Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

GoVegan schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:50:
Vraagje, is het onderstaande kastje nu hetzelfde
http://www.aliexpress.com...-Google-TV/732027818.html

de prijs hiervan is namelijk veel aantrekkelijker.
en zou ik hierop ook xbmc kunnen draaien?
interesting!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zo dat is snel, ik heb hem binnen MyGica A11.
Nu kan het updaten beginnen.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Oei, dan mag ik wel opschieten ....

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• vDorst
  • Niet online
Ik help graag mee met ontwikkelen.
Ik heb me ondertussen al geregistreerd op het forum.
Me buildroot is gecompileerd en vanavond ga ik hem erin flashen.

Ik had het op het forum al geopperd. Ik denk dat een Wiki handig kan zijn om alle verschillende boxen en hardware layouts vast te leggen.
Ik ben ook benieuwd wie nu wat aan het goed is qua ontwikkeling.
Het is zonde om dubbele dingen te doen.

Verwijderd

GoVegan schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:50:
Vraagje, is het onderstaande kastje nu hetzelfde
http://www.aliexpress.com...-Google-TV/732027818.html

de prijs hiervan is namelijk veel aantrekkelijker.
en zou ik hierop ook xbmc kunnen draaien?
not available any more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

vDorst schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:48:
Ik help graag mee met ontwikkelen.
Ik heb me ondertussen al geregistreerd op het forum.
Me buildroot is gecompileerd en vanavond ga ik hem erin flashen.

Ik had het op het forum al geopperd. Ik denk dat een Wiki handig kan zijn om alle verschillende boxen en hardware layouts vast te leggen.
Ik ben ook benieuwd wie nu wat aan het goed is qua ontwikkeling.
Het is zonde om dubbele dingen te doen.
De discussie loopt onderhand ;)

Ik laat de MyGica voorlopig met rust. Zoals ik het nu zie, is dat in goede handen (waarschijnlijk zelfs betere handen)

Ik hoop de WiKi binnenkort online te hebben. Was er al even mee bezig, maar alle wiki's voor wordpress slaan echt nergens op! Zal wel een aparte wiki installeren onder een sub-domein.

Collega van mij op werk, werkt aan Ubuntu/server voor de f16ref. Ik aan buildrootxbmc op f16ref, er is iemand in noorwegen aan het knutselen met de CEC, jij nu aan de A11etc..

Die info moeten we goed kunnen documenteren zodat andere snel in kunnen springen, helpen, of een andere leuk projectje ermee kunnen opstarten. En mochten we het straks zat worden of al weer ergens anders mee bezig zijn, dan is de info niet verloren en hoeven evetuele andere niet op nieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
http://www.pandawill.com/...i-tf-rj45-4gb-p71532.html

Deze is heel goedkoop en even goed als sommige andere boxjes lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZantinge
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 22:52
Pistolebob schreef op maandag 04 maart 2013 @ 01:36:
http://www.pandawill.com/...i-tf-rj45-4gb-p71532.html

Deze is heel goedkoop en even goed als sommige andere boxjes lijkt me? :)
Deze is niet compatible met de linux builds van j1nx en de midnight en pivos software. Onder andere doordat er geen amlogic cpu in zit. Daarom een stuk minder te twesken voir gebruik van oa xbmc. Ik zou niet voor deze gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
@SZantinge: Ok duidelijk.
Dan ga ik voor de MyGica A11 :)

Edit:
Misschien toch wachten op de Ouya 8)7
http://www.kickstarter.co...ind-of-video-game-console

[ Voor 52% gewijzigd door Pistolebob op 04-03-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Wat is het voordeel van een Buildroot linux met XBMC boven een kale Android met XBMC? Specifiek voor de MyGica A11 trouwens, omdat die sinds gisteren onderweg is naar mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Voor mij persoonlijk.
Ik wil met mijn A11 me oude PC vervangen. Daar draait ook alleen maar Geexbox.
Het kastje moet maar 1 ding doen en dat is XBMC draaien.
Dus moet lekker snel en simpel zijn. Daarnaast wil ik ook controle hebben over het OS.
Ik heb zelf de kernel aangepast voor de MyGica A11 en met buildroot kan ik ook nieuwe pakket toevoegen.
Dus je kan makkelijker up-to-date blijven.
Met de standaard Android wordt wel XBMC geüpdatet maar niet de nieuwe ondersteuning van kernel drivers voor bijvoorbeeld HDMI CEC, extra video weergave of nieuwe bestandssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Het vervangen van een PC is hier ook het doel, maar dan vooral op media gebied. Ik wil een klein apparaatje wat snel opstart en weinig verbruikt tijdens het draaien. Voor voor het afspelen van muziek, en films + series. De pc blijft er ook staan, maar dat is dan vooral voor het spelen van sommige games.

Controle over het OS vind ik minder belangrijk, ding moet het gewoon doen na een rondje tweaken. Hoewel HDMI CEC wel weer interessant klinkt. Grootste struikelblok wat ik nu zie is dat ik een redelijke linux noob ben. Met gedetailleerde handleidingen kom ik een heel eind, en bepaalde dingen kan ik zelf nog wel uitgezocht krijgen. Maar ik heb verder geen vaste machine met linux ergens draaien. Dus ik kijk met een beetje angst uit naar het op moeten zetten van een Linux machine puur om kernels voor de MyGica te kunnen bakken.

Zodra ik hem binnen heb, mag ik jou dan via DM om advies vragen vDorst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

The Mygica A11 is wel een beetje een tussen maatje. Er zijn wat dingen "uitgesloopt" door Geniatech (MyGica is de cinsumer brand van van Geniatech)

De A11 heeft geen interne WiFi en ook geen IR810 I2C power control. De MyGica 510b == Pivos XIOS, is feitelijk de A11 met de WiFi er nog in. (IR810 zit er ok niet in)

De f16ref boardjes die de Chinsezen hebben uitgebracht zijn PCB gerouten amlogice reference designs en hebben wel nog alle features, echter is er weer met geen mogelijkheid enige documentatie te vinden over wat ze nu wel en niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@Wolfensteijn: Als je het nu zelf wil proberen dan kan je linux systeem opzetten.
Je kan ook wachten tot we een stukje verder zijn. Dan kan je gewoon de Imagefile downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Apparaat is net gisteren verscheept. Dus duurt nog een week of 3 voordat ik hem daadwerkelijk binnen heb. Zodra dat het geval is ga ik eens verder kijken wat er mogelijk is ;)

Momenteel heb ik een oude Desire Z met XBMC als muziekspeler aan mijn stereo hangen, dat werkt eigenlijk ook best goed. Alleen series en dergelijke kan ik zo niet op mijn tv kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
j1nx schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:28:
The Mygica A11 is wel een beetje een tussen maatje. Er zijn wat dingen "uitgesloopt" door Geniatech
Die uitspraak houdt geen stand. De MyGica A11 is er namelijk ook in wifi variant. En zoals je zelf al aangeeft: de IR810 ontbreekt ook in de Pivos XIOS M3. Blijft er één verschil over, in het voordeel van de MyGica A11: meer NAND.

Wat betreft wifi, dan praat je over 1T1R, d.w.z. in optimale omstandigheden bruto 65/72Mbps bij enkelkanaals wifi. Het is een los PCB'tje gesoldeerd op interne USB.
Voor het betere streamwerk is een externe 2T2R dongle fijner denk ik, zeker als je settopbox wat verder van je access point af staat.

De Pivos kan je beter vergelijken met de MyGica A10 resp. A11. De eerste (M1) Pivos XIOS DS en MyGica A10 zijn op het kleurtje na zelfs compleet indentiek, inclusief board identifier.
Waarom ik dit zeg? Van de ATV510B zijn namelijk zowel M1 als M3 versies met uiteenlopende groottes NAND. Dus niet handig als referentie.
Zou jij toch moeten weten Peter :+

Wel balen dat die IR810 er niet meer in zit. Echt uitschakelen kan dus alleen met de knop op de achterkant. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Wist niet dat de A11 er ook was in WiFi variant. Die irritante Chinezen zijn ook zo goed in het optrekken van rook gordijnen dat zelf ik nu door de bomen het bos niet meer zie :D

IR810: Ja wel balen, Pivos kwam er zelf ook een beetje (te) laat achter. (haal ik uit de toon van Davilla)

Anyway;

Ik heb net de 0.1 versie van de linux xbmc amlogic port omhoog geduwd;

Linux XBMC beta1 – Amlogic M3 (Beta1)
So what’s there;

- XBMC Final from Pivosgroup. (Commit:4b20706)
- Three versions (so far); Gbox 2.0, 2.+ and Bluetimes M3
- Experimental CEC support. (in Kernel, to be moved to libCEC)
- Splash screens (static), thanks to Toys4me
- Support for external userdata based on LABEL, thanks to Simora
- Remotes fully included and supported.
- Power off and on by remote.
- more…?
De volgende stap is om vDorst zijn A11 werk te mergen en verdere bugs te squeezen, board files verder te cleanen etc.

@vDorst,
Intresse in wat extra f16ref hardware? Het verder verhaal kan je wel op de site lezen, maar als je intresse hebt dan is er wel wat meer dev spul te krijgen / verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@j1nx: Ik vond het wel leuk om uit te zoeken wat nu wat deed in de MyGica A11.
Welke hardware zit je aan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

vDorst schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:34:
@j1nx: Ik vond het wel leuk om uit te zoeken wat nu wat deed in de MyGica A11.
Welke hardware zit je aan te denken?
Wat je wilt. Ik krijg alles wel draaiend / gehacked op van alles. Zal echter niet snel de C code (begrijpend) kunnen lezen en opruimen. Zoals ik al zei op mijn eigen forum (hmm, misschien moeten we de verdere discussie maar naar hier verschuiven, Nederlands is wel zo makkelijk) was ik verbaast dat je nog zoveel kon opruimen / fixen in de board file van Pivos. Dat de Chinezen er niets van bakken, dan begrijp ik nu wel, echter Pivos engineers?

Een GBox voor je zodat je daar ook kan opruimen en misschien verder kan spelen hardware wise met de i2c is misschien wel leuk.

Het is maar een suggestie overigens, voel je niet verplicht tot iets. Als ik echter de A11 code merge en mensen maken er gebruik van, dan vind ik ook dat eventueele opbrengsten daarvan best wel weer verdeeld mogen worden onder de mensen die bijdragen, toch?

Ik probeer wat kleine centjes te verdienen via de shop om deze toch al dure hobby te kunnen bekostigen. Ik zie het echter wel nog steeds als community ding zonder al te veel winst oogmerk. Ik word steeds vaker gecontacteerd door hardware fabrikanten. Tuurlijk is leuk, maar ben ook niet de rotste om dat te delen met andere mensen met dezelfde soort van hobby.

Zeker als dat dan ook nog een Nederlander is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik heb er alles uit gegooid wat ik zeker wist dat het niet nodig was en wat ook nooit gaan gebruiken in de A11. Zoals tig I2C bussen/DVB/WIFI en BT code.
De vraag is of ze we veel aandacht aan hebben besteed. Want veel code heb je geen last van, door dat de code niet wordt mee gecompileerd als dat is uitgezet in de defconfig file.
Ik ben wel benieuwd of ze de support van Amlogic hebben en de schema's van het kast.

Ik wil best kijken naar de GBox. Daar zit ook al veel in wat er zo uit kan. Maar daar gaat de hardware niet beter door draaien. Waar ik mee zat met de A11, waren vooral de voedingen. En daarnaast de enable signalen.
Voordeel van de A11 is dat deze vrij uitgekleed is. Ik vind het nu fijn om te weten dat alles netjes wordt aangestuurd. IPV we zetten zomaar wat aan en we kijken wel.
Het is maar een suggestie overigens, voel je niet verplicht tot iets. Als ik echter de A11 code merge en mensen maken er gebruik van, dan vind ik ook dat eventueele opbrengsten daarvan best wel weer verdeeld mogen worden onder de mensen die bijdragen, toch?
Dat is best leuk. Maar als het voor mij niet zo is, dan vind ik dat prima. Ik heb mijn werk gedaan omdat ik het leuk vond en om er zelf ook beter van te worden. Ik wil namelijk ook een goed werkende mediaplayer.
Ik zou snel een testbuild uitbrengen voor de A11. Kijk wat mensen er van vinden. Ik vind de kernel code nu prima.
Ik word steeds vaker gecontacteerd door hardware fabrikanten.
Dit lijkt me heel mooi. Dan kunnen ze ook vertellen hoe de hardware in elkaar zit en kan jij daar de software voor maken. al dan niet icm de community.

Wat ik ook al aangaf, mogelijk dat we een keer bellen om eens kennis te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door vDorst op 06-03-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Grappig om te lezen dat je dezelfde insteek hebt. je doet het omdat
1) Het is leuk
2) Je wilt een goede player
3) je leert er van

Dat dan andere er ook wat aan hebben is leuk meegenomen :D

Ik heb alle code gemerged and de "make clean" / "make" loopt. (Dacht even alles weg om er zeker van te zijn dat we vers beginnen)

Zal hem dan zelf flashen en bekijken en snel achter de andere aangooien. Maakt feitelijk gebruik van dezelfde settings, dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Mijn Buildroot staat nu ook te draaien met je nieuwe update.

Ik had ondertussen ook een RP GPIO gedaan naar Pivosgroup.
Ik zag dat jiij daar ook mee bezig was. Mogelijk doen we dubbel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

vDorst schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:50:
Ik had ondertussen ook een RP GPIO gedaan naar Pivosgroup.
Ik zag dat jiij daar ook mee bezig was. Mogelijk doen we dubbel werk.
Nee, hoor dat doe ik niet, is jouw werk ;)

Was wat aan het klooien om de begrijpen hoe dat cherry-picken werkt. Weet het nu nog niet, maar dat komt omdat ik liever de build aan wilde zetten.

Als die klaar is wil jouw GPIO topic weer gebruiken om te zien hoe je van een volledig andere branch een PR kan maken met alleen een paar commits.

Zoals ik al zei, ben ook nog GIT lerende ;)

EDIT: Zie dat jij het cherry-picken in ieder geval ook nog niet weet _/-\o_

code:
1
2
3
git checkout -b PR/GPIO develop
git cherry-pick <SHA>
git push origin

Of zoiets...

[ Voor 11% gewijzigd door j1nx op 06-03-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Leuk leesvoer hier!

Ik heb zelf een Pivos M1 (early adopter :)) en die werkt op zich prima, maar ik merk toch nog af en toe een klein beetje jerkiness by playback. Het lijkt vooral te komen door een subtiele framerate mismatch die je toch al snel hebt als je 24fps of 30fps films/series probeert te kijken op een 25fps (50.00hz) display. Ik heb alles wired aangesloten en het netwerk is het probleem niet (via USB dezelfde issue namelijk).

Ik heb het dus niet over continue haperingen, maar bij sommige lange vloeiende pans zie ik bijv. wel eens wat haperingen, alsof er af en toe 'n frame dubbel wordt gerendered of gedropt of iets dergelijks. Een ander goed voorbeeld zijn eind-credits. Die zouden in principe volledig vloeiend moeten omhoog scrollen, maar toch gebeurt dat niet altijd 100% vloeiend.

Zien jullie dit ook op de niet-Pivos devices?

Ik weet wel dat iemand aan het hacken is geslagen aan hdmi 24p support voor de Pivos (thread) maar dat lijkt M3-focused en nog niet af.

[ Voor 12% gewijzigd door roy.jacobs op 07-03-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Heb vandaag de liquedoceaan xbmc versie geïnstalleerd. Voor het eerst dat de xbmc subtitle add-on werkt op een build waar ik ook playstore heb :-))
Werkt uitstekend
FW 2013-01-29 versie met xbmc van LBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 14:03
Wolfensteijn schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:17:
Momenteel heb ik een oude Desire Z met XBMC als muziekspeler aan mijn stereo hangen, dat werkt eigenlijk ook best goed. Alleen series en dergelijke kan ik zo niet op mijn tv kijken :P
Goed idee, heb nog een Desire liggen. Ik wou eigenlijk een Squeezebox ergens op de kop tikken.
Maar dit is een leuke en goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
SolarOrbiter schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:23:
Heb vandaag de liquedoceaan xbmc versie geïnstalleerd. Voor het eerst dat de xbmc subtitle add-on werkt op een build waar ik ook playstore heb :-))
Werkt uitstekend
Doet deze versie nu ook goed AC3/DTS passtrough ?
Ik heb nogal wat verschillende resultaten gehoord hierover.

(ik zit nog op de barebone versie met de RC van Frodo, maar ik zie Frodo graag op de final versie hebben in verband met wat scripting en sync probleempjes, maar verder werkt het eigenlijk prima nu)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
SolarOrbiter schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:23:
Werkt uitstekend
heb je daar een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Androidtvbox.us daar kun je de link vinden in de forums, onder xbmc..
http://androidtvbox.us/topic/built-xbmc-pivos-for-ya-all/

Betreft ac3/dts.. Durf ik niets over te zeggen. Ik Gebruik de speakers van m'n tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
SolarOrbiter schreef op zondag 10 maart 2013 @ 00:24:
Androidtvbox.us daar kun je de link vinden in de forums, onder xbmc..
http://androidtvbox.us/topic/built-xbmc-pivos-for-ya-all/

Betreft ac3/dts.. Durf ik niets over te zeggen. Ik Gebruik de speakers van m'n tv.
:o
welke firmware gebruik je om deze xbmc op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb FW 12-04-12 erop staan.. Rooted versie, rev 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Ik heb dezelfde box als die beschreven door justin_ti in de TS met g-box midnight 9-25-12 fw.
XBMC Frodo 12.0

Maar ik krijg 1080p/720p niet vloeiend afgespeeld tijdens het streamen vanaf mijn ZFSguru server (share via smb), soms heeft die zelfs al moeite met SD, maar dat lukt meestal nog wel. Ik dacht eerst dat het aan de wifi lag, maar ik heb de antenne vervangen door een betere en heb nu maximaal ontvangst, maar het probleem is niet opgelost.. :s

De server zelf is verbonden via gigabit ethernet dus daar zal het niet aan te wijten zijn.

Mijn vermoeden is dat het hopelijk een instelling ergens is in XBMC of bij android zelf. Want veel tweakers hier met dezelfde box ondervinden geen problemen met HD te streamen...

Iemand wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:27
j1nx schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:31:
Jep, houd voor DX zo'n 3 weken aan. Komt echt goed. Is bij mij nog nooit iets kwijt geraakt, niet de snelste, wel de betrouwbaarste als je het mij vraagt.
DealExtreme doet er wel erg lang over. 8 feb besteld, 11 feb verzonden en het pakketje staat nog steeds op " Departure from outward office of exchange".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:03

vliegnerd

Nintendo fan.

Ken ik. Maar bij mij heeft het (net na de kerst) 5 weken geduurd.

Grote kans dat het pakje "gewoon" ergens bij de douane in NL ligt te wachten. Dat is het grote nadeel van versturen via normale post. DHL/UPS hebben veel snellere kanalen door de douane.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Mygica A11 is binnen, 19 februari besteld en 12 maart ontvangen. Ik dacht ik update hem meteeen en had de 'gewone' android versie van xbmc er op gezet, maar deze nam bijna 95% cpu en crashte meteen toen ik de airplay functionaliteit aanvinkte. Er was geen DTS passtrough over hdmi. Maar al het andere werkte
wel goed. Gisteren maar deze er opgezet: Linux XBMC System For Geniatech M3 Models

http://www.geniatech.com/...r-geniatech-m3-models.asp

En ik heb nu DTS, de remote werkt ook gewoon, cpu is nu rond 35% en 1080P video. Airplay werkt ook gewoon. MKV video van een Synology met DTS spelen goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@marjulak. Je kan ook mijn nieuwe test image proberen. https://www.dropbox.com/s...date3-wifi-ledsupport.img
Ik help J1NX met het supporten van nieuwe hardware.
Ik heb grotendeels de hardware mapping uitgezocht van de A11.
Dit alles heb ik netjes in de linux kernel verwerkt.https://github.com/vDorst/buildroot-linux-kernel-m3/
Zie ook de wiki https://github.com/vDorst...kernel-m3/wiki/MYGICA-A11
J1NX is bezig om de volgende release ook een A11 versie uit te brengen.

Huidige project is nu de G-Box Slav te ontleden op hardware niveau.

[ Voor 6% gewijzigd door vDorst op 14-03-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vDorst, ik had jouw build al gedownload en ik zal hem vanavond proberen ;)
Vraagje: wat is de procedure als ik jouw build er op wil zetten, moet ik dan de restore knop gebruiken?
Alvast bedankt en kudos voor jouw research..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@marjulak: Gewoon de standaard procudure.
- update3-wifi-ledsupport.img zo op een micro-SD kaartje zettten.
- onderkant de updateknop ingedrukt houden, dan de power aanzetten en wachten op het recovery menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
Niemand hier de voluit HD content kan afspelen met zijn refee amlogic box?

Ik krijg het alleszins niet werkend dus alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
DealExtreme kan relatief snel leveren. 4 maart mailtje dat de MyGica a11 verscheept zou worden. Vandaag binnen gekomen.

De test buidl van vDorst wordt nu geflashed, dus zo eens kijken of die werkt :)

Klein 'bugje' gevonden. Ik heb er een Logitech K400 aanhangen. Daar zitten ook volume knoppen op, maar de enige die het daadwerkelijk doet is voor harder. De zachter en de mute knop reageert hij totaal niet op. Mijn Acer a500 tablet (met fullsize USB poort) die ik iets misbruikt hebt als mediaspeler (de Desire Z heb ik uitgeleend) werken alle volume knoppen wel op.

[ Voor 47% gewijzigd door Wolfensteijn op 14-03-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Geckx schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:06:
Niemand hier de voluit HD content kan afspelen met zijn refee amlogic box?

Ik krijg het alleszins niet werkend dus alle tips zijn welkom!
Kan je kijken of het een CPU of een netwerk probleem is?
Als je tijdens het afspelen op de optiemenu knop drukt (c op toetsenbord), dan zie je allemaal stats bovenin staan, met als laatste de buffer size in MB. Als deze steeds naar nul loopt dan heb je een bandbreedte probleem.
(ik heb veel ethernet issues gehad (door een rotte interface denk ik) en ben naar WiFi gegaan omdat dat sneller bleek in mij geval)
Mijn ethernet speed (over Gb netwerk vanaf een Synology NAS) kwam niet boven de 8 Mbps uit.
Zelf onder Android heb ik nu de meeste 1080p spullen goed draaiien (behalve een paar hele hoge bitrate 3D films).

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren heb ik mijn G-box clone (via de site van J1NX) binnen gekregen. Het is een v2.2 versie. Vandaag de linux software (v0.1) van j1nx er op gezet. Werkt erg mooi en soepel. Ik merk echter dat xbmc geen iso (dvd kopie) bestanden of VIDEO_TS directories afspeelt. Is er een kans dat dit in de toekomst ondersteunt gaat worden? Ik heb nogal veel van dit soort bestanden op mijn server staan.

Bedankt voor het al het werk wat hier vericht wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

vraagje: is dat allemaal met menu's of ook zonder menu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel iso's betsnaden als VIDEO_TS mappen. Het zijn er zowel met als zonder menu. Ik heb XBMC ingesteld dat hij direct naar de film probeerd te gaan en het menu probeert over te slaan. Ik zal eens een hoop bestanden gaan uitproberen en verslag doen. Het lijkt hetzelfde probleem als bij de Raspberry PI (licentie ivm libdvdcss oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
Sentry23 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:23:
[...]

Kan je kijken of het een CPU of een netwerk probleem is?
Als je tijdens het afspelen op de optiemenu knop drukt (c op toetsenbord), dan zie je allemaal stats bovenin staan, met als laatste de buffer size in MB. Als deze steeds naar nul loopt dan heb je een bandbreedte probleem.
(ik heb veel ethernet issues gehad (door een rotte interface denk ik) en ben naar WiFi gegaan omdat dat sneller bleek in mij geval)
Mijn ethernet speed (over Gb netwerk vanaf een Synology NAS) kwam niet boven de 8 Mbps uit.
Zelf onder Android heb ik nu de meeste 1080p spullen goed draaiien (behalve een paar hele hoge bitrate 3D films).
Thx voor de reply.

Heb ik even gedaan (wel 'o' hier op het toetsenbord). De buffer fluctueert tussen 1-4 Mb/s voor de video stream en 500-600 Kb/s voor de audio.
Bij SD content is de cpu ongeveer 70% belast en speelt de video dus gewoon af op 25fps en bij HD constant op 100%, waardoor de fps rond de 13 hangt en af en toe zelfs zakt naar onder de 10. Dus het lijkt mij daar aan te liggen. Volgens mij gebruikt XBMC geen hw decoder, maar software. Met Dice player kan ik al wat meer afspelen zonder haperen. een mp4 bestand van 720p lukt daar wel. mkv is niet mogelijk. Maar in XBMC lukt dus niets van hogere kwaliteit.

EDIT: Het is dus zeker een decoder probleem. Ik heb wat zitten experimenteren mat MK player, hier kan ik manueel veranderen tussen software en hardware decoder. De H/W decoder speelt alle formaten in alle groottes prima af. Nu kan ik dus mijn films en series bekijken via ES File explorer naar mijn homeserver te gaan en zo de gewenste film te selecteren en af te spelen via MK player.

Maar toch zou ik liever het werkend krijgen ook via XBMC, ik vind het netjes om een leuke interface te hebben en extreem handig dat die automatische scraped voor de gegevens van de films. Bovendien is de ingebouwde subtitle scraper ook erg handig. Met 1 klik kan voor onmiddellijk gesynchroniseerde NL subs downloaden.

Dus iemand die weet hoe ik XBMC kan verplichten hardwarematig te decoderen?

[ Voor 26% gewijzigd door Geckx op 16-03-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
@Geckx: Welke build (FW) en xbmc gebruik je op dit moment?

[ Voor 4% gewijzigd door SolarOrbiter op 16-03-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:04:
vraagje: is dat allemaal met menu's of ook zonder menu's?
Ik heb intussen wat bestanden uitgeprobeerd en het blijkt een mengelmoes te zijn waar ik niet echt een patroon in kan ontdekken. Ik heb dus zowel iso bestanden met menu als zonder die wel of niet spelen. Het zelfde geld voor films die in een VIDEO_TS map staan. Sommige wel, sommige niet. Ik heb het zowel met de optie (instellingen-video-dvd) "direct naar de film gaan" aan en uit geprobeerd. Als ik een menu krijg is het goed qua layout en functies. Soms krijg ik wel het reclame filmpje van de maatschappij te zien maar stopt hij daarna en blijft hangen in een zwart scherm.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed waar ik moet kijken om meer info voor je te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@wilbert61,

Is dat allemaal lokaal of netwerk. Kan je daar nog eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:49:
@wilbert61,

Is dat allemaal lokaal of netwerk. Kan je daar nog eens naar kijken?
Het is allemaal netwerk. Ik heb alles op een eigen server staan. Er is me gisterenavond laat nog een ding op gevallen. De DVD's met menu die werken zijn "zelfbouw" dvd's. Dus films die omgezet zijn naar DVD formaat en waar een homemade menu bij gezet is (niet door mij). Ik ga vanavond nog even verder proberen.

19-03
Ik heb een set test videos gedownload (http://www.auby.no/files/video_tests/) en heb die zowel via het netwerk als vanaf een usbstick uitgeprobeerd. Bijna alles werkt. De H264 bestanden heeft hij geen problemen mee. Bij het XVID en vc1 bestand begint hij blokken weer te geven, te stotteren etc etc.

Ik heb om te zien of het onder Android beter werkt er zelfs Android op terug gezet. Helaas dan is het echt een ramp (ook DVD'swerken niet fatsoenlijk). J1NX's linux variant er maar weer snel op terug gezet en meteen het grote voordeel van de USERDATA stick ontdekt. Peter bedankt voor al het werk wat je er in steekt!!!

Helaas genoeg moet ik wel constateren dat mijn oude HTPC (gewoon een PC) met Openelec (nog) de enige is de alles goed afspeelt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
SolarOrbiter schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:58:
@Geckx: Welke build (FW) en xbmc gebruik je op dit moment?
Build number: ICS.MBX.20120925
Kernel version: 2.6.34
Android version: 4.0.4

XBMC 12.0-RC3 Git:20130102-7a6cb7f (compiled 3 jan 2013)

Nieuwere firmware dan die van 25 sept 2012 is er niet voor mijn box. De nieuwere zijn er enkel voor versie 2.0 of 2.1 en jammer genoeg heb ik slechts versie 1.3 (zo staat het toch op het moederbordje)

Maar ik ben er vrij zeker van dat al mijn problemen opgelost zouden zijn als ik XBMC kan forceren om hardwarematig te decoderen ipv dat aan die trage cpu over te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:06:
[...]

Het is allemaal netwerk. Ik heb alles op een eigen server staan. Er is me gisterenavond laat nog een ding op gevallen. De DVD's met menu die werken zijn "zelfbouw" dvd's. Dus films die omgezet zijn naar DVD formaat en waar een homemade menu bij gezet is (niet door mij). Ik ga vanavond nog even verder proberen.

19-03
Ik heb een set test videos gedownload (http://www.auby.no/files/video_tests/) en heb die zowel via het netwerk als vanaf een usbstick uitgeprobeerd. Bijna alles werkt. De H264 bestanden heeft hij geen problemen mee. Bij het XVID en vc1 bestand begint hij blokken weer te geven, te stotteren etc etc.

Ik heb om te zien of het onder Android beter werkt er zelfs Android op terug gezet. Helaas dan is het echt een ramp (ook DVD'swerken niet fatsoenlijk). J1NX's linux variant er maar weer snel op terug gezet en meteen het grote voordeel van de USERDATA stick ontdekt. Peter bedankt voor al het werk wat je er in steekt!!!

Helaas genoeg moet ik wel constateren dat mijn oude HTPC (gewoon een PC) met Openelec (nog) de enige is de alles goed afspeelt.
Beta2 is niet zo heel ver weg meer, inclusief behoorlijk wat video fixes vanuit upstream. Misschien dat de volgende versie de laatste rimpels voor je weg haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Hmm, M6/MX box voor $78.99 shipped:
http://www.aliexpress.com/item//783442500.html

Is hier al een werkende config voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Dav1d schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:50:
Hmm, M6/MX box voor $78.99 shipped:
http://www.aliexpress.com/item//783442500.html

Is hier al een werkende config voor?
Nee en dat zal nog wel even zo blijven totdat;
1) Pivos de opvolger heeft gelanceerd
2) We daarna nog de nodige tijd hebben gestoken in het porten van de 520b versie (de logische Pivos opvolger) naar deze.

ETA > 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Geckx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:40:
[...]

XBMC 12.0-RC3 Git:20130102-7a6cb7f (compiled 3 jan 2013)

Maar ik ben er vrij zeker van dat al mijn problemen opgelost zouden zijn als ik XBMC kan forceren om hardwarematig te decoderen ipv dat aan die trage cpu over te laten..
Als je inderdaad de normale android XBMC van XBMC.org/XDA gebruikt zal je op android (voorlopig?) geen hardware decoding hebben. Dat zijn hele generieke builds, terwijl je juist een AMplayer versie moet gebruiken voor de hardware decoding.

Ik denk dat het geheel een stukje beter loopt als je al een versie van androidtvbox.us zou gebruiken.
Kan je niet proberen om de XBMC versie van die site te downloaden of meteen om de barebone android versie er op te zetten ?
De firmware versie doet vermoeden dat het een 2.0 bord is.

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 20-03-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
Ik heb intussen de xbmc versie 12.0 van liquidblueocean eens gedownload en deze werkt stukken beter. 720p speelt zonder problemen af. Enkel nog wat issues met 1080p en .mkv bestanden (kleuren zitten niet optimaal en audio/beeld is out of sync)

Maar in elk geval al stukken beter. Thx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
De build van liquidblueocean werkt inderdaad goed. Je kunt ook de vernieuwde build (19-03) van Brianf21/PIVOS proberen.

Ik heb alleen nog last van die usb bug waardoor XBMC niet op wil starten wanneer er usb apparaten zijn aangesloten. Op dit moment is die bug alleen te omzeilen door de apparaten los te koppelen tijdens het opstarten. Gelukkig staat mijn box vanwege het lage verbruik altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:00:
[...]

Beta2 is niet zo heel ver weg meer, inclusief behoorlijk wat video fixes vanuit upstream. Misschien dat de volgende versie de laatste rimpels voor je weg haalt.
Helemaal super. Ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Wolfensteijn schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:40:
DealExtreme kan relatief snel leveren. 4 maart mailtje dat de MyGica a11 verscheept zou worden. Vandaag binnen gekomen.

De test buidl van vDorst wordt nu geflashed, dus zo eens kijken of die werkt :)
[...]
Ik heb vandaag ook een MyGica A11 besteld bij DX, hopen dat die ook zo snel binnen is.

Zodra die binnen is ga ik ook die test build van vDorst er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Phoolie: Mooi.

Ik ben weer druk bezig met nieuwe functies in te bouwen op kernel niveau.
Ik hou me niet bezig met XBMC maar pure op kernel voor de A11.
Ik maak gebruik van J1nx zijn XBMC en kernel sources.

Ik ben bezig met een nieuwe led trigger voor de afstandsbediening.
Niet echt bijzonder maar mogelijk voor mensen handig, dat de status led knippert moment dat er een afstandsbedieningstoets wordt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vDorst schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:47:
Phoolie: Mooi.

Ik ben weer druk bezig met nieuwe functies in te bouwen op kernel niveau.
Ik hou me niet bezig met XBMC maar pure op kernel voor de A11.
Ik maak gebruik van J1nx zijn XBMC en kernel sources.

Ik ben bezig met een nieuwe led trigger voor de afstandsbediening.
Niet echt bijzonder maar mogelijk voor mensen handig, dat de status led knippert moment dat er een afstandsbedieningstoets wordt ontvangen.
Klinkt goed.

Ik zag trouwens dat je (dacht op het forum van J1nx) aangaf dat je aangaf dat je er Ziggo TV op keek en dat je de voeding via de usb van de tv krijgt. Dit klinkt interresant. Is dat gewoon een kwestie van TVHeadend server opzetten en draaien? En voor de usb gewoon de voeding vervangen voor een micro(?)-usb kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Op me pc server draait TVHeadend met een DVB-C kaartje. Ik ben ondertussen wel naar onsbrabantnet over gestapt. Maar daar kan ik hetzelfde mee alleen zonder smartcard.
De Livetv werkt nog niet zoals het hoort. Maar de opgenomen streams, zelfs 1080i, kan je wel goed kijken.

Voor de usb power. Ik had nog een usb naar dcplug kabeltje liggen van een externe HD.
Het stroom verbruik ligt onder de 800mA. De meeste usbpoorten zullen dat accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Een nieuw testbuild van mij voor de A11: https://www.dropbox.com/s...yx/A11-update22032013.img
Met de nieuwe remote control trigger en gebaseerd op de nieuwe sources van J1nx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ah nice! Ik zal het morgen testen. Bedankt j1nx en vDorst!

Edit: Ik merk weinig verschil. 720p speelt prima af op de 2.2, behalve (nog steeds) Video_TS. Wifi doet het prima. De skin Confluence lijkt de enige te zijn die goed schijnt te werken.

Ik kijk wel uit naar die trigger van vDorst. Op die manier weet ik dat mijn favoriete skin Xperience1080+ weer eens "hangt".

[ Voor 79% gewijzigd door Travee op 25-03-2013 01:04 . Reden: report back ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik gisteren de versie van j1nx op mijn A11 heb gezet doet mijn remote (mygica) remote het niet meer, terwijl die het prima deed bij de build van vanDorst.. Zijn er nog meer die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@marjulak: Op het forum van J1nx hebben meer mensen erover gerapporteerd.
Mogelijk een fout in buildroot.

[ Voor 6% gewijzigd door vDorst op 25-03-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
Sentry23 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Als je inderdaad de normale android XBMC van XBMC.org/XDA gebruikt zal je op android (voorlopig?) geen hardware decoding hebben. Dat zijn hele generieke builds, terwijl je juist een AMplayer versie moet gebruiken voor de hardware decoding.

Ik denk dat het geheel een stukje beter loopt als je al een versie van androidtvbox.us zou gebruiken.
Kan je niet proberen om de XBMC versie van die site te downloaden of meteen om de barebone android versie er op te zetten ?
De firmware versie doet vermoeden dat het een 2.0 bord is.
Waaraan kan ik precies zien welke versie van bord ik heb?
Zoals ik al zei, het enige nummer dat ik op het moederbord zie staan is "Refee V1.3". Nergens zie ik iets van een 2.0/2.1 staan..

Ook heb ik al geprobeerd om nieuwere dan die 25/9/2012 firmware te flashen (waar dus telkens expliciet bijstaat voor versie 2.0 of 2.1), maar dat mislukt steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@Geckx, Welke hardware (Merk en typenummer) heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
Dat is de Refee Amlogic-8726 Meson3 Android 4.0 box

Deze dus
http://www.j1nx.nl/amlogi...android-box/#!prettyPhoto

Met 2 USB poorten, SD card reader, HDMI, wifi, ethernet, A/V, reset button en optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 18:56
Beta 2 draait bij mij voorlopig uitstekend op deze van dx. Hij lijkt wat vlotter te zijn dan de eerste, bedankt weer j1nx!

Helaas wel alleen nog geluid via HDMI. Is het iemand al gelukt om geluid via SPDIF te laten lopen? Of moet ik daarvoor uitwijken naar de Android versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
Geckx schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:21:
Dat is de Refee Amlogic-8726 Meson3 Android 4.0 box

Deze dus
http://www.j1nx.nl/amlogi...android-box/#!prettyPhoto

Met 2 USB poorten, SD card reader, HDMI, wifi, ethernet, A/V, reset button en optical.
Hmm, hiernet toch de beta2 eens proberen te installeren. Lijkt te werken :)
Deze dus http://www.j1nx.nl/downloads/?did=29

Komt meteen in XBMC en alles verloopt soepelder, menu's gaan vlotter en de reactiesnelheid van muislik en typen is nagenoeg onmiddellijk nu.
Ook werken er out of the box veel meer toetsen op mijn android airmouse remote

Kortom _/-\o_ J1nx _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Geckx op 25-03-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:05:
Sinds ik gisteren de versie van j1nx op mijn A11 heb gezet doet mijn remote (mygica) remote het niet meer, terwijl die het prima deed bij de build van vanDorst.. Zijn er nog meer die hier last van hebben ?
Zoals vDorst al aangaf, ik heb andere met dezelfde issue. Ik zal er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
j1nx schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:57:
[...]

Zoals vDorst al aangaf, ik heb andere met dezelfde issue. Ik zal er naar kijken.
Hmm er blijkt ook een probleem te zijn met het downloaden van add-ons. Ik kan er namelijk geen enkele zien of zoeken om te installeren.

EDIT: nvm, te ongeduldig geweest. commoncache.db was nog niet gedownload, moest nog even de repository refreshen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Geckx op 25-03-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Geef het wat tijd om alles te downloaden.

EDIT: zelf al opgelost zie ik

[ Voor 53% gewijzigd door Travee op 25-03-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@J1nx: donatie is gedaan. Ik wacht de komende update wel af 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

kan iemand met deze box en kpn of telfort klant voor mij bevestigen of de itv online apps ook zijn te installeren en/of (correct) werken ?

en hetzelfde verzoekje aan iemand die klant is van glashart media.

alvast dank.

[ Voor 20% gewijzigd door bbstreams op 26-03-2013 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb V02 intussen geinstalleerd. Maar merk geen verschil als het om mijn dvd/iso bestanden gaat of om het xvid en vc1 test bestand.

@ J1NX Ik heb me intussen ook op jouw forum aangemeld. Ik ben wel geen echte software man, eerder gewoon een consument, die net iets meer weet dan de gemiddelde nederlander. Als ik commentaar geef of vragen stel waar wil je hebben dat ik dat doe. Hier of op je Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Heb zaterdag een mailtje gekregen dat de MyGica A11 verscheept zou worden.

Als ik nu via die tracking site kijk zie ik het volgende:
item No.YearStatusLocationDestination CountryDate
XXXXXXXXXXXXX2013CollectionXXXXXXXXNL20130326 1650

Die datum daar, is dat dan de datum dat het pakje daadwerkelijk verzonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30
Ja gistermiddag om 16:50 is hij in China op de post gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een android stick met ook AMLogic M3 Cortex A9.. (ST-M3).
enig idee welke XBMC (of eventueel ook andere firmware), wel goed zou werken?/Kan de firmware die hier genoemd wordt, er op.. of kan dat niet? Als iemand dit weet... (ben het spoor een beetje bijster intussen).

Edit: hier staat weer iets over bricken, vandaar dat ik het niet durf:
http://www.j1nx.nl/product/smart-tv-stick/
"Ps. dont try any random f16ref firmware, since not every f16rev is the same gbox midnight firmware for example bricked mine".
"others like the gbox midnight and geniatech bricked mine."
Ok, kan ik dan toch niet doen dus..

Daar staat ook een andere firmware.. maar ik weet niet 100% zeker of het de goede /zelfde is.

(Pivos firmware lukte niet, wegens signature... daarom weet ik ook niet of de firmware van deze box er op zou kunnen... al is het dezelfe AMLogic).

(720p werkt niet goed met MX player, ook niet vanaf usb, standaar mediaplayer lijkt beter).
Kan ook met wifi te maken hebben, maar ethernet zie ik niet staan in instellingen.. (al knippert de adapter wel), en al zou dat lukken.. Voor XBMC moet je die er uit trekken (black screen..).

Ik dacht juist goed af te zijn met deze AMlogic en hardware versnelling... Of heb ik mn geld weggegooid? :?
(Koop ik een keer iets voor mezelf.. ). Zucht, sorry hoor.. ben er nu zo lang mee bezig, zoveel geprobeerd/gelezen, bekeken, etc.. (en er niet van geslapen). Ook van tevoren uitgezocht en opgeschreven.. moest kunnen, maar ja.. 8)7

de chipset is iig hetzelfde als de box in dit topic..
(maar volgens mij heeft de stick geen button om te flashen; zou via reboot recovery moeten.. of via upgrade).

(Heb er ook over gepost in " Mini Android TV discussie deel 1", had dit topic nog niet gezien).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Het lijkt wel of de box voor eeuwig vast blijft zitten op "Copying Userdata...", opstarten duurt erg lang in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb mijn MyGica A11 te koop staan:
V&A aangeboden: MyGica A11 Cortex A9 Android 4.0 Network Multimedia Player TV Box w/ TF - Black (1GB DDR3 / 4GB ROM)

Dus voor de mensen die geen 2 weken op DX willen wachten: sla je slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

dat is snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik heb juist een MyGica gekocht omdat ik mijn Windows PC niet aan wilde hoeven zetten om comfortabel een film te moeten kijken. Of om makkelijk muziek te luisteren over mijn HiFi set, inplaats van via mijn bureau speakers.

Ook het geringe energie verbruik vind ik fijn, ik mag best wat minder verbruiken qua kosten namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is inderdaad snel, maar hij is niet voor mijzelf, maar voor de rest van de familie. En die kunnen beter overweg met een PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de j1nx beta2 (gbox 2.1 / 2.2) op mijn Oval Elephant zet heb ik, zoals verwacht, geen ethernetconnectiviteit meer.

j1nx, zou je de beta 2 ook voor OE kunnen compileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:02:
Als ik de j1nx beta2 (gbox 2.1 / 2.2) op mijn Oval Elephant zet heb ik, zoals verwacht, geen ethernetconnectiviteit meer.

j1nx, zou je de beta 2 ook voor OE kunnen compileren?
Pak gewoon de 2.0 versie, die staat ook op de site:
http://www.j1nx.nl/downloads/?category=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:03:
[...]

Pak gewoon de 2.0 versie, die staat ook op de site:
http://www.j1nx.nl/downloads/?category=6
:X mmm misschien in het vervolg iets beter uitkijken :o

mijn dank is groot

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Als je iets eerder was geweest had ik hem wel over willen nemen. Maar goed, ik wacht wel even tot de mijne binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ah dat is jammer inderdaad. Hij is nogsteeds te koop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckx
Bug hier in de versie van 25 maart 2013. Enkel rebooten lukt zonder probleem, slaapstand en afsluiten geeft zwart scherm, maar ledjes blijven groen en oranje i.p.v. rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 20:53
Heb zelf een Xios, best fijn apparaat maar zou eigenlijk Rasplex willen draaien ...
Ben benieuwd of er iemand is die er in slaagt om OpenELEC te draaien op deze kastjes.

Kernel drivers zijn er, die zijn hier te vinden https://github.com/fards/AMlogic_Meson6_030812release
Voor zowel het board als de Mali kaart.

Heb alleen geen idee of het nou een kwestie is van nieuwe kernel compilen en voila, of dat er ook nog een hoop OpenGL library's compilen en verwijzen etc bij komt kijken.
Moet ik nog een keertje uitproberen ...

Met OpenElec zit je wel meteen op een actieve XBMC ontwikkeling en kun je dus ook eventueel Rasplex draaien aangezien die hierop gebaseerd is.....

Iemand enig idee hoe moelijk het zal zijn om dit te proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Reveal!: Dat is allemaal al gedaan.

Download de j1nx buildroot (clone van Piosgroup) en je kan zo aan de gang met je box.
https://github.com/j1nx/buildroot-AmLogic

Als je wil kan je zo mee ontwikkelen:
Dit heb ik gemaakt voor de MyGica A11 https://github.com/vDorst...kernel-m3/wiki/MYGICA-A11

Ook zijn we bezig met de MX cpu en 3.0.8 kernel. Maar dat is nog in start-up fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
vDorst schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:27:
Reveal!: Dat is allemaal al gedaan.

Download de j1nx buildroot (clone van Piosgroup) en je kan zo aan de gang met je box.
https://github.com/j1nx/buildroot-AmLogic

Als je wil kan je zo mee ontwikkelen:
Dit heb ik gemaakt voor de MyGica A11 https://github.com/vDorst...kernel-m3/wiki/MYGICA-A11

Ook zijn we bezig met de MX cpu en 3.0.8 kernel. Maar dat is nog in start-up fase.
Maar dat is een fork van buildroot linux toch ?
Dat is toch niet de OpenELEC distro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
1. Klopt
2. XBMC zit er in. Dat is denk ik wat jij zoekt. Overige dingen kan je zelf toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
vDorst schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:47:
1. Klopt
2. XBMC zit er in. Dat is denk ik wat jij zoekt. Overige dingen kan je zelf toevoegen.
Nee zoek er eigenlijk echt voor om support voor "ons" platform toe te voegen aan OpenELEC, zodat we in de actieve development van hun meedraaien :)
En vraag me dus af hoe moeilijk dat zou zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Als we de 3.0.x kernel eventueel volledig hebben draaien op de de M3 en M6, dan kan die naar alle hoogstwaarschijnlijkheid ook gecompiled worden met een hard-float cross compiler.

Als die stappen genomen zijn, dan kan loont het om naar OpenELEC te kijken.

OpenELEC is ook een minimalistische rootfs met busybox en een linux kernel, echter als je het zo danig will uitbreiden dan amlogic gewoon een van de configuratie bestanden is, dan zul je wel alles hard-float moeten kunnen compilen.

Niet onmogelijk, echter wel een hoop werk. Maar met een community telt wel; vele handen maken licht werk. Ik zou dus zeggen, haak ik op de 3.0.x kernel development. Help mee om die volledig te booten op de devices, krijg hem bootend met de Linaro HF cross-compiler, dan heb je de eerste stap gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
j1nx schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:20:
Als we de 3.0.x kernel eventueel volledig hebben draaien op de de M3 en M6, dan kan die naar alle hoogstwaarschijnlijkheid ook gecompiled worden met een hard-float cross compiler.

Als die stappen genomen zijn, dan kan loont het om naar OpenELEC te kijken.

OpenELEC is ook een minimalistische rootfs met busybox en een linux kernel, echter als je het zo danig will uitbreiden dan amlogic gewoon een van de configuratie bestanden is, dan zul je wel alles hard-float moeten kunnen compilen.

Niet onmogelijk, echter wel een hoop werk. Maar met een community telt wel; vele handen maken licht werk. Ik zou dus zeggen, haak ik op de 3.0.x kernel development. Help mee om die volledig te booten op de devices, krijg hem bootend met de Linaro HF cross-compiler, dan heb je de eerste stap gezet.
Mmm wil het best gaan proberen, maar mijn kennis houd wel een beetje op bij compilen van kernel en installeren van systemen.
Debuggen van drivers niet mijn sterkste punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ben hier nog steeds aan het wachten op mijn MyGica A11, maar we wachten geduldig af. Volgens de tracking site was hij 27-03 "Departure from outward office of exchange"

Maar even een vraagje, ik zie dat er een (volgens mij) Amerikaanse adapter meegeleverd wordt, is deze makkelijk te modificeren of kan ik beter een nieuwe adapter kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door Phoolie op 12-04-2013 09:57 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste