Het Hardstyle-topic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 21:14
benchMarc schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:35:
Ik als ouwe hardstyle rot uit de periode dat ik jong was (ik word 40 dit jaar) in 2001 - 2010 kan gratis tickets krijgen voor Hardstyle DNA in Oslo. Ik woon zelf in Noorwegen dus da's bij de deur. Leuk om te zien dat Nederland uiteraard goed vertegenwoordigd is :) Via een andere Nederlander die een van de DJ's kent en ons op de guestlist kan zetten.
Maar, toch ga ik nee zeggen. Ik luister tegenwoordig veel techno en psytrance en zo nu en dan nog wat oudere hardstyle. Even naar verschillende platen van de line-up geluisterd, maar man man man, wat een ooraids is dat hardstyle tegenwoordig geworden. Niks geen diepe bass meer, alleen maar rare piep en ploing kicks met een frequentie van onderhand 15.000Hz. Ik word er helemaal gestoord van en het heeft in mijn ogen helemaal niks meer met hardstyle te maken. Volgens mij ken ik geen enkel genre wat zich zo extreem van het oorspronkelijke genre heeft bewogen. Bestaat reverse bass tegenwoordig helemaal niet meer en is het enkel nog die pliepjes wat de klok slaat? Dat een mens hier nog naar kan luisteren...
Ik heb wat geprobeerd te zoeken en merk dat TNT zich nog wel aardig goed aan de oudere stijl houden (video van Qlimax 2023).
TNT idd nog wel. Verder is het niet echt meer wat. De sets van Jay Reeve/Solstice @ melodic madness wordt je wel vrolijk van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-07 19:55
Vanaf 2010 is er langzamerhand een splitsing gegroeid binnen de hardstyle tussen het melodieuzere werk (euphoric hardstyle) en de rauwere hardere hardstyle (rawstyle). De rawstyle was tot enkele jaren terug ook nog prima te doen, maar sinds enkele jaren moet het ook steeds extremer en opvallender en dan krijg je idd van die rare kieks ('piepkicks', en wat er al niet meer uitgeprobeerd wordt). Is ook niet echt mijn ding, ik heb toch liever kicks met niet al te veel distortion en vooral (veel) 'laag' erin. Die bass moet je niet horen maar voelen zeg maar. :)

Reverse bass is heel weinig terug te vinden, inmiddels kun je daarvoor beter naar bepaalde hardtechno
artiesten/labels gaan. Ik ga in mei zelf naar Emporium, daar eens kijken hoe die nieuwe hardtechno is op een feest. Verder is er uiteraard (en gelukkig ;)) ook nog steeds hardstyle aanwezig met een mainstage en ook een classics stage. Maar goed komende zaterdag eerst Hardfest in Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForceCom
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-02 22:23
Wat ik zelf ook heel jammer vind, is dat heel veel (met name raw) artiesten tegenwoordig de laatste 10-15 minuten van een set uptempo draaien. Vroeger werden hardstyle sets, vooral richting het einde van een feest, zeker ook weleens afgesloten met een goede hardcore plaat, maar ik heb de laatste jaren weleens sets gehoord die voor bijna de helft uptempo waren. Los van dat ik heel weinig met uptempo heb, vind ik dat vooral altijd jammer van de opbouw.

Gelukkig heb je op veel festivals tegenwoordig een goede classics stage waar de sfeer meestal ook top is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:32
Ik krijg op mijn instagram feed nu constant reclame voor het Multigroove festival, waar ze tot mijn verbazing ook aangeven dat er aandacht wordt besteed aan Qlubtempo en Houseqlassics. Geen idee hoe Multigroove bij Q-dance is beland, maar het is wel verleidelijk om te gaan kijken. Ook al is het heel lang geleden dat ik op een hardstyle/hardcore feestje was en ik de Hemkade eigenlijk een kutlocatie vind..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:10
Ik ben van de oude school, kan nieuw spul ook wel echt waarderen. Rooler vond ik al toffe tracks maken. Maar hier laat hij echt zien wat hij in zich heeft.

