Ik heb echt helemaal niks met de kicks van SZP. Dat dus
Dat hoor ik vaker! Ik vind het juist wel tof wat ze doen maar kan me goed voorstellen dat je het niet tof vindt. ;-)perryvdbosch schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:55:
[...]
Ik heb echt helemaal niks met de kicks van SZP. Dat dus
DEAR WARRIOR,
This is your last chance to join us for the Q-dance member exclusive POWER HOUR Premiere on December 21 in Amsterdam.
POWER HOUR PREMIERE
During this night, we will not only premiere the complete POWER HOUR video in Defqon.1 style, but we will also tear down the roof with a party in one of Amsterdam's finest venues: Warehouse Elementenstraat. Passes (entrance tickets) for this exclusive event are 5 euro and can be exchanged for a 5 euro merchandise discount coupon at the merchandise stand at the event.
Join the party*:
Entrance to this exclusive Q-dance members event
Be the first to witness the complete POWER HOUR 2018 movie
Pre-sale of the brand new POWER HOUR bomberjack
A night with special guests and artists
Unique party from 20:30 until 00:00
*A limited amount of passes (entrance tickets) are available now; You can buy a maximum of two tickets per person. Tickets cost 5 euro and can be exchanged for a 5 euro merchandise discount coupon at the premiere.
WHAT YOU NEED TO DO:
1. Copy your code*: JYMC2W7W
2. Go to the ticket page via the button below
3. Enter your code and purchase your pass/tickets (max. 2 passes per order)
*Please note that your code is valid for one purchase. If you did not finalize your order, your code will be valid within 30 minutes again.
http://newsletter.q-dance.com/mail/link.php?i=108272&k=118&m=1&a=5b16f7264774b6.71898321
Als wie het eerst komt wie het eerst maalt
Zelf kan ik helaas niet gaan dus ik dacht laat ik iemand anders er blij mee maken.
This is your last chance to join us for the Q-dance member exclusive POWER HOUR Premiere on December 21 in Amsterdam.
POWER HOUR PREMIERE
During this night, we will not only premiere the complete POWER HOUR video in Defqon.1 style, but we will also tear down the roof with a party in one of Amsterdam's finest venues: Warehouse Elementenstraat. Passes (entrance tickets) for this exclusive event are 5 euro and can be exchanged for a 5 euro merchandise discount coupon at the merchandise stand at the event.
Join the party*:
Entrance to this exclusive Q-dance members event
Be the first to witness the complete POWER HOUR 2018 movie
Pre-sale of the brand new POWER HOUR bomberjack
A night with special guests and artists
Unique party from 20:30 until 00:00
*A limited amount of passes (entrance tickets) are available now; You can buy a maximum of two tickets per person. Tickets cost 5 euro and can be exchanged for a 5 euro merchandise discount coupon at the premiere.
WHAT YOU NEED TO DO:
1. Copy your code*: JYMC2W7W
2. Go to the ticket page via the button below
3. Enter your code and purchase your pass/tickets (max. 2 passes per order)
*Please note that your code is valid for one purchase. If you did not finalize your order, your code will be valid within 30 minutes again.
http://newsletter.q-dance.com/mail/link.php?i=108272&k=118&m=1&a=5b16f7264774b6.71898321
Als wie het eerst komt wie het eerst maalt
Zelf kan ik helaas niet gaan dus ik dacht laat ik iemand anders er blij mee maken.
Nog mensen naar Shockerz geweest? Hoe was het daar?
Extra kerstbonusje van de baas ontvangen.
Tickets voor Qapital en Intents zijn ook binnen, toeval?
Tickets voor Qapital en Intents zijn ook binnen, toeval?

Defqon anthem door Sefa, Keltek en Phuture Noize.
Ben heeeel benieuwd, omdat ik alle 3 echt super producers vind.
Ben heeeel benieuwd, omdat ik alle 3 echt super producers vind.
*knip* Dit is geen V&A-topic...
[ Voor 79% gewijzigd door Mx. Alba op 22-01-2019 10:53 ]
Hallo, ik ben helemaal nieuw in het genre maar ben geinteresseerd in de wat snellere muziek de laatste tijd. Een tijdje terug per abuis op een hardcore feestje beland, en vond het eigenlijk best vet. In hoeverre verschillen de twee van elkaar? Hebben jullie suggesties voor een beginner?
Het is denk ik makkelijker als je zelf even wat nummers post wat je zoal trekt.
Ligt er beetje aan welke kant van het genre je leuk vind. De meer underground dingen of de wat meer mainstream richtingen.Chigurg schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:18:
Hallo, ik ben helemaal nieuw in het genre maar ben geinteresseerd in de wat snellere muziek de laatste tijd. Een tijdje terug per abuis op een hardcore feestje beland, en vond het eigenlijk best vet. In hoeverre verschillen de twee van elkaar? Hebben jullie suggesties voor een beginner?
Qua underground hardcore/industrial heb ik wel een lijstje voor je (is een playlist van mezelf);
YouTube: Ingler (Laurent Ho) - Riot
Bedankt! Is een goed beginpunt. Ik vind deze echt al vet Sunjammer - Mediaburn Pt 2Edwin__ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:40:
[...]
Ligt er beetje aan welke kant van het genre je leuk vind. De meer underground dingen of de wat meer mainstream richtingen.
Qua underground hardcore/industrial heb ik wel een lijstje voor je (is een playlist van mezelf);
YouTube: Ingler (Laurent Ho) - Riot
Ga deze wat doorluisteren de komende dagen wanneer ik oefeningen maak tijdens het studeren.
Ben effectief wel into industriële stuff. Al veel goeie nummers in je playlist!
Heb wat van zijn stuff geluisterd. Vind het wel cool, maar ben erg fan van stuff die niet super melodisch is.perryvdbosch schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:53:
Angerfist is wel een mooie starter
Ik ken echt helemaal niets behalve rotterdam terror corps haha.NeutraleTeun schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:52:
Het is denk ik makkelijker als je zelf even wat nummers post wat je zoal trekt.
In het algemeen, wat is het verschil tussen hardcore en hardstyle? Of is dat zo een beetje zoals house en techno? Bedankt al voor de antwoorden!
Heb je DRS al geprobeerd? Is wel een bizar hoog tempo, maar misschien vind je het wel wat
Verschil tussen hardcore en hardstyle is een beetje lastig uit te leggen. Bij elke track die je me laat horen, kan ik het je bijna direct zeggen, maar een 1-duidige definitie is er niet echt.Chigurg schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:44:
[...]
Bedankt! Is een goed beginpunt. Ik vind deze echt al vet Sunjammer - Mediaburn Pt 2
Ga deze wat doorluisteren de komende dagen wanneer ik oefeningen maak tijdens het studeren.
Ben effectief wel into industriële stuff. Al veel goeie nummers in je playlist!![]()
[...]
Heb wat van zijn stuff geluisterd. Vind het wel cool, maar ben erg fan van stuff die niet super melodisch is.
[...]
Ik ken echt helemaal niets behalve rotterdam terror corps haha.
In het algemeen, wat is het verschil tussen hardcore en hardstyle? Of is dat zo een beetje zoals house en techno? Bedankt al voor de antwoorden!
In mijn optiek is het wel een beetje zoals met house en techno, house redelijk mainstream, techno meer underground. En je hebt natuurlijk ook wel hardcore die behoorlijk mainstream is
Hier nog wat favorieten van mij;
YouTube: Hellfish - Serious Evil Shit Mission 3
YouTube: SPL - Match Hit
YouTube: Ophidian & Tapage - The Mine HQ
YouTube: Deathmachine - Tekstep Nightmares
En in mijn ogen 1 van de vetste tracks ooit gemaakt in het genre, die drive die er ontstaat door de loop van het nummer heen
YouTube: The Dj Producer - True Creators Part II
Wow die true creator is best gestoord. Ik denk dat ik meer fan ben van hardcore van hardcore tot nu toe.Edwin__ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:13:
[...]
Verschil tussen hardcore en hardstyle is een beetje lastig uit te leggen. Bij elke track die je me laat horen, kan ik het je bijna direct zeggen, maar een 1-duidige definitie is er niet echt.
In mijn optiek is het wel een beetje zoals met house en techno, house redelijk mainstream, techno meer underground. En je hebt natuurlijk ook wel hardcore die behoorlijk mainstream isAfgelopen jaren is er wel enorm veel veranderd in het genre, en in mijn ogen niet echt positief. Dus volg niet zo heel erg meer wat er allemaal wordt uitgebracht, op een paar artiesten na.
En in mijn ogen 1 van de vetste tracks ooit gemaakt in het genre, die drive die er ontstaat door de loop van het nummer heen![]()
YouTube: The Dj Producer - True Creators Part II
Edit; jesus man dit nummer is insane
Lekker lijstje Edwin!Edwin__ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:13:
[...]
Verschil tussen hardcore en hardstyle is een beetje lastig uit te leggen. Bij elke track die je me laat horen, kan ik het je bijna direct zeggen, maar een 1-duidige definitie is er niet echt.
In mijn optiek is het wel een beetje zoals met house en techno, house redelijk mainstream, techno meer underground. En je hebt natuurlijk ook wel hardcore die behoorlijk mainstream isAfgelopen jaren is er wel enorm veel veranderd in het genre, en in mijn ogen niet echt positief. Dus volg niet zo heel erg meer wat er allemaal wordt uitgebracht, op een paar artiesten na.
En in mijn ogen 1 van de vetste tracks ooit gemaakt in het genre, die drive die er ontstaat door de loop van het nummer heen![]()
[URL="https://www.you tube.com/watch?v=NtBuJ4jKE1M"]YouTube: The Dj Producer - True Creators Part II[/URL]
Hier voeg ik graag aan toe:
YouTube: Dolphin - Raiders Cap
YouTube: The Outside Agency - The Flux Capacitor
YouTube: The Outside Agency - Backpack Wisdom
YouTube: Ophidian - Running On Empty [Official Video]
YouTube: Ophidian - Mantaray
YouTube: Nasenbluten - Blows to the Nose
YouTube: Ophidian & Ruffneck - Noisemaker (Ruffneck And Ophidians Straightbac...
YouTube: Meccano Twins - Tendrils of agony (T.R.S.E. - TRSE 023)
YouTube: Dj Promo - The Tablet
YouTube: Unexist - Liberate
YouTube: Tieum - Bitch sexuality
YouTube: E-Noid - Dx2r (SRB Refix)
Mag niet allemaal in het hokje 'hardcore' maar je begrijpt het idee
En deze cd heeft een podiumplaats
YouTube: Enzyme X - Poison
Pfff, heerlijk die tracks.Totaalgeflipt schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:30:
[...]
Lekker lijstje Edwin!
Hier voeg ik graag aan toe:
YouTube: Dolphin - Raiders Cap
YouTube: The Outside Agency - The Flux Capacitor
YouTube: The Outside Agency - Backpack Wisdom
YouTube: Ophidian - Running On Empty [Official Video]
YouTube: Ophidian - Mantaray
YouTube: Nasenbluten - Blows to the Nose
YouTube: Ophidian & Ruffneck - Noisemaker (Ruffneck And Ophidians Straightbac...
YouTube: Meccano Twins - Tendrils of agony (T.R.S.E. - TRSE 023)
YouTube: Dj Promo - The Tablet
YouTube: Unexist - Liberate
YouTube: Tieum - Bitch sexuality
YouTube: E-Noid - Dx2r (SRB Refix)
Mag niet allemaal in het hokje 'hardcore' maar je begrijpt het idee
En deze cd heeft een podiumplaats![]()
YouTube: Enzyme X - Poison
Dit is denk nog wel de beste introductie van wat hardcore is. Wat een ongelovelijke bazen set.
YouTube: Promo @ Lowlands 2008
Haha nou en of, dat is de set!Edwin__ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:59:
[...]
Pfff, heerlijk die tracks.![]()
Dit is denk nog wel de beste introductie van wat hardcore is. Wat een ongelooflijke bazen set.
YouTube: Promo @ Lowlands 2008
Maar deze mag er ook zijn
https://www.vpro.nl/speel...ducer-lowlands-2010~.html
Wat ik vooral gaaf vind aan die Promo set, hij heeft een enorm risico genomen met zijn platenkeuze. Hij had ook een standaard files-setje kunnen doen. Zulke sets maak je nooit meer mee, heb hem inmiddels wel 20x zien draaien denk (ook onder zijn Rude AWakening alias), maar dit heeft die nooit meer kunnen doen.Totaalgeflipt schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:06:
[...]
Haha nou en of, dat is de set!![]()
Maar deze mag er ook zijn
https://www.vpro.nl/speel...ducer-lowlands-2010~.html
Zo een set laat ook wel flink zien in wat voor creatief/kwalitatief dieptepunt de hardcore momenteel zit.
Wow bedankt! Vette lijstjes! Ben de laatste tijd veel in de avond aan het doorstuderen, en deze stuff helpt echt gigantisch met mezelf wat ophypen en niet in slaap vallen wanneer ik wat door de nacht moet werken. Zet me echt een beetje in een superfocus
o shit dit is gestoord
o shit dit is gestoord
[ Voor 20% gewijzigd door Chigurg op 22-01-2019 01:10 ]
Wat vinden we er van?
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Keltek is de man daar persoonlijk. Zijn stuk had best een stuk langer mogen zijn.
Buiten dat, als anthem is het gewoon shit.
Veel te veel tekst, en 3x dat one blood one tribe etc te moeten aanhoren is een beetje bleh.
Ik heb het liedje dan ook in 3 delen geknipt zonder de saaie intro's.
Buiten dat, als anthem is het gewoon shit.
Veel te veel tekst, en 3x dat one blood one tribe etc te moeten aanhoren is een beetje bleh.
Ik heb het liedje dan ook in 3 delen geknipt zonder de saaie intro's.
Voor het ongetrainde oor klinkt het hetzelfde. Mij ouders kan ik de verschillen uitleggen maar zullen het altijd ‘dezelfde herrie’ noemen.[b]Chigurg in "Het Hardstyle-topic - deel 2"
Door de jaren heen is hardcore in tempo flink omhoog gegaan. Early hardcore was ergens tussen de 140 en 145 BPM, nu spreken we over soms over 180+ met uitschieters tot 200!
Hardstyle is rond 2000 ontstaan als mengelmoes van techno, hardcore en nog een aantal hardere stromingen. Rond 2005 kwamen daar ook trance elementen bij kijken. Tempo lag rond de 140-145 BPM. Nu ligt dat gemiddeld op 150.
Door de jaren heen is de grens tussen hardstyle en hardcore wel steeds meer vervaagd, zeker met de komst van ‘raw’ hardstyle. Sommige hardcore tracks kunnen prima in een hardstyle-set en andersom.
Het verschil zit hem denk ik vooral in het feit dat hardstyle over het algemeen wat toegankelijker is. Hardcore heeft ook meer focus op de kick denk ik, hardstyle wat meer een balans tussen melodie en kick.
Als je luistert naar een aantal platen van ‘mainstream’ hardstyle-artiesten (Noisecontrollers, Atmozfears, Headhunterz) tegenover ‘mainstream’ hardcore-artiesten (Mad Dog, Anime, Miss K8) hoor je wel wat k bedoel. Hardcore is toch wat rauwer.
Beide genres bieden wel een breed spectrum. Zo is binnen de hardstyle Wildstylez best ‘poppy’ terwijl bijvoorbeeld een Rebelion/Warface/Rooler tegen het randje van hardcore aanzitten.
Bij hardcore is dit hetzelfde met ik noem een Anime (vrij toegankelijk) of Partyraiser (doorbeuken).
Zelf kan ik ontzettend van het hele spectrum genieten, van handjes in de lucht op de mainstage bij Defqon tot aan versleten schoenzolen bij Angernoizer!
In tweede instantie toch een weekendticket voor Defqon kunnen bemachtigen
(eerder vanmiddag leken ze uitverkocht, behalve premium weekendtickets voor 300 euro
). Nu nog ff wachten op het personaliseren. 
Wordt de 8e Defqon op rij (in Biddinghuizen) en mijn 9e keer in totaal.
Verder qua festivals heb ik iig Emporium op het programma staan. Aankleding altijd mooi en qua muziek heb ik me de edities dat ik er was ook altijd vermaakt.

Wordt de 8e Defqon op rij (in Biddinghuizen) en mijn 9e keer in totaal.

Verder qua festivals heb ik iig Emporium op het programma staan. Aankleding altijd mooi en qua muziek heb ik me de edities dat ik er was ook altijd vermaakt.
[ Voor 25% gewijzigd door Sassie op 09-03-2019 19:47 ]
Dit jaar voor het eerst in zes jaar een zaterdag in plaats van een weekend naar Defqon. Gelukkig krijg ik daar een mooie vakantie in Cuba voor terug in september ;-)
Verder nog op de planning:
Rebirth (za), Supersized en Tomorrowland (za) en dan is de koek wel weer een beetje op dit festivalseizoen.
Verder nog op de planning:
Rebirth (za), Supersized en Tomorrowland (za) en dan is de koek wel weer een beetje op dit festivalseizoen.
Hier ook weer een weekend Defqon aanwezig. Niet op de camping, voor dat soort ongein ben ik te oud geworden. Slaap in een B&B verderop. Snachts genoeg keuze om te chillen bij mn broertje en/of vrienden op de camping.. maar wil wel in een normaal bedje zonder herrie kunnen slapen 
Verder nog Rebirth (za) Emporium (misschien), Intents (zaterdag), Ultrasonic (thuisfeestje) op de planning tot nu toe. Kan zo maar zijn dat er nog ergens tussendoor een feestje voorbij komt
Verder nog Rebirth (za) Emporium (misschien), Intents (zaterdag), Ultrasonic (thuisfeestje) op de planning tot nu toe. Kan zo maar zijn dat er nog ergens tussendoor een feestje voorbij komt
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Kwam dit topic vorige week per abuis tegen. Leuk om te zien dat er toch nog wat Tweakers zijn die naar hardstyle-feestjes gaan.
Mijn planning op dit moment is:
- Qapital(?)
- SuperSized
- Emporium
- Defqon (weekend)
- Dominator
- Q-base vervanger(?)
- Thunderdome
Mijn planning op dit moment is:
- Qapital(?)
- SuperSized
- Emporium
- Defqon (weekend)
- Dominator
- Q-base vervanger(?)
- Thunderdome
Met pijn in het hart kan ik geen weekend Defqon, omdat mijn collega dan met vakantie is. En ik heb normaal altijd een halve week nodig om bij te komen.
Dus heb maar besloten dit jaar de zaterdag te gaan en ter compensatie een weekend Decibel te pakken haha
Dus heb maar besloten dit jaar de zaterdag te gaan en ter compensatie een weekend Decibel te pakken haha
Iemand een een filmpje of lijst oid van het soort nummer dat Frequencerz draait als ze op een Freestyle area staan?
Nog mensen op Rebirth te vinden dit weekend?
Jup, weekend/camping.
Het weer mag alleen echt wat beter worden
Het weer mag alleen echt wat beter worden
Dat zal afzien worden in een tentje met temperaturen rond het vriespunt... Brrr
Jaaa, ga op de zondag maar een dansje wagen!
Extra fleecedeken en thermo ondergoed staan op het lijstje 
Maar denk dat het wel zal meevallen.
In de avond lig je toch redelijk ingepakt en wat alcohol in je bloed.
Loop dan liever overdag zonder dikke vest aan.
Als het overdag 20graden wordt, wil ik best slapen met lichte vrieskou (denk ik).
Maar denk dat het wel zal meevallen.
In de avond lig je toch redelijk ingepakt en wat alcohol in je bloed.
Loop dan liever overdag zonder dikke vest aan.
Als het overdag 20graden wordt, wil ik best slapen met lichte vrieskou (denk ik).
[ Voor 15% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-04-2019 19:19 ]
Wat was het koud zeg afgelopen zaterdag.... Maar ik heb echt heel erg genoten! Overal prima geluid ervaren, en de stages waren dikke prima, grote pluspunten voor de mainstage! Prima in orde! 
+++ E-Force. Mijn hemel, die ging er met gestrekt been in!
++ Adaro en DBSTF! Beide hebben écht een bizar lekkere set neergezet!
+ Barbediening etc was overall keurig geregeld!
- De fucking kou!
+++ E-Force. Mijn hemel, die ging er met gestrekt been in!
++ Adaro en DBSTF! Beide hebben écht een bizar lekkere set neergezet!
+ Barbediening etc was overall keurig geregeld!
- De fucking kou!
Zo van het weekend naar Intents geweest, was weer een top weekend. Alleen begin wel te merken dat weekenden steeds zwaarder worden haha.
Op naar Defqon!
Op naar Defqon!
Gaat er binnenkort nog iemand naar een klein Hardstyle feestje?
Massale festivals zijn niets voor mij.
Paar jaar geleden was ik eens bij een leuk kleinschalig feestje in Tilburg, heb genoten van de muziek!
Doorgaans is dit niet echt mijn genre, maar op z'n tijd kan ik het zeer waarderen.
Omdat ik noch alcohol noch drugs gebruik, haak ik na een uur of 3-4 vermoeid af, dat is ook een reden om er niet teveel geld aan uit te geven.
Massale festivals zijn niets voor mij.
Paar jaar geleden was ik eens bij een leuk kleinschalig feestje in Tilburg, heb genoten van de muziek!
Doorgaans is dit niet echt mijn genre, maar op z'n tijd kan ik het zeer waarderen.
Omdat ik noch alcohol noch drugs gebruik, haak ik na een uur of 3-4 vermoeid af, dat is ook een reden om er niet teveel geld aan uit te geven.
Mensen dit weekend nog naar Decibel geweest?
Ben dit keer een weekend gegaan en dat was toch zeer leuk. Alleen onze buren waren dan wat minder. Maar je kan niet alles hebben
Ben dit keer een weekend gegaan en dat was toch zeer leuk. Alleen onze buren waren dan wat minder. Maar je kan niet alles hebben
iemand een idee die track van shark die freq draait in het zwembad
?
A person who never made a mistake never tried anything new.
Het was even zoeken naar dit topic! Meer mensen die toch een kaartje gekocht hebben voor Dediqated - 20 years of Q-Dance?
De ticketprijzen vind ik persoonlijk te gek voor woorden. Desalniettemin is het een jubileum wat ik niet wil missen!
De ticketprijzen vind ik persoonlijk te gek voor woorden. Desalniettemin is het een jubileum wat ik niet wil missen!
Stack Sats
Ik ben er ook! Prijzen waren even slikken maar moest er bij zijn.
Qlimax had toch ongeveer dezelfde prijs? Vind het dus niet zo heel gek, Verschil is wel dat Qlimax in enkele minuten uitverkocht is, en Dediqated nog steeds niet.
Maar ik ben er bij, en heb er zin in! Het 10 jaar bestaan was een geniaal feestje, en verwacht dat nu ook.
Maar ik ben er bij, en heb er zin in! Het 10 jaar bestaan was een geniaal feestje, en verwacht dat nu ook.
Dominator is ook zo’n feest wat altijd hoog qua prijs zit. Uiteindelijk maakt het mij eerlijk gezegd ook niet zo veel uit wat ze vragen. Als de beleving maar geweldig is.
Al moet ik het totaalbedrag (ticket, vervoer, eten & drinken) niet gaan optellen. Betaal je zo’n 20 euro per uur feesten :’).
Al moet ik het totaalbedrag (ticket, vervoer, eten & drinken) niet gaan optellen. Betaal je zo’n 20 euro per uur feesten :’).
Stack Sats
Blij dat wij geen capriolen hebben hoeven uit te halen voor de opvang van 2 kinderen, als ik die livestream zo zie.
Snelkookpan... Serieus?
Snelkookpan... Serieus?
Haha ik zit ook vol verbazing te kijken naar het niveau. Ook nu de millennium hardcore, heb weinig echt millennium hardcore gehoord, gemiste kans en ben blij dat ik er geen 90 euro voor heb betaaldNeutraleTeun schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:54:
Blij dat wij geen capriolen hebben hoeven uit te halen voor de opvang van 2 kinderen, als ik die livestream zo zie.
Snelkookpan... Serieus?
Volgende feestje Reverze (07/03) voor mij
wat dacht je van de Praise the Reverse Bass en dan platen uit 2015 draaien come onHansAnders07 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:14:
[...]
Haha ik zit ook vol verbazing te kijken naar het niveau. Ook nu de millennium hardcore, heb weinig echt millennium hardcore gehoord, gemiste kans en ben blij dat ik er geen 90 euro voor heb betaald

A person who never made a mistake never tried anything new.
Hoi!
Even voorstellen:
Ik ben DrFurioux en ik luister al sinds mijn 14e naar Hardstyle, en vanaf moment 1 heeft het mijn hart geraakt.
Ik ben nu 28 en heb zo'n 160 feesten gehad (om en nabij). Je kan zeggen dat het een lifestyle is
Ik ben er nog zo een die alles bijhoud op Partyflock.
Er gaat echt niks boven het gevoel van op zo'n feest gaan en met al die mensen lekker los te gaan.
Recente favorieten zijn:
Malice - Demon inside me:
Ik ben normaal helemaal niet van Malice, maar deze is echt een dikke klapper
Warface & Rebelion - Opening Statements:
Een van mijn mooiste momenten was toch de mainstage van Defqon Australië oplopen. Het idee dat je je liefde en passie ook aan de andere kant van de wereld kan beleven is echt fantastisch.
Vroeger luisterde ik Trance en later hardcore. Niet beseffende dat er nog wat tussen zat
Uiteindelijk in de begindagen van YT langs Noisecontrollers en Headhunterz gekomen, en daar is het begonnen! CD's kopen, erachter komen dat er feesten zijn, en vanaf mijn 18e vol gas overal naartoe gegaan.
Even voorstellen:
Ik ben DrFurioux en ik luister al sinds mijn 14e naar Hardstyle, en vanaf moment 1 heeft het mijn hart geraakt.
Ik ben nu 28 en heb zo'n 160 feesten gehad (om en nabij). Je kan zeggen dat het een lifestyle is
Er gaat echt niks boven het gevoel van op zo'n feest gaan en met al die mensen lekker los te gaan.
Recente favorieten zijn:
Malice - Demon inside me:
Ik ben normaal helemaal niet van Malice, maar deze is echt een dikke klapper
Warface & Rebelion - Opening Statements:
Een van mijn mooiste momenten was toch de mainstage van Defqon Australië oplopen. Het idee dat je je liefde en passie ook aan de andere kant van de wereld kan beleven is echt fantastisch.
Vroeger luisterde ik Trance en later hardcore. Niet beseffende dat er nog wat tussen zat
Uiteindelijk in de begindagen van YT langs Noisecontrollers en Headhunterz gekomen, en daar is het begonnen! CD's kopen, erachter komen dat er feesten zijn, en vanaf mijn 18e vol gas overal naartoe gegaan.
Iemand die nog een goeie playlist op spotify kent?
Hardstyle mag, maar hoeft niet.
Zolang het maar niet te commercieel is.
Goede hard dance / house is ook niks mis mee
@G.Scholtens
Als je de wat 'oudere' hardstyle kan waarderen, heb ik wel een lijstje voor je. Zoek dan op:
'Hardstyle (2008 - 2012)'
Voor mij waren dit de hoogtijdagen kwa producties. Zitten iets van 150 nummers in deze playlist en het is nog steeds een work-in-progress.
Voor de nieuwe hardstyle heeft Spotify de 'Hardstyle Bangers' lijst, maar weet niet hoe je het commerciële gehalte hiervan afweegt.
De playlist 'Housewerk' is een aanrader wat mij betreft in deze stroming. Wordt ook vaak bijgewerkt.
Als je de wat 'oudere' hardstyle kan waarderen, heb ik wel een lijstje voor je. Zoek dan op:
Voor mij waren dit de hoogtijdagen kwa producties. Zitten iets van 150 nummers in deze playlist en het is nog steeds een work-in-progress.
Voor de nieuwe hardstyle heeft Spotify de 'Hardstyle Bangers' lijst, maar weet niet hoe je het commerciële gehalte hiervan afweegt.
De playlist 'Housewerk' is een aanrader wat mij betreft in deze stroming. Wordt ook vaak bijgewerkt.
Die tijd heeft voor mij ook de beste producties!TheDude84 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:11:
@G.Scholtens
Eerste jaar hardstyle festivals voor mij was 2009 -> Defqon 2009 -> Decibel 2009 -> Qlimax 2009 en nog wat kleinere
Q-Dance houdt zijn eigen playlist goed bij met nieuwe en oude hardstyle:G.Scholtens schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:05:
Iemand die nog een goeie playlist op spotify kent?
De ene keer bevalt de lijst, de andere keer wat minder. Maar vaak goed, altijd wel nummers te vinden!
De top 25 van 2020
De lijst Hardstyle Bash van spotify is ook prima.
Nice! Op een mooi moment ingestaptMuVo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:27:
[...]
Die tijd heeft voor mij ook de beste producties!
Eerste jaar hardstyle festivals voor mij was 2009 -> Defqon 2009 -> Decibel 2009 -> Qlimax 2009 en nog wat kleinere
[...]

Ik zal de andere afspeellijsten die je noemt is proberen
Het festival seizoen is al een paar maanden bezig (na 2 stille coronajaren), maar ik kan/mag morgen eindelijk ook weer.
Ruim 2 jaar na m'n laatste feest (dat was Dediqated in het Gelredome) is het nu tijd om Emporium weer te bezoeken.
Helaas heeft de veranderende smaak van de jeugd (en wellicht ook de 2 coronajaren) een negatieve invloed op de lineup/stages indeling, met nu slechts maar één hardstyle stage (en een stage waar ook freestyle staat geprogrammeerd)*. Ik kijk er echter wél naar uit om de releases van de afgelopen 2 jaar eindelijk echt live te horen.
Zin in oa de sets van Phuture Noize, D-Sturb, Sub Zero Project. Helaas moet ik wel eerder weg en ga ik Ghost Stories missen (maar ze staan ook op Defqon
).
*Editie in 2019 had naast de grote hardstyle open air stage ook nog een raw hardstyle stage en idd een freestyle stage. In de jaren/edities ervoor was er ook nog een aparte hardcore stage en bovendien ook meer softere dance genrese (house, trance,techno; de laatste jaren vervangen door meer urban muziek). Het was altijd mooi dat de helft van het festival voor de hardere stijlen bestemd was, maar de spoeling is nu wel erg dun geworden ondanks de hardstyle line-up.

Helaas heeft de veranderende smaak van de jeugd (en wellicht ook de 2 coronajaren) een negatieve invloed op de lineup/stages indeling, met nu slechts maar één hardstyle stage (en een stage waar ook freestyle staat geprogrammeerd)*. Ik kijk er echter wél naar uit om de releases van de afgelopen 2 jaar eindelijk echt live te horen.

*Editie in 2019 had naast de grote hardstyle open air stage ook nog een raw hardstyle stage en idd een freestyle stage. In de jaren/edities ervoor was er ook nog een aparte hardcore stage en bovendien ook meer softere dance genrese (house, trance,techno; de laatste jaren vervangen door meer urban muziek). Het was altijd mooi dat de helft van het festival voor de hardere stijlen bestemd was, maar de spoeling is nu wel erg dun geworden ondanks de hardstyle line-up.
@Sassie ik vond het best jammer dat de hardere stijlen uitgekleed zijn. Desondanks heb ik me prima vermaakt! de set van D-Sturb was wel echt rammen
Dit cadeautje wilde ik hier achter laten voor jullie.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Helaas toch geen Defqon voor mij dit jaar. Slechte timing, maar heb voor het eerst in 2 jaar een positieve coronatest (en heb ook klachten en voel me ook niet 100% fit).
Hopelijk volgend jaar beter, want dan 20 jaar na de eerste editie.
* Sassie gaat dus maar weer achter de livestreams zitten dit weekend
* Sassie gaat dus maar weer achter de livestreams zitten dit weekend
[ Voor 8% gewijzigd door Sassie op 23-06-2022 10:14 ]
Toch wel weer heerlijk, een volledige ervaring! Dit jaar wel vanuit huis maar zelfs met de livestream krijg je het Defqon gevoel

@KoudeAardbei het is idd best fijn meegenieten met de livestream
Het is een andere ervaring dan erbij zijn, maar wel beter voor je portemonnee (muntprijs 3,60) en lever (tenzij je thuis ook de hele dag aan de drank gaat
)
Vandaag begonnen met wat (industrial) techno op de Silver, daarna This is Sefa en heb nu al een paar uurtjes de black stream aan staan. Sfeertje zit er ook goed in bij de Weekend Warriers and Fresh Friday gangers. Vanavond sowieso afsluiten met Sub Zero Project.
Gisteren genoten van de sets van D-Block & S-Te-Fan, Dr Peacock en D-Sturb, verder ook nog Nosferatu en Miss K8 meegepakt. De uitgelaten atmosfeer op The Gathering blijft iets bijzonders.

Vandaag begonnen met wat (industrial) techno op de Silver, daarna This is Sefa en heb nu al een paar uurtjes de black stream aan staan. Sfeertje zit er ook goed in bij de Weekend Warriers and Fresh Friday gangers. Vanavond sowieso afsluiten met Sub Zero Project.
Gisteren genoten van de sets van D-Block & S-Te-Fan, Dr Peacock en D-Sturb, verder ook nog Nosferatu en Miss K8 meegepakt. De uitgelaten atmosfeer op The Gathering blijft iets bijzonders.
Wat ik niet kan begrijpen is dat de hardstyle van tegenwoordig niet meer qua bass doorloopt. Niet meer voorspelbaar. Iedereen met zijn vuist in de lucht en staat stil.
What happend?
Ik ken hardstyle van 2004 tot 2019 ofzo, daarna een beetje afhaakt ook qua feesten. Maar wtf, wat kan het snel veranderen. Sommige kicks herken je wel, maar nu lijkt het nog ff chaotisch.
What happend?
Ik ken hardstyle van 2004 tot 2019 ofzo, daarna een beetje afhaakt ook qua feesten. Maar wtf, wat kan het snel veranderen. Sommige kicks herken je wel, maar nu lijkt het nog ff chaotisch.
w00t
Ja men zegt altijd zaken als "muziek evolueert" en "je kunt niet blijven stilstaan". Maar ik heb ook het liefst het geluid van tussen 2003 en 2008 ongeveer.
Ik luister af en toe wel eens wat raw en kan ook het talent van de nieuwe generatie (bijv. Warface of Subzero project ) wel erkennen, maar het geeft niet hetzelfde gevoel als toen. Er is niets beters dan een constante kick & reverse bass in mijn optiek.
Gelukkig is er inmiddels wel een soort geaccepteerde verdeling tussen raw en euphoric maar muziektechnisch gezien heeft de huidige hardstyle weinig te doen met die van de eerste generatie.
Ik luister af en toe wel eens wat raw en kan ook het talent van de nieuwe generatie (bijv. Warface of Subzero project ) wel erkennen, maar het geeft niet hetzelfde gevoel als toen. Er is niets beters dan een constante kick & reverse bass in mijn optiek.
Gelukkig is er inmiddels wel een soort geaccepteerde verdeling tussen raw en euphoric maar muziektechnisch gezien heeft de huidige hardstyle weinig te doen met die van de eerste generatie.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Weekendticket voor Defqon binnen.
Wordt herkansing voor vorig jaar (wegens coronabesmetting weekend toen moeten laten schieten).
Alleen nog maar hopen dat de vakantieplanning op werk ook gunstig uitpakt mbt vrij krijgen eind juni.
Alleen nog maar hopen dat de vakantieplanning op werk ook gunstig uitpakt mbt vrij krijgen eind juni.

Ik luister zonet deze track: https://open.spotify.com/...o1JdW?si=8997d7fddb6d4d6d
Wat is hier gebeurd met die kick? Of eigenlijk het ontbreken ervan (vanaf ongeveer 1:10) ik vind dit behoorlijk lastig luisteren eigenlijk, alleen een oorverdovende .. tsja wat is het? basskick? Heel vaag.
Wat is hier gebeurd met die kick? Of eigenlijk het ontbreken ervan (vanaf ongeveer 1:10) ik vind dit behoorlijk lastig luisteren eigenlijk, alleen een oorverdovende .. tsja wat is het? basskick? Heel vaag.
*sowieso
Headhunterz heeft het weer voor elkaar hoor.
Wat een heerlijke vibe in dit nummer, echt vernieuwend!
Wat een heerlijke vibe in dit nummer, echt vernieuwend!
[ Voor 19% gewijzigd door KevinT op 07-07-2023 23:21 ]
Nog Tweakers die naar Thunderdome gaan? 
Kreeg dit weekend van m'n mobiel allemaal herinneringen van jaren terug (2017, 2019 etc.).
Was afgelopen jaren altijd in laatste weekend van oktober als de tijd werd verzet. Nu dus in december.
Kreeg dit weekend van m'n mobiel allemaal herinneringen van jaren terug (2017, 2019 etc.).
Was afgelopen jaren altijd in laatste weekend van oktober als de tijd werd verzet. Nu dus in december.
Verkeerde topic. Het gabber-topic vind je hier.Bolletje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:07:
Nog Tweakers die naar Thunderdome gaan?
Oef, hehe. Maar goed, ging hier soms ook wel eerder over.ChokingHazard schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:33:
[...]
Verkeerde topic. Het gabber-topic vind je hier.
Gaan we daar verder
Ik als ouwe hardstyle rot uit de periode dat ik jong was (ik word 40 dit jaar) in 2001 - 2010 kan gratis tickets krijgen voor Hardstyle DNA in Oslo. Ik woon zelf in Noorwegen dus da's bij de deur. Leuk om te zien dat Nederland uiteraard goed vertegenwoordigd is
Via een andere Nederlander die een van de DJ's kent en ons op de guestlist kan zetten.
Maar, toch ga ik nee zeggen. Ik luister tegenwoordig veel techno en psytrance en zo nu en dan nog wat oudere hardstyle. Even naar verschillende platen van de line-up geluisterd, maar man man man, wat een ooraids is dat hardstyle tegenwoordig geworden. Niks geen diepe bass meer, alleen maar rare piep en ploing kicks met een frequentie van onderhand 15.000Hz. Ik word er helemaal gestoord van en het heeft in mijn ogen helemaal niks meer met hardstyle te maken. Volgens mij ken ik geen enkel genre wat zich zo extreem van het oorspronkelijke genre heeft bewogen. Bestaat reverse bass tegenwoordig helemaal niet meer en is het enkel nog die pliepjes wat de klok slaat? Dat een mens hier nog naar kan luisteren...
Ik heb wat geprobeerd te zoeken en merk dat TNT zich nog wel aardig goed aan de oudere stijl houden (video van Qlimax 2023).
Maar, toch ga ik nee zeggen. Ik luister tegenwoordig veel techno en psytrance en zo nu en dan nog wat oudere hardstyle. Even naar verschillende platen van de line-up geluisterd, maar man man man, wat een ooraids is dat hardstyle tegenwoordig geworden. Niks geen diepe bass meer, alleen maar rare piep en ploing kicks met een frequentie van onderhand 15.000Hz. Ik word er helemaal gestoord van en het heeft in mijn ogen helemaal niks meer met hardstyle te maken. Volgens mij ken ik geen enkel genre wat zich zo extreem van het oorspronkelijke genre heeft bewogen. Bestaat reverse bass tegenwoordig helemaal niet meer en is het enkel nog die pliepjes wat de klok slaat? Dat een mens hier nog naar kan luisteren...
Ik heb wat geprobeerd te zoeken en merk dat TNT zich nog wel aardig goed aan de oudere stijl houden (video van Qlimax 2023).
TNT idd nog wel. Verder is het niet echt meer wat. De sets van Jay Reeve/Solstice @ melodic madness wordt je wel vrolijk vanbenchMarc schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:35:
Ik als ouwe hardstyle rot uit de periode dat ik jong was (ik word 40 dit jaar) in 2001 - 2010 kan gratis tickets krijgen voor Hardstyle DNA in Oslo. Ik woon zelf in Noorwegen dus da's bij de deur. Leuk om te zien dat Nederland uiteraard goed vertegenwoordigd isVia een andere Nederlander die een van de DJ's kent en ons op de guestlist kan zetten.
Vanaf 2010 is er langzamerhand een splitsing gegroeid binnen de hardstyle tussen het melodieuzere werk (euphoric hardstyle) en de rauwere hardere hardstyle (rawstyle). De rawstyle was tot enkele jaren terug ook nog prima te doen, maar sinds enkele jaren moet het ook steeds extremer en opvallender en dan krijg je idd van die rare kieks ('piepkicks', en wat er al niet meer uitgeprobeerd wordt). Is ook niet echt mijn ding, ik heb toch liever kicks met niet al te veel distortion en vooral (veel) 'laag' erin. Die bass moet je niet horen maar voelen zeg maar. 
Reverse bass is heel weinig terug te vinden, inmiddels kun je daarvoor beter naar bepaalde hardtechno
artiesten/labels gaan. Ik ga in mei zelf naar Emporium, daar eens kijken hoe die nieuwe hardtechno is op een feest. Verder is er uiteraard (en gelukkig
) ook nog steeds hardstyle aanwezig met een mainstage en ook een classics stage. Maar goed komende zaterdag eerst Hardfest in Enschede.
Reverse bass is heel weinig terug te vinden, inmiddels kun je daarvoor beter naar bepaalde hardtechno
artiesten/labels gaan. Ik ga in mei zelf naar Emporium, daar eens kijken hoe die nieuwe hardtechno is op een feest. Verder is er uiteraard (en gelukkig
Wat ik zelf ook heel jammer vind, is dat heel veel (met name raw) artiesten tegenwoordig de laatste 10-15 minuten van een set uptempo draaien. Vroeger werden hardstyle sets, vooral richting het einde van een feest, zeker ook weleens afgesloten met een goede hardcore plaat, maar ik heb de laatste jaren weleens sets gehoord die voor bijna de helft uptempo waren. Los van dat ik heel weinig met uptempo heb, vind ik dat vooral altijd jammer van de opbouw.
Gelukkig heb je op veel festivals tegenwoordig een goede classics stage waar de sfeer meestal ook top is.
Gelukkig heb je op veel festivals tegenwoordig een goede classics stage waar de sfeer meestal ook top is.
Ik krijg op mijn instagram feed nu constant reclame voor het Multigroove festival, waar ze tot mijn verbazing ook aangeven dat er aandacht wordt besteed aan Qlubtempo en Houseqlassics. Geen idee hoe Multigroove bij Q-dance is beland, maar het is wel verleidelijk om te gaan kijken. Ook al is het heel lang geleden dat ik op een hardstyle/hardcore feestje was en ik de Hemkade eigenlijk een kutlocatie vind..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik ben van de oude school, kan nieuw spul ook wel echt waarderen. Rooler vond ik al toffe tracks maken. Maar hier laat hij echt zien wat hij in zich heeft.
Maar damn, die vent is een echte baas! Wat een smaak, stijl, gevoel, skills. En dan ook gewoon ff wat 90's hip hop, ouwehoer lidjes en salsa erdoor en het past
Misschien de beste set die ik ooit heb gehoord, gewoon 5uur non stop knallen zonder enig moment dat ik een track wat minder vond. Almost the whole damn era! Wat een platen keuze, en wat een sfeer, Epic!!
Maar damn, die vent is een echte baas! Wat een smaak, stijl, gevoel, skills. En dan ook gewoon ff wat 90's hip hop, ouwehoer lidjes en salsa erdoor en het past

[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 16-06-2024 16:37 ]
Dan vind je dit ook wel tof nieuws:Mutatie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:13:
Ik ben van de oude school, kan nieuw spul ook wel echt waarderen. Rooler vond ik al toffe tracks maken. Maar hier laat hij echt zien wat hij in zich heeft.
Maar damn, die vent is een echte baas! Wat een smaak, stijl, gevoel, skills. En dan ook gewoon ff wat 90's hip hop, ouwehoer lidjes en salsa erdoor en het pastMisschien de beste set die ik ooit heb gehoord, gewoon 5uur non stop knallen zonder enig moment dat ik een track wat minder vond. Almost the whole damn era! Wat een platen keuze, en wat een sfeer, Epic!!
[YouTube: Rooler - ALL NIGHT LONG (5 Hours Set)]
![]()
![]()
![]()
https://www.hardnews.nl/r...eigen-all-day-long-event/
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Die al day long ben ik geweest en dat was ook wel een erg fijn event, niet zo duur en locatie was ook dikke prima voor mij. En Rooler weet z’n set goed op te bouwen:). Deze maand de laatste Qlimax, het event waar het voor mij in 2003 mee begonnen isPB-powell schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:30:
[...]
Dan vind je dit ook wel tof nieuws:
https://www.hardnews.nl/r...eigen-all-day-long-event/

Nice, laatste Qlimax moet wel een evenement worden. Snap nog steeds niet dat ze daarmee gaan stoppen.HouseQ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:31:
[...]
Die al day long ben ik geweest en dat was ook wel een erg fijn event, niet zo duur en locatie was ook dikke prima voor mij. En Rooler weet z’n set goed op te bouwen:). Deze maand de laatste Qlimax, het event waar het voor mij in 2003 mee begonnen is
Ik sta 21-12 bij I Am Hardstyle legacy, cadeautje van de vrouw
Kaarverkoop liep al jaren een stuk minder, en ze gaan de focus 100% op Defqon leggen lijkt het op, vandaar dat ze ook vrijwel geen hosting op andere festivals (bijv. Tomorrowland) meer doen als Q-Dance zijnde.PB-powell schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:14:
[...]
Nice, laatste Qlimax moet wel een evenement worden. Snap nog steeds niet dat ze daarmee gaan stoppen.
Ik sta 21-12 bij I Am Hardstyle legacy, cadeautje van de vrouw
Er gaan al best wat geluiden op dat q-dance als brand opgeheven gaat worden.. ik ben nog dediqated member omdat ik q-dance wilde steunen in corona tijd.. maar dat wordt ook al gerebrand naar Defqon premium..
Het is een interessante ontwikkeling. In de hoogtijdagen hadden ze zo enorm veel verschillende "handelsmerken". Qlubtempo, In Qontrol, QrimeTime, X-Qlusive, Q-Base, uiteraard Qlimax en DefQon.
Veel van de namen zijn al onherkenbaar geworden en lang vervlogen maar ik denk dat het met het verharden van de stijl en toename van raw en minder toegankelijke muziek de kapitale stroom minder lucratief is geworden.
Via via heb ik vernomen dat de nieuwe Amerikaanse eigenaar van ID&T/Q-dance harde EDM allemaal maar niks vindt en ze het liefst deze branche afstoten
Veel van de namen zijn al onherkenbaar geworden en lang vervlogen maar ik denk dat het met het verharden van de stijl en toename van raw en minder toegankelijke muziek de kapitale stroom minder lucratief is geworden.
Via via heb ik vernomen dat de nieuwe Amerikaanse eigenaar van ID&T/Q-dance harde EDM allemaal maar niks vindt en ze het liefst deze branche afstoten
Dat de kaartverkoop minder ging had ik niet verwacht, althans niet van de grote namen als Qlimax en DefQon.
@HouseQ ik ben ook een jaar dediqated geweest ten tijde van corona, maar met de app en het inloggen werkte in het begin zo ruk dat ik niet heb verlengd.
@ScuL die kant die het op gaat qua muziek vind ik ook niets, en ik heb het idee dat er steeds meer mensen zijn die dat vinden. Kijk ook maar naar Vroeger was alles Beter, dat wordt alleen maar groter omdat de roep naar de oude meer melodische hardstyle ook steeds groter wordt.
@HouseQ ik ben ook een jaar dediqated geweest ten tijde van corona, maar met de app en het inloggen werkte in het begin zo ruk dat ik niet heb verlengd.
@ScuL die kant die het op gaat qua muziek vind ik ook niets, en ik heb het idee dat er steeds meer mensen zijn die dat vinden. Kijk ook maar naar Vroeger was alles Beter, dat wordt alleen maar groter omdat de roep naar de oude meer melodische hardstyle ook steeds groter wordt.
Afgelopen augustus was Wouter Tavecchio te gast bij podcast De Machine en daar kwam het stoppen op Mysteryland en ook met Qlimax ter sprake: https://3voor12.vpro.nl/u...en-stopt-met-qlimax~.html (YouTube link:
YouTube: #181: Waarom Q-Dance verdwijnt van Mysteryland en stopt met Qlimax)
Of dat het hele verhaal is weten we natuurlijk niet.
ik hang aan je lippen....Sassie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:58:
Afgelopen augustus was Wouter Tavecchio te gast bij podcast De Machine en daar kwam het stoppen op Mysteryland en ook met Qlimax ter sprake: https://3voor12.vpro.nl/u...en-stopt-met-qlimax~.html (YouTube link:

wat zei hij ?
Is geen geluid, dat is zo. Qdance bestaat vanaf 2025/2026 niet meer. Inside information.HouseQ schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:47:
Er gaan al best wat geluiden op dat q-dance als brand opgeheven gaat worden.. ik ben nog dediqated member omdat ik q-dance wilde steunen in corona tijd.. maar dat wordt ook al gerebrand naar Defqon premium..
Gelukkig zijn er al anderen die het gat induiken. Defqon only is mij veel te mager. Daarnaast willen ze Defqon nog langer maken ipv de 4 dagen wat het nu is. Het einde is zoek wmb.
De goede oude tijd met QBase was echt de topperiode. Wat mis ik dat festival.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinez- op 17-11-2024 12:09 ]
Ik ben in ieder geval bij veel artiesten afgehaakt. De nieuwe raw vind ik niet eens onder hardstyle vallen.PB-powell schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:30:
Dat de kaartverkoop minder ging had ik niet verwacht, althans niet van de grote namen als Qlimax en DefQon.
De set van Luna, Zany & Deepack op Qlimax vannacht - dat was pas hardstyle. Enorm van genoten.
Ah vannacht niet geluisterd. Hopelijk zijn ze later terug te luisteren.Martinez- schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:07:
[...]
Ik ben in ieder geval bij veel artiesten afgehaakt. De nieuwe raw vind ik niet eens onder hardstyle vallen.
De set van Luna, Zany & Deepack op Qlimax vannacht - dat was pas hardstyle. Enorm van genoten.
Overigens heb ik de set van Showtek op Parookaville gevonden, die is ook erg fijn! Weinig gezaag en gepiep en ook veel meer de classic hardstyle sounds
Niet officiële opname, maakt het niet minder lekker: https://youtu.be/jnvfEBj1PxI?si=ORH3Ouhi8zYbCK_jPB-powell schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:24:
[...]
Ah vannacht niet geluisterd. Hopelijk zijn ze later terug te luisteren.
Overigens heb ik de set van Showtek op Parookaville gevonden, die is ook erg fijn! Weinig gezaag en gepiep en ook veel meer de classic hardstyle sounds
Ik heb het hele interview afgeluisterd. Interessante uitspraken wel, maar persoonlijk zie ik toch echt de logica niet., zelfs niet vanuit een zakelijk perspectief. Ja uiteraard je kunt focussen met een team van 50 man op één event per jaar. En het is een feit dat de BTW omhoog gaat, maar andere event organisaties krijgen daar net zo hard last van. Eigenlijk zeggen ze dus "we zijn het kleine niet weerd" omdat ze daar niet kunnen leveren wat ze eigenlijk willen voorschotelen maar de realiteit is dat het te veel werk is voor de geringe opbrengsten.Sassie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:58:
Mijn mening

Mijn gevoel is eerder dat het team een beetje uitgekeken is omdat de hardstyle van tegenwoordig een beetje een eenheidsworst is geworden met weinig innovatie. Ja het kan allemaal nog gekker, sneller, harder, meer bliep kicks maar het zit gewoon op een dood spoor na bijna 25 jaar. En om de organisatie en de naam niet langzaam af te laten branden trekken ze de stekker er uit op een moment waar het weinig imagoschade doet
Wij zijn hier thuis al een tijdje uit de hardstyle, wat er best erg vinden.
Veel festivals geweest, alle grote namen, hoogtij zelfs 8+ festivals per jaar. Maar de laatste paar jaren is het niet meer dat wat het was.
Allemaal heel harder en niet meer de bekende sounds van de gasten achter de draaitafels.
Ik was vroeger ook van het hardere spul, maar weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar de huidige hardstyle is een andere soort hard dan de vroegere hard. En het is geen prettige hard.
Veel festivals geweest, alle grote namen, hoogtij zelfs 8+ festivals per jaar. Maar de laatste paar jaren is het niet meer dat wat het was.
Allemaal heel harder en niet meer de bekende sounds van de gasten achter de draaitafels.
Ik was vroeger ook van het hardere spul, maar weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar de huidige hardstyle is een andere soort hard dan de vroegere hard. En het is geen prettige hard.
@Martinez- In Qontrol vond ik ook wel een hele fijne.. en eigenlijk alle HouseQlassics feestjes.
Idd veel nieuwe artiesten luister ik ook niet echt naar - maar ga altijd wel goed op plaatjes van Rooler en ook nog wel Rejecta eigenlijk.
Qlimax begon erg lekker, einde had ik het liefst wel een oud hardcore setje/oldskool gewild though. Verder top geregeld en eindelijk weer eens wat show.
Idd veel nieuwe artiesten luister ik ook niet echt naar - maar ga altijd wel goed op plaatjes van Rooler en ook nog wel Rejecta eigenlijk.
Qlimax begon erg lekker, einde had ik het liefst wel een oud hardcore setje/oldskool gewild though. Verder top geregeld en eindelijk weer eens wat show.
Video niet beschikbaar, deze wel. Helaas vanaf minuut 50 is het geluid bagger...Martinez- schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:21:
[...]
Niet officiële opname, maakt het niet minder lekker: https://youtu.be/jnvfEBj1PxI?si=ORH3Ouhi8zYbCK_j
https://www.youtube.com/watch?v=YXamWm-k46I
Edit: en ook deze is offline gehaald

[ Voor 5% gewijzigd door PB-powell op 19-11-2024 13:52 ]
Tering wat een geweldige tracklist. Even de eerste 20min geluisterd maar deze ga ik echt binnenkort helemaal afluisteren. Echt lekker. Goede post!Mutatie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:13:
Maar damn, die vent is een echte baas! Wat een smaak, stijl, gevoel, skills. En dan ook gewoon ff wat 90's hip hop, ouwehoer lidjes en salsa erdoor en het pastMisschien de beste set die ik ooit heb gehoord, gewoon 5uur non stop knallen zonder enig moment dat ik een track wat minder vond. Almost the whole damn era! Wat een platen keuze, en wat een sfeer, Epic!!
[YouTube: Rooler - ALL NIGHT LONG (5 Hours Set)]
![]()
![]()
![]()
De eerste 5 uur er al op zitten?benchMarc schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:31:
[...]
Tering wat een geweldige tracklist. Even de eerste 20min geluisterd maar deze ga ik echt binnenkort helemaal afluisteren. Echt lekker. Goede post!
Want here we go again!
Nvm
[ Voor 110% gewijzigd door Martinez- op 26-11-2024 01:11 ]
Nope, heb hem bij iets na 2 uur en 50min af moeten zetten want ik kon er niet meer naar luisteren. Tot 2 uur is echt mijn type hardstyle (ik ben van de oude stempel), maar kon er nog redelijk naar luisteren tot 2 uur en 30min. Daarna, en zeker vanaf 2 uur en 50min werd het mij te gek met al die piepgeluiden. Ik heb het zo'n extra 20min een kans gegeven (moest toch een stuk rijden), maar ik kan er echt nix mee. Wat verder geskipt nog tot de 5 uur maar het werd er niet beter op. Het nieuwere type hardstyle is simpelweg mijn smaak niet meer. Ik betrap mezelf erop dat ik voornamelijk old school hardstyle luister en daarnaast techno en psytrance. Van al die harde piepjes met scherpe "kicks" word ik gewoon lijp.Mutatie schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:49:
[...]
De eerste 5 uur er al op zitten?
Want here we go again!![]()
[YouTube: Rooler - ALL DAY LONG (8 Hours Set)]
Die 8 uur set begint wel echt weer lekker maar zo te zien begint die op den duur ook weer met al dat gepiep. Dan kan ik iig de eerste paar uur weer lekker genieten, want mixen kan hij wel
No problem! Zelf luister het allemaal wel en altijd op zoek naar iets nieuws. Qua hardstyle luister ik denk ik zo'n 70% oud spul, het nieuwe mag ik ook graag horen. Toen rond 2009 ofzo raw groot werd had je hetzelfde. Pff tijd vliegtbenchMarc schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:40:
[...]
Nope, heb hem bij iets na 2 uur en 50min af moeten zetten want ik kon er niet meer naar luisteren. Tot 2 uur is echt mijn type hardstyle (ik ben van de oude stempel), maar kon er nog redelijk naar luisteren tot 2 uur en 30min. Daarna, en zeker vanaf 2 uur en 50min werd het mij te gek met al die piepgeluiden. Ik heb het zo'n extra 20min een kans gegeven (moest toch een stuk rijden), maar ik kan er echt nix mee. Wat verder geskipt nog tot de 5 uur maar het werd er niet beter op. Het nieuwere type hardstyle is simpelweg mijn smaak niet meer. Ik betrap mezelf erop dat ik voornamelijk old school hardstyle luister en daarnaast techno en psytrance. Van al die harde piepjes met scherpe "kicks" word ik gewoon lijp.
Die 8 uur set begint wel echt weer lekker maar zo te zien begint die op den duur ook weer met al dat gepiep. Dan kan ik iig de eerste paar uur weer lekker genieten, want mixen kan hij welDus tnx voor de link

Muziek evolueert altijd (duh) en ook al is het niet waar je echt van houd, er zitten wel goede dingen tussen alle zooi van nu
Her begon met hardcore bij mij rond 96 97 en ik was helemaal into "newstyle". Die uptempo tegenwoordig kan ik ook niet aanhoren, maar als je hoort wat bv Mad Dog tegenwoordig doet is echt heel nice. Piepkicks nooooo, mss een enkele keer in hardstyle. Maar wie heeft bedacht dat het zoveel moet....
Wat ik met dat nieuwere spul moet weet ik soms ook niet. Als de kick er eenmaal in komt is het constant is kleine bursts, nooit kan je er helemaal in opgaan zoals met oudere tracks die maar door blijven beuken en je in een soort trance komt. Het lijkt steeds om een wow effect te gaan die enkele seconden duurt.
Ik had precies het zelfde, na 2 uur werd het minder en na 2,5 uur uit gezet.benchMarc schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:40:
[...]
Nope, heb hem bij iets na 2 uur en 50min af moeten zetten want ik kon er niet meer naar luisteren. Tot 2 uur is echt mijn type hardstyle (ik ben van de oude stempel), maar kon er nog redelijk naar luisteren tot 2 uur en 30min. Daarna, en zeker vanaf 2 uur en 50min werd het mij te gek met al die piepgeluiden. Ik heb het zo'n extra 20min een kans gegeven (moest toch een stuk rijden), maar ik kan er echt nix mee. Wat verder geskipt nog tot de 5 uur maar het werd er niet beter op. Het nieuwere type hardstyle is simpelweg mijn smaak niet meer. Ik betrap mezelf erop dat ik voornamelijk old school hardstyle luister en daarnaast techno en psytrance. Van al die harde piepjes met scherpe "kicks" word ik gewoon lijp.
Die 8 uur set begint wel echt weer lekker maar zo te zien begint die op den duur ook weer met al dat gepiep. Dan kan ik iig de eerste paar uur weer lekker genieten, want mixen kan hij welDus tnx voor de link
Mocht je nog een lijstje op Spotify zoeken die precies deze jaren/tracks heeft:
https://open.spotify.com/...NK2nFYg&pi=e-m4esbcd6RaWq
Je laatste alinea vat het perfect samen imo. Ik heb daarnaast het gevoel dat veel artiesten maar random met hun hoofd op de toetsen mept en dat als nieuw nummer 'betitelen'. Er zit vaak geen opbouw meer in.Mutatie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:38:
[...]
No problem! Zelf luister het allemaal wel en altijd op zoek naar iets nieuws. Qua hardstyle luister ik denk ik zo'n 70% oud spul, het nieuwe mag ik ook graag horen. Toen rond 2009 ofzo raw groot werd had je hetzelfde. Pff tijd vliegt![]()
Muziek evolueert altijd (duh) en ook al is het niet waar je echt van houd, er zitten wel goede dingen tussen alle zooi van nu![]()
Her begon met hardcore bij mij rond 96 97 en ik was helemaal into "newstyle". Die uptempo tegenwoordig kan ik ook niet aanhoren, maar als je hoort wat bv Mad Dog tegenwoordig doet is echt heel nice. Piepkicks nooooo, mss een enkele keer in hardstyle. Maar wie heeft bedacht dat het zoveel moet....
Wat ik met dat nieuwere spul moet weet ik soms ook niet. Als de kick er eenmaal in komt is het constant is kleine bursts, nooit kan je er helemaal in opgaan zoals met oudere tracks die maar door blijven beuken en je in een soort trance komt. Het lijkt steeds om een wow effect te gaan die enkele seconden duurt.