NBA Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Robkazoe schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:00:
Voor de dunk contest: Zach LeVine had een "torn ACL" en lag er al voor de rest van het seizoen uit. Was al bekend voor de dunk contest werd aangekondigd. Aaron Gordon had last van zijn voet, was daardoor een stuk minder explosief. Maar goed, de hele dunk contest was een treurige boel. Van DeAndre Jordan had ik ook al weinig verwacht. Rest zijn weinig indrukwekkend qua dunks en namen.

Had zelf wel graag de volgende spelers in één dunk contest gezien:
- Giannis
- Aaron Gorden
- Zac LaVine
- LeBron James
- Russell Westbrook
- En misschien nog een oude bekende zoals Vince Carter?

Wat ik zelf overigens schokkender vindt: DMC naar NOLA toe. Had zelf verwacht dat DMC of zou blijven, of naar Boston zou gaan. Moet zeggen dat de trade er voor de Kings ook wel heel matig uit zag (weinig assets die ze terug krijgen). Daar had makkelijk meer in gezeten.

Ben benieuwd of Boston nog wat kan doen met bv PG13 of Butler. Aan de andere kant. Boston overspeelt hun hand ook regelmatig heb ik het idee. Volgens mij vinden ze bij Boston dat hun spelers ongeveer minimaal zo goed zijn als Kobe of MJ en als er dus een trade komt, zet Boston volgens mij veel te laag in.

Goed voorbeeld is bv Jared Sullinger. Oud Boston, draaide vorig jaar goed mee op de Center positie en stond in de basis 5. Nu bij Toronto a 6M voor 1 jaar en krijgt ie amper minuten en kan ie totaal niet meekomen. Hetzelfde geldt voor Evan Turner. Heeft voor 60M+$ getekend bij Portland en bakt daar ook niets van.

Als de Bulls Jimmy Butler aan zouden bieden, dan zou Boston nog met Marcus Smart aan komen zetten en het vriendelijke verzoek of de Bulls niet nog één draftpick erbij kunnen doen want anders zouden de verhoudingen wel erg schreef liggen.

En mijn Wizards moeten Lou Williams van de Lakers gaan halen. De bank is nu zo slecht.
Lees dat van DMC net ook.
The Kings dealt one of the most talented but temperamental big men in the game along with Omri Casspi to New Orleans in exchange for Tyreke Evans, 2016 first-round draft pick Buddy Hield, Langston Galloway and first- and second-round draft picks this summer, a source told AP. The trade is not yet official and has not been announced by either team.
NO kiest er dus voor om de komende seizoenen niets met draft picks te doen.
Benieuwd hoe het uit zal pakken.

Apart hoe dat soms kan gaan ja, dat spelers totaal niet uit de verf kunnen komen waar dat bij het voorgaande team wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

SuBBaSS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:58:
[...]
Oscar Robertson bedoel je (wel mooie verspreking :P).
En bij punt 3 zette ik het wel goed neer... 8)7 lol, ik was duidelijk toe aan koffie.

Ik miste het amerikaanse commentaar wel. Jammer dat ziggo daar geen opt-in voor heeft. Ik heb geen zin om extra geld uit te geven aan een league pass, eigenlijk hoop ik gewoon dat bbc het ook gaat uitzenden ooit, maar dat zal wel niet. ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

rockhopper schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:38:
[...]

En bij punt 3 zette ik het wel goed neer... 8)7 lol, ik was duidelijk toe aan koffie.

Ik miste het amerikaanse commentaar wel. Jammer dat ziggo daar geen opt-in voor heeft. Ik heb geen zin om extra geld uit te geven aan een league pass, eigenlijk hoop ik gewoon dat bbc het ook gaat uitzenden ooit, maar dat zal wel niet. ;)
:D
Ging erom dat wel duidelijk was wie je bedoelde. Stond grappig, ik zou hem zelf ook zo kunnen maken. :P

Heel begrijpelijk. Ik zie het via wegen die hier niet besproken mogen worden. Hoewel ik een groot fan ben, zijn die prijzen voor een heel seizoen League pass me veel te gek.
Tegenwoordig volg ik het kanaal van Ximo Pierto (Final) op YT. Die maakt van veel wedstrijden samenvattingen van ca. 10 min. Is ongetwijfeld ook niet helemaal legaal, maar de man is al een tijd bezig en schijnbaar wordt het gedoogd. Net zoals je nog wel eens mazzel kunt hebben dat iemand z'n livestream mogelijkheid ervoor gebruikt, zodat je via YT live met origineel commentaar kunt kijken.
BBC kun je denk ik wel vergeten, daar zal het britse volk over in opstand komen. :+
Het was wel live op BT sports te zien, maar dan heb je wel gewoon Engelse reclames en als ik me niet vergis ook engels studio commentaar.

Je zou bijv. ook Kodi op een pc kunnen installeren en daar "per ongeluk" bijv. de Sportsdevil plugin op binnenhalen. Daar zit NBA tv ook bij.

[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 20-02-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

SuBBaSS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:47:
[...]

Ging erom dat wel duidelijk was wie je bedoelde. Stond grappig, ik zou hem zelf ook zo kunnen maken. :P

Heel begrijpelijk. Ik zie het via wegen die hier niet besproken mogen worden. Hoewel ik een groot fan ben, zijn die prijzen voor een heel seizoen League pass me veel te gek.
Tegenwoordig volg ik het kanaal van Ximo Pierto (Final) op YT. Die maakt van veel wedstrijden samenvattingen van ca. 10 min. Is ongetwijfeld ook niet helemaal legaal, maar de man is al een tijd bezig en schijnbaar wordt het gedoogd. Net zoals je nog wel eens mazzel kunt hebben dat iemand z'n livestream mogelijkheid ervoor gebruikt, zodat je via YT live met origineel commentaar kunt kijken.
BBC kun je denk ik wel vergeten, daar zal het britse volk over in opstand komen. :+
Het was wel live op BT sports te zien, maar dan heb je wel gewoon Engelse reclames en als ik me niet vergis ook engels studio commentaar.

Je zou bijv. ook Kodi op een pc kunnen installeren en daar "per ongeluk" bijv. de Sportsdevil plugin op binnenhalen. Daar zit NBA tv ook bij.
Tja, de superbowl was wel leuk te zien via de bbc met amerikaans commentaar, terwijl er britten (en amerikanen) in de studio de analyses gaven tijdens die overvloed van commercial breaks. Maar ik geloof niet dat ze de nba ooit zullen uitzenden, misschien die paar wedstrijden die soms op britse bodem gespeeld worden. Maar ik mag blijven hopen. Overigens zou ik het via ziggo met als 2e geluidsspoor amerikaans commentaar ook niet erg vinden. Je kan bij Eurosport ook kiezen tussen Nederlands of Engels commentaar, en in de meeste gevallen is het Britse commentaar gewoon beter, vaker 2 commentatoren en meer deskundigheid. Al zal dat laatste misschien ook afhangen van de sport die je kijkt. Maar ik ben eigenlijk allang blij dat een groot deel van de playoffs en de all stars (nba) al te zien zijn op het ziggo kanaal. Dat slechte commentaar is nog wel door te komen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:01
SuBBaSS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:47:
[...]

Ik kocht vroeger altijd een abo via de Canadese site van de NBA. Was je voor 100~110 euro klaar voor een jaar. Je had toen ook geen blackouts. Je kan zo'n Canadees abo gewoon in Nederland gebruiken. Ik vraag mij alleen af of we nu in Nederland ook geen blackouts hebben nu Ziggo Sport ook wedstrijden uitzend. Maar voor 6 maanden basketball + playoffs vond ik dat wel een goede deal. Ximo is inderdaad een goed YouTube kanaal. Meeste wedstrijden krijgen 10 minuten samenvatting. Een aantal kleinere teams (Pelicans, Wizards, T-Wolves) krijgen alleen de 2 minuten samenvatting. Chris Smoove dubbed vaak 2 a 4 samenvattingen per dag, die zijn ook wel grappig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Jazz @ Wizards:
Jazz speelde goede defense. Wizards speelde de eerste drie kwartieren erg matig. Q4 was beduidend beter. Maar de scheidsrechters... Free Throws in de eerste helft:
Utah: 18
Washington D.C.: 1

Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/wMsD35WIjjUFq.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:41
Binnenkort hebben we een korte trip naar Toronto gepland. Aangezien ik fan ben van de cavs en ze rond die periode (12 april) in Cleveland (5u rijden) spelen lijkt het me een mooie mogelijkheid om ze live aan het werk te zien.

Hoe bestel ik het best tickets? Via de officiële weg (nba.com/cavaliers) kan ik enkel nog tickets kopen via flash seats. Echter moet ik hiervoor een adres in de US hebben. Kan ik hier gewoon een random adres ingeven aangezien de tickets toch verbonden zijn met creditkaart? Of beter niet doen?

Wat is trouwens de kans er geen B ploeg wordt opgesteld aangezien het de allerlaatste wedstrijd is met de play-offs voor de deur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

gibsonneke schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:55:
Wat is trouwens de kans er geen B ploeg wordt opgesteld aangezien het de allerlaatste wedstrijd is met de play-offs voor de deur?
Kans op rust voor de grote namen is altijd aanwezig voor de playoffs, je zag wat er gebeurde met de warriors vorig jaar die dat dus duidelijk niet deden.
Maar het belangrijkste is eigenlijk of er nog beweging zit in de playoff positie. Als er kans is op zakken of stijgen van een plaats en ze daarmee ergens in een ronde thuisvoordeel extra behalen of weggeven speelt een belangrijke rol. Meestal is dit niet meer het geval in de laatste wedstrijd, dan ga je dus naar een 'mickey mouse' game. Maar soms is het een keiharde strijd tussen 3 of meer teams om de laatste spot.

Qua kaartjes: je gaat daar ergens verblijven, of vrienden of bij een hotel. Vraag het aan je vrienden, of laat het hotel kaartjes regelen. Last resort: gebruik tourist info en vertel dat je best het geld nu wilt ophoesten en dat je dan en dan de kaartjes af komt halen.

