[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
SolarOrbiter schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:53:
Laatste FW erop gezet. Begin was mooi. Menu bar verdwijnt als je xbmc gebruikt. Alles prima, maar toen ik fusion installer wilde gebruiken, kreeg ik een network not found error. Vervolgens beetje gespeeld met wifi en ethernet. Hierop was het me gelukt om alle repositories in xbmc te zetten. Maar na een restart werkt wifi niet meer. En ethernet is super traag geworden. Terwijl wifi, na de eerste keer dat ik de nieuwe FW erop had gezet, sneller was geworden (11000 kbps)...
Ik heb de oude FW ged/l van androidtvbox, maar op de oude FW werkt mijn wifi ook niet meer.
Krijg " error" . ... Balen. Weet nu ff niet verder. Ik heb uiteindelijk weer de laatste FW erop gezet en ik ga verder knutselen.
Voor de WiFi is er een bepaalde fix. Ik geloof dat het idee is dat je pas je TV aan moet zetten als de box is opgestart. Heel vreemd maar ik heb het al heel vaak voorbij horen komen.

Dus: stroom uit het boxje trekken, tv uitschakelen, stroom in boxje doen en even volledig op laten starten voor je de TV weer aan zet.

De LAN speed ben ik ook vaak genoeg mee aan het knutselen geweest, tot nu toe leek het te komen door een overbelaste CPU. Ik vermoed dat de lan module via de USB bus gaat en eigenlijk teveel vergt van de processor. Maar ik weet niet of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Ha justin_ti.. We zijn elkaar misgelopen :-). Ik heb mijn laatste post Gé-update :-)
Het werkt weer. Bedankt voor het meedenken.

Mocht het weer voorkomen, dan zal ik eerst jouw workaround gebruiken, voor ik alles weer reset. Is wel makkelijker :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
@SolarOrbiter, ik zie het haha! Geen probleem, mooi dat het weer werkt!

Mijn eerste bevindingen zijn positief! Het systeem voelt heel veel sneller aan. Veel minder wachttijden als je bepaalde dingen aanklikt, echt duidelijk responsiever. Ik merk nu het verschil met gewoon wat bladeren en apps openen niet eens met mijn phone (LG o2x, Tegra 2 dual core). Helaas stond hij weer vol met crapware, maar ik heb het vermoeden dat dit moet van AMLogic (mediacenter.apk etc). Gelijk weggooien met Titanium Backup! Ik vind het netwerk overigens wel prima, vanmiddag eens een speedtest draaien.

Komt misschien wel weer doordat ik wat netwerk vretende apps heb weggegooid. Maar als ik nu in CIFS manager de shares wil mounten zijn ze binnen een halve seconde actief. Met de vorige rom duurde dat minstens 3 seconden.

Helaas idd nog het geneuzel met audio.

[EDIT]

Het netwerk is ongeveer hetzelfde maar een veel lagere ping! Dat merk ik heel erg als ik in de playstore aan het bladeren ben.

Speedtest.net app geeft aan:

Download 11Mbit (onveranderd t.o.v. de vorige rom, lijkt echter wel minder heen en weer te schommelen maar dat kan ook aan de app liggen)
Ping: 21ms (eerder tussen de 70ms en 110ms!!!)

Wlan kan ik niet goed testen aangezien de router te verweg staat om serieus te streamen.

[ Voor 32% gewijzigd door justin_ti op 26-11-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik heb net ook ff gekeken met speedtest.net app:
Wifi
Ping: 83ms
Download: 5.46 MBps
Ethernet
Ping: 42ms
Download: 0.72 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
SolarOrbiter schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:30:
Ik heb net ook ff gekeken met speedtest.net app:
Wifi
Ping: 83ms
Download: 5.46 MBps
Ethernet
Ping: 42ms
Download: 0.72 Mbps
Heb je al die rommel er al uit geflikkerd met Titanium Backup? Vooral MediaCenter, Network en al die dingen moet je echt weggooien! Die vreten alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik heb die apps erafgehaald met app deleter.. Maar maakt helemaal geen verschil uit wat betreft snelheid van ethernet, blijft 0.7mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ping eens een toestel in je netwerk, dan sluit je externe factoren uit, en dit over bijv. 100 pings.

Je kan bijv ook een bestand van 1 gb over het netwerk kopiëren om een exacte meting te krijgen.

Feit is dat het LAN verhaal ondermaats is en blijft, zowel qua snelheid als qua stabiliteit.

Mijn resultaten hieronder nog eens (dus voorlopig een 100mbit switch tussen refee en glan switch):
"Ping & DNS tester free" geïnstalleerd en pingen naar NAS in de lan, 3x 100 pings met 2 seconden interval (gemiddelden hieronder):

- box rechtstreeks op gigabit switch: 5% packetloss, 0.713 ms average response
- box achter 100 mbit switch en deze achter gigabit switch: 0% packetloss, 0.456 ms average response

Vgs mij loopt er dus idd iets mis bij 100 mbit nego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:30:
ping eens een toestel in je netwerk, dan sluit je externe factoren uit, en dit over bijv. 100 pings.

Je kan bijv ook een bestand van 1 gb over het netwerk kopiëren om een exacte meting te krijgen.

Feit is dat het LAN verhaal ondermaats is en blijft, zowel qua snelheid als qua stabiliteit.

Mijn resultaten hieronder nog eens (dus voorlopig een 100mbit switch tussen refee en glan switch):

[...]
En wat zijn je kopieersnelheden? Ik las dat ze nu bezig gaan met de slechte ethernet (hopelijk driver). Het lijkt me sterk dat tegenwoordig de ethernetpoorten fysiek niet in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
bedankt voor het meednken maar ik heb helaas geen thuis netwerk. ik heb de refee aangesloten op mijn router/modem (Huawei HG655D) via de kabel op dit moment. dus een bestand sturen in mn eigen netwerk gaat niet lukken :s
laat maar weten als jullie wat anders willen zien, heb vanavond wel ff tijd om te testen
wellicht een app die jullie aanraden, dan kan ik de uitkomsten hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
ping: 30ms
7Mbit down/5Mbit up
Dus eigenlijk heb ik een 10Mbit i.p.v. een 100Mbit verbinding...
getest met de app speedtest.net
edit: na een kwartier krijg ik niet meer dan 300kbit down, het neemt dus sterk af. Mijn Tegra2 tablet doet 12Mbit/6Mbit via WiFi.

[ Voor 45% gewijzigd door quazar op 27-11-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
quazar schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:18:
ping: 30ms
7Mbit down/5Mbit up
Dus eigenlijk heb ik een 10Mbit i.p.v. een 100Mbit verbinding...
getest met de app speedtest.net
edit: na een kwartier krijg ik niet meer dan 300kbit down, het neemt dus sterk af. Mijn Tegra2 tablet doet 12Mbit/6Mbit via WiFi.
Dat is wel langzaam.. Bij mij hangt hij tussen de 10 en de 16 Mbit, maar ik heb gek genoeg eigenlijk nooit problemen met MKV's (al hoewel, ik zal eens een hele zware testen).

Maar nogmaals, heb je al die mediacenter.apk network.apk eraf gehaald? Bij mij gaf dat echt een duidelijke boost.

• quazar
Die apks heb ik inderdaad verwijderd. Overigens is de snelheid nu 450kB/s wat snel genoeg zou moeten zijn (30MB/minuut, 1.8GB/h) zolang 1080p toch niet werkt.... Behalve dan DVD rips...

[ Voor 6% gewijzigd door quazar op 29-11-2012 07:43 ]

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Gisteren heb ik wat zaken getest met wired ethernet door (op aanraden van Androidtvbox) de HDMI kabel los te halen, power kabel eruit en weer er in te doen, box op te laten starten, en na een minuutje de HDMI kabel er weer in te doen.
Dit zorgde voor mij, voor een uur ongeveer, voor een stabiele ethernet verbinding (en stabiel HDMI audio).
(na een uur ongeveer ging het toch fout, maar het is beter dan anders)
Volgens Androidtvbox gaat er dus iets fout bij HDMI init wat voor overige issues zorgt, en dat ze er aan werken in de firmware (op het ogenblik is het al de beste firmware voor onze boxes).
Even afwachten of dit toch op te lossen is dus,

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 29-11-2012 20:29 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• SolarOrbiter
Ik heb dat ook geprobeerd met het hdmi kabel en power truukje, maar bij mij blijft ethernet instabiel. 0.5 Mbps. Ik hoop dat de nieuwe firmware van de 2.0 het zal oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hmm we hebben wel echt geluk dat wij mee kunnen profiteren van androidtvbox, die chinezen vinden niet dat er iets mis mee was xD Zelfs dit soort zaken lijken me aardig lastig voor een kleine community om op te lossen. @SolarOrbitter, weet je heel zeker dat die kabel goed is? Ik haal zonder truckjes steeds een aardig stabiele 15Mbit. Ik zal eens proberen of ik verschil kan ontdekken met of zonder de hdmi truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
@justin_ti: ik was ook al van plan om de kabel te testen :-) ik ga mijn laptop erop aansluiten vanavond. dan weet ik meer. Inderdaad heel handig dat we mee kunnen profiteren van androidtvbox :*) ik vind het wel mooi dat ze zo snel zijn met nieuwe firmwares komen, (los van het feit of ze goed zijn)..

trouwens, mijn subtitle issue is ook nog steeds niet opgelost. misschien zie ik iets over het hoofd, ik heb links toegevoegd naar een paar foto's die ik heb genomen. sorry als ze wat blurry zijn.. was te lui om op zoek te gaan naar een screen-capture APP.. :P

http://dl.dropbox.com/u/51552597/IMG_0184.JPG
http://dl.dropbox.com/u/51552597/IMG_0186.JPG
http://dl.dropbox.com/u/51552597/IMG_0187.JPG

ik moet er bij zeggen, dat als ik MKV bestanden afspeel, waar een ingebakken sub zit, deze wel netjes afspeelt.. als ik zelf subs heb gedwonload (srt) via internet op mijn interne HD en ik wil ze via de xbmc kiezen, dan werkt dit ook niet. ik kan de subs kiezen in xbmc, maar afspelen diet ie niet.

eDIT: ligt niet aan de kabel, zojuist m'n laptop erop aangesloten en deze haalt 7mbps. Helaas is 8mbps het max wat ik kan halen, (centrale ligt ver van mn huis) maar dat geeft niet. om 720p films van internet te streamen' is dit meer dan voldoende. Via wifi gaat streamen goed. Dus dan ligt het of aan de hardware, of aan de firmware. Ik ga kijken of ik een externe USB-ethernet adapter kan testen, wellicht kan ik die van een kennis lenen.
Misschien ga ik ook de laatste FW van de 2.1 erop zetten. De 2.0 staat er namelijk nog steeds niet op... Ff testen :) You never know

[ Voor 22% gewijzigd door SolarOrbiter op 30-11-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb op deze foto het bolletje bij 'subtitle download folder same as movie folder' uit staan:
http://dl.dropbox.com/u/51552597/IMG_0187.JPG

Ik heb deze verwezen naar een mapje op mijn sd kaart, zoals je bij dat andere plaatje ook hebt gedaan.

Als ik een film kijk zonder ondertitel doe ik het volgende:
- Ik klik op het icoontje van opensubtitles tijdens de film
- Kies er eentje uit, binnen een seconde gaat de film weer verder
- Zet de film op stop en start de film opnieuw

Bij mij werkt dit altijd! Het enige wat ik kan bedenken is dat je anders XBMC opnieuw moet installeren, maar eerst voor je m weggooit de data wissen vanuit het android instellingen menu. Ik gebruik deze versie van Androidtvbox:
XBMC v.12 Alpha 6 Pivos Update for Midnight & Dyno (10-09-12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Kleine operming over subs: bij mij lijken alleen SRT subs goed te werken in de meest recente Pivos release.
Eerder werken IDX/SUB en zelfs IDX/RAR subs wel goed.
DIVX met embedded subs hebben nooit lekker gewerkt.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Er staat trouwens weer een nieuw Midnight firmware klaar op de androidtvbox site:

http://androidtvbox.us/wp...2pusa_121204gbox_wifi.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Zonder root, dus je kunt de vervelende apps niet verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

http://www.indiegogo.com/open-amlogic-box?c=activity
UPDATE 7:

Because of the help of the upcoming community around this MBX ref16f AmLogic box, we recently got our hands on all the sources needed to start hacking into the box.

At the moment I started to look into porting the Pivos-XBMC linux build over to the Meson3 MBX platform.

Progress can be followed at our github account;
https://github.com/j1nx

At the moment we have the kernel and buildroot environment compiled. As soon as we reach workable / flashable firmware state we will let you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Jep, al bijt u-boot nog wel een beetje terug. >:)

De rest is al gecompiled;
- Kernel + sidehardware benodigt voor de pivos build
- De buildroot en de XBMC build
- Heb nu mijn tanden in de uboot sources

Ga binnen kort kijken of ik van de kernel en rootfs een boot SD card kan maken, dan hoeven we niets steeds te flashen, maar zodra de uboot geplet is zal ik het zeker niet laten om het richting de box te duwen. 8)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
nee subs blijft een probleem. ik kan nu (dankzij tip van justin_ti) de subtitle downloaden, maar wanneer ik de sub voor de tweede keer kies, dan crashed xbmc. ik kom dan op de home-pagina van adnroid terecht.. ik ga misschien de nieuwe FW erop zetten, deze is er nu met ROOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

j1nx schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:59:
[...]

Jep, al bijt u-boot nog wel een beetje terug. >:)

De rest is al gecompiled;
- Kernel + sidehardware benodigt voor de pivos build
- De buildroot en de XBMC build
- Heb nu mijn tanden in de uboot sources

Ga binnen kort kijken of ik van de kernel en rootfs een boot SD card kan maken, dan hoeven we niets steeds te flashen, maar zodra de uboot geplet is zal ik het zeker niet laten om het richting de box te duwen. 8)
Even voor mijn beeldvorming: Komt er hiermee ook een XBMC te gebruiken zonder Android, dus rechtstreeks te booten naar XBMC zonder resources nodig te hebben voor Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

JBS schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:09:
[...]
Even voor mijn beeldvorming: Komt er hiermee ook een XBMC te gebruiken zonder Android, dus rechtstreeks te booten naar XBMC zonder resources nodig te hebben voor Android?
Dat is inderdaad, wat dit is. Geen android, gewoon direct in XBMC booten. (Zelfde als Pivos-linux build, RPi en mijn onlangs geuploaden Allwinner A10 versie)

Ps U-boot is ook getackled ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Top J1nx! Dit is super goed nieuws! Hopelijk lukt het om Linux draaiend te krijgen. Zelf ben ik erg te spreken over ClunchBang; veel sneller op systemen met een tragere processor dan Ubuntu. Het Midnight team is ook goed bezig, dus het gaat een erg mooie box worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Als we rechtstreeks XBMC booten hebben we dan wel de mogelijkheid tot het gebruik van AC3/DTS over spdif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

quazar schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:25:
Top J1nx! Dit is super goed nieuws! Hopelijk lukt het om Linux draaiend te krijgen. Zelf ben ik erg te spreken over ClunchBang; veel sneller op systemen met een tragere processor dan Ubuntu. Het Midnight team is ook goed bezig, dus het gaat een erg mooie box worden!
Thanks, ik heb zojuist een "update.img" weten te compilen. Zeer quick & dirty, als proof of concept. Vanavond is de grote avond om of mijn box te bricken of te booten in linux-XBMC :D

Als alles het werkt, dan zal ik het verder aanpakken om alle pivos dingen weer terug te zetten naar amlogic, zodat het weer een amlogic reff16 iets word in plaats van een pivos of Xios iets.
lexi schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:29:
Als we rechtstreeks XBMC booten hebben we dan wel de mogelijkheid tot het gebruik van AC3/DTS over spdif?
Hmm, ik weet eigenlijk niet wat de huidige status is daarvan. Weet dat hij het wel kan, maar dat het een licentie iets was of zo? Zal er later nog eens naar kijken.

EDIT: De pivos kan passthrough, dus denk dat als we de spdif via de kernel gewoon werkend hebben dat het dan wel werkt of kan/zal werken.

[ Voor 5% gewijzigd door j1nx op 06-12-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
j1nx schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:26:
[...]

Thanks, ik heb zojuist een "update.img" weten te compilen. Zeer quick & dirty, als proof of concept. Vanavond is de grote avond om of mijn box te bricken of te booten in linux-XBMC :D

Als alles het werkt, dan zal ik het verder aanpakken om alle pivos dingen weer terug te zetten naar amlogic, zodat het weer een amlogic reff16 iets word in plaats van een pivos of Xios iets.

[...]

Hmm, ik weet eigenlijk niet wat de huidige status is daarvan. Weet dat hij het wel kan, maar dat het een licentie iets was of zo? Zal er later nog eens naar kijken.

EDIT: De pivos kan passthrough, dus denk dat als we de spdif via de kernel gewoon werkend hebben dat het dan wel werkt of kan/zal werken.
Hou ons niet langer in spanning :) Ben echt ontzettend benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

justin_ti schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:15:
[...]

Hou ons niet langer in spanning :) Ben echt ontzettend benieuwd!
Dat snap ik, was alleen laat thuis en toen ik wilde updaten, zag ik in de update.img (wat gewoon een zip file is) eigenlijk helemaal geen kernel bestand zitten?

Heb de update dus maar afgeblazen om eerst eens te checken of ik niet ergens iets vergeten ben. Staat geplanned voor vanavond en het weekend.

Het komst vast goed, wil alleen geen afslagen overslaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
J1nx, leeft je box nog, of is het een onderzetter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

quazar schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:15:
J1nx, leeft je box nog, of is het een onderzetter geworden?
Hij leeft nog :P

Heb de software zo weten aan te passen dat hij past op een f16ref boardje. Heb uiteindelijk alles weten te compilen en succes vol weten te flashen naar het boxje zonder hem te bricken. (Kan daarna gewoon weer een update runnen om ofwel een nieuwere linux te flashen dan wel een android rom terug te flashen)

De build die ik heb boot echter nog niet. Dit is hoogwaarschijnlijk een linux kernel configuratie fout, maar dat had ik al verwacht _/-\o_

Ik ga nu dus de kernel zodanig tweaken dat hij hetzelfde is als de pivos en netjes boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Heeft er iemand al de laatste FW erop gezet en getest? Je hebt nu ook een root versie namelijk. Ik kan die van mij pas morgen of overmorgen flashen. Enige vooruitgang in ethernet,wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Ethernet is niet sneller. Wifi heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mooie vorderingen nu de broncode beschikbaar is. Voor mij is dit het laatste duwtje om 'm te kopen, jammer genoeg is ie via (J1nx via) ovalelephant niet te krijgen op dit moment. Zit er een nieuwe AMLogic aan te komen waarmee we met de beschikbare source ook uit de voeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
j1nx schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:34:
[...]

Hij leeft nog :P

Heb de software zo weten aan te passen dat hij past op een f16ref boardje. Heb uiteindelijk alles weten te compilen en succes vol weten te flashen naar het boxje zonder hem te bricken. (Kan daarna gewoon weer een update runnen om ofwel een nieuwere linux te flashen dan wel een android rom terug te flashen)

De build die ik heb boot echter nog niet. Dit is hoogwaarschijnlijk een linux kernel configuratie fout, maar dat had ik al verwacht _/-\o_

Ik ga nu dus de kernel zodanig tweaken dat hij hetzelfde is als de pivos en netjes boot.
Gaaf. Zou dat niet met de afwijkende hoeveelheid ram te maken kunnen hebben? Of met de partitieindeling?
Het zou wel super zijn om straks een dedicated XBMC machine te hebben. Ik moet zeggen dat ik de android eromheen eigenlijk niet gebruik. De voordelen om bijvoorbeeld ook ISO's te kunnen mounten in en linux build vind ik wel groot! En natuurlijk passtrough. Super goed bezig! Ik vind het jammer dat ik de linux kennis niet heb, anders had ik graag willen helpen met ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

justin_ti schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:52:
[...]

Gaaf. Zou dat niet met de afwijkende hoeveelheid ram te maken kunnen hebben? Of met de partitieindeling?
Het zou wel super zijn om straks een dedicated XBMC machine te hebben. Ik moet zeggen dat ik de android eromheen eigenlijk niet gebruik. De voordelen om bijvoorbeeld ook ISO's te kunnen mounten in en linux build vind ik wel groot! En natuurlijk passtrough. Super goed bezig! Ik vind het jammer dat ik de linux kennis niet heb, anders had ik graag willen helpen met ontwikkelen.
Nee, heeft echt met de kernel te maken, maar dat wist ik al. Pivos heeft namelijk een mainline patch toegevoegd om de kernel boot parameter aan te kunnen passen. Dan kan je dus de uboot "over-rulen". Heb inmiddels dezelfde patch en meerdere performance and bug patches toegevoegd. De kernel is bijna hetzelfde als de Pivos, maar dan voor een M3 met meer geheugen naturrlijk etc.

Gister avond nog snel even geflashed en van niet booten, ben ik nu naar constant rebooten ;)

Er word op dit moment een UART op mijn boxje gesoldeerd, want blind een kernel debuggen is niet te doen. Als ik mee kan kijken op de console wat de kernel precies doet en waar hij vast loopt, kan ik hem voorzien van de laatste tweaks om hem te laten booten.

Ik heb er vertrouwen in; Zal niet lang meer duren voordat ik een proof of concept werkend heb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

j1nx schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:22:
[...]
Ik heb er vertrouwen in; Zal niet lang meer duren voordat ik een proof of concept werkend heb. 8)
Erg mooi! Enig idee wanneer je ze weer kunt leveren, die kastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

JBS schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:31:
[...]
Erg mooi! Enig idee wanneer je ze weer kunt leveren, die kastjes?
Geen idee, maar als er echt vraag naar is, dan wil ik eventueel we leen samenkoop achtige aktie opzetten om ze goedkoop over te laten komen. Echter dan wel legaal, met andere woorden inclusief VAT & Import duty.

EDIT: Er steken nu 4 draadjes uit aan de zijkant van mijn boxje _/-\o_
Vanaaf maar weer even spelen. :*)

[ Voor 12% gewijzigd door j1nx op 10-12-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik heb vandaag een tweede gbox in m'n handen gehad. Voor een vriend van me. Ethernet werkt op de custom FW, zeer goede snelheid. Maar nadat ik update via androidboxtv.us, daalt ethernet snelheid weer naar 0.5 mbps. Lijkt dus aan de FW te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Enig idee welke firmware versie dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

LOL, nog voor mijn eerste boot de UART al gesloopt :D

Was ook een implementatie van lik me vestje met losse draadjes. Morgen maar even kijken of ik een geschikte connector kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Op zich past dat dan wel weer bij de rest van de box; de manier waarop de box gekoeld wordt is immers ook houtje-touwtje... Hopelijk heb je de boel niet kortgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Build number: ICS.MBX.20121123ext

Het grappige is dat ik zojuisy ook de 2.1 versie heb gedownload en geflashed... En nu werkt mijn ethernet en wifi prima. :-)
Maar heb een andere issue nu gekregen, namelijk dat de repos van 1channel en icefilms een script error geven. :-( ik ga nu proberen om xbmc opnieuw te installeren.

EDIT: good nieuws. Na de add-ons verwijderd te hebben, (delete in filemanager) heb ik de add-ons opnieuw geïnstalleerd. En eureka het werkt. Dus xbmc werkt, wifi werkt, en ethernet ook. Nu nog alleen de subtitle issue. :*)

[ Voor 30% gewijzigd door SolarOrbiter op 10-12-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Welke snelheid haal je nu via ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik haal 6 Mbps snelheid volgens speedtest.net app. Is overigens naar verwachting, omdat mijn adsl centrale niet in de buurt ligt, max snelheid is 6-8 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Ah, ok. Zelf haal ik 600kBps waar de PC 3MBps haalt. Maar ethernet doet het dus met de 2.1 firmware? Mogelijk heeft onze box ook een update gehad zonder dat het aangegeven is? De SD kaart is ook gewoon te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ik heb hem op de nieuwste 2.1 (rooted) firmware van 4 december gezet en ben mijn ethernet helemaal kwijt (wifi en SD gelukkig niet) Welke versie heb je precies gebruikt ? (ik kan die datum niet zo terug vinden op de site die je noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik heb ook die van 04-12-12 gebruikt... Rev 2.1... Boor mij werkt ethernet weer, en xbmc doet het ook. Niet vlekkeloos. Zo nu en dan crashes xbmc, maar dat ligt denk ik eerder aan de app, dan aan de FW denk ik.
De andere datum die ik noem was de geleverde "stock" FW..
SD kaart is te benaderen, geen issues zoals sommige mensen beschrijven op de forum van androidbox.

Heeft er iemand al de nieuwe xbmc Frodo versie geprobeerd met de gbox?
EDIT: inmiddels frodo versie gebruikt en speelt alles choppy af.Meteen eraf gegooid daarna.

Pivos versie had ik opniewu geinstalleerd, maar die Ik heb de pivos versie van xbmc ook daarna eraf gegooid.
Ik heb nu xbmc icm mxplayer, en ik ga dit gebruiken tot Er een stabielere versie is van de pivos.. Voordeel voor mij is dat ik ook apart subs kan downloaden en dit via max player menu kan instellen.

2nd EDIT; inmiddels ook nzb leech app geïnstalleerd. En deze werkt. Ben nu, As we speak, aan het d/l.. :-)
Weet iemand hoeveel watt de Refee verbruikt?

[ Voor 63% gewijzigd door SolarOrbiter op 13-12-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
8W, dus hij kan aanblijven :) Ben erg benieuwd naar de vorderingen van J1nx trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter

Ethernet snelheid bij mn maat is 12Mbps en wifi 15 Mbps, maar hij heeft internet via de kabel, dus das niet vreemd :)

wellicht vinden jullie het interessant. heb een app geinstalleerd waarmee ik op afstand mijn box kan bedienen. niet snel, maar ach, grappig... TeamViewer op de ipad/tablet en je moet teamviewer quicksupport installeren op je box, maar niet de originele versie. Die van XDA moet je downloaden
armv6 version. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1836780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

quazar schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:20:
8W, dus hij kan aanblijven :) Ben erg benieuwd naar de vorderingen van J1nx trouwens!
Ik ook >:)

Als heads up: Pivos heeft nieuwe firmwares en APK's gereleased. Afgaande op de source code; Deze draaien NIET op andere hadware als de Pivos XIOS.

Tis maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Net toch even de nieuwste 2.0 Rooted FW erop gezet. Moet zeggen dat XBMC beter werkt dan ooit tevoren. CPU meter bij systeeminfo staat nu regelmatig op 0.

De grootste verbetering die ik kan merken: Flac audio werkt feilloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Zo werkt hij nog veel beter..

http://androidtvbox.us/topic/next-pivos-xbmc-version/page/3/
(inclusief 5.1 audio :D)
(Ik ben nog druk aan het testen,maar lijkt echt super te werken, en veel betere sync)

(spoiler: amplayer libs en build prop worden vervangen door Pivos versie, zodat de nieuwe XBMC er ook op loopt)

<edit>alleen af en toe wat haperend geluid tijdens een library scan. Hopen dat dat niet blijft</edit>

<edit2> Eerst nog maar even de correcte 2.0 firmware er weer op zetten, factory reset doen en daarna kijken of geluid nog steeds hapert via S/PDIF met bitstream audio (HDMI hapert nog meer).
Door geluid weer op 2.0 te zetten (decode op de box, niet de receiver) werkt het verder net als eerst (ook met kleine delay), maar dit is wel heel dicht bij een volledig werkende box</edit2>

[ Voor 43% gewijzigd door Sentry23 op 18-12-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46

vliegnerd

Nintendo fan.

Ovalelephant.com is al een paar dagen uit de lucht. Iemand een idee of dit tijdelijk is?

Dan maar via Aliexpress bestellen? Andere opties om aan deze box te komen?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ok, even nog een update.

Net de firmware van de Gbox 2.0 rooted van 5 dec er op gezet..
Wow.

Pak zo snel mogelijk deze zip:
http://www.sendspace.com/file/j0qsva
Pak root explorer, en copy de system in deze zip over je bestaande /system folder heen om een aangepaste build.prop en de amlplayer libs van de Pivos over de standard Midnight libs te kopieren.

Reset de box.
Installeer de nieuw Pivos XBMC build
http://www.pivosforums.co...c-XIOS-Android-121512.zip

(ik heb mijn output nu op S/PDIF staan omdat mijn HDMI nog steeds af en toe hikt. maar eindelijk AC3/DTS passthrough voor source quality 5.1 audio.. sync is goed.. XBMC werkt ook goed.
Nice!)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:31:

Net de firmware van de Gbox 2.0 rooted van 5 dec er op gezet..
Wow.
werk, echter grote MAAR...

wanneer de USB dongle van mijn flymouse in de box zit voor het opstarten van XBMC dan start XBMC niet.

Verwijder ik de dongle, komt XBMC onmiddellijk op. Bij afsluiten van XBMC met dongle ingeplugd crasht XBMC.

Ik ben niet alleen: http://www.pivosforums.co...24&t=2012&start=50#p16642

tamelijk onbruikbaar zo (mijn box is achter de tv gemonteerd) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb de laatste tijd last van hick-ups tijdens het afspelen van films, 1080p mkv met de mx speler.. een uur lang is er niets aan de hand en een gegeven moment is er 5 minuten lang stotteren en daarna gaat het weer verder.. hebben anderen hier ook last van?
zelf heb ik op dit moment: Laatste FW voor 2.1 met xbmc (die mx player oproept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolarOrbiter schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:18:
Laatste FW voor 2.1 met xbmc (die mx player oproept)
Kan je me even in de goede richting zetten waar ik deze vind?

Stotter issues lijken mss op cpu die wat te warm wordt?

Stream je vanaf NAS oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Kan je me even in de goede richting zetten waar ik deze vind?

Stotter issues lijken mss op cpu die wat te warm wordt?

Stream je vanaf NAS oid?
- De 2.1 Rooted versie heb ik gebruikt: Link
- wat betreft xbmc speler die mx speler oproept --> http://androidtvbox.us/to...-1-g-box-midnight/page/5/ stuffedspacedog legt uit hoe het moet.. het is mij iig gelukt
- nee ik streaam niet via NAS, ik heb direct eenHD aangesloten via een usb-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:17:
[...]

werk, echter grote MAAR...

wanneer de USB dongle van mijn flymouse in de box zit voor het opstarten van XBMC dan start XBMC niet.

Verwijder ik de dongle, komt XBMC onmiddellijk op. Bij afsluiten van XBMC met dongle ingeplugd crasht XBMC.

Ik ben niet alleen: http://www.pivosforums.co...24&t=2012&start=50#p16642

tamelijk onbruikbaar zo (mijn box is achter de tv gemonteerd) :'(
Er is een speciale build voor deze box die deze problemen ook lijkt te hebben. Ik vermoed alleen dat die build sneller ge-update zal worden dan de Pivos release.
http://androidtvbox.us/topic/xbmc-12-rc-apk-with-amlplayer

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 19-12-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Er is een speciale build voor deze box die deze problemen ook lijkt te hebben. Ik vermoed alleen dat die build sneller ge-update zal worden dan de Pivos release.
http://androidtvbox.us/topic/xbmc-12-rc-apk-with-amlplayer
Deze heb ik ook geprobeerd. werkt in mijn geval goed, maar heb geen fly-mouse, dus de beschreven problemen heb ik niet meegemaakt.., Wel balen dat ik de subtitle-issue nog steeds heb :-( dus weer eraf gegooid en terug naar de mx-player met xbmc

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Iemand schreef ook op mijn Blog dat de jongens van Uberoid, nu ook met de Amlogic box in de weer zijn.
http://www.j1nx.nl/amlogi...gpl-sources/#comment-1414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
SolarOrbiter schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:32:
[...]

Deze heb ik ook geprobeerd. werkt in mijn geval goed, maar heb geen fly-mouse, dus de beschreven problemen heb ik niet meegemaakt.., Wel balen dat ik de subtitle-issue nog steeds heb :-( dus weer eraf gegooid en terug naar de mx-player met xbmc
Er is weer een nieuwere release.. 20-12 met stock Gbox ROM
http://androidtvbox.us/topic/xbmc-12-20-2012-build/

Wie weet, deze keer beter?
<edit>
OK. Dit lijkt ook voor iemand anders de sub issues opgelost te hebben:
http://androidtvbox.us/to...o_delay-enabled-advanced/
</edit>

<edit2> De USB bug is er nog niet uit (ergens in de discovery blijft hij op 100% CPU hangen), maar deze bug is in de main source op de 20e gefixed, dus elke nieuwe release hierna zou het moeten doen.</edit2>

[ Voor 26% gewijzigd door Sentry23 op 23-12-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
@sentry23: thnx. Ik zal het van de week proberen. Als de sub issue af is, dan ben ik helemaal klaar :-)
Ik zou eigenlijk willen dat als je in xbmc gegeven moment op een video klikt, dat je dan kunt kiezen voor de xbmc player of een externe speler. Ik ga ff googlen deze week, wellicht bestaat dit al.

By the way; ik gebruik het app videomix, best wel leuk
Google Play: full movies online VideoMix#?t=W251bGwsMSwxLDEsImJ5LnZpZGVvLmdyYWJiZXIubWl4Il0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:31:
[...]

<edit>
OK. Dit lijkt ook voor iemand anders de sub issues opgelost te hebben:
http://androidtvbox.us/to...o_delay-enabled-advanced/
</edit>
probleem met USB dongle (voor flymouse) is nog niet opgelost... dus ook deze versie niet voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 10:43 ]

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

OK, kogel is door de kerk, hij is kapot :D

Moet even een nieuwe kopen. OvalElephant is nog steeds offline, waar kan ik hem nog meer beetje goedkoop oppikken? De elieaxpress link in OP verwijst naar een gbox variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvhaute
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik ben ook aan het uitkijken om er eentje te kopen (mede door de informatie op de website van j1nx, waarvoor mijn dank) en ik heb (behalve de aliexpress link) nog verschillende sites gevonden die hem aanbieden, waaronder de volgende bekende sites (geekbuying en dealextreme) :

http://www.geekbuying.com...-4GB----Black-312483.html

en

http://dx.com/p/android-4...-ram-4gb-rom-black-164039

Nu twijfel ik nog met de aanschaf omdat ik al gezien heb dat er toch enige variatie zit op al de verschillende modellen die aangeboden worden. Zo is er op de foto's en specificaties op de twee bovenvermelde websites duidelijk verschil in de aansluitingen. Het model op DX heeft een SPDIF en A/V uitgang, terwijl het model op geekbuying een YPbPr en Audio uitgang heeft. Verder lijkt er ook een verschil in voedingsspanning (5V vs 12V)? Voor mij is SPDIF zeker een must, dus ik zou eerder opteren voor DX. Heeft iemand meer info over deze verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Klote J1nx! Ik zal mijn (bescheiden) donatie weer terugstorten, een nieuwe box bij elkaar sprokkelen gaat vast wel lukken. Waarop is hij gestorven? Brickende linux builds, of je soldeerskills >:) ? Vreemd dat OE gestopt lijkt te zijn trouwens.

Ondertussen werkt de barebone XBMC rom aardig soepel, alleen ethernet (ivm 2.1 gebasseerde rom?) en samba krijg ik nog niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

quazar schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 06:04:
Klote J1nx! Ik zal mijn (bescheiden) donatie weer terugstorten, een nieuwe box bij elkaar sprokkelen gaat vast wel lukken. Waarop is hij gestorven? Brickende linux builds, of je soldeerskills >:) ? Vreemd dat OE gestopt lijkt te zijn trouwens.
Ach, kan er niet echt wakker van liggen ;) Mijn zolder ligt vol met gehackte hardware die fout ging, het is een dure hobby zeg maar :D Hij kapte er gewoon tussen twee flashes mee? Alleen de power led brand, verder geen output of swoegen meer.

Ik heb inderdaad eindelijk een donatie pagina online gegooid. Dacht dat het super veel werk zou zijn, dus heb steeds tegen iedereen die er om vroeg gezegt dat he ooit wel zou komen etc. Blijkt het uiteindelijk gewoon 5 minuutjes werk te zijn 8) Kan ook wel wat extra financieen gebruiken ;)

Anyway: Thx bvhaute voor de links. Ik wilde eigenlijk een "Refee M6" kopen, dat is de iets meer langwerpige zoals hij ook op mijn website staat. (Smart TV Box) Ik ben in contact met Refee of ze mij willen leveren, maar heb ook gelijk op software support gevraagd. Blijken er niet echt happig op te zijn, als ze niet willen geven wat ik wil, dan stap ik denk ook over naar de GBox variant zoals op de DX link!

Zijn beide f16ref boxen dus ...

Heb gister wel de Mygica A11 besteld op DX;
http://dx.com/p/mygica-a1...k-1gb-ddr3-4gb-rom-174461

Die lijkt toch wel verdomde veel op de Geniatech 510b enjoy tv. MyGica is ook geniatech's eigen consumer brand.
http://www.mygica.com/product.asp?id=150

De 510b is ook eigenlijk wat de nieuwe Pivos M3 in werkelijkheid is. Voor die 5 tientjes wil ik er wel even naar kijken. _/-\o_

Ten derde ben ik ook bezig met een DVB-S2 variant. Is nog jong, maar word waarschijnlijk de stv-502 zoals op http://dvbdroid.info/ is beschreven. Probeer de fabriek te bereiken, maar geven nog niet echt thuis...

[ Voor 4% gewijzigd door j1nx op 28-12-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Die DX variant heeft wel een 3,5mm poort als spdif aansluiting. Dat is ook niet echt handig, moet je weer op zoek naar een kabel of verloopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Daarnaast geen SD-kaart support en geen WiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Hoe zit het dan met zo'n Geniatech ATV1200, is dat ook een f16ref? #naarstigopzoeknaareenf16refmetspdif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Dat is geen AmLogic CPU dus het lijkt mij sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvhaute
nog een f16ref box gevonden (ik denk zelfs dat het identiek is aan de refee M6, dus met optische SPDIF) op één van de bekendere chinese webshops:

http://www.focalprice.com...put_2_x.html#.UN2s8W_8LQg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
quazar schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:05:
Dat is geen AmLogic CPU dus het lijkt mij sterk!
Niet op zitten letten....
bvhaute schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:36:
nog een f16ref box gevonden (ik denk zelfs dat het identiek is aan de refee M6, dus met optische SPDIF) op één van de bekendere chinese webshops:

http://www.focalprice.com...put_2_x.html#.UN2s8W_8LQg
Dat lijkt er inderdaad veel op, ben toch nog zeer in dubio of ik nou zo een ding moet kopen. Is er een beetje een community aan het ontstaan rondom die f16ref boxjes?

[ Voor 59% gewijzigd door lexi op 28-12-2012 16:28 . Reden: nog een quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Is dat hetzelfde als deze?
( http://hkhanlin.en.alibab...oid_4_0_SMART_TV_BOX.html / http://hkhanlin.en.alibab..._box_wifi_HDMI_1080P.html )
Via deze fabriek:
http://www.szyiyate.com/product_view.asp?id=329

(er wordt optical audio genoemt, maar goed.. specs en Chinese sites..)

[ Voor 21% gewijzigd door Sentry23 op 29-12-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Dat lijkt er wel heel sterk op, de optical staat ook op de foto (voor wat dat waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvhaute
Zoals gezegd overweeg ik ook de aanschaf van een AMLOGIC-8726 TV box, maar vooraleer te beslissen wil ik toch graag weten wat de vereisten zijn voor dergelijke box. Volstaat het dat ik een G-box midnight of refee M6 box koop en dan simpel de aangepaste XBMC.apk installeer om een min of meer degelijk werkend multimedia center te verkrijgen?
Ik had hier nog een JXD S7100B tablet rondslingeren (=AMLOGIC-8723 CPU) waarop ik geprobeerd heb om een (op AMLplayer gebaseerde) XBMC apk te installeren, maar helaas zonder succes.
XBMC werkt wel, maar als ik films probeer af te spelen, crasht het programma en sluit het simpelweg af. De films bevinden zich wel op een NAS (SMB), dus misschien heeft dit er ook iets mee te maken. Alleszins, dit heeft me niet echt het nodige vertrouwen gegegeven om een settop box (genre G-box midnight of refee M6) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

bvhaute schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 01:47:
Zoals gezegd overweeg ik ook de aanschaf van een AMLOGIC-8726 TV box, maar vooraleer te beslissen wil ik toch graag weten wat de vereisten zijn voor dergelijke box. Volstaat het dat ik een G-box midnight of refee M6 box koop en dan simpel de aangepaste XBMC.apk installeer om een min of meer degelijk werkend multimedia center te verkrijgen?
Ik had hier nog een JXD S7100B tablet rondslingeren (=AMLOGIC-8723 CPU) waarop ik geprobeerd heb om een (op AMLplayer gebaseerde) XBMC apk te installeren, maar helaas zonder succes.
XBMC werkt wel, maar als ik films probeer af te spelen, crasht het programma en sluit het simpelweg af. De films bevinden zich wel op een NAS (SMB), dus misschien heeft dit er ook iets mee te maken. Alleszins, dit heeft me niet echt het nodige vertrouwen gegegeven om een settop box (genre G-box midnight of refee M6) aan te schaffen.
AMLplayer maakt gebruikt van dingen die later in de kernel pas zijn toegevoegd door Amlogic. Draait je tablet een ICS rom?

Daarbij komt dan ook nog dat de amlplayer compiled moet zijn tegen de kernel die je hebt anders krijg je kleine problmen, voornamelijk met de sync.

Als je echt een out of the box experience wilt, neem dan een Pivos XIOS DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Voor mensen die trouwens full 1080p playback willen in plaats van 720p scaled naar 1080p:
(output moet dus wel al op 1080i of 1080p staan)

Als je de Gbox firmware gebruikt, en de build.prop aanpast met de volgende waardes:
const.window.w=1920
const.window.h=1080 (in plaats van de 1280 en 720 die er nu staan)
en de regel
ro.platform.has.1080scale=2 weghaalt of weg kommentarieert:
#ro.platform.has.1080scale=2
dan lijkt XBMC echt 1080p te doen,
(reboot na aanpassen)

(disclaimer: als je de build.prop niet goed aanpast kan het goed mis gaan, Ik kan alleen maar voor mijn eigen box spreken, maar bij mij werkt het,.)

[ Voor 18% gewijzigd door Sentry23 op 02-01-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Sentry23 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:25:Als je de Gbox firmware gebruikt, en de build.prop aanpast met de volgende waardes:
const.window.w=1920
const.window.h=1080 (in plaats van de 1280 en 720 die er nu staan)
en de regel
ro.platform.has.1080scale=2 weghaalt of weg kommentarieert:
#ro.platform.has.1080scale=2
Das mooi :-) waar kan ik de build.prop vinden, welke map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
SolarOrbiter schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:51:
[...]

Das mooi :-) waar kan ik de build.prop vinden, welke map?
De build.prop file staat in /system
Ik heb zelf een backup gemaakt van de oude naar SD kaart, en de nieuwe build.prop aangemaakt op de PC door daar de oude te kopieren naar een andere folder op de SD kaart en aan te passen, en daarna over de /system/build.prop gekopieert met root explorer. (je kan hem daar trouwens ook mee editen)

Ik heb trouwens eenmalig een crash gehad gisteren (koeling?), maar na een reset liep alles goed. (vooral XBMC getest, die er een stuk netter uit ziet in 1080p). Android algemeen moet ik nog verder testen, maar met name browsen is een heel stuk aangenamer op 1080p, (ook Android heeft nu bijna 4 x zoveel ruimte op het scherm).

[ Voor 8% gewijzigd door Sentry23 op 03-01-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Moest iemand interesse hebben: ik verkoop men OE box. Het is te druk met het werk, ik heb geen tijd spijtig genoeg om er mee te liggen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezy
XBMC start automatisch op als de box opstart (weet niet goed hoe dit gekomen is). Maar als ik XBMC afsluit, start hij meteen daarna weer op. Ook de balk krijg ik niet terug op het scherm.
Reset vanachter op de box doet niets.

Iemand die me zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Heezy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:37:
XBMC start automatisch op als de box opstart (weet niet goed hoe dit gekomen is). Maar als ik XBMC afsluit, start hij meteen daarna weer op. Ook de balk krijg ik niet terug op het scherm.
Reset vanachter op de box doet niets.

Iemand die me zou kunnen helpen?
Heb je XBMC toevallig als default launcher ingesteld ?
ALs dat zo is dan moet je via XBMC, via programs de Android Settings app opstarten, en bij app settings van XBMC onder 'Launch by default' op 'clear defaults' drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Overigens, volgens het G-Box forum heeft de midnight WEL digitaal audio uit door gebruik te maken van een 3,5mm mono jack naar rca adapter

ik heb dit wel eens voor optisch gezien maar nog nooit voor coaxiaal, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvhaute
De tablet (JXD S7100B) heeft idd geen ICS (wel android 203), dus dat kan idd meespelen. Anyway, ik vond het het proberen waard om te zien of XBMC met hardware decodering aan de praat was te krijgen, aangezien hij een AMLOGIC M3 proc aan boord had en hij hier toch maar stof ligt te vergaren.
Als ik alles zo op een rijtje zet, lijkt het -voorlopig- nog niet zo evident om een perfect werkende XBMC settopbox met hardware decodering aan de praat te krijgen, zelfs met een refee M6 device. Ik lees bvb heel veel over een bug waardoor je eerst al je USB poorten moet deconnecteren alvorens je je device opstart, zoniet crashed XBMC onherroepelijk.
Denk dat ik dan in afwachting maar ga overgaan tot de aankoop van een op RK3066 gebaseerde box (genre minix NEO X5) met daarop XBMC met een external mediaplayer voor het afspelen van HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezy
Sentry23 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:51[/message]:

Heb je XBMC toevallig als default launcher ingesteld ?
ALs dat zo is dan moet je via XBMC, via programs de Android Settings app opstarten, en bij app settings van XBMC onder 'Launch by default' op 'clear defaults' drukken.
Gelukt, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Xbmc met external mediaspelers kun je ook op de gbox zetten. Voor mij werkt dit perfect.
Want ik kan namelijk ook subtitels erop zetten ... Als externe speler gebruik ik de MX player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
De source code van de Midnight is nu beschikbaar gekomen: http://androidtvbox.us/to...eleased-to-the-community/ J1nx, heb jij hier iets aan?
Hopelijk lukt het de dev's om de ethernetverbinding te pimpen en 1080p soepel draaiend te krijgen. Ook CM10.1 zou hierdoor mogelijk makkelijker te porten zijn lijkt mij?

[ Voor 31% gewijzigd door quazar op 08-01-2013 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

quazar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 06:53:
De source code van de Midnight is nu beschikbaar gekomen: http://androidtvbox.us/to...eleased-to-the-community/ J1nx, heb jij hier iets aan?
Hopelijk lukt het de dev's om de ethernetverbinding te pimpen en 1080p soepel draaiend te krijgen. Ook CM10.1 zou hierdoor mogelijk makkelijker te porten zijn lijkt mij?
Had ik al een tijdje ;)

De kernel en uboot sources, zijn niet anders of beter als die al gereleased waren door Amlogic en Pivos. De Android troep heb ik niet zo veel mee ;)

Maar neem aan dat goede Android ROM developers nu wel leuke dingen kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
quazar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 06:53:
Hopelijk lukt het de dev's om de ethernetverbinding te pimpen en 1080p soepel draaiend te krijgen.
1080p doet't al prima. Ziet er echt super veel beter uit in XBMC.
Ethernet nog niet, maar bij testen over WiFi met 1080p (SBS 3D) streams van rond de 20 Mbps liep alles soepel, tot ik tegen WiFi buffering issues aan liep op sommige stukken (pause en play, en alles liep weer soepel) en niet op decoding performance/1080p performance.

[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 08-01-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Is er een mogelijkheid om bij het kiezen van een film/link in xbmc, te kiezen tussen de originele player en een external player? dus nadat je op de link klikt, dat je de keus krijgt????

EDIT: vandaag zag ik dat er een nieuwe FW was. Heb t geprobeerd. Voor mij levert het issues op. Blijf bij de oude.

[ Voor 24% gewijzigd door SolarOrbiter op 12-01-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Voor de mensen die mij / de ontwikkelingen misschien volgde;
http://www.j1nx.nl/gbox-midnight-zap-a10-booting-linux-xbmc/

[ Voor 61% gewijzigd door j1nx op 13-01-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wow ontzettend gaaf J1nx, het is jullie toch gelukt :) Ik heb er vertrouwen in! Inmiddels heb ik best wat mensen die interesse hebben in zo'n box, ze beginnen er echt WOW tegen te zeggen. Ik heb veel waardering voor de tijd en moeite die je er in stopt.

[offtopic]
Op korte termijn is mijn schoonvader jarig en zou ik hem er graag een willen doen. Als iemand nog een boxje over heeft of er niks meer mee doet en er een leuk bedrag voor terug wil, zou je me dan een pm willen sturen? Ik probeer voor deze keer iets uit NL te halen in plaats van China in verband met de shipping tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb 'm van de Taobao Mall van Geniatech zelf: http://detail.tmall.com/item.htm?id=21173092303
299 yuan d:)b (de variant met ingebouwde wifi module)

En confirmed door ondergetekende: de Pivos build draait er perfect op - zonder aanpassingen whatsoever! >:)
Edit: sorry voor de verwarring: dat ^ sloeg op m'n MyGica A10 (M1)
De A11 heb ik nog niet binnen. Die heeft sowieso een gewijzigde defconfig nodig...

Pics van de internals: http://detail.zol.com.cn/..._1013/index10123629.shtml

Dus volgens mij is de Pivos XIOS DS M3 (xiosm3) ongeveer een MyGica A11 (stvmc) maar dan met minder NAND, en is de XIOS DS M1 (stvm3) letterlijk een MyGica A10 (stvm3).

j1nx, heb jij de jouwe al binnen en geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door Dav1d op 31-01-2013 09:59 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZantinge
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 22:52
Dav1d schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:19:
[...]

Ik heb 'm van de Taobao Mall van Geniatech zelf: http://detail.tmall.com/item.htm?id=21173092303
299 yuan d:)b (de variant met ingebouwde wifi module)

En confirmed door ondergetekende: de Pivos build draait er perfect op - zonder aanpassingen whatsoever! >:)

Pics van de internals: http://detail.zol.com.cn/..._1013/index10123629.shtml

Dus volgens mij is de Pivos XIOS DS M3 een MyGica A11 (stvmc board) maar dan met minder NAND, en de XIOS DS M1 feitelijk een MyGica A10 (stvm3 board).

Hoera!
Heej Dav1d,

Fantastische vondst! Maar hoe heb je in hemelsnaam die chinese taal vertaald? Zie ik ergens een knopje voir engelse taal over het hoofd? Sturen ze ook naar Europa?

Voor die prijs bestel ik er meteen 2. Is omgerekend 36€/per stuk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sorry, ik was verstrooid in die post. Zie edit.

Als je de Pivos builds "as is" wil kunnen draaien, kan ik je de MyGica A10 aanbevelen.
Destijds gekocht van deze seller: http://item.taobao.com/item.htm?id=16339302863
kost daar nu ook maar 299 zie ik...

Vanuit Nederland van Taobao of Tmall kopen moet via een tussenpersoon. Uitleg Diqiu-Long
Incl. fee en shipping kom je uit op een euro of 50 schat ik.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste