Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 05:37
Zijn er toevallig meer mensen die last hebben van een trage SabNZB? Ik heb Ziggo 60MBps internetverbinding met XSNews Elite payserver maar SabNZB download gemiddeld maar met 15-60kbps

Speedtest gedaan en die zegt het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2484734190.png

Router al meerdere malen gereset. SabNZB opnieuw opgestart. SabNZB vraagt de laatste dagen ook constant om logingegevens via Chrome. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

EDIT: Syno reboot heeft 't probleem opgelost, echter blijft Chrome om authenticatie vragen bij SabNZB, behoorlijk irritant.

[ Voor 11% gewijzigd door Schizo007nl op 04-02-2013 10:00 ]

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:35:
[...]
Ik laat het dus maar zo en denk niet dat er veel aan de hand is en dat het nu fout gaat door de Abnormal melding in SMART status. Je kan de schijf altijd aan je PC hangen en met het programma van de fabrikant gaan testen of deze iets vindt. Zo ja dus bij garantie gewoon RMA sturen.
Voor de zekerheid de DS ff opengemaakt en beide schijven zijn van juni 2011 dus zouden de firmware bug niet moeten hebben. Daarnaast geeft de schijf in bay 1 het probleem en niet in bay 2 zoals blijkbaar in het verleden vaak voor kwam.

De tegenstrijdige info van de DS is ook niet handig. De SMART tests zijn goed maar de status blijft oranje. Heb ook maar een ticket bij Synology aangemaakt.

Verder valt mijn DS vaak uit. Zowel in hibernation als tijdens downloaden. Moet ik weer op de powerbutton duwen. Erg onhandig en niet normaal, lijkt me maar heb geen idee waaraan dit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Zo, dat was een flinke kluif zeg om de 134 pagina's van dit topic compleet door te lezen.
Maargoed, wel zo handig als NAS beginneling om je eerst goed te laten informeren.
Wat ik in ieder geval ontdekt hebt is dat het gebruik van een NAS een complete wereld op zich is met veel meer mogelijkheden dan ik eerder had gedacht.

Mijn bestelde DS413 en een nieuwe 3TB schijf zijn nu onderweg, dus ik kan snel aan de slag.

Om zeker te zijn dat ik alles goed begrepen heb wil ik graag hier mijn keuzes en (toekomstig) gebruik beschrijven. Ik hoop dat ik op de vingers wordt getikt als ik onzin schrijf.

Als eerste zal ik geen RAID configureren, maar gewoon basic. Dus elke schrijf is 1 volume, met behoud van alle ruimte. Ik zorg zelf voor "echte" backup.
De nieuwe 3TB schijf komt er als eerste in.

Ik zal de bijgeleverde CD niet gebruiken omdat via de browser interface bij de initiële installatie de laatste versie van DSM wordt gedownload. Ik heb begrepen dat in dit geval DMS = firmware, dus ik hoef niet eerst te controleren of er een nieuwere versie is aangezien dit automatisch gaat.

Op de nieuwe 3TB wil ik de bestanden die ik nu verspreid heb staan op mijn mediaplayer (PlayOnHD) en mijn oude XP servertje zetten.
Ik heb nu bijvoorbeeld al mijn films op de interne 1 TB schijf staan van de PlayOnHD.
Deze kan ik niet in de NAS prikken met behoud van data aangezien de NAS elke nieuwe schijf zal formatteren. Dus eerst de 3TB schijf in de NAS configureren en dan de films via een externe eSata over kopiëren.

Daarna zal ik de 1TB schijf bijprikken in de NAS (als 1 volume basic). Dan zet in de films weer terug op de kleinere schrijf en maar ik een shared folder van. Deze kan ik dan benaderen vanaf de PlayOnHD en andere apparaten op het netwerk.

Ik hoef geen extra packages te installeren voor streaming. Mijn PlayOn kan alle formaten zelf afspelen, tevens mijn laptop en ook mijn HTC OneX (Android) kan rechtstreeks via de shared folder de mkv's afspelen. Op de OneX heb ik MX player en ES file explorer waarmee ik direct naar een film kan browsen en afspelen.

Verder heb ik nog een externe HD van 2 TB liggen welke ik als backup gebruik. Deze ga ik ook in de NAS zetten puur alleen om binnen de NAS op vaste tijdstippen een kopie te maken van specifieke folders die op de twee andere HD's staan.
De "echte" backup is een 1 TB externe schijf die ik geregeld via eSATA op de NAS zal aansluiten en alleen die bestanden laat backupen die ik echt niet kwijt wil. Deze schijf gaat in de kast.

Ik wil tevens de NAS gaan gebruiken voor het downloaden van nzb's. Dit kan ik laten uitpakken naar de film shared folder waar dan meteen de PlayOnHD gebruik van kan maken.
(de PlayOn ga ik trouwens later vervangen door een HTPC, waarschijnlijk een ZBox of Giada systeempje).

Uiteraard zal ik ook gaan experimenteren met andere "apps" op de NAS. Maar dat komt later...

Wat ik mij nog wel afvroeg is in de situatie als de NAS kapot gaat, waarbij de schijven nog ok zijn.
Is het mogelijk om de schijven uit de NAS te halen, in een externe HD te stoppen en de gegevens daarop meteen te benaderen op een Windows PC?
Of zijn de HD's alleen leesbaar op de NAS zelf? (wat dus zou impliceren dat je eerst een nieuwe NAS moet kopen om je data weer beschikbaar te hebben).

Dan de jumbo frames. Ik heb begrepen dat dit de snelheid over het gigabit netwerk behoorlijk kan verhogen. Moeten alle apparaten dit dan ondersteunen? Ik heb nu op mijn netwerk aangesloten: PlayOnHD, Sony TV, XP servertje, Win7 laptop, gigabit switch, FrizBox 7360 (xs4all internet) en zometeen dus de DS413.
Als er één apparaat is die dit niet kan, houdt dit dan in dat jumbo frames niet mogelijk zijn over het netwerk? Of is dat dan alleen geldig tussen apparaten die dit ingesteld hebben?
(maw, de zwakste schakel is leading).

Nou, ik heb er zin in..Zal wel weer veel meer tijd kosten dan dat ik eigenlijk heb (ik kom ongeveer 24 uur per dag tekort).

Voor tips bij de eerste schone initiële installatie van de NAS hou ik mij uiteraard aanbevolen. Zou jammer zijn dat na zoveel werk er achter te komen dat het wellicht handiger had gekund.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Quoting in between... :)

Mijn bestelde DS413 en een nieuwe 3TB schijf zijn nu onderweg, dus ik kan snel aan de slag.

- dus een 4 bay drive met maar 1 nieuwe disk... na verloop van tijd het risico van een mengelmoes aan verschillende disken met verschillende leeftijd. 4x3TB Red in SHR was wel extra cool en stabiel geweest.

Als eerste zal ik geen RAID configureren, maar gewoon basic. Dus elke schrijf is 1 volume, met behoud van alle ruimte. Ik zorg zelf voor "echte" backup. De nieuwe 3TB schijf komt er als eerste in.

- Altijd zelf nog backuppen via netwerk of USB (3.0) en dan deze ook 'los' halen na afloop van backup. Elke schijf 1 volume? Hij ziet de disken en kan er 1 volume van maken, zorg voor geen overlap tussen disken (risico heb je met JBOD).

Ik zal de bijgeleverde CD niet gebruiken omdat via de browser interface bij de initiele installatie de laatste versie van DSM wordt gedownload. Ik heb begrepen dat in dit geval DMS = firmware, dus ik hoef niet eerst te controleren of er een nieuwere versie is aangezien dit automatisch gaat.

- Je kunt zelfs de beta installeren van DSM, werkt op mijn DS213 prima!

Op de nieuwe 3TB wil ik de bestanden die ik nu verspreid heb staan op mijn mediaplayer (PlayOnHD) en mijn oude XP servertje zetten. Ik heb nu bijvoorbeeld al mijn films op de interne 1 TB schijf staan van de PlayOnHD. Deze kan ik niet in de NAS prikken met behoud van data aangezien de NAS elke nieuwe schijf zal formatteren. Dus eerst de 3TB schijf in de NAS configureren en dan de films via een externe eSata over kopieren.

- Ik zou zeggen... laat lekker die disk in je PlayOn zittten. Is gewoon via je netwerk prima benaderbaar.

Ik hoef geen extra packages te installeren voor streaming. Mijn PlayOn kan alle formaten zelf afspelen, tevens mijn laptop en ook mijn HTC OneX (Android) kan rechtsreeks via de shared folder de mkv's afspelen. Op de OneX heb ik MX player en ES file explorer waarmee ik direct naar een film kan browsen en afspelen.

- DS Video / DS Music zijn wel erg coole applicaties overigens... :9

Verder heb ik nog een externe HD van 2 TB liggen welke ik als backup gebruik. Deze ga ik ook in de NAS zetten puur alleen om binnen de NAS op vaste tijdstippen een kopie te maken van specifieke folders die op de twee andere HD's staan.
De "echte" backup is een 1 TB externe schijf die ik geregeld via eSATA op de NAS zal aansluiten en alleen die bestanden laat backupen die ik echt niet kwijt wil. Deze schrijf gaat in de kast.

- Heel goed allemaal, wel een hoop gedoe vind ik persoonlijk. Je hebt een vette NAS, gebruik hem dan ook zo!

Ik wil tevens de NAS gaan gebruiken voor het downloaden van nzb's. Dit kan ik laten uitpakken naar de film shared folder waar dan meteen de PlayOnHD gebruik van kan maken.

- Via SpotNet de NZB droppen in je gemonitorde Download folder op de NAS op basis van Download Station werkt prima. Let op: wel de beta pakken, die unzipt/unrart het ook voor je.

Wat ik mij nog wel afvroeg is in de situatie als de NAS kapot gaat, waarbij de schijven nog ok zijn.
Is het mogelijk om de schijven uit de NAS te halen, in een externe HD te stoppen en de gegevens daarop meteen te benaderen op een Windows PC?
Of zijn de HD's alleen leesbaar op de NAS zelf? (wat dus zou impliceren dat je eerst een neiuwe NAS moet kopen om je data weer beschijbaar te hebben).

- Mits je geen striping/SHR/ of andere RAID techlogie hebt gebruikt zijn ze gewoon leesbaar. Anders weer indezelfde configuratie terugbouwen in een nieuwe NAS.

Dan de jumbo frames. Ik heb begrepen dat dit de snelheid over het gigabit netwerk behoorlijk kan verhogen. Moeten alle apparaten dit dan ondersteunen? Ik heb nu op mijn netwerk aangesloten: PlayOnHD, Sony TV, XP servertje, Win7 laptop, gigabit switch, FrizBox 7360 (xs4all internet) en zometeen dus de DS413.
Als er één apparaat is die dit niet kan, houdt dit dan in dat jumbo frames niet mogelijk zijn over het netwerk? Of is dat dan alleen geldig tussen apparaten die dit ingesteld hebben?
(maw, de zwakste schakel is leading).

- Lijkt mij dat Jumbro Frames tussen 2 devices die dit ondersteunen prima werkt.

Succes and have fun 8)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die dingen met de streepjes ervoor lijken wel de vragen. Lekker onduidelijk :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
DennusB schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:43:
Die dingen met de streepjes ervoor lijken wel de vragen. Lekker onduidelijk :P
Worden wel hele lappen tekst... 8)7

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Thx SpeedersPeugeot voor je reactie.

Inderdaad zal ik de 4 bay NAS initieel niet volledig benutten. Maar dat is om mee te beginnen. Ik zal na gelang meerdere HD's plaatsen. En aangezien je aangeeft dat bij striping/SHR/RAID de losse HD's niet meer bruikbaar zijn buiten de NAS is de basic configuratie de enige optie.

En aangezien basic de enige keuze is is de noodzaak voor gelijkwaardige HD's (qua grootte, type, leeftijd) vervallen. Het bijprikken van welke HD dan ook (heb er nog een paar liggen trouwens) is dan makkelijker.

De reden om de HD uit de PlayOn te halen is de zeer slechte performance van de PlayOn. De NIC is zeer traag en als ik een film op de laptop wil zien of een film naar de HD in de PlayOn wil kopiëren dan duurt dat zeer lang. Met de HD in de NAS is het downloaden van films rechtstreeks op de HD mogelijk en hoef ik niet uren te wachten om het over te zetten.
daarbij gaat de PlayOn de deur uit en zet ik er een ZBoxje neer (met alleen een SSD voor het OS) voor in de plaats. De actie voor het plaatsen van een NAS is de eerste stap voor het vervangen van de mediaplayer en de oude XP server voor nieuw spul die zelf geen grote opslagruimte meer zullen hebben.

DS Video / DS Music moet ik nog bekijken wat dat voor specifieke voordelen biedt. Maar mijn gevoel zegt dat het aanklikken van een bestand rechtstreeks op een shared folder sneller is en minder issues geeft dan via apps die het streamen. Maar dat kan ik uiteraard mis hebben...

Ik heb even gekeken op de site van de FrizBox en daar is te lezen dat:
Ethernet-Pakete mit einer Größe von mehr als 1518 Byte (Jumbo Frames) werden von der FRITZ!Box derzeit nicht unterstützt.
En aangezien deze router het middelpunt is van het gehele netwerk is zal geen enkel apparaat met jumbo frames met elkaar kunnen communiceren. Om van NAS naar laptop te gaan bijvoorbeeld, ga je via de Fritzbox en die geeft alleen MTu's tot 1518 bytes door.
Für die Kommunikation zwischen den Geräten im FRITZ!Box-Heimnetz werden alle Daten in einzelnen Paketen (Ethernet-Frames) zusammengefasst. Die maximale Größe der Nutzdaten, die in einem einzelnen Datenpaket übertragen werden können, wird als Maximum Transmission Unit (MTU) bezeichnet und ist mit 1518 Byte im Ethernet-Standard IEEE 802.3 festgelegt. Die FRITZ!Box leitet sämtliche Pakete weiter, die dem Ethernet-Standard IEEE 802.3 entsprechen.
(sorry voor het duits, maar wat ik hier uithaal is dat de router de pakketten doorgeeft met een maximum grootte van 1518 bytes naar alle apparaten op het netwerk).

Maar wellicht hangt het af hoe je het netwerk opzet. Ik heb nu de Fritzbox, vandaar een UTP kabel naar zolder voor de server. Een andere UTP kabel naar de andere kant van de woonkamer waar een switch staat. Vanaf de switch kabels naar TV, mediaplayer en laptop.
Wellicht moet ik de NAS aansluiten op de switch en niet de router.
Heeft iemand daar verstand van?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:31
Helemaal goed. Er zit wat in je verhaal Xymox echter zou ik eerst checken of het wel zo simpel werkt. Een EXT4 schrijf in een windows pc. Standaard kan windows er niet vanaf lezen. Je moet dus in de weer met externe programma's..

Ik heb zelf de 2 disc variant in Raid1. En daar denk ik wel vaak van: zijn twee losse volumes niet handiger? Want heel veel ruimte verlies. Echter is een disc kapot dan is er niks aan de hand. Je NAS blijft doorwerken... kwestie van schrijf wisselen en door gaan.
Bij de 413 zou ik er niet voor kiezen om te draaien als 4 volumes. Tenminste ik zou het in combinatie doen: dus 2 schrijven in raid1 en 2 losse.. Dan heb je van beiden werelden een voordeel.

Ik doe het zelf ook, maar kijk uit dat je niet doorschiet... backup van een backup van een backup?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Backup van backup van backup....

Ik verdeel mijn data (apps, media, documenten etc) in de categorieen : (zeer)belangrijk, leuk/handig om te hebben en tijdelijk. Dus bij verlies : ramp vs vervelend vs jammer

Gezien de ruimte die ik nu gebruik (in totaal) kan ik makkelijk een complete kopie daarvan trekken.
Dus bij HD crash heb ik alles nog op de eerste-lijn backup staan.
(de extra backup HD in de NAS zelf).

Echter de ramp data die echt niet kwijt mogen backup ik nogmaals op een HD buiten de NAS. Deze gaat de kast in en het liefst nog op een externe locatie.

Hiermee dek ik mij in voor alle mogelijke uitval. En ik wil het overzicht houden dat ik weet op welke fysieke schijf welke data staat en dat bij uitval ik precies weet wat ik kwijt ben en dit onafhankelijk van de andere schijven kan oplossen vanuit de backups.
Een EXT4 schrijf in een windows pc. Standaard kan windows er niet vanaf lezen. Je moet dus in de weer met externe programma's..
Dit is handig om te weten...
Met welke externe programma's op Windows zijn dergelijk geformatteerde schijven te lezen? Dan zorg ik ervoor dat ik van te voren deze tot mijn beschikking heb zodra calamiteiten mochten voordoen.
(begrijp ik nu hieruit dat alle NAS schijven altijd EXT4 geformatteerd zijn?)

[ Voor 21% gewijzigd door Xymox op 04-02-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik doe het ook zo hoor.. misschien tikje erger, mijn NAS is nu in de weer met Rsync. Mijn tweede NAS staat bij iemand anders.. de belangrijke data staat ook op een Raid1 volume en op een externe usb disc...nu zie je gelijk waarom zulke oplossingen ook niet heilig zijn. Even 200gig overpompen met 300KB upload is niet ideaal ;).

Toch ga ik kijken of ik niet 1 schakel er tussen uit kan halen. De externe lokatie beschermt mij tegen diefstal, brand.....

Geen ervaring mee, maar bij jou is het een duidelijk eis waardoor ik het inderdaad van te voren zou checken of het wel werkt. Onder synology zijn de schrijven standaard EXT4 geformateerd. Externe kan je nog als FAT formateren maar dan moet je weer rekening houden met bestandsgrootte (<4gig).

Ik draai externe disc op exFAT zodat ik het kan gebruiken op mijn MACs en PCs.. Stond dus gek te kijken dat synology hier niet op inspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 10:18
Is ubuntu geen oplossing voor ext4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Schizo007nl schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:48:

EDIT: Syno reboot heeft 't probleem opgelost, echter blijft Chrome om authenticatie vragen bij SabNZB, behoorlijk irritant.
Heb je voor Google 2-weg authenticatie aan staan? Dan zul je in SabNZB een applicatie specifiek wachtwoord moeten opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 25-09 07:01
S1NN3D schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:06:
[...]

Voor de zekerheid de DS ff opengemaakt en beide schijven zijn van juni 2011 dus zouden de firmware bug niet moeten hebben. Daarnaast geeft de schijf in bay 1 het probleem en niet in bay 2 zoals blijkbaar in het verleden vaak voor kwam.

De tegenstrijdige info van de DS is ook niet handig. De SMART tests zijn goed maar de status blijft oranje. Heb ook maar een ticket bij Synology aangemaakt.

Verder valt mijn DS vaak uit. Zowel in hibernation als tijdens downloaden. Moet ik weer op de powerbutton duwen. Erg onhandig en niet normaal, lijkt me maar heb geen idee waaraan dit ligt.
Dat je NAS zomaar uitvalt is inderdaad niet goed. Mogelijk een probleem met de voeding. Kun je niets in de log files vinden. Zeker iets waar je Synology naar moet laten kijken en dan maar hopen dat zij het niet op je schijf gaan schuiven als veroorzaker.

Hoe goed de support ook is soms zijn ze erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:15:
[...]

Dat je NAS zomaar uitvalt is inderdaad niet goed. Mogelijk een probleem met de voeding. Kun je niets in de log files vinden. Zeker iets waar je Synology naar moet laten kijken en dan maar hopen dat zij het niet op je schijf gaan schuiven als veroorzaker.

Hoe goed de support ook is soms zijn ze erg makkelijk.
De log files vermelden na het opnieuw aanzetten alleen maar (grofweg vertaald) dat het systeem opnieuw is gestart na een onjuiste afsluiter. Maar dat afsluiten gebeurt dus spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 14:10
Ik heb sinds een paar weken problemen met SABnzb op m'n DS210j: ik krijg regelmatig CRC errors na het downloaden. Als ik exact dezelfde download doe via Download Station, of op m'n laptop, dan gaat het wel goed. Ik heb SABnzb al gedowngrade naar v0.6.15, maar ook dat helpt niet. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen? Google geeft in ieder geval geen behulpzaam antwoord.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevalric schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:13:
Ik heb sinds een paar weken problemen met SABnzb op m'n DS210j: ik krijg regelmatig CRC errors na het downloaden. Als ik exact dezelfde download doe via Download Station, of op m'n laptop, dan gaat het wel goed. Ik heb SABnzb al gedowngrade naar v0.6.15, maar ook dat helpt niet. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen? Google geeft in ieder geval geen behulpzaam antwoord.
Ik zou NZBGet installeren als ik jou was. SABnzbd is vrij zwaar voor jouw NAS en gebruikt veel meer resources dan eerder genoemde applicatie. Bovendien krijg je er ook nog een fraaie en cleane interface bij. Maar dat is puur een kwestie van smaak natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:21
Dat is zeker kwestie van smaak vind/vond de nzbget interface echt bagger. Nu na een weekje in gebruik vind ik hem prima en haal een hogere downloaden dan met sabnzbd (80mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Je hebt een j. Werkt SAB niet echt lekker op en haal je de snelheden niet mee. Ik zou gewoon bij de ingebouwde downloader blijven. Werkt goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Laat je de downloads ook pauzeren als hij aan het uitpakken is. Dit kan soms ook problemen oplossen.
In Sabnzb --> Instellen --> Opties --> Wachtrij --> optie aanzetten bij: Onderbreek downloaden tijdens nabewerken

Zeker als je NAS niet heel snel is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Past niemand SABNZBDs geheugen gebruik aan? Die van mij staat nu op 120MB (van de 512MB).

Als het goed is schrijft ie nu minder vaak weg naar hardeschrijf en zou een stabieler download / lagere cpu moeten opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jostefa schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:39:
Dat is zeker kwestie van smaak vind/vond de nzbget interface echt bagger.
Do you really mean web-interface of Version 9.0/10.0 (Screenshots) and not the older nzbgetweb?
If you mean the new web-interface, can you explain what is so bad about it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 15:17

_Apache_

For life.

Quakie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:19:
Past niemand SABNZBDs geheugen gebruik aan? Die van mij staat nu op 120MB (van de 512MB).

Als het goed is schrijft ie nu minder vaak weg naar hardeschrijf en zou een stabieler download / lagere cpu moeten opleveren...
Jazeker, staat hier ook op 512MB. Niet dat ik er last van heb met een relatief trage verbinding, maar hij staat in de woonkamer en hoe stiller hoe beter. 200MB+ wegschrijven gaat nou eenmaal een stuk sneller dan telkens een klein stukje.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:23:
[...]

Do you really mean web-interface of Version 9.0/10.0 (Screenshots) and not the older nzbgetweb?
If you mean the new web-interface, can you explain what is so bad about it?
Sorry tho hijack this but one quick question. Currently I'm using nzbget 0.8 on my Synology DS211j (installed using synocommunity package). Now there's an update available to the 0.9 series but there's no direct upgrade path, I have to delete the old version en install the new version. Is there a way to backup all my settings before I delete the old version? I can't seem to find such an option in the interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hardware:
- Synology DS213+ met DSM versie: 4.1-2657

Software:
- Cloud Station

De storing:
Zojuist melde een gebruiker dat die een foutmelding heeft gehad, volgens hem was het; Database operation failed.
Dit terwijl hij normaal zijn laptop opstarten. Hij moest handmatig opnieuw de connectie starten met de cloud station. Nu gaat zijn cloud station client alles opnieuw synchroniseren, terwijl op beide locaties de data staat. Zowel op de client als op de NAS.
Naast deze gebruiker werken er nog 12 met dit apparaat waarvan er 3 in het buitenland en die hebben geen problemen ondervonden.

Iemand enig idee wat ik kan doen om de synchronisatie te laten stoppen omdat het op beide locaties aanwezig is.
Of hoe ik deze foutmelding kan tegen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:37:
Currently I'm using nzbget 0.8 on my Synology DS211j (installed using synocommunity package). Now there's an update available to the 0.9 series but there's no direct upgrade path, I have to delete the old version en install the new version. Is there a way to backup all my settings before I delete the old version? I can't seem to find such an option in the interface.
All settings are stored in one config file (nzbget.conf by default). I don't know exactly where it is stored when you use synocommunity package (I don't have any synologies).

Normally NZBGet can use the older config files by initializing the new options with default values.

However when we talk about packages they could be configured for using different paths. This may break the program after update.

For safety I recommend you to backup the old config-file and the old post-processing-file (with it's config file), then do full new install (uninstall the old package first), then configure the program using web-interface. If you forget some setting you can lookup in the backup-file. This should take max 5 Minutes.

If you have a lot of news servers in the config file you can then copy the section NEWS-SERVERS from old config file to the new one using a text editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Deze ochtend vond ik een heel verdacht mailtje in mijn mailbox: een mailer-deamon met een lijst van niet-bezorgde mail verstuurd vanop mijn Diskstation.
Elke nacht loopt er een backup van mijn NAS naar mijn backup-NAS via "Backup and Restore". Na afloop hiervan verstuurt mijn NAS een mailtje (ingesteld in Control Panel --> Notification).
Het mailer-deamon bericht dat ik gekregen heb, bevat dus bovenstaand mailtje als "oorspronkelijk bericht" en een reeks mail-adressen die die bericht geweigerd hebben.
Zoals het er naar uit ziet, is dit mailtje naar een waslijst van adressen gestuurd en heb ik nu bericht gekregen van de adressen die mailtje gebounced hebben.
Ik heb mijn logs gecontroleerd maar vind nergens verdachte ip-adressen die zouden ingelogd hebben.
Wat ik deze week wel gedaan heb, is deze package installeren: http://www.diskstation.ru...615559194f4553c813bce170a
Is het mogelijk dat deze package code bevat die vanop mijn Synology mails begint te versturen? Ik heb ondertussen een uninstall gedaan van die package en mijn wachtwoord gewijzigd maar ik ben er toch niet helemaal gerust in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieLaurie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Hey allen,

Eind van de maand ga ik mijzelf een NAS kado doen (verjaardag), maar ben nogal een noob op dat vlak. Dus even een paar vraagjes.

Situatie nu: PC met 3 HDD + 2 externe, staan films/series/foto's/muziek op.
Ik heb een popcorn hour A300 waar ik alles naar stream via shared folders op pc.

Zou dit dus graag vervangen door een NAS die dit alles doet.

Ik twijfel zeer hard tussen een DS413 en DS213. Waarom, vooral prijs en het feit of ik werkelijk zoveel opslag ruimte nodig heb. Maar beter teveel dan te weinig.

Mijn voorkeur gaat uit naar de DS413, ik zou er voorlopig mijn 2 1GB HDD's insteken en binnen maand of 2 dezelfde 3TB HDD aanschaffen.

Is het aangeraden om de WD Reds te nemen of volstaan de green's? Ik heb momenteel de green's.

Nog een vraagje waar is de goedkoopste webwinkel (die te vertrouwen is) voor de HD's aan te schaffen?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb een probleempje met toegangsrechten, waarvan ik de oorzxaak niet weet te achterhalen.

Hardware:
- Synology DS410 met DSM versie: 4.1-2657

Toegang tot server van buitenaf.
Op de NAS heb ik WebDav ingeschakeld.
Op mijn android telefoon, krijg ik verbinding met DS Audio en DS en DS photo+ via internet. Dat lukt niet met DS File, hoewel de instellingen identiek zijn (gewone http verbinding, maar met https werkt het evenmin). In huis via wifi kan ik met alle dire de applicaties verbinding krijgen.

Op mijn werk krijg ik geen verbinding met mijnadres.synololy.me:5000. Dat lukt wel als ik deze url op mijn mobiel invoer.

Ik heb niet kunnen achterhalen wat de oorzaak is. Ik zou zeggen dat het niet kan liggen aan een verkeerde portforwarding.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

LollieLaurie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:15:
Is het aangeraden om de WD Reds te nemen of volstaan de green's? Ik heb momenteel de green's.
Over beiden lees ik slechte ervaringen. Met name de greens. De red's lijken de laatste tijd wel ok maar ik vraag me nog steeds af of de meerprijs opweegt tegen de 'levensduur' aangezien deze nog niet bewezen is.
Persoonlijk koop ik nooit meer een red, alle 8 die ik heb gehad zijn uitgevallen en heb ik vervangen door seagates welke nog steeds probleemloos draaien (en sneller zijn).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieLaurie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
DukeBox schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:30:
[...]

Over beiden lees ik slechte ervaringen. Met name de greens. De red's lijken de laatste tijd wel ok maar ik vraag me nog steeds af of de meerprijs opweegt tegen de 'levensduur' aangezien deze nog niet bewezen is.
Persoonlijk koop ik nooit meer een red, alle 8 die ik heb gehad zijn uitgevallen en heb ik vervangen door seagates welke nog steeds probleemloos draaien (en sneller zijn).
Ik denk er net aan dat het 2 Samsung HD's zijn die ik heb en 1 WD green

Deze dus:
http://www.hardeschijfsto...uda-st3000dm001-3-tb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
DukeBox schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:30:
[...]

Meen je dat? Je hebt 8 kapotte WD Red schijven gehad? Was de voeding van je NAS niet het probleem o.i.d.? Volgens mij ben je daar erg uniek in en had je dus aanspraak kunnen maken op de garantie :?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ff een update: Nu een week bezig met de DS213+ en moet vertellen dat het enorm traag is. Dit komt denk ik door SABNZBD. Ik heb continu 93% RAM in gebruik terwijl mijn CPU op 48% staat. Door gebrek aan RAM geheugen wordt de rest vertraagd. Nu weet ik niet of het herkenbaar is bij anderen maar dit valt mij toch enorm tegen.

DSM4.1
Sabnzbd 0.7.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Dat kan je eenvoudig terug zien door naar resource monitor te gaan en te kijken wel process je cpu en ram voltrekt. Phyton is waarschijnlijk SABNZBD (zijn nog meer apps die deze kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:41:
Dat kan je eenvoudig terug zien door naar resource monitor te gaan en te kijken wel process je cpu en ram voltrekt. Phyton is waarschijnlijk SABNZBD (zijn nog meer apps die deze kunnen gebruiken).
Ik zie daar 'PAR2' staan die 49% van mijn CPU en 390MB van mijn geheugen in beslag neemt.
Wat doet PAR2?

Ik heb SABNZBDB uitgezet maar dit blijft lekker doorratelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
kapotte bestanden van nieuwsgroepen repareren. Dat kost idd veel cpu en ram, maar dat mag niet een week bezig zijn ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
PAR2 is diegene die je download hersteld. Je hebt blijkbaar iets gedownload wat niet 100% compleet binnen is gekomen en wordt nu hersteld en daarna uitgepakt. En wees blij met je dual core want hij pakt nu max 50% ipv 100% cpu load. De 390MB is wel veel. Het ziet er naar uit dat wat je binnen hebt gehaald iets groots, ouds en aardig corrupted is... normaal zou PAR2 niet tot vertraging moeten lijden.
Bovenstaand zie je een tip staan om downloads te pauzeren bij herstelwerkzaamheden. Ik ga er vanuit dat overige 50% door SABNZBD in gebruik is?

@ cyper21.. helaas kan dat wel met een NAS. Voordeel van een dual core is ook gelijk weer zijn nadeel. PAR2 is niet dual core dus gebruikt dus maar max 50% cpu ipv 100%. Ik heb ook diverse downloads gehad die week nodig hadden. Ik kies dan voor andere versie en oude te killen....

[ Voor 20% gewijzigd door Quakie op 05-02-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Hoe stel je het memory gebruik van sabnzbd in dan?
Ik krijg redelijke snelheden op me ds212j maar kan zeker beter

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 14:54

stuffer

Ondertietel

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:43:
ik heb wat issues met benaderen van nzbget onder DSM 4.2 is het nog mogelijk om te downgraden?

error :

Error in http://DNS:6789/index.js (line 149)

Uncaught ReferenceError: Options is not defined
Hier btw hetzelfde probleem met DSM 4.2 en NZBget 9.0 op een DS411J Webpagina geopend op IE10 en Chrome voor windows.

Zal het later ook eens proberen met een andere browser

Ter info: Installatie ging probleemloos.

NAS> ipkg update
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /Packages.gz
Inflating http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/P                                 ackages.gz
Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/cross
Successfully terminated.
NAS> ipkg install nzbget-testing
Installing nzbget-testing (10.0-r522-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /nzbget-testing_10.0-r522-1_arm.ipk
Installing ncurses (5.7-3) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /ncurses_5.7-3_arm.ipk
Installing libxml2 (2.7.8-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /libxml2_2.7.8-1_arm.ipk
Installing zlib (1.2.5-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /zlib_1.2.5-1_arm.ipk
Installing libpar2 (0.2-6) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /libpar2_0.2-6_arm.ipk
Installing libsigc++ (2.2.3-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /libsigc++_2.2.3-1_arm.ipk
Installing libstdc++ (6.0.9-6) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /libstdc++_6.0.9-6_arm.ipk
Installing openssl (0.9.8v-2) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable                                 /openssl_0.9.8v-2_arm.ipk
Configuring libpar2
Configuring libsigc++
Configuring libstdc++
Configuring libxml2
Configuring ncurses
update-alternatives: Linking //opt/bin/clear to /opt/bin/ncurses-clear
Configuring nzbget-testing
Configuring openssl
Configuring zlib
Successfully terminated.
NAS> cp /opt/share/nzbget/nzbget.conf /opt/etc/nzbget.conf
NAS> nzbget -s -o outputmode=curses

NAS> cp /opt/share/nzbget/nzbget-postprocess.conf /opt/etc/nzbget-postprocess.co
nf
NAS> nzbget -D

Installatie volgens deze tutorial:
http://www.robdehoog.nl/technology/nzbget-9-0-synology/

Bootstrap:
http://packages.quadrat4.de/

Login:
root

Meer mensen deze situatie gezien of opgelost?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:49:
[...]

Ik zie daar 'PAR2' staan die 49% van mijn CPU en 390MB van mijn geheugen in beslag neemt.
Wat doet PAR2?

Ik heb SABNZBDB uitgezet maar dit blijft lekker doorratelen.
Ik had ook dit probleem, de NAS gaat niet meer in hibernate en draait een proces die bijna 100% doet.. Inmiddels is proces gekilled, NAS draait weer rustig... Dus eerst het proces zien te achterhalen (pid, zie: http://www.mkssoftware.com/docs/man1/ps.1.asp ) die stampij staat te maken, dan naar de root (met telnet) en dan het proces ID opzoeken. Die killen (kill -9) Zie hier: http://forum.synology.com....php?f=39&t=59406&start=0 succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedersPeugeot op 05-02-2013 13:21 ]

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer twee Synology NASsen te syncen door vanuit de CLI het rsync process aan te roepen.
Ik gebruik daarbij het "nohup" commando zodat ik rustig de shell kan verlaten en het process
gewoon door blijft lopen. Ik kom er echter achter dat het nohup commando in Synology's Busybox
niet werkt. Bij het verlaten van de shell wordt het nohup process gewoon afgeschoten.
Erg frusterend en teleurstellend dat dit niet werkt.
Heeft iemand nog tips hoe ik dit kan oplossen?

Voor degenen die het willen testen heb ik een test scriptje test.sh gemaakt die iedere 5 seconden
de tijd print naar het bestand nohup.out:

DiskStation1512> cat test.sh
while true
do
date
sleep 5
done
DiskStation1512>

Draaien van het test script:

nohup /tmp/test.sh &

Als je nu de shell verlaat en daarna weer inlogged, dan zie je dat het process is gekilled:

ps |grep test.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Nakebod

Nope.

stuffer schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:12:
[...]
Hier btw hetzelfde probleem met DSM 4.2 en NZBget 9.0 op een DS411J Webpagina geopend op IE10 en Chrome voor windows.
Question: Waarom zo omslachtig nzbget installeren terwijl het geheel zonder IPKG te installeren valt via de packages van synocommunity?

Werkt ook prima samen met DSM 4.2.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Nakebod schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:39:
[...]

Question: Waarom zo omslachtig nzbget installeren terwijl het geheel zonder IPKG te installeren valt via de packages van synocommunity?

en is dat dan de 9.0 versie? 8)

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:50
stuffer schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:46:
[...]

en is dat dan de 9.0 versie? 8)
Jip, bij mij draait 9.0.
En installeren is inderdaad maar een paar muisklikken werk, super simpel!

[ Voor 17% gewijzigd door FabianNL op 05-02-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
LollieLaurie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:15:
Hey allen,

Eind van de maand ga ik mijzelf een NAS kado doen (verjaardag), maar ben nogal een noob op dat vlak. Dus even een paar vraagjes.

Situatie nu: PC met 3 HDD + 2 externe, staan films/series/foto's/muziek op.
Ik heb een popcorn hour A300 waar ik alles naar stream via shared folders op pc.

Zou dit dus graag vervangen door een NAS die dit alles doet.

Ik twijfel zeer hard tussen een DS413 en DS213. Waarom, vooral prijs en het feit of ik werkelijk zoveel opslag ruimte nodig heb. Maar beter teveel dan te weinig.

Mijn voorkeur gaat uit naar de DS413, ik zou er voorlopig mijn 2 1GB HDD's insteken en binnen maand of 2 dezelfde 3TB HDD aanschaffen.

Nog een vraagje waar is de goedkoopste webwinkel (die te vertrouwen is) voor de HD's aan te schaffen?

Thx
Een Nas is geen media mediaplayer dus je popcorn hour A300 heb je eigenlijk nog steeds nodig. Sommige TV kunnen via DNLA wel films afspelen maar kan beperkingen geven. Geen ondertitel of 1080p afspelen.
Voordeel van een mediaplayer is dat deze meestal alles afspelen.

Keuze voor de 413 of 213 moet je echt zelf maken. Als je budget hebt is een 413 altijd beter. Je bent meer op de toekomst voorbereid en mochten je wensen later veranderden dan kun je alle kanten op.

WD Reds zijn prima schijven. Sommige hebben er problemen mee maar algemeen wat je leest valt dat reuze mee en van elke schijf vindt je pos en negatieve reactie zoals met alles. Mensen plaatsen nu eenmaal eerder problemen dat dat ze tevreden zijn.

Maar er zijn voldoende andere schijven die goedkoper zijn en ook prima werken.
Weer als je budget hebt is het zeker een goede investering. Anders kun je via de Synology terugvinden welke schijven ook getest zijn met een NAS en zo kun je de juiste vinden.

Via de pricewatch hier kun je direct zien waar de schijf het goedkoopste is en tevens zie je sterren bij een winkel staan. Daar kun je op klikken en ervaringen van mede tweakers vinden hoe een winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:38:
Ik probeer twee Synology NASsen te syncen door vanuit de CLI het rsync process aan te roepen.
Ik gebruik daarbij het "nohup" commando zodat ik rustig de shell kan verlaten en het process
gewoon door blijft lopen. Ik kom er echter achter dat het nohup commando in Synology's Busybox
niet werkt. Bij het verlaten van de shell wordt het nohup process gewoon afgeschoten.
Erg frusterend en teleurstellend dat dit niet werkt.
Heeft iemand nog tips hoe ik dit kan oplossen?
<snip>
Als je ipkg draait: eerst de bash-shell installeren, dan vanuit busybox bash starten, en van daaruit je nohup draaien.
Beetje omslachtig, maar het werkt wel :)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

FabianNL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:47:
[...]

Jip, bij mij draait 9.0.
Thanx
Nakebod schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:39:
[...]

Nice!

zal de "oude" versie eerst de-installeren en de nieuwe installeren.

--Edit--

Gevonden in http://packages.synocommunity.com

[ Voor 4% gewijzigd door stuffer op 05-02-2013 14:06 . Reden: Locatie van de install ]

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
Is het mogelijk om een oude android telefoon te gebruiken als IP-camera en deze te koppelen met je Surveillance Station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:09

timovd

Voorsprong door techniek

Er zijn wel appjes om van je Android een IP Cam te maken, maar of Synology dit ondersteunt zul je zelf moeten proberen. Ik denk het niet.

Verkoop je toestel en koop van dat geld een "echte" IP cam.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
sn33ky schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:58:
Is het mogelijk om een oude android telefoon te gebruiken als IP-camera en deze te koppelen met je Surveillance Station?
Heb het getest met https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pas.webcam, op mijn Samsung Galaxy, en dat werkt. Mijn DS108j had er wel wat moeite mee, maar ik vermoed dat dat door de leeftijd van het bakkie kwam....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nu een DS210j die redelijk tegen zijn limiet aanloopt met Sickbeard/Couchpotato, SAB, Transmission, iTunes-server en als file/ftp-server voor het thuisnetwerk. Ik wil dus een upgrade, maar ben aan het twijfelen tussen de DS213 en de DS413j.

De prijs is bijna gelijk (30 tientjes verschil), geheugen is gelijk (512MB), alleen de processor (1.6 versus 2.0Ghz) en uiteraard het aantal disks verschillen. Ik ga er geen USB-schijven aanhangen, dus de USB3.0 op de DS213 vind ik niet persé een voordeel.

Nu neig ik naar de DS413j vanwege de uitbreidbaarheid naar 4 disks, maar de grote vraag is: ga ik het verschil voor mijn gebruik tussen de 1.6 en 2.0Ghz merken in de praktijk?

Het is sowieso een grote stap van de DS210j (800Mhz/128MB), maar ik wil niet dat ik over een jaar weer tegen de beperkingen van de NAS aanloop (CP/SB niet bereikbaar, CPU load op 100%).

Wat is de verstandige keuze, wie geeft mij het duwtje in de goede richting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

FabianNL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:47:
[...]

Jip, bij mij draait 9.0.
Zal eerder een browser probleem aan mijn kant zijn....

Wederom in Chrome en IE10:

Error in http://10.0.0.100:6789/index.js (line 149)

'Options' is undefined

Op mijn Android start de webpagina op port:6789 prima......

Alsnog bedankt!

/gaat eerst een echte browser zoeken 8)7 ...\

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

mrwolf schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:18:
Ik heb nu een DS210j die redelijk tegen zijn limiet aanloopt met Sickbeard/Couchpotato, SAB, Transmission, iTunes-server en als file/ftp-server voor het thuisnetwerk. Ik wil dus een upgrade, maar ben aan het twijfelen tussen de DS213 en de DS413j.

De prijs is bijna gelijk (30 tientjes verschil), geheugen is gelijk (512MB), alleen de processor (1.6 versus 2.0Ghz) en uiteraard het aantal disks verschillen. Ik ga er geen USB-schijven aanhangen, dus de USB3.0 op de DS213 vind ik niet persé een voordeel.

Nu neig ik naar de DS413j vanwege de uitbreidbaarheid naar 4 disks, maar de grote vraag is: ga ik het verschil voor mijn gebruik tussen de 1.6 en 2.0Ghz merken in de praktijk?

Het is sowieso een grote stap van de DS210j (800Mhz/128MB), maar ik wil niet dat ik over een jaar weer tegen de beperkingen van de NAS aanloop (CP/SB niet bereikbaar, CPU load op 100%).

Ik weet niet OF het ook echt het geval is hoor, maar vaak is het verschil in Mhz niet het enige. Soms zit er ook een hele andere CPU in die veel efficienter kan zijn en dus, zelfs als ie op hetzelfde aantal Mhz zou lopen, toch sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben

Wil je echt vooruit? Ga dan voor een + versie.... Ik heb nu een 412+ en 712+ en daar kan je gewoon onmogelijk spijt van krijgen.... Als je veel zware applicaties installeerd heb je gewoon zware hardware nodig.... (sabnzb is killing op een j versie...) ik heb een 110j, 211j, en 411j gehad... achteraf gezien had ik gewoon meteen voor een + moeten gaan.... Op al die j versies was het gewoon erg behelpen met sabnzb / sickbear erop...

De 712 is nu al voor 340 euro krijgen : pricewatch: Synology Disk Station DS712+

Mocht je dan ooit nog naar meer schijven willen dan kan je op die types ook een expansion bay aansluiten _/-\o_

[ Voor 97% gewijzigd door Xenophoben op 05-02-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Is het aantal sleuven die je beschikbaar hebt een vaste eis?

Ik ben destijds voor de 411J gegaan vanwege de 4 sleuven. Zelf had ik er maar 2 in gebruik maar wilde bij opslag uitbreiding geen moeilijke sprongen maken en gelijk 1 of 2 schijven er in kunnen duwen.

Nu zie ik aan je geïnstalleerde packages dat je er wel goed gebruik van wil maken (qua performance)
Hier kan ik weinig over kwijt aangezien mijn DS411j alleen voor opslag dient en heel af en toe een film download en hem als Rsync server gebruik. Zelf mis ik de performance niet zo.

Echter wil je meer opslag (zeg over 1 a 2 jaar) zou je OF andere schijven moeten aanschaffen en je data moeten overzetten (met de 213) OF extra schijven er bij prikken.....zonder data migratie....Tis een keuze....

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Nakebod

Nope.

stuffer schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:22:
[...]

Zal eerder een browser probleem aan mijn kant zijn....

Wederom in Chrome en IE10:

Error in http://10.0.0.100:6789/index.js (line 149)

'Options' is undefined

Op mijn Android start de webpagina op port:6789 prima......

Alsnog bedankt!

/gaat eerst een echte browser zoeken 8)7 ...\
Ik denk eerder aan een caching probleem van je oude installatie. Aka, ctrl-F5 nzbget eens (Of open http://10.0.0.100:6789/index.js en ctrl-f5 dit specifieke bestand die de error geeft)

nzbget 9.0-6 van synocommunity draait hier prima zonder errors, ook in Chrome.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Object 'Options' is undefined in config.js (stored in directory "webui").

If refreshing the browser cache (as suggested Nakebod) doesn't help, you can try to download the source code of NZBGet and replace all files in webui with files from source code package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Xenophoben schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:29:
[...]

Wil je echt vooruit? Ga dan voor een + versie.... Ik heb nu een 412+ en 712+ en daar kan je gewoon onmogelijk spijt van krijgen.... Als je veel zware applicaties installeerd heb je gewoon zware hardware nodig.... (sabnzb is killing op een j versie...) ik heb een 110j, 211j, en 411j gehad... achteraf gezien had ik gewoon meteen voor een + moeten gaan.... Op al die j versies was het gewoon erg behelpen met sabnzb / sickbear erop...

De 712 is nu al voor 340 euro krijgen : pricewatch: Synology Disk Station DS712+

Mocht je dan ooit nog naar meer schijven willen dan kan je op die types ook een expansion bay aansluiten _/-\o_
Ga niet zeggen goedkoop, maar weinig prijsverschil tussen de 213+ en de 712+ versie..zou nog lastige keuze zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
340 euro voor een 712+ kan je geen fout mee maken lijkt me ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ds video werkt nu ook via https, certificaat gezeur opgelost :)

deze uitleg gevolgd -> Struinersunie

vanaf punt 7 wou bij mij niet ik heb een betaalde ssl genomen bij godaddy voor bijna 4 euro per jaar :)
rest heb ik via de control panel -> web services -> import certificate
de nopass bij private key en het certificaat bij certificate

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Godsamme, een 712+, die had ik nog niet eens bekeken... Dit maakt het niet echt makkelijker...

Oh, dacht even dat de 712 7 schijven aankon, die heeft dan alleen weer 1Gb aan geheugen. Maar 340 euro is wel weer honderd euro meer dan de 213, mijn eerste keuze. Zo zijn al die kleine stapjes wel groot natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
mrwolf schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:34:
Godsamme, een 712+, die had ik nog niet eens bekeken... Dit maakt het niet echt makkelijker...

Oh, dacht even dat de 712 7 schijven aankon, die heeft dan alleen weer 1Gb aan geheugen. Maar 340 euro is wel weer honderd euro meer dan de 213, mijn eerste keuze. Zo zijn al die kleine stapjes wel groot natuurlijk...
Ja dat begrijp ik wel.... Ik weet niet hoeveel schijfruimte je nodig hebt en of je eventueel al schijven hebt?
Anders zou ik eerder beginnen met een goede nas en weinig storage en dan opbouwen.... 100 euro is veel geld... absoluut, echter als je kijkt naar de levensduur van een nas en jouw programma's die je gaat draaien dan zou het zeker een keuze zijn die ik mee zou nemen....

de 712+ bied extra tegenover de 213:
-Link aggregation ( koppelen van netwerk poorten) Dit komt je snelheid ten goede of het is mogelijk om een redundantie op te bouwen.
-1 gb ram
- Mogelijk om je volume uittebereiden met de dx213 of dx513
- Hogere snelheid
Bron synology:
212 : read 108 mb write 65
712+: read 107 write 107
712+ link aggregation: read 202 write 135

Ik weet niet of plex en dergelijke draait op de 213... volgens mij wel op de 712+

[ Voor 21% gewijzigd door Xenophoben op 05-02-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

DS213+ versus DS712+, zie ook hier

Ik heb twee weken terug ook voor deze keuze gestaan en zat me eerst blind te staren op de DS213+ toen ik tegen de DS712+ aanliep, waar ik uiteindelijk voor heb gekozen (DS713+ vond ik teveel van het goede). Overwegingen:
- gering prijsverschil
- meer geheugen 1GB ipv 512 MB, en uitbreidbaar!
- degelijk bouw (oa metalen kast)
- voor mijn gevoel een toekomstvastere CPU (Atom ipv Freescale), mbt compatibiliteit van packages

Nu ik 'm heb ingericht merk ik veel verschil met de DS211 die ik had. Waar de DS211 geregeld tegen de 100% CPU aan liep te tikken zit de DS712+ daar ruim onder. De responsiviteit van de Squeezbox webpagina (LMS) is ook een stuk beter en ik zie nu dat er al 200MB door het geheugenhongerige LMS wordt ingepikt... Extra fijn dus om 1GB intern te hebben ipv de 512MB van de DS213+.

Enfin, als ik je een zetje in de richting mag geven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
JPS schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:48:
DS213+ versus DS712+, zie ook hier

Ik heb twee weken terug ook voor deze keuze gestaan en zat me eerst blind te staren op de DS213+ toen ik tegen de DS712+ aanliep, waar ik uiteindelijk voor heb gekozen (DS713+ vond ik teveel van het goede). Overwegingen:
- gering prijsverschil
- meer geheugen 1GB ipv 512 MB, en uitbreidbaar!
- degelijk bouw (oa metalen kast)
- voor mijn gevoel een toekomstvastere CPU (Atom ipv Freescale), mbt compatibiliteit van packages

Nu ik 'm heb ingericht merk ik veel verschil met de DS211 die ik had. Waar de DS211 geregeld tegen de 100% CPU aan liep te tikken zit de DS712+ daar ruim onder. De responsiviteit van de Squeezbox webpagina (LMS) is ook een stuk beter en ik zie nu dat er al 200MB door het geheugenhongerige LMS wordt ingepikt... Extra fijn dus om 1GB intern te hebben ipv de 512MB van de DS213+.

Enfin, als ik je een zetje in de richting mag geven... ;)
Zit er zelf ook nog over te twijfelen (DS213+ vs DS712+ vs DS713+).

De 7 serie heeft ook nog een jaartje langere garantie (3 vs 2). En wellicht ook langer support voor nieuwe DSM versies.

Persoonlijk gebruik ik mijn nas ook nogal veel als server (VPN, photostation en webapps databases) dus ik denk dat het de DS713+ uiteindelijk zal moeten worden.
Ik denk dat als ik er wat zwaarder spul op wil draaien, zoals websites met Mono op een database met MongoDB, dat de hoeveelheid geheugen en CPU's wel de doorslag zullen geven. Het zal nooit een full fledged server worden, maar voor zelfgemaakt spul ruim voldoende.

Voor wat betreft link aggregation; hou er wel rekening mee dat je daar niet klakkeloos met elke gbit switch voordeel uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb meerdere mensen die gebruik maken van mijn NAS. Allemaal hebben ze leesrechten in 2 bepaalde mappen, en alleen via file station. Verder heb ik alles uit gezet.
Als ik een externe HD aan sluit op mijn NAS krijgen ze daar ook toegang toe via file station. Dit wil ik liever niet. Is er een manier om dit te regelen?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Iemand hier die zijn NAS voornamelijk gebruikt voor film-opslag en afspeelt met een mediaspeler?
Tijdens het film kijken hier valt heel vaak de verbinding weg.
Ofja verbinding... even zwart beeld waardoor de TV even schakelt op input en hertz.

Bekend fenomeen wellicht, kan het aan de NAS liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:25:
Iemand hier die zijn NAS voornamelijk gebruikt voor film-opslag en afspeelt met een mediaspeler?
Ofja verbinding... even zwart beeld waardoor de TV even schakelt op input en hertz.

Wat voor verbinding tussen NAS en mediaplayer?
En welke NAS, mediaplayer en wat voor mediafiles speel je af?

Oftewel, beetje meer info zou prettig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 05-02-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Ik zit nu te stoeien met nzbget 9.0 en permissies. Ik krijg het niet voor elkaar om nzbget tot de admins te laten behoren. Is het iemand wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Alles bekabeld, DS213, PCH A-300. Laatste 3 films waren .mkv, video_ts en .avi en elke had het.
Het kan de NAS zijn, de PCH, de TV of de receiver. Weet even niet hoe ik moet zoeken.
De PCH heeft iig geen interne schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ja hoor, werkt feilloos hier en naar meerdere mediaplayers (streamen van BD25/50 ISO's / ~50-60 Mbit). Wel zorgen voor een goed aangelegd bedraad Gb-LAN en een geschikte mediaplayer. Als het druk is op je netwerk QoS instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online

Als je tv zo schakelt lijkt het me dat die geen inputsignaal meer krijgt, oftewel een probleem tussen je tv en mediaplayer, en niet je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45
mrwolf schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:02:
[...]

Als je tv zo schakelt lijkt het me dat die geen inputsignaal meer krijgt, oftewel een probleem tussen je tv en mediaplayer, en niet je NAS.
Idd lijkt me ook :)

Je zou dit natuurlijk ook kunnen testen door op het moment dat het WEL goed werkt de lan kabel uit je NAS / mediaplayer te trekken en kijken of er hetzelfde gebeurd :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik overweeg mijn ds211+ en mijn 411j te verkopen en er een 413 voor terug te kopen. Wat zijn mijn oude nasjes nog waard denken jullie? Kom ik ee beetje uit rond de 400,-?

Reden is overigens dat ik de ds211+ voor het werk gebruik en de 411j voor de opslag, maar dat de configuratie van het mounten van shares heen en weer nogal onhandig werkt in de praktijk. Gewoon weer 1 snelle syno is dan toch handiger.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Vandaag de DS413 binnengekregen en in no-time up en running gekregen.
Initiële installatie ging erg soepeltjes. Ik moest wel even opletten om meteen de juiste instelling voor de schijf te kiezen aangezien standaard SHR aangevinkt staat.
Ik werd even op het verkeerde been gebracht omdat bij de custom keuze aangegeven werd meerdere volumes op RAID te configureren. Pas later in de wizard krijg je de opties voor welke RAID waar dan de optie staat om het volume als basic te zetten.

Het formatteren van de 3TB schijf ging vlot en binnen een paar minuten was ik reeds shared folders aan het aanmaken.

Ik ben zeer te spreken over de DSM interface. Zeer duidelijk en intuïtief.

Het doorlezen van dit topic heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Ik heb met info hier de alternatieve locatie voor packages meteen geconfigureerd (http://packages.synocommunity.com) en met één druk op de knop NZBGet 9.0 geïnstalleerd.
Waar ik wel even meet zat te worstelen is de MainDir van NZBget. Jammer dat er geen selectiescherm is waar je een bestaande folder kan selecteren. Ik had initieel "downloads" opgegeven, maar ik zag niet dat de verschillende folders van NZBGet daarin aangemaakt werden.
Ik heb dit aangepast in "volume1/downloads" en ook dat werkte niet.
Zal een beginnersfoutje zijn, maar het moest dus uiteindelijk "/volume1/downloads" zijn, waarna de folders in die MainDir keurig werden aangemaakt.
De eerste test daarna door het opslaan van een .nzb bestand in de nzb folder startte de download.
Super dit !

Nu het langdradige werk, het overzetten van alle gegevens van de mediaplayer en de losse HD's in mijn oude servertje. Zodra deze overgezet zijn kan ik die HD's bijplaatsen in de NAS.

Vraagje:
Ik kan op de PlayOnHD mediaplayer kiezen voor connectie Netwerk (via workgroup) om naar de NAS te gaan of via NSF. De workgroup methode heb ik al getest en werkt. Wat kan ik het beste kiezen ?

Al met al is mijn eerste indruk zeer positief. Nu kan ik wat dieper in de details en mogelijke andere packages duiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 13:09
Xymox schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:23:

Vraagje:
Ik kan op de PlayOnHD mediaplayer kiezen voor connectie Netwerk (via workgroup) om naar de NAS te gaan of via NSF. De workgroup methode heb ik al getest en werkt. Wat kan ik het beste kiezen ?
Als op de afstandsbediening de knop browser drukt kom je in het volgende beeld de optie upnp tegen , daar zie je de syno zo staan .

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:42
NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:36:
Alles bekabeld, DS213, PCH A-300. Laatste 3 films waren .mkv, video_ts en .avi en elke had het.
Het kan de NAS zijn, de PCH, de TV of de receiver. Weet even niet hoe ik moet zoeken.
De PCH heeft iig geen interne schijf.
Ik heb hetzelfde probleem hiero, met een ds413 met twee 3 tb disks in SHR. Ik speel de films/series op mijn laptop, en iedere 15 minuten or so freezed hij even, soms pakt VLC hem daarna weer op, soms krijg ik een foutmelding (kan bestand niet lezen o.i.d.). Ik kan het probleem ook niet lokaliseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Sangroid schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:13:
[...]

Ik heb er een "find / -name exiftool" op los gelaten, maar niets gevonden. :'( (wel exiv2)

(oh, ik zie dat het een PERL-package is? Heb je dat wel geïnstalleerd?) oh, doh, PERL staat bij mij ook geïnstalleerd...
Ik heb exiftool nu zelf geinstalleerd. Ipkg stond er nog op, en toen was het eigenlijk erg makkelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ipkg update
ipkg install perl
ipkg install make
cd /opt
wget http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/Image-ExifTool-9.16.tar.gz
tar zxvf Image-ExifTool-8.61.tar.gz
cd Image-ExifTool-8.61
perl Makefile.PL
make test
make install

Ook instructies hier een beetje gelezen: http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/install.html

Kreeg sudo niet aan de praat, snap niet helemaal hoe dit werkt. Maar heb dus gewoon exiftool en lib verplaatst naar /usr/bin omdat dat in mn PATH zit. Werkt iig prima.

Voordeel van de beta is o.a. ook de Task Scheduler, daar nu wat cronjobs in gezet die automatisch een paar keer per dag de SdCopy directory checken en eventuele fotos daarin wegschrijven naar /photo/jaar/maand/
Veel makkelijker kan het niet meer worden: Sd kaart in de NAS, cronjob draait binnen een paar uur en m'n photostation wordt geupdate met de nieuwe fotos _/-\o_

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Laatst online: 22-08 20:12
3nzym3 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:38:
Kan iemand het volgende bevestigen danwel ontkrachten voor mij?

Ik zit al een tijdje te kijken naar een SYNOLOGY DiskStation DS213.
In mijn huidige situatie heb ik in totaal 4 externe hardeschijven (allemaal western digital elements met eigen voeding) gekoppeld middels een USB hub aan mijn router. Vanaf hier benader ik de data op deze schijven.

De DS 213 heeft 2 x USB 3 slots achterop en 1 x USB 2 slot aan de voorkant.
Eigenlijk zou ik graag (indien ik op aanschaf overga) alle 4 de externe schijven als externe schijven willen behouden en koppelen middels een USB hub. Zodat ik intern 2 nieuwe schijven kan plaatsen.

Echter ik kan echt nergens vinden of:
a) het mogelijk is om een USB hub aan te sluiten en hierop de 4 externe schijven aan te sluiten.
b) Of dit gaat werken (ma.w. kan ik de 4 externe schijven netjes benaderen op deze manier).

Ik ben niet van plan om een RAID configuratie o.i.d. te draaien. Wil enkel mijn opslagcapaciteit verhogen en een betere oplossing voor mijn file handling (transfer speed wat ik nu heb over de USB van de router is bedroevend).
Iemand die mij kan helpen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
3nzym3 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:50:
[...]

Iemand die mij kan helpen? O-)
In principe zou dat moeten werken. Wat jij beschrijft is een eigenschap van USB en staat lost van het feit of die USB poort op een Synology DS zit of een desktop PC. Of het zou moeten zijn dat DSM er voor zorgt dat je niet méér USB schijven kan mounten dan er USB poorten zijn.

Maar waarom zou je vier externe schijven die elk nog eens een adapter nodig hebben, aan een NAS willen hangen? Het is natuurlijk jouw beslissing, maar ik zou grotere schijven in mijn NAS steken, alle data van de externe schijven daarop plaatsen en dan de externe schijven verkopen (of misschien eentje houden als externe backup).

[ Voor 0% gewijzigd door Waking_The_Dead op 06-02-2013 09:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Nakebod schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:42:
[...]

Ik denk eerder aan een caching probleem van je oude installatie. Aka, ctrl-F5 nzbget eens (Of open http://10.0.0.100:6789/index.js en ctrl-f5 dit specifieke bestand die de error geeft)

nzbget 9.0-6 van synocommunity draait hier prima zonder errors, ook in Chrome.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:49:
[...]

Object 'Options' is undefined in config.js (stored in directory "webui").

If refreshing the browser cache (as suggested Nakebod) doesn't help, you can try to download the source code of NZBGet and replace all files in webui with files from source code package.
Zit hem toch lokaal op mijn laptop, Mozilla werkt probleemloos. IE10 en chrome blijven de zelfde problemen geven. Ook na het opschonen van de cache.

Android heeft met 2 browsers nergens last van en PC van vriendin ook niet.

Toch bedankt!

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Weet iemand hoe dit zit:

Ik probeer mijn DS213+ zo te configureren dat ik hem vanaf mijn Macbook Pro via WebDav ook vanaf mijn werk kan benaderen. Na een paar minuutjes werk is dit goed gelukt, maar één ding begrijp ik niet.

Tijdens het configureren zoekt DSM mijn router op, een Netgear R6300, en stelt hij automatisch de port forwarding rules in. Alhoewel alles dus goed werkt, kan ik die forwarding rules niet op mijn R6300 terug vinden. Het Admin schermpje van de R6300 blijft gewoon leeg.

Kan iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Har schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:34:
Weet iemand hoe dit zit:

Ik probeer mijn DS213+ zo te configureren dat ik hem vanaf mijn Macbook Pro via WebDav ook vanaf mijn werk kan benaderen. Na een paar minuutjes werk is dit goed gelukt, maar één ding begrijp ik niet.

Tijdens het configureren zoekt DSM mijn router op, een Netgear R6300, en stelt hij automatisch de port forwarding rules in. Alhoewel alles dus goed werkt, kan ik die forwarding rules niet op mijn R6300 terug vinden. Het Admin schermpje van de R6300 blijft gewoon leeg.

Kan iemand dit verklaren?
Bij mijn router (WNDR3700 met DD-WRT) blijven ze ook leeg als Universal Plug and Play (UPnP) aanstaat en de syno de rules instelt.

Als ik dan bij Universal Plug and Play (UPnP) kijk staan ze er wel tussen.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Xenophoben schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:46:
[...]

Ja dat begrijp ik wel.... Ik weet niet hoeveel schijfruimte je nodig hebt en of je eventueel al schijven hebt?
Anders zou ik eerder beginnen met een goede nas en weinig storage en dan opbouwen.... 100 euro is veel geld... absoluut, echter als je kijkt naar de levensduur van een nas en jouw programma's die je gaat draaien dan zou het zeker een keuze zijn die ik mee zou nemen....

de 712+ bied extra tegenover de 213:
-Link aggregation ( koppelen van netwerk poorten) Dit komt je snelheid ten goede of het is mogelijk om een redundantie op te bouwen.
-1 gb ram
- Mogelijk om je volume uittebereiden met de dx213 of dx513
- Hogere snelheid
Bron synology:
212 : read 108 mb write 65
712+: read 107 write 107
712+ link aggregation: read 202 write 135

Ik weet niet of plex en dergelijke draait op de 213... volgens mij wel op de 712+
Ik ben over de streep hoor, het gaat een 712+ worden! Nog even de 3TB HD uit mijn WD MyBook Live slopen, dan gaat die als eerste in de 712+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

stuffer schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:40:
[...]

Bij mijn router (WNDR3700 met DD-WRT) blijven ze ook leeg als Universal Plug and Play (UPnP) aanstaat en de syno de rules instelt.

Als ik dan bij Universal Plug and Play (UPnP) kijk staan ze er wel tussen.
Inderdaad stuffer, daar staan ze. Bedankt voor de tip! Weer wat geleerd.

Ik kan die UPnP table trouwens niet editen op mijn Netgear. Weet jij waarom dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Har schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:44:
[...]

Inderdaad stuffer, daar staan ze. Bedankt voor de tip! Weer wat geleerd.

Ik kan die UPnP table trouwens niet editen op mijn Netgear. Weet jij waarom dat zo is.
Omdat deze ingesteld wordt door je apparaten die een portforward nodig hebben. Zelf heb ik hem uitgezet en alleen de benodigde poorten geforward naar de Syno. Als je het handmatig doet heb je er meer controle over is mijn mening.

Nadeel is dat je het wel zelf handmatig moet aanpassen en beheren.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

stuffer schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:59:
[...]

Omdat deze ingesteld wordt door je apparaten die een portforward nodig hebben. Zelf heb ik hem uitgezet en alleen de benodigde poorten geforward naar de Syno. Als je het handmatig doet heb je er meer controle over is mijn mening.

Nadeel is dat je het wel zelf handmatig moet aanpassen en beheren.
Ja, zo denk ik er ook over. Ik heb het ook liever in eigen beheer. Bedankt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 14:12
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Synology DS109j net geinstalleerd.
Werkt top en is vanaf afstand benaderbaar.

Helaas geeft mijn Packet Center aan "De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen"
Terwijl deze, naar mijn gevoel, in orde zijn.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Har schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:02:
[...]

Ja, zo denk ik er ook over. Ik heb het ook liever in eigen beheer. Bedankt maar weer.
Ga hier ook nog naar kijken.. ik zie geen upnp entries terug op mijn Apple Extreme maar ik vermoed dat door de EZ Internet functie hij makkelijker te vinden is op het internet.

Ik heb gemiddeld 6 IP blocks per dag nl terwijl ik geen websites draai ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Quakie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Ga hier ook nog naar kijken.. ik zie geen upnp entries terug op mijn Apple Extreme maar ik vermoed dat door de EZ Internet functie hij makkelijker te vinden is op het internet.

Goed om te weten. Ik vermoedde al zo iets. Ik heb DDNS direct uitgezet. Eerst maar eens verder studeren hoe ik de boel zo veilig mogelijk kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Quakie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Airport Extreme ondersteunt toch geen upnp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Vijf dagen geleden heb ik 4GB in mijn Synology DS713+ geïnstalleerd. Officieel 'mag' dit niet door de eindgebruiker gedaan worden, maar het werkt stabiel en goed:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YS2nGOs.jpg
Tip: Volg niet de procedures zoals deze op internet te vinden, maar gewoon op de makkelijke manier:
• Zet de Synology DS713+ uit
• Verwijder beide drives
• Op het nu zichtbare motherboard zit de 1GB module. Verwijder deze en installeer de nieuwe module. Ik heb geen kleine handen, maar erg lastig is het niet.
• Zet de Synology DS713+ weer aan

Gebruikte module: Adata Premier Series 4GB DDR3 SO-DIMM. Helaas nu out of stock, maar voor £12.60 was het geen slechte deal!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Niet slecht, bij mij is het de CPU die telkens maxxed. Mijn 512mb heeft nog geen problemen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:08

dimako_

Vogel

Ik ben opzoek naar ervaringsdeskundigen ivm performance.

Ik wil graag een synology nas aanschaffen en hoofdzakelijk gebruik voor downloaden, repareren en uitpakken.

Ik heb maar een 4mbit lijn, dus geen knaller van een internetlijn.
Het downloaden zelf zal geen enkel probleem zijn op welke nas dan ook.
Maar het repareren en uitpakken vergt een stuk meer cpu en geheugen.

Nu heb ik gekeken naar een ds212j/ds212 en de ds112+ met een budget van 200 euro.
een 1 of 2 bay nas is niet heel belangrijk, gaat mij meer om de beste performance/prijs verhouding.

Wat is voor mij (en anderen) de beste keuze?
is de ds112+ een stuk sneller dan de 212j en 212 versie?
Ik kan natuurlijk een de specificaties wel ongeveer zien hoe en wat is, maar ik wil graag ervaringen horen van mensen die deze modellen o.a gebruiken voor bovenstaande zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Xenophoben schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:05:
[...]

Airport Extreme ondersteunt toch geen upnp?
Weet ik niet uit mijn hoofd, ik zie de entries niet terug maar het werkt wel van buiten af...

Sowieso valt er weinig in te stellen op de airport extreme. Dit kan handig zijn want het hoeft geen tomatoo firmware te zijn maar soms wil je wat meer zelf instellen ipv het zal wel goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

Ik zou zeker geen j versie nemen. een standaard versie (de 112 dus bijv) of de + versie zijn wat dat betreft een betere keus. Ik heb zelf een 112j maar gebruik deze alleen als rsync eindpunt, maar ik had voor d elol nzbdplus erop gezet, maar het cpu gebruik schoot onmiddelijk naar 100% als er iets gerepareerd of uitgepakt moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakhead schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:54:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem hiero, met een ds413 met twee 3 tb disks in SHR. Ik speel de films/series op mijn laptop, en iedere 15 minuten or so freezed hij even, soms pakt VLC hem daarna weer op, soms krijg ik een foutmelding (kan bestand niet lezen o.i.d.). Ik kan het probleem ook niet lokaliseren!
Soortgelijke problemen heb ik gehad na een stroomstoring. Opnieuw de stroom eraf halen van alle netwerk componenten (router, switches) heeft het toen opgelost. Je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Laatst online: 06-10 10:48

beerns

it is I, Leclerc

Moby schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:19:
Ik heb meerdere mensen die gebruik maken van mijn NAS. Allemaal hebben ze leesrechten in 2 bepaalde mappen, en alleen via file station. Verder heb ik alles uit gezet.
Als ik een externe HD aan sluit op mijn NAS krijgen ze daar ook toegang toe via file station. Dit wil ik liever niet. Is er een manier om dit te regelen?
Ik kan een rechterklik op de USB drive geven en de rechten simpelweg instellen voor de volledige map.
Je usb device zal nl in een map gemound worden volgens mij. Dus die map kun je weer qua rechtenstructuur aanpassen.
Dus rechten weg halen/toevoegen en klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door beerns op 06-02-2013 12:20 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JustinoFTW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:37:
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Synology DS109j net geinstalleerd.
Werkt top en is vanaf afstand benaderbaar.

Helaas geeft mijn Packet Center aan "De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen"
Terwijl deze, naar mijn gevoel, in orde zijn.
Waarschijnlijk moet je bij je NAS internet instellingen het dns adres van je provider invullen.

De NAS kan nu geen verbinding met internet maken volgens mij
Napsju schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:21:
Vijf dagen geleden heb ik 4GB in mijn Synology DS713+ geïnstalleerd. Officieel 'mag' dit niet door de eindgebruiker gedaan worden, maar het werkt stabiel en goed:

[afbeelding]
Tip: Volg niet de procedures zoals deze op internet te vinden, maar gewoon op de makkelijke manier:
• Zet de Synology DS713+ uit
• Verwijder beide drives
• Op het nu zichtbare motherboard zit de 1GB module. Verwijder deze en installeer de nieuwe module. Ik heb geen kleine handen, maar erg lastig is het niet.
• Zet de Synology DS713+ weer aan

Gebruikte module: Adata Premier Series 4GB DDR3 SO-DIMM. Helaas nu out of stock, maar voor £12.60 was het geen slechte deal!
Let hier wel even mee op. Ik heb voor de ds412+ en ds512+ hier veel op gezocht en het bleek dat mensen toch problemen kregen na de upgrade naar 4 gb. Hoge cpu load, taken die bleven hangen, mindere prestaties.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=140&t=55105

2 Gb of 3 Gb schijnen bijna nooit problemen te geven.

[ Voor 55% gewijzigd door Viper® op 06-02-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-weg-

[ Voor 101% gewijzigd door Viper® op 06-02-2013 12:36 . Reden: Deze mag weg, we need a [s]doctor[/s] Admin! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 16:31

brous

No Soap for you!!

Viper® schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:30:
[...]

Let hier wel even mee op. Ik heb voor de ds412+ en ds512+ hier veel op gezocht en het bleek dat mensen toch problemen kregen na de upgrade naar 4 gb. Hoge cpu load, taken die bleven hangen, mindere prestaties.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=140&t=55105

2 Gb of 3 Gb schijnen bijna nooit problemen te geven.
Ik heb met mijn 4GB ram ook veel problemen gehad. NZBget haalde net 1500kb/s met 100% CPU. Nu met het originele geheugen haal ik met de DS412+ 9000kb/s en maar ongeveer 20% cpu.

Op een forum heb ik gelezen dat dat komt door de atom CPU. Hij pakt de 4GB wel maar kan maar 3Gb adresseren o.i.d.

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.