Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skatebiker schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Welke methode heb je gebruikt ?

Deze lijkt me makkelijk (en ook nog op de Mac, er is ook een 'Windows versie' op dezelfde site die verder hetzelfde doet) en die lijkt inderdaad in 30 sec te doen:

http://galaxynote2root.co...galaxy-note-2-on-mac-osx/

Wat ik namelijk zie is dat deze helemaal geen andere pre-rooted kernel erin flasht maar gewoon een of andere 'recovery.img' waarmee je vervolgens in recovery mode SuperSU in de /system partitie zet.
Zou iemand mij misschien willen helpen met een "veilige methode", tutorial en website voor het erop zetten van een nederlandse stockROM op een duits toestel zonder dat de garantie vervalt e.d.?
En, zodat ik handschriftherkenning en dat sketch gebeuren gewoon werkt in het nederlands.....(hetgeen met een duitse stockrom dan niet het geval is begreep ik eerder, toch?)

Dit gzien ik anders een apparaat van 600 euro naar de knoppen help zeg maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:08:
[...]

Klopt helemaal.
Ik heb zowel een gewone als een autolader gevonden met dubbele usb uitgang.
Deze zijn 1x2A of 2x1A.
http://www.netimes.com/sh...-p-3803.html?cPath=87_924
http://www.netimes.com/sh...-p-3802.html?cPath=87_924
Lijken mij ideaal en heb ik dus maar gelijk besteld.
Bedankt ook meteen besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:20:
Kent er iemand een app die bijvoorbeeld elke 15 minuten eventjes online gaat (wifi als die er is, anders alleen mobile data)? Ik ben er redelijk zeker van dat deze optie niet standaard in Android zit. Ik heb al apps zitten zoeken maar jammergenoeg niets gevonden.

gezocht op : schedule sync, schedule online/offline, online interval, interval wifi connect....enz enz
Juice defender ultimate.
En er is nog veel meer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoenix_the_II schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 03:00:
Sorry hoor, maar als je root ben je echt geen garantie kwijt als bijvoorbeeld je camera het begeeft. Of opeens je luidsprekertje het niet meer doet.

Daar zijn duidelijke wetten voor. Je namelijk garantie op het toestel, niet op de software die erbij geleverd is.

Natuurlijk kan je met root access je hardware verzieken. Maar je garantie vervalt niet direct doordat er root geconstateerd is. Men moet daadwerklijk bewijs hebben dat de oorzaak dus hierdoor is gekomen.

Je vrijwillig gegeven fabrieksgarantie vervalt. Echter doe je geen zaken met de fabrikant, maar een winkelier. En laat die winkelier nou verplicht zijn bij de wet om garantie op zijn product aan jouw te leveren.
Je hebt volkomen gelijk.
Het is alleen vaak bijna onmogelijk om je recht te krijgen.
Vooral Web shops zullen proberen het af te schuiven op: sorry hoor, maar Samsung geeft hier geen garantie meer op.
Dan moet je wel van heel goede huize komen om je gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

Juice defender ultimate.
En er is nog veel meer in te stellen.
Lol, die gast zegt op 3:16 bijna hetzelfde als wat ik hier gevraagd heb :-) Serieus bedankt voor de tip ikdeaad, dat is exact hetgene wat ik zocht!
YouTube: Increase Android Battery Life with JuiceDefender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:42:
[...]

Je hebt volkomen gelijk.
Het is alleen vaak bijna onmogelijk om je recht te krijgen.
Vooral Web shops zullen proberen het af te schuiven op: sorry hoor, maar Samsung geeft hier geen garantie meer op.
Dan moet je wel van heel goede huize komen om je gelijk te krijgen.
Dan neem je toch direct contact op met Samsung-reparatie dienst ipv de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:20:
Kent er iemand een app die bijvoorbeeld elke 15 minuten eventjes online gaat (wifi als die er is, anders alleen mobile data)? Ik ben er redelijk zeker van dat deze optie niet standaard in Android zit. Ik heb al apps zitten zoeken maar jammergenoeg niets gevonden.

gezocht op : schedule sync, schedule online/offline, online interval, interval wifi connect....enz enz
Ik kan je Greenpower Premium aanraden.

Gebruik ik al lange tijd naar volle tevredenheid.
Ik kan daar de SGN II 48 uur mee in de benen houden.
Er is erg veel instelbaar.
Afbeeldingslocatie: http://i1275.photobucket.com/albums/y459/Photosharing2day/2012-10-21163533_zpsa55b9890.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:11:
[...]

Dan neem je toch direct contact op met Samsung-reparatie dienst ipv de webshop.
Volgens Samsung vervalt de fabrieks garantie als de telefoon geroot is.
Daarover loopt deze discussie juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Mijn S2 is net onder garantie gerepareerd en dat terwijl de telefoon geroot was en de teller op 8x flashen stond.
Dus dat ze er nou zo erg op letten...

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 21-10-2012 21:56 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03
Hier precies dezelfde ervaring. Had een defecte USB poort. Ter reparatie aangeboden met een custom rom erop. S2 werd gewoon gerepareerd onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Waarom in hemelsnaam Juicedefender? :P Als de batterij van de SGN2 nog niet lang genoeg mee gaat voor jou kun je beter terug gaan naar de Nokia 3210 en consorten :P

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit lijkt erg goed nieuws: Samsung gaat Exynos-sources uitgeven. Dat zou betere development voor de SGN2 kunnen betekenen. Team Hacksung is nog sceptisch. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Paradise schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:43:
Dit lijkt erg goed nieuws: Samsung gaat Exynos-sources uitgeven. Dat zou betere development voor de SGN2 kunnen betekenen. Team Hacksung is nog sceptisch. Ik ben benieuwd!
Ik zag het idd vanmorgen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
skatebiker schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Welke methode heb je gebruikt ?

Deze lijkt me makkelijk (en ook nog op de Mac, er is ook een 'Windows versie' op dezelfde site die verder hetzelfde doet) en die lijkt inderdaad in 30 sec te doen:

http://galaxynote2root.co...galaxy-note-2-on-mac-osx/

Wat ik namelijk zie is dat deze helemaal geen andere pre-rooted kernel erin flasht maar gewoon een of andere 'recovery.img' waarmee je vervolgens in recovery mode SuperSU in de /system partitie zet.
http://forum.xda-develope...p?p=32708472#post32708472
http://forum.xda-develope...p?p=31801060#post31801060
^^ 2 verschillende manieren van uitleggen hoe je binnen 30 sec kan rooten. Geeft GEEN triangle dus je verliest sowieso 100% zeker geen garantie.

Jou manier zou ik afraden want dan heb je een recovery erbij zitten en dus ook triangle. Bij de manier van XDA niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Robin198 op 22-10-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Zou iemand mij misschien willen helpen met een "veilige methode", tutorial en website voor het erop zetten van een nederlandse stockROM op een duits toestel zonder dat de garantie vervalt e.d.?
En, zodat ik handschriftherkenning en dat sketch gebeuren gewoon werkt in het nederlands.....(hetgeen met een duitse stockrom dan niet het geval is begreep ik eerder, toch?)

Dit gzien ik anders een apparaat van 600 euro naar de knoppen help zeg maar :X
Handschriftherkenning en alles gaat gewoon mee met de taal die je kiest bij het aanzetten hoor ;)

(excuus voor de dubbelpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een paar dagen geleden overgestapt van een iPhone4 naar de Note II. De eerste indruk is overwegend positief, maar dat geldt vooral de vrijheid die met Android zoveel groter is als bij iOS.

De Note zelf is prettig snel maar heeft ook wel een paar makkes. De positie van de knoppen en met name aan/uit is ronduit irritant. Te pas en te onpas druk ik daar per ongeluk op. Die knop zit precies op de plek waar een normaal mens zijn telefoon vasthoudt tijdens het bellen.
En de touchknop voor terug en menu hadden wel wat trager mogen reageren. Ook die raak je vaak per ongeluk aan met alle ellende van dien.

Een ander narigheidje vind ik toch de aansluiting van de mini-usb. Door de ronding van het toestel ligt die erg diep. Met als gevolg dat het stekkertje er niet lekker vast-en-zeker in gaat. Voordat je het weet ligt ie eruit en ben je dus niet aan het opladen.

Nu lijkt het net alsof ik niet blij ben met de Note, maar dat is niet zo. Het benoemen van wat kritiekpuntjes ljikt me zinvol. Vandaar.

Vraagje: Heeft iemand al een geschikte autohouden kunnen vinden? Een kantelbare lieftst, voor de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:
Ik ben een paar dagen geleden overgestapt van een iPhone4 naar de Note II. De eerste indruk is overwegend positief, maar dat geldt vooral de vrijheid die met Android zoveel groter is als bij iOS.

De Note zelf is prettig snel maar heeft ook wel een paar makkes. De positie van de knoppen en met name aan/uit is ronduit irritant. Te pas en te onpas druk ik daar per ongeluk op. Die knop zit precies op de plek waar een normaal mens zijn telefoon vasthoudt tijdens het bellen.
En de touchknop voor terug en menu hadden wel wat trager mogen reageren. Ook die raak je vaak per ongeluk aan met alle ellende van dien.

Een ander narigheidje vind ik toch de aansluiting van de mini-usb. Door de ronding van het toestel ligt die erg diep. Met als gevolg dat het stekkertje er niet lekker vast-en-zeker in gaat. Voordat je het weet ligt ie eruit en ben je dus niet aan het opladen.

Nu lijkt het net alsof ik niet blij ben met de Note, maar dat is niet zo. Het benoemen van wat kritiekpuntjes ljikt me zinvol. Vandaar.

Vraagje: Heeft iemand al een geschikte autohouden kunnen vinden? Een kantelbare lieftst, voor de navigatie.
Om een of andere reden heeft Samsung het micro-usb stekkertje van de bijgeleverde witte kabel korter gemaakt.
Gebruik een ander kabeltje en het valt er niet meer uit.
Dat van die knoppen is een kwestie van wennen. Niet iedereen houdt zijn telefoon het zelfde vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaza schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:28:
Waarom in hemelsnaam Juicedefender? :P Als de batterij van de SGN2 nog niet lang genoeg mee gaat voor jou kun je beter terug gaan naar de Nokia 3210 en consorten :P
Een batterij gaat nooit lang genoeg mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40

Brodit, in NL bij twee sites verkrijgbaar (o.a. Broditcenter.nl) heeft voor vrijwel elke telefoon autohouders, ook met oplaadfunctie (twee tientjes meer). Gebruik er momenteel één voor mijn Desire HD, maar zodra ik de Note 2 heb gekocht ga ik eveneens een Brodit autohouder kopen. Momenteel is deze nog niet beschikbaar, maar navraag leert dat dit een kwestie van tijd is. Voor de Galaxy SIII is hij er al wel, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Robin198 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Handschriftherkenning en alles gaat gewoon mee met de taal die je kiest bij het aanzetten hoor ;)

(excuus voor de dubbelpost)
Incorrect, handschriftherkenning herkent de woorden aan de hand van de geselecteerde invoerta(a)l(-en). Dit kunnen er meer zijn dan je systeemtaal. Ik heb Nederlands, Duits en Engels als invoertalen en hij herkent alle talen on the fly. Wel heb je dan natuurlijk dat er meer foutjes in sluipen omdat er meer woorden op elkaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5arcastro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10-2021
@2day
Waar heb je die case met screenprotector besteld als ik mag vragen?
2day schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

Ik heb even een foto gemaakt van de Nillkin case
[afbeelding]

Lekker stroef door het ruitpatroon
[afbeelding]
De sreenprotector zit er ook op.
Hoop dat de fotos goed gelinkd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Ik heb deze gekocht en gebruik hem i.c.m. een Brodit ProClip.

http://www.mycom.nl/Produ...ersal-Lhtr-Holder/1197458

Niet heel fraai maar doet zijn werk en het voordeel is dat je de Note er met een case ook in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Niet online
5arcastro schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:53:
@2day
Waar heb je die case met screenprotector besteld als ik mag vragen?

[...]
Op marktplaats.

De case heeft een goede pasvorm en beschermt voldoende.
Er zit ook een gratis screenprotector bij, voor zover je die zou willen gebruiken.
De verkoper is serieus en Reageert en levert zeer snel.
En voor € 12,50 incl verzenden een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5arcastro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10-2021
Ik ga hem nu bestellen!
Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R0MEe.png

Ik zeg, niks te klagen over de accu in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza

kwaza

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:00:
[afbeelding]

Inderdaad, maar je hebt zo te zien je scherm nauwelijks aangehad. Je kan je accu nog verder optimaliseren door die wakelock van Android-systeem weg te krijgen ;) BetterBatteryStats ff checken en kijken wat je CPU wakker houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaza schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:31:
[...]

Inderdaad, maar je hebt zo te zien je scherm nauwelijks aangehad. Je kan je accu nog verder optimaliseren door die wakelock van Android-systeem weg te krijgen ;) BetterBatteryStats ff checken en kijken wat je CPU wakker houdt...
Scherm was ongeveer 3 hele uren aangeweest op het moment van de screenshot, dat is epic als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Niet online
Ik gebruik al een tijdje Android Assistent tot volle tevredenheid.
Er is een funktie die apps verhuisd naar de SD.
App 2 SD
Op de een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar.
Heeft iemand een tip? Of weet iemand waarom dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Wie verzekerd zijn telefoon hier?

Ik heb namelijk de kans gekregen van Samsung samen met nog 7 andere om de note2, 2 weken te testen, en dan over het dagelijks gebruikt te twitteren en facebooken. Na deze 2 weken mag ik de telefoon ook houden. Aangezien ik hem morgen naar alle waarschijnlijk binnen krijg vraag ik mij dan ook af of dit verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2day schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:06:
Ik gebruik al een tijdje Android Assistent tot volle tevredenheid.
Er is een funktie die apps verhuisd naar de SD.
App 2 SD
Op de een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar.
Heeft iemand een tip? Of weet iemand waarom dat niet werkt?
Dit werkt helaas niet op de note II.
Ik wacht ook op een oplossing.
Hopelijk komt er gauw wat bij xda-developers of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 19:28

vpm

Think, tinker, tank

kanem0chi schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:42:
Wie verzekerd zijn telefoon hier?

Ik heb namelijk de kans gekregen van Samsung samen met nog 7 andere om de note2, 2 weken te testen, en dan over het dagelijks gebruikt te twitteren en facebooken. Na deze 2 weken mag ik de telefoon ook houden. Aangezien ik hem morgen naar alle waarschijnlijk binnen krijg vraag ik mij dan ook af of dit verstandig is.
Dat is alleraardigst van Samsung. Dit doen ze vast niet zomaar?

Ik vond het fenomeen telefoonverzekering altijd al verwonderlijk en zacht gezegd schimmig. Als men een goede algemene (reis)verzekering heeft, zitten dit soort zaken ook in. Men belooft met tel.verzekeringen vaak extra service, maar eerlijk gezegd vind ik dat een beetje smerige trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:51:
[...]

Dit werkt helaas niet op de note II.
Ik wacht ook op een oplossing.
Hopelijk komt er gauw wat bij xda-developers of zo.
Dank je, dan was de vraag ook ontopic.
Ik had al zo'n vermoeden.
Heeft niks met rooten te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt er aan welke oplossingen gaan komen. Als er al een oplossing komt.
2day schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Dank je, dan was de vraag ook ontopic.
Ik had al zo'n vermoeden.
Heeft niks met rooten te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ter vergelijking een verbruiksgrafiek van een wat intensiever gebruikte note 2:
energieverbruik note 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enigste waar ik van baal is dat de aps niet op sd geschreven kunnen worden .. moet een standaard iets worden ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza

kwaza

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:53:
Enigste waar ik van baal is dat de aps niet op sd geschreven kunnen worden .. moet een standaard iets worden ... |:(
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1931500
Hopla _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03

Rudios

Lost in space?

pagani schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:42:
Ter vergelijking een verbruiksgrafiek van een wat intensiever gebruikte note 2:
Hoeveel screentime heb je dan in uren?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 19:28

vpm

Think, tinker, tank

Heeft iemand ervaring met de witte Note 2? Ik vraag me voornamelijk af hoe het zit met de reflectie van normaal kantoorlicht/zonlicht en het contrast tussen het scherm en de rand. Ik kan me voorstellen dat je enorm afgeleid raakt door zo'n witte rand om dit grote oppervlak, alsook dat juist doordat het zo'n groot oppervlak is, de rand niet meer opvalt.

Daarbij acht ik het logisch dat wit minder vatbaar is voor vingerafdrukken. De wijze waarop zwart/grijs glanst/reflecteert vindt ook niet plaats, want het is wit! En de witte SGN2 is natuurlijk fabeltastisch mooi!

Ik heb vroeger wel gewerkt met een Motorola ROKR E1 en wil mijn motto opnieuw kunnen gebruiken: goede telefoons zijn wit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:53:
Het is wel te doen met een omweg maar dan moet je wel rooted zijn ;) vind deze methode wel iets beter dan je partities omkeren :) werkt prima! Heb zelf al aardig wat er in staan :D

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410262

Screenie Hoe het er bij mij uit ziet.
http://db.tt/6k2yacwa

[ Voor 4% gewijzigd door struukduuker op 23-10-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Robin198 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:35:
[...]

http://forum.xda-develope...p?p=32708472#post32708472
http://forum.xda-develope...p?p=31801060#post31801060
^^ 2 verschillende manieren van uitleggen hoe je binnen 30 sec kan rooten. Geeft GEEN triangle dus je verliest sowieso 100% zeker geen garantie.

Jou manier zou ik afraden want dan heb je een recovery erbij zitten en dus ook triangle. Bij de manier van XDA niet.
Kan ik dat ook met de nieuwe 'split screen' rom ?
Bij aankoop zit deze er niet in dus ik denk eerst volgens de 'standaard methode' de software update draaien en daarna rooten.

Gaat dat werken ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
vpm schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:46:
Heeft iemand ervaring met de witte Note 2? Ik vraag me voornamelijk af hoe het zit met de reflectie van normaal kantoorlicht/zonlicht en het contrast tussen het scherm en de rand. Ik kan me voorstellen dat je enorm afgeleid raakt door zo'n witte rand om dit grote oppervlak, alsook dat juist doordat het zo'n groot oppervlak is, de rand niet meer opvalt.

Daarbij acht ik het logisch dat wit minder vatbaar is voor vingerafdrukken. De wijze waarop zwart/grijs glanst/reflecteert vindt ook niet plaats, want het is wit! En de witte SGN2 is natuurlijk fabeltastisch mooi!

Ik heb vroeger wel gewerkt met een Motorola ROKR E1 en wil mijn motto opnieuw kunnen gebruiken: goede telefoons zijn wit! _/-\o_
Geen probleem met reflecties hier (behalve dat ik handmatig de helderheid van het scherm laag heb staan en deze dus als ik in de zon loop zelf weer omhoog moet zetten, maar dat heb je met de zwarte ook)

Vingerafdrukken heb ik inderdaad niet, maar je ziet op wit natuurlijk wel elk stofje e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 23-10-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Even een vraag, navraag via Google maakt het mij niet duidelijk (wellicht verschil internationale versies): vereist de NL-versie van de Note 2 een micro-SIM of de gewone SIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
CasperGraaf schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:14:
Even een vraag, navraag via Google maakt het mij niet duidelijk (wellicht verschil internationale versies): vereist de NL-versie van de Note 2 een micro-SIM of de gewone SIM?
Een micro-SIM.
Rudios schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:39:
[...]

Hoeveel screentime heb je dan in uren?
Ik zal die statistiek voor vandaag vanavond even posten.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 23-10-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Bedankt, meteen bestellen dus bij Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 09:20
kabrok schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:59:
[...]

Het is wel te doen met een omweg maar dan moet je wel rooted zijn ;) vind deze methode wel iets beter dan je partities omkeren :) werkt prima! Heb zelf al aardig wat er in staan :D

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410262

Screenie Hoe het er bij mij uit ziet.
http://db.tt/6k2yacwa
ziet er handig uit, even proberen :)

Edit: ik heb dus met die app geprobeerd om de data van wild blood op mijn micro SD kaart te zetten, hij heeft netjes alle files gekkopieerd naar de micro SD, maar dat vierkantje wat ervoor staat word rood en niet groen, oftewel: mount failed.
hier is een foto van hoe het eruit ziet, als ik het vergelijk met jouw screenshot waarop je ook wild blood hebt staan, doe ik volgens mij niks verkeerd. enig idee?

[ Voor 34% gewijzigd door pimjai op 23-10-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:00:
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3828392/2012-10-23%2012.38.29.png
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als je je note 2 zo weinig gebruikt dat hij zes dagen met een lading kan doen en het scherm maar 3% van het verbruik heeft gekost dan zou ik me toch serieus afvragen of een Nokia 3310 geen betere optie was...

(als dit echt een print is van een note 2 is hij alleen gebruikt om een paar keer te bellen en google mappen en heeft hij verder 99% van de tijd standby gestaan met alles uit)

[ Voor 32% gewijzigd door pagani op 23-10-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voila note 2 is binnen met de flipcover...enkel jammer dat het vooralsnog niet lukt mailtje te sturen met tekst en hierin bv bepaalde woorden te omcirkelen ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
De manual lezen en de tutorials doorgaan is vrij essentieel bij de pen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:48
pagani schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:49:
Als je je note 2 zo weinig gebruikt dat hij zes dagen met een lading kan doen en het scherm maar 3% van het verbruik heeft gekost dan zou ik me toch serieus afvragen of een Nokia 3310 geen betere optie was...

(als dit echt een print is van een note 2 is hij alleen gebruikt om een paar keer te bellen en google mappen en heeft hij verder 99% van de tijd standby gestaan met alles uit)
Ik dacht net hetzelfde! maar bij gebruik doet hij het ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Hakki schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

Ik dacht net hetzelfde! maar bij gebruik doet hij het ook super!
Ik vind het vooral gewoon prettig dat ik de 1 hele dag op 1 lading doe zonder ik iets moet laten om zuinig te doen. Ik laat hem toch iedere nacht op, dat ben ik wel gewend van voorgaande smartphones. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
pimjai schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

ziet er handig uit, even proberen :)

Edit: ik heb dus met die app geprobeerd om de data van wild blood op mijn micro SD kaart te zetten, hij heeft netjes alle files gekkopieerd naar de micro SD, maar dat vierkantje wat ervoor staat word rood en niet groen, oftewel: mount failed.
hier is een foto van hoe het eruit ziet, als ik het vergelijk met jouw screenshot waarop je ook wild blood hebt staan, doe ik volgens mij niks verkeerd. enig idee?
Hernoem de map wild blood eens naar wildblood en save hem dan weer.
Er zijn bij mijn geval btw twee mappen die ik over moest doen ;p dikke 3gig bij elkaar dacht ik ;p

Directorybind werkt niet zo goed met spaties tussen de Namen voor mappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:59
Gister als een soort impuls het toestel gekocht (na weken lange volging van het toestel op internet)
Bevalt echt super. mijn htc sensation is echt al in vergetelheid geraakt. alleen jammer dat whatsapp niet op 2 telefoons tegelijk werkt!

Heeft iemand overigens al ervaring met een goeie dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Het konijntje is binnen :3. - Veel details. Te lui om fotos van te uploaden.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/206kcn8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 09:20
kabrok schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:
[...]

Hernoem de map wild blood eens naar wildblood en save hem dan weer.
Er zijn bij mijn geval btw twee mappen die ik over moest doen ;p dikke 3gig bij elkaar dacht ik ;p

Directorybind werkt niet zo goed met spaties tussen de Namen voor mappen :)
Inderdaad, werkt goed nu. Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:02
Zo, knoop doorgehakt, zojuist bij Amazon.DE het beest besteld via creditcard, voor 573 euries.
Eind deze week binnen volgens hun leveringsverwachting (ze hebben d'r 52 - 1 op voorraad).

Als ze maar aanbellen als ik thuis ben! Grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Heb me Note 2 vanaf afgelopen vrijdag.. en moet zeggen... SUPER!

Hiervoor een Galaxy s plus gehad.. toch wel een big upgrade.Alles werkt zeer soepeltjes en smooth, kan niets anders zeggen.

Wel een vraag, zit er in dat s-pennetje nou een batterijtje?
En zijn er al beetje sleeves te koop? Wil neit met een bumper of hoesje lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Spire21 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:40:
Heb me Note 2 vanaf afgelopen vrijdag.. en moet zeggen... SUPER!

Hiervoor een Galaxy s plus gehad.. toch wel een big upgrade.Alles werkt zeer soepeltjes en smooth, kan niets anders zeggen.

Wel een vraag, zit er in dat s-pennetje nou een batterijtje?
En zijn er al beetje sleeves te koop? Wil neit met een bumper of hoesje lopen.
Batterij in het pennetje? Denk dat het werkt op magnetisme en druk, maar zeker weten doe ik het niet.
Dit is een sleeve, maar denk niet dat je dit bedoeld? http://www.oeago.com/bead...te-2-dark-grey-p-676.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dat is echt een zakje, ben echt opzoek naar een leren sleeve, met een bandje dat je je telefoon omhoog trekt bijv. helaas momenteel nog niet veel gezien in nederland =(

Oh ja! Kan natuurlijk ook met magnetisme! Vroeg het me namelijk af voor dat Airview.. omdat het toch iets moet versturen en oppikken ( knopje drukken enzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Simpele vraag, is eerder gestel maar vanwege de ontbrekende Topic-search niet meer kunnen vinden. Ik zie nu namelijk opeens (was er eerst niet, zal wel wat per ongeluk ingesteld hebben) dat tabje links in beeld, voor de multiview modus. Hoe deactiveer ik die, zodat in ieder geval dat tabje/lipje van mijn homescreen verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Backbutton lang inhouden =) Rechts onder op het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Spire21 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:14:
Backbutton lang inhouden =) Rechts onder op het toestel
Geweldig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Op verzoek wat batterijverbruikscreenshots:
Screen 1
screen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:57:
De manual lezen en de tutorials doorgaan is vrij essentieel bij de pen :)
idd maar zie deze mogelijkheden toch niet direkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Ik moet ook zo'n geweldig ding hebben, echt :D
Nou nog een koper vinden voor mijn Galaxy S3 hahah :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ja heel leuk hoor dat die s-pen werkt met een magneetje, maar hoe word het signaal van de knop dan doorgegeven?? Lifes great mysteries..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:06:
Ja heel leuk hoor dat die s-pen werkt met een magneetje, maar hoe word het signaal van de knop dan doorgegeven?? Lifes great mysteries..
Wikipedia: Wacom

Wacom tablets use a (expired) patented electromagnetic resonance technology. Since the tablet provides power to the pen through resonant coupling, no battery or cord is required for the pointing device. As a result, there are no batteries inside the pen (or the accompanying puck), which makes them slimmer.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Ik heb hem dus gisteren eindelijk gekocht bij Phonehouse, daar zakte de prijs tot €599. Voor mij genoeg om mijn ongeduld weg te nemen.

Eerste indruk
Ik heb nog altijd een HTC Desire HD (staat te koop), maar wat voelt die al snel klein en ook oud aan. Niet vanwege het materiaal, want de Desire HD is vele malen robuuster (6 keer laten vallen in zijn twee jaar, nooit geen barst of losgeslagen onderdelen). Maar dit beest is gewoon erg strak. Prachtig scherm en erg snel. Heb de agenda en sms-app van Samsung vervangen door de stock versie van Android JB. Is te downloaden (zonder root) in Google Play.

Ik ben de telefoon meteen gaan gebruiken na aankoop, batterij zat vanuit de doos op 65%. Veel op gedaan, screentime van zeker 3 a 4 uur. Op bed rond 23:30 viel hij uiteindelijk uit. Nu begonnen met de volle 100%, ben benieuwd hoe lang hij deze eerste dag mee gaat.

Overige opmerkingen
De grootte is even wennen, maar ik heb best grote handen. Ik kan hem met één hand bedienen, soms moet je het toestel in je hand dan licht verplaatsen. Geluid, ook van de speaker, is zeer goed. In het algeheel erg tevreden na de eerste paar uur 'spelen'. Enige wat ik vreemd vind is de Screenshot Gesture. Ik heb dit ingesteld en aangevinkt (gesture met handpalm) maar het werkt niet. Tevens vind ik het vreemd dat ik AllShare Cast niet kan gebruiken op mijn Samsung Smart TV uit 2011. Begreep dat Smart TV's met WIFI geen AllShare Cast Dongle vereisen, maar mijn telefoon vindt de tv niet (wel met AllShare Play overigens).

Wellicht dat ik nog een volledige review schrijf in de komende weken voor in de Reviews-sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Met AllShare Play zou je kunnen streamen naar elke WiFi-TV. Weet niet wat de toegevoegde waarde is van AllShare Cast van Samsung apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
DingieM schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:09:
Met AllShare Play zou je kunnen streamen naar elke WiFi-TV. Weet niet wat de toegevoegde waarde is van AllShare Cast van Samsung apparaten.
AllShare Play is vooral voor foto's en video's. DIt werkt ook prima. Met AllShare Cast kan je je telefoonscherm op je tv tonen, dus ook voor video's en foto's maar ook browsen. Vind dit wel wat toevoegen, al is het niet essentieel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21

yassine

Nothing to it but to do it!

Ook hier inmiddels eigenaar van de Note 2. Gisterenavond via Coolblue besteld (icvm verlening abo verlening), en uur geleden al in me handen, top service! Eerste indruk: Top device! Dat scherm, maar vooral dat pennetje is verrekte handig bij het hover over menu's en submenus wat met normale touchdevices amper tot niet lukt, perfekt!

Nu gauw de update installeren en met multi screen aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Hier is handleiding te vinden: http://www.portablegear.n...alaxy-note-2/handleiding/

Klein beetje naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Waarom staat er bij jouw Android-OS ipv systeem, andere taal zeker ? En je kunt ook de grafiek aantikken, dan kom je in geschiedenisdetails! Maar is natuurlijk waarschijnlijk wel bekend.

Ik ben ook wel geinteresseerd in een dock/2e lader, de autolader laad wel veel langzamer maar nog goed genoed als je een beetje volle accu hebt. Ik zie via mobielbereikbaar.nl de MHL kabel, ik denk dat ik hem ga bestellen voor 15:00. :) http://www.mobielbereikba...PPzhvu7mbMCFYXLtAod9hgALw Trouwens eens even kijken wat ze nog meer hebben, via samsung is het ook lastig om alle accesoires in een overzicht te krijgen. Tenminste voor me vakantie nog wel.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

CasperGraaf schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:13:
Ik heb hem dus gisteren eindelijk gekocht bij Phonehouse, daar zakte de prijs tot €599. Voor mij genoeg om mijn ongeduld weg te nemen.
Weet je ook vanaf wanneer de prijs is gezakt ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom van een HTC ONE X af en ben buiten het niet uit kunnen zetten van het geluid van de pagina indicators en gesproken tekst als je een map open op je homescreen zeer tevreden... zeker over de batterij:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/lg3af.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Ik moet zeggen dat de Nova Launcher prime wel erg handig is en snel.
en 20 plus icoontje op een pagina,super app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Besteld, gebruik het 5,5 (Trouwens zag ook vaak 5,55 staan vooral bij de duitse shops) inch als 2e schermpje. Betalen op pc, bevestigingmailtje op de note. Betaal via ideal, betaling was niet direct binnen. Verstuur emailtje naar mezelf via ideal, toen was de betaling wel meteen binnen. Heb niet meer heel de tijd gerefreshed op de note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Pentiummania schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:34:
Besteld, gebruik het 5,5 (Trouwens zag ook vaak 5,55 staan vooral bij de duitse shops) inch als 2e schermpje. Betalen op pc, bevestigingmailtje op de note. Betaal via ideal, betaling was niet direct binnen. Verstuur emailtje naar mezelf via ideal, toen was de betaling wel meteen binnen. Heb niet meer heel de tijd gerefreshed op de note 2.
8)7
je gebruikt de telefoon als secundair scherm? Hoe bedoel je dat?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Pentiummania schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:13:
[...]

Weet je ook vanaf wanneer de prijs is gezakt ?
Denk vrij recent, was onlangs nog in de €600 (vorige week). Had gebeld en de verkoper zei ook iets van: "Ja, is nu €599". Ze zijn hiermee goedkoper dan menig webshop, verwacht dus wel een verdere daling online in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03
Voor diegene die morgen niets te doen hebben:

SamsungMobileNL ‏@SamsungMobileNL

Alleen morgen exclusief bij de T-Mobile shop in de Bakkerstraat in Utrecht: bij een Galaxy Note II 24 maanden 50% korting op je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 13:48
patrickt35 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:09:
Voor diegene die morgen niets te doen hebben:

SamsungMobileNL ‏@SamsungMobileNL

Alleen morgen exclusief bij de T-Mobile shop in de Bakkerstraat in Utrecht: bij een Galaxy Note II 24 maanden 50% korting op je abonnement.
God, in eerste instantie wilde ik nog tot aan het eind van de maand wachten ivm enkele nieuwe toestellen die worden aangekondigd... Als er niks tussen zat wilde ik de Note 2 gewoon simlockvrij kopen en een Simyo abonnement nemen... Dit is echter ook een hele aantrekkelijke aanbieding en nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de zijkant van je hand even van de ene kant naar de andere kant vegen en de schermafbeelding wordt gemaakt.
Geen probleem hier.
CasperGraaf schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:13:

Eerste indruk
Ik heb nog altijd een HTC Desire HD (staat te koop), maar wat voelt die al snel klein en ook oud aan. Niet vanwege het materiaal, want de Desire HD is vele malen robuuster (6 keer laten vallen in zijn twee jaar, nooit geen barst of losgeslagen onderdelen). Maar dit beest is gewoon erg strak. Prachtig scherm en erg snel. Heb de agenda en sms-app van Samsung vervangen door de stock versie van Android JB. Is te downloaden (zonder root) in Google Play.

Ik ben de telefoon meteen gaan gebruiken na aankoop, batterij zat vanuit de doos op 65%. Veel op gedaan, screentime van zeker 3 a 4 uur. Op bed rond 23:30 viel hij uiteindelijk uit. Nu begonnen met de volle 100%, ben benieuwd hoe lang hij deze eerste dag mee gaat.

Overige opmerkingen
De grootte is even wennen, maar ik heb best grote handen. Ik kan hem met één hand bedienen, soms moet je het toestel in je hand dan licht verplaatsen. Geluid, ook van de speaker, is zeer goed. In het algeheel erg tevreden na de eerste paar uur 'spelen'. Enige wat ik vreemd vind is de Screenshot Gesture. Ik heb dit ingesteld en aangevinkt (gesture met handpalm) maar het werkt niet. Tevens vind ik het vreemd dat ik AllShare Cast niet kan gebruiken op mijn Samsung Smart TV uit 2011. Begreep dat Smart TV's met WIFI geen AllShare Cast Dongle vereisen, maar mijn telefoon vindt de tv niet (wel met AllShare Play overigens).

Wellicht dat ik nog een volledige review schrijf in de komende weken voor in de Reviews-sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testpanel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 09:24
Vandaag ook weer een zeer uitgebreide review verschenen op http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=7709

Ik twijfel nog een beetje tussen de Galaxy Note II en de binnenkort te verschijnen HTC One X+, maar als ik de reviews zo lees ben ik stiekem toch wel om. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Net gekocht maar uik heb een vraag hoe kan ik de Note 2 als usb mass storage device gebruiken ?

Ik vind alleen PTP en MTP , dat toont een menutje als ik hem aan de Mac hang.

Op de S2 heb ik gewoon Mass storage.

Op deze manier kan ik er niks op zetten (of alleen via wifi maar dan moet ik m eerst geroot hebben ivm ssh server).