Toon posts:

Het Hardstyle-topic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 20:18

Spacecowboy

XBL: Biggmans

wessel145 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:45:
[...]

Dit blijft natuurlijk een welles nietes discussie. Hetgeen wat je wel ziet is dat er wel "eilandjes" ontstaan binnen de scene. Ik classificeer mijzelf daarin wel als een euforisch liefhebber (met uitstapjes naar frenchcore en uptempo hardcore, zolang er maar enige vorm van melodie en opbouw in zit), maar moet toch ook zeker bekennen dat er de afgelopen jaren een heleboel prutmuziek is uitgekomen dus zul je mij eigenlijk alleen maar vinden op feestjes met een classics stage.

Waar ik wel erg blij mee ben is dat er voor elke voorkeur wel voldoende feestjes zijn (kan niet wachten tot 8 december, reminder). Eerlijk gezegd staat mij de sfeer bij "RAW" feesten ook niet aan, iedereen zonder shirt en met een opgepompt lichaam, maar ook dat is natuurlijk weer persoonlijke voorkeur...
Wat betreft dat laatste, dat ben ik wel met je eens. Ook (een) van de redenen dat ik niet meer zo veel naar feestjes ga. Ook het feit dat ik me vrij oud voel met bijna 40 tussen allemaal mannetjes van 18 speelt daar wel in mee. :)

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 07:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

Wat. Een. Plaat. _/-\o_ O+ Nu kan ik al helemaal niet meer wachten op z'n set op Qlimax <3

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Qlimax achter de rug.... Ehm lag het aan mij of was deze editie nou niet je van het? Heb me goed vermaakt hoor maar, was de echte opening met vuurwerk enzo vervroegd naar 23:00 ofzo.

Iemand nog iets meegekregen over het traangas incident rond 3 uur snachts?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Alweer traangas?
Wat een belabberde controle...

Dat er drugs binnenkomt snap ik nog wel, maar een busje pepperspray dan faal je toch als beveiliger.

De kwantiteit aan hoe ze daar aannemen gaat echt ten koste van de kwaliteit.

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Iedereen hoor ik over alweer, waar is het eerder gebeurd dan, voor mij is dit het eerste dat ik het hoorde

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heb het met MoH ook al een paar keer gemaakt.

Dan stelen ze ook vaak kettingen e.d.

[Voor 31% gewijzigd door Bolletje op 25-11-2018 21:03]

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Hmmz, snap ook nooit dat ik van die gasten met een rugzakje binnen zie lopen..... stap 1 zou die dingen verbieden zijn

• ToyotaMR2
Volgens mij nu zelfs 3x op rij op Qlimax.
Nu hoor ik hier, vorig jaar las ik erover op PF en het jaar daarvoor kreeg ik het nieuws toen ik er zelf was.

En dit jaar bv was ik (en mijn vriendin) er zelf de dupe van op Hardbass.
En kan je vertellen, zoiets is niet prettig.

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Nee snap ik maar ben de afgelopen 3 jaar geweest en heb er behalve dit jaar dan ook niets van meegekregen. Beveiliging moet op alle evenementen omhoog, maar zeker met indoor dingen als je daadwerkelijk massapaniek krijgt kunnen er gewoon serieus doden vallen.

Ook met de hoeveelheid OD’s was het ook bal afgelopen nacht heb echt in een kwartier tijd 3 of 4 mensen weggedragen zien worden.

• ToyotaMR2
Dat enorme misbruik van drugs komt vooral van de buitenlanders, mijn ervaring.

Hoe vaak ik al niet op verschillende feesten mensen totaal van de wereld op de grond zag liggen (binnen eerste 2 uur van het feest!), dan denk ik echt, wat doe je hier.

Drugsgebruik ok, probeer het met verstand te gebruiken. Maar wat heeft het voor nut om je in het eerste uur zo vol te duwen met vanalles dat je de resterende 10 uur niks meer meekrijgt van het feest.

Blijf dan lekker thuis, beter voor iedereen.

[Voor 40% gewijzigd door ToyotaMR2 op 26-11-2018 12:22]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Gehalte van de buitenlanders dit jaar op Qlimax was wel enorm hoog. Heb meer buitenlanders dan Nederlanders gezien. En VDK gehalte was ook heel hoog.

Zelf vond ik Qlimax niet heel super, had niet echt het Qlimax gevoel dit jaar. Stage vond ik zelf niet veel aan. Vond dit persoonlijk wel 1 van de minste van de afgelopen jaren.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grudgie schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:29:
Gehalte van de buitenlanders dit jaar op Qlimax was wel enorm hoog. Heb meer buitenlanders dan Nederlanders gezien.
Dat is al jaaren zo, Qlimax is nou eenmaal het bekendste indoor hardstyle feest. Vrienden van mij kwamen ook met een bus met ~50 man uit Oostenrijk :P

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:17
Nou ik ben blij dat ik een kaartje had voor 20 euro, anders was ik nooit gegaan.

Zaten wel leuke setjes tussen zoals Phuture Noize, B-Freqz en Wildstylez. Maar jezus wat waren Da Tweekaz slecht zeg... Wie ook bedacht heeft dat er een XQ Da Tweekaz moet komen, is ook niet helemaal 100. Dat gaat nooit uitverkopen natuurlijk.

Maar zaterdag naar Warface, zin an :*)

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Traangasincident gebeurde recht voor m'n neus. Gelukkig zelf geen last van gehad maar het is wel bizar dat het weer gebeurd....

Overigens een topnacht gehad met Phuture Noize, B-Freqz, Wildstylez en DBSTF! Tijdens Tweekacore maar gaan eten, bleek niet geheel onterecht. Stage enorm vet met al die veranderingen en de lichtshow was echt asociaal goed! Aan het aantal buitenlanders die VDK waren heb ik me wel gestoord, maar de meesten waren rond 3 uur wel van de vloer verdwenen en op de tribune beland..

Op naar Reactivate deze zaterdag! :)

• perryvdbosch
Zo afgelopen weekend naar het feest van Warface geweest. God, wat een geweld was dat zeg oOo .

De pijn in mijn bovenbenen is niet te harden, maar het is het totaal waard.

Hoe was jullie weekend?

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:24
Ben naar Reactivate geweest. Wat een heerlijk feestje was dat zeg.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Reactivate was heerlijk! Fijne classics gehoord en de sfeer was prima! Heb genoten! :)

2018 zit er nu op qua feestjes! Op naar 2019!

• perryvdbosch
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:11:
Reactivate was heerlijk! Fijne classics gehoord en de sfeer was prima! Heb genoten! :)

2018 zit er nu op qua feestjes! Op naar 2019!
Ik heb er hele goede verhalen over gehoord! Ga je toevallig Origin volgend jaar?

Maar god, ik begin echt 'oud' te worden. Alles doet zeer en ben zo bizar moe }:|

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

perryvdbosch schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:18:
[...]

Ik heb er hele goede verhalen over gehoord! Ga je toevallig Origin volgend jaar?

Maar god, ik begin echt 'oud' te worden. Alles doet zeer en ben zo bizar moe }:|
Ik zit er wel aan te denken, want ik baalde dat ik dat dit jaar gemist heb! Jij ervaringen met Origins?

Haha, ik ben gelukkig goed hersteld! Was echt heel fijn dat Reactivate maar tot 01:00 duurde en ik dus de hele zondag had om lekker uit te rusten! :D _/-\o_

• perryvdbosch
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:09:
[...]

Ik zit er wel aan te denken, want ik baalde dat ik dat dit jaar gemist heb! Jij ervaringen met Origins?

Haha, ik ben gelukkig goed hersteld! Was echt heel fijn dat Reactivate maar tot 01:00 duurde en ik dus de hele zondag had om lekker uit te rusten! :D _/-\o_
Ja dit jaar was echt super dik, heerlijke sfeer. Met echte liefhebbers ipv die paupers die alleen komen om te flaneren. Dat is dan wel het grootste nadeel van raw feesten.

Maar het is echt een aanrader! :>

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

perryvdbosch schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:22:
[...]

Ja dit jaar was echt super dik, heerlijke sfeer. Met echte liefhebbers ipv die paupers die alleen komen om te flaneren. Dat is dan wel het grootste nadeel van raw feesten.

Maar het is echt een aanrader! :>
Dan ga ik eens in de vriendengroep polsen of er interesse is! ;-) Thanks! O+

• perryvdbosch
Hebben jullie gestemd voor de hardstyle top 5?

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

perryvdbosch schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:44:
Hebben jullie gestemd voor de hardstyle top 5?
Yup. Jij ook?

Overigens. De nieuwe EP van Phuture Noize is uit! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Wat is die man toch lekker bezig!
https://open.spotify.com/...si=K3MUdW2JRaC6dzDaVLHPJg

[Voor 27% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 06-12-2018 17:03]

• perryvdbosch
Jazeker, ik heb
1. DBSTF Ghost Stories
2. PN Squares and Circles
3. Adaro & Bob Raak een ster aan
4. Radical Redemption & DSturb Testorosa
5. Keltek Valkyries

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Manmanman _O- _O-

Prima lijstje verder! Kan ik me aardig goed in vinden!

• ToyotaMR2
Als ik vergelijk met vorig jaar zijn er nu meer 'rustigere' liedjes die bij de toppers horen itt tot de knallers van vorig jaar.

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-05 18:42
Ik heb:

Headhunterz & Sub Zero Project - Our Church
Phuture Noize - Circles and Squares
Sub Zero Project & Phuture Noize - We are The Fallen
DBSTF- Ghost Stories
Rejecta - Followed

Had liever een top 10 gekozen dan had ik nog deze 5 gekozen

Ran-D - Hurricane
Phuture Noize- Anthem of Freedom
Keltek - Valkyries
Headunterz - Leap of Faith
B-Freqs - The Story

• perryvdbosch
NickC schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:36:
Ik heb:

Headhunterz & Sub Zero Project - Our Church
Phuture Noize - Circles and Squares
Sub Zero Project & Phuture Noize - We are The Fallen
DBSTF- Ghost Stories
Rejecta - Followed
Op het eerste nummer na, een heerlijk lijstje hoor :D

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

perryvdbosch schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:41:
[...]

