Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 09:20
Paradise schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:54:
Tweakers haakt lekker in op de Exynos discussie: poll: ExyNo

Vind het toch wel jammer als CM inderdaad niet meer uit zou komen voor de Note 2. Zit bijvoorbeeld wel echt op een ParanoidAndroid ROM te wachten, want met de grootte van het scherm zou een tablet-modus niet misstaan.
Het zou jammer zijn inderdaad, al moet ik zeggen dat jaren geleden op mijn galaxy S cyanogenmod duidelijk beter was dan de firmwares van samsung. Daarna met mijn galaxy S2 was cyanogenmod wel leuk, maar zag ik toch meer in die aangepaste samsung firmwares, zoals wanamlite.
Nu heb ik een note 2, en ik moet zeggen dat ik in de software nog niks ben tegengekomen waardoor ik aan een custom rom zit te denken, ben er erg tevreden over eigenlijk en het werkt echt heel snel. Zolang het toestel maar geroot kan worden ben ik persoonlijk wel tevreden denk ik.

Edit: voor de mensen die van grafisch mooie games houden, probeer eens wild blood. Zover ik weet de eerste game op android die gebruik maakt van de unreal engine. Ziet er toch mooi uit op het scherm van de note.

[ Voor 9% gewijzigd door pimjai op 17-10-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:11:
Vanavond toch maar de beslissing genomen om een Note 2 te halen (539,-) en m'n HTC ONE X te verkopen. Tot zover geen miskoop :-)

Ik heb net even op internet zitten zoeken naar een tasje dat aan je riem zit, zoiets als http://www.smartphoneshop...se-hector-black-3-xl.html maar helaas niets kunnen vinden... jullie toevallig wel?
539? Waar is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
no00waa schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Ja is ook een hele mooie case, niet glad hoor "Sterk, duurzaam materiaal - Beschermt je telefoon tegen stoten en heeft een non-slip laag"

Hier is een review, ook een zeer zeer goede case volgens mij. Komt morgen als het goed is!
Ik heb hem inmiddels binnen!

Eerste indrukken;

- Hoesje kwam van MobileFun, binnen 1 dag hier met DHL en zo te zien geen beschadigingen.
- Hoesje gaat er zeer makkelijk omheen, zit aan de bovenkant/onderkant en alle hoeken goed strak.
- Linkerkant zit nog een beetje speling (rechterkant al minder) maar hopelijk vormt hij 100% na een paar uur/dagen.
- Mooi hoesje, de foto's doen lijken alsof er verschillende kleuraccenten aanwezig zijn maar hij is echt helemaal zwart
- Met dit hoesje een goede uitsparing voor de camera dus je kan hem nu zonder zorgen op tafel leggen, ook het plastic over de volume/aan-en-uit knoppen werkt super goed aangezien dit net iets dunner plastic lijkt.
- Hoesje is veel stroever dus geen super gladde vis meer zoals anderen al zeiden :+
- Hoesje bedekt de randen goed, het chroom zie je dus niet meer (en dat wou ik)
- Niet al te dik hoesje (1.5-2mm, wel zo dik dat het echt bescherming lijkt) maar het lijkt genoeg voor lichte stoten

Foto's komen later nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Goeiendag dat is ver onder de prijs dan in NL.
Iemand ervaring met HardwareVersand.DE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

misschien kan je dat beter in het andere topic vragen (gezien dat voor levertijden en prijzen is) of eventueel in het SF forum.

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DingieM schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

Goeiendag dat is ver onder de prijs dan in NL.
Iemand ervaring met HardwareVersand.DE?
Volgens mij moet je da toestel wel flashen om te kunnen upgraden naar de ph-nNederlandse software,
om de split leven functie te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Volgens mij moet je da toestel wel flashen om te kunnen upgraden naar de ph-nNederlandse software,
om de split leven functie te krijgen
Heeft duitsland die update juist niet als eerste ontvangen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

Heeft duitsland die update juist niet als eerste ontvangen :)?
Ik heb een Duits toestel van het zusterbedrijf "handyshop"
Flashen is niet nodig. Gewoon op Nederlands zetten.
En ja de updates 2 stuks heb ik vorige week gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de "FlexiShield Skin voor Samsung Galaxy Note 2 - Transparant" besteld, ik laat jullie allemaal wel een foto zien. Deze is tijdlijk in afwachting van de TOUGH CASE..

EDIT: "Only use original Galaxy Note 2 chargers and try not to use the USB cable for charging your device"

Dit heb ik hier gelezen..hoe kan je de N2 opladen zonder USB???

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5arcastro schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 05:11:
waar vind jij een note 2 voor 539?
of is hij 2e hands?
Bij GSM kliniek in schiedam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2day schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Ik heb een Duits toestel van het zusterbedrijf "handyshop"
Flashen is niet nodig. Gewoon op Nederlands zetten.
En ja de updates 2 stuks heb ik vorige week gehad
Ok. Ik dacht aan de typering te zien dat het om een Oostenrijks toestel ging.
Daarover wordt hier geschreven dat die niet automatisch de updaten ontvangen meen ik.
Excuses me when i'm rong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Kan ik met de Note II elke USB kabel gebruiken om bijvoorbeeld data te kopieren van een mobiele harde schijf? Of heb ik daar nog een USB-host kabel voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DingieM schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:45:
Kan ik met de Note II elke USB kabel gebruiken om bijvoorbeeld data te kopieren van een mobiele harde schijf? Of heb ik daar nog een USB-host kabel voor nodig?
Je hebt een zgn usb on the go ( usb otg) kabel nodig.
Deze bijvoorbeeld.
http://www.netimes.com/sh...-p-3395.html?cPath=87_924

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Gisteren gekocht en wat een heerlijk toestel. Moet alleen nog even een hoesje scoren, die hadden ze niet in de winkel.
Ik ben een Dell Streak gewend die iets smaller is maar 3x zwaarder.
Het scherm is echt prachtig en er komt een aardig bak geluid uit. De oordopjes moet ik nog uitproberen.
Over de snelheid valt niets op aan te merken behalve dat het zeer snel is.
Dual screen is ook grappig, in de bus zat ik op youtube en Talk tegelijk. Alleen het toetsenbord is dan wel een beetje klein
Skype werkt ook prima, het beeld aan de andere kant is beter dan mijn 2mp cam thuis maar het geluid was iets doffer.

Moet alleen die onnodige apps er nog afslopen, ik heb nu dubbele agenda en mail apps enzo.

Zo, ik ga weer verder met blij zijn met het speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 19:07
Ik heb hem ook besteld!
Hopelijk heb ik hem snel binnen.
Overstap van iphone 4 , deze lijkt me toch een stuk prettiger dan de iphone 5

Ik heb een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Ik wil een 64 GB SD kaartje erin, welke zijn geschikt?
Class 10 SDXC , UHS-1 of kan beide?

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikayu schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:37:
Gisteren gekocht en wat een heerlijk toestel. Moet alleen nog even een hoesje scoren, die hadden ze niet in de winkel.
Ik ben een Dell Streak gewend die iets smaller is maar 3x zwaarder.
Het scherm is echt prachtig en er komt een aardig bak geluid uit. De oordopjes moet ik nog uitproberen.
Over de snelheid valt niets op aan te merken behalve dat het zeer snel is.
Dual screen is ook grappig, in de bus zat ik op youtube en Talk tegelijk. Alleen het toetsenbord is dan wel een beetje klein
Skype werkt ook prima, het beeld aan de andere kant is beter dan mijn 2mp cam thuis maar het geluid was iets doffer.

Moet alleen die onnodige apps er nog afslopen, ik heb nu dubbele agenda en mail apps enzo.

Zo, ik ga weer verder met blij zijn met het speelgoed.
Ik heb ook een Dell gehad. Was ook superfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Morgen komt mijn Note2 binnen. Ga hem gelijk rooten. Meer mensen dat gedaan via deze methode?:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1933542
Ik ga het apparaat verder gewoon stock houden.
Het lijkt me allemaal wat (te) simpel, zie ik iets over het hoofd?
Bij HTC moest ik veel meer doen, S-on omzetten naar S-off, CWM flashen, en dan pas de root flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Als je hem toch stock wilt houden vraag ik mij af waarom je hem zou willen rooten. :? ;)
Ik heb de mijne nu bijna een week maar nog niet de behoefte gehad om hem te willen rooten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
sjaool schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:32:
Als je hem toch stock wilt houden vraag ik mij af waarom je hem zou willen rooten. :? ;)
Ik heb de mijne nu bijna een week maar nog niet de behoefte gehad om hem te willen rooten.
Wat dacht je van de vele root apps?
Zoals bijvoorbeeld adaway, ik zag laatst dat iemand reclame had voor bepaalde youtube filmpjes in de android app.
Brrr daar kan ik dus echt niet tegen.
Verder LBE, lucky patcher, Titanium backup, etc etc etc.
(je bent een tweaker of je bent het niet natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Robin198 op 17-10-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aha, ja dan zou je het kunnen doen. Ik stoor me nog niet zo aan die dingen dat ik zou willen rooten. ;)

btw het tweaken heeft helaas het leven van mijn S2 gekost (fout rommetje erop en daarna geen touchscreen meer en er geen leven meer in kunnen krijgen). Ligt nu bij de reparateur maar de Note 2 is een zeer goede vervanger. :)

[ Voor 54% gewijzigd door sjaool op 17-10-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:02
Robin198 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:37:
[...]

Zoals bijvoorbeeld adaway, ik zag laatst dat iemand reclame had voor bepaalde youtube filmpjes in de android app.
En wat dacht je van dropbox en flipboard etc eraf gooien? Ik haat het als apps er standaard op staan.
Dat SD kaartje ben ik ook benieuwd naar en een hoesje ga ik ook nog scoren, hij is nu nog naakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De standaard apps zoals reader hub, game hub etc. zijn in de stockrom allemaal uit te zetten (net zoiets als freezen in Titanium Backup).

Flipboard vind ik nog wel een leuke app voor de verloren uurtjes, beetje nieuws spitten etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
sjaool schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:55:
De standaard apps zoals reader hub, game hub etc. zijn in de stockrom allemaal uit te zetten (net zoiets als freezen in Titanium Backup).

Flipboard vind ik nog wel een leuke app voor de verloren uurtjes, beetje nieuws spitten etc. :)
Je kan ze wel uit zetten maar dan blijven ze nog steeds ruimte innemen ;)
Ik kan me vaag iets herinneren van een boekenbol(.com) app die ineens ongevraagd op verschillende galaxy toestellen stond maar die niet verwijderd kon worden zonder root..
Deze dus:
Google Play: Boekenbol
(zie de reviews)

[ Voor 20% gewijzigd door Robin198 op 17-10-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:26
Nu sinds bijna twee dagen in het bezig van een witte met een originele Samsung case die je simpelweg achterop je telefoon klikt maar ook een bescherming aan de voorkant biedt. Mijn ervaringen met Android zijn de eerste. De afgelopen jaren WM6.5 en iOS gezien en na twee jaar een iPhone 4 die uitstekend beviel wilde ik wel wat anders met ook een groter scherm.

Tot nu toe ben ik natuurlijk onder de indruk van de afmetingen van de telefoon, maar ook over de snelheid van Android. Als ik de berichten moet geloven is Jelly Bean ook wel het snelste tot nu toe, maar ik ben er helemaal gelukkig mee. Ook grafisch gezien ziet het er fris en mooi uit. Het enige wat ik tot nu toe wel jammer vind is dat de statusbar niet transparant kan, dat zou er nog mooier uitzien. Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcovandam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:09:
Ik heb hem ook besteld!

Class 10 SDXC.
Gebruik ik tot volle tevredenheid.
UHS weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

UHS zal een kwestie van proberen worden denk, maar betaal je waarschijnlijk meer voor en komt pas voor zijn recht als je gaat downloaden met een 120mbit verbinding of echt geen 10sec langer kan wachten als je hem volpompt via usb of netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
marcovandam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:09:
Ik heb hem ook besteld!

Ja zo een sd kaart werkt naar behoren, heb hem nu zelf ook van SanDisk dan :)
Gewoon in je telefoon steken en je telefoon hem laten formatteren.

Overigens werkt app2sd niet meer vanaf Android 2.3+
Maar als je rooted bent kan je Directorybind proberen. Google zoeken voor xda Directorybind en goed lezen hoe je het moet gebruiken, in het begin kan het namelijk wel wat kopzorgen geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor Spotify is er overigens een workaround om toch je muziek op de SD kaart te krijgen. Even googlen naar de oplossing, maar je installeert eerst een oude apk van spotify, op het loginscherm daarvan zet je de storage location naar de SD-kaart en vervolgens update je Spotify via de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Ik ben enthousiast over de Note 2, maar erger me mateloos aan het "quicklaunch" tabje dat altijd in beeld blijft: zie screenshot, linksonder, blauw half-ovaalvormig tabje.

Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y424/hjbouman/Screenshot_2012-10-17-15-41-15_zpsed14b7d6.png

Weet iemand hoe dit tabje uitgeschakeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
deavatar schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:43:
Ik ben enthousiast over de Note 2, maar erger me mateloos aan het "quicklaunch" tabje dat altijd in beeld blijft: zie screenshot, linksonder, blauw half-ovaalvormig tabje.

[afbeelding]

Weet iemand hoe dit tabje uitgeschakeld kan worden?
Dat is de multiwindow tab? Back knop ingedrukt houden om het aan/uit te zetten.
(daarmee kan je 2 apps tegelijk op het scherm plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
pagani schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:21:
Voor Spotify is er overigens een workaround om toch je muziek op de SD kaart te krijgen. Even googlen naar de oplossing, maar je installeert eerst een oude apk van spotify, op het loginscherm daarvan zet je de storage location naar de SD-kaart en vervolgens update je Spotify via de playstore.
iemand die weet of dit met google play music ook mogelijk is? heb daar namelijk naar gezocht maar heb het niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
pimjai schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:22:
[...]

iemand die weet of dit met google play music ook mogelijk is? heb daar namelijk naar gezocht maar heb het niet gevonden.
http://pocketnow.com/2012/10/12/save-google-music-to-sdcard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Dankje, maar het is dus niet mogelijk om op een of andere manier te zorgen dat Google music de muziek standaard opslaat op de micro SD kaart? In dat geval blijf ik nog maar even bij de gewone music player. Al die muziek neemt anders veel te veel plaats in op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:35
Vraagje over whatsapp.

Als ik een nieuw bericht krijg, hoor ik dit en zie ik linksbovenin het scherm een grijs whatsapp logootje. Alleen op de app van whatsapp zelf zie ik geen melding (zoals een rode ronde 1 oid). Hebben de andere note2 gebruikers dit ook?

Daarnaast kreeg ik bij de iphone de berichten al te zien voordat ik het scherm ontgrendelde, kan dat bij de note2 ook?

En dan meteen ook de volgende vraag: Ik wil graag een wachtwoord op de telefoon als ik hem ontgrendel. Maar bij de instellingen staat dat de batterij dan 80% moet zijn en dit even kan duren. Waarom is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
red1 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:27:
Vraagje over whatsapp.

Als ik een nieuw bericht krijg, hoor ik dit en zie ik linksbovenin het scherm een grijs whatsapp logootje. Alleen op de app van whatsapp zelf zie ik geen melding (zoals een rode ronde 1 oid). Hebben de andere note2 gebruikers dit ook?

Daarnaast kreeg ik bij de iphone de berichten al te zien voordat ik het scherm ontgrendelde, kan dat bij de note2 ook?

En dan meteen ook de volgende vraag: Ik wil graag een wachtwoord op de telefoon als ik hem ontgrendel. Maar bij de instellingen staat dat de batterij dan 80% moet zijn en dit even kan duren. Waarom is dat zo?
-Het zal je misschien verbazen, maar android is NIET hetzelfde als iPhone.
Dus nee, niemand heeft notificatie badges op de apps zelf. Er zijn wel launchers die je dat kunnen laten doen, maar ik heb het gevoel dat je daar (nog) niet aan toe bent.

-Niet met stock, je ziet het boven in de balk en die balk kan je naar beneden halen waardoor je (een gedeelte van) het bericht ziet. Ook hiervoor geld hetzelfde, andere lockscreens kunnen het wel.

-Waarschijnlijk willen ze gewoon heel zeker zijn dat hij niet uitvalt tijdens het code wijzigen oid, lekker boeiend, dan doe je het toch later vandaag?

Ik denk dat je gewoon even moet wennen aan het feit dat de notificatie balk (en het ledje) je bron zijn voor alles wat je moet weten. Brand het lampje of staat er iets in de linker bovenhoek, dan heeft de telefoon je iets te vertellen. (wat je dus kunt zien door de balk naar beneden te halen).
Zoek ook even quick glance (oid) op in de settings, errug handig.

[ Voor 12% gewijzigd door Robin198 op 18-10-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:35
Robin198 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

-Het zal je misschien verbazen, maar android is NIET hetzelfde als iPhone.
Dus nee, niemand heeft notificaa Er zijn wel launchers die je dat kunnen laten doen, maar ik heb het gevoel dat je daar (nog) niet aan toe bent.

-Niet met stock, je ziet het boven in de balk en die balk kan je naar beneden halen waardoor je (een gedeelte van) het bericht ziet. Ook hiervoor geld hetzelfde, andere lockscreens kunnen het wel.

-Waarschijnlijk willen ze gewoon heel zeker zijn dat hij niet uitvalt tijdens het code wijzigen oid, lekker boeiend, dan doe je het toch later vandaag?

Ik denk dat je gewoon even moet wennen aan het feit dat de notificatie balk (en het ledje) je bron zijn voor alles wat je moet weten. Brand het lampje of staat er iets in de linker bovenhoek, dan heeft de telefoon je iets te vertellen. (wat je dus kunt zien door de balk naar beneden te halen).
Zoek ook even quick glance (oid) op in de settings, errug handig.
Bedankt voor je reactie. Het is sowieso even wennen, maar zeker prettig werken. En wat is deze telefoon toch snel, super. Ik zal even naar je tip kijken. Heb de optie voor het wachtwoord al gevonden. Wat ik hierboven tikte was blijkbaar iets anders, alles coderen ofzo.

Is er trouwens een functie op het toetsenbord, zodat je de komma en het vraagteken direct bij je letters krijgt. Moet nu de punt toets indrukken, om vervolgens een komma te seleteren of de sym toets.

[ Voor 8% gewijzigd door red1 op 18-10-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:15
hello, heeft er al iemand geprobeerd de pen te laten liggen en met het toestel weg te gaan...moet het toestel dan geen waarschuwing geven, of ben ik mis ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
red1 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het is sowieso even wennen, maar zeker prettig werken. En wat is deze telefoon toch snel, super. Ik zal even naar je tip kijken. Heb de optie voor het wachtwoord al gevonden. Wat ik hierboven tikte was blijkbaar iets anders, alles coderen ofzo.

Is er trouwens een functie op het toetsenbord, zodat je de komma en het vraagteken direct bij je letters krijgt. Moet nu de punt toets indrukken, om vervolgens een komma te seleteren of de sym toets.
Ja jij bedoelde device encryption, daarvoor moet die altijd opgeladen zijn om het in te stellen want dat duurt een tijdje. Je vraag over whatsapp: je kunt bij whatsapp wel pop up notifications aanzetten door naar de settings van whatsapp te gaan en dan bij notifications popup notifications aan te zetten.
patrick56 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:48:
hello, heeft er al iemand geprobeerd de pen te laten liggen en met het toestel weg te gaan...moet het toestel dan geen waarschuwing geven, of ben ik mis ??
Hij geeft Ook gewoon een waarschuwing dan. Het kan zijn dat je bij settings>s pen even s pen keeper aan moet vinken.

[ Voor 17% gewijzigd door pimjai op 18-10-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55
http://www.samsung.com/de...ubsubtype=docking-station

Die moet ik hebben, al is ie wel wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb sinds kort een extra ovaal pictrogrammetje staan in het scherm. deze kan ik naar alle hoeken van het scherm slepen, alleen kan deze niet verwijderen. Heb dus ook geen idee hoe ik deze kan verwijderen. Hebben jullie eral mee te maken gehad?

Edit: Link naar de foto: https://www.dropbox.com/s...t_2012-10-18-18-32-56.png

[ Voor 17% gewijzigd door whitedevil1988 op 18-10-2012 18:41 . Reden: Link van de foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
whitedevil1988 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:36:
Ik heb sinds kort een extra ovaal pictrogrammetje staan in het scherm. deze kan ik naar alle hoeken van het scherm slepen, alleen kan deze niet verwijderen. Heb dus ook geen idee hoe ik deze kan verwijderen. Hebben jullie eral mee te maken gehad?

Edit: Link naar de foto: https://www.dropbox.com/s...t_2012-10-18-18-32-56.png
Je bedoelt dat ding om meerdere apps op je scherm te draaien? Even de back knop onder je scherm een paar seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Robin198 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:02:
Morgen komt mijn Note2 binnen. Ga hem gelijk rooten. Meer mensen dat gedaan via deze methode?:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1933542
Ik ga het apparaat verder gewoon stock houden.
Het lijkt me allemaal wat (te) simpel, zie ik iets over het hoofd?
Bij HTC moest ik veel meer doen, S-on omzetten naar S-off, CWM flashen, en dan pas de root flashen.
Ik heb de Galaxy Note2 Toolkit gebruikt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1923956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Toch wel grappig om te lezen dat mensen niet weten waar het 'ovaaltje' vandaan komt. Dat is toch wel een van de kenmerkende features van de note 2. Het multitasken. He he.
Maar idd even de back toets ingedrukt houden en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb me helemaal rot gezocht haha. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ovaaltje heb ik helemaal niet onderaan, waar kan ik dat vinden?

Dit is een screenshot van mijn homepage

http://s18.postimage.org/...s_2012_10_18_20_47_49.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:53:
dat ovaaltje heb ik helemaal niet onderaan, waar kan ik dat vinden?

Dit is een screenshot van mijn homepage

http://s18.postimage.org/...s_2012_10_18_20_47_49.png
Longpress back button.

Misschien handig als mensen wat zelf gaan zoeken en het topic daadwerkelijk lezen? Er komen nu wel erg veel open deuren langs. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Nose, ik heb dat gelezen, maar er verschijnt niets hoor, longpress is hopelijk toch niet langer dan 10 seconden he...er verschijnt niets. Longpress home werkt wel, gelukkig maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagsken is het mogelijk om bv mailke te sturen naar iemand (met tekst enne bv geschreven zaken of tekeningskes in die mail die gemaakt zijn met s-pen/of screenshot in mail met aanwijzingen)
via gmail app of andere app?
dus dat tegenpartij mail ontvangt maar niet in bijlage deze aantekeningen
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, verkeerde quote.
Door deze foto kwam ik er wel achter dat je die balk dus naar elke gewenste rand kan slepen. :) :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:57:
The Nose, ik heb dat gelezen, maar er verschijnt niets hoor, longpress is hopelijk toch niet langer dan 10 seconden he...er verschijnt niets. Longpress home werkt wel, gelukkig maar
Dan zal je de update nog niet hebben zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
2day schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:13:
[...]

Ik gebruik zoals eerder aangegeven de Nillkin lekker stroef en goed passend.
Gevonden op marktplaats.
En nog stijlvol ook, omdat hij niet te dik is.
Het is voor mij afwegen een bijna 100 % bescherming dus een dikkere Casemate of wat minder bescherming maar platter en eleganter.
Heb 'm vandaag ook binnen gekregen. De verkoper reageert snel en verstuurt direct na betaling, top! Het is echt een prachtig hoesje; dun, strak en keihard. Je telefoon wordt er maar een fractie dikker van; merk je helemaal niet. Mooie stroeve buitenzijde, je kan 'm zo veel beter vasthouden. Prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Jezus echt IEDEREEN vraagt waar dat ovaaltje vandaan komt. Dat is 1 van de tofste features van de note2. Echt zonde dat jullie zo weinig research doen voordat jullie zo belachelijk veel geld uitgeven aan een telefoon. Allemaal van pappie gekregen ofzo? Je gaat toch niet zo veel geld uit geven aan een telefoon als je niet eens de belangrijkste en beste functies kent? zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 08:51
Ik heb ook even gekeken naar deze case .Maar ben toch minder tevreden over de open boven en onderzijde .Het lijkt mij als de Note valt recht op de boven of onderzijde er nog steeds beschadigingen kunnen komen of niet ?
Paradise schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:58:
[...]

Heb 'm vandaag ook binnen gekregen. De verkoper reageert snel en verstuurt direct na betaling, top! Het is echt een prachtig hoesje; dun, strak en keihard. Je telefoon wordt er maar een fractie dikker van; merk je helemaal niet. Mooie stroeve buitenzijde, je kan 'm zo veel beter vasthouden. Prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Robin198 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:49:
Jezus echt IEDEREEN vraagt waar dat ovaaltje vandaan komt. Dat is 1 van de tofste features van de note2. Echt zonde dat jullie zo weinig research doen voordat jullie zo belachelijk veel geld uitgeven aan een telefoon. Allemaal van pappie gekregen ofzo? Je gaat toch niet zo veel geld uit geven aan een telefoon als je niet eens de belangrijkste en beste functies kent? zonde..
Het is inderdaad een leuke feature, maar ik moet zeggen dat ik hem nooit gebruik. Al whatsapp nou ondersteund werd is het een ander verhaal, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog een flip cover zoekt, op mobielbereikbaar.nl is de originele Samsung cover slechts 23,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even uitleggen waar de verwarring bij mij vandaan kwam ivm met die splitscreen functie...Ik heb vorige week gelezen dat deze update 1.35gig ging zijn. Ik dacht toen "WTF", zoveel voor een splitscreen functie??? Gisteren stond er een update klaar van 35meg, ik had dus totaal niet verwacht dat dit al die splitscreen ging zijn. Blijkt dus dat het wel zo was...hier meer info: http://gigaom.com/mobile/...-windows-software-update/

En Robin198 ivm van pappie gekregen: inderdaad, ik ben zelf een "pappie" van 2 kinderen, ik heb hem zelf gekocht...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ik bedoel gewoon, voor de mensen die GEEN idee hebben wat dat ovaaltje is, voordat je zoveel geld uitgeeft lijkt me dat je toch minimaal 1 review kijkt op youtube? Dan had je het geweten. Niet direct aan jou gericht Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Hebben er al gebruikers geprobeerd om de UI van native Google na te bootsen, met alternatieve apps en/of backgrounds?

Als ik de Touchwizz sms app bekijk dan vind ik dat gruwelijk lelijk en niet meer van deze tijd. Ben gecharmeerd van Google's Holo UI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Het schijnt trouwens dat de note2 alleen fatsoenlijk oplaad met 2a laders. Alleen die zijn nauwelijks te vinden op internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie hoe je het geluid uit kan zetten van de gesproken teksten? Ik heb namelijk een map aangemaakt op het scherm en telkens als ik deze open word hoor ik een gesproken tekst.
Tevens krijg ik het geluid niet uit van de melding als ik de usb kabel erin doe, zonder het geluid uit te zetten van meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:43:
Weten jullie hoe je het geluid uit kan zetten van de gesproken teksten? Ik heb namelijk een map aangemaakt op het scherm en telkens als ik deze open word hoor ik een gesproken tekst.
Tevens krijg ik het geluid niet uit van de melding als ik de usb kabel erin doe, zonder het geluid uit te zetten van meldingen.
Wat voor gesproken tekst dan? Klinkt in elk geval alsof je bin de settings–>accessibility iets hebt aangezet, volgens mij heet die feature talk back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talk Back staat uit. Ik heb hetzelfde als ik over de tabjes/streepjes van de navigatie ga (om naar andere schermen te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Geen idee wat dat kan zijn, heb ook zelf nergens zo een instelling kunen vinden. (naast talk back dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Robin198 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:27:
Het schijnt trouwens dat de note2 alleen fatsoenlijk oplaad met 2a laders. Alleen die zijn nauwelijks te vinden op internet..
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb in mijn auto een 1A lader (ooit gekocht voor mijn iPad) maar die laadt de Note2 niet goed op.
Ik ga maar eens op eBay zoeken naar een 2A lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Wat is niet goed opladen? Ik gebruik een bejaarde htc lader van 1A en elke morgen is hij gewoon vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Mikayu schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:55:
Wat is niet goed opladen? Ik gebruik een bejaarde htc lader van 1A en elke morgen is hij gewoon vol.
Waarschijnlijk gaat de 2a lader 2x zo snel. Op xda lees ik dat een 1a lader ontzettend traag gaat en dat gebruiken tijdens het laden dan ook meer leegtrekt dan bijlaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DingieM schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:50:
Hebben er al gebruikers geprobeerd om de UI van native Google na te bootsen, met alternatieve apps en/of backgrounds?

Als ik de Touchwizz sms app bekijk dan vind ik dat gruwelijk lelijk en niet meer van deze tijd. Ben gecharmeerd van Google's Holo UI...
Ik heb hetzelfde als jij, touchwizz is maar lelijk vergeleken met Holo, maar behalve een andere launcher zal je moeten wachten op een custom rom en dat duurt nog wel even als Samsung niets vrijgeeft over de exynos.

Ik gebruik dus Nova Launcher en gelukkig sms ik niet veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Er zijn ongetwijfeld tientallen sms apps die je naar eigen smaak aan kunt passen. Ik ken sowieso handscent maar er zijn er vast nog veel meer. Één van die apps zal vast wel zijn zoals jij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:27:
Klopt helemaal.
Ik heb zowel een gewone als een autolader gevonden met dubbele usb uitgang.
Deze zijn 1x2A of 2x1A.
http://www.netimes.com/sh...-p-3803.html?cPath=87_924
http://www.netimes.com/sh...-p-3802.html?cPath=87_924
Lijken mij ideaal en heb ik dus maar gelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Wat een ontzettende klote progje is die Samsung Kies .Altijd maar updaten zodra ik het wil gaan gebruiken .En dan is hij eindenlijk eens klaar met zijn update dan krijg ik weer een Hardware id Foutmelding .Het maakt niet uit welke toestel ik aansluit S3, Note 2, S2 allemaal dezelfde fout.Okee dus ik weer opnieuw usb drivers erin knallen en hij doet het weer voor 1 keer en daarna weer niet .Heeft iemand hier ervaring mee of beter een Oplossing ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
diquan2001 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:01:
Wat een ontzettende klote progje is die Samsung Kies .Altijd maar updaten zodra ik het wil gaan gebruiken .En dan is hij eindenlijk eens klaar met zijn update dan krijg ik weer een Hardware id Foutmelding .Het maakt niet uit welke toestel ik aansluit S3, Note 2, S2 allemaal dezelfde fout.Okee dus ik weer opnieuw usb drivers erin knallen en hij doet het weer voor 1 keer en daarna weer niet .Heeft iemand hier ervaring mee of beter een Oplossing ???
waarom zou je sowieso kies willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Eigenlijk alleen om te zien of er een nieuwe update voor mijn toestellen zijn .
Meer niet .Maar zelfs dat is al een moeilijk taakje voor Kies :-(
pimjai schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:51:
[...]

waarom zou je sowieso kies willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
diquan2001 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:06:
Eigenlijk alleen om te zien of er een nieuwe update voor mijn toestellen zijn .
Meer niet .Maar zelfs dat is al een moeilijk taakje voor Kies :-(

[...]
Daar heb je geen kies meer voor nodig. Settings–> about device–> software update. Gelukkig helemaal geen kies voor nodig, en op die manier al 3 updates binnen gekregen.
Maar ik ben het wel met je eens dat het belachelijk is dat Samsung niet eens een normaal stukje software mee kan leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door pimjai op 19-10-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hmm ik ga morgen terug met het toestel, heb ineens een zwarte lijn door het midden van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
red1 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:27:
Vraagje over whatsapp.

Ik was gisteren één en ander aan het testen en merkte wel dat als je de berichten en whatsapp icoontjes op het lockscreen zet, er een cijfertje in bolletje(zoals ios) op verschijnt wanneer er nieuwe berichten zijn..

anyway, even aanpassen en je zal het wel gewoon worden.. sterker nog, je overstap van ios zal je goed doen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikayu schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:26:
Hmm ik ga morgen terug met het toestel, heb ineens een zwarte lijn door het midden van het scherm.
Split screen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Even een issue wat ik heb met mijn Galerij .Soms als ik deze aantik krijg ik netjes een lijst te zien met afbeeldingen in de verschillende mappen .Maar soms als ik met mijn vinger erdoor wil scrollen dan vliegt deze weer terug naar boven .Ga ik dan weer omlaag met mijn vinger dan springt hij weer omhoog.Ga ik uit de galerij en weer terug dan is het weer normaal .Iemand van jullie ook dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Echt niet grappig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ja lach maar.. haha nee hij is weer weg.
Had een reboot geprobeerd en de accu eruit, maar ik mistte nog steeds een rij pixels door het Samsung logo heen.
Kreeg ik net een berichtje met lange tril en weg was de streep. Toch maak ik me zorgen hierover... als het weer terug komt moet ik naar de Vodafone winkel, alleen heb ik hem in Sneek gekocht en morgen gaan we weer 4 uur terugreizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikayu schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:59:
Ja lach maar.. haha nee hij is weer weg.
Had een reboot geprobeerd en de accu eruit, maar ik mistte nog steeds een rij pixels door het Samsung logo heen.
Kreeg ik net een berichtje met lange tril en weg was de streep. Toch maak ik me zorgen hierover... als het weer terug komt moet ik naar de Vodafone winkel, alleen heb ik hem in Sneek gekocht en morgen gaan we weer 4 uur terugreizen.
Factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Mikayu schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:59:
Toch maak ik me zorgen hierover... als het weer terug komt moet ik naar de Vodafone winkel, alleen heb ik hem in Sneek gekocht en morgen gaan we weer 4 uur terugreizen.
Als ik het goed heb kun je naar elke willekeurige Vodafone winkel voor garantie.
Maar bel eerst even naar de dichtstbijzijnde om het na te vragen, dat kan je 4 uur schelen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Net geroot, kostte me hoogstens 30 seconden inderdaad, belachelijk simpel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Wat is eigenlijk het nut van het Rooten van je Note2 ?
Wat zijn de voordelen en de nadelen hiervan ?
Kan iemand dat mij vertellen ?
Robin198 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:39:
Net geroot, kostte me hoogstens 30 seconden inderdaad, belachelijk simpel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

diquan2001 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:54:
Wat is eigenlijk het nut van het Rooten van je Note2 ?
Wat zijn de voordelen en de nadelen hiervan ?
Kan iemand dat mij vertellen ?

[...]
Voordelen zijn onder andere het gebruiken van Titanium backup voor het verwijderen van onnodige apps of een volledige backup maken van het systeem. Het draaien van adblock en allerlij settings aanpassen zoals cpu snelheid.
De nadelen zijn dat je makkelijker het systeem om zeep helpt, geen ota updates en volgens mij ook iets met je garantie.
Oja, de Ziggo tv app doet het dan ook niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Mikayu op 20-10-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ok dankje voor het antwoord .Voor mij blijft het dan bij de orginele rom .
Vind ik toch wat prettiger voor het gevoel.
Mikayu schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:03:
[...]

Voordelen zijn onder andere het gebruiken van Titanium backup voor het verwijderen van onnodige apps of een volledige backup maken van het systeem. Het draaien van adblock en allerlij settings aanpassen zoals cpu snelheid.
De nadelen zijn dat je makkelijker het systeem om zeep helpt, geen ota updates en volgens mij ook iets met je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Mikayu schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:03:
[...]

Je haalt nu ff 2 dingen door mekaar. Wat jij beschrijft is een andere rom, ik heb gewoon de stock rom, maar wel root. Ik heb gewoon wel nog ota updates, en de Ziggo tv app doet het gewoon. Ook heb je (als je dus gewoon de stock rom houd) geen triangle, dus gewoon garantie.
De voordelen voor mij zijn oa:
Robin198 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:37:
[...]

Voor mensen die regelmatig op internet of youtube zitten zal root al de moeite waard zijn. Je hebt NOOIT meer ergens reclame, en rooten kost maar 30 seconde.

[ Voor 8% gewijzigd door Robin198 op 20-10-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:18:
[...]

Je haalt nu ff 2 dingen door mekaar. Wat jij beschrijft is een andere rom, ik heb gewoon de stock rom, maar wel root. Ik heb gewoon wel nog ota updates, en de Ziggo tv app doet het gewoon. Ook heb je (als je dus gewoon de stock rom houd) geen triangle, dus gewoon garantie.
Dus als ik een Duitse versie zou aanschaffen kan ik zonder verlies van de ziggo app en garantie een Nederlandse stockrom eropzetten via Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:10:
[...]

Dus als ik een Duitse versie zou aanschaffen kan ik zonder verlies van de ziggo app en garantie een Nederlandse stockrom eropzetten via Odin?
Das een goeie vraag! Je veranderd wel van rom, DUS misschien krijg je dan de gele triangle (waardoor je garantie verliest). MAAR als je vervolgens de app triangle away draait:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114
Heb je je garantie weer terug.
Sowieso moet je er GEEN recovery op laten staan, want dat zien ze ook als garantie kwijt (ookal heb je stock rom). Maar recovery is volgens mij ook niet nodig in dit geval, bij root sowieso niet.
Lees hier meer:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1896696
Dan wel ff mijn vraag, waarom zou je van de duitse versie van rom willen wisselen? Ik had volgens mij ook een duitse want hij startte op in het duits, maar vervolgens klik je je taal naar keuze aan en is er toch geen verschil? Ik zie het nut niet zo van wisselen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je je updates sneller wilt, maar volgens mij zit er niet veel verschil tussen NL/DE ota updates.

[ Voor 6% gewijzigd door Robin198 op 20-10-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:30:
[...]

Das een goeie vraag! Je veranderd wel van rom, DUS misschien krijg je dan de gele triangle (waardoor je garantie verliest). MAAR als je vervolgens de app triangle away draait:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114
Heb je je garantie weer terug.
Sowieso moet je er GEEN recovery op laten staan, want dat zien ze ook als garantie kwijt (ookal heb je stock rom). Maar recovery is volgens mij ook niet nodig in dit geval, bij root sowieso niet.
Lees hier meer:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1896696
Dan wel ff mijn vraag, waarom zou je van de duitse versie van rom willen wisselen? Ik had volgens mij ook een duitse want hij startte op in het duits, maar vervolgens klik je je taal naar keuze aan en is er toch geen verschil? Ik zie het nut niet zo van wisselen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je je updates sneller wilt, maar volgens mij zit er niet veel verschil tussen NL/DE ota updates.
Als je via odin een stock rom zonder root op je apparaat zet krijg je geen triangel en verlies je geen garantie.
De Duitse versie krijgt normaal gesproken de updates eerder de Nederlandse.
Als je een pre rooted rom doet krijg je dan wel geen triangel maar de digital counter wordt wel opgehoogd. Dat moet je dus terug draaien (met triangel away) in geval je je garantie wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5arcastro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10-2021
Hij is binnen! Wat een pracht ding! Ik ben mijn iphone al helemaal vergeten. Nu ik het schrijf herinner ik mij meteen dat ik hem op marktplaats moet zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Sorry hoor, maar als je root ben je echt geen garantie kwijt als bijvoorbeeld je camera het begeeft. Of opeens je luidsprekertje het niet meer doet.

Daar zijn duidelijke wetten voor. Je namelijk garantie op het toestel, niet op de software die erbij geleverd is.

Natuurlijk kan je met root access je hardware verzieken. Maar je garantie vervalt niet direct doordat er root geconstateerd is. Men moet daadwerklijk bewijs hebben dat de oorzaak dus hierdoor is gekomen.

Je vrijwillig gegeven fabrieksgarantie vervalt. Echter doe je geen zaken met de fabrikant, maar een winkelier. En laat die winkelier nou verplicht zijn bij de wet om garantie op zijn product aan jouw te leveren.

[ Voor 18% gewijzigd door Phoenix_the_II op 21-10-2012 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent er iemand een app die bijvoorbeeld elke 15 minuten eventjes online gaat (wifi als die er is, anders alleen mobile data)? Ik ben er redelijk zeker van dat deze optie niet standaard in Android zit. Ik heb al apps zitten zoeken maar jammergenoeg niets gevonden.

gezocht op : schedule sync, schedule online/offline, online interval, interval wifi connect....enz enz

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Meestal moet je dat per app instellen als dat al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is juist het probleem. Mijn Note synchroniseert alles als ik eventjes online ga, dat is erg handig omdat je dan niets hoeft in te stellen per app. Daarom zoek ik iets dat die 2 knopjes (Wifi/Mobile data") eventjes activeert. De app mag dan eigenlijk volledig los staan van gelijk welke app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Robin198 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:18:
Voor mensen die regelmatig op internet of youtube zitten zal root al de moeite waard zijn. Je hebt NOOIT meer ergens reclame, en rooten kost maar 30 seconde.
Welke methode heb je gebruikt ?

Deze lijkt me makkelijk (en ook nog op de Mac, er is ook een 'Windows versie' op dezelfde site die verder hetzelfde doet) en die lijkt inderdaad in 30 sec te doen:

http://galaxynote2root.co...galaxy-note-2-on-mac-osx/

Wat ik namelijk zie is dat deze helemaal geen andere pre-rooted kernel erin flasht maar gewoon een of andere 'recovery.img' waarmee je vervolgens in recovery mode SuperSU in de /system partitie zet.