, ze zijn natuurlijk wel gegroeid als team (halverwege dit seizoen had niemand dit voor mogelijk gehouden gezien de resultaten) en er zitten toch wel een aantal goede spelers bij. Helaas niet altijd even consistent (en ook niet logisch: wie verwachtte bijv. Korver ineens als rim-protector)? :P

Laat me graag verrassen, maar heb er (dus) wel een beetje een hard hoofd in voor ze.

Wel zeer verrassende verrassende play-offs en spannende series.
In West heb ik een lichte voorkeur voor de Rockets. GS is met hun line-up sowieso een team dat in de finale hoort eigenlijk (imo) en op basis daarvan gun ik het ze minder (ja k*treden, ik weet).
Maar goed, nu CP3 er niet bij is scheelt het wel een hele hoop voor ze. Die was niet echt onbelangrijk zeg maar. Nou moet Harden er weer harder aan trekken. En blijven verdedigen, iets wat niet altijd het geval is bij hem. Zo menig aanval dat hij een weergaloze score maakt, z'n mannetje laat lopen en meteen een tegenscore veroorzaakt. Dat schiet niet op natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 06-10 20:03

Robtimus

me Robtimus no like you

Houston is vanacht enorm in elkaar gestort. Ik had al gezien wat de uitslag was, maar bij rust kon ik gewoon niet geloven dat dat kon kloppen. Voor rust 61 - 51 voorstaan, om het na rust weg te gooien met 25 - 64.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor mij een tegenvaller inderdaad. Nou ja ze hebben het zelf uit handen gegeven, al is gsw thuis toch al bijna onverslaanbaar, zonder Chris Paul is het bijna niet te doen. Hopelijk is ie er de volgende wedstrijd wel bij anders blijft het weer zo'n "what if" verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rockets - Cavs hoop ik op.
Vind Curry en Green echt :r :r

En heel benieuwd waar LeBron volgend jaar speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

He did it again!

Gewoon 48 minuten spelen.
Zoals gezegd, had het eigenlijk niet meer verwacht maar toch Cavs in de finale.
Fenomeen is de man toch ook...
Heeft natuurlijk een aantal best redelijke spelers om zich heen, maar dit team zou zonder hem niet eens in de play-offs gestaan hebben.

Hoop nu eigenlijk ook op de Rockets als tegenstanders, maar kan nog wel eens lastig voor ze worden..
Paul doet deze ronde niet meer mee toch? Zou een grote aderlating zijn, die hebben ze echt wel nodig.
Harden is ook fenomenaal maar wat laat die man (nog) veel op gebied van verdediging liggen.
Maakt waanzinnige scores en laat de aanval erop z'n mannetje gewoon makkelijk scoren.

Nou ja, maakt ook allemaal niet uit, Rockets/ Warriors: ze zullen beiden verslagen moeten worden. (y)
matthijst schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:56:

En heel benieuwd waar LeBron volgend jaar speelt.
Ja dat wordt heel interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
LeBron gewoon door naar de Finals, 8x op rij. Blijft toch een prestatie op zich. Uiteindelijk hebben de Celtics dit echt aan zichzelf te danken. Ze schoten zo slecht, vooral op het einde. Cavs zonder LeBron zou in de huidige league ergens op positie 6 t/m 9 eindigen denk ik. Net wel/niet playoffs, meer echt niet. En dan blijft het ook wel een nette prestatie wat LeBron doet. Het roster van Cleveland zit financieel gezien heel slecht in elkaar met veel te dure spelers en weinig goedkope goede spelers. Als LeBron dezelfde support/spelers heeft als GSW dan had hij allang zes kampioenschappen gehad.

Vanavond de laatste WCF. Ik hoop de Rockets, ik denk dat het de Warriors worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 28-05-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De Rockets halen minder uit thuiswedstrijden dan de andere teams. Toch is het mijn team en ik hoop ook dat ze het redden, al heb ik er een zwaar hoofd in, zeker als Paul er niet bijzit.

Erg leuk om te zien dat beide semi naar game 7 zijn gegaan, dat is goed voor de sport en laat zien dat de teams aan elkaar gewaagd zijn al zijn niet alle teams op volle sterkte.

