"When you grow up your heart dies"
Analyse van Sky schept duidelijkheid: http://www1.skysports.com/formula1/video/12870/8282348DDX schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:13:
En rood/gele vlag volgens stewards.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Regels zijn nu eenmaal regels.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 25-11-2012 20:24 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Kan niet wachten tot volgend seizoen
2) Maldonado kreeg een reprimande (en daardoor gridpenalty) voor eigenlijk niets. Dat licht had hij nooit meer kunnen zien.
De mazzel was er al toen hij naar voren gebracht werd in AD door SC en ongevallen van anderen. Als Hamilton een keer niet in leidende positie was uitgevallen, dan had Vettel al te weinig punten gehad.
Op Sky hebben ze de inhaalacties van Vettel in het begin van de race eens achter elkaar gezet. Herbert vond het excellent. Ga me er niet over uitspreken maar het was "interessant" om te ziensoulcrusher schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:31:
Vettel heeft wel erg veel mazzel gehad. Het feit dat hij vrijwel zonder schade die spin door kwam is al een wonder. Dan Schumacher die normaal gesproken extreem fel verdedigd, maar nu gewoon plaats voor hem maakt. Als laatste inhalen onder de gele vlag en er alsnog onderuit komen (ik denk niet dat er nog actie ondernomen wordt, denk niet dat FIA de ballen daarvoor heeft). Vettel heeft verder een mooie race gereden, maar ik had het Alonso wel gegund.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Verwijderd
Vergeet niet dat Alonso ook de nodige mazzeltjes heeft gehad of had kunnen pakken. Naar voren schuiven naar positie twee is hem ook gegeven, met de toename in puntenwinst die dat oplevert. Ook het wisselen van banden van Vettel was niet optimaal.soulcrusher schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:31:
Vettel heeft wel erg veel mazzel gehad. Het feit dat hij vrijwel zonder schade die spin door kwam is al een wonder. Dan Schumacher die normaal gesproken extreem fel verdedigd, maar nu gewoon plaats voor hem maakt. Als laatste inhalen onder de gele vlag en er alsnog onderuit komen (ik denk niet dat er nog actie ondernomen wordt, denk niet dat FIA de ballen daarvoor heeft). Vettel heeft verder een mooie race gereden, maar ik had het Alonso wel gegund.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 20:40 ]
Maar dan vanuit die positie in no time weer vooraan meerijden is echt geen geluk. Het is op zich makkelijk om het te roepen, maar iets tè kort door de bocht. Voorlopig heeft ie bijna iedereen opnieuw moeten inhalen en dat was écht geen geluk.soulcrusher schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:31:
Vettel heeft wel erg veel mazzel gehad. Het feit dat hij vrijwel zonder schade die spin door kwam is al een wonder.
Ere wie ere toekomt. Ik had het Alonso meer gegund, maar Vettel heeft het net zo hard verdiend.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mooie witte lijnen..... pfffffSpeedpete schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:13:
[...]
Analyse van Sky schept duidelijkheid: http://www1.skysports.com/formula1/video/12870/8282348
Maaruh had eigenlijk nog nooit iets van Sky gezien, wel blij dat de BBC volgend jaar weer verder gaat, denk dat sport1 het moeilijk gaat krijgen.
Epic race overigens, vroeger was ik geen fan van Alonso, maar wat een meester, briljant gereden.
En oef wat heeft Vettel een mazzel
Helemaal mee eens en niets aan toe te voegen.Vandread schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:53:
[...]
Epic race overigens, vroeger was ik geen fan van Alonso, maar wat een meester, briljant gereden.
Hij heeft gewoon een top race gereden! Hij lag aan het begin van de race achteraan, net als Schumacher. Vettel wordt 6e en claimt terecht de wereldtitel, en Schumacher wordt 7e. Schumacher had de mazzel van de safety car om zo te unlappen, anders had hij nog steeds veel verder achteraan gereden en had hij Vettel geen extra plaats kunnen geven.En oef wat heeft Vettel een mazzel
Ja, Vettel had mazzel, maar nog evenzogoed een top rijder. Hij doet het wel op het moment dat het moet gebeuren, net als Alonso dat doet. Ik denk werkelijk waar dat die twee niet voor elkaar onder doen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik vond het eerder andersom. Alonso ging er tot 2x af, terwijl Vettel 'm steeds op "the black stuff" hield. Die crash in het begin was totaal niet zijn schuld en toch weer snel vooraan.Vandread schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:53:
[...]
En oef wat heeft Vettel een mazzel
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Viel mij ook heel erg tegen, iedereen hoort te vechten voor een plek, zeker als het geen teamgenoot is.Dj-sannieboy schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:32:
Ook erg slap van Schuchter, normaal douwt hij iedereen die hem probeert in te halen zowat van de baan, nu ging die zelf zowat naast de baan rijden om Vettel er langs te laten.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik hoorde het net andersom van McNish, de inhaalacties van Alonso waren "brilliant", de crash van Vettel zijn eigen schuld. Leuk, twee meningen op één zenderJegapia schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:36:
[...]
Op Sky hebben ze de inhaalacties van Vettel in het begin van de race eens achter elkaar gezet. Herbert vond het excellent. Ga me er niet over uitspreken maar het was "interessant" om te zien
Edit: oh wacht, de acties daarna op de achterhoede bedoelt Herbert denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Jiriki op 25-11-2012 21:47 ]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Behalve dan dat Senna de lijn had en Vettel de halve baan overstak om 'm er tegenaan te parkeren? Als het andersom was geweest had iedereen over Senna gevallen denk ik. Geen opzet van Vettel denk ik, maar wél lomp.MrSleeves schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:26:
[...]
Die crash in het begin was totaal niet zijn schuld en toch weer snel vooraan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Straks gaan mensen nog beweren dat hij bij Top Gear geholpen is om de snelste tijd te zetten
Ik zat net naar de stand te kijken, maar de grootste verliezer is toch wel Hamilton. Twee eerste plaatsen weg door technische pech, een Maldo-crash en deze race. Dan heb je toch al een boel van die 90 punten te pakken.
Het is niet zozeer Vettel haat, maar hij heeft meer mazzel dan Schumacher ooit gehad heeft. Punt is, dat Schumacher wel wist wanneer hij had gemazzeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 25-11-2012 22:03 ]
Die gele vlag toestand blijft trouwens vaag. Was het nou wel of niet geel en was ie er niet nét voor dat licht al voorbij? Ik weet het niet. Hopelijk weten de stewards het zeker. Zij hebben meer beelden/data.
Mijn opmerking was niet gericht op jouw post, meer over de algehele sfeer tijdens de race en voor een deel ernamphilipp schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:04:
Vettel haat? Nee hoor, ik gun 'm het kampioenschap van harte. Hij heeft er hard voor gewerkt en het verdient. Maar als ie een fout maakt, mag je dat best zeggen toch? Die analyse bij Sky laat er weinig misverstand over bestaan dat Senna gewoon die lijn had. Daar hoef je Vettel niet voor te haten. Hooguit een fan zijn om het niet te willen zien.
Die gele vlag toestand blijft trouwens vaag. Was het nou wel of niet geel en was ie er niet nét voor dat licht al voorbij? Ik weet het niet. Hopelijk weten de stewards het zeker. Zij hebben meer beelden/data.
Als ik de herhaling zie, lijkt het eerder alsof Senna de binnenkant pakt en gewoon veel te laat remt; hij had de bocht nooit gehaald (bij de onboard zie je hoeveel Senna er voorbij gaat voor de bocht en gewoon te laat remt).mphilipp schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:53:
[...]
Behalve dan dat Senna de lijn had en Vettel de halve baan overstak om 'm er tegenaan te parkeren? Als het andersom was geweest had iedereen over Senna gevallen denk ik. Geen opzet van Vettel denk ik, maar wél lomp.
Anyway, ik zie de crash nou niet echt als mazzel.
[ Voor 4% gewijzigd door MrSleeves op 25-11-2012 22:09 ]
Verder is het een heel mooi seizoen geweest, veel verschillende winnaars en veel spektakel. F1 is een sport in beweging en springlevend, waardoor de toekomst er zeer prima uitziet. Mocht volgend jaar Frijns al eens een race kunnen meepakken zal ik helemaal gelukkig zijn
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wat een ongelooflijke pech voor Lewis, en wat spijtig van Nico, wat een moment om een misse inschatting the maken.
Prachtig gewoon. Heb het net (digicorder) gekeken, ben nog helemaal stijf van de adrenaline.
Hoop dat het volgend jaar weer zo goed wordt. Heb nu heel het seizoen BBC gekeken, en dit is echt goed genoeg hoor. VT4,... nah. Geef mijn portie maar aan fikkie. Dus Nederlandse vrienden: der is hoop.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Schumi fan hierSpeedpete schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:42:
[...]
Viel mij ook heel erg tegen, iedereen hoort te vechten voor een plek, zeker als het geen teamgenoot is.
Ik gun het vettel van harte echter had ik alonso graag zien winnen, gewoon briljant wat hij gedaan heeft in die Ferrari.
En dan nog iets wat ik best *** vind, F1 gaat achter decoder. Waarom na al die jaren, altijd uitgemolken worden met 10 reclames per race en dan nog decoder
Wel zwaar bagger dat ik de laatste race half gemist heb, ik dacht dat het rond 20.00 uur zou beginne zoals texas.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
En dat vind ik dus belachelijk. Voor een racer moet elke positie tellen, op het moment dat je een positie opgeeft omdat er een coureur van een ander team achter je zit die in het kampioenschap beter staat, dan moet je de wagen in de pit parkeren en niet meer terugkomen. In dat opzicht is het misschien wel goed dat Schumacher stopt.luxzenburcht schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:16:
Schumi fan hierUiteraard hoor je te vechten voor een plek, echter denk ik hier dat herr schumi zijn meerdere moet erkenne. Als deze race 6 races eerder werd gereden en er nog niet bekend was wie kampioen zou worden had je een ander beeld gekregen.
Stel dat Hamilton de vorige race Vettel met rust gelaten had om precies dezelfde reden, dan had Vettel een voorsprong gehad van 20 punten en was de spanning in het kampioenschap nagenoeg verdwenen.
Bij UPC gaat het natuurlijk niet.
Nehhhh toch...?Sagaris schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:13:
En de replacement van Jake Humphrey is....
[video]

Er zijn meer coureurs geweest in het verleden die desgevraagd hebben gesteld zich niet met het kampioenschap te willen bemoeien en zeker niet in een positie wilden komen dat ze een van de kanshebbers eraf rijden. De inhaalactie van Vettel was onvermijdelijk, en Schu had geen zin om er een groot punt van te maken. Niet in de laatste plaats omdat het vrinden.Speedpete schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:37:
[...]
En dat vind ik dus belachelijk. Voor een racer moet elke positie tellen, op het moment dat je een positie opgeeft omdat er een coureur van een ander team achter je zit die in het kampioenschap beter staat, dan moet je de wagen in de pit parkeren en niet meer terugkomen. In dat opzicht is het misschien wel goed dat Schumacher stopt.
Maar laten we het nou niet gaan overdramatiseren en doen of Vettel alleen maar door geluk en dit soort acties kampioen is geworden. Dat is ook een beetje te simpel natuurlijk.
[edit]
Ik nomineer Georgie Thompson als opvolger van Jake

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 25-11-2012 23:46 ]
Zelfs 5 kaarten op één abonnement is mogelijk maar het is wel de bedoeling om deze binnen één woning te gebruiken en dan doel ik niet op een studentenhuis of flatmphilipp schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:37:
Bij Ziggo kun je 3 smartcards per abo krijgen, en op elke kaart zijn alle kanalen van je abo geactiveerd. Je kunt het dus met 3 man delen en elk een eigen kaart hebben. Geen idee of het illegaal is, maar wel makkelijker dan card sharen. En je hebt er geen speciale decoder voor nodig.
Bij UPC gaat het natuurlijk niet.
Testing, one, two ...
Dan kunnen ze beter tegen het team zeggen dat ze thuis blijven zodat een rookie of reservecoureur de kans krijgt om te racen, in plaats van een verkapte vrije training te rijden. In '08 was de laatste race razend spannend mede omdat Kubica het Hamilton knap lastig maakte, zo hoort het naar mijn mening ook.mphilipp schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:41:
Er zijn meer coureurs geweest in het verleden die desgevraagd hebben gesteld zich niet met het kampioenschap te willen bemoeien en zeker niet in een positie wilden komen dat ze een van de kanshebbers eraf rijden.
Alonso die vandaag in de verdediging werd gedwongen door Kubica en Hulkenberg die het wel aandurft om de kampioenschapskandidaten in te halen en zodoende meedeed om de winst in de race. Je wint of verliest het kampioenschap niet in één of twee races, het gaat om het hele seizoen, daarom moet het voor de niet-kandidaten niet uitmaken hoe ze rijden. Een beetje de instelling die Verstappen had, 2e is eerste verliezer en als je oog hebt op de 5e plek dan liever dat proberen en uitvallen dan 6e worden.
Het gaat hier mijn inziens niet om het al dan niet kampioen worden van Vettel maar om de betreffende inhaalactie als illustratie voor het niet willen bemoeien met de strijd om het kampioenschap.De inhaalactie van Vettel was onvermijdelijk, en Schu had geen zin om er een groot punt van te maken. Niet in de laatste plaats omdat het vrinden.
Maar laten we het nou niet gaan overdramatiseren en doen of Vettel alleen maar door geluk en dit soort acties kampioen is geworden.
Vergeet niet Petrov vs Alonso in 2010. Zo hoort het, je vecht voor positie. Bij Kobayashi vlak daarna gooide Schumacher wel gewoon de deur dicht, en dan krijg je toch een verkeerde manier van bepalen van de eindstand.Speedpete schreef op maandag 26 november 2012 @ 01:25:
Dan kunnen ze beter tegen het team zeggen dat ze thuis blijven zodat een rookie of reservecoureur de kans krijgt om te racen, in plaats van een verkapte vrije training te rijden. In '08 was de laatste race razend spannend mede omdat Kubica het Hamilton knap lastig maakte, zo hoort het naar mijn mening ook.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Toch wel opvallend dat iemand zoveel mazzel kan hebben dat hij drie keer wereldkampioen wordt. Hij moet maar eens een lottoticket kopen geloof ik.Senor Sjon schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:02:
Het is niet zozeer Vettel haat, maar hij heeft meer mazzel dan Schumacher ooit gehad heeft. Punt is, dat Schumacher wel wist wanneer hij had gemazzeld.
Of zou het toch misschien geen mazzel zijn? Hmm...
Alonso was beter maar in een mindere auto. Hamilton is kantje boordje. Zijn auto/team heeft hem af en toe laten staan maar in het begin van dit jaar heeft die de boel toch zelf ook flink verknoeid. Die McLaren was ook snel genoeg, zeker i.v.m. die Ferrari, dat was zowat een veredelde zeepkist.
Pech en geluk lijkt me min of meer verdeeld. Ze zijn allemaal wel eens van de baan gerost en ze hebben allemaal wel eens mechanische pech gehad.
Nog even los daarvan. De analyse van Alonso zijn starts op Sky vond ik echt super. Ze deden daar ook een voorspelling hoe hij zou starten in Brazilië en dat zat er toch heel dicht op.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Je moet haast wel mazzel hebben om kampioen te worden, je concurrenten moeten punten laten liggen en zelf moet je heel blijven. Schumacher in 2004 en Vettel vorig jaar zijn misschien uitzonderingen, maar buiten dat is er altijd wel een mazzelmomentje aan te wijzen waardoor iemand kampioen werd; neem een trage Glock in Brazilië 2008 bijvoorbeeld, of de kuis-versleten banden van Hamilton in China 2007...Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 01:52:
En wees blij, want als je zonder mazzeltjes kampioen kan worden betekent dat een vorm van overmacht waar het seizoen niet leuker van wordt voor ons.
Voor dit seizoen vond ik Alonso en Raikkonen briljant en Vettel heeft gedaan wat hij moest doen gezien de vorm van RB de tweede seizoenshelft. McLaren heeft maar weer eens laten zien dat je een snelle wagen kan bouwen maar dat wedden op twee paarden en de betrouwbaarheid vergeten desastreus kan zijn voor beide kampioenschappen, Perez aantrekken is in dat opzicht goed zolang ze hem maar 2e rijder maken. Massa heeft de 2e helft van het seizoen veel goed gemaakt, Grosjean is mij iets te voorzichtig geworden en Mercedes was op een uitschieter in China na drama. Verder vond ik Hulkenberg goed, valt Pic me alles mee en is Di Resta me een beetje tegengevallen. De rest van het veld vond ik wisselvallig al denk ik dat Senna het lang niet slecht heeft gedaan dit jaar, denk alleen dat we hem niet terug zien bij Williams...
Ik weet dat het hier de HK niet is, maar ik schaar het maar even onder de actualiteit:Speedpete schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:13:
[...]
Analyse van Sky schept duidelijkheid: http://www1.skysports.com/formula1/video/12870/8282348

Anyway, top race. Jammer van de SC finish, maar ik denk niet dat dat nog veel veranderd zou hebben.
Ik dacht na de finish nog wel even, toen ik de uitslag zag
6 1 Germany Sebastian Vettel Red Bull-Renault 71 [b]+9.453[/b] 4 8 7 7 Germany Michael Schumacher Mercedes 71 +11.907 13 6 8 17 France Jean-Éric Vergne Toro Rosso-Ferrari 71 [b]+28.653[/b] 17 4
wat als Vettel met een 20 seconden penalty wordt opgezadeld

Ondanks dat Alonso mijn voorkeur had (niet over het seizoen gezien, maar ik vind hem gewoon de beste coureur), denk ik dat Vettel verdiend kampioen is.
Er kan dan wel veel gezegd worden over regeltjes e.d. maar het was een leuk seizoen.
Nu nog een paar maanden wachten en kijken wat het gaat worden:
BBC1 of een ergens een livestream doorsluizen.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ach Alonso pushed gewoon terwijl het voor Vettel bijna een kwestie van uitrijden was, z'n start was verder beroerd, als hij gewoon bij de kop had gezeten was er niks aan het handje geweest en had hij wellicht zelfs de race nog wel kunnen winnen....MrSleeves schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:26:
[...]
Ik vond het eerder andersom. Alonso ging er tot 2x af, terwijl Vettel 'm steeds op "the black stuff" hield. Die crash in het begin was totaal niet zijn schuld en toch weer snel vooraan.
Jammer van de uitslag, maar voor mij is Alonso de echte kampioen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Voor RTL en Mol: Bye bye, zwaai zwaai!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Wat dat betreft ben ik absoluut niet rouwig dat het daar weg is. De laatste keren dat je "gedwongen" keek op RTL was Mol niet bij de les (vind ik), volgend jaar kijk ik Sport 1.ATS schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:56:
Voor RTL en Mol: Bye bye, zwaai zwaai!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Laatste Tooned is wel mooi: YouTube: McLAREN TOONED Episode 12 A GLITCH TOO FAR (FULL HD)
Ola
En Dennis met die papegaai..
Een beetje a la Dr. Claw.. ?
Zou ik zeker doen. Ieder ander zou uitgevallen zijn door de twee(!) shunts die de auto kreeg te voorduren. Of minstens een lekke band aan overgehouden hebben. Alle betrokkenen vielen uit, behalve hij.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 01:52:
[...]
Toch wel opvallend dat iemand zoveel mazzel kan hebben dat hij drie keer wereldkampioen wordt. Hij moet maar eens een lottoticket kopen geloof ik.
O, vandaar al die snelste rondes...Vandread schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:48:
[...]
Ach Alonso pushed gewoon terwijl het voor Vettel bijna een kwestie van uitrijden was, z'n start was verder beroerd, als hij gewoon bij de kop had gezeten was er niks aan het handje geweest en had hij wellicht zelfs de race nog wel kunnen winnen....
Dat verdom ik ik ga niet in het Duits kijken.MrSleeves schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:08:
Tja, van de ene RTL naar de andere. Alleen de 7 wordt een +.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tja, hij heeft geluk gehad, maar zonder geluk is er inderdaad of niets aan, want dan ben je waarschijnlijk gewoon echt heel veel beter, of wordt je geen kampioen.
[ Voor 7% gewijzigd door rik86 op 26-11-2012 10:44 ]
Vond het erg jammer dat de Hulk Hamilton er uit gleed, dat hij daarvoor ook nog een straf kreeg was mijn inziens onverdiend.
Ik lees hier nu pas dat RTL de boel gaat decoden. dat is mooi... ***
Dat betekend dat ik ze niet meer via RTL XL kan kijken als ik in het weekend weg ben?
FreeReef.nl
5 kaarten? Dat hoor ik vaker, maar ik kan er toch maar echt 3 activeren. Je moet dan een tweede abo nemen. Drie is max voor één abo. Anders mag jij er voor mij nog 2 regelen...ik heb er 3 en nr.4 krijg ik niet geactiveerd en Ziggo zegt dat het niet mag. Ik geloof Ziggohardware-lover schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:39:
[...]
Zelfs 5 kaarten op één abonnement is mogelijk maar het is wel de bedoeling om deze binnen één woning te gebruiken en dan doel ik niet op een studentenhuis of flat
RTL gaat nieteens uitzenden. Sport 1 heeft de rechten voor komend seizoen, dus RTL heeft er (afaik) niks meer mee te makenWorld Citizen schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:04:
Ik lees hier nu pas dat RTL de boel gaat decoden. dat is mooi... ***
Dat betekend dat ik ze niet meer via RTL XL kan kijken als ik in het weekend weg ben?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
3 kaarten is inderdaad het maximale wat je via de website kan activeren. Voor meer kan je gewoon met de klantenservice bellen. Je krijgt dan in het telefoonmenu een optie om meerdere kaarten te activeren waarbij je een medewerker aan de lijn krijgt..mphilipp schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:13:
[...]
5 kaarten? Dat hoor ik vaker, maar ik kan er toch maar echt 3 activeren. Je moet dan een tweede abo nemen. Drie is max voor één abo. Anders mag jij er voor mij nog 2 regelen...ik heb er 3 en nr.4 krijg ik niet geactiveerd en Ziggo zegt dat het niet mag. Ik geloof Ziggo
'al die'? In ronde 2 zette Vettel de snelste ronde van de race neer, verder niet meer. Niet zo gek ook met het weer.
Check, hier worden er ook gewoon 5 gebruikt (niet op hetzelfde adres maar who caresthesystem schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:40:
[...]
3 kaarten is inderdaad het maximale wat je via de website kan activeren. Voor meer kan je gewoon met de klantenservice bellen. Je krijgt dan in het telefoonmenu een optie om meerdere kaarten te activeren waarbij je een medewerker aan de lijn krijgt..
Heb daarvoor de knakker van de electronicawinkel waar ik de CI+ kaart heb gehaald naar Ziggo laten bellen. Onder het motto van: "jij bent de dealer, jij zegt dat er 5 kaarten geactiveerd kunnen worden, dus jij regelt het voor me".
Ziggo helpdesk was ook even zoet met achterhalen of het nou maximaal 3 of 5 kaarten is.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
In deze race zegt de snelste rond vrij weinig imho, zeker gezien het verloop van de race.
Wie op welk moment de juiste band had in welke fase van de race was tijdelijk king of the hill.
In dit seizoen was de snelste race lap 3x ook daadwerkelijk de winnaar.
Zelfs meneer Senna heeft een keer de snelste race lap gehad
Ik durf niet te zeggen of het dus iets zegt over pushen....
Als je naar snelste rondes kijkt had Vettel makkelijk kampioen kunnen worden als je hem vergelijkt met Alonso
Overigens was deze "fout" van Alonso wel netjes gecorrigeerd....
YouTube: F1 Brazil 2012 - Alonso Incredible Mistake!! - Onboard
Ik ben ook zeer te spreken over Massa, die gewoon een heel sterk slot seizoen heeft gereden.
Gisteren reedt hij echt voortreffelijk in dienst van Alonso, het podium had hij ook echt verdiend, alleen jammer dat dit ten kostte ging van Hamilton en Hulkenberg.
Ik moet wel zeggen dat Vettel gister heel veel geluk heeft gehad, en dan doel ik op zijn incident in de eerste ronde. Negen op de tien keer is dit gewoon einde race, voor de rest kan ik niet anders stellen dat hij zich optimaal heeft herpakt en er echt voor heeft gestreden.
Ik zie dat hier een aantal vinden dat de andere coureurs teveel ruimte hebben gegeven voor Vettel, misschien wel waar, maar aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat deze coureurs geen negatieve invloed wouden hebben op het wk.
En vettel die geen tegenslagen heeft gehad? Abu Dahbi, en Interlagos, niet echt bepaald situaties te noemen waar het Vettel echt mee zat.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoe zit het trouwens met onze virtuele biertje? Een gelijkspel?gambieter schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:56:
Ach, geluk, pech. Vergeet niet dat zonder Hulkenberg's actie, Alonso niet op het podium was geeindigd, en Vettel ook zonder zijn mazzel WK was geworden. Soms zit het mee...
Ik moet dat biertje al op hebben, want ik kan me even niet meer herinneren waar het ook al weer om gingfynrd1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:59:
[...]
Hoe zit het trouwens met onze virtuele biertje? Een gelijkspel?
Haha, ehm ik zei voor Mclaren max 4e coureurs, max 4e constructeurs. Onder normale omstandigheden had ik overigens op beide vlakken verlorengambieter schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:03:
[...]
Ik moet dat biertje al op hebben, want ik kan me even niet meer herinneren waar het ook al weer om ging
Dan zou ik F1LT even downloaden, zodat je kan zien dat hij de eerste 6 ronden de snelste was, allereerste uitgezonderd natuurlijk, maar ronde 1 heeft geen rondetijd. Daarna zat hij bij de top 5 qua rondetijd. Heb niet de hele race doorgespoeld, maar om nou te zeggen dat Alonso heel hard aan het pushen was en Vettel niet, dat is gewoon onjuist.Speedpete schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:41:
[...]
'al die'? In ronde 2 zette Vettel de snelste ronde van de race neer, verder niet meer. Niet zo gek ook met het weer.
Ik ook: beeld van RTL+, commentaar van internet, hopelijk BBC radio of anders iets anders.Pierre61 schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:38:
[...]
Dat verdom ik ik ga niet in het Duits kijken.
[ Voor 18% gewijzigd door MrSleeves op 26-11-2012 14:40 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ja dat RTL GP blijft vast wel bestaan met inderdaad de Dakar en die andere paar spek-en-bonen klasses waarvan alle wedstrijden op Zandvoort worden geredenYonni schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:44:
Zou RTL GP magazine eigenlijk wel blijven bestaan? De old skool verhalen zijn gewoon erg vet. Gaan ze bij RTL misschien alleen door met het WRC en Dakar (en misschien nog wat leuke series?).

In perspectief: Vettel kon ongehinderd racen terwijl de voorhoede aan het aanvallen/verdedigen was? Zoals ik al zei, het zegt gewoon bar en bar weinig.MrSleeves schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:38:
[...]
Dan zou ik F1LT even downloaden, zodat je kan zien dat hij de eerste 6 ronden de snelste was, allereerste uitgezonderd natuurlijk, maar ronde 1 heeft geen rondetijd. Daarna zat hij bij de top 5 qua rondetijd. Heb niet de hele race doorgespoeld, maar om nou te zeggen dat Alonso heel hard aan het pushen was en Vettel niet, dat is gewoon onjuist.
Opbouw van de race was wat chaotisch
Als Hamilton fan wel ontzettend jammer dat hij niet won, het was verdiend geweest in zijn laatste race als McLaren coureur. Ook jammer van Hulkenberg, die had ook best mogen winnen van mij. Altijd leuk als er iemand wint die niet bij één van de topteams rijdt.
Wat dat betreft was dit wel een heel gaaf seizoen, zeker de eerste helft was echt een verademing na het extreem saaie vorige seizoen.
Jammer dat Vettel weer WK is geworden, maar alles zit hem gewoon mee en dan wordt je kampioen. Ongelofelijk dat z´n auto heel bleef na die crash in de eerste ronde. Toen hij achterstevoren stond reed er nog iemand tegen/over zijn rechterachterband heen, maar hij kon toch door. Hamilton wordt één keer geraakt en het is meteen einde oefening.
Maar goed, als F1 fan was dit gewoon een heel leuk seizoen en maakt het uiteindelijk niet zoveel uit wie er kampioen wordt. Ben zeer benieuwd of Hamilton volgend jaar wat kan maken van die Mercedes!
Ik kan misschien gedurende het seizoen niet altijd met je eens zijn geweest, maar achter deze post kan ik me 100% scharen.fynrd1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:48:
Onder normale omstandigheden was Vettel gewoon kampioen geworden. Ferrari gaf het kampioenschap weg na de zomerstop, in Monza had ook gewonnen moeten worden, en in Japan maakte Alonso zelf een fataal foutje. Toch mogen de Ferrari fans trots zijn (oa ik) omdat deze wagen aan het begin van het seizoen een enorme zeepkist bleek (top 10 met moeite). De wagen is een hele goede basis voor het volgende seizoen, en ik verwacht er persoonlijk dan ook meer van.
Ik ben ook zeer te spreken over Massa, die gewoon een heel sterk slot seizoen heeft gereden.
Gisteren reedt hij echt voortreffelijk in dienst van Alonso, het podium had hij ook echt verdiend, alleen jammer dat dit ten kostte ging van Hamilton en Hulkenberg.
Ik moet wel zeggen dat Vettel gister heel veel geluk heeft gehad, en dan doel ik op zijn incident in de eerste ronde. Negen op de tien keer is dit gewoon einde race, voor de rest kan ik niet anders stellen dat hij zich optimaal heeft herpakt en er echt voor heeft gestreden.
Ik zie dat hier een aantal vinden dat de andere coureurs teveel ruimte hebben gegeven voor Vettel, misschien wel waar, maar aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat deze coureurs geen negatieve invloed wouden hebben op het wk.
En vettel die geen tegenslagen heeft gehad? Abu Dahbi, en Interlagos, niet echt bepaald situaties te noemen waar het Vettel echt mee zat.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Pierre61 schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:38:
[...]
Dat verdom ik ik ga niet in het Duits kijken.
Maar zijn er nog andere gratis opties dan ? BBC zend er maar paar live uit de rest zit ook achter de decoder !?
Kwaliteit van de streams is vanaf een afstandje best te doen.
neem nu bv 1998
Mika werd WK met 14 punten voorsprong (en toen was een punt nog meer waard), maar toch was de strijd tussen Mika en Schumacher VEEL spannender dan wat ik dit seizoen gezien heb (Mika won 8 keer, Schumacher 6 keer), er waren gewoon veel meer rechtstreekse duels
Alonso heeft fantastisch gereden, maar raapte vooral punten wanneer anderen ze lieten liggen
eigenlijk is McLaren vooral de verliezer van 2012: duidelijk een zeer goede wagen, maar ze werden slechts 3de bij de constructeurs en bij de rijders zelf niet
eigenlijk was het dus vooral Hamilton en Button die Vettel hadden moeten kunnen uitdagen, maar om de een of andere reden lukt dat niet... volgens mij is dit juist een van de redenen dat Hamilton z'n geluk ergens anders gaat uitproberen
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Die rechtstreekse duels waren ook alleen maar aanwezig omdat de rest er gewoon totaal niet aan kwam. Dit jaar hebben we gewoon heel veel coureurs in het veld gehad met heel veel kwaliteit en ervaring. In plaats van twee hadden we dit jaar een lange tijd drie titelkandidaten, en als we realistisch zijn waren dit alleen Hamilton, Alonso en Vettel. Niet de minste dacht ik zo..catfish schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:55:
wat mij wat tegenvalt is dat Vettel in een duidelijk veel betere wagen, maar een paar punten voorsprong heeft
neem nu bv 1998
Mika werd WK met 14 punten voorsprong (en toen was een punt nog meer waard), maar toch was de strijd tussen Mika en Schumacher VEEL spannender dan wat ik dit seizoen gezien heb (Mika won 8 keer, Schumacher 6 keer), er waren gewoon veel meer rechtstreekse duels
Alonso heeft fantastisch gereden, maar raapte vooral punten wanneer anderen ze lieten liggen
eigenlijk is McLaren vooral de verliezer van 2012: duidelijk een zeer goede wagen, maar ze werden slechts 3de bij de constructeurs en bij de rijders zelf niet
eigenlijk was het dus vooral Hamilton en Button die Vettel hadden moeten kunnen uitdagen, maar om de een of andere reden lukt dat niet... volgens mij is dit juist een van de redenen dat Hamilton z'n geluk ergens anders gaat uitproberen
Oh, voor wie hem nog niet gezien heeft, de RTL GP jaarclip was echt vet
Je geloofd me niet? Begrijp ik niet, ik heb toch hele mooi blauwe ogen, die van jou zijn niet te zien door diemphilipp schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:13:
[...]
5 kaarten? Dat hoor ik vaker, maar ik kan er toch maar echt 3 activeren. Je moet dan een tweede abo nemen. Drie is max voor één abo. Anders mag jij er voor mij nog 2 regelen...ik heb er 3 en nr.4 krijg ik niet geactiveerd en Ziggo zegt dat het niet mag. Ik geloof Ziggo
Via het webcare team is meer mogelijk dan via "mijn Ziggo" of via de opties die hierboven al zijn aangehaald maar jij hebt alleen maar stoute bedoelingen en dat mag niet van de

Testing, one, two ...
Heb je die op TV gezien? Wanneer, gisteren al?BreadFan schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:22:
Hamilton deed uiteindelijk niet mee om de titel wegens zijn uitvalbeurten. In Belgie samen met Alonso werd ie er door Grosjean uit gekegeld, in Singapore (aan de leiding) de bak, in Abu Dhabi (aan de leiding) een benzinedruk probleem, in Valencia (op podiumkoers) kreeg ie een tik van Maldonado, in Duitsland een lekke band... dat zijn veel uitvalbeurten. Als je dat vergelijkt met Vettel en Alonso, die zijn beiden 2x uitgevallen. Raikkonen 0 keer.
[YouTube: http://youtu.be/3aIWjT9ufow]AzzKickah schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:52:
[...]
Heb je die op TV gezien? Wanneer, gisteren al?
[ Voor 8% gewijzigd door fynrd1 op 26-11-2012 16:54 ]
Zou leuk zijn als McLaren de huidige vorm vast weet te houden in 2013BreadFan schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:22:
Hamilton deed uiteindelijk niet mee om de titel wegens zijn uitvalbeurten. In Belgie samen met Alonso werd ie er door Grosjean uit gekegeld, in Singapore (aan de leiding) de bak, in Abu Dhabi (aan de leiding) een benzinedruk probleem, in Valencia (op podiumkoers) kreeg ie een tik van Maldonado, in Duitsland een lekke band... dat zijn veel uitvalbeurten. Als je dat vergelijkt met Vettel en Alonso, die zijn beiden 2x uitgevallen. Raikkonen 0 keer.
Te flitsend voor mijn bek,
Doe mij dan maar de tearjerker BBC stile. Epic trouwens dat ze dit zo snel na de beslissing klaar hadden (of zouden ze der twee klaar hebben gemaakt?)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gQgE4PpXAMs]
In de eerste helft van het jaar was het ook niet zo'n geweldige auto als nu. En die alternators van Magneti Marelli zijn ook niet zo geweldig.catfish schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:55:
wat mij wat tegenvalt is dat Vettel in een duidelijk veel betere wagen, maar een paar punten voorsprong heeft
Ja, bij McLaren, en vooral bij Hamilton zat het niet mee. Als hij minder pech had gehad, dan had hij makkelijk kampioen kunnen worden.Alonso heeft fantastisch gereden, maar raapte vooral punten wanneer anderen ze lieten liggen
En ik had het al eerder geschreven: vanaf eerste positie uitvallen (meerdere keren), is gewoon heel frustrerend. Vanaf plek 10 is het ook vervelend.
Toch heeft dat RTL filmpje wel wat.... maar waarom kunnen ze de rest van het programma niet van dat niveau krijgen ?DexterBelgium schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:30:
[...]
Te flitsend voor mijn bek,
Doe mij dan maar de tearjerker BBC stile. Epic trouwens dat ze dit zo snel na de beslissing klaar hadden (of zouden ze der twee klaar hebben gemaakt?)
[video]
Ja ik vind hem ook wel cool. Leuker dan die van de BBC, maar dat komt door dat verschrikkelijke liedje wat ze eronder hebben geplempt.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:07:
[...]
Toch heeft dat RTL filmpje wel wat.... maar waarom kunnen ze de rest van het programma niet van dat niveau krijgen ?
[ Voor 75% gewijzigd door AzzKickah op 26-11-2012 20:11 ]
Nu de hamvraag, kunnen de satelliet abbonees het ook ontvangen?Sport 1:
"Sport1 en Formula One Management, dat de uitzendrechten van de Formule 1 beheert, zijn in de afrondende fase van de onderhandelingen over de uitzendrechten voor de komende drie jaar. Sport1 zal dan vanaf seizoen 2013 alle vrije trainingen en kwalificaties alsmede de races live en in HD uitzenden. Daarnaast wordt de abonnees van Sport1 in veel gevallen de mogelijkheid geboden op een ander kanaal van Sport1 een ander uitzendsignaal (bijvoorbeeld met beelden van de onboard camera's) te bekijken. Daarnaast zal iedere race uitgebreid worden voorbeschouwd met reportages ter plekke."
"Sport1 voegt de Formule 1-wedstrijden toe aan het uitgebreide sportpakket dat al bestaat uit alle belangrijke buitenlandse voetbalcompetities, alle internationale golftoernooien, de grootste tenniswedstrijden, de MotoGP, het NBA basketball en de Europa League basketball en de Diamond League atletiek. Het toevoegen van de Formule 1 aan dit pakket heeft geen gevolgen voor de abonnementsprijs."
Die helpdesk wordt je helemaal panisch van. Een paar maanden geleden 3 dagen bezig geweest om mijn 3 nieuwe kaarten te activeren. Man, man, wat een prutsers zijn dat. En ik heb dat 5 kaarten verhaal vaker gehoord, maar als ik het vraag zeggen ze dat het niet kan. Heel erg vaag...max schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:46:
[...]
Check, hier worden er ook gewoon 5 gebruikt (niet op hetzelfde adres maar who cares).
Heb daarvoor de knakker van de electronicawinkel waar ik de CI+ kaart heb gehaald naar Ziggo laten bellen. Onder het motto van: "jij bent de dealer, jij zegt dat er 5 kaarten geactiveerd kunnen worden, dus jij regelt het voor me".
Ziggo helpdesk was ook even zoet met achterhalen of het nou maximaal 3 of 5 kaarten is.
Dan ga ik er werk van maken, want 5 kaarten is meer dan 3, dus beter

en ik ben niet stout!
Niet zo raar, Vettel reedt 3/4 jaar voor hemSagaris schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:26:
Wat ik vandaag hoorde was dat Vettel dit jaar op de baan Alonso nooit ingehaald heeft? Ik heb er even over zitten nadenken en ik kan me geen inhaalactie van Vettel op Alonso herinneren. Iemand anders wel? Anders vind ik dat wel een grappig feitje.
Le question du jambon, oftewel Die Schinkenfrage...fynrd1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:17:
[...]
Nu de hamvraag, kunnen de satelliet abbonees het ook ontvangen?
Ik denk het wel. Dat is toch hetzelfde signaal? Ik zou niet weten waarom ze daarin een tweesporenbeleid zouden voeren. Sterker nog: Sport1 en zijn voorloper(s) waren volgens mij aanvankelijk satellietkanalen en zijn pas later, toen digitale tv op de kabel werd ingevoerd door Ziggo et al overgenomen.
Canaldigitaal heeft 3 zenders, UPC 6 (info van sport1.nl website)
Dus idd goede vraag.
(Niet dat ik ga kijken naar sport1, ik kijk naar sky)
[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 26-11-2012 23:03 ]
Nee helaas niet, via de satelliet heb je maar 3 zenders. Zo was Motogp niet te volgen omdat die vaak op 1 van de 4 "extra" kanalen werd uitgezonden. Ik ben geen officieel abonnee dus eisen kan ik ook niet. Het maakt mij op zich niet zoveel uit omdat ik toch liever op Sky DE kijk of F1. Maar ik geloof best dat mensen zich hierdoor flink genaaid kunnen voelen. Aan de andere kant is het naar mijn idee wel een premium sport wat ze binnen halen, dus of ze moeten een kanaal erbij zetten, of ze moeten met voetbal gaan schuiven in het weekend. Alleen dat laatste lijkt me heel sterk als er veel grote wedstrijden zijn.mphilipp schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:50:
[...]
Le question du jambon, oftewel Die Schinkenfrage...
Ik denk het wel. Dat is toch hetzelfde signaal? Ik zou niet weten waarom ze daarin een tweesporenbeleid zouden voeren. Sterker nog: Sport1 en zijn voorloper(s) waren volgens mij aanvankelijk satellietkanalen en zijn pas later, toen digitale tv op de kabel werd ingevoerd door Ziggo et al overgenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door fynrd1 op 26-11-2012 23:06 ]
Ik zit nog steeds hard na te denken over een schotel. Binnenkort de onderhandelingen maar eens openen met de VVE. Ik heb al een idee voor camouflage.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Voor racerij niet zijnde F1, zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519902">het algemeen race topic</a>.~~~[/html]