[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Mooie vondst, voor iets meer geld isie bij dx te koop (48 euro maar wel gratis verzending):
http://dx.com/p/mygica-a1...k-1gb-ddr3-4gb-rom-174461

Dit is denk ik dezelfde als die J1nx heeft gekocht? Maar zou de G-Box firmware hier op moeten draaien zonder problemen? Dat is sowieso al een kleine geruststelling.

[ Voor 12% gewijzigd door justin_ti op 15-01-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Dav1d schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:19:
Dus volgens mij is de Pivos XIOS DS M3 (xiosm3) een MyGica A11 (stvmc) maar dan met minder NAND, en de XIOS DS M1 feitelijk een MyGica A10 (stvm3).

j1nx, heb jij de jouwe al binnen en geprobeerd?
Nope, nog niet binnen, maar dat varkentje wassen we wel als hij binnen is. Ik zal wat NAND configuraties moeten aanpassen net als bij de f16ref en dan gaan met die banaan ;)
justin_ti schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:38:
Mooie vondst, voor iets meer geld isie bij dx te koop (48 euro maar wel gratis verzending):

Dit is denk ik dezelfde als die J1nx heeft gekocht? Maar zou de G-Box firmware hier op moeten draaien zonder problemen? Dat is sowieso al een kleine geruststelling.
Jep de zelfde als die ik besteld heb.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 14:03
Sindskort ook in het bezit van een Smart Tv Box.
En ben nu aan het kijken welke build, firmware, XBMC versie ik hierop kan zetten.

Wie, kan mij misschien een voorzetje geven, betreffende best Build/firmware/XBMC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb mijn box kapot gemaakt denk ik! Hij wilde niet meer opstarten, een paar keer de stroom eruit en ik kreeg weer een bootlogo maar hij bleef steken op het android logo. Toen de recovery via de sd kaart gedaan met gbox 5-12 firmware, geen bootscreen meer (kreeg ook aardig wat foutmeldingen maar ik dacht dat dat niet erg was). Daarna nog een keer recovery, dat lukte dan weer wel. Vervolgens met de hand die firmware zip geflashed. Zelfde verhaal, ik kom gewoon niet meer tot de bootloader. Nu doet ook de recovery het niet meer. Ik vrees het ergste. Hij piept en tikt ook ineens een beetje als ik mn oor er tegenaan houd.

Dus ik denk:
- of een kapotte bootloader, recovery lukt ook niet meer (tips?)
- of een kapotte condensator

Het vreemde is dat het zomaar vanuit het niets gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Amok schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:39:
Sindskort ook in het bezit van een Smart Tv Box.
En ben nu aan het kijken welke build, firmware, XBMC versie ik hierop kan zetten.

Wie, kan mij misschien een voorzetje geven, betreffende best Build/firmware/XBMC versie?
Welke box heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

justin_ti schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:24:
Ik heb mijn box kapot gemaakt denk ik! Hij wilde niet meer opstarten, een paar keer de stroom eruit en ik kreeg weer een bootlogo maar hij bleef steken op het android logo. Toen de recovery via de sd kaart gedaan met gbox 5-12 firmware, geen bootscreen meer (kreeg ook aardig wat foutmeldingen maar ik dacht dat dat niet erg was). Daarna nog een keer recovery, dat lukte dan weer wel. Vervolgens met de hand die firmware zip geflashed. Zelfde verhaal, ik kom gewoon niet meer tot de bootloader. Nu doet ook de recovery het niet meer. Ik vrees het ergste. Hij piept en tikt ook ineens een beetje als ik mn oor er tegenaan houd.

Dus ik denk:
- of een kapotte bootloader, recovery lukt ook niet meer (tips?)
- of een kapotte condensator

Het vreemde is dat het zomaar vanuit het niets gebeurd is.
Probeerdit eens:
http://www.j1nx.nl/downloads/?did=24

En anders kan hij naast die van mij liggen, dan is die ook niet zo alleen :D

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik ben benieuwd! Dankje! Zou een 1GB sd kaart genoeg zijn of moet je een 4GB kaart hebben zodat hij net zo groot is als het interne geheugen van de box? Ik ga m op mn werk formatteren, daar hebben we genoeg linux bakken.

Ik heb trouwens ook een MyGica A11 besteld via DX, samen met een RC11 remote. Voor m'n schoonvader. Ben erg benieuwd! Mooi prijsje voor een amlogic box. Zo te zien helaas geen spdif (hoewel ik een plaatje heb gezien waar wel een minijack spdif uitgang op zat). En wifi mag van mij weg blijven.

Ben benieuwd naar de stock fw en of eventueel de g-box fw er op draait, tot er een super hippe linux build uitkomt!

[ Voor 61% gewijzigd door justin_ti op 16-01-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Dezelfde als op de foto die op de beginpagina staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Amok op 16-01-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Die is compatible met de midnight 2.0! De nieuwste software is 12-04-2012, die kun je hier vinden:
http://androidtvbox.us/downloads/software-and-roms/

Het is raadzaam om dan de tips van dit topic te volgen, zoals het verwijderen van sommige system apps. Dan isie echt ontzettend snel! En XBMC... volgens mij is dit de beste (met uitleg, redelijk gevorderd):
http://androidtvbox.us/to...o_delay-enabled-advanced/

Ik zou het wel even goed doorlezen! Maar ik wilde net die gaan proberen omdat ik zoveel lovende reacties las, alleen toen ging de mijne dus stuk (niet door het installeren, want daar was ik nog niet aan toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

justin_ti schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:21:
Maar ik wilde net die gaan proberen omdat ik zoveel lovende reacties las, alleen toen ging de mijne dus stuk (niet door het installeren, want daar was ik nog niet aan toe).
Lijkt wel een beetje op mijn verhaal. Heb je misschien veel geflashed? Het enige wat ik mij kon bedenken is dat ik na het vele flashen iets van het NAND verkloot heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of ik met een muis kan en hoe je tekst invoert. (bijvoorbeeld bij internetten)

Er staat dat die 1080p nog niet zo best doet, maar speelt die wel probleemloos alle soorten .mkv's of .vob's af?

Wat gebeurt er met 5.1 geluid, wordt alles teruggezet naar stereo of pakt die alleen de linker en rechter kanalen? Soms zit spraak namelijk op de centerbox, als dat niet overgezet wordt klinken films zooo 1800 ;-)

Ik zoek namelijk zo'n soort box om in de keuken bij de TV te zetten voor af en toe wat internet simpel spelletje of filmpje voor de kids. Die filmpjes wil ik dan via XBMC benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Finnbo:Met een muis kan je prima tekst invoeren via een onscreen keyboard.(net als op een telefoon, maar dan dus met een muis).
Ik heb zelf geen problemen met 1080p en speel er vooral MKV en Xvid/Avi mee af.
Als je XBMC op 2.0 geluid laat staan (default) doet deze mixdown naar stereo, andere software zou ik zo niet weten.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
j1nx schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Lijkt wel een beetje op mijn verhaal. Heb je misschien veel geflashed? Het enige wat ik mij kon bedenken is dat ik na het vele flashen iets van het NAND verkloot heb.
Zo voelt het wel idd. Maar wat is veel? Ik denk dat ik 10 tot 15 keer de firmware heb veranderd. Dan is het wel heel erg slecht nand geheugen, want ik flash mijn telefoon toch wekelijks en die doet t na 2 jaar nog perfect! Ik dacht dat nand geheugen zichzelf herstelde tegenwoordig door kapotte blokken te vervangen door de achterste blokken (en zo dus langzaam kleiner wordt), misschien zit die feature hier nog niet ingebakken...

In eerste instantie wilde hij gewoon niet verder dan het Android logo booten, daarna wou hij soms helemaal niet meer aan en dan kreeg ik ineens weer het eerste G-Box scherm en daarna weer het Android logo, maar de recovery deed het wel gewoon helemaal volledig. Hij liep niet vast of iets dergelijks.

Maar jij krijgt m dus ook niet meer aan de praat met die sd kaart van jouw website? Hopen dat de MyGica beter is! Dan bestel ik er zelf ook gelijk een.

[ Voor 4% gewijzigd door justin_ti op 16-01-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZantinge
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 22:52
http://dx.com/p/android-4...-ram-4gb-rom-black-164039

Ik heb deze besteld, welke firmware kan ik hier opzetten? Rev 2.0/2.1/2.2?

Al iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
SZantinge schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:07:

Ik heb deze besteld, welke firmware kan ik hier opzetten? Rev 2.0/2.1/2.2?

Al iemand ervaringen?
Ik weet niet welke revisie dat is. Ik denk dat je zult moeten zoeken naar een sticker ergens! En als deze er niet is, zou je er bijna wel vanuit kunnen gaan dat je de nieuwe revisie hebt. Maar in het ergste geval ben je je ethernet verbinding kwijt en flash je vervolgens een andere revisie er overheen! Ik zou zeggen probeer het! Wel even nakijken of je een reset knopje hebt om eventueel te kunnen flashen als hij niet meer opstart. Als hij er niet zo op of in zit dan zou hij in een van de minijack poortjes kunnen zitten, zoals bij de g-box.

Het is namelijk zo dat als hij niet meer op start (wat in principe niet gebeurt maar je weet maar nooit), dat je gewoon een andere firmware op je sd kaartje uitpakt en de stroom op het kastje zet terwijl je dat knopje in houdt. Dan begint hij vanzelf die firmware te installeren.

En uiteraard chechen in je huidige firmware of je wel een f16ref boardje hebt gekregen. Dat staat wel ergens bij about phone (volgens mij heet het echt phone 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door justin_ti op 18-01-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Ik heb ook goede ervaringen met De xbmc barebone van static.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb dezelfde gekocht bij DX, http://dx.com/p/android-4...-ram-4gb-rom-black-164039
Je moet hem even openschroeven om te zien welke revisie gehebt.
Op het bordje staat een revisie nummer.

De mijne was V2.1, hierna heb ik er direct de G-Box Midnight Rooted firmware opgezet.

Sinds een aantal dagen ben ik aan het klooien met diverse setups.

* G-Box firmware (13-01-2013) + een versie van XBMC met hardware decoding.
* User Friendly XBMC met hardware decoding, MX player als external player (werkt niet voor SMB shares).

Beide werken bij mij niet na behoren, via SMB shares hakkeld nog steeds het beeld.
Het lijkt erop dat HW decoding nog niet 100% in orde is.

De enige versie waar ik op dit moment redelijk resultaat mee heb is de Static_Barebone.
SMB shares werken perfect en ik kan 1080P via de ethernet kabel streamen.
Het enige minpunt is dat als ik de file een stuk vooruit spoel de audio out of sync is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
justin_ti schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:21:
Die is compatible met de midnight 2.0! De nieuwste software is 12-04-2012, die kun je hier vinden:
http://androidtvbox.us/downloads/software-and-roms/

Het is raadzaam om dan de tips van dit topic te volgen, zoals het verwijderen van sommige system apps. Dan isie echt ontzettend snel! En XBMC... volgens mij is dit de beste (met uitleg, redelijk gevorderd):

Ik zou het wel even goed doorlezen! Maar ik wilde net die gaan proberen omdat ik zoveel lovende reacties las, alleen toen ging de mijne dus stuk (niet door het installeren, want daar was ik nog niet aan toe).
Thx, Justin_ti voor de info _/-\o_
Alleen de XBMC versie werkt niet, hiervoor dus nog op zoek naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Diggler38, heb je een linkje voor de Static-Barebone versie?

Net heb ik de laatste test versie van http://www.j1nx.nl/blog/ geflashed op mijn Smart TV Box.
Deze werkt, op een paar issues betreffende de Remote uitstekend.

Navigeren door xbmc gaat vloeiend en snel.
Wireless Streamen, via SMB netwerk share van 720p en 1080p materiaal gaat vloeiend. _/-\o_
Geluidsformaten en Addons moet ik nog testen.

Yum, als de remote remapping voltooid is, een perfect werkende goedkope android XBMC player. :*)

[ Voor 152% gewijzigd door Amok op 21-01-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Amok,

Ik heb deze gevonden bij Boxtoptheater, zij verkopen dezelfde hardware onder een andere naam.

http://www.boxtoptheater....a-fast-boot-to-xbmc-g-box

De J1nx versie wil ik ook nog proberen, dit is een geporteerde versie van de Pivos Xios toch?
Linux install + XBMC, beetje vergelijkbaar als de Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZantinge
justin_ti schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:55:
[...]

Ik weet niet welke revisie dat is. Ik denk dat je zult moeten zoeken naar een sticker ergens! En als deze er niet is, zou je er bijna wel vanuit kunnen gaan dat je de nieuwe revisie hebt. Maar in het ergste geval ben je je ethernet verbinding kwijt en flash je vervolgens een andere revisie er overheen! Ik zou zeggen probeer het! Wel even nakijken of je een reset knopje hebt om eventueel te kunnen flashen als hij niet meer opstart. Als hij er niet zo op of in zit dan zou hij in een van de minijack poortjes kunnen zitten, zoals bij de g-box.

Het is namelijk zo dat als hij niet meer op start (wat in principe niet gebeurt maar je weet maar nooit), dat je gewoon een andere firmware op je sd kaartje uitpakt en de stroom op het kastje zet terwijl je dat knopje in houdt. Dan begint hij vanzelf die firmware te installeren.

En uiteraard chechen in je huidige firmware of je wel een f16ref boardje hebt gekregen. Dat staat wel ergens bij about phone (volgens mij heet het echt phone 8)7 )
SolarOrbiter schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:54:
Ik heb ook goede ervaringen met De xbmc barebone van static.
Bedankt voor de feedback jongens, zodra hij binnen is laat ik even weten wat het is geworden en welke revisie ik heb mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:57:
Hi Amok,

Ik heb deze gevonden bij Boxtoptheater, zij verkopen dezelfde hardware onder een andere naam.

http://www.boxtoptheater....a-fast-boot-to-xbmc-g-box

De J1nx versie wil ik ook nog proberen, dit is een geporteerde versie van de Pivos Xios toch?
Linux install + XBMC, beetje vergelijkbaar als de Raspberry Pi.
Is inderdaad de geporteerde versie van de Pivos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja dat is uiteindelijk hetgeen met het meeste potentieel als ik het zo bekijk. Mijn box is naar het hiernamaals :( De recovery sd-card geprobeerd met behulp van een bootable linux usb stick en een aangekochte versie van WinHex maar het mocht niet baten, hij is gewoon dood. Erg jammer, net voor j1nx z'n testbuild uitgaf. Een MyGica staat in de bestelling. Die MyGica kan hopelijk eenvoudig voorzien worden van een van de huidige testbuilds van j1nx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ja kan de test build niet zonder meer op de MyGica A11 instaleren. Maar zodra ik terug ben uit afrika en mijn box ontvangen heb, komt het wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
j1nx : werkt je Linux versie ook al op de oval elephant box?
Ik hoor wat tegenstrijdige verhalen over WiFi/Ethernet access op Gbox 2.0 hardware die niet zou werken. (deze hardware komt voor zover ik weet overeen met de OE box).

<edit> Ik kwam trouwens op de G-box boards de volgende unbricking methode tegen voor bricked boxes:
http://androidtvbox.us/to...nity/page/2/#!prettyPhoto

Create and insert G-Box Midnight recovery sd card.
Short nand pins pins 7 & 8 together using a straight pin.
Plug in power.
Wait 1 minute.
Remove pin.
Wait for A9 logo. (My box appeared to freeze here)
Wait 1 minute.
Unplug power.
Hold reset button in and reconnect power.
Wait for the upgrade screen and release reset button.
Wait for the upgrade to finish and reboot (I had to remove power).

http://i.imgur.com/JjponMu.jpg

</edit>

[ Voor 59% gewijzigd door Sentry23 op 23-01-2013 16:21 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
recapp na een lange tijd gebruik, voor degene die twijfelen over de FW die ze moeten kiezen
: Ik heb op dit moment twee boxen. en dit zijn mijn ervaringen

1 Rev2.2 daar draai ik FW 120412 op met XBMC met external player, geen haperingen, speelt goed af, ook 1080p films.. er is een workaround voor de ondertitelingen: installeer eerst de subtitle add-on en vervolgens speel je eerst met de internal player een filmpje af, daarin download je de subs, zoals je altijd doet.. vervolgens speel je het filmpje af met de MX player (default player), rechtsboven in menu om subtitels te openen --> dan naar map: Android/data/org.xbmc.xbmc/files/.xbmc/userdata/addon.data/script.xbmc.subtitles/sub_tmp. Hier wordt namelijk de sub-file opgeslgen :-))))

1 Rev2.1 daar draai ik FW van static op (androidtvbox.us), volledig XBMC, met Apps die ik via appinstaller heb geinstalleerd.. ook geen haperingen speelt goed af, heb via Navi-x een 1080p films ge-streamed.. ondertitelingen doen het op de noirmale manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:47
Met veel belangstelliing dit topic ook gelezen, voornamelijk omdat xbmc er goed op lijkt te spelen. Mijn vraag is echter of er een externe hardeschijf (met usb voeding of externe voeding) op kan worden aangesloten voor opslag. Ik heb namelijk geen thuisserver, en streamen is ook niet altijd een optie (mijn vrouw wil ook wel eens een film kijken als ik er niet ben, en ze heeft weinig tot geen verstand van zulke dingen). Ik ben er van overtuigd dat ik hem redelijk foolproof voor haar kan maken (eigenlijk alleen gebruiken voor xbmc en eventueel wat surfen en een paar simpele apps).

Is deze box hiervoor ook geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik gebuik zelf een harde schijf hierop, en werkt uitstekend. Geen externe voeding, voeding van HArde schijf werkt via USB.
Nooit problemen hiermee.
Als je eenmaal een gbox hebt die goed werkt (geen lemon) dan denk ik dat je wel tevreden zal zijn.
Gezien je wensen: Ik zou dan de static versie FW erop zetten als ik jou was. Daarmee heb je puur xbmc erop, en kun je ook een aantal apps erop zetten via de appinstaller.. Je kunt deze apps bereiken via "programs" in xbmc, waar navi-x ook is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
Bedankt voor de tip. Ik heb ondertussen de volgende besteld http://dx.com/p/android-4...-ram-4gb-rom-black-164039. Zodra ik hem ontvang zal ik hem eerst openschroeven om te kijken welke build, dan de FW updaten, titanium installeren, en dan eens kijken hoever J1nx is met xbmc zover te krijgen dat hij daarin opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen jullie mij vertellen wat het verschil is tussen de hierboven genoemde box en de volgende box?

Ik zie een verschil in hardware, intern geheugen en prijs, maar zijn het ook werkelijk 2 verschillende boxen?
Kan je de zelfde firmware installeren?

http://androidbox.nl/minix-neo-x5-kopen/

Dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
denk niet dat dat gaat lukken, wellicht dat je m dan gaat bricken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:50:
kunnen jullie mij vertellen wat het verschil is tussen de hierboven genoemde box en de volgende box?

Ik zie een verschil in hardware, intern geheugen en prijs, maar zijn het ook werkelijk 2 verschillende boxen?
Kan je de zelfde firmware installeren?

http://androidbox.nl/minix-neo-x5-kopen/

Dank jullie wel
Dat is een dual-core Rockhip, en dat is iets totaal anders dan de Amlogic chipset in de Ref16 boxes.
Hardware acceleratie met XBMC kan je dan (in de huidige builds) ook zeker vergeten met dat apparaat via de normale firmware (+ dat deze mij extreem duur lijkt te zijn. Dan kan je beter de ref16 box bij j1nx bestellen imho)
Gbox firmware install is op zijn minst een crash,of een foutmelding bij het installeren, maar waarschijnlijk een brick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel

Ik wilde eerst een mediaplayer kopen, maar dit lijkt me uitgebreider.
Als ik de link bij j1nx aanklik, dan wordt ik naar DX gestuurd, klopt dat ik krijg dan deze te zien
http://dx.com/p/android-4...9006&Utm_source=affiliate

Kan iemand vertellen waarom deze beter is als de minix, waar moet je vooral op letten als je xmbc wil gaan gebruiken.
Of is het nog te vroeg om dat goed draaiend te hebben?
Is Hardware acceleratie met XBMC wel goed te doen op de andere boxen/ sticks?

Wat is het grootste verschil tussen de G-Box en de pivos xios ds?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
XBMC werkt uitstekend op de Gbox, er is hardware Acceleratie en 1080p films draaien bij mij zonder stotteren.

Mochten er mensen zijn die de static versie op hun Gbox hebben en graag nog apps willen installeren. ik heb 1mobile market erop gezet en dit werkt heel goed :-) icm static FW http://www.1mobile.com/app/market/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Ik heb sinds kort ook een refee m6 amlogic-8726 m3, overgenomen van particulier.
Is geflashed en geroot met fw uit de openingspost (g-box midnight 9-25-12), waarvoor dank!

Op zich wel leuk speelgoed, maar er zijn toch nog een aantal dingen waar ik vragen over heb;

1. De wifi is zeer wispelturig, toegegeven de router staat wel één verdieping lager, maar de PS3, Ipads, laptops e.d. hebben 80-100% signaal en de refee dus maar eerder 0-5%. Is er een manier om dit te versterken op de box zelf? (als ik de wifi extend doet de netwerkprinter vreemd vandaar...)
Ik zou het wel nodig hebben, want streamen in XBMC vanaf mijn zfsguru server is nagenoeg onmogelijk. Zelfs SD en audio files haperen.. Ik hoop/vermoed dat dit aan de connectie ligt.

2. Bijkomend probleem is dat de ethernet poort gewoon niet werkt blijkbaar. Als ik de kabel insteek blijft het lampje gewoon oranje en krijg ik geen ip adres toegewezen.. Ethernet staat dus wel gewoon aan op de box bij settings, maar blijkbaar doet hij niks...

3. De remote doet ook zeer vreemd, meestal werkt die gewoon helemaal niet en moet je op 10cm afstand 10x duwen om signaal door te geven. Verder dan 20-30cm is gewoon not done en werkt die niet. Al verschillende batterijen geprobeerd, van vers opgeladen tot nieuw uit de verpakking dus daaraan ligt het niet. Is dit softwarematig of hardwarematig probleem ? De remote controller service loopt gewoon normaal op de box.

4. Om bovenstaand probleem te counteren, ik heb hier wel nog een bluetooth toetsenbordje liggen en een USB bluetooth ontvanger. Op pc werkt dit natuurlijk gewoon simpel, maar is het mogelijk om dit ook werkend te krijgen op de android box door op één of andere manier de linux drivers te installeren?

5. Zitten er temp sensors in de box/cpu/gpu en zoja, hoe kunnen die uitgelezen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
(1/2) ik had voorheen ook issues met de ethernet en WIFI, door te flashen naar 120412 versie (rev2.1), ROOT, heb ik dit opgelost.
Mijn mening: meest stabiele FW
http://androidtvbox.us/downloads/software-and-roms/ wel even kijken welke versie je hebt qua moederboard.

(3/4) de remote is gewoon bagger. je kunt beter een airmouse bij kopen. Bluetooth zou moeten werken. heb zelf een bluetooth dongel en het werkt gewoon on the go icm randapparatuur. (wii controller aangesloten)
maar om te besturen gebruik ik een airmouse i.c.m. IR (ipazzport)

(5) geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
Frodo is live gegaan. Deze is pivos build en deze draait toch goed op de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er Android boxen met een ARM Cortex A9, Amlogic M3 die het volgende ondersteunen.

HDMI 1.4a,
Bluetooth,
Wifi 802.11 B/G/N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZantinge
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:44:
Dank jullie wel

Ik wilde eerst een mediaplayer kopen, maar dit lijkt me uitgebreider.
Als ik de link bij j1nx aanklik, dan wordt ik naar DX gestuurd, klopt dat ik krijg dan deze te zien
http://dx.com/p/android-4...9006&Utm_source=affiliate

Kan iemand vertellen waarom deze beter is als de minix, waar moet je vooral op letten als je xmbc wil gaan gebruiken.
Of is het nog te vroeg om dat goed draaiend te hebben?
Is Hardware acceleratie met XBMC wel goed te doen op de andere boxen/ sticks?

Wat is het grootste verschil tussen de G-Box en de pivos xios ds?
Er zijn inmiddels wat testbuilds te vinden met hw acceleratie met ondersteuning voor meer android apparaten.
http://mirrors.xbmc.org/test-builds/android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
met dank aan vDorst --> http://tabreview.ru/conte...uick-reference-manual.pdf

wellicht kan iemand hier nog wat mee :-)

zou wel mooi zijn als we met de huidige box nog 1.4a hdmi kunnen krijgen, of kan dat niet? (wellicht domme vraag)

[ Voor 29% gewijzigd door SolarOrbiter op 31-01-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
CPU heeft HDMI 1.4a PHy aanboard. dus het is 1.4a.
Ik zag bij "ref16 box bij j1nx" dat de HDMI connector pin 13 niet is verbonden. Mogelijk is dit wel via de onderkant gedaan. Anders hebben we geen standaard CEC support.
Dit is wel makkelijk te solderen als we bij de CPU pin kunnen komen op de mainboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
SolarOrbiter schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:27:
(1/2) ik had voorheen ook issues met de ethernet en WIFI, door te flashen naar 120412 versie (rev2.1), ROOT, heb ik dit opgelost.
Mijn mening: meest stabiele FW
http://androidtvbox.us/downloads/software-and-roms/ wel even kijken welke versie je hebt qua moederboard.

(3/4) de remote is gewoon bagger. je kunt beter een airmouse bij kopen. Bluetooth zou moeten werken. heb zelf een bluetooth dongel en het werkt gewoon on the go icm randapparatuur. (wii controller aangesloten)
maar om te besturen gebruik ik een airmouse i.c.m. IR (ipazzport)

(5) geen idee
OK, bedankt voor de reactie.

Ik zie op de link dat je gaf slechts 2 keuzes in fw. Namelijk die voor 2.0 en die voor 2.1/2.2
Nu op mijn moederbord staat "Refee-V1.3" en op de pcb met de cpu+ram op staat "A11 REV1.0A"

Ik zie nergens 2.0 of iets dergelijk. Welke kan ik dan nemen of is de mijne niet ondersteund? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Voor de mensen die deze Refee M6 box hebben of de oude GBox;
http://www.j1nx.nl/suppor...umaction=viewtopic&t=17.0

Frodo final - Linux - met netwerk werkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:11:
Voor de mensen die deze Refee M6 box hebben of de oude GBox;
http://www.j1nx.nl/suppor...umaction=viewtopic&t=17.0

Frodo final - Linux - met netwerk werkend ;)
Welke neem ik voor de "originele" Oval Elephant Smart TV box (rev 2.0)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:25:
[...]

Welke neem ik voor de "originele" Oval Elephant Smart TV box (rev 2.0)?
De GBox 2.1 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ik denk dat dit de oorzaak is waarom we bij somige OE boxes zulke rare problemen waren.. (blijkbaar had OE ook 2 hardware revisies)
Mijn OE moet GBox 2.0 firmwares hebben, anders werkt het netwerk helemaal niet.
Ik heb op Linux ook exact dezelfde problemen als andere G-Box 2.0 hardware. (al zag ik dat daar nu een oplossing voor was?)
Is dat met deze versie nu dus ook opgelost?

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 04-02-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

done & werkt! Ethernet werkt ook.

Momenteel zit er nog een 100mbit achter de Gigabit switch (igv packet loss "onder" android) maar die ga ik om te testen er eens vantussenuit gooien van het weekend.

Eerste testen: 1080p streaming no issue. Waar ik voorheen al eens lipsync issues had is dit (na 10 minuten testen) blijbaar verdwenen!

One happy camper!

Nu nog proberen uit te zoeken hoe ik de verschillende knoppen van mijn Mele Flymouse kan mappen (ben ook een xbmc noob). Kan iemand mij richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Sentry23 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:19:
[...]

Ik denk dat dit de oorzaak is waarom we bij somige OE boxes zulke rare problemen waren.. (blijkbaar had OE ook 2 hardware revisies)
Mijn OE moet GBox 2.0 firmwares hebben, anders werkt het netwerk helemaal niet.
Ik heb op Linux ook exact dezelfde problemen als andere G-Box 2.0 hardware. (al zag ik dat daar nu een oplossing voor was?)
Is dat met deze versie nu dus ook opgelost?
Ja denk het wel.

Ze zijn op een gegeven moment van een interne clock over geschakeld naar een externe clock. Dat is feitelijk het enige verschil tussen beide. De LAN en Wifi chipsets zijn gewoon hetzelfde en ze zitten ook fysiek op dezelfde USB port.

Met andere woorden. Probeer de 2.2 versie, en als je geen netwerk hebt, dan moet je de andere hebben.

Vandaag ook confirmatie gezien dat de 2.2 build ook werkt op de Dyno.
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:40:
[...]

Nu nog proberen uit te zoeken hoe ik de verschillende knoppen van mijn Mele Flymouse kan mappen (ben ook een xbmc noob). Kan iemand mij richting geven?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Tis wel een sexy ding.... dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag jullie hulp vragen.
Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen een Amlogic 8726 M3 en Amlogic 8726 M6.
er wordt hier steeds over een Android box met een Amlogic 8726 M3 gesproken, maar hier is er een met een Amlogic 8726 M6.
http://www.ebay.com/itm/110981960860
Ik ben wat dit betreft een newbe 8)7 , kan je op deze box de hier besproken software ook op installeren?

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=AMLogic_devices

Is de M6 nou sneller/beter, en waarom hebben jullie nergens een box met een M6 erin?
Dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:40:
[...]

Momenteel zit er nog een 100mbit achter de Gigabit switch (igv packet loss "onder" android) maar die ga ik om te testen er eens vantussenuit gooien van het weekend.
100 mbit switch vantussen gehaald: netwerk blijft stabiel, auto negotiate is OK.

again: great work!!

Volgende stap: remote mapping >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:11:
Ik zou graag jullie hulp vragen.
Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen een Amlogic 8726 M3 en Amlogic 8726 M6.
er wordt hier steeds over een Android box met een Amlogic 8726 M3 gesproken, maar hier is er een met een Amlogic 8726 M6.
http://www.ebay.com/itm/110981960860
Ik ben wat dit betreft een newbe 8)7 , kan je op deze box de hier besproken software ook op installeren?

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=AMLogic_devices

Is de M6 nou sneller/beter, en waarom hebben jullie nergens een box met een M6 erin?
Dank jullie wel
De "M" word vaak afgekort van "Meson". Meson is de code naam van Amlogic voor de 8726 cortex-A9 SoC. Ze hebben onderhand, 3 versies daarvan uitgebracht;
- Meson1 = 800 Mhz
- Meson3 = 1000 Mhz
- Meson6 = 2*800 Mhz (Dual core)

De Meson1 word afgekort naar; 8726-M
De Meson3 word afgekort naar; 8726-M3
De Meson6 word afgekort naar; 8726-MX (Ja ik weet het...)

De Chinese zijn altijd erg "flexibel" met hun specificaties, en daarmee erg goed in het brengen van verwarring waardoor hun box op een ander zijn marketing kan hoppen etc.

De gelinkte M6 box, is een "Refee M6", waarbij de M6 dus helemaal niets zegt over de SoC, het is gewoon een slimme versie nummer van Refee. (http://www.refeedigital.com/)

De reseller op eBay doet er nog een schepje bovenop en noemt het een 8726-M6, wat feitelijk een fout in de specificaties is. (Overigens de gelinkte box, draait de 2.1 versie van mijn linux build)

Nou, om wat meer info te geven over de MX / Meson6. Het is de dual core en waar de Meson1 en Meson3 op kernel versie 2.34 draaien, draait de dual core op versie 3.0.8

Dat betekend niet dat hij ook beter is en dat de andere build zonder meer werken. Het vraagt weer een geheel nieuwe kernel build, drivers, video-decoding etc. (overigens is er wel een Geniatech 1200 onderweg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
Ethernet werkt inderdaad perfect op de OE box in de nieuwe Linux build! Zonder hapering kan ik films vanaf mijn NAS afspelen. Top!

*ietswat offtopic: Nu zoek ik nog een goede MP3 speler/skin voor bij XBMC. De standaard versie lijkt wat karig..*

Clockwork Mod Recovery werkt ook perfect. Het is nu echt een mooie box aan het worden!

Edit: enige probleem is nu nog dat WiFi nog niet werkt op een beveiligd netwerk (WPA, WEP, WPA2).

[ Voor 13% gewijzigd door quazar op 08-02-2013 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
j1nx: Ik had een Mygica A11 besteld op DX maar die is niet meer op voorraad.
HD18M is ook leuk en klein. Maar heb jij de HD18M ook al getest/binnen?
Weet jij of HDMI-CEC lijnen ook zijn aangesloten op de HDMI connector bij beide apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

vDorst schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:16:
Weet jij of HDMI-CEC lijnen ook zijn aangesloten op de HDMI connector bij beide apparaten?
Ik heb hem nog niet besteld die HD18M, daarom weet ik ook niet het antwoord op je volgende vraag. Maar ik ga ervan uit dat de CEC gewoon aangesloten is. Denk dat de HD18M, gewoon een iets andere A22 is. De Chinezen ontwikkelen zelden zelf. Hoop copy en paste, zo ook dus de CEC.

Wil hem wel bestellen en naar kijken, maar ik koop er tegen woordig zo veel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
j1nx: Ik heb weer eens de Linux build geprobeert, en ik denk dat ik gewoon een brakke OE box heb wat betreft NIC. Duplex en Speed is in orde, maar de 100 Mbit blijft disconnecten op de router (ook op ander switchje om te testen). (2.0 firmware. 2.1/2.2 doet helemaal niets met de NIC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Heb al diverse kabels/lengtes (known good tot 1 Gbps) en switches getest, maar ik zie hem ongeveer elke 2 secondes aan en uit gaan. Ik ben maar weer terug naar de barebone Android installatie omdat mijn WPA2 verbinding niet lekker wilde lopen op Linux. Op zich werkt die ook prima, al heb ik daar wat issues met sommige xvid files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Loop al een tijdje rond met het idee een Raspberry Pi aan te schaffen om XBMC te draaien, tot ik in dit topic terecht kwam.

Alleen zie ik dat er wel meerdere apparaatjes op de markt zijn. Kan iemand mij aangeven of ik voor mijn wensen nou juist dit kastje nodig heb of toch beter een andere aan kan schaffen.

- Het moet makkelijk te bedienen zijn, anders zal de vrouw des huizes niet akkoord gaan.
- Als het even kan zou een uitzending gemist en RTL XL script fijn zijn, maar via airplay lijkt me ook geen probleem.
- Live tv ondersteuning moet werken (icm dvblink addon)

Daarnaast heb ik nog een tweetal vraagjes:
- Wanneer ik naar de link op DX kijk zie ik dat er voor de spdif een jackplug nodig lijkt te zijn, hoe krijg ik dit aangesloten op mijn versterker?
- Welke build van XBMC kan ik het beste installeren, die Linux versie of de Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik gebruik zelf nu momenteel de Android XBMC versie en werkt uitstekend. mijn vrouw vind het makkelijk te bedienen, dus wat dat betreft gaat het wel lukken denk ik :-D (de Barbeone versie van static, zie androidtvbox.us)

wat betreft uitzending gemist, ik heb de volgende add-on erop gezet: http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg
en het werkt goed wat betreft NOS en Veronica, alle andere heb ik niet getest..

LiveTV heb ik niet getest, dus durf ik niets over te zeggen

[ Voor 6% gewijzigd door SolarOrbiter op 11-02-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
j1nx, mijn complimenten wat betreft de linux build. Zelf heb ik even geen kastje meer maar moet ik het doen met een computer. De mygica a11 is wel aangekomen en thuis bij mijn schoonvader geïnstalleerd. Standaard staat er ontzettend veel chineze rommel op. XBMC werkte niet lekker (het ging hem voornamelijk om youtube), en youtube via flash is het ook niet helemaal. De app vindt weer alleen mobile video's, dus het was allemaal niks.

Nou heb ik de eerste linux build van het forum van jouw site erop gezet en het werkt echt zo ontzettend goed! Eigenlijk heb ik geen fouten kunnen ontdekken en het systeem is aardig stabiel. Als je hem echt gek maakt reboot hij (alleen de app xbmc), maar dat is logisch. IceFilms werkt erg leuk icm subtitles addon. Heel heel erg bedankt voor alle effort die je erin hebt gestoken!

Eerst werkte de muis niet, maar dat was gewoon een ontzettend dom vinkje in de opties. Intussen zijn we erachter gekomen dat XBMC met een toetsenbord van de RC11 eigenlijk net zo fijn werkt.

Zie hier de keymappings voor als iemand er wat aan heeft:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard

Wie twijfelt tussen een RC11 en een MeLe flymouse, de RC11 werkt veel lekkerder! Het toetsenbord is beter ingedeeld en de toetsen typen lichter. De pointer is identiek, niet beter maar zeker niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:46:

Eerst werkte de muis niet, maar dat was gewoon een ontzettend dom vinkje in de opties. Intussen zijn we erachter gekomen dat XBMC met een toetsenbord van de RC11 eigenlijk net zo fijn werkt.

Zie hier de keymappings voor als iemand er wat aan heeft:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard
Ik ken helemaal niets van linux... op welke manier kan ik dus het bestandje keyboard.xml (dat ik voor m'n Mele wel zal customizeren) op de OE box krijgen in Android/data/org.xbmc.xbmc/files/.xbmc/userdata/ ?

ADB heb ik op m'n pc staan (van m'n foon te rooten)... en vanaf daar ben ik verloren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb voor het aanpassen een app gekocht, ik zie dat jij android draait. Met die keymapping bedoelde ik eigenlijk alleen maar dat je kunt zien welke letter wat doet van het toetsenbord. Ik heb er niets van aangepast, het werkt gewoon zo. P is play, X is stop, etc. Voor het aanpassen zou ik het ook niet weten.

Deze kun je gebruiken om je keymappings aan te passen:
Google Play: External Keyboard Helper Demo#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hcGVkcm9pZC5od2tleWJvYXJkaGVscGVyZGVtbyJd

Je kunt dan klikken op een knop. Het programma vat het signaal op en jij geeft vervolgens aan wat je er mee wilt. Zo kun je die knoppen op de voorkant van je flymouse ook activeren in XBMC =)

Let er wel op, de power button doet niets! Dat is infra rood en helaas alleen voor mele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Sentry23 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:42:
[...]

Heb al diverse kabels/lengtes (known good tot 1 Gbps) en switches getest, maar ik zie hem ongeveer elke 2 secondes aan en uit gaan. Ik ben maar weer terug naar de barebone Android installatie omdat mijn WPA2 verbinding niet lekker wilde lopen op Linux. Op zich werkt die ook prima, al heb ik daar wat issues met sommige xvid files.
Nou, ja dan kan ik alleen maar zeggen. Hou vol!

Ik krijg de sources van de GBox jongens voor de 2.0 changes. Het is alleen nieuw jaar daar, dus duurd even. Dan kan ik kijken of mijn tweaks ook goed zijn of dat er nog meer "anders" is. Wie weet werkt hij dan wel.

Ik laat het wel weten als het zo ver is.

@justin_ti

Houd mijn site in de gaten. Ergens volgende week zal ik de MyGica A11 officieel gaan meenemen in de development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
SolarOrbiter schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:31:
ik gebruik zelf nu momenteel de Android XBMC versie en werkt uitstekend. mijn vrouw vind het makkelijk te bedienen, dus wat dat betreft gaat het wel lukken denk ik :-D (de Barbeone versie van static, zie androidtvbox.us)

wat betreft uitzending gemist, ik heb de volgende add-on erop gezet: http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg
en het werkt goed wat betreft NOS en Veronica, alle andere heb ik niet getest..

LiveTV heb ik niet getest, dus durf ik niets over te zeggen
Wat betreft die add-ons, moet je daar nog speciale versies voor hebben of werken die gewoon op ieder device? Als ik bijvoorbeeld op het forum kijk waar ze die dvblink pvr add on aanbieden zie ik daar een Linux x86 versie. Zal die gewoon werken op de AMLogic? Nee zeker? Er staat wel een link naar de code, is het dan makkelijk om zelf een add on voor de AMLogic te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Phoolie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:04:
[...]
Wat betreft die add-ons, moet je daar nog speciale versies voor hebben of werken die gewoon op ieder device? ...
De meeste addons zijn platform onafhankelijk, Je kan er van uitgaan dat als het er niet specifiek bij staat, het op alle platforms zou moeten werken. (of het ook op Frodo werkt is alleen een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Sentry23 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:35:
[...]

De meeste addons zijn platform onafhankelijk, Je kan er van uitgaan dat als het er niet specifiek bij staat, het op alle platforms zou moeten werken. (of het ook op Frodo werkt is alleen een ander verhaal)
Het is een pvr add on die juist voor Frodo geschreven is, dus dat zal het probleem sowieso niet zijn, maar er staat dus wel bij dat het Linux x86 is. Die gaat dus sowieso niet werken op de XBMC Linux versie voor dit kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:38
Ik heb op de USB amlogic variant een firmwre upgrade willen uitvoeren. Echter na het herstarten en meerdere malen starten kom ik steeds terug in het recovery scherm met de melding:
E: Bad bootloader arguments
“(null)”

Ik heb vervolgens om dit probleem te tacklen een update willen doen van de uboot dmv de update.uboot.zip installatie bestand omdat ik dacht dat mijn boot sector corrupt is. Echter bij het uitvoeren van het scriopt krijg ik de volgende melding:

Installing update..
assert failt: format(“MTD”, “ubootwhole”)
E: Error in /tmp/sideload/package.zip
(Status 7)
Installation aborted

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Net even gekeken en kwam onderstaande box tegen, die lijkt heel erg op het kastje wat op de site van j1nx staat.

http://dx.com/p/android-4...-ypbpr-white-green-172716

Zou je daar ook gewoon die Linux XBMC versies op kunnen draaien of is dat te simpel gedacht?

Vind dit kastje iets mooier en heeft meer aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Phoolie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:01:
[...]
Het is een pvr add on die juist voor Frodo geschreven is, dus dat zal het probleem sowieso niet zijn, maar er staat dus wel bij dat het Linux x86 is. Die gaat dus sowieso niet werken op de XBMC Linux versie voor dit kastje?
Zo te zien werkt die XBMC plugin inderdaad niet. Er zijn alleen wel andere manieren zo te zien: er is een aparte Android app, die je samen met een andere player kan gebruiken, of je kan de server via DLNA benaderen (vanuit XBMC). is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Sentry23 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:44:
[...]

Zo te zien werkt die XBMC plugin inderdaad niet. Er zijn alleen wel andere manieren zo te zien: er is een aparte Android app, die je samen met een andere player kan gebruiken, of je kan de server via DLNA benaderen (vanuit XBMC). is dat een optie?
DLNA is geen optie, dan kan ik geen opnames instellen, maar ik denk dat de xbmc client van dvblink zelf wel platform afhankelijk is, aangezien er maar 1 zip file beschikbaar is en daar staat het volgende bij:
After downloading, unzip the folder contents to c:\program files\xbmc\addons (on Windows) or to ~/.xbmc/addons (on Linux).
The DVBLink Client for XBMC appears under Programs menu of XBMC.
Overigens is de source code van de pvr add on ook beschikbaar, ik heb alleen geen idee hoe je hiermee dan een add on voor de AMLogic kan maken. Misschien eens in verdiepen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phoolie op 12-02-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik lees deze thread met grote interesse.

Kan ik met de player ref16 op jn1x zn site probleemloos connectie met mn NAS waar al mijn series, films etc etc op staan?

Ben nl op zoek naar een mediaplayer op xbmc waar geen HD in zit (gebruik hiervoor de NAS), en die eigenlijk dezelfde soort functionaliteiten heeft als een (efkes vloeken in de kerk) Apple TV.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jokapo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:23:
Ik lees deze thread met grote interesse.

Kan ik met de player ref16 op jn1x zn site probleemloos connectie met mn NAS waar al mijn series, films etc etc op staan?

Ben nl op zoek naar een mediaplayer op xbmc waar geen HD in zit (gebruik hiervoor de NAS), en die eigenlijk dezelfde soort functionaliteiten heeft als een (efkes vloeken in de kerk) Apple TV.
Heb zelf een Dune Base 3.0 en deze Oval Elephant box en sinds de linux-build op deze box staat doet deze precies wat jij zoekt. Al mijn media staat op een NAS.

Streamen van het zwaardere 1080p-werk gaat met de linux-build probleemloos.

Enkel de remote (ik heb een Mele Flymouse) is nog niet gebruiksvriendelijk wegens een aantal specifieke toetsen die nog niet gemapt/werken in XBMC.

Dus: vrij robuste en stabiele oplossing (met linux build).

Nog wel niet vergelijkbaar met Dune op vlak van stabiliteit: XBMC durft zeer sporadisch er nog wel eens uit vliegen.... en ik lees dat meerdere uuuuuuren aan een stuk de box wel wat warm krijgen met stabiliteitsissues tot gevolg. Op mijn Dune niets van dit alles.

De Dune zit in de woonkamer op 5.1 installatie, de OE-box hangt achter de TV op de slaapkamer, stereo over HDMI; ik meen dat op het vlak van surround pass-through er nog wel wat schort aan deze OE-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

het apparaat zou hier in de woonkamer gebruikt worden dus dan is surround toch wel een vereiste als ik een film wil kijken.

wil hem zoals je zelf ook hebt achter de tv plakken zodat ie niet opvalt. bedienen via mijn asus infinity.

Ik zie door de alles wat er verkrijgbaar is door de bomen het bos niet meer.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vDorst schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:16:
Net even gekeken bij DX, maar daar lijkt de Mygica A11 gewoon op voorraad/bestelbaar, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Phoolie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:43:
[...]
Net even gekeken bij DX, maar daar lijkt de Mygica A11 gewoon op voorraad/bestelbaar, of zie ik iets over het hoofd?

Ik kreeg een email van DX.
Dear René,
Thank you for your order 1302010010887xxxx. Unfortunately we are currently awaiting restock on one or more of your items. If you would like to wait for the item, we thank you for your patience and apologize for the inconvenience. If you would like to change this item or cancel the order, please click here .
Ik hoop dat ze hem snel binnen hebben. Me handen jeuken al om er mee te spelen. Ik hoop dat het beter werkt dan me CuBox.

[ Voor 0% gewijzigd door vDorst op 13-02-2013 11:59 . Reden: Qoute tags waren verkeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb gisteren op mijn XBMC barebone static versie (Android versie) een app geinstalleerd, namelijk AndroidDreamer. en dit werkte prima om mijn dreambox te streamen naar mijn gbox.
PVR add-on op xbmc is mij niet gelukt :-s
maar toch leuk speeltje geworden moet ik zeggen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
jokapo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:41:
het apparaat zou hier in de woonkamer gebruikt worden dus dan is surround toch wel een vereiste als ik een film wil kijken.
5.1 (AC3/DTS) passthrough werkt in Linux en Android prima. (onder Android moet je dan de nieuwste Amplayer versie gebruiken)

[ Voor 10% gewijzigd door Sentry23 op 13-02-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik heb vandaag een 1080p 3D HSBS bestand afgespeeld... Na het instellen van de tv op 3D(twee beelden naast elkaar) , werkte het uitstekend. Was positief verrast..
Heeft dit nog iets met de box te maken, of heeft het puur met de tv te maken, die het gewoon kan omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ben van plan zo'n Amlogic-8726 M3 kastje kopen met een spdif omdat ik nog geen hdmi versterker heb, om er xbmc op te draaien. Ik denk dat ik moet kiezen tussen deze twee:
Android 4.0 Google TV Player
MyGica A11

EIk vroeg me af of het behalve dan de spdif en de prijs nou uitmaakt welke je koopt en ook of de A11 dts kan downmixen aangezien hij dus niet die optische uitgang heeft. Die Mygica A1200 ziet er ook goed uit maar is ook weer een stuk duurder..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:27
Als ik zo snel even kijk; MyGica A11 heeft geen wifi. Er schijnt ook een wifi versie op de markt te zijn, maar dan moet je wel Chinees kunnen: http://detail.tmall.com/item.htm?id=21173092303

Op zich een aardig apparaat voor die prijs. Alleen jammer van die wifi (en Chinees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZantinge
SZantinge schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:00:
[...]

[...]

Bedankt voor de feedback jongens, zodra hij binnen is laat ik even weten wat het is geworden en welke revisie ik heb mogen ontvangen.
Inmiddels goed en wel ontvangen en wat mee hebben mogen prutsen. ik heb van DX.com een rev 2.1 ontvangen. Ik heb hem even opengehaald om te kijken.

Verder heb ik verschillende softwareversies geprobeerd en lib files en linuxbuilds. De laatste Linuxbuild van J1nx werkt fantastisch, de laatste Linux builds werken stukken soepeler dan de Android versies. Wil je nu aan Android vasthouden dan heb ik tot nu toe de meest stabiele ervaring met de volgende combinatie (en bedraad netwerk).

De volgende firmware (12-4-12):
http://androidtvbox.us/wp...12pusa_121205gbox_ext.rar
op een recovery SD Card uitgepakt, zodat je een recovery SD-card krijgt met de 12-4-12 firmware.

Vervolgens heb ik de lib files van de Matt Burris Build gebruikt:
Ook kun je de lib files en build.prop van de pivos m3 (8-1-2013) software gebruiken te vinden in de firmware mappen /system /system/lib:
http://update.pivoscdn.co...XIOS_DS-M3-ICS-010813.zip
Gebruik je de lib files van de pivos firmware, kijk na even welke twee libfiles je moet hebben. Het gaat om dezelfde bestanden als die zijn bijgesloten bij de MattBurris build.

Maak een keuze uit bovenstaande lib files en build.prop. Voor de performance maakt het niet veel uit.

Dan de beste (en enige Final) android XBMC 12 build:
http://update.pivoscdn.co...c-XIOS-Android-012913.zip

Voor mij werkt dit perfect. Alle Addons werken die ik wil (icefilms, navix, 1-channel, youtube) en de ondertiteling werkt.

Deze combinatie is ook de enige combinatie die voor mij eigenlijk foutloos werkt. Het enige nadeel is; nadat je de lib files hebt veranderd speelt youotube binnen android niet meer af. Binnen XBMC wel, dus probleem voor mij opgelost.

Hoop dat er iemand profijt van heeft en dat het niet een onduidelijk post is.

Verder loopt de box nu ECHT full hd door de fix van user "Boke" toe te passen:
http://androidtvbox.us/to...work-heres-how/#post-4414

Voor alleen de resolutie kun je deze twee regels overslaan die "Boke" beschrijft.
#media.amplayer.stopbuflevel=0.002
#tv.hideStatusBar.enable=true

[ Voor 7% gewijzigd door SZantinge op 21-02-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Dank SZantige, Ik zal jouw tips gebruiken zodra ik mijn box ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ter Info: In heb net contact gehad met DX.com en MyGica A11 http://dx.com/p/mygica-a1...k-1gb-ddr3-4gb-rom-174461 is weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
SZantinge schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:03:
[...]Vervolgens heb ik de lib files van de Matt Burris Build gebruikt:
Ook kun je de lib files en build.prop van de pivos m3 (8-1-2013) software gebruiken te vinden in de firmware mappen /system /system/lib:
http://update.pivoscdn.co...XIOS_DS-M3-ICS-010813.zip

Maak een keuze uit bovenstaande lib files en build.prop. Voor de performance maakt het niet veel uit.
ik ben wel benieuwd naar deze combinatie moet ik zeggen.
ik ga dit van de week ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
Hoeland duurt dat verschepen eigenlijk via DX, ik zit ondertussen alweer 3 weken te wachten. Hij is vanaf DX verscheept, tot zover kan ik hem tracen, op 31 januari, dan nog gecollect en geopened, maar daarna is het stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZantinge
@Crazyone, die van mij was 21 of 22 dagen onderweg, zelfde tracecodering als jij. Komt goed en met een beetje mazzel heb je hem voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jep, houd voor DX zo'n 3 weken aan. Komt echt goed. Is bij mij nog nooit iets kwijt geraakt, niet de snelste, wel de betrouwbaarste als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Dan moet ik nog 3 weken wachten op mijn A11. Ik kan niet wachten om er mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vDorst schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:48:
Ter Info: In heb net contact gehad met DX.com en MyGica A11 http://dx.com/p/mygica-a1...k-1gb-ddr3-4gb-rom-174461 is weer op voorraad.
Mooi om te horen, zodra het salaris binnen is ga ik deze ook bestellen denk ik. Ik zie alleen op het plaatje dat er een Amerikaanse stekker bij zit? Heb jij hier voor nog een andere adapter mee besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
Mooi, bedankt. Was al bang dat ie kwijt was, maar blijkbaar gaat hij met zeevracht vanuit hongkong naar nl in plaats van via de lucht ( een containerschip doet er tussen de 14 en 20 dagen over (afhankelijk hoe snel ze varen).
Jammere is alleen dat ik momenteel voor werk nog een goede maand in het buitenland zit, maar dat geeft J1nx mooi de kans om alle kinderziektes uit de apps te gooien voor ik ze installeer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Is er iemand die de MyGica A11 inc. WiFi dongle heeft geprobeerd? Op de site staat onder de specificaties dat dit ondersteund wordt. Maar Chinese specificaties mogen soms wel met een korreltje zout genomen worden ;).

En zou de MyGica A11 werken op een oude CRT TV door een HDMI naar RCA kabel te gebruiken?
Daar zou ik hem voor willen gebruiken namelijk. Als een mediaspeler voor een oude TV en ook de Android Ziggo app zodat ik TV kan kijken via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ik heb ook even stil gestaan bij de MyGica A11, maar ben toch voor deze box gegaan omdat daar meer bekend over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

CrazyOne schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:38:
Jammere is alleen dat ik momenteel voor werk nog een goede maand in het buitenland zit, maar dat geeft J1nx mooi de kans om alle kinderziektes uit de apps te gooien voor ik ze installeer ;).
Mooi is dat :)

Ik heb de mijne nog niet eens uit het doosje gahaald :D

• Phoolie
j1nx schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:34:
[...]

Mooi is dat :)

Ik heb de mijne nog niet eens uit het doosje gahaald :D
Volgens mij heeft hij het over onderstaande boxje:

Die heb jij toch al een tijdje unboxed?

• CrazyOne
Inderdaad Phoolie, dat is degene die ik heb besteld. Ga denk ik ook via een vpn proberen netflix en hulu erop te krijgen, anders blijft mijn vrouw maar vragen voor nieuwe films en series, beter als zij zelf gaat streamen, scheelt mij weer tijd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Laatst online: 28-07 15:05
Vraagje, is het onderstaande kastje nu hetzelfde
http://www.aliexpress.com...-Google-TV/732027818.html

de prijs hiervan is namelijk veel aantrekkelijker.
en zou ik hierop ook xbmc kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Travee schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:05:
Ik heb ook even stil gestaan bij de MyGica A11, maar ben toch voor deze box gegaan omdat daar meer bekend over is.
Dus.... Gaat XBMC hier stotterloos op draaien? (niet draadloos)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste