Toevallig heb ik van de week een setje van Skandia gekocht bij de Multimate. T5 t/m 10 (dus 6 totaal), voor 5,30 euro.justice strike schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:16:
[...]
(...)
Iemand enig idee waar ik goedkoop die torx schroevendraaiers kan vinden? wellicht dat ik ze kan lenen/overnemen van iemand?
nou... dan maar bestellen denk ik. ruk dat het gevallen is, maar een nieuwe telefoon lijkt me overbodig. Overigens iemand enig idee of de charging backcover nog ergens voor een zacht prijsje te halen is? misschien dat ik hem nog in het wit haal.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Nog een kleine tip: als je het scherm vervangen hebt: draai de torx schroefjes niet te strak. Zijn erg klein en breken vrij snel (bij mij tenminste
).
maar verder is het appeltje eitjje? Ik ga dan maar eens bestellen. Hopelijk komt het ook goed verpakt aan. 1 gebroken digitizer heb ik al.Jannibal23 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:26:
Nog een kleine tip: als je het scherm vervangen hebt: draai de torx schroefjes niet te strak. Zijn erg klein en breken vrij snel (bij mij tenminste).
Gisteravond is mijn lumia een luttele 30-40 cm gevallen op ZACHTE ondergrond, met beschermhoesje. Diagonale barst in lcd, nog halve cm scherm werkzaam! Bizar. Heb altijd het gevoel gehad dat ik eëen maandagversie heb gehad, maar dit bevestigd het helemaal. Gekocht bij studentmobiel. Iemand tips welke instantie eerst te contacteren? Verwacht niet minder dan nieuw toestel, wat een farce..
Appeltje-eitje, it is.justice strike schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:52:
[...]
maar verder is het appeltje eitjje? Ik ga dan maar eens bestellen. Hopelijk komt het ook goed verpakt aan. 1 gebroken digitizer heb ik al.
En hoe ga je bewijzen dat hij vanaf zo laag viel op een zachte grond? Misschien verzin je dit verhaal wel gewoon en liet je hem keihard op straat vallen.Mr.DD schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:05:
Gisteravond is mijn lumia een luttele 30-40 cm gevallen op ZACHTE ondergrond, met beschermhoesje. Diagonale barst in lcd, nog halve cm scherm werkzaam! Bizar. Heb altijd het gevoel gehad dat ik eëen maandagversie heb gehad, maar dit bevestigd het helemaal. Gekocht bij studentmobiel. Iemand tips welke instantie eerst te contacteren? Verwacht niet minder dan nieuw toestel, wat een farce..
Helemaal verhalen op garantie of verzekering gaat je niet lukken puur omdat je niet kunt bewijzen dat hij niet op een harde ondergrond is gevallen. Je kunt wel aanspraak maken op iemand anders zijn of haar verzekering. Iets afspreken met iemand (vader of moeder ofzo) dat zij doorgeven dat ze het toestel hebben laten vallen. Dan betaal je uiteindelijk maar de helft van de reparatiekosten zelf, de rest wordt door de verzekering afgehandeld.Mr.DD schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:05:
Dat heet fraude toch?SomerenV schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:49:
[...]
Helemaal verhalen op garantie of verzekering gaat je niet lukken puur omdat je niet kunt bewijzen dat hij niet op een harde ondergrond is gevallen. Je kunt wel aanspraak maken op iemand anders zijn of haar verzekering. Iets afspreken met iemand (vader of moeder ofzo) dat zij doorgeven dat ze het toestel hebben laten vallen. Dan betaal je uiteindelijk maar de helft van de reparatiekosten zelf, de rest wordt door de verzekering afgehandeld.
Valt te overwegen. Hij viel met de rug naar beneden. Scherm van binnen diagonale barst.
Anderen nog ervaringen/ideeën?
Frauderen met je verzekering is wel een van de domste dingen die je kunt doen.
Accepteren dat je zelf degene bent die hem heeft laten vallen en je verlies nemen? Soms heb je pech, soms zit het mee.
Wellicht heb ik, als arme student die spaart voor zijn aankopen en netjes met z'n elektronica omgaat, nog even de tijd en ruimte nodig om te accepteren dat een drie maanden oud toestel van 300 euro na een val van luttele centimeters, op de achterkant, op zachte ondergrond, met backcover, het hele scherm verwoest.Avalaxy schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:22:
Frauderen met je verzekering is wel een van de domste dingen die je kunt doen.
[...]
Accepteren dat je zelf degene bent die hem heeft laten vallen en je verlies nemen? Soms heb je pech, soms zit het mee.
En met verdere ervaringen doel ik op reparatie. Waar te laten doen etc, of iemand ook ervaring heeft met dergelijke schade en reparatie. Vanzelfsprekend zo snel en goedkoop mogelijk. Bvd!
Juh soms.Insert12 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:29:
Vaag vandaag, opeens kan ik geen gesprekken meer aannemen. Het beeld omhoog schuiven lukt niet meer. Iemand hier nog meer last van?
even scherm uit en weer aan kan je de gesprekken weer aannemen ;-)
Verwijderd
GDR2 laat lang op zich wachten. Ik heb een unbranded 820 met de NL CV firmware. Zal toch niet heel lang meer duren?
ik moet een digitizer kopen. Goedkoop zijn ze in de UK (30 euro) Volgens mij met gratis verzendkosten.Mr.DD schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:05:
gewoon op amazon.co.uk eventjes kijken
Uit de beschrijving van Mr. DD maak ik op dat zijn LCD kapot is. Is ook prima te vervangen, maar wel stukje duurder dan glas/digitizer vervangen.justice strike schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:09:
[...]
ik moet een digitizer kopen. Goedkoop zijn ze in de UK (30 euro) Volgens mij met gratis verzendkosten.
gewoon op amazon.co.uk eventjes kijken
Klopt. Is er een bedrijf die jullie aanraden voor reparatie? gmsrepareren.nl die me wordt aangeraden/gebruikt door Studentmobiel.nl heeft niet echt de beste reviews..Jannibal23 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:12:
[...]
Uit de beschrijving van Mr. DD maak ik op dat zijn LCD kapot is. Is ook prima te vervangen, maar wel stukje duurder dan glas/digitizer vervangen.

Via Nokia zelf afhandelen? Daar is iedereen volgens mij wel tevreden over.Mr.DD schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:42:
[...]
Klopt. Is er een bedrijf die jullie aanraden voor reparatie? gmsrepareren.nl die me wordt aangeraden/gebruikt door Studentmobiel.nl heeft niet echt de beste reviews..
Ok! Alleen gaven die een prijskaartje van 120 euro toen ik een paar dingen invulde online. kan dat kloppen?SomerenV schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:10:
[...]
Via Nokia zelf afhandelen? Daar is iedereen volgens mij wel tevreden over.
Ja, zou goed kunnen kloppen. Ik was zelf iets meer dan 200 euro kwijt voor een nieuw scherm voor m'n 920. Dus 120 euro valt dan nog wel meeMr.DD schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:00:
[...]
Ok! Alleen gaven die een prijskaartje van 120 euro toen ik een paar dingen invulde online. kan dat kloppen?
Iemand enig idee wanneer de providers in nederland de Data Sense gaan ondersteunen.. Ik kan helemaal niet meer zien hoeveel MB ik verbruikt heb.. Tevens heeft Telfort zelfs geen window app om dit te bekijken.
Kan iemand uitleggen waarom Branded versies van GRD2/Amber dichterbij beschikbaar zijn dan de CV variant? Doet me bijna spijt hebben van flashen
FYI: De Belgische CV kan sinds vandaag via Nokia Software Updater for Retail geupdate worden. Dit is dan wel een volledig schone installatie. De OTA update is nog niet live.
ik heb ondertussen wel de nokia smart cam uit de store kunnen downloaden
echter bij het opstarten is het: sorry maar deze app werkt niet met deze versie van uw windows phone.
echter bij het opstarten is het: sorry maar deze app werkt niet met deze versie van uw windows phone.
control alt oeps deleted
Voor zover ik heb kunnen zien zijn zowel KPN (met dochters) als T-Mobile voorzien van Datasense. Vodafone weet ik niet, maar ik vermoed eigenlijk van wel. Dus vrijwel elke NL-provider nu dus. Óf het moet komen door de rom die erop staat, maar dan zou je door die laatst gelekte rom ook van Datasense gebruik kunnen maken. Ik verwacht echter dat dit ook voor de normale roms zal gelden die je OTA krijgt.Stronkie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:09:
Iemand enig idee wanneer de providers in nederland de Data Sense gaan ondersteunen.. Ik kan helemaal niet meer zien hoeveel MB ik verbruikt heb.. Tevens heeft Telfort zelfs geen window app om dit te bekijken.
[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 16-08-2013 15:01 ]
gisteravond GDR2/Amber geflashed op mn Lumia 820
http://forums.wpcentral.c...-amber-download-link.html
Het is wel een duitse unbranded rom.
Alvast mijn excuus voor de slechte kwaliteit van de foto's

Data sense ook werkend onder Hi/KPN
http://forums.wpcentral.c...-amber-download-link.html
Het is wel een duitse unbranded rom.
Alvast mijn excuus voor de slechte kwaliteit van de foto's

Data sense ook werkend onder Hi/KPN

[ Voor 66% gewijzigd door JaapN op 18-08-2013 17:00 . Reden: Verkeerde link :S ]
Verwijderd
Heb vandaag via de nieuwe nokia updater amber geflasht op mijn 820 het meeste werkt zoals
Flip to silence
Radio
dubble tap
data sense
maar heb geen bel+sms filter iemand een oplossing???
Flip to silence
Radio
dubble tap
data sense
Verwijderd
Amber levert de API's in Windows Phone. Vervolgens heb je een app nodig om van die API's gebruik te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:01:
http://www.windowsphone.c...0f-47da-92f3-fc517345a3c0
Voor meer info: http://pocketloud.com/201...s-running-on-gdr2-update/
Zojuist mijn unbranded 820 naar Amber geupdate via Nokia Software Update for Retail. Ging redelijk smooth (+/- 10 min) en na de reboot hoefde ik alleen m'n start screen maar te configureren, de rest was zoals voorheen.
@JaapN die methode van update werkte niet voor mij, kreeg telkens een package error.
@JaapN die methode van update werkte niet voor mij, kreeg telkens een package error.
[ Voor 16% gewijzigd door Regenbui op 17-08-2013 17:45 ]
Oh sorry dat was de verkeerde link (voor de Lumia 920)Regenbui schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:43:
Hier de goeie link: http://forums.wpcentral.c...-amber-download-link.html
[ Voor 18% gewijzigd door JaapN op 18-08-2013 16:59 ]
Ik heb de Amber update ook geflasht en nu vraag ik me af hoe ik die klok op het scherm in kan stellen. Weet iemand dat?
Edit: Ik heb trouwens een Vodafone branded 820 en Datasense is gewoon beschikbaar
Edit: Ik heb trouwens een Vodafone branded 820 en Datasense is gewoon beschikbaar
[ Voor 26% gewijzigd door Insert12 op 18-08-2013 20:57 ]
als je "Glance" bedoelt Die vind je bij "Scherm+Aanraken" en dan "Glimp"Insert12 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:56:
Ik heb de Amber update ook geflasht en nu vraag ik me af hoe ik die klok op het scherm in kan stellen. Weet iemand dat?
Ah, vandaar dat ik het niet kon vinden, dat is het enige mapje in de instellingen dat niet geopend kan worden. Waarom weet ik alleen niet. Hij opent gewoon weer het overzicht dat je krijgt als je naar instellingen gaat.JaapN schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:52:
[...]
als je "Glance" bedoelt Die vind je bij "Scherm+Aanraken" en dan "Glimp"
Ik heb een C(ountry) V(ariant) NL van de 820 en ging er vanuit dat vandaag GDR2 vrijgegeven zou worden. Wat schetst echter mijn verbazing, hij staat niet meer op 'Coming Soon' maar op 'Waiting for approval'. Hij lijkt dus juist verder van release te zijn dan voorheen en vraag me af wie hem dan moet approven???

wat ik heb begrepen, moeten de 3 grote providers alle 3 goedkeuring geven, waarna de CV vrijgegeven wordt.
Maar flash je niet meer zelf?
Kan dat de app nog ge-updated moet worden en dat het dan wel werkt.Insert12 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:57:
[...]
Ah, vandaar dat ik het niet kon vinden, dat is het enige mapje in de instellingen dat niet geopend kan worden. Waarom weet ik alleen niet. Hij opent gewoon weer het overzicht dat je krijgt als je naar instellingen gaat.
[ Voor 59% gewijzigd door ozzynator op 19-08-2013 11:51 ]
zeker, zeker
Ik heb weinig zin om alles opnieuw te installeren, progress in savegames en dergelijke te verliezen dus ga deze keer gewoon voor OTAozzynator schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:49:
wat ik heb begrepen, moeten de 3 grote providers alle 3 goedkeuring geven, waarna de CV vrijgegeven wordt.
na het vervangen van de digitizer, doet die het goed.... maar echter de luidspreker voor het oor werkt niet... iemand enig idee of dat een moeilijk op te lossen probleem is? ik schat in dat de contactjes niet goed zijn, ik ga vanavond nog even alles open maken om het na te kijken, maar suggesties hoor ik graag.
Ze hebben net de statussen gewijzigd http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/ de Duitse Lumia 820 (Country Variant) staat nu op Coming Soon. Ik denk voor degenen die een Duits toestel hebben dat die nog een paar dagen geduld moeten hebben.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Kijk eens bij de Nederlandse... Daar staat nu ook coming soon 
Lumia 820 Country variant 1232.5957.1308.0003 Coming soon
Lumia 820 KPN 1232.5957.1308.0003 Coming soon
Lumia 820 T-Mobile 1232.5957.1308.0005 Coming soon
Lumia 820 Vodafone 3047.0000.1328.3007 Available
dat stond die een uur geleden volgens mij nog niet en bij de Duitse wel. Met een beetje geluk komt de update aan het einde van de week uit.Avalaxy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:06:
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Ik weet nu zeker dat ik een Belgisch toestel heb, want ik heb code 1232.5957.1308.0002 zien staan in mijn telefoon, en volgens de lijst is dat een "Country variant" uit België.
Zijn er nadelen aan deze versie ten opzichte van een NL versie?
Zijn er nadelen aan deze versie ten opzichte van een NL versie?
Het lijkt wel alsof het energieverbruik ook nog wat is verbeterd met de Amber update. Na ruim 9 uur licht gebruik staat m'n accu nog op 88%. Verbruik wanneer de telefoon standby is, is nihil.
Oh ironie, ik heb bij GDR1 de CV NL geflasht omdat de update voor Vodafone maar niet wilde komen, nu heeft juist die gdr2 als eersteAvalaxy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:06:
Hoe gaat het eigenlijk met de Powercell accu gebruikers? Nog steeds betere prestaties dan met de originele?Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:58:
[...]
Bizar he! Ik ben versteld hoeveel beter de powercell accu is in vergelijking met de Nokia batterij. To good to be true zou je zeggen.. Toch gebruik ik hem al een week met hele goede accu prestaties!
[ Voor 29% gewijzigd door Tomba op 19-08-2013 22:31 ]
Dit dus..Tomba schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:30:
[...]
Oh ironie, ik heb bij GDR1 de CV NL geflasht omdat de update voor Vodafone maar niet wilde komen, nu heeft juist die gdr2 als eerste
Ervaar ik ook, schrok er van dat ik 36 zonder opladen kon, volgens mij is het 3g verbruik drastisch minder geworden.Insert12 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:08:
Het lijkt wel alsof het energieverbruik ook nog wat is verbeterd met de Amber update. Na ruim 9 uur licht gebruik staat m'n accu nog op 88%. Verbruik wanneer de telefoon standby is, is nihil.
zeker, zeker
Waarschijnlijk heb je de microfoon omgekeerd teruggeplaatst. Het is een magneet die je ook 180 graden kan draaien, dan werkt het waarschijnlijk wel.justice strike schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:47:
[...]
na het vervangen van de digitizer, doet die het goed.... maar echter de luidspreker voor het oor werkt niet... iemand enig idee of dat een moeilijk op te lossen probleem is? ik schat in dat de contactjes niet goed zijn, ik ga vanavond nog even alles open maken om het na te kijken, maar suggesties hoor ik graag.
