HP Probook wederom goedkoop bij Bol.com Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 36.349 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Geachte heer/mevrouw ***,

Op 30-Sep-12 heeft u onder bestelnummer ****één of meerdere ‘HP ProBook 6550B - Core i5-450M / 2GB RAM / 320GB HDD / 15.6 inch’ besteld. Bovengenoemd artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden namelijk voor euro 92,99 in plaats van euro 1092,99.

Op maandag 1 oktober 2012 hebben wij u een e-mail gestuurd, waarin wij u uitleg hebben gegeven over de kennelijke vergissing en dat wij het artikel om deze reden niet kunnen leveren.

Uiteraard betreuren wij onze vergissing en willen u graag tegemoetkomen in de aanschaf van een nieuwe laptop. Daarom bieden wij u een cadeaubon aan van euro 20,00 die u kunt inwisselen bij een nieuwe bestelling van een laptop, van een door u gekozen merk, op onze website.

Cadeauboncode:*****

Geldig tot: 01-01-2013

Het inwisselen van deze cadeaubon werkt als volgt:

1. Leg één of meerdere laptops in uw winkelwagen.
2. Klik op ‘Verder naar bestellen’.
3. Doorloop op de pagina ‘Bestellen’ onder ‘Gegevens controleren’ de stappen ‘Adresgegevens’, ‘Verzendwijze & Cadeauservice’ en klik dan op ‘Naar betalen’.
4. Onder de kop ‘Hoe wilt u betalen’ klikt u op de blauwe zin ‘Cadeaubon, cadeaukaart of coupon inwisselen’. Er verschijnt nu een veld waar u de code kunt invoeren. Wanneer u na het invoeren van de code klikt op ‘toevoegen’, ververst het scherm zich automatisch.
5. Voldoet u een gedeelte van uw bestelling met een cadeaubon, cadeaukaart of coupon, selecteert u dan nog eerst een aanvullende betaalmethode en klik vervolgens op ‘Bestelling plaatsen’.

Raadpleegt u voor gebruik altijd de cadeaubonvoorwaarden. De cadeaubonvoorwaarden vindt u onderaan op onze site onder ‘Algemene Verkoopvoorwaarden’.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:25

Eagle Creek

Breathing security

Geachte heer/mevrouw ****,

Op 30-Sep-12 heeft u onder bestelnummer *** één of meerdere ‘HP ProBook 6550B - Core i5-450M / 2GB RAM / 320GB HDD / 15.6 inch’ besteld. Bovengenoemd artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden namelijk voor euro 92,99 in plaats van euro 1092,99.

Op maandag 1 oktober 2012 hebben wij u een e-mail gestuurd, waarin wij u uitleg hebben gegeven over de kennelijke vergissing en dat wij het artikel om deze reden niet kunnen leveren.

Uiteraard betreuren wij onze vergissing en willen u graag tegemoetkomen in de aanschaf van een nieuwe laptop. Daarom bieden wij u een cadeaubon aan van euro 20,00 die u kunt inwisselen bij een nieuwe bestelling van een laptop, van een door u gekozen merk, op onze website.

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 02-10-2012 16:10 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker_007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:26
Yes, ik heb ook een kortingsbon gekregen van 20 euro ter compensatie.....alleen in te wisselen op laptop bij bol.

(misschien kunnen deze kortingsbonnen gecombineerd worden maar dat weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mensen die zondag besteld hadden, jullie ook een email van Bol gehad?

Ik heb deze net gehad, 5 minuten geleden.
Geachte heer/mevrouw *piep*,

Op 30-Sep-12 heeft u onder bestelnummer *piep* één of meerdere ‘HP ProBook 6550B - Core i5-450M / 2GB RAM / 320GB HDD / 15.6 inch’ besteld. Bovengenoemd artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden namelijk voor euro 92,99 in plaats van euro 1092,99.

Cadeauboncode: *piep*

Mooi gebaar van ze, en erg slim dat de cadeaubon alleen geldt voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker_007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:26
Maar kunnen de kortingsbonnen gecombineerd worden?

Zo ja, dan stel ik mijn bon ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Toch niet zo raar? Je wilde immers een laptop kopen. Misschien vallen de accessoires er ook onder?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 10:49
Senor Sjon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:12:
Toch niet zo raar? Je wilde immers een laptop kopen. Misschien vallen de accessoires er ook onder?
Reken daar maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29

m0nk

16-09-2003 15.15

20 euro korting op een laptoplol! :P Ik stel mijn bon ook wel ter beschikking :)

[ Voor 239% gewijzigd door m0nk op 02-10-2012 16:16 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:49

Fiber

Beaches are for storming.

Arsenius schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:10:
[...]
Mooi gebaar van ze, en erg slim dat de cadeaubon alleen geldt voor laptops.
Lijkt me logisch. Je wilt toch ook een laptop, anders had je die bestelling sowieso niet gedaan, als je geen laptop nodig had... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:02
Ik vermoed dat je ook maar 1 bon per laptop ik kan leggen.

Anders moeten we het hier even organiseren dat 1 iemand alle codes krijgt en probeert gratis een goedkoop HP laptop te kopen :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
sorry was al gemeld

[ Voor 98% gewijzigd door underworld202 op 02-10-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:14:
[...]

Lijkt me logisch. Je wilt toch ook een laptop, anders had je die bestelling sowieso niet gedaan, als je geen laptop nodig had... :)
Had gehoopt op een algemene kortingsbon die voor alle producten te gebruiken was. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 14:00
Keiichi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:19:
Anders moeten we het hier even organiseren dat 1 iemand alle codes krijgt en probeert gratis een goedkoop HP laptop te kopen :)
Ben je net te laat, wist er eentje te koop voor 93 Euro! ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 13:53
Iblies schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

Ik ben benieuwd wat daar allemaal heeft afgespeeld. Sowieso moet ik weten hoe ze op het idee zijn gekomen mijn betalingswijze niet niet geaccrediteerd kan worden en/of dat ze in paniek een aantal beslissingen hebben genomen die moeilijk terug te draaien zijn.

Bol.com maakt tegenwoordig deel uit van Ahold en het laatste wat ik nodig heb is dat ik winkel binnenstap waarbij ik met een label op mijn hoofd rondloop.

Mij kost het hooguit een paar postzegels, en bol is op zijn minst een fatsoenlijke uniforme uitleg schuldig.
Heb je inmiddels een mail verstuur naar de klantenservice ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471803

Tip for everyone who also received the 20 euro coupon: it can be used on anything in the "Notebooks" category.

For example, Sony Bluetooth mouse for 23 euros (43-20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Laatst online: 00:51
coyote1980 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:58:
Zullen we het over en weer uitmaken voor van alles en nog wat gewoon achter ons laten?

Feit: er werd een laptop aangeboden voor weinig
Feit: bol.com had een actieperiode waarbij laptops met kortingen tot 75% van de hand gingen
Feit: bol.com heeft gemaild dat ze de overeenkomst ontbinden op grond van een foute prijs

Discutabel: was het een aanbieding of was het een foutje
Discutabel: was er sprake van een overeenkomst of niet? (bol.com geeft in de mail zelf aan dat ze ontbinden)
Discutabel: stond Bol.com in haar recht de overeenkomst te ontbinden
Discutabel: kon de koper weten dat het een fout was, of kon het gewoon een mooie aanbieding zijn
Discutabel: het Otto-relaas met de LCD-tv speelde buiten kortingsacties/stuntacties waardoor daar niet de indruk gewekt werd dat het een aanbieding betrof.

Goed, iedereen die besteld heeft mag natuurlijk zelf weten of ze het erbij laten zitten of dat ze willen kijken of ze er verder mee kunnen. Daar kun je een mening over hebben, prima. Interessanter is de jurisprudentie hierin en de wetsartikelen die je erbij kunt pakken.
Ter aanvulling, laat ik mezelf maar eens herhalen:
We gaan natuurlijk uit van de gemiddelde leek, die wel eens de reclame foldertjes van o.a. de MediaMarkt doorleest. In deze foldertjes staan vaak ook elektronica met korting bij, met van/voor prijzen. Hij zou niet zo gauw exacte prijzen weten maar wel weten dat zelfs netbooks nog minstens 200 euro kosten en dat kortingen vaak niet heel denderend zijn.

Dit betekent dus dat een korting van 75% op elektronica en de prijs van €100 voor een laptop niet marktconform is, d.w.z. dat het zeer zeldzaam is. De gemiddelde leek zou dit door moeten hebben.
Gaan we kijken naar de specifieke situatie:
- Was de 'palletdeals' korting expliciet voor dit product? De banner staat boven de navigatiebalk en naast de zoekbalk. Hierdoor is een duidelijke scheiding tussen de productpagina en de banner. Even snel naar de thuispagina gaan laat de banner ook zien, waardoor de gemiddelde leek al hoort te weten dat de banner globaal is en dus niet alleen bij specifieke producten.
- Stond het expliciet bij het product dat hij EOL is en daarom in de opruiming o.i.d.? Natuurlijk kunnen mensen het op de een of ander manier het afleiden, maar het blijft daardoor een aanname. Als een bedrijf echt van een oud partij EOL spul af wilt, zetten ze het meestal expliciet bij dat het een opruiming betreft en op=op. Voor zover ik weet was dit niet zo bij de HP ProBook.
- Kijk je verder bij de palletdeals, zie je nog een paar laptops staan. Ze hebben echter een korting van circa 21%, waardoor 75% ook absurd hoog is.

Hierdoor is er dus geen gerechtvaardigd vertrouwen meer in de intentie van de winkel om de laptop voor zo'n absurde prijs te verkopen (Het is mogelijk dat de prijs klopt maar het is onwaarschijnlijk omdat het een uitzonderlijke situatie betreft). En dan komt de OTTO arrest van toepassing: Je moet dan controleren of de winkel wel daadwerkelijk de intentie heeft. Dat kan heel simpel door de klantenservice te bellen. Zeggen zij de intentie wel te hebben, dan kun je alsnog met gerechtvaardigd vertrouwen de overeenkomst aangaan.

Daarnaast, iemand zei 'Ik dacht dat ik hem snel moest bestellen omdat hij anders uitverkocht zou raken!'.
Dat is geen probleem, je kunt alvast bestellen en dan onderzoek doen. Echter, dit is geen reden om Bol.com aan de overeenkomst te houden, je hebt immers je onderzoeksplicht verzaakt! Dus alvast bestellen bij een extreem lage prijs en daarna kijken of er sprake is van gerechtvaardigd vertrouwen is prima, maar snel bestellen i.v.m. op=op is geen excuus voor gerechtvaardigd vertrouwen.

Heel netjes van Bol.com dat ze nu een €20 kortingsbon op een nieuwe laptop aanbieden. Dit zorgt ervoor dat mensen die van plan waren een laptop te kopen, toch een wat betere prijs krijgen als compensatie terwijl de mensen die de laptop alleen maar wilden vanwege de extreem lage prijs de bon niet gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door kutagh op 02-10-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Anoniem: 471803 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:21:
Tip for everyone who also received the 20 euro coupon: it can be used on anything in the "Notebooks" category.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online

Why you typing english, we speaking dutch here. thanks

Zou mooi zijn als die code ook werkt bij accessoires voor de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
LOL

Op de voorpagina van bol.com kom je de volgende alweer tegen:
http://www.bol.com/nl/p/a...lash_MHP_AcerAspirelaptop

Dit artikel is helaas niet leverbaar. Hieronder vind je een aantal alternatieven. Mogelijk is er wat voor je bij.

Gaat lekker daar. :X Verklaart ook gelijk de snelle bestellers van de 100 euri laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 14:02

AzzKickah

06-CENSORED

Senor Sjon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:27:
LOL

Op de voorpagina van bol.com kom je de volgende alweer tegen:
http://www.bol.com/nl/p/a...lash_MHP_AcerAspirelaptop

Dit artikel is helaas niet leverbaar. Hieronder vind je een aantal alternatieven. Mogelijk is er wat voor je bij.

Gaat lekker daar. :X Verklaart ook gelijk de snelle bestellers van de 100 euri laptop.
"Dit artikel is helaas niet leverbaar. Hieronder vind je een aantal alternatieven. Mogelijk is er wat voor je bij."

Und?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Lelijke muis btw.
Je kan zo ook Asus garantie kopen met €20 korting dus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een laptop wat op de voorpagina is gelinkt als zijnde aanbieding. Het is wel een beetje karma dat ie uitverkocht is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:24
Quad schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Lelijke muis btw.
Je kan zo ook Asus garantie kopen met €20 korting dus.
Helaas, andere produkten.... werkt niet !

[ Voor 3% gewijzigd door driel24 op 02-10-2012 16:35 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
D3LTA schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:21:
[...]

Heb je inmiddels een mail verstuur naar de klantenservice ??
Ja gisteren, maar het kan tot 72 uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
driel24 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Helaas, andere produkten.... werkt niet !
Hoe check je dat? Gewoon code invullen? Gaat dan de code niet verloren als hij 'm wel pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:50
Geen idee of je bonnen kan samenvoegen. Ik weet wel dat je meerdere bonnen in kan voeren bij je cadeaubonnen. Dan krijg je dit als shop-tegoed. Dat kan bij mij HIER

Ohhjaa, en ik ben voor om een als het mogelijk is de bonnen samen te voegen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door jooproo op 02-10-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Arsenius schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:36:
[...]

Hoe check je dat? Gewoon code invullen? Gaat dan de code niet verloren als hij 'm wel pakt?
Gewoon een muis van 23 euro genomen uit de notebook artikelen.
Bij betalen een cadeau bon ingeven. Bol geeft dan aan "deze bon is voor laptop only"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Geckoo

Good news, everyone!

de muis welke werd aangehaald kan wel aangezien die in de laptop catagorie valt...

[edit]

misschien dat deze link het doet

[ Voor 63% gewijzigd door Geckoo op 02-10-2012 16:51 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
driel24 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:46:
[...]

Gewoon een muis van 23 euro genomen uit de notebook artikelen.
Bij betalen een cadeau bon ingeven. Bol geeft dan aan "deze bon is voor laptop only"
Het werkt inderdaad niet voor accessoires. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aymeric
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-03 18:58
*knip*

schooien om codes is niet de bedoeling.

[ Voor 66% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Waar vind je dan die notebook artikelen die wel werken? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Geckoo

Good news, everyone!

Moeten we nog proberen het tegoed bij elkaar te voegen?

als dat mag van de mods :?

[ Voor 41% gewijzigd door Geckoo op 02-10-2012 16:55 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 11:03
Meessen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:54:
Waar vind je dan die notebook artikelen die wel werken? Ik kan het niet vinden.
http://www.bol.com/nl/l/c...andedDimensions////Fwd/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24

Geef eens een linkje ? Give us a link ?
Sony mouse costs 43 euro's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geckoo schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:55:
Moeten we nog proberen het tegoed bij elkaar te voegen?

als dat mag van de mods :?
Dat soort acties lijken me niet zo'n goed plan (net zoals dat inkoopacties niet meer zijn toegestaan op het forum).

Als iemand zijn of haar code zelf niet gebruikt en wil delen, dan kan dat zoals altijd in Algemeen korting en aanbiedingen topic - deel 2

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat je de meeste bonnen voor 20 euro wel kan overkopen ;)

Is het niet zo dat het even duurt voor zo'n bon is geactiveerd? Ze hebben natuurlijk net een batterij mensen gemaild. Maar goed, dat ding is nog wel even geldig en we krijgen de feestdagen nog. No rush here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Senor Sjon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:58:

Is het niet zo dat het even duurt voor zo'n bon is geactiveerd? Ze hebben natuurlijk net een batterij mensen gemaild. Maar goed, dat ding is nog wel even geldig en we krijgen de feestdagen nog. No rush here.
Idd ik bewaar 'm lekker. Misschien straks nog ergens wat leuke kortingen richting de feestdagen bij bol en dan kunnen we een laptopje voor heel weinig aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2022
Das wel jammer,
Had zondag 9 stuks besteld, betaald met ideal.

echter 1 tegoedbon (geen 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471803

driel24 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:56:
[...]

Geef eens een linkje ? Give us a link ?
Sony mouse costs 43 euro's ;)
http://www.bol.com/nl/p/s...h-mouse/9000000012424761/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Niks waardig te bestellen in die notebook categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
Nee, 9 stuks betaald,
1 korting bon,

en geld nog niet terug.

winkel wagen bol.com licht plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475952

HomePlayer schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:11:
Nee, 9 stuks betaald,
1 korting bon,

en geld nog niet terug.

Had je er dan meer verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
HomePlayer schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:11:
Nee, 9 stuks betaald,
1 korting bon,

en geld nog niet terug.

Don't push your luck. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
Ja, en nee.
het waren 3 bestellingen van 1,4 en 4 stuks.
3 stuks voor hier thuis, vrouw/kids
1 voor Oma,
3 stuks voor neefjes.nichtjes in Finland die het nu zonder PC moeten doen
2 voor de wederverkoop

Ik had ook niet de verwachting dat ze geleverd zouden worden, maar hopen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Wat is er niet duidelijk aan de topicwaarschuwing? De eerstvolgende die om een bon komt schooien (of er een aanbiedt) krijgt een ban.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2012 18:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-02 12:30

Zerfox

^this guy

Ik vind het een erg sympathieke actie van Bol.com dat ze ons een coupon geven :-)
Voor mij was een excuus al meer dan genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zerfox schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:29:
Ik vind het een erg sympathieke actie van Bol.com dat ze ons een coupon geven :-)
Voor mij was een excuus al meer dan genoeg!
Ik heb het voor het eerst eens de proef op de som genomen. Ik wist natuurlijk at dat het fout was.

Wat mij wel opvalt is dat er gewoon "aasgieren" zijn die direct een bestelling plaatsen, om juist op die manier een kortingsbon te krijgen. Immers is het al vele malen langer bekend hoe Bol.com met soortgelijke zaken omgaat.

Maar ik moet wel zeggen dat ik er wat gemengde gevoelens bij heb. Ik werk zelf in een analoge branche. Maak ik een foutje, kost dat gewoon echt etterlijke duizenden euro's.

Dat men de boel automatiseerd lijkt wel een vrijbrief te zijn om zich maar te kunnen indekken voor foutjes. Want 2 tientjes korting op een laptop (immers is die kortingscode niet geldig op andere artikelen) is totaal iets anders dan een laptopt te moeten leveren.

De foutjes die ik maak zijn immers niet meer "herstelbaar" en zal de productie door de klant opnieuw gedaan moeten worden. En dat kost klauwen met geld.

Maar ook ik kan niet kijken achter de schermen bij Bol.com natuurlijk. Zelfde als ik wel de cijfers zie van de foutjes die ik maak, en de klant ook niet.

Eigenlijk vind ik een kortingscode van 2 tientjes te veel van het goede, maar ook daar zal niet iedereen het met mij eens zijn :P

De mail met die code heb ik dan ook gewoon verwijdert. Ik deed deze actie enkel als proef op de som, en niet als zijnde misbruik maken van de situatie. Al moet ik zeggen dat als de laptop wel geleverd zou zijn, ik hem niet zou terug sturen natuurlijk. Al was die kans natuurlijk al bij voorbaat nihil.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
RaZ schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:39:
Eigenlijk vind ik een kortingscode van 2 tientjes te veel van het goede, maar ook daar zal niet iedereen het met mij eens zijn :P
Ik verwacht eigenlijk dat Bol.com wel meer dan 2 tientjes marge heeft op een laptop, in dat geval is het gewoon business als mensen daadwerkelijk een laptop kopen met 2 tientjes korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Senor Sjon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:58:

Die zijn reeds actief zodra ze worden uitgegeven. Dat was jaren geleden al zo.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat mij wel opvalt is dat er gewoon "aasgieren" zijn die direct een bestelling plaatsen, om juist op die manier een kortingsbon te krijgen. Immers is het al vele malen langer bekend hoe Bol.com met soortgelijke zaken omgaat.

Maar zelf doe je die bestelling ook en geef je aan deze dan ook niet terug te sturen als die geleverd wordt, iets zegt mij dat ook jij "die aasgier"bent.
RaZ schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Ik heb het voor het eerst eens de proef op de som genomen. Ik wist natuurlijk at dat het fout was.

Maar ik moet wel zeggen dat ik er wat gemengde gevoelens bij heb. Ik werk zelf in een analoge branche. Maak ik een foutje, kost dat gewoon echt etterlijke duizenden euro's.

Dat men de boel automatiseerd lijkt wel een vrijbrief te zijn om zich maar te kunnen indekken voor foutjes. Want 2 tientjes korting op een laptop (immers is die kortingscode niet geldig op andere artikelen) is totaal iets anders dan een laptopt te moeten leveren.

De foutjes die ik maak zijn immers niet meer "herstelbaar" en zal de productie door de klant opnieuw gedaan moeten worden. En dat kost klauwen met geld.

Maar ook ik kan niet kijken achter de schermen bij Bol.com natuurlijk. Zelfde als ik wel de cijfers zie van de foutjes die ik maak, en de klant ook niet.

De mail met die code heb ik dan ook gewoon verwijdert. Ik deed deze actie enkel als proef op de som, en niet als zijnde misbruik maken van de situatie. Al moet ik zeggen dat als de laptop wel geleverd zou zijn, ik hem niet zou terug sturen natuurlijk. Al was die kans natuurlijk al bij voorbaat nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Naar mijn bescheiden mening is er een subtiel verschil tussen hoopvol een bestelling doen als er nog geen 100% zekerheid is dat een aanbieding fout is, of krampachtig gaan lopen zeuren en drammen om tóch je gelijk proberen te halen, wanneer door de aanbieder wél 100% is duidelijk gemaakt, dat er een foutieve aanbieding geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jeroen10 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:03:

Maar zelf doe je die bestelling ook en geef je aan deze dan ook niet terug te sturen als die geleverd wordt, iets zegt mij dat ook jij "die aasgier"bent.

[...]
Deze "foutjes" van bol.com komen regelmatig voor. Ik ik wilde de proef op de som nemen. Dit is de eerste keer geweest dat ik een dergelijke bestelling deed.

Had ik de laptop gekregen als het blijkbaar niet om een fout zou gaan, dan stuur ik hem natuurlijk niet terug. Maar ook niet als het wel een fout geweest zou zijn.

Want als ik een fout maak op m'n werk, kost het m'n werkgever ook grof knaken. Maar hier wordt alles op een technische fout geschoven, en dat vind ik wat makkelijk.

Ik ga dan ook niet "huilie huilie" een mail sturen dat er een leveringsverplichting is, zoals in dit topic ook gemeld staat van de consuwijzer.

De aasgieren waar ik het over heb, zijn de mensen die altijd direct bij een melding dit soort zaken een bestelling doen, die eigenlijk al weten dat het niet geleverd wordt, en dan alle mogelijke middelen aan willen grijpen om alsnog die levering te krijgen.

Had ik hem zonder pardon wel gekregen, was het leuk geweest. Nu krijg ik hem niet, en daarmee is voor mij de kous af.

Wilde het zelf wel eens ervaren, nothing more, nothing less. Mij hoor je dan ook niet klagen dat er niks wordt geleverd, en is m'n kortingscodes dus ook al exit. En die 2 tientjes korting zou ik ook voor een tientje kunnen verkopen bijvoorbeeld.

Want als jij een briefje van 100 euro op straat vind, buk je dan wel of buk je niet? Dat geld is immers niet van jouw. Maar je weet ook donderdsgoed dat als jij niet bukt, een ander het wel doet ;)

Edit:
En met dat de kortingscode exit is, bedoel ik dat ik die mail verwijdert heb, en niet aan een ander heb gegeven. Opzich nobel een ander wat te gunnen, maar niet over de rug van een ander. Dat vind ik niet netjes, en doe ik dan ook niet.

In mijn optiek zouden dit sort codes dus gewoon gebonden mogen zijn aan het account van de gene die "naast de pot piste". Geen code-sharing dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RaZ op 02-10-2012 23:00 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Beetje waardeloos een bon van 20 euro die je alleen kunt gebruiken voor laptops. Doe het dan zo dat je ze op alle producten kunt gebruiken. Bijna alle laptops zijn bij concurrenten 30 euro goedkoper waardoor je zelfs met die korting nog 10 euro duurder uit bent.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sterker nog, een probleem van Bol.com wordt omgedraaid in een voor Bol.com winstgevend scenario. Je moet het ze nageven, slimme zet. >:) De klant heeft er inderdaad niets aan.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
thijssie schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:33:
Beetje waardeloos een bon van 20 euro die je alleen kunt gebruiken voor laptops. Doe het dan zo dat je ze op alle producten kunt gebruiken. Bijna alle laptops zijn bij concurrenten 30 euro goedkoper waardoor je zelfs met die korting nog 10 euro duurder uit bent.
Ik zie het probleem niet echt, iedereen wilde een laptop kopen die per ongeluk een verkeerde prijs had en krijgt nu juist korting als ze alsnog een laptop willen kopen. Dat is toch wat alle kopers wilde, een nieuwe laptop :+

Mooie actie van Bol, en precies voor het doel dat de kopers voor ogen hadden _/-\o_ }:O

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Laatst online: 04-06 10:49
Bij mij is het geld inmiddels teruggestort. Netjes afgehandeld door bol.com wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
coyote1980 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:46:
Sterker nog, een probleem van Bol.com wordt omgedraaid in een voor Bol.com winstgevend scenario. Je moet het ze nageven, slimme zet. >:) De klant heeft er inderdaad niets aan.
Slim van ze is het zeker, maar niet netjes.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de prijs echt was. Laatst had ik bijvoorbeeld de HTC Flyer 32GB + 3G gekocht die in een keer afgeprijsd was naar 200 euro en overal anders 600 euro was bij KPN-winkel. Ik dacht dat dit ook zon actie was, zeker gezien al die banners met 75% palletkorting enzo. Valt dit nog niet aan te vechten? Dat het aannemelijk was dat het om een dergelijke actie ging? Maar dat ze nu in een keer te weinig voorraad hadden vanwege de stormloop van bestellingen?

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dat je maakt net zo goed een aasgier, wellicht een aasgier met principes, maar dat is nog steeds een aasgier.
Afgaande op de reacties is er niemand die een procedure start wegens valse lokkertjes vanuit Bol?
Overigens ben ik van mening dat het verstrekken van de laptop gerelateerde tegoedbon het enige is dat bol juist heeft gedaan in deze situatie.
N3oC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:46:
[...]
Mooie actie van Bol, en precies voor het doel dat de kopers voor ogen hadden _/-\o_ }:O
Maar de veelvuldige en herhaalde fouten zijn wel echt 8)7
Weet iemand trouwens of ze bij bol bezig zijn het ERP systeem te veranderen zodat dit aansluit op het systeem van Ahold (dat is namelijk een redelijke verklaring voor de gemaakte fouten imo)
thijssie schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

Slim van ze is het zeker, maar niet netjes. Valt dit nog niet aan te vechten? Dat het aannemelijk was dat het om een dergelijke actie ging? Maar dat ze nu in een keer te weinig voorraad hadden vanwege de stormloop van bestellingen?
Je kunt altijd een procedure (of geschillencommissie/ombudsman) beginnen :D Ik denk alleen dat je weinig kans van slagen hebt om de laptop geleverd te krijgen. Je kunt wel een queste tegen bol.com beginnen en ze aanklagen wegens het gebruik van valse lokkertjes (geen idee wat je kans van slagen is want ik ben slechts een hobby jurist :P)

[ Voor 59% gewijzigd door eL_Jay op 03-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:47
thijssie schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

Slim van ze is het zeker, maar niet netjes.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de prijs echt was.
Valt dit nog niet aan te vechten?
Ik vind het wel netjes, want je kon redelijkerwijs verwachten dat de prijs niet juist was. Ze waren tot geen enkele tegemoetkoming verplicht, maar geven wel cadeaubonnen voor de mensen die serieus van plan waren een laptop te kopen. Dat de koopjesjagers daar niets aan hebben omdat ze goedkoop doorverkoopmateriaal zochten, is niet het probleem van Bol.

Dat jij wel verwachtte (bedoel je niet hoopte?) dat de prijs juist was, ligt aan jouw onredelijke prijsverwachtingen. Er stond nergens dat dit artikel onderdeel was van een aanbieding.

Aanvechten? Serieus?
Nee, dat gaat niet. Zie hun algemene voorwaarden (daar ben je in hun mail al op gewezen) en andere jurisprudentie.

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 03-10-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
SlaadjeBla schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Ik vind het wel netjes, want je kon redelijkerwijs verwachten dat de prijs niet juist was. Ze waren tot geen enkele tegemoetkoming verplicht, maar geven wel cadeaubonnen voor de mensen die serieus van plan waren een laptop te kopen. Dat de koopjesjagers daar niets aan hebben omdat ze goedkoop doorverkoopmateriaal zochten, is niet het probleem van Bol.

Dat jij wel verwachtte (bedoel je niet hoopte?) dat de prijs juist was, ligt aan jouw onredelijke prijsverwachtingen.

Aanvechten? Serieus?
Nee, dat gaat niet. Zie hun algemene voorwaarden (daar ben je in hun mail al op gewezen) en andere jurisprudentie.
Volgens mij laat je je emoties nu je oordeel beïnvloeden /vulcanmode ;)
Je gaat er vanuit dat men goedkoop doorverkoopmateriaal dacht te hebben. Misschien geld dat voor mensen die er meer dan één besteld hebben. Ik dacht een leuke aanbieding te hebben gevonden, en de laptop was dan ook gewoon voor eigen gebruik gekocht.

Dat Bol.com aangeeft vanwege een fout de koopovereenkomst te willen ontbinden heeft twee bijwerkingen:
1) Bol.com geeft aan dat er een overeenkomst was en daarmee dat de wil tot leveren er was >:) (*)
2) Ontbinden op grond van de AV werkt alleen als de consument had moeten weten dat de prijs onjuist was.

Zo zwart/wit als je het stelt is het dus allemaal niet. En aasgier of niet, een prijsactie kun je als Nederlander toch niet laten liggen? :P

(*) Voor een overeenkomst is namelijk ook de wil tot leveren nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
SlaadjeBla schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Aanvechten? Serieus?
Volgens mij kun je dan de AV al aanvechten want volgens mij is een clausule die aangeeft dat je bol niet kan aanklagen illegaal en nodeloos bezwarend voor de tegenpartij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
eL_Jay schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Volgens mij kun je dan de AV al aanvechten want volgens mij is een clausule die aangeeft dat je bol niet kan aanklagen illegaal en nodeloos bezwarend voor de tegenpartij
Als 1 onderdeel uit de AV niet klopt houdt dat niet in dat de hele AV ongeldig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
coyote1980 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

Volgens mij laat je je emoties nu je oordeel beïnvloeden /vulcanmode ;)
Helemaal niet, want ik had er zelf ook een besteld (voor een famililied die een nieuwe laptop nodig heeft). Precies met de reden die jij aangeeft: je wil het niet laten liggen.
Echter realiseer ik mij wel dat het onredelijk is te verwachten dat Bol dit daadwerkelijk gaat leveren. Ik wist ook best dat die prijs zeer waarschijnlijk niet juist was.
Dat Bol.com aangeeft vanwege een fout de koopovereenkomst te willen ontbinden heeft twee bijwerkingen:
1) Bol.com geeft aan dat er een overeenkomst was en daarmee dat de wil tot leveren er was >:)
2) Ontbinden op grond van de AV werkt alleen als de consument had moeten weten dat de prijs onjuist was.
Over punt 1 zal je niemand horen. De overeenkomst was gesloten. Dat spreekt niemand tegen.

Ik ben van mening dat ieder weldenkend mens had kunnen inzien dat die prijs te mooi was om waar te zijn en het dus duidelijk om een fout ging. Er was geen aanbieding op dat artikel en de laptop was niet dusdanig oud dat deze prijs aannemelijk was.

Iedereen had zien aankomen dat de prijs niet klopte. Sterker nog, dat was de ontstaansreden van dit topic. En nu de deal niet doorgaat, gaat men verongelijkt lopen doen. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:02
Heel V&A staat vol met aangeboden en gevraagd bonnen van dit geintje :S

Ik zat er aan te denken om gewoon de code gratis aan iemand te geven, maar sommige schijnen er ook geld voor over te hebben. Voor paar euro mogen ze 'm ook wel hebben :Y)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

coyote1980 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:03:
[...]
1) Bol.com geeft aan dat er een overeenkomst was en daarmee dat de wil tot leveren er was >:) (*)

Zo zwart/wit als je het stelt is het dus allemaal niet. En aasgier of niet, een prijsactie kun je als Nederlander toch niet laten liggen? :P

(*) Voor een overeenkomst is namelijk ook de wil tot leveren nodig...
Waar zie jij bol.com aangeven een overeenkomst te willen ontbinden? In het mailtje zoals ik dat hier in dit topic tegenkwam staat alleen wat over een kennelijke vergissing en annulering van de bestelling. Het hele woord overeenkomst en het woord ontbinding komen daar niet in voor. Ook in artikel 4 van de AV waar ze naar verwijzen staat duidelijk dat zo'n kennelijke fout juist niet tot een bindende overeenkomst leidt.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Keiichi schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:15:
Heel V&A staat vol met aangeboden en gevraagd bonnen van dit geintje :S

Ik zat er aan te denken om gewoon de code gratis aan iemand te geven, maar sommige schijnen er ook geld voor over te hebben. Voor paar euro mogen ze 'm ook wel hebben :Y)
Ik heb eigenlijk nog niet gelezen of je ze mag "stapelen"
Als je er dan 15x koopt heb je toch een leuk netbookje voor weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Orion84 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Waar zie jij bol.com aangeven een overeenkomst te willen ontbinden? In het mailtje zoals ik dat hier in dit topic tegenkwam staat alleen wat over een kennelijke vergissing en annulering van de bestelling. Het hele woord overeenkomst en het woord ontbinding komen daar niet in voor. Ook in artikel 4 van de AV waar ze naar verwijzen staat duidelijk dat zo'n kennelijke fout juist niet tot een bindende overeenkomst leidt.
Je hebt gelijk, daar staat het inderdaad niet.

In de bevestiging van de bestelling staat echter:
quote: bevestigingsmail bestelling
Overeenkomst:
Conform de Algemene Verkoopvoorwaarden, Artikel 5, is bol.com gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
Wat de indruk wekt dat er wel degelijk een overeenkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
N3oC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Als 1 onderdeel uit de AV niet klopt houdt dat niet in dat de hele AV ongeldig is!
Maar dat houd wel in dat er kritisch naar alle voorwaarden gekeken wordt door een rechter ;)

Ik wil gewoon heel graag een rechtszaak over deze case zien, niet dat ik er zelf enig belang bij heb, maar ik denk dat dit interessante jurisprudentie kan opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

coyote1980 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:34:
[...]

Je hebt gelijk, daar staat het inderdaad niet.

In de bevestiging van de bestelling staat echter:

[...]

Wat de indruk wekt dat er wel degelijk een overeenkomst is.
Die tekst geeft juist aan dat die bestellingsbevestiging niet per se een bevestiging is van een bindende overeenkomst en dat ze zich het recht voorhouden bestellingen te weigeren. Zie ook de verwijzing naar artikel 5. In de AV staat als allereerste bepaling in artikel 5 dat het tot stand komen van een overeenkomst onder voorbehoud is van de bepalingen in artikel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Orion84 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:45:
In de AV staat als allereerste bepaling in artikel 5 dat het tot stand komen van een overeenkomst onder voorbehoud is van de bepalingen in artikel 4.
Ergo we komen weer terug op het punt: is het wel of geen kennelijke fout.

Een kennelijke fout is een fout welke de klant had kunnen herkennen als fout. Door de kortingsbanners en het feit dat het een incourant model betreft vond ik het geen kennelijke fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 12:23
coyote1980 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Ergo we komen weer terug op het punt: is het wel of geen kennelijke fout.

Een kennelijke fout is een fout welke de klant had kunnen herkennen als fout. Door de kortingsbanners en het feit dat het een incourant model betreft vond ik het geen kennelijke fout.
Als jij denkt dat het geen fout van bol.com was maar dat je die laptop echt voor die prijs had kunnen kopen, dan start je toch een rechtszaak tegen bol.
Dat is de enige manier om de argumenten die jij hebt waarom het wel een echte aanbieding zou zijn kan laten toetsen door de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Ik hoef toch geen rechtzaak te starten voor al het onrecht om mij heen? :+ We wonen hier niet in Amerika! >:)

Ik probeer gewoon meer te weten te komen over de juridische kant van het verhaal ipv direct het bijltje er bij neer te gooien. En als Bol.com nou ludiek een 20 euro kortingsbon op alle producten verstrekt had, ach, dan was ik er nog blij mee geweest ook. Maar nu komt het gewoon lomp over van "helaas pindakaas, en koop nu maar een te dure laptop bij ons, doen wij net alsof we je een korting geven als compensatie maar ondertussen ben je nog steeds duurder uit dan bij de concullega en verdienen we toch nog ff aan je"...

Ja ik heb deze leuke aanbieding inderdaad besteld :*)

[ Voor 73% gewijzigd door coyote1980 op 03-10-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 12:23
Had jij de laptop niet zelf besteld dan?
Dan heb ik inderdaad niks gezegd. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476393

thijssie schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:33:
Hoezo, je wou toch een laptop kopen want je bestelde er toch een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
coyote1980 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:03:
Ik hoef toch geen rechtzaak te starten voor al het onrecht om mij heen? :+ We wonen hier niet in Amerika! >:)

Ik probeer gewoon meer te weten te komen over de juridische kant van het verhaal ipv direct het bijltje er bij neer te gooien. En als Bol.com nou ludiek een 20 euro kortingsbon op alle producten verstrekt had, ach, dan was ik er nog blij mee geweest ook. Maar nu komt het gewoon lomp over van "helaas pindakaas, en koop nu maar een te dure laptop bij ons, doen wij net alsof we je een korting geven als compensatie maar ondertussen ben je nog steeds duurder uit dan bij de concullega en verdienen we toch nog ff aan je"...

Ja ik heb deze leuke aanbieding inderdaad besteld :*)
Je hebt zelf aangegeven dat je de intentie hebt om een laptop te kopen (door een laptop te bestellen), Bol geeft je een tegemoedkoming om alsnog een andere laptop te kunnen kopen met iets korting omdat er een foutje in het systeem is gekomen. Dat jij voor alle producten een kortingsbon wil komt bij mij over gewoon zoeken naar een excuus, je was tenslotte niet van plan om de 50 tinten grijs trilogie te kopen (anders had je die ook wel besteld).

Ik heb zo'n vermoeden dat je hoe dan ook wel met een excuus zou zijn gekomen, nu is het omdat het alleen geldt op laptops, maar wat was als het voor alles was geweest? Was dan 20 te weinig geweest en had het 25 moeten zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
coyote1980 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:03:
...
Ik begrijp ook niet helemaal waarom zo veel mensen tevreden zijn met een waardeloze tegoedbon.

Als organisatie volgen ze niet eens fatsoenlijk hun eigen AV op. Laat ze daar ook maar een fatsoenlijk standpunt over innemen.

De klantenservice heeft mijn vraag doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling, welke dat ook moge zijn, en we zien wel waar het schip strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat de grote bedrijven geen gemeenschappelijke database maken waarin notoire zeikerds worden opgenomen en uitgesloten.
Juist doordat mensen extreem misbruik maken van dit soort duidelijke foutjes zal de coulance van bedrijven ook minder worden en de gewone consument treffen die wel een keer pech heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iblies schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

Ik begrijp ook niet helemaal waarom zo veel mensen tevreden zijn met een waardeloze tegoedbon.

Als organisatie volgen ze niet eens fatsoenlijk hun eigen AV op. Laat ze daar ook maar een fatsoenlijk standpunt over innemen.

De klantenservice heeft mijn vraag doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling, welke dat ook moge zijn, en we zien wel waar het schip strand.
*knip* niet op de man spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 19:10
Anoniem: 476393 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:44:
Jammer dat de grote bedrijven geen gemeenschappelijke database maken waarin notoire zeikerds worden opgenomen en uitgesloten.
Juist doordat mensen extreem misbruik maken van dit soort duidelijke foutjes zal de coulance van bedrijven ook minder worden en de gewone consument treffen die wel een keer pech heeft.
Ik zou het persoonlijk ook niet doen, maar er zit wel iets in. Een (groot) bedrijf gaat je naar zijn voorwaarden verwijzen en zeggen helaas pindakaas. Maar die voorwaarden zijn ook tweerichtingsverkeer. Nu zeggen ze gewoon, foutje, zullen we niet opnieuw doen.

Zeg je als klant, foutje zal ik niet opnieuw doen. Dan zeggen zij, helaas pindakaas: voorwaarden, je hebt je er maar aan te houden.

Streng zijn in een richting en laks zijn in een andere. Ik vind het maar vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
N3oC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Je hebt zelf aangegeven dat je de intentie hebt om een laptop te kopen (door een laptop te bestellen), Bol geeft je een tegemoedkoming om alsnog een andere laptop te kunnen kopen met iets korting omdat er een foutje in het systeem is gekomen. Dat jij voor alle producten een kortingsbon wil komt bij mij over gewoon zoeken naar een excuus, je was tenslotte niet van plan om de 50 tinten grijs trilogie te kopen (anders had je die ook wel besteld).
Oke, hier komt het: de overige laptops zitten in een andere prijsklasse, en zijn zelfs na 20 euro korting nog steeds duurder dan de concullega.

En daarnaast heeft mijn opmerking dat "het leuker was geweest als de bon ook voor andere producten zou gelden" niets te maken met een excuus. Excuus waarvoor overigens? Het is gewoon mijn mening.
Ik heb zo'n vermoeden dat je hoe dan ook wel met een excuus zou zijn gekomen, nu is het omdat het alleen geldt op laptops, maar wat was als het voor alles was geweest? Was dan 20 te weinig geweest en had het 25 moeten zijn? 8)7
Ik ben wel benieuwd hoe jij dat vermoeden bij mij hebt, en wat je daar vervolgens mee bedoelt.

Verder, waarom kom je met allerlei "als/dan"-constructies. Ik zit hier omdat ik het interessant vindt wat Bol.com hiermee gaat doen. Voor mij is het spel spannender dan de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Anoniem: 476393 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:44:
Is dat een opmerking richting mij?

In mijn optiek leent de casus juist uit om bol.com een plan van aanpak te schrijven voor dergelijke situaties.

Bol.com is helemaal niet consequent geweest in hun handelen. De AV werden daarbij geïnterpreteerd in hun eigen voordeel waarbij je doodleuk de melding krijgt dat je opnieuw moet bestellen maar vervolgens wel met ideal of vooruitbetaling. Als blijkt dat bol onjuist heeft gehandeld dan houd de overeenkomst stand en kun je de leverancier daar aanhouden.

Vervolgens zou bol de overeenkomst opnieuw moeten verbreken wat weer andere interessante materie oplevert.

En voor de goede orde, de laptop is de inzet niet meer, maar laat ze maar leren van hun fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tarkin schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:52:
[...]
Maar die voorwaarden zijn ook tweerichtingsverkeer.
En daarom heb ik bol.com een email gestuurd en hen gewezen op hun eigen algemene voorwaarden. Zoals ik al zei, zij kunnen zich op artikel 4 lid 1 AV beroepen. Prima, maar dan hou ik hen op mijn beurt aan artikel 11 lid 5. Eens kijken hoe men daarop zal reageren. :) De wet is van toepassing, maar die kleine lettertjes eveneens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Iblies schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:35:
In mijn optiek leent de casus juist uit om bol.com een plan van aanpak te schrijven voor dergelijke situaties.
Optie: de eerste die een incorrecte prijs meldt, krijgt het product voor die prijs. Dat voorkomt dat de link op een forum komt en het product meteen honderden of duizenden keren wordt besteld, en het voorkomt daarmee extra kosten voor Bol.com. Wellicht zorgt het er zelfs voor dat mensen alle producten gaan bekijken in de hoop dat ze iets vinden, en dan alsnog iets tegenkomen wat ze kopen.
Als het werkelijk zo weinig voorkomt, kan dit ze hooguit enkele laptops per jaar kosten. Lijkt me de kostenbesparing waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
RemcoDelft schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:19:
Als het werkelijk zo weinig voorkomt, kan dit ze hooguit enkele laptops per jaar kosten.
Plus de manuren voor het controleren van de klikjes vanwege iedereen die continue op die links zit te klikken. Want ja, élke aanbieding bij Bol.com zou zomaar een foutje kunnen zijn... Of wou je er een straf aan hangen wanneer iemand ten onrechte op die link klikt? En wou je ook dat het produkt nadat iemand op zo'n link klikt direct onbestelbaar wordt tot een winkelbeheerder ernaar gekeken heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door coyote1980 op 03-10-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 19:10
coyote1980 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:38:
[...]

Plus de manuren voor het controleren van de klikjes vanwege iedereen die continue op die links zit te klikken. Want ja, élke aanbieding bij Bol.com zou zomaar een foutje kunnen zijn... Of wou je er een straf aan hangen wanneer iemand ten onrechte op die link klikt? En wou je ook dat het produkt nadat iemand op zo'n link klikt direct onbestelbaar wordt tot een winkelbeheerder ernaar gekeken heeft?
dat is een verhaal van de kosten en de baten uit te rekenen. Ik kan me voorstellen dat zo'n klein foutje ook wel serieus wat knaken kost. En het is niet de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Even wat berichten over DM-spam waarin naar bonnen gevraagd werd verwijderd. Dat soort praktijken zijn inderdaad niet toegestaan, maar dit is niet de juiste plek om dat te bespreken.

We gaan er mee aan de slag.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288692

Ook ik heb twee laptops besteld welke zijn geannuleerd. Ik heb er over nagedacht om er een zaak van te maken, maar kom tot de conclusie dat dit zeer waarschijnlijk niet gaat lukken. Ik zal dan ook hieronder uiteenzetten waarom ik tot deze conclusie ben gekomen, waardoor de stellingen van sommige mensen (die soms helemaal fout zijn) niet opgaat.

Wil een overeenkomst tot stand komen, dan moet er sprake zijn van een aanbod en aanvaarding (6:217 BW). De wil van beide partijen moet daarop afgestemd zijn (3:33 BW). De consument kan, in het geval hij door de gegeven omstandigheden redelijkerwijs mocht aannemen dat er wel sprake was van een daarop afgestemde wil, toch nakoming eisen (artikel 3:35 BW).

Dit kan vervolgens worden ingevuld met criteria ontwikkeld in de rechtspraak. In het Otto-arrest is bepaald dat er van een gemiddelde consument moet worden uitgegaan voor de beantwoording van deze vraag. Van een dergelijke consument mag verwacht worden dat hij zich globaal oriënteerd op de prijzen van laptops. Deze zullen, zoals ook al eerder is aangehaald in dit topic, varieren tussen de 500-1000 euro. Hierdoor is een prijs van 92 euro redelijkerwijs incorrect. Hier doet niet aan af dat er op de pagina staat dat er sprake is van paletkorting aangezien dit is verwerkt in het menu, zonder dat er op enige wijze een relatie bestaat met de weergegeven prijs.

In het geval men navraag had gedaan bij bol.com, was er mijns inziens wel sprake van een geldige overeenkomst. Dit valt ook te lezen bij een al wat oude zaak bij de geschillencommissie (https://loket.degeschille...0D-475E-ABF5-2927DF3AF38C). In een zaak waar het ook ging om dergelijk grote kortingsbedragen, heeft de geschillencommissie bepaalt dat de verkoper niet gehouden was aan de overeenkomst (https://loket.degeschille...650-cb9ee2dd876c&cvt=2413). In dit geval had de consument geen navraag gedaan bij de verkoper.

Dat bol.com verwijst naar algemene voorwaarden, is in dit geval niet van belang. Het betreft hier namelijk dwingend recht waar niet van kan worden afgeweken.

Edit:
Vergeten te vermelden dat de algemene voorwaarden, in mijn geval, kunnen worden vernietigd. De voorwaarden dienen namelijk te kunnen worden opgeslagen (6:234 lid 2 BW). Nu heb ik deze eens bekijken en als ik ze opsla, krijg ik dit eruit: http://dump.depth-studios.com/bol.png

Dit is opgeslagen vanuit de print knop wanneer je tijdens te bestelling op de link naar de algemene voorwaarden klikt. Ik kan ze dus wel opslaan (gedeeltelijk), alleen kan ik dus niet scrollen in hetgeen ik geprint heb. Ook als ik het print naar pdf (ik heb hier geen printer), kan ik de rest van de voorwaarden niet lezen en zijn ze derhalve vernietigbaar.

Ik heb ik echter niet getest met een windows machine zodat het resultaat daar anders kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 288692 op 03-10-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Anoniem: 288692 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:46:
Edit:
Vergeten te vermelden dat de algemene voorwaarden, in mijn geval, kunnen worden vernietigd. De voorwaarden dienen namelijk te kunnen worden opgeslagen (6:234 lid 2 BW). Nu heb ik deze eens bekijken en als ik ze opsla, krijg ik dit eruit: http://dump.depth-studios.com/bol.png
Boeiende post en verhelderende post, maar het laatste toegevoegde punt vind ik minder sterk. Onderaan de standaardpagina van bol.com staat een link naar de voorwaarden. Volgens mij zie ik de link ook in jouw screenshot: http://www.bol.com/nl/m/v...oopvoorwaarden/index.html. Eenvoudig op te slaan of te printen (dus opslaan).

[ Voor 9% gewijzigd door Taigu op 03-10-2012 23:40 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 09:06
Ik vind het een heel vreemd verhaal. Ik heb helaas pas vandaag dit topic gezien, en ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn die de 93-95 euro veel te weinig vinden voor een laptop. Klopt helemaal, maar het is echt geen Elitebook met hedendaagse specificaties.
Als ik naar Leidschenhage naar een outlet van een jeanszaak, ga koop ik ook kleding voor 10-25% van de reguliere winkelprijs. Nu is dit niet een op een te vergelijken, maar de laptop is een jaar lang (bij benadering) niet in de prijslijsten voor gekomen, dus zo raar is het niet.
Bijvoorbeeld: Kwantum heeft jaren terug een actie +/- 25% van de retailprijs willen hebben met de, PS2 geloof ik, toen die net uit was. Sony heeft toen via kort geding afgedwongen dat ze de partij (uit een faillissement) terug kochten. Ik zou hem gekocht hebben...

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Natuurlijk is het geen Elitebook, maar het blijft wel een zakelijk model. Voor jouw beeld; Infotheek is een bekende plek voor EOL of refurbished, daar staat een redelijk vergelijkbaar model voor 699,-. Ik schat ongeveer 50% van de initiele nieuwprijs. Op marktplats is het minimum > € 300,-, maar eerder richting € 400/500,-.Op basis van die prijzen is < €100,- absurd, elke tweaker weet dat laptops niet voor 10% van de nieuwprijs worden verkocht. De marges in de door jou genoemde kledingindustrie zijn absoluut niet vergelijkbaar met de ICT.

[ Voor 33% gewijzigd door Taigu op 04-10-2012 00:45 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471672

Ben ik de enigste waarbij de bestelling nog wordt verwerkt en de leverdatum 6 Oktober is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 09:06
@Taigu het "vergelijkbare type"wat je aanhaald heeft een nieuwere generatie processor, en 4 Gb Ram.Daarnaast zou ik de Probook semiprofessioneel noemen, en de Elitebook professioneel. Gezien de acties bij Bol.com zou ik een prijs van 193-195 reëel gevonden hebben, 75 procent op een laatste prijs van rond de 900.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Johannes77: Je moet in praktijk nooit gaan kijken naar andere branches. Als we het over laptops hebben, zou ik hoogstens desktops en elektronica als tablets en mobieltjes meenemen wat betreft kortingen, omdat ze een vergelijkbare markt zijn qua prijzen en kortingen.
En wat betreft die korting, dat is al zo vaak besproken. De banner was globaal op de site, waardoor je redelijkerwijs kunt vermoeden dat er een lijst moet zijn met producten waar die korting op geldt. Als je dan verder kijkt zie je de HP ProBook niet tussen staan en andere laptops maximaal 21% korting hebben, waardoor je redelijkerwijs kunt vermoeden dat 75% korting vreemd is (die ook niet op de productpagina zelf genoemd wordt!). Daardoor is er geen gerechtvaardigd vertrouwen in de prijs meer en hoor je dus te vragen aan de klantenservice of de prijs inderdaad klopt.
En snel bestellen voordat hij op is, ontslaat je niet van je onderzoeksplicht als koper.

Het feit dat er een samenstelling van omstandigheden kan zijn waardoor de prijs aannemelijk is, betekent niet dat je er zonder meer op mag vertrouwen dat de prijs klopt. Alleen als de samenstelling van omstandigheden in de branche vaak voorkomt (bijvoorbeeld 20% korting op een ouder model laptop komt veel voor en bij deze oude model was de prijs 20% lager dan gemiddeld bij de concurrentie) dan kun je spreken van gerechtvaardigd vertrouwen in de juistheid van de prijs.
Laptops en tablets voor amper een kwart van de prijs is zeer zeldzaam te noemen dat als er geen expliciete teksten bij staan die de korting verklaren, dat je er gewoon niet vanuit moet gaan dat het klopt en even moet navragen (voor of na bestelling) of de prijs klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Johannes77 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:59:
@Taigu het "vergelijkbare type"wat je aanhaald heeft een nieuwere generatie processor, en 4 Gb Ram.Daarnaast zou ik de Probook semiprofessioneel noemen, en de Elitebook professioneel. Gezien de acties bij Bol.com zou ik een prijs van 193-195 reëel gevonden hebben, 75 procent op een laatste prijs van rond de 900.
Onjuist quoten blijft misschien lastig, ik noemde het een redelijk vergelijkbaar model. De aangehaalde verschillen rechtvaardigen wat mij betreft niet een verschil in marktwaarde van € 600,-. Of het nu semi-professioneel of professioneel is, het is in ieder geval niet vergelijkbaar met een Pavilion. Wat betreft de 75% kan ik het niet beter verwoorden dan:
Anoniem: 288692 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:46:
Hier doet niet aan af dat er op de pagina staat dat er sprake is van paletkorting aangezien dit is verwerkt in het menu, zonder dat er op enige wijze een relatie bestaat met de weergegeven prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kutagh, wat jij over de prijs zou denken is natuurlijk niet noodzakelijk wat de 'normale consument' zou denken. Aangezien je wel moet uitgaan van 'normale consumenten' (of van de daadwerkelijke consument, maar dat is een stuk lastiger) zou ik zeggen dat je eigenlijk quantitatief/qualitatief zou moeten gaan bekijken hoe de 'normale consument' in de concrete situatie die prijs/korting ziet om echt uitspraken te kunnen doen over wat de verwachting ten opzichte van het aanbod van Bol redelijkerwijs zou mogen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 04-10-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Erg heldere post Nick, thanks :). Lijkt me duidelijk dan.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 04-10-2012 10:09 . Reden: 2 A4tjes citeren is niet nodig :) ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288692

Taigu schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:34:
[...]

Boeiende post en verhelderende post, maar het laatste toegevoegde punt vind ik minder sterk. Onderaan de standaardpagina van bol.com staat een link naar de voorwaarden. Volgens mij zie ik de link ook in jouw screenshot: http://www.bol.com/nl/m/v...oopvoorwaarden/index.html. Eenvoudig op te slaan of te printen (dus opslaan).
Dat is inderdaad een discussiepunt. Aangezien tijdens de bestelling expliciet wordt verwezen naar de algemene voorwaarden, mag je er redelijkerwijs van uitgaan dat dat de algemene voorwaarden zijn en je niet verder hoeft te zoeken. Het moet namelijk redelijkerwijs duidelijk zijn dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn op de koopovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 13:53
Ben ik de enigste die gewoon geen reactie krijgt op een gestuurde mail aan bol.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
begintmeta schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:46:
kutagh, wat jij over de prijs zou denken is natuurlijk niet noodzakelijk wat de 'normale consument' zou denken. Aangezien je wel moet uitgaan van 'normale consumenten' (of van de daadwerkelijke consument, maar dat is een stuk lastiger) zou ik zeggen dat je eigenlijk quantitatief/qualitatief zou moeten gaan bekijken hoe de 'normale consument' in de concrete situatie die prijs/korting ziet om echt uitspraken te kunnen doen over wat de verwachting ten opzichte van het aanbod van Bol redelijkerwijs zou mogen zijn.
En nogmaals, zelfs een gewone consument kan verder rondkijken op de website. En een consument kan prima andere prijzen opzoeken. Ga ik naar kieskeurig.nl of iets vergelijkbaars zie ik de goedkoopste laptop voor €230 staan voor een netbook, €470 voor een laptop met 15,6" scherm en i5 processor.

Neem ik de andere laptops op de Bol.com website, staat er duidelijk een van €xxx voor €yyy prijs bij. Dit was niet zo bij de ProBook van wat ik begrepen hebt. Zelfs een leek zou dan moeten zien dat er geen korting is gegeven.

Daarnaast kan een gewone consument prima weten wat normale kortingen zijn, ze krijgen immers heel vaak reclamefolders binnen van bijvoorbeeld de MediaMarkt, Dixons etc etc. Die zullen wel weten dat zelfs op TV's en fototoestellen een korting van meer dan 50% ongebruikelijk is.

Blijft over de 'opa en oma die zelden op internet zitten en nooit de computer reclameblaadjes lezen, net even een laptop gaan kopen voor hun kleindochter die begint met studeren en deze tegenkomen': Er wordt van de consument verwacht dat ze bekend zijn met gangbare prijzen of deze gangbare prijzen opzoeken. Onwetendheid is geen excuus tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
kutagh schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:25:
[...]

En nogmaals, zelfs een gewone consument kan verder rondkijken op de website.
Dat heb ik even gedaan.

In de categorie notebooks is dit de goedkoopste laptop. Deze is nu de aanbieding voor 229 euro. Dat is een eee PC, netbook. Dus geen volwaardige laptop.

Hoe kun je dan nog volhouden dat een gemiddelde consument niet doorheeft dat een moderne laptop voor 95 euro waarschijnlijk niet correct is, terwijl hij kan zien dat de goedkoopste laptop op de site in de aanbieding 2,5 keer duurder is?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Blijf serieus en on-topic, anders gaat dit topic op slot, net zoals het vorige topic. De eerste de beste die hier de boel op stelten denkt te moeten zetten kan op een weekje vakantie rekenen.

Don't feed the trolls, maak a.u.b. een TR aan als mensen zich hier misdragen.

Vraag en aanbod van kortingscodes is hier niet gewenst. Aanbod (dus <ins>niet</ins> vraag) van codes kan in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1512627">Algemeen korting en aanbiedingen topic - deel 2</a>.~[/html]