Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Haakontje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:22:
[...]
Maar even on-topic, wie weet eigenlijk hoe het op dit moment zit met Nederlandse bedrijven en de integratie van Passbook in hun verdienmodel?
Misschien even googlen eerst?
http://www.emerce.nl/nieu...oopt-eindelijk-beetje-vol

1 bedrijf op dit moment en dat worden er logisch meer in de toekomst.

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 10-10-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Haakontje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:22:
[...]

Laat die jongen maar, IRL een nobody zijn maar op het internet stoer doen.. :F Hij is 't niet waard om op te reageren dat heb ik al heel lang door..
Maar even on-topic, wie weet eigenlijk hoe het op dit moment zit met Nederlandse bedrijven en de integratie van Passbook in hun verdienmodel?
Van wat ik in ieder geval al wel eerder te horen had/heb gekregen is dat een bedrijf genaamd Kaldi (koffie/theehuis: http://www.kaldi.nl/) hier in Nederland alvast met de integratie van Passbook is begonnen. Ook las ik iets over de ticketdienst Paylogic die hun tickets ook al (helemaal) klaar hebben weten te maken voor Passbook, hun tickets blijken te werken bij evenementen van ID&T, Four Artist en het Belgische dance-evenement IloveTechno (Bron: http://www.iphoneclub.nl/...ebruikmaken-van-passbook/).

Nog meer bedrijven hier in Nederland? Op zich bedacht ik me net namelijk dat winkelketens ook best wel dingen met Passbook zouden kunnen doen, in dezelfde vorm zoals bijvoorbeeld de Specials bij foursquare ook werken waarvoor je een X aantal keer moet inchecken om bepaalde voordeeltjes/freebies te krijgen.
Als het goed wordt ingezet dan zie ik hier zeker wel iets in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 17:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Laten we de persoonlijke aanvallen maar weer achterwege laten ...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Yep, iedereen mag natuurlijk best kritiek hebben op de iPhone. Aan de andere kant is het (helaas) wel te verwachten dat je dan ook wat tegenwind kunt krijgen als je kritiek gaat posten in een erg 'iPhone-minded'-topic.

Kuhrtje, GekkePrutser en virofi reageerde allemaal vrij normaal (en ook beleefd) vind ik. :) Ik denk dat vooral deze zin:
Wat me wel opvalt is dat jullie nu allemaal excuses proberen te zoeken waardoor de foto van de iphone er zo slecht uitziet als dat die doet.
erg 'aanvallend' overkomt op anderen.

Draakje5/Kenzo, het is natuurlijk helemaal niet erg dat je een vraag komt stellen (en het is zelfs mooi om vergelijkingsmateriaal met concurrerende smartphones te zien), maar je reacties lijken nogal aanvallend (geen idee trouwens of het zo bedoeld is, maar het lijkt zo). En op het internet krijg je in zulke gevallen vaak de wind van voren.

Ik denk verder dat er prima verklaringen zijn, die eerder ook zijn aangewezen (voordat de persoonlijke aanvallen begonnen).

1) De Note 2 is simpelweg beter
2) De lens is niet schoon of (aan de binnnenkant?) beschadigd
- Bij beschadiging, waarschijnlijk zichtbaar als je de camera onder een bepaalde hoek houdt in het licht, kan je ook slechtere foto's krijgen. (Deze schade hoef jij niet veroorzaakt te hebben - zeker niet als de beschadiging aan de binnenkant zit!)
3) De autofocus werkte even niet goed of je hebt zelf niet getapt om te focussen
4) Meer beweging tijdens het nemen van een foto t.o.v. de Note 2
- Deze kleine, smartphone camera's zijn simpelweg nog niet in staat haarscherpe foto's te nemen zelfs als je snel beweegt met de camera. Dat zal nog wel enkele jaren duren, misschien nog wel 10 jaar.
5) Focus punt ligt verder naar achter - daardoor is de voorgrond wat waziger (dit zie je véél duidelijker bij macro foto's, maar minder duidelijk in 'algemene' foto's)

Ik hoop dat dit je heeft geholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat die ene foto in de tuin er minder uit ziet kan altijd, kan verschillende oorzaken hebben. Als je een test uitvoert moet je dat doen onder verschillende omstandigheden en met meerdere foto's. Je kunt niet één foto gebruiken en dat aandragen als argument. Ik heb een 5D2 met L lens (camera van 3500 euro) en dat ding zit er met z'n focus ook wel eens naast, of vanwege tegenlicht een vreemd effect of weet ik veel wat.

Verder zou het natuurlijk best kunnen dat dat andere toestel betere foto's maakt. Ik ben zo'n fanboy waarbij Android sowieso geen optie is en al blij is met de foto's die z'n iPhone 4 maakt (maar beter is altijd mooi meegenomen :))... maar geloof best dat er telefoons bestaan met een betere camera... en als dat niet het geval is zal de concurrentie zoiets binnen twee maanden wel uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 19:57
Tom schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:16:
Dat die ene foto in de tuin er minder uit ziet kan altijd, kan verschillende oorzaken hebben. Als je een test uitvoert moet je dat doen onder verschillende omstandigheden en met meerdere foto's. Je kunt niet één foto gebruiken en dat aandragen als argument. Ik heb een 5D2 met L lens (camera van 3500 euro) en dat ding zit er met z'n focus ook wel eens naast, of vanwege tegenlicht een vreemd effect of weet ik veel wat.

Verder zou het natuurlijk best kunnen dat dat andere toestel betere foto's maakt. Ik ben zo'n fanboy waarbij Android sowieso geen optie is en al blij is met de foto's die z'n iPhone 4 maakt (maar beter is altijd mooi meegenomen :))... maar geloof best dat er telefoons bestaan met een betere camera... en als dat niet het geval is zal de concurrentie zoiets binnen twee maanden wel uitbrengen.
/agree.
Denk overigens wel dat mensen teleurgesteld gaan zijn als ze van een 4s camera naar een 5 gaan, daar zit weinig tot geen verschil in. Ik kom zelf van de 4 en heb daar een paar vakanties best mooie foto's en filmpjes mee weten te maken (al zeg ik het zelf ;) ), onder goede heldere omstandigheden. maar het is en blijft een smartphone waarmee je schiet. Het heeft z'n beperkingen. De truc is dat je met de beperkingen leert omgaan als je m veel gebruikt.

Voor mij persoonlijk is het prettig dat ik best een goede camera altijd op zak heb in de vorm van mn iPhone. Niet _de_ reden dat ik een iPhone koop, ik moet zelf tbh niet denken aan een Android toestel, maar wel een bonus.

Heeft Sony niet al een aantal jaren een lijn van cameraphones? Meer een bellende camera waarmee je erg goede foto's kan maken? Als de camera de belangrijkste reden is om je phone te kopen zul je in die categorie moeten kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

Silasje

www.Entjes.eu

Beste mensen,
Ik heb mijn eerste iPhone nu net een paar dagen, echter was ik al bekend met iOS ivm mijn iPad.
Het enige waar ik mij aan stoor, is dat in whatsapp er maar 20 à 25 berichten weergegeven worden, om verder terug te lezen, moet ik op de knop "'laad eerdere berichten" klikken.
Dat is vind ik zeer vervelend, en kan daar ook geen instelling voor vinden

Iemand een idee hoe dit anders kan?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Silasje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:27:
Beste mensen,
Ik heb mijn eerste iPhone nu net een paar dagen, echter was ik al bekend met iOS ivm mijn iPad.
Het enige waar ik mij aan stoor, is dat in whatsapp er maar 20 à 25 berichten weergegeven worden, om verder terug te lezen, moet ik op de knop "'laad eerdere berichten" klikken.
Dat is vind ik zeer vervelend, en kan daar ook geen instelling voor vinden

Iemand een idee hoe dit anders kan?
Dit kan niet anders. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 13:05
Ook @Draakje; Tweakers oordeelt ook dat de iPhone5 betere foto's maakt, ging het toch niet helemaal goed met de foto's die je zelf schoot:
reviews: Samsung Galaxy Note II: smartphone van formaat

[ Voor 11% gewijzigd door virofi op 11-10-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hoor niemand klagen over bereik van de iphone 5 ? Betekent dat dit gewoon inorde is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Next headline:

De iPhone verpakking van de hoofdtelefoons kan niet tegen water!!
http://mashable.com/2012/10/10/earpod-package-water/

best wel stoer, had helemaal niet gemerkt dat dat witte spul niet plastic was

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10

Patrick89

PSN : Gamesource

Hahah geestig ;).. Hopelijk lossen de oordopjes zelf niet op xD

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
kmf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:41:
Next headline:

De iPhone verpakking van de hoofdtelefoons kan niet tegen water!!
http://mashable.com/2012/10/10/earpod-package-water/

best wel stoer, had helemaal niet gemerkt dat dat witte spul niet plastic was
"Do not, however, try to dip the iPhone 5‘s EarPod case into water. That thing is all hard plastic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 19:17
Anoniem: 477200 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:28:
Ohja zit op mobiel van mn broertje, ff de note uittesten :P ( is automatisch ingelogt op tweakers) Maar zelfde verhaal.

Volgens mij waren defotos beide hq. Nja laatmaar want die discussie gaat toch nergens heen :)
Ik hoop dat ik het fout had zodat de iphone alleen maar betere fotos's maakt..
Met HQ bedoelt hij gewoon precies hoe de foto uit de telefoon kwam, zonder enige bewerking. Valt me ook op dat de foto van een lagere resolutie lijkt dan die van de Note 2 terwijl ze dezelfde sensor hebben. En de iPhone maakt zelfs met bewegingen goede foto's, dus daar zal het niet aan liggen.

Uit mijn eigen ervaring met de SGS3 en iPhone 4s kan ik opmaken dat de 4s meer kleur heeft en iets scherper is.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 14:14

Amiet01

Master_A

Heeft er al iemand zo'n lightning to 30-pin adapter ergens weten te kopen? Zo ja, waar is deze op dit moment (fysieke winkel) direct leverbaar?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Valt me net op dat er op de rand van mijn witte iPhone 5 wat blauwe vlekken zitten. Het zit op de witte streepjes op de zijkant van de telefoon. Vreemd. Krijg het er met Eem klein beetje water zo niet vanaf :O

Suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Nipje op 11-10-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nipje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:47:
Valt me net op dat er op de rand van mijn witte iPhone 5 wat blauwe vlekken zitten. Het zit op de witte streepjes op de zijkant van de telefoon. Vreemd. Krijg het er met Eem klein beetje water zo niet vanaf :O

Suggesties?
lekkende pen gehad?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nee deze iPhone is echt net uit de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:08

Suggesties?
Maar weer omwisselen ben ik bang. Had je deze nu al omgewisseld na je tikkende geluid in je iPhone?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
wesleytjuh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Maar weer omwisselen ben ik bang. Had je deze nu al omgewisseld na je tikkende geluid in je iPhone?
Nee dat tikken zal wel normaal zijn. Gaat hier om de iPhone van mijn broertje. Vlekjes zijn erg klein en lijkt me dan ook onzin om de telefoon te gaan ruilen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471837

Nipje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:15:
[...]

Nee dat tikken zal wel normaal zijn. Gaat hier om de iPhone van mijn broertje. Vlekjes zijn erg klein en lijkt me dan ook onzin om de telefoon te gaan ruilen :X
Tikken schijnt wel normaal te zijn inderdaad ;)
Maar blauwe vlekken, hoe kan dat ineens? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442818

Suggesties?
Op mijn iPhone zijn ze niet te zien.. Misschien komt het van wat inkt op je handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 471837 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:18:
[...]

Tikken schijnt wel normaal te zijn inderdaad ;)
Maar blauwe vlekken, hoe kan dat ineens? :?
Zijn geen grote vlekken hoor, heel kleine vlekjes precies op die witte streepjes op ze zijkant. Erg raar ja :o

Oja en de silent schakelaar zit voor de verassing ook weer eens losjes :'). Vreemde zaak voor zulke dure telefoons. Bahbah

[ Voor 16% gewijzigd door Nipje op 11-10-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Amiet01 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:40:
Heeft er al iemand zo'n lightning to 30-pin adapter ergens weten te kopen? Zo ja, waar is deze op dit moment (fysieke winkel) direct leverbaar?
Ik las het volgende bericht:
According to at least one iPhone 5 owner who got to test the 30-pin to Lightning adapter, certain accessories do not work. Among them are the official SD card reader, USB reader, and VGA/HDMI out accessories sold by Apple. In addition, he had an iPhone-compatible blood pressure monitor by Withings, but it also refused to cooperate.
bron

Maar hopen dat deze persoon een defect exemplaar had.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

funk-e schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:59:
[...]

Ik las het volgende bericht:

[...]

bron

Maar hopen dat deze persoon een defect exemplaar had.
Echt gevalletje linkbait.... Er is duidelijk gezegd dat videoIO niet werkt op de bestelpagina. De bloeddrukmeterfabrikant heeft geschreven dat het wel werkt. De sd adapter heeft nooit gewerkt met iPhones, werken alleen op iPad namelijk.

De bron van het bericht heeft wat meer interessante comments http://www.tuaw.com/2012/...users-test-compatibility/ waar iemand ook zegt dat die bloeddrukmonitor werkt.

Echt sensatieartikel...

[ Voor 35% gewijzigd door kmf op 11-10-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik heb zojuist de apple store gesproken over de blauwe plekjes en ik kan mooi weer terug. 3 uur in de trein en weer terug. Blijkt toch echt een probleem te zijn en wat het is willen ze niet zeggen.

Wat een kutproduct zeg. Alleen maar issues met die iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Kun je niet nog even een keer bellen (nu je toch een case nummer hebt neem ik aan?) en vragen of het niet via post kan gezien je 3 uur moet treinen? Mijn ervaring is dat ze meestal best schappelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
k1978 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:31:
Hoor niemand klagen over bereik van de iphone 5 ? Betekent dat dit gewoon inorde is ?
Jongens hoe is jullie bereik ?? 3g..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
virofi schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:04:
Kun je niet nog even een keer bellen (nu je toch een case nummer hebt neem ik aan?) en vragen of het niet via post kan gezien je 3 uur moet treinen? Mijn ervaring is dat ze meestal best schappelijk zijn.
Ik zal het eens proberen. Ik laat je zo wel horen wat het resultaat is ..

Edit:

Helaas, moet gewoon weer mooi 6 uur reizen. Top.

[ Voor 7% gewijzigd door Nipje op 11-10-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-06 11:00
Ik zit in de trein op weg naar Amsterdam, mijn ophaaltijd zal wel niet helemaal stroken (zal er iets voor 19.00 zijn), maar dan zal ze wel niet boeien. Kijken of ik gelijk daar mijn nano-SIM er in kan drukken en activeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
me_mrtn schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:32:
Ik zit in de trein op weg naar Amsterdam, mijn ophaaltijd zal wel niet helemaal stroken (zal er iets voor 19.00 zijn), maar dan zal ze wel niet boeien. Kijken of ik gelijk daar mijn nano-SIM er in kan drukken en activeren. :)
Als je eerder bent is dat geen probleem :D. Later helaas wel vertelde ze mij. Nanosims kunnen ze daar ook direct voor je regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
k1978 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

Jongens hoe is jullie bereik ?? 3g..
zou het een probleem moeten zijn dan? Nergens last van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pposthoorn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Goed nieuws dat ze hem omruilen bij een brakke trilmotor. Jammer dat jij nu een nieuw probleem hebt. Misschien een stomme vraag maar heb je bij het ruilen van het toestel niet heel goed gecontroleerd of alles wel in orde was?
Moet zeggen dat ik inmiddels erg tevreden ben over de service van Apple. Mijn iPhone 4S is in mei aangeschaft en ze hebben het refurbished toestel, welke ik van de week in de Apple Store had ontvangen, via de post omgeruild voor een nieuw exemplaar. Ik had een hele schappelijke meneer aan de lijn die uitermate behulpzaam was.

In eerste instantie wilde ik teruggaan naar de Apple Store, maar dat is heen en terug toch zo'n 160 kilometer.

Uiteindelijk woensdag contact gehad en gister werd er een slinternieuwe iPhone 4S bezorgd door de UPS. Nu alleen de oude nog even retourneren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:08
Hoe hebben jullie je iPhone 5 geïnstalleerd?

Door hem aan iTunes te hangen en zo de reservekopie er op te zetten of door hem te installeren via de iPhone zelf en de reservekopie via iCloud binnen te halen?
En wat is eventueel beter?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 27-06 15:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Moet het eigenlijk altijd via een reservekopie? Bedoel je dan bijvoorbeeld dat je de gegevens van je iPad op je iPhone moet zetten?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
AntraXxX schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:48:
Hoe hebben jullie je iPhone 5 geïnstalleerd?

Door hem aan iTunes te hangen en zo de reservekopie er op te zetten of door hem te installeren via de iPhone zelf en de reservekopie via iCloud binnen te halen?
En wat is eventueel beter?
Het maakt eigenlijk niet uit. Via iTunes is voor mijn gevoel iets sneller. Laatste keer overigens via iCloud gedaan. Werkt super, je mist alleen je muziek in de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:08
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:51:
Moet het eigenlijk altijd via een reservekopie? Bedoel je dan bijvoorbeeld dat je de gegevens van je iPad op je iPhone moet zetten?
Nee ik bedoel dat ik door de reservekopie van mijn huidige iPhone 4 op de iPhone 5 te zetten, deze dezelfde settings/contacten/foto's etc zal hebben en dat ik dus niet alles opnieuw moet instellen.

Reservekopie van een iPad en iPhone lopen gescheiden btw. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 24-06 16:19

pposthoorn

Constructeur

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:15:
[...]

Moet zeggen dat ik inmiddels erg tevreden ben over de service van Apple. Mijn iPhone 4S is in mei aangeschaft en ze hebben het refurbished toestel, welke ik van de week in de Apple Store had ontvangen, via de post omgeruild voor een nieuw exemplaar. Ik had een hele schappelijke meneer aan de lijn die uitermate behulpzaam was.

In eerste instantie wilde ik teruggaan naar de Apple Store, maar dat is heen en terug toch zo'n 160 kilometer.

Uiteindelijk woensdag contact gehad en gister werd er een slinternieuwe iPhone 4S bezorgd door de UPS. Nu alleen de oude nog even retourneren.
Mooi om te horen dat je goede service hebt gekregen. Mag ik vragen welk nummer je gebeld hebt voor het omruilen? Als ik een reservering krijg vanavond ga ik morgen naar Amsterdam maar anders heb ik liever dat het via de post geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
pposthoorn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:00:
[...]

Mooi om te horen dat je goede service hebt gekregen. Mag ik vragen welk nummer je gebeld hebt voor het omruilen? Als ik een reservering krijg vanavond ga ik morgen naar Amsterdam maar anders heb ik liever dat het via de post geregeld wordt.
Ik heb de service overigens alleen gekregen omdat het omgeruilde toestel ook niet goed was. Dit si het nummer van AppleCare 0900-7777-703

In andere gevallen stuur je eerst jouw toestel terug en krijg je later een vervangend toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 12-10-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 24-06 16:19

pposthoorn

Constructeur

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Ik heb de service overigens alleen gekregen omdat het omgeruilde toestel ook niet goed was. Dit si het nummer van AppleCare 0900-7777-703
Bedankt!
In andere gevallen stuur je eerst jouw toestel terug en krijg je later een vervangend toestel.
Ja dat weet ik wel, maar ik dacht niet geschoten altijd mis. Zoals je zelf zei, best een eindje rijden naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Heb jij ook een creditcardnummer moeten doorgeven?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
AntraXxX schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:54:
[...]

Nee ik bedoel dat ik door de reservekopie van mijn huidige iPhone 4 op de iPhone 5 te zetten, deze dezelfde settings/contacten/foto's etc zal hebben en dat ik dus niet alles opnieuw moet instellen.

Reservekopie van een iPad en iPhone lopen gescheiden btw. :)
Om heel eerlijk te zijn zou ik geen reservekopie terugzetten van een 4 naar een 5. Ik lees toch regelmatig dat er dan problemen zijn met de accu, maar ook onverklaarbare MB's die je kwijt bent onder 'overige'.

Welke dingen zijn belangrijk om mee te nemen?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
funk-e schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:07:
[...]

Heb jij ook een creditcardnummer moeten doorgeven?
ja dat wel. Voor het geval je de defecte iPhone niet terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
pposthoorn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:01:
[...]

Bedankt!

[...]

Ja dat weet ik wel, maar ik dacht niet geschoten altijd mis. Zoals je zelf zei, best een eindje rijden naar Amsterdam.
Toevallig net ook met Apple gebeld om een iPhone van iemand anders aan te bieden ter reparatie. Als je buiten garantie of Applecare valt kun je ook voor 29,- Express Exchange Service aanvragen. UPS brengt dan een nieuwe en de oude nemen ze in, of stuur je zelf terug. Fijne service, waar ik graag wat extra voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Nipje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:44:
[...]

Als je eerder bent is dat geen probleem :D. Later helaas wel vertelde ze mij. Nanosims kunnen ze daar ook direct voor je regelen!
Ik was stipt om de afgesproken tijd in de winkel, nano-SIM had ik al aangevraagd bij T-Mobile en was dus even een kwestie van activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 11:30
Ik vind dat apps vrij langzaam downloaden op mijn iPhone 5, hebben meer mensen hier last van? Ligt niet aan mijn netwerk iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 27-06 12:41
Ik zoek eigenlijk een mogelijkheid dat ik voor 's nachts al het internet uitzet en alleen gebeld kan worden. Weet iemand hoe ik dit kan doen ? Ik heb de 'do not disturb' optie geprobeerd en bellen aangezet, ik kan dan gebeld worden maar ook internet komt gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 12:45

LoneWolf

Just a Byte

@clonedonkey , wat bedoel je met " komt gewoon binnen " ? Bij mij is onder ios 6 do not disturb gewoon stil, maar je phone moet wel gelocked zijn !

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
LoneWolf schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:04:
@clonedonkey , wat bedoel je met " komt gewoon binnen " ? Bij mij is onder ios 6 do not disturb gewoon stil, maar je phone moet wel gelocked zijn !
Ik bedoel dat ik gewoon whatsapp berichten en mail krijg. Maar ik gebruik mijn iphone met sleep cycle dus hij ligt in me bed, aan, dan zal het daarom wel niet werken. Is er een andere manier om dit te bereiken zonder jailbreak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
clonedonkey schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:08:
[...]

Ik bedoel dat ik gewoon whatsapp berichten en mail krijg. Maar ik gebruik mijn iphone met sleep cycle dus hij ligt in me bed, aan, dan zal het daarom wel niet werken. Is er een andere manier om dit te bereiken zonder jailbreak ?
Wat dacht je van gewoon data en WiFi uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
me_mrtn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

Wat dacht je van gewoon data en WiFi uitzetten?
Stom idd! Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 21:18
heb trouwens wel een squek geluid bij mijn iphone. Het gebeurt vooral als ik links van de home button er over heen veeg :X Een soort van niet geolied deur geluid. Meer mensen die dit hebben

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7SZuUhU4wOA&feature=plcp] zie vanaf 0.20

verder is hij in perfecte staat. Maar echt een irritante squek, net of het hol is onder de frontbezel :|

[ Voor 34% gewijzigd door Captain Planet op 13-10-2012 01:51 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
fener33 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 01:40:
heb trouwens wel een squek geluid bij mijn iphone. Het gebeurt vooral als ik links van de home button er over heen veeg :X Een soort van niet geolied deur geluid. Meer mensen die dit hebben

[video] zie vanaf 0.20

verder is hij in perfecte staat. Maar echt een irritante squek, net of het hol is onder de frontbezel :|
Je hebt er een screen protector op?
Anders lijkt het me erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 21:18
Draakje5 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 08:20:
[...]

Je hebt er een screen protector op?
Anders lijkt het me erg vreemd.
Ook zonder screenprotector had ik er last van

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

fener33 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:54:
[...]

Ook zonder screenprotector had ik er last van
Het is gewoon het glas wat een beetje los zit en als je erop drukt dat het langs het aluminium schuurt. Dat maakt dat geluid. Dus het glas zit niet helemaal perfect in die hoek. Heel klein productie foutje maar wel acceptabel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Dat zou ik dus niet acceptabel vinden ;-) Glas dat los zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Filmpje gezien en onacceptabel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 11:08
Ik heb sinds aantal dagen de iphone 5 en ik ben echt heel erg onder de indruk van het prachtige design van de telefoon. Hij voelt ontzettend lekker aan in de hand zonder dat 'cheape' plastic gevoel terwijl hij wel echt heel erg licht is.
Ontzettend snel ook (kom van iphone 4).

Erger me nu al kapot aan 'nog niet geupdate' apps, vooral whatsapp. Doordat je ondertussen nu al gewent bent aan de locatie van het toetsenbord op het scherm typ ik bij whatsapp (die als app dus iets hoger draait boven een stukje zwarte balk) constant de spatie te laag en dus mis.
Hoop dat whatsapp snel update (sowieso kunnen ze wel wat functies updates en toevoegen... pff)

Maar wilde even zeggen dat sommige mensen totaal underimpressed zijn omdat ze een laser of andere leipe nieuwe functie verwachten. (Vergelijking met de auto industrie vond ik wel een goede).
En als je meteen slide to unlock doet zodra je hem in je hand hebt om te gaan bladeren dan is er niets nieuws. Want het is iOS6, dat kennen ze al.

Maar ik geniet iedere dag van het belachelijk mooie design van deze telefoon, het afwerkingsniveau en hoe vloeiend alles werkt.
Wifi is 2x zo snel geworden, apps laden veel sneller, veel besproken maps werkt in Nederland naar mijn mening ontzettend snel en goed. Laad tijd van kaarten is 10x sneller dan google maps. Siri zou veel functioneler zijn als ze ook Nederland aan kon, hopelijk komt dat ooit maar ik vrees dat ons taaltje te klein is. Maar zelfs in het engels zijn er een aantal functies die ik toch wel gebruik; wekker zetten, reminder even snel invoeren enz.

Ik mis alleen wel heel erg mijn dockje naast mijn computer om altijd de telefoon in te zetten zodat hij altijd opgeladen is als je uit huis gaat. Maar dockjes zullen snel wel komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Impstoker op 13-10-2012 10:45 . Reden: Spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Gisteren ben ik eens op de Maps naar huis genavigeerd. Was wat dingen gaan ophalen die we gekocht hebben via marktplaats. Maps werkte prima, op het feit na dat alles in het Engels was, en dus de straatnamen ook.

Maar ik ben wel tegen een beperking gekomen: accu was bijna leeg. En ik kon niet bijladen want de 30-pins van mijn autokit past natuurlijk niet... De 30 pins adapter moet snel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:02
Impstoker schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:37:
Ik heb sinds aantal dagen de iphone 5 en ik ben echt heel erg onder de indruk van het prachtige design van de telefoon. Hij voelt ontzettend lekker aan in de hand zonder dat 'cheape' plastic gevoel terwijl hij wel echt heel erg licht is.
Ontzettend snel ook (kom van iphone 4).

Erger me nu al kapot aan 'nog niet geupdate' apps, vooral whatsapp. Doordat je ondertussen nu al gewent bent aan de locatie van het toetsenbord op het scherm typ ik bij whatsapp (die als app dus iets hoger draait boven een stukje zwarte balk) constant de spatie te laag en dus mis.
Hoop dat whatsapp snel update (sowieso kunnen ze wel wat functies updates en toevoegen... pff)

Maar wilde even zeggen dat sommige mensen totaal underimpressed zijn omdat ze een laser of andere leipe nieuwe functie verwachten. (Vergelijking met de auto industrie vond ik wel een goede).
En als je meteen slide to unlock doet zodra je hem in je hand hebt om te gaan bladeren dan is er niets nieuws. Want het is iOS6, dat kennen ze al.

Maar ik geniet iedere dag van het belachelijk mooie design van deze telefoon, het afwerkingsniveau en hoe vloeiend alles werkt.
Wifi is 2x zo snel geworden, apps laden veel sneller, veel besproken maps werkt in Nederland naar mijn mening ontzettend snel en goed. Laad tijd van kaarten is 10x sneller dan google maps. Siri zou veel functioneler zijn als ze ook Nederland aan kon, hopelijk komt dat ooit maar ik vrees dat ons taaltje te klein is. Maar zelfs in het engels zijn er een aantal functies die ik toch wel gebruik; wekker zetten, reminder even snel invoeren enz.

Ik mis alleen wel heel erg mijn dockje naast mijn computer om altijd de telefoon in te zetten zodat hij altijd opgeladen is als je uit huis gaat. Maar dockjes zullen snel wel komen.
http://www.thelightningdock.com/products/iphone-5-dock

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
kmf schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:07:
Gisteren ben ik eens op de Maps naar huis genavigeerd. Was wat dingen gaan ophalen die we gekocht hebben via marktplaats. Maps werkte prima, op het feit na dat alles in het Engels was, en dus de straatnamen ook.

Maar ik ben wel tegen een beperking gekomen: accu was bijna leeg. En ik kon niet bijladen want de 30-pins van mijn autokit past natuurlijk niet... De 30 pins adapter moet snel komen...
Ik vind dat het verder prima werkt als je gewone adressen invoert en hij werkt ook iets fijner vind ik.

Twee minpunten zijn dat:
1) Google Maps werkte soepeler in combinatie met het kompas (zodat de map meedraait)
2) 'Algemene' zoektermen heeft-ie nog niet echt door, je moet echt adressen hebben

Pluspunten:
1) Afbeeldingen laden sneller en bij het inzoomen verandert de tekst meteen mee (dus niet een nieuwe laag laden)
2) Meer actuele foto's t.o.v. Google Maps hier in de buurt
3) Zelfde simpele interface als de oude Maps app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
Whatsapp is inderdaad een ramp met updates, ook op andere platforms zoals Android loopt het enorm achter. Ik las een paar dagen terug dat ze wel met een beta bezig zijn voor de iPhone 5, maar ik heb geen idee hoe lang het nog duurt voordat die live gaat.

Een erg goed alternatief is Kik: http://kik.com/
Is in principe hetzelfde als whatsapp, maar een stuk sneller in het versturen en ontvangen van berichten. En blijkbaar ook in het updaten van de app, want deze is al geoptimaliseerd voor de iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Nan een goede week de iphone5 kan ik aangeven dat ik tevreden ben, met uitzondering van de accuduur... wat een ramp... wat is toch de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 12:45

LoneWolf

Just a Byte

Je whatsapp en mail komen inderdaad wel binnen, dat is normaal, maar zullen geen geluid meer maken als het goed is.
Idd als je bij sleepcycle je toestel niet locked dan blijf je het geluid dus horen. Helaas... Ik vind dat ze dat ook bij geunlocked toestel moeten uitzetten, want als je dit dus gebruikt in een vergadering plingelt ie ook als je bv net in je agenda bezig bent een nieuwe afspraak te plannen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Anoniem: 160183 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:24:
Nan een goede week de iphone5 kan ik aangeven dat ik tevreden ben, met uitzondering van de accuduur... wat een ramp... wat is toch de oorzaak?
Kijk is bij je gebruik en stand-by time. Hoeveel krijg je daar? En wat was je oude toestel? (Als het al een iPhone was: heb je je back-up teruggezet?)

[ Voor 11% gewijzigd door Uniciteit op 13-10-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 17:58
Muurtegel schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:47:
Whatsapp is inderdaad een ramp met updates, ook op andere platforms zoals Android loopt het enorm achter. Ik las een paar dagen terug dat ze wel met een beta bezig zijn voor de iPhone 5, maar ik heb geen idee hoe lang het nog duurt voordat die live gaat.

Een erg goed alternatief is Kik: http://kik.com/
Is in principe hetzelfde als whatsapp, maar een stuk sneller in het versturen en ontvangen van berichten. En blijkbaar ook in het updaten van de app, want deze is al geoptimaliseerd voor de iphone 5.
Is niet hetzelfde want niemand die ik ken gebruikt Kik :P. Daar heb je dan dus al niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
Ja klopt, dat is het grote nadeel nu. Daarom probeer ik het zo veel mogelijk te promoten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:16

racoon

mooowwww

Iemand ook op de iphone5 het probleem dat facebook het niet doet?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27
Uniciteit schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

Kijk is bij je gebruik en stand-by time. Hoeveel krijg je daar? En wat was je oude toestel? (Als het al een iPhone was: heb je je back-up teruggezet?)
Kan dit zoveel uitmaken dan? Ik heb namelijk een backup teruggezet vanaf de iPhone 4.

Mijn batterij verbruik is ongeveer 1dag en 6uur met 8uur gebruik. Dat is dan met wat whatsappen, facebooken en wat surfen.

Als ik wat meer ga gebruiken dan is het vaak aan het einde van de dag ( 9u/ 10u uit de oplader en er rond half 1 snachts erin) nog 20a 30% over..

Is dit normaal? Ik zie het namelijk niet zo zitten om alles opnieuw in te gaan stellen en mn smsjes kwijt te zijn etc.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Muurtegel schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:28:
Ja klopt, dat is het grote nadeel nu. Daarom probeer ik het zo veel mogelijk te promoten ;).
Nee. Het grootste nadeel is dat het niet verbonden is aan een telefoonnummer. Bij Whatsapp is het zo dat je zo in je contactlijst kan zien of iemand whatsapp gebruikt of niet.
Bij andere alternatieven moet je zoeken naar je vrienden/kennissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:45
Sinds gisteren mijn eerste iPhone. 4 jaar Android gehad, nu overgestapt wegens het formaat van de high end android toestellen. De iPhone werkt erg goed, voelt stevig aan. Best tevreden. Accu houdt het ook al ruim een dag vol met wat spelen :). Nu nog op zoek naar wat leuke apps en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454818

Pannekoek81 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:33:
Sinds gisteren mijn eerste iPhone. 4 jaar Android gehad, nu overgestapt wegens het formaat van de high end android toestellen. De iPhone werkt erg goed, voelt stevig aan. Best tevreden. Accu houdt het ook al ruim een dag vol met wat spelen :). Nu nog op zoek naar wat leuke apps en games.
Dat is een tegenvaller dan voor je. Bij Android kon je alles gratis krijgen :P De iPhone niet, tenzij je jailbreakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:45
Anoniem: 454818 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Dat is een tegenvaller dan voor je. Bij Android kon je alles gratis krijgen :P De iPhone niet, tenzij je jailbreakt.
Op een minder legale manier kon dat inderdaad. Whatsapp voor de iPhone was gelijk al 0,79 cent 8)7 . Maar goed, een toestel dat bevalt en dan met name de grote en de ondersteuning is me meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:49
Anoniem: 160183 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:24:
Nog erger dan iPhone 4/4s dan ? (Die staat aan het eind van de dag meestal rond de 30-40% terwijl ik hem niet eens zoveel gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-06 12:13
sverzijl schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:44:
[...]

Nog erger dan iPhone 4/4s dan ? (Die staat aan het eind van de dag meestal rond de 30-40% terwijl ik hem niet eens zoveel gebruik)
Hoe kan dit dan? Uit de Tweakers test bleek dat de accuduur juist erg goed was? Beter dan alle concurrenten op de markt? Ervaren meer mensen dit? Zit er aan te twijfelen om de iPhone 5 te kopen, maar dat wordt het hem niet als de batterijduur niet goed is. Dat is eigenlijk een van mijn hoofdredenen waarom ik meer geld voor een toestel uit zou willen geven. :p

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
TheCrius schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Hoe kan dit dan? Uit de Tweakers test bleek dat de accuduur juist erg goed was? Beter dan alle concurrenten op de markt? Ervaren meer mensen dit? Zit er aan te twijfelen om de iPhone 5 te kopen, maar dat wordt het hem niet als de batterijduur niet goed is. Dat is eigenlijk een van mijn hoofdredenen waarom ik meer geld voor een toestel uit zou willen geven. :p
iPhone gebruikers zijn wel gewend dat de iPhone iedere dag aan de oplader moet hangen, maar hij moet natuurlijk wel het einde vd dag halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Kan aan mijn iPhone 4s liggen, maar die gaat hooguit 8-10 uur mee terwijl ik er werkelijk niets mee doe. Geen e-mail, geen GPS etc.

Sinds donderdag de iPhone 5 in mijn bezit en die doet het uitstekend op de accu. Gisterochtend om 6:40 van de lader, in de avond even een beetje bijgeladen (7% erbij), vandaag om 15:00 weer aan de lader terwijl ik nog 10% accu overhad. Dikke prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
FrameWork. schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:17:
Kan aan mijn iPhone 4s liggen, maar die gaat hooguit 8-10 uur mee terwijl ik er werkelijk niets mee doe. Geen e-mail, geen GPS etc.

Sinds donderdag de iPhone 5 in mijn bezit en die doet het uitstekend op de accu. Gisterochtend om 6:40 van de lader, in de avond even een beetje bijgeladen (7% erbij), vandaag om 15:00 weer aan de lader terwijl ik nog 10% accu overhad. Dikke prima! :)
Ik heb toevallig net tijdelijk een nieuwe 4S (die straks naar m'n vrouw gaat als ik de 5 heb aangeschaft :) ), maar die haalt het nog makkelijk van 5:15AM - 23:00 (30-40% over). Gebruik hem over het algemeen casual (mails worden opgehaald/gelezen, nu.nl/facebook app aantal keer per dag en wat SMS/Whatsapp, half uur/uur spotify over Wifi en 0-5 korte telgesprekken per dag ). M'n 2+ jaar oude (inmiddels kapotte) iPhone4 deed het ietsje slechter, maar niet veel.

Als de iPhone 5 soortgelijke battery-life heeft kan ik er mee leven. Nu alleen nog een winkel vinden die ze binnen afzienbare tijd kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Ik denk dat ik een probleem heb met mijn iPhone 5,

Mijn accu loopt leeg alsof die lek is, hieronder is een printscreen van afgelopen donderdag!
Ik heb het een en achter opgezocht, waaronder batterij kalibratie, en dat heb ik dus gedaan (leeg laten lopen tot die uitvalt en dan ononderbroken opladen tot 100%) Maar het resultaat daarvan is niet merkbaar in het batterij verbruik.

Het komt er op neer dat ik een werkdag niet vol kan houden, maar halverwege de middag weer moet opladen om onderweg nog bereikbaar te zijn. Hier mijn printscreen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/48418943/2012-10-10%2011.38.33.png

Wat moet ik nu doen? is dit gewoon een defect toestel (accu) of zijn er nog andere methoden om de batterij te kalibreren?

[ Voor 12% gewijzigd door Silasje op 13-10-2012 21:17 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 08:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Silasje schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:16:
Ik denk dat ik een probleem heb met mijn iPhone 5,

Mijn accu loopt leeg alsof die lek is, hieronder is een printscreen van afgelopen donderdag!
Ik heb het een en achter opgezocht, waaronder batterij kalibratie, en dat heb ik dus gedaan (leeg laten lopen tot die uitvalt en dan ononderbroken opladen tot 100%) Maar het resultaat daarvan is niet merkbaar in het batterij verbruik.

Het komt er op neer dat ik een werkdag niet vol kan houden, maar halverwege de middag weer moet opladen om onderweg nog bereikbaar te zijn. Hier mijn printscreen:
[afbeelding]

Wat moet ik nu doen? is dit gewoon een defect toestel (accu) of zijn er nog andere methoden om de batterij te kalibreren?
Check je data gebruik even.

Bij mij en me vriendin was het een bugje met mail push. Ikzelf had in 24 uur maarliefst 700MB verbruikt en me accu ging daarmee ook ontzettend hard.
Alles op fetch gezet en alles is normaal en kan 1 a 2 dagen met me accu door.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Het eerste dat me opvalt: één streepje bereik. Smartphones gaan in het algemeen veel meer energie gebruiken zodra het bereik niet zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

@ Osxy
Ik weet niet zeker of ik die dag mijn mail al ingesteld had, maar het is het nakijken nog even waard! ik kijk het liever even aan dan een week zonder te moeten zitten<EDIT>WTF ik heb al meer dan 600MB over de 3G binnen gehaald!:O (gelukkig heb ik 10GB :))</EDIT>

@ uniciteit
Dat is eigenlijk puur toeval, dit printscreentje is genomen in de lift :) toen had ik het ff uitgezocht, nu zit ik hier met 4 strepen

[ Voor 12% gewijzigd door Silasje op 13-10-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Hmm raar inderdaad. De eerste dag was mijn batterij ook zo snel leeg! Nu op de 2e dag sta ik versteld, momenteel 13 uur en 28 minuten standby, 5 uur en 20 minuten gebruik en zit nu nog op 52% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

matthijst schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:13:
Ik had rond de 4GB aan overig op m'n 5. Kreeg het alleen weg met een volledige restore en alles opnieuw installeren. Nu is het rond de 1GB.

Had tot nu toe alleen maar backup / restores gedaan. Schijnbaar wordt die loze ruimte daarin meegenomen.
Als je een nieuwe restore doet, raak je dan ook al je gamesaves kwijt?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
iApp schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:53:
[...]

Als je een nieuwe restore doet, raak je dan ook al je gamesaves kwijt?
Degene die niet met iCloud syncen wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 08:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Silasje schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:40:
@ Osxy
Ik weet niet zeker of ik die dag mijn mail al ingesteld had, maar het is het nakijken nog even waard! ik kijk het liever even aan dan een week zonder te moeten zitten<EDIT>WTF ik heb al meer dan 600MB over de 3G binnen gehaald!:O (gelukkig heb ik 10GB :))</EDIT>

@ uniciteit
Dat is eigenlijk puur toeval, dit printscreentje is genomen in de lift :) toen had ik het ff uitgezocht, nu zit ik hier met 4 strepen
Ik heb 5 mail accounts ingesteld en had daarmee 700MB in goede 24 uur verbruikt. Vriendin had 2 accounts en daarmee 250MB verbruikt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Ik hou je op de hoogte, ik had inderdaad push mail uit.. AAN staan. Dat is nu gewijzigd in 1x per uur.

Toch wel vreemd dat push Email bij jou het probleem oploste, tegenwoordig is zoveel push, wat denk je van whapp, facebook etc!

[ Voor 41% gewijzigd door Silasje op 13-10-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Wanneer je je toestel op push instelt dan zal je toestel 1 keer per X aantal minuten even checken met de server.
Zodoende weet de server ook waar hij moet zijn als hij een bericht heeft voor je en weet de server ook
dat het toestel nog aan staat.
Volgens mij gaan de notificaties van apps via een enkele connectie met de apple servers? Dat valt dan weer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 14:32
Dat is ook de reden dat ik eigenlijk nergens push voor aan heb staan (op Whatsapp na).
Heb nu de iPhone 5 ook sinds gistermiddag. En man, heerlijk..het voelt als thuiskomen.
Had de afgelopen jaar een Galaaxy S2..maar alleen de accu gaat nu al minder snel leeg (lopen op de achtergrond zo goed als geen processen bij iOS volgens mij, en bij Android loopt er geregeld wat op de achtergrond door, of ik nu iets had geopend of niet).

Maar goed, ben nog steeds bezig om hem leeg te krijgen, want wil hem de eerste keer helemaal leeg laten lopen om hem daarna helemaal op te laden.
Man, wat is het weer heerlijk om terug bij de iPhone te zijn.
En zo supersnel alles ook. Gelukkig ook totaal zonder beschadiging uit de doos gekomen (waar ik toch enigszins bang voor was na diverse verhalen op internet).

Ook heerlijk dat ik gewoon weer Navigon en al mijn andere apps er weer "gratis" op kan zetten omdat dat nog steeds gekoppeld staat aan mijn account.
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben..en hij is zo supermooi.
Geluid is ook een stuk beter/harder wat uit de boxen komt. Oordopjes zitten veel lekkerder en geven ook een stuk beter geluid.(gebruik toch veel muziek).
Het werkt allemaal ook weer veel lekkerder dan bij Android, veel soepeler, ziet er mooier uit (maar ik weet het. wat mooier is, is een persoonlijke mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Ik heb ook wat research gedaan. Wat helpt tegen het leeglopen van je accu, is je toestel een paar keer heropstarten. Blijkbaar calibreer je de accu op die manier beter.
Nu al 22 uur standby, 5 uur gebruikt en nog 40% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 14:32
En ff een keer helemaal leeg laten lopen, daarna weer helemaal volladen en dan nog een uurtje eraan laten hangen.

Edit: Heb ik hier ergens gelezen (dacht van een moderator).
De batterij wordt ook beter.

[ Voor 29% gewijzigd door Daejji op 14-10-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 07:46
Pfff. Ik ben wel toe aan een update.. Ik krijg wat van die camera. Nu heb ik om de haverklap een half roze beeld en hangt de complete applicatie vast. Laatst hing zelfs de complete iPhone zich op na het roze beeld.

Ik heb dit meestal als ik van goede belichting over ga naar minder goede belichting. Als je bijvoorbeeld eerst boven een brug de lucht fotografeert, en daarna onder de brug het donkere gedeelte. Bij de overschakeling van ISO waarde (denk ik) loopt ie soms finaal vast.

Het gekke is dat dit niet constant gebeurt, maar wel best vaak (zeker al 6x).
Dit in combinatie met het flitser probleem maakt fotograferen met de iPhone 5 echt geen pretje. Ik kom nogal klunzig over met mijn toestel als steeds moet roepen "wacht even, ik moet eerst reebooten"...

Ik heb nog niet zo veel applicaties op de iPhone 5 staan, en de multitask balk maak ik altijd helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
darkshadow83 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:52:
de multitask balk maak ik altijd helemaal leeg.
je weet dat dit meer een homeopatisch middel is he ;)

edit: er zijn uitzonderingen daargelaten waarbij bugs roet in het eten gooien, maar dat was vooral toen het multitasken net was geintroduceerd

[ Voor 21% gewijzigd door Znivian op 14-10-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
k1978 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:31:
Ik ben zelf niet tevreden met het bereik, met name in vergelijking met mijn vorige telefoon (HTC Sensation).
Zie ook mijn opmerkingen daarover in mijn gebruikersreview:
http://tweakers.net/produ...-iphone-5-32gb-zwart.html

Ik hoop dat anderen hier minder problemen mee hebben en hoor graag hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 10:19
Hoe werkt de turn by turn.navigatie infeite in belgie/nederland? Komen er infeite updates van deze app door het jaar door of enkel bij een nieuwe versie van ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
@KrisDC hij haalt de kaartinfo steeds op, dus als Apple nieuw materiaal beschikbaar stelt, maak je er gelijk gebruik van. Je hebt wel een dataverbinding nodig, anders dan bijvoorbeeld een Tomtom of Navigon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Edit:

Nevermind, ik ga wel naar de apple store.

Hoe bevallen de zwarte iphone 5 toestellen trouwens? Ik hoor dat het krassen allemaal wel mee valt :O

[ Voor 92% gewijzigd door Nipje op 14-10-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:16

racoon

mooowwww

Nipje schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:28:
Edit:

Nevermind, ik ga wel naar de apple store.

Hoe bevallen de zwarte iphone 5 toestellen trouwens? Ik hoor dat het krassen allemaal wel mee valt :O
Bevalt mij goed, met de juiste bescherming inderdaad weinig krassen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.