Op het eerste nummer na, een heerlijk lijstje hoor :D
Wat is er mis met Our Church? }:| :P

• perryvdbosch
Chrisjuh_15 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:47:
[...]

Wat is er mis met Our Church? }:| :P
Ik heb echt helemaal niks met de kicks van SZP. Dat dus B)

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

perryvdbosch schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:55:
[...]

Ik heb echt helemaal niks met de kicks van SZP. Dat dus B)
Dat hoor ik vaker! Ik vind het juist wel tof wat ze doen maar kan me goed voorstellen dat je het niet tof vindt. ;-)

• Sence123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04 14:15
DEAR WARRIOR,

This is your last chance to join us for the Q-dance member exclusive POWER HOUR Premiere on December 21 in Amsterdam.

POWER HOUR PREMIERE
During this night, we will not only premiere the complete POWER HOUR video in Defqon.1 style, but we will also tear down the roof with a party in one of Amsterdam's finest venues: Warehouse Elementenstraat. Passes (entrance tickets) for this exclusive event are 5 euro and can be exchanged for a 5 euro merchandise discount coupon at the merchandise stand at the event.

Join the party*:
Entrance to this exclusive Q-dance members event
Be the first to witness the complete POWER HOUR 2018 movie
Pre-sale of the brand new POWER HOUR bomberjack
A night with special guests and artists
Unique party from 20:30 until 00:00
*A limited amount of passes (entrance tickets) are available now; You can buy a maximum of two tickets per person. Tickets cost 5 euro and can be exchanged for a 5 euro merchandise discount coupon at the premiere.

WHAT YOU NEED TO DO:
1. Copy your code*: JYMC2W7W
2. Go to the ticket page via the button below
3. Enter your code and purchase your pass/tickets (max. 2 passes per order)

*Please note that your code is valid for one purchase. If you did not finalize your order, your code will be valid within 30 minutes again.

http://newsletter.q-dance.com/mail/link.php?i=108272&k=118&m=1&a=5b16f7264774b6.71898321

Als wie het eerst komt wie het eerst maalt :)
Zelf kan ik helaas niet gaan dus ik dacht laat ik iemand anders er blij mee maken.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Nog mensen naar Shockerz geweest? Hoe was het daar? :)

• mstx
  • Niet online

_/-\o_

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 09:53
Extra kerstbonusje van de baas ontvangen.

Tickets voor Qapital en Intents zijn ook binnen, toeval? 8)7

• perryvdbosch
Defqon anthem door Sefa, Keltek en Phuture Noize.

Ben heeeel benieuwd, omdat ik alle 3 echt super producers vind.

• perryvdbosch
*knip* Dit is geen V&A-topic...

[Voor 79% gewijzigd door Mx. Alba op 22-01-2019 10:53]

• Chigurg
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-04 17:22
Hallo, ik ben helemaal nieuw in het genre maar ben geinteresseerd in de wat snellere muziek de laatste tijd. Een tijdje terug per abuis op een hardcore feestje beland, en vond het eigenlijk best vet. In hoeverre verschillen de twee van elkaar? Hebben jullie suggesties voor een beginner?

• ToyotaMR2
Het is denk ik makkelijker als je zelf even wat nummers post wat je zoal trekt.

• perryvdbosch
Angerfist is wel een mooie starter

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:01
Chigurg schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:18:
Hallo, ik ben helemaal nieuw in het genre maar ben geinteresseerd in de wat snellere muziek de laatste tijd. Een tijdje terug per abuis op een hardcore feestje beland, en vond het eigenlijk best vet. In hoeverre verschillen de twee van elkaar? Hebben jullie suggesties voor een beginner?
Ligt er beetje aan welke kant van het genre je leuk vind. De meer underground dingen of de wat meer mainstream richtingen.

Qua underground hardcore/industrial heb ik wel een lijstje voor je (is een playlist van mezelf);
YouTube: Ingler (Laurent Ho) - Riot

• Chigurg
Edwin__ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:40:
[...]

Ligt er beetje aan welke kant van het genre je leuk vind. De meer underground dingen of de wat meer mainstream richtingen.

Qua underground hardcore/industrial heb ik wel een lijstje voor je (is een playlist van mezelf);
YouTube: Ingler (Laurent Ho) - Riot
Bedankt! Is een goed beginpunt. Ik vind deze echt al vet Sunjammer - Mediaburn Pt 2
Ga deze wat doorluisteren de komende dagen wanneer ik oefeningen maak tijdens het studeren.

Ben effectief wel into industriële stuff. Al veel goeie nummers in je playlist! _/-\o_
Heb wat van zijn stuff geluisterd. Vind het wel cool, maar ben erg fan van stuff die niet super melodisch is.
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:52:
Het is denk ik makkelijker als je zelf even wat nummers post wat je zoal trekt.
Ik ken echt helemaal niets behalve rotterdam terror corps haha.

In het algemeen, wat is het verschil tussen hardcore en hardstyle? Of is dat zo een beetje zoals house en techno? Bedankt al voor de antwoorden!

• perryvdbosch
Heb je DRS al geprobeerd? Is wel een bizar hoog tempo, maar misschien vind je het wel wat :)

• PWSteal
Chigurg schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:44:
[...]

Bedankt! Is een goed beginpunt. Ik vind deze echt al vet Sunjammer - Mediaburn Pt 2
Ga deze wat doorluisteren de komende dagen wanneer ik oefeningen maak tijdens het studeren.

Ben effectief wel into industriële stuff. Al veel goeie nummers in je playlist! _/-\o_

[...]

Heb wat van zijn stuff geluisterd. Vind het wel cool, maar ben erg fan van stuff die niet super melodisch is.

[...]

Ik ken echt helemaal niets behalve rotterdam terror corps haha.

In het algemeen, wat is het verschil tussen hardcore en hardstyle? Of is dat zo een beetje zoals house en techno? Bedankt al voor de antwoorden!
Verschil tussen hardcore en hardstyle is een beetje lastig uit te leggen. Bij elke track die je me laat horen, kan ik het je bijna direct zeggen, maar een 1-duidige definitie is er niet echt.

In mijn optiek is het wel een beetje zoals met house en techno, house redelijk mainstream, techno meer underground. En je hebt natuurlijk ook wel hardcore die behoorlijk mainstream is ;) Afgelopen jaren is er wel enorm veel veranderd in het genre, en in mijn ogen niet echt positief. Dus volg niet zo heel erg meer wat er allemaal wordt uitgebracht, op een paar artiesten na.

Hier nog wat favorieten van mij;
YouTube: Hellfish - Serious Evil Shit Mission 3
YouTube: SPL - Match Hit
YouTube: Ophidian & Tapage - The Mine HQ
YouTube: Deathmachine - Tekstep Nightmares

En in mijn ogen 1 van de vetste tracks ooit gemaakt in het genre, die drive die er ontstaat door de loop van het nummer heen :9~
YouTube: The Dj Producer - True Creators Part II

• Chigurg
Edwin__ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Verschil tussen hardcore en hardstyle is een beetje lastig uit te leggen. Bij elke track die je me laat horen, kan ik het je bijna direct zeggen, maar een 1-duidige definitie is er niet echt.

In mijn optiek is het wel een beetje zoals met house en techno, house redelijk mainstream, techno meer underground. En je hebt natuurlijk ook wel hardcore die behoorlijk mainstream is ;) Afgelopen jaren is er wel enorm veel veranderd in het genre, en in mijn ogen niet echt positief. Dus volg niet zo heel erg meer wat er allemaal wordt uitgebracht, op een paar artiesten na.

En in mijn ogen 1 van de vetste tracks ooit gemaakt in het genre, die drive die er ontstaat door de loop van het nummer heen :9~
YouTube: The Dj Producer - True Creators Part II
Wow die true creator is best gestoord. Ik denk dat ik meer fan ben van hardcore van hardcore tot nu toe.

Edit; jesus man dit nummer is insane

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15

Totaalgeflipt

De enige echte

Edwin__ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:13:
[...]

[URL="https://www.you tube.com/watch?v=NtBuJ4jKE1M"]YouTube: The Dj Producer - True Creators Part II[/URL]
Lekker lijstje Edwin!

Hier voeg ik graag aan toe:
YouTube: Dolphin - Raiders Cap
YouTube: The Outside Agency - The Flux Capacitor
YouTube: The Outside Agency - Backpack Wisdom
YouTube: Ophidian - Running On Empty [Official Video]
YouTube: Ophidian - Mantaray
YouTube: Nasenbluten - Blows to the Nose
YouTube: Ophidian & Ruffneck - Noisemaker (Ruffneck And Ophidians Straightbac...
YouTube: Meccano Twins - Tendrils of agony (T.R.S.E. - TRSE 023)
YouTube: Dj Promo - The Tablet
YouTube: Unexist - Liberate
YouTube: Tieum - Bitch sexuality
YouTube: E-Noid - Dx2r (SRB Refix)

Mag niet allemaal in het hokje 'hardcore' maar je begrijpt het idee 8)

En deze cd heeft een podiumplaats _/-\o_
YouTube: Enzyme X - Poison

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15

Totaalgeflipt

De enige echte

Edwin__ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Pfff, heerlijk die tracks. _/-\o_

Dit is denk nog wel de beste introductie van wat hardcore is. Wat een ongelooflijke bazen set.

YouTube: Promo @ Lowlands 2008
Haha nou en of, dat is de set! _/-\o_
Maar deze mag er ook zijn

https://www.vpro.nl/speel...ducer-lowlands-2010~.html

• PWSteal
Wat ik vooral gaaf vind aan die Promo set, hij heeft een enorm risico genomen met zijn platenkeuze. Hij had ook een standaard files-setje kunnen doen. Zulke sets maak je nooit meer mee, heb hem inmiddels wel 20x zien draaien denk (ook onder zijn Rude AWakening alias), maar dit heeft die nooit meer kunnen doen.

Zo een set laat ook wel flink zien in wat voor creatief/kwalitatief dieptepunt de hardcore momenteel zit.

• Chigurg
Wow bedankt! Vette lijstjes! Ben de laatste tijd veel in de avond aan het doorstuderen, en deze stuff helpt echt gigantisch met mezelf wat ophypen en niet in slaap vallen wanneer ik wat door de nacht moet werken. Zet me echt een beetje in een superfocus

o shit dit is gestoord

[Voor 20% gewijzigd door Chigurg op 22-01-2019 01:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:01

Wat vinden we er van?

1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• ToyotaMR2
Keltek is de man daar persoonlijk. Zijn stuk had best een stuk langer mogen zijn.

Buiten dat, als anthem is het gewoon shit.
Veel te veel tekst, en 3x dat one blood one tribe etc te moeten aanhoren is een beetje bleh.

Ik heb het liedje dan ook in 3 delen geknipt zonder de saaie intro's.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-05 23:37
[b]Chigurg in "Het Hardstyle-topic - deel 2"

Voor het ongetrainde oor klinkt het hetzelfde. Mij ouders kan ik de verschillen uitleggen maar zullen het altijd ‘dezelfde herrie’ noemen.

Door de jaren heen is hardcore in tempo flink omhoog gegaan. Early hardcore was ergens tussen de 140 en 145 BPM, nu spreken we over soms over 180+ met uitschieters tot 200!

Hardstyle is rond 2000 ontstaan als mengelmoes van techno, hardcore en nog een aantal hardere stromingen. Rond 2005 kwamen daar ook trance elementen bij kijken. Tempo lag rond de 140-145 BPM. Nu ligt dat gemiddeld op 150.

Door de jaren heen is de grens tussen hardstyle en hardcore wel steeds meer vervaagd, zeker met de komst van ‘raw’ hardstyle. Sommige hardcore tracks kunnen prima in een hardstyle-set en andersom.

Het verschil zit hem denk ik vooral in het feit dat hardstyle over het algemeen wat toegankelijker is. Hardcore heeft ook meer focus op de kick denk ik, hardstyle wat meer een balans tussen melodie en kick.

Als je luistert naar een aantal platen van ‘mainstream’ hardstyle-artiesten (Noisecontrollers, Atmozfears, Headhunterz) tegenover ‘mainstream’ hardcore-artiesten (Mad Dog, Anime, Miss K8) hoor je wel wat k bedoel. Hardcore is toch wat rauwer.

Beide genres bieden wel een breed spectrum. Zo is binnen de hardstyle Wildstylez best ‘poppy’ terwijl bijvoorbeeld een Rebelion/Warface/Rooler tegen het randje van hardcore aanzitten.

Bij hardcore is dit hetzelfde met ik noem een Anime (vrij toegankelijk) of Partyraiser (doorbeuken).

Zelf kan ik ontzettend van het hele spectrum genieten, van handjes in de lucht op de mainstage bij Defqon tot aan versleten schoenzolen bij Angernoizer!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 21:29
In tweede instantie toch een weekendticket voor Defqon kunnen bemachtigen *O* (eerder vanmiddag leken ze uitverkocht, behalve premium weekendtickets voor 300 euro :X). Nu nog ff wachten op het personaliseren. :)
Wordt de 8e Defqon op rij (in Biddinghuizen) en mijn 9e keer in totaal. oOo

Verder qua festivals heb ik iig Emporium op het programma staan. Aankleding altijd mooi en qua muziek heb ik me de edities dat ik er was ook altijd vermaakt. :)

[Voor 25% gewijzigd door Sassie op 09-03-2019 19:47]

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Dit jaar voor het eerst in zes jaar een zaterdag in plaats van een weekend naar Defqon. Gelukkig krijg ik daar een mooie vakantie in Cuba voor terug in september ;-)

Verder nog op de planning:
Rebirth (za), Supersized en Tomorrowland (za) en dan is de koek wel weer een beetje op dit festivalseizoen.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:01
Hier ook weer een weekend Defqon aanwezig. Niet op de camping, voor dat soort ongein ben ik te oud geworden. Slaap in een B&B verderop. Snachts genoeg keuze om te chillen bij mn broertje en/of vrienden op de camping.. maar wil wel in een normaal bedje zonder herrie kunnen slapen :+

Verder nog Rebirth (za) Emporium (misschien), Intents (zaterdag), Ultrasonic (thuisfeestje) op de planning tot nu toe. Kan zo maar zijn dat er nog ergens tussendoor een feestje voorbij komt :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-05 23:37
Kwam dit topic vorige week per abuis tegen. Leuk om te zien dat er toch nog wat Tweakers zijn die naar hardstyle-feestjes gaan.

Mijn planning op dit moment is:
- Qapital(?)
- SuperSized
- Emporium
- Defqon (weekend)
- Dominator
- Q-base vervanger(?)
- Thunderdome

• perryvdbosch
Met pijn in het hart kan ik geen weekend Defqon, omdat mijn collega dan met vakantie is. En ik heb normaal altijd een halve week nodig om bij te komen.

Dus heb maar besloten dit jaar de zaterdag te gaan en ter compensatie een weekend Decibel te pakken haha

• ToyotaMR2
Iemand een een filmpje of lijst oid van het soort nummer dat Frequencerz draait als ze op een Freestyle area staan?

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Nog mensen op Rebirth te vinden dit weekend? :)

• mstx
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:14:
:w

• ToyotaMR2
Jup, weekend/camping.
Het weer mag alleen echt wat beter worden }:|

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Dat zal afzien worden in een tentje met temperaturen rond het vriespunt... Brrr

• perryvdbosch
Chrisjuh_15 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:14:
Jaaa, ga op de zondag maar een dansje wagen!

• ToyotaMR2
Extra fleecedeken en thermo ondergoed staan op het lijstje :p

Maar denk dat het wel zal meevallen.
In de avond lig je toch redelijk ingepakt en wat alcohol in je bloed.

Loop dan liever overdag zonder dikke vest aan.

Als het overdag 20graden wordt, wil ik best slapen met lichte vrieskou (denk ik).

[Voor 15% gewijzigd door ToyotaMR2 op 11-04-2019 19:19]

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Wat was het koud zeg afgelopen zaterdag.... Maar ik heb echt heel erg genoten! Overal prima geluid ervaren, en de stages waren dikke prima, grote pluspunten voor de mainstage! Prima in orde! :)

+++ E-Force. Mijn hemel, die ging er met gestrekt been in!
++ Adaro en DBSTF! Beide hebben écht een bizar lekkere set neergezet!
+ Barbediening etc was overall keurig geregeld!

- De fucking kou!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perryvdbosch
Zo van het weekend naar Intents geweest, was weer een top weekend. Alleen begin wel te merken dat weekenden steeds zwaarder worden haha.

Op naar Defqon!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 10:01

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gaat er binnenkort nog iemand naar een klein Hardstyle feestje?
Massale festivals zijn niets voor mij.

Paar jaar geleden was ik eens bij een leuk kleinschalig feestje in Tilburg, heb genoten van de muziek!
Doorgaans is dit niet echt mijn genre, maar op z'n tijd kan ik het zeer waarderen.

Omdat ik noch alcohol noch drugs gebruik, haak ik na een uur of 3-4 vermoeid af, dat is ook een reden om er niet teveel geld aan uit te geven. :P

Dividend for Starters

• perryvdbosch
Mensen dit weekend nog naar Decibel geweest?

Ben dit keer een weekend gegaan en dat was toch zeer leuk. Alleen onze buren waren dan wat minder. Maar je kan niet alles hebben ;)

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
iemand een idee die track van shark die freq draait in het zwembad :)?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Stovirpi
  • Laatst online: 22:18
Het was even zoeken naar dit topic! Meer mensen die toch een kaartje gekocht hebben voor Dediqated - 20 years of Q-Dance?

De ticketprijzen vind ik persoonlijk te gek voor woorden. Desalniettemin is het een jubileum wat ik niet wil missen!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-05 18:42
Ik ben er bij! En de prijzen, tja weet ondertussen niet beter bij Q.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 08:12
Ik ben er ook! Prijzen waren even slikken maar moest er bij zijn.

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Gotiniens

Fairly odd Tim

Qlimax had toch ongeveer dezelfde prijs? Vind het dus niet zo heel gek, Verschil is wel dat Qlimax in enkele minuten uitverkocht is, en Dediqated nog steeds niet.

Maar ik ben er bij, en heb er zin in! Het 10 jaar bestaan was een geniaal feestje, en verwacht dat nu ook.

• Stovirpi
  • Laatst online: 22:18
Dominator is ook zo’n feest wat altijd hoog qua prijs zit. Uiteindelijk maakt het mij eerlijk gezegd ook niet zo veel uit wat ze vragen. Als de beleving maar geweldig is.

Al moet ik het totaalbedrag (ticket, vervoer, eten & drinken) niet gaan optellen. Betaal je zo’n 20 euro per uur feesten :’).

• ToyotaMR2
Blij dat wij geen capriolen hebben hoeven uit te halen voor de opvang van 2 kinderen, als ik die livestream zo zie.

Snelkookpan... Serieus?

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:04
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:54:
Blij dat wij geen capriolen hebben hoeven uit te halen voor de opvang van 2 kinderen, als ik die livestream zo zie.

Snelkookpan... Serieus?
Haha ik zit ook vol verbazing te kijken naar het niveau. Ook nu de millennium hardcore, heb weinig echt millennium hardcore gehoord, gemiste kans en ben blij dat ik er geen 90 euro voor heb betaald

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 19:47
Volgende feestje Reverze (07/03) voor mij

http://specs.tweak.to/16567

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
HansAnders07 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:14:
[...]

Haha ik zit ook vol verbazing te kijken naar het niveau. Ook nu de millennium hardcore, heb weinig echt millennium hardcore gehoord, gemiste kans en ben blij dat ik er geen 90 euro voor heb betaald
wat dacht je van de Praise the Reverse Bass en dan platen uit 2015 draaien come on ;w :-(

A person who never made a mistake never tried anything new.

• DrFurioux
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-05 22:28
Hoi!

Even voorstellen:
Ik ben DrFurioux en ik luister al sinds mijn 14e naar Hardstyle, en vanaf moment 1 heeft het mijn hart geraakt.
Ik ben nu 28 en heb zo'n 160 feesten gehad (om en nabij). Je kan zeggen dat het een lifestyle is :*) Ik ben er nog zo een die alles bijhoud op Partyflock.
Er gaat echt niks boven het gevoel van op zo'n feest gaan en met al die mensen lekker los te gaan.

Recente favorieten zijn:
Malice - Demon inside me:

Ik ben normaal helemaal niet van Malice, maar deze is echt een dikke klapper _/-\o_

Warface & Rebelion - Opening Statements:

Een van mijn mooiste momenten was toch de mainstage van Defqon Australië oplopen. Het idee dat je je liefde en passie ook aan de andere kant van de wereld kan beleven is echt fantastisch.

Vroeger luisterde ik Trance en later hardcore. Niet beseffende dat er nog wat tussen zat :9
Uiteindelijk in de begindagen van YT langs Noisecontrollers en Headhunterz gekomen, en daar is het begonnen! CD's kopen, erachter komen dat er feesten zijn, en vanaf mijn 18e vol gas overal naartoe gegaan.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 12:45
Deze set had gemist op defqon.1 online:

Een lekkere euforische set!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:52
Iemand die nog een goeie playlist op spotify kent?
Hardstyle mag, maar hoeft niet.

Zolang het maar niet te commercieel is.

Goede hard dance / house is ook niks mis mee

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@G.Scholtens
Als je de wat 'oudere' hardstyle kan waarderen, heb ik wel een lijstje voor je. Zoek dan op:
'Hardstyle (2008 - 2012)'

Voor mij waren dit de hoogtijdagen kwa producties. Zitten iets van 150 nummers in deze playlist en het is nog steeds een work-in-progress.

Voor de nieuwe hardstyle heeft Spotify de 'Hardstyle Bangers' lijst, maar weet niet hoe je het commerciële gehalte hiervan afweegt.

De playlist 'Housewerk' is een aanrader wat mij betreft in deze stroming. Wordt ook vaak bijgewerkt.

• MuVo
  • Laatst online: 26-05 12:45
TheDude84 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:11:
@G.Scholtens
Als je de wat 'oudere' hardstyle kan waarderen, heb ik wel een lijstje voor je. Zoek dan op:
'Hardstyle (2008 - 2012)'

Voor mij waren dit de hoogtijdagen kwa producties. Zitten iets van 150 nummers in deze playlist en het is nog steeds een work-in-progress.

Voor de nieuwe hardstyle heeft Spotify de 'Hardstyle Bangers' lijst, maar weet niet hoe je het commerciële gehalte hiervan afweegt.

De playlist 'Housewerk' is een aanrader wat mij betreft in deze stroming. Wordt ook vaak bijgewerkt.
Die tijd heeft voor mij ook de beste producties!

Eerste jaar hardstyle festivals voor mij was 2009 -> Defqon 2009 -> Decibel 2009 -> Qlimax 2009 en nog wat kleinere :)
G.Scholtens schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:05:
Iemand die nog een goeie playlist op spotify kent?
Hardstyle mag, maar hoeft niet.

Zolang het maar niet te commercieel is.

Goede hard dance / house is ook niks mis mee
Q-Dance houdt zijn eigen playlist goed bij met nieuwe en oude hardstyle:

De ene keer bevalt de lijst, de andere keer wat minder. Maar vaak goed, altijd wel nummers te vinden!

De top 25 van 2020

De lijst Hardstyle Bash van spotify is ook prima.

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

MuVo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:27:
[...]

Die tijd heeft voor mij ook de beste producties!

Eerste jaar hardstyle festivals voor mij was 2009 -> Defqon 2009 -> Decibel 2009 -> Qlimax 2009 en nog wat kleinere :)

[...]
Nice! Op een mooi moment ingestapt ;) Mijn eerste 'echte' feestje was Qlubtempo 14, daarna zijn er nog vele aan de lijst toegevoegd oOo

Ik zal de andere afspeellijsten die je noemt is proberen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sassie
Het festival seizoen is al een paar maanden bezig (na 2 stille coronajaren), maar ik kan/mag morgen eindelijk ook weer. *O* Ruim 2 jaar na m'n laatste feest (dat was Dediqated in het Gelredome) is het nu tijd om Emporium weer te bezoeken.

Helaas heeft de veranderende smaak van de jeugd (en wellicht ook de 2 coronajaren) een negatieve invloed op de lineup/stages indeling, met nu slechts maar één hardstyle stage (en een stage waar ook freestyle staat geprogrammeerd)*. Ik kijk er echter wél naar uit om de releases van de afgelopen 2 jaar eindelijk echt live te horen. *O* Zin in oa de sets van Phuture Noize, D-Sturb, Sub Zero Project. Helaas moet ik wel eerder weg en ga ik Ghost Stories missen (maar ze staan ook op Defqon 8)).

*Editie in 2019 had naast de grote hardstyle open air stage ook nog een raw hardstyle stage en idd een freestyle stage. In de jaren/edities ervoor was er ook nog een aparte hardcore stage en bovendien ook meer softere dance genrese (house, trance,techno; de laatste jaren vervangen door meer urban muziek). Het was altijd mooi dat de helft van het festival voor de hardere stijlen bestemd was, maar de spoeling is nu wel erg dun geworden ondanks de hardstyle line-up.

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 13:19
@Sassie ik vond het best jammer dat de hardere stijlen uitgekleed zijn. Desondanks heb ik me prima vermaakt! de set van D-Sturb was wel echt rammen :D

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dit cadeautje wilde ik hier achter laten voor jullie.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Sassie
Helaas toch geen Defqon voor mij dit jaar. Slechte timing, maar heb voor het eerst in 2 jaar een positieve coronatest (en heb ook klachten en voel me ook niet 100% fit). :| Hopelijk volgend jaar beter, want dan 20 jaar na de eerste editie.

* Sassie gaat dus maar weer achter de livestreams zitten dit weekend

[Voor 8% gewijzigd door Sassie op 23-06-2022 10:14]

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:43

KoudeAardbei

Moderator

Toch wel weer heerlijk, een volledige ervaring! Dit jaar wel vanuit huis maar zelfs met de livestream krijg je het Defqon gevoel <3 oOo

• Sassie
@KoudeAardbei het is idd best fijn meegenieten met de livestream :) Het is een andere ervaring dan erbij zijn, maar wel beter voor je portemonnee (muntprijs 3,60) en lever (tenzij je thuis ook de hele dag aan de drank gaat :X)

Vandaag begonnen met wat (industrial) techno op de Silver, daarna This is Sefa en heb nu al een paar uurtjes de black stream aan staan. Sfeertje zit er ook goed in bij de Weekend Warriers and Fresh Friday gangers. Vanavond sowieso afsluiten met Sub Zero Project.
Gisteren genoten van de sets van D-Block & S-Te-Fan, Dr Peacock en D-Sturb, verder ook nog Nosferatu en Miss K8 meegepakt. De uitgelaten atmosfeer op The Gathering blijft iets bijzonders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Wat ik niet kan begrijpen is dat de hardstyle van tegenwoordig niet meer qua bass doorloopt. Niet meer voorspelbaar. Iedereen met zijn vuist in de lucht en staat stil.

What happend?

Ik ken hardstyle van 2004 tot 2019 ofzo, daarna een beetje afhaakt ook qua feesten. Maar wtf, wat kan het snel veranderen. Sommige kicks herken je wel, maar nu lijkt het nog ff chaotisch.

w00t

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Ja men zegt altijd zaken als "muziek evolueert" en "je kunt niet blijven stilstaan". Maar ik heb ook het liefst het geluid van tussen 2003 en 2008 ongeveer.

Ik luister af en toe wel eens wat raw en kan ook het talent van de nieuwe generatie (bijv. Warface of Subzero project ) wel erkennen, maar het geeft niet hetzelfde gevoel als toen. Er is niets beters dan een constante kick & reverse bass in mijn optiek.

Gelukkig is er inmiddels wel een soort geaccepteerde verdeling tussen raw en euphoric maar muziektechnisch gezien heeft de huidige hardstyle weinig te doen met die van de eerste generatie.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Sassie
Weekendticket voor Defqon binnen. :) Wordt herkansing voor vorig jaar (wegens coronabesmetting weekend toen moeten laten schieten).
Alleen nog maar hopen dat de vakantieplanning op werk ook gunstig uitpakt mbt vrij krijgen eind juni. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 22:01
Ik luister zonet deze track: https://open.spotify.com/...o1JdW?si=8997d7fddb6d4d6d

Wat is hier gebeurd met die kick? Of eigenlijk het ontbreken ervan (vanaf ongeveer 1:10) ik vind dit behoorlijk lastig luisteren eigenlijk, alleen een oorverdovende .. tsja wat is het? basskick? Heel vaag.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee