64GB SD kaartjes doen het trouwens prima op de box. Het is even flink duwen, maar het lukt wel.
Hmm, dacht al dat het aan mij lag. Moest toch echt de kap eraf halen om hem erin te krijgenquazar schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:30:
64GB SD kaartjes doen het trouwens prima op de box. Het is even flink duwen, maar het lukt wel.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Het slot heeft bij mij ook al een Micro SDHC adapter gekost. (iets te hard duwen op de verkeerde plek). Iets opruimen is een goed idee.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ik heb gisteren de box eens open gehaald en vond de koeling maar gek. Er komt heel veel warmte uit de onderkant terwijl de chip aan de bovenkant zit. Er zit een heatpad in de vorm van een soort gum (ja je kunt er echt potlood mee uitwissen, getest) op de SOC met daarom op een stalen plaat die als koeler dient. Het lijkt wel een willekeurige plaat want er zitten ook schroefgaten in die niet gebruikt worden. Wat ik heb gedaan is een oude videokaart gepakt, koeler eraf gehaalt en die heatsink op de chip geplakt. Koelpasta in het midden en in elk hoekje een druppel secondelijm. Moet nu nog gaten boren, maar hij wordt nu al veel minder warm.
Dit was de oude koeler met dikke heatpad:

Nu isie zo:
Dit was de oude koeler met dikke heatpad:

Nu isie zo:

[ Voor 8% gewijzigd door justin_ti op 11-10-2012 12:22 ]
Jawel he! Het is niet echt nodig, maar vond het wel lachen. Niet dat iedereen denkt dat hij nu veel beter is, want de chips hebben in principe gewoon nauwelijks koeling nodig. Topic start is behoorlijk aangepast!
Is volgens mij niet helemaal waar hoor. Er is een revisie van de AMLogic die echt snel heet word. (Maar dat kan de Meson1 zijn)justin_ti schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:22:
Jawel he! Het is niet echt nodig, maar vond het wel lachen. Niet dat iedereen denkt dat hij nu veel beter is, want de chips hebben in principe gewoon nauwelijks koeling nodig. Topic start is behoorlijk aangepast!
Lijkt me zo en zo een stuk beter om in ieder geval wel te koelen. Overigens, die extra gaten in die plaat hebben wel gaten eronder in de PCB, echter hebben de Chinezen gewoon weer een duppie bespaart.
Mooie TS nu, enige wat ik nu nog mis is een APP die automatisch APPS start. (Soort batch starter)
1) Start CPU demand
2) Hide bar
3) Start XBMC
Als je dan de wallpaper veranderd naar het Startup logo van XBMC, dan is het bijna echt
EDIT: Je verwijst echter voor de XBMC APK naar degene van de Dyno. Heb je de nieuwe Beta van Pivos al geprobeerd (10 Oktober)? Daar zijn echt HEEEEEEEL veel bugs in aangepast.
https://github.com/Pivosgroup/xbmc/commits/master/
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd overigens (nog geen tijd gehad)
[ Voor 14% gewijzigd door j1nx op 11-10-2012 15:42 ]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat van die hitte wist ik nog niet. Wat betreft het automatisch opstarten:
1) start CPU on demand kun je aanvinken in de opties van Antutu CPU Master (start on boot)
2) Hidebar kun je ook automatisch laten starten
3) Als je deze laat starten moet je er wel zeker van zijn dat hidebar al is gestart, daar loop ik eigenlijk alleen nog tegenaan. Anders doet je muis het niet goed in XBMC, of eigenlijk het klikken (hij klikt een balk-dikte onder waar jij klikt).
Ik heb een opstartmanager gevonden, maar heb het nog niet getest.
Google Play: Android Assistant(18 features)#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hZHZhbmNlZHByb2Nlc3NtYW5hZ2VyIl0.
Zou leuk zijn als het werkt en als er idd nog een bootscreen is van XBMC!
[edit]
Ook nog geen tijd gehad! De Dyno build werkt erg goed, maar ben ontzettend benieuwd. Ik zal meteen de link aanpassen.
1) start CPU on demand kun je aanvinken in de opties van Antutu CPU Master (start on boot)
2) Hidebar kun je ook automatisch laten starten
3) Als je deze laat starten moet je er wel zeker van zijn dat hidebar al is gestart, daar loop ik eigenlijk alleen nog tegenaan. Anders doet je muis het niet goed in XBMC, of eigenlijk het klikken (hij klikt een balk-dikte onder waar jij klikt).
Ik heb een opstartmanager gevonden, maar heb het nog niet getest.
Google Play: Android Assistant(18 features)#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hZHZhbmNlZHByb2Nlc3NtYW5hZ2VyIl0.
Zou leuk zijn als het werkt en als er idd nog een bootscreen is van XBMC!
[edit]
Ook nog geen tijd gehad! De Dyno build werkt erg goed, maar ben ontzettend benieuwd. Ik zal meteen de link aanpassen.
[ Voor 15% gewijzigd door justin_ti op 11-10-2012 15:48 ]
Krijg je zonder Samba geen problemen met je netwerkschijven die Samba draaien?quazar schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:20:
Apps die niet kunnen worden verwijderd:
- OOBE --> toetsenbord werkt dan niet meer
- App installer --> Play store werkt niet meer
Wel te verwijderen (nog niet door en door getest, maar terug plaatsen gaat tot n toe zonder problemen):
- Aml2D Launcher
- Camera
- CommWebSite
- DeskClock
- Email en Exchange --> als je gmail oid gebruikt
- FileBrowser
- Galaxy4 --> LiveWallpaper?
- MagicSmoke --> LiveWallpaper?
- MediaCenter
- MusicPlayer
- NoiceField --> LiveWallpaper?
- PhaseBeam --> LiveWallpaper?
- Phone --> zit er helaas niet op
- PicturePlayer
- PPPoE
- Samba
- TelephonyProvider
- VideoPlayer
- Visualization --> LiveWallpaper?
De box verstookt 6-8W, wel vreemd dat hij daarmee al zo warm kan worden!
Weet iemand of de CPU een variabele klok heeft? Met de Widgets die ik gebruik lijkt hij constant op 1Ghz te staan wat de hitte zou verklaren.
De samba apk staat los van de android samba files. De apk blijft het netwerk scannen op samba shares wat het netwerk en de cpu vertraagt.
Oeps, mogelijk dat die samba.apk toch nodig is voor samba sharres. Ik probeer het nu te testen, maar mijn LAN werkt erg lastig samen met de box: vaak lijkt er verbinding te zijn met het netwerk, maar is het er niet!
Oeps, mogelijk dat die samba.apk toch nodig is voor samba sharres. Ik probeer het nu te testen, maar mijn LAN werkt erg lastig samen met de box: vaak lijkt er verbinding te zijn met het netwerk, maar is het er niet!
[ Voor 45% gewijzigd door quazar op 11-10-2012 21:18 ]
Ik heb hem getest maar had geen netwerk toegang meer vanuit XBMC. Nu zag ik later dat een reinstall dit meestal oplost, dus ik zal het nog eens testen.j1nx schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
EDIT: Je verwijst echter voor de XBMC APK naar degene van de Dyno. Heb je de nieuwe Beta van Pivos al geprobeerd (10 Oktober)? Daar zijn echt HEEEEEEEL veel bugs in aangepast.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ja, heb al in het verleden gezien dat het aan te raden is om eerste via; Settings->apps de oude te verwijderen (eerst clear cache, dan uninstall)Sentry23 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:47:
[...]
Ik heb hem getest maar had geen netwerk toegang meer vanuit XBMC. Nu zag ik later dat een reinstall dit meestal oplost, dus ik zal het nog eens testen.
Ik vrees dat samba.apk toch nodig is voor samba via XBMC! Sorry voor de verkeerde info 
Of heeft iemand samba werkend zonder samba.apk?

[ Voor 22% gewijzigd door quazar op 11-10-2012 21:25 ]
Lijkt er wel op inderdaadj1nx schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:08:
[...]
Ja, heb al in het verleden gezien dat het aan te raden is om eerste via; Settings->apps de oude te verwijderen (eerst clear cache, dan uninstall)
Hij doet't nu prima.
VEEL stabieler, sneller en soepeler in het afspelen.
Nog steeds niet direct subs bij downloaden (eerst stop, dan start en de subs zijn er) maar geen crash meer bij overschrijven van subs.
Geluid is nog steeds.. slecht (al ben ik daar misschien ook heel erg kritisch mee). Geen direct ac3/dts, redelijk vaak sync issues, en zo te horen nog steeds missende rear kanalen.
Verwijderd
ik zie 'm niet staan?j1nx schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:37:
Heb je de nieuwe Beta van Pivos al geprobeerd (10 Oktober)? Daar zijn echt HEEEEEEEL veel bugs in aangepast.
EDIT: mogelijks verwijderd lees ik op de Pivosforums net ten gevolge van de netwerk bug. Er zijn er daar blijkbaar enkelen die zelfs met een clean install het netwerk niet meer aan de praat krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 08:52 ]
Dat is niet nodig, samba.apk is niet het protocol samba maar een app die continue het netwerk via samba scant op computers (een soort netwerk file browser). XBMC werkt perfect zonder alle apps die ik in de TS heb staan, ik kijk zelfs alleen maar via mijn thuisservertje's gedeelde mappen.quazar schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:22:
Ik vrees dat samba.apk toch nodig is voor samba via XBMC! Sorry voor de verkeerde info
Waarom wordt dit ding verkocht als het nog niet goed werkt?
Zit nu echt te wachten op zo fijne een Android mediaspeler.
Zijn er geen andere (a merk) fabrikanten omdat Android niet is gemaakt voor mediaspelers?
Zijn er geen andere (a merk) fabrikanten omdat Android niet is gemaakt voor mediaspelers?
Hij wordt hier niet verkocht, je moet hem zelf importeren. Je koopt deze dingen momenteel alleen maar met de gedachte dat alles in het alpha stadium is en dat je dus genoegen zult moeten nemen met bepaalde tekortkomingen. Het is meer de potentie die er wel degelijk in zit, hij zal stap voor stap beter worden. De prijs is er ook naar. Een a-merk speler staat ongetwijfeld op het punt om gelanceerd te worden. AC Ryan heeft de Veolo al langer op de markt, maar of dat nou zo geweldig is... ik weet het niet.
Het idee is dat Android het fijnst als mediacenter werkt als je XBMC draait als schil. De officiele XBMC android box is de Pivos Xios (bijna niet te krijgen naar Nederland). Deze boxjes zijn allemaal gebaseerd op dezelfde chipset en bieden daarom (bijna) dezelfde mogelijkheden.
Misschien moet jij eens kijken naar de Boxee Box, die is al wat verder door ontwikkeld.
Het idee is dat Android het fijnst als mediacenter werkt als je XBMC draait als schil. De officiele XBMC android box is de Pivos Xios (bijna niet te krijgen naar Nederland). Deze boxjes zijn allemaal gebaseerd op dezelfde chipset en bieden daarom (bijna) dezelfde mogelijkheden.
Misschien moet jij eens kijken naar de Boxee Box, die is al wat verder door ontwikkeld.
[ Voor 59% gewijzigd door justin_ti op 12-10-2012 10:45 ]
XBMC op Android zelf is nog niet eens uit het Beta. Veel issues liggen ook hier aan, en niet aan de speler.Zonekill schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:36:
Waarom wordt dit ding verkocht als het nog niet goed werkt?
Als je bijvoorbeeld Core of MXplayer pakt, dan heb je een prima media speler
Op surround sound na, wat dus in 4.1 opgelost moet worden. (nu moet de bouwer van een box een licentie afnemen bij dolby e.d. om AC3/DTS passtrough te kunnen doen, en dit ook inbouwen in de kernel, wat in de meeste gevallen dus niet gedaan wordt).
(vanuit de JellyBean developers info:)
Multichannel audio
Android 4.1 supports multichannel audio on devices that have hardware multichannel audio out through the HDMI port. Multichannel audio lets you deliver rich media experiences to users for applications such as games, music apps, and video players. For devices that do not have the supported hardware, Android automatically downmixes the audio to the number of channels that are supported by the device (usually stereo).
Android 4.1 also adds built-in support for encoding/decoding AAC 5.1 audio.
Alleen heb je nu ook de flexibiliteit om een vrachtlading andere Android apps te draaiien, waar je op andere mediaplayers meestal vast zit aan wat de fabrikant bouwt.
Ik hoop eigenlijk dat het ook via optisch/coax gaat werken, dat is namelijk voor mij de reden om zo een box te kopen i.p.v. een stick. Ik heb geen zin om mijn receiver te vervangen namelijk.Sentry23 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:57:
[...]
Multichannel audio
Android 4.1 supports multichannel audio on devices that have hardware multichannel audio out through the HDMI port. Multichannel audio lets you deliver rich media experiences to users for applications such as games, music apps, and video players. For devices that do not have the supported hardware, Android automatically downmixes the audio to the number of channels that are supported by the device (usually stereo).
Android 4.1 also adds built-in support for encoding/decoding AAC 5.1 audio.
Nou gaat het wel om decoding en encoding maar niet om raw passtrough, ofwel gewoon het geluid er letterlijk doorheen rammen en je versterker het laten decoderen (ik heb toch bij de aankoop van mijn versterker al betaald voor DTS en DD licenties, er staat niet voor niets een groot logo op).
Dat vind ik zo gek. Ik heb deze inderdaad ook gekocht voor de raw output door de optische uitgang.
Dat vind ik zo gek. Ik heb deze inderdaad ook gekocht voor de raw output door de optische uitgang.
Op die site van Boxee Box kan ik niets vinden over uitgebreide specs? Of kijk ik er langs?justin_ti schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:41:
Hij wordt hier niet verkocht, je moet hem zelf importeren. Je koopt deze dingen momenteel alleen maar met de gedachte dat alles in het alpha stadium is en dat je dus genoegen zult moeten nemen met bepaalde tekortkomingen. Het is meer de potentie die er wel degelijk in zit, hij zal stap voor stap beter worden. De prijs is er ook naar. Een a-merk speler staat ongetwijfeld op het punt om gelanceerd te worden. AC Ryan heeft de Veolo al langer op de markt, maar of dat nou zo geweldig is... ik weet het niet.
Heeft die Boxee Box bijvoorbeeld uitzendinggemist?
Dat weet ik niet, dan zul je wat verder moeten zoeken. Er is een heel topic over op GOT.
Hij staat er toch nog, zit je wel op de goede plek?Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:49:
[...]
ik zie 'm niet staan?
EDIT: mogelijks verwijderd lees ik op de Pivosforums net ten gevolge van de netwerk bug. Er zijn er daar blijkbaar enkelen die zelfs met een clean install het netwerk niet meer aan de praat krijgen.
http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=24&t=1576
Verwijderd
mmm ik was gefocust op 10 oktober... het is dus 9 oktober in amerikaans formaat.j1nx schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:56:
[...]
Hij staat er toch nog, zit je wel op de goede plek?
http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=24&t=1576
j1nx schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:37:
[...] Heb je de nieuwe Beta van Pivos al geprobeerd (10 Oktober)? Daar zijn echt HEEEEEEEL veel bugs in aangepast.
WijsneusVerwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:49:
[...]
mmm ik was gefocust op 10 oktober... het is dus 9 oktober in amerikaans formaat.
[...]
Ik heb nu de nieuwste XBMC erop staan maar het geluid van muziek kraakt bij sommige nummers, zowel op de tv speakers als op de versterker via optische aansluiting. Heb niet goed opgelet of ik dit eerder ook had. Hebben jullie hier last van? Het is niet bij elk nummer, maar volgens mij bij de 320kbps mp3'tjes.
Verwijderd
Gelijkaardig iets hier wanneer een veel "geluiden" zijn in een film: dan "krekt" het geluid ook (HDMI out).justin_ti schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:45:
Ik heb nu de nieuwste XBMC erop staan maar het geluid van muziek kraakt bij sommige nummers, zowel op de tv speakers als op de versterker via optische aansluiting. Heb niet goed opgelet of ik dit eerder ook had. Hebben jullie hier last van? Het is niet bij elk nummer, maar volgens mij bij de 320kbps mp3'tjes.
Als ergens gelezen, maar ik bevestig ook: na herstart uit standby komt ethernet connectie niet op.
Iets heel raars hieromtrent: heb m'n box achter tv gemonteerd en zet 'm af met een klik aan-uit op afstandsbediening. Wel, als de box volledig uit staat en zet de stroom er terug op, dan komt ethernet steevast niet op. Het icoontje in de tray staat er wel, maar werkt echter niet. Moet dan een tweede maal de stroom er volledig afhalen, en na opstart komt het dan goed.... strange.
Los hiervan: gisteren een 2-tal uur 1080p materiaal gekeken zonder problemen. Zeer af en toe een hickupje. Iets meer naar het einde van de film... mogelijks loopt 'm ook hier wat warm.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 19:24 ]
Ik heb External Keyboard Helper Pro geinstalleerd en OOBE en de IME verwijderd. Nu doet mijn toetsenbord het prima, inclusief extra geprogrammeerde toetsen.
Ik heb hier denk ik een vergelijkbaar issue mee: als de verbinding loopt via ethernet gaat het prima, maar ik heb nu al een paar keer terug moeten schakelen naar WiFi omdat de verbinding of helemaal niet opkomt bij opstarten, of na een tijdje gaat 'bouncen'. (hij schakelt dan steeds aan en uit, wat niet bevordelijk is voor de verbindingssnelheid).Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:22:
[...]
Iets heel raars hieromtrent: heb m'n box achter tv gemonteerd en zet 'm af met een klik aan-uit op afstandsbediening. Wel, als de box volledig uit staat en zet de stroom er terug op, dan komt ethernet steevast niet op. Het icoontje in de tray staat er wel, maar werkt echter niet. Moet dan een tweede maal de stroom er volledig afhalen, en na opstart komt het dan goed.... strange.
Los hiervan: gisteren een 2-tal uur 1080p materiaal gekeken zonder problemen. Zeer af en toe een hickupje. Iets meer naar het einde van de film... mogelijks loopt 'm ook hier wat warm.
Verder valt me wel op dat video erg veel last van judder lijkt te hebben. (of het zijn iets andere hele korte hickups die regelmatig terugkomen die in ieder geval niets met het netwerk te maken hebben)
Die hick-ups vallen bij mij heel erg mee, af en toe even een frame dat geskipped wordt, maar ik denk een keer per 2 a 3 minuten. Eigenlijk nog teveel natuurlijk. Kunnen jullie trouwens Video_TS mappen afspelen? Deze heb ik bij uitgepakte ISO's van dvd's.
Ik krijg alleen maar kraakgeluid als ik een vob bestand aanklik. Hij pakt sowieso de map Video_TS niet als een film maar hij opent de map opzich.
Ik krijg alleen maar kraakgeluid als ik een vob bestand aanklik. Hij pakt sowieso de map Video_TS niet als een film maar hij opent de map opzich.
Alternatief voor de HideBar betaal software;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1769761
Ben nog op zoek naar een app om de hele login the scripten tot aan XBMC
Ben nog op zoek naar een app om de hele login the scripten tot aan XBMC
Wauw top! Deze app sluit de bar bovendien af, lijkt me nog beter. Is wel slim om voor alle zekerheid een launcher te installeren die custom shortcuts kan maken naar het apps menu of settings menu, zodat je in elk geval bij de update app kunt komen om de firmware te herstellen. Heb inmiddels de keyboard helper app gekocht en geïnstalleerd op afstand via de website van de play store:p Kan hem nog niet testen maar het lijkt me wel wat! Eindelijk een fatsoenlijk werkende flymouse met extra knoppen.
Iemand al de Neon build van xbmc geprobeerd? Die worden dagelijks geupdate. Ik las dat de AMLogic Meson 3 ook een neon device is. De midnight/dyno versie zal er dan ook wel een licht aangepaste versie zijn gok ik?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1813089
Iemand al de Neon build van xbmc geprobeerd? Die worden dagelijks geupdate. Ik las dat de AMLogic Meson 3 ook een neon device is. De midnight/dyno versie zal er dan ook wel een licht aangepaste versie zijn gok ik?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1813089
[ Voor 21% gewijzigd door justin_ti op 16-10-2012 14:07 ]
Ik zal die bar ook eens testen met Auto Start(No Root) die ik een tijdje heb gebruikt om XBMC automatisch te starten. ( Google Play: AutoStart - No root )
In combinatie met HideBar was deze starter net iets te snel met het starten van XBMC en werd niet de hele resolutie gebruikt.
In combinatie met HideBar was deze starter net iets te snel met het starten van XBMC en werd niet de hele resolutie gebruikt.
Ja dat is precies de truuk. Kans bestaat dat de films minder haperen als het proces van de bar gestopt wordt aangezien het ethernet icoon altijd wel wat doet, en er ook een klok op draait. Hidebar laat de bar namelijk net zo actief als dat hij al is.
Misschien is het handig om dan inderdaad eerst "Button Savior" te instalerenjustin_ti schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:02:
Wauw top! Deze app sluit de bar bovendien af, lijkt me nog beter. Is wel slim om voor alle zekerheid een launcher te installeren die custom shortcuts kan maken naar het apps menu of settings menu, zodat je in elk geval bij de update app kunt komen om de firmware te herstellen.
Met extenal keyboard helper kun je ook custom shortcuts aanmaken zodat je altijd in het menu kunt komen.
Mijn keyboard doet het goed met external keyboard helper! Ik kan nu tenminste echt ALLES naar wens instellen. Alleen de power knop lijkt niet te werken. Moet er nog even achter komen hoe je alle buttons programmeert. OOBE en die remote input heb ik er meteen uitgegooid. Bedankt voor de tip!
GMD Hidebar doet het ook perfect. Heb nu Apex Launcher en de stock launcher weggegooid. Misschien ga ik zoeken naar een nog meer lichtgewicht launcher.
GMD Hidebar doet het ook perfect. Heb nu Apex Launcher en de stock launcher weggegooid. Misschien ga ik zoeken naar een nog meer lichtgewicht launcher.
Ik heb even geen idee wat ik fout doe, maar die GMD Hidebar doet bij mij helemaal niets.
Welke versie gebruiken jullie?
1.1.3:Sentry23 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:07:
Ik heb even geen idee wat ik fout doe, maar die GMD Hidebar doet bij mij helemaal niets.
Werkt zowel met busybox als zonder dat vinkje aan te zetten bij mij. Tis alleen niet zo dat hij permanent de balk kan verbergen, tot aan de volgende reboot in elk geval.
Heb je superuser de su binaries al laten updaten met de app superuser? Dat kan geloof ik bij help ofzo, een van die knopjes bovenaan. Geen idee of het uitmaakt, maar ik heb dat in elk geval wel gedaan. Das het enige wat ik anders heb dan stock. Ik vond het nogal raar dat je met de stock rom altijd root user bent, met de nieuwe superuser kun je zorgen dat je zo'n popupje krijgt als een app om root rechten vraagt.
Verwijderd
XBMC wou gisteren gewoon niet meer starten. Force stop, cache gewist, niets. Splashscreen XBMC verscheen maar dan nix meer.
Lag al in bed, dus niet verder meer aan gepruld... maar gewoon SMB share van ES file explorer benaderd, en film gekekend via MX player. Eigenlijk heel content van! Volume control werkte gewoon.
Ethernet issue is en blijft toch iets raar: elke eerste keer dat ik de box opstart, komt netwerk wel op, maar geen verbinding maken. Moet steevast 2x opstarten.
Mogelijks heeft het er mee te maken dat ik de box uitschakel door "gewoon" de stroom eraf te gooien (met klik aan-uit). Heb nu gisteren voor de stroom eraf te gooien het ethernet eens mooi uitgeschakeld.
Niemand anders deze issue? Mss ook issue met netwerk: alles (NAS en wat PC's) dat draait op de moment dat de box opkomt zit op gigabit connectie. Box zit ook op dezelfde gigabit switch.
Lag al in bed, dus niet verder meer aan gepruld... maar gewoon SMB share van ES file explorer benaderd, en film gekekend via MX player. Eigenlijk heel content van! Volume control werkte gewoon.
Ethernet issue is en blijft toch iets raar: elke eerste keer dat ik de box opstart, komt netwerk wel op, maar geen verbinding maken. Moet steevast 2x opstarten.
Mogelijks heeft het er mee te maken dat ik de box uitschakel door "gewoon" de stroom eraf te gooien (met klik aan-uit). Heb nu gisteren voor de stroom eraf te gooien het ethernet eens mooi uitgeschakeld.
Niemand anders deze issue? Mss ook issue met netwerk: alles (NAS en wat PC's) dat draait op de moment dat de box opkomt zit op gigabit connectie. Box zit ook op dezelfde gigabit switch.
Vreemd! Ik laat m meestal aan staan, maar als ik m uitzet trek ik gewoon de stekker uit de achterkant. Nooit eerst gewoon afsluiten ofzo. Heb ook nog nooit ethernet-problemen gehad. Misschien de box een vast IP geven? Heb je WLAN uitstaan? Ik kijk zelf ook alles van mn thuisservertje dus als er iets is met het netwerk merk ik het gelijk.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:07:
XBMC wou gisteren gewoon niet meer starten. Force stop, cache gewist, niets. Splashscreen XBMC verscheen maar dan nix meer.
[ Voor 3% gewijzigd door justin_ti op 22-10-2012 13:17 ]
Verwijderd
WLAN staat uit, statisch IP adres OK.justin_ti schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:17:
[...]
Vreemd! Ik laat m meestal aan staan, maar als ik m uitzet trek ik gewoon de stekker uit de achterkant. Nooit eerst gewoon afsluiten ofzo. Heb ook nog nooit ethernet-problemen gehad. Misschien de box een vast IP geven? Heb je WLAN uitstaan? Ik kijk zelf ook alles van mn thuisservertje dus als er iets is met het netwerk merk ik het gelijk.
Draait je thuisserver ook op gbit? Mss dat er iets misloopt met de auto negotiate icm de switch. Ik zal van het weekend of zo er eens een 100 Mbit switchje achter zetten.
Verwijderd
Ik vermoed dat het daar aan ligt. Van t weekend eens oud 100 mbit switchke achter gigabit switch steken.justin_ti schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:15:
Nope! Heb 100mbit draaiende hier.
Verwijderd
"Ping & DNS tester free" geïnstalleerd en pingen naar NAS in de lan, 3x 100 pings met 2 seconden interval (gemiddelden hieronder):
- box rechtstreeks op gigabit switch: 5% packetloss, 0.713 ms average response
- box achter 100 mbit switch en deze achter gigabit switch: 0% packetloss, 0.456 ms average response
Vgs mij loopt er dus idd iets mis bij 100 mbit nego.
Voorlopig blijft switchke dan maar zitten.
- box rechtstreeks op gigabit switch: 5% packetloss, 0.713 ms average response
- box achter 100 mbit switch en deze achter gigabit switch: 0% packetloss, 0.456 ms average response
Vgs mij loopt er dus idd iets mis bij 100 mbit nego.
Voorlopig blijft switchke dan maar zitten.
Hmm dat is vreemd! Nog steeds iets niet goed met de lan drivers vermoedelijk. Ik heb hier geen GB lan dus ik kan het niet testen of het probleem hier ook bestaat.
Ik kwam deze tegen http://www.httbuy.com/m6-...z-1gb-ram-4gb-memory.html
Had hiervoor de mk802 II, maar heb deze weg gedaan. Ik ga deze m6 misschien halen, hoop dat het hetzelfde is
http://dx.com/p/zap-a10-1...2394&Utm_source=affiliate
Is er al Bluetooth support? Wil er namelijk ook NES spellen meespelen, met Wii controller
kan iemand het verschil tussen de OE box en G-Box vertellen. welke is "beter"... voordelen en nadelen. twijfel tussen deze twee.
Had hiervoor de mk802 II, maar heb deze weg gedaan. Ik ga deze m6 misschien halen, hoop dat het hetzelfde is
http://dx.com/p/zap-a10-1...2394&Utm_source=affiliate
Is er al Bluetooth support? Wil er namelijk ook NES spellen meespelen, met Wii controller
kan iemand het verschil tussen de OE box en G-Box vertellen. welke is "beter"... voordelen en nadelen. twijfel tussen deze twee.
[ Voor 43% gewijzigd door SolarOrbiter op 29-10-2012 13:37 ]
Een nieuwe komt eraan gebaseerd op AMLogic-MX met dualcore CPU , shipping vanaf 9 november: http://www.ovalelephant.c...t/product&product_id=2085
[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 29-10-2012 16:03 ]
Das de nieuwe concurrent van de Rock Chip! Ben benieuwd wat die te bieden heeft. Het maakt voor XBMC alleen denk ik weinig uit! Toch wel lekker om wat extra CPU power te hebben. Beter voor de WiFi + WPA2 prestaties.
@j1nx, ik lees op jouw site dat je bezig bent met de sources van AMLogic en met het vrij krijgen van de bootloader. Heb je nog interessante updates?
@j1nx, ik lees op jouw site dat je bezig bent met de sources van AMLogic en met het vrij krijgen van de bootloader. Heb je nog interessante updates?
Bijna!justin_ti schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:05:
Geef me nog een dag of twee en dan weet ik meer.
Ik kijk er naar uit!
@Abdullah11, ik weet niet of bluetooth werkt, maar ik heb een wii controller en een bluetooth stick (volgens mij zit er geen bluetooth in?) dus ik zal het vanavond eens proberen.
Geen gek idee trouwens van die emulator:)
@Abdullah11, ik weet niet of bluetooth werkt, maar ik heb een wii controller en een bluetooth stick (volgens mij zit er geen bluetooth in?) dus ik zal het vanavond eens proberen.
Dat lijkt me een Geniatech ATV1200JBS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:00:
Een nieuwe komt eraan gebaseerd op AMLogic-MX met dualcore CPU , shipping vanaf 9 november: http://www.ovalelephant.c...t/product&product_id=2085
ben benieuwd naar je bevindingen :-) good stuffjustin_ti schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:31:
Ik kijk er naar uit!
ik heb dit (LINK) gevonden. op de g-box zijn er iig twee bluetooth adapters die werken.
inderdaad, lijkt er verdacht veel op :-) , aan de andere kant is het niet vreemd. Ze worden ook door OE en G-box ingekocht uit china en doorverkocht met hun "eigen naam"
Die dual core blijft nog wel een gok wat betreft xbmc, ze hebben namelijjk het volgende staan: The pre-build .APK for XBMC to support hardware playback at 1080p can be found here: (***This is for the original M3 single core AMLogic-M3 and may also work on this dual core) (bron)
ik zal ff googlen of er mensen zijn met ervaringen betreft de dual core amlogic icm xbmc en mocht ik wat vinden zal ik het delen hier
OK, hier wat nieuws om de kernel, maar belangrijker the u-boot sources te kunnen krijgen.
http://www.j1nx.nl/crowdfunding/
Heel in het kort;
Ik heb een officieele fabriek weten te traceren (geloof me 99% daar is reseller) die bereid is om de volledige sources vrij te geven. Echter moeten we daar wel de universele taal voor spreken; GELD
Nou valt het uiteindelijk wel mee. We zijn met velen, het internet is groot, heel groot. Met zijn alle staan we sterk, dus als we allemaal een steentje bij dragen, dan kunnen we binnerkort de WiFi en LAN perikelen oplossen. CM10 porten? Ubuntu?
En natuurlijk native linux - XBMC
Heel in het kort;
Ik heb een officieele fabriek weten te traceren (geloof me 99% daar is reseller) die bereid is om de volledige sources vrij te geven. Echter moeten we daar wel de universele taal voor spreken; GELD
Nou valt het uiteindelijk wel mee. We zijn met velen, het internet is groot, heel groot. Met zijn alle staan we sterk, dus als we allemaal een steentje bij dragen, dan kunnen we binnerkort de WiFi en LAN perikelen oplossen. CM10 porten? Ubuntu?
@ justin_ti: heb je al getest of bluetotth werkt i.c.m. (S)NES emulators?
Verwijderd
Ik weet niet of dit de juiste plaats is en of het al bekent is.
Maar voor mensen die geintreseerd zijn in de XIOS DS is dit mischien iets.
http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=11&t=943
Pivos heeft blijkbaar een europese distributor genaamd Nanomaze.
Maar voor mensen die geintreseerd zijn in de XIOS DS is dit mischien iets.
http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=11&t=943
Pivos heeft blijkbaar een europese distributor genaamd Nanomaze.
inmiddels een "g-box" besteld via aliexpress. amlogic-8726 M3 processor volgens de specs. de link van justin_ti (pag 1 van de thread) gebruikt hiervoor. 84.90 Dollar. ik ben alleen benieuwd wat voor motherboard version ik ga krijgen..
Wauw wat gaaf! Er moeten dus nogal wat boxjes verkocht worden. Is nou net jammer dat ik hier boven lees over het bestellen van een G-Box.j1nx schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:33:
OK, hier wat nieuws om de kernel, maar belangrijker the u-boot sources te kunnen krijgen.
Heel in het kort;
Zal morgen het topic start eens aanpassen en kijken of ik wat mensen om kan krijgen om zo'n boxje te kopen.
Leuk en goed idee om de kernel sources op die manier vrij te krijgen. Ik dacht dat de AMLogic sources altijd al open waren en dat de boxjes daarom juist zo makkelijk hackbaar waren

Maar even heel concreet gezegd:
Als 500 mensen voor 99 dollar zo'n box kopen dan is het in principe rond? Dan komen de kernel sources vrij, maar wat gebeurt er dan? Ik bedoel, zouden we echt naar een kastje kunnen gaan met:
- DTS support
- linux build
- CM10 build
- True 1080p output
Zodra ik mijn sample binnen heb zal ik hem aan de tand voelen. Ik verwacht echter precies dezelfde problemen als bij alle andere boxjes. De hele reden dat ik de sources wil hebben is omdat we dan de LAN en WiFi issues dan kunnen oplossen. Voor deze, maar ook zeker voor de andere. Al de issue zo ver zijn software gerelateerd.justin_ti schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:02:
Wauw wat gaaf! Er moeten dus nogal wat boxjes verkocht worden. Is nou net jammer dat ik hier boven lees over het bestellen van een G-Box.Heb je al zo'n box liggen j1nx, zo ja, komt er nog een kleine review beschikbaar? Met name over de software. Voor ik deze aan iemand aanraadt moet het natuurlijk wel zo zijn dat zaken zoals de LAN verbinding niet zo crap zijn als bij de Refee. Hij ziet er trouwens een stuk beter uit dan de Refee M6.
Als je info of plaatjes nodig hebt dan hoor ik het wel.justin_ti schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:02:
Zal morgen het topic start eens aanpassen en kijken of ik wat mensen om kan krijgen om zo'n boxje te kopen.
Ja op zich wel, alleen missen we de configuratie files zeg maar. Waarbij alle hardware info bij Allwinner in de zogenoemde script.bin file staat, word hier de hardware voornamleijk geconfigureerd in de def_config file. Die is specifiek voor het stukje hardware (r16ref) en zit dus niet in alle globaal gerelease-de sources. Deze sources te samen met de 3.x sources van AMLogic zelf kunnen voor leuke dingen zorgenjustin_ti schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:02:
Leuk en goed idee om de kernel sources op die manier vrij te krijgen. Ik dacht dat de AMLogic sources altijd al open waren en dat de boxjes daarom juist zo makkelijk hackbaar waren
- Als we de sources hebben dan is het niet copy & paste en werken. We zullen met zijn alle er nog steeds aan moeten werken. Het punt is dan echter dat je al een sterke user base hebt en die alleen maar sterker word. Verwacht dus binnen enkele weken misschien zelfs dagen dat de eerste bugs als gefixed worden.justin_ti schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:02:
Maar even heel concreet gezegd:
Als 500 mensen voor 99 dollar zo'n box kopen dan is het in principe rond? Dan komen de kernel sources vrij, maar wat gebeurt er dan? Ik bedoel, zouden we echt naar een kastje kunnen gaan met:
- DTS support
- linux build
- CM10 build
- True 1080p output
- DTS : Zoek ik nog uit. Is meestal een licentie issue, maar raw pass through moeten we via de software toch aan de praat kunnen krijgen.
- Linux build : JEP
- CM10 : Ben geen Android man, maar 99% JEP
- 1080p : 95% JEP
Ik heb op de indiegogo campaigne pagina zo juist de volledige hardware specs gezet;
http://www.indiegogo.com/open-amlogic-box?a=1637715
Ik zal de " possible project" die nu nogal technisch van aard zijn ook snel aanpassen voor de mindere techneut. De box zelf is ook gewoon een sexy ding, dus voor de mensen die er nog geen hebben, is dit ook wel gewoon een leukje speeltje. Sources of niet
Verwijderd
Nieuwe firmware voor F16REF bordjes van G-BOX Midnight: http://androidtvbox.us/downloads/software-and-roms/
Zie "revision 2.0" 26-10-2012.
Van 't weekend eens proberen!!
Ik heb geen verschil gemerkt. Het netwerk nog steeds instabiel op een 1 Gbit switch, en op het veranderde boot logo na en een extra file explorer + youtube lijkt alles hetzelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:27:
Nieuwe firmware voor F16REF bordjes van G-BOX Midnight: http://androidtvbox.us/downloads/software-and-roms/
[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 06-11-2012 11:34 ]
Ik gebruik nu CIFS manager om mijn shares te mounten in Android zelf. Het voordeel is dat je via XBMC geen SMB meer hoeft te gebruiken maar dat netwerk shares gewoon als lokale mappen te zien zijn. Ik heb tot nu toe ontdekt dat het afspelen van uitgepakte DVD iso's (Video_TS folders) nu wel werkt!
Ik krijg alleen de opensubtitles plugin met geen mogelijkheid aan de praat. Zodra ik probeer een ondertitel te downloaden gebeurt er niks.
@j1nx, ik vind het echt gaaf waar je mee bezig bent. Ben deze week helaas nog erg druk en nog niet toegekomen om de TS aan te passen. Heb intussen her en der mensen geprobeerd een kastje aan te smeren! Wieweet worden er wel wat bij besteld.
Idee om een AMLogic Android Media speler topic te plaatsen op GOT? Ik denk niet dat deze zoveel aandacht trekt, op degenen die dit kastje op het oog hebben of bezitten na. Een bestelling van 500 stuks moet toch haalbaar zijn in een paar maanden tijd als je ziet hoeveel mensen interesse hebben in bijvoorbeeld de Pivos.
Op samenkopen.net een actie beginnen nog een idee? En op marktplaats?
Ik krijg alleen de opensubtitles plugin met geen mogelijkheid aan de praat. Zodra ik probeer een ondertitel te downloaden gebeurt er niks.
@j1nx, ik vind het echt gaaf waar je mee bezig bent. Ben deze week helaas nog erg druk en nog niet toegekomen om de TS aan te passen. Heb intussen her en der mensen geprobeerd een kastje aan te smeren! Wieweet worden er wel wat bij besteld.
Idee om een AMLogic Android Media speler topic te plaatsen op GOT? Ik denk niet dat deze zoveel aandacht trekt, op degenen die dit kastje op het oog hebben of bezitten na. Een bestelling van 500 stuks moet toch haalbaar zijn in een paar maanden tijd als je ziet hoeveel mensen interesse hebben in bijvoorbeeld de Pivos.
Op samenkopen.net een actie beginnen nog een idee? En op marktplaats?
[ Voor 22% gewijzigd door justin_ti op 07-11-2012 16:46 ]
Ga eens naar de xmbc settings, video,subtitles en laat de subtitles naar een folder op de SD wijzen.justin_ti schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:41:
(in mijn geval heb ik deze op /sdcard/download staan)
Laat opensubtitles de subs ook downloaden naar dezelfde folder.(in de plugin settings)
Subs zie je nog niet direct, maar bij een restart van de film werkt het wel.
(ik hoop dat dat laatste binnenkort opgelost wordt)
Aah top! Dan weet ik wat me te wachten staat: een SD kaart kopen haha. Op het interne geheugen opslaan lukt bij mij in elk geval tot nu toe nog niet, maar misschien ben ik niet geduldig genoeg geweest. Wel een verademing die plugin, op de PC in de woonkamer werkt het zo veel makkelijker dan elke keer handmatig al die subtitle sites afspeuren!
Het werkt met een SD kaart! Tnx voor de tip!
Het werkt met een SD kaart! Tnx voor de tip!
[ Voor 6% gewijzigd door justin_ti op 08-11-2012 13:09 ]
interessante thread: http://forum.xbmc.org/sho...27&pid=1236097#pid1236097
@ justin_ti: werkt bluetooth voor je, al getest, welke dongel gebruik je hiervoor?
er is een nieuwe firmware uitgebracht --> link
iemand al ervaring hiermee?
@ justin_ti: werkt bluetooth voor je, al getest, welke dongel gebruik je hiervoor?
[ Voor 33% gewijzigd door SolarOrbiter op 14-11-2012 16:11 ]
Ik heb een merkloos stickje en het lijkt helaas niet te werken. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ben wegens drukte heel lang niet bezig geweest met dit boxje (hij staat al weken lang aan zonder kritische problemen moet ik zeggen, hij is in al die tijd nooit vastgelopen).SolarOrbiter schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:46:
interessante thread: http://forum.xbmc.org/sho...27&pid=1236097#pid1236097
Super gaaf van die nieuwe firmware!! Ik ga m er zeker overheen flashen. Hoor er gemengde verhalen over, maar aangezien er MAJOR changes zijn gemaakt wil ik m gelijk testen. Ben namelijk met de huidige software nog niet heel erg tevreden, aangezien mp3'tjes niet eens afgespeeld kunnen worden zonder plopjes
[edit]
Hmm das een firmware voor rev 2.1 boards en volgens mij werkt dan bij ons de netwerkkaart niet meer!
[ Voor 4% gewijzigd door justin_ti op 14-11-2012 21:10 ]
geeft niet hoor.. welke firmware en XBMC versie heb je op dit moment dan draaien. kan me voorstellen dat als die lekker draait, dat je geen zin hebt om te updaten
en al helemaal als het voor de 2.1 is. Ik hoop die van mij volgende week te ontvangen.. weet jij het verschil tussen de 2.0 en 2.1? waar kun je het verschil aan zien?
betreft bluetooth, ik heb van een gebruiker op xbmc-forum meegekregen dat deze dongel werkt, maar ze leveren helaas niet naar NL.
betreft bluetooth, ik heb van een gebruiker op xbmc-forum meegekregen dat deze dongel werkt, maar ze leveren helaas niet naar NL.
J1nx; kun je niet met die gasten van androidtv.us samenwerken? Ze hebben blijkbaar goede contacten met AmLogic...
Nu maar hopen op een 2.0 update. Ik denk dat die komt als de 2.1 versie stabiel is.
Nu maar hopen op een 2.0 update. Ik denk dat die komt als de 2.1 versie stabiel is.
Welke heb je besteld? Voor zover ik weet heeft namelijk alleen de GBox een versie 2.1 en 2.0. De oval elephant box heeft alleen een versie die overeenkomt met 2.0. Het verschil is minimaal dus ik hoop idd dat er een goede 2.0 firmware uitkomt. Als ik het zo bekijk zit er een andere LAN module in de 2.1 versie.SolarOrbiter schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:18:
geeft niet hoor.. welke firmware en XBMC versie heb je op dit moment dan draaien. kan me voorstellen dat als die lekker draait, dat je geen zin hebt om te updatenen al helemaal als het voor de 2.1 is. Ik hoop die van mij volgende week te ontvangen.. weet jij het verschil tussen de 2.0 en 2.1? waar kun je het verschil aan zien?
Op dit moment heb ik de laatste Pivos build draaien. Je kan sowieso beter een Pivos build gebruiken dan een Neon build, want hoewel dit een Neon device is, werkt de hardwareacceleratie alleen goed op de Pivos build. Die is echt speciaal voor AMLogic gemaakt.
Ik zal even kijken welke het precies is.
[edit] de stable versie voor 2.1 is zojuist uitgekomen =) ze kunnen bij androidtvbox.us de sources krijgen van AMLogic en overwegen dit ook serieus, alleen ze krijgen dan geen support meer van ze. Ze willen hier dus mee wachten tot de rom zo goed is dat hij vrijgegeven kan worden. Ernstige fouten kunnen nu nog op AMlogic afgeschoten worden.
Overigens vind ik het best gek dat een bedrijf geld wil hebben voor het vrijgeven van de sources. Ze weten dat als ze dat doen, dat de community enorm groeit en dat de rom (gratis) voor hun verbetert. Tot nu toe zijn veel devices met een vrijgegeven source uitgegroeid tot hele populaire apparaten, waardoor de verkoopcijfers dus ook enorm toe zijn genomen. Denk alleen al aan de dreambox.
[ Voor 35% gewijzigd door justin_ti op 16-11-2012 09:25 ]
Nope, en ik betwijfel de links die ze hebben met AmLogic. AmLogic dealt in princiepe namelijk alleen met SoC afnemers (TVBox fabrikanten) die kunnen dan ook een Github SSL certificaat aanvragen om de sources uit te checken.quazar schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:54:
J1nx; kun je niet met die gasten van androidtv.us samenwerken? Ze hebben blijkbaar goede contacten met AmLogic...
Ik denk dat Androidtv.us gewoon al hun vragen naar hun chineze box fabrikant stuurt, die het weer forward naar AmLogic. Die box fabrikant, zal waarschijnlijk onderhand wel een beetje moe van ze worden. Chinezen houden nou eenmal niet van lange termijn visie en support en willen denk ik de sources uitchecken, zippen en doorsturen naar hun. Maar dan wel met de message; Zo van dan kan je het lekker zelf uitzoeken.
En dit mag dus niet !!! Zal ik dus zelf ook nooit aan meewerken.justin_ti schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:02:
[...]
Overigens vind ik het best gek dat een bedrijf geld wil hebben voor het vrijgeven van de sources.
Mijn project is ook opgezet om als klant voor de fabriek te dienen. Daarme eigen ik me het GPL recht toe om de sources te mogen ontvangen. Ik zal ook dat zelfde recht respecteren en de sources weer vrij geven aan mijn klanten, jullie dus.
Ik heb er 1 via aliexpress besteld (link) het is dus een Gbox versie, maar echt van de chinees zelf (zal ook wel weer doorverkopen net als androidtvbox.us).. op de site van androidtvbox staat dat zij de box leveren met een stikker, waarop de versie staat. Ik weet dus niet of dat bij die van mij ook aanwezig is, vandaar mn vraagjustin_ti schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:02:
[...]
Welke heb je besteld? Voor zover ik weet heeft namelijk alleen de GBox een versie 2.1 en 2.0. De oval elephant box heeft alleen een versie die overeenkomt met 2.0. Het verschil is minimaal dus ik hoop idd dat er een goede 2.0 firmware uitkomt. Als ik het zo bekijk zit er een andere LAN module in de 2.1 versie.
Je kan sowieso de 2.1 firmware flashen als je zeker weet dat het een ref16 bordje is. Als het niet de goeie is dan doet de ethernetverbinding het niet meer en kan je een andere terugflashen.SolarOrbiter schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:20:
[...]
Ik heb er 1 via aliexpress besteld (link) het is dus een Gbox versie, maar echt van de chinees zelf (zal ook wel weer doorverkopen net als androidtvbox.us).. op de site van androidtvbox staat dat zij de box leveren met een stikker, waarop de versie staat. Ik weet dus niet of dat bij die van mij ook aanwezig is, vandaar mn vraagik zal ff de verkoper een mail sturen, om dit te vragen aan de fabrikant. wellicht krijg ik een zinnig antwoord.
ik heb een reply gehad van de verkoper en de "original factory" zegt dat het een revision 2.0 is.
jammer, hoopte op een 2.1, maar goed je weet het maar nooit met CN spullen. Pas wanneer het is aangekomen en ik begin met testen, kan ik met zekerheid zeggen welke versie het is.
ik ga denk ik wel sowieso de 2.1 flashen zoals je aanraadt, ik kan nog altijd terugflashen.. hier kotm de volgende vraag,
hoe kan ik met zekerheid weten dat het een ref16 board is? is het ergens terug te lezen op de MB?
jammer, hoopte op een 2.1, maar goed je weet het maar nooit met CN spullen. Pas wanneer het is aangekomen en ik begin met testen, kan ik met zekerheid zeggen welke versie het is.
ik ga denk ik wel sowieso de 2.1 flashen zoals je aanraadt, ik kan nog altijd terugflashen.. hier kotm de volgende vraag,

Dat staat ergens in het menu bij 'about phone' (phone nog welSolarOrbiter schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:04:
ik heb een reply gehad van de verkoper en de "original factory" zegt dat het een revision 2.0 is.
ik ga denk ik wel sowieso de 2.1 flashen zoals je aanraadt, ik kan nog altijd terugflashen.. hier kotm de volgende vraag,hoe kan ik met zekerheid weten dat het een ref16 board is? is het ergens terug te lezen op de MB?
De nieuwe firmware lijkt wel beter te werken.... XBMC doet het redelijk goed, maar ik krijg na een tijdje wel connection time-outs. Audio via HDMI werkt goed, maar is nog 2.0.
Met CifsManager kun je trouwens samba-shares mounten, zodat je MP3tjes via een MP3 speler kunt pelen. Werkt wel practisch. Nu hopen op een versie met LAN support.
Met CifsManager kun je trouwens samba-shares mounten, zodat je MP3tjes via een MP3 speler kunt pelen. Werkt wel practisch. Nu hopen op een versie met LAN support.
Even een andere audio vraag.
Mijn geluid lijkt vaak achter te lopen op mijn beeld (ergens rond de 100-200 msec). Op mijn versterker kan ik wel mijn geluid delayen, maar niet eerder zetten. Ik mis nu alleen de audio offset opties in de laatste Pivos XBMC release.
Deze zaten bij de audio en subtitle options tijdens playback.
Zitten deze ergens anders tegenwoordig ?
Mijn geluid lijkt vaak achter te lopen op mijn beeld (ergens rond de 100-200 msec). Op mijn versterker kan ik wel mijn geluid delayen, maar niet eerder zetten. Ik mis nu alleen de audio offset opties in de laatste Pivos XBMC release.
Deze zaten bij de audio en subtitle options tijdens playback.
Zitten deze ergens anders tegenwoordig ?
net een whatsapp bericht ontvangen van mn vrouw: box is binnen :-) vanavond hopelijk mee aan de slag. waarschijnlijk een rev2.0 nog enige suggesties??? welke FW + XBMC versie ik moet installeren? (met link aub, thanx)
)))))))) voel me nu net een klein kind in een snoepwinkel
Haha veel plezier er mee! Eigenlijk geldt alles uit de topic start nog. Belangrijk is om een Pivos build van XBMC te installeren, dus niet een Neon build (het is wel een Neon apparaat maar alleen de Pivos build maakt gebruik van hardware acceleration, precies wat de bedoeling in).
Je kunt het best de firmware updaten naar de laatste 2.0 versie en de XBMC dyno / midnight build (dat is dus een Pivos build)
http://androidtvbox.us/downloads/software-and-roms/
Over een tijdje komen er waarschijnlijk echt beter roms uit aangezien de sources volgens mij vrij zijn gegeven nu! (klopt dat j1nx?). Verder zou ik zeggen, lees de topic start door met alle tips.
Je kunt het best de firmware updaten naar de laatste 2.0 versie en de XBMC dyno / midnight build (dat is dus een Pivos build)
Over een tijdje komen er waarschijnlijk echt beter roms uit aangezien de sources volgens mij vrij zijn gegeven nu! (klopt dat j1nx?). Verder zou ik zeggen, lees de topic start door met alle tips.
Kernel wel, u-boot weet ik nog niet zeker.
Kleine heads-up: er wordt morgen weer een nieuw firmware ge-upload voor de Midnight 2.0. (dus ook de Oval Elephant)
Mooi op tijd om dit weekeinde weer eens te testen.
Mooi op tijd om dit weekeinde weer eens te testen.
Super dat de kernel is vrijgegeven! Ik vraag mij af hoeveel mensen deze box hebben besteld, en hoe groot de dev community daarmee gaat worden...
Even voor de goede orde. De kernel sources waren er al, echter vrij oud.quazar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:18:
Super dat de kernel is vrijgegeven! Ik vraag mij af hoeveel mensen deze box hebben besteld, en hoe groot de dev community daarmee gaat worden...
http://openlinux.amlogic.com/download/linux/ARM/kernel/
We hebben nu weer een recente github snapshot.
Volgens mij zijn de u-boot sources weer zonder de f16ref configs? Maar heb nu wel een ingang binnen AmLogic die er over kan mailen
Thankx voor de tips..justin_ti schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:30:
ik heb gisteren mn box uitgepakt. en ben zeer tevreden. Ik heb hiervoor een mk802 II gehad, maar deze box kan gewoon veel meer. ik heb de geleverde ROM erop gelaten, puur om te kijken of ik er iets aan heb. de build die erop zit heet: box20120926.
Vervolgens heb ik XBMC v.12 Alpha 6 Pivos Update for Midnight & Dyno (10-09-12) geinstalleerd (volgens mij, twijfel nu of die van 9-28-12 heb geinstalleerd, ik zal er vanavond naar kijken)...met behulp van fusion heb ik repo's erop gezet en het streamen via deze repo's ging uitstekend. Vervolgens speedtest.net app gedownload, op wifi download ik met 9100 kbps en ethernet 8500 kbps (? vreemd?) ...
Ik zag in de instellingen dat er een bluetooth tabje was, deze aangezet, maar werkte niet. ik had nog een oude bluetooth dongel liggen, in de usb-poort, et voila :-) ik heb nu bluetooth.. Ik heb mijn wii controller kunnen aansluiten en heb a; Super Mario gespeeld met de Nes.Emu app
Youtube tablet app erop gezet en is uitstekend. beter dan de mk802, want hier merkte ik een vertraging van milisecondes bij HD videos, maar dat irriterende me.. op de box heb ik hier geen last van.
720p en 1080p films spelen prima af via MXplayer en via de custom video-speler. In xbmc kan ik ze ook afspelen, maar 1080p films worden in 720p afgespeeld.
Wat wel vervelend is, dat de status bar in xbmc te zien is. ik heb geprobeerd dit weg te halen met een hide status bar app (XDA), maar dit werkt niet. Ik ben niet root zegt het systeem, terwijl ik dacht dat dit standaard was.Maar goed ik kan voorlopig wel leven met de status bar .
Waar ik echt snel een oplossing voor nodig heb is "ondertiteling" in XBMC. Vrouwtje wil alleen maar kijken met odnertiteling
Afstandsbediening: moeilijk te besturen, niet echt handig. het feit dat je de box uit en aan kunt zetten is wel heel handig, maar voor de rest zeer onhandig ding. Ik zal ff kijken wat ik in de plaast ga nemen. twijfel nog. had hiervoor de iPazzPort, wellicht nog eentje.
Planning:
- uitzoeken hoe ik deze box root krijg
- status bar hide app gebruiken en XBMC opnieuw testen
- PS3 controller aansluiten en testen.
- Mooie launcher vinden, met grote Icoontjes
dit zijn voorlopig mijn bevindingen...
Mooi dat je er zo blij mee bent! De ondertitels doen het wel gewoon als je ze download. Ik dacht eerst van niet, maar je moet de film stop zetten en weer opnieuw openen. En zorgen dat je in de plugin van open subtitles de download locatie naar jouw boxje zet ipv op de server of nas (dat werkt namelijk niet omdat hij volgens mij niet kan schrijven naar NTFS maar alleen lezen).
Root krijgen zou ik even mee wachten. zie het bericht van Android TV Box:
Die firmware is geroot! Dus hidebar werkt dan ook. En als het goed is werkt er dan veel meer wat eerst niet werkte.
Mijn tip is dus even wachten op die FW. Als launcher gebruik ik Zeam omdat er simpelweg een launcher nodig is. Erg lelijk, maar tegelijkertijd maar 150KB groot dus super licht! Als echte launcher gebruik ik namelijk XBMC
Bij programs kun je gewoon bij al je android apps. Je kunt ook favorieten maken etc.
Wat je anders kunt doen is amlogic TV launcher installeren. Moet je even spitten in dit topic of op google. Ik heb persoonlijk alleen liever zo min mogelijk extra troep erop zodat alle power naar XBMC kan.
Root krijgen zou ik even mee wachten. zie het bericht van Android TV Box:
Goed nieuws!! Hij zou er vandaag nog op moeten komen. En dan wel hier: http://androidtvbox.us/downloads/Yes, the 2.0 firmware has been completed and is uploaded to the server. We’re just finishing the testing on it to make sure everything is as it’s supposed to be and then we’ll give the link for it. We will not forget the 2.0 revision users. Any time there is a 2.1 or newer firmware we will make backward compatible firmwares as long as the hardware in the older versions is compatible with the firmware updates in the future. Thank you ndori for your suggestions, which are all very good! I’ve already given this list to the GMs and they’re instructing the developers on the next steps for the firmware, so thank you very much for your input.
We will have testing for the firmware completed on Thanksgiving Day and should have this uploaded by that evening. Our developers are not stopping on turkey day because half of them are in Hong Kong, so there will be slow down in this testing procedure
Have a great holiday and look for the firmware tomorrow as our Thanksgiving gift to 2.0 Midnight owners
Die firmware is geroot! Dus hidebar werkt dan ook. En als het goed is werkt er dan veel meer wat eerst niet werkte.
Mijn tip is dus even wachten op die FW. Als launcher gebruik ik Zeam omdat er simpelweg een launcher nodig is. Erg lelijk, maar tegelijkertijd maar 150KB groot dus super licht! Als echte launcher gebruik ik namelijk XBMC
Wat je anders kunt doen is amlogic TV launcher installeren. Moet je even spitten in dit topic of op google. Ik heb persoonlijk alleen liever zo min mogelijk extra troep erop zodat alle power naar XBMC kan.
En jawel! De nieuwe 2.0 firmware is uit!!!
Kan niet wachten deze te testen. T schijnt nogal een verandering te zijn!
Hoe staat het intussen met DD en DTS over de optical vanuit XBMC? Dat is namelijk het enige punt dat mijn beslissing om een dergelijke player te kopen nog in de weg staat.....
Helaas is die er nog niet. Beetje jammer aangezien ik bij het kopen van mijn versterker heb betaald voor DTS en DD licenties en ik dus helemaal niks hoef te laten decoderen door de smart TV box. Ik wil het gewoon doorsturen naar de versterker en het daar laten decoderen.lexi schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:52:
Hoe staat het intussen met DD en DTS over de optical vanuit XBMC? Dat is namelijk het enige punt dat mijn beslissing om een dergelijke player te kopen nog in de weg staat.....
Dat heb jij waarschijnlijk ook!
Het is trouwens wel mogelijk op de Pivos Xios met Android 2.3. Dat is meer het bewijs dat het mogelijk is op deze chipset en dat het zonder licenties kan. In ICS werkt het niet zoals het hoort, ik kan wel RAW output kiezen maar zodra ik iets met DTS aanklink verspringt mijn versterker naar PCM. Ik zou zeggen koop zo'n kastje vooral niet om een goed werkend systeem te hebben, maar koop m als hebbeding. Met de tijd wordt hij beter en beter!
[ Voor 40% gewijzigd door justin_ti op 23-11-2012 12:19 ]
Update gedaan, eerste bevindingen:
Negatief:
Netwerk nog steeds *&^*^
Nog geen raw audio
Positief:
Auto hide taskbar bij XBMC (geen app meer nodig, en samen met autostart werkt het super)
Audio lijkt nu wel in sync te zijn
Soepeler playback (niet meer elke minuut een 'hik')
systeem 'voelt' soepeler aan.
We komen er wel..
Negatief:
Netwerk nog steeds *&^*^
Nog geen raw audio
Positief:
Auto hide taskbar bij XBMC (geen app meer nodig, en samen met autostart werkt het super)
Audio lijkt nu wel in sync te zijn
Soepeler playback (niet meer elke minuut een 'hik')
systeem 'voelt' soepeler aan.
We komen er wel..
geduld dus nog..... maar m'n XBOX heeft zijn tijd echter wel gehad met het HD geweld nu......justin_ti schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:43:
[...]
Helaas is die er nog niet. Beetje jammer aangezien ik bij het kopen van mijn versterker heb betaald voor DTS en DD licenties en ik dus helemaal niks hoef te laten decoderen door de smart TV box. Ik wil het gewoon doorsturen naar de versterker en het daar laten decoderen.
Dat heb jij waarschijnlijk ook!
Het is trouwens wel mogelijk op de Pivos Xios met Android 2.3. Dat is meer het bewijs dat het mogelijk is op deze chipset en dat het zonder licenties kan. In ICS werkt het niet zoals het hoort, ik kan wel RAW output kiezen maar zodra ik iets met DTS aanklink verspringt mijn versterker naar PCM. Ik zou zeggen koop zo'n kastje vooral niet om een goed werkend systeem te hebben, maar koop m als hebbeding. Met de tijd wordt hij beter en beter!
Heb het gezien .. Ik zal morgen kijken of ik er tijd voor heb. Wellicht dat m'n subtitels dan wel werken.justin_ti schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:02:
En jawel! De nieuwe 2.0 firmware is uit!!!
Wel mooi dat er zo veel aan gewerkt wordt en dat er veel nieuwe firmwares uitkomen, nu moeten ze alleen nog stabiel zijn :-)
Zodra ik tijd hebt om te updaten laat ik wel weten hoe het is gegaan.
@sentry23: ik heb op de forum van androidtvbox gelezen dat er iemand was met problemen met wifi en na het terug zetten van fabrieksinstellingen (na flashen) het weer werkte. Wellicht dat het voor je ook werkt,mals je dit al niet hebt gedaan.
[ Voor 17% gewijzigd door SolarOrbiter op 23-11-2012 22:12 ]
Zou het installeren van het ASUS Transformer ICS kernel pack werken? Deze voegt USB ethernet en joystick support toe:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1929126
Voor een paar euro zou je dan 1Gb internet hebben m.b.v. eBay. Ook met de nieuwe firmware werkt LAN namelijk nauwelijks.
Zou de ASUS ICS of CM9 kernel erg verschillen van wat wij hebben?
edit: + dat hier CWM voor nodig is, denk niet dat dit met de Upgrade app werkt.
Edit2: of kan het aan de midnight zip worden toegevoegd? (n00b)
Voor een paar euro zou je dan 1Gb internet hebben m.b.v. eBay. Ook met de nieuwe firmware werkt LAN namelijk nauwelijks.
[ Voor 16% gewijzigd door quazar op 24-11-2012 10:10 ]
Ik heb nauwelijks verstand van Linux, maar de Transformer heeft een Tegra 2 chip en wij hebben een AMLogic chip. Het lijkt me niet verstandig om zomaar iets van de Transformer te flashen. Het idee is idd juist wel om allerlei dingen toe te voegen aan de AMLogic M3 kernel, als de sources vrij zijn (wat ze volgens mij al lang zijn) en iemand zo handig is om de kernel opnieuw te compilen met bijvoorbeeld extra modules zoals die jij noemt. Op die manier zou je ook Passthrough audio etc moeten kunnen waarmaken.quazar schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 08:06:
Zou het installeren van het ASUS Transformer ICS kernel pack werken? Deze voegt USB ethernet en joystick support toe:
Alleen mijn Linux en kernel kennis gaat bij lange na niet zo ver, helaas
Subtitles in streams zouden ook in de oude firmware moeten werken. Gewoon downloaden met de addon en zorgen dat je in de instellingen hebt aangegeven dat de subs op een lokaal mapje worden opgeslagen op jouw box.SolarOrbiter schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:10:
[...]
Heb het gezien .. Ik zal morgen kijken of ik er tijd voor heb. Wellicht dat m'n subtitels dan wel werken.
Wel mooi dat er zo veel aan gewerkt wordt en dat er veel nieuwe firmwares uitkomen, nu moeten ze alleen nog stabiel zijn :-)
Zodra ik tijd hebt om te updaten laat ik wel weten hoe het is gegaan.
@sentry23: ik heb op de forum van androidtvbox gelezen dat er iemand was met problemen met wifi en na het terug zetten van fabrieksinstellingen (na flashen) het weer werkte. Wellicht dat het voor je ook werkt,mals je dit al niet hebt gedaan.
Eerst lijkt het niet te werken, maar je moet elke keer de film stop zetten en weer opnieuw openen. Tadaa!
Ik heb helaas pas maandag tijd om de FW te proberen.
Omdat de LAN chip niet in de AmLogic chip zit, dacht ik dat het misschien kon. Blijkbaar hoef je de kernel niet te recompilen om dit toe te voegen...
Laatste FW erop gezet. Begin was mooi. Menu bar verdwijnt als je xbmc gebruikt. Alles prima, maar toen ik fusion installer wilde gebruiken, kreeg ik een network not found error. Vervolgens beetje gespeeld met wifi en ethernet. Hierop was het me gelukt om alle repositories in xbmc te zetten. Maar na een restart werkt wifi niet meer. En ethernet is super traag geworden. Terwijl wifi, na de eerste keer dat ik de nieuwe FW erop had gezet, sneller was geworden (11000 kbps)...
Ik heb de oude FW ged/l van androidtvbox, maar op de oude FW werkt mijn wifi ook niet meer.
Krijg " error" . ... Balen. Weet nu ff niet verder. Ik heb uiteindelijk weer de laatste FW erop gezet en ik ga verder knutselen.
EDIT: probleem is voorbij. Ik heb vanaf de boot een "reset" gedaan. Wifi werkt weer en via fusion is het gelukt om de repos te installeren. Het is bij mij niet mogelijk om fusion te gebruiken met wifi, alleen icm ethernet. Dus via ethernet repos erop gezet, vervolgens wifi terug gezet. Subtitles werken nog steeds niet voor streaming via 1ch en icefi..
Weet niet waar het aan ligt... Ik zal anders binnenkort een screenshot maken van mijn instellingen, wellicht dat iemand het ziet en dat ik iets over het hoofd zie.
Ik ben (nu) wel blij met de nieuwe FW. Je box is ook meteen root. Daarmee de YouTube app verwijderd en vervolgens de YouTube tablet app erop gezet.
Ik heb de oude FW ged/l van androidtvbox, maar op de oude FW werkt mijn wifi ook niet meer.
Krijg " error" . ... Balen. Weet nu ff niet verder. Ik heb uiteindelijk weer de laatste FW erop gezet en ik ga verder knutselen.
EDIT: probleem is voorbij. Ik heb vanaf de boot een "reset" gedaan. Wifi werkt weer en via fusion is het gelukt om de repos te installeren. Het is bij mij niet mogelijk om fusion te gebruiken met wifi, alleen icm ethernet. Dus via ethernet repos erop gezet, vervolgens wifi terug gezet. Subtitles werken nog steeds niet voor streaming via 1ch en icefi..

Ik ben (nu) wel blij met de nieuwe FW. Je box is ook meteen root. Daarmee de YouTube app verwijderd en vervolgens de YouTube tablet app erop gezet.
[ Voor 32% gewijzigd door SolarOrbiter op 25-11-2012 13:21 ]