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 14-03-2017 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdcdBlvWEAIT2OG.png

Sneller dichtbij gekomen dan gedacht :*) . Vandaag al de voorronde voor de laatste 4 plekken en daarna kan de pret beginnen op 16 maart 8) . Ging ervan uit dat het op Ziggo Sport zou komen net als vorig jaar maar ik zie zo gauw niks in de tv gids; zeker op Fox Sport dan ... edit: toch wel op Ziggo (maar niet onder 'basketbal' :+ . Morgen maar aan zetten dan ...)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MCOHjIC.gif
[één van de vele vele] Voorbeschouwing(kje): http://www.si.com/college...t-breakdown-hoop-thoughts

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZV16WHk.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 14-03-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Helaas een stuk minder gevolgd dan vorig jaar maar zag nog wel een klassieke afloop voorbij komen 8)

(ook veel ruime samenvattingen op dat kanaal). Nu/ zometeen op Ziggo een klassieker en de laatste kwartfinale: Kentucky tegen North Carolina ...
Zou me overigens verbazen als er nu nog iemand z'n voorspelling goed heeft in Amerika met al die upsets :D

[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 26-03-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Leuk artikel over hoe 'March Madness' aan z'n naam kwam: https://www.si.com/more-sports/2012/03/14/1981-madness
Bij DWDD ook nog Mart Smeets langs over March Madness, tenminste daar zou het over gaan maar het ging eigenlijk alleen maar over iets uit een stenen tijdperk wat vooral na het toernooi speelde O-) .

Eindigde iig nog met dat er bij één van de Final Four teams, Gonzaga, een-en-een-halve Nederlanders spelen ...

En nog het slot van de laatste partij die ik in de vorige post noemde:

Lijkt nog op lopen ook ...

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 30-03-2017 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gibsonneke schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:55:
Binnenkort hebben we een korte trip naar Toronto gepland. Aangezien ik fan ben van de cavs en ze rond die periode (12 april) in Cleveland (5u rijden) spelen lijkt het me een mooie mogelijkheid om ze live aan het werk te zien.
Hou je rekening met een ESTA (hoewel niet verplicht versnelt dat de grensovergang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:41
rockhopper schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:17:
[...]

Kans op rust voor de grote namen is altijd aanwezig voor de playoffs, je zag wat er gebeurde met de warriors vorig jaar die dat dus duidelijk niet deden.
Maar het belangrijkste is eigenlijk of er nog beweging zit in de playoff positie. Als er kans is op zakken of stijgen van een plaats en ze daarmee ergens in een ronde thuisvoordeel extra behalen of weggeven speelt een belangrijke rol. Meestal is dit niet meer het geval in de laatste wedstrijd, dan ga je dus naar een 'mickey mouse' game. Maar soms is het een keiharde strijd tussen 3 of meer teams om de laatste spot.

Qua kaartjes: je gaat daar ergens verblijven, of vrienden of bij een hotel. Vraag het aan je vrienden, of laat het hotel kaartjes regelen. Last resort: gebruik tourist info en vertel dat je best het geld nu wilt ophoesten en dat je dan en dan de kaartjes af komt halen.
Er waren geen vrije kaarten meer dus dan kaarten gekocht via stubhub (waar abo's hun kaarten doorverkopen). Credit kaart geld als toegangsbewijs dus top! Nu nog hopen op een leuke wedstrijd zonder spelers die rusten. :)
PolarBear schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:17:
[...]

Hou je rekening met een ESTA (hoewel niet verplicht versnelt dat de grensovergang).
Bedankt voor de tip! Had ik al aangevraagd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

gibsonneke schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:46:
[...]
Er waren geen vrije kaarten meer dus dan kaarten gekocht via stubhub (waar abo's hun kaarten doorverkopen). Credit kaart geld als toegangsbewijs dus top! Nu nog hopen op een leuke wedstrijd zonder spelers die rusten. :)
[...]
Bedankt voor de tip! Had ik al aangevraagd. :P
Leuk, naar welke wedstrijd ga je nou precies? Ik kan het niet helemaal uit je vraag en reacties afleiden behalve dan dat je naar de Cavs wil. Je zult wel gezien hebben dat de strijd ondertussen nog behoorlijk hard is in het Oosten met name de teams die nog niet geplaatst zijn of op de schopstoel zitten, en de Cavs - Celtics strijd is ook nog behoorlijk close om de #1 spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Wow, rustig hier. Je zou bijna denken dat de play-offs gecancelled zijn ofzo!? :P

We zijn al een mooi eind op weg. Sommige ontwikkelingen niet verwacht (zoals de dubbele sweep van de Cavs, vooral Indiana viel erg tegen wmb.)

San Antonio uiteindelijk toch weer in de conference finals door een aantal magistrale acties van Ginobili. Heb helemaal niets met de man, vind het er niet uitzien hoe hij speelt maar kan toch niets anders dan respect voor hem hebben. Hij moest er staan en stond er ook en dat als 1 na oudste speler in de nba met z'n 39 jaar (Carter de oudste, maar die maakt op z'n gemak nog 2 handed windmills :P).

Zit nu WAS-BOS te kijken, benieuwd of de Celts de series pakken. Vind de wizards met Beal en Wall echt een fantastisch backcourt hebben, maar als die het laten afweten (Wall as we speak 4/15 schoten..) dan wordt het wel erg lastig. Keiharde series!
Dit Boston kan het de Cavs best moeilijk gaan maken als ze zo spelen. Maar eerlijk gezegd vrees ik ook daar voor een sweep. Is een "hunch", ga er geen geld op zetten ofzo. Maar de cavs hebben afgelopen seizoen wel bewezen het (ook) af te kunnen laten weten. Stel ze krijgen James eronder, dan zou er nog een kans zijn voor ze.

Edit: Washington pakt hem toch nog, door een driepunter van Wall. Game 7 baby, game 7!

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 13-05-2017 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb zelf nauwelijks kunnen kijken helaas. Ik volg met name de Rockets (als altijd) maar deze hebben het helaas laten afweten. De east is nu wel spannend met game 7 maar ik zie ongeacht de winnaar van bos-was dat de cavs makkelijk de finale gaan halen. Cle door in 4 of 5 West is denk ik wel leuker, we gaan eindelijk san antonio tegen de warriors zien tijdens de playoffs, maar ook hier verwacht ik dat de wars doorgaan, war in 6 of 7.
De finale voorspellen is lastig, een en ander hangt als altijd af van blessure. Zowel de warriors als de cavs lijken dit jaar wat breder te zijn, al is bij de cavs het toch nog altijd het grote 'king james' spektakel. Wat dat betreft krijgen de warriors het voordeel van de twijfel. Maar de cavs hebben laten zien dat ze meer 'heart' hebben (overwinnaarsmentaliteit?) als en of ze dat wederom kunnen vinden nu de honger naar de titel gestild is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

West Conference Finals zijn begonnen.

Spurs en Warriors nu bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 16:51
Go Spurs *O*

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 14-05-2017 22:07 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Stroeve start voor de Warriors. 6 turnovers in het eerste kwart. :X

Nou ja, Spurs hebben er ook 6. :P

Hmmm, wel erg zuur voor de Spurs dat Leonard er weer af moest. Dat scheelt een slok op een borrel voor ze en zo wist GS de match alsnog naar zich toe te trekken. Wonderbaarlijke wederopstanding dankzij Curry en Durant, maar had het de Spurs (zeker door de eerste helft) meer gegund.

[ Voor 78% gewijzigd door SuBBaSS op 15-05-2017 11:10 . Reden: TO update :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb vantevoren met mijn basketbalteam een pool opgezet. Ik had zelf gerekend dat de Clippers door zouden gaan ipv Jazz (en vervolgens op de Warriors zouden stuiten). Daarnaast de winnaars in West goed voorspeld.

In oost had ik de Raptors over de Cavs heen laten gaan. De Raptors deden het aan het eind van het seizoen namelijk harstikke goed en hadden een goed trackrecord tegen de Cavs (die het ook nog eens slecht deden aan het eind van het seizoen). Foutje :) Van Boston - Was heb ik Boston door laten gaan maar ik moet het nog zien. Key is de nauwkeurigheid in het schieten. Voor de mensen die game 5 gezien hebben in deze serie, daar was Boston (ongelooflijk) op dreef van de driepuntslijn en versloegen de Wizards met gemak. In game 6 was het spel niet om aan te zien en werd het aan het eind spannend en vielen er wél wat drietjes. Dus: hebben Thomas, Horford, Crowder en Bradley hun dag vanachter de lijn dan gaan ze door. Zo niet, dan walsen de Wizards er dwars door- en overheen. Zeker als Wall en Beal hun schotpercentage onder de ring (via hun drives) op weten te krikken.

Ik heb zelf Boston door laten gaan in mijn pool en hoop dat ze van de Cavs winnen. Maar nu ik de series van de Cavs met James, Irving, Love en Korver gezien heb, geloof ik niet dat die jongens af te stoppen zijn. Daar moeten de Warriors aan te pas komen.

In West heb ik de Spurs ten gunste van de Warriors laten doorgaan op basis van resultaten uit het seizoen. De Warriors spelen niet makkelijk tegen ze. Maar zo'n wederopstanding van GSW: respect. Als ik weer geld zou moeten inzetten, zou ik nu voor de Warriors gaan. Helaas staat in mijn pool SAS - GSW: 4-3

Ik ben superbenieuwd. Vannacht game 7!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jammer, hoop op Spurs - Cavs in de finale.
Heb niks met de Spurs, maar kots van Curry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Topic leeft weer, woei! Het zal niet heel verrassend zijn dat ik hoop dat de Wizards vannacht gaan stunten. Wizards hebben het zichzelf vooral heel erg lastig gemaakt in mijn ogen.

Game 1 hadden ze makkelijk kunnen winnen maar als je 16 punten voorsprong verspeelt en in Q4 16 punten achter staat, dan verdien je het ook gewoon niet.
Game 2 was de game die 100% winbaar was.
Game 3 + 4 waren de beste wedstrijden en waren gewoon blowouts.
Game 5 was de enige mindere wedstrijd van de Wizards. Toen draaide het team gewoon voor geen meter.
Game 6 was een trage wedstrijd met aan beide kanten een laag FG%. Momentum keerde zich weer volledig tegen in Q3 (net als game 1 en 2) de Wizards en met 1,5 minuut op de klok leek het voorbij te zijn. Dat waren de spannendste 100 seconden in de 3 a 4 jaar dat ik nu de Wizards volg. Een mazzel driepunter van Wall en daarna goede defense haalde de buit binnen.

En nu vanavond game 7. Ik ben heel erg benieuwd. Het "trappen" en double teamen van Thomas pakte goed uit in game 6. Gevolg is wel dat Avery Bradley meer punten scoort. Maar daar valt mee te leven. Als ze Thomas een beetje onder de duim houden, dan wordt er ook veel minder van achter de driepuntlijn geschoten. De valkuil van de Wizards is wel Wall en Beal. Als die een slechte avond hebben, dan wordt het heel erg lastig.

En Beal mag ook wel weer eens zijn driepunters laten zien. Tot nu toe schiet hij 26%. Zelfs als niemand in zijn buurt staat, mist ie nog. Gelukkig heeft hij het driven ook weer ontdekt maar het zou hem nog waardevoller maken als hij het driven kan afwisselen met bv 40+% 3PT.

Spurs / GSW ging ook verrassend. Ik hoop dat Kawhi snel weer bovenop komt. Dan kan het nog wel eens een spannende serie worden. En dat de Cavs in de finale komen, dat kan haast niet anders meer. Wizards + Celtics hebben beide 13 wedstrijden erop zitten. Wizards hebben al 2x overtime gehad. En je merkt aan beide teams dat de vermoeidheid ook wel begint toe te slaan. Verliezen van de Cavs is geen schande (met hun duurste spelersselectie van de NBA) zeker niet omdat zij al een week rust hebben gehad en slechts 8 wedstrijden gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

Wat vonden jullie van die actie van Pachulia, die leidde tot blessure van Leonard? Leek mij toch vuile naaistreek om je tegenstander proberen uit de wedstrijd te krijgen.

Jammer van Washington trouwens, had het ze wel gegund.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MrScratch schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:00:
Wat vonden jullie van die actie van Pachulia, die leidde tot blessure van Leonard? Leek mij toch vuile naaistreek om je tegenstander proberen uit de wedstrijd te krijgen.

Jammer van Washington trouwens, had het ze wel gegund.
Zeker jammer, maar eigenlijk ging bos-was volgens het boekje, alle wedstrijden gewonnen door het thuisteam. Nu zal boston wel een pak slaag gaan krijgen van cleveland waarna een herhaling volgt van de finale van vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Qua Zaza weet ik het niet zo goed. De beelden zijn niet heel verschrikkelijk duidelijk. Hij kijkt in ieder geval niet bewust naar zijn eigen voeten of die van Leonard. Maar zoals Shaq en Charles al aangaven, je weet dat je als center grote voeten hebt en het laatste stapje wat Zaza deed, dan lijkt er wel iets van voorbedachte raden in te zitten. Maar tel vooral de misstappen van Zaza in het verleden erbij op en ik ga hem niet het voordeel van de twijfel geven.

En qua Celtics / Wizards. Het is jammer. De achilleshiel van de Wizards blijft toch de bench. Er moeten meer getalenteerde mensen van de bank komen. Oubre kan nog doorgroeien tot een 3 and D speler. Punt is: Otto Porter krijgt een nieuw contract wat een hoop knaken gaat kosten. Gortat heeft twijfels en wil mogelijk getrade worden. En met Ian Mahimi hebben we 15 miljoen per jaar verspeeld met een injury gevoelige center die alleen kan verdedigen.

Ik ben heel benieuwd hoe we dit probleem (bench) gaan aanpakken. En met Ernie Grunsfeld (GM van de Wiz) aan het roer, is het maar de vraag wat je ervoor terug krijgt. Vorige off-season was ook een drama met Trey Burke en Andrew Nicholson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo celtics ook #1 draft pick gescoord. Het zit ze mee dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De enige die echt genaaid zijn die draft zijn de Suns. Die hadden een forse kans en zijn slechts 4e geëindigd. Zat net nog even naar de toekomstige picks te kijken voor de 76-ers maar die kunnen gerust nog een paar jaar doortanken als ze willen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Jammer dat de Wizards niet door zijn, gunde het ze meer dan de celtics. Heb niet zoveel met Boston, maar des te mooier om ze nu in de volgende ronde ongetwijfeld klopt te zien krijgen van de Cavs.
James doet er duidelijk nog een schepje bovenop en ze hebben toch best wel wat diepte. We hebben een speler als Jefferson bijv. nog niet eens gezien en ook Love heeft niet zo'n grote rol gespeeld door match-ups. Daarbij bijv. nog een Williams die dan wel faalde als leider maar er ook zomaar 30 in kan gooien.
Hebben de Celtics toch niet zoveel tegenover te stellen, behalve hard spel zoals bij Washington. Wel iets ander verhaal natuurlijk aangezien ze elkaar daar blijkbaar horen te haten.

Erg jammer voor SA, zo zonde dat ze die eerste wedstrijd niet pakten. Zag er lange tijd toch echt naar uit en dan pakken die dekselse Warriors ze alsnog. Zonder Leonard wordt het wel erg lastig vrees ik. Ze missen zoveel, zowel qua punten en steals enzo, dat vangt niemand daar zomaar op.
Ziet er toch echt naar uit dat GS het zonder veel moeite (ja beetje opstartproblemen want dat eerste kwart in game 1 was belachelijk) naar zich toe gaat trekken. Wordt het inderdaad een herhaling van vorig jaar.

Heb zelf een voorkeur voor de Cavs. Geef eerlijk toe dat dat vooral sinds James er is gaan spelen aangewakkerd is. Noem het maar een succes-supporter ofzo, boeit me niet zoveel. :P Het is niet alleen hij, ik vind Irving ook een fenomenale speler, vind hun spelletje tof om te zien (itt. bijv. dat van de Jazz) en ze zijn ook niet voor niets weer een dikke kanshebber: ze gooien er aan het eind meestal nét wat meer in dan de tegenstander. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk wel dat de cav - war finale de best mogelijke optie is. Want ik vind de alternatieve teams gewoon minder, dwz dat de optie cel - war of cav - sas in beide gevallen een walkover zou worden waar het bij de optie cav - war tot het einde spannend gaat worden (hopelijk) Ik heb voor geen van de vier overgebleven teams een echte voorkeur, by default zou ik voor de spurs gaan (ook een Texas team) maar eerlijk gezegd ben ik dit jaar meer onder de indruk van de coach dan de spelers daar. In het geval cav - war boeit het me eigenlijk ook niet erg. Beide teams hebben recentelijk gewonnen, dus er is geen echte underdog waar ik anders liever voor zou juichen. Het ene team heeft een te vol roster / powerhouse het andere team heeft een sterspeler die me persoonlijk weinig doet, dus mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
True. Cavs hebben met 130M dollar het duurste roster. Nummer 2 (Portland) zitten tegen de 120M dollar aan. Geldtechnisch gezien zou de Cavs dus dik moeten winnen. En bij Golden State heb je vier All Stars in de starting 5 zitten.

Als je Paul George en Giannis Antetokounmpo bij de Wizards had toegevoegd, dan heb je ook een contender ala GSW. En als de Celtics net zoveel geld uitgaven als de Cavs, dan zijn ze ook contender. Het is niet verrassend. Het toont alleen maar aan dat als je niet 3 of meer All Stars in je squad zit of miljoenen over de cap heen gaat, dat je amper een kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Tja de centen.... Het is allemaal een gevolg van de soft-cap en allerlei uitzonderingen.
Zo gesteld is het een beetje makkelijk om te zeggen denk ik. De regels/uitzonderingen laten het toe. In die zin dus eigenlijk "well played" (die uitzonderingen zijn er voor elk team).
Unlike other professional leagues such as the NFL, which has a hard cap on team salary (one that cannot be exceeded under any circumstances), the NBA’s “soft cap” contains a number of exceptions that allow a team to exceed the salary cap via a trade or by re-signing their own players. The CBA FAQ provides a comprehensive, easily understandable explanation to these various exceptions. The ones that are relevant to Cleveland’s situation are:

Bird Rights - teams can exceed the cap to re-sign their own players. This covers Tristan Thompson, Kevin Love (Bird Rights acquired via trade), Iman Shumpert, and JR Smith (Bird Rights acquired via trade)
Non-Bird Exception - teams can offer qualifying veteran players who finished the previous season with them but have spent no more than 1 year with the team up to 125% of their previous salary or 125% of the season minimum, whichever is greater. This allowed the Cavaliers to re-sign Richard Jefferson, who had signed with the Cavs in the middle of last season on a minimum contract (see below).
Minimum Player Salary Exception - teams are always allowed to sign players to minimum contracts, even if they are over the salary cap (the NBA doesn’t ever want a team to be unable to sign a 15-man roster, so this has to be allowed). Deron Williams and Andrew Bogut have made enough money from their previous teams that they are willing to sign for the minimum, even though their skills could command much more elsewhere. Thus, Cleveland can sign them.
Traded Player Exception - teams can go over the cap to account for players acquired via trade. Teams over the cap can receive up to 125% of outbound salary back in a trade. This allowed the Cavaliers to trade bench players to acquire Channing Frye and Kyle Korver.

Cleveland is of course built around Kyrie Irving (drafted and extended by the Cavaliers) and Lebron James (who was re-signed in free agency at a time when the lottery-bound Cavaliers had plenty of cap space, prior to their recent splurges).

Now of course the downside to all of this is the luxury tax. Since the Cavaliers’ $128,346,371 team salary is nearly $35 million over the $94.143 salary cap, they pay a steep price for their largesse. Fortunately, their recent days in the lottery below the salary cap spare them the even steeper repeater tax, and the luxury tax doesn’t kick in until $113.287 million threshold, but still the Cavaliers end up paying a hefty $29.023 million in luxury tax (7.5 + 8.75 + 12.5 in incremental maximums on the first $15 million, plus .084 x 3.25 on the remainder). While Dan Gilbert is a billionaire, that’s still a lot of money.
https://www.quora.com/How...-team-they-currently-have
Maar goed, onder de streep blijkt maar weer dat de diepste zakken weliswaar geen garantie voor succes zijn, het is wel waar de sport (/de wereld) tegenwoordig om draait.
(Je moet er nog wel een goede organisatie mee neerzetten natuurlijk).

Cavs hebben in ieder geval relatief eenvoudig de Celtics verslagen. Leuke wedstrijd gezien maar echt spannend is het nooit geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Op zich heb ik het meeste respect voor indianapolis, als je alleen kijkt naar budget en hoe ver ze komen. Houston deed het ook behoorlijk goed, want zo'n 'star filled' team hebben ze niet, sterker nog de #2 (van de rockets) is dit jaar vertrokken en op een één of andere manier gaat het zoveel beter.
Ik denk dat 'the east' wel beslist is, gezien het gemak waarmee de cavs spelen. The west kan nog een greintje spannend worden als ze thuis kunnen winnen en het wordt zeker spannend als de blessure van Leonard genezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Verbazingwekkend hoe makkelijk LeBron elke keer de layup kon maken, almost uncontended...... Dit ziet er slecht uit voor de Celtics en ik zie wel weer een 4-0 verschijnen. Dat zou betekenen dat de Cavs de finale zouden bereiken zonder een enkele verlieswedstrijd....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

spoiler:
Game 2 nu bezig. 2e kwart, 3 minuten te spelen. Cavs-Celts 63-26.

Begin het bijna sneu te vinden voor Boston zo.
Verschil met vorige pot: vooral dat de cavs nu ook de 3 punters erin knallen. Als het zo doorgaat komt er een monsterscore op de jumbotron.
Record zal ws. niet gebroken worden, dat staat (oh ironie) op 157 punten door de Celtics in 1990.

spoiler:
Ok, toch 3 records gebroken: biggest halftime lead, 41 punten voorsprong. Stond sinds '87 met 40 punten op naam van Detroit. Plus de highest scoring playoff game van de cavs met 130 punten én de grootste voorsprong ooit in playoffs.
Grootste comeback mét winst na achterstand at halftime staat op 21 punten, Baltimore deed dat in 1948.

[ Voor 36% gewijzigd door SuBBaSS op 20-05-2017 05:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In mijn ogen is er toch iets mis in de league als de verschillen zo groot zijn. Om niet weer de discussie over soft-cap / hard-cap enzo op te rakelen laat ik het daar maar bij. Maar zo'n partij als gisteren doet me erg denken aan Formule 1 in recente jaren. 2 dominante teams (waarvan 1 überdominant) en de rest rijdt er achteraan voor de sier.
Fijn als je fan bent van zo'n team, maar ik vind het dodelijk voor de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Snap het punt hoor en mee eens. Zie meer in een vergelijking met voetbal trouwens. Het grote geld maakt de dienst uit (bij de F1 is de machine uiteindelijk het belangrijkst). De eigenaar van de cavs kan die 29 miljoen luxury taxes die ze moeten betalen schijnbaar ophoesten en dan krijg je dit soort excessen. Reken maar dat er genoeg discussie over los zal barsten (als dat al niet zo is), zo wordt het wel erg schrijnend ja.

Dit team wat zich vannacht zo naar de slachtbank liet lijden is toch boven de Cavs terecht gekomen in de competitie? Denk dat iedereen daar ook wel wat meer van verwacht had. Tuurlijk, het helpt niet als je sterspeler de tweede helft niet meedoet maar echte "fighting spirit" leek er niet te zijn. Cavs pieken ook wel op het juiste moment lijkt het.

Goed van een playoffs mag je meer verwachten. Geldt ook voor hoe het nu in NL is, ook niet helemaal gezond is met een Donar dat iedereen slacht. Ik mazzel, laat dat nou net mijn favoriete team zijn (en nee, geen bandwagon daar, woon in de provincie, dan moet je bijna wel).

We zullen vannacht zien hoe de Spurs het er vanaf gaan brengen. Leonard nog "questionable"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Tjeus, dat was echt niet om aan te zien. Wat een wanprestatie van de Celtics. Het schotpercentage was zó laag.. Niets leek er maar in te kunnen. Maar ook onder het bord was het waardeloos. Aan de andere kant waren de Cavs gewoon prima bezig en James in het specifiek. Wat een schoten en geweldig hoe ze erin gingen.

Nee, dit wordt niet spannend meer.

In het westen zie ik het ook niet spannend meer worden. GSW - CLE . Strijd der titanen. Daar hoop ik op, met veel wedstrijden die op het nippertje door één van twee gewonnen worden.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja ik kijk ook vast uit naar de finale, de semis zijn het tot nu toe niet geworden dit jaar en ik verwacht daar geen verandering in (al hoop ik natuurlijk van wel). Cleveland met nog 2 thuiswedstrijden te gaan is eigenlijk zo goed als zeker. De warriors zouden nog op weerstand kunnen rekenen in Texas, al zie ik het zonder Leonard niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

En we hebben een sweep. GSW, niet geheel onverwacht, is door naar de finale. Als Cleveland nu ook nog even zijn best doet (en de Celtics nog even tegengas geven, voor meer wedstrijden =goed) dan hebben we de finale voor elkaar. Ik gok dit jaar op GSW. Ze spelen consistenter, zijn wat beter van de drie en kunnen Big spelen met MCGee (die het verrassend goed doet) en Small met de rest. Green op James. Huppetee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:35:
In mijn ogen is er toch iets mis in de league als de verschillen zo groot zijn. Om niet weer de discussie over soft-cap / hard-cap enzo op te rakelen laat ik het daar maar bij. Maar zo'n partij als gisteren doet me erg denken aan Formule 1 in recente jaren. 2 dominante teams (waarvan 1 überdominant) en de rest rijdt er achteraan voor de sier.
Fijn als je fan bent van zo'n team, maar ik vind het dodelijk voor de sport.
100% eens. Je hebt tegenwoordig 3 a 4 superstars of een slootlading met geld nodig om een NBA title te winnen. En wat krijg je nu:
Lottery teams die geen of 1 superstar hebben die niets voor elkaar krijgen.
Sub title contenders die 1 of 2 super stars hebben en leuk kunnen spelen in 1 of 2 rondes van de playoff en daarna eruit geknikkerd worden.
Contenders: De rest die strijden om een titel.

Maar genoeg impactvolle free agents die per 1 juli beschikbaar zijn. Half de Clippers, Hayward, Curry, Durant, Milsap. Genoeg lui die een superteam kunnen vormen. Nu nog een team vinden die zwaar onder de cap zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 14:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Na 3x hun ronde met 4-0 doorgekomen te zijn hebben de Warriors nu weer ruim gewonnen van de Cavs. Ik hoop dat dat nog gaat veranderen, want op deze manier wordt het wel saai.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Tja de cavs gaan ook echt niet winnen als ze zoveel turnovers blijven maken. En GS was gewoon goed aan het verdedigen; zoveel kansloze (/verdedigde) schoten die de cavs mistten. Al met al zijn ze niet eens in de buurt geweest en dik 20 punten verschil.... Je hoopt/verwacht meer spanning in een finale...

Wel magistrale sfeer daar trouwens. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kansloze bende die NBA zo.
Volgend jaar iig maar eens een jaartje league pass overslaan.
Je kan bijkant in game 4 van de finals inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

De Cavs stellen tot nu toe teleur. Ik had meer van Irving en James verwacht. De laatste wedstrijd speelde Love een geweldige wedstrijd maar James en Irving konden hun team verder niet naar een grotere hoogte brengen. Punten moesten allemaal met moeite en hang en vliegwerk gemaakt worden. Neem dan de GSW: Thompson eindelijk op stoom, driepunters van alles en iedereen (18-43) en de bank was goed voor 31 punten. Durant ongenaakbaar. Wat een held, onstopbaar leek het ook. Die man is 'on a mission': die zal en moet een ring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja het lijkt erop dat de Cavs niet kunnen wat de warriors ook niet konden: hun titel verdedigen. Het is nog een beetje vroeg om nu al de prijzen uit te delen, maar inderdaad lijkt het erop dat de GSW veel meer honger hebben dan de Cavs.
KD maakt toch een heel groot verschil uit, meer dan dat ik aan het begin van het seizoen verwachtte, ik was bang voor een mismatch. Maar kennelijk kunnen ze het goed samen vinden, het is mooi basketbal om te zien hoeveel diepte en variatie het team kan brengen. Het is wel jammer dat de wedstrijden tot nu fors eenzijdig zijn, playoffs & finale onwaardig.
Hopelijk kan het thuisfront in Cleveland nog verandering brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

We zullen het vannacht beleven. Als de warriors hem nu pakken dan is het over en sluiten lijkt me.

Coach Lue heeft aangegeven niets te gaan wijzen, dus met Smith starten (DIE is pas tegen gevallen tot nog toe) en niets aan "the pace" veranderen. De cavs zouden zichzelf op deze manier slopen met het snelle spel, iets waar de warriors met meer key players beter in zijn.
Natuurlijk gaat hij zich vooraf niet in de kaarten laten kijken en de alternatieven zijn ook niet alles: Schumpert is nou niet altijd een hele stabiele factor en een "slow game" is ook niet echt het spel van de Cavs.
Irving valt toch ook wat tegen (helemaal vergeleken bij de finals vorig jaar). Verwacht/hoop vanavond thuis voor de cavs toch op echt wel wat spektakel. In goede doen is hij een weergaloze speler. Curry aan de andere kant ook, die is af en toe bijna onmenselijk hoe hij luitjes dolt. Toch vind ik het er bij Irving op de een of andere manier toffer uitzien.

KD maakt inderdaad een (heel) groot verschil uit (en eerlijk gezegd vrees ik: HET verschil). Hier kan geen enkel team wat tegenin brengen, mits iedereen bij de warriors "on par" speelt. Beetje competievervalsing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het blijft natuurlijk kristallenbol werk, maar ik had graag de rockets tegen de gsw gezien. Niet dat ze makkelijk zouden winnen van GSW, als ze überhaupt zouden kunnen winnen, maar de SAS - GSW vond ik eigenlijk vooral tegenvallen door de blessureleed aan de spurs kant.
Dit jaar is er voor wat betreft de finale eigenlijk geen excuus, beide teams zijn topfit (al speelt niet iedereen op topniveau) en beide coaches zijn nu ook weer aanwezig.

Ik ben het met SuBBaSS eens, als GSW deze pakt is de buit nagenoeg binnen, ik hoop het niet want van mij mogen alle finales doorlopen tot game 7 maar ik zie het huidige Cleveland niet terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 16:33

faraway

Dank U...

3-0 en hele grote kans dat het een sweep wordt. Maar het was vannacht tenminste nog een spannende wedstrijd. Zit me alleen kapot te ergeren aan het commentaar op Ziggo. Smeets is al een erge Lebron-fanboy, maar Geert Hammink slaat echt alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

faraway schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:53:
3-0 en hele grote kans dat het een sweep wordt. Maar het was vannacht tenminste nog een spannende wedstrijd. Zit me alleen kapot te ergeren aan het commentaar op Ziggo. Smeets is al een erge Lebron-fanboy, maar Geert Hammink slaat echt alles.
Je kan audio op engels zetten krijg je gewoon amerikaanse commentaar.
Athans met de horizon box wel.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

faraway schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:53:
Laat ze max. nog 1 game winnen... Kan me voorstellen dat het doel nu is om de sweep te voorkomen. 4 games winnen...Moet zeggen dat ik het vorig seizoen niet zag gebeuren dat ze terug zouden komen maar nu al helemaaaal niet. Als wedstrijden beslist (/vernacheld) worden zoals gisteren met die kansloze iso-plays aan het eind van James en Irving.. :X
Verder zeker wel een toffe wedstrijd gezien, hopen op minsten nog zo eentje. Maar denk dat we de Warriors wel kunnen feliciteren met het heroveren van de titel.

En Geert Hammink! Oh man, die naam heb ik een tijd niet gehoord. Kan me voorstellen dat er wel beter commentaar te vinden is, maar het moet natuurlijk niet niet teveel contrasteren met Smeets. :P
Ben zelf wel gecharmeerd van Hein-Gert Triemstra als co-commentator; gewoon nuchter, hele goede kijk op het spel en kan persoonlijk dat beetje Groningse accent goed hebben. Maar goed, hij zat ook bij de NOS de NBB finale te verslaan en kan me voorstellen dat zij ook met bepaalde contracten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Game 3 was al weer een stuk beter voor de Cavs dan de vorige games. Aanvallend hadden Irving en James het goed voor elkaar. Het driepuntspercentage moet nog echt een stuk beter van ze. Wat me verder opviel was dat de verdediging bij de Cavs er een stuk beter uitzag dan de eerdere games (op uitzonderingen na; wat backdoors en de laatste driepunter van KD). Als ze nóg beter gaan verdedigen zodat de GSW niet meer makkelijk hun driepunters kunnen schieten (die blijven ze schieten maar laat ze maar moeilijke 3's forceren) en zelf ook nog wat aan het schotpercentage doen, zie ik ze game 4 winnen.

Daarna is het wel afgelopen. Klay Thompson is er weer bij, KD blijft consistent spelen en is er voor de GSW als het nodig is. Curry blijft ook prima spelen en van de bank kan je genoeg verwachten (McGee, Iguadala, Livingstone) als backup. Die walsen dan waarschijnlijk zo over de Cavs heen. Niet gek ook, ik heb even de stats erbij gepakt: ze staan 30-1 sinds 14 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Over & sluiten voor seizoen 16-17.
Verdiende winnaar, Cavs hadden (veel) meer nodig. Dat bewees game 4 wel en op die manier spelen ze nooit 7 wedstrijden.
KD wmb. ook verdiend MVP. Hoewel ik er weinig redenen toe zou moeten hebben kan ik hem qua spel vaak niet uitstaan. Hij scoort (irritant :P) makkelijk naar hij is ook erg vaak aan de bal een creert vooral vaak voor zichzelf. Tuurlijk, hij pakt ook assists mee, vaak kick-outs als z'n eigen poging kansloos is.
Nou ja, ga er niet zuur over zijn, het beste team won.

Nu begint het lange wachten tot (iig) pre-season. Ben verder geen fan van amerikaanse sporten dus dat bijv. de NFL weer begint word ik niet warm van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De andere USA sport die ik nog wel leuk vind eindigt meestal tegelijk met de NBA (Stanley Cup anyone?) dus mja 'het lange wachten' begint inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik vooral de playoffs leuk vind en het reguliere seizoen maar zo-zo.

Wat betreft MVP ondanks dat KD hem terecht verdient heeft valt er toch een hoop te zeggen om 'm of aan LBJ of Curry te geven. De één liet gewoon een triple double gemiddeld over de finals zien de ander boost zijn team meer dan KD deed. Maar ik kan vrede hebben met de keus van KD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
LeBron wordt elk jaar wel in verband gebracht met finals MVP. Als LeBron hem had mogen winnen terwijl hij geen kampioenschap won, dan had het wel 2 jaar geleden mogen zijn (14-15). Daar viel Kyrie en KLove beide geblesseerd uit in de playoffs en de enige reden dat Cleveland in de finale stond en 6 games wist te spelen, was dankzij LeBron.

Dit jaar: Een triple double is indrukwekkend. Maar ik vond hem nou niet zo dominant als dat hij kan zijn. Cleveland werd 3x compleet weggespeeld en de 4e keer verloren ze door de laatste 3 minuten te slapen. IMO meer terecht dat KD dan MVP of anders Curry Finals MVP zou worden.

Ben zelf wel heel benieuwd naar het off season. Benieuwd of de Wizards nog wat kunnen doen aan de capspace. Bank heeft zwaar een upgrade nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Robkazoe schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:10:
Dit jaar: Een triple double is indrukwekkend. Maar ik vond hem nou niet zo dominant als dat hij kan zijn. Cleveland werd 3x compleet weggespeeld en de 4e keer verloren ze door de laatste 3 minuten te slapen. IMO meer terecht dat KD dan MVP of anders Curry Finals MVP zou worden.

Ben zelf wel heel benieuwd naar het off season. Benieuwd of de Wizards nog wat kunnen doen aan de capspace. Bank heeft zwaar een upgrade nodig.
Gelukkig mogen meningen verschillen, ik ben geen fan van LBJ maar ik denk toch dat hij zoveel doet en betekend voor het team (naast die triple double) dat hij voor mij zeker één van de drie gegadigden was voor mvp. Anders gezegd zonder hem zouden de cavs denk ik geeneens in playoff land zitten. Maar goed dat dwaalt natuurlijk weer een beetje af van de finals. Echt dominant was hij niet dit, hoewel zijn game 4 wel als vanouds was (enige cav win in de finals) maar ja. Cleveland viel mij gewoon als team erg tegen dit jaar. Het is net alsof ze alleen even wakker werden om nog een wedstrijd "voor de eer" te winnen / dan wel wakker werden om de perfect run te saboteren.

Trouwens wat denken jullie voor regular season MVP (en die andere mindere awards?) Ik blijf het maar vreemd vinden dat ze helemaal wachten tot 26 juni voordat het bekend wordt.
Persoonlijk denk ik dat het Russel Westbrook wordt, al gun ik het Harden meer. (dat zou mijn keuze zijn)
Qua offseason, ik heb me er nog niet op gefocused. Zijn er grote namen die vrij komen en eventueel van team kunnen wisselen, even de salary caps erbuiten gelaten...?

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 14-06-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zo. Het is gedaan. Golden State kampioen en terecht. Wat ik al eerder hier schreef: ze zijn constanter, hebben spelers die opstaan als het nodig is, ze hebben een lange bank en spelen gewoonweg fantastisch basketbal. Met Durant hadden ze ook een hele constante performer. In game 5 vond ik ook dat hij op precies het juiste moment opstond en met een paar grote acties het kampioenschap besliste. Dat deed hij al eerder in deze series en mede daarom heb ik er geen probleem mee dat hij MVP geworden is. Ik snap de discussie met James wel maar James kan nog zo schitteren en alles goed doen, met de juiste backup van zijn team is dat niet genoeg. Dat heeft Durant meezitten. Iemand anders nog die moest lachen om Durant zijn moeder die hem in beeld constant aan zijn baard trok?

Over wat de Cavs betreft. Als je kijkt wat er daar rondloopt is het genoeg. Ze zouden nog een echte center kunnen aantrekken (Thompson vind ik zelf maar matig) maar qua line-up zit er eigenlijk genoeg talent en vaardigheden: James en Irving voor de guard positie en de drives naar de basket. Dat wordt niet veel beter. Shumpert van de bank als guard. Dan Love dichterbij het bord en voor het afstandschot. Korver voor het afstandschot. Jefferson wordt wat oud. J.R. Smith kan ook een afstandschot schieten maar draagt verder niet heel veel bij.

Als, behalve James en Irving, deze spelers op hun gebied iets beter worden en er een echte center wordt aangetrokken dan zijn het volgend jaar gewoon weer finalisten. Het zit erin, het moet er alleen consistent uitkomen.

MVP over het seizoen. Westbrook. Het is individueel onbetwist de beste speler overall. Heeft hij en kan hij zijn team beter laten spelen? Nee. Dat moet hij nog leren. Tot nu toe vindt hij dat hij het allemaal zelf moet doen. Daar win je geen playoffs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
rockhopper schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:58:
[...]

Trouwens wat denken jullie voor regular season MVP (en die andere mindere awards?) Ik blijf het maar vreemd vinden dat ze helemaal wachten tot 26 juni voordat het bekend wordt.
Persoonlijk denk ik dat het Russel Westbrook wordt, al gun ik het Harden meer. (dat zou mijn keuze zijn)
Qua offseason, ik heb me er nog niet op gefocused. Zijn er grote namen die vrij komen en eventueel van team kunnen wisselen, even de salary caps erbuiten gelaten...?
Ik hoop Westbrook, het wordt Harden.

Harden speelt amper defense en daarom vind ik hem niet MVP waardig. In dat opzicht vind ik Russell veel beter:
- Zonder Westbrook had OKC helemaal geen playoffs gespeeld.
- Westbrook heeft iets unieks neergezet.
- Westbrook speelt defense.

Maar Harden gaat hem winnen vanwege:
- Rockets zijn naar een nieuw niveau gestegen dankzij Harden (en hun coach)
- Rockets zijn 3e geworden. Historisch gezien winnen vrij weinig mensen de MVP als hun team niet 1e of 2e eindigt in de conference. OKC is veel te laag geëindigd.
- Harden is in de offense misschien nog wel een stapje beter dan Westbrook.

Qua Free Agents:
Free Agents met nog één jaar Player Option (maar gezien de grote stijging in de capspace zal iedereen opt out doen):
Kevin Durant (die zou misschien nog niet eens een opt out doen omdat hij al gezegd heeft ook voor minder geld bij GSW te willen blijven)
Hayward
Blake Griffin
JJ Redick (unristricted)
Chris Paul (drie belangrijke clippers!)
Paul Millsap
Pau Gasol
Wade
Otto Porter Jr
Greg Monroe (vangt nu 15 miljoen dollar, is maar de vraag of hij dat krijgt als bankspeler bij een nieuw contract. Aan de andere kant Mahimi bij de Wizards is 30 jaar, bankzitter en heeft ook 16 miljoen per jaar, 4 jaar gekregen...)

100% free agent:
Curry
Andre Iguodala (neemt Iggy genoeg met minder geld of gaat ie nog 1x cashen op een groot contract)
Lowry
Serge Ibaka (2x Raptors en die hebben vorig jaar Demar al max contract gegeven dus ben benieuwd of ze dit bij elkaar houden of dat Lowry ermee stopt en bv naar de Spurs gaat)
Jrue Holiday
Danilo Gallinari
George Hill

Dus er valt genoeg te shoppen. Als Wizard ben ik blij dat Otto Porter relatief weinig voor elkaar gebokst heeft tijdens de playoffs. Hij was goed tijdens het huidige seizoen en toen begonnen mensen "max contract" te roepen. Gelukkig was de hype aardig afgekoeld in de playoffs en hopelijk kunnen we hem nu voor tussen de 15 en 20M signen. Hopelijk ontwikkelt hij nog een beetje als on-ball defender en dan ben ik happy.

Dan moeten we alleen Trey Burke en Mahimi nog ergens zien te lozen in een sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou, Wade heeft "24 million reasons" om bij te tekenen zegt ie. :P

Het is verder off-topic hier maar een basketballtopic is hier ooit gesloten vanwege gebrek aan interesse dus toch maar hier:

Volgen jullie de FIBA 3X3 World Cup ook nog een beetje? Die wordt nu gespeeld in Nantes.
Heb dit zelf ook altijd in het off-season gedaan (zijn m'n knieën me nu dankbaar voor). Niet op dit pro-niveau overigens. :P
De Nederlandse dames en heren zijn beiden ongeslagen door de voorrondes gekomen, dat valt op.
Ook het spel. Sowieso valt het niveau niet tegen moet ik zeggen. Niet alleen van spel, maar evenement wordt ook goed verslagen oa. via youtube livestream:

Zit ook een commentator bij (eentje die de hele boel alleen doet) Kyle Montgomery. Kende die vent niet maar heb al meermaals in een breuk gelegen. Die vent voegt echt wat toe wmb.

Ze doen er ook een dunk-contest bij, eergisteren qualificatieronde en bij het inlopen ging het al helemaal los. Dit is geen NBA dunkcontest niveau, dit is meer Dunk King (afgezien van het vuur/ de motoren en dat soort props dan). Halve schoolklassen erbij om overheen te springen. Echt zieke dingen die ikzelf niet eerder gezien heb (windmill over iemand heen en dan met de elleboog in de ring eindigen? Moet kunnen!)

Vandaag finale-dag, Nederlandse mannen spelen om 16:00 tegen Rusland en de "Angels" om 15:00 tegen
Spanje. Om 20:30 staat de dunk contest finale op het programma. Beetje onduidelijk op de site, er zou ook nog een halve finale zijn (die stond gisteren nog gepland voor vandaag 18:20), maar nu staat er 2x 20:30 op het schema.
http://www.fiba.com/3x3worldcup/2017/dunk-contest

Ik ga ze weer digitaal supporten, vind het ontzettend vermakelijk. En aangezien het in 2020 op de Olympische Spelen meedoet gaat het langzaam ook ergens over.
NL mannen zijn op dit toernooi als 5e geplaatst maar ze hebben de VS al verslagen die hoger stonden. Dames staan 3e. Laat ze dat doortrekken en we hebben medaillekansen. #durftedromen :P

[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 21-06-2017 11:42 . Reden: Speeltijden aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
3x3 is zeker een interessante en vooral snelle vorm van basketbal. Het oogt mooi en ik ben blij dat de sport in de lift zit. Ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen maar de FIBA maakt er serieus werk van.

Transfers zijn nu wel lekker aan de gang zo vlak voor de draft:
Dwight Howard en een late pick voor Miles Plumlee, Marco Belinelli en een lagere pick.
Dit kan alleen maar betekenen dat de Hawks gaan rebuilden. Ze hebben alleen Dennis Schroeder en Bazemore nog op de loonlijst staan. De rest zijn namen waar je niet heel warm van wordt.

D'Angelo Russell + Mosgov voor Brook Lopez.
Ben zelf niet zo'n Lakers volger maar de trade is wel begrijpelijk vanuit beide kanten. Mosgov was een dure en slechte aankoop. Ze zijn dus hun salarissen op orde aan het brengen voor de toekomst (PG13 en/of LeBron?). De prijs die ze daarvoor moeten betalen is D'Angelo, een 2nd overall pick wat de toekomst van het team moet zijn. Ik heb zelf niet zo'n zicht op hoe goed D'Angelo is en of hij een goede stijgende lijn laat zien.

Voor de Nets een hele begrijpelijke keuze. Lopez had nog één jaar op z'n contract. Gezien de matige staat van de Nets zou het niet heel raar zijn dat Lopez weg zou gaan. Met D'Angelo halen ze talent binnen. Het salaris en het lange contract van Mozgov kunnen ze makkelijk aan. De Nets hebben nog minimaal een jaar of 4 nodig om een fatsoenlijk team op touw te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:30

Niellie41

[object Object]

Ik heb een paar wedstrijden gekeken van het 3x3 WK gekeken, maar ik wordt er nog niet warm van.

Ik vind het vrij lomp en lijkt erop dat het meer gaat om wie er de meeste fouten kan maken, zonder dat er voor wordt gefloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Niellie41 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:37:
Ik heb een paar wedstrijden gekeken van het 3x3 WK gekeken, maar ik wordt er nog niet warm van.

Ik vind het vrij lomp en lijkt erop dat het meer gaat om wie er de meeste fouten kan maken, zonder dat er voor wordt gefloten.
Ik wil verder niet de hele referee beerput opentrekken, maar dat gebeurt bij de NBA net zo goed.

Ik heb de 3x3 overigens nog niet gezien, dus ik ben eerlijk wel een beetje benieuwd. Is er nog een leuke wedstrijd die ik even kan zien op youtube of komt er nog iets op de tv binnenkort?

@Robkazoe denk je echt dat (of schat je de kans in dat) LBJ weer weg gaat uit Cleveland en dan of all places in LA eindigt? Persoonlijk zie ik 'm dan nog eerder bij de clippers landen maar LAL zal tegen die tijd wel weer meer salary space hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Cleveland is f*cked dankzij LeGM.

Cleveland bestaat uit:
1) LeBron, Kyrie, K-Love die allemaal max contracts hebben.
2) JR Smith + Tristan Thompson die heel lang niet bij wilden tekenen en nu met belachelijk dure contracts zitten.
3) Mensen die voor (veteran) minimum contracts op de bank zitten dankzij LeBron James omdat hij die mensen graag wilde hebben (D-Wil, Richard Jefferson, Frye, Derrick Williams).

Aan groep 1 ga je niet heel veel doen. Van die drie zou je hoogstens Love kunnen verruilen voor bv Paul George. Maar dan verlies je wel even 20 punten en 10 rebounds, een goede 3 PT Power Forward. Naast dat Love een langer contract heeft, ruil je een sterspeler voor een sterspeler. Ik vermoed niet dat je daar veel mee gaat winnen.

Groep 2 is de molensteen om Cleveland. JR en Thompson hebben dit jaar bijgetekend.
Thompson: 15M $ Voor 8 punten en 9 rebounds per 30 minuten.
JR Smith: 13M $ Voor 8,5 punten met 35% achter de 3PT lijn.
Thompson en JR staan nog voor 3 jaar onder contract. Allebei dankzij de agent van LeBron want ze vallen allemaal onder dezelfde agent. Die spelers zijn veel te duur. Hun starting 5 zit al op ruim 104M $ aan salaries. En die staan allemaal voor 2017-2018 in de boeken.

Dan kun je twee dingen doen:
- JR of Thompson traden. Maar die wil niemand want te duur en te lange contracten (en weinig upside).
- Een sterspeler ruilen zoals Love. Maar dan krijg je een sterspeler voor een sterspeler. Daarmee neemt de kwaliteit van je team niet per direct toe en qua salary kost het net zoveel dus creeer je geen capspace. Tel daarbij nog sixth men Shumpert op (ook nog eens voor 10M $ in de boeken) en Cleveland is kansloos. De enige twee free agents die ze hebben in 2018 zijn Shumpert (en daarmee zitten ze nog steeds niet onder de cap) en LeBron. Cleveland kan voorlopig helemaal niets en met hun huidige team kunnen ze de GSW niet aan. LeBron wordt ondertussen ouder en kan niet even 2 of 3 jaar wachten tot de te zware contracten van Cleveland af glijden dus is wieberen de enige optie en hopen dat hij bij een ander team een superteam kan maken.

En als laatste: De derde groep mensen die LeBron heeft aangetrokken zijn vaak op zijn verzoek. Maar die spelers zijn erg 1-dimensionaal. Het klinkt leuk op papier om Frye (te zwak in de post, slechte verdediger), Korver (enkel een shooter), D-Wil en Larry Sanders binnen te harken. Maar je hebt meer nodig dan good offense. En daarin zie je gewoon dat LeBron teveel macht heeft binnen Cleveland. Had een Danny Ainge of Pat Riley erop gezet en die had het waarschijnlijk niet gepikt en veel verstandigere spelers aangetrokken tegen veel acceptabelere bedragen. Je ziet dat LeBron gewoon geen goede ogen heeft voor spelers, via zijn agent ook nog eens de hoofdprijs laat betalen en dat resulteert gewoon in een heel duur team met een aantal middelmatige of eenzijdige spelers. Laat de GM of Front Office gewoon het werk doen en dan had je een veel gebalanceerder en betaalbaarder team gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zie net toevallig een reclame voorbij komen op Fox Sports van een professionele 3-on-3 league: https://big3.com/

"Ice Cube, soon-to-be former NBPA deputy executive director Roger Mason and investors are coming together to start a summer half-court 3-on-3 league called BIG3, according to The Vertical‘s Adrian Wojnarowski."
http://ftw.usatoday.com/2...tired-nba-players-awesome

Je mag aannemen dat het plaatje er tegen 2020 heel anders uit ziet qua spelers bij diverse (top)landen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Mocht Vince Carter stoppen, zou ik hem ook graag 3x3 zien spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

rockhopper schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:34:
[...]

Ik wil verder niet de hele referee beerput opentrekken, maar dat gebeurt bij de NBA net zo goed.

Ik heb de 3x3 overigens nog niet gezien, dus ik ben eerlijk wel een beetje benieuwd. Is er nog een leuke wedstrijd die ik even kan zien op youtube of komt er nog iets op de tv binnenkort?

@Robkazoe denk je echt dat (of schat je de kans in dat) LBJ weer weg gaat uit Cleveland en dan of all places in LA eindigt? Persoonlijk zie ik 'm dan nog eerder bij de clippers landen maar LAL zal tegen die tijd wel weer meer salary space hebben.
Op de fiba site staan een heleboel highlights via hun youtube kanaal.
http://www.fiba.com/3x3worldcup/2017/videos

Goede uitwerking van @Robkazoe _/-\o_
Daar zit niet heel veel ruimte nee. Zeer benieuwd hoe het uit zal pakken. Kan me bijna niet voorstellen dat James het nu meteen "op zou geven" bij de Cavs, maar eerlijk gezegd ben ik niet zo ingevoerd in de daadwerkelijke macht die hij daar heeft. Als ik dit zo lees dan is het best wel een risico dat ze genomen hebben.
Niellie41 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:37:

Het hoort er wel een beetje bij maar zou zeker niet de boventoon moeten voeren. Hou er zelf ook niet zo van, fysiek op zich wel, dat is het spel in de basis ook. Maar niet van die zinloze fouten en dat idiote gedrag af en toe.
Je ziet dat veel landen minstens 1 "tank" hebben, vooral die oostbloklanden met dodelijke schutters erbij. Nederland zelf ook met die Roozendaal. In de finale speelden ze ook veel over hem. Dat "bal bij de big man inleveren en hem z'n post-up spelletje laten doen" mogen ze wat mij betreft in de zaal houden. >:)
Was in die wedstrijd niet slim ook want die Serven knalden er best wat 2punters in. Ze kwamen pas bij toen Schelvis zich ermee ging bemoeien. Technisch verre van de beste speler maar wat een inzet heeft die gast! _/-\o_
apis29 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 01:14:
Zie net toevallig een reclame voorbij komen op Fox Sports van een professionele 3-on-3 league: https://big3.com/

"Ice Cube, soon-to-be former NBPA deputy executive director Roger Mason and investors are coming together to start a summer half-court 3-on-3 league called BIG3, according to The Vertical‘s Adrian Wojnarowski."
http://ftw.usatoday.com/2...tired-nba-players-awesome

Je mag aannemen dat het plaatje er tegen 2020 heel anders uit ziet qua spelers bij diverse (top)landen ...
Ah, daar ruikt weer iemand geld. :+
Op zich wel interessant hoor.
Toevallig gisteren nog met wat maatjes over gehad (dweep): de tijd van de and1 mixtapes en je dan voorstellen dat team usa dat soort spelers naar een 3x3 wk zou sturen. Skip to my Lou, 50, Hot Sauce, dat soort gasten. Conclusie: de scheids zou het er maar druk mee hebben/krijgen. :P

[ Voor 50% gewijzigd door SuBBaSS op 22-06-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Curry heeft voor 5 jaar bijgetekend voor $176. Belachelijke bedragen overigens...

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws34
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 15:51
Volgens mij is het nog meer, $ 201 miljoen voor 5 jaar.

https://www.si.com/nba/20...-contract-update-supermax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Je hebt gelijk, ik bedoelde €176, niet $176.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Op zich vind ik het wel een stap in de goede richting, ik zie ik persoonlijk liever dat spelers minder vaak van club wisselen en dit zorgt (helaas door een verkeerde motivator) wel voor meer binding. Maar zoals gezegd dit is mijn persoonlijke mening, ik ben dan ook geen grote fan van transfers, al zou ik een systeem waarbij je per jaar dat je al actief bent er eigenlijk een groter obstakel om te transferen is, liever zien. Dat geeft de beginnende spelers nog prima tijd om te wisselen, maar voorkomt dat teams prime superspelers verzamelen of wegkapen.

Verder de bedragen zijn echt te idioot voor woorden, maar ja daar spelen zoveel belangen in mee. Qua Curry doet de shirt verkoop het erg goed, dus dat zal alleen al wel het geld mee terug verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Er zijn wat interessante dingen gaande. Het westen wordt sterker. Rockets hebben een goede deal gedaan met Chris Paul. Het lijkt erop dat Paul George naar OKC gaat waardoor de strijd om de tweede plek in het westen spannend wordt (SA HOU OKC). Op deze manier lijken de verschillen tussen sterke en zwakke teams groter te worden en de verschillen tussen sterke teams kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het is sowieso wel aardig vuurwerk met trades of free agents die verkassen:
Gorden Hayward -> Boston
Danilo Gallinari -> Clippers
Z-Bo + George Hill -> Kings
Paul Millsap -> Nuggets
Raptors behouden Lowry + Ibaka
JJ Redick -> 76-ers

Er gebeurt genoeg op dit moment. Warriors zitten er ook weer warmpjes bij tot en met het 2019/20 seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zo, verreweg het leukste overzichtje van de laatste paar weken:
http://www.espn.com/nba/depth

Hier kan je al snel zien wie er mee gaan doen voor de playoffs en welke teams aan het opbouwen zijn. Mijn nieuwsgierigheid gaat uit naar Philadelphia. Wat een jong talent zit er in dat team, dat moet toch (zou je zeggen) een spektakel gaan worden komend jaar. Winnen? Kweetniet. Leuk basketbal? Ik hoop het. Boston gaat het ook vast erg goed doen, al begrijp ik het salaris van Al Horford niet (zeker niet in vergelijking met Crowder en Thomas).

Kies je favoriet maar uit de lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Boston's roster ziet er gaar uit. Ze hebben 5 SF's (Gordon Hayward, Jae Crowder, Jaylen Brown, Jayson Tatum en Marcus Morris) en geen echte SG's. Morris speelt zijn hele leven al SF. Dan heb je geen PF. En dan hebben ze op de Center positie twee Power Forwards (Horford en Baynes zijn beide maar 6'10"). Met andere woorden: veel namen op hun roster maar weinig gebalanceerd.

Ook de Spurs lijken niet heel erg sterk te zijn. Danny Green, Kawhi, Mills en LaMarcus zijn goed. Daarachter spelen dan Tony Parker en Rudy Gay (beide terugkomend van een blessure) en dat is het wel. Het houdt niet echt over.

Portland kan nog wel eens gaan verrassen. Net als de Denver Nuggets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Derrick Rose voor 1 jaar naar de Cavs: http://www.cleveland.com/...se_cavaliers_agree_t.html

Een van de redenen waarom de Cavs Rose hebben aangetrokken is omdat Irving om een trade heeft gevraagd, naar het schijnt om uit de schaduw van James uit te kunnen komen. (Kan alleen geen bron meer vinden.)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Robtimus schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:27:
Derrick Rose voor 1 jaar naar de Cavs: http://www.cleveland.com/...se_cavaliers_agree_t.html

Een van de redenen waarom de Cavs Rose hebben aangetrokken is omdat Irving om een trade heeft gevraagd, naar het schijnt om uit de schaduw van James uit te kunnen komen. (Kan alleen geen bron meer vinden.)
https://www.theguardian.c...avaliers-lebron-james-nba
en zo zijn er nog wel een paar te vinden.
Het lijkt erop dat er volgend jaar ergens een superteam gevormd gaat worden.
James en Chris Paul en melo misschien in één team naar LA? Ik weet het beetje vroeg voor speculatie, maar ik denk alvast dat de Houston Rockets Paul niet vasthouden nu de franchise in de verkoop ligt. En er gaat al langere tijd praat rond dat James weg wil als zijn contract afloopt.

Wat betreft Rose, erg leuke speler, maar hij heeft zijn potentie nog niet echt waargemaakt. Als het bij de Cavs weer niet wil lukken dan verliest hij in mijn ogen toch wel 'superspeler' status. Zo veel blessurepech al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik volg de NBA nog niet zo heel lang (jaar of 3 nu geloof ik), maar wat ik hem heb zien spelen, was hij uberhaupt al geen superster meer. Mensen die Rose tijdens zijn MVP season hebben zien spelen, die zien hem vaak nog steeds als sterspeler. Ik heb dat niet gedaan en voor mij is het gewoon een gemiddelde Point Guard (ala George Hill, Dragic, Brandon Knight). Wel OK, zeker geen superster en net als Melo veel te baldominant en een grote wil om zelf te scoren.

Voor de Cavs: Ze hebben nu min of meer al een vervanger voor Irving. En het contract is ook minimaal. Dus mocht Rose nog een keer geblesseerd raken, dan lopen ze er ook absoluut niet op leeg. Daarnaast, Kyrie was natuurlijk al geen echte PG. Hij kan schieten, hij heeft handles, maar dat zijn vooral ISO dingetjes. Passes en Assists staat ie niet bekend om. En met D-Rose krijgen ze daar nu hetzelfde min of meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Rose is een beetje de Yao Ming van Chicago uiteindelijk. Beide hebben/hadden goede potentie maar laten het afweten met blessures. De spelers lijken verder helemaal niks op elkaar qua bouw en speelstijl, de vergelijking gaat alleen even om de potentie die erin zat en er niet uit kwam. Het lijkt me voor hem in persoon ook frustrerend om van mvp echt in te zakken naar een matig gemiddeld niveau.

Als je de nba nog niet lang volgt snap verder ik wel dat je niet zoveel in 'm ziet. De laatste seizoenen waren vrij kansloos om ook maar in aanmerking te komen voor 'superspeler'. Ik kijk niet genoeg om echt onderscheid te maken buiten de 'all star spelers' zeg maar of de spelers die semi&finale playoff halen. Te veel wedstrijden, te weinig tijd en te weinig uitzendingen in Nederland. Maar ik volg het wel al sinds '93. Lang genoeg om te zien dat er van die tijd geen enkele speler meer speelt. Sterker nog een flink aantal spelers van nu waren toen nog niet geboren ;)

Qua cavs zolang James daar blijft zullen ze wel blijven domineren in het Oosten en ook wel genoeg talent aantrekken. Het is alleen natuurlijk afwachten wat er na dit seizoen gaat gebeuren. En ook tijdens het seizoen, het blijft afwachten hoe een nieuw samengesteld team gaat werken. Nieuwe chemistry en nieuwe egos kunnen problemen veroorzaken. Zoiets had ik eerlijk gezegd bij de warriors verwacht vorig jaar, maar daar zat ik duidelijk fout. KD heeft zich goed in het team geplaatst en er ontstonden geen botsende ego's. Dit jaar kijk ik met ingehouden adem naar hoe de situatie in Houston gaat zijn, maar goed dat blijft ook mijn team, dus wellicht een beetje teveel bias daar vanuit mijn visie als fan.

Verder vraag ik me af of Beyonce inderdaad in de Rockets gaat investeren wat vandaag op nu.nl te lezen was lol.

Tot slot nog een oude legende die vandaag nog een uitspraak deed:
Aug 1, 2017 10:44 PM ET

SANTA BARBARA, Calif. (AP) -- Michael Jordan finally issued his response to LaVar Ball's bravado.

"I don't think he could beat me if I was one-legged," Jordan said.

Ball, the outspoken father of Los Angeles Lakers rookie Lonzo Ball, previously said he would beat Jordan in a game of 1-on-1 back in his prime. Jordan, a six-time NBA champion and considered by many the greatest player ever, had held his tongue on a response - at least for a while.

BayAreaHQ.com posted a video Monday of Jordan talking to campers at his summer youth basketball camp in Santa Barbara, California.

"You've got to understand the source," Jordan said when asked about Ball. "He played, I think, college. ... maybe? He averaged 2.2 points per game. Really?"

Ball played one season at Washington State.

[ Voor 20% gewijzigd door rockhopper op 02-08-2017 14:08 . Reden: MJ artikel erbij geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Well well. Kyrie Irving naar de Celtics. Cavaliers krijgen er Isaiah Thomas, Jae Crowder en Ante Zizic voor terug plus een pick in de draft. Ik vind het jammer dat Crowder weggaat bij de Celtics. Ik vond dat een toffe speler die behoorlijk wat bracht. Wat Thomas gaat doen bij de Cavaliers is me niet helemaal duidelijk (ja, de rol van Irving op zich nemen, maar hoe hij samen gaat spelen met James of hoe de Cavs met hem op het veld en zonder James gaan spelen?). Ik weet het niet.

Van de Celtics is niets meer over: Irving, Bradley, Olynik, Crowder... allemaal weg. Horford is er nog. En dat is eigenlijk de zwakste van het rijtje. Nieuw team, nieuwe kansen :) Je kan er eigenlijk nog helemaal niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Beetje off-topic, maar vandaag viel de Intertoys reclamefolder in de bus. Daarin stond een pre-order voor NBA 2K18, met op de cover Cavs #2. Pijnlijk...

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Hoop mooie transfers de afgelopen weken :)
Lijkt weer een mooi seizoen te worden!

League Pass Brazilië, $90 :)

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Damn LeBron James en Dwayne wade weer samen bij de Cavs. Ik als Bulls fan baal daar wel van.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet zelf ook nog niet of ik weer op een herhaling van de finale cav - war zit te wachten, maar eerlijk gezegd zie ik -op papier- weinig andere combi's. Gelukkig moet het seizoen nog beginnen en er kan van alles gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
In ander nieuws :P :

Bribery and kickbacks: the FBI's college basketball sting has only just begun

Hall of Fame coach Rick Pitino has become the first high-profile victim in the FBI’s investigation into college basketball corruption, but he won’t be the last
- https://www.theguardian.c...-fraud-corruption-bribery

The inside story of how the FBI rocked college basketball - http://www.espn.com/mens-...-brought-words-corruption

Defrauded? Universities Named in Justice Department Complaint Got What They Deserved - https://www.si.com/colleg...stants-corruption-charges
The Justice Department complaint that rocked college basketball is filled with preposterously long sentences and is generally dryer than Ernest Hemingway’s throat in the morning. But somewhere in there is the biggest joke in all of sports.

These criminals, we are told, “defrauded” the universities that employed them.

This may turn out to be legally accurate, but it is also utterly laughable. These schools—apparently Arizona, Louisville, Auburn, Oklahoma State, USC and Miami—are not victims. They are perpetrators. They have created an environment and athletic culture with two priorities: winning and bringing in money. Of course people illegally funnel money to people who can help them win.

The University of Louisville was not defrauded. It got exactly what it wanted, what it paid for, what it represented and what it deserved. This is a school that hired Bobby Petrino twice and stood by Rick Pitino when his basketball program hired hookers to entice high school students to go there. Louisville athletic director Tom Jurich created an athletic powerhouse. That was his job. Very few people seemed to care how he did it.

Auburn was not defrauded. Auburn’s recent history includes rampant academic fraud and hiring basketball coach Bruce Pearl, who lied about committing NCAA violations at Tennessee, before Pearl’s show-cause penalty expired. Auburn’s core values have been quite clear. At the top of the list is “Please, God, let us beat Alabama.”

The schools were supposedly “defrauded” because these dastardly assistant coaches broke NCAA rules, then filled out forms certifying that they never did. The forms are another joke. Nearly everybody in college sports must fill them out, and I am still searching for anybody in history who used them to confess to anything. They’re just a cover for the schools.
All around the country, chancellors and presidents convince themselves they have the moral high ground. They generally don’t. How many head coaches get fired for winning with a lousy academic performance? How many assistant coaches are rewarded for being whistleblowers? How many five-star athletes are rejected by admissions departments?

If you have covered the sport at all in the last 10 years, you have probably heard some version of these sentences:

“He’s going to a Nike/adidas/Under Armour school.”

“We didn’t even bother recruiting him.”

“(School) is involved, so you know what that means.”

“The uncle is running this thing.”

This is how many (though not all) major schools operate. The big surprise in college basketball offices around the country Tuesday is that people got caught. And no, it’s probably not over. I can think of one adidas-sponsored school in particular that was not implicated in the report but should probably start hiring outside counsel anyway.
The NCAA’s Rules Gave Rise to a Generation of Pimps. Here's How It Can Clean Them Up - https://www.si.com/colleg...ing-rules-agents-benefits
Money poured into the system, but the rules stayed the same. (Except for that one time when a federal judge commanded the schools to allow for a little bit more.) The best football and basketball players became quite valuable to the marketplace, but their compensation remained arbitrarily capped by a group of colluding competitors. If at this point someone had asked that 100-level Econ professor what would happen next, the answer would have come quickly.

A black market would emerge.

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 02-10-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:02:
Hoop mooie transfers de afgelopen weken :)
Lijkt weer een mooi seizoen te worden!

League Pass Brazilië, $90 :)
Heb je deze al gescoord? Lees online dat mensen dit jaar een probleem hebben als ze LP vanuit bijvoorbeeld Canada in eigen land willen kijken. Dan moet je echt over een VPN kijken. Klopt dat? Vorig jaar kon men nog in Canada met VPN bestellen en zonder VPN kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
JPtjeeNL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:45:
[...]

Heb je deze al gescoord? Lees online dat mensen dit jaar een probleem hebben als ze LP vanuit bijvoorbeeld Canada in eigen land willen kijken. Dan moet je echt over een VPN kijken. Klopt dat? Vorig jaar kon men nog in Canada met VPN bestellen en zonder VPN kijken.
Net maar ff gedaan via Mexico.
€70,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:16:
[...]

Net maar ff gedaan via Mexico.
€70,20
Nice! Maar kun je dan ook zonder VPN streamen op zowel mobiel als via de site? Volgens mij zijn er in Mexico geen blackouts, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, je kan zonder VPN terugkijken, getest met een paar preseason games (niet alle preseasons worden uitgezonden).
Blackouts weet ik niet, zal wel niet, Australische forums gebruiken ze ook Mexico, las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PRESEASON10

Voor 10% extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

Vorig jaar toen ik in Canada was daar besteld en goede prijs gekregen. Krijg nu automatisch een verlenging in Canadian Dollars. :-) Nu zelfs nog 10% eraf ivm trouwe klant korting. Toegang voor totaal 89 EUR ofzo. Echt ongelofelijk dat de prijzen zo verschillen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan nu dus voor 63 euro via Mexico.
Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik heb een paar dagen geleden via Canada besteld omdat ik daar servers kan uitrollen. Vind ik toch wat veiliger dan over een gratis VPN/proxy. Werkt prima maar kost wel een paar tientjes meer.

Waarom zou het in NL zo duur zijn, gezien hier veel minder fans zitten? Misschien dan ook minder sponsoren? Jerseys zijn hier wel veel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kan alleen bedenken dat Ziggo een graantje meepikt omdat zij geloof ik de uitzendrechten hebben. Want het kan geen issue zijn van vraag en aanbod. Als ik in mijn vriendenkring kijk naar nba liefhebbers zijn ze onvindbaar en de enige basketballers die ze kennen (als ze al basketballers kennen) zijn michael jordan, shaq oneal en met een beetje geluk lebron.

Maar ik vind het te veel ongeacht hoe ik het regel (via mexico of nederland), ik heb gewoon te weinig tijd en de tijdstippen waarop de uitzendingen live zijn, zijn te laat om het voor mij interessant te maken. Zoals het meestal gaat zou ik achteraf wel een paar wedstrijden willen zien, maar daar zou ik hoogstens een tientje voor over hebben. Liever ga ik zelf in persoon naar een wedstrijd, daar zou ik dan weer veel meer voor over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik zat gisteren ook even te twijfelen. In principe zendt Ziggo twee wedstrijden per week uit en eigenlijk is dat genoeg voor me. Ik hoef er geen 6 te zien in de week. Het enige wat ik leuk zou vinden is dat ik dan mijn eigen keuze qua wedstrijd zou kunnen kiezen met mijn favoriete teams. Mijn vriendin wordt echter nu al gek van al het basketbal-gekijk van mij (wedstrijd duurt meestal toch 1.5 a 2 uur en die kijk ik zelden in 1 keer). Nog maar niet gedaan dus.

Edit:
Is het een idee om een fantasy league van Tweakers op te zetten? Ik heb geen flauw idee welke league het leukst zou zijn (NBA.com zelf, Yahoo, ESPN etc.).

[ Voor 15% gewijzigd door woutur op 16-10-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooswijk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 18:38
Ik zit even mee te lezen en als ik het dus goed begrijp kan ik via een Mexicaans IP adres de league pass aanschaffen voor rond de €70?. Ik ben nu even voor de free trail gegaan, maar vind €209 toch even teveel. En hebben er mensen ervaring met een league pass delen en tegelijk ingelogd zijn? Ik lees hierover verschillende dingen op internet.

Edit:
Is inderdaad gelukt was gisteren op me werk dus kon het niet testen met VPN. Heb ook mail gehad van NBA league pass je mag tegelijk op vijf verschillende devices zijn ingelogd.

[ Voor 33% gewijzigd door Rooswijk op 18-10-2017 17:19 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
RIP Haywards been. Wat een vreselijke injury was dat zeg... 5 minuten spelen en dan er al zo uit moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik moet de wedstrijd nog kijken maar las het al. Als het op Paul George's blessure lijkt, wordt het mei 2018.

Houston wint van GSW. Dat is goed nieuws. Hoe meer teams aan elkaar gewaagd zijn hoe leuker (wat mij betreft) het seizoen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

Dat was echt smerig ja! Volgens mij was het de enkel. Zo triest. Je zag ook hoe aangeslagen de spelers waren. Bah!

Daarnaast netjes van de Rockets. KD die net te laat was met het schot anders had GS alsnog de overwinning gepakt. Wist trouwens niet dat Nick Young ook naar Golden State is gegaan. Ben benieuwd of ze dit jaar te stoppen zijn, al verwacht ik van niet.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat was wel duidelijk...
Afbeeldingslocatie: http://static1.nydailynews.com/polopoly_fs/1.3570186.1508287999!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/landscape_635_424/gordon-hayward.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wizards eens een mooie start voor de verandering dit seizoen. Hopelijk kunnen ze vannacht van de Lakers winnen en het is 4-0. Daarna alleen GSW uit, denk dat daar de pret dan wel voorbij is.
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste