Yep, iedereen mag natuurlijk best kritiek hebben op de iPhone. Aan de andere kant is het (helaas) wel te verwachten dat je dan ook wat tegenwind kunt krijgen als je kritiek gaat posten in een erg 'iPhone-minded'-topic.
Kuhrtje, GekkePrutser en virofi reageerde allemaal vrij normaal (en ook beleefd) vind ik.

Ik denk dat vooral deze zin:
Wat me wel opvalt is dat jullie nu allemaal excuses proberen te zoeken waardoor de foto van de iphone er zo slecht uitziet als dat die doet.
erg 'aanvallend' overkomt op anderen.
Draakje5/Kenzo, het is natuurlijk helemaal niet erg dat je een vraag komt stellen (en het is zelfs mooi om vergelijkingsmateriaal met concurrerende smartphones te zien), maar je reacties lijken nogal aanvallend (geen idee trouwens of het zo bedoeld is, maar het lijkt zo). En op het internet krijg je in zulke gevallen vaak de wind van voren.
Ik denk verder dat er prima verklaringen zijn, die eerder ook zijn aangewezen (voordat de persoonlijke aanvallen begonnen).
1) De Note 2 is simpelweg beter
2) De lens is niet schoon of (aan de binnnenkant?) beschadigd
- Bij beschadiging, waarschijnlijk zichtbaar als je de camera onder een bepaalde hoek houdt in het licht, kan je ook slechtere foto's krijgen. (Deze schade hoef jij niet veroorzaakt te hebben - zeker niet als de beschadiging aan de binnenkant zit!)
3) De autofocus werkte even niet goed of je hebt zelf niet getapt om te focussen
4) Meer beweging tijdens het nemen van een foto t.o.v. de Note 2
- Deze kleine, smartphone camera's zijn simpelweg nog niet in staat haarscherpe foto's te nemen zelfs als je snel beweegt met de camera. Dat zal nog wel enkele jaren duren, misschien nog wel 10 jaar.
5) Focus punt ligt verder naar achter - daardoor is de voorgrond wat waziger (dit zie je véél duidelijker bij macro foto's, maar minder duidelijk in 'algemene' foto's)
Ik hoop dat dit je heeft geholpen.