Maar damn, die vent is een echte baas! Wat een smaak, stijl, gevoel, skills. En dan ook gewoon ff wat 90's hip hop, ouwehoer lidjes en salsa erdoor en het past oOo Misschien de beste set die ik ooit heb gehoord, gewoon 5uur non stop knallen zonder enig moment dat ik een track wat minder vond. Almost the whole damn era! Wat een platen keuze, en wat een sfeer, Epic!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 16-06-2024 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:08

PB-powell

Mr. Laziness

Mutatie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:13:
Ik ben van de oude school, kan nieuw spul ook wel echt waarderen. Rooler vond ik al toffe tracks maken. Maar hier laat hij echt zien wat hij in zich heeft.

Maar damn, die vent is een echte baas! Wat een smaak, stijl, gevoel, skills. En dan ook gewoon ff wat 90's hip hop, ouwehoer lidjes en salsa erdoor en het past oOo Misschien de beste set die ik ooit heb gehoord, gewoon 5uur non stop knallen zonder enig moment dat ik een track wat minder vond. Almost the whole damn era! Wat een platen keuze, en wat een sfeer, Epic!!

[YouTube: Rooler - ALL NIGHT LONG (5 Hours Set)]

Dan vind je dit ook wel tof nieuws:
https://www.hardnews.nl/r...eigen-all-day-long-event/

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:40
Die al day long ben ik geweest en dat was ook wel een erg fijn event, niet zo duur en locatie was ook dikke prima voor mij. En Rooler weet z’n set goed op te bouwen:). Deze maand de laatste Qlimax, het event waar het voor mij in 2003 mee begonnen is oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

HouseQ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:31:
[...]

Die al day long ben ik geweest en dat was ook wel een erg fijn event, niet zo duur en locatie was ook dikke prima voor mij. En Rooler weet z’n set goed op te bouwen:). Deze maand de laatste Qlimax, het event waar het voor mij in 2003 mee begonnen is oOo
Nice, laatste Qlimax moet wel een evenement worden. Snap nog steeds niet dat ze daarmee gaan stoppen.
Ik sta 21-12 bij I Am Hardstyle legacy, cadeautje van de vrouw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:32
PB-powell schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:14:
[...]

Nice, laatste Qlimax moet wel een evenement worden. Snap nog steeds niet dat ze daarmee gaan stoppen.
Ik sta 21-12 bij I Am Hardstyle legacy, cadeautje van de vrouw :*)
Kaarverkoop liep al jaren een stuk minder, en ze gaan de focus 100% op Defqon leggen lijkt het op, vandaar dat ze ook vrijwel geen hosting op andere festivals (bijv. Tomorrowland) meer doen als Q-Dance zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
Er gaan al best wat geluiden op dat q-dance als brand opgeheven gaat worden.. ik ben nog dediqated member omdat ik q-dance wilde steunen in corona tijd.. maar dat wordt ook al gerebrand naar Defqon premium..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
Het is een interessante ontwikkeling. In de hoogtijdagen hadden ze zo enorm veel verschillende "handelsmerken". Qlubtempo, In Qontrol, QrimeTime, X-Qlusive, Q-Base, uiteraard Qlimax en DefQon.
Veel van de namen zijn al onherkenbaar geworden en lang vervlogen maar ik denk dat het met het verharden van de stijl en toename van raw en minder toegankelijke muziek de kapitale stroom minder lucratief is geworden.

Via via heb ik vernomen dat de nieuwe Amerikaanse eigenaar van ID&T/Q-dance harde EDM allemaal maar niks vindt en ze het liefst deze branche afstoten

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Dat de kaartverkoop minder ging had ik niet verwacht, althans niet van de grote namen als Qlimax en DefQon.
@HouseQ ik ben ook een jaar dediqated geweest ten tijde van corona, maar met de app en het inloggen werkte in het begin zo ruk dat ik niet heb verlengd.

@ScuL die kant die het op gaat qua muziek vind ik ook niets, en ik heb het idee dat er steeds meer mensen zijn die dat vinden. Kijk ook maar naar Vroeger was alles Beter, dat wordt alleen maar groter omdat de roep naar de oude meer melodische hardstyle ook steeds groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-07 19:55
Afgelopen augustus was Wouter Tavecchio te gast bij podcast De Machine en daar kwam het stoppen op Mysteryland en ook met Qlimax ter sprake: https://3voor12.vpro.nl/u...en-stopt-met-qlimax~.html (YouTube link:
YouTube: #181: Waarom Q-Dance verdwijnt van Mysteryland en stopt met Qlimax)

Of dat het hele verhaal is weten we natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:22
Sassie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:58:
Afgelopen augustus was Wouter Tavecchio te gast bij podcast De Machine en daar kwam het stoppen op Mysteryland en ook met Qlimax ter sprake: https://3voor12.vpro.nl/u...en-stopt-met-qlimax~.html (YouTube link:

ik hang aan je lippen....

Afbeeldingslocatie: https://i.gifer.com/origin/b1/b1367f68815980b4e2813fd2d2b2dda8_w200.gif

wat zei hij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
HouseQ schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:47:
Er gaan al best wat geluiden op dat q-dance als brand opgeheven gaat worden.. ik ben nog dediqated member omdat ik q-dance wilde steunen in corona tijd.. maar dat wordt ook al gerebrand naar Defqon premium..
Is geen geluid, dat is zo. Qdance bestaat vanaf 2025/2026 niet meer. Inside information.

Gelukkig zijn er al anderen die het gat induiken. Defqon only is mij veel te mager. Daarnaast willen ze Defqon nog langer maken ipv de 4 dagen wat het nu is. Het einde is zoek wmb.

De goede oude tijd met QBase was echt de topperiode. Wat mis ik dat festival.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinez- op 17-11-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
PB-powell schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:30:
Dat de kaartverkoop minder ging had ik niet verwacht, althans niet van de grote namen als Qlimax en DefQon.
@HouseQ ik ben ook een jaar dediqated geweest ten tijde van corona, maar met de app en het inloggen werkte in het begin zo ruk dat ik niet heb verlengd.

@ScuL die kant die het op gaat qua muziek vind ik ook niets, en ik heb het idee dat er steeds meer mensen zijn die dat vinden. Kijk ook maar naar Vroeger was alles Beter, dat wordt alleen maar groter omdat de roep naar de oude meer melodische hardstyle ook steeds groter wordt.
Ik ben in ieder geval bij veel artiesten afgehaakt. De nieuwe raw vind ik niet eens onder hardstyle vallen.

De set van Luna, Zany & Deepack op Qlimax vannacht - dat was pas hardstyle. Enorm van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Martinez- schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:07:
[...]

Ik ben in ieder geval bij veel artiesten afgehaakt. De nieuwe raw vind ik niet eens onder hardstyle vallen.

De set van Luna, Zany & Deepack op Qlimax vannacht - dat was pas hardstyle. Enorm van genoten.
Ah vannacht niet geluisterd. Hopelijk zijn ze later terug te luisteren.
Overigens heb ik de set van Showtek op Parookaville gevonden, die is ook erg fijn! Weinig gezaag en gepiep en ook veel meer de classic hardstyle sounds

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
PB-powell schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:24:
[...]

Ah vannacht niet geluisterd. Hopelijk zijn ze later terug te luisteren.
Overigens heb ik de set van Showtek op Parookaville gevonden, die is ook erg fijn! Weinig gezaag en gepiep en ook veel meer de classic hardstyle sounds
Niet officiële opname, maakt het niet minder lekker: https://youtu.be/jnvfEBj1PxI?si=ORH3Ouhi8zYbCK_j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
Sassie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:58:

Ik heb het hele interview afgeluisterd. Interessante uitspraken wel, maar persoonlijk zie ik toch echt de logica niet., zelfs niet vanuit een zakelijk perspectief. Ja uiteraard je kunt focussen met een team van 50 man op één event per jaar. En het is een feit dat de BTW omhoog gaat, maar andere event organisaties krijgen daar net zo hard last van. Eigenlijk zeggen ze dus "we zijn het kleine niet weerd" omdat ze daar niet kunnen leveren wat ze eigenlijk willen voorschotelen maar de realiteit is dat het te veel werk is voor de geringe opbrengsten.

Mijn mening
Afbeeldingslocatie: https://tegeltje.nl/wp-content/uploads/2023/07/tegelwijsheid-wie-het-kleine-niet-eert-is-het-grote-niet-weerd.jpg

Mijn gevoel is eerder dat het team een beetje uitgekeken is omdat de hardstyle van tegenwoordig een beetje een eenheidsworst is geworden met weinig innovatie. Ja het kan allemaal nog gekker, sneller, harder, meer bliep kicks maar het zit gewoon op een dood spoor na bijna 25 jaar. En om de organisatie en de naam niet langzaam af te laten branden trekken ze de stekker er uit op een moment waar het weinig imagoschade doet

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 14:47
Wij zijn hier thuis al een tijdje uit de hardstyle, wat er best erg vinden.
Veel festivals geweest, alle grote namen, hoogtij zelfs 8+ festivals per jaar. Maar de laatste paar jaren is het niet meer dat wat het was.
Allemaal heel harder en niet meer de bekende sounds van de gasten achter de draaitafels.

Ik was vroeger ook van het hardere spul, maar weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar de huidige hardstyle is een andere soort hard dan de vroegere hard. En het is geen prettige hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
@Martinez- In Qontrol vond ik ook wel een hele fijne.. en eigenlijk alle HouseQlassics feestjes.

Idd veel nieuwe artiesten luister ik ook niet echt naar - maar ga altijd wel goed op plaatjes van Rooler en ook nog wel Rejecta eigenlijk.

Qlimax begon erg lekker, einde had ik het liefst wel een oud hardcore setje/oldskool gewild though. Verder top geregeld en eindelijk weer eens wat show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Video niet beschikbaar, deze wel. Helaas vanaf minuut 50 is het geluid bagger...
https://www.youtube.com/watch?v=YXamWm-k46I

Edit: en ook deze is offline gehaald :X

[ Voor 5% gewijzigd door PB-powell op 19-11-2024 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 20:20
Mutatie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:13:

[YouTube: Rooler - ALL NIGHT LONG (5 Hours Set)]

Tering wat een geweldige tracklist. Even de eerste 20min geluisterd maar deze ga ik echt binnenkort helemaal afluisteren. Echt lekker. Goede post!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
benchMarc schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:31:
[...]

Tering wat een geweldige tracklist. Even de eerste 20min geluisterd maar deze ga ik echt binnenkort helemaal afluisteren. Echt lekker. Goede post!
De eerste 5 uur er al op zitten?
Want here we go again! :D

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Nvm

[ Voor 110% gewijzigd door Martinez- op 26-11-2024 01:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 20:20
Mutatie schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:49:
[...]

De eerste 5 uur er al op zitten?
Want here we go again! :D
[YouTube: Rooler - ALL DAY LONG (8 Hours Set)]
O+
Nope, heb hem bij iets na 2 uur en 50min af moeten zetten want ik kon er niet meer naar luisteren. Tot 2 uur is echt mijn type hardstyle (ik ben van de oude stempel), maar kon er nog redelijk naar luisteren tot 2 uur en 30min. Daarna, en zeker vanaf 2 uur en 50min werd het mij te gek met al die piepgeluiden. Ik heb het zo'n extra 20min een kans gegeven (moest toch een stuk rijden), maar ik kan er echt nix mee. Wat verder geskipt nog tot de 5 uur maar het werd er niet beter op. Het nieuwere type hardstyle is simpelweg mijn smaak niet meer. Ik betrap mezelf erop dat ik voornamelijk old school hardstyle luister en daarnaast techno en psytrance. Van al die harde piepjes met scherpe "kicks" word ik gewoon lijp.
Die 8 uur set begint wel echt weer lekker maar zo te zien begint die op den duur ook weer met al dat gepiep. Dan kan ik iig de eerste paar uur weer lekker genieten, want mixen kan hij wel :) Dus tnx voor de link d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
benchMarc schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:40:
[...]

Nope, heb hem bij iets na 2 uur en 50min af moeten zetten want ik kon er niet meer naar luisteren. Tot 2 uur is echt mijn type hardstyle (ik ben van de oude stempel), maar kon er nog redelijk naar luisteren tot 2 uur en 30min. Daarna, en zeker vanaf 2 uur en 50min werd het mij te gek met al die piepgeluiden. Ik heb het zo'n extra 20min een kans gegeven (moest toch een stuk rijden), maar ik kan er echt nix mee. Wat verder geskipt nog tot de 5 uur maar het werd er niet beter op. Het nieuwere type hardstyle is simpelweg mijn smaak niet meer. Ik betrap mezelf erop dat ik voornamelijk old school hardstyle luister en daarnaast techno en psytrance. Van al die harde piepjes met scherpe "kicks" word ik gewoon lijp.
Die 8 uur set begint wel echt weer lekker maar zo te zien begint die op den duur ook weer met al dat gepiep. Dan kan ik iig de eerste paar uur weer lekker genieten, want mixen kan hij wel :) Dus tnx voor de link d:)b
No problem! Zelf luister het allemaal wel en altijd op zoek naar iets nieuws. Qua hardstyle luister ik denk ik zo'n 70% oud spul, het nieuwe mag ik ook graag horen. Toen rond 2009 ofzo raw groot werd had je hetzelfde. Pff tijd vliegt :X

Muziek evolueert altijd (duh) en ook al is het niet waar je echt van houd, er zitten wel goede dingen tussen alle zooi van nu :)

Her begon met hardcore bij mij rond 96 97 en ik was helemaal into "newstyle". Die uptempo tegenwoordig kan ik ook niet aanhoren, maar als je hoort wat bv Mad Dog tegenwoordig doet is echt heel nice. Piepkicks nooooo, mss een enkele keer in hardstyle. Maar wie heeft bedacht dat het zoveel moet....

Wat ik met dat nieuwere spul moet weet ik soms ook niet. Als de kick er eenmaal in komt is het constant is kleine bursts, nooit kan je er helemaal in opgaan zoals met oudere tracks die maar door blijven beuken en je in een soort trance komt. Het lijkt steeds om een wow effect te gaan die enkele seconden duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

benchMarc schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:40:
[...]

Ik had precies het zelfde, na 2 uur werd het minder en na 2,5 uur uit gezet.
Mocht je nog een lijstje op Spotify zoeken die precies deze jaren/tracks heeft:
https://open.spotify.com/...NK2nFYg&pi=e-m4esbcd6RaWq

• Martinez-
  • Niet online
Mutatie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:38:
[...]

No problem! Zelf luister het allemaal wel en altijd op zoek naar iets nieuws. Qua hardstyle luister ik denk ik zo'n 70% oud spul, het nieuwe mag ik ook graag horen. Toen rond 2009 ofzo raw groot werd had je hetzelfde. Pff tijd vliegt :X

Muziek evolueert altijd (duh) en ook al is het niet waar je echt van houd, er zitten wel goede dingen tussen alle zooi van nu :)

Her begon met hardcore bij mij rond 96 97 en ik was helemaal into "newstyle". Die uptempo tegenwoordig kan ik ook niet aanhoren, maar als je hoort wat bv Mad Dog tegenwoordig doet is echt heel nice. Piepkicks nooooo, mss een enkele keer in hardstyle. Maar wie heeft bedacht dat het zoveel moet....

Wat ik met dat nieuwere spul moet weet ik soms ook niet. Als de kick er eenmaal in komt is het constant is kleine bursts, nooit kan je er helemaal in opgaan zoals met oudere tracks die maar door blijven beuken en je in een soort trance komt. Het lijkt steeds om een wow effect te gaan die enkele seconden duurt.
Je laatste alinea vat het perfect samen imo. Ik heb daarnaast het gevoel dat veel artiesten maar random met hun hoofd op de toetsen mept en dat als nieuw nummer 'betitelen'. Er zit vaak geen opbouw meer in.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste