Jax lijkt inmiddels minstens net zo meedogenloos als Clay te zijn geworden.
Viel mij gister ook opeens op dat het wel heel standaard wordt. Aan de andere kant hebben ze meestal wel heerlijke muziek en hoort het er wel een beetje bijVerwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:22:
[...]
...
Heb het ergens wel een beetje gehad met de typische endscene (deze keer begeleidt door een nummer met oa Katey Sagal.....). Leuk om nog veel in een paar minuten te pompen maar iedere keer hetzelfde recept proeft wat zuur op den duur
Op het moment dat Bobby toezegging had gekregen van de vierde 'nomad' kreeg hij ook een schouderklopje/felicitaties, volgens mij van Hopper. Dit bevestigd volgens mij het verhaal om nomad te worden gezien daar een minimum van vier voor nodig is.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:22:
Heb toch al paar keer gehoord over nomad en het feit dat hij 4 mensen nodig heeft om het opnieuw te kunnen opstarten lijkt me een indicatie te zijn dat hij toch zijn plannen van nomad wil doorvoeren.
"Be brave, don't shave"
Weer een goede aflevering. Ik vind het muziek aan het eind juist erg tof, maar inderdaad. Het hoeft ook niet altijd.
1 gedeelte van deze aflevering snapte ik nog niet, dat is het gedeelte van clay in de gevangenis.
Hij gaat/moet eerst in gevecht met die 3 negeroide mannen, aan het eind van die scene heeft de 1 een schoeven draaier. Vervolgens zie je Clay een blanke gevangene neer steken. Waarschijnlijk dus in opdracht van die 3 gevangenen. Is hier een achterliggend verhaal waarom? & Waarom krijgt clay daarvoor een mes?
edit; Oké 1 ding dan. iemand enig idee waarom Wendy liegt tegen Gemmy?
1 gedeelte van deze aflevering snapte ik nog niet, dat is het gedeelte van clay in de gevangenis.
Hij gaat/moet eerst in gevecht met die 3 negeroide mannen, aan het eind van die scene heeft de 1 een schoeven draaier. Vervolgens zie je Clay een blanke gevangene neer steken. Waarschijnlijk dus in opdracht van die 3 gevangenen. Is hier een achterliggend verhaal waarom? & Waarom krijgt clay daarvoor een mes?
edit; Oké 1 ding dan. iemand enig idee waarom Wendy liegt tegen Gemmy?
[ Voor 6% gewijzigd door MurtnR op 26-09-2013 20:15 ]
Die "baas" waar Jax zaken mee doet/gaat doen besloot hem in leven te houden in de bak, als hij daarvoor in ruil wat wederdiensten ging doen.MurtnR schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:51:
edit; Oké nog iets dan? iemand enig idee waarom Wendy liegt tegen Gemmy?
Hij werd eerst "in het diepe gegooid" in die voorruimte van het cellencomplex en kreeg daar van die groep de keuze: zijn leven of d.m.v. dat scherpe knutselwerkje die aanslag plegen, wat later terug kwam op de buitenplaats toen hij die groepsbaas ermee meerdere keren in zijn nek ermee stak.
Verder moest Jax dus zich aan zijn deel van de afspraak houden en Tig alsnog laten verdwijnen...
Verder heeft hij daarna toen hij opgesloten werd in een isolatiecel van een bewaker nog een klein scheermesje met knutselbreidseltje er aan gekregen: wie weet wat hij de volgende keer moet gaan doen...
Waarom Wendy tegen Gemma liegt is mogelijk omdat Gemma beloofd had dat zij het ouderschap op zich zou mogen nemen als Jax of Tara om wat voor reden dan ook er niet meer voor konden zorgen? Dit omdat Jax die papieren nog steeds niet ondertekend heeft voor dat voogdijschap. Mogelijk dat ze d.m.v. het gestolen wapen Gemma de bak in wilt laten draaien voor iets dat zij heeft gedaan?
Verder wordt het nog gezellig druk in de bak, als mogelijk Nero, Gemma, Otto, Clay, Tara en wie weet nog meer er in terecht komen?
Jax wil dat Clay voorlopig blijft leven zodat hij hem eventueel kan gebruiken om nog wat zaakjes met de Ieren af te handelen. August laat Clay zijn leven verdienen door die ariër te vermoorden, zoals algemeen bekend liggen de donkere medemens en de ariërs elkaar in de gevangenis niet zo goed. August wil in ruil voor Clay's leven die van Tig..MurtnR schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:51:
Overigens denk ik dat het nog wel eens zo zou kunnen gaan dat Tig verteld dat Jax Pope heeft vermoord om in leven te blijven.
Ik heb nog niet echt een idee waarom Wendy loog om aan een wapen te komen. Zou het kunnen dat ze daarmee Tara zou willen vermoorden om zo de voogdij over de kids veilig te stellen? Zou wel een bizarre twist zijn zo ineens..
"Be brave, don't shave"
Ik denk niet dat Tiggy Jax er op die manier bij zou lappen, daar is hij teveel 1% voor. Als Chibs en Happy daar achter komen is ie alsnog ten dode opgeschreven want dan zullen ze voor Mister Mayhem stemmen.
Al bestaat de kans dat hij momenteel een dergelijke situatie kan ontlopen, omdat er simpelweg bijna geen club meer is. Wat dat betreft is s6 nu al een teringbende.
En ik mag toch hopen dat Kurt niet het idee heeft opgevat om Wendy zoiets doms te laten doen als Tara neerschieten of erbij lappen. Dan maakt Jax haar zeker weten hoogstpersoonlijk af.
Al bestaat de kans dat hij momenteel een dergelijke situatie kan ontlopen, omdat er simpelweg bijna geen club meer is. Wat dat betreft is s6 nu al een teringbende.
En ik mag toch hopen dat Kurt niet het idee heeft opgevat om Wendy zoiets doms te laten doen als Tara neerschieten of erbij lappen. Dan maakt Jax haar zeker weten hoogstpersoonlijk af.
Super gave serie!
Ben helemaal bij.. Wacht ook weer met smart op de volgende aflevering, durf alleen niet te voorspellen wat er gaat gebeuren, want het verbaast mij iedere keer weer!
S06E04 promo op YT laat ook alweer genoeg actie zien wat er gaat gebeuren in de volgende episode..
Ben helemaal bij.. Wacht ook weer met smart op de volgende aflevering, durf alleen niet te voorspellen wat er gaat gebeuren, want het verbaast mij iedere keer weer!
S06E04 promo op YT laat ook alweer genoeg actie zien wat er gaat gebeuren in de volgende episode..

Jep. Lijkt erop dat er wat oude koeien uit de sloot worden gehaald.
Niks werkt beter dan oud zeer op te rakelen om de situatie nog beroerder te maken dan het al is.
And besides: Darby is volgens mij nooit officieel dood verklaard, dus wat dat betreft kan hij prima terug komen.
Niks werkt beter dan oud zeer op te rakelen om de situatie nog beroerder te maken dan het al is.
And besides: Darby is volgens mij nooit officieel dood verklaard, dus wat dat betreft kan hij prima terug komen.
Ik zie sterke overeenkomsten met The Shield (let op: spoilers niet lezen als je van plan bent om die serie ook te gaan kijken!):Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:22:
IVM de tafel, in aantallen lijkt het inderdaad dood te bloeden, maar ook in brotherhood vind ik. Het is geen hechte groep meer..
spoiler:
Hechte club dat uit elkaar valt en bij het einde gewoon totaal niets meer van over is
En die ex-Marshall doet me denken aan
spoiler:
die dude uit The Shield, gespeeld door die Forest Whitaker, die ook setups maakte en koste wat het kost zijn vermoedens wilde bewijzen en personen neer wilde halen.
Ook logisch, want Sutter heeft bij The Shield meegewerkt aan dat verhaal.
Nee, dat vind ik eerder een tekortkoming als bedenker/schrijver zijnde.
Als je serieus bij 2 verschillende series exact hetzelfde trucje uithaalt, zie ik dat als een gebrek aan creativiteit. Bovendien was juist de eenheid aan de tafel zo belangrijk.
Happy, Chibs en Jax waren voorheen behoorlijk overeenkomstig wat gedachtengang betrof.
Ik vond de overtuiging van Chibs vorig jaar zo briljant: Jax vraagt of Chibs aan zijn kant staat. Antwoord: I love you Jacky boy. I've always been there for you, and I always will be.
Juice is al een paar seizoenen een wandelende tijdbom, die enkel overeind bleef doordat de club alles voor hem is.
Bobby's vertrek vind ik ook erg overdreven, natuurlijk is hij ge-desillusioneerd door de acties van Jax.
Maar daar verbeterd hij niks aan door te vertrekken.
Maar het is vooral de manier waarop Jax veranderd, waardoor de club voor mijn gevoel naar de klote gaat.
Hij slaat exact hetzelfde pad in als dat hij altijd zei niet te willen doen: In de voetsporen van Clay.
En dat is mijns inziens in zijn geheel aan Sutter te wijten, want hij bedenkt wat er gebeuren moet.
Als nu iedereen elkaar wantrouwd, kun je net zo goed direct de bende opdoeken, want dan is er toch geen redden meer aan.
Als je serieus bij 2 verschillende series exact hetzelfde trucje uithaalt, zie ik dat als een gebrek aan creativiteit. Bovendien was juist de eenheid aan de tafel zo belangrijk.
Happy, Chibs en Jax waren voorheen behoorlijk overeenkomstig wat gedachtengang betrof.
Ik vond de overtuiging van Chibs vorig jaar zo briljant: Jax vraagt of Chibs aan zijn kant staat. Antwoord: I love you Jacky boy. I've always been there for you, and I always will be.
Juice is al een paar seizoenen een wandelende tijdbom, die enkel overeind bleef doordat de club alles voor hem is.
Bobby's vertrek vind ik ook erg overdreven, natuurlijk is hij ge-desillusioneerd door de acties van Jax.
Maar daar verbeterd hij niks aan door te vertrekken.
Maar het is vooral de manier waarop Jax veranderd, waardoor de club voor mijn gevoel naar de klote gaat.
Hij slaat exact hetzelfde pad in als dat hij altijd zei niet te willen doen: In de voetsporen van Clay.
En dat is mijns inziens in zijn geheel aan Sutter te wijten, want hij bedenkt wat er gebeuren moet.
Als nu iedereen elkaar wantrouwd, kun je net zo goed direct de bende opdoeken, want dan is er toch geen redden meer aan.
De tering aflevering 4. De tering.
Hoe gaan ze zit ooit allemaal oplossen.
Dit is een post die mij zéér benieuwd naar de aflevering maaktNiku schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:10:
De tering aflevering 4. De tering.
Daar doe ik het allemaal voor
En beter ben je benieuwd, want die post omschrijft de lading wel zo'n beetje. Wat een aflevering zeg.
Ik ben blij dat dat ene nou is afgehandeld alhoewel ik vermoed dat daar nog een staartje aan zit.
Lekker vaag weer
Maar goed, heerlijk genoten van deze aflevering.
Lekker vaag weer
Maar goed, heerlijk genoten van deze aflevering.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Geweldig:
Wederom genieten weer deze aflevering.
Wat betekent dit nu voor Clay en Nero nu hij weg is..Wow
I didn't even see that coming.
Wederom genieten weer deze aflevering.
H-O-L-Y S-H-I-T
wat een epic aflevering
wat een epic aflevering
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Sweet mother! 
Otto, zo weinig screentime en dan zo'n character neerzetten en indruk achter laten.
Otto, zo weinig screentime en dan zo'n character neerzetten en indruk achter laten.
[ Voor 88% gewijzigd door max op 02-10-2013 21:37 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Meer valt er niet te zeggen! Maar ik doe het toch
Het seizoen begon wmb wat matig, maar deze aflevering maakt me wel weer heel enthousiast. Gaat een hoop mooie dingen opleveren!
Oké, wow. Meer woorden heb ik er niet voor. Wat een ongelofelijk zieke aflevering. En wat een respect voor otto. Wat een gruwelijk personage is dat!
Phil
Die vond ik juist tof! 
En Jax met zijn WTF moment...
"Hee, ík zou haar doen!"
Agent:
En Jax met zijn WTF moment...
"Hee, ík zou haar doen!"
Agent:

[ Voor 58% gewijzigd door Vrijdag op 03-10-2013 09:11 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dit was weer een geweldige aflevering, die een aantal problemen oplost. Maar nu is er weer trouble met de Ieren, blijft toch maar doorgaan! Never a dull moment...
@Brammos85, doe eens niet die spoiler tags over de afleveringen die al zijn geweest 
Overigens lagen er 3 kisten in dat graf. Hadden ze er 2 voor Phil nodig?
Overigens lagen er 3 kisten in dat graf. Hadden ze er 2 voor Phil nodig?
[ Voor 32% gewijzigd door ravenger op 03-10-2013 21:41 ]
Dat, of een andere optie die ik ergens gelezen heb: Daar liggen de ak's in. Daar zie ik ook nog wel een mogelijkheid in.
Welke AK's?
De Ieren hadden alle wapens meegenomen behalve twee kratten van die KG-9's en die hebben ze gestashed in dat huis van die nazi.
De Ieren hadden alle wapens meegenomen behalve twee kratten van die KG-9's en die hebben ze gestashed in dat huis van die nazi.
[ Voor 6% gewijzigd door NitroX infinity op 04-10-2013 19:02 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
klopt inderdaad, ze hebben die nazi's neergeknald om ze vervolgens te framen en het een interne beef te laten lijken.NitroX infinity schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:52:
Welke AK's?
offtopic:
spoilertags zijn overbodig. Graag alleen gebruiken bij afleveringen die nog niet in Amerika zijn uitgezonden (previews en dergelijke)
spoilertags zijn overbodig. Graag alleen gebruiken bij afleveringen die nog niet in Amerika zijn uitgezonden (previews en dergelijke)
[ Voor 4% gewijzigd door ravenger op 04-10-2013 14:09 ]
Verrek ja, die derde kist. Had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Vraag me af of die wel van enige waarde is trouwens, heb net wat recaps doorgelezen, en nergens wordt gesproken over de inhoud van die derde kist.
En inderdaad, spoilertags zijn overbodig.
En inderdaad, spoilertags zijn overbodig.
[ Voor 39% gewijzigd door Niku op 04-10-2013 14:43 ]
Dat wisten ze daar nog niet, en ze beschikten al helemaal niet over het lichaam.
Overigens heb ik net de promo van episode 5 gekeken, daar lijkt het wederom helemaal in los te gaan. Titel is ook 'The mad king' , zal wel over Jax gaan.
Overigens heb ik net de promo van episode 5 gekeken, daar lijkt het wederom helemaal in los te gaan. Titel is ook 'The mad king' , zal wel over Jax gaan.
Deze hele serie gaat over het "oplossen" van problemen welke weer nieuwe problemen betekenenRobinFoot schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:19:
Dit was weer een geweldige aflevering, die een aantal problemen oplost. Maar nu is er weer trouble met de Ieren, blijft toch maar doorgaan! Never a dull moment...
Zou een saaie bedoeling worden anders. Beetje kijken naar rokende en rondscheurende bikers hou je geen 50 minuten volTNW schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:16:
[...]
Deze hele serie gaat over het "oplossen" van problemen welke weer nieuwe problemen betekenen
Ik vind het wel jammer dat Jax steeds meer de trekjes van Clay begint te krijgen, je zou zeggen dat ie na zoveel jaar het te hebben aangekeken toch wel door moet hebben wanneer hij het zelf ook doet. Leuk dat ie dan tegen Chibs zegt dat alles wat hij doet voor de club is, maar dat heb ik Clay ook eens horen zeggen en dat is natuurlijk ook geen argument om maar even een aantal Nazi's af te slachten....
Wat zou zijn persoonlijke gain daar dan zijn? Lijkt me nog steeds wel te verantwoorden dat die actie 'voor de club' was..FireSonus schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:53:
Ik vind het wel jammer dat Jax steeds meer de trekjes van Clay begint te krijgen, je zou zeggen dat ie na zoveel jaar het te hebben aangekeken toch wel door moet hebben wanneer hij het zelf ook doet. Leuk dat ie dan tegen Chibs zegt dat alles wat hij doet voor de club is, maar dat heb ik Clay ook eens horen zeggen en dat is natuurlijk ook geen argument om maar even een aantal Nazi's af te slachten....
Vroegahhh hadden ze nog wel eens een feestje, dat ze wakker werden onder 2 vrouwen, Tigg was toen echt een sex-addict maar dat is alweer een tijd geleden geloof ikNiku schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:21:
[...]
Zou een saaie bedoeling worden anders. Beetje kijken naar rokende en rondscheurende bikers hou je geen 50 minuten vol
Dat kan natuurlijk ook door de positie komen. Misschien dat als Bobbie pres zou zijn, dat hij ook op Clay zou gaan lijken.FireSonus schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:53:
Verwijderd
Is daar dan een argument voor nodig ?FireSonus schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:53:
Leuk dat ie dan tegen Chibs zegt dat alles wat hij doet voor de club is, maar dat heb ik Clay ook eens horen zeggen en dat is natuurlijk ook geen argument om maar even een aantal Nazi's af te slachten....
Hevige aflevering , benieuwd wat Unser gaat doen met hetgeen hij zal weten van Tara.
Ergens vond ik wel dat er iets téveel gebeurde in 1 aflevering, maar dat is de azijnpisser in me. 
@ hierboven: Unser had al gezegd dat er vroeg of laat vragen gesteld zullen worden (door hem). Ik vermoed dat 'ie wel zijn mond zal houden tegenover Gemma. Zou wel fijn zijn als dat ook echt gebeurt, want die bemoeienissen van Gemma telkens hangen me onderhand de keel uit.
@ hierboven: Unser had al gezegd dat er vroeg of laat vragen gesteld zullen worden (door hem). Ik vermoed dat 'ie wel zijn mond zal houden tegenover Gemma. Zou wel fijn zijn als dat ook echt gebeurt, want die bemoeienissen van Gemma telkens hangen me onderhand de keel uit.
Nee joh, ik vind de rol van Gemma juist wel verrijkend. In eerdere seizoenen vond ik dat nog meer, toen ze echt nog neergezet werd als mama/godmother van de Sons.
Ik vind dat Katey de rol van Gemma echt briljant speelt, maar het karakter Gemma vind ik bloed irritant.
Backstabbing bitch with a double hidden agenda, zouden de amerikanen zeggen.
Naast alles wat ze voor de club uithaalt, moet het haar zelf ook nog goed uitkomen.
En ja, ik ben het glashard met Chibs eens. Jax gaat Clay gierend hard achterna. Maar dat werd vorig jaar al heel duidelijk, en vind ik erg jammer. Hij was een van mijn favo karakters. Eigenlijk vind ik Chibs en Happy nu de beste karakters. Die 2 lijken de meest oprechte personen van de groep te zijn en ze zijn bereid om alles te doen wat noodzakelijk is voor de club.
Backstabbing bitch with a double hidden agenda, zouden de amerikanen zeggen.
Naast alles wat ze voor de club uithaalt, moet het haar zelf ook nog goed uitkomen.
En ja, ik ben het glashard met Chibs eens. Jax gaat Clay gierend hard achterna. Maar dat werd vorig jaar al heel duidelijk, en vind ik erg jammer. Hij was een van mijn favo karakters. Eigenlijk vind ik Chibs en Happy nu de beste karakters. Die 2 lijken de meest oprechte personen van de groep te zijn en ze zijn bereid om alles te doen wat noodzakelijk is voor de club.
Dat kun je wel stellen ja, podverdorie zeg.
Goddamn!
Dus...
Gaat Clay nu naar Ierland? Zal hij de club wreken en die Ieren vermoorden op den duur? Of wordt Clay de middleman van de Ieren en gaat de club achter ze aan?
Gaat Clay nu naar Ierland? Zal hij de club wreken en die Ieren vermoorden op den duur? Of wordt Clay de middleman van de Ieren en gaat de club achter ze aan?
Ik verwacht eigenlijk dat Clay de redder van de club gaat worden. En Jax maakt vandaag een hele domme move met zijn telefoontje naar de Kings. Zijn we niet van zijn character gewend, vreemd. Of zou dat juist het verval van Jax moeten voorstellen.
Dit wordt volgens mij gewoon een fullscale retaliation ergens verderop in dit seizoen. Clay gaat zogenaamd met The Irish in zee om de handel te scouten en op te zetten. Jax n' Sons gaan op een later moment naar Ierland om de hele boel met hulp van Clay uit te moorden.
* max fingers
* max fingers
Chibs... wat een baas. ook het openen van de serie, heerlijk.
Damn, wat een heerlijke aflevering. Ook de muziek was weer heerlijk.
Begin van de aflevering nummer:
Inval bij de Ieren nummer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=h4dYgbFFHbs]
EDIT: relaxte nummer in de auto van Nero was dit nummer.
Begin van de aflevering nummer:
Inval bij de Ieren nummer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=h4dYgbFFHbs]
EDIT: relaxte nummer in de auto van Nero was dit nummer.
[ Voor 23% gewijzigd door Jorn1986 op 09-10-2013 21:11 ]
Alt j altijd *10
"Yo holmes, where my 40 at!?"
"I let you tap my mom, that's gotta be worth something"Fivel schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:44:
Hahah die auto van Nero was inderdaad tof, dat gezicht van Jax ook toen hij instapte..

Get in the car, scooterboy
[ Voor 26% gewijzigd door Vrijdag op 09-10-2013 22:44 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die waren geniaalVrijdag schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:44:
[...]
"I let you tap my mom, that's gotta be worth something"
[...]
Absolute topper van de aflevering: Chibs. Niet bang om Jax recht voor z'n raap te zeggen dat hij erg domme beslissingen maakt ("Setting up the Irish Kings with a black distributer, you might as well rape theír moms.")
Enige 2 positieve punten van Jax deze aflevering: De greep van Chibs onbestraft laten (was gewoon terechte reactie van Chibs) en uiteraard net op tijd 1 en 1 optellen met dat vat en het telefoontje. Verbaast me dat niemand anders daaraan dacht.
Jax staat me met elke aflevering meer tegen, niet te geloven hoe je als schrijver/bedenker van een serie een karakter dat zo goed begon, zo erg kunt verkloten (of het nou intentioneel is of niet).
Clubhuis opblazen vind ik ook wel een erg symbolisch teken dat de club uit elkaar valt
Enige 2 positieve punten van Jax deze aflevering: De greep van Chibs onbestraft laten (was gewoon terechte reactie van Chibs) en uiteraard net op tijd 1 en 1 optellen met dat vat en het telefoontje. Verbaast me dat niemand anders daaraan dacht.
Jax staat me met elke aflevering meer tegen, niet te geloven hoe je als schrijver/bedenker van een serie een karakter dat zo goed begon, zo erg kunt verkloten (of het nou intentioneel is of niet).
Clubhuis opblazen vind ik ook wel een erg symbolisch teken dat de club uit elkaar valt
Of heb opblazen van het clubhuis is juist weer een zetje (knal) in de juiste richting.
Ik denk dat clay uiteindelijk samcro gaat helpen. Gevalletje laatste aflevering denk ik. Het word de goed spannend.
De aflevering heet overigens 'the mad King'. Naar het einde van de aflevering denk je, oh daar bedoelden ze de ieren mee ivm die zieke actie aan het eind. Ik verwacht dat ze uiteindelijk clay er mee bedoelen. In de gevangenis krijgt hij ook een boek met erop 'the mad king' met daar het desbetreffende briefje dus in. Eind van seizoen verwacht ik dat je gaat zien dat hij echt de gekke koning is.
De aflevering heet overigens 'the mad King'. Naar het einde van de aflevering denk je, oh daar bedoelden ze de ieren mee ivm die zieke actie aan het eind. Ik verwacht dat ze uiteindelijk clay er mee bedoelen. In de gevangenis krijgt hij ook een boek met erop 'the mad king' met daar het desbetreffende briefje dus in. Eind van seizoen verwacht ik dat je gaat zien dat hij echt de gekke koning is.
[ Voor 63% gewijzigd door MurtnR op 10-10-2013 00:20 ]
Zoals Bobby ooit zei: epic shit bro.
Ja, inderdaad, het is een serie, maar toen ze zeiden 8 uur rond de tafel wist ik al genoegAcidBurn schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:26:
...
Inderdaad, toen ze 8 uur zeiden en Jack bevestigde dat iedereen aan de tafel zat wist ik ook genoeg.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vrijdag schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:44:
[...]
"I let you tap my mom, that's gotta be worth something"
[...]
Dat stukje zag er ook uit en klonk alsof ze dat a la minute even geïmproviseerd hebben. Ook Jax die even zijn peace-fingers opsteekt na het instappen terwijl hij achterover in die Impala hangt.
Wacht met oordelen, seizoen 3 is geniaal.
In deze scene deed Gaalan me echt denken aan The GodFather
[ Voor 15% gewijzigd door MurtnR op 11-10-2013 17:58 ]
Hij heet gewoon Galen hoor, geen idiote oud gaelic naam ofzo
Hij heet wel Gaalan. Of wat is je punt?
Hoe kom je erop dat hij Gaalan heet? Nog nooit zo in de ondertiteling gelezen (zowel Engels als NL niet), imdb zegt ook gewoon Galen. De manier van uitspreken dat het op Gaalan lijkt, komt imo gewoon door het dikke Ierse accent (of Schotse, wanneer het Chibs betreft). Mocht je het ergens op kunnen baseren, dan hoor ik het graag en neem ik mijn woorden terugNiku schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:25:
Hij heet wel Gaalan. Of wat is je punt?
http://www.imdb.com/character/ch0316275/?ref_=ttfc_fc_cl_t54AcidBurn schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:57:
[...]
Hoe kom je erop dat hij Gaalan heet? Nog nooit zo in de ondertiteling gelezen (zowel Engels als NL niet), imdb zegt ook gewoon Galen. De manier van uitspreken dat het op Gaalan lijkt, komt imo gewoon door het dikke Ierse accent (of Schotse, wanneer het Chibs betreft). Mocht je het ergens op kunnen baseren, dan hoor ik het graag en neem ik mijn woorden terug
Gewoon Galen dus inderdaad
Ik denk het ook. "Ask Jax what he wants me to do" wijst er behoorlijk duidelijk op dat hij de club niet de rug toe zal keren.MurtnR schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:15:
Ik denk dat clay uiteindelijk samcro gaat helpen. Gevalletje laatste aflevering denk ik. Het word de goed spannend.
[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 13-10-2013 10:32 ]
En wat staat er bij alternate names? Juist, Gaalan.UltraSub schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:21:
[...]
http://www.imdb.com/character/ch0316275/?ref_=ttfc_fc_cl_t54
Gewoon Galen dus inderdaad
[...]
Ik denk het ook. "Ask Jax what he wants me to do" wijst er behoorlijk duidelijk op dat hij de club niet de rug toe zal keren.
Nou, dat is het dus wel hè!!!!!!!!oneoneelevenWTFBBQ
Het is heel erg belangrijk voor een serie waar je naar kijkt en luistert, maar waar je blijkbaar geen ondertitels bij leest, dat je exact weet hoe de naam op papier wordt geschreven. Anders houd je simpelweg de karakters niet uit elkaar: fonetisch de naam horen is niet genoeg. En de naam is de enige manier om onderscheid tussen de mensen te maken.
Dus zonder de correcte naam te weten, kan je het kijken van deze serie wel vergeten.
Hetzelfde was ook met Breaking Bad: hele discussies of de vrouw van Walter White nou Skyler of Skylar heette. Daar viel of stond die serie mee. Gelukkig heette ze Skyler, anders had ik gestopt met de serie, want dat soort discrepanties kan ik niet overheen kijken. Nu is het één van de beste series ooit. Maar anders...
Kortom: wees blij dat er in dit topic zo ontzettend, ongelooflijk veel interesse, tijd en topic-ruimte wordt besteed aan de schrijfwijze van Galen/Galaan.
Het is namelijk 'lekker belangrijk'
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Haha, ik had even mijn sarcasme meter nodig...
Galen O'Shay it is..
Helaas kunnen we niet zo makkelijk bij de FX website komen om het echt vast te stellen ;-)
Anyway, ik heb Bobby alweer even gemist.. Ga er vanuit dat hij nu toch wel weer even terug zal komen??
Galen O'Shay it is..
Anyway, ik heb Bobby alweer even gemist.. Ga er vanuit dat hij nu toch wel weer even terug zal komen??
"Be brave, don't shave"
lol.... geloof dat ik die reply in een behoorlijk opgefokte bui heb gepost, beetje overdreven erop in gegaan idd.. sorry
Vond het al een vreemde reactie 
Galen of Gaalan, iedereen snapt om wie het gaat in ieder geval.
Galen of Gaalan, iedereen snapt om wie het gaat in ieder geval.
Verwijderd
Net pas gezien die aflevering. Wel hevig
Was wat interesse verloren maar die is integraal terug nu.
Ik had gelijk! Bobby wás mensen aan het regelen voor SAMCRO. Mooie ontwikkeling!Niku schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:08:
Er blijft helemaal niks meer over aan de tafel. Jax, Chibs, Juice, Happy en Phill. Zou Bobby trouwens ipv de Nomads te joinen mensen overhalen bij Charming chapter te komen? Waardoor de tafel weer aangevuld wordt.
[ Voor 66% gewijzigd door Niku op 16-10-2013 14:18 ]
Dat had je goed gezien! Toen ik Bobby bij de 'previously on' zag hoopte ik al dat het deze aflevering zou gebeuren. Bobby is een baasNiku schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:12:
[...]
Ik had gelijk! Bobby wás mensen aan het regelen voor SAMCRO. Mooie ontwikkeling!
Wat een geniale aflevering was dit, leuk ook om na zo'n gebeurtenis toch een paar grijnsjes op Jax zijn gezicht te zien. 
En heel tof om de nieuwe van Pearl Jam te horen in SoA !
[ Voor 20% gewijzigd door Afvalzak op 16-10-2013 19:23 ]
Afvalzak schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:14:
Lekker nummer tijdens de achtervolging door nep-cops
Dik pluspunt van SoA dat ze precies de juiste nummers weten uit te kiezen in de serie op de juiste momenten.
Ik zie Jax meer en meer als een volwaardig President groeien tot nu toe in de serie. Vind tot nu toe dit seizoen weer een topper omdat het gewoon weer een origineel verhaal is zonder echte herhalingen (been there, done that) stukken uit vorige seizoenen.
Verder vraag ik me af of Jax het voor elkaar kan krijgen iedereen op een afgesproken plaats en tijd bij elkaar te krijgen met die wapendeal waar hij niks aan gaat verdienen, plus: hoe gaat Clay ooit voor de wapentransactie zorgen zolang hij in de bak zit? De Ieren doen geen zaken zonder Clay... En wie is dan precies de afnemer van die wapens, nu Jackson iets noordelijker heeft aangeraden niet in de gun-business verder te gaan? Die opvolger van Pope leek niet echt interesse te hebben leek het.
En wat gaat er dan met Tara gebeuren, nu ze deze deal heeft afgeblazen met die procureur-generaal? Ik kan geen chocola maken tussen de verbanden Clay in de bak, Tara die naar de bak dreigt te gaan, mogelijk Wendy die op de kinderen moet gaan passen, een mogelijke scheiding tussen Tara en Jax, Nero die belastend bewijs tegen zich heeft en Clay die een wapendeal moet gaan maken vanuit de bak (?)... iemand een idee? Nergens lijkt er een "get out of jail free" card vandaan te komen ofzo tot nu toe.
[ Voor 6% gewijzigd door Jorn1986 op 16-10-2013 22:01 ]
Dan heb je het niet goed gevolgd. Clay krijgt hulp van de Irish Kings, en uit die positie kan hij de wapendeals gaan leiden. Dat gaf Galen vorige aflevering al aan. De opvolger van Pope heeft met dat deel van het verhaal niks te maken, want zoals Chibs al zei: Zwarte distributeur is geen optie voor de Irish Kings.
Vraag is wel hoe Jax dat aan hem uit gaat leggen. Gevolg hiervan is ook dat Tig dan dus nog niet vrijgepleit is.
Hoe Jax iedereen bij elkaar kreeg? Dat hebben Chibs en Tig voornamelijk geregeld volgens mij.
Bij mijn weten moeten ze wel komen, als de originele charter aangeeft de richting van de totale club te willen veranderen. Zo niet, vervalt hun stemrecht dacht ik.
Tara's verhaal is me ook een beetje onduidelijk. Het lijkt iig wel regelrecht op scheiding van Jax af te stevenen. Ze houdt van haar man, maar de kinderen zijn belangrijker.
Alhoewel het feit dat hij daadwerkelijk stopt met de wapenhandel haar toch wel iets moet zeggen.
Edit: Bobby die dus idd nieuwe leden aan het werven was voor Samcro, geweldig.
Ik dacht echt dat hij de club de rug toe keerde, maar hij laat juist zien hoe diep zijn loyaliteit gaat.
Vraag is wel hoe Jax dat aan hem uit gaat leggen. Gevolg hiervan is ook dat Tig dan dus nog niet vrijgepleit is.
Hoe Jax iedereen bij elkaar kreeg? Dat hebben Chibs en Tig voornamelijk geregeld volgens mij.
Bij mijn weten moeten ze wel komen, als de originele charter aangeeft de richting van de totale club te willen veranderen. Zo niet, vervalt hun stemrecht dacht ik.
Tara's verhaal is me ook een beetje onduidelijk. Het lijkt iig wel regelrecht op scheiding van Jax af te stevenen. Ze houdt van haar man, maar de kinderen zijn belangrijker.
Alhoewel het feit dat hij daadwerkelijk stopt met de wapenhandel haar toch wel iets moet zeggen.
Edit: Bobby die dus idd nieuwe leden aan het werven was voor Samcro, geweldig.
Ik dacht echt dat hij de club de rug toe keerde, maar hij laat juist zien hoe diep zijn loyaliteit gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door AcidBurn op 16-10-2013 23:42 ]
Wat een aflevering was dit zeg , als dit de endgame blijft van Jax dan doet hij het beter dan Clay voor de club en maken ze hopelijk een betere start in de meer ' legitieme zaken' . Al vraag ik me af waar ze het in gaan uitbreiden nog natuurlijk want alleen porno en escorts houdt de club wel draaiende maar je hebt dan wel 6 man die een beetje zit te duimendraaien aangezien ze niet continue kunnen figureren in films of liften geven aan escort's.
@AcidBurn: had inderdaad wat details gemist: bedankt voor je uitleg. Wat bedoel je precies met:
? Hoe dan? Krijgt hij door de Ieren een vrijlating uit de gevangenis op één of andere manier zo, of moet hij in de gevangenis om-en-om allerlei partijen tijdens zijn bezoekuren ontvangen om wat te bespreken/door te geven?AcidBurn schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:39:
Clay krijgt hulp van de Irish Kings, en uit die positie kan hij de wapendeals gaan leiden.
Als ik het goed begrepen heb, willen ze een verplaatsing voor hem regelen naar Ierland ja. Daar hebben de Irish Kings meer in de melk te brokkelen dan de koningin en valt de rest makkelijk te regelen.
Bobby is back!!! 
Props voor Niku, die had ik even niet aan zien komen ondanks dat je het vermeld had
@Jorn1986 volgens mij hadden die Ieren het er een (aantal) aflevering(en) geleden over dat ze dat met grof geweld zouden doen tijdens het transport van Clay naar de rechtzaal ofzo.. Dus dat lijkt nu het klusje van Jax en co te worden.
Ik vond dit echt weer een heerlijke aflevering, echt genoten van die scenes met de nepagenten. En erg fijn om Bobby weer terug te hebben
Volgens mij was dat in eerste instantie de bedoeling. Nu iedereen die explosie heeft overleefd hebben de Kings volgens mij aangeboden om Samcro uit de wapenhandel te laten gaan, maar dan moet Samcro er wel zelf voor zorgen dat Clay vrij komt zodat hij een en ander vanuit Ierland kan gaan regelen. Én ze moeten er voor zorgen dat al hun afnemers etc. er mee akkoord gaan...AcidBurn schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:12:
Als ik het goed begrepen heb, willen ze een verplaatsing voor hem regelen naar Ierland ja. Daar hebben de Irish Kings meer in de melk te brokkelen dan de koningin en valt de rest makkelijk te regelen.
Props voor Niku, die had ik even niet aan zien komen ondanks dat je het vermeld had
@Jorn1986 volgens mij hadden die Ieren het er een (aantal) aflevering(en) geleden over dat ze dat met grof geweld zouden doen tijdens het transport van Clay naar de rechtzaal ofzo.. Dus dat lijkt nu het klusje van Jax en co te worden.
Ik vond dit echt weer een heerlijke aflevering, echt genoten van die scenes met de nepagenten. En erg fijn om Bobby weer terug te hebben
"Be brave, don't shave"
Ghehe, dankje!Tiestor schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:55:
Kan niet wachten op volgende aflevering zeg.
Ik kon die scene met die travestiet niet serieus nemen. De acteur was een van de hoofdrolspelers in The Shield en in die serie een enorme leugenaar. Het leek net alsof dit een of andere dubieuze ondercover rol van hem was.
Dat stuk dat die oplichters excuses moesten maken was geniaal trouwens.
Dat stuk dat die oplichters excuses moesten maken was geniaal trouwens.
Je weet dat die transsexueel al eens eerder in de show is geweest?
Toen hielp ie toch mee om changetagefoto's te maken of zo?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ahhh in 1 week 4 seizoenen gekeken, seizoen 5 nergens te vinden en hij komt blijkbaar pas op 26 Oktober op Netflix...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Seizoen 5 is gewoon te bestellen op dvd/bluray hoor, heb em hier al een maand of 2 in de kast staan.
Verwijderd
Prachtige aflevering. Got me hooked again. Was een beetje te donker naar mijn zin de laatste afleveringen. Vond de vorige ook al heel goed maar dit was de icing on the cake.
Bobby terug, jax terug menselijk, tara die wel degelijk jax graag ziet maar haar moeder instinct dwingt haar om haar kinderen veilig te zetten, jax die juice openlijk gerust stelt.
En last but not least.
John the revelator in begin & eindtune.
Perfect!
Bobby terug, jax terug menselijk, tara die wel degelijk jax graag ziet maar haar moeder instinct dwingt haar om haar kinderen veilig te zetten, jax die juice openlijk gerust stelt.
En last but not least.
John the revelator in begin & eindtune.
Perfect!
Over Clay: in 1 van de vorige afleveringen is gezegd dat die Irish Kings het gevangenen-transport zouden overvallen zodra Clay naar een hoorzitting moet.
Dat van Bobby vertrouw ik nog niet helemaal: nu heeft 'ie een paar leden zelf geronseld, maar het kan best dat die paar leden straks Bobby gaan steunen bij stemmingen etc. Wie weet komt er nog een staatsgreep door Bobby?
Dat van Bobby vertrouw ik nog niet helemaal: nu heeft 'ie een paar leden zelf geronseld, maar het kan best dat die paar leden straks Bobby gaan steunen bij stemmingen etc. Wie weet komt er nog een staatsgreep door Bobby?
Ik weet het niet: hij kwam erg geloofwaardig over toen hij zei dat het hem niet om de macht ging. Hij ging juist Nomad worden vanwege liefde voor de club. Ik geloof hem, vooralsnog, wel
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Dat gaat niet gebeuren. Zoals gebleken zit Bobby niet zo in elkaar. Hij handelt in belang van de club, verliet de tafel tijdelijk in het belang van de club en keerde terug in het belang van de club.Bart-Willem schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:48:
Heerlijke aflevering, dat van Tara had ik echt niet verwacht.
bitch:p
Ik snap ook niet helemaal hoe ze dat deed. Ze had een zakje bloed bij en in het ziekenhuis spelen ze het spelletje mee?
Wel een mooie aflevering inderdaad, de motorclub begint weer vorm te krijgen met weer wat meer leden
Wel een mooie aflevering inderdaad, de motorclub begint weer vorm te krijgen met weer wat meer leden
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.