Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Beckham gaat geen salaris krijgen, dat gaat naar een goed doel.iPodKiller schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:23:
Hij voetbalt alleen nog voor geld en commerciële doeleinden.
BBC Sport zegt dat het om een "local children's charity" gaat.Opvallend is dat hij het volledige salaris dat hij voor die vijf maanden ontvangt, zal schenken aan een nog nader te bepalen goed doel.
[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 31-01-2013 19:13 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wellicht vindt hij voetballen ook nog leuk. Waarom dan stoppen? Je doet iets wat je leuk vindt en je krijgt er geld voor (om weg te geven aan een goed doel). Ik mis de reden om dan te stoppen.iPodKiller schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:23:
Ah die kerel is oud, die moet lekker stoppen man. Hij voetbalt alleen nog voor geld en commerciële doeleinden.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Kaap schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:17:
Voor 100K per week voetbal ik door tot zolang ze willen!

Ik vind het een prima actie van Beckham, hij blijft lekker ballen op het hoogste niveau, kan rustig doorgaan verder met zijn leven en houdt zijn naam hoog in Europa.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ach, jullie hebben net in ieder geval nog Monreal binnen gehaald. Als die aap van een Levy nou eens wat gaat doen aan de voorhoede van Spurs in de aankomende 4 uur... Teveel geruchten en te weinig feiten momenteel.Kaap schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:34:
Goh ik hoop dat er ook nog transfers naar het Emirates komen
Droeftoeter Wenger bevestigde gister na de wedstrijd nog maar eens dat hij zo tevreden is met zijn selectie. Andre Santos is een uitstekende vervangen van Gibbs zei dieWe hebben het gezien, geweldige verdediging
50 miljoen pond kan naar de kluis, ligt nog 154 miljoen pond, helemaal niks te doen.
To dare is to do
-----
.....Lolwut???

Stevige jongens daar bij Liverpool als dit gerucht waar is, wat een mega bod zeg.
Er is nog helemaal niets binnen bij Arsenal, en ik verwacht eigenlijk dat Wenger inmiddels al lang weer op bed ligt (als hij er überhaupt al uit is geweest vandaag).Slaapje schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:01:
[...]
Ach, jullie hebben net in ieder geval nog Monreal binnen gehaald. Als die aap van een Levy nou eens wat gaat doen aan de voorhoede van Spurs in de aankomende 4 uur... Teveel geruchten en te weinig feiten momenteel.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
To dare is to do
To dare is to do
ARSENAL UPDATE
From BBC Sport's David Ornstein: "Arsenal are set to complete the signing of Malaga left-back Nacho Monreal.
"The clubs have agreed fee in the region of 10m euros (£8.3m).
"The 26-year-old Spain international will now discuss personal terms and undergo a medical.
"Arsenal had been monitoring Monreal for some time but decided to make their move after Kieran Gibbs suffered a thigh strain in Wednesday's 2-2 draw with Liverpool."
Zoals ik zeiAngeloonie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:20:
Hmm, ik denk dat ik Frans mag gaan begroeten:
[...]
To dare is to do
Maar te belachelijk voor woorden dat er een blessure voor nodig is om actie te ondernemen.
Met een fitte Gibbs is het blijkbaar prima om een dramatische sub op de bank te hebben. Moet die sub ineens spelen dan gaan alle alarmbellen ineens af.. Ehm... dus.
To dare is to do
http://www.ajax.nl/Nieuws...rbasis-naar-Fulham-FC.htm
⏩ PVOutput☀️
Maar inderdaad.. Ik had Enoh graag erbij gehad in de (iig komende 2) EL wedstrijden..
We spelen nog op 3 fronten, en een brede ervaren selectie is welkom!
[ Voor 56% gewijzigd door Quad op 31-01-2013 23:44 ]
⏩ PVOutput☀️
Tja, Suarez heeft pas zijn contract nog verlengd tot 2018 en 50 miljoen euro is de afkoopsom in zijn contract, hij is hun beste speler en Liverpool zit al niet zo ruim in de aanvallers dus ik kan me dit wel voorstellen.Tweaking Art schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:46:
20:38 GERUCHT: Liverpool heeft volgens Engelse bronnen een bod van 54 miljoen pond voor Luis Suárez van Anzhi Makhachkala geweigerd.
Ergens kan ik me ook niet voorstellen dat Suarez naar Rusland wil. Dat maakt afwijzen des te makkelijkertweaker2010 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:57:
[...]
Tja, Suarez heeft pas zijn contract nog verlengd tot 2018 en 50 miljoen euro is de afkoopsom in zijn contract, hij is hun beste speler en Liverpool zit al niet zo ruim in de aanvallers dus ik kan me dit wel voorstellen.
XXXVI
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat ephymerous zegt: als Suarez niet weg wil en Liverpool hem niet kwijt wil kunnen ze dat wel weigerenGonadan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:30:
Als de afkoopsom 50M is hoe kunnen ze dan een bod van 54M weigeren?
Bizar nieuws rond Steek: hij zat al in het vliegtuig, krijgt Roma zijn vervanger niet rond... weg transfer
Dit gaat consequenties voor hem hebben bij oranje vrees ik.
Nu hopen dat hij van de zomer een nieuwe club vind. Wat mij betreft welkom bij Arsenal. Szescny is een goede keeper, maar er moeten gewoon 2 goede keepers zijn. Dat de beste erin gaat.
En dan bij Arsenal op de bank terecht komen zeker? Ik heb liever dat hij een niveau lager elke week speelt.Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:13:
Nu hopen dat hij van de zomer een nieuwe club vind. Wat mij betreft welkom bij Arsenal. Szescny is een goede keeper, maar er moeten gewoon 2 goede keepers zijn. Dat de beste erin gaat.
Dat kan hij wel zeggen maar dat verandert het nieuwsbericht niet, daar staat niet dat Suarez weigert.tweaker2010 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:47:
Wat ephymerous zegt: als Suarez niet weg wil en Liverpool hem niet kwijt wil kunnen ze dat wel weigeren
Ook dat nog. Zijn keuze voor Roma was op zich niet vreemd maar het is toch wel even anders gelopen dan hij gehoopt had. Zonde van zijn carrière zo.Bizar nieuws rond Steek: hij zat al in het vliegtuig, krijgt Roma zijn vervanger niet rond... weg transfer![]()
Dit gaat consequenties voor hem hebben bij oranje vrees ik.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Net als van der Sar. Die kon het ook niet waarmaken, er zijn maar weinig NL profs die de druk aankunnen in Italie. Hij had gewoon voor een club uit de PL moeten kiezen, maar ik snap ook niet dat Roma zo laat en laks gehandeld heeft.Gonadan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:04:
[...]
Ook dat nog. Zijn keuze voor Roma was op zich niet vreemd maar het is toch wel even anders gelopen dan hij gehoopt had. Zonde van zijn carrière zo.
Zijn keuze voor Roma was vrij logisch ja, het was niet alsof Manchester United of Barcelona hem wilde hebben. En zijn carrière... ik denk dat hij toch al niet mag klagen. Een aangekochte keeper met zijn talent had bij Ajax nooit zo lang kunnen aankloten en punten verspelen om uiteindelijk toch nog 1,5 seizoen goed te keepen.Gonadan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:04:
[...]
Ook dat nog. Zijn keuze voor Roma was op zich niet vreemd maar het is toch wel even anders gelopen dan hij gehoopt had. Zonde van zijn carrière zo.
Dat hij het nu niet redt bij Roma is geen verrassing. Ben wel benieuwd waar hij hierna uiteindelijk terechtkomt. Europese top, zoals Van der Sar, zit er echt niet in.
Correctie: alleen Suarez kan dat weigeren. Als een afkoopsom gehaald wordt is de club verplicht om je met de speler te laten praten. Als de speler zelf niet wil kan dat, maar de club zelf kan het niet meer weigeren.tweaker2010 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:47:
[...]
Wat ephymerous zegt: als Suarez niet weg wil en Liverpool hem niet kwijt wil kunnen ze dat wel weigeren
Ik denk dat Stekelenburg wel in staat is Sceszny uit de basis te spelen.tweaker2010 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:16:
[...]
En dan bij Arsenal op de bank terecht komen zeker? Ik heb liever dat hij een niveau lager elke week speelt.
Hoe dan? Als ze hem niet opstellen houdt het toch op? Dat is wat er bij Roma nu ook gebeurt, hij krijgt de kans niet om zich te bewijzen na zijn blessure.Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:52:
[...]
Ik denk dat Stekelenburg wel in staat is Sceszny uit de basis te spelen.
⏩ PVOutput☀️
Overigens, leuk voor Greg dat hij een goal heeft gemaakt.
⏩ PVOutput☀️
Zo zie je maar hoe vertekend beeld een samenvatting geeft. Zlatan speelde namelijk niet geweldig en maakte aantal keer aardige fouten.Quad schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:00:
Dat weet ik niet, kan je niet uit een samenvatting van 8 minuten halen, maar dat Ibrahimovich van die geniale aannames en kwaliteiten heeft heb ik wel kunnen zien.
FixedQuad schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:00:
Overigens, leuk voor Greg dat hij een goal speeltijd heeft gemaakt.
Hij gaat vroeg met pensioen zo...
Zeman weigert op te stappen: 'Ik zie geen problemen'
'Mijn ontslag? Dat is niet aan mij om te beslissen. Ik ben hier slechts om de club van dienst te zijn, zij kunnen beslissen wat ze willen', aldus Zeman, die een vertrek op basis van één nederlaag zinloos vindt. 'Ik zie niet wat het probleem is. Voor de Coppa Italia hebben we onlangs nog gewonnen bij Fiorentina en tegen Inter.
Ontslag Zeman biedt perspectief voor Stekelenburg
Zdenek Zeman is ontslagen als trainer van AS Roma. De Tsjech verloor vrijdagavond met zijn ploeg in eigen huis van Cagliari (2-4), waarop de directie besloot de oefenmeester per direct te ontslaan.

Hopelijk kiest zijn vervanger voor Stekelenburg.. Of niet natuurlijk, zodat hij van de zomer een betere competitie kan opzoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 02-02-2013 15:18 ]
Stekelenburg moet wel erg slecht in de selectie liggen als hij er niet in staat door deze keeper.
Kan me niet voorstellen dat die club hem een absurd salaris betaald want zo groot/rijk is de betreffende club denk ik niet/
Ik zou dan zelf liever gewoon in Nederland bij een club voor een paar ton gaan voetballen voor de rest van het seizoen en me in de kijker proberen te spelen.
Want zo oud is hij nog niet.
Maar goed ik ken die club totaal niet dus ik heb geen idee wat voor soort salaris je bij een laag geklasseerde russische club kan verdienen maar het is Rusland he, daar kan je denk ik wel redelijk verdienen, tenmiste ik denk niet dat hij daar alleen heen gaat om voor de lol tegen een balletje te trappen.
[ Voor 12% gewijzigd door Tweaking Art op 02-02-2013 17:44 ]

⏩ PVOutput☀️
Maar datzelfde Ghana heeft uitstekende spelers, maar is geen schim van het team uit 2010.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Klopt maar het zou hem gesierd hebben als hij gewoon bij bijvoorbeeld bij Heerenveen had aangeklopt en had aangeboden er voor een laag salaris voor 6 maanden te spelen om zich in de kijker te spelen.Tweaking Art schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:40:
Nou ja Drenthe heeft het aan zichzelf te wijten dat hij een reputatie op heeft gebouwd als een 'lastige' kerel, kan me voorstellen dat clubs geen probleem geval in hun selectie willen.
Maar goed ik ken die club totaal niet dus ik heb geen idee wat voor soort salaris je bij een laag geklasseerde russische club kan verdienen maar het is Rusland he, daar kan je denk ik wel redelijk verdienen, tenmiste ik denk niet dat hij daar alleen heen gaat om voor de lol tegen een balletje te trappen.
En dan gewoon erbij zeggen dat ze hem eruit kunnen gooien mocht het niet bevallen.
Bijvoorbeeld Babel zit ook bij Ajax voor een flink lager salaris dan normaal om zich in de kijker te spelen voor een leuke club. Uiteraard is de situatie bij Babel anders dan bij Drenthe maar aan zoiets zie je wel wat voor type mens het is.
Tenminste zo zie ik het, het laat voor mij zien dat Drenthe de hoop op een carrière bij een leuke club heeft opgegeven en alleen nog aan de centen denkt en Babel deze hoop nog lang niet heeft opgegeven.
Babel is een betere speler dan Drenthe, mensen vergeten wel eens dat hij 42 interlands gespeeld heeft, niet gek voor een speler die de laatste jaren nauwelijks voor oranje heeft gespeeld.Deadsy schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:22:
[...]
Klopt maar het zou hem gesierd hebben als hij gewoon bij bijvoorbeeld bij Heerenveen had aangeklopt en had aangeboden er voor een laag salaris voor 6 maanden te spelen om zich in de kijker te spelen.
En dan gewoon erbij zeggen dat ze hem eruit kunnen gooien mocht het niet bevallen.
Bijvoorbeeld Babel zit ook bij Ajax voor een flink lager salaris dan normaal om zich in de kijker te spelen voor een leuke club. Uiteraard is de situatie bij Babel anders dan bij Drenthe maar aan zoiets zie je wel wat voor type mens het is.
Tenminste zo zie ik het, het laat voor mij zien dat Drenthe de hoop op een carrière bij een leuke club heeft opgegeven en alleen nog aan de centen denkt en Babel deze hoop nog lang niet heeft opgegeven.
Het grote probleem is zijn twijfelachtige positie, blijkbaar wil hij achter de spitsen spelen, ik vind hem niet goed genoeg voor die positie, linksback wil hij blijkbaar ook niet meer spelen, tja zijn positie werkt ook tegen hem, hij is gewoon op geen enkele positie een onomstreden speler.
Babel kocht zijn contract bij Hoffenheim (toch?) zelf af en kon toen ook bij andere clubs dan Ajax terecht waar hij wel een salaris met 7 cijfers had kunnen vangen.Tweaking Art schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:29:
[...]
Babel is een betere speler dan Drenthe, mensen vergeten wel eens dat hij 42 interlands gespeeld heeft, niet gek voor een speler die de laatste jaren nauwelijks voor oranje heeft gespeeld.
Het grote probleem is zijn twijfelachtige positie, blijkbaar wil hij achter de spitsen spelen, ik vind hem niet goed genoeg voor die positie, linksback wil hij blijkbaar ook niet meer spelen, tja zijn positie werkt ook tegen hem, hij is gewoon op geen enkele positie een onomstreden speler.
Het klopt volledig wat je zegt dat Babel een betere speler is die ook al meer heeft laten zien maar toch vind ik het een mooi iets. Het laat toch zien dat niet alle voetballers alleen aan de centjes denken (alhoewel Babel nog steeds een leuke cent krijgt bij Ajax).
Zelfde een beetje bij Beckham dat hij zijn salaris aan een goed doel geeft (alhoewel hij nog genoeg vangt van zijn sponsors). En dat hij vond dat hij het niet kon maken om voor QPR ofzo te spelen.
Types zoals Babel zijn een zeldzaamheid, als Wesley Sneijder Alex Fergusen had gebeld met de mededeling dat hij een deel van de transfersom uit eigen zak zou willen betalen en zou willen inleveren in salaris dan had hij waarschijnlijk nu voor Manchester United gespeeld, je ziet het, hij staat nu zijn miljoenen in Istanbul te verdienen.Deadsy schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:39:
[...]
Babel kocht zijn contract bij Hoffenheim (toch?) zelf af en kon toen ook bij andere clubs dan Ajax terecht waar hij wel een salaris met 7 cijfers had kunnen vangen.
Het klopt volledig wat je zegt dat Babel een betere speler is die ook al meer heeft laten zien maar toch vind ik het een mooi iets. Het laat toch zien dat niet alle voetballers alleen aan de centjes denken (alhoewel Babel nog steeds een leuke cent krijgt bij Ajax).
Zelfde een beetje bij Beckham dat hij zijn salaris aan een goed doel geeft (alhoewel hij nog genoeg vangt van zijn sponsors). En dat hij vond dat hij het niet kon maken om voor QPR ofzo te spelen.
De vergelijking met Beckham zal ik niet maken, die heeft denk ik wel wat meer verdiend dan Babel dus Babel verdient meer credits voor zijn professionaliteit.
Overigens heerlijk om Tony Pullis na Arsenal - Stoke te horen klagen over spelers van Arsenal, dat die soms stevige overtredingen maken, zei de man die Shawcross trained
[ Voor 72% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-02-2013 11:57 ]
Liverpool nu 2-1 voor tegen ManCity, puntverlies dat eigelijk niet mag voor City.
Edit: de 2-2 van Agüero mag er ook zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Hompu op 03-02-2013 18:37 ]
Snap alleen niet waarom Mancini na de 1-2 Silva eruit haalt en een verdediger inbrengt
Goal van Aguero was leuk maar natuurlijk erg domme actie van Reina. Goal van Gerrard was echt op zijn Gerrards, heerlijk ingeknald.
Edit: hoe komt die scheids aan 5 minuten extra tijd?
[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-02-2013 18:49 ]
Ivoorkust heeft trouwens weer gefaald: sinds 2006 favoriet, met spelers als Yaya & Kole Toure, Drogba, Gervinho , Kalou etc, een keer de finale gehaald maar ook nu weer onderuit, tegen Nigeria.
⏩ PVOutput☀️
Denk dat Athletico Madrid op dit moment meer dreiging is voor Barca in de competitie.Quad schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:47:
Zo zeg! wat een redding van Valdes zeg in de 89e minuut! Barcelona speelt dan wel gelijk, maar loopt wel weer ee punt uit op Real Madrid.
En die gaan waarschijnlijk nu 2 punten inlopen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Idd. En bij SV wordt ie afgekraakt. De coach van Roma is trouwens ontslagen, goed nieuws voor Stekelenburg.iPodKiller schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:19:
Jaja, Balotelli scoort op z'n debuut gelijk.
Mag ook wel eens gezegd worden: scheidsrechter nam de juiste beslissingen bij de belangrijke momenten. Het was misschien een overtreding op Dzjeko, maar die bleef erg overdreven liggen en kon na de goal opeens opstaan en protesteren, Sturridge maakte een schwalbe (beiden geel).Kaap schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:42:
Goal van Aguero was leuk maar natuurlijk erg domme actie van Reina. Goal van Gerrard was echt op zijn Gerrards, heerlijk ingeknald.
Edit: hoe komt die scheids aan 5 minuten extra tijd?
En die goals van Sturridge, Gerrard en vooral Aguero waren erg mooi, al hoort die laatste inderdaad niet te kunnen gebeuren, Reina mag daar niet zijn, maar dan nog, bijna vallend uit die hoek scoren. Kudos
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 03-02-2013 23:45 ]
Balotelli kan het maken bij Milan, vooral met El shaarawy naast hem, waarmee hij zo te zien bevriend is.tweaker2010 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:08:
[...]
Idd. En bij SV wordt ie afgekraakt. De coach van Roma is trouwens ontslagen, goed nieuws voor Stekelenburg.
Je bedoelt Niang?iPodKiller schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:51:
[...]
Balotelli kan het maken bij Milan, vooral met El shaarawy naast hem, waarmee hij zo te zien bevriend is.
Edit: Goals van Gerrard en Aguero zijn mooi, maar de goals van Gio en Maicon vind ik mooier:
Met name de hoek van Maicon vind ik knapper dan die van Aguero ^-^
[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 04-02-2013 00:10 ]
⏩ PVOutput☀️
Die van Lens mag er ook wezen!Quad schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:56:
[...]
Edit: Goals van Gerrard en Aguero zijn mooi, maar de goals van Gio en Maicon vind ik mooier:
[video]
Met name de hoek van Maicon vind ik knapper dan die van Aguero ^-^
[YouTube: http://youtu.be/aLN3w1tFd_0]
Als ik terugdenk, schiet me slechts 1 wedstrijd te binnen die een vreemd luchtje had, dat was Chelsea - Barcelona in 2009.
Ik heb die nog goed in mijn geheugen zitten dacht ik zo, maar wat was er dan zo vreemd aan?Kaap schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:37:
Betreffende het nieuws over die match fixings. FA heeft bekend gemaakt dat er in de laatste 4 jaar 1 wedstrijd in Engeland een gelijkspel gespeeld werd voor de Champions League die vermoedelijk gefixed was.
Als ik terugdenk, schiet me slechts 1 wedstrijd te binnen die een vreemd luchtje had, dat was Chelsea - Barcelona in 2009.
Euhm scheidsrechter die nogal pro-Barca was? Na die wedstrijd volgden er ook allerlei complottheorieën.TB1989 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:04:
[...]
Ik heb die nog goed in mijn geheugen zitten dacht ik zo, maar wat was er dan zo vreemd aan?
Dat is te opzichtig, daar zouden vreemde patronen in weddenschappen opvallen. Het gaat vaak om spotbetting, dwz de eerste ingooi, de eerste rode kaart etc. Zoals die Nigeriaanse speler (Kaita) die op het WK opeens een Griekse speler een ongeprovoceerde trap gaf en zo precies in de "juiste" minuut rood kreeg.Kaap schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:37:
Andere sporten zijn het voetbal al voorgegaan, cricket bijvoorbeeld.
Linkje: Sierd de Vos had het niet beter gekund :+TB1989 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:04:
Ik heb die nog goed in mijn geheugen zitten dacht ik zo, maar wat was er dan zo vreemd aan?
[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 04-02-2013 18:17 ]
Goed dat die sponsors die de financial fair play regelementen proberen te omzeilen aangepakt worden, het is afwachten natuurlijk of het financial fair play regelement ook bekrachtigt wordt maar ik ben voorzichtig positief op het moment.
Prima, Het blijft jammer dat titels kunnen worden gekocht.
ik hoop ook dat PSG dit seizoen ook de titel niet pakt, Chelsea en City zijn al uitgeschakeld voor de landstitel.
⏩ PVOutput☀️
Waarom zou dit niet mogen?Quad schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:04:
Zouden de reglementen nu al hun intrede doen, dan levert dat voor liefst twintig clubs een faillissement op. Chelsea en Manchester City zouden hier twee van zijn.
Prima, Het blijft jammer dat titels kunnen worden gekocht.
ik hoop ook dat PSG dit seizoen ook de titel niet pakt, Chelsea en City zijn al uitgeschakeld voor de landstitel.
Als Chelsea en Man city hierdoor failliet zouden gaan, waarom worden ze op dit moment niet al door schuldeisers aangepakt? Vind een paar regeltjes van de fifa niet echt interessant.
Als de voetbalclubs verder gezond zijn, suikeroom of niet dan maakt het toch niet uit?
Alsof er een verschil tussen oliegeld uit dubai of "staatshulp" zoals bij Valencia.
Dan bij voorkeur het eerste want dat kost de belastingbetaler tenminste niets.
Over geld en voetbal gesproken, is er al iets bekend over het hoger beroep mbt Malage en uitsluitsen Europees voetbal?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik vind het maar raar eigenlijk. Dat er gekeken wordt naar een gezonde financiële huishouding is goed, maar dat daarbij nog regels gesteld worden die bepaalde legale bronnen van inkomsten uitsluiten vind ik hoogst dubieus. Als een eigenaar van een club graag (veel) geld in die club wil steken, dan moet hij/zij dat moeten kunnen doen lijkt mij, tenzij van een dubieuze constructie sprake is waardoor slechts sprake is van een schijngift.Tweaking Art schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:55:
http://www.vi.nl/nieuws/2...City-en-PSG-aanpakken.htm
Goed dat die sponsors die de financial fair play regelementen proberen te omzeilen aangepakt worden, het is afwachten natuurlijk of het financial fair play regelement ook bekrachtigt wordt maar ik ben voorzichtig positief op het moment.
Past het niet binnen het plaatje van Financial Fair Play.argro schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Ik vind het maar raar eigenlijk. Dat er gekeken wordt naar een gezonde financiële huishouding is goed, maar dat daarbij nog regels gesteld worden die bepaalde legale bronnen van inkomsten uitsluiten vind ik hoogst dubieus. Als een eigenaar van een club graag (veel) geld in die club wil steken, dan moet hij/zij dat moeten kunnen doen lijkt mij, tenzij van een dubieuze constructie sprake is waardoor slechts sprake is van een schijngift.
Men wil dat clubs niet meer uitgaven kunnen doen dan dat er inkomsten zijn. Strakjes kunnen clubs dus bijvoorbeeld minder spelers halen, of zakken de prijzen van spelers. Clubs moeten dimmen dus. Als clubs als City of PSG inkomsten van hun eigenaar mogen blijven houden, betekent dat feitelijk dat dergelijke clubs dus niet echt iets hoeven te veranderen aan hun uitgaven en toch voldoen aan FFP, hun eigenaar trekt de inkomsten wel gelijk aan de uitgaven tenslotte. Ze spelen min of meer vals.
Zie het als 2 honden die niet bij een te duur stuk vlees mogen komen. Daarom moeten ze van de baas aan de riem. Echter, de ene hond zijn riem is een normale leren riem. De andere hond heeft zon flexiriem en kan alsnog bij het vlees komen. De baas kan er niks van zeggen, beide honden zaten toch aan de lijn...
Concreet: zonder deze regel wordt de uitgaven kloof tussen suikeroom clubs en de rest nog veel groter.
Als er meer geld beschikbaar is, dan mag een club dit toch inzetten om zichzelf sportief te verbeteren ?Kaap schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:02:
[...]
Concreet: zonder deze regel wordt de uitgaven kloof tussen suikeroom clubs en de rest nog veel groter.
Ik zie het probleem nog steeds niet, zolang het geld maar op legitieme wijze verkregen is.
Dacht het toch aardig omschreven te hebben hierboven...
Maar als er niet iets aan gedaan wordt dan kan je net zo goed de financial fair play regeling schrappen, dan kunnen die rijke eigenaren toch wel hun miljoenen in de club pompen om de inkomsten en uitgaven gelijk te krijgen en dus veranderd er eigenlijk niet veel.argro schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Ik vind het maar raar eigenlijk. Dat er gekeken wordt naar een gezonde financiële huishouding is goed, maar dat daarbij nog regels gesteld worden die bepaalde legale bronnen van inkomsten uitsluiten vind ik hoogst dubieus. Als een eigenaar van een club graag (veel) geld in die club wil steken, dan moet hij/zij dat moeten kunnen doen lijkt mij, tenzij van een dubieuze constructie sprake is waardoor slechts sprake is van een schijngift.
Ik vind die mega deals die sommige clubs zoals City en PSG hebben nogal dubieus, die deals zijn er duidelijk om de financial fair play regels te omzeilen dus vind ik het eigenlijk meer dan logisch dat sponsors geen duidelijke relatie hebben met de eigenaar van de club.
Als er niets met dit probleem gedaan wordt dan is het financial fair play regelement gedoemd te mislukken.
De naïeve idealist in mij denkt het eerste. De realist in mij verwacht het laatste en dat daarmee feitelijk niets verandert.
Of niet... als er weer een nieuwe methode is gevonden om de finanial fair play regeling te omzeilen.
We denken het eerste, maar ook met het laatste verandert er nog steeds een hele hoop. Ook de huidige topclubs worden hun uitgaven aan banden gelegd. En dat maakt het uiteindelijk over de hele linie beter.Gaius schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:00:
Voor mij is de belangrijkste vraag; Is die Financial Fair Play-regeling bedoelt om ervoor te zorgen dat degene die een net beleid (zowel financieel en sportief) willen voeren straks daarvoor beloond worden óf is het ervoor bedoelt dat de huidige topclubs geen nieuwe concurrenten krijgen van nieuw geld (Chelsea, Manchester City, Paris Saint Germain)?
De naïeve idealist in mij denkt het eerste. De realist in mij verwacht het laatste en dat daarmee feitelijk niets verandert.
Lekker makkelijk om op het verleden te wijzen. Zolang er geen teletijdmachine is valt daar niets aan te doen. De UEFA zal ergens moeten beginnen.gambieter schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:54:
De clubs die vroeger flink hebben uit kunnen geven en verbrassen en daarna de Champions League hebben kunnen gebruiken om dat op peil te houden worden beschermd
Arsenal, United, Bayern en nog enkele hebben hun financiële zaken aardig op orde. Ik meen dat jij zelfs onlangs nog stelde dat Arsenal geen grote club meer is omdat ze vanwege het nieuwe financiële beleid gericht op FFP wat ze voeren niet meer mee konden doen. Dus blijkbaar helpt het wel...
Fixed. En volledig terecht...gambieter schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:54:
maar er wordt een muur opgericht tegen nieuwkomers suikeroomclubs
Bij Real en Barca is het de Spaanse belastingdienst die mede-suikeroompje speelt. Dat is heel goed aan te pakken.Kaap schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:24:
Lekker makkelijk om op het verleden te wijzen. Zolang er geen teletijdmachine is valt daar niets aan te doen. De UEFA zal ergens moeten beginnen.
Yep, maar ook Arsenal heeft lang zat geprofiteerd van de CL en die helpt. Het is een beetje alsof de aristocratische rijken (wiens rijkdom door wangedragen uitbuiting etc in het verleden is gegenereerd) nu klagen over de nouveaux riches. Die oude rijke clubs waren ooit ook nouveau riche.Arsenal, United, Bayern en nog enkele hebben hun financiële zaken aardig op orde. Ik meen dat jij zelfs onlangs nog stelde dat Arsenal geen grote club meer is omdat ze vanwege het nieuwe financiële beleid gericht op FFP wat ze voeren niet meer mee konden doen. Dus blijkbaar helpt het wel...
Laten we maar eens beginnen met de eis dat de begroting volledig onafhankelijk moet zijn van de CL-inkomsten, kijken welke clubs het dan nog halen. Ook alle betalingsregelingen, belastingschulden, sponsordeals etc meenemen.
Dat is meer jaloezie, en geen terechte aanpassing. Door de enorme kosten van spelers en salarissen werp je zo een muur op tegen nieuwkomers, iets waar de oude garde vele jaren voor heeft gehad om aan te wennen, en nieuwkomers krijgen geen tijd en moeten alles zonder suikeroom in een keer opbouwen. Dat valt onder protectionisme en conservatisme.Fixed. En volledig terecht...
Ik ben geen fan van de aanpak van PSG en City, maar ik ben erg blij dat de oude garde nu klappen krijgt. Laat in de PL maar eens andere clubs dan ManU, Chelsea en Arsenal de CL halen. Het zou nog mooier zijn als dat in Spanje zou gebeuren, dwz geen Barca en geen Real.
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 06-02-2013 13:02 ]
Idd, maar ik vind het dus geen probleem dat een club dusdanig door een "suikeroom" gefinancieerd worden.Kaap schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:31:
[...]
Dacht het toch aardig omschreven te hebben hierboven...
Dat de verschillen daardoor groter worden, so be it ...
Is het FPP overigens alleen van toepassing voor de UEFA landen of ?
Heeft geen zin verder te discussiëren. FFP ben je voor of tegen. Meer smaken zijn er mijn inziens niet.
Ik probeer binair denken te vermijdenKaap schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:41:
Heeft geen zin verder te discussiëren. FFP ben je voor of tegen. Meer smaken zijn er mijn inziens niet.
Ik vind dat wel een probleem. Ik gruwel dan ook van clubs zoals City en PSG, en vooral de hordes successupporters die opeens opduiken. Maar ze zijn niet op de hoogte dat de voorlaatste prijs alweer ruim 40 jaar geleden was en ze tussendoor nog gedegradeerd waren tot de 3de divisie eind jaren 90.Bospa01 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:58:
[...]
Idd, maar ik vind het dus geen probleem dat een club dusdanig door een "suikeroom" gefinancieerd worden.
Dat de verschillen daardoor groter worden, so be it ...
Absoluut. Volgens mij speelt dat echter alleen in Spanje, misschien Italieargro schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:51:
Ik gruwel meer van clubs die hun zaakjes niet op orde hebben, de boel uit de klauw laten escaleren en vervolgens bij de overheid aan het infuus komen te hangen.
Wat een onzin verhaal. Zo duur kan Steek toch niet zijn om te huren? En Fulham heeft toch geld zat?Een andere oude bekende van Jol, Maarten Stekelenburg, kwam niet naar Fulham. De doelman bleek te duur.
"Onze prioriteiten lagen op links en op het middenveld. Hij is hier wel geweest, we hebben ook wel een tweede keeper nodig. We zoeken echter naar een goedkopere keeper, hij was vrij duur. Maar wie weet komt Stekelenburg nog in de toekomst."

Eerst was het zogenaamd de schuld van Roma dat het niet doorging, maar nu komt de aap uit de mouw.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
⏩ PVOutput☀️
Volgend seizoen bij Real Madrid.
Speelt op links toch, hoeveel snelheid kan je hebben aan een kantReiben schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:42:
Briljante speler toch die Gerrit Bale
Volgend seizoen bij Real Madrid.
Inderdaad, vdVaart is lekker bezig!Quad schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:46:
Edit: En damn, wat een lekkere wedstrijd bij Dortmund - HSV!

Degradatiekandidaat Southampton staat thuis met 3-1 voor tegen Manchester City
Manchester United kan morgen uitlopen naar een voorsprong van 12 punten.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit topic is gesloten.