Hij denkt volgens mij dat het een actie was doordat die zo goedkoop was, dit was niet het geval er is wat fout gegaan bij bol waardoor die voor zo goedkopen is, als je hem dan toch gaat kopen voor een veelte overated price doe het dan bij azertyQuad schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:13:
[...]
Ik snap niets van je verhaal. Je wilt hem voor de volle (te dure) prijs bestellen?
TS wil graag de juridische kant van de zaak bekijken. Welnu: bol.com bood deze laptop aan voor 94,99 euro en eerder al een andere laptop via Centralpoint voor 27 euro. De klant kan dit aanbod accepteren en als je een aanbod aanvaard is er een overeenkomst tot stand gekomen. Meer is er niet vereist in de zin van art. 6:217 BW. Herroeping van dit aanbod door bol.com kan slechts zolang de koper het aanbod nog niet aanvaard heeft + er nog geen bericht de deur uit is richting de koper. (dit volgt uit art. 6:219 lid 2 BW) Voor de totstandkoming van overeenkomsten in webwinkels zoals bol.com is art.6:227a lid 1 BW van toepassing. Welnu: hij valt te raadplegen via je bestelstatus door beide partijen, het betreft een overeenkomst met bol.com die je qua authenticiteit als zodanig kunt aanmerken.
Maargoed je bent er dan nog niet. Menig tweaker heeft vast ook de Otto-zaak (LCD tv van 1199 voor 99 euro) wel voorbij zien komen tig jaren terug. Daarin gaf Otto aan zich niet gebonden te voelen door de aanbod en aanvaarding resulterende in een overeenkomst. En wel omdat je niet kunt spreken van een verklaring vanuit bol.com dat zij deze laptop voor 94,99 euro van de hand willen doen, maar voor zoals nu blijkt voor 1092,99 euro. Daarmee komt bol.com hun verklaring (HP-laptop voor 94,99 te koop hebben staan) niet overeen met hun wil (HP-laptop voor 1092,99 euro willen verkopen). Zodoende is er vanuit Bol.com hun kant geen wilsverklaring want die ontbreekt simpelweg. En daarmee is er geen sprake van de in art. 3:33 BW genoemde rechtshandeling, te weten: de overeenkomst zoals die in art. 6:217 BW beschreven wijze tot stand komt en door het leven gaat als koopovereenkomst in de zin van art. 7:1 BW.
Zodoende kan je als tweaker Bol.com dus niet houden aan een overeenkomst want die is er simpelweg niet. "Ja, maar ik heb die laptop toch gewoon besteld ffs?!" Klopt, maar we zijn er ook nog niet
In art. 3:35 BW komt het fenomeen van gerechtvaardigd vertrouwen terug. Kortweg: als jij onder deze omstandigheden er rederlijkerwijs vanuit mocht gaan dat bol.com voornemens was die laptop voor 94,99 euro te verkopen, dan kan bol.com niet schermen met art. 3:33 BW en zeggen: ja, maar er is geen rechtshandeling tot standgekomen hoor! De rechter heeft in de Otto-zaak een aantal punten opgesomd bij de beoordeling of je wel gerechtvaardigd vertrouwen had kunnen hebben in zo'n geval. Van belang zijn de voor en nadelen die bol.com en jij als tweaker ermee hebben.Of je als tweaker had kunnen onderzoeken wat de daadwerkelijke wil van bol.com zou zijn geweest. (aka: dus voor welke prijs bol.com hem had willen aanbieden) En de bijzondere (on)deskundigheid van de koper, de tweakers hier dus. Had je beter moeten weten? Nuja: een laptop van 1092,99 voor 94.99 euro aanbieden, dan zou je zeggen: ja. Das een prijsvoordeel van 91,30%. Flink meer dan de geadverteerde 'palletdeals: tot 75% korting' 
Maar: dit type laptop wordt door geen andere aanbieder meer verkocht aldus de pricewatch. Dus tja: hij kan uitgefaseerd worden, EOL verklaard zijn door HP en dit kan bol.com doen door van de oude voorraden af te komen. (want oude exemplaren laten liggen verstoffen in een pakhuis kost ook geld) Bovendien heb je nog te maken met het feit dat bol.com al eens eerder (zij het dan via een derde: Centralpoint) zoiets liet gebeuren en je kunt evenwel stellen dat dit niet ongebruikelijk is voor de handelswijze van bol.com
Maargoed je bent er dan nog niet. Menig tweaker heeft vast ook de Otto-zaak (LCD tv van 1199 voor 99 euro) wel voorbij zien komen tig jaren terug. Daarin gaf Otto aan zich niet gebonden te voelen door de aanbod en aanvaarding resulterende in een overeenkomst. En wel omdat je niet kunt spreken van een verklaring vanuit bol.com dat zij deze laptop voor 94,99 euro van de hand willen doen, maar voor zoals nu blijkt voor 1092,99 euro. Daarmee komt bol.com hun verklaring (HP-laptop voor 94,99 te koop hebben staan) niet overeen met hun wil (HP-laptop voor 1092,99 euro willen verkopen). Zodoende is er vanuit Bol.com hun kant geen wilsverklaring want die ontbreekt simpelweg. En daarmee is er geen sprake van de in art. 3:33 BW genoemde rechtshandeling, te weten: de overeenkomst zoals die in art. 6:217 BW beschreven wijze tot stand komt en door het leven gaat als koopovereenkomst in de zin van art. 7:1 BW.
Zodoende kan je als tweaker Bol.com dus niet houden aan een overeenkomst want die is er simpelweg niet. "Ja, maar ik heb die laptop toch gewoon besteld ffs?!" Klopt, maar we zijn er ook nog niet
Maar: dit type laptop wordt door geen andere aanbieder meer verkocht aldus de pricewatch. Dus tja: hij kan uitgefaseerd worden, EOL verklaard zijn door HP en dit kan bol.com doen door van de oude voorraden af te komen. (want oude exemplaren laten liggen verstoffen in een pakhuis kost ook geld) Bovendien heb je nog te maken met het feit dat bol.com al eens eerder (zij het dan via een derde: Centralpoint) zoiets liet gebeuren en je kunt evenwel stellen dat dit niet ongebruikelijk is voor de handelswijze van bol.com
Anoniem: 471267
idemxenne schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:13:
bestelstatus is hier gewijzigd naar "onbekend" ttz vanwege een technischr probleem is de status van dit artikel momenteel niet zichtbaar. Onze excuses voor het ongemak
Bij mij wordt hij nog steeds verwerkt en is de verwachte leverdatum 06-10-2012. Ach, we zullen zien.
Hoe laat hebben jullie besteld? Ik om 8.59 de bevestiging en nog steeds op 'wordt verwerkt'. Met verzenddatum 6 oktober.Anoniem: 471672 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:14:
Bestelstatus inderdaad veranderd naar onbekend.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Daar zal spoedig verandering in komen ga ik vanuit.DGonlag2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:17:
[...]
Bij mij wordt hij nog steeds verwerkt en is de verwachte leverdatum 06-10-2012. Ach, we zullen zien.
Anoniem: 471672
Ik heb er twee besteld, een vandaag en de andere gisteren. Die van gisteren is de bestelstatus onbekend, de laptop die ik vandaag heb besteld is nog aan het verwerken.Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:17:
[...]
[...]
Hoe laat hebben jullie besteld? Ik om 8.59 de bevestiging en nog steeds op 'wordt verwerkt'. Met verzenddatum 6 oktober.
Anoniem: 474721
heb foto gemaakt met telefoon van het scherm gemaaktSenor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:24:
Ze weten ook niet wat ze willen, want 1.000+ is hopeloos overpriced voor deze laptop.
Ik zag een banner met 75% palletkorting, dus zo raar is een lage prijs dan niet, vooral niet met een bedrijf als bol.com welke weleens wil stunten met prijzen.
Heeft iemand een screenshot van de 94.99 prijs gemaakt?
*knip* Niet doen!Anoniem: 474721 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:18:
[...]
heb foto gemaakt met telefoon van het scherm gemaakt
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 01-10-2012 10:20 ]
Ik heb om 8u44 besteld en daar staat onbekend bij.Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:17:
[...]
[...]
Hoe laat hebben jullie besteld? Ik om 8.59 de bevestiging en nog steeds op 'wordt verwerkt'. Met verzenddatum 6 oktober.
Anoniem: 474721
tuurlijk niet, ik heb gemaild of ik hem nog voor 95 kon bestellenQuad schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:13:
[...]
Ik snap niets van je verhaal. Je wilt hem voor de volle (te dure) prijs bestellen?
Gister besteld en die van mij staat ook op onbekend op het moment, maar goed ik merk het wel, en dit is laatste wat ik post in dit topic
want zo veel nuttigs kan en heb ik er niet over te zeggen verder.
[ Voor 37% gewijzigd door WeAreLegion op 01-10-2012 10:26 ]
Ik vind het raar dat dit nog steeds mogelijk is bij Bol. Sowieso een laptop onder de 200euro zou toch moeten opvallen, lijkt me niet erg moeilijk om een of andere filter in het automatisch plaatsen te maken zodat erge prijs afwijkingen niet automatisch er in komen
Dat staat er toch...
* PcDealer belt nu met ex-collega's aldaar.
Ik hoor dat mijn contact in vergadering is gegaan. Ik wel een idee waar het over gaat
* PcDealer belt nu met ex-collega's aldaar.
Ik hoor dat mijn contact in vergadering is gegaan. Ik wel een idee waar het over gaat
[ Voor 37% gewijzigd door PcDealer op 01-10-2012 10:35 ]
We weten inmiddels allemaal wel dat dit een fout was, ze wisten gisteren toen ik hun belde gelijk waar het over ging.
Dat het vandaag dan weer fout ging zal idd wel met de btw verhoging te maken hebben.
Wat ik dan wel weer leuk van Tweakersnet vind is dat ze mensen een week vakantie aanbieden.
Is dat in NL of een land naar keuze?
Dat het vandaag dan weer fout ging zal idd wel met de btw verhoging te maken hebben.
Wat ik dan wel weer leuk van Tweakersnet vind is dat ze mensen een week vakantie aanbieden.
Is dat in NL of een land naar keuze?
Hij staat er nu voor € 1.092,99
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
"Geannuleerd: prijs was helaas niet correct". Staat er bij extra informatie bij de bestelstatus.
Alleen de bestelling die ik vandaag had geplaatst staat er nog, maar denk wel dat ie binnenkort ook geannuleerd gaat worden. Jammer, maar was te verwachten. En nu kijken wie er juridische stappen gaat nemen tegen bol.com HAHAHAHA
Denk dat hij voor iedereen geannuleerd is ...
ze maken zich er snel vanaf natuurlijk... volgens mij zijn het toch bewust verkeerde aanbiedingen om mensen naar de site te lokken. reputatie van bol.com zakt verder weg en mijn ervaringen waren al niet goed
iemand even rechtsbijstand bellen voor meer informatie? Ik zal het iig vanavond even doen.
Ben benieuwd wanneer ik m'n geld terug krijg.
Jammer, maar had het wel verwacht. Voor zover mij bekend staan ze gewoon in hun recht om dit te doen. Zeker in dit soort extreme gevallen.
Zal ik je de moeite besparen en je vertellen dat een koop, waarbij de prijs overduidelijk niet correct is, niet bindend is?aymeric schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:50:
iemand even rechtsbijstand bellen voor meer informatie? Ik zal het iig vanavond even doen.
Daar valt over te twisten in dit geval.SlaadjeBla schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:52:
[...]
Zal ik je de moeite besparen en je vertellen dat een koop, waarbij de prijs overduidelijk niet correct is, niet bindend is?
Tsja, maar dit doet mijn vertrouwen in Bol.com geen goed. Zo kunnen ze vaker onwelgevallige prijzen cancellen. Wat eerder al gezegd is, HP heeft vaker dingen van 5-600 euro zwaar afgeprijsd.
Hier ook
Nu begrijp ik natuurlijk dat de bestelling wordt geannuleerd.
Maar dit zonder een mailtje of wat dan ook, vind ik wel heel klantonvriendelijk?
Ze kunnen je op zijn minst iets aanbieden ofzo toch?
Kan er toch ook niks aan doen dan hun die fout maken, of zie ik dat verkeerd?
Nu begrijp ik natuurlijk dat de bestelling wordt geannuleerd.
Maar dit zonder een mailtje of wat dan ook, vind ik wel heel klantonvriendelijk?
Ze kunnen je op zijn minst iets aanbieden ofzo toch?
Kan er toch ook niks aan doen dan hun die fout maken, of zie ik dat verkeerd?
Inderdaad, een laptop die qua specs in de 400 euro klasse geschaard mag worden kan tijdens een 'tot 75% korting'-periode best 100 euro kosten.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
idd. maar dat is al vaak genoeg aangehaald hier met die banner van 75% en de ouderdom van de laptop. Maar we zullen zien wat de juristen er van denken aan de phone.
Mocht iemand ergens succes hebben met rechtsbijstand of wat dan ook, dan sluit ik me wel bij diegene aan
En toch denk ik dat ik 'm zeker niet alsnog ga krijgen voor die prijs.
En toch denk ik dat ik 'm zeker niet alsnog ga krijgen voor die prijs.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Mijns inziens alleen door mensen zonder realiteitsbesef.
Ik heb nog geen overtuigende argumenten gelezen waarom een redelijk moderne laptop voor 95 euro verkocht zou moeten worden. Ondanks dat het een oud model is en ze op dit moment 75% korting bieden op sommige producten, vind ik het niet aannemelijk dat de prijs van 95 euro correct had kunnen zijn.
is toch logisch dat ze het proberen geef je groot gelijk ik had geen zin in het geouwhoer met geld daarom heb ik het niet gedaan en hoezo geef je commentaar op anderen als het wel gelukt was dan had je waarschijnlijk gebaald omdat je het dan zelf niet gedaan heb.. je hoeft niet te oordelen over anderenloewie1984 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:55:
Stelletje profiteurs. Iets tegenover stellen? Ze zouden jullie moeten aangeven / blacklisten als persoon die overal een slaatje uit probeert te slaan!
[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 01-10-2012 11:02 ]
Profiteurs heb je overal en ook in grote aantallen. Als ik in V&A iets aanbiedt wat nieuw is en ik vraag er 75% van de prijs van, dan komen tweakers als Bijen op honing af. Op marktplaats zal het nog veel erger zijn gok ik.loewie1984 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:55:
Iets tegenover stellen? Ze zouden jullie moeten aangeven / blacklisten als persoon die overal een slaatje uit probeert te slaan!
[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 01-10-2012 11:02 ]
Om even te voorkomen dat er straks 200 man hier gaat vertellen dat hun bestelling ook is geannuleerd.
Bestelling van meeste mensen is geannuleerd, wegens het niet kloppen van de prijs
Maar nu het volgende....
Wat gaan we hiermee doen?
Iemand hier die verstand van zaken heeft en/of de juridische kennis heeft om hier een vervolg aan te koppelen ?
Denk dat wanneer dat het geval is, die mensen met elkaar contact op moeten nemen
Bestelling van meeste mensen is geannuleerd, wegens het niet kloppen van de prijs
Maar nu het volgende....
Iemand hier die verstand van zaken heeft en/of de juridische kennis heeft om hier een vervolg aan te koppelen ?
Denk dat wanneer dat het geval is, die mensen met elkaar contact op moeten nemen
Ik bel vanmiddag/vanavond Das even op voor informatie. Uiteraard mogen andere mensen voor die tijd al bellen en hun bevindingen posten. Ik zal het hier ook melden.D3LTA schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:58:
Om even te voorkomen dat er straks 200 man hier gaat vertellen dat hun bestelling ook is geannuleerd.
Maar nu het volgende....
Dus? De fout ligt hier bij Bol.com, niet bij de klant. Het annuleren van de bestelling kan ik begrijpen, maar vervolgens (nog) geen e-mail naar de klant sturen is zeer klant onvriendelijk. Overigens valt deze laptop in de 400-500 euro range. Het is ook een model van wel 3 jaar oud en de specs zijn (hoewel niet slecht) niet geweldig. Ik vind het zeker niet vreemd dat iemand een deal wil meepakken.loewie1984 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:55:
Iets tegenover stellen? Ze zouden jullie moeten aangeven / blacklisten als persoon die overal een slaatje uit probeert te slaan!
Want laten we eerlijk zijn, ze moeten toch van die dingen af, en dan lijkt 95 euro geen slechte prijs. Die laptops verkopen echt niet voor de orginele prijs, en ze liggen anders toch maar stof te happen in een opslagplaats.
Ik vind dit niet zo'n rare gedachtegang, die van jou daarentegen wel. Aangeven en blacklisten? Voor wat dan, een goede deal willen maken?
[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 01-10-2012 11:03 ]
Het zou netter zijn als Bol.com ook even een mailtje zou sturen dat de order geannuleerd is.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik denk aan het volgende:
- het is de zoveelste DB-fout van bol.com. Waar kan je wel vanuit gaan bij deze site?
- laptop is al ~1,5 jaar EOL.
- laptop komt terug bij bol.com als enige aanbieder voor een lage prijs.
- HP heeft inmiddels een historie van dumpen van EOL producten.
- Er staat een banner op de site met 'tot 75% palletkorting!'
Via een Facebook actie heb ik van Wehkamp goedkoop een Galaxy Tab gekocht. Na wat strubbels werd deze gewoon geleverd voor de afgesproken prijs. Waarom zou bol.com dat niet kunnen?
- het is de zoveelste DB-fout van bol.com. Waar kan je wel vanuit gaan bij deze site?
Via een Facebook actie heb ik van Wehkamp goedkoop een Galaxy Tab gekocht. Na wat strubbels werd deze gewoon geleverd voor de afgesproken prijs. Waarom zou bol.com dat niet kunnen?
Ik ben nu een brief aan het opstellen die ik ga versturen naar hun met onder andere de hier bovengenoemnde argumenten.
Ik heb een nette mailMegaTronics schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:03:
Het zou netter zijn als Bol.com ook even een mailtje zou sturen dat de order geannuleerd is.
Op 30 september 2012 heeft u onder bestelnummer 8044833590 het artikel "HP ProBook 6550B - Core i5-450M / 2GB RAM / 320GB HDD / 15.6 inch" besteld.
Per ongeluk is bovengenoemd artikel op onze website voor een te laag bedrag aangeboden. Er is hier helaas sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd.
Betaalmethode: Acceptgiro
Voor bovenstaand(e) artikel(en) komt uw betalingsverplichting te vervallen.
Mocht u een cadeaubon hebben gebruikt om een artikel af te rekenen dat nu is geannuleerd dan wordt deze binnen 24 uur automatisch opgewaardeerd. U kunt dit zien in uw account.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak en met vriendelijke groet,
bol.com
Slecht argument.Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:03:
3 voor de prijs van 2 staat er ook nog. Had je er drie besteld?- Er staat een banner op de site met 'tot 75% palletkorting!'
Hoeveel scheelde dat in prijs? Het verschil tussen 100 en 1000 euro vind ik aanzienlijk, volgens mij was het verschil daar veel kleiner?Via een Facebook actie heb ik van Wehkamp goedkoop een Galaxy Tab gekocht. Na wat strubbels werd deze gewoon geleverd voor de afgesproken prijs. Waarom zou bol.com dat niet kunnen?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Je rechtsbijstand gaat hier echt niets aan doen hoor, als je al een case hebt dan geven ze jou die 92 euro en maken ze er geen zaak van dat is te duur.
Het is leuk om zo'n deal mee te pakken, ik heb zelf ook de 27euro laptop besteld maar dan blijkt het niets te zijn stuur je het terug en is er niets aan de hand. Ik heb er zelfs nog een kadobon aan overgehouden en ben nu nog steeds een tevreden klant.
Het is leuk om zo'n deal mee te pakken, ik heb zelf ook de 27euro laptop besteld maar dan blijkt het niets te zijn stuur je het terug en is er niets aan de hand. Ik heb er zelfs nog een kadobon aan overgehouden en ben nu nog steeds een tevreden klant.
het eerste is geen argument,
het tweede ook niet
het vierde ook niet
het tweede ook niet
het vierde ook niet
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De fout ligt natuurlijk bij Bol.com, en die moeten en ook verantwoordelijkheid voor moeten nemen door die laptops gewoon te leveren.
Op deze manier raak je klanten kwijt. En die laptops verkoop je niet voor 1000+ euro. Dus is het niet beter om een duizend (misschien een paar duizend) van deze laptops te verkopen i.p.v. misschien nog ééntje in de toekomst?
Je hebt toch niets meer aan die oude dingen, daarom heb ik me altijd al afgevraagd waarom er niet meer an zulke deals zijn (hoewel in dit geval misschien wel erg goedkoop).
Op deze manier raak je klanten kwijt. En die laptops verkoop je niet voor 1000+ euro. Dus is het niet beter om een duizend (misschien een paar duizend) van deze laptops te verkopen i.p.v. misschien nog ééntje in de toekomst?
Je hebt toch niets meer aan die oude dingen, daarom heb ik me altijd al afgevraagd waarom er niet meer an zulke deals zijn (hoewel in dit geval misschien wel erg goedkoop).
Die facebook actie was 50% korting en ook groots aangekondigd. Deze prijs was natuurlijk wel erg laag voor wat voor laptop dan ook. Ik heb er ook een besteld hoor (nee heb je,....), maar sta er totaal niet van te kijken dat ie niet wordt geleverd en vind het ook wel weer apart dat mensen er toch weer van alles uit proberen te slepen...Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:03:
Ik denk aan het volgende:
Vind het trouwens wel apart dat er geen mail wordt verstuurd vanuit Bol.com, dat is toch wel het minste wat ze kunnen/horen te doen. Doe ze blijkbaar wel, maar wat later
Betaalmethode: iDEAL
U heeft uw artikel(en) al betaald via iDEAL. Het betaalde bedrag zal binnen een week op uw rekening worden teruggestort.
[ Voor 4% gewijzigd door .joepiedepoepie op 01-10-2012 11:08 ]
Waarom zouden dat geen argumenten zijn? Welk argument is ervoor om dat ding voor 1.090 aan te bieden terwijl op basis van specs dat ding krap 400 euro waard is?
Lees mijn vorige reactie..ruurd v. schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:07:
[...]
Vind het trouwens wel apart dat er geen mail wordt verstuurd vanuit Bol.com, dat is toch wel het minste wat ze kunnen/horen te doen.
Ik heb netjes een mail gehad vanuit bol.com. Foutje op de site, conform artikel x uit algemen voorwaarden geen levering blah blah. Ach ja we hebben het geprobeerd. Move on..ruurd v. schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:07:
[...]
Die facebook actie was 50% korting en ook groots aangekondigd. Deze prijs was natuurlijk wel erg laag voor wat voor laptop dan ook. Ik heb er ook een besteld hoor (nee heb je,....), maar sta er totaal niet van te kijken dat ie niet wordt geleverd en vind het ook wel weer apart dat mensen er toch weer van alles uit proberen te slepen...
Vind het trouwens wel apart dat er geen mail wordt verstuurd vanuit Bol.com, dat is toch wel het minste wat ze kunnen/horen te doen.
Geachte xxxx,
Op 30 september 2012 heeft u onder bestelnummer 8044779080 het artikel "HP ProBook 6550B - Core i5-450M / 2GB RAM / 320GB HDD / 15.6 inch" besteld.
Per ongeluk is bovengenoemd artikel op onze website voor een te laag bedrag aangeboden. Er is hier helaas sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd.
Betaalmethode: Creditcard
Er is nog niets in rekening gebracht op uw creditcard. Uw creditcard wordt bij bol.com pas belast op het moment dat een artikel wordt verzonden.
Mocht u een cadeaubon hebben gebruikt om een artikel af te rekenen dat nu is geannuleerd dan wordt deze binnen 24 uur automatisch opgewaardeerd. U kunt dit zien in uw account.
bol.com
http://www.bol.com
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dat gaan een paar tweakers dan wel even zitten bepalen voor bol.comSenor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:08:
Waarom zouden dat geen argumenten zijn? Welk argument is ervoor om dat ding voor 1.090 aan te bieden terwijl op basis van specs dat ding krap 400 euro waard is?

Je mag er voor rekenen wat je wil.
Ook al kost ie 'eigenlijk' 500 euro, dan dikt bol.com op deze wijze de fout nog maar eens even goed aan. (en gelijk hebben ze)
Als de laptop 1000 euro was waardgeweest zou ik hem niet besteld hebben, dan is de prijs niet aannemelijk.pven schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:06:
Hoeveel scheelde dat in prijs? Het verschil tussen 100 en 1000 euro vind ik aanzienlijk, volgens mij was het verschil daar veel kleiner?
Maar nu tijdens de tot-75%-korting actie met een laptop die in de 400-euro categorie valt vind ik 100 euro helemaal niet zo bijzonder. Ik heb wel gekkere dingen gezien
Tuurlijk ...DGonlag2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:07:
De fout ligt natuurlijk bij Bol.com, en die moeten en ook verantwoordelijkheid voor moeten nemen door die laptops gewoon te leveren.

Misschien liggen ze niet in het magazijn van bol maar in het magazijn van een leverancier?Op deze manier raak je klanten kwijt. En die laptops verkoop je niet voor 1000+ euro. Dus is het niet beter om een duizend (misschien een paar duizend) van deze laptops te verkopen i.p.v. misschien nog ééntje in de toekomst?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
dat enkelen hier _vinden_ dat ie 400 euro waard is, is volstrekt irrelevant!
Haal die vingers uit je oren en luister naar wat er gezegd wordt.DGonlag2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:07:
Ze moeten niets. Met een beetje mazzel sleep je er excuses en een cadeaubon uit. Dan mag je in je handjes knijpen.
Hier dus ook. helaasch
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Tsja, ik probeer ook altijd iets recht te praten als 95% van de wereld denkt dat het krom is. Tot op heden heb ik er helaas nog maar weinig succes mee gehad.coyote1980 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:10:
[...]
Als de laptop 1000 euro was waardgeweest zou ik hem niet besteld hebben, dan is de prijs niet aannemelijk.
Maar nu tijdens de tot-75%-korting actie met een laptop die in de 400-euro categorie valt vind ik 100 euro helemaal niet zo bijzonder. Ik heb wel gekkere dingen gezien
Jup. dat dit soort acties klanten kosten van een veelvoud van dat bedrag nemen ze voor lief. Ik heb al eerder ruzie met bol gehad over hun kortingsbonnen en het opknippen van bestellingen, annuleringen niet verwerken waardoor je terug moet sturen en weer de kortingsbon terugkrijgt, etc.. Dit soort lompigheid is voor mij redelijk de spreekwoordelijke druppel.
Denk je echt dat het ze klanten kost? Ik denk dat dat heel erg mee valt. Die koopjesjagers komen vanzelf wel weer terug als bol weer een veel te lage prijs op de site heeft gezet.Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:12:
Jup. dat dit soort acties klanten kosten van een veelvoud van dat bedrag nemen ze voor lief.
Ik nu ook. Helaas geen tegoedbon.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Zonet een keurige e-mail van bol.com ontvangen met een reactie die ik al had verwacht. Prima lijkt mij. Foutje, kan gebeuren.
bol.com
[ Voor 8% gewijzigd door Schelte op 01-10-2012 11:16 ]
Om vervolgens weer een order geannuleerd te krijgen... 
Trouwens, dat per ongeluk is wel een beetje twijfelachtig als dit al een paar maanden zo gaat.

Trouwens, dat per ongeluk is wel een beetje twijfelachtig als dit al een paar maanden zo gaat.
[ Voor 45% gewijzigd door Señor Sjon op 01-10-2012 11:15 ]
nadat je dan toch nog even voor 9 tientjes een laptop probeert los te peuteren (?)Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:12:
Dit soort lompigheid is voor mij redelijk de spreekwoordelijke druppel.
Ja dat leveren is wel overdreven, maar denk je dan dat die leverancier nog iets kan doen met die laptops met 3 jaar oude hardware? Wat gaan ze doen, alles uit elkaar halen en weer nieuwe laptops bouwen. Lijkt me sterk.pven schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:11:
[...]
Tuurlijk ...
[...]
Misschien liggen ze niet in het magazijn van bol maar in het magazijn van een leverancier?
Verkopen voor een 1000 gaat het hem niet worden, voor 500 euro heb je al een laptop die splinternieuw is en ook veel sneller. Zelfs voor 400 euro ga je deze oude laptop niet meer verkopen, dus zo vreemd vind ik het niet om te denken dat het tijdens een palletweek met 75% korting wordt verkocht, dat zou toch ongeveer 100 euro zijn.
Mijn beide bestellingen zijn geannuleerd
. Voor de 2e heb ik via ideal betaald, dus hopelijk krijg ik daar nog een mailtje van dat ik mijn geld terug gestort krijg ofzo.
Precies, daarbij zou een beetje tweaker het verschil moeten weten tussen een Pavilion en een Probook. De vergelijkingen met de touchpad's gaan ook mis, dat was een "mislukt" product met een redelijk exotisch OS, dit betreft een prima bruikbaar laptop.paQ schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:11:
dat enkelen hier _vinden_ dat ie 400 euro waard is, is volstrekt irrelevant!
De vraag is uberhaupt hoeveel ze er nog hebben liggen. Verder kun je bijvoorbeeld deze laptops slijten aan bedrijven die dit model als standaard voeren en waar de sparevoorraad op is. Bedrijven als infotheek hebben vast ook wel interesse in deze modellen. Daar kost een goed vergelijkbaar model namelijk 699,-DGonlag2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:14:
Ja dat leveren is wel overdreven, maar denk je dan dat die leverancier nog iets kan doen met die laptops met 3 jaar oude hardware? Wat gaan ze doen, alles uit elkaar halen en weer nieuwe laptops bouwen. Lijkt me sterk.
Verkopen voor een 1000 gaat het hem niet worden, voor 500 euro heb je al een laptop die splinternieuw is en ook veel sneller. Zelfs voor 400 euro ga je deze oude laptop niet meer verkopen, dus zo vreemd vind ik het niet om te denken dat het tijdens een palletweek met 75% korting wordt verkocht, dat zou toch ongeveer 100 euro zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door Taigu op 01-10-2012 11:24 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ben ik de enigste waarbij de bestelling nog stees niet geannuleeerd is? Ik heb hem twee keer besteld, eentje van 92,99 euro en eentje van 94,99. Die van 92,99 is geannuleerd maar die van 94,99 is nog steeds niet geannuleerd.
Nu ook je woord houden dan en er nooit meer bestellen.Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:12:
Jup. dat dit soort acties klanten kosten van een veelvoud van dat bedrag nemen ze voor lief. Ik heb al eerder ruzie met bol gehad over hun kortingsbonnen en het opknippen van bestellingen, annuleringen niet verwerken waardoor je terug moet sturen en weer de kortingsbon terugkrijgt, etc.. Dit soort lompigheid is voor mij redelijk de spreekwoordelijke druppel.
Begrijp helmaal dat mensen het proberen maar vind het echt onbeschoft als je een hoop stennis schept terwijl je weet dat dit 95% zeker niet geleverd gaat worden. En voor de mensen die denken dat hun rechtsbijsand iets gaat doen zeg ik succes.
Pak je verlies en stop met janken.
Komt vanzelf wel.Anoniem: 471672 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:17:
Ben ik de enigste waarbij de bestelling nog stees niet geannuleeerd is? Ik heb hem twee keer besteld, eentje van 92,99 euro en eentje van 94,99. Die van 92,99 is geannuleerd maar die van 94,99 is nog steeds niet geannuleerd.
Ik zeg toch ook dat dit de druppel een beetje is.paQ schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:14:
[...]
nadat je dan toch nog even voor 9 tientjes een laptop probeert los te peuteren (?)
Sterke taal van een bol medewerker? Of is je avatar 'zomaar' gekozen?Rerder schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:17:
[...]
Nu ook je woord houden dan en er nooit meer bestellen.
Begrijp helmaal dat mensen het proberen maar vind het echt onbeschoft als je een hoop stennis schept terwijl je weet dat dit 95% zeker niet geleverd gaat worden. En voor de mensen die denken dat hun rechtsbijsand iets gaat doen zeg ik succes.
Pak je verlies en stop met janken.
[ Voor 51% gewijzigd door Señor Sjon op 01-10-2012 11:19 ]
Een Probook (met Pro = professionele markt) is níet te vergelijken met laptops voor de consumentenmarkt, door o.a. betere aansluitingsmogelijkheden, betere accu's, garantie en bouwkwaliteit.
Dit soort laptops zijn in de regel 2 keer zo duur als de laptops voor de consumentenmarkt met -op 't oog- gelijke specs (die mogelijk wél voor €400-600 weggaan).
En nu ook niet, mark my words, de volgende keer als er weer een database-foutje is, zien we je gewoon weer in dit soort topics.
Feit is helaas dat veel mensen zich op dit soort duidelijke foutjes storten als een stel aasgieren op rauw vlees.
Als vervolgens het verkopende bedrijf (ruim binnen 24 uur, waarvan het gros van de tijd in 't weekend plaatsvond!) de fout herstelt, menen mensen toch nog allerhande rechten te hebben, zich daarbij gesteund wanend met allerlei kromme redeneringen.
Een erg vreemde kijk op zaken hebben sommigen.
Dit soort laptops zijn in de regel 2 keer zo duur als de laptops voor de consumentenmarkt met -op 't oog- gelijke specs (die mogelijk wél voor €400-600 weggaan).
Die eerdere keer was 't dus ook niet voldoende om je weg te jagen bij Bol.comSenor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:12:
Feit is helaas dat veel mensen zich op dit soort duidelijke foutjes storten als een stel aasgieren op rauw vlees.
Als vervolgens het verkopende bedrijf (ruim binnen 24 uur, waarvan het gros van de tijd in 't weekend plaatsvond!) de fout herstelt, menen mensen toch nog allerhande rechten te hebben, zich daarbij gesteund wanend met allerlei kromme redeneringen.
Een erg vreemde kijk op zaken hebben sommigen.

Is bol.com nu de lachende derde dat ze een week rente mogen trekken over ieder z'n iDeal betaling?

Die hebben hier ook een boel gezeik van, waar ze daar niet op zitten te wachten.coyote1980 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:21:
[afbeelding]
Is bol.com nu de lachende derde dat ze een week rente mogen trekken over ieder z'n iDeal betaling?
Ik denk dat bol.com netjes het bedrag zal terugstorten.coyote1980 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:21:
[afbeelding]
Geen bol medewerker. Is vanuit het living social gebeuren blijven staan.Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:18:
[...]
Ik zeg toch ook dat dit de druppel een beetje is.
[...]
Sterke taal van een bol medewerker? Of is je avatar 'zomaar' gekozen?
Hier helaas ook beide bestellingen geannuleerd.
Hopelijk krijgen we ze toch nog net als bij de AT tablets.
Dat zou pas goede reclame zijn voor Bol.com
Hopelijk krijgen we ze toch nog net als bij de AT tablets.
Dat zou pas goede reclame zijn voor Bol.com
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Dat heeft toch niets te maken met de rente.Anoniem: 471672 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat bol.com netjes het bedrag zal terugstorten.
Maar die rente zal niet veel zijn aangezien het over misschien 1 week gaat en een (paar)duizend bestellingen.
Het was een leuke aanbieding die ontzettend veel weg had van een fout. Ik zou er niet wakker van liggen en zeker geen werk van maken. Er heeft niemand "schade" geleden door deze fout. Dat je een voordeeltje denkt te hebben en die nu "misloopt" is jammer maar helaas.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Kom op, iedereen met een beetje verstand kan toch nagaan dat hoogstonwaarschijnlijk is dat de prijs klopte.
Bij mijn order staat nog steeds de status "Verwerken", maar ik neem aan dat het spoedig ook wordt geannuleerd. Helaas. Nu weer over tot orde van de dag.
Iedereen die nog tegenstribbelt: Succes
Bij mijn order staat nog steeds de status "Verwerken", maar ik neem aan dat het spoedig ook wordt geannuleerd. Helaas. Nu weer over tot orde van de dag.
Iedereen die nog tegenstribbelt: Succes
Amen to thatjanvanduschoten schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:26:
Het was een leuke aanbieding die ontzettend veel weg had van een fout. Ik zou er niet wakker van liggen en zeker geen werk van maken. Er heeft niemand "schade" geleden door deze fout. Dat je een voordeeltje denkt te hebben en die nu "misloopt" is jammer maar helaas.
helemaal mee eens, denk dat de boel wel op slot kan nu tochjanvanduschoten schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:26:
Nee hier nog niet. (Misschien slaan ze mij per ongeluk over?Anoniem: 471672 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:25:
Is dus bij iedereen de bestelling geannuleerd?
Helemaal mee eens. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ach, deze keer een nee, we hebben het geprobeerd. Niets mee verloren toch?janvanduschoten schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:26:
Tja, dat Bol ineens een "10" voor de prijs neerzet, doet mij vermoeden dat ze het op een typfoutje wilden laten lijken. Los van het feit of dit nu een reële prijs is van deze laptop, het blijft verdacht. Dat mensen deze laptop zelf op waarde schatten, is natuurlijk hun goed recht. Bol mag echter vragen wat ze willen .Ik denk alleen dat ze een 2/3 jaar oude laptop voor meer dan 1000 euro aan de straatstenen niet kwijt raken. En gezien de prijsontwikkeling die te zien is in de PW heb ik ook zeer mijn twijfels bij deze prijs, maar nogmaals hier hebben wij als klanten natuurlijk niks over te zeggen.
Bol.com denkt zich er altijd erg makkelijk onderuit te kunnen lullen, maar ze maken hier wel degelijk een grote fout. En dit is niet de eerste keer. Voor een groot bedrijf als Bol, dus onacceptabel. Moraalridders die nu expres overal tegenin gaan en het voor Bol "opnemen", zitten net zo fout als degenen die het onderste uit de kan proberen te halen.
In mijn ogen moet Bol dit gewoon netjes oplossen middels een E 5,- waardebon. Dan is iedereen tevreden.
Bol.com denkt zich er altijd erg makkelijk onderuit te kunnen lullen, maar ze maken hier wel degelijk een grote fout. En dit is niet de eerste keer. Voor een groot bedrijf als Bol, dus onacceptabel. Moraalridders die nu expres overal tegenin gaan en het voor Bol "opnemen", zitten net zo fout als degenen die het onderste uit de kan proberen te halen.
In mijn ogen moet Bol dit gewoon netjes oplossen middels een E 5,- waardebon. Dan is iedereen tevreden.
Het annuleren kan ik begrijpen maar iets van een kortingsbon per bestelling had ik toch wel gepast gevonden..het blijft toch een fout van bol.com hoe je het went of keert en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die oprecht teleurgesteld zijn nu.
Laat maar..
DGonlag2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:27:
[...]
Helemaal mee eens. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ach, deze keer een nee, we hebben het geprobeerd. Niets mee verloren toch?
Jij verandert snel van meningDe fout ligt natuurlijk bij Bol.com, en die moeten en ook verantwoordelijkheid voor moeten nemen door die laptops gewoon te leveren.
Logisch bericht, ik had stiekem een beetje gehoopt op een cadeaubon van een paar euro. Dit was ook de reden dat ik hem heb proberen te bestellen met een acceptgiro. Had ik moeten betalen met iDeal of CC, dan had ik denk ik de gok niet gewaagd.Geachte heer XXXXXXX,
Op 30 september 2012 heeft u onder bestelnummer 8044766090 het artikel "HP ProBook 6550B - Core i5-450M / 2GB RAM / 320GB HDD / 15.6 inch" besteld.
bol.com
http://www.bol.com
de vraag is nu of het een bewust fout was om klanten te lokken (net op moment dat er 75% korting is), of gewoon fout gemaakt uit onbekwaamheid. ik neig het eerste te denken, maar in elk geval komen ze er slecht uit als webshop..... mijn vorige 2 bestellingen werden ook al geannuleerd omdat het artikel niet leverbaar was. te mijden
Het is nog niet afgelopen. Sommigen krijgen nog geld van henunderworld202 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:27:
[...]
helemaal mee eens, denk dat de boel wel op slot kan nu toch
So the adventure continues.....joepiedepoepie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:29:
[...]
Het is nog niet afgelopen. Sommigen krijgen nog geld van hen
Geachte heer/mevrouw *******,
Op 30 september 2012 heeft u onder bestelnummer ************ één of meerdere ‘HP ProBook 6550B - Core i5-450M / 2GB RAM / 320GB HDD / 15.6 inch’ besteld.
Bovengenoemd artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden namelijk euro 92,99 in plaats van euro 1092,99. Helaas is hier sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden. Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Indien u het artikel al betaald heeft via iDEAL, wordt het bedrag binnen vijf werkdagen teruggestort. Als u heeft gekozen voor de betaalmethode creditcard, dan wordt de reservering van het factuurbedrag opgeheven. Er is geen bedrag van uw rekening afgeschreven. Heeft u (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon binnen 24 uur weer opgewaardeerd.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nee hoor is nog steeds dezelfde mening. Al vind ik wel dat het van Bol.com netjes zou zijn om bijvoorbeeld een E5 bon ter compensatie te geven. Je moet wel verantwoordelijk zijn voor je eigen fouten. Ik heb mij ook nooit de illusie voorgehouden dat de laptop ook echt zou komen.
Ach echt een "adventure" kun je het niet noemen. Binnen 5 werkdagen zou het teruggestort moeten worden. Ik verwacht hier geen problemen, want je hebt geen tweede partij, dit in tegenstelling tot de vorige keer met centralpoint.
Ik vindt het een beetje triest als mensen gaan liggen zeuren dat ze zijn misleid en recht hebben op een compensatie. Het was overduidelijk dat het om een fout ging.DGonlag2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:31:
[...]
Nee hoor is nog steeds dezelfde mening. Al vind ik wel dat het van Bol.com netjes zou zijn om bijvoorbeeld een E5 bon ter compensatie te geven. Je moet wel verantwoordelijk zijn voor je eigen fouten. Ik heb mij ook nooit de illusie voorgehouden dat de laptop ook echt zou komen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]Blijf serieus en on-topic, anders gaat dit topic op slot, net zoals het vorige topic. De eerste de beste die hier de boel op stelten denkt te moeten zetten kan op een weekje vakantie rekenen.
Don't feed the trolls, maak a.u.b. een TR aan als mensen zich hier misdragen.
Vraag en aanbod van kortingscodes is hier niet gewenst. Aanbod (dus <ins>niet</ins> vraag) van codes kan in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1512627">Algemeen korting en aanbiedingen topic - deel 2</a>.~[/html]
~[html]Blijf serieus en on-topic, anders gaat dit topic op slot, net zoals het vorige topic. De eerste de beste die hier de boel op stelten denkt te moeten zetten kan op een weekje vakantie rekenen.
Don't feed the trolls, maak a.u.b. een TR aan als mensen zich hier misdragen.
Vraag en aanbod van kortingscodes is hier niet gewenst. Aanbod (dus <ins>niet</ins> vraag) van codes kan in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1512627">Algemeen korting en aanbiedingen topic - deel 2</a>.~[/html]