Verder petje af voor lbj, knap hoe hij zijn team wederom een ronde verder heeft gedragen en een overwinning eruit sleept in het hol van de vijand. Ik vermoed dat hij weg gaat uit Cleveland, misschien wel omdat het roster er zo slecht uitziet in Cleveland, maar dan vraag ik me weer af waar hij naar toe zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

rockhopper schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:36:
De Rockets halen minder uit thuiswedstrijden dan de andere teams. Toch is het mijn team en ik hoop ook dat ze het redden, al heb ik er een zwaar hoofd in, zeker als Paul er niet bijzit.

Erg leuk om te zien dat beide semi naar game 7 zijn gegaan, dat is goed voor de sport en laat zien dat de teams aan elkaar gewaagd zijn al zijn niet alle teams op volle sterkte.

Verder petje af voor lbj, knap hoe hij zijn team wederom een ronde verder heeft gedragen en een overwinning eruit sleept in het hol van de vijand. Ik vermoed dat hij weg gaat uit Cleveland, misschien wel omdat het roster er zo slecht uitziet in Cleveland, maar dan vraag ik me weer af waar hij naar toe zou gaan.
Als the Bearded man wat meer defense zou spelen, dan denk ik dat ze wel door kunnen gaan.
Echt een top speler, maar kan daar nog veel in winnen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hij moet nog altijd groeien, als hij meer defensief speelt en de bank draagt veel bij met scoren kan het makkelijk, maar dit is toch wel een hele zware wedstrijd met echt alles of niks als resultaat. De gsw is ook niet je ordinaire 13 in een dozijn team, zij weten wat er nodig is om te winnen en hoever je moet gaan. Paul is denk ik het hongerigst van alle rockets (al snakken ze allemaal naar een titel)
Nou ja morgenvroeg weten we meer. Go Rockets *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Heb vroeger wel vaker afgegeven op de defense van Harden. Maar nu tegen GSW, draait hij best aardig mee. Hij zal nooit een All Defense speler worden, maar zijn inzet is echt beduidend beter. Er wordt heel vaak door Curry of Durant de mismatch gezocht met Harden omdat hij de minste verdediger is van het roster. Maar dat komt gewoon omdat de andere spelers veel beter zijn in verdedigen. Paul is 9x All Defense, Capela heeft dusdanig snelle voeten dat hij ook prima de guards kan verdedigen, Ariza verdient zijn hele leven al brood met 3&D. Tis echt stukken beter dan vorig seizoen toen er werd geroepen dat Harden MVP had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De discussie mvp kunnen we maar beter laten voor wat het is. Westbrook zet bijna een identiek seizoen neer als vorig jaar en zit geeneens in de top 3. Er is altijd wel ruimte voor discussie, over het reguliere seizoen hoop ik dat Harden 'm eindelijk krijgt, qua playoffs steekt LBJ er toch wel met kop en schouders bovenuit.

Zo is er ook de discussie wie nou de goat is, MJ? Bill Russel? LBJ? Chamberlain? Lastig vergelijken omdat ze niet tegelijk gespeeld hebben en uit andere generaties komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:43:
De discussie mvp kunnen we maar beter laten voor wat het is. Westbrook zet bijna een identiek seizoen neer als vorig jaar en zit geeneens in de top 3. Er is altijd wel ruimte voor discussie, over het reguliere seizoen hoop ik dat Harden 'm eindelijk krijgt, qua playoffs steekt LBJ er toch wel met kop en schouders bovenuit.
Om toch nog een beetje erop in te gaan:
In dat opzicht zit er een behoorlijk verschil in 2016-2017 Westbrook en 2017-2018 Westbrook.

2016-2017 Westbrook: Eerste keer dat er een Triple Double over een heel seizoen plaatsvindt in 40 jaar tijd. OKC mist kwaliteit maar wordt door Westbrook gedragen naar de playoffs. In dat opzicht, terecht dat hij MVP wordt ondanks dat er al geluiden zijn dat zijn stats "leeg" zijn. Zonder Westbrook had OKC nooit de playoffs gehaald > MVP waardig. Daarnaast had Harden een vergelijkbaar seizoen. Alleen was Harden zo slecht defensief bezig dat hij menig aflevering vulde voor Shaqtin a Fool.

