Verkeerde topic?DarthGoofy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:53:
Hier een review over iPhone 5 camera:
http://www.dpreview.com/a...w-apple-iphone-5-camera/5
Launching containers into space
[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 04-10-2012 17:34 ]
sorry. maar toch echt... gatverdamme...
[ Voor 64% gewijzigd door Daedalus op 04-10-2012 17:34 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Het zal smaak wezen.. Al kreeg ik er 50 euro voor, dat ding zal nooit om mijn iphone gaan.

Ik snap dat een iphone beschermd moet blijven. Ik zelf heb deze: http://www.thesnugg.com/i...de-pouch-case-in-tan.aspx
Leuke toevoeging: De strip is een soort elastiek die direct terug 'schiet'. Je hoeft je telefoon dus niet erin te 'duwen' om de strip weer goed te krijgen. Ook het uiteinden van de strip (met die S erop) zit met een magneet aan het hoesje 'vast' zodat die niet onnodig beweegt. Voorheen heb ik altijd de mobiparts pouche gehad. Deze is een stuk beter door deze kleine toevoegingen.
Ik had hem de 26ste besteld en gister ontvangen.
Een iPhone moet beschermd worden maar het design wil ik zeker behouden. Vandaar mijn keus voor een sleeve i.p.v. een hardcase.
[ Voor 24% gewijzigd door Daedalus op 04-10-2012 17:34 ]
Nee je blijft het voorstellen alsof men er iets abnormaal mee doet en dat doet men niet.Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:52:
[...]
Nu vind ik dit een slechte vergelijking. Als jij je BMW poetst en krijgt hierdoor krassen ga je dus terug naar BMW? Een auto is toch ook een gebruiksvoorwerp, waar je dus ook krassen door verschillende omstandigheden op krijgt. Dat is ook niet te voorkomen.
Ja met een sleutel over je auto gaan zal een kras geven, er met een doek overgaan / direct uit de / als je de deur dicht doet en de lak komt eraf is echter niet normaal . Niemand zal dit aanvaarden van een nieuwe dure wagen, echter praten sommige dit goed bij apple. Wat eigenlijk echt raar is.
Je bent nog steeds bezig met je tunnelvisie? Dat heeft niemand hier gezegd, alleen dat bij gebruik andere factoren meespelen. Uit het doosje moet ie perfect zijn, dat is over het algemeen de overeengekomen mening hier.k995 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:17:
[...]
Nee je blijft het voorstellen alsof men er iets abnormaal mee doet en dat doet men niet.
Ja met een sleutel over je auto gaan zal een kras geven, er met een doek overgaan / direct uit de / als je de deur dicht doet en de lak komt eraf is echter niet normaal . Niemand zal dit aanvaarden van een nieuwe dure wagen, echter praten sommige dit goed bij apple. Wat eigenlijk echt raar is.
Hier reageerde ik opme_mrtn schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
Je bent nog steeds bezig met je tunnelvisie? Dat heeft niemand hier gezegd, alleen dat bij gebruik andere factoren meespelen. Uit het doosje moet ie perfect zijn, dat is over het algemeen de overeengekomen mening hier.
Underworld in "iPhone 5 gevoelig voor beschadigingen."
Misschien eerst kijken waar het over gaat voor commentaar te geven?
Dus mensen mogen hier geen commentaar opgeven? Geld dit voor alle merken of enkel apple?ken-dj schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:05:
Het gaat niet om het verband of de krassen , maar ga bij Apple of bij Post.nl je beklag doen,
nee hoornogmaals dat de telefoon krasgevoelig is, was al bekend voor dat hij werd uitgebracht al bekend ....!!!
Ja apple (en jij) spendeert fortuinen aan een dunne mooie smartphone doe je er een lelijke dikke hoes/case rond.Koop een hoes of case's daar zijn ze voor.
"ja want anders staat hij vol krassen na een week."
raar die logica, langs de ene kant zegt men "gebruiksproduct krassen na een dag zijn doodnormaal"
Dus mensen informeren is demotiverend voor jou? gebeurt niks anders dan dat hoor, het probleem is eerder de mensen die het in twijfel trekken of het echt is/zeggen dat dit toch niks is en doodnormaal/mensen die klagen dat er geklaagd word.Als men dit nou achterwegen zou laten op T-net dan zou
op deze wijze de inhoud van de boodschap veel belangrijker zijn dan de vorm
waarin ze gepresenteerd wordt.
Het is de inhoud die relevant moet zijn wil men een goede interactie met anderen realiseren.
(Vind het eigenlijk ook best demotiverend naar mensen die misschien juist wel een iphone willen aanschaffen maar door dit soort forum's dus juist in twijfel worden gebracht).
k995 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:36:
[...]
Hier reageerde ik op
me_mrtn schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:21:
tunnelvisie
dat is over het algemeen de overeengekomen mening hier.
[ Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 04-10-2012 17:34 ]
Ga geen hoesje kopen overigens. iPhone 3G en 4 ook altijd zonder hoes gehad. En met sleutels in de broekzak. Ja, best wel eens een krasje, maar een mooi gepatineerde iPhone is niet lelijk
Kan niet zeggen dat het een verbetering is tov de vorige. Opnieuw een kras aan de zijkant, twee kleine puntjes op de achterkant en opnieuw sluit de bovenkant niet goed aan.Draakje5 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 07:23:
Vandaag de 2e iPhone wit ontvangen van t-mobile. Ben benieuwd.
Weet iemand of de productiedatum van de iPhone iets zegt?
Ik had eerst namelijk een iPhone die in week 37 was geproduceerd. Nu heb ik er een die in week 35 is geproduceerd. Is dat niet erg vreemd? Die had dan toch allang verkocht moeten zijn voor mijn vorige iPhone van week 37?
Ik hou 'm nu maar want blijf niet aan de gang, wel vind ik het een slechte zaak die kwaliteitscontrole.
[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 05-10-2012 12:10 ]
Die van mij (met deukje in de zijkant) kwam ook uit week 37. Volgens mij zijn latere batches beter als je het macrumors forum mag geloven. Schijnt ook wel iets te maken te hebben met de fabriek. Die van mij kwam uit C3 of iets dergelijks. F2 kent minder scuffs volgens mij.Draakje5 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:07:
[...]
Kan niet zeggen dat het een verbetering is tov de vorige. Opnieuw een kras aan de zijkant, twee kleine puntjes op de achterkant en opnieuw sluit de bovenkant niet goed aan.
Weet iemand of de productiedatum van de iPhone iets zegt?
Ik had eerst namelijk een iPhone die in week 37 was geproduceerd. Nu heb ik er een die in week 35 is geproduceerd. Is dat niet erg vreemd? Die had dan toch allang verkocht moeten zijn voor mijn vorige iPhone van week 37?
Ik hou 'm nu maar want blijf niet aan de gang, wel vind ik het een slechte zaak die kwaliteitscontrole.
Overigens zou ik 'm alsnog weer terug sturen. Dan maar even wachten, maar een beschadigde telefoon uit de doos vind ik niet netjes.
[ Voor 6% gewijzigd door virofi op 05-10-2012 12:27 ]
Hoe weet je uit welke fabriek je iPhone komt?virofi schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:26:
[...]
Die van mij (met deukje in de zijkant) kwam ook uit week 37. Volgens mij zijn latere batches beter als je het macrumors forum mag geloven. Schijnt ook wel iets te maken te hebben met de fabriek. Die van mij kwam uit C3 of iets dergelijks. F2 kent minder scuffs volgens mij.
Hier te checken: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.htmlProfoundValue schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:27:
[...]
Hoe weet je uit welke fabriek je iPhone komt?
Bij die witte iPhone valt het natuurlijk nog meer op als er zo'n gleuf zit tussen het glas en dat plastic omhulsel. Want die gleuf is natuurlijk zwart. Bij een zwarte iPhone zou dat niet opvallen.
Met de scuffs valt het nu wel mee. Maar toch weer een gleuf bovenin die niet goed aansluit.
[ Voor 17% gewijzigd door Draakje5 op 05-10-2012 12:29 ]
Niet om te trollen maar....Draakje5 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:07:
[...]
Ik wist dat Iphone consumenten niet de meest kritische consumenten zijn maar dat jij hiermee genoegen neemt vind ik toch wel frapant. Je betaalt een berg geld voor een product dat beschadigd is??? Mag je toch op zijn minst verwachten dat je korting krijgt of het retour zend.
Excuses voor de generalisatie, dit is niet bedoelt om iemand te kwetsen, maar meer om de willoze kudde
Ik heb geen foto laten zien dus je weet de ernst van het probleem niet.eL_Jay schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:48:
[...]
Niet om te trollen maar....
Ik wist dat Iphone consumenten niet de meest kritische consumenten zijn maar dat jij hiermee genoegen neemt vind ik toch wel frapant. Je betaalt een berg geld voor een product dat beschadigd is??? Mag je toch op zijn minst verwachten dat je korting krijgt of het retour zend.
Excuses voor de generalisatie, dit is niet bedoelt om iemand te kwetsen, maar meer om de willoze kuddete veroordelen. (ik denk dat de gemiddelde tweaker namelijk wel bewust/kritisch/onderbouwd voor een Iphone kiest, al zou ik niet weten waarom als tweakende tweaker
)

Tussen het plastic (dat tussen het glas en aluminium zit) en het glas zit dus een kloof(je). Wat, doordat het zwart is, extra opvalt bij de witte iphone.
Ik vind het niet zo erg dat het nu voor de 2e keer terug moet.
En de kras en puntjes die je noemde? Ook foto?Draakje5 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:53:
[...]
Ik heb geen foto laten zien dus je weet de ernst van het probleem niet.
[afbeelding]
Tussen het plastic (dat tussen het glas en aluminium zit) en het glas zit dus een kloof(je). Wat, doordat het zwart is, extra opvalt bij de witte iphone.
Ik vind het niet zo erg dat het nu voor de 2e keer terug moet.
Kras heb ik er op de een of andere manier af kunnen vegen.virofi schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:02:
[...]
En de kras en puntjes die je noemde? Ook foto?
Puntjes krijg ik niet vastgelegd met de ipad.
Maar niemand die hetzelfde probleem als mij heeft? Ik heb er nog niemand over gehoord:

[ Voor 20% gewijzigd door Draakje5 op 05-10-2012 18:39 ]
BTW; wat voor hoesje is dat? Silliconen?
[ Voor 7% gewijzigd door virofi op 05-10-2012 18:51 ]
Onderkant is inderdaad geen opening zichtbaar.virofi schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:49:
Vind het er eerlijk gezegd niet zo heel raar uitzien. Aan de onderkant is die ruimte niet zichtbaar? Blijven natuurlijk losse onderdelen die op elkaar zitten, dus er zal altijd wel wat ruimte zijn. Dit is je replacement toch? Ligt het aan mij of had je die replacement ziek snel in huis?
BTW; wat voor hoesje is dat? Silliconen?
Replacement had ik binnen een week in huis. Maandag aangevraagd, woensdag afspraak gemaakt voor levering.
Wat mij wel al opvalt, is dat er dingen tussen gaan zitten. Want het is bijvoorbeeld geen rechte zwarte kloof meer. Ik kan namelijk witte puntjes er in ontdekken, wat er dus van rotzooi in gaat zitten.
Siliconen ja.
Dus aan de zijkant voor bij t aluminium komt er licht doorheen.
Ander toestel maar zelfde idee:

[ Voor 34% gewijzigd door Draakje5 op 06-10-2012 07:50 ]
Bleh ook al vaker voorbij zien komen. Gaat 'ie weer retour?Draakje5 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:20:
Tja ik wilde m toch echt houden ondanks de gleuf maar nu kom ik er ook achter dat (wat blijkbaar vaker voorkomt) er bij de sluimer knop een dikkere gleuf zit waardoor er dus licht doorheen komt.
Dus aan de zijkant voor bij t aluminium komt er licht doorheen.
Ander toestel maar zelfde idee:
[afbeelding]
Zojuist gebeld inderdaad.virofi schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:26:
[...]
Bleh ook al vaker voorbij zien komen. Gaat 'ie weer retour?
Vreemd genoeg wordt er iedere keer een levertijd van 4 weken benoemd terwijl ik vorige week dus binnen 2 dagen al weer een nieuwe kon ophalen.
Maar hopen dat het nu iets langer duurt eigenlijk, zodat ik meer kans heb op een zonder gebreken. (van een andere productiebatch / fabriek dus)
[ Voor 16% gewijzigd door Draakje5 op 06-10-2012 09:35 ]
Je zit bij T-Mobile toch? Die retour regeling is daar een stuk gestroomlijnder dan bij Vodafone volgens mij. Je hoeft je toestel niet eerst op te sturen?Draakje5 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:35:
[...]
Zojuist gebeld inderdaad.
Vreemd genoeg wordt er iedere keer een levertijd van 4 weken benoemd terwijl ik vorige week dus binnen 2 dagen al weer een nieuwe kon ophalen.
Maar hopen dat het nu iets langer duurt eigenlijk, zodat ik meer kans heb op een zonder gebreken. (van een andere productiebatch / fabriek dus)
Ik mag 'm inderdaad gewoon gebruiken totdat ik het nieuwe toestel ontvang.virofi schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:41:
[...]
Je zit bij T-Mobile toch? Die retour regeling is daar een stuk gestroomlijnder dan bij Vodafone volgens mij. Je hoeft je toestel niet eerst op te sturen?
Koerier komt het toestel omruilen.
Bel apple even?MmarkM schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:18:
Hoe gaat Apple om met de garantie regeling dan? Ik heb ook allemaal scuffs aan de onderkant opeens. Ik heb hem gekocht in de Apple Store en kan hem retour doen binnen 14 dagen.
[ Voor 17% gewijzigd door bear87 op 06-10-2012 12:33 ]
Maar het is wel erg hinderlijk als je voor zo een product zoveel betaald en dat na een week al problemen mee zijn.
[ Voor 68% gewijzigd door MmarkM op 06-10-2012 12:36 ]
Ja dat blijkt normaal te zijn. Iets met de camera.MmarkM schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:08:
Hebben jullie ook dat als je aan de bovenkant achterop de iPhone tikt dat hij dan een tikkend geluid maakt alsof er iets los zit ? Heb het ook als ik er mee beweeg
autofocus onderdeel van camera. M'n iPhone4 doet 't ook, en de 4s van m'n vriendin ook ;-)MmarkM schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:08:
Hebben jullie ook dat als je aan de bovenkant achterop de iPhone tikt dat hij dan een tikkend geluid maakt alsof er iets los zit ? Heb het ook als ik er mee beweeg
Aan de achterkant, naar tegen dat 'gespiegelde' randje zie je van die zilveren dingetjes. Niet groot hoor, maar als je weet dat het er zit en je draait je telefoon om, kijk je er toch naar.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Dat gezegd, heb ik mijn iphone die avond van heuphoogte laten vallen
Ik ben er met 0.01% schade van afgekomen (minuscuul krasje) . Het hoesje heeft aardig wat impact opgepakt en de screenprotector moest eraf...poeehh. Toen de telefoon uit mijn handen viel kreeg ik bijna een hartinfarct.
Voor degene die een case zoekt raad ik deze aan:
http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649
PS: de wifi lijkt ook niet heel goed te werken (onthoudt adressen niet en valt soms weg). Als dat aanhoudt moet ik maar weer eens terug voor een vervangend toestel
< dit stukje webruimte is te huur >
Hoewel we voor wat dat laatste betreft in Nederland daar veel minder over horen. Een stuk minder erg dan op macrumors lijkt het (gelukkig)Draakje5 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:09:
Met die krasgevoeligheid valt het volgens mij ook wel mee. Dat is allemaal maar een beetje overdreven als je het mij vraagt. De out of the box beschadigingen daarentegen zijn niet overdreven.
Verwijderd
Medewerker kon niet direct antwoord geven over hoe het nu afgehandeld wordt en moest even overleggen. Na overleg werd duidelijk dat een nieuwe aanvraag + nummerbehoud die retour gezonden wordt over het algemeen direct geannuleerd werd, waarna je opnieuw dient te bestellen. Medewerker + leidinggevende vonden dit allebei nogal omslachtig voor zowel mij als hun administratie en heeft daarom een ticket aangemaakt bij Dynalogic om te kijken of er direct nageleverd kan worden ipv een annulering. Hij neemt contact op via telefoon/sms/email wanneer hij terugkoppeling krijgt.
Geen idee hoe snel of wanneer er terugkoppeling komt, maar dit was wel voor de eerste keer een fijne ervaring met de Vodafone klantenservice waarbij ik in elk geval het idee kreeg dat ze het zo snel en prettig mogelijk willen afhandelen. Ben benieuwd!
[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 08-10-2012 15:12 ]
Dat je het niet met me eens bent vind ik allemaal prima... care baere.k995 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:36:
[...]
Hier reageerde ik op
Tot nog toe zijn (van de 30 i5's die we in de afgelopen twee weken verkocht hebben) er nog geen klanten terug geweest met gezeik over cuffs. Daarnaast, heb ik er persoonlijk even voor gezorgd om de demo i5 van cuffs te voorzien en ik kan jullie vertellen, dit is behoorlijk lastig. Daarnaast ligt de demo in een laadje tussen een schaar, peperclips en nog meer troep die krassen kunnen zorgen. En het valt me toch echt heel erg mee. Als je de iPhone tegen het ligt houdt kun je wel wat cuffs ontdekken. Maar erg storend is het (totaal) niet. Het heeft zelfs wel wat...
Dit verhaal doet me dan ook erg denken aan de "cuffs" in het ijzer van de iPhone 4. Toen mensen een hoesje om hun telefoon hadden gedaan, veroorzaakte dit krassen. Er valt altijd wel iets te zeiken over een premium product. Daarnaast beschadigen Samsung's en HTC's veel sneller (ECHT!). Je moest is weten hoe snel je krassen hebt op het (blauwe) achterkantje van de Samsung SIII... als je er naar kijkt zitten er al krassen op.
Edit:
Ik sluit me hier dan ook volledig bij aan. out-of-the-box. Zou ik er zeker melding van maken, fuck knows, wat er nog meer mee kan zijn gebeurt in het proces. Maar een beetje cuffs na van loop van tijd, hoort er nou eenmaal bij.Draakje5 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:09:
Met die krasgevoeligheid valt het volgens mij ook wel mee. Dat is allemaal maar een beetje overdreven als je het mij vraagt. De out of the box beschadigingen daarentegen zijn niet overdreven.
[ Voor 16% gewijzigd door Underworld op 08-10-2012 15:22 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Helemaal mee eens. Mijn 4 had inderdaad ook na gebruik van de bumper last van scuffs. So be it; ik heb er voor gekozen die bumper te gebruiken, dus het is m'n eigen schuld. Bovendien vind ik het ook niet erg als er een krasje op komt; het blijft een gebruiksvoorwerp en na dat eerste krasje ben ik tenminste niet meer zo panisch om 'm tegen krassen te beschermen.Underworld schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:19:
[...]
Dat je het niet met me eens bent vind ik allemaal prima... care baere.
Tot nog toe zijn (van de 30 i5's die we in de afgelopen twee weken verkocht hebben) er nog geen klanten terug geweest met gezeik over cuffs. Daarnaast, heb ik er persoonlijk even voor gezorgd om de demo i5 van cuffs te voorzien en ik kan jullie vertellen, dit is behoorlijk lastig. Daarnaast ligt de demo in een laadje tussen een schaar, peperclips en nog meer troep die krassen kunnen zorgen. En het valt me toch echt heel erg mee. Als je de iPhone tegen het ligt houdt kun je wel wat cuffs ontdekken. Maar erg storend is het (totaal) niet. Het heeft zelfs wel wat...
Dit verhaal doet me dan ook erg denken aan de "cuffs" in het ijzer van de iPhone 4. Toen mensen een hoesje om hun telefoon hadden gedaan, veroorzaakte dit krassen. Er valt altijd wel iets te zeiken over een premium product. Daarnaast beschadigen Samsung's en HTC's veel sneller (ECHT!). Je moest is weten hoe snel je krassen hebt op het (blauwe) achterkantje van de Samsung SIII... als je er naar kijkt zitten er al krassen op.
Edit:
[...]
Ik sluit me hier dan ook volledig bij aan. out-of-the-box. Zou ik er zeker melding van maken, fuck knows, wat er nog meer mee kan zijn gebeurt in het proces. Maar een beetje cuffs na van loop van tijd, hoort er nou eenmaal bij.
Out of the box; no thank you. Ik weet niet wat er in die fabriek gebeurd, hoef ik ook niet te weten, ik wil alleen een onbeschadigd apparaat.
Scuffs...
Nickname does not reflect reality
Scuffs, cuffs what's in a name
Nieuw uit doos of al een tijdje in gebruik? Ik zou ermee naar de Apple Store.
[ Voor 6% gewijzigd door virofi op 08-10-2012 15:57 ]
Dat is wel snel....MmarkM schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:57:
Na een week.

Ik bedoel, krijg je dan hetzelfde aluminium kleur als de witte iPhone 5, of ziet je iPhone er dan helemaal niet meer uit?
An a day keeps the doctor away.
Ik denk niet dat je de zelfde kleur zal krijgen.iApp schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:35:
Wat zou er gebeuren als je je iPhone helemaal ''scuffed''?
Ik bedoel, krijg je dan hetzelfde aluminium kleur als de witte iPhone 5, of ziet je iPhone er dan helemaal niet meer uit?
Het lijkt erop dat de Witte ook speciaal painted is.
[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 08-10-2012 18:13 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ja ik weet ook niet precies wat het is, maar mijn telefoon kwam perfect uit de doos vorige week woensdag. En vandaag zitten er aan de zijkant toch al wat kleine krasjes, vooral precies op de hoek het van '' gespiegelde' gedeelte. Ik heb sinds het begin hem in een hoesje gehad, gewoon een sleeve, leg hem nooit bloot op tafel. De onderkant van de telefoon is bloot in het hoesje, dus ik ben benieuwd hoe die onderkant er over een paar maanden uitziet, als ik hem wat vaker in mn broekzak heb gehad etc..Underworld schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:19:
[...]
Daarnaast ligt de demo in een laadje tussen een schaar, peperclips en nog meer troep die krassen kunnen zorgen. En het valt me toch echt heel erg mee. Als je de iPhone tegen het ligt houdt kun je wel wat cuffs ontdekken. Maar erg storend is het (totaal) niet. Het heeft zelfs wel wat...
Misschien dat het ook nog per iPhone verschilt?
Zelf heb ik alvast een sleeve aangeschaft, maar als ik dat zo lees wordt dat 10x niks wil ik mijn iPhone krasvrij houden. Vreemd, want je verwacht van Apple toch wel degelijke kwaliteit lijkt mij.Kuhr89 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:32:
[...]
Ja ik weet ook niet precies wat het is, maar mijn telefoon kwam perfect uit de doos vorige week woensdag. En vandaag zitten er aan de zijkant toch al wat kleine krasjes, vooral precies op de hoek het van '' gespiegelde' gedeelte. Ik heb sinds het begin hem in een hoesje gehad, gewoon een sleeve, leg hem nooit bloot op tafel. De onderkant van de telefoon is bloot in het hoesje, dus ik ben benieuwd hoe die onderkant er over een paar maanden uitziet, als ik hem wat vaker in mn broekzak heb gehad etc..
Zijn er meer mensen met hetzelfde soort probleem als van Kuhrtje?
And last but not least, stel je iPhone zit nog binnen die 14 dagen omruil garantie,kun je je iPhone dan ook omruilen naar een witte als hij binnen de kortste keren onder de krassen zit?
An a day keeps the doctor away.
thanks! Zojuist de black transparant besteld, blijkbaar de laatste want hij is nu out of stock. Hopen dat deze wel doorzichtig is in tegenstelling tot de belachelijke Desmay!Empo schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:01:
Gisteren mocht ik mijn iphone 5 32gb ophalen bij de apple store in amsterdam. Ik heb daar letterlijk 3 toestellen uitgepakt....De eerste startte niet op en was out of the box beschadigd. De tweede was ook (dan wel licht) out of the box beschadigd. Beide toestellen hadden last van scuffing. Hoewel de schade bij de tweede beperkt was, heb ik die ook niet aangenomen. De medewerker begreep mijn keuze en had toen de derde exemplaar uit de magazijn gehaald (blijkbaar hebben ze wel genoeg iphone 5 32gb black in stock) De derde was nagenoeg schadevrij...
Dat gezegd, heb ik mijn iphone die avond van heuphoogte laten vallen. Gelukkig had ik een ultra thin case eromheen met een screenprotector anders was hij zeker beschadigd geraakt.
Ik ben er met 0.01% schade van afgekomen (minuscuul krasje) . Het hoesje heeft aardig wat impact opgepakt en de screenprotector moest eraf...poeehh. Toen de telefoon uit mijn handen viel kreeg ik bijna een hartinfarct.
Voor degene die een case zoekt raad ik deze aan:
http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649
PS: de wifi lijkt ook niet heel goed te werken (onthoudt adressen niet en valt soms weg). Als dat aanhoudt moet ik maar weer eens terug voor een vervangend toestel
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Stop je je sleutels bij je telefoon of zo? Dat heeft niets te maken met de anodisatie welke los komt, maar gewoon butsen in de aluminium rand.
Toch raar namelijk dat dit zo snel gebeurd (wat je hier leest)...
Moet de mijne nog krijgen en heb mijn iPhones (3G en 4) altijd zonder hoesje/case gebruikt (en er na 2 jaar nog best redelijk uitziend) en was dit ook van plan met m'n iPhone 5.
Tot op heden nog geen krasjes erop.
Gebruik geen Case, alleen een protector voor mn scherm.
Snap niet hoe men dat voor elkaar kan krijgen.
Ik heb mijn zwarte iPhone sinds vorige week woensdag en gewoon zonder case/hoesje/wat dan ook in mijn broekzak. Tot op heden geen enkel krasje oid. Het is een gebruiksvoorwerp en zo dien je hem te gebruiken.Tha BasZ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:54:
Heeft iemand een zwarte iPhone 5 die die gebruikt zonder case die niet beschadigt is?
Toch raar namelijk dat dit zo snel gebeurd (wat je hier leest)...
Moet de mijne nog krijgen en heb mijn iPhones (3G en 4) altijd zonder hoesje/case gebruikt (en er na 2 jaar nog best redelijk uitziend) en was dit ook van plan met m'n iPhone 5.
Ja mensen vinden het altijd leuk om krassen te hebben op hun nieuwe dure gadgets geeft die persoonlijke touch .Underworld schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:19:
[...]
Ja hoe durven ze, antenne heeft een ontwerp fout en de hoesjes gemaakt om dit op te lossen en door hetzelfde bedrijf die de telefoon maakt brengen krassen aan , is toch doodnormaal? mensen moeten maar zoiets leren aanvaarden.Dit verhaal doet me dan ook erg denken aan de "cuffs" in het ijzer van de iPhone 4. Toen mensen een hoesje om hun telefoon hadden gedaan, veroorzaakte dit krassen. Er valt altijd wel iets te zeiken over een premium product.
Ja mijn samsung omnia 7 heeft geen enkele kras op de metalen body hoe durven ze.Daarnaast beschadigen Samsung's en HTC's veel sneller (ECHT!). Je moest is weten hoe snel je krassen hebt op het (blauwe) achterkantje van de Samsung SIII... als je er naar kijkt zitten er al krassen op.
zo gauw als ik op mijn werk ben, zal ik de onderkant eens inspecterenKuhr89 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:32:
[...]
Ja ik weet ook niet precies wat het is, maar mijn telefoon kwam perfect uit de doos vorige week woensdag. En vandaag zitten er aan de zijkant toch al wat kleine krasjes, vooral precies op de hoek het van '' gespiegelde' gedeelte. Ik heb sinds het begin hem in een hoesje gehad, gewoon een sleeve, leg hem nooit bloot op tafel. De onderkant van de telefoon is bloot in het hoesje, dus ik ben benieuwd hoe die onderkant er over een paar maanden uitziet, als ik hem wat vaker in mn broekzak heb gehad etc..
Toen ik de foto zag, dacht ik hetzelfdeX-t-r-e-m-e schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:42:
[...]
Stop je je sleutels bij je telefoon of zo? Dat heeft niets te maken met de anodisatie welke los komt, maar gewoon butsen in de aluminium rand.
Als je niet normaal kan reageren reageer dan gewoon niet. Door zo te reageren laat je zien er duidelijk niets van af te weten.
Jouw post was anders ook niet gespeend van enige realiteitszin hoor. Oogkleppengedrag to the max imho.Underworld schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:41:
Als je niet normaal kan reageren reageer dan gewoon niet. Door zo te reageren laat je zien er duidelijk niets van af te weten.
Nu ben ik écht ontiegelijk zuinig op mijn toestellen (HTC Sensation weggedaan na 2 weken vanwege klein beetje lichtlekkage en kraken soms)
Ik zit echt te twijfelen nu... Misschien kan ik beter een Lumia 920 halen.

Verwijderd
Weer even teruggaan en een nieuwe halen?
gespeend van realiteitszin...Brad Pitt schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:49:
[...]
Jouw post was anders ook niet gespeend van enige realiteitszin hoor. Oogkleppengedrag to the max imho.

In mijn post staan in iedergeval geen onwaarheden. Hij ligt serieus in een laatje met, zoals eerder gezegd, scherpe voorwerpen. Als mensen met dit soort berichten de winkels inkomen kunnen we ze laten zien dat het echt wel mee valt en krassen we er met een balpoint op.
Ik zou eerder zeggen dat de scuffs eerder naar voren komen doordat een i5 in een sleeve heeft gezeten. Dit zou natuurlijk niet moeten, maar het verklaard wel dat onze demo vrijwel geen scuffs heeft.
Of je neemt een doekje met thinner en je maakt het toestel aan de achterzijde gewoon blank ala iphone 2gKuhr89 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:16:
Ach, je kunt het ook zo bekijken.. Het eerste jaar geniet je van een zwarte telefoon met een zwarte rand.. Het tweede jaar ( als je een tweejarig contract hebt dan) haal je het schuurpapier erover samen met een polijst machientje en je hebt een zilverkleurige rand eromheen
Nee niets. iPhone zit altijd in een sleeve in me zak. Ben er super zuinig op.X-t-r-e-m-e schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:42:
[...]
Vandaag terug gegaan naar de Apple Store. Vriendelijk personeel! Hebben me goed geholpen, werd netjes omgeruild.
Ter plekke in de winkel gekeken naar de vervangende iPhone, ook deze had scuffs en rare sporen aan de zijkant (wat de meeste iPhone's hebben). Aangegeven dat ik deze ook niet wilde. De 2e zag er beter uit en deze heb ik dan ook genomen. Zaten nog een paar witte puntjes op maar minder goed dichtbaar. Andere optie was om nog eentje te kijken, alleen dan moest ik deze ook nemen omdat de andere dan al afgeboekt was. Dat risico wilde ik niet nemen. Of natuurlijk geld terug, en dan over paar maanden weer proberen in de hoop dat de levering dan beter zou zijn.
Sarcasme is dat, geen fan duidelijk.Underworld schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:41:
Laat me zeggen dat je commentaren op niet veel slaan. Blijkbaar mag apple dus zowat alles van jou doen en je aanvaard dat maar.
On topic :
http://www.gsmarena.com/i...ity_control-news-4925.php
Apple is experiencing a slowdown in the iPhone 5 production as the company is trying to enforce a tighter control over the manufacturing process. The company is working with Foxconn to lower down the number of devices shipped with nicks and scratches.
Hopelijk beterd het dus.
Wat zonde. Niets zo onpersoonlijk als een perfect onbekrast apparaatk995 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:06:
[...]
The company is working with Foxconn to lower down the number of devices shipped with nicks and scratches.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 10-10-2012 17:28 ]
Verwijderd
Nee, t'is erger. De aluminiumrand oxideert als je er tegen blaast, dus als je wilt bellen, moet je effe een mondkapje op.Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:13:
Is het nou echt zo erg gesteld? Krijg je echt krassen door je iPhone in een zachte pouche te doen? Dit kan toch niet? Dit mag toch niet?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ook al zijn ze pas sinds kort begonnen met de verscherpte kwaliteitscontrole geloof ik niet dat er na week 37 ook nog zulke drama's aanwezig zijn op de iPhone';s.
Spannend dan.virofi schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:44:
De iPhone die ik heb teruggestuurd omdat 'ie een deuk had kwam uit week 38 :-) Volgens mij beginnen ze ook pas deze, of vorige week met verscherpte controle. Dus vanaf week 40 zou het (in theorie) beter moeten worden...
Wil tmobile toch niet echt 5 keer gaan lastigvallen met omruilprocedures. Toch maar hopen dat het meevalt dan.
Belangrijkste vind ik dat het rubber goed aansluit. Ik heb nu tweemaal kloven tussen het rubber gehad waardoor er vuil in kan zitten, vind ik erger dan een klein krasje.
Zit er rubber in de iPhone5? In die van mij niet echt gemerkt namelijk. Glas/Aluminium en wellicht een beetje plastic?Draakje5 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:47:
[...]
Spannend dan.
Wil tmobile toch niet echt 5 keer gaan lastigvallen met omruilprocedures. Toch maar hopen dat het meevalt dan.
Belangrijkste vind ik dat het rubber goed aansluit. Ik heb nu tweemaal kloven tussen het rubber gehad waardoor er vuil in kan zitten, vind ik erger dan een klein krasje.
[ Voor 9% gewijzigd door virofi op 10-10-2012 22:53 ]
Zo beschrijf ik het maar eventjes. Ik heb het dan over (bij de witte iPhone wit, zwarte iPhone zwart) randjes die tussen het glas en het aluminium zitten.virofi schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:52:
[...]
Zit er rubber in de iPhone5? In die van mij niet echt gemerkt namelijk. Glas/Aluminium en wellicht een beetje plastic?
Na 1 dag had ik er al witte dingentjes in zitten terwijl ik altijd uitermate voorzichtig ben met de iPhone.
[ Voor 12% gewijzigd door Draakje5 op 10-10-2012 23:05 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 01:20:
Ik heb de mijne vandaag binnengekregen met een gebarsten voorkant, verwrongen zijkanten, en een ingedeukte achterkant. Het is echter maar een gebruiksvoorwerp, dus ik ben blij
Foto?Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 01:20:
Ik heb de mijne vandaag binnengekregen met een gebarsten voorkant, verwrongen zijkanten, en een ingedeukte achterkant. Het is echter maar een gebruiksvoorwerp, dus ik ben blij
Hoe is het met je Apple Maps dan?Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 01:20:

http://www.applespot.nl/2...-van-verbogen-toestellen/
Vanavond maar eens aankijken of het storend is.. Dan gaat ie gewoon terug voor nummer 4. Want dat er licht bij de sluimerknop door het sluminium komt is niet normaal toch? Lijkt wel iets minder te zijn dan bij de vorige..
[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 11-10-2012 12:18 ]
Dat ziet er toch echt uit alsof het expres is aangebracht hoor...RonaldMcDonald schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:46:
over verwrongen zijkanten gesproken, al mensen in NL die hier last van hebben?:
http://www.applespot.nl/2...-van-verbogen-toestellen/
Ik zou gewoon nog een maand wachten. Dan is het nog steeds een garantiegevalletje maar heb je hoogstwaarschijnlijk een iPhone die wel fatsoenlijke kwaliteitscontrole heeft gehad.Draakje5 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:15:
Komt weer licht uit die plek bij de sluimerknop (3e iphone inmiddels).
Vanavond maar eens aankijken of het storend is.. Dan gaat ie gewoon terug voor nummer 4. Want dat er licht bij de sluimerknop door het sluminium komt is niet normaal toch? Lijkt wel iets minder te zijn dan bij de vorige..
Balen Draakje! Lijk er net op alsof jij nou net alle toestellen met kuren krijgt..Draakje5 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:15:
Komt weer licht uit die plek bij de sluimerknop (3e iphone inmiddels).
Heb je deze losgekocht of via Tmobile gedaan?
Er is op macrumors een zeer klein topic over dit 'probleem' maar wereldwijd berichten media nu over 'bend gate' en dat allemaal op basis van die ene bron op dat forum. Journalistiek van niks echt.kmf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:19:
[...]
Dat ziet er toch echt uit alsof het expres is aangebracht hoor...