Na mijn toestel 3 keer opgestuurd te hebben voor schuivend beeld heb ik vandaag kunnen testen met meerdere nieuwe toestellen. Ook deze toestellen hebben dit probleem.
Daarom wil ik verzoeken of iemand kan testen of anderen hier ook last van hebben. Het probleem is dat bij grafisch intensievere handelingen het scherm enkele pixels van de rechterkant naar de linkerkant van het toestel schuiven over de volledige breedte. Het duidelijkst is dit voor mij zichtbaar bij het spel carcasonne, maar heb het ook bij bijvoorbeeld rummiclub, nos en greedcity om maar wat voorbeelden te noemen.
Als iemand dit voor mij kan proberen met Carcasonne zou super zijn. Wanneer je het toestel een kwart slag naar links draait zie ik tijdens het spelen willekeurig het beeld enkele pixels van boven baar beneden schuiven en uit zich dan in een grijze balk bovenin. Dit kan dan zijn over het volledige scherm of een deel hiervan.
Daarom wil ik verzoeken of iemand kan testen of anderen hier ook last van hebben. Het probleem is dat bij grafisch intensievere handelingen het scherm enkele pixels van de rechterkant naar de linkerkant van het toestel schuiven over de volledige breedte. Het duidelijkst is dit voor mij zichtbaar bij het spel carcasonne, maar heb het ook bij bijvoorbeeld rummiclub, nos en greedcity om maar wat voorbeelden te noemen.
Als iemand dit voor mij kan proberen met Carcasonne zou super zijn. Wanneer je het toestel een kwart slag naar links draait zie ik tijdens het spelen willekeurig het beeld enkele pixels van boven baar beneden schuiven en uit zich dan in een grijze balk bovenin. Dit kan dan zijn over het volledige scherm of een deel hiervan.
Via Nokia Care laten repareren. Maandag teruggekregen. Kostte €76.77, viel me mee.Bart40 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:46:
Toestel uit mijn handen laten vallen, plat op zijn scherm. Glas gebroken
LCD gelukkig nog wel heel. Maar hij reageert niet meer op scherm-aanraking. Weet iemand:
- hoeveel dit gaat kosten en waar ik 'me goedkoop kan laten maken
- hoe ik toch nog een backup kan maken, aangezien hij niet meer op scherm-aanraking reageert
Gisteren meteen de Amber update kunnen installeren. Ik ben weer happy
Even snel de probeerversie geprobeerd, maar merk niets aan het scherm. Mss omdat deze beperkt is en het zich pas later openbaart, dat weet ik dan natuurlijk niet.JvdHoudt schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:43:
zeker, zeker
Gisteravond heeft m'n vriendin de Amber Update op haar branded Vodafone ontvangen.
Bedankt voor het proberen.ozzynator schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:14:
[...]
Even snel de probeerversie geprobeerd, maar merk niets aan het scherm. Mss omdat deze beperkt is en het zich pas later openbaart, dat weet ik dan natuurlijk niet.
Wel vreemd aangezien ik bij meerdere (ook nieuwe) toestellen hetzelfde probleem heb.
op dit moment heb ik een unbranded duitse versie. Maar ik begrijp dat er al een internationale amber update is? Ik wist in de eerste instantie niet dat het mogelijk was om een andere versie te flashen. Ik dacht dat dat afgeschermd was
Volgens mij zitten er op een paar mee geinstalleerde apps geen verschil tussen de landenversies. Dus is de BRD versie hetzelfde als de NL, maar bijvoorbeeld hotels.de app (of zoiets) en Bild.de zal niet meekomen met NL versie, terwijl die standaard wel in de BRD versie gebakken zitten.justice strike schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:53:
op dit moment heb ik een unbranded duitse versie. Maar ik begrijp dat er al een internationale amber update is? Ik wist in de eerste instantie niet dat het mogelijk was om een andere versie te flashen. Ik dacht dat dat afgeschermd was
zeker, zeker
Is het eigenlijk mogelijk om notificaties te tonen op het glance scherm? Of is het alleen beperkt tot de klok en de batterij en 'trillen' icoontjes?
Tot nu toe is dat nog beperkt. Maar het zou me niet verbazen als Nokia dit in de toekomst uit gaat breiden, mits de hardware dit toelaat.pduin schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:06:
Is het eigenlijk mogelijk om notificaties te tonen op het glance scherm? Of is het alleen beperkt tot de klok en de batterij en 'trillen' icoontjes?
Inmiddels is de update ook vrijgegeven voor de T-Mobile en KPN branded versie, alleen de country variant is nog 'Coming Soon'.....
Koop ik speciaal een CV zodat ik niet provider-afhankelijk ben met updates....Tomba schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:09:
Inmiddels is de update ook vrijgegeven voor de T-Mobile en KPN branded versie, alleen de country variant is nog 'Coming Soon'.....
Inderdaad, wordt op dit moment bij mij geinstalleerdBlackShadow schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:23:
BE Country Variant is available...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Hier ook, toch blij dat ik een Belgisch model heb. 
Wel spannend, zo lang die twee tandwieltjes in beeld...
Hij is klaar, paar keer opnieuw opgestart en nu kijken wat er veranderd is...
De voorbeeldfoto's zijn in ieder geval weer terug (had ik verwijderd) en het lockscreen heeft een ander plaatje.
M'n eigen foto's staan er gelukkig nog op. Verder nog maar eens kijken wat er nieuw is...
Wel spannend, zo lang die twee tandwieltjes in beeld...
Hij is klaar, paar keer opnieuw opgestart en nu kijken wat er veranderd is...
De voorbeeldfoto's zijn in ieder geval weer terug (had ik verwijderd) en het lockscreen heeft een ander plaatje.
M'n eigen foto's staan er gelukkig nog op. Verder nog maar eens kijken wat er nieuw is...
[ Voor 56% gewijzigd door BounceMeister op 22-08-2013 23:22 . Reden: klaar... ]
Hoe weet ik welk land ik heb? Ik heb firmware versie 1232.5957.1308.0002 (developer device van microsoft). Ik dacht dat dat NL country variant was, maar kennelijk niet want die versie matcht niet. Nog geen update helaas
duh, als je een developer device hebt, komt hij uit de vs van a vandaan, dan heb je geen country variant, maar de dev variant.
zeker, zeker
Nokia heeft een speciale website (die al paar keer in dit topic is genoemd...) waar je kunt opzoeken of je update al beschikbaar is of niet, dus daar kun je opzoeken of ie available, coming soon of waiting for approval is.Avalaxy schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:41:
Hoe weet ik welk land ik heb? Ik heb firmware versie 1232.5957.1308.0002 (developer device van microsoft). Ik dacht dat dat NL country variant was, maar kennelijk niet want die versie matcht niet. Nog geen update helaas
NL CV helaas nog altijd Coming Soon
Ik neem aan dat 'Waiting For Approval' beter is dan 'Coming Soon'.
(Nog) steeds niks op mijn Lumia 820 developer device. Wat ik heel erg vreemd vind. Ik als developer krijg de update (zo lijkt het) als laatst. Erg handig als je je apps kan testen als iedereen de update al heeft <_>.
(Nog) steeds niks op mijn Lumia 820 developer device. Wat ik heel erg vreemd vind. Ik als developer krijg de update (zo lijkt het) als laatst. Erg handig als je je apps kan testen als iedereen de update al heeft <_>.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Nope...Niels9001 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:10:
Ik neem aan dat 'Waiting For Approval' beter is dan 'Coming Soon'.
Waiting for approval = undergoing final testing with country or operator to achieve approval.
Coming soon = approved, in final pre-release checks.
Klopt, ik heb ook een Microsoft Dev Device met firmware (1232.5957.1308.0002). Staat alleen niet onder Nederland, wel op 14 andere plekken en bij de meesten 'Coming Soon'.Avalaxy schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:41:
M'n manufacturer naam is 'RM-825_eu_euro1_375'.
Beetje balen, want ik heb geen idee welke ik nou in de gaten moet houden
[ Voor 4% gewijzigd door Niels9001 op 23-08-2013 09:56 ]
Doe eens een wilde gok, van wie heb je hem te leen?Niels9001 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:55:
Waar komen deze devices vandaan?
zeker, zeker
Maandag is m'n mobiel opgehaald voor reparatie door de UPS, gister aangekomen in Duitsland alwaar hij gerepareerd gaat worden. Gisteravond offerte van 134 euro. Hadden 88 afgesproken (BEL Nokia, NIET via site doen). Ik ze bellen (je krijgt dhr. Wesdijk aan de lijn), blijkbaar spookofferte met niet functionerende linkjes en pdf-jes die Nokia je stuurt. Bedrag klopte wel, terwijl alleen LCD gerepareerd moest worden, zo zag hij ook aan de foto's in zijn systeem. Dus nu weer teruggezet naar reparatie voor 88 euro.
Dus, mocht je een keer Nokia nodig hebben voor reparatie. Hou ze in de gaten. Snel zijn ze wel, maar hun systeem is belabberd.
edit: Arg, krijg net mail dat er LCD glas in scherm terecht is gekozen waardoor ik alsnog 134 euro zou moeten betalen voor reparatie. Oftewel 50% dagwaarde.
edit 2: Paar onderhandelingen later nieuwe backcover én batterij uit kunnen slepen. Oftewel een 'als nieuw' toestel.
Dus, mocht je een keer Nokia nodig hebben voor reparatie. Hou ze in de gaten. Snel zijn ze wel, maar hun systeem is belabberd.
edit: Arg, krijg net mail dat er LCD glas in scherm terecht is gekozen waardoor ik alsnog 134 euro zou moeten betalen voor reparatie. Oftewel 50% dagwaarde.

edit 2: Paar onderhandelingen later nieuwe backcover én batterij uit kunnen slepen. Oftewel een 'als nieuw' toestel.
[ Voor 18% gewijzigd door Mr.DD op 23-08-2013 12:50 ]
wie heeft overigens de charging cover in het wit? kan iemand mij vertellen of dit een matte wit is of een glanzende (mat wil ik wel, maar glanzend laat ik links liggen)
Ik heb de witte charging cover, en hij is redelijk mat. Wireless chargen werkt trouwens prima, heb een lader besteld in China voor €20 en die doet het prima.justice strike schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:30:
wie heeft overigens de charging cover in het wit? kan iemand mij vertellen of dit een matte wit is of een glanzende (mat wil ik wel, maar glanzend laat ik links liggen)
Ik heb 'm niet te leen.. Maar gekregen van Microsoft Nederland. Mijn vraag ging meer of dit dus 'Nederlandse' toestellen zijn of buitenlandse.ozzynator schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:55:
[...]
Doe eens een wilde gok, van wie heb je hem te leen?
Zojuist met Nokia NL geFacebook-ed.. Mijn IMEI nummer doorgegeven en dit was de reply:
Niet heel verrassend / veelzeggend. Maar de update is er in ieder geval welHoi Niels,
De update voor jouw developer device staat gereed op onze servers en zal binnenkort beschikbaar komen via OTA.
Wanneer exact kunnen we je niet aangeven daar de update gefaseerd beschikbaar zal komen.
je hebt hem neem ik aan verkregen met een app-actie, dan heb je hem te leen, lees maar eens goed de voorwaarden.
Niet dat het iets uitmaakt verder overigens, ik neem aan dat ze hem niet terug vorderen. Maar zover ik begreep, komen die via MSFT NL vanuit de VS van A. Zal niet land specifieke software opstaan denk ik.
Niet dat het iets uitmaakt verder overigens, ik neem aan dat ze hem niet terug vorderen. Maar zover ik begreep, komen die via MSFT NL vanuit de VS van A. Zal niet land specifieke software opstaan denk ik.
zeker, zeker
Snap ik, maar mijn variant staat niet bij NL... Wel bij heel veel andere landen. Ik weet dus niet op welke ik moet letten.Tomba schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:49:
[...]
Nokia heeft een speciale website (die al paar keer in dit topic is genoemd...) waar je kunt opzoeken of je update al beschikbaar is of niet, dus daar kun je opzoeken of ie available, coming soon of waiting for approval is.
NL CV helaas nog altijd Coming Soon
Maar zoals Niels zegt, wel raar. Mij is verteld dat je op een developer device eerder updates krijgt dan de rest van de mensen. Dat is (iig nu) dus helemaal niet zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 23-08-2013 13:43 ]
Nee, niet dat ik weet. Zou dan héél slecht gecommuniceerd moeten zijn. Bij de eerste developer acties kreeg je een toestel van te voren. Bij de laatste 2 acties moest je eerst apps maken (Windows / Windows Phone) en daarna kreeg je pas het toestel.ozzynator schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:32:
je hebt hem neem ik aan verkregen met een app-actie, dan heb je hem te leen, lees maar eens goed de voorwaarden.
Vreemd inderdaad dat developers de update niet eerst krijgen. Hopelijk introduceert Microsoft een BETA programma voor developer voor Windows Phone 8.1. Net als wat Apple nu doet.
Na de update draait het scherm van de browser niet meer naar landscape. Ik kan de instelling niet vinden. Help?!
edit: hij roteert nergens meer...?
edit paar dagen later:
uit- en aanzetten verhielp het probleem.
edit: hij roteert nergens meer...?
edit paar dagen later:
uit- en aanzetten verhielp het probleem.
[ Voor 32% gewijzigd door BounceMeister op 28-08-2013 10:58 ]
Maak me even blij met een dooie mus zeg... De CV NL is er nog altijd niet. Staat nu al 4 dagen op 'Coming Soon'Martinspire schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:12:
Ik zie op de Nokia site nu staan dat de firmware updates voor de 820 nu beschikbaar zijn. Nu is mn moeder zojuist weggegaan dus kan niet testen of ie daar voor t-mobile te verkrijgen is, maar ik denk van wel. Ofwel: laat het updaten beginnen
Nee klopt, maar de branded versies dus wel.Tomba schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:27:
[...]
Maak me even blij met een dooie mus zeg... De CV NL is er nog altijd niet. Staat nu al 4 dagen op 'Coming Soon'
Zag zojuist ook dat de telefoon van mn moeder dus een unbranded versie is die direct via T-Mobile (de site) was verzonden. Ze zullen dan blijkbaar wat later de branded versies hebben uitgegeven denk ik

Ik heb hier net een witte 920 geupdate naar 8.0.10328.78 (nonbranded) en heeft datasense er opstaan.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Even wat belangrijke punten vetgedrukt gemaakt, om een lang verhaal snel leesbaar te maken.
Nou, ik ben niet blij met deze GDR2/Amber update. De eerste spontane reset heb ik al gehad en mobiel internet werkt niet. Ik kan ook geen APN meer toevoegen. Ik heb vodafone.
Verder blijft de browser nog steeds af en toe hangen bij het laden van een pagina. Door de browser te sluiten en openen doet hij het meestal wel weer.
Het begint meer en meer op Android te lijken zo...
Edit1, dan maar een factory reset... Ik had gehoopt dat dat wij WP8 niet nodig was. Ik hoop dat het dan wel werkt.
Edit2, reset is klaar, hij is de GDR2/Amber update ook kwijt. De telefoon is bijgewerkt staat er, wat gaat er nu weer fout... Pfff!

Edit3: Blijkt dat de GDR2 update er nog wel op staat (denk ik?), maar dat alle apps die geupdate waren, weer de oude versie zijn geworden, waardoor hij dus niet nog een keer update en het toch lijkt of GDR2 weg is.
Ik ben nu alle apps er handmatig op aan het zetten, met dank aan de info van Tomba.
Toch heb ik het gevoel nu een halfgare installatie te hebben en zou graag een handmatige en volledige flash doen. Of is alles compleet als ik al die apps geupdate heb?
Alleen dan probleem 26:[url="http://www.softpedia.com/progDownload/Nokia-Software-Updater-Download-141287.html"]Nokia Software Updater[/url] blijft hangen tijdens de installatie (stap 5/6) (idee van deze site). Na een kwartier ofzo start het programma toch op. Ik sluit de telefoon aan, maar hij ziet hem niet. Windows ziet hem wel, want ik kan gewoon bestanden kopiëren...
Als iemand tips heeft hoor ik dat graag!
Even een vraag, is "revisienummer firmware 3047.0000.1328.3004" voor mijn Belgische Lumia 820 de juiste laatste versie? Dat is het nummer wat in de lijst staat, maar ik weet niet of dat het nummer is van de oude of de nieuwe versie.
Nou, ik ben niet blij met deze GDR2/Amber update. De eerste spontane reset heb ik al gehad en mobiel internet werkt niet. Ik kan ook geen APN meer toevoegen. Ik heb vodafone.
Verder blijft de browser nog steeds af en toe hangen bij het laden van een pagina. Door de browser te sluiten en openen doet hij het meestal wel weer.
Edit1, dan maar een factory reset... Ik had gehoopt dat dat wij WP8 niet nodig was. Ik hoop dat het dan wel werkt.
Edit2, reset is klaar, hij is de GDR2/Amber update ook kwijt. De telefoon is bijgewerkt staat er, wat gaat er nu weer fout... Pfff!

Edit3: Blijkt dat de GDR2 update er nog wel op staat (denk ik?), maar dat alle apps die geupdate waren, weer de oude versie zijn geworden, waardoor hij dus niet nog een keer update en het toch lijkt of GDR2 weg is.
Ik ben nu alle apps er handmatig op aan het zetten, met dank aan de info van Tomba.
Toch heb ik het gevoel nu een halfgare installatie te hebben en zou graag een handmatige en volledige flash doen. Of is alles compleet als ik al die apps geupdate heb?
Alleen dan probleem 26:[url="http://www.softpedia.com/progDownload/Nokia-Software-Updater-Download-141287.html"]Nokia Software Updater[/url] blijft hangen tijdens de installatie (stap 5/6) (idee van deze site). Na een kwartier ofzo start het programma toch op. Ik sluit de telefoon aan, maar hij ziet hem niet. Windows ziet hem wel, want ik kan gewoon bestanden kopiëren...
Even een vraag, is "revisienummer firmware 3047.0000.1328.3004" voor mijn Belgische Lumia 820 de juiste laatste versie? Dat is het nummer wat in de lijst staat, maar ik weet niet of dat het nummer is van de oude of de nieuwe versie.
[ Voor 111% gewijzigd door BounceMeister op 25-08-2013 09:32 . Reden: urgh! verhaal is veel aangepast... ]
Even een hele andere vraag dan een over de updates. De L820 heeft geen Gorilla Glass maar hoe krasbestendig is het scherm? Is het aan te raden om er een screenprotector op te zetten?
Ik heb er bij aanschaf gelijk eentje opgeplakt. Ervaring heeft geleerd dat het achteraf niet meer zo goed gaat als geijk out of the box. Nog niet eens zozeer voor de kassen, maar vooral voor huidvet/oorsmeer/kindervingers.mvds schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:07:
Even een hele andere vraag dan een over de updates. De L820 heeft geen Gorilla Glass maar hoe krasbestendig is het scherm? Is het aan te raden om er een screenprotector op te zetten?
Ben ook niet zo overtuigd van dat Gorilla gebeuren trouwens, je leest overal ook over krassen op 920 schermen en dergeklijke.
zeker, zeker
Hier idem al lukt het later kleven best goed als het glas goed wordt ontvet.ozzynator schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:37:
[...]
Ik heb er bij aanschaf gelijk eentje opgeplakt. Ervaring heeft geleerd dat het achteraf niet meer zo goed gaat als geijk out of the box. Nog niet eens zozeer voor de kassen, maar vooral voor huidvet/oorsmeer/kindervingers.
Ben ook niet zo overtuigd van dat Gorilla gebeuren trouwens, je leest overal ook over krassen op 920 schermen en dergeklijke.
Ervaring leert ook dat je best direct een kwalitatieve erop kleeft en geen chinese brol.
Met kortingcoupons zijn de meeste dure wel vrij goedkoop te bemachtigen.
[ Voor 4% gewijzigd door BlackShadow op 26-08-2013 11:40 ]
Goddomme, nog altijd geen CV NL update. What is the hold up Nokia??? Ik zal het wel niet snappen, maar zou verwachten dat de CV NL als eerste geüpdate werd en niet een tijd nadat alle branded versies zijn geweestMartinspire schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:54:
[...]
Nee klopt, maar de branded versies dus wel.
Zag zojuist ook dat de telefoon van mn moeder dus een unbranded versie is die direct via T-Mobile (de site) was verzonden. Ze zullen dan blijkbaar wat later de branded versies hebben uitgegeven denk ik(we waren er namelijk snel bij, al was mijn 920 wel weer branded)
Bij een herinstallatie zet ie altijd de originele apps terug. Dat kunnen dus inderdaad oude versies zijn (al vind ik het wel raar dat die niet bij de nieuwe installatie staan. Maar als je een dagje wacht krijg je alle updates weer.BounceMeister schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:04:
Even wat belangrijke punten vetgedrukt gemaakt, om een lang verhaal snel leesbaar te maken.
Edit2, reset is klaar, hij is de GDR2/Amber update ook kwijt. De telefoon is bijgewerkt staat er, wat gaat er nu weer fout... Pfff!![]()
![]()
Wat je wel kunt doen is SysApp Pusher downloaden. Daar kun je ze ook allemaal mee downloaden (gezien die Lumia Pusher niet meer te krijgen is). Voor de overige 820 eigenaren is dat overigens ook wel aan te raden om even te checken
Verder is die firmware wel de laatste versie. De laatste 4 cijfers kunnen soms nog wel wat afwijken, maar dat is verder geen probleem. De oude versie had iets met 1232.5957.1308.XXXX. Wacht hier zelf nog op de Country Variant, maar hoop dat die deze week wel gaat komen. Snap niet waarom die vertraagd is.
En welke zijn dan aan te raden? En hoe kom ik aan coupons?BlackShadow schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:39:
[...]
Hier idem al lukt het later kleven best goed als het glas goed wordt ontvet.
Ervaring leert ook dat je best direct een kwalitatieve erop kleeft en geen chinese brol.
Met kortingcoupons zijn de meeste dure wel vrij goedkoop te bemachtigen.
Ik heb eentje van Xtreme Guard met een 70% coupon waardoor het op ongeveer 4 euro kwam incl verzending.mvds schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:32:
[...]
En welke zijn dan aan te raden? En hoe kom ik aan coupons?
Daarvoor had ik een invisibleSHIELD op mijn iPhone, zijn ook veel coupons voor te vinden.
Hoort eigenlijk hier thuis.
[ Voor 21% gewijzigd door BlackShadow op 26-08-2013 12:52 ]
En welke van de twee zou jij aanraden? En klopt dat ie daar eigenlijk thuis hoort, maar dat topic is al maanden dood.BlackShadow schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:49:
[...]
Ik heb eentje van Xtreme Guard met een 70% coupon waardoor het op ongeveer 4 euro kwam incl verzending.
Daarvoor had ik een invisibleSHIELD op mijn iPhone, zijn ook veel coupons voor te vinden.
Hmm, XtremeGuard is alleen te bestellen in de VS en ik heb geen zin om 2 weken op mijn screenprotector te moeten wachten. invisibleshield kan je ook in NL bestellen, maar daar zijn geen codes voor te vinden, gaat lekker dan. €20 voor een screenprotector vind ik nogal wat...
[ Voor 29% gewijzigd door mvds op 26-08-2013 13:56 ]
Ik vind ze beiden quasi evenwaardig, misschien licht voordeel voor InvisibleShield, maar zou er nooit 20 euro voor betalenmvds schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:52:
[...]
En welke van de twee zou jij aanraden? En klopt dat ie daar eigenlijk thuis hoort, maar dat topic is al maanden dood.
Hmm, XtremeGuard is alleen te bestellen in de VS en ik heb geen zin om 2 weken op mijn screenprotector te moeten wachten. invisibleshield kan je ook in NL bestellen, maar daar zijn geen codes voor te vinden, gaat lekker dan. €20 voor een screenprotector vind ik nogal wat...

Het voordeel van XtremeGuard is dat ze in een gewone envelop versturen en het heeft bij mij geen 2 weken geduurd dacht ik, ze verzenden ook meteen na bestelling.
Ik heb gewoon die van het huismerk van de Mediamarkt erop zitten, prijs zat rond de 12€ per 2 stuks. Zit er nu sinds eind december op en hoeft er voorlopig niet af. Denk dat ik eerder een nieuwe telefoon heb.
[ Voor 7% gewijzigd door ozzynator op 26-08-2013 14:12 ]
zeker, zeker
Bij mij ook. Vooral, hoe gek het ook klinkt, blij met de radio.DMN schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:19:
De CV NL is beschikbaar. Ik krijg hem net OTA binnen.
NokiaNL stuurde me dit over mijn dev device (adhv mn IMEI):
De update is staat klaar en zal binnenkort beschikbaar komen voor je EU Dev.device. Wanneer precies kunnen we helaas niet aangeven.
Niet echt krasbestendig. Ik heb er al een flink aantal krassen op zitten, terwijl ik hem sinds eind januari heb en hem niet anders gebruik dan m'n oude HTC Desire. Die heeft het twee jaar overleefd zonder hoesje en daar zitten nog geen krassen op.mvds schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:07:
Klopt, bij mij ook al een aantal flinke krassen binnen de eerste maanden. Terwijl mijn HTC Incredible S na 2 jaar nog nauwelijks diepe krassen had. Ik had er achteraf toch beter een screen protector op kunnen doen.Insert12 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:18:
[...]
Niet echt krasbestendig. Ik heb er al een flink aantal krassen op zitten, terwijl ik hem sinds eind januari heb en hem niet anders gebruik dan m'n oude HTC Desire. Die heeft het twee jaar overleefd zonder hoesje en daar zitten nog geen krassen op.
GDR2 is dus net geïnstalleerd en werkt prima. Alleen alle foto's in het album "opgeslagen foto's" staan daar nu dubbel in. Hebben meer mensen daar last van en is dit eenvoudig op te lossen?
Freude am Fahren
Heel coolDMN schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:19:
De CV NL is beschikbaar. Ik krijg hem net OTA binnen.
Wel 2 opmerkingen; zorg dat je minimaal 1GB vrij hebt (geen sinecure...) anders mislukt de update en hou er rekening mee, dat je je telefoon 15 minuten helemaal niet kunt gebruiken en dat je daarna nog moet wachten op de migratie na installatie. Ben vooral blij met Glance en DataSense BTW. Wat is jullie favo nieuwe ding?
DataSense!Tomba schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:48:
[...]
Heel coolBij mij staat ie er inmiddels ook op!
Wel 2 opmerkingen; zorg dat je minimaal 1GB vrij hebt (geen sinecure...) anders mislukt de update en hou er rekening mee, dat je je telefoon 15 minuten helemaal niet kunt gebruiken en dat je daarna nog moet wachten op de migratie na installatie. Ben vooral blij met Glance en DataSense BTW. Wat is jullie favo nieuwe ding?
Heb het glance-scherm is ook wel leuk maar zolang deze geen lockscreen notificaties toont heeft het weinig toegevoegde waarde. Ook lijkt de batterij een stuk minder snel leeg te lopen
Glance en het verbeterde batterij gebruik.
zeker, zeker
Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden