Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Vanaf (halverwege?) oktober beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraag ik mij spontaan af:

Ik heb al sinds de iPhone 3G een iPhone. En continue zet ik backups terug naar de nieuwste iPhone. Is het niet verstandig om eens een keer fris te beginnen?

Ik vergelijk het maar met OS X. Ook dat kan prima met een upgrade, maar af en toe is het, zeker voor de snelheid van het OS, goed om eens een clean install te doen.

Wat vinden de Tweakers?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als je iCloud restore gebruikt worden enkel wat systeem instellingen, en de app data gerestored. Alle OS bestanden staan niet in je backup. De vervuiling valt volgens mij dus ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Muthas schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:42:
Als je iCloud restore gebruikt worden enkel wat systeem instellingen, en de app data gerestored. Alle OS bestanden staan niet in je backup. De vervuiling valt volgens mij dus ook wel mee.
Hmm, zou je best gelijk in kunnen hebben. Ik bedacht mij dat ik zelf de apps wel zou gaan downloaden, heb nu toch veel troep er tussen zitten. Met jarenlange chatconversaties, dat vergt vast geen mb's en rommel lijkt mij?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand even deze waslijst aan problemen verifieren

https://docs.google.com/d...AD4gSytxydi0zc/edit?pli=1

Ziet er redelijk ernstig uit. Ben helemaal teleurgesteld over LTE als dat echt waar zou zijn. Wellicht wacht ik dan op de herziende versie van de iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hier mensen met CDMA iPhone 5 uit Amerika? Hoorde van vriend dat hij via t-mobile geen sms kan versturen, voor de rest doet alles het. Is dit ook zo bij andere providers.

Voor duidelijkheid: iPhone 5 CDMA heeft een GSM antenne. Staat zelfs op de site van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:39:
Kan iemand even deze waslijst aan problemen verifieren

https://docs.google.com/d...AD4gSytxydi0zc/edit?pli=1

Ziet er redelijk ernstig uit. Ben helemaal teleurgesteld over LTE als dat echt waar zou zijn. Wellicht wacht ik dan op de herziende versie van de iphone 5.
Staat best wel veel onzin in.

Dat LTE hier niet werkt is waar. Niet in de minste plaats omdat hier nog geen serieuze LTE-netwerken zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door CyBeR op 30-09-2012 23:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Uniciteit schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:34:
Vanaf (halverwege?) oktober beschikbaar.
Dan pas!? Wat slecht. Vind die 30 euro al belachelijk maar met 1 kabeltje en een Dock waar ik niets mee kan is het behelpen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:42:
[...]

Staat best wel veel onzin in.

Dat LTE hier niet werkt is waar. Niet in de minste plaats omdat hier nog geen serieuze LTE-netwerken zijn.
Dus het is niet waar wat er staat? En de iphone gaat hier niet werken als je LTE wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Woon je precies in die tien vierkante kilometer waar er in dit land überhaubt een LTE-netwerk is, dan?

D'r staan wel zaken in die waar zijn maar ook veel zaken die waarschijnlijk bij één iemand voorgekomen zijn en verder bij niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
Shiver23 schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:43:
[...]

Dan pas!? Wat slecht. Vind die 30 euro al belachelijk maar met 1 kabeltje en een Dock waar ik niets mee kan is het behelpen.
Ik heb hem besteld via eBay en gisteren binnen gekregen. 12 euro heeft het mij gekost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
THE_BASE schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:40:
Vraag ik mij spontaan af:

Ik heb al sinds de iPhone 3G een iPhone. En continue zet ik backups terug naar de nieuwste iPhone. Is het niet verstandig om eens een keer fris te beginnen?

Ik vergelijk het maar met OS X. Ook dat kan prima met een upgrade, maar af en toe is het, zeker voor de snelheid van het OS, goed om eens een clean install te doen.

Wat vinden de Tweakers?
Zeker doen. Doe ik bij elke grote release wissel. Voorkomt toch wel aardig wat problemen en ja, het wordt sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai, wat is volgens jullie goed gebruik om de levensspanne van de iPhone 4 accu zo lang mogelijk te maken. Ik lees namelijk tegenstrijdige argumenten. Tot nu toe heb ik dit:

*Laad niet altijd op tot 100% en laat de batterij niet zakken tot beneden 20% voordat je weer oplaadt.

Daarnaast zegt Apple zelf dat je 1x in de maand de batterij juist helemaal moet laten leeglopen en dan helemaal moet opladen tot 100%.

Hoe doen jullie dat?

Ik heb de iPhone 4 8GB en dit is mijn eerste smartphone. De batterij gaat wel langer dan een dag mee bij gemiddeld gebruik (downloaden, browsen, fotos maken). En toch heb ik het gevoel dat het best snel gaat. Maar ik wil de accu dus zo goed mogelijk begrijpen zodat ik er nog jaren plezier van heb. verder heb ik al van alles uitstaan. Push, ping, notifications, geolocatie enzovoort. En ook doe ik vaak de 3g en wifi uit. Ik begrijp dat je dan alsnog bereikbaar bent.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Als het goed is hebben telefoons daar niet zo veel last meer van. Gewoon 1x in de maand van 100% helemaal naar 0% gaan en dan zit 't wel goed.

Ik leg m'n telefoon 's nachts gewoon altijd aan de lader. Dan begin je immers de dag met een volledig opgeladen telefoon. :) En daar kan-ie ook wel tegen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 01-10-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:15:
Hai, wat is volgens jullie goed gebruik om de levensspanne van de iPhone 4 accu zo lang mogelijk te maken. Ik lees namelijk tegenstrijdige argumenten. Tot nu toe heb ik dit:

*Laad niet altijd op tot 100% en laat de batterij niet zakken tot beneden 20% voordat je weer oplaadt.

Daarnaast zegt Apple zelf dat je 1x in de maand de batterij juist helemaal moet laten leeglopen en dan helemaal moet opladen tot 100%.

Hoe doen jullie dat?

Ik heb de iPhone 4 8GB en dit is mijn eerste smartphone. De batterij gaat wel langer dan een dag mee bij gemiddeld gebruik (downloaden, browsen, fotos maken). En toch heb ik het gevoel dat het best snel gaat. Maar ik wil de accu dus zo goed mogelijk begrijpen zodat ik er nog jaren plezier van heb. verder heb ik al van alles uitstaan. Puch, ping, notifications, geolocatie enzovoort. En ook doe ik vaak de 3g en wifi uit. Ik begrijp dat je dan alsnog bereikbaar bent.
Maak je er vanaf nu nooit meer druk over (niet één seconde): probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:15:

Hoe doen jullie dat?

Ik heb de iPhone 4 8GB en dit is mijn eerste smartphone. De batterij gaat wel langer dan een dag mee bij gemiddeld gebruik (downloaden, browsen, fotos maken). En toch heb ik het gevoel dat het best snel gaat. Maar ik wil de accu dus zo goed mogelijk begrijpen zodat ik er nog jaren plezier van heb. verder heb ik al van alles uitstaan. Push, ping, notifications, geolocatie enzovoort. En ook doe ik vaak de 3g en wifi uit. Ik begrijp dat je dan alsnog bereikbaar bent.
Gewoon normaal gebruiken en je er geen zorgen om maken is het meest effectief. Tegen de tijd dat je batterij versleten is wil je toch al lang weer een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
^^ Dit dus, gewoon gebruiken, dat is beste met li-ion. Wanneer de accu bijna leeg is slijt ie marginaal harder, dus dat zou je kunnen voorkomen. Wel een keer in de maand geheel leeg laten lopen om te calibreren. Helemaal vol is geen enkel probleem, maar altijd helemaal vol is wel wat slechter. Je moet zien dat de batterij een conditie heeft, en je moet hem dus gewoon lekker gebruiken om hem fit te houden.
Zo heb ik bij mijn late 2008 MBP al >1000 cycles en nog steeds >95% health :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:30

pposthoorn

Constructeur

wesleytjuh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:23:
*knip*
Zo heb ik bij mijn late 2008 MBP al >1000 cycles en nog steeds >95% health :).
offtopic:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL mischien overdrijf ik wel een beetje haha :)

Ik wil mijn ADSL-modem uitbreiden met Wi-fi zodat ik thuis lekker kan internetten op mijn iphone zonder mijn bundel optesnoepen. Moet ik dan perse een wireless router aanschaffen. Of werken die usb-wifi sticks ook? (er zit een USB poort op mijn livebox modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:38:
LOL mischien overdrijf ik wel een beetje haha :)

Ik wil mijn ADSL-modem uitbreiden met Wi-fi zodat ik thuis lekker kan internetten op mijn iphone zonder mijn bundel optesnoepen. Moet ik dan perse een wireless router aanschaffen. Of werken die usb-wifi sticks ook? (er zit een USB poort op mijn livebox modem)
Ik zou een aparte draadloze router kopen. Kost je maximaal €30 en werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

Offtopic:

Wauw, zijn er nog mensen zonder wifi? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 21:09
Kent er iemand een app waarmee je volledige mappen kan beveiligen met een wachtwoord (vooral de foto albums). Alle photo secret apps hebben niet gewerkt bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:31
Voor mensen wiens iPhone/iPad vanaf vandaag plots (!) aangeeft: "Activering vereist", en weigert te activeren: iOS 6 beta 4 is expired- je dient te updaten naar de definitieve iOS 6 release.

Zonder updaten zal je iPhone niet activeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Martijntj op 01-10-2012 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Appleman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:00:
[...]

Ik heb hem besteld via eBay en gisteren binnen gekregen. 12 euro heeft het mij gekost..
Bij wie?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:55

World Citizen

FreeReef.nl

virish01 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 02:42:
Kent er iemand een app waarmee je volledige mappen kan beveiligen met een wachtwoord (vooral de foto albums). Alle photo secret apps hebben niet gewerkt bij mij
Settings - General - Restrictions - Photo's ?
of
Instellingen- Algemeen - restricties - Foto's ?

Ik weet het niet, maar kan het daar niet ?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Zit al een tijdje te twijfelen om de iPhone 5 te kopen. Uiteindelijk beslist om het dan toch niet te doen omdat ik hem gewoon te weinig meewaarde vind tov mijn huidige Galaxy S2. Hij ziet er enorm mooi uit, infeite de eerste iPhone die ik echt enorm knap vind. Vooral die alu achterkant is "kwijl"

Ik kan hem absoluut permitteren, geld is niet het probleem alleen stelde ik mij de vraag:"Als ik hem koop, wat is echt de meerwaarde tov mijn huidige smartphone?" En ok er zijn wel een paar zaken die me aanspreken maar dat is niet genoeg om me op dit moment over de streep te trekken. Ik gebruik mijn gsm voor (logisch) te bellen, smsen, surfen, facebooken, gamen, youtube, navigeren, etc. En ik moet zeggen, dat doet de galaxy allemaal supergoed. Enige wat jammer is is dat ie plastic aanvoelt en daardoor je het gevoel hebt je een goedkoop toestel gebruikt, terwijl het toch infeite highend is. Dat heb je dan weer niet bij een iPhone. Maar goed..Ik heb besloten mijn huidige smartphone nog wat te houden.

Wat me echt over de streep zou kunnen trekken is voor een nieuwe iPhone is:
- SIRI in het NL (perfect smsen kunnen inspreken en kunnen uitlezen alsook mails, facebook, apps kunnen opstarten, gewoon die ie de perfecte assistent is)
- Perfecte navigatie met apple maps
- Nog iets dunner en lichter

Vooral het eerste lijkt me echt noodzaak voor mezelf. Niets lijkt me leuker om in de wagen gewoon perfect smsjes te kunnen versturen en kunnen uitlezen met je telefoon terwijl je gewoon aan het rijden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 17:54
Lekker bij je S2 blijven, een jaartje uitzitten en dan weer verder kijken. De S2 vind ik persoonlijk een goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Als je je het kan permiteren, waarom niet? Het toestel is 100x zo mooi, veel sneller en iOS werkt (in mijn optiek) veel fijner dat android. Mijn zwager kan niet wachten om zijn SII in de vuilnisbak te gooien, na een iPhone gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
bram1984 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:17:
Als je je het kan permiteren, waarom niet? Het toestel is 100x zo mooi, veel sneller en iOS werkt (in mijn optiek) veel fijner dat android. Mijn zwager kan niet wachten om zijn SII in de vuilnisbak te gooien, na een iPhone gehad te hebben.
Nou ja dat is de persoonlijke mening van je zwager. Ik persoonlijk ben wel heel tevreden van de S2 alleen wil ik nu ook niet geld uitgeven om gewoon geld uit te geven. Van mijn S2 kan ik mss nog 200 euro krijgen, dus moet ik nog bijna 500 opleggen. Dat is wel veel natuurlijk, zeker omdat de zaken waar ik veel belang aan hecht op dit moment nog niet in IOS zitten. Tlijkt mij inderdaad beter te wachten tot de punten die ik aanhaalde echt aanwezig zijn in ios vooraleer ik naar een nieuwe koop overga. Op dit moment zitten die zaken er niet in en zou ik met een iPhone dus net hetzelde kunnen als met de S2. Ik wil ook niet het risico lopen dat ik een iPhone 5 aankoop en dat apple dan met een volledig werken SIRI in NL op de proppen komt en dan die ondersteuning niet meer geeft voor de iPhone 5. Dat is ook gebeurd bij de iPhone 4, die had geen siri terwijl hij dat toch aankon

[ Voor 23% gewijzigd door Rebbelx op 01-10-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:54
Rebbelx schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:48:
[...]

Nou ja dat is de persoonlijke mening van je zwager. Ik persoonlijk ben wel heel tevreden van de S2 alleen wil ik nu ook niet geld uitgeven om gewoon geld uit te geven. Van mijn S2 kan ik mss nog 200 euro krijgen, dus moet ik nog bijna 500 opleggen. Dat is wel veel natuurlijk, zeker omdat de zaken waar ik veel belang aan hecht op dit moment nog niet in IOS zitten. Tlijkt mij inderdaad beter te wachten tot de punten die ik aanhaalde echt aanwezig zijn in ios vooraleer ik naar een nieuwe koop overga. Op dit moment zitten die zaken er niet in en zou ik met een iPhone dus net hetzelde kunnen als met de S2. Ik wil ook niet het risico lopen dat ik een iPhone 5 aankoop en dat apple dan met een volledig werken SIRI in NL op de proppen komt en dan die ondersteuning niet meer geeft voor de iPhone 5. Dat is ook gebeurd bij de iPhone 4, die had geen siri terwijl hij dat toch aankon
Nee, de iPhone 4 werkt niet lekker met Siri, door die ontbrekende audio-chip. Overigens komt Siri volgend jaar gewoon in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 21:09
World Citizen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:05:
[...]

Settings - General - Restrictions - Photo's ?
of
Instellingen- Algemeen - restricties - Foto's ?

Ik weet het niet, maar kan het daar niet ?
Nee helaas hij doet het niet. Iemand anders een idee hoe ik al mijn foto's kan beveiligen met een code? Dus bijvoorbeeld met een app aangeven dat ik de map fotobibliotheek wil beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:08
Backup over gezet van iPhone 4 op mijn iPhone 5 maar de batterij blijft maar snel leeglopen, heb 'm sinds vrijdag. Heb hem ook al een paar keer laten leeglopen en opgeladen maar geen resultaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Michie23 op 01-10-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Clean install.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:14
Volgens mij krijgen we zeer binnenkort een update naar iOS 6.0.1 >:)

YouTube: iPhone 5 Screen Problem with Keyboard

Ik ben het zelf ook al regelmatig tegengekomen.

Ik lees trouwens op internet dat het opladen van 0% naar 100% tussen de 2 en 3 uur in beslag neemt.
Ik heb hem nou al twee keer volledig laten ontladen en daarna weer opgeladen. Beide keren ongeveer 100 minuten over gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PETER_DB
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 08:25
Rebbelx schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:39:
Zit al een tijdje te twijfelen om de iPhone 5 te kopen. Uiteindelijk beslist om het dan toch niet te doen omdat ik hem gewoon te weinig meewaarde vind tov mijn huidige Galaxy S2. Hij ziet er enorm mooi uit, infeite de eerste iPhone die ik echt enorm knap vind. Vooral die alu achterkant is "kwijl"

Ik kan hem absoluut permitteren, geld is niet het probleem alleen stelde ik mij de vraag:"Als ik hem koop, wat is echt de meerwaarde tov mijn huidige smartphone?" En ok er zijn wel een paar zaken die me aanspreken maar dat is niet genoeg om me op dit moment over de streep te trekken. Ik gebruik mijn gsm voor (logisch) te bellen, smsen, surfen, facebooken, gamen, youtube, navigeren, etc. En ik moet zeggen, dat doet de galaxy allemaal supergoed. Enige wat jammer is is dat ie plastic aanvoelt en daardoor je het gevoel hebt je een goedkoop toestel gebruikt, terwijl het toch infeite highend is. Dat heb je dan weer niet bij een iPhone. Maar goed..Ik heb besloten mijn huidige smartphone nog wat te houden.

Wat me echt over de streep zou kunnen trekken is voor een nieuwe iPhone is:
- SIRI in het NL (perfect smsen kunnen inspreken en kunnen uitlezen alsook mails, facebook, apps kunnen opstarten, gewoon die ie de perfecte assistent is)
- Perfecte navigatie met apple maps
- Nog iets dunner en lichter

Vooral het eerste lijkt me echt noodzaak voor mezelf. Niets lijkt me leuker om in de wagen gewoon perfect smsjes te kunnen versturen en kunnen uitlezen met je telefoon terwijl je gewoon aan het rijden bent.
Ik zit nu ook met een Galaxy S II. Mijn abbonement loopt nog een jaar maar heb de Iphone 5 besteld. Voor de Galaxy had ik ook een Iphone. Grootste miskoop ooit die Galaxy. constant opnieuw opstarten, vastlopers, zeer slecht 3g ontvangst (mijn vriendin heeft de 4s en die heeft met exact hetzelfde abbonement perfect 3g bereik) bij mij is het zo slecht dat hij geeneens verbinding kan maken. WIFI zelfde probleem. al ik in de tuin zit in m'n bereik weg. Met de Iphone nog vol bereik. Daarnaast vind ik IOS ook veel gebruiksvriendelijker dan Android. Als ik jou was zou ik de iphone halen nu je nog wat geld terugkrijgt voor je huidige telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
darkshadow83 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:28:
Volgens mij krijgen we zeer binnenkort een update naar iOS 6.0.1 >:)

YouTube: iPhone 5 Screen Problem with Keyboard

Ik ben het zelf ook al regelmatig tegengekomen.

Ik lees trouwens op internet dat het opladen van 0% naar 100% tussen de 2 en 3 uur in beslag neemt.
Ik heb hem nou al twee keer volledig laten ontladen en daarna weer opgeladen. Beide keren ongeveer 100 minuten over gedaan..
Kijken of het niet hetzelfde euvel is als met de iPad 1 en het ghost typing verhaal. Daar bleek het aan een foutieve batch SoC's te liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
PETER_DB schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:31:
[...]

Ik zit nu ook met een Galaxy S II. Mijn abbonement loopt nog een jaar maar heb de Iphone 5 besteld. Voor de Galaxy had ik ook een Iphone. Grootste miskoop ooit die Galaxy. constant opnieuw opstarten, vastlopers, zeer slecht 3g ontvangst (mijn vriendin heeft de 4s en die heeft met exact hetzelfde abbonement perfect 3g bereik) bij mij is het zo slecht dat hij geeneens verbinding kan maken. WIFI zelfde probleem. al ik in de tuin zit in m'n bereik weg. Met de Iphone nog vol bereik. Daarnaast vind ik IOS ook veel gebruiksvriendelijker dan Android. Als ik jou was zou ik de iphone halen nu je nog wat geld terugkrijgt voor je huidige telefoon
Nou dat zijn allemaal rare problemen. Ik heb geen enkel probleem / vastlopers met mijn Galaxy S2 en deze draait op Android 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Overweeg ik, maar ik kijk het nog een weekje aan. Bij een clean install ben ik alles kwijt want back up heb ik eerder al gedaan vanuit iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
niemand problemen met ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

ik heb vandaag de iphone 5 in ontvangst mogen nemen, nu wil ik whats app installeren, maar deze kost 0.79 maar ik kan niet betalen omdat ik bij installatie geen heb aangegeven.

Hoe krijg ik hem er toch op?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
racoon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:31:
ik heb vandaag de iphone 5 in ontvangst mogen nemen, nu wil ik whats app installeren, maar deze kost 0.79 maar ik kan niet betalen omdat ik bij installatie geen heb aangegeven.

Hoe krijg ik hem er toch op?
Click'n Buy even toevoegen via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05

xiD

12345

@racoon: via https://appleid.apple.com/ een betaalmiddel aan je account toevoegen.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Laatst online: 11-09 14:52
Heeft iemand het onderstaande wel eens meegemaakt?

Ik heb sinds de release een iPhone 4s die altijd goed gefunctioneerd heeft. Sinds een week of twee ondervind ik problemen met het afspelen van audio via de ingebouwde speaker en/of headset. In eerste instantie ondervond ik het probleem sporadisch, 1 keer per twee dagen, alleen met de headset. Ik luisterde naar muziek en ineens ging de volume bar weg. De muziek speelde echter gewoon door. Vreemd, aangezien de iPhone niet aangesloten was.

Sinds gisteren heb ik het probleem dat ik geen audio meer uit de interne speaker krijg m.u.v. de ringtone en andere meldingsgeluiden. Ik heb de dock connector schoongemaakt, iOS 6 opnieuw geïnstalleerd (en daarbij de backup teruggezet). Helaas verhelpt dit het probleem niet. :(

Als ik iOS 6 opnieuw installeer zonder de backup terug te zetten, is het probleem verholpen. Het ziet ernaar uit dat de iPhone denkt dat 'ie is aangesloten op een dock, waarom dit dan alleen bij een verse iOS install zonder backup niet zo is, is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 20:45
FrameWork. schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:34:
Heeft iemand het onderstaande wel eens meegemaakt?

Ik heb sinds de release een iPhone 4s die altijd goed gefunctioneerd heeft. Sinds een week of twee ondervind ik problemen met het afspelen van audio via de ingebouwde speaker en/of headset. In eerste instantie ondervond ik het probleem sporadisch, 1 keer per twee dagen, alleen met de headset. Ik luisterde naar muziek en ineens ging de volume bar weg. De muziek speelde echter gewoon door. Vreemd, aangezien de iPhone niet aangesloten was.

Sinds gisteren heb ik het probleem dat ik geen audio meer uit de interne speaker krijg m.u.v. de ringtone en andere meldingsgeluiden. Ik heb de dock connector schoongemaakt, iOS 6 opnieuw geïnstalleerd (en daarbij de backup teruggezet). Helaas verhelpt dit het probleem niet. :(

Als ik iOS 6 opnieuw installeer zonder de backup terug te zetten, is het probleem verholpen. Het ziet ernaar uit dat de iPhone denkt dat 'ie is aangesloten op een dock, waarom dit dan alleen bij een verse iOS install zonder backup niet zo is, is mij een raadsel.
Paar keer koptelefoon stekker hard er in en eruit doen wil nog wel eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Laatst online: 11-09 14:52
Het is voornamelijk de speaker van de telefoon zelf. Koptelefoon in/uit pluggen lost inderdaad het probleem op voor de headset.

Wellicht dat mijn dock connector gewoon gaar is. Bedenk mij net dat de iPhone vaak moeite heeft om de detecteren of er een kabel in de dock zit. Toch maar een afspraak bij de Genius bar maken denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
virish01 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Nee helaas hij doet het niet. Iemand anders een idee hoe ik al mijn foto's kan beveiligen met een code? Dus bijvoorbeeld met een app aangeven dat ik de map fotobibliotheek wil beveiligen.
Je kan de standaard photo-app niet beveiligen. Er zijn wel apps beschikbaar waar je foto's kan beveiligen, maar dan moet je standaard die app gebruiken om foto's te maken. Anders zet hij ze alsnog in je (onbeveiligde) fotobibliotheek

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het opvallend dat ik al bij een paar reviews heb gezien dat de kaarten-app wordt aangehaald als een minpunt aan de telefoon. Terwijl dat niks met de telefoon zelf te maken heeft. Er zijn toch vast andere nadelen te noemen over een telefoon? Vast niet zoveel als van mijn huidige samsung, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dit kan toch niet de bedoeling zijn.

8:30 de iPhone op 100% van de lader af, de hele dag wifi uitgezet en af en toe eens geprobeerd op facebook en twitter te kijken. Helderheid op 50%. En nu net thuis nog 13% batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Wie heeft hier een iPhone 5 uit de USA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:30:
Ik vind het opvallend dat ik al bij een paar reviews heb gezien dat de kaarten-app wordt aangehaald als een minpunt aan de telefoon. Terwijl dat niks met de telefoon zelf te maken heeft. Er zijn toch vast andere nadelen te noemen over een telefoon? Vast niet zoveel als van mijn huidige samsung, maar toch ;)
Ik gebruik nu eenmaal die app geregeld, en het is 1 van de standaard apps van apple zelf, waar ze veel reclame voor maakte. Als die dan amper werkbaar is voor een deel van de klanten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:08:
Oke dit kan toch niet de bedoeling zijn.

8:30 de iPhone op 100% van de lader af, de hele dag wifi uitgezet en af en toe eens geprobeerd op facebook en twitter te kijken. Helderheid op 50%. En nu net thuis nog 13% batterij...
Heb jij 'm vanaf een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:51:
[...]

Heb jij 'm vanaf een clean install?
Ja bij opstarten gexonifureerd als nieuwe iPhone. Wel iCloud weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apple heeft vandaag de prijs van de iPhone verhoogd van 659 naar 670€. Hebben ze met alle producten gedaan, 21%btw ipv 19%btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:23:
apple heeft vandaag de prijs van de iPhone verhoogd van 659 naar 670€. Hebben ze met alle producten gedaan, 21%btw ipv 19%btw.
Really.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:15
Je zou bijna denken dat dat verplicht is vanaf vandaag... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
virofi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:44:
[...]

Je zou bijna denken dat dat verplicht is vanaf vandaag... 8)7
Ik weet niet of dit nou sarcastisch is, maar het is niet verplicht om de BTW verhoging door te berekenen aan de klant hoor ;) Dat is namelijk wat hier gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol. Nou, consequent zijn ze wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:24

Amiet01

Master_A

Ik heb last ervan op mijn iPhone 5 dat de ringtone gewoon een goede (hoge) volume heeft, maar dat smsjes en whatsapp/andere pushberichten erg zacht klinken. Ik kom van een iPhone 4 af en heb dit verder nooit gehad. Ook heb ik een clean install gedaan en dus geen backup teruggezet.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Ik blijf een laag signaal houden, ik heb een tmobile smart Abbo. Ik heb hem opnieuw opgestart en zo.
Ik heb hem op verschillende locaties getest, overal 3 à 4 blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

Lol. Nou, consequent zijn ze wel :Y
Ja, ze hebben die €11 ook echt nodig op een product dat €160 kost om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:26:
[...]

Ja, ze hebben die €11 ook echt nodig op een product dat €160 kost om te maken.
true, belachelijk eigenlijk idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winstmarges zijn winstmarges voor ze, blijkbaar. Ergens hebben ze ook gelijk, want niemand gaat voor die 11 euro nu geen iPhone meer kopen.

Ik zou het zelf niet zo doen, maar bedrijfskundig valt er wat voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:36:
Winstmarges zijn winstmarges voor ze, blijkbaar. Ergens hebben ze ook gelijk, want niemand gaat voor die 11 euro nu geen iPhone meer kopen.

Hou dan meer van de Google/Nexus 7 oplossing. Ding verkopen voor dacht ik 50 euro winst per apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:40:
Hou dan meer van de Google/Nexus 7 oplossing. Ding verkopen voor dacht ik 50 euro winst per apparaat ;)
Ik had begrepen dat er op de Nexus nauwelijks marge zit. Dat is natuurlijk weer het andere uiterste, maar een duidelijk andere strategie is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
Als je op die manier beredeneert vraag je je ook af waarom ze de iPod Classic 30 euro duurder hebben gemaakt. Die thuiskopieheffing kunnen ze toch ook wel zelf betalen? En ach, als we toch bezig zijn, in de US hebben sommige staten 6% belasting. Dan kunnen ze dat hier ook wel doen, dan betaald Apple toch gewoon die extra 13% (voorheen, nu 15%).

Het is heel simpel. Apple moet 21% belasting betalen en rekent dat door op de klant. net zoals ieder bedrijf dat gaat doen de komende dagen/weken/maanden. En iedereen zal het naar boven afronden. De klant betaald het toch wel.

Je kunt er over zeuren, maar dit had je natuurlijk van te voren ook al kunnen bedenken. En als je dat niet kon snap je echt helemaal niks van hoe onze kapitalistische wereld in elkaar zit.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:42:
Je kunt er over zeuren, maar dit had je natuurlijk van te voren ook al kunnen bedenken. En als je dat niet kon snap je echt helemaal niks van hoe onze kapitalistische wereld in elkaar zit.
Goed verhaal, behalve dat het gros van de andere bedrijven z'n prijzen helemaal niet opgehoogd heeft, zeker niet bij producten waar al een aanzienlijke marge op zit. Dus zo logisch is het niet. Het zegt imo wel iets over de prioriteiten van Apple in zijn prijsstrategie (voor zover dat niet al duidelijk was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:36:

Inderdaad, en als je even naar de Apple TV kijkt; Daar is de prijs van €109,- naar €111,02 gegaan.
Ik bedoel, die €0,02 cent, kunnen ze zelfs dat niet missen? :/

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
iApp schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:53:
[...]

Inderdaad, en als je even naar de Apple TV kijkt; Daar is de prijs van €109,- naar €111,02 gegaan.
true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Goed verhaal, behalve dat het gros van de andere bedrijven z'n prijzen helemaal niet opgehoogd heeft, zeker niet bij producten waar al een aanzienlijke marge op zit. Dus zo logisch is het niet. Het zegt imo wel iets over de prioriteiten van Apple in zijn prijsstrategie (voor zover dat niet al duidelijk was).
Veel bedrijven hebben hun prijzen NOG niet opgehoogd. Voor veel winkels is het ook bakken met werk omdat de hele administratie moet worden aangepast. In de winkel waar ik werk hebben ze zondag de hele dag overgewerkt om alle producten aan te passen in het systeem en wij hebben vandaag alle prijskaartjes verwijderd (en morgen gaan de nieuwe er pas op). Het is gigantisch veel werk.

Maar voor wie is het niet veel werk? Juist, webshops. En de meeste webshops hebben hun prijzen wel gewoon al aangepast.

En reken er maar op dat voor het einde v/h jaar (en ik denk zelfs voor de feestdagen al) heel veel prijzen gewoon omhoog gaan om de BTW te compenseren. Want denk je nu serieus dat bedrijven 2% marge in gaan leveren? Veel consumentenelektronica en webwinkels hebben al een kleine marge, dus die zullen als eerste overgaan. Kledingzaken hebben vaak veel grotere marges, dus daar zal het misschien wat langer duren.
Ook drogisten e.d. zullen snel duurder worden (vaak franchise, dus kleine marges) etc. etc.

Het is echt een gigantische operatie voor bedrijven om snel om te zetten, vandaar dat je nog niet veel winkels ziet die al over zijn, voor Apple was het echter een eitje. Alleen een webshop en 1 winkel in Amsterdam waar alle prijzen digitaal op iPads staan... Waarom denk je dat de Dixons nog oude prijzen hanteert? Omdat de prijzen vanmorgen pas bekend waren en ze nog niet de tijd hebben gehad om het aan te passen.

Kortom, Apple is er misschien snel mee, maar de komende weken zul je alles duurder zien worden...
Bij mij staat toch echt €111,00 op Apple.nl ??

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 01-10-2012 23:58 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Laatst online: 19:22
Ik vind het eigenlijk juist wel netjes van Apple dat ze de prijzen nu pas verhogen, elk ander bedrijf had de prijs al op 670euro gezet omdat ze het anders een paar dagen later weer moeten verhogen. Nu hebben de vroege kopers nog van de lagere BTW kunnen profiteren, en juist die vroege kopers hadden hem toch wel gekocht als hij iets duurder was geweest.

En al dat gezeur over de prijs vind ik zo ie zo onzin, een bedrijf bied een product aan voor een bepaalde prijs en als je die te hoog vind koop je het product niet. Zo werkt het met alles, je gaat toch ook geen dure wijn kopen als je de goedkope even lekker vind. Een product is de prijs waar die iemand er voor wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Bovendien verplicht niemand je om Apple produkten te kopen, we leven in een vrije wereld. Als je het niet eens bent met het beleid van een winkel, dan koop je er toch niet?

En wat die winstmarge betreft: ik ontken niet dat Apple een gezonde winstmarge maakt op zijn produkten, maar als je het verschil tussen verkoopprijs en de prijs van de onderdelen ziet als de winstmarge, dan snap je niet hoe de wereld in elkaar zit. Denk je dat al die software ontwikkelaars, helpdeskmedewewerkers, marketeers, schoonmakers, designers, etc, etc, etc. voor niks werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Nu ben ik er achter dat als ik mijn hoesje er af haal dat ik 1 blokje omhoog ga. Maar vol signaal nee.
angelico66 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:48:
Ik blijf een laag signaal houden, ik heb een tmobile smart Abbo. Ik heb hem opnieuw opgestart en zo.
Ik heb hem op verschillende locaties getest, overal 3 à 4 blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gaan jullie je nu druk maken om een bedrag van 20 euro op 650 euro? Of is het een 'principekwestie'. Volgens mij is Apple in heel veel dingen zeer coulant.

Ook Apple houdt zich in dit geval aan de Nederlandse wetgeving. Het zou toch fijn zijn als ze dat ook met de 2-jarige garantie zouden doen, overigens. Want is het jullie bekend dat als je een iPhone bij de Apple Store in Amsterdam koopt je slechts 1 jaar garantie krijgt? Tenzij je hem in combinatie met een provider neemt, die neemt het 2e jaar voor zijn rekening.

Slechte zaak, als je het mij vraagt. Schijnt dat de EU zich daar nu druk om gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
Maar 1 jaar krijgt? 2 jaar is verplicht, en dat weet Apple net zo goed en heb je dus gewoon recht op. Dat Apple met AppleCare misleidende reclame verspreid waardoor je denkt dat het maar 1 jaar is is een ander verhaal, en daar valt de EU nu over.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Je hebt gewoon 2 jaar garantie. Ze doen alsof dat niet zo is maar zodra je belt en dat aangeeft is het ineens geen probleem hoor.
Ze komen nog niet boven de wet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik heb twitter geinstalleerd op mijn iphone5 waar kan ik instellen dat ik ook push berichten wil als er een nieuwe tweet is, ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Volgens mij krijg je alleen push berichten bij een nieuwe DM of Mention, niet bij "gewoon" een nieuwe tweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Inderdaad. Alleen bij DM of Mention. Waarom zou je het bij een nieuwe tweet willen? Dan wordt je gillend gek. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

racoon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:53:
ik heb twitter geinstalleerd op mijn iphone5 waar kan ik instellen dat ik ook push berichten wil als er een nieuwe tweet is, ik kan het niet vinden.
Haha dan hoop ik dat je niet te veel vrienden hebt op twitter :+
Of bedoel je dat je een melding wilt krijgen als je gementioned wordt? Als het goed is gebeurt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Laatst online: 13-06 13:48
is het mogelijk om de muziek draadloos vanaf de pc op de iphone 5 te synchroniseren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

xamirz schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:48:
is het mogelijk om de muziek draadloos vanaf de pc op de iphone 5 te synchroniseren??
google is je vriend;

http://support.apple.com/kb/HT1386

suc6

p.s. had je zelf ook kunnen vinden lijkt me..... |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Convoy op 02-10-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ja, WiFi Sync in iTunes aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Laatst online: 13-06 13:48
dankje jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

hoe krijg ik het voor elkaar dag ik bij facebook de functie @gebruikersnaam kan gebruiken, automatisch doet hij dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik heb geen problemen met krassen, wifi en een paarse waas bij fotograferen met mijn iPhone 5. Echter heb ik nu wel al 3x gehad dat mijn gesprek plots verbroken werd en dat ik dan in het scherm de melding zie "gesprek is mislukt". Ik heb op internet gevonden dat bij de vorige iPhone's het een probleem was met het toestel zelf. Echter ben ik benieuwd of meer mensen er last van hebben gehad?

Mijn provider is Vodafone en ik had dit probleem binnenshuis, voorheen nooit problemen gehad hier en bereik is vol.

[ Voor 5% gewijzigd door -NRG- op 02-10-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ik heb wel een keer een paarse waas gekregen bij een foto. Maar ook geen krassen o.i.d. Top toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Als je toevallig gisteren het nieuws had bekeken had je kunnen horen dat de meeste ondernemers/bedrijven dit jaar de prijzen nog op hetzelfde niveau laat en pas m.i.v. volgend jaar de prijzen zal verhogen naar het nieuwe, hogere BTW-tarief.

Inderdaad, dus niet nu maar pas dan de pijn...ik weet niet waar je beter af mee bent maar linksom of rechtsom gaan wij als consument de rekening krijgen. Enige verschil is dat Apple besloten heeft dat nu al te doen terwijl anderen het pas later doen. Feit blijft dat het tarief omhoog gaat en daar kan niemand iets aan doen of het nu Apple, Samsung, of Sony is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

Daarnaast is Apple de enige fabrikant met een eigen retailkanaal. Sony kan de winkeliers niet voorschrijven wanneer ze de btw-verhoging in de prijzen verwerken, Apple verkoopt zelf en stelt zo zelf de prijzen vast.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
racoon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:46:
hoe krijg ik het voor elkaar dag ik bij facebook de functie @gebruikersnaam kan gebruiken, automatisch doet hij dit niet
Ben je niet in de war met Twitter? Bij Facebook doet de @ niet iets speciaals, als je iemand bij naam wil noemen dan kan je die intypen en dan herkent hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

nee, ben niet in de war met twitter, op mijn samsung deed hij het wel met @gebruikersnaam. dan kon je in het bericht op de naam klikken en ging je naar zijn\haar profiel.

[ Voor 77% gewijzigd door racoon op 02-10-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Fingers
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-03-2019
@Racoon wilde net gaan reageren of je wel goed had gelezen maar je hebt de post al aangepast ;-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:55
Ik hem net een iphone5 en via photostream staan alle foto's op me iphone/ipad. Nu wil ik er een hoop verwijderen maar als ik ze wil verwijderen uit de photostream staat er dat ze allleen van deze iphone worden verwijderd. Kan ik foto's die op icloud staan, en die met een oude IOS zijn gemaakt niet verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
clonedonkey schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:18:
Ik hem net een iphone5 en via photostream staan alle foto's op me iphone/ipad. Nu wil ik er een hoop verwijderen maar als ik ze wil verwijderen uit de photostream staat er dat ze allleen van deze iphone worden verwijderd. Kan ik foto's die op icloud staan, en die met een oude IOS zijn gemaakt niet verwijderen ?
Als je foto's uit Photostream verwijderd, worden ze uit Photostream verwijderd en dus ook van je andere apparaten waar Photostream op ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:55
Rivanov schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:19:
[...]

Als je foto's uit Photostream verwijderd, worden ze uit Photostream verwijderd en dus ook van je andere apparaten waar Photostream op ingesteld staat.
Maar dat gebeurt dus niet, bij een nieuwe foto die ik net heb gemaakt als test met de iphone5 verwijderd hij hem wel overal maar oude foto's niet. Ik krijg een melding zoals onderstaand :

Afbeeldingslocatie: http://www.apertureexpert.com/storage/post-images/IMG_7268.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1331171327750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dat is apart en heb ik nog niet meegemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Ik denk dat dat komt doordat de fotostream op je oude iPhone is aangemaakt? iCloud herkent je iPhone5 niet als "creator" (;-)) van de stream, maar als ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jelle. schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:38:
Ik weet niet of dit nou sarcastisch is, maar het is niet verplicht om de BTW verhoging door te berekenen aan de klant hoor ;) Dat is namelijk wat hier gebeurt.
Dat zeg je verkeerd. Het is wettelijk verplicht om BTW door te rekenen aan de klant. Gaat de BTW omhoog dan moet ook dat door worden berekend. Het enige verschil is dat de uiteindelijke prijs door de winkelier bepaald mag worden dus de ex-BTW prijs. Hij kan er dus voor kiezen om de huidige prijs aan te houden en daar 21% BTW over te heffen (wordt het dus 2% duurder voor de klant) maar hij kan er ook voor kiezen om dat verschil van 2% te compenseren door de prijs omlaag te schroeven en dus minder marge te pakken. De uiteindelijke prijs blijft dan hetzelfde terwijl de klant toch die 21% wettelijk verplichte BTW doorberekend krijgt. Terugrekenen van BTW naar prijs ex-BTW dus eigenlijk.

Die 21% BTW geldt voor iedereen en niet alleen voor Apple. Houd er maar rekening mee dat vrijwel alles op den duur 2% duurder wordt. Nu wil men nog wel over hun hart strijken maar als het water ze ook wat meer aan de lippen staat laten ze die 2% minder marge ook wel uit hun hoofd.
wesleytjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:10:
Maar 1 jaar krijgt? 2 jaar is verplicht, en dat weet Apple net zo goed en heb je dus gewoon recht op. Dat Apple met AppleCare misleidende reclame verspreid waardoor je denkt dat het maar 1 jaar is is een ander verhaal, en daar valt de EU nu over.
Tja, dat is en "helaas" en "he he, het werd eens tijd dat ze hun wet en regelgeving ook eens gingen handhaven" tegelijkertijd. Het is jammer dat men alleen Apple achterna gaat. Dit is nu puur een heksenjacht ipv daadwerkelijke bescherming van de consument en handhaving van de Europese wet en regelgeving. Die regels worden namelijk door vrijwel iedere winkel compleet aan hun laars gelapt. Niet zo erg raar want de winkelier moet terugvallen op de fabrieksgarantie die veel minder voordelig is als de garantie die de consument van de wet krijgt. De winkelier moet dan de garantie deels uit eigen zak betalen en dat wil natuurlijk niemand dus beroepen ze zich op de fabrieksgarantie en sturen ze je naar de fabrikant door (2 dingen die niet mogen). De ING is daar een goed voorbeeld van: zij verkopen de producten maar garantie moet je zelf regelen met de fabrikant. Dat mag niet. Consumentenbond probeert wel wat maar de autoriteiten doen helemaal niets en zijn ook totaal niet in beweging te krijgen. Het is goed om te zien dat er nu enigszins beweging in is gekomen maar laten we vooral hopen dat het niet bij Apple blijft. Laten we hopen dat de EU en onze eigen Consumenten Autoriteit nou eindelijk eens daadwerkelijk wet en regelgeving gaan handhaven en achter iedereen aan gaat. Aan alleen Apple hebben wij consumenten geen ene zak.

Overigens heeft dpreview.com een review van de camera van de iPhone 5: Quick Review: Apple iPhone 5 Camera. Daarin ook aandacht voor de paarse waas waarin ze op dezelfde manier reageren als Apple doet. Kortom, er zijn weer heel wat lieden die het kunstje waarbij een mug in een olifant wordt omgezet tot een nog hoger niveau verheffen.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 06-10-2012 00:14 . Reden: formatting stuff ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:54:
[...]
Overigens heeft dpreview.com een review van de camera van de iPhone 5: [url=http://www.dpreview.com/articles/6867454450/quick-review-apple-iphone-5-camera]. Daarin ook aandacht voor de paarse waas waarin ze op dezelfde manier reageren als Apple doet. Kortom, er zijn weer heel wat lieden die het kunstje waarbij een mug in een olifant wordt omgezet tot een nog hoger niveau verheffen.
Ja die paarse waas kan (als ik de voorbeeld foto's zie) nooit zo erg zijn als de groene vlek van de iPhone 4. Want die herken je uit duizenden. En daar was geen enkele ophef over destijds 8)7

Overigens gebruik ik mijn iPhone 4 nog steeds vaak als camera, groene vlek of niet. Onder veel omstandigheden zie je het niet, alleen met een egale, witte achtergrond.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 02-10-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39
Ik vroeg me af of we straks weer allemaal aparte apps krijgen voor de iPhone 5?

Netzoals met de iPad/iPhone. Heb ik Angry Birds voor de iPhone gekocht, kan ik nog eens lekker 79 cent neerleggen voor hetzelfde spel op de iPad, belachelijk.
Iemand enig idee of dit voor iPhone 4 - iPhone 5 idem dito werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

GekkePrutser schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:06:
[...]

Ja die paarse waas kan (als ik de voorbeeld foto's zie) nooit zo erg zijn als de groene vlek van de iPhone 4. Want die herken je uit duizenden. En daar was geen enkele ophef over destijds 8)7

Overigens gebruik ik mijn iPhone 4 nog steeds vaak als camera, groene vlek of niet. Onder veel omstandigheden zie je het niet, alleen met een egale, witte achtergrond.
Was me nooit eerder opgevallen, maar ik zie nu ook dat ik er "last" van heb op mn 1,5 jaar oude iphone 4 :D
ach ja, maakt me niks uit

39

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.