Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petronix
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-02-2022
Tomba schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:38:
[...]

En je hebt wel GDR2 en de nieuwste Nokia apps geinstalleerd én Bel+SMS blokkade aanstaan in de instellingen?
Beste Tomba, hartelijk dank !! zat toch bij mijn instellingen in "bel+SMS blokkade" .... die aan, en dan zoals je aangaf de rest was duidelijk! _/-\o_

Wat is GDR2 ... ik heb bemerkt dat ik Lumia Amber heb als software is dit hetzelfde ?

Greetz
Petronix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Ben bezig met een service aanvraag via nokia care online repair voor het gevallen toestel. Hij moet opgestuurd worden.
Bij valschade moet ik een keuze maken uit:
Standaard reparatie van 47,73 euro of
Reparatie inclusief refurbish van 128,92 euro

Wat wordt bedoeld met de laatste keuze?

[ Voor 5% gewijzigd door devlam op 10-09-2013 20:48 ]

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2024
devlam schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:47:
Ben bezig met een service aanvraag via nokia care online repair voor het gevallen toestel. Hij moet opgestuurd worden.
Bij valschade moet ik een keuze maken uit:
Standaard reparatie van 47,73 euro of
Reparatie inclusief refurbish van 128,92 euro

Wat wordt bedoeld met de laatste keuze?
Afhankelijk van schade, betekent dit een nieuwe cover of schermglas. Je krijgt m 'als nieuw' terug. Bij mij was er glas van lcd in scherm gekomen dus kom ik alleen maar kiezen voor incl. refurbish, hierover werd ik gemaild. Bij vragen kan je prima bellen op hun servicecentrum nummer, vraag voor dhr Wisdijk, heeft meestal de leiding, ook wat gratis spul gefixt ter compensatie. Succes!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
hard reset heeft geholpen. Denk iets fout gegaan bij een update...

• devlam
Heb de service aanvraag voor het defecte scherm nog niet verstuurd. Heb naar Nokia care gebeld (0900 nummer, engelstalig) en daar werd verteld dat je eerst een prijsopgaaf zou kunnen krijgen. Kon op dat moment niet controleren maar ik kan op de Nederlandse site een dergelijke mogelijkheid niet vinden. Kijk ik verkeerd?
Enige mogelijkheid die ik zie is een service aanvraag en daar moet je dus al voor repair of repair refurbish kiezen en de bijbehorende kosten meteen betalen.

Op de engelse site zie ik wel een mogelijkheid voor een "quote" en als ik het goed begrijp is dat een prijsindicatie vooraf. Helaas krijg ik bij het verzenden van de omschrijving van het problem een foutmelding.

• devlam
Mr.DD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:01:
[...]

Afhankelijk van schade, betekent dit een nieuwe cover of schermglas. Je krijgt m 'als nieuw' terug. Bij mij was er glas van lcd in scherm gekomen dus kom ik alleen maar kiezen voor incl. refurbish, hierover werd ik gemaild. Bij vragen kan je prima bellen op hun servicecentrum nummer, vraag voor dhr Wisdijk, heeft meestal de leiding, ook wat gratis spul gefixt ter compensatie. Succes!
Welk nummer heb je gebeld. Ik heb gebeld met het 0900 nummer wat bij nokia care wordt genoemd maar daar kom je bij een engelstalige ondersteuning terecht. Degene die ik aan de lijn had kende geen meneer Wisdijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Finally! Na weken wachten is mijn dev device dan toch eindelijk ook GDR2 aan het downloaden :) Hopen dat het met GDR3 wat sneller gaat, die mag er ook al bijna op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Ik wilde mijn browsergeschiedenis verwijderen, maar inmiddels is hij daar al ruim 2 uur mee bezig. Dat lijkt mij niet echt te horen.

Meer mensen dat probleem meegemaakt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:15
ja, had ik gisteren ook. Heb hem maar uit gezet en weer aan en toen was het verholpen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
ozzynator schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:30:
ja, had ik gisteren ook. Heb hem maar uit gezet en weer aan en toen was het verholpen.
Ook gedaan, maar de browsergeschiedenis was nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Avalaxy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 01:30:
Finally! Na weken wachten is mijn dev device dan toch eindelijk ook GDR2 aan het downloaden :) Hopen dat het met GDR3 wat sneller gaat, die mag er ook al bijna op.
Oh god, inderdaad... Ik heb maar 1.7GB aan apps erop staan (rest is systeem/overig... |:(), en ik wordt geacht 500 MB te verwijderen...

En daarna nog eens 300MB... 8)7

Zucht...

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Heb af en toe dat als ik m'n telefoon pak het scherm ineens is vergroot. Grote letters e.d. Met swipen kom ik dan echter niet op alle posities van het scherm. Kan bv dan niet mijn pin invoeren.
Enige oplossing om dit te verhelpen is opnieuw opstarten.

Kennen anderen dit probleem, en is er een manier om weer naar de normale schermgrootte terug te keren zonder opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Heerlijk om eindelijk die GDR2 te hebben! Die tijd op het standby scherm is best leuk (al staat hij heel vaak zomaar aan zonder dat ik iets doe?), en ik ben ontzettend blij dat email syncen het eindelijk weer doet. Al probeerde ik eerst continu te syncen met mn normale password, waarna ik na een uur syncen pas een error kreeg dat het wachtwoord niet klopt :? Na heel vaak proberen kwam ik er achter dat ik dus een app-specific password moest genereren en díe invoeren. Lekker duidelijk weer... Maargoed, hij doet t! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Nu weet ik dus ook dat ik de afgelopen maand 1.87GB aan data er door heen heb gestookt... :X

Nouja, dan maar wat rustiger aan doen :P

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Xesxen schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:13:
Nu weet ik dus ook dat ik de afgelopen maand 1.87GB aan data er door heen heb gestookt... :X
Tja...
Xesxen schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:59:
[...]

Ik heb maar 1.7GB aan apps erop staan
:P

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
devlam schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:19:
Heb af en toe dat als ik m'n telefoon pak het scherm ineens is vergroot. Grote letters e.d. Met swipen kom ik dan echter niet op alle posities van het scherm. Kan bv dan niet mijn pin invoeren.
Enige oplossing om dit te verhelpen is opnieuw opstarten.

Kennen anderen dit probleem, en is er een manier om weer naar de normale schermgrootte terug te keren zonder opnieuw op te starten?
misschien bedoel je de vergroot glas functie binnenin het OS? Met twee vingers op het scherm tappen activeert het vergroot glas. Nogmaals dubbel tap met twee vingers en de normale grootte wordt weer getoond.

• ozzynator
Avalaxy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:35:
Heerlijk om eindelijk die GDR2 te hebben! Die tijd op het standby scherm is best leuk (al staat hij heel vaak zomaar aan zonder dat ik iets doe
Komt doordat hij geactiveerd wordt door de proximity sensor, dus als je langs het scherm gaat springt hij aan, als je ingesteld hebt dat hij na het voorproefje uit gaat. (kwartier volgens mij)

zeker, zeker

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Die gekke GDR2 update komt nog steeds niet binnen, heb een Duits toestel met een Vodafone Sim-only Abo'tje. Vodafone was toch de eerste die met de uitrol ging beginnen? De vorige update kwam bij mij wel rete snel binnen.....

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Sonny7 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:05:
[...]

misschien bedoel je de vergroot glas functie binnenin het OS? Met twee vingers op het scherm tappen activeert het vergroot glas. Nogmaals dubbel tap met twee vingers en de normale grootte wordt weer getoond.
Ja dat is hem. Kan handig zijn.
Bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik heb GDR2 ook nog steeds niet.. Heb een telefoon van Meteor, de traagste provider van Ierland..

Mijn vorige windows phone, een lumia 800, heb ik via de Nokia Care Suite geupdate (zoals hier staat), ik neem aan dat dit met de 820 en GDR2 ongeveer op dezelfde manier gaat, dus dat komt wel goed.. Mijn vraag is hoe goed de backup to the cloud functie van wp8 in de praktijk werkt, heeft iemand daar ervaring mee? Want als ik mn telefoon op die manier update is ie na de update helemaal leeg, en ik heb er dit keer niet zo'n behoefte aan al mijn instellingen en berichten enzo te verliezen.. Ik ben bijvoorbeeld bang dat alle whatsappberichten weer weg zijn, omdat dat programma nog steeds geen recover from backup functie heeft in wp8?

edit: de Nokia Software Update for Retail vindt dat er wel een update voor mijn telefoon is, en is deze nu aan het downloaden.. Dus ik ga er toch maar gewoon aan beginnen en dan zie ik wel hoe de backup functionaliteit nou in de praktijk is...

[ Voor 13% gewijzigd door Algurgazan op 15-09-2013 14:02 ]

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Algurgazan schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:18:
Ik heb GDR2 ook nog steeds niet.. Heb een telefoon van Meteor, de traagste provider van Ierland..

Mijn vorige windows phone, een lumia 800, heb ik via de Nokia Care Suite geupdate (zoals hier staat), ik neem aan dat dit met de 820 en GDR2 ongeveer op dezelfde manier gaat, dus dat komt wel goed.. Mijn vraag is hoe goed de backup to the cloud functie van wp8 in de praktijk werkt, heeft iemand daar ervaring mee? Want als ik mn telefoon op die manier update is ie na de update helemaal leeg, en ik heb er dit keer niet zo'n behoefte aan al mijn instellingen en berichten enzo te verliezen.. Ik ben bijvoorbeeld bang dat alle whatsappberichten weer weg zijn, omdat dat programma nog steeds geen recover from backup functie heeft in wp8?

edit: de Nokia Software Update for Retail vindt dat er wel een update voor mijn telefoon is, en is deze nu aan het downloaden.. Dus ik ga er toch maar gewoon aan beginnen en dan zie ik wel hoe de backup functionaliteit nou in de praktijk is...
Backup functie vind ik goed werken. Al je instellingen zoals van je mail, smsjes en je apps worden automatisch terug gezet als je dit aangeeft na de eerste keer als je toestel opstart. Zou wel voor de zekerheid bij je instellingen een backup naar skydrive sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Goed.. Dat ging iets minder dan ik had gehoopt.. Het ding kapte er mee vrijwel aan het begin van het schrijven van de firmware en doet nu helemaal niks meer. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik krijg hem niet meer aan de praat, niet met volume omlaag en dan in de lader stoppen, niet met volume omlaag en power tegelijk indrukken, batterij er al een paar keer in en uit gedaan.. Mocht allemaal niet baten..

edit: heeft Nokia tegenwoordig nog fysieke servicepunten? Via nokia.nl kom ik alleen op Nokia Online Care..

[ Voor 12% gewijzigd door Algurgazan op 15-09-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Algurgazan schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:03:
Goed.. Dat ging iets minder dan ik had gehoopt.. Het ding kapte er mee vrijwel aan het begin van het schrijven van de firmware en doet nu helemaal niks meer. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik krijg hem niet meer aan de praat, niet met volume omlaag en dan in de lader stoppen, niet met volume omlaag en power tegelijk indrukken, batterij er al een paar keer in en uit gedaan.. Mocht allemaal niet baten..

edit: heeft Nokia tegenwoordig nog fysieke servicepunten? Via nokia.nl kom ik alleen op Nokia Online Care..
Heb dit dus ook een keer gehad.. Mijn lumia 920 ging dood nadat de computer wilde flashen (misschien stroom piekje teveel of iets degelijks :? )

Nokia heeft big fysieke service punten alleen zijn die in winkels zoals kpn ect. Makkelijkst is via de website contact op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Er is iets raars, ik neem een foto en het toestel freezed daarna meteen, hierna moet ik eerst de batterij
uit het toestel halen en weer terug plaatsen anders krijg ik geen leven meer in het toestel.
Bij de herstart krijg ik een error melding dat er iets niet oke is met [micro] sd kaart,
het bijzondere is dat als ik de telefoon aan de oplader heb hangen dat het toestel niet vast loopt ?!?