2017-2018 Westbrook: Hij herhaalt bijna het kunstje van de Triple Double. Echter, OKC heeft nu ook Melo en PG13. Ondanks dat boost in goede spelers, vertaalt dat niet in een veel beter regulier seizoen. Zowel Melo als PG13 laten beduidend minder goede seizoenen zien. Oftewel: teamprestaties zijn minder, andere sterspelers lijden onder Westbrook en zijn lege stats > MVP onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Game 1 from Oakland: Thursday, May 31, 9 p.m. ET
Game 2 from Oakland: Sunday, June 3, 8 p.m. ET
Game 3 from Cleveland: Wednesday, June 6, 9 p.m.
Game 4 from Cleveland: Friday, June 8, 9 p.m. ET
Game 5* from Oakland: Monday, June 11, 9 p.m. ET
Game 6* from Cleveland: Thursday, June 14, 9 p.m. ET
Game 7* from Oakland: Sunday, June 17, 8 p.m. ET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Helaas geen Nederland vriendelijke tijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Irritant inderdaad.
Doe hetzelfde als elk jaar: alleen beslissende wedstrijden live kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Live by the three, die by the three. Erg jammer. Zag er uit als een winbare game bij de Rockets. Ik vrees dat het niet zo'n hele boeiende finale gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

rockhopper schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:43:

Zo is er ook de discussie wie nou de goat is, MJ? Bill Russel? LBJ? Chamberlain? Lastig vergelijken omdat ze niet tegelijk gespeeld hebben en uit andere generaties komen.
Tijdperken vergelijken is echt zo moeilijk natuurlijk.
Voor Chamberlain hebben ze de regels aangepast om zijn dominantie in te perken, eigenlijk zou je (imo) dan de onbetwiste GOAT moeten zijn (maar ik ben ook totaal geen kenner, ik geniet af en toe van een wedstrijdje mee te pikken).

Nuja, waarom moet er een GOAT zijn? In dit tijdperk is James gewoon onbetwist de beste, net zoals MJ dat in zijn tijdperk was, enzoverder... Net zoals de discussie van wie de beste voetballer aller tijden was. Dan denk ik: laat ieder z'n eigen tijdperk maar hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Robkazoe schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Om toch nog een beetje erop in te gaan:
In dat opzicht zit er een behoorlijk verschil in 2016-2017 Westbrook en 2017-2018 Westbrook.

2016-2017 Westbrook: Eerste keer dat er een Triple Double over een heel seizoen plaatsvindt in 40 jaar tijd. OKC mist kwaliteit maar wordt door Westbrook gedragen naar de playoffs. In dat opzicht, terecht dat hij MVP wordt ondanks dat er al geluiden zijn dat zijn stats "leeg" zijn. Zonder Westbrook had OKC nooit de playoffs gehaald > MVP waardig. Daarnaast had Harden een vergelijkbaar seizoen. Alleen was Harden zo slecht defensief bezig dat hij menig aflevering vulde voor Shaqtin a Fool.

2017-2018 Westbrook: Hij herhaalt bijna het kunstje van de Triple Double. Echter, OKC heeft nu ook Melo en PG13. Ondanks dat boost in goede spelers, vertaalt dat niet in een veel beter regulier seizoen. Zowel Melo als PG13 laten beduidend minder goede seizoenen zien. Oftewel: teamprestaties zijn minder, andere sterspelers lijden onder Westbrook en zijn lege stats > MVP onwaardig.
Die triple doubles van Westbrook waren ook een farce.
Defensive rebounds raken al zijn medespelers bijv expres niet aan zodat hij hem kan pakken.

Zag laatst ook bij LBJ dat hij einde wedstrijd in een keer een hele hoop passes naar buiten naar de 3 punt schutters gaf omdat hij nog maar op 8 assists stond. Alles om die statistiek te halen, een beetje overbodig als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Cav vs Celtics -O-
Tja geen CP3 op de vloer, dan is de strijd niet langer gelijk. Het hoort er helaas bij.
Nu gsw kampioen in 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
kevlar01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:38:
Zag laatst ook bij LBJ dat hij einde wedstrijd in een keer een hele hoop passes naar buiten naar de 3 punt schutters gaf omdat hij nog maar op 8 assists stond. Alles om die statistiek te halen, een beetje overbodig als je het mij vraagt.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Robkazoe schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:02:
Live by the three, die by the three. Erg jammer. Zag er uit als een winbare game bij de Rockets. Ik vrees dat het niet zo'n hele boeiende finale gaat worden.
27 3-punters op rij gemist, Houston.
Mooi record :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
kevlar01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Die triple doubles van Westbrook waren ook een farce.
Defensive rebounds raken al zijn medespelers bijv expres niet aan zodat hij hem kan pakken.
Dat is ook zeker waar. Maar dat zeg ik. Vorig seizoen was het nog uniek. Dit seizoen prik je er makkelijker doorheen doordat OKC zo ondermaats presteert.
Daar ben ik het niet helemaal met jou eens.
http://www.espn.com/nba/history/leaders/_/stat/assists
LBJ is altijd al een goede passer geweest. Kijk ook naar het lijstje. De enige niet Point Guard die erop staat in LBJ. LBJ zal echt niet een belangrijke wedstrijd laten verliezen omdat hij perse een triple double wilt halen. Verschil met een rebound en een assist, is dat je rebounds nog kan forceren. Een assist kan je daarnaast niet forceren. Als je passt, maar je teammaat mist hem dan heb je geen assist en geen punten.

Tel daarbij op: Dit seizoen (dus regulier) heeft hij 18 triple doubles gehaald en 17 bijna triple doubles (7 t/m 9 assists of rebounds). Dan is een speler als LBJ wel echt een slechte statpadder. LBJ geeft echt niets om dit soort dingen. De enige dingen waar LBJ om geeft zijn:
- Kampioenschappen
(hele hoop niets)
- MVP's
- 38K punten hebben aan het einde van zijn carriere (Kareem)
- 30K punten, 10K assists, 10K rebounds aan het einde van zijn carriere.
Dat zijn de dingen die een speler legendarisch maken. Niet één seizoen een triple double draaien en vervolgens in de eerste ronde uitgeschakeld worden met de playoffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Robkazoe schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Dat is ook zeker waar. Maar dat zeg ik. Vorig seizoen was het nog uniek. Dit seizoen prik je er makkelijker doorheen doordat OKC zo ondermaats presteert.

[...]

Daar ben ik het niet helemaal met jou eens.
http://www.espn.com/nba/history/leaders/_/stat/assists
LBJ is altijd al een goede passer geweest. Kijk ook naar het lijstje. De enige niet Point Guard die erop staat in LBJ. LBJ zal echt niet een belangrijke wedstrijd laten verliezen omdat hij perse een triple double wilt halen. Verschil met een rebound en een assist, is dat je rebounds nog kan forceren. Een assist kan je daarnaast niet forceren. Als je passt, maar je teammaat mist hem dan heb je geen assist en geen punten.

Tel daarbij op: Dit seizoen (dus regulier) heeft hij 18 triple doubles gehaald en 17 bijna triple doubles (7 t/m 9 assists of rebounds). Dan is een speler als LBJ wel echt een slechte statpadder. LBJ geeft echt niets om dit soort dingen. De enige dingen waar LBJ om geeft zijn:
- Kampioenschappen
(hele hoop niets)
- MVP's
- 38K punten hebben aan het einde van zijn carriere (Kareem)
- 30K punten, 10K assists, 10K rebounds aan het einde van zijn carriere.
Dat zijn de dingen die een speler legendarisch maken. Niet één seizoen een triple double draaien en vervolgens in de eerste ronde uitgeschakeld worden met de playoffs.
Je hebt wel een punt.

Het grappig is dat LBJ soms gewoon de rol als point guard opeist, zijn passes zijn verder ook wel functioneel.
Dat van die wedstrijd laatst viel me wel op, weet niet of hij er bewust mee bezig was, maar oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je vergeet dat LBJ ook nog "the ghost" najaagt (MJ). Maar zoals al eerder gezegd, hij is zeker de goat van deze generatie. Jammer dat het seizoen nu wel voorbij is, dit zie ik de cavs niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 10:32
NEEEEEEE.
spoiler: Bevat score voor game 1
Hill mist 2e FT bij 107-107 stand in 4Q en 4s op de klok....... :F

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chief schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 05:32:
NEEEEEEE.
spoiler: Bevat score voor game 1
Hill mist 2e FT bij 107-107 stand in 4Q en 4s op de klok....... :F
spoiler:
gelukkig hadden ze de aanvallende rebound.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

spoiler:
Jongens jongens. LeBron moet toch compleet gek worden met deze koekenbakkers naast hem...

[ Voor 30% gewijzigd door Jebus4life op 01-06-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Beetje overbodig die spoiler tags?
Kijk gewoon niet in dit topic tot je de wedstrijd gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het moet niet veel gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

rockhopper schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:45:
Het moet niet veel gekker worden.
Nou.... Echt ongelooflijk, wat een dwarrel was JR daar toch! Hij schijnt bij de Knicks ook eens zo'n blackout gehad te hebben.
Niemand kan in z'n hoofd kijken, maar schijnbaar dacht hij dat ze voor stonden (hoe lastig is het de score bij te houden met zo'n jumbotron boven je bakkes).
En dan komt hij met een verklaring in de trant van: "Durant had al 4 blocks, ik gunde hem z'n 5e niet". 8)7

Deze hadden ze natuurlijk moeten hebben, GS was vrij waardeloos aan het schieten (dat zal anders worden).
Overigens schoten de meeste Cavs ook waardeloos (qua 3 punters).
Wel heel groot verschil in rebounds. Daar liet de grote Durant toch ook 'nogal' steken vallen. Hoe vaak hij wel niet uitbokste. Onbestaanbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:26
Nou..na de eerste 2 wedstrijden in Oakland zat het er al een beetje in, een sweep en dat is dus ook gebeurt. Slechtste finale reeks in jaren. Had eigenlijk op Houston - Cleveland gehoopt, wat een veel mooiere/opender strijd zou worden. Op naar het nieuwe seizoen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

En dan is het 'zomaar' weer afgelopen ja!
Eerlijk is eerlijk: komt niet als een verrassing deze sweep, maar had er persoonlijk wel iets meer van verwacht na best enerverende series hiervoor.

Nou begint het lange wachten weer.
En tussendoor al het gezever over het al dan niet bezoeken van het witte huis door de kampioenen.
Ben daar nu al zat van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tja LBJ zat er na de eerste finals game wel doorheen. Dat zal een flinke mentale tik geweest zijn en ook een flinke letdown van zijn team. Hij heeft daarna zijn hand bezeert (harde vuistslag tegen locker?) waardoor deze gebroken is. Nou het maakt zijn prestaties in de drie wedstrijden daarna des te indrukwekkender, maar het was wel duidelijk dat ze 'm niet gingen winnen.
Houston Cavs zou inderdaad leuker zijn, of Boston - Houston, eigenlijk alle versies zonder gsw. Maar goed in feite mankeert er met alle teams wat qua blessures (inclusief gsw) dus het was sowieso een beetje een verloren jaar. *sigh* als 3CP nou niet geblesseerd geraakt was.... Nou ja volgend jaar dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Nog iets meer dan een dag, en dan begint de draft. En dan nog 10 dagen voordat Free Agency gestart kan worden.

Qua draft wordt het voor de Wizards echt duimen. Als zij met hun 15th pick Robert Williams krijgen, mogen ze denk ik blij zijn. Is Williams niet beschikbaar, dan is de pick voor de Wizards eigenlijk waardeloos geworden. Wizards hebben echt een goede rookie center nodig en na Williams is de spoeling dun.

Qua Free Agency ben ik vooral benieuwd naar:
- Waar gaat LeBron James heen? Rockets, 76-ers, Lakers?
- Waar wordt Kawhi Leonard naar toe getrade? Lakers schijnt zijn voorkeur te hebben. Maar de Spurs hebben de touwtjes in handen.
- Paul George wilt naar de Lakers toe. Maar schijnt ook de Thunder niet uit te sluiten.

Ben zelf benieuwd of LeBron + Kawhi + PG13 daadwerkelijk gaat werken bij de Lakers. Lakers moeten dan zo'n beetje alles traden, restricted free agents laten gaan dat ze eigenlijk niets meer overhouden. Als je kijkt bij GSW, daar hebben ze eigenlijk een zesmansteam (Curry, Klay, KD, Draymond, Iggy en Livingston) gevuld met rookies en veteranen die voor een minimum spelen. Lakers hebben dit jaar hun eerste ronde draftpick niet en zoveel veteranen zijn er niet free agent (alleen Jamal Crawford die echt al vet oud is en Rudy Gay zouden daarvoor in aanmerking komen).

En ondertussen ook al weer de eerste trade die begonnen is:
Mozgov + 2x second round picks van de Nets => Hornets
Dwight Howard => Nets

Toch echt wel een dikke win voor de Nets. Ze zijn eindelijk van één van de slechtste contracts af in Mozgov en het heeft ze slechts 2 second rounds picks gekost. En ze krijgen daar Dwight Howard voor terug die wellicht iets overbetaald is. Maar met 16,6 ppg (op 55% fg) en 12,5 rpg nog altijd erg productief. Tel daarbij op dat dit laatste jaar is van zijn contract wat zijn "value" voor een trade voor de tradedeadline ook nog wat omhoog helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En de NBA is officieel kapot nu dat DeMarcus Cousins naar de Warriors toe gaat. RIP NBA. Volgend jaar lekker de NBA boycotten. Tenzij je fan bent van GSW. Dan kun je 82 wedstrijden + 16 wedstrijden in de playoffs kijken hoe jouw team een kampioenschap pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 10:32
Ik snap dat echt niet van DeMarcus. Hij levert miljoenen in om een ring "op te halen". Het betreft hier een 1-jarig contract en dus kan GSW hem volgend jaar niet meer dan 120% bieden van zijn huidige salaris. Als hij een enigzins normaal seizoen draait na zijn blessure is hij veel meer waard dan dat.
GSW heeft nu in principe 5 All-Stars in de starting 5......... Wie gaat er nog kijken?!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

MrScratch

I am rubber, you are glue

Tjsa, vanuit Cousins is het wel te begrijpen. Hij heeft nog niet echt bij een grote contender kunnen spelen en nu zal hij dat vrijwel zeker wel gaan mee maken. Ik snap wel dat er spelers zijn die dat willen. Dat lijkt me ook de reden dat Durant daar is heengegaan. Voor de NBA is het niet leuk inderdaad, het evenwicht is nu volledig weg.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de spanning hoef je het niet meer te doen. Ik snap de overstap van James naar de Lakers nog niet helemaal. Zoveel talent zit daar toch ook niet om kampioen te worden? Ik begrijp dat de Lakers naam een enorme aantrekkingskracht heeft maar de laatste jaren was het 'meh'.

En dan die Cousins.. Sowieso jammer dat hij weggaat bij de Pelicans, dat vond ik nog wel een mooi team. Rondo voor de assists, Cousins en Davis voor het spektakel en Jrue en Mirotic zijn ook welkome aanvullingen :(

Aan de andere kant kijk ik écht écht uit naar de Celtics met Irving en Hayword weer terug. Als de jonge generatie zich ook nog blijft ontwikkelen (Brown en Tatum) dan is dat toch ook wel elke keer genieten!

Nou ja, voor het begin van volgend seizoen toch maar even mijn connecties in Mexico aanspreken voor een League Pass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chief schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:16:
Ik snap dat echt niet van DeMarcus. Hij levert miljoenen in om een ring "op te halen". Het betreft hier een 1-jarig contract en dus kan GSW hem volgend jaar niet meer dan 120% bieden van zijn huidige salaris. Als hij een enigzins normaal seizoen draait na zijn blessure is hij veel meer waard dan dat.
GSW heeft nu in principe 5 All-Stars in de starting 5......... Wie gaat er nog kijken?!
Ik snap het heel goed. Die gasten verdienen bedragen die je, met een beetje normaal met geld omgaan, je hele leven niet meer op maakt. Seizoen na seizoen na seizoen.
Een keer een ringetje halen, lijkt me een prima afweging. Hij verdient nog stééds 5miljoen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
Chief schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:16:
Nog erger, het zijn alle vijf All-NBA spelers. Steph/Durant = 1st team, Cousins/Draymond= 2nd Team, Klay = 3rd team. En dan hebben ze ook nog Iguodala van de bank die meerdere all-defensive, en natuurlijk een finals mvp in de zak heeft. Dus het zijn niet eens ster spelers, het zijn DE ster spelers.

Ik vond de signing frenzy van de Lakers gisteren al ergelijk irritant, iedereen die snel achter LeBron aanhuppelt nadat voor dit jaar niemand in zijn goede verstand bij de Lakers wou spelen. Maar dit is natuurlijk ongelofelijk, zijn gewoon geen woorden voor.

Het hele bestaan van de salary caps was om te voorkomen dat een paar teams een exclusiviteit op success konden hebben, maar het is extreem scheef gelopen sinds dat LeBron eigenlijk het taboe heeft doorbroken door naar de Heat te gaan in 2010.

Het is ook extreem lastig om te bedenken wat voor een regels je kan bedenken voor deze taferelen, omdat de spelers bewust zichzelf in de portomenee schieten voor titels. Het enige wat ze misschien kunnen toevoegen is dat als 1 team een grof getal bied voor een speler dat een ander team een minimum bedrag op het aanbod moeten bieden, en daar niet onder kunnen met bijv. MLE's of andere exceptions.

Maar dan ga je weer toornen aan de bewegingsvrijheid van de spelers, en krijg je daar weer issues mee.

Gelukkig ben ik een Mavericks fan en kunnen wij hopelijk de storm uitzitten met de jeugdtalenten Doncic en DSJ, want als je nu een fan bent van een 'win-now' team kan je wel huilen van deze zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
woutur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:55:
Voor de spanning hoef je het niet meer te doen. Ik snap de overstap van James naar de Lakers nog niet helemaal. Zoveel talent zit daar toch ook niet om kampioen te worden? Ik begrijp dat de Lakers naam een enorme aantrekkingskracht heeft maar de laatste jaren was het 'meh'.
Die move snap ik ook maar gedeeltelijk. Hij heeft een huis in LA en zijn kinderen gaan geloof ik ook naar school in LA. Daarnaast heeft LA ook meer glamour dan Cleveland/Ohio heeft. Voor het geld doet hij het ook niet want bij Cleveland had hij een supermax kunnen tekenen voor 5 jaar a 200M+.

Maar ik zie hem ook geen titels meer winnen met de Lakers. Free Agency in 2018 lijkt tot nu toe wel een beetje een flop te worden voor de Lakers. PG13 blijft bij OKC, Leonard is nog niet helemaal duidelijk, Cousins naar GSW, KD blijft bij GSW. De grote namen zijn wel vergeven. Je ziet alleen dat ze bij de Lakers heel veel contracten sluiten nu voor maar één jaar. De belangrijkste rookies zijn nog twee jaar of langer onder contract (alleen Zubac niet). Dus volgende zomer staat de cap op 108M dollar. Met de rookies zitten ze op 20,9M aan salaris. LeBron zal wel iets van 40M verdienen (subtotaal 61M).

Dan houden ze Luol Deng nog over die op 19M staat is een totaal van 70M. Dan houden ze dus nog 38M over, precies genoeg voor een max free agent. En als ze slim zijn "stretchen" ze Luol Deng. Dan mag de 19M dollar verspreid worden over 3 jaar (=6,33 miljoen per jaar). Hebben ze voor 2019 slechts 67,66M dollar op de balans staan. Houden ze dus ruim 40M over om spelers te laten tekenen. Daar kun je wel één of twee goede free agents mee scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Nou ja, ze hebben in ieder geval McGee gescoord! *O*
Geen slecht woord over McGee trouwens *; . Hart op de juiste plek en altijd bereid keihard te werken, ook als het tegenzit en hij op de bank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
Robkazoe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Die move snap ik ook maar gedeeltelijk. Hij heeft een huis in LA en zijn kinderen gaan geloof ik ook naar school in LA. Daarnaast heeft LA ook meer glamour dan Cleveland/Ohio heeft. Voor het geld doet hij het ook niet want bij Cleveland had hij een supermax kunnen tekenen voor 5 jaar a 200M+.

Maar ik zie hem ook geen titels meer winnen met de Lakers. Free Agency in 2018 lijkt tot nu toe wel een beetje een flop te worden voor de Lakers. PG13 blijft bij OKC, Leonard is nog niet helemaal duidelijk, Cousins naar GSW, KD blijft bij GSW. De grote namen zijn wel vergeven. Je ziet alleen dat ze bij de Lakers heel veel contracten sluiten nu voor maar één jaar. De belangrijkste rookies zijn nog twee jaar of langer onder contract (alleen Zubac niet). Dus volgende zomer staat de cap op 108M dollar. Met de rookies zitten ze op 20,9M aan salaris. LeBron zal wel iets van 40M verdienen (subtotaal 61M).

Dan houden ze Luol Deng nog over die op 19M staat is een totaal van 70M. Dan houden ze dus nog 38M over, precies genoeg voor een max free agent. En als ze slim zijn "stretchen" ze Luol Deng. Dan mag de 19M dollar verspreid worden over 3 jaar (=6,33 miljoen per jaar). Hebben ze voor 2019 slechts 67,66M dollar op de balans staan. Houden ze dus ruim 40M over om spelers te laten tekenen. Daar kun je wel één of twee goede free agents mee scoren.
Bron heeft wel altijd gezegd dat één van zijn ultieme dromen is om met zijn zoon LeBron Jr (Bronny) samen te spelen in de NBA. Dat kind komt uit 2004, dus heeft nog 4-5 jaar nodig om op zijn vroegste in de NBA te komen (als hij het talent heeft ervoor).

Met 33 lentes in LeBron niet jong, maar hij is dan weer een echte freak qua hoe gezond hij is en hoe extreem hij focused om zichzelf op het allerhoogste niveau te houden, en de afgelopen twee seizoenen heeft hij zelfs de NBA geleid in het gemiddeld aantal minuten per wedstrijd! En heeft hij in 17/18 geen enkele wedstrijd gemist, en alles op een MVP-niveau, dus er is nog lang geen einde in zicht als hij het wilt.

Ik denk dus dat hij ook naar LA is gegaan om toch die droom na te jagen, om een Laker te zijn en die glamour en hollywood exposure te hebben. En dan dichtbij zijn familie te zijn en zijn zoon te mentoren om misschien de volgende NBA ster te worden. Het word lastig, maar als één iemand het zou kunnen zou LeBron het wel zijn.

Daarnaast, LA is nu niet een titel kandidaat, maar het is een heel jong team. Lonzo en Ingram zijn 20, Kuzma 22, en KCP 24.

Luol Deng, Rondo, en McGee zijn met LeBron dan de enige die 30+ zijn op het voorlopige 18/19 team. Deng word hoogstwaarschijnlijk gestretched om zijn 18M voor volgend van de boeken te krijgen en ruimte te creëren om toch nog een spelertje hier en daar te pakken.

Ik zie ze op het moment niet voor de prijzen meedoen, maar met LeBron in je team is het makkelijker om spelers over te halen voor een schappelijk prijsje te tekenen, en dan kan er nog veel gebeuren in de komende paar jaar. Want LeBron laat altijd wel zien dat hij nog met een krat sinaasappels de finale kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Denk dat je met het laatste wel gelijk hebt. Ik zie ze de finals ook niet halen. Rockets en Warriors zijn nu nog beter. Lakers kunnen nog groeien door hun talenten en misschien één of twee goede spelers erbij te halen in 2019. Maar kunnen ze daarmee het dalende niveau (wat ooit toch echt een keer gaat gebeuren) van LeBron opvangen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik juich de wisselingen ook niet toe. De east kan wel inpakken en gsw is nu helemaal meh.
En Lebron, ik snap de move wel, met huizen, een gezin en een studio daar en dan pensioen over 4 jaar is die stap begrijpelijk. Ik had 'm liever naar Houston zien gaan zodat er nog wat meer tegen gewicht is voor de gsw, maar goed ook al heb je een goed team op papier, het moet op het veld ook allemaal lukken.
LBJ is wel een speler die de Lakers weer naar een hoog niveau kan tillen, al zal dat tijd en een hoop moeite kosten. Voorop staat dat hij dan wel blessure vrij moet blijven.
CP3 blijft bij Houston, was ook wel te verwachten, al zullen ze het deze keer nog lastiger krijgen in de western conference finals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En Ariza is ook pleite + Capella moet ook nog bijtekenen. Al met al zijn de Rockets iets minder sterk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

faraway

Dank U...

GSW mag blij zijn als Cousins voor de Kerst aan spelen toe komt. En de kans dat hij na zo'n blessure ooit weer op zijn oude niveau komt is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Over een maand begint het circus weer. Ik ga dit jaar maar eens een League Pass voor het hele seizoen aanschaffen. Ik koop em in Mexico, 79 euro. Daar kan ik het nog eens voor doen. Of misschien een 8 wedstrijden per maand abo voor 49 euro per jaar (+ 2 van Ziggo, zit je al op 4 wedstrijden in de week, dat kijk ik nooit).

Voor zover ik weet kan je het aanschaffen in een ander land en werkt het vervolgens prima in andere landen. Hoewel het niet illegaal is, verwijs ik iedereen naar Reddit om uit te zoeken hoe je dat zou moeten doen.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste