Het hangt er bij vanaf hoe je de telefoon schudt. Van links naar rechts hoor ik niks. Van voor naar achter een zacht tikkend geluidje.
Ok thx, ik zal ze eerst eens even bellen dan nu het nog kan
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Is er nog iemand die het gerammel bij zijn iphone 5 nog even voor me na zou kunnen kijken? Dus of het ook met wat schudden te horen is?
Verwijderd
Met schudden en de knoppen ingedrukt hoor ik vrij weinig, wel hoor ik wat als ik op de camera lens 'tap'Nipje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:22:
Is er nog iemand die het gerammel bij zijn iphone 5 nog even voor me na zou kunnen kijken? Dus of het ook met wat schudden te horen is?
Helemaal niks of vrij weinig? Ik hoor het ook minder erg dan wanneer ik op de achterkant "tap" inderdaad. Maar toch hoor ik ook wel iets als ik schud (wat me niet raar lijkt aangezien je het met tappen ook hoort. Los is los).Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:27:
[...]
Met schudden en de knoppen ingedrukt hoor ik vrij weinig, wel hoor ik wat als ik op de camera lens 'tap'
Verwijderd
Ik hoor soms wat, alsof er een heel klein korreltje inzit, maar als ik de knoppen vast heb hoor ik helemaal niks hoorNipje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:33:
[...]
Helemaal niks of vrij weinig? Ik hoor het ook minder erg dan wanneer ik op de achterkant "tap" inderdaad. Maar toch hoor ik ook wel iets als ik schud (wat me niet raar lijkt aangezien je het met tappen ook hoort. Los is los).
Ah strange. Dan zit het bij jou toch in je knoppen. Bij mij helaas ook te horen als ik mn knoppen vast heb.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:36:
[...]
Ik hoor soms wat, alsof er een heel klein korreltje inzit, maar als ik de knoppen vast heb hoor ik helemaal niks hoor
Bij schudden hoor je het ook lichtjes. Heus niks mis mee, dat hoort zo.
Verwijderd
"Tappen" op lens is autofocus schijnt. Misschien dat je ze tenminste even kan opbellen 
Trouwens, ik wil morgen een nano simkaart halen, kregen jullie ze snel mee en hebben ze genoeg voorraad in de winkels?
Trouwens, ik wil morgen een nano simkaart halen, kregen jullie ze snel mee en hebben ze genoeg voorraad in de winkels?
Weet niet als het al besproken is maar mijn flits werkt niet op mijn nieuwe iPhone 5, hij flits wel maar het moment waarop hij flitst klopt niet waardoor de fotos zwart zijn.
Opnieuw opstarten zou het moeten oplossen?Dirk0s schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:32:
Weet niet als het al besproken is maar mijn flits werkt niet op mijn nieuwe iPhone 5, hij flits wel maar het moment waarop hij flitst klopt niet waardoor de fotos zwart zijn.
Tijdelijk, helaasDraakje5 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:38:
[...]
Opnieuw opstarten zou het moeten oplossen?
Meer dan genoeg! Overal voor zover ik weet.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:46:
"Tappen" op lens is autofocus schijnt. Misschien dat je ze tenminste even kan opbellen
Maar ik lees overal van de autofocus inderdaad.. Weet even niet wat ik met mn toestel aan moet
Verwijderd
Dit begint een serieus groot probleem te worden. De mijne heeft het ook en erg veel iPhone 5 gebruikers ook al las ik op o.a het Apple forum. Je kunt het tijdelijk verhelpen door het toestel aan en uit te zetten maar dan komt het toch weer (een) keer terug. Bij de meeste na 1 a 2 dagen ( Ik had de mijne gisteren gereset en ik moest hem vandaag weer resetten)Dirk0s schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:32:
Hopelijk een software foutje dat snel gaat worden verholpen door Apple.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 23:56 ]
Kan me herinneren dat er een dergelijke software fout in een van de custom roms van mijn HTC HD2 zat. De ontwikkelaar van de custom rom kon het verhelpen met een update, ik denk dat Apple dat ook wel gaat doen.
edit: (ik weet natuurlijk niets zeker, pure speculaties)
edit: (ik weet natuurlijk niets zeker, pure speculaties)
[ Voor 12% gewijzigd door Muurtegel op 09-10-2012 07:35 ]
God. Ik heb al mijn contacten ineens in de war zitten. Hij heeft volgensmij alles dubben gesynct met facebook en noem het maar op.. Bij elk contact staat 2x de facebook pagina enzo.
Iemand zijn contacten toevallig ook in de war geschopt en een passende oplossing gevonden?
Iemand zijn contacten toevallig ook in de war geschopt en een passende oplossing gevonden?
Wel in de war, geen oplossingNipje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:09:
God. Ik heb al mijn contacten ineens in de war zitten. Hij heeft volgensmij alles dubben gesynct met facebook en noem het maar op.. Bij elk contact staat 2x de facebook pagina enzo.
Dan maar een middagje alles met de hand recht gaan zetten
Kun je niet gewoon onder instellingen > Facebook het vinkje bij contacten weghalen? Volgens mij halen ze dan automatisch Facebook gegevens weg.
Ja zo heb ik het nu ook inderdaad. Het is jammer dat contacten niet samen gevoegd kunnen worden (automatisch). Ik heb ook nog 4 exchange accounts waar ook contacten op zitten. Had graag willen zien dat alles samen komt in 1 contact ipv 4 voor 1 persoonvirofi schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:18:
Kun je niet gewoon onder instellingen > Facebook het vinkje bij contacten weghalen? Volgens mij halen ze dan automatisch Facebook gegevens weg.
Hij kan ze alleen samenvoegen als het e-mailadres hetzelfde is (Facebook vs Eigen contacten)Nipje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Ja zo heb ik het nu ook inderdaad. Het is jammer dat contacten niet samen gevoegd kunnen worden (automatisch). Ik heb ook nog 4 exchange accounts waar ook contacten op zitten. Had graag willen zien dat alles samen komt in 1 contact ipv 4 voor 1 persoon
...less is more
Dat is jammer. Ik heb naast mijn iPhone een Lumia 800 (Windows Phone), daar kun je alles wat je wilt samenvoegen (eigen contacten, facebook account, linkedin account, twitter account).funk-e schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:38:
[...]
Hij kan ze alleen samenvoegen als het e-mailadres hetzelfde is (Facebook vs Eigen contacten)
Ik heb een paar problemen met IOS6 op mn iPhone 5, als eerste lijkt de youtube app als ik een paar minuten een filmpje aan het kijken ben heel mijn modem te crashen, alle devices verliezen ineens verbinding met wifi.
Als tweede verliest mn iphone steeds de verbinding met het wifi netwerk op mijn werk(dit is zon log in wifi), maar na een paar minuten krijg ik de melding geen werkende internet verbinding gevonden terwijl hij wel met wifi is verbonden.
Iemand met dezelfde problemen of een oplossing?...
Als tweede verliest mn iphone steeds de verbinding met het wifi netwerk op mijn werk(dit is zon log in wifi), maar na een paar minuten krijg ik de melding geen werkende internet verbinding gevonden terwijl hij wel met wifi is verbonden.
Iemand met dezelfde problemen of een oplossing?...
Batterij gaat hier op het moment erg snel leeg...
Zie hier een screenshot:

Ik weet niet of dit normaal is... Ik heb het eerder gehad, begon ook zo en werd met de tijd erger. Ik heb mn 4S toen wel kunnen ruilen bij de apple store op leidseplein.
Het is wel sinds de update naar iOS 6.
Zie hier een screenshot:

Ik weet niet of dit normaal is... Ik heb het eerder gehad, begon ook zo en werd met de tijd erger. Ik heb mn 4S toen wel kunnen ruilen bij de apple store op leidseplein.
Het is wel sinds de update naar iOS 6.
5 uur en 30 minuten vind ik niet zo slecht.
hangt er ook totaal van af hoe, met welke instellingen en wat je ermee doet. Als ik 5 uur online modern combat 3 ga spelen is die binnen 3 uur wel zeker leeg.
hangt er ook totaal van af hoe, met welke instellingen en wat je ermee doet. Als ik 5 uur online modern combat 3 ga spelen is die binnen 3 uur wel zeker leeg.
Af en toe facebook, whatsapp, beetje browsen. Ik zal zo de instellingen voor push en locaties even nakijken! Misschien staat er iets tussen dat non stop verbinding maakt
je kan moeilijk 5 uur spelen als ie na 3 uur leeg is.Draakje5 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:25:
5 uur en 30 minuten vind ik niet zo slecht.
Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Ik had altijd een TomTom houder voor mijn iPhone in de auto. De nieuwe iPhone past echter niet meer, dus zonder houder (en lader) rondgereden.. Geen goed plan, in 2 uur tijd 60% batterij weg! Telefoon werd ook enorm warm moet ik zeggen.
Toen ik rond 12:45 op de zaak aankwam stond het batterijpercentage op 1%, tegen 15:00 hield hij er echt mee op. Heb ik de tussentijd niet gebeld, wel Whatsapp gebruikt en mail en de agenda... Hij hangt nu zo'n 40 minuten aan de laptop en zit nu op 53% charge.. Dat gaat langzamer dan ik dacht.
Vind het langwerpige scherm nog erg wennen, zeker met de apps die nog niet op maat zijn. De balk aan de onderzijde zorgt ervoor dat ik erg vaak niet op de juiste plek op het keyboardje uitkom. Dat is ergernis alom!
Toen ik rond 12:45 op de zaak aankwam stond het batterijpercentage op 1%, tegen 15:00 hield hij er echt mee op. Heb ik de tussentijd niet gebeld, wel Whatsapp gebruikt en mail en de agenda... Hij hangt nu zo'n 40 minuten aan de laptop en zit nu op 53% charge.. Dat gaat langzamer dan ik dacht.
Vind het langwerpige scherm nog erg wennen, zeker met de apps die nog niet op maat zijn. De balk aan de onderzijde zorgt ervoor dat ik erg vaak niet op de juiste plek op het keyboardje uitkom. Dat is ergernis alom!
[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 09-10-2012 15:43 ]
Bericht hierboven
Scherp hoorlauyylauyy schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:30:
[...]
je kan moeilijk 5 uur spelen als ie na 3 uur leeg is.
Het wennen vind ik best wel meevallen.Floor-is schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:42:
Wat ik wel vervelend vind is dat het zo ontzettend langzaam gaat met het updaten van apps naar fullscreen.
Whatsapp bijvoorbeeld... Miljoenen gebruikers... En nog steeds niet een update!!
Indd.. Zelfs RUZZLE is gisteren al geupdated.Fonta schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:49:
[...]
Het wennen vind ik best wel meevallen.
Wat ik wel vervelend vind is dat het zo ontzettend langzaam gaat met het updaten van apps naar fullscreen.
Whatsapp bijvoorbeeld... Miljoenen gebruikers... En nog steeds niet een update!!
Ja het updaten van de apps gaat me ook net wat te langzaam. 2 jaar geleden bij de iPhone 4 ging dat een stuk sneller..
Misschien komt het ook wel omdat de ontwikkelaars iets speciaals willen doen dan alleen het scherm groter maken.
Misschien komt het ook wel omdat de ontwikkelaars iets speciaals willen doen dan alleen het scherm groter maken.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Of gewoon omdat ze het wel best vinden.Kuhr89 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:52:
Ja het updaten van de apps gaat me ook net wat te langzaam. 2 jaar geleden bij de iPhone 4 ging dat een stuk sneller..
Hoewel de resolutie in beide dimensies 2x zo groot werd op een scherm even groot, en het dus geen verschil zou moeten maken, bij de stap naar de iPhone 4 zagen apps er echt totaal niet uit (zal wel een bepaalde verklaring voor zijn). Maar nu is een app in theorie gewoon precies hetzelfde als op een iPhone 4 of 4S. Maar het is verdomd irritant met typen in een app met zwarte balken.
Ja dat klopt ook wel, resolutie van de afbeeldingen enzo moesten bij de iPhone 4 gewoon omhoog. Vind het gewoon vervelend dat het merendeel van mijn meest gebruikte apps nog geen update heeft gehad.Mag schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:00:
[...]
Of gewoon omdat ze het wel best vinden.
Hoewel de resolutie in beide dimensies 2x zo groot werd op een scherm even groot, en het dus geen verschil zou moeten maken, bij de stap naar de iPhone 4 zagen apps er echt totaal niet uit (zal wel een bepaalde verklaring voor zijn). Maar nu is een app in theorie gewoon precies hetzelfde als op een iPhone 4 of 4S. Maar het is verdomd irritant met typen in een app met zwarte balken.
Dat valt mij ook erg tegen moet ik eerlijk zeggen! Jammer dat t zo lang moet duren... Ach ja, het werkt en het werkt aanzich prima. Vind t nou ook weer niet heel erg. Ben erg blij met het grote scherm en vooral de snelheid!
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Die populaire apps mogen inmiddels wel worden geüpdatet (of wat is de correcte spelling?
) ja! Is bijna een maand na de aankondiging van de iPhone 5
Dat ze Whatsapp maar eens updaten. Wat een developers zitten daar zeg..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Inderdaad! Moet je trouwens landscape-modus in WhatsApp zien, das helemaal raarRivanov schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:50:
Dat ze Whatsapp maar eens updaten. Wat een developers zitten daar zeg..

Full-screen keyboard en letterboxed app.. Ziet er knullig uit inderdaad.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
WhatsApp heeft zojuist de beta van versie 2.8.5 uitgebracht waarin iPhone 5 full screen support zit:

Deze versie is niet publiek beschikbaar, alleen voor beta testers. Als er geen bugs gevonden worden staat deze met een paar dagen in de AppStore.
Mocht iemand graag weer de oude Google Maps terug willen op iOS6, installeer dan de app ClassicMap.
Deze app is een prachtige kopie van de oude versie Kaarten.

Deze versie is niet publiek beschikbaar, alleen voor beta testers. Als er geen bugs gevonden worden staat deze met een paar dagen in de AppStore.
Mocht iemand graag weer de oude Google Maps terug willen op iOS6, installeer dan de app ClassicMap.

[ Voor 56% gewijzigd door robertwebbe op 09-10-2012 21:11 ]
Verwijderd
Thanx for the heads-up Robert!
Apple zal dezer dagen ook wel veel nieuwe aanvragen voor applicaties krijgen natuurlijk
Apple zal dezer dagen ook wel veel nieuwe aanvragen voor applicaties krijgen natuurlijk
Nice. Mist alleen street view.robertwebbe schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:56:
[afbeelding] [afbeelding]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En dat is juist één van de grootste gemissen in de maps app m.i...
Mwah vin'k niet. Jammer dat 't niet in Maps zit maar ik gebruikte 't op m'n telefoon toch al niet zo vaak.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zitten er nog andere "verbeteringen" in versie 2.8.5?robertwebbe schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:56:
WhatsApp heeft zojuist de beta van versie 2.8.5 uitgebracht waarin iPhone 5 full screen support zit:
[afbeelding] [afbeelding]
Kan niet wachten totdat hij in de appstore staat!
Vandaag eindelijk mijn iphone 5 ontvangen. Krijg ik de kabel niet meer uit mijn laptop, zit echt muurvast
vind 't belachelijk om met een tang aan de slag te gaan. Morgen maar eens Vodafone bellen om te vragen hoe ze dat gaan oplossen zonder mijn laptop te slopen...
Die usb kabel? Iemand had dat probleem hier ook.Chillum schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:39:
Vandaag eindelijk mijn iphone 5 ontvangen. Krijg ik de kabel niet meer uit mijn laptop, zit echt muurvastvind 't belachelijk om met een tang aan de slag te gaan. Morgen maar eens Vodafone bellen om te vragen hoe ze dat gaan oplossen zonder mijn laptop te slopen...
Die had zijn toetsenbord met kabel naar apple opgestuurd geloof ik en zou een nieuw toetsenbord krijgen.
Tja, als het bij jou niet er uit te halen valt zal vodafone je laptop wel moeten repareren.
Erg slecht die kabels van Apple. Volgens mij schort er de afgelopen tijd iets aan hun kwaliteitsbeleid.
Aan de reviews te zien is het geen haar beter als de Maps versie in iOS6. Geen directions en de zoekfunctie is ook uitermate brak. Het enige wat je hebt is het kaartmateriaal van Google. Dan kun je veel beter maps.google.com gebruiken want daar heb je het kaartmateriaal, de zoekfunctie en de directions. Hoewel je voor dat laatste beter bij Navigon, TomTom en consorten kunt zijn.robertwebbe schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:56:
[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 09-10-2012 22:44 ]
Klein vraagje, is het mogelijk om je data verbruik te bekijken in iOS, zoals Android 4.x?
Toestel inmiddels omgeruild en zonder problemen een nieuwe meegekregen. Resultaat, een normaal werkende trilmotorBillSpaarbank schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:25:
[...]
Ik verwacht dat de Apple store hem zo omruilt.
Zoek maar eens op google "iPhone 4s rattle". We zijn echt niet de enige
Ik heb me er lange tijd niet aan gestoord, maar het ratellen wordt steeds erger. Ik heb overigens inmiddels ook een lelijke kras op mijn scherm. Ik zal mijn ervaring posten als ik in Amsterdam ben geweest.

Maar.... Vreselijke backlightbleeding in de rechterbovenhoek. Je kan zien dat het LCD onder het glas naar beneden afbuigt. Er staat teveel druk op dat gedeelte van het scherm waardoor het er erg gaar uitziet. Echt mega kleurvervorming.
Inmiddels contact gehad met Apple en het lijkt erop dat ze me een nieuw toestel gaan toesturen en dat ik dan de oude kan retourneren. Maar door een foutje van de Apple store is het nieuwe serienummer niet gekoppelt aan de oude en dat moet eerst gecorrigeerd worden. Hier verwachten ze een week voor nodig te hebben.
Ik heb zo de balen van die refurbished toestellen

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik mobiele dataSatom schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:49:
Klein vraagje, is het mogelijk om je data verbruik te bekijken in iOS, zoals Android 4.x?
Vraag me af of er al echte refubrs zijn hoor. Dat backlight bleeding verhaal komt ook bij nieuwe voor namelijk. Kan me niet voorstellen dat Apple nu al refurb iPhone5's beschikbaar heeft.
Goed nieuws dat ze hem omruilen bij een brakke trilmotor. Jammer dat jij nu een nieuw probleem hebt. Misschien een stomme vraag maar heb je bij het ruilen van het toestel niet heel goed gecontroleerd of alles wel in orde was?BillSpaarbank schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:58:
[...]
Toestel inmiddels omgeruild en zonder problemen een nieuwe meegekregen. Resultaat, een normaal werkende trilmotor
Maar.... Vreselijke backlightbleeding in de rechterbovenhoek. Je kan zien dat het LCD onder het glas naar beneden afbuigt. Er staat teveel druk op dat gedeelte van het scherm waardoor het er erg gaar uitziet. Echt mega kleurvervorming.
Inmiddels contact gehad met Apple en het lijkt erop dat ze me een nieuw toestel gaan toesturen en dat ik dan de oude kan retourneren. Maar door een foutje van de Apple store is het nieuwe serienummer niet gekoppelt aan de oude en dat moet eerst gecorrigeerd worden. Hier verwachten ze een week voor nodig te hebben.![]()
Ik heb zo de balen van die refurbished toestellenNu alweer spijt dat ik mijn oude heb ingeleverd
Ik had precies hetzelfde probleem, die van mij zat vast in een usbpoort van mijn apple toetsenbord. Ik heb met Apple gebeld en zij vroegen mij om het toetsenbord inclusief kabel op te sturen.Chillum schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:39:
Vandaag eindelijk mijn iphone 5 ontvangen. Krijg ik de kabel niet meer uit mijn laptop, zit echt muurvastvind 't belachelijk om met een tang aan de slag te gaan. Morgen maar eens Vodafone bellen om te vragen hoe ze dat gaan oplossen zonder mijn laptop te slopen...
Als je je accu kan verwijderen uit je laptop, zou ik aanraden om je accu te verwijderen en vervolgens met een dun plaatje plastic of metaal (ik heb het metalen schuifje van een oude diskette geknipt) in de usb-poort te wroeten (ervoor zorgen dat je de twee pennetjes omhoog/omlaag drukt).

...less is more
iPhone 4svirofi schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:03:
Vraag me af of er al echte refubrs zijn hoor. Dat backlight bleeding verhaal komt ook bij nieuwe voor namelijk. Kan me niet voorstellen dat Apple nu al refurb iPhone5's beschikbaar heeft.
Eigenlijk niet... Ik zag het pas op mijn werk.pposthoorn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:05:
[...]
Goed nieuws dat ze hem omruilen bij een brakke trilmotor. Jammer dat jij nu een nieuw probleem hebt. Misschien een stomme vraag maar heb je bij het ruilen van het toestel niet heel goed gecontroleerd of alles wel in orde was?
Je kan er vanuit gaan dat je bij een refurbished iPhone de kans kleiner is dat er problemen zijn. Van een refurbished iPhone weet je dat de kwaliteitscontrole extra streng is.
Een refurbished iPhone heeft trouwens altijd een nieuwe:
- complete behuizing
- accu
- complete behuizing
- accu
...less is more
geen nieuw touchscreen?funk-e schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:18:
Je kan er vanuit gaan dat je bij een refurbished iPhone de kans kleiner is dat er problemen zijn. Van een refurbished iPhone weet je dat de kwaliteitscontrole extra streng is.
- complete behuizing
- accu
ja, die hoort bij de behuizing (vastgelijmd aan voorkant)
...less is more
Het zal best, maar mijn ervaring is toch echt anders. Toestel ziet er inderdaad compleet nieuw uit en ook Apple bevestigde dat ze een compleet nieuwe behuizing krijgen. Dit wordt mijn 4e refurbished toestel en hoop dat deze gewoon goed werkt.funk-e schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:18:
- complete behuizing
- accu
Ik ben best kritisch, maar volgens mij zijn de klachten die ik had allemaal terecht.
Inmiddels heeft Apple gebeld en ze gaan een nieuw (refurb) toestel opsturen.
Ik neem aan dat je bij de Apple Store Amsterdam bent geweest? Zouden ze hem bij een APR of T-Mobile ook direct omruilen of moet ik daarvoor echt naar Amsterdam?BillSpaarbank schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:30:
[...]
Het zal best, maar mijn ervaring is toch echt anders. Toestel ziet er inderdaad compleet nieuw uit en ook Apple bevestigde dat ze een compleet nieuwe behuizing krijgen. Dit wordt mijn 4e refurbished toestel en hoop dat deze gewoon goed werkt.
Ik ben best kritisch, maar volgens mij zijn de klachten die ik had allemaal terecht.
Inmiddels heeft Apple gebeld en ze gaan een nieuw (refurb) toestel opsturen.
APR en T-Mobile hebben niet de mogelijkheid om direct om te ruilen. Zij sturen hem op naar Dynafix oid. enje bent je telefoon dus een aantal dagen kwijtpposthoorn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
Ik neem aan dat je bij de Apple Store Amsterdam bent geweest? Zouden ze hem bij een APR of T-Mobile ook direct omruilen of moet ik daarvoor echt naar Amsterdam?
...less is more
Probeer dan de app StreetViewer eens. Je kunt in de app zelfs wisselen tussen Apple maps en Google Maps.

iTunes link: http://itunes.apple.com/nl/app/streetviewer/id491629584?mt=8.
By the way: de app is inmiddels al iPhone 5 full screen
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 10-10-2012 14:09 ]
Ik moest voor mijn werk in Amsterdam zijn en heb gelijk een afspraak gemaakt. Kom zelf ook uit Rotterdam.pposthoorn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
Ik neem aan dat je bij de Apple Store Amsterdam bent geweest? Zouden ze hem bij een APR of T-Mobile ook direct omruilen of moet ik daarvoor echt naar Amsterdam?
Goed geregeldBillSpaarbank schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:02:
[...]
Ik moest voor mijn werk in Amsterdam zijn en heb gelijk een afspraak gemaakt. Kom zelf ook uit Rotterdam.
Tenzij m'n iPhone 5 reservering een keer ingeloot wordt, dan kan ik 2 vliegen in 1 klap slaan
Helaas, je kan een plek bij de geniusbar reserveren, maar meestal kun je pas na 2 dagen terecht. Plan je toch een keer een dagje Amsterdam. Da's nooit vervelend.pposthoorn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:06:
[...]
Goed geregeldIk zou er speciaal voor naar Amsterdam moeten, kost weer €20,-
Tenzij m'n iPhone 5 reservering een keer ingeloot wordt, dan kan ik 2 vliegen in 1 klap slaan
En dat zegt een Rotterdammer..
Gisteravond een berichtje achtergelaten bij Vodafone webcare over mijn kabel die vastzat in mijn laptop. Kreeg als reactie dat ik naar de Vodafone-winkel moest gaan en dat ze het op een deskundige manier zouden kunnen verwijderen.
Vanmiddag dus bij de Vodafone-winkel in Utrecht geweest, daar had de in-house reperateur nog niet van dit probleem gehoord. Had hem dus verwezen naar wat websites. Hij durfde het eigenlijk niet zelf aan om te proberen, maar heeft uiteindelijk met een stukje plastic de kabel eruit gekregen. Daarna probeerde hij het nog een keer om te kijken of het niet aan iets anders lag, maar helaas. Heeft ie nog een kwartier zitten kloten.
In de tussentijd met een andere medewerker gesproken over een betere oplossing, zoals een fatsoenlijke kabel. Helaas kon hij mij hier niet mee helpen: ik had namelijk online besteld (blijkbaar heb je dan niks te maken met fysieke Vodafone-winkels??), ze weten niets van dit probleem vanuit Vodafone en ze hadden sowieso geen kabeltjes liggen.
Hij bood wel aan om mijn kabeltje op te sturen, maar dat is natuurlijk helemaal kansloos, aangezien je dan niet eens je telefoon kan opladen. De optie om dan maar naar de Applestore te gaan vond ik ook belachelijk, volgens mij ben ik klant van Vodafone, niet van Apple...
Enige optie die overbleef was om contact op te nemen met de klantenservice, ben benieuwd hoe ze me daar kunnen helpen.
Nu moet ik dus de klantenservice gaan bellen. Ben benieuwd.
Vanmiddag dus bij de Vodafone-winkel in Utrecht geweest, daar had de in-house reperateur nog niet van dit probleem gehoord. Had hem dus verwezen naar wat websites. Hij durfde het eigenlijk niet zelf aan om te proberen, maar heeft uiteindelijk met een stukje plastic de kabel eruit gekregen. Daarna probeerde hij het nog een keer om te kijken of het niet aan iets anders lag, maar helaas. Heeft ie nog een kwartier zitten kloten.
In de tussentijd met een andere medewerker gesproken over een betere oplossing, zoals een fatsoenlijke kabel. Helaas kon hij mij hier niet mee helpen: ik had namelijk online besteld (blijkbaar heb je dan niks te maken met fysieke Vodafone-winkels??), ze weten niets van dit probleem vanuit Vodafone en ze hadden sowieso geen kabeltjes liggen.
Hij bood wel aan om mijn kabeltje op te sturen, maar dat is natuurlijk helemaal kansloos, aangezien je dan niet eens je telefoon kan opladen. De optie om dan maar naar de Applestore te gaan vond ik ook belachelijk, volgens mij ben ik klant van Vodafone, niet van Apple...
Enige optie die overbleef was om contact op te nemen met de klantenservice, ben benieuwd hoe ze me daar kunnen helpen.
Nu moet ik dus de klantenservice gaan bellen. Ben benieuwd.
Hoe zit het met het bereik van de iphone 5 3g.. lees toch wel wat negatieve reacties hier over ?
Verwijderd
Heb verschillende klanten met verschillende reacties - het is sneller dan 4 en 3G maar veel kleine bugs blijkbaar en waarom niet de zelfde aansluiting als de iphone 4 en 3G versies. Algemeen is het qua software hetzelfde blijkbaar dus dat zou voor een 4S gebruiker die het zakelijk gebruikt geen reden moeten zijn om de iphone 5 te kopen.
Zojuist de iPhone 5 met de Note 2 vergeleken.
De note 2 start sneller op.
De note 2 maakt vele malen betere foto's.
De note 2 kan multitasken op 1 scherm.
Tja..
Tja..
De Note heeft zijn eigen zwaartekracht.Draakje5 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:29:
Zojuist de iPhone 5 met de Note 2 vergeleken.
Tja..
Nee maar serieus, ze zeiden dat de iPhone zulke goede foto's maken?
Ik weet niet onder welke rots Apple heeft geleefd maar die Note 2 hier maakte zojuist toch een 500% betere scherpere en heldere foto.
Hoe heb je die foto's vergeleken en kom je tot die 500% dan?Draakje5 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:32:
[...]
Nee maar serieus, ze zeiden dat de iPhone zulke goede foto's maken?
Ik weet niet onder welke rots Apple heeft geleefd maar die Note 2 hier maakte zojuist toch een 500% betere scherpere en heldere foto.
Ik heb ze gewoon naast elkaar gehouden, gefocussed op hetzelfde punt en de foto gemaakt.virofi schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:35:
[...]
Hoe heb je die foto's vergeleken en kom je tot die 500% dan?
Geen poespas, gewoon die foto maken.
Wat als eerste opvalt is de kleuren. Bij de note zijn ze scherper.
Ik zoomde in op een stuikje met bloemen. De bloemen waren bij de iphone hardstikke wazig, bij de note super scherp. En dat gelde voor alle objecten.
Gelde? :-) En ook bekeken op hetzelfde scherm of op de devices zelf? Dat Apple beweerd dat de iPhone5 goede foto's maakt, betekend natuurlijk niet direct dat het de beste foto's maakt ;-) Stukje creatief met marketing teksten.
Geldde? Auto correct deed niksvirofi schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:42:
Gelde? :-) En ook bekeken op hetzelfde scherm of op de devices zelf? Dat Apple beweerd dat de iPhone5 goede foto's maakt, betekend natuurlijk niet direct dat het de beste foto's maakt ;-) Stukje creatief met marketing teksten.
Lijkt me sterk dat de iphone foto beter op de note 2 zou uitzien. iPhone heeft immers ook 'zon geweldig scherm'.
Kan je ze eens uploaden? Ben wel benieuwdDraakje5 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:38:
[...]
Ik heb ze gewoon naast elkaar gehouden, gefocussed op hetzelfde punt en de foto gemaakt.
Geen poespas, gewoon die foto maken.
Wat als eerste opvalt is de kleuren. Bij de note zijn ze scherper.
Ik zoomde in op een stuikje met bloemen. De bloemen waren bij de iphone hardstikke wazig, bij de note super scherp. En dat gelde voor alle objecten.
Volgens de review van tweakers zijn de foto's van de note II toch wel van mindere kwaliteit zijn dan die van de iPhone 5. Mssn je lens even schoonmaken. Foto's van de iPhone zijn echt goed voor smartphones. Laatst meegenomen naar het bos. Erg mooie kleuren.
gold een optie?Draakje5 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:44:
[...]
Geldde? Auto correct deed niks
Lijkt me sterk dat de iphone foto beter op de note 2 zou uitzien. iPhone heeft immers ook 'zon geweldig scherm'.
De iPhone-camera is volgens alle reviews heel erg goed of zelfs de beste. Dus als alles wazig is lijkt het me dat er iets mis is.
Hij gaat morgen toch terug. Maar lijkt me sterk, zit niks op oid.MarcoC schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:06:
De iPhone-camera is volgens alle reviews heel erg goed of zelfs de beste. Dus als alles wazig is lijkt het me dat er iets mis is.
Oke ik zie het inderaad. Dit kan een aantal oorzaken hebben:
1: De autofocus werkte even niet goed of je hebt zelf niet getapt om te focussen
2: Je gebruikt het Plus knopje van volume om foto te maken en op het moment van drukken beweeg je de telefoon ( heb ik nog wel eens last van)
3: Je lens is niet helemaal schoon
verder zou ik het even niet weten
Maar wel vreemd want de foto's die ik van het weekend heb gemaakt zijn echt haarscherp, vergelijkbaar en soms beter dan mijn Compact Canon camera...
1: De autofocus werkte even niet goed of je hebt zelf niet getapt om te focussen
2: Je gebruikt het Plus knopje van volume om foto te maken en op het moment van drukken beweeg je de telefoon ( heb ik nog wel eens last van)
3: Je lens is niet helemaal schoon
verder zou ik het even niet weten
De bloemen zijn ook dichterbij, en hij heeft duidelijk in de verte gefocussed. Bij een diafragma van f/2.4 zit je dan al gauw op een onscherpte op de voorgrond, dat is zelfs met een dure camera zo. Vaak wordt dat zelfs kunstzinnig gebruikt. Misschien heeft de Samsung een hoger diafragma (wat prima kan maar weer slechtere gevolgen heeft in donkere situaties).
Verder lijkt de onscherpte ook op een hoek onscherpte, veel goedkopere/kleine lenzen zijn wat onscherp in de uiterste hoeken, dit lijkt daar een beetje op. Ik denk dat het een combinatie is van beide effecten.
Verder lijkt de onscherpte ook op een hoek onscherpte, veel goedkopere/kleine lenzen zijn wat onscherp in de uiterste hoeken, dit lijkt daar een beetje op. Ik denk dat het een combinatie is van beide effecten.
Dat dus ;-) Ik moet eerlijk bekennen dat ik de kleuren van iPhone5 foto mooier vind, maar hij is inderdaad minder scherp. Eerder genoemde zaken zouden hier van invloed kunnen zijn geweest. Lastig te zeggen zonder het zelf te ervaren.
Wat me wel opvalt is dat jullie nu allemaal excuses proberen te zoeken waardoor de foto van de iphone er zo slecht uitziet als dat die doet.
Ik heb zelf een iPhone 5, dus ben toch zeer objectief lijkt me aangezien ik de note beter vindt.
In principe zal het me een zorg wezen of ik iets verkeerd heb gedaan. Feit is dat ik gewoon normaal een foto heb gemaakt.
Een foto maken met een foto toestel moet geen circus zijn, dat moet met 1 knop of met 2 tikken te doen zijn. Ik heb het zo gedaan en de note is scherper naar mijn mening.
Dat ik de iphone op een stand moet zetten, eerst calibreren en dan nog eens het perfecte stukje vinden om de autofocus op te zetten is alles behalve redelijk en doet niemand. Iedere normale consument maakt een foto zoals ik heb gedaan, tikje op het scherm om te focussen en de foto maken.
lens was overigens gewoon schoon.
Misschien dat we dan maar moeten concluderen dat in bepaalde situaties de ene beter is en vica versa.
Ik heb zelf een iPhone 5, dus ben toch zeer objectief lijkt me aangezien ik de note beter vindt.
In principe zal het me een zorg wezen of ik iets verkeerd heb gedaan. Feit is dat ik gewoon normaal een foto heb gemaakt.
Een foto maken met een foto toestel moet geen circus zijn, dat moet met 1 knop of met 2 tikken te doen zijn. Ik heb het zo gedaan en de note is scherper naar mijn mening.
Dat ik de iphone op een stand moet zetten, eerst calibreren en dan nog eens het perfecte stukje vinden om de autofocus op te zetten is alles behalve redelijk en doet niemand. Iedere normale consument maakt een foto zoals ik heb gedaan, tikje op het scherm om te focussen en de foto maken.
Misschien dat we dan maar moeten concluderen dat in bepaalde situaties de ene beter is en vica versa.
[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 10-10-2012 20:07 ]
Jij weet niet hoe je met je telefoon moet omgaan, vervolgens proberen mensen hier jou op weg te helpen en proberen je uit te leggen wat je eventueel verkeerd doet of wat er aan de hand is en dan zeg jij dat ze excussen verzinnen. Vraag/reageer dan nietDraakje5 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:01:
Wat me wel opvalt is dat jullie nu allemaal excuses proberen te zoeken waardoor de foto van de iphone er zo slecht uitziet als dat die doet.
Verwijderd
Vraag?
Wat vraag ik nou weer? Ik vraag helemaal niks.
Ik geef aan dat de camera van de note in dit geval vele malen beter is dan die van de iphone.
En jullie moeten allemaal excuses verzinnen om de mislukte iphone foto goed te praten. Onzin, want beide camera's zijn normaal gebruikt zonder rare poespas.
'Je weet niet hoe je met een telefoon om moet gaan' excuss nummer 5. Nogmaals, ik heb beide foto's gemaakt zoals iedere normale consument zou doen.
Misschien kun jij beter helemaal niet meer in discussies mengen want vorige keer begreep je er ook al geen hol van met de omruilprocedure van tmobile.
Ik geef aan dat de camera van de note in dit geval vele malen beter is dan die van de iphone.
En jullie moeten allemaal excuses verzinnen om de mislukte iphone foto goed te praten. Onzin, want beide camera's zijn normaal gebruikt zonder rare poespas.
'Je weet niet hoe je met een telefoon om moet gaan' excuss nummer 5. Nogmaals, ik heb beide foto's gemaakt zoals iedere normale consument zou doen.
Misschien kun jij beter helemaal niet meer in discussies mengen want vorige keer begreep je er ook al geen hol van met de omruilprocedure van tmobile.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 21:11 ]
Draakje5/Kenzo je haalt je verschillende persoonlijkheden door elkaar
>.<
Kan je beide originele foto's in High Quality posten, anders?
Verwijderd
Ohja zit op mobiel van mn broertje, ff de note uittesten
( is automatisch ingelogt op tweakers) Maar zelfde verhaal.
Volgens mij waren defotos beide hq. Nja laatmaar want die discussie gaat toch nergens heen
Ik hoop dat ik het fout had zodat de iphone alleen maar betere fotos's maakt..
Volgens mij waren defotos beide hq. Nja laatmaar want die discussie gaat toch nergens heen
Ik hoop dat ik het fout had zodat de iphone alleen maar betere fotos's maakt..
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 21:30 ]
Hahaha, wederom heb je het fout. Maar laat ik maar niks meer zeggen, want je weet duidelijk niet waar je over praat + yolo (you only l*l onzin). Laat het in ieder geval volgende keer achterwege om iets te vragen of om ergens op te reageren als je toch niet weet hoe je moet reageren of wat mensen bedoelen..Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:10:
Vraag?
Mooi aan het trollen Draakje.
Zoek gewoon het noteforum op anders:)
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
De iPhone niet ophemelen is trollen?matthijst schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:39:
Mooi aan het trollen Draakje.

Verwijderd
Laat ik hier ook maar eens op reageren. Ik heb sinds kort ook de iPhone 5. De camera is fantastisch en maakt hier zelfs bijzonder mooie opnamen bij weinig licht. Ik ben zeer tevreden over mijn iPhone.
Wel viel het me vandaag op dat ik geen verbinding kon maken met de wifi op mijn werk. Wellicht dat systeembeheer zit te kloten, omdat we nogal een iPhone vs Galaxy SIII discussie hebben....
Op andere locaties namelijk geen enkel probleem.
Wel viel het me vandaag op dat ik geen verbinding kon maken met de wifi op mijn werk. Wellicht dat systeembeheer zit te kloten, omdat we nogal een iPhone vs Galaxy SIII discussie hebben....
Op andere locaties namelijk geen enkel probleem.
Nee, dit soort onzin verkondigen is trollen. Als er 1 ding goed is aan de iPhone dan is het wel de camera. Volgens DPReview: "The iPhone 5 is a fine mobile device, with an excellent camera."
Maar goed, wat weten die gasten er nou van, die hebben hem uiteraard nog niet naast de Note 2 van Draakje gezien

"Nee maar serieus, ze zeiden dat de iPhone zulke goede foto's maken?"
"Ik weet niet onder welke rots Apple heeft geleefd maar die Note 2 hier maakte zojuist toch een 500% betere scherpere en heldere foto."
"iPhone heeft immers ook 'zon geweldig scherm'."
"Misschien kun jij beter helemaal niet meer in discussies mengen want vorige keer begreep je er ook al geen hol van"
[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 10-10-2012 22:25 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Laat die jongen maar, IRL een nobody zijn maar op het internet stoer doen..matthijst schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:14:
[...]
Nee, dit soort onzin verkondigen is trollen. Als er 1 ding goed is aan de iPhone dan is het wel de camera. Volgende DPReview: "The iPhone 5 is a fine mobile device, with an excellent camera."
Maar goed, wat weten die gasten er nou van, die hebben hem uiteraard nog niet naast de Note 2 van Draakje gezien![]()
"Nee maar serieus, ze zeiden dat de iPhone zulke goede foto's maken?"
"Ik weet niet onder welke rots Apple heeft geleefd maar die Note 2 hier maakte zojuist toch een 500% betere scherpere en heldere foto."
"iPhone heeft immers ook 'zon geweldig scherm'."
"Misschien kun jij beter helemaal niet meer in discussies mengen want vorige keer begreep je er ook al geen hol van"

Maar even on-topic, wie weet eigenlijk hoe het op dit moment zit met Nederlandse bedrijven en de integratie van Passbook in hun verdienmodel?
[ Voor 6% gewijzigd door ProfoundValue op 10-10-2012 22:30 ]
Dit topic is gesloten.