Iemand dit al eens mee gemaakt ? Op de nokia forums zijn er meer mensen met hetzelfde euvel

[ Voor 16% gewijzigd door cazzie op 15-09-2013 18:05 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik probeer de nokia pro cam app te downloaden maar ik krijg het niet voor elkaar ik ben al wel zo ver gekomen dat ik de app kan zien en op downloaden kan klikken alleen zodra die begint krijg ik de foutcode 805a0258 iemand die dit gehad heeft en een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Even teruglezen, staat in dit topic beschreven.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Ik krijg altijd de foutmelding dat er iets met mijn SD kaart aan de hand is als ik opstart. Echter als ik op "OK" klik, dan is er niets aan de hand, en kan ik gewoon alles van de SD-kaart aflezen :?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
MarkoVie schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:10:
Ik krijg altijd de foutmelding dat er iets met mijn SD kaart aan de hand is als ik opstart. Echter als ik op "OK" klik, dan is er niets aan de hand, en kan ik gewoon alles van de SD-kaart aflezen :?
Ik krijg die fout ook, maar sd kaart werkt verder prima.
Kleine bug ?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dat heb ik ook een keer gehad toen de ingebouwde cam app een foto niet weggeschreven had nog en ik mijn telefoon al afsloot. Enige manier om die melding weg te krijgen was SD er uit halen en een keer in een (Windows) pc controleren.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Heb net mijn vervang-scherm aangekregen. Seffens met iemand hier op mijn stageplek hem erop monteren :D

Eindelijk van die klote krassen af *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
ik heb diep in de buidel getast voor een nieuwe micro-sd kaart en het enigste wat ik moet doen
is random een foto maken en kijken of het probleem nog wederkeert of het nu uit de lumia wereld is.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb dit ook gehad. Kaartje uit de telefoon gehaald, back-up van de inhoud gemaakt, format, inhoud weer terug, kaartje weer terug. Probleem was bij mij toen opgelost.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
MarkoVie schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:43:
Heb net mijn vervang-scherm aangekregen. Seffens met iemand hier op mijn stageplek hem erop monteren :D

Eindelijk van die klote krassen af *O*
Waar heb je die besteld en was het duur? Moeilijk te repareren of viel het mee? Ik wil ook van de krassen op m'n scherm af namelijk :P

Ik krijg trouwens een foutmelding als ik naar telefoonupdates zoek. Foutcode 80072ee2 staat er bij. Iemand die weet wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Heb je wel netwerk?

Scherm heb ik overigens teruggestuurd. Kleuren waren slecht (zwart werd grijs) en de touchscreen werkte belabberd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:26
Insert12 schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:31:
[...]
Ik krijg trouwens een foutmelding als ik naar telefoonupdates zoek. Foutcode 80072ee2 staat er bij. Iemand die weet wat het is?
Had ik gisteren ook (toevallig net nadat ik een harde reset had uitgevoerd), dus het zal wel een tijdelijke storing zijn geweest. Vanmorgen deed de telefoonupdate-check het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Toch wel vreemd. Zaterdag de Lumia 820 binnengekregen, ingesteld en direct de GDR2/Amber update OTA binnengekregen en geïnstalleerd.
Gisteren heb ik de telefoon opnieuw ingesteld, maar de GDR2/Amber update krijg ik nu niet. als ik check voor updates, dan zegt ie dat er geen updates zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
gooddaddy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:27:
Toch wel vreemd. Zaterdag de Lumia 820 binnengekregen, ingesteld en direct de GDR2/Amber update OTA binnengekregen en geïnstalleerd.
Gisteren heb ik de telefoon opnieuw ingesteld, maar de GDR2/Amber update krijg ik nu niet. als ik check voor updates, dan zegt ie dat er geen updates zijn
Waarschijnlijk heb je deze al... dat was bij mij ook het geval na een hard reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
toch vreemd, want bijvoorbeeld "bel+SMS blokkade" en Glimp heb ik niet
firmwareversie = 3047.000.1328.10157

[ Voor 21% gewijzigd door gooddaddy op 17-09-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
gooddaddy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:35:
toch vreemd, want bijvoorbeeld "bel+SMS blokkade" en Glimp heb ik niet
Dat zijn losse installaties van systeem apps, kun je het beste via een Nokia apps installer appje checken en neerladen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
hmm, vreemd. Na zo'n update tooltje heb ik het idd wel

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:02
Glimp kwam bij mij ook een weekje later aanzakken.

• stansfield
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb vandaag de 820 voor mijn vriendin gekocht. Maar nu lukt alles. Wifi werkt, mail komt binnen ik heb haar microsoft account aangemeld. Maar wat niet lukt is apps downloaden. Ik kan wel gewoon in de app store en de app installeren maar dan blijft het bij downloaden in het scherm. Dus ik ga niet verder naar de lijst met apps waar die dan geïnstalleerd wordt.

Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik heb ook al een nokia account aangemaakt.

Even via de laptop gedaan en nu werkt het ook via de telefoon. Dus het is opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door stansfield op 18-09-2013 23:09 ]

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

vali schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:49:
[...]
Nokia heeft big fysieke service punten alleen zijn die in winkels zoals kpn ect. Makkelijkst is via de website contact op te nemen
Vroeger had Nokia een lijst met repair centers op hun website staan, waar je langs kon gaan met je telefoon voor een reparatie. Tegenwoordig hebben ze alleen een online support service, waarbij je online gegevens invult en je telefoon opstuurt naar Duitsland.

Mijn probleem hiermee is dat ik m'n telefoon van ebay heb, en er geen garantiebewijs bij heb. Vroeger kon je dan (in mijn herinnering althans) bij zo'n Service Punt langs, waar ze je garantie gaven op basis van IMEI nummer (een beetje zoals Apple het nu doet geloof ik). Mijn vraag is nu dus of er nog steeds zo'n soort mogelijkheid bestaat... Liefst in omgeving Utrecht..

Want ik ben er intussen wel achter dat ik mijn telefoon door de mislukte software update gebrickt heb, en dat ik hem zelf niet meer geunbrickt ga krijgen. Helaas. Hij gaat niet echt meer aan, en de makkelijk te vinden unbrick methode werkt dus ook niet, hij trilt niet op het moment dat ie zou moeten trillen, en wordt daarna ook op geen enkele manier herkend als telefoon. Soms zit windows het toestel wel, maar dan alleen als Qualcomm HID en er is niet echt een manier om vanuit dat beginpunt er weer werkende software op te flashen vrees ik..

• ozzynator
Volgens mij doen ze niet zo moeilijk mbt garantie, je telefoon KAN gewoonweg niet ouder zijn dan een jaar.

Maar die fysieke punten waren idd handig, gewoon langs gaan, probleem uitleggen en een weekje later weer ophalen. Ben daar ook eens langs gegaan met mijn N97 destijds, ze vroegen nog niet om een bon oid.

zeker, zeker

• gooddaddy
Ik krijg de foutcode 8000ffff bij het installeren van Pro Cam

• Tomba

Tomba

Algurgazan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:51:
[...]

Vroeger had Nokia een lijst met repair centers op hun website staan, waar je langs kon gaan met je telefoon voor een reparatie. Tegenwoordig hebben ze alleen een online support service, waarbij je online gegevens invult en je telefoon opstuurt naar Duitsland.

Mijn probleem hiermee is dat ik m'n telefoon van ebay heb, en er geen garantiebewijs bij heb. Vroeger kon je dan (in mijn herinnering althans) bij zo'n Service Punt langs, waar ze je garantie gaven op basis van IMEI nummer (een beetje zoals Apple het nu doet geloof ik). Mijn vraag is nu dus of er nog steeds zo'n soort mogelijkheid bestaat... Liefst in omgeving Utrecht..

Want ik ben er intussen wel achter dat ik mijn telefoon door de mislukte software update gebrickt heb, en dat ik hem zelf niet meer geunbrickt ga krijgen. Helaas. Hij gaat niet echt meer aan, en de makkelijk te vinden unbrick methode werkt dus ook niet, hij trilt niet op het moment dat ie zou moeten trillen, en wordt daarna ook op geen enkele manier herkend als telefoon. Soms zit windows het toestel wel, maar dan alleen als Qualcomm HID en er is niet echt een manier om vanuit dat beginpunt er weer werkende software op te flashen vrees ik..
Heb je de Nokia Warranty Check al gedaan?
gooddaddy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:17:
Misschien even zelf wat effort insteken?

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 19-09-2013 11:25 ]

• ozzynator
gooddaddy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:17:
Is ook niet voor een 820.... O-)

zeker, zeker

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Jazeker.. En volgens dat ding heb ik nog garantie op mn telefoon.. Maar als ik hem via Nokia probeer aan te melden voor garantie vragen ze wel om mijn aankoopbewijs, en die heb ik dus niet.. Maar goed, ik ga vanmiddag Nokia wel even bellen, kijken wat ze zeggen..

• gooddaddy
en wie zegt dat ik dat niet gedaan heb?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

gooddaddy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:27:
[...]

en wie zegt dat ik dat niet gedaan heb?
Niemand zegt het, maar door alleen maar een post te maken met "ik krijg foutmelding bladiebla" lijkt dat er verdacht veel op. Graag in het vervolg aangeven wat je geprobeerd heb om het op te lossen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• gooddaddy
Dat kan dan natuurlijk ook op een andere manier duidelijk gemaakt worden. Op deze manier wordt er geïnsinuëerd dat ik een luie newbie ben die alleen maar foutmeldingen op het forum dumpt en verwacht dat het dan opgelost wordt door anderen.

Maar goed, wat ik allemaal geprobeerd heb? Alle tips die op wp-central staan. Proxy weer uitzetten nadat je de download gestart hebt en ook WiFi uitgezet na het starten van de download, omdat sommigen gemeld hadden dat ze het alleen over hun mobiele data verbinding konden downloaden. Maar dat helpt bij mij dus niet. Ik krijg de app wel zichtbaar in de store, maar downloaden wil ie niet.

Uiteindelijk maar een vergelijkbare app gekocht voor 2 euro die ook nog eens meer opties heeft (zeggen ze). die app werd hier al eerder vermeld (ProShot).

• Tomba

Tomba

Algurgazan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:25:
[...]

Jazeker.. En volgens dat ding heb ik nog garantie op mn telefoon.. Maar als ik hem via Nokia probeer aan te melden voor garantie vragen ze wel om mijn aankoopbewijs, en die heb ik dus niet.. Maar goed, ik ga vanmiddag Nokia wel even bellen, kijken wat ze zeggen..
Heel vreemd, ik had van mijn vorige telefoon (Lumia 800) ook geen aankoopbon en dat was geen enkel probleem toen ik die op moest sturen.
gooddaddy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:48:
Dat kan dan natuurlijk ook op een andere manier duidelijk gemaakt worden. Op deze manier wordt er geïnsinuëerd dat ik een luie newbie ben die alleen maar foutmeldingen op het forum dumpt en verwacht dat het dan opgelost wordt door anderen.

Maar goed, wat ik allemaal geprobeerd heb? Alle tips die op wp-central staan. Proxy weer uitzetten nadat je de download gestart hebt en ook WiFi uitgezet na het starten van de download, omdat sommigen gemeld hadden dat ze het alleen over hun mobiele data verbinding konden downloaden. Maar dat helpt bij mij dus niet. Ik krijg de app wel zichtbaar in de store, maar downloaden wil ie niet.

Uiteindelijk maar een vergelijkbare app gekocht voor 2 euro die ook nog eens meer opties heeft (zeggen ze). die app werd hier al eerder vermeld (ProShot).
Sorry, wellicht was ik wat kort door de bocht, maar het kwam wel zo over dat je het hier (zoals tegenwoordig erg vaak gebeurt helaas op tweakers) over de muur gooit zonder zelfs ook maar de methode aan te geven hoe je geprobeerd hebt hem te installeren.
Ik heb zelf deze handleiding sucesvol gevolgd:
1. Change your phone region to United States

2. Connect to a WiFi network

3. Under Settings - WiFi, click on the WiFi network you are connected to

4. Switch 'Proxy' to on. Now type "117.135.139.179" into "Server/URL". In "Port", type in "8888", then click on the tick at the bottom of the screen

7. Go to the Store and click on 'Nokia Collection'

8. Download Nokia Pro Cam

9. Turn Proxy off, set your phone region back to normal, and Restart.
Ik heb de proxy dus aan laten staan tot ie derop stond.
(NB downloaden duurde ook een eeuwigheid)

Vwb effort, mogelijke oplossingen:
1
2

[ Voor 72% gewijzigd door Tomba op 19-09-2013 15:15 ]

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:12
Toch apart dat ik het heb draaien op een 820...

• ozzynator
jaja, ik ook, maar officieel.

zeker, zeker

Verwijderd

Een vraag in relatie met de resolutie van het scherm. Ik heb nu een Lumia 800 en in een aantal gevallen vind ik het scherm een beetje klein (zoals bij het schrijven van een email of whatsapp; doordat het toetsenbord in horizontale orientatie meer dan de helft van het scherm inneemt is de zichtbare ruimte van het bericht nogal klein).
Nu heeft de Lumia 820 dezelfde resolutie, maar een groter scherm.
Betekend dit uiteindelijk dat het qua bruikbaarheid dus geen verschil maakt tussen de 800 en de 820? Of is het toetsenbord op de Lumia 820 relatief kleiner, met dus meer ruimte voor het bericht?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Dat blijft nog steeds zo. Met toetsenbord horizontaal houd je ongeveer 1 regel (van het gesprek) over boven het toetsenbord en tekstvak.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Tomba schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:06:
Heel vreemd, ik had van mijn vorige telefoon (Lumia 800) ook geen aankoopbon en dat was geen enkel probleem toen ik die op moest sturen.
Nokia Care Online Repair vraagt twee keer vrij nadrukkelijk om een kassabon.. Maar ik heb vanmiddag Nokia gebeld, en de vriendelijke meneer aan de andere kant van de telefoon zei toch dat ik die niet nodig heb omdat ik nog garantie van Nokia zelf heb.. Dus ik ga hem maar gewoon opsturen, en dan zie ik wel wat er gebeurt..

• cazzie
cazzie schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:05:
ik heb diep in de buidel getast voor een nieuwe micro-sd kaart en het enigste wat ik moet doen
is random een foto maken en kijken of het probleem nog wederkeert of het nu uit de lumia wereld is.
het freeze probleem blijft zich voordoen ook met een nieuwe [micro]-sd kaart,
voorlopig zet ik bij instellingen / opslag de foto's maar naar de interne opslag.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
cazzie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:15:
[...]het freeze probleem blijft zich voordoen ook met een nieuwe [micro]-sd kaart,
voorlopig zet ik bij instellingen / opslag de foto's maar naar de interne opslag.
Over het hoofd gezien: de Polar Cell accu 1800, vond het al frapant dat de Qi lader niet meer werkte
nadat ik deze accu in gebruik had genomen, dom van mijzelf dat het kwartje niet eerder bij mij viel ...

[ Voor 5% gewijzigd door cazzie op 23-09-2013 11:49 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

cazzie schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:45:
[...]

Over het hoofd gezien: de Polar Cell accu 1800, vond het al frapant dat de Qi lader niet meer werkte
nadat ik deze accu in gebruik had genomen, dom van mijzelf dat het kwartje niet eerder bij mij viel ...
Dus je problemen zijn er niet meer met de originele én hij is niet oplaadbaar via QI? Ben blij dat ik die Polar heb laten liggen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gek, ik heb geen enkel probleem met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Maakt toch niets uit welke batterij je hebt? Zolang je die Qi sticker hebt, gaat hij stroom doorgeven aan 3 pinnetjes en dan laad hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
MarkoVie schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:27:
Maakt toch niets uit welke batterij je hebt? Zolang je die Qi sticker hebt,
gaat hij stroom doorgeven aan 3 pinnetjes en dan laad hij op.
mits die polar cell batterij geen maandagochtendmodelletje is ... zoals blijkbaar het geval

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:52
Misschien een domme vraag. Is er sinds amber iets veranderd met de scherm rotatie? Als ik een foto bekijk doet het plaatje niet meer draaien als ik de telefoon kantel, idem met de browser. Al gezocht in de instellingen, telefoon gereset. Zie ik iets over het hoofd of is de bewegingssensor defect? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
conodihno1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:36:
Misschien een domme vraag. Is er sinds amber iets veranderd met de scherm rotatie? Als ik een foto bekijk doet het plaatje niet meer draaien als ik de telefoon kantel, idem met de browser. Al gezocht in de instellingen, telefoon gereset. Zie ik iets over het hoofd of is de bewegingssensor defect? Iemand een idee?
Dat idee had ik afgelopen dagen ook al. Heb er nog niet veel tijd in gestoken maar bij mij werkt het ook niet meer sinds Amber update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Ben ik de enige die de manier van afleveringsrapporten vrij irritant vind? Een bericht om te bevestigen dat een bericht aangekomen is.. Waarom niet gewoon een vinkje?

^^ Daar heb ik dan weer geen problemen mee na de update :)

[ Voor 15% gewijzigd door Spaiker op 24-09-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:52
MarkoVie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:25:
Ben ik de enige die de manier van afleveringsrapporten vrij irritant vind? Een bericht om te bevestigen dat een bericht aangekomen is.. Waarom niet gewoon een vinkje?

^^ Daar heb ik dan weer geen problemen mee na de update :)
Maar wel rotatie issues?

Afleverrapport kun je toch instellen bij instellingen en dan berichten?

[ Voor 9% gewijzigd door conodihno1 op 24-09-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Had het beter andersom gezet :P

Rotatie issues totaal geen problemen mee.

Ik vind de manier waarop die afleverrapporten gedaan worden vrij stom. Dat was bij Android toch iets beter geregeld :) Maar ach, wat klaag ik toch, in het begin was het er niet eens, dus mag niet klagen, right? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Spaiker op 24-09-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Beetje jammer dat uitgerekend MSFT zelf hun live tiles verknalt. Die van Data Sense laat eerst drie seconden lang het logo zien (erg nuttig) en dan pas "123 MB remaining".

En Nokia Music: pin je een tile van mix radio, zie je heel mooi het plaatje en de naam van de mix, zie je vervolgens drie seconden lang een muzieksymbool met "Mix Radio".

Zo, dat waren alle slakken waar ik even zout op wilde leggen :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Beetje vervelend dat als ik in de mailapp iets delete, het mailtje niet gewoon in de prullenbak wordt gekieperd, maar er in gmail een aparte folder met "deleted items" wordt gemaakt :? Wat is dat voor rare manier van iets "deleten" :/

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ohja? Was me nog niet opgevallen. Heb inmiddels wat wifi-probleempjes (kom nu niet op de ns-wifi ("mijn telefoon kan geen verbinding maken met..") vanuit huis (Wifi aan) boodschappen doen resulteert in opnieuw Wifi uit/aan zetten bij thuiskomst)...erg irritant maar ach. Wellicht dat een reset helpt.
ik vroeg me af of er al mensen hier op 4g zitten en hoelang de accu het daarop uithoudt? Ik zit vooral op 3g (snel zat) maar was nieuwsgierig of het veel scheelt.

• ozzynator
toevallig Ziggo?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Eindelijk is de Amber Update OTA aangekomen bij mij, zal potverdikkie tijd worden zeg :(. Hij is nu aan het installeren maar begin me toch een beetje zorgen te maken, de bekende tandwielen draaien nu al zeker een minuut of 5........

Ben vergeten hoe lang het de vorige keer duurde, kan iemand vertellen hoe hun update verliep voor Amber OTA?

*Edit*
Vals alarm :F, na een minuut of tien is er weer beeld te zien gelukkig!

@Martinspire, Data migratie is nu gaande, idd erg langzaam!

[ Voor 16% gewijzigd door Bunta op 27-09-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
Bunta schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:31:
Eindelijk is de Amber Update OTA aangekomen bij mij, zal potverdikkie tijd worden zeg :(. Hij is nu aan het installeren maar begin me toch een beetje zorgen te maken, de bekende tandwielen draaien nu al zeker een minuut of 5........

Ben vergeten hoe lang het de vorige keer duurde, kan iemand vertellen hoe hun update verliep voor Amber OTA?
Bij mij duurde het alles bij elkaar volgens mij 25 minuten, dus dat kan nog wel even duren. Komt goed :>

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yarc
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03-2021
't is misschien ergens een instelling maar ik kan hem nergens vinden. Voor de update kreeg ik mijn facebookberichten dus mooi in de messagehub. (Dit namelijk als ik niet op de webstie zelf ben.)

Maar na de Amber - update krijg ik al mijn berichten ook op men lumia terwijl ik een gesprek aan het voeren ben op facebook. Vrij irritant. Zeker als je een gesprek aan het voeren bent.

Dubbele meldingen dus. Hopelijk iemand met hetzelfde probleem ...

• Bunta
yarc schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:23:
't is misschien ergens een instelling maar ik kan hem nergens vinden. Voor de update kreeg ik mijn facebookberichten dus mooi in de messagehub. (Dit namelijk als ik niet op de webstie zelf ben.)

Maar na de Amber - update krijg ik al mijn berichten ook op men lumia terwijl ik een gesprek aan het voeren ben op facebook. Vrij irritant. Zeker als je een gesprek aan het voeren bent.

Dubbele meldingen dus. Hopelijk iemand met hetzelfde probleem ...
Dit had ik voor Amber ook al hoor! Het is nog gekker als je Windows 8 op je PC hebt en daar ok alles ingesteld staat, krijg je drie meldingen :9.

Op je telefoon ga naar:
-->Settings-->Applications-->Messaging-->"Use Facebook Chat"

Dat zou hem moeten zijn :*)

• yarc
Bunta schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:37:
[...]

Dit had ik voor Amber ook al hoor! Het is nog gekker als je Windows 8 op je PC hebt en daar ok alles ingesteld staat, krijg je drie meldingen :9.

Op je telefoon ga naar:
-->Settings-->Applications-->Messaging-->"Use Facebook Chat"

Dat zou hem moeten zijn :*)
Is inderdaad de engiste oplossing denk ik. Probleem is dan wel dat ik geen melding meer krijg als ik niet voor mijn pc zit :) ... want de notificaties van de facebookapp zijn bij mij echt wel rampzalig.

ochja we zullen er wel mee leren leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
is ook vrij logisch, als je op meerdere devices ingelogd bent en online, dat je dan meldingen krijgt op alles.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yarc
ozzynator schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:41:
is ook vrij logisch, als je op meerdere devices ingelogd bent en online, dat je dan meldingen krijgt op alles.
Heb je gelijk in. Maar voor de update (Bij mij :) ) had hij de intelligentie om enkel het actieve device van meldingen te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornflakes
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 09:34
He podverdorie. Laat je je Lumia 820 voor de tigste keer vallen, lijkt prima. Doe je hem weer aan, zit er een barst in het lcd. En laat een replacement lcd net wat duurder zijn dan het touch gedeelte. Iemand toevallig ervaring met het wisselen van het lcd?

* Kornflakes gaat weer in een hoekje zitten huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Is niet echt moeilijk, een Lumia zit ineen met schroefjes (wel de juiste maat torque hebben!). Normaal gezien moet je niets plakken.

Weet iemand wat het kost om een scherm te vervangen door nokia? (Digitizer+glas bedoel ik dan, mijn eigen poging is mislukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Geen ervaring mee, maar als je een kant en klaar pakket koopt met lcd, digitizer en glas is het goed te doen (zie youtube instructies).

Anders een boel geklooi met lijmresten verwijderen, nieuwe lijm strip aanbrengen (bestaan geloof ik wel kant en klare stickers voor), etc. En dan blijft de vraag natuurlijk of je digitizer alsnog niet ook stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Echter moet je wel zien dat je de originele hebt. En op Ebay zou ik het persoonlijk niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Kornflakes schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:24:
He podverdorie. Laat je je Lumia 820 voor de tigste keer vallen, lijkt prima. Doe je hem weer aan, zit er een barst in het lcd. En laat een replacement lcd net wat duurder zijn dan het touch gedeelte. Iemand toevallig ervaring met het wisselen van het lcd?
Heeft mij een maand geleden €77 gekost, incl verzendkosten. Via Nokia Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Hoe kom je op €77?

Ik heb net een aanvraag ingedient, of was ik van plan, en dat kwam (na selecteren van mechanische schade aan scherm) uit op €188..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
MarkoVie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:41:
Hoe kom je op €77?

Ik heb net een aanvraag ingedient, of was ik van plan, en dat kwam (na selecteren van mechanische schade aan scherm) uit op €188..
Dat bedrag kreeg ik in eerste instantie ook door, maar toen hij in Duitsland bij het reparatiecenter lag, kreeg ik een nieuwe prijsopgaaf van €77. Toch is zowel het glas als het touchscreen vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Heb je gewoon een service aanvraag ingediend dan? Want als dit toch 188 euro kost, leg ik er 80 euro bovenop en koop ik me een nieuw toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Mijn vermoedens zijn nu bevestigd door DataSense... Windows Phone gebruikt gewoon elke keer mijn data plan terwijl ik de hele dag thuis ben en op Wi-Fi zit :S Ik ben een paar dagen alleen maar thuis geweest, maar er wordt gewoon 5MB per dag aan dataplan gebruikt, terwijl ik aangemeld ben op mijn thuis-wi-fi. Dit gebeurt zowel in de normale stand als wanneer ik 'wi-fi always on' aanzet.

Ik vermoedde het al eerder... Elke keer zie ik een half knipperend wi-fi icoontje. Als ik dan naar mijn wi-fi-overzicht ga begint hij alles te laden en staat er 'connecting' en daarna 'connected' bij m'n eigen netwerk.

Vorige maand is er zo'n 100MB aan data gebruikt terwijl ik full-time wi-fi heb :? Wat is dit voor brakke shit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
Avalaxy schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:19:
Mijn vermoedens zijn nu bevestigd door DataSense... Windows Phone gebruikt gewoon elke keer mijn data plan terwijl ik de hele dag thuis ben en op Wi-Fi zit :S Ik ben een paar dagen alleen maar thuis geweest, maar er wordt gewoon 5MB per dag aan dataplan gebruikt, terwijl ik aangemeld ben op mijn thuis-wi-fi. Dit gebeurt zowel in de normale stand als wanneer ik 'wi-fi always on' aanzet.

Ik vermoedde het al eerder... Elke keer zie ik een half knipperend wi-fi icoontje. Als ik dan naar mijn wi-fi-overzicht ga begint hij alles te laden en staat er 'connecting' en daarna 'connected' bij m'n eigen netwerk.

Vorige maand is er zo'n 100MB aan data gebruikt terwijl ik full-time wi-fi heb :? Wat is dit voor brakke shit?!
Heb je wel aangevinkt dat Wi-Fi actief blijft als je telefoon vergrendeld is?
Ga hiervoor naar instellingen -> Wi-Fi -> geavanceerd en plaats een vinkje bij "Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm".

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Algurgazan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:59:
Nokia Care Online Repair vraagt twee keer vrij nadrukkelijk om een kassabon.. Maar ik heb vanmiddag Nokia gebeld, en de vriendelijke meneer aan de andere kant van de telefoon zei toch dat ik die niet nodig heb omdat ik nog garantie van Nokia zelf heb.. Dus ik ga hem maar gewoon opsturen, en dan zie ik wel wat er gebeurt..
Glorie! Mijn telefoon is terug.. Onder garantie omgeruild door Nokia voor een simlockvrije NL variant :)

En dat terwijl het om een simlockvrij gemaakte Ierse Meteor variant ging, waar ik ook nog eens zelf het glas+digitizer van vervangen had (wat te zien was aan de schroefjes enzo) en ik er geen bon van had..

Super service van Nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wietsee. schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:51:
[...]

Heb je wel aangevinkt dat Wi-Fi actief blijft als je telefoon vergrendeld is?
Ga hiervoor naar instellingen -> Wi-Fi -> geavanceerd en plaats een vinkje bij "Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm".
Even lezen:
Dit gebeurt zowel in de normale stand als wanneer ik 'wi-fi always on' aanzet.
Maar dan nog snap ik niet waarom de telefoon in godsnaam niet gewoon met wi-fi connect als hij data-dingen moet gaan doen en hij heeft de wi-fi zelf uitgeschakeld. Leuk als je telefoon op standby staat, je bent gewoon thuis en hij besluit background tasks maar lekker op je data plan uit te voeren :? 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 09-10-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caset
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 08:34
Aangezien dit een ervaringen topic is; hier is de mijne.

Ik had eerst een Lumia 800 maar die werd in Januari gepickpocked en ik kreeg er nog eens klop bovenop ook. Mijn ma werkt bij een verzekeringsfirma en door een speciale clausule in een of andere verzekering van ons komt de maatschappij tussen bij 'diefstal met geweld'. Ik was (ben) enthousiast en tevreden over windows phone en de look en bouwkwaliteit van Nokia. Dus heb ik gelijk maar de opvolger van de 800 gekozen, de 820 dus. Hoewel deze meer koste dan de 800 heeft de verzekeringsmaatschappij alles betaald. Ik moest zelfs geen franchise betalen omdat het de eerste keer was dat we beroep deden op die verzekering. Ik: heel blij!

Nu was ik 8 maanden verder en liet ik de 820 vallen. Gevolg: barst in digitizer maar niet in het AMOLED scherm. Even prijs gecheckt bij Nokia online portal wat me dit zou kosten. Kwam uit op iets van een €188-. Ik vond op ebay.de een verkoper waarbij de reviews positief waren over de digitizer die zij verkochten. Dus ik bestelde er ene voor iets van een €50-. De digitizers werden geadverteerd als zijnde origineel. Toen ik hem binnen kreeg en zelf verving bleek al dat iets niet goed zat. Het scherm was niet zwart meer maar donkergrijs. Mijn gok: er ontbreekt een coating. Ik merk ook dat het 'NOKIA' font iets anders is. Dus ik stuur een mail naar de verkoper waarbij ik mijn zorg uitdruk over het feit dat dit wss geen origineel scherm is. De mail terug is zeer vriendelijk waarbij ze uitleggen dat ze wat ik beschrijf nog nooit hebben meegemaakt en ze mij een nieuw opsturen. Indien het nog niet in orde is storten ze het aankoopbedrag + gemaakte verzendkosten terug. 2e scherm: terug hetzelfde probleem. Ik maak zelfs een video voor hen waar het verschil zichtbaar is. Ze verstaan dat dit niet is zoals het hoort en ik krijg mijn geld terug.

Dan toch maar via het Nokia online portal. Er zijn in het keuzemenu meerdere mogelijkheden die mijn probleem beschrijven. Ik klik eens een andere aan en nu kom ik uit op een bedrag van €44 (uit het hoofd). Gelijk maar een aanvraag ingediend. Kreeg instructies met daarbij een UPS label. UPS kwam de volgende dag al. Via het portal is te volgen waar je toestel zit. een kleine week later krijg ik een offerte van €77-. Ik ga akkoord en 4 dagen later heb ik mijn toestel terug. Ik zie direct dat het nu wel goed zit. Hoewel... Wanneer ik het toestel aanzet geeft het batterijsymbool aan dat het toestel aan het laden is terwijl de usb kabel geeneens aangesloten is. De lumia moet waarschijnlijk nog bekomen van zijn ingreep dus laat ik het voor wat het is. Wanneer ik echter bij instellingen kijk, blijft onder 'batterijbesparing' staan dat de batterij 100% geladen is. Opeens valt mijn toestel uit en wil het niet meer aan. Ik sluit het aan op de lader en het rode batterijsymbool verschijnt. Waneer de batterij eindelijk genoeg vol is om in het OS te booten staat terug onder 'batterijbesparing' dat de batterij 100% geladen is. Ik laat het toestel nog enkele uren in de lader maar wanneer ik het er terug vanaf haal valt hij na een kwartier terug uit. Dus:

Kijken op de factuur naar een e-mail adres. Ik moet mailen naar Bertelsmann waar Arvato (de herstelfirma) onderdeel van is gok ik. Vriendelijke meneer mailt me terug dat ik gratis een nieuw order mag plaatsen op het portal en ze het toestel terug gaan controleren.

De 820 terug anderhalve week kwijt. Het teruggestuurde toestel ziet er nieuwer uit dan hetgeen ik opgestuurd had. Krijg wel mijn originele batterij terug. Steek het er in: weer niks... Dan maar aan de lader: niks. Aan de lader een soft reset gedaan: toestel boot! Halverwege de setup: toestel valt uit en gaat daarna nooit meer aan. Terug mailen naar Bertelsmann: ze zullen er nog eens naar kijken en sturen me ondertussen een nieuw toestel op.

Ik krijg vandaag mijn nieuw toestel binnen. Doe de doos open en vind mijn nieuwe Lumia 820. Alleen zonder backcover en batterij... Ik mail terug. Ze geven aan dat ik het nieuwe toestel mag houden en dat de ontbrekende 'accessoires' nagestuurd gaan worden. Dus hopelijk heb ik ergens volgende week een nieuwe werkende telefoon. 7 weken voor een reparatie van een gsm.... Ondertussen maar mijn pa zijn 800 gebruikt met als wallpaper het gezicht van mijn ma.. Lokt wat reacties uit, laat ik je dat zeggen.

Ik vind dat de RMA service ook bij het toestel hoort daarmee dat ik dit hele verhaal hier ook post. Dit is niet bedoeld om bedrijven of individuen af te kraken of in slecht daglicht te stellen. Dit is gewoon mijn ervaring. Ik ben verder zeer tevreden over zowel de 820 als WP en kijk uit naar wat Amber brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jezus wat een gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
uiteindelijk netjes opgelost, maar soms vraag je je wel af, of ze het uitbesteden (niet negatief bedoeld naar de mensen die daar werken!) aan een sociale werkplaats.

Wie stuurt er nu een nieuw toestel naar iemand zonder batterij? Dan gaat er iets niet goed ergens lijkt me.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2024
Laatste tijd gezeur met email app (gekoppeld aan gmail). Synchroniseert tergend langzaam. En raak mailtjes kwijt, kan veel ook niet terugvinden als ik ze met de zoekfunctie zoek (dezelfde dag). Iemand anders ervaring mee/oplossingen?

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.DD op 13-10-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Zojuist GDR3 met succes geinstalleerd op mijn lumia 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
En? Geen woord en uitleg? :)

Ik meen dat dat pas komende weken ging verspreid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.DD schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:38:
Laatste tijd gezeur met email app (gekoppeld aan gmail). Synchroniseert tergend langzaam. En raak mailtjes kwijt, kan veel ook niet terugvinden als ik ze met de zoekfunctie zoek (dezelfde dag). Iemand anders ervaring mee/oplossingen?
Geen. Maar het simpelste advies is om van gmail naar outlook te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
MarkoVie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:57:
En? Geen woord en uitleg? :)

Ik meen dat dat pas komende weken ging verspreid worden?
De officiële update komt in de komende weken (GDR3 + Lumia bitter sweet shimmer). Maar als je Developer account hebt of een Appstudio account hebt of een Developer unlocked toestel hebt kun je nu al GDR3 installeren zonder Lumia bitter sweet shimmer

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devlam schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:58:
Zojuist GDR3 met succes geinstalleerd op mijn lumia 820.
Same here. Vanmorgen al even van auto-modus gebruik gemaakt.
Geen rare dingen meegemaakt. Werkt erg fijn op mijn Lumia 820.
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden