Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maakt het nog uit uit welk land de telefoom komt? Dit ivm updates etc.
De goedkoopste shops uit de PW importeren vaak zelf namelijk.

Update:
Ik heb er vanmiddag een gehaald voor 267 euro. Zat een NL en FR handleiding bij. Dus wellicht een benelux of belgisch model?
De back cover is matzwart en heeft Qi wireless charging. Ik dacht dat dat bij de 820 niet standaard was?

[ Voor 47% gewijzigd door BounceMeister op 19-07-2013 19:31 . Reden: ik heb er ook een!!!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misjavs
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10-2024
misjavs schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:52:
Ik heb twee domme vragen:

Doet deze sd het in de Lumia 820?: pricewatch: Samsung microSDHC 32GB Class 10
Heeft iemand een goede shop om een andere Shell te kopen? Ik heb gekeken via Ebay en dealextreme.com, maar deze zijn vrij prijzig (25+ euro's) doordat er wireless charging inzit (waar ik geen behoefte aan heb).

Ik heb net de 820 binnen. Ik moet zeggen dat er meer is verandert dan ik had gedacht (ik kom van de Omnia 7). Ook de Nokia apps zijn helemaal top. Heel blij mee dus! :)
Ik heb deze gekocht: pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I

Doet het prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:07
Driek schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:07:
hebben er meer mensen last van dat als ze een foto maken deze meerdere keren in de foto-app staat maar slechts fysiek maar 1 keer op de SD kaart.
Ik heb nu dus als ik bijv 5 fotos maak, 15 fotos in de camera-album, en als ik dus door de fotos scroll krijg ik 5 keer dezelfde te zien.
Jup.

Lees er veel meer verhalen op internet.

http://forums.wpcentral.c...duplicating-pictures.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2dehands een 820 +DT-900 draadloze lader gekocht. Toestel heeft een probleem met de simkaartlezer, maar is nog onder garantie, dus nu even opsturen, en dan heb ik hieraan voor €140 een hele mooie vervangen voor m'n witte Lumia 900.

Eerste indrukken zijn in ieder geval al zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
BounceMeister schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 00:34:
Maakt het nog uit uit welk land de telefoom komt? Dit ivm updates etc.
De goedkoopste shops uit de PW importeren vaak zelf namelijk.

Update:
Ik heb er vanmiddag een gehaald voor 267 euro. Zat een NL en FR handleiding bij. Dus wellicht een benelux of belgisch model?
De back cover is matzwart en heeft Qi wireless charging. Ik dacht dat dat bij de 820 niet standaard was?
Bij sommige kleuren is het niet standaard, bij de matte kleuren geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Ik heb vanmiddag ook mijn nieuwe powercell accu in m'n Lumia gestopt. Rond half 5 was hij volledig opgelopen en heb ik hem uit het stopcontact gehaald. Op dit moment (12 uur) geeft mn batterij-indicator nog steeds aan dat de accu vol is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Avalaxy schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 00:07:
Ik heb vanmiddag ook mijn nieuwe powercell accu in m'n Lumia gestopt. Rond half 5 was hij volledig opgelopen en heb ik hem uit het stopcontact gehaald. Op dit moment (12 uur) geeft mn batterij-indicator nog steeds aan dat de accu vol is :P
Dan ga ik sterk overwegen om ook zo'n ding te kopen :P

Iemand anders hier heeft ook zo'n accu gekocht toch? Hoe lang doe je nu met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hoe lang ik er mee doe weet ik nog niet, ik heb hem net. Maar iemand anders hier heeft hem ook, zoek even op power cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Levering: donderdag 25 juli. Dan maar niet, want dan vertrek ik al richting de Zwarte Cross en daar zou ik hem mee heen willen nemen. Nu doe ik overigens ook al zo'n 40 uur met één acculading.

Nu komen ik en vrienden het weekend wel door met de Anker Astro 3E hopelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tot zo ver nog zeer tevreden over de powercell accu. Gisteren rond half 5 uit het stopcontact gehad, vandaag rond half 3 is de accu nog zo'n 60% vol. Dat heb ik nog nooit meegemaakt met een smartphone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 14:20:
Tot zo ver nog zeer tevreden over de powercell accu. Gisteren rond half 5 uit het stopcontact gehad, vandaag rond half 3 is de accu nog zo'n 60% vol. Dat heb ik nog nooit meegemaakt met een smartphone :P
Bizar he! Ik ben versteld hoeveel beter de powercell accu is in vergelijking met de Nokia batterij. To good to be true zou je zeggen.. Toch gebruik ik hem al een week met hele goede accu prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Meer dan 24 uur later zit ie pas net op 50% _/-\o_ :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Dat is die batterij die een pagina terug op ebay verkocht werd? Moet ik me ook eens gaan aanschaffen zo lijkt me :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:36
Avalaxy schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:11:
Meer dan 24 uur later zit ie pas net op 50% _/-\o_ :)F
Wat is je gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:45
Even om verwarring te voorkomen, de batterij heet POLARCELL, niet powercell. Je kan 'm via ebay kopen, maar ik had m via amazon.de gekocht. Hier: http://www.amazon.de/Pola...-1&keywords=polarcell+820
Wordt gewoon verzonden naar NL. Ik heb de batterij nu bijna twee weken en ben zeer tevreden eigenlijk. Telefoon gaat duidelijk langer mee. Ik kom van mijn werk nu zonder de batterij in spaarstand, waar dit eerst standaard was als ik m niet op zou laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Sinds enkele dagen heb ik een Lumia 820, al een paar keer heb ik gemerkt dat het toestel reboot en na opstarten PIN code vraagt. Hierover heb ik verschillende (meestal oudere) topics op internet gevonden waar oa wordt gesproken over bepaalde apps die de reboot zouden veroorzaken.
Ook wordt vermeld dat de batterij los kan zitten, dit is inderdaad het geval, maar telkens als ik gemerkt heb dat de lumia gereboot is, lag het toestel plat op tafel, lijkt me dus sterk dat ik het nog nooit heb gemerkt als hij "in beweging" was.

Ik heb alle updates binnen gehaald die er zijn, maar merk bvb dat "Opslag controleren" in het instellingen menu er bij mij nog steeds niet staat.

revisienummer firmware: 1232.5957.1308.0001
hardware: 1.0.0.0
Het is een Duits unbranded toestel (mocht dat verschil kunnen maken).

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door BlackShadow op 26-07-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
Die pincode hoort bij je simkaart. Je hebt waarschijnlijk een nieuwe?
Om die uit te zetten:
Instellingen->Toepassingen (dat is de swipe naar rechts)->Telefoon->Simbeveiliging (onderaan even de schakelaar overhalen)

De reboot snap ik ook niet. Opslag controleren zou onderaan moeten staan na "extra's en informatie" en Nokia-account. De batterij kan los lijken te zitten zonder cover, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Verder zou je een nieuwe installatie kunnen proberen, maar ik vraag me af of het dan over is. Misschien handig om even te kijken welke achtergrondtaken (Instellingen->Toepassingen (swipe naar rechts)->Achtergrondtaken) je precies aan hebt staan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Martinspire schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:00:
Die pincode hoort bij je simkaart. Je hebt waarschijnlijk een nieuwe?
Om die uit te zetten:
Instellingen->Toepassingen (dat is de swipe naar rechts)->Telefoon->Simbeveiliging (onderaan even de schakelaar overhalen)

De reboot snap ik ook niet. Opslag controleren zou onderaan moeten staan na "extra's en informatie" en Nokia-account. De batterij kan los lijken te zitten zonder cover, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Verder zou je een nieuwe installatie kunnen proberen, maar ik vraag me af of het dan over is. Misschien handig om even te kijken welke achtergrondtaken (Instellingen->Toepassingen (swipe naar rechts)->Achtergrondtaken) je precies aan hebt staan.
Vermelding van de PIN code is omdat ik weet dat hij dan weer gereboot is.
Ik kom van een iPhone en als die soms een respring ofzo deed, werd er geen pin gevraagd (dus geen echte reboot).
Bij de Lumia zie ik hem helemaal rebooten, eerst Nokia logo en Windows Phone logo.

Achtergrondtaken:
Battery
Evernote
HERE Drive+
WhatsApp
Facebook

[ Voor 4% gewijzigd door BlackShadow op 26-07-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:12
En weer back online. Telefoon laten vallen met een kapotte digitizer en dito glas als gevolg. Vrij eenvoudig te vervangen met instructievideo van youtube. Blij dat het allemaal weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
BlackShadow schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:14:
[...]

Vermelding van de PIN code is omdat ik weet dat hij dan weer gereboot is.
Ik kom van een iPhone en als die soms een respring ofzo deed, werd er geen pin gevraagd (dus geen echte reboot).
Bij de Lumia zie ik hem helemaal rebooten, eerst Nokia logo en Windows Phone logo.

Achtergrondtaken:
Battery
Evernote
HERE Drive+
WhatsApp
Facebook
Maar dan heb je sowieso een pincode voor het unlocken van je telefoon ingesteld zeker?

Het zou me niet verbazen als Battery voor je reboot zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Martinspire schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:26:
[...]

Maar dan heb je sowieso een pincode voor het unlocken van je telefoon ingesteld zeker?

Het zou me niet verbazen als Battery voor je reboot zorgt.
De telefoon reboot random om een nog onbekende reden ;)
Ik merk (bvb 's ochtends) dat hij gereboot is aangezien het scherm voor PIN code er staat, heeft niets te maken met PIN voor unlock.

Er zijn meldingen op internet van bepaalde apps die spontane reboots zouden opleveren en de batterij die vrij losjes zit, maar niets concreet.
Daarom mijn vraag: heeft er hier iemand hetzelfde probleem ervaren en eventueel opgelost?
Volgens mij gaat het om een software probleem.

Een vreemde bijkomstigheid is dat ik "Opslag controleren" na alle updates ook mis...

Update:
"Opslag controleren" is zonet met een update binnen gekomen.

Update 2:
Gisteren enkele papiertjes tussen de batterij en het deksel gelegd en tot in de laatste 24h is hij nog niet gereboot. Hopelijk is het hiermee dan ook opgelost.

Update 3:
Tot vandaag geen reboots meer gehad.

Het lijkt opgelost, maar vind het toch enorm spijtig dat ik aan een high-end toestel moet liggen knutselen...

[ Voor 21% gewijzigd door BlackShadow op 29-07-2013 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Iemand een tip voor het gebruik van de camera? Soms duurt het ruim een seconde voordat hij een foto maakt. Soms maakt hij hem wel gelijk. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik heb nu al een tijdje een Lumia 820, maar kan niet begrijpen waarom het zo moeilijk is om goed functionerende SD-card support te leveren.
Ten eerste: had ik nog altijd duplicaten van elk nummer. Ten tweede heb ik een vermoeden dat de extreme batterydrain die sommige users hier ook soms ervaren te maken heeft met de geheugenkaart, aangezien ik elke keer na een wissel van een kaartje ik een discharge-rate van rond de 20-30%/u heb (nu dus ook). Ten derde heb ik nu dus een nieuw kaartje erin, hij vraagt netjes of hij alle foto's/muziek op die kaart moet opslaan, en dat wil ik graag. Vervolgens neem ik een foto, en kan ik die nergens terug vinden op de telefoon. De camera/foto-app vind em niet. Hetzelfde geldt voor de kaarten: hij zou dat via de Lumia Storagecheck op de SD-card moeten opslaan, maar dat doet ie niet. Vervolgens heb ik via de verkenner wat muziek in het Muziek mapje gezet op de kaart, en die wordt ook niet gevonden door zowel de Nokia als de WP music app. Het gekke is dat ik via de verkenner wel gewoon die foto's kan vinden en eraf kan halen...Ik heb een Kingston 16gb class 4 kaartje erin zitten (http://www.paradigit.nl/p.../sdc4_16gber/default.aspx). Het lijkt erop alsof ie er wel naartoe kan schrijven maar er niet vanaf kan lezen om de een of andere gare reden...
Zou de nieuwe aangekondigde update uitkomst kunnen bieden? Iemand ideeën die me kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
BounceMeister schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:41:
Iemand een tip voor het gebruik van de camera? Soms duurt het ruim een seconde voordat hij een foto maakt. Soms maakt hij hem wel gelijk. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat er mis gaat.
Is je flits dan toevallig aan het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
De flits is toch alleen een LED, die direct gevoed wordt door de batterij (dus zonder condensator die opgeladen moet worden). Ik had niet echt het idee dat de LED tijdens "flitsen" feller is dan continu branden (zoals bijvoorbeeld met een zaklamp-app).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:07:
[...]

Is je flits dan toevallig aan het opladen?
Ik heb hetzelfde probleem, de flits hoeft niet op te laden en start vrijwel onmiddellijk.
De delay zit tussen het volledig indrukken van de cameraknop en het effectief nemen van de foto, met of zonder flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 23:05
eswa schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:43:
Ik heb nu al een tijdje een Lumia 820, maar kan niet begrijpen waarom het zo moeilijk is om goed functionerende SD-card support te leveren.
Hetzelfde geldt voor de kaarten: hij zou dat via de Lumia Storagecheck op de SD-card moeten opslaan, maar dat doet ie niet.
Waar kan je aangeven dat kaarten op de SD opgeslagen moeten worden?
Ik kan dat namelijk nergens vinden..

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Driek schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:59:
[...]

Waar kan je aangeven dat kaarten op de SD opgeslagen moeten worden?
Ik kan dat namelijk nergens vinden..
Moest je je kaart dan niet verwijderen en bij de herinstallatie kreeg je dan de vraag of het op SD-kaart gezet moest worden?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 15:32
PaT schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Moest je je kaart dan niet verwijderen en bij de herinstallatie kreeg je dan de vraag of het op SD-kaart gezet moest worden?
Die optie zit in de App Lumia Storage Check.
eswa schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:43:
Ten tweede heb ik een vermoeden dat de extreme batterydrain die sommige users hier ook soms ervaren te maken heeft met de geheugenkaart, aangezien ik elke keer na een wissel van een kaartje ik een discharge-rate van rond de 20-30%/u heb (nu dus ook).
Dit lijkt mij logisch. Heb het nog niet getest op m'n 820, maar bij andere toestellen is het vaak zo dat vanaf het moment dat je een SD kaartje toevoegt het hele kaartje "gecrawld" wordt op zoek naar nieuwe bestanden, die eventueel geïndexeerd moeten worden in je muziekspeler/fotoalbum,... Vanzelfsprekend vraagt dat wel even wat processorkracht. Eens dit indexeren gedaan is zou dit zich wel terug moeten stabiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
PaT schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Net alles verwijderd, maar bij herdownloaden krijg ik niet de vraag waar de kaarten naartoe moeten.

Bedoel je met deze app:

> instellingen > opslag controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Driek schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:48:
[...]

Net alles verwijderd, maar bij herdownloaden krijg ik niet de vraag waar de kaarten naartoe moeten.

Bedoel je met deze app:

> instellingen > opslag controleren?
Ja, maar het is mogelijk dat je de Beta versie nodig hebt die je hier kan vinden: http://www.windowsphone.c...c2-4f19-8161-67149e44214c

Kan het zelf even niet testen aangezien m'n 820 nog bij de reparatiedienst ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
FORZAM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:59:
[...]

Ja, maar het is mogelijk dat je de Beta versie nodig hebt die je hier kan vinden: http://www.windowsphone.c...c2-4f19-8161-67149e44214c

Kan het zelf even niet testen aangezien m'n 820 nog bij de reparatiedienst ligt.
nee, heb al een tijdje de echte versie, zal zo nog eens gaan pielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Driek schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:01:
[...]

nee, heb al een tijdje de echte versie, zal zo nog eens gaan pielen...
Ja, maar het kan zomaar zijn dat je net de Beta-versie nodig hebt. Ik weet dat de optie om maps op SD te plaatsen niet in de originele versie van de App zat, maar in een latere Beta versie.
Misschien is de "echte versie" die je met een update gekregen hebt wel de originele betaversie die bugvrij bevonden werdt, en heb je om de kaarten te verplaatsen wel degelijk een recentere beta nodig.

In ieder geval, in dit filmpje kan je zie hoer het in z'n werk zou moeten gaan:

http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=ztdA5ggNFxg

Let erop: Dit geldt enkel voor kaarten die je vanaf dan downloadt. Heb je er nu dus al op je interne geheugen staan, dan moet je ze dus na het aanpassen van de instelling verwijderen en opnieuw downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door FORZAM op 30-07-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Over dat filmpje... Ik kan geen app vinden die Lumia Storage Check heet. Via instellingen kom ik wel bij een app die er hetzelfde uitziet. (opslag controleren o.i.d.). Ik kan daar alleen de opslag niet wijzigen, alleen kaarten wissen en downloaden.
Het leek me wel mooi, hoewel ik alleen de NL kaart heb en dat minder dan 200 MB is.
(ik heb liever app naar sd).

Het is wel een mooi begin. Hopen dat er snel meer volgt.

[ Voor 7% gewijzigd door BounceMeister op 30-07-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
BounceMeister schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:27:
Over dat filmpje... Ik kan geen app vinden die Lumia Storage Check heet. Via instellingen kom ik wel bij een app die er hetzelfde uitziet. (opslag controleren o.i.d.). Ik kan daar alleen de opslag niet wijzigen, alleen kaarten wissen en downloaden.
Het leek me wel mooi, hoewel ik alleen de NL kaart heb en dat minder dan 200 MB is.
(ik heb liever app naar sd).

Het is wel een mooi begin. Hopen dat er snel meer volgt.
Zelfde verhaal bij mij. Het programma heb ik niet, zit wel in een andere versie in de instellingen verstopt, maar daar kan ik alleen nieuw kaarten downloaden of verwijderen.
Niet het type opslag wijzigen.

Hopelijk komt dit zo snel mogelijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Driek schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:43:
[...]

Zelfde verhaal bij mij. Het programma heb ik niet, zit wel in een andere versie in de instellingen verstopt, maar daar kan ik alleen nieuw kaarten downloaden of verwijderen.
Niet het type opslag wijzigen.

Hopelijk komt dit zo snel mogelijk terug.
Lumia Storage Check downloaden en dan hiero:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/txsVdVnXh9vkVYtSPL0ERB2Q/full.png
Op wijzigen klikken.
(wel eerst alle kaarten verwijderen, anders staan ze er dubbel op :))

[ Voor 56% gewijzigd door Tomba op 30-07-2013 12:49 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Gatver, heb een diepe kras van 3cm op mijn scherm, omdat een leukerd zijn sleutels op tafel gooide zonder te kijken :(

Ik veronderstel dat ik hier niet veel aan kan doen?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MarkoVie schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:17:
Gatver, heb een diepe kras van 3cm op mijn scherm, omdat een leukerd zijn sleutels op tafel gooide zonder te kijken :(

Ik veronderstel dat ik hier niet veel aan kan doen?
Tuurlijk wel, claimen op de WA polis van die leukerd! (zelf iets doen wordt lastig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Tomba schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:48:
[...]

Lumia Storage Check downloaden en dan hiero:
[afbeelding]
Op wijzigen klikken.
(wel eerst alle kaarten verwijderen, anders staan ze er dubbel op :))
Super, zonder die link krijg je die app dus niet gevonden.

Ga nu kijken of ik mijn SD kaart vol kan krijgen :)
Werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Maar kent iemand mijn probleem met de sdkaart? Het lijkt alsof mijn kaart Write-only is (en de telefoon em dus niet kan lezen, maar wel ernaar toe kan schrijven).
De kaartenoptie zit idd in die beta versie van de storage app, waarbij ik mij (gratis) moest aanmelden bij Nokia Beta Labs om em te kunnen vinden/downloaden.
Was toch wel tevreden over de batterij: zonder dataverbinding afgelopen weekend in Gent op elk terrasje geprobeerd te Wifi'en en veel genavigeerd, 's ochtends van de stekker getrokken en tijdens het avondeten toch nog 85% over. Wat vreet 3g dan stroom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:20
3g ? in het centrum van Gent ? Waarom gebruik je dan geen 4G ? (of je moet bij een provider zitten die dat niet voorziet)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
In Gent had ik em juist uitstaan omdat voor een Hollander het betrekkelijk duur is om in het buitenland te internetten over 3/4G. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eswa schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:34:
Maar kent iemand mijn probleem met de sdkaart? Het lijkt alsof mijn kaart Write-only is (en de telefoon em dus niet kan lezen, maar wel ernaar toe kan schrijven).
Niet herkenbaar. Krijg je wel een melding na plaatsen sd kaart dat Windows Phone hem ziet en vraagt waar je foto's ed wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:18:
[...]

Niet herkenbaar. Krijg je wel een melding na plaatsen sd kaart dat Windows Phone hem ziet en vraagt waar je foto's ed wil zetten?
Ja die krijg ik wel, en dan vraag ik om ze op de kaart te laten zetten en vervolgens kan ik ze alleen via de pc lezen...Gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:25
Hier supertevreden (en net aangemaakte) gebruiker van een 820.

Weinig/geen vastlopers gehad (Behalve op een gegeven moment door Mehdoh; die eraf, probleem opgelost)

Enige ontevredenheid; traagheid Vodafone met uitbrengen 1308update..

Voordat ik hier verdrer over door ga: flashen van toestellen: mag dat hier besproken worden? Moet ik dan elders zijn? Lees al tijdje mee, maar verder behoorlijk onervaren Tweaker-gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koepert schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:28:
Hier supertevreden (en net aangemaakte) gebruiker van een 820.

Weinig/geen vastlopers gehad (Behalve op een gegeven moment door Mehdoh; die eraf, probleem opgelost)

Enige ontevredenheid; traagheid Vodafone met uitbrengen 1308update..

Voordat ik hier verdrer over door ga: flashen van toestellen: mag dat hier besproken worden? Moet ik dan elders zijn? Lees al tijdje mee, maar verder behoorlijk onervaren Tweaker-gebruiker.
Ik heb een tijdje terug mijn 820 geflashed, heb hier ook beschreven hoe:
Turn up the Sun schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:48:
Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen mijn Lumia 820 geflashed naar 1308. Mijn toestel is van oorsprong een Duits Vodafone toestel. Ik heb nog geen problemen ondervonden met betrekking tot connectiviteit, dit lijkt zich dus te beperken tot AT&T klanten. Verder is mijn accu 20 uur meegegaan met normaal gebruik, internetten en geregeld Whatsappen.

Ik heb het volledig via Nokia Care Suite gedaan. Er wordt wel aangegeven dat er een firmware wordt geflashed met een andere product code. Dit is verder geen probleem.

Let op sluit je toestel nog NIET aan!

1. Open Nokia Care Suite
2. Open Product Support Tool For Store
3. Klik File>Open Product
4. Selecteer RM-825 (Nokia Lumia 820)> Open
5. Klik links onderin op Programming>Recovery
6. Klik Find Online (nu ga je firmwares zoeken)
7. Vind RM-825_CV_NL_VAR268220_13080_001_Black_v3_Default (dit is de Nederlandse Generic Firmware)
8. Click Download
9. Daarna selecteer je de gedownloaden firmware en klik op start
10. Sluit nu je Lumia aan op je PC en volg de stappen op het scherm.

Klaar! Je hebt nu de laatste update (1308) en de generieke Nederlandse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:42:
[...]

[...]
Top! Helemaal overheen gelezen!

Ga k maar eens moed verzamelen dat ook daadwerkelijk te doen..
Heb nog bitter weinig nadelen kunnen ontdekken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
[...]

[...]
Het is nu alleen niet meer mogelijk om het via die manier te doen zonder de firmware te hebben. Je hebt tegenwoordig een username en password nodig.

Je kan ze hier nog downloaden, geen idee of het de juiste is. Op xda forum kan je ook nog kijken voor info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
vali schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:13:
[...]

Het is nu alleen niet meer mogelijk om het via die manier te doen zonder de firmware te hebben. Je hebt tegenwoordig een username en password nodig.

Je kan ze hier nog downloaden, geen idee of het de juiste is. Op xda forum kan je ook nog kijken voor info
Kan de bronpagina even niet vinden maar daar had ik al een userconfig bestandje voor gevonden die dit omzeild..

Deze pagina: Tutorial gedeelte met plaatjes

[ Voor 11% gewijzigd door Koepert op 01-08-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukesuppereend
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09-2024
Mijn pa heeft een probleem met z'n 820. Bij de eerste keer aansluiten op de PC werd de telefoon wel herkend en gaat de drivers downloaden en instaleren, en daarna is het gedaan met het feest der herkenning. Pas als je de SD-kaart uit het toestel haalt en reboot ziet de pc de telefoon weer. Iemand enig idee waar dit vandaan komt. We hebben het op een windows 7 en een windows 8 laptop geprobeerd. Op beide is dat windows phone desktop-programmatje geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kun je een ander kabeltje proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:02
BounceMeister schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:41:
Wat probeer je op de foto te zetten? Bij weinig licht/contrast heeft de camera wat meer moeite met focussen.
Probeer buiten in het zonnetje eens een lekker contrastrijk onderwerp op de foto te zetten. Dan zul je er geen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Koepert schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:19:
[...]

Kan de bronpagina even niet vinden maar daar had ik al een userconfig bestandje voor gevonden die dit omzeild..

Deze pagina: Tutorial gedeelte met plaatjes
lol ? Wist niet dat dit kon, weer wat geleerd :P Anyway ik ga niet meer flashen met de nokia tools. Vorige keer was door piekspanning mijn telefoon ook dood geflashed en moest ik een weekje wachten op een nieuwe (al was het daarvoor genoeg keren wel goed gegaan). Vind mijn l920 prima draaien :)

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 01-08-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukesuppereend
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09-2024
Avalaxy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:30:
Kun je een ander kabeltje proberen?
't kabeltje is het probleem niet, want hij doet het wel als de SD-kaart ontkoppeld is. Maar juist op de SD kaart staan de foto's die we willen syncen ;-) Maar thnx voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Even een domme vraag: Tijdens flashen, laat je SDkaart zitten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:15
domme vragen bestaan niet, iets niet vragen en het dan verneuken, da's pas dom.

Maar voor de zekerheid gewoon eruit halen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het Pools, maar in ieder geval met wat kunnen verwachten:
http://wmpoweruser.com/no...umia-820-demoed-on-video/
En meer info hier http://www.wpcentral.com/...0-lumia-820-nokia-servers
.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
eerste berichten van update ontvangers komen los! zie ook
http://discussions.nokia....ust-5th-2013/td-p/2029914

link werkt niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door ozzynator op 06-08-2013 08:47 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Perfecte timing. Normaal ligt er zodadelijk thuis een pakketje met een Duitse 820 te wachten.
Die moest sowieso toch geflasht worden, dus dat kan nu dus indeens met GDR2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hier nog niks. Terwijl ik een developer device heb, ik zou dus een van de eersten moeten zijn die hem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46

TF

bla bla

wat is het grote voordeel va nde gdr2 update? Kan er niet echt achter komen wat er nieuw is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als het goed is ondersteunt die dat Caldav geneuzel waardoor je weer gewoon je gmail kunt syncen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de link hierboven ;)

Windows Phone 10327 (GDR2) is a minor OS update that brings
FM radio
some enhancements to Xbox Music
WAV file playback for voicemail,
Caldav (omdat Google zonodig het superieure ActiveSync voor consumenten moet blokkeren. Persoonlijk boeie, want ik gebruik toch het inmiddels betere Outlook.com en Exchange zakelijk)
fixed Other storage,
and other minor bug fixes

Specifiek Nokia:
The new Glance screen,
Flip to silence,
DataSense
Lumia Color Profile and
an improved camera experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
FORZAM schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:49:
Perfecte timing. Normaal ligt er zodadelijk thuis een pakketje met een Duitse 820 te wachten.
Die moest sowieso toch geflasht worden, dus dat kan nu dus indeens met GDR2 :).
Ik heb ook een duits toestel ontvangen (echter achteraf pas gemerkt dat deze zonder wireless charging cover was), waarom zou je deze flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackShadow schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:00:
[...]

Ik heb ook een duits toestel ontvangen (echter achteraf pas gemerkt dat deze zonder wireless charging cover was), waarom zou je deze flashen?
Het gaat hier over een tweedehands toestel, en bij m'n Lumia 900 die ook van daar kwam stond er Vodafone branding op. Ik verwacht me bij deze ook aan zoiets.

In ieder geval, m'n optimisme was misplaats. GLS-koerier wilde vandaag wat vroeger naar huis, dus heeft hij netjes in het systeem ingegeven dat er niemand thuis was (Was steeds iemand thuis) en dat hij dus netjes een berichtje nagelaten heeft wat de nu te volgen stappen zijn. (Niet dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:12:
[...]

Het gaat hier over een tweedehands toestel, en bij m'n Lumia 900 die ook van daar kwam stond er Vodafone branding op. Ik verwacht me bij deze ook aan zoiets.

In ieder geval, m'n optimisme was misplaats. GLS-koerier wilde vandaag wat vroeger naar huis, dus heeft hij netjes in het systeem ingegeven dat er niemand thuis was (Was steeds iemand thuis) en dat hij dus netjes een berichtje nagelaten heeft wat de nu te volgen stappen zijn. (Niet dus).
Ik herken je ergernissen.. Zelf weleens meegemaakt dat een koeriers mijn pakketje bij mijn huis afleverde, terwijl ik hem de dag ervoor bij de PostNL had gebracht voor RMA naar Azerty.

Blijkbaar stuur je altijd de doos naar de afzender toe.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 05-08-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Bij mij flikkerden ze hem gewoon in de regen op de vuilnisbak in de winter. Om tien uur 's avonds kwam de vriendin van m'n broer langs, toevallig via de achterdeur. Die zag hem liggen, anders had ie daar de hele nacht gelegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels GDR2+Amber draaien. Terugzetten van Backup ging ook helemaal goed.
Ik hoefde zelf bijna niets te doen.
In GDR2+Amber zitten leuke extra's inclusief Glance=cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:16:
Heb je een OTA gehad of handmatig geflasht? En welke versie heb je? Op mijn unbranded NL heb ik iig nog geen OTA klaarstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Indien handmatig geflashed, kan je aangeven welke procedure je gebruikt hebt?
Tomba schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:02:
[...]

Heb je een OTA gehad of handmatig geflasht? En welke versie heb je? Op mijn unbranded NL heb ik iig nog geen OTA klaarstaan :)
Ik vermoed handmatig aangezien hij zijn backup heeft teruggeplaatst.
Hier op een Duits unbranded toestel ook nog geen OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Heb jij nu data sence ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Toestel uit mijn handen laten vallen, plat op zijn scherm. Glas gebroken :-(
LCD gelukkig nog wel heel. Maar hij reageert niet meer op scherm-aanraking. Weet iemand:
- hoeveel dit gaat kosten en waar ik 'me goedkoop kan laten maken
- hoe ik toch nog een backup kan maken, aangezien hij niet meer op scherm-aanraking reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:55
Zelf heb ik mijn scherm laten vervangen bij Arvato (Nokia servicecenter): https://www.arvato-suppor...7ce7148bfa0d237ad55063f5e

Heeft mij 134 EUR gekost. Was mooi en snel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

BlackShadow schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:38:
[...]

Indien handmatig geflashed, kan je aangeven welke procedure je gebruikt hebt?

[...]

Ik vermoed handmatig aangezien hij zijn backup heeft teruggeplaatst.
Hier op een Duits unbranded toestel ook nog geen OTA.
Ik heb zelf de vorige update handmatig moeten flashen, omdat de Vodafone NL branded maar geen update kreeg dus heb tot op heden geen OTA gehad ;) (maw wist niet of er dan ook een backup gemaakt werd die teruggezet werd zeg maar) Vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Avalaxy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:23:
Hier nog niks. Terwijl ik een developer device heb, ik zou dus een van de eersten moeten zijn die hem krijgt.
Idem hier. Heb ook een Dev Device, maar een update check mocht niet baten helaas :'(

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Xesxen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:32:
[...]

Idem hier. Heb ook een Dev Device, maar een update check mocht niet baten helaas :'(
Alle Amber firmwares zijn door Nokia dan ook offline gehaald. Voor een OTA update zul je dus nog even moeten wachten. Ik ben nu een flash aan het wagen naar een Franse firmware die nog op het net rondzwerft.

Edit: Gelukt, Glance en Data sense zijn al up and running :)

[ Voor 7% gewijzigd door FORZAM op 06-08-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
eswa schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:34:
Heb je dit inmiddels opgelost?
Heb nu zelfde probleem, foto maken lukt, terug kijken niet, via explorer wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

Heb jij nu data sence ??
Yep, heb nu Data Sense. FWIW met een sim van KPN zakelijk.

Het leuke van deze update is ook dat er zoveel kleine dingetjes zijn veranderd en daardoor geen aandacht krijgen, dat het net goodies worden :)
Wat mij betreft een hele mooie update. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:14:
[...]

Heb je dit inmiddels opgelost?
Heb nu zelfde probleem, foto maken lukt, terug kijken niet, via explorer wel :(
Zal wel een bagger SD kaart zijn. Waarschijnlijk met hoge doorvoer maar lage access time. Heb er hier ook zo een al werkt hij op zich wel, maar een is een wereld van verschil met een andere SD kaart.
Goed te merken met foto's maken. Zeer snel als foto opslaan 'naar intern geheugen' staat, maar traag als foto opslaan 'naar SD kaart' staat. Een foto maken duurt met die SD kaart een paar seconden ipv bijna instant. Die SD kaart (Class 10, 32GB, INCIDU) gebruik ik dan ook niet meer voor het opslaan van foto's maar alleen voor video en muziek. De andere SD kaart is nagenoeg net zo snel als intern geheugen en dat werkt perfect. Een oudere Class2, 16GB, van SANdisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FORZAM schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:44:
[...]

Alle Amber firmwares zijn door Nokia dan ook offline gehaald. Voor een OTA update zul je dus nog even moeten wachten. Ik ben nu een flash aan het wagen naar een Franse firmware die nog op het net rondzwerft.

Edit: Gelukt, Glance en Data sense zijn al up and running :)
En de vele andere 'goodies' ook gevonden?
Gisteravond geupdate naar NL CV Amber update en kreeg een uurtje geleden een sloot Nokia updates binnen. Het store icoon gaf 9 updates aan. Waaronder ik dacht iets van 7 Nokia updates.
Met als nieuwe goodie 'voorproefje' onder Glimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik vraag me nog wel af of een Branded toestel van bv KPN dan ook Data Sense heeft, anders is dat voor mij wel een reden om dan maar een unbranded versie erop te zetten. Hoop zelf nog wel dat T-Mobile ook mee gaat werken, maar heb zo'n vermoeden van niet.

Edit: lijkt dat het ook naar T-Mobile komt. Dan wachten we even rustig af:
https://forum.t-mobile.nl...620-720-820-920-a-200323/
Ja wij ondersteunen Datasense zeker. Browser compressie zal standaard uit staan, dit kunnen gebruikers zelf aanzetten. Het marktaandeel van Windows Phone is nu nog klein maar wie weet..

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 07-08-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Bart40 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:46:
Toestel uit mijn handen laten vallen, plat op zijn scherm. Glas gebroken :-(
LCD gelukkig nog wel heel. Maar hij reageert niet meer op scherm-aanraking. Weet iemand:
- hoeveel dit gaat kosten en waar ik 'me goedkoop kan laten maken
2 weken terug hetzelfde gedaan. LCD werkte ook nog, alleen het touch gedeelte (de digitizer) en glas defect. Voor 70 € heb ik bij gsmpunt.nl (is nu 80 € zie ik) een nieuw scherm + digitizer besteld. Zie
http://www.gsmpunt.nl/acc...uch-screen-origineel.html of voor een concurrent http://www.touchfix.nl/on...glas-digitizer-frame.html.

Reparatie is doodsimpel. Enige wat je nodig hebt zijn een torx t5 en t9 (die zijn vrij klein). Zie YouTube: Nokia Lumia 820 Screen Replacement Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Laatst online: 24-11-2021
Jannibal23 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:08:
[...]

2 weken terug hetzelfde gedaan. LCD werkte ook nog, alleen het touch gedeelte (de digitizer) en glas defect. Voor 70 € heb ik bij gsmpunt.nl (is nu 80 € zie ik) een nieuw scherm + digitizer besteld. Zie
http://www.gsmpunt.nl/acc...uch-screen-origineel.html of voor een concurrent http://www.touchfix.nl/on...glas-digitizer-frame.html.

Reparatie is doodsimpel. Enige wat je nodig hebt zijn een torx t5 en t9 (die zijn vrij klein). Zie YouTube: Nokia Lumia 820 Screen Replacement Guide
Bedankt. Ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:29:
[...]

En de vele andere 'goodies' ook gevonden?
Gisteravond geupdate naar NL CV Amber update en kreeg een uurtje geleden een sloot Nokia updates binnen. Het store icoon gaf 9 updates aan. Waaronder ik dacht iets van 7 Nokia updates.
Met als nieuwe goodie 'voorproefje' onder Glimp.
Nee, nog niet echt, ik had namelijk hiervoor een Lumia 900 met WP 7.8, dus voor mij valt het niet echt op wat nu een update van Amber is, of wat nu een update van WP8 ten opzichte van WP 7.8 is.

Kan je enkele voorbeelden geven?

Edit: aaaaaargh!: Een gigantische ergernis voor mij, waarvan ik niet weet of het nu met WP8, of de amber update te maken heeft.
Nokia Music (Dus ook het erg goede Mix Radio) is niet beschikbaar in België. Op m'n Lumia 900 kon ik dat omzeilen door de regio van m'n Live-id op Uk in te stellen, en ook alle regio- en taalinstellingen in de telefoon op UK te zetten. Dat ik dan ook de UK-marketplece moest gebruiken was voor mij enkel een voordeel.
Dit werk dus nu niet meer, de regio van de sim wordt nu gecontroleerd. Zonder sim, en met de instelling zoals hierboven beschreven heb ik op m'n 820 met Amber toegang tot Mix radio en dergelijke, met m'n sim erin niet meer :(.
Spijitg genoeg zal ik dus mede dankzij Sabam geen Nokia music meer kunnen gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door FORZAM op 07-08-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Voor de geïnteresseerden, ik heb zonet Nokia Pro Cam, Video Uploader en Video trimmer kunnen installeren op m'n Lumia 820 met amber updates (Zijn voorlopig nog exclusives voor de 1020).

Tutorial hier http://www.windowsblogita...pload-su-qualsiasi-lumia/

QR codes voor de drie apps:

http://imgur.com/a/Zs3O1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
[...]

[...]
Deze handleiding volg ik momenteel, maar als ik op 'Find Online' heb geklikt vind ie niks. Hoe nu verder?

Edit: Ik probeer het nu via 'Tools' en dan 'Firmware download' terwijl m'n toestel aangesloten is. Dan vind ie wel een update, maar die kan niet gedownload worden. Hij blijft in queue hangen?

[ Voor 23% gewijzigd door Insert12 op 07-08-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
FORZAM schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:38:
Voor de geïnteresseerden, ik heb zonet Nokia Pro Cam, Video Uploader en Video trimmer kunnen installeren op m'n Lumia 820 met amber updates (Zijn voorlopig nog exclusives voor de 1020).

Tutorial hier http://www.windowsblogita...pload-su-qualsiasi-lumia/

QR codes voor de drie apps:

http://imgur.com/a/Zs3O1
Prachtig, Nokia Pro Cam is volgens mij de beste app in de store!
Dat ze maar snel met de Amber update OTA komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
BlackShadow schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:33:
[...]

Prachtig, Nokia Pro Cam is volgens mij de beste app in de store!
Dat ze maar snel met de Amber update OTA komen :*)
Ik heb deze: http://www.windowsphone.c...ca-4aee-b059-590b9f53cc13
Doet volgens mij nog wat meer dan Nokia Pro Cam, maar is helaas niet gratis.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennienl
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb deze issue nog niet gehoord hier, misschien dat iemand het herkend en een oplossing weet.

Ik heb nu in twee dagen 3 Lumia 820 toestellen die vast slaan na een gesprek. Er wordt een gesprek gevoerd. En als je wil ophangen reageert de ophang knop niet meer. Het beeld blijft vast staan. Maakt niet uit wat je doet, er is pas weer leven als je de batterij er tijdelijk uit haalt.

Als één toestel gek zou doen, kan ik het me nog voorstellen. Maar 3 toestellen in korte tijd.....

Zelfde provider, Zelfde Firmware, Zelfde accounts erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swennienl schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:42:
Ik heb deze issue nog niet gehoord hier, misschien dat iemand het herkend en een oplossing weet.

Ik heb nu in twee dagen 3 Lumia 820 toestellen die vast slaan na een gesprek. Er wordt een gesprek gevoerd. En als je wil ophangen reageert de ophang knop niet meer. Het beeld blijft vast staan. Maakt niet uit wat je doet, er is pas weer leven als je de batterij er tijdelijk uit haalt.

Als één toestel gek zou doen, kan ik het me nog voorstellen. Maar 3 toestellen in korte tijd.....

Zelfde provider, Zelfde Firmware, Zelfde accounts erop
Dit heb ik toevallig gisteren ook gehad! Heel vreemd, eerste keer dat het gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Ik had hetzelfde met mijn Lumia 800... eerder een Lumia-breed kwaaltje dan? Mijn toestel is er destijds voor omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
op de 820 nog niet gehad gelukkig, op mijn omnia7 destijds wel een paar keer gehad. Heb hem toen een harde reset gegeven en daarna nooit meer gehad.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Jannibal23 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:08:
[...]

weet je toevallig of je daar andere tools en onderdelen bij nodig had? (i.e. adhesive tape of schroeven?)

de mijne is vanochtend gevallen. Ik zie wat schermpjes van 20 en 30 euro maar ik vraag me af wat er nog bij moet komen om ze te kunnen installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door justice strike op 09-08-2013 11:23 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41
DouweGNL schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:19:
Ik had hetzelfde met mijn Lumia 800... eerder een Lumia-breed kwaaltje dan? Mijn toestel is er destijds voor omgewisseld.
Mijn vrouw had 't laatst ook een keertje met d'r HTC 8S. Gelukkig maar één keer gebeurd.
Lijkt dus wel een WP breed issue te zijn, in plaats van Lumia breeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
justice strike schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:23:
weet je toevallig of je daar andere tools en onderdelen bij nodig had? (i.e. adhesive tape of schroeven?)
Nee als je de glas/digitizer combi uit mijn link bestelt, heb je verder geen gereedschap nodig behalve de al genoemde kleine Torx schroevendraaiers (t5 en t9).
justice strike schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:23:
de mijne is vanochtend gevallen. Ik zie wat schermpjes van 20 en 30 euro maar ik vraag me af wat er nog bij moet komen om ze te kunnen installeren.
Dat zijn waarschijnlijk schermen met alleen het plastic omhulsel met het glas erin. Dan heb je dus geen digitizer en dan heb je wel adhesive tape nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Jannibal23 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:37:
[...]

Nee als je de glas/digitizer combi uit mijn link bestelt, heb je verder geen gereedschap nodig behalve de al genoemde kleine Torx schroevendraaiers (t5 en t9).

[...]

Dat zijn waarschijnlijk schermen met alleen het plastic omhulsel met het glas erin. Dan heb je dus geen digitizer en dan heb je wel adhesive tape nodig.
ging over deze:
http://www.amazon.co.uk/N...words=nokia+digitizer+820

en deze

http://www.amazon.co.uk/N...00BSMXLTQ/ref=pd_sim_ce_6

ik denk voor de eerste niets nodig te hebben, maar voor de tweede wel? is dat een correcte inschatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swennienl schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:42:
Ik heb nu in twee dagen 3 Lumia 820 toestellen die vast slaan na een gesprek.
2x Lumia 820 hier in huis. Meerdere maanden in gebruik. KPN en Vodafone. Beide hebben nog NOOIT een vastloper gehad.

Bij welke provider is het? Alle drie een defecte? sim kaart?
Serie simkaartjes die niet helemaal lekker is?

Het is zeker geen Lumia en zeker geen Lumia 820 kwaal.

Sim kaart storingen komen met alle telefoons voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
justice strike schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:00:
[...]
ik denk voor de eerste niets nodig te hebben, maar voor de tweede wel? is dat een correcte inschatting?
Volgens mij klopt dat inderdaad. Die eerste lijkt een frame met glas en digitizer te zijn, tweede is zonder frame.

Maaruh, ik ben geen Nokia Lumia 820 specialist hoor, heb gewoon 1x de reparatie gedaan, that's all :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Jannibal23 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

Volgens mij klopt dat inderdaad. Die eerste lijkt een frame met glas en digitizer te zijn, tweede is zonder frame.

Maaruh, ik ben geen Nokia Lumia 820 specialist hoor, heb gewoon 1x de reparatie gedaan, that's all :P
ja dat snap ik... misschien dat ik gewoon met frame neem. Als ik ook nog eens alles los moet maken en vast moet plakken kan het alleen maar kapot gaan... en dat voor alleen maar een paar euro.

Iemand enig idee waar ik goedkoop die torx schroevendraaiers kan vinden? wellicht dat ik ze kan lenen/overnemen van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Vaag vandaag, opeens kan ik geen gesprekken meer aannemen. Het beeld omhoog schuiven lukt niet meer. Iemand hier nog meer last van?
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden