[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Phoolie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:53:
Ben hier nog steeds aan het wachten op mijn MyGica A11, maar we wachten geduldig af.

Maar even een vraagje, ik zie dat er een (volgens mij) Amerikaanse adapter meegeleverd wordt, is deze makkelijk te modificeren of kan ik beter een nieuwe adapter kopen?
Ik heb voor een paar euro een 'reisstekker' achtig geval gehaald. Daarmee is die adapter gewoon in een eurostekker te gebruiken. Die adapter schakelt namelijk zelf afhankelijk van voltage wat hij binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhamyri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:46
J1nx,

Het is mij niet helemaal duidelijk welke firmware ik nu moet download van je website voor de MyGica A11.

Er is een Beta2 versie uit, maar welke Image is dat op je download pagina? Ik vermoed de "XBMC Linux rootfs+kernel+networkmanager " image aangezien de hint van de link er naar toe Version0.2 aangeeft. Maar in de beschrijving van de image staat specifiek Mele A1000 dus is dit wel de goede image die ik dan neem?

Heb het gevonden. Ik dacht dat die onder Images zou staan maar hij is te vinden onder Firmware Bins. Is het flashen alleen mogelijk met een sd card of ook met een USB stick?

Voor de rest ben ik blij met de ontwikkeling. Eindelijk gewoon een klein low power device dat puur voor XBMC gebruikt kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Erhamyri op 12-04-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhamyri
Phoolie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:53:
Ben hier nog steeds aan het wachten op mijn MyGica A11, maar we wachten geduldig af. Volgens de tracking site was hij 27-03 "Departure from outward office of exchange"

Maar even een vraagje, ik zie dat er een (volgens mij) Amerikaanse adapter meegeleverd wordt, is deze makkelijk te modificeren of kan ik beter een nieuwe adapter kopen?
Je had beter gelijk een flat to round adapter kunnen mee bestellen. Dan had je de power adapter gewoon kunnen gebruiken. Kost maar 68cent. Werkt prima en een stuk goedkoper dan hier in NL iets kopen.

Ik had mijn MyGica A11 besteld op 17 maart, wegens het niet op voorraad zijn pas de 26ste verstuurd. 5 April hier thuis geleverd. Dus als je hem nog niet binnen hebt is dat wel raar vind ik.

http://dx.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529

[ Voor 12% gewijzigd door Erhamyri op 12-04-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhamyri
Ok heb geprobeerd om de Mygica te flashen maar het gaat ergens niet goed. Gebruik even een sd van mijn tel en heb het zip bestand uitgepakt. Kom terecht in Android system recovery en selecteer apply update.

Als ik dan het img bestand selecteer komt de box met een foutmelding: Signature verification failed.

Betekend dit dat het bestand corrupt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het zip bestand moet je niet uitpakken maar zo op de SD kaart zetten en moet de extentie .img hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhamyri
vDorst,

Aha dat stond jammer genoeg niet op de wiki van J1nx. http://wiki.j1nx.nl/index.php/Flashing_for_device

Ik zal straks de zip bestand extensie veranderen naar img en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhamyri
Heeft iemand de MyGica A11 ook via een versterker/receiver aangesloten? Ik heb nu de image van J1nx er op gezet, maar krijg geen beeld/geluid als ik de box via mijn receiver aansluit. Wel als ik rechtstreeks aansluit op de TV.

Ik heb dit niet geprobeerd toen de orginele versie er nog op stond dus kan daar niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ja, via HDMI passthrough, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhamyri
Nou het werkt nu ook. Weet niet wat er mis ging maar na enkele keren omgewisseld te hebben met mijn bestaand XBMC-HTPC naar de nieuwe heb ik nu wel beeld.

Heb niks veranderd in mijn receiver. Kan ik nu eindelijk mijn ION-T systeem uit het kastje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
vDorst schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 07:05:
[...]

Het zip bestand moet je niet uitpakken maar zo op de SD kaart zetten en moet de extentie .img hebben.
Ik heb de .zip renamed naar .img maar krijg de volgende error op mijn mygica:

Installing update...
assert failed: getprop("ro.build.product") =="F16ref"
E:Error in /tmp/sideload/package.img
(Status 7)
Installation aborted.

Dit krijg ik zowel bij gbox_2.+_beta1.zip als 2.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Er staat toch MyGica op je box, niet Gbox, of wel?

Dan moet je ook wel de juiste firmware er op flashen ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Goedemorgen :p excuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

blijft zondag heh _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Erhamyri schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:18:
[...]

Je had beter gelijk een flat to round adapter kunnen mee bestellen. Dan had je de power adapter gewoon kunnen gebruiken. Kost maar 68cent. Werkt prima en een stuk goedkoper dan hier in NL iets kopen.

Ik had mijn MyGica A11 besteld op 17 maart, wegens het niet op voorraad zijn pas de 26ste verstuurd. 5 April hier thuis geleverd. Dus als je hem nog niet binnen hebt is dat wel raar vind ik.

http://dx.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529
Ja, dat zag ik pas te laat, volgende keer maar ff beter opletten.

Waarom is het raar dat hij nog niet binnen is? Het komt uit China via de gewone post, daar kan soms een aantal weken overheen gaan. Als hij er eind van de maand nog niet is, is het een ander verhaal, maar maak mij nu nog niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo beste android liefhebbers,

Wie o wie kan mij helpen? Ik heb een EM6 Android TV Box

1. Amlogic 8726 M6 Dual Core 1.5G ( Amlogic 8726-MX)
2. Android 4.2.1 OS
3. Dual Core Mali400 GPU
4. RAM 1GB/2GB , ROM 4GB/8GB/16GB

http://www.enybox.com/En/product/html/?174.html

Onder "recovery Mode" heb ik een verkeerde optie
gekozen te weten: "wipe data/factory reset" en nu krijg
ik alleen een groene android poppetje een beeld.
Is er iemand de weet waar ik de stock fw image kan downloaden.
Of een andere oplossing, want ik kan nergens de fw image vinden.
Er zat Android Jelly Bean 4.2.1 op. Alvast bedank.

Met vriendelijke groet,
Negrito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Is er al ergens een wiki met een lijst van welke producten er compatibel zijn met welke roms?
Ik heb een tegoedcode voor buysku.com, en ik zie tv boxjes met dezelfde chipset en CPU, maar dat is geen garantie dat de roms erop werken, toch? :)

Edit: ik zie deze lijst http://wiki.j1nx.nl/index.php/Hardware_Overview
Die staan helaas niet op buysku, misschien dat ik er maar gewoon een bestel en die test.

Edit2: Misschien toch beter een geniatech ATV1200 zoeken, die is tenminste dualcore.

[ Voor 81% gewijzigd door Pistolebob op 19-04-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@Pistolebob,

ik heb die lijst gemaakt als initieel iets voor op de wiki.
Deze is verre van compleet.
We zoeken mensen die ons willen helpen met het aanvullen van de gegevens.

Edit2: Misschien toch beter een geniatech ATV1200 zoeken, die is tenminste dualcore.
Leuk maar dualcore heb je nu geen ruk aan.
1. de software is niet compatiable met de M6/MX, daniel en ik gaan er mee aan de slag met ATV1200 om hem ook voor XBMC geschikt te maken.
2. hardware decoder module in de cpu bepaalt of de video goed speelbaar is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Phoolie schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:20:
[...]

Ja, dat zag ik pas te laat, volgende keer maar ff beter opletten.

Waarom is het raar dat hij nog niet binnen is? Het komt uit China via de gewone post, daar kan soms een aantal weken overheen gaan. Als hij er eind van de maand nog niet is, is het een ander verhaal, maar maak mij nu nog niet druk.
Helaas is hij nog steeds niet binnen. Heb maar even een ticket aangemaakt bij dx. Mocht dat niet helpen hebben we altijd de pay-pal kopersbescherming nog.

[Update]
Heb onderstaande reactie gekregen:
Dear Customer,

We apologize for the delay in the delivery process.

We have checked with the post office on our end. The package experienced a delay in shipment from their office but is still on the way.

Delays are usually caused by a backlog of packages or delays in Customs.

If the order still does not arrive after 2 weeks, please contact us and we will follow up on the situation.

If you receive it, please kindly let me know. thanks.

Yours Sincerely,
Customer Service
Ik wil best wachten, alleen zijn dan wel de 45 dagen om voor de paypal kopersbescherming. Nou heb ik gewoon al een tracking code gekregen, kan ik er dan gewoon vanuit gaan dat het pakje sowieso wel zal komen en dat ik idd het beste gewoon die 2 weken even kan wachten?

[ Voor 41% gewijzigd door Phoolie op 03-05-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1_Petje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 13:04
Ja gewoon wachten. Het komt vanzelf. Wel kans dan dat je inport belasting moet gaan betalen. Wel goed trouwens dat je aan de bel hebt getrokken. *ik lees net terug, 22maart heb je besteld, dat is idd erg lang geleden.

.. waarom is het trouwens zo rustig in dit forum?

[ Voor 49% gewijzigd door 1_Petje op 03-05-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

don't fix if it ain't broken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05-2021
ik heb lang gewacht op een MX/M6 player, en ik lees nu dat iemand het ook werkelijk heeft, ik had de hoop al opgegeven en in maart heb er 3 rk3066's gekocht, het gaat niet om een hdmi stick, zoals vele MK80x maar om een losse box.

als iemand nog een rk3066 player zoekt, het zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als MX6, alleen van Rockchip, en XMBC Neon wordt ondersteund, met een wifi EN ethernet standaard er op, dan heb ik er nog 2 te koop. stuur een pm of zoek in de vraag en aanbod naar "rk3066 android mediaplayer,"
voor onder andere HD films streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Mijn box werkt nu naar wens, vandaar dat ik niet meer veel schrijf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
jzzz schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:34:
ik heb lang gewacht op een MX/M6 player, en ik lees nu dat iemand het ook werkelijk heeft, ik had de hoop al opgegeven en in maart heb er 3 rk3066's gekocht, het gaat niet om een hdmi stick, zoals vele MK80x maar om een losse box.
Ik heb ook een rk3066 stick liggen, heb je een link voor die XBMC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05-2021
lexi schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:28:
[...]

Ik heb ook een rk3066 stick liggen, heb je een link voor die XBMC versie?
http://mirrors.xbmc.org/r...2.2-Frodo-armeabi-v7a.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
1_Petje schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:36:
Ja gewoon wachten. Het komt vanzelf. Wel kans dan dat je inport belasting moet gaan betalen. Wel goed trouwens dat je aan de bel hebt getrokken. *ik lees net terug, 22maart heb je besteld, dat is idd erg lang geleden.
[...]
Nog steeds niks binnen, vandaag weer contact gezocht met dx, samen met hun het afleveradres gecontroleerd, die bleek in orde. Nu gaan ze weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Phoolie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Nog steeds niks binnen, vandaag weer contact gezocht met dx, samen met hun het afleveradres gecontroleerd, die bleek in orde. Nu gaan ze weer verder kijken.
Oei, word dan nu toch inderdaad wel wat (te) lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
j1nx schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:55:
[...]

Oei, word dan nu toch inderdaad wel wat (te) lang.
Daarom heb ik ook weer contact met ze opgenomen. Meer dan wachten kan ik nu (denk ik) ff niet doen.

Update:
Kreeg onderstaande reactie:
Dear Customer,

In this case, we must request post office to track this package via offline methods(usually 1 to 2 weeks).

Please contact us about two weeks later. We will check for you with the warehouse.

We appreciate your support and cooperation. If it is lost, we will refund or resend to you.

Yours Sincerely,
Customer Service
Maar weer even 2 weken wachten dus.

[ Voor 45% gewijzigd door Phoolie op 17-05-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 23:20
Beste Tweakers,

Al een enige tijd ben ik bezig om een vervanger te zoeken voor mijn media center pc.
Mijn interesse gaat uit naar de Android TV boxjes waarop ook XBMC gedraait kan worden.
Ik heb al een aantal topics doorgenomen, maar wilde toch nog een aantal zaken zeker weten. Ook door alle verschillende modellen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Waar ik in feite naar op zoek ben is hetvolgende:
  • Ondersteuning voor XBMC
  • 720p kunnen afspelen, het liefst 1080p
  • Ethernet aansluiting
Ik heb al vernomen dat de f16ref bordjes aanbevolen zijn. In dit topic zie ik vooral de MyGiga A11 voorbij komen. Ondersteund deze 1080p? Waarom wordt vooral voor de MyGiga A11 gekozen? Wat zijn eventuele alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Ik net net 2 Yiyate boxjes binnen gekregen, die met DHL werden verzonden. (Yiyate M6 TV box, maar met M3 Amlogic chipset)
Ook Gbox 2.0 compatible devices met optical output. (al doen deze het dus wel op mijn ethernet in tegenstelling tot mijn oude Oval Elephant)
(Doen het prima op de j1nx fimware)

Ik had deze dus binnen een paar dagen binnen. Verzendkosten en BTW maakt het bij elkaar niet zo leuk voor 1 box, maar voor 2 of meer wordt het wel intressant als je ze wat sneller wil hebben. (kwam op ongever 125 Euro voor 2 doosjes uit, alles bij elkaar, terwijl de boxjes daar nu $40 kosten, en voor $20 op de rekening staan voor BTW)

<ontopic> nadeel van de MyGica is in mijn ogen het gebrek aan WiFi, de rest is eigenlijk identiek, en 1080p loopt bij mij iig prima</ontopic>

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 22-05-2013 10:14 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Ik had gisteren met de mygica dat alles uit of sync ging lopen toen ik Band of Brothers 1080p ging kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhamyri
Heeft iemand ook Youtube draaiend op MyGica XBMC? Zie de installatie notificatie wel draaien, maar XBMC installeerd uiteindelijk niks.

Voor de rest trouwens niks anders dan lof voor de box. Staat nu gewoon constant aan en draait alle MKV's en ISO's af, ook de 1080p, zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Hier wel draaiend! Op een van de eerste versies van het forum van j1nx.nl, ik heb het kastje zelf niet maar mijn schoonvader zit dagelijks aan de youtube filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

Die Mygica a11 waar jullie het over hebben welke is dat nou vanaf de fabrikant site gezien?

atv510b
atv310b
atv520

?

Ik wil er wel een aanschaffen maar XBMC moet wel vloeiend lopen. en 1080P gewoon goed kunnen afspelen. doet die A11 dat?

en is dat dan geboot met android en de xbmc app. of met een linux build waarop alleen xbmc staat?

en dan heb je nog de minix Neo x5, is dat een veel beter device? of juist niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Zjemm op 26-05-2013 20:47 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
J1nx en co hebben de ATV1200 ook al aan de praat gekregen onder linux. Zelf zou ik denk ik voor een AmLogic MX box gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb een Gbox 2.2 (box via J1nx - dx) met daarop beta2 van j1nx-linux-xbmc. Ik heb al eerder geschreven over mijn probleem met het afspelen van films in VIDEO_TS mappen of dvd-iso 's. Ik heb op mijn media speler het nodige aan films etc in dit formaat staan. Ik speel ze dus af via het netwerk.

Wat er gebeurd:
* Soms werkt het gewoon goed. (dus intro van brein etc, menu en daarna de film)
* Soms blijft hij hangen als hij het menu op moet starten. Hij blijft dan steken in het laatste "plaatje" van een van de intro filmpjes en start het menu niet op.
* Soms start hij met een grijs scherm maar laat hij daardoorheen de directorie structuur van XBMC zien (ik start op door via "bestanden" naar het juiste bestand te gaan, dus niet via de bibliotheek).
* Soms doet hij helemaal niets.

Wat me opvalt is dat dit zowel bij VIDEO_TS mappen gebeurd als wanneer ik een ISO bestand gebruik. Het is niet zo dat het bij alle bestanden zo is. Echter als hij een map of bestand niet wil afspelen blijft hij dezelfde fout wel steeds bij dat bestand of die map herhalen. Ik vermoed dus dat er een verschil is tusssen mijn bestanden maar ik weet niet goed hoe dat te bekijken. het meest logische lijkt mij dat er een verschil is tussen de menu's (daar staat hij het meest stil.

Vanaf mijn mediaspeler met openelec (gewone PC) speelt hij wel alles vlekkeloos af.

Wie kan mij op het spoor zetten om eens te duiken in het verschil tussen deze bestanden of de opbouw van dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 20:30
Hallo beste forumleden,

Ik ben Feta en ik heb precies dezelfde vraag als Negrito, alhoewel ik deze box nog niet heb besteld ben ik benieuwd of deze geschikt is voor XBMC/linux. Ik wil de box niet alleen maar gebruiken voor XBMC, maar wil ook gewoon apps kunnen installeren, browsen etc....

Het betreft de volgende box:

http://dx.com/p/e-m6-andr...-ram-4gb-rom-black-197262

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_197262_1.jpg

Model E-M6
Quantity 1
Material Plastic
Color Black
Operating System Android 4.2
Chipset AML8726-MX
CPU AML8726-MX
Processor Frequency 1.2GHz-1.5GHz
GPU Mali-400M
Memory DDR3 1GB
Storage 4GB
Operating Language English / Danish / German / Spanish / French / Italian / Dutch / Portuguese / Korean / Japanese / Russian / Simplified Chinese / Traditional Chinese
Wi-Fi 802.11b/g/n
OTG Supports
Memory Card Type SD Card
Max Extended Capacity 32GB
External HDD Support external USB HDD up to 2TB
Audio Formats MP3 / WMA / AAC / WAV / OGG / AC3 / DDP / TrueHD / DTS / DTS / HD / FLAC / APE
Video Formats AVI / RM / RMVB / TS / VOB / MKV / MOV / ISO / WMV / ASF / FLV / DAT / MPG / MPEG
Video Codecs MPEG1/2/4, H.264, HD AVC/VC-1, RM/RMVB, Xvid/DivX3/4/5/6 , RealVideo8/9/10
Picture Formats JPEG / BMP / GIF / PNG / TIFF
Subtitle Formats SubRip [.srt]
Output Resolution 1080P
3D Supports
HDMI HDMI 1.3 and 1.4
USB USB 2.0
Wireless Keyboard/Mouse 2.4GHz
Video Output HDMI / AV
Audio Output HDMI / AV
Other Interface 1 x Power port, 1 x Ethernet port, 1 x SPDIF port, 1 x SD card slot, 4 x USB ports
Power Supply 2-Flat-Pin Plug
Power Input 100~240V
Android Market Download Yes
Compatible Application XBMC
Packing List 1 x Google TV player
1 x Remote controller (Powered by 2 x AAA batteries, not included)
1 x Chinese / English user manual
1 x 2-flat-pin plug power charger (148cm)
1 x AC cable (120cm)
1 x HDMI cable (155cm)

Heb gelezen dat dit in principe gewoon de G-box midnight MX2 is, klopt dat verhaal wel helemaal en als het klopt. Kan ik dan bijvoorbeeld gewoon G-box midnight firmware erop tyfen? Of bijvoorbeeld die van J1nx of vDorst?

Ik zit te overwegen deze box te bestellen maar ben nog niet echt overtuigd, hoop dat jullie mij verder kunnen en willen helpen. Of raden jullie mij aan om toch voor de MyGica te gaan, die is toch trager lijkt me qua hardware etc....

Alvorens bedankt,

Feta! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Feta schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:13:
Hallo beste forumleden,

Heb gelezen dat dit in principe gewoon de G-box midnight MX2 is, klopt dat verhaal wel helemaal en als het klopt. Kan ik dan bijvoorbeeld gewoon G-box midnight firmware erop tyfen? Of bijvoorbeeld die van J1nx of vDorst?
Het lijkt inderdaad sterk op de MX2 oftewel volgens mij een g18ref bordje. Er zijn al wel ervaringen met dat type bord, o.a. de DroidTV. Je kunt niet zomaar de android/linux builds van de 'gewone' midnight gebruiken op een MX2 (g18ref).

De firmware op het boxje (android 4.2.2) die uit de fabriek komt zorgt voor een audio/video sync issue, in de G-Box MX2 firmware is dit echter opgelost en het lijkt erop dat je via een omweg die firmware er wel op kan krijgen.

Meer info: androidgadget.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
lexi schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:53:
[...]

Het lijkt inderdaad sterk op de MX2 oftewel volgens mij een g18ref bordje. Er zijn al wel ervaringen met dat type bord, o.a. de DroidTV. Je kunt niet zomaar de android/linux builds van de 'gewone' midnight gebruiken op een MX2 (g18ref).

De firmware op het boxje (android 4.2.2) die uit de fabriek komt zorgt voor een audio/video sync issue, in de G-Box MX2 firmware is dit echter opgelost en het lijkt erop dat je via een omweg die firmware er wel op kan krijgen.

Meer info: androidgadget.co.uk
Dank voor de reactie lexi!!! Ik zat ook al op dat forum te neuzen, die sync issues schijnen al opgelost te zijn inderdaad. Maar ben toch benieuwd hoe dat ding draait tegenover de Mygica, of het überhaupt waard is om te bestellen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:04:
Hallo mensen,

[...]

Wie kan mij op het spoor zetten om eens te duiken in het verschil tussen deze bestanden of de opbouw van dvd's
Je normale OpenELEC build gebruikt de CPU om DVD en MPEG materiaal af te spelen. Gezien de geringe kracht van de CPU in embedded devices, wordt er altijd gebruikt gemaakt van een VPU en daar zit je probleem.

De ondersteuning daarom is niet al te best voor de MENU structuren van DVD's Verschillende DVD makers houden zich ook niet aan de standaarden etc.

Aangezien een dvd MPEG-SD materiaal is zou de CPU het aan moeten kunnen om het af te spelen op CPU kracht. Je moet dan echter wel niet veel "erbij" doen en overhead van protocolen zo veel mogelijk beperken.

Het vraagt dan denk ik wel een rebuild met een "normale" XBMC versie. Of er moet een advancedsettings.xml truukje voor zijn, maar heb er nooit echt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
j1nx schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:31:
[...]

Je normale OpenELEC build gebruikt de CPU om DVD en MPEG materiaal af te spelen. Gezien de geringe kracht van de CPU in embedded devices, wordt er altijd gebruikt gemaakt van een VPU en daar zit je probleem.

De ondersteuning daarom is niet al te best voor de MENU structuren van DVD's Verschillende DVD makers houden zich ook niet aan de standaarden etc.

Aangezien een dvd MPEG-SD materiaal is zou de CPU het aan moeten kunnen om het af te spelen op CPU kracht. Je moet dan echter wel niet veel "erbij" doen en overhead van protocolen zo veel mogelijk beperken.

Het vraagt dan denk ik wel een rebuild met een "normale" XBMC versie. Of er moet een advancedsettings.xml truukje voor zijn, maar heb er nooit echt naar gekeken.
Heeft u nog een mening over mijn vraag mijnheer j1nx?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Feta schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:40:
[...]
Heeft u nog een mening over mijn vraag mijnheer j1nx?? 8)7
Ik zie er meerdere, kan je de specifieke vraag nog een keer herhalen? Dan kijk ik of ik het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
j1nx schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:38:
[...]

Ik zie er meerdere, kan je de specifieke vraag nog een keer herhalen? Dan kijk ik of ik het antwoord weet.
Feta schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:13:
Hallo beste forumleden,

Ik ben Feta en ik heb precies dezelfde vraag als Negrito, alhoewel ik deze box nog niet heb besteld ben ik benieuwd of deze geschikt is voor XBMC/linux. Ik wil de box niet alleen maar gebruiken voor XBMC, maar wil ook gewoon apps kunnen installeren, browsen etc....

[afbeelding]

Model E-M6
Quantity 1
Material Plastic
Color Black
Operating System Android 4.2
Chipset AML8726-MX
CPU AML8726-MX
Processor Frequency 1.2GHz-1.5GHz
GPU Mali-400M
Memory DDR3 1GB
Storage 4GB
Operating Language English / Danish / German / Spanish / French / Italian / Dutch / Portuguese / Korean / Japanese / Russian / Simplified Chinese / Traditional Chinese
Wi-Fi 802.11b/g/n
OTG Supports
Memory Card Type SD Card
Max Extended Capacity 32GB
External HDD Support external USB HDD up to 2TB
Audio Formats MP3 / WMA / AAC / WAV / OGG / AC3 / DDP / TrueHD / DTS / DTS / HD / FLAC / APE
Video Formats AVI / RM / RMVB / TS / VOB / MKV / MOV / ISO / WMV / ASF / FLV / DAT / MPG / MPEG
Video Codecs MPEG1/2/4, H.264, HD AVC/VC-1, RM/RMVB, Xvid/DivX3/4/5/6 , RealVideo8/9/10
Picture Formats JPEG / BMP / GIF / PNG / TIFF
Subtitle Formats SubRip [.srt]
Output Resolution 1080P
3D Supports
HDMI HDMI 1.3 and 1.4
USB USB 2.0
Wireless Keyboard/Mouse 2.4GHz
Video Output HDMI / AV
Audio Output HDMI / AV
Other Interface 1 x Power port, 1 x Ethernet port, 1 x SPDIF port, 1 x SD card slot, 4 x USB ports
Power Supply 2-Flat-Pin Plug
Power Input 100~240V
Android Market Download Yes
Compatible Application XBMC
Packing List 1 x Google TV player
1 x Remote controller (Powered by 2 x AAA batteries, not included)
1 x Chinese / English user manual
1 x 2-flat-pin plug power charger (148cm)
1 x AC cable (120cm)
1 x HDMI cable (155cm)

Ik zit te overwegen deze box te bestellen maar ben nog niet echt overtuigd, hoop dat jullie mij verder kunnen en willen helpen. Of raden jullie mij aan om toch voor de MyGica te gaan, die is toch trager lijkt me qua hardware etc....

Alvorens bedankt,

Feta! :9~
Zie quotes voor mijn vragen omtrent de E-M6 Android 4.2 Dual-Core Google TV Player w/ XBMC / SPDIF / Ethernet / 1GB RAM / 4GB ROM - Black, die ik eventueel aan zou willen schaffen.

Alvast bedankt!

Feta! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Box geschikt voor linux? : Nog niet, weet niet of en wanneer.
Wel apps blijven gebruiken? : Dan zo en zo op Android blijven.
GBox MX2? : Ja is dezelfde hardware.
GBox firmware erop? : Ja alleen wel via een kleine omweg geloof ik (zie forum androidgadgets.co.uk)
J1nx of vDorst? : Nee dus, aangezien die linux zijn.
A11 ? : Is een prima ding voor als je geen wifi gebruikt.

Volgens mij waren dat ze allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:31:
[...]

J1nx bedankt voor de reactie. Het verklaart wel waarom dat mijn oude PC box het wel allemaal kan. Ik kan me voorstellen dat een goede werking van de DVD bestanden niet direct een hoge prioriteit heeft omdat dit bestands type toch al wat achterhaald is. Bedankt voor de moeite van het antwoorden en al het werk wat je er in steekt!

Wilbert _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
j1nx schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:14:
Box geschikt voor linux? : Nog niet, weet niet of en wanneer.
Wel apps blijven gebruiken? : Dan zo en zo op Android blijven.
GBox MX2? : Ja is dezelfde hardware.
GBox firmware erop? : Ja alleen wel via een kleine omweg geloof ik (zie forum androidgadgets.co.uk)
J1nx of vDorst? : Nee dus, aangezien die linux zijn.
A11 ? : Is een prima ding voor als je geen wifi gebruikt.

Volgens mij waren dat ze allemaal ;)
Hahahahahaha sorry j1nx,

Het was idd een stortvloed aan vragen hahahaha, maar ik ben je toch dankbaar voor de antwoorden. Het ziet er dus wel aardig uit dat ding, ik gebruik zelf toch geen wifi want ik hou van draden!!! Juist ja draden zijn top! :D

Ben er nog niet helemaal over uit maar ik hoop snel een beslissing te kunnen maken.

Super bedankt voor je input j1nx!!! 8)7

Feta!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Feta schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:23:
[...]
ik gebruik zelf toch geen wifi want ik hou van draden!!! Juist ja draden zijn top! :D
Touwtjes schoppen kont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
lexi schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:47:
[...]

Touwtjes schoppen kont!
Touwtjes 4 life!!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:19
Ik ben op zoek naar een mediaplayer (tot 100 euro) met de volgende eisen:

Must haves:
Miracast ondersteuning (android 4.2)
Airplay ondersteuning (alleen in XBMC is voldoende)
XBMC met hardware acceleratie (en 1080p streaming over ethernet)
Digitale output / SPDIF (passtrough)
Passieve koeling
Ethernet 10/100 Mbps
WiFi
Netflix / Hulu / Uitzending gemist / Spotify
Actieve community voor updates/bug fixes

Nice to have:
Optical out
Ethernet 1000 Mbps
NFS support
Native linux support voor XBMC (of in de nabije toekomst)

Na wat surfen op internet heb ik de volgende opties gevonden.

Geniatech ATV1200
G-Box Midnight MX2
MINIX NEO X5

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Ik vraag me eigenlijk af of de Midnight MX2 en de ATV1200 dezelfde hardware hebben en zo ja, kun je crossflashen?

Iets heel anders…. Jammer dat TLBB geen SPDIF heeft, anders had ik gewoon die gekocht….

[ Voor 31% gewijzigd door lexi op 03-06-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Phoolie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:02:
[...]
Daarom heb ik ook weer contact met ze opgenomen. Meer dan wachten kan ik nu (denk ik) ff niet doen.

Update:
Kreeg onderstaande reactie:

[...]
Maar weer even 2 weken wachten dus.
Heb te horen gekregen dat het pakje kwijt is. Kon kiezen of ze het pakje nogmaals moesten versturen, ik kon geld terug krijgen of de waarde in dx credits krijgen. Ik heb het pakje opnieuw laten versturen. Hopen dat het nu beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
Phoolie schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:16:
[...]
Heb te horen gekregen dat het pakje kwijt is. Kon kiezen of ze het pakje nogmaals moesten versturen, ik kon geld terug krijgen of de waarde in dx credits krijgen. Ik heb het pakje opnieuw laten versturen. Hopen dat het nu beter gaat.
Ja en het gaat al allemaal zo lekker rap...... Pffft..... Man ik hoop dat ze hem met spoed versturen voor je.

Het wordt tijd dat ze die dingen ook is betaalbaar gaan verkopen hier in NL, helaas hebben we met die achterlijke BTW van 21% te maken. Daar wordt je toch ook gek van of niet dan? De aanbieders die het hier verkopen, willen er ook gelijk het driedubbele voor hebben, dan maar liever geduldig wachten lijkt me.

Nou succes dan..... Oh heb trouwens goede dingen gelezen over GeekBuying, ook een Chinese shop die schijnen wel vaak snel te leveren. Alhoewel ik over DX ook vaak hoor dat ze snel "kunnen", zijn met hun leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

wilbert11 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:39:
Ik ben op zoek naar een mediaplayer (tot 100 euro) met de volgende eisen:

Must haves:
Miracast ondersteuning (android 4.2)
Airplay ondersteuning (alleen in XBMC is voldoende)
XBMC met hardware acceleratie (en 1080p streaming over ethernet)
Digitale output / SPDIF (passtrough)
Passieve koeling
Ethernet 10/100 Mbps
WiFi
Netflix / Hulu / Uitzending gemist / Spotify
Actieve community voor updates/bug fixes

.........
Geniatech ATV1200
G-Box Midnight MX2
MINIX NEO X5

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties?
wil eigenlijk precies hetzelfde wel weten.
zijn er mensen met ervaring die hier iets over kunnen zeggen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Zjemm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:53:
[...]

wil eigenlijk precies hetzelfde wel weten.
zijn er mensen met ervaring die hier iets over kunnen zeggen?
Ik heb uiteindelijk de Minix Neo X5 besteld.

Waarom?
Optical out, grote community en firmware updates, positieve reviews, eventuele uitbreidingen (skype, google voice).

Ik ga het apparaat volgende week even goed testen en mocht ie niet doen wat ik ervan verwacht dan gaat ie retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ben benieuwd naar je bevindingen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Feta schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:58:
[...]

Het wordt tijd dat ze die dingen ook is betaalbaar gaan verkopen hier in NL, helaas hebben we met die achterlijke BTW van 21% te maken. Daar wordt je toch ook gek van of niet dan? De aanbieders die het hier verkopen, willen er ook gelijk het driedubbele voor hebben, dan maar liever geduldig wachten lijkt me.
Euh....... deze miscchien...... http://www.thelittleblackbox.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
Laat mij voorop stellen dat ik heel erg veel respect heb voor j1nx, en ook voor alle ontwikkelaars die tijd en energie steken in het creëren en operationeel maken van dit soort apparaten. Maar dit apparaat kan maar één ding, en dat zal die dan ook waarschijnlijk goed doen, maar alleen maar XBMC voor die prijs vindt ik alsnog te duur.

Dan wil ik tenminste kunnen browsen op het web, streamen vanaf websites en misschien wat apps kunnen downloaden. Voor 60 euro zou het nog eventueel te doen zijn qua prijs/mogelijkheden, maar nee sorry 99 euro vindt ik persoonlijk vrij overtrokken.

Neemt niet weg dat ik iedereen respecteer die daar wel voor kiest, en natuurlijk ook de developers die hier aan meewerken..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
Hi,

Ik heb onlangs mijn MyGica A11 ontvangen. Nou wil ik hier graag XBMC op zetten. Ik lees en zie een heleboel over allerlei firmware's. Ik zie door het bomen het bos niet meer eerlijk gezegd. Welke firmware kan ik op mijn boxje flashen?

Edit:

Ik heb dit al voor mekaar. Weet iemand of ik mijn Logitech Harmony One kan instellen als remote?
De device staat niet in de database

[ Voor 23% gewijzigd door cacao70 op 09-06-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
cacao70 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:41:
Hi,

Ik heb onlangs mijn MyGica A11 ontvangen. Nou wil ik hier graag XBMC op zetten. Ik lees en zie een heleboel over allerlei firmware's. Ik zie door het bomen het bos niet meer eerlijk gezegd. Welke firmware kan ik op mijn boxje flashen?

Edit:

Ik heb dit al voor mekaar. Weet iemand of ik mijn Logitech Harmony One kan instellen als remote?
De device staat niet in de database
Ik hoop mijne ook met een paar weken binnen te hebben. Welke firmware heb je uiteindelijk gebruikt?

Die Logitech is toch zo'n programmeerbare remote? Google maar even op "XBMC Logitech Harmony One", daar staat vast wel een bruikbaar linkje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
Phoolie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:55:
[...]
Ik hoop mijne ook met een paar weken binnen te hebben. Welke firmware heb je uiteindelijk gebruikt?

Die Logitech is toch zo'n programmeerbare remote? Google maar even op "XBMC Logitech Harmony One", daar staat vast wel een bruikbaar linkje bij.
Hi,

Ik gebruik de firmware van vDrost. Het topic kan je hier vinden. Hij speelt alles goed af. Wat ik heel soms heb is dat als ik vooruitspoel dat hij dan blijft hangen en niks meer doet. Maar dit komt niet vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
cacao70 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Hi,

Ik gebruik de firmware van vDrost. Het topic kan je hier vinden. Hij speelt alles goed af. Wat ik heel soms heb is dat als ik vooruitspoel dat hij dan blijft hangen en niks meer doet. Maar dit komt niet vaak voor.
Ik heb de mijne nu ook eindelijk binnen. Van het weekend maar eens ff die firmware er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
wilbert11 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:51:
[...]
Ik ga het apparaat volgende week even goed testen en mocht ie niet doen wat ik ervan verwacht dan gaat ie retour.
Ik ben benieuwd naar je testresultaten. Hoe bevalt die X5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Goochelaar schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:01:
[...]

Ik ben benieuwd naar je testresultaten. Hoe bevalt die X5?
De X5 bevalt prima.
Ik heb de orginele firmware van 20 mei erop gezet, daarna geroot en wat aanpassingen gedaan, zodat ik emulator games met de wireless XBOX360 controller kan spelen. Ook GTAVC. GTA3, Shadowgun draaien prima.

Hiernaast heb ik een aantal verschillende versies van XBMC geprobeerd. Degene die het beste bevalt is de ALPHA1 StageFright. Deze versie zorgt ervoor dat de hardware van de X5 gebruikt wordt door de XBMC speler. De formaten die ik veel afspeel zijn x264 mkv's, XVID en x264 MP4's. Deze worden zowel SD, 720p en 1080p goed afgespeeld. De meeste online streams gaan in 720p ook prima. Een aantal minder voorkomende formaten lopen via XBMC niet vlekkeloos. Als je deze via de MX player afspeeld gaan ze wel gewoon goed.

Ook de airplay/DNLA functie geïmplementeerd door Minix werkt helemaal top.

Via de optical out werkt DTS en 5.1 ook prima.

Kortom, een prima apparaat met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ook gaat Minix de komende periode nog een aantal X5 varianten uitbrengen en de wat snellere X7. Dit betekend waarschijnlijk ook dat de firmware ook wordt doorontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

wilbert11 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:05:
[...]

Kortom, een prima apparaat met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ook gaat Minix de komende periode nog een aantal X5 varianten uitbrengen en de wat snellere X7. Dit betekend waarschijnlijk ook dat de firmware ook wordt doorontwikkeld.
heb je een bron van deze informatie? ben ook op zoek naar een android tv box waar ik vloeiend xbmc/1080p op kan draaien.

pivos is al wat ouder en dus trager
geniatech atv520/atv400 zijn wel sneller/nieuwer maar ken niemand met ervaring

dus een x5 / x7 is ook wel een leuk alternatief

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Zjemm schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:50:
[...]

heb je een bron van deze informatie? ben ook op zoek naar een android tv box waar ik vloeiend xbmc/1080p op kan draaien.

pivos is al wat ouder en dus trager
geniatech atv520/atv400 zijn wel sneller/nieuwer maar ken niemand met ervaring

dus een x5 / x7 is ook wel een leuk alternatief
Check hier link1 en link2

[ Voor 7% gewijzigd door wilbert11 op 23-06-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Q3 ik wacht nog maar even dus

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
[...]

De X5 bevalt prima.
Ik heb de orginele firmware van 20 mei erop gezet, daarna geroot en wat aanpassingen gedaan, zodat ik emulator games met de wireless XBOX360 controller kan spelen. Ook GTAVC. GTA3, Shadowgun draaien prima.

Hiernaast heb ik een aantal verschillende versies van XBMC geprobeerd. Degene die het beste bevalt is de ALPHA1 StageFright. Deze versie zorgt ervoor dat de hardware van de X5 gebruikt wordt door de XBMC speler. De formaten die ik veel afspeel zijn x264 mkv's, XVID en x264 MP4's. Deze worden zowel SD, 720p en 1080p goed afgespeeld. De meeste online streams gaan in 720p ook prima. Een aantal minder voorkomende formaten lopen via XBMC niet vlekkeloos. Als je deze via de MX player afspeeld gaan ze wel gewoon goed.

en werkt spotify ook prima?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
raydekok schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:34:
[...]

en werkt spotify ook prima?
Geen idee (heb namelijk geen abbo op spotify), waarom zou Spotify niet werken? (Google Music werkt in ieder geval prima.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
[...]

De X5 bevalt prima.
...
...
...
Klinkt goed! Werkt DTS /5.1 ook via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Goochelaar schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:07:
[...]

Klinkt goed! Werkt DTS /5.1 ook via HDMI?
Kan ik helaas niet testen. Heb namelijk geen HDMI aansluitingen in m'n versterker.
In de firmware update staat mbt HDMI "5.1 channel HDMI PCM multi-channel audio (NOT HDMI passthrough)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Toch maar de sprong gemaakt en een g18ref boxje gekocht. Een MX2 kloon, wordt geleverd met 4.2.2 erop. Ik lees dat er nog wel wat problemen zijn binnen de android rom. Maar het voordeel van een amlogic soc met hardware decoding t.o.v. de stabielere minix rom's met de rockchip soc gaf toch de doorslag. Ik heb 'm besteld bij w2comp.com, levering vanuit Hong Kong voor €59. Ik zal de vorderingen hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 11:21
Ik zet mijn boxje weer te koop, hij staat onder de advertenties. Wilde hem als mediaspeler met XMBC gebruien, alleenw as mijn vrouw er niet zo enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
lexi schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:07:
Toch maar de sprong gemaakt en een g18ref boxje gekocht. Een MX2 kloon, wordt geleverd met 4.2.2 erop. Ik lees dat er nog wel wat problemen zijn binnen de android rom. Maar het voordeel van een amlogic soc met hardware decoding t.o.v. de stabielere minix rom's met de rockchip soc gaf toch de doorslag. Ik heb 'm besteld bij w2comp.com, levering vanuit Hong Kong voor €59. Ik zal de vorderingen hier laten weten.
De TV-box is 23 juli geleverd, redelijk snel dus. Heb nog niet echt veel tijd gehad om uitgebreid aan de slag te gaan. Omdat er al 4.2.2 op stond heb ik de Gbox MX2 firmware erop gezet via de gebruikelijke toothpick/sd-card methode. Van 1.1.2f->1.1.4->1.1.4b zonder problemen. In de laatste versie kun je XBMC als launcher instellen. Wegens tijdgebrek ga ik dat voorlopig maar doen.

Hardware matig is het een g18ref bordje, de behuizing is identiek aan de MX.

Ik zal mijn ervaringen verder delen wanneer ik tijd heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Vanwege pril vaderschap, een korte update: de android release van Gbox werd nogal warm. In XBMC zag ik ook een cpu gebruik van 50-80% voor beide CPU's is in de systeminfo, terwijl alleen dat scherm werd getoond. Dit zowel op 720p als 1080p. Daarom heb ik eens de linux alpha geflasht, cpu gebruik in XBMC toont nu 30% op CPU1 en 0% op CPU2 met 720p en 50% op CPU1 en 0% op CPU2 met 1080p.

In de Linux build ga ik eens mijn sources definieren en de library vullen om te zien hoe deze blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Op het forum van J1nx heeft iemand een beta 2.5 build gecompiled:
http://www.j1nx.nl/bbtopic/beta-2-5-xbmc-frodo-12-2/
Zelf heb ik hem nog niet getest.... Hopelijk heeft J1nx zijn interesse voor deze box nog niet verloren nu hij met de little black box bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nee hoor ;)

Gewoon druk met het TLBB project. Vandaar dat ik Johan op weg heb geholpen met zijn compile machine. Dan kan hij zo nu en dan de niet TLBB gerelateerde code binnen hengelen en compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Dank voor het goede nieuws J1nX!
De update werkt trouwens prima (.img wel even hernoemen naar .zip), de instellingen in XBMC worden niet gewist (ik heb mijn SMB shares nog).

Helaas, LAN lijkt niet te werken bij mij... WiFi netwerk wordt wel herkend, maar hij krijgt geen toegang (blijt hangen in Working....) Ik heb een Oval Elephant box (2.0 versie).

edit 3: Vreemd; het topic is verwijderd van J1nX zijn forum... Staat er weer:)

[ Voor 45% gewijzigd door quazar op 09-08-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nee hoor, misschien dat je een cache voor je snufferd kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Hier ook een OE box, en ik kom iig een stuk verder met testen. WiFi connect gewoon en alles lijkt net een stukje soepeler te lopen. (plugins zoals 1 channel lijken een heel stuk sneller trouwens)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
J1nx, is er nog enige vordering op in de ontwikkeling van de atv1200 linux build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Als ik die beta 2.5 van Johan probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding op mijn MyGica A11.

code:
1
2
3
4
assert failed: getprop(&#8220;ro.build.product&#8221;) == &#8220;f16ref&#8221;
E:Error in /tmp/sideload/package.img
(Status 7)
Installation aborted.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Hey grappig, heb je vraag net op het forum van J1nx beantwoord. De cash wissen in recovery zou kunnen werken.

Ondertussen krijg ik WiFi en LAN nog steeds niet aan de praat met beta 2.5. Vreemd dat het Sentry23 wel gelukt is... Heb een factory reset gedaan en meerdere malen (hard/zacht) gereset. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
quazar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:31:
Hey grappig, heb je vraag net op het forum van J1nx beantwoord. De cash wissen in recovery zou kunnen werken.

Ondertussen krijg ik WiFi en LAN nog steeds niet aan de praat met beta 2.5. Vreemd dat het Sentry23 wel gelukt is... Heb een factory reset gedaan en meerdere malen (hard/zacht) gereset. Heeft iemand een tip?
Ik heb trouwens diverse problemen op het forum van J1x en zie vaak cached content en geen nieuwe messages, dus ik heb de firmware uit het eerste bericht in de thread er op staan, niet de nieuwere versie met CEC support e.d.
(deze dus http://smarthost.ter-mors.eu/update.img )
Maar hij werkt voorbeeldig, al heb ik dus nog steeds dat bepaalde 1080p streams naar 19 fps ongeveer gaan (met name 3D SBS) terwijl deze dus op android goed liepen.
Maar er zijn blijkbaar dus verschillende OE uitvoeringen, en dat kan verklaren waarom wired nooit goed heeft gewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 27-08-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
quazar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:31:

Cache wissen al gedaan, volledige factory reset (voor zover dat werkt met een buildroot linux, en niet Android...), en nog steeds dezelfde error melding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:27
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
-- Install /sdcard...
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
Installing update...
Wiping userdata
Copying files
Assert Failed: write_raw_image ("/tmp/boot.img", "boot")
E: Error in /tmp/sideload/package.zip
(Status 7)
Installation Aborted
E: Can't open /cache/recovery/log
E: Can't open /cache/recovery/last_log
E: Can't open /cache/recovery/last_install.

Ik krijg dezelfde melding op de gbox wanneer ik Beta 1 naar 2 probeer te updaten. Cache wissen helpt inderdaad niet.

--edit--
Blijkbaar heb ik de box nu gebricked. Ondanks dat het update scherm aangeeft dat een nieuwe update is geinstalleerd, toch een zwart beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Travee op 29-08-2013 04:03 ]

• quazar
Kom je ook niet meer in de recovery? Op androidtvbox.us hebben ze meen ik een unbrick tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:27
In dit topic op het voormalige androidboxtv.us staat aangegeven hoe je een box kunt herstellen. Ik heb dit gedaan. Ik kom in het recovery scherm en kan de update installeren, maar ik blijf een zwart beeld houden wanneer ik reboot. In datzelfde topic staat aangegeven dat bij mij het herstel niet volledig is gegaan omdat ik een 16GB SD kaart gebruik ipv een 4 GB. Een rare reden vind ik het, maar het is het proberen waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Travee op 31-08-2013 01:07 ]

• quazar
Mijn boxje gaat naar de slaapkamer. De MK888 (K-R42) is binnen (quadcore RK3188) en deze draait als een zonnetje out of the box! XBMC werkt soepel onder android 4.2. Verder is er een actieve community en zou linux draaien.

Ontwikkeling van deze OE box lijkt stil te liggen helaas

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
quazar schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:08:
Mijn boxje gaat naar de slaapkamer. De MK888 (K-R42) is binnen (quadcore RK3188) en deze draait als een zonnetje out of the box! XBMC werkt soepel onder android 4.2. Verder is er een actieve community en zou linux draaien.

Ontwikkeling van deze OE box lijkt stil te liggen helaas
Waar heb je de MK888 gekocht?
Edit:
Ik zie het al, http://www.geekbuying.com...troller-Black-317141.html

[ Voor 21% gewijzigd door Pistolebob op 25-09-2013 22:14 ]

• quazar
Op eBay voor 45 euro gekocht. Zoals hier bijvoorbeeld: http://m.ebay.nl/itm/281175074182?nav=SEARCH&sbk=1

edit: de OE/2.0 box is toch abandonware geworden IMHO, leuk voor de slaapkamer.

[ Voor 26% gewijzigd door quazar op 01-10-2013 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
zijn er nog tweakers die hun gbox hebben ge-update of een nieuwe xbmc build gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Alle nieuwe builds zijn helaas voor de 2.1/2,2 dus die heb ik niet getest.

er is nu wel een 2.0 build, straks even testen :) http://matricom.net/forum...comment/4922#Comment_4922

[ Voor 46% gewijzigd door quazar op 10-11-2013 07:43 . Reden: 2.0 build uitgekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ben benieuwd naar je bevindingen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Hij draait als een zonnetje, ik kan niet anders zeggen :D
LAN en WiFi werken, 1080p films draaien zonder hapering (alleen via LAN, WiFi is te traag), alle bestandstypen die ik heb geprobeert doen het gewoon en interface is redelijk snappy.
Deze build heeft alles wat ik van een mediaspeler verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik heb nog steeds een MyGica a11 die al een tijdje redelijk draait op beta 2. De 2.5 heb ik nooit kunnen installeren, en ik wil eigenlijk terug naar een Android installatie. Want dan kan ik apps zoals netflix en KPN interactieve tv gebruiken.

Helaas lijken er geen downloads meer te vinden voor de a11, zelfs de support pagina's van Mygica en Geniatech (ATV510b nano) hebben geen downloads staan.

Heeft er iemand een suggestie, of een werkende download link voor een recente Android install op mijn apparaatje? Anders gaat die het raam uit, en ga ik een desktop PC daarvoor misbruiken.

Kleine toevoeging, zeggen dat ik beter een andere ARM mediaplayer kan kopen is leuk, maar gaat niet gebeuren, geen budget voor nieuwe de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Het is een tijd geleden, maar ik zou ook wel weer een Android install willen hebben.
De nightly XBMC gotham builds voor Android hebben nu full hardware acceleratie voor Amlogic vanuit XBMC zelf, en lopen (nog niet zelf getest, maar een vriend wel) als een zonnetje. (geen custom builds meer nodig dus, maar direct van de XBMC site)
Ik zat te denken om een van de meest recente matricom 2.0 builds er op te zetten.

Nightly builds voor Gotham staan trouwens hier:
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/android/arm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Sentry23 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:55:
Het is een tijd geleden, maar ik zou ook wel weer een Android install willen hebben.
De nightly XBMC gotham builds voor Android hebben nu full hardware acceleratie voor Amlogic vanuit XBMC zelf, en lopen (nog niet zelf getest, maar een vriend wel) als een zonnetje. (geen custom builds meer nodig dus, maar direct van de XBMC site)
Ik zat te denken om een van de meest recente matricom 2.0 builds er op te zetten.

Nightly builds voor Gotham staan trouwens hier:
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/android/arm/
Je bedoelt de MyGica a11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Dat was inderdaad niet zo duidelijk, Ik heb zelf een oude OE box (soort van gbox 2.0 met andere firmware dan die van jou dus) maar wat betreft Amlogic hardware acceleratie voor XBMC in Android gaat het zelfde verhaal op.

Doet deze link het niet voor je ? (uit deze thread, of is dat voor een andere versie?)
http://www.sendspace.com/filegroup/UWj8a3aFzKNuPoDRrHIWYQ
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=164839

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 14-01-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je deze ook op Linux zetten ? flashen ?? >:)

http://www.imediabox.nl/w...6/gbox-mx2-dual-core.html

KG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:53
Ik heb een Xios DS en draai nu Android met Plex maar zou eigenlijk Plex vanaf Linux willen draaien.
Zoiets als Rasplex.
Kan dit ook met de Xios?

Vanaf android is het uitgeef signaal YPbPr geloof ik en voor mijn projector moet ik RGB hebben. (anders wordt 3D niet goed herkent)
Dit zou met Linux opgelost moeten zijn...

Dus ben benieuwd of zoiets mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb gisteren mijn xbmc ge-update naar de gotham (stable ) versie. en dit werkt perfect.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste