Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:25
Kuhr89 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Balen Draakje! Lijk er net op alsof jij nou net alle toestellen met kuren krijgt..

Heb je deze losgekocht of via Tmobile gedaan?
Tmobile icm abbonement.

Opzich is dat licht aan de ene kant geen probleem, met de case die ik wil valt het toch niet op, want die valt er over heen.
Waar ik eerder bang voor ben is dat er vuil tussen komt te zitten of misschien wel condens waardoor er ooit iets sneller kapot kan gaan.

Verder zitten er wat zwarte krasjes op het plastic tussen het glas en aluminium. Al met al niet echt storend tenzij ik er met m'n neus bovenop hang... maar opnieuw zou dit niet mogen..

[ Voor 14% gewijzigd door Draakje5 op 11-10-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:49
Draakje5 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:15:
Komt weer licht uit die plek bij de sluimerknop (3e iphone inmiddels).

Vanavond maar eens aankijken of het storend is.. Dan gaat ie gewoon terug voor nummer 4. Want dat er licht bij de sluimerknop door het sluminium komt is niet normaal toch? Lijkt wel iets minder te zijn dan bij de vorige..
Ik zou toch graag een foto zien. Dit is al je derde iPhone, je gaat er steeds beter op letten, en laten we nou even eerlijk zijn, niet alles kan perfect zijn. Ik heb niet eens m'n iPhone binnen, maar voor zo'n lullig foutje ga ik hem niet 3 keer terugsturen. Na een week gebruik zijn er vast wel weer andere gebreken...

Niet persoonlijk bedoelt ofzo, maar soms moeten mensen gewoon genoegen nemen met zulke gebreken. Je gaat toch ook niet klagen over een pizza die niet perfect rond is met een pi van 3,14.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Remz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:53:
[...]

Ik zou toch graag een foto zien. Dit is al je derde iPhone, je gaat er steeds beter op letten, en laten we nou even eerlijk zijn, niet alles kan perfect zijn. Ik heb niet eens m'n iPhone binnen, maar voor zo'n lullig foutje ga ik hem niet 3 keer terugsturen. Na een week gebruik zijn er vast wel weer andere gebreken...

Niet persoonlijk bedoelt ofzo, maar soms moeten mensen gewoon genoegen nemen met zulke gebreken. Je gaat toch ook niet klagen over een pizza die niet perfect rond is met een pi van 3,14.....
Ik zal kijken of het lukt om er een foto van te maken met de ipad.

Moet wel zeggen dat het volgens mij minder is dan vorige keer. Maar kan ook komen omdat het nu nog licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:49
Is het morgen mogelijk om je iphone om te ruilen bij de Apple store ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:46

[...]

Lekkere vergelijking vent :F Pizza van om en nabij €10 of een iPhone5 á €659

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
atoombom schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:24:
Volgens mij moet je dan een 'genius' afspraak maken oid. Maar het kan wel ja. of het overigens op dit moment kan volgens mij niet, ivm lage voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
atoombom schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:24:
Nee je hoeft geen afspraak te maken. Je kan gewoon de store binnen lopen en een verkoper aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, maar een pizza is een verbruiksartikel. Als-ie maar doet wat het moet doen, en dat is lekker zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

En dat geld ook voor een telefoon, ik heb dinsdag om 6 uur savonds mijn zwarte iPhone opgehaald, en er zit nu al een klein krasje/deukje op de bovenkant, dit kwam door het bevestigen van mijn click on hoesje.

Ja het is jammer, gelijk in het begin, maar het is ook een gebruiksartikel welke je (in mijn geval na 2 jaar) weer vervangt!.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor jou is het een gebruiksartikel. Geen probleem. Maar er zijn hele volksstammen die hem mede kopen om de looks. Voor hen zijn beschadigingen wel degelijk een punt. En dat is ook hun goed recht. Bovendien levert een onbeschadigde iPhone tweedehands meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:11

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Dat zijn dus welgeteld 3 iPhone's die er last van hebben. Wel een artikel waard inderdaad 8)7

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:11
Krassen out of the box is ook begonnen met 3.
Hopelijk heb je gelijk en blijft het daarbij.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
Ik heb een perfecte 16GB zwarte 5 gekregen net. Uitgebreid de rand geanalyseerd, net zoals mogelijk licht lekkage, maar niets van te merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:52
me_mrtn schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:06:
Ik heb een perfecte 16GB zwarte 5 gekregen net. Uitgebreid de rand geanalyseerd, net zoals mogelijk licht lekkage, maar niets van te merken. :)
Chill! Fijn dat het in elk geval nog steeds om kleine aantallen defecten gaat! Veel plezier ermee ;)

EDIT: Kun je checken uit welke week je iPhone komt? http://www.chipmunk.nl/cgi-fast/applemodel.cgi

[ Voor 12% gewijzigd door virofi op 11-10-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:06:
Nu hopen dat je morgen nog geen krassen hebt. Als ik sommige verhalen hoor krast hij al bij hem te houden aan je hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gechecked uit welke week de mijne komt: week 39. Fabriek C3.

Puntgaaf en werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:35:
Even gechecked uit welke week de mijne komt: week 39. Fabriek C3.

Puntgaaf en werkt tot nu toe prima.
Mijne kwam uit week 38 en ook fabriek C3 en was beschadigd, blijkbaar echt een beetje (on)gelukje of je een goede hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Week 38/39 welke type en tmobile of vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:42:
Week 38
Vodafone (F&F)
16GB Black
Fabriek: C3
Beschadigd (deukje in de rand/aluminium naast simtray)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:42:
Ik heb de mijne in de winkel gehaald bij Belcompany, met een Vodafone abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K, lijkt er op dat tmobile de meeste van week 35 heeft. En dat vodafone ende rest dus (wat ook werkelijk was) later geleverd kregen en dus iphones van latere weken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:23:
[...]

Dat zijn dus welgeteld 3 iPhone's die er last van hebben. Wel een artikel waard inderdaad 8)7
Idd, Echt schandalig dat je na het zitten met je dikke reet op je iPhone deze gebogen is! SCHANDE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Production week: 36 (September)
Name: iPhone 5
Colour: Black
Capacity: 32GB
Factory: C3 (China)

Bij de Vodafone shop in Almelo gereserveerd op 22-09

Klein krasje/deukje op middenop de bovenkant van het toestel, niet duidelijk of dit nou van mijn click on cover komt of zo geleverd.

[ Voor 30% gewijzigd door Silasje op 11-10-2012 23:29 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Mijn Witte 32G heeft een heel klein deukje... echt vrijwel niet te zien...

Verder is deze puntgaaf... ook na een week gebruik (met sleeve).

Geproduceerd week 33!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Jobbie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:54:
Mijn Witte 32G heeft een heel klein deukje... echt vrijwel niet te zien...

Verder is deze puntgaaf... ook na een week gebruik (met sleeve).

Geproduceerd week 33!
geen kleine kloof tussen het glas en plastic bovenaan ? Als je heeel goed kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Laatst online: 09-09 19:19
Draakje5 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:00:
[...]

geen kleine kloof tussen het glas en plastic bovenaan ? Als je heeel goed kijkt.
Ons demotoestel in de Kpn winkel heeft dit wel. Gaat om een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
virofi schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Chill! Fijn dat het in elk geval nog steeds om kleine aantallen defecten gaat! Veel plezier ermee ;)

EDIT: Kun je checken uit welke week je iPhone komt? http://www.chipmunk.nl/cgi-fast/applemodel.cgi
Week 39 uit fabriek C3.
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:01:
[...]

Nu hopen dat je morgen nog geen krassen hebt. Als ik sommige verhalen hoor krast hij al bij hem te houden aan je hoor.
Ben er gisteren ook mee wezen stappen en gewoon gebruikt in de kroeg zonder case, niets aan de hand. Puntgaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Volgens mij moeten de apparaten vanaf week 39/40 toch echt beter zijn. Toen waren de eerste klachten over deuken/krassen "out of the box" al ruimschoots online te vinden vanuit Amerika.
me_mrtn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:24:
Ben er gisteren ook mee wezen stappen en gewoon gebruikt in de kroeg zonder case, niets aan de hand. Puntgaaf.
Gelukkig maar, dat geeft de burger moed ;-) Hopelijk is m'n volgende ook puntgaaf. Als Vodafone nou even de bestellingen weer opent kom ik er a.s.a.p. achter ;)

[ Voor 51% gewijzigd door virofi op 12-10-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Wat betreft de krasjes.. Lijkt erop dat de plaatsen waar sneller zilver te zien komt vooral de uitsparingen zijn.. Denk hierbij aan het gedeelte om de Mute-knop, de koptelefoonstekker rand, Lightningkabel ingangrand etc.. Dat zijn van die dingen die het snelst zullen slijten vrees ik.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:24:
[...]

Week 39 uit fabriek C3.

[...]

Fijn om te horen. Ben beniewd en hoop voor je of dat zo blijft. Ik twijfel nog erg of ik de i5 moet nemen of toxh een veilige 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:03:
[...]

Fijn om te horen. Ben beniewd en hoop voor je of dat zo blijft. Ik twijfel nog erg of ik de i5 moet nemen of toxh een veilige 4s.
Ben er wel zuinig op en op gesteld dat iets netjes blijft, maar ja, dat wist ik toen ik hem kocht dat er beschadigingen op kunnen treden. So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Week 39
C3

Zwart 32gb

Puntgaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsbeheer
  • Laatst online: 01-07-2024
Week 39
Vodafone F&F
i5 16GB Zwart
Fabriek: C3
Geen beschadigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 15:18
Hier ook week 39, C3 China. Alleen een héél klein puntje linksboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 15:18
dubbelpost sorry

[ Voor 90% gewijzigd door Lunick op 12-10-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Een witte 64GB opgehaald gisterenavond, week 33, C3, China. Heb maar een heel klein 'vlekje' tussen het glas en metaal. Ben tevreden :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die last hebben van het afbladderen van de coating. Heb dat nu twee keer als klacht gehoord dus was benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Week 38 uit C3 en zonder beschadigingen. 16gb zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:18:
[...]

Idd, Echt schandalig dat je na het zitten met je dikke reet op je iPhone deze gebogen is! SCHANDE :)
Heb dat vaak genoeg gehad dat mijn telefoon uit me broekzak glijd en dan dat ik erop ga zitten. Moet een telefoon wel tegen kunnen hoor. Plastic bijvoorbeeld buigt gewoon terug... Aluminium frame niet.

Is gewoon slechte keuze van materiaal meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen hier moet gewoon deze kopen:
http://www.ebay.com/itm/B...or-iPhone-5-/290775291553

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/blacklance2003/5152PUIB-650-01_wm.jpg
Dan krijg je echt never nooit meer beschadigingen!!! :) Top toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Laatst online: 17:40
Week 39
Fabriek C3

Verfaanhechting is niet helemaal goed. Kleur is lichter dan op de rest van de rand. Dit is bij mijn toestel te zien boven de mute knop en aan de andere kant (rechts onderin). Of te wel: bij de antenne's :(

Voor de rest is het toestel puntgaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:14:
Iedereen hier moet gewoon deze kopen:
http://www.ebay.com/itm/B...or-iPhone-5-/290775291553

[afbeelding]
Dan krijg je echt never nooit meer beschadigingen!!! :) Top toch?
Dus dan kun je er alleen mee bellen, of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:29
Oef! Ons zoontje heeft gister de iPhone5 van mijn vrouw de trap (houten treden en geen bocht) afgegooid. 13 treden en een verdieping lager en enkele salto's en het toestel vertoont geen schrammetje! Geen casing, maar wel full body folie van Bodyguardz op het toestel. Don't try this at home! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BellySM schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:47:
Oef! Ons zoontje heeft gister de iPhone5 van mijn vrouw de trap (houten treden en geen bocht) afgegooid. 13 treden en een verdieping lager en enkele salto's en het toestel vertoont geen schrammetje! Geen casing, maar wel full body folie van Bodyguardz op het toestel. Don't try this at home! 8)7
Ik zoek ook nog iets voor mn iPhone. Zo'n bodyguardz is wel aan te raden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geluk want klant van mij had hem per ongeluk van een sta tafeltje geduwd en deze damaged. Verkeerd gevallen. Wel verzekerd maar geen nieuwe tot 23 november.

Goednieuw de staking van 2000 medewerkers en heg gevecht met bewaking is een deel van de mensen weer aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Een van de redenen waarom ik later ( als ik eenmaal kinderen zal hebben) noooit met mijn telefoon zal laten spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:44:
[...]

Ik zoek ook nog iets voor mn iPhone. Zo'n bodyguardz is wel aan te raden dus?
Door de moeilijke verkrijgbaarheid van cases hebben wij deze beschermfolie aangeschaft, dat bescherming zou bieden over het gehele toestel. Er zitten twee complete sets in de verpakking. Het geeft wel zeker het gevoel goede bescherming te bieden. Denk dat de folie bij de val wel beschermt tegen krasschade, maar niet tegen deuken of glasbreuk.
In tegenstelling tot normale beschermfolie voelt de folie van Bodyguardz wat stroever aan, wat mijn vrouw minder prettig vond bij het swipen over het scherm. Het voelt aan als het materiaal waarmee bibliotheekboeken geplastificeerd zijn. Als je het toestel met de foliezijde op een glad oppervlak legt, blijft het lichtelijk kleven aan het oppervlak, vermoedelijk door statische elektriciteit. Hopelijk trekt dit effect geen stof aan. Tot dusver (bijna 2 weken in gebruik) zijn we tevreden over deze beschermfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhr89 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:42:
[...]

Een van de redenen waarom ik later ( als ik eenmaal kinderen zal hebben) noooit met mijn telefoon zal laten spelen..
Idd maar soms van 3 meter hoog lichte beschadiging en soms van een meter opeens heelscherm defekt. licht maar precies aan hoe die valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe licht die is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Goh, allemaal zo zenuwachtig voor een krasje. Mijn oplossing, koop geen iPhone en je vreest niet niet langer meer voor krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Fermion schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:22:
Goh, allemaal zo zenuwachtig voor een krasje. Mijn oplossing, koop geen iPhone en je vreest niet niet langer meer voor krasjes.
Volgens mij snap je niet helemaal waar het over gaat. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn iPhone 5 Black 64GB zit opeens ook vol scuffs (hij had er al enkele toen hij uit de doos kwam). Vandaag gebeld met Apple en ze hebben een case aangemaakt. Eerste mevrouw vertelde me dat ik maar terug moest naar Oberhausen. Toen ik begon over rechten die ik heb als consument verbond ze me door met een Senior Advisor, hele aardige vent die me goed heeft geholpen. Gaf ook aan dat ik dit niet mag verwachten van zo'n duur product en dat hij zichzelf er ook aan zou ergeren. Foto's gemaakt en gemaild naar meneer van Apple en hij belt me Maandag / Dinsdag terug met een passende oplossing :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Zag een vriend van me vandaag met zwarte iphone van oberhausen launch.

De rand zat vol met witte beschadigingen, echt veel, t ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
iPhone 5 gehaald bij Apple Store in Amsterdam. In de winkel beide toestellen geïnspecteerd. Van de 2 stuks had 1 een kleine beschadiging (echt minimaal). Niet geaccepteerd en een perfecte gekregen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verhalen lopen erg uiteen. De een heeft uit t niets scuffs. De ander dondert hem van de trap zonder schade. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Toen ik mijn toestel kreeg afgelopen vrijdag, meteen geïnspecteerd. Paar hele, hele kleine putjes en kleine dingetjes gevonden (dat waren er echt 2 of 3 ofzo en bijna allemaal aan de zijkant - gaat toch een hoesje overheen - en een iets grotere op 't randje van de headphone-connector). Ik was er in ieder geval tevreden mee ;)

Tuurlijk heb ik er 800 euro voor neergeteld, maar zelfs dat is geen garantie voor het feit dat er in de loop der tijd geen krasjes op zullen gaan komen. Tuurlijk is het eigenlijk de bedoeling dat 'ie puntgaaf zou moeten zijn out-of-the-box, maar dit is aluminium, hoe voorzichtig er ook met het toestel vanuit de fabriek zal worden gedaan, dan alsnog zullen hele kleine putjes snel kunnen ontstaan en in de loop der tijd zullen er toch kleine putjes of kleine krasjes op komen door het gebruik van je telefoon (anders moet je 'm maar in de verpakking laten, kan hij ook nooit beschadigen) of wilt iedereen dan ook panisch gaan doen en meteen naar Apple stappen om zijn telefoon te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar eens een metalix box van ikea een paar treden naar beneden vallen dan is dit echt niet meer 100% dus denk ik dat de melding niet waar is dan er geen beschadiging is opgetreden.. de toestellen die op dit moment zijn gevallen of duk schade hebben zijn allemaal licht ontzet en dat laat ook licht door of laat stof toe maar ik voor de rest niks bijzonders. De schade is zo klein dat je gewoon je toestel kan blijven gebruiken. Wat wel vreemd is dat men voor dit materiaal heeft gekozen. Ik denk ook dat er snel een nieuwe iphone zal komen mede omdat de coating bij bepaalde mensen beschadigd is of als je hem in je spijker broek of tas doet dan kan het voorkomen dat de coating loslaat of zelf gaat bladeren. Ik voorzie een iphone 5 N met plastic omhulsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Senior Vice President of Worldwide Marketing Phil Schiller answered

Any aluminum product may scratch or chip with use, exposing its natural silver color," replied Schiller. "That is normal." _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eind September probeerde duizenden medewerkers uit de fabriek te komen waarbij een produktie lijn uitviel en dit voor 3 dagen. Me en politie werden ingezet en medewerkers konden niet weg. Er vielen minimaal 10 doden maar er zijn nog veel vragen wat er daadwerkelijk is gebeurd.

De wilde staking was het gevolg dat een medewerker mishandeld werd door de beveilgers aldaar en dit werd een massa gevecht waarbij de beveiligers zich terug moesten trekken en de ME werd ingezet.

zie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Bedankt voor deze nieuws bijdrages van weken oud ;) Ik denk niet dat ze afstappen van aluminium, maar op zoek gaan naar duurzamere oplossing qua coating. Bovendien is er ook wel wat harder te vinden. Mijn Macbook Pro heeft na 3,5 jaar nog geen enkele "dent" en is echt niet altijd met fluwelen handschoenen behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virofi schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:01:
Bedankt voor deze nieuws bijdrages van weken oud ;) Ik denk niet dat ze afstappen van aluminium, maar op zoek gaan naar duurzamere oplossing qua coating. Bovendien is er ook wel wat harder te vinden. Mijn Macbook Pro heeft na 3,5 jaar nog geen enkele "dent" en is echt niet altijd met fluwelen handschoenen behandeld.
Ik] denk dat men ook snel met een iphone 5 vervolg zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Ik denk niet dat er sneller dan normaal een nieuwe versie uitgerold gaat worden hoor. Hooguit wat minimale revisies binnen het productieproces en wellicht gebruikte materialen. Een "echt" nieuwe versie komt gewoon pas weer volgens jaar... de iPhone5s of whatever ze 'm willen gaan noemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

De verhalen lopen echt uiteen. Ik loop nu al 2/3 weken rond met een iphone 5 zonder case enkel met een screenprotector aan de voorkant en heb nog geen enkel krasje of scuff ontdekt. Hij is nog steeds puntgaaf! Ben natuurlijk wel aan het wachten op een case maar vind het alsnog wonderbaarlijk dat mijne goed gebruikt kan worden zonder dat er scuffs of krasjes op komen als ik zo naar andere verhalen hier kijk.

Het lijkt net alsof er een groot deel van de iphones fouten hebben opgelopen bij het productie process en een deel weer niet. Mijne is in iedergeval gekocht via t-mobile NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de iPhone 5 bij Hi Breda gecheckt. 2 kleine 1mm krasjes op de rand. Verder punt gaaf. Terwijl iedereen hem gebruikt. Mssn dat deze iPhone wel zo out of the box is gekomen. Ik ga er gewoon voor. Zal wel meevallen met krassen als ik ook een sleeve gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Reflow schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:28:
De verhalen lopen echt uiteen. Ik loop nu al 2/3 weken rond met een iphone 5 zonder case enkel met een screenprotector aan de voorkant en heb nog geen enkel krasje of scuff ontdekt. Hij is nog steeds puntgaaf! Ben natuurlijk wel aan het wachten op een case maar vind het alsnog wonderbaarlijk dat mijne goed gebruikt kan worden zonder dat er scuffs of krasjes op komen als ik zo naar andere verhalen hier kijk.

Het lijkt net alsof er een groot deel van de iphones fouten hebben opgelopen bij het productie process en een deel weer niet. Mijne is in iedergeval gekocht via t-mobile NL.
De mijne ook. Deels is het natuurlijk kuddegedrag omdat mensen last hebben van scuffs dat ineens de hele wereld last heeft van scuffs.. maar aan de andere kant is natuurlijk ook weer een heel persoonlijk verhaal. Kijk de meesten die geen tot nauwelijks last heeft van scuffs (zoals ik) die hoor je nauwelijks op het internet, mensen komen eigenlijk alleen maar klagen op het internet en dan lijkt het probleem misschien groter dan het in werkelijkheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Nu mijn iPhone 5 een paar dagen gebruikt en bevalt erg goed. Behuizing houdt zich goed. Zonder bescherming op tafel. in broekzak, in auto mid console, etc en geen krasjes te zien. Ziet er gewoon top uit.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware Unit schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:14:
Nu mijn iPhone 5 een paar dagen gebruikt en bevalt erg goed. Behuizing houdt zich goed. Zonder bescherming op tafel. in broekzak, in auto mid console, etc en geen krasjes te zien. Ziet er gewoon top uit.
Wit of zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow

Reflow

Bleb

In mijn geval zwart (ook zonder bescherming e.d.) ben aan het wachten op mijn case.. 3 weken zonder bescherming en niks van te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Die van mij een weekje oud nu en ook geen beschadiging. Wel Bodyguardz erover. Ook Out of the Box was hij perfect. 32gb zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog aan het twijfelen of ik wel de iPhone 5 wil kopen. Hij beschadigd inderdaad erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:37:
Ik ben nog aan het twijfelen of ik wel de iPhone 5 wil kopen. Hij beschadigd inderdaad erg snel.
Gebaseerd op?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hoor ook genoeg positieve verhalen!

Of course hoor je meestal alleen de negatieve verhalen... das jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow

Reflow

Bleb

Bij twijfel moet je het niet doen maar vind het wel raar dat je zo'n reactie post terwijl de laatste post steeds positiever worden inclusief die van mij. Ik denk dat merendeels van de iphone 5 eigenaren positief erover is dan negatief maar de mensen die negatieve ervaring hebben met betrekking tot beschadigingen hier sneller over uiten op internet, waardoor dit product in een slecht/kwaad daglicht gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Zou inderdaad best wel eens kunnen wat jullie zeggen. Heb namelijk het idee dat de mijne een stuk sneller krast en sneller het zilveren naar 'boven' komt dan bij jullie. Bij mij zitten er niet veel krasjes op ofzo, maar er zijn er wel een paar bijgekomen. Merk vooral dat het bij de randen sneller te zien is. Bijvoorbeeld de uitsparing voor de Mute knop, maar ook sneller bij de randen van de antenne etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Week 33, C3, China, wit, 64GB

Vanmorgen kon ik hem ophalen in de iPhonestore in Amsterdam, maar bij openmaken van de verpakking (ik deed het gelukkig in de winkel) een rare buts (putje) in de aluminium rand, ter hoogte van de volumeknoppen.

Uiteraard niet geaccepteerd (toestel van 900 euro hoort in mijn ogen geen beschadigingen out of the box te hebben). Zodra er een nieuwe 64 GB wit binnenkomt, word ik gebeld om hem om te ruilen.

Als deze ook weer beschadigd is, wil ik mijn geld terug. Dan wacht ik wel een maand of 2, totdat de productieprocessen zijn geoptimaliseerd en de haast om aan de vraag te voldoen wat is getemperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, afgaande op deze thread zou ik ook wachten, maar er zijn ook een heleboel gebruikers die geen of nauwelijks last hebben. Het lijkt er toch op dat met name de eerste batches wat gevoeliger zijn.

Van het weekend even bij de MM gespeeld met een zwarte iPhone 5. Ding zag er nog puntgaaf uit en ik denk niet dat ze die elke dag vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:29:
[...]

Tja, afgaande op deze thread zou ik ook wachten, maar er zijn ook een heleboel gebruikers die geen of nauwelijks last hebben. Het lijkt er toch op dat met name de eerste batches wat gevoeliger zijn.

Van het weekend even bij de MM gespeeld met een zwarte iPhone 5. Ding zag er nog puntgaaf uit en ik denk niet dat ze die elke dag vervangen :)
Nouja goed, laat ik het zo zeggen, ik heb er 3 geprobeerd en uit de doos met een medewerker uitgepakt in de Apple Store, en ze hadden alle 3 last van hetzelfde probleem. Scuffs en aan de zijkanten een rare veeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

MmarkM schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:58:
[...]

Nouja goed, laat ik het zo zeggen, ik heb er 3 geprobeerd en uit de doos met een medewerker uitgepakt in de Apple Store, en ze hadden alle 3 last van hetzelfde probleem. Scuffs en aan de zijkanten een rare veeg.
Even gewoon voor de duidelijkheid.. (misschien dat je/iemand het toevallig weet) die opengemaakte i5's worden dan gewoon terug gestuurd naar Apple? Of aan mensen verkocht die er (geen) probleem mee hebben?

Onze demo heeft overigens nu ook scuffs aan de volumeknopjes. Maar zoals eerder gezegd ligt ie in een laatje.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmmm, er zijn hier vandaag 4 iPhone 5's binnengekomen voor anderen, ze hebben alle 4 vanaf fabriek krasjes aan de randen..... Zit te denken om ze alle 4 terug te sturen.

Erg erg erg slecht van Apple, zo lever je toch geen telefoon af....

Wanneer een willekeurig merk deze prestatie zou leveren wordt het afgebrand, maar nu omdat het Apple is moet het kunnen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Underworld schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Even gewoon voor de duidelijkheid.. (misschien dat je/iemand het toevallig weet) die opengemaakte i5's worden dan gewoon terug gestuurd naar Apple? Of aan mensen verkocht die er (geen) probleem mee hebben?

Onze demo heeft overigens nu ook scuffs aan de volumeknopjes. Maar zoals eerder gezegd ligt ie in een laatje.
Jah die worden teruggestuurd. Zoals ik al had aangegeven in dit topic; ik was die kant opgegaan omdat ik scuffs had op de iphone die ik op de release datum had gekocht. We hebben toen 2 nieuwe iPhone's opengemaakt, deze hadden allemaal hetzelfde probleem. Van de manager mocht ik er nog 1tje open maken, maar dan mocht ik de iPhone daarvoor niet nemen omdat die al 'afgeboekt' was. Dit risico wilde ik niet nemen omdat deze op een paar (hele) kleine scuffs na wel in orde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Eén week bijna mijn iPhone 5 zwart in gebruik. Heb een Ozaki case gekocht, maar tot nu toe één keer gebruik bij het stappen, voor mogelijk valbeschadiging. Nu heb ik mijn slechts enkele keren uit pure flapdrollerigheid laten vallen, dus daar was ik eigenlijk al niet te bang voor. Maar ik moet zeggen, ik heb (nog) geen schade. iPhone zit in één broekzak, zonder andere spullen er bij in. Ik leg hem ook gewoon op tafel neer, maar schuiven doe ik niet. Ook heb ik geen ringen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Begrijp de discussie niet zozeer.

Bij ons op het werk worden alle ingestuurde iPhones gewoon omgeruild voor refurbished.

Dus als je vind dat hij teveel bekrast is: bedenk een klacht, stuur het op en Apple vervangt? :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

THE_BASE schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:40:
Begrijp de discussie niet zozeer.

Bij ons op het werk worden alle ingestuurde iPhones gewoon omgeruild voor refurbished.

Dus als je vind dat hij teveel bekrast is: bedenk een klacht, stuur het op en Apple vervangt? :)
Het is toch bezopen dat je 4 nieuwe toestellen aanschaft, ze alle 4 flink onder de krassen zitten en je als antwoord van het Apple center krijgt. "koop maar een hoesje"

Das net zo iets als een nieuwe auto kopen, die vervolgens vol met deuken en krassen geleverd wordt en de verkoper vervolgens zegt, euh... koop maar een lakstift...

Het gaat mij om twee dingen,één ze komen gewoon beschadigt binnen, en twee de verkoper wil ze niet retournemen en probeert er een extra slag uit te slaan door een hoesje te verkopen.

Dat de helft van het Apple publiek hier mee akkoord gaat vindt ik prima, maar wanneer ik voor bijna 3100 aan telefoons koop wil ik wel een beetje service. Juist dat gene wat Apple predict als A-Merk komen ze zeker niet na, Apple, A-merken prijzen, C-merk service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:23
Zijn er dan al refurbished iPhone 5?

Zeker met lakstift bijgewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nee, het zijn gewoon nieuwe modellen, althans daar ga ik wel vanuit gezien de verpakking helemaal dicht zit, incl zegels en al.... Het zou natuurlijk wel bagger van Apple zijn als de refurbished telefoons als nieuw zou verkopen, vaak worden fefurbished producten ingezet bij defecten, toestellen die onder garantie worden gemaakt/omgeruild. Dan kan ik het namelijk ook begrijpen, omdat je immers geen nieuw toestel opstuurt.... Maar wanneer je een nieuwe telefoon koopt moet je ook echt een nieuwe krijgen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Bullet NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Het is toch bezopen dat je 4 nieuwe toestellen aanschaft, ze alle 4 flink onder de krassen zitten en je als antwoord van het Apple center krijgt. "koop maar een hoesje"

Das net zo iets als een nieuwe auto kopen, die vervolgens vol met deuken en krassen geleverd wordt en de verkoper vervolgens zegt, euh... koop maar een lakstift...

Het gaat mij om twee dingen,één ze komen gewoon beschadigt binnen, en twee de verkoper wil ze niet retournemen en probeert er een extra slag uit te slaan door een hoesje te verkopen.

Dat de helft van het Apple publiek hier mee akkoord gaat vindt ik prima, maar wanneer ik voor bijna 3100 aan telefoons koop wil ik wel een beetje service. Juist dat gene wat Apple predict als A-Merk komen ze zeker niet na, Apple, A-merken prijzen, C-merk service...
Wat is een Apple Center precies? Is dat een Reseller? Die spreekt namelijk niet voor Apple en wat hij of zij tegen jou zegt is namelijk bezopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bullet NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:06:
Hmmm, er zijn hier vandaag 4 iPhone 5's binnengekomen voor anderen, ze hebben alle 4 vanaf fabriek krasjes aan de randen..... Zit te denken om ze alle 4 terug te sturen.

Erg erg erg slecht van Apple, zo lever je toch geen telefoon af....

Wanneer een willekeurig merk deze prestatie zou leveren wordt het afgebrand, maar nu omdat het Apple is moet het kunnen?
Volgens wie "moet dat kunnen" dan? Je noemt terloops de reactie van je handelaar, maar het wordt me door je manier van schrijven niet echt duidelijk of dat letterlijk zo gezegd is.

Ik word van termen als "flink onder de krassen" ook wel erg benieuwd hoe dat er dan uit ziet. Heb de mijne geaccepteerd met een mini krasje (soort inkepinkje van een tiende mm breed en een paar tienden lang denk ik) op de bovenrand, want laten we eerlijk zijn zelf maak je er ook krasjes op[1]. Maar als jij dat niet wilt moet je 't terug kunnen sturen, dat staat buiten kijf.

[1] waarvan akte: hij is gisteren op de badkamervloer geketst. Verbazend weinig van te zien trouwens. Na drie weken zonder hoes in broekzak en op buro, autostoel en nachtkastje verder geen enkele zichtbare beschadiging. Dus hoewel het uit de doos komen met krassen niet zou moeten, is de paniek over makkelijk beschadigen m.i. zwaar, zwaar overtrokken zoals de massahysterie na release van zo'n beetje elke iPhone geweest is.

[ Voor 12% gewijzigd door Zpottr op 17-10-2012 17:18 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Volgens mijn leverancier "moeten de krasjes kunnen" dat is letterlijk gezegt, met als motivatie, dat bij gebruik er toch kans op krasjes op komen. Dit is volgens mij kul, ook omdat de manier van gebruik bepaalt hoe groot de kans op krasjes is, maar bovendien wil ik gewoon een product hebben wat niet beschadigt is. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

met flink onder de krassen bedoel ik, rond de hele behuiizing krasjes en stukjes lak die er af zijn om de metalen buitenrand en op elke telefoon krassen op de alu achterkant.

Het heeft ook helemaal niets met massahysterie te maken, maar van een officiele appel reseller die er vanuit gaat dat het product maar genomen moet worden zoals het uit de doos komt. Dit terwijl ze alle 4 onder de beschadigingen zitten, de één meer dan de ander maar toch..

Het meest idioote vindt ik dat bij de rand waar de plekjes er af zijn je gewoon met je nagel meer lak van de telefoon kon krabben, net alsof de lak niet goed gehecht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Bullet NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:29:
Volgens mijn leverancier "moeten de krasjes kunnen" dat is letterlijk gezegt, met als motivatie, dat bij gebruik er toch kans op krasjes op komen. Dit is volgens mij kul, ook omdat de manier van gebruik bepaalt hoe groot de kans op krasjes is, maar bovendien wil ik gewoon een product hebben wat niet beschadigt is. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

met flink onder de krassen bedoel ik, rond de hele behuiizing krasjes en stukjes lak die er af zijn om de metalen buitenrand en op elke telefoon krassen op de alu achterkant.

Het heeft ook helemaal niets met massahysterie te maken, maar van een officiele appel reseller die er vanuit gaat dat het product maar genomen moet worden zoals het uit de doos komt. Dit terwijl ze alle 4 onder de beschadigingen zitten, de één meer dan de ander maar toch..

Het meest idioote vindt ik dat bij de rand waar de plekjes er af zijn je gewoon met je nagel meer lak van de telefoon kon krabben, net alsof de lak niet goed gehecht heeft.
Probleem ligt meer bij de Reseller dan bij Apple lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:33:
[...]

Probleem ligt meer bij de Reseller dan bij Apple lijkt mij. :)
Zo te horen wel ja. Lijkt me dat je dit moet uitvechten met de Reseller. Anders wellicht met Apple proberen op te lossen en op te hoogte stellen van de belabberde dienstverlening van de reseller. Apple zou dit netjes oplossen (voor zover het kan) aangezien het probleem vanuit hun komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:29:
Ja, in de Anandtech review van gisteren werd al vermeld dat de achterkant geanodiseerd is (waarbij de verf in het metaal getrokken wordt, of liever gezegd in een laagje aluminiumoxide), maar dat de schuine afgeslepen randjes alleen maar bedekt zijn met een laagje verf: The oxide is even thinner on the bands, particularly the chamfers, which are just painted metal.

Ik denk dat dit komt door de afwerking, als je het metaal anodiseert is het niet zo glad meer als Apple die randjes wilde hebben. Wel een nadeel dan dat het minder goed hecht inderdaad, en volgens Anandtech kunnen ze er ook niet veel aan verbeteren in dit ontwerp omdat een dikkere anodisatielaag meer metaal weg zou vreten die nodig is voor de stevigheid. Trouwens een enorme aanrader, die review. Zoals altijd geeft hij heel veel technische achtergrond informatie.

Wat dat betreft denk ik er ook wel aan om voor het witte model te gaan, ik vind de witte achterkant ook mooier. Maar ik heb wel graag een zwarte voorkant en dat is waar je 99% van de tijd naar zit te kijken. Hmm moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Deels, natuurlijk heb ik de overeenkomst gesloten met de reseller, echter.... die reseller gaat af op de voorwaarden die Apple afgeeft. En juist Apple zou gewoon de problemen moeten erkennen, de reseller praat Apple alleen maar naar de mond.

Ik heb dus helemaal niet de illusie dat Apple met een statement zou komen over de gebrekkige lak kwaliteit, iets wat gewoon een feit is gezien de enorme hoeveelheid aan klachten die je overal leest. Ik heb ze mede door dreigen met een advocaat terug laten nemen en nieuwe (witte) mee gekregen. Iets wat in mijn ogen van der zotte is.

Wat ik helemaal raar vindt is dat mensen in dit topic Apple schoon proberen te praten van haar verantwoording, dat is iets waar ik echt niet bij ben. In mijn ogen moet je dat een relatie met Apple of met één van de resellers hebben. Of, je bent zo Appleverliefd dat je onmogelijk enige objectiviteit tot het product ten toon kan spreiden. Ik ben overigens niet de enige die de garantie/service voorwaarden van Apple raar vindt, gezien het onderzoek van de EU naar de praktijken die Apple tentoonspreid.

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 17-10-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

@Bullet NL
Ik vind het allemaal maar een beetje hoog van de toren schreeuwen. Ja er is een probleem met de lak. Koop dan geen i5's als je dat al vanaf het begin af aan weet...
Daarnaast, als je langs leidseplein gaat ruilen ze hem voor je om (wellicht wel pas als er meer voorraad is, risico van een early adopter). Nogmaals... het is maar de lak, het is niet dat de telefoon er minder van gaat functioneren.
Daarnaast voordat ik hier weer voor fanboy wordt uitgemaakt. Als Samsung ditzelfde probleem had, had ik exact hetzelfde gezegd. Daarnaast heeft Samsung het probleem ook dat er op de achterkant van de blauwe SIII zeer snel krassen komen, daar hoor ik helemaal niemand over.
En dan nog even de Xbox Ring of death.... dat werd ook allemaal netjes door MS opgelost zelfs 4 jaar na dato nog. En dan hebben we het nog niet eens over de Toyota gate gehad...
Als je het allemaal maar niets vind, koop het dan niet of koop desnoods een iPhone 4s als je zeker wilt zijn van geen fabrieksfouten.
Het is nou eenmaal een risico om als eerste een nieuw product te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 17-10-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Underworld schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:36:
Ja er is een probleem met de lak. Koop dan geen i5's als je dat al vanaf het begin af aan weet...
Daarnaast, als je langs leidseplein gaat ruilen ze hem voor je om (wellicht wel pas als er meer voorraad is, risico van een early adopter). Nogmaals... het is maar de lak, het is niet dat de telefoon er minder van gaat functioneren.
Als je het allemaal maar niets vind, koop het dan niet of koop desnoods een iPhone 4s als je zeker wilt zijn van geen fabrieksfouten.
Het is nou eenmaal een risico om als eerste een nieuw product te kopen.
Bovenstaande quotes zijn natuurlijk allemaal behoorlijk raar. Het punt is dat je mag verwachten dat Apple een product weet te produceren wat geen problemen kent. Dat het een bekend probleem is, dat ze hem netjes omruilen en dat je "risico" loopt als early adopter heeft er m.i. weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Dat het apparaat snller krast is geen fout, maar een ontwerpkeuze (materiaalkeuze, afwerking)

Krassen vanuit de fabriek is natuurlijk niet normaal.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Onzin...Dat heeft er juist mee te maken, een eerste versie van een nieuw product heeft vrijwel altijd kinderziektes. En ja daar is de consument de dupe van. Maar vaak staat er een goede service tegenover. Ik ben dan ook niet anders gewend van Apple dat ze dit goed oplossen. (en alle andere A merken ook overigens).

Ik noem maar een dwarsstraat:

iPod nano (eerste generatie) Vervangingsprogramma
Apple Expands Seagate Hard Drive Replacement Program for 2009-2011 iMacs

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...
Dit zal naar mijn idee niet voor de i5 gelden, (want het apparaat gaat er immers niet slechter door werken).
En begrijp me goed, dat uit de doos krassen op het product zitten, is not done. Maar na gebruik vind ik dat niet meer dan normaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Underworld op 17-10-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Wat vind jij na gebruik? Na een paar dagen hem in je zak te hebben gehad, in een sleeve, op het nachtkastje te hebben gelegd om op te laden en er vervolgens allemaal witte puntjes op de iPhone zitten, lak die los gaat, de coating? Rare strepen op de zijkanten vanuit de fabriek?

Je hebt zoiets het is een verbruiksartikel, het hoort? Misschien bij een tablet van het Kruidvat die je voor 99 euro hebt gekocht. Maar niet bij een iPhone van het bedrijf Apple die staat voor kwaliteit. En ja, ze lossen het netjes op, alleen het had nooit mogen gebeuren. Dat is een fout dat het bedrijf heeft gemaakt. Het is onzin om te zeggen dat het een risico is om de eerste te zijn om een product te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
MmarkM schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:24:
Wat vind jij na gebruik? Na een paar dagen hem in je zak te hebben gehad, in een sleeve, op het nachtkastje te hebben gelegd om op te laden en er vervolgens allemaal witte puntjes op de iPhone zitten, lak die los gaat, de coating? Rare strepen op de zijkanten vanuit de fabriek?
Dat mag niet gebeuren natuurlijk, ook niet onder het mom van 'gebruik'

Een product moet onder normaal tot voorzichtig gebruik niet binnen 3 dagen vol zitten met rare beschadigingen. Dat is gewoon niet acceptabel, een telefoon wordt gemaakt om te gebruiken en juist daarom zou hij met normaal gebruik het langer moeten uithouden dan een paar dagen inderdaad. Dat je na een jaar een keer wat krasjes ziet, oke, maar na 3 dagen loslatende coating en butsen terwijl hij in een sleeve zat? Natuurlijk hoort dat niet onder de noemer 'dat hoort want je gebruikt hem'
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste