Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's wel erg frapant.. Dat moet dan een goede stoot hebben gehad tijdens het vervoer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:00:
Da's wel erg frapant.. Dat moet dan een goede stoot hebben gehad tijdens het vervoer..
Dat denk ik dus ook.
Tha BasZ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:27:

@ BioHazard -> hoezo staat dit los van Apple? Daar komen de toestellen toch vandaan en zorgen dat de quality control goed moet zijn... Dat ze nou ergens in China ergens in elkaar gezet worden is wat anders maar je kan Apple zelf wel hier op aanspreken toch?
Ik bedoel, de barst zal eerder van vervoer zijn. Maar zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 51% gewijzigd door BioHazard op 01-11-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hoe krijg je dat zo voor elkaar ook?

Frapant inderdaad... maar je hebt er nie zoveel aan zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
iPhone 5 32GB zwart is 2x binnen, allebei van week 42, allebei puntgaaf (geen scuffs, geen loszittende powerbutton of muteknop) :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Heb em vandaag binnen gehad! \o/

Zwart:
Production week: 42 (October)
Colour: Black
Capacity: 16GB
Factory: C2 (China)

Geen krassen voor zover! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:39

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Net mijn iPhone 5 16gb zwart van T-mobile binnen gekregen en jawel hoor er zit een deuk aan de bovenste rand aan de achterkant en aan de bovenste rand aan de voorkant zit een putje. En de sleepbutton zit ook nog los :( Morgen maar Apple bellen..

Productieweek: 42
Fabriek: C3

[ Voor 6% gewijzigd door bello2185 op 01-11-2012 18:16 ]

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een puntgave zwarte 16 gb opgehaald. Week 43 produktie en fabriek 3c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 08:37
Bij mijn iPhone 5 zitten er 2 stofdeeltjes onder mijn lens. Op elke foto zijn er 2 puntjes zichtbaar. Valt dit onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Moreno schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:40:
Bij mijn iPhone 5 zitten er 2 stofdeeltjes onder mijn lens. Op elke foto zijn er 2 puntjes zichtbaar. Valt dit onder garantie?
Uiteraard. Even met Apple bellen. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
M'n iPhone 5 is gelukkig niet gevoelig voor beschadigingen! Heb 'm nu 5 weken en nog geen enkel krasje. Vanmiddag gleed hij in de auto zelfs uit m'n broekzak waardoor hij tussen de stoel en 'tunnel' kwam. Helemaal tegen het onderstel van de autostoel aan. Totaal geen krasje! 8)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:37:
M'n iPhone 5 is gelukkig niet gevoelig voor beschadigingen! Heb 'm nu 5 weken en nog geen enkel krasje. Vanmiddag gleed hij in de auto zelfs uit m'n broekzak waardoor hij tussen de stoel en 'tunnel' kwam. Helemaal tegen het onderstel van de autostoel aan. Totaal geen krasje! 8)
Ik hoop dat mijn toekomstige iPhone ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:34
Vandaag 2 zwarte 16GB's opgehaald. De eerste zat een enorme "scuff" op. Aan de zijkant bijna een lijn van halve cm wat wit was. Verkoper dus nieuwe gehaald en die was wel goed. Vroeg me af hoe vaak je kan "wisselen" tot je een mooie hebt. Volgens verkoper is er een max van 3 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
fabriek C2 week 42 iphone 5 16gb zwart

perfect geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:16
Van kniehoogte, ofwel 45 cm gevallen MET siliconen hoesje omheen.
Ronduit belachelijk.

Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/2r5wcip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 18:43
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:22:
Ronduit belachelijk.

[afbeelding]
dat is balen

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Beweert overigens maar weer dat die drop tests onzin zijn, want zelfs van 45 cm met een hoesje breekt 'ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:39:
Beweert overigens maar weer dat die drop tests onzin zijn, want zelfs van 45 cm met een hoesje breekt 'ie.
Het ligt er maar net aan hoe een toestel valt, of het al niet ie wat zwak was.

[ Voor 5% gewijzigd door Strunkie op 04-11-2012 00:41 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ronduit belachelijk.

[afbeelding]
Au!! Echt balen met zo'n nieuwe telefoon. Viel hij op die houten vloer?

Nou moet ik wel zeggen dat een van mijn collega's precies hetzelfde had met zijn Samsung Galaxy II. Zijn telefoon viel van het bed af, en ook het front glas kapot. Hij had hem nog geen week. Maar wat ik bedoel te zeggen, het zijn niet alleen iPhones.

Ik vind zelf dat de hele dun/licht hype voor wat betreft telefoons inmiddels een stapje te ver is gegaan. Het punt van verwaarloosbaar gewicht was allang bereikt. Mijn iPhone 4 heb ik zeker al 15 keer laten vallen in de laatste anderhalf jaar en er is niks mis mee. Dat heb ik liever dan die 25 gram minder maar breekbaarder. Dat verschil voel je misschien wel maar vergeet je na de eerste paar dagen toch meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:11:
[...]
Ik vind zelf dat de hele dun/licht hype voor wat betreft telefoons inmiddels een stapje te ver is gegaan. Het punt van verwaarloosbaar gewicht was allang bereikt. Mijn iPhone 4 heb ik zeker al 15 keer laten vallen in de laatste anderhalf jaar en er is niks mis mee. Dat heb ik liever dan die 25 gram minder maar breekbaarder. Dat verschil voel je misschien wel maar vergeet je na de eerste paar dagen toch meteen.
Ik vind gewicht ook een erg onbelangrijk iets. Vind mijn iPhone 4 echt niet zwaar. Ook de iPad 1 vond ik niet zwaar. Maar er waren mensen die echt zeurden over pijn in de arm tijdens het gebruik en voor het gewicht overstapte naar de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Strunkie schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:40:
[...]

Het ligt er maar net aan hoe een toestel valt, of het al niet ie wat zwak was.
Zo te zien precies op de hoek. Tsja...balen voor hem.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:21
Ronduit belachelijk.

[afbeelding]
Auw... da's pijnlijk. Volgens de Apple site kun je voor €241,10 een nieuwe regelen. (Service buiten garantie == een refurb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Alles werkt gewoon nog, dus hoef waarschijnlijk alleen een nieuwe glasplaat te vervangen.. wat 30 euro kost ongeveer.

Telefoon viel wel op de straat, steen dus. Maar dat neemt niet weg, er zat gewoon een siliconen hoesje omheen waar die op gevallen is. Het aluminium is namelijk helemaal niet bekrast oid.

Erg vreemde situatie dus dat het hele glas breekt terwijl die niet direct op het glas viel. En de zijkanten/achterkant beschermd is met siliconen. Bewijst eigenlijk maar weer hoe zwak het glas is want de telefoon viel niet eens met een hoge snelheid.

[ Voor 29% gewijzigd door Draakje5 op 04-11-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:48:
Alles werkt gewoon nog, dus hoef waarschijnlijk alleen een nieuwe glasplaat te vervangen.. wat 30 euro kost ongeveer.

Telefoon viel wel op de straat, steen dus. Maar dat neemt niet weg, er zat gewoon een siliconen hoesje omheen waar die op gevallen is. Het aluminium is namelijk helemaal niet bekrast oid.

Erg vreemde situatie dus dat het hele glas breekt terwijl die niet direct op het glas viel. En de zijkanten/achterkant beschermd is met siliconen. Bewijst eigenlijk maar weer hoe zwak het glas is want de telefoon viel niet eens met een hoge snelheid.
Hoe kom je daar nu bij? Scherm en glas is verlijmd met elkaar. Dus dat is nog steeds hetzelfde dure grapje als sinds de 4.

Overigens schrok ik mij gisteravond dood. Had mijn iPhone op een statafel gelegd, tot er een persoon keihard tegen de tafel aan ramde. iPhone viel op een hardhouten, oneffen vloer en zat niet in een hoesje. Ik heb hem meermaals uitgebreid geïnspecteerd, maar geen krasje, deukje of wat dan ook te ontdekken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Iemand zij het me. Display unit voor de 4s is overigens ook maar een paar tientjes zie ik. Dus zal niet veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:25:
Iemand zij het me. Display unit voor de 4s is overigens ook maar een paar tientjes zie ik. Dus zal niet veel verschillen.
Waar zie je dat staan dan? Ik heb het over originele schermen, die gecalibreerd zijn en niet die zwarte markt dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Heb je het dan niet over het LCD display die gecalibreerd moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:31:
Heb je het dan niet over het LCD display die gecalibreerd moet zijn?
Een display unit is glas, touchscreen en het scherm. Natuurlijk heb ik het over het LCD wat gecalibreerd moet zijn. Bij de 5 is er geen aparte touchscreen laag meer, dat zit in het scherm. Je kunt niet enkel de frontplate als glas kopen en vervangen.

[ Voor 18% gewijzigd door me_mrtn op 04-11-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Vrijdag binnengekregen zonder rare beschadigingen / scuffs / loszittende knoppen:

Production week: 43 (October)
Name: iPhone 5
Factory: C3 (China)

(Besteldatum @ T-Mobile was overigens 29-9-2012)

Vrij nieuw dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
me_mrtn schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:06:
Een display unit is glas, touchscreen en het scherm. Natuurlijk heb ik het over het LCD wat gecalibreerd moet zijn. Bij de 5 is er geen aparte touchscreen laag meer, dat zit in het scherm. Je kunt niet enkel de frontplate als glas kopen en vervangen.
Inderdaad, glas + touchscreen is 1. Een van de redenen waarom ze de 5 zoveel dunner konden maken.
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:25:
Neem ook mee in je overweging bij reparatie dat als je het door iemand anders dan Apple laat doen je je garantie sowieso gedag kan zeggen.

[ Voor 38% gewijzigd door virofi op 04-11-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
virofi schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:07:
[...]

Inderdaad, glas + touchscreen is 1. Een van de redenen waarom ze de 5 zoveel dunner konden maken.

[...]

Neem ook mee in je overweging bij reparatie dat als je het door iemand anders dan Apple laat doen je je garantie sowieso gedag kan zeggen.
Volgens mij kunnen ze nooit achterhalen of het toestel open is geschroeft of niet.
Wat betreft het glas + touchscreen heb je gelijk inderdaad.

Misschien maar hopen dat mijn toestel binnenkort gejat wordt. :+ Ik ga in ieder geval geen 300 euro uitgeven voor deze kleine barstjes. Ze zijn amper te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:44:
Volgens mij kunnen ze nooit achterhalen of het toestel open is geschroeft of niet.
Wat betreft het glas + touchscreen heb je gelijk inderdaad.
Dat is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de persoon die de reparatie uitvoert, maar volgens mij is het inderdaad redelijk eenvoudig als ik iFixit bekijk. Vraag me wel af of men bij een eventuele garantieclaim kan achterhalen of het scherm/glas niet het originele onderdeel is trouwens.
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:44:
Misschien maar hopen dat mijn toestel binnenkort gejat wordt. :+ Ik ga in ieder geval geen 300 euro uitgeven voor deze kleine barstjes. Ze zijn amper te voelen.
Tsja, ik zou er echt geen twee jaar (dan ga ik er vanuit dat je 'm bij een abo hebt genomen) tegen aan kunnen kijken en zou wel voor een reparatie bij Apple gaan denk ik. Maar goed; als jij er geen last van hebt prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Valt mee dat de krassen grotendeels op het witte stuk zitten en niet op het scherm. Ik vind 300 euro belachelijk voor iets dat zelf slecht gefabriceerd(?) wordt doordat het zo gevoelig en breekbaar is. Ik zal daar niet aan gaan toegeven.

Dit toestel heeft mij maar net 300 euro gekost. Ga toch geen toestel repareren voor dat zelfde bedrag, zou wel gek zijn...

Ik heb tim cook een mailtje gestuurd 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik snap je punt niet, je hebt een gebruiksvoorwerp. Met glas. Dat kan natuurlijk breken, daar hoef je geen illusies over te maken ondanks dat het Gorilla Glass II zou zijn. Dat heeft niets met "slechte fabricatie" te maken, maar puur met het feit dat er zwakke punten in glas zitten. Eén verkeerde uitoefening van krachten en het is gedaan. Het is zonde, maar dan moet je niet zo'n product nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:23:
Valt mee dat de krassen grotendeels op het witte stuk zitten en niet op het scherm. Ik vind 300 euro belachelijk voor iets dat zelf slecht gefabriceerd(?) wordt doordat het zo gevoelig en breekbaar is. Ik zal daar niet aan gaan toegeven.

Dit toestel heeft mij maar net 300 euro gekost. Ga toch geen toestel repareren voor dat zelfde bedrag, zou wel gek zijn...

Ik heb tim cook een mailtje gestuurd 8-)
Dat het glas breekt heeft natuurlijk niets met slechte fabricatie te maken. Het apparaat is tenslotte niet bedoeld om te laten vallen op steen, maar om mee te bellen. Dat je scherm gebarsten is heeft niets te maken met fabricatie, maar onzorgvuldigheid van de eindgebruiker. Tim Cook zal je mailtje waarschijnlijk lachend deleten. Het is natuurlijk vet balen dat dit met je nieuwe toestel gebeurd, maar wel je eigen schuld en verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Toestel op steen laten vallen. En dan gaat die kapot en dan zeggen dat het een fabricage fout is hehe. Ben het met je eens dat 300 euro veel geld is..

[ Voor 19% gewijzigd door k1978 op 04-11-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Vandaag mijn witte iphone 5 16gb opgehaald in de Apple store in Amsterdam, hij was helemaal puntgaaf.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Morgen wordt mijn iPhone opgehaald voor reparatie ( scherm laat los )

Nu lees ik op internet veel verhalen over vocht schade waardoor de iPhone buiten garantie valt, hoe zit dat?
Hoe kan ik zien of mijn iPhone vocht schade heeft?

Is wel heel makkelijk om te zeggen; meneer er is vocht schade dus valt buiten garantie..

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Laatst online: 00:11
Daar hoef je je met een iPhone 5 echt geen zorgen over te maken neem ik aan.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:48:

Een siliconen case is ook bagger en beschermd niet tegen val schade. Is enkel tegen krassen. Het hangt er altijd net vanaf hoe hij terecht komt. Helaas heb jij dit keer ongeluk.

Het is onzin om te zeggen dat het slechte fabricage is. Glas kan breken.

[ Voor 7% gewijzigd door MmarkM op 05-11-2012 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik vind het wel enigszins raar. Heb al zoveel droptests gezien, zelfs een gast die er met een hamer en weet ik veel op loopt te slaan / krassen / boren 8)7. Wellicht dat het glas al enigszins op spanning heeft gestaan oid? Aan de andere kant weten we natuurlijk ook niet hoe hard hij naar de grond is gegaan vanaf kniehoogte.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

Hij hoeft maar net op dat perfecte hoekje te vallen, waardoor de gehele glasplaat onder hoge druk komt te staan en vervolgens dus barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BioHazard schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:48:
Hij hoeft maar net op dat perfecte hoekje te vallen, waardoor de gehele glasplaat onder hoge druk komt te staan en vervolgens dus barst.
Leuk artikeltje over de ontwikkeling en bedrijf achter gorilla glass in Wired van vorige maand:
http://www.wired.com/wire...orning-gorilla-glass/all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

AntraXxX schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:40:
Daar hoef je je met een iPhone 5 echt geen zorgen over te maken neem ik aan.
Er zitten in de iPhone 5 ook gewoon vocht-triggers (stickers die verkleuren door vocht) oa in de sim-tray slot en aan de binnenzijde. Ook word er natuurlijk uiteindelijk in de connector gekeken, maar de kans is al een stuk kleiner dan bij de iPhone 3/4/ ontwerpen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Heb vandaag mijn iphone5 32gb binnengekregen. Jammer genoeg met aantal scufs op de randen..
Wat ik ook wel vreemd vind is dat wanneer je hem door elkaar schud dat je iets binnenin hoort rammelen ?
Nog meer mensen die dit hebben en en is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

jos707 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:34:
Heb vandaag mijn iphone5 32gb binnengekregen. Jammer genoeg met aantal scufs op de randen..
Wat ik ook wel vreemd vind is dat wanneer je hem door elkaar schud dat je iets binnenin hoort rammelen ?
* Tha BasZ schuddend met een 16GB - versie en hoor niks hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBartos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-06 10:23
jos707 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:34:
Ik heb ook een 32 gig besteld. Als de mijne scufs heeft en rammelt is het retour en wachten op nieuwe.
Mag wel voor 799 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
ElBartos schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:58:
[...]

Ik heb ook een 32 gig besteld. Als de mijne scufs heeft en rammelt is het retour en wachten op nieuwe.
Mag wel voor 799 euro...
Die scufs storen mij niet zo heel erg aangezien je er met je neus moet opzitten vooraleer je ze opmerkt..hoewel het niet zou mogen natuurlijk.
Maar vind het rammelen geen gezonde situatie, duid op het feit dat er binnenin blijkbaar iets losgekomen is.

Wat moet je doen om hem te laten vervangen, gewoon telefoontje naar apple support ?
En wat doe je met je huidig exemplaar, dien je dit zelf terug op te sturen of komen ze dit zelf ophalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBartos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-06 10:23
Ik zou gewoon is bellen naar Apple support. Heb al gelezen dat ze niet moeilijk doen om defecte Iphone terug te nemen en je nieuwe te bezorgen.
Ik dacht dat de paksjesdienst die je de Iphone geleverd heeft deze ook weer komt ophalen. Maar dat zal Apple support je wel kunnen zeggen...

Spijtig dat je het voorhebt natuurlijk, maar als het rammelt zou ik hem zéker niet bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Zoal je hier kan lezen is het een veel voorkomend fenomeen.
Er wordt selfs gesuggereerd dat het normaal zou zijn..
Je hebt zowieso 2 weken omruilgarantie als ik het goed heb, dus zal het eerst een aantal dagen evalueren en dan waarschijnlijk telefoontje richting apple plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Crap. Tweede via Vodafone F&F bestelde iPhone5 heeft ook een deuk/kras in het de zijkant waar het aluminium doorheen komt. Vodafone annuleert m'n bestelling als ik terugstuur, kan ik weer wachten. Toch maar weer poging wagen bij Apple zelf te regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

virofi schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:55:
Crap. Tweede via Vodafone F&F bestelde iPhone5 heeft ook een deuk/kras in het de zijkant waar het aluminium doorheen komt. Vodafone annuleert m'n bestelling als ik terugstuur, kan ik weer wachten. Toch maar weer poging wagen bij Apple zelf te regelen...
Weet je heel toevallig wanneer die iPhone gemaakt is?
Nieuwe uit vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Tha BasZ schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:58:
[...]

Weet je heel toevallig wanneer die iPhone gemaakt is?
Nieuwe uit vorige week?
Nieuwe, week 42. Dik balen. Apple wil niets doen en wijst naar Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hmm shit, mijn F&F iPhone is net geleverd en heeft ook beschadigingen. Een putje in de rand op de voorkant en twee op de achterkant ter hoogte van de volumeknop. 'T is erg klein maar ben toch bang dat ik me er aan ga ergeren.
Wat is nu het beste om te doen? Ik lees hierboven dat Vodafone je bestelling annuleert? Dat lijkt me niet de bedoeling... Apple bellen werkt echter ook niet zie ik hierboven?

Ter info:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Knopsje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:21:
Hmm shit, mijn F&F iPhone is net geleverd en heeft ook beschadigingen. Een putje in de rand op de voorkant en twee op de achterkant ter hoogte van de volumeknop. 'T is erg klein maar ben toch bang dat ik me er aan ga ergeren.
Wat is nu het beste om te doen? Ik lees hierboven dat Vodafone je bestelling annuleert? Dat lijkt me niet de bedoeling... Apple bellen werkt echter ook niet zie ik hierboven?

Ter info:
Hier (voor de 2e keer) dus in het zelfde schuitje. Als je 'm retour stuurt naar Vodafone wordt je bestelling automatisch geannuleerd. Vorige keer geprobeerd te voorkomen, Vodafone heeft zelfs direct contact gezocht met Dynafix, maar herlevering bij nieuwe klanten is niet mogelijk. Je gehele bestelling wordt geannuleerd en je moet opnieuw bestellen (en dus achteraan sluiten).

Apple wijst, logisch trouwens, naar Vodafone. Zij zijn de verkopende partij en moeten een deugdelijk product leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Beetje laf van Apple, aangezien zij ook fabrikant zijn. Nu begrijp ik dat het om de store gaat, maar hoe moet je anders als consument contact met Apple krijgen. Om een voorbeeldje te geven, ik had een HP laptop gekocht bij de Mediamarkt en de garantie werd keurig uitgevoerd door HP zelf, ze kwamen de laptop zelfs kostenloos ophalen. Zie ik Apple nog niet doen als ik jullie zo hoor.

Maar goed, mij is inmiddels ook opgevallen dat mijn telefoon rammelt. Het geluid komt van de aan en uit knop, daar zit nogal wat beweging in. Verder heb ik 3 kleine scruffs aan de achterkant. Het is vrij klein, maar ik ben bang dat het alleen maar groter zal worden. Heb het toestel besteld met Vodafone F&F en het toestel is sinds vorige week geleverd.

Wel een dilemma nu, bestelling annuleren zie ik absoluut niet zitten en zoals eerder vermeld Apple stelt zich laf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Nu online
Hier mijn beschadigingen, voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://pimknops.nl/random/iPhone_scuff1.jpg
achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://pimknops.nl/random/iPhone_scuff2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Mijn beschadingen zijn vergelijkbaar... Echt dilemma nu. Zit er echt niet op te wachten om nogmaals het hele retourzenden/annuleren/opnieuw bestellen gedoe te doorlopen. Apple doet trouwens ook niets als je Applecare hebt bij je iPhone, volgens hen moet Vodafone het oplossen.

Zucht... what to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:32

GaMbiNo

1337

Mijn volume down knop van de Iphone 5 doet het niet meer (goed). Ik heb hem nu een week of 4.

99 Van de 100 keer drukken levert geen resultaat op maar zo nu en dan reageert hij ineens toch weer wel. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb niet zoveel zin om hem op te sturen naar Vodafone en dan weer een maand op vervanging te moeten wachten. Of kan je hem zo omruilen bij de Vodafone winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Nu online
virofi schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:37:
Mijn beschadingen zijn vergelijkbaar... Echt dilemma nu. Zit er echt niet op te wachten om nogmaals het hele retourzenden/annuleren/opnieuw bestellen gedoe te doorlopen. Apple doet trouwens ook niets als je Applecare hebt bij je iPhone, volgens hen moet Vodafone het oplossen.

Zucht... what to do...
Mooi shit is dat... En de Apple Store in A'dam? Daar schijnen ze wel gewoon om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Knopsje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:40:
[...]

Mooi shit is dat... En de Apple Store in A'dam? Daar schijnen ze wel gewoon om te ruilen?
Geen ervaring mee, woon helaas in Groningen :-S

EDIT:
Voor de volledigheid ook nog maar even Vodafone gebeld maar inderdaad; enige mogelijkheid is terug sturen. Ze vertelden dat ik er een notitie bij kan doen dat er niet geannuleerd moet worden, maar dit deed ik de eerste keer ook al, en toen gebeurde dit alsnog. Mooi klote.

[ Voor 35% gewijzigd door virofi op 06-11-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
GaMbiNo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:39:
Mijn volume down knop van de Iphone 5 doet het niet meer (goed). Ik heb hem nu een week of 4.

99 Van de 100 keer drukken levert geen resultaat op maar zo nu en dan reageert hij ineens toch weer wel. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb niet zoveel zin om hem op te sturen naar Vodafone en dan weer een maand op vervanging te moeten wachten. Of kan je hem zo omruilen bij de Vodafone winkel?
Omdat je hem langer dan 14 dagen hebt zal Vodafone hem waarschijnlijk niet omruilen, maar hem gaan repareren.
Ik had afgelopen vrijdag Apple gebeld omdat de switch en de aan/uit knop loszitten en omdat ik de iPhone langer dan 14 dagen had gingen ze hem repareren ipv omruilen. De man bood 'Express Replacement' aan, en dan is de iPhone 5 binnen 10 werkdagen gerepareerd en krijg ik in de tussentijd een vervangende iPhone 5 van Apple. Dit kost wel €30...

Via een provider (zit zelf bij T-Mobile) duurt het repareren volgens mij langer, denk dat je uit kan gaan van minimaal een maand.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Nu online
Ik heb nu vodafone aan de telefoon, volgens haar is de enige mogelijkheid reparatie via DynaFix. Ze kan niet zeggen hoe lang dat gaat duren... Mooi klote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Knopsje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:45:
Ik heb nu vodafone aan de telefoon, volgens haar is de enige mogelijkheid reparatie via DynaFix. Ze kan niet zeggen hoe lang dat gaat duren... Mooi klote!
Tsja, en hoe ga je Dynafix duidelijk maken dat je die deuken er niet zelf in hebt geramd maar dat 'ie zo uit de doos kwam?

Mij werd verteld dat Dynafix in elk geval niet kan naleveren bij retournering.

[ Voor 9% gewijzigd door virofi op 06-11-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Nu online
virofi schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:46:
[...]

Tsja, en hoe ga je Dynafix duidelijk maken dat je die deuken er niet zelf in hebt geramd maar dat 'ie zo uit de doos kwam?

Mij werd verteld dat Dynafix in elk geval niet kan naleveren bij retournering.
Er werd mij duidelijk gezegd dat er geen kosten aan verbonden waren.
Apple trouwens ook nog gebeld, die konden niet omruilen omdat Vodafone eerste verkooppunt was, maar konden wel kosteloos repareren binnen maximaal 10 werkdagen. Dat is beter dan de onbekende termijn van Vodafone maar dan ga ik wel buiten Vodafone om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Knopsje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:49:
[...]

Er werd mij duidelijk gezegd dat er geen kosten aan verbonden waren.
Apple trouwens ook nog gebeld, die konden niet omruilen omdat Vodafone eerste verkooppunt was, maar konden wel kosteloos repareren binnen maximaal 10 werkdagen. Dat is beter dan de onbekende termijn van Vodafone maar dan ga ik wel buiten Vodafone om...
Ik probeer het straks inderdaad ook nog een keer bij Apple. Daar regel ik het liever dan Vodafone, om die annulering te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Nu online
virofi schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:50:
[...]

Ik probeer het straks inderdaad ook nog een keer bij Apple. Daar regel ik het liever dan Vodafone, om die annulering te voorkomen.
En, nog geprobeerd? Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de Apple Store, toch vrij reizen en ben er nog nooit geweest dus gewoon proberen. Hopelijk ruilen ze 'm om, anders toch maar via Vodafone doen ben ik bang...
EDIT: heb inmiddels van Vodafone wel een reparatieformulier ontvangen, wordt dus sowieso niet terugsturen / annuleren. Misschien kan je daar bij Vodafone ook nog om vragen?

[ Voor 15% gewijzigd door Knopsje op 06-11-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Knopsje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:09:
[...]

En, nog geprobeerd? Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de Apple Store, toch vrij reizen en ben er nog nooit geweest dus gewoon proberen. Hopelijk ruilen ze 'm om, anders toch maar via Vodafone doen ben ik bang...
EDIT: heb inmiddels van Vodafone wel een reparatieformulier ontvangen, wordt dus sowieso niet terugsturen / annuleren. Misschien kan je daar bij Vodafone ook nog om vragen?
Nog geen tijd voor gehad, zal ze zo nog eens bellen. Ben benieuwd hoe het gaat bij de Apple Store, laat je dat morgen weten? Kun je zo'n telefoon in deze situatie eigenlijk wel gewoon gebruiken? Of beter van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Nu online
Nou wordt ie nog mooier... Ik heb een discussie met Vodafone op twitter over afhandeling van schade en nu geven ze inderdaad aan dat de reparateur zal bepalen of het onder de garantie valt:
Tsja, de reparateur zal bepalen of dat onder de garantie valt ja/nee. Geef iig duidelijk aan wat er mis is als je het opstuurt.^RR
https://twitter.com/vodafoneNL/status/265842879660949506

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Knopsje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:54:
Nou wordt ie nog mooier... Ik heb een discussie met Vodafone op twitter over afhandeling van schade en nu geven ze inderdaad aan dat de reparateur zal bepalen of het onder de garantie valt:

[...]

https://twitter.com/vodafoneNL/status/265842879660949506
Ja, dat werd mij dus ook verteld. Dat de reparateur beoordeelt hoe de schade is ontstaan en ja; dit soort krassen en deuken kun je makkelijk vertalen naar valschade o.i.d. Vervelend :-S Vodafone handelt dit gewoon knullig af. Ik las dat T-Mobile gewoon een koerier langs stuurt om 'm om te ruilen :s

Ga nu nog eens bellen met Apple...

EDIT: werd gevraagd foto's te mailen. Dit gedaan. Zal wel tot morgen moeten wachten op een reactie neem ik aan.

[ Voor 7% gewijzigd door virofi op 06-11-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Na ook grondige inspectie heb ik ook helaas mankementen aangetroffen..

Ten eerste zit er aan de bovenkant (over de hele breedte) een opening tussen het witte randje en het aluminium, deze sluit niet goed af/aan.

En ten tweede, het licht lekt ook 'lightleak'. Het betreft de lichtuitstraling rechtsonder, door de rand. Niet lightleak van het scherm maar door de rand.

Hier mijn foto op Flickr.
http://www.flickr.com/photos/89735258@N07/8161434394/

Wat zijn jullie gedachtes hierover?

Grt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Het randje werd ook door iemand op dit forum geconstateerd. Die heeft vervolgens zijn telefoon 3 keer omgeruild totdat hij een 'goede' had en uiteindelijk heeft hij deze laten vallen. Helaas doet je foto het niet maar het is aan jezelf om te bepalen of je hiermee kan leven.

Wat betreft de lightleak; ik heb ze erger gezien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:32:
Het randje werd ook door iemand op dit forum geconstateerd. Die heeft vervolgens zijn telefoon 3 keer omgeruild totdat hij een 'goede' had en uiteindelijk heeft hij deze laten vallen. Helaas doet je foto het niet maar het is aan jezelf om te bepalen of je hiermee kan leven.

Wat betreft de lightleak; ik heb ze erger gezien.
Hey! Ik bedoelde het licht door de rand van de iPhone rechtsonder, niet het lekken op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Nu online
virofi schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:59:
[...]

Ja, dat werd mij dus ook verteld. Dat de reparateur beoordeelt hoe de schade is ontstaan en ja; dit soort krassen en deuken kun je makkelijk vertalen naar valschade o.i.d. Vervelend :-S Vodafone handelt dit gewoon knullig af. Ik las dat T-Mobile gewoon een koerier langs stuurt om 'm om te ruilen :s

Ga nu nog eens bellen met Apple...

EDIT: werd gevraagd foto's te mailen. Dit gedaan. Zal wel tot morgen moeten wachten op een reactie neem ik aan.
Wow, heb je daar lang voor moeten zeuren? Dan ga ik morgen ook nog maar eens bellen. Bij mij wilde ze echt niet omruilen omdat ze zelf niet het verkooppunt waren.
Ik heb voor morgen een afspraak staan bij de Genius Bar, we gaan zien hoe dat afloopt. De deukjes/krassen zijn erg klein, dus voel me ergens ook wel lullig om er zo moeilijk over te doen, maar voor een nieuw toestal verwacht ik toch wel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knopsje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:29:
[...]

Wow, heb je daar lang voor moeten zeuren? Dan ga ik morgen ook nog maar eens bellen. Bij mij wilde ze echt niet omruilen omdat ze zelf niet het verkooppunt waren.
Ik heb voor morgen een afspraak staan bij de Genius Bar, we gaan zien hoe dat afloopt. De deukjes/krassen zijn erg klein, dus voel me ergens ook wel lullig om er zo moeilijk over te doen, maar voor een nieuw toestal verwacht ik toch wel beter...
Ja dat heb ik dus ook met mijn 'lichtlekkage' aan de zijkant van mijn iPhone, super irritant in het donker maar lijkt lullig als je dat verteld bij de store.. Hetzelfde zo met de spleet aan de bovenkant van mijn iPhone.. moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Knopsje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:29:
[...]

Volgens mij moest ik foto's sturen voor een eventuele kosteloze reparatie hoor. Geen swap. Ik vermoed dat je bij de Genius Bar meer kans maakt...

Wacht nog even de reactie op de foto's af. Mocht Apple niets doen, dan laat ik het er denk ik bij. Beide plekjes zijn erg klein en zitten aan de achterkant, dus springen niet direct in het oog. Om nou weer dat hele gezeik van Vodafone te doorlopen; nee dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Laatst online: 09-09 19:19
Kortom lekker in de winkel kopen en vragen of je hem even mag zien voor je het contract tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puxie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024
Ja hoor. Vandaag mijn iPhone zwart 32GB gekregen besteld via de Apple store.
Op één plek is gewoon een klein beetje lak af en zie ik een aluminium stipje. Op drie plaatsen is de glazen rand beschadigd. Er lijken gewoon kleine stukjes uit de glazen rand te zijn.

Morgen maar met Apple bellen hoe ik zo snel mogelijk een nieuwe kan krijgen... Hij is nog geen 5 minuten uit de doos geweest :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zwarte iphone 5 16gb week 41.
25 oktober binnen gekregen en zit nu al drie lak schades aan de bovenkant.
Niet laten vallen schuren etc., ben er heel zuinig mee, altijd in een leer hoesje. Ik vind dit wel heel snel gaan met verf loslaten.
Wat kan ik hiermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Besteld bij de Apple Store (BE) op 10-10-2012

Production week: 43 (October)
Name: iPhone 5
Capacity: 32GB

En 1 tikkeltje schade net naast de mute schakelaar, weet nog niet wat ermee te doen. :?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3z36063Z260m/Screen%20Shot%202012-11-06%20at%2023.46.39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:42:
Ik heb een zwarte iphone 5 16gb week 41.
25 oktober binnen gekregen en zit nu al drie lak schades aan de bovenkant.
Niet laten vallen schuren etc., ben er heel zuinig mee, altijd in een leer hoesje. Ik vind dit wel heel snel gaan met verf loslaten.
Wat kan ik hiermee doen?
Terug ermee!

Maar ik denk dat dit probleem niet opgelost gaat worden totdat Apple een sneaky coating er overheen aan laat brengen, het kan natuurlijk ook zijn dat Apple hier niks mee gaat doen en zal laten zien wie de langste adem heeft (mensen blijven niet aan het ruilen).
Ik vind het in ieder geval interessant en tot die tijd blijf ik zelf bij mijn 4s.

Succes ermee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Het "gerucht" dat iPhone's uit productieweek 40 en hoger beter zouden zijn klopt dus niet helemaal. Nu alweer vier meldingen van week 42 of hoger met beschadigingen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:41
virofi schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:46:
Het "gerucht" dat iPhone's uit productieweek 40 en hoger beter zouden zijn klopt dus niet helemaal. Nu alweer vier meldingen van week 42 of hoger met beschadigingen :S
Wow, 4 meldingen.. van de hoeveel leveringen? Tienduizenden..? Honderdduizenden?

Er zullen altijd een paar zwarte schaapjes tussen zitten, en die mensen zul je altijd hier terug vinden. Als iedereen die er één in perfecte staat had ontvangen (zoals ik) hier ging posten was het een mooi zooitje geweest hier.. :O

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Hebben meer mensen dit dat je iets hoort bewegen binnenin wanneer je op de achterkant tussen de camera en het appel logo met met de vinger tikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:41
jos707 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:04:
Hebben meer mensen dit dat je iets hoort bewegen binnenin wanneer je op de achterkant tussen de camera en het appel logo met met de vinger tikt ?
Is de autofocus van de camera of de aan- en uitknop die wat los zit.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Jeroenvde89 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:05:
[...]
Wow, 4 meldingen.. van de hoeveel leveringen? Tienduizenden..? Honderdduizenden?

Er zullen altijd een paar zwarte schaapjes tussen zitten, en die mensen zul je altijd hier terug vinden. Als iedereen die er één in perfecte staat had ontvangen (zoals ik) hier ging posten was het een mooi zooitje geweest hier.. :O
Dat maakt toch niet zoveel uit? Het gaat erom dat het geen geïsoleerd probleem is en dus regelmatiger voorkomt en dat deze issues dus nog niet opgelost sinds de chaos bij Foxconn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Mijn iPhone 5 16gb zwart uit week 41 heeft een (wat lijkt op stofje?) stipje onder de aluminium coating op de achterkant (of wat het ook is). Ook heeft hij een aantal krasjes bij de headphone jack (uit de doos)

Ik heb hem op 30okt in gebruik genomen.

edit: trouwens, een maat van mij heeft ook een iPhone 5 16gb zwart maar dan uit week 42. Hij heeft ook een aantal putjes/deukjes op z'n telefoon.

edit2: Kan ik hiermee nog terug naar Apple, of is hier hier voor te laat.

[ Voor 32% gewijzigd door hostler op 07-11-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

hostler schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:37:
Mijn iPhone 5 16gb zwart uit week 41 heeft een (wat lijkt op stofje?) stipje onder de aluminium coating op de achterkant (of wat het ook is). Ook heeft hij een aantal krasjes bij de headphone jack (uit de doos)

Ik heb hem op 30okt in gebruik genomen.

edit: trouwens, een maat van mij heeft ook een iPhone 5 16gb zwart maar dan uit week 42. Hij heeft ook een aantal putjes/deukjes op z'n telefoon.

edit2: Kan ik hiermee nog terug naar Apple, of is hier hier voor te laat.
Wat zeggen ze bij Apple zelf? ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Ik zit nu op stage, anders had ik natuurlijk gebeld. Ik ben benieuwd naar jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gebeld met Apple, mijn Iphone 16 gig zwart uit week 41 word omgeruild.
De man aan de telefoon had al eerde gehoord van het probleem dat het verf loslaat. en verbinden mij door met aftersales, echter deze man Jeffrey wist helemaal van niks van dit probleem en nog nooit eerder gehoord, jaja.!

Maar ik krijg een nieuwe iphone en gelijk omgeruild naar een witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:58:
Vandaag gebeld met Apple, mijn Iphone 16 gig zwart uit week 41 word omgeruild.
De man aan de telefoon had al eerde gehoord van het probleem dat het verf loslaat. en verbinden mij door met aftersales, echter deze man Jeffrey wist helemaal van niks van dit probleem en nog nooit eerder gehoord, jaja.!

Maar ik krijg een nieuwe iphone en gelijk omgeruild naar een witte
Wanneer had je deze iphone ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hostler schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:01:
[...]

Wanneer had je deze iphone ontvangen?
Edit:
op 26 oktober

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Nu online
Ik zit nu bij de Apple Store in Amsterdam en mijn iPhone wordt omgeruild! Heb nu een nieuw (refurbished?) exemplaar dat er prima uitziet. Dat ik bij een provider zat was geen enkel probleem, garantie en dergelijke wordt gewoon overgezet.
Ik wacht nu op de iCloud backup die teruggezet word, zal straks even de gegevens van het serienummer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

In de toekomst :P

Oktober dus. Ik zal Apple vanavond eens bellen, zou toch wel graag een smetteloze iPhone willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Jeroenvde89 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:08:
[...]

Is de autofocus van de camera of de aan- en uitknop die wat los zit.
Lijkt mij de autofocus te zijn maar is dit als normaal te beschouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

http://www.nu.nl/gadgets/...d-productieproblemen.html

Het mag nu toch wel duidelijk zijn en het valt ook niet meer te ontkennen. Er zijn gewoon veel problemen met de iPhone 5.... Foxconn blijft problemen met de productie houden.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Knopsje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:36:
Ik zit nu bij de Apple Store in Amsterdam en mijn iPhone wordt omgeruild! Heb nu een nieuw (refurbished?) exemplaar dat er prima uitziet. Dat ik bij een provider zat was geen enkel probleem, garantie en dergelijke wordt gewoon overgezet.
Ik wacht nu op de iCloud backup die teruggezet word, zal straks even de gegevens van het serienummer posten.
Goed te horen dude! Misschien toch maar tripje naar Amsterdam wagen!

EDIT: Had je 'm overigens gewoon gebruikt in de tussentijd sinds gister?

[ Voor 6% gewijzigd door virofi op 07-11-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Bullet NL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:44:
http://www.nu.nl/gadgets/...d-productieproblemen.html

Het mag nu toch wel duidelijk zijn en het valt ook niet meer te ontkennen. Er zijn gewoon veel problemen met de iPhone 5.... Foxconn blijft problemen met de productie houden.....
Dan ga je zelf dingen invullen, want ik maak dat niet op uit het artikel.

Het artikel stelt enkel en alleen dat Foxconn moeite heeft aan de enorme vraag te voldoen omdat de Iphone lastig is om te maken. Over problemen geeft het artikel geen uitsluitsel, maar spreekt het slechts over 'er gaan geruchten dat'

[ Voor 22% gewijzigd door bear87 op 07-11-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

sekeroglan schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:41:
Morgen wordt mijn iPhone opgehaald voor reparatie ( scherm laat los )

Nu lees ik op internet veel verhalen over vocht schade waardoor de iPhone buiten garantie valt, hoe zit dat?
Hoe kan ik zien of mijn iPhone vocht schade heeft?

Is wel heel makkelijk om te zeggen; meneer er is vocht schade dus valt buiten garantie..
Vandaag bericht van Apple gehad dat ik een vervangend product krijg.

Er staat voor de rest geen info bij over reparatie. Wel wat de oude serie/imei nummer zijn en wat de nieuwe wordt.

Ik neem aan dat ik dan een nieuwe/refurbished? krijg? Aangezien ik niet heb gekozen voor een 'Express Replacement, dit omdat ik thuis nog een 4s had.

Wel heel snel maandag opgehaald en vandaag al een andere opgestuurd :)

[ Voor 4% gewijzigd door sekeroglan op 07-11-2012 17:43 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Rammelende iPhone 5's komt vaker voor.. word gewoon omgeruild.

Ik denk trouwens niet dat er al veel refurbished iPhone 5's zijn, sekeroglan.. dus ik gok op een nieuwe.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een zacht 'geratel' hoort bij de camera is dit de autofocus, die hoort een klein geluidje te maken! :)
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste