Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:53
Bekijk het eens van een heel ander perspectief. Ooit leefden er in heel Europa zo'n 100.000 mensen. Met zo weinig mensen heb je alles nodig om zelfs maar aan je basisbehoeften zoals voedsel, onderdak, veiligheid en gezondheid een beetje fatsoenlijk te organiseren. Een autoweg komt er dan nooit, niet alleen omdat de techniek niet ontwikkeld wordt om 'm aan te leggen, maar er is ook nooit genoeg geld want niet genoeg belastinggeld want niet genoeg bevolking voor zulke projecten. Je hebt ook geen auto's want je hebt geen mensen om ze te ontwikkelen / in de fabriek te staan, want bijna iedereen is nodig als boer, hooguit smid of kapper of dokter.

Lang verhaal kort je zou geen hi-tech industrie hebben als de wereldbevolking altijd klein was gebleven. Hetzelfde geldt ook voor smartphones. De huidige stand van de techniek staat het bestaan ervan toe en er zijn betrekkelijk veel mensen die ze kunnen en willen betalen. Als dat niet zo was, zou een iPhone nog veel duurder zijn, dus voor minder mensen betaalbaar zijn.. dus minder verkocht worden, dus niet interessant om te ontwikkelen want je komt niet uit je kosten..

Kortom dan had je die mogelijkheid helemaal niet gehad. Of het nou een Nokia, Samsung of een iPhone zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
Iemand zei dat bij een doa ze je eerst een nieuwe telefoon opsturen en je daarna pas je defecte toestel hoeft op te sturen. Maar ik heb zojuist voor de 2e keer gebeld en opnieuw wordt er gezegd dat je eerst je toestel moet opsturen.

Eventueel zou je 'm direct kunnen omwisselen bij de tmobile shop als hun het defect constateren.

Nou ben ik benieuwd of die mensen in de tmobile shop vinden dat een krasje en een 'kloof' voldoende is voor een omruiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 22:01

alwinus

Tweaked

Draakje5 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:17:
Iemand zei dat bij een doa ze je eerst een nieuwe telefoon opsturen en je daarna pas je defecte toestel hoeft op te sturen. Maar ik heb zojuist voor de 2e keer gebeld en opnieuw wordt er gezegd dat je eerst je toestel moet opsturen.

Eventueel zou je 'm direct kunnen omwisselen bij de tmobile shop als hun het defect constateren.

Nou ben ik benieuwd of die mensen in de tmobile shop vinden dat een krasje en een 'kloof' voldoende is voor een omruiling.
Dat is in ieder geval geen doa. Hij doet het nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
alwinus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:46:
[...]

Dat is in ieder geval geen doa. Hij doet het nog 8)
Dood issie niet nee :P
Maar hoe noem je het dan? Telefoon is iig gebrekkig on arrival.

Overigens, mijn IMEI nr werd niet herkent door t-mobile. Ik ben dus verplicht om naar de tmobile shop te gaan. Vraag me af hoe ze dit doen als ik een handicap had en niet kon lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 01-10-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Draakje5 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:47:
[...]

Dood issie niet nee :P
Maar hoe noem je het dan? Telefoon is iig gebrekkig on arrival.

Overigens, mijn IMEI nr werd niet herkent door t-mobile. Ik ben dus verplicht om naar de tmobile shop te gaan. Vraag me af hoe ze dit doen als ik een handicap had en niet kon lopen.
Jeetje. Wat verwacht je nou? Dat ze over een uur voor je deur staan?

Jij koopt zelf op internet en dan neem je het risico dat als er wat is, je niet naar die lokale telefoonwinkel kunt, maar net even wat verder moet naar een T-Mobile Shop. Als je direct wat in een winkel had gekocht, had je kunnen zien dat hij beschadigt was en had het al opgelost geweest.

Eigen risico dus.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
THE_BASE schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:58:
[...]

Jeetje. Wat verwacht je nou? Dat ze over een uur voor je deur staan?

Jij koopt zelf op internet en dan neem je het risico dat als er wat is, je niet naar die lokale telefoonwinkel kunt, maar net even wat verder moet naar een T-Mobile Shop. Als je direct wat in een winkel had gekocht, had je kunnen zien dat hij beschadigt was en had het al opgelost geweest.

Eigen risico dus.
Lol, ik ga hier niet eens inhoudelijk op reageren. Denk eens na voordat je antwoord. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 07:27
Crypter schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:50:
[...]

Iphone kost om te maken 'slechts' $200 dollar of ietsie meer. ze verkopen hem in de US voor (omgerekend vanaf euro) $980 dollar (16GB versie) Dat is bijna $800 dollar PER telefoon om te besteden aan de zaken buiten de fabricatie. stel dat ze daar de 'helft' aan uitgeven aan randzaken dan hebben ze een dikke $400 dollar winst per telefoon.

en dat is x 130 miljoen toestellen = 52.000.000.000 winst!

ik zeg overpriced ten top!
Als jij iets voor 700+ euro kan verkopen en de verkoopcijfers zijn beter dan de telefoon van vorig jaar (iPhone 4S), hoef je 'm niet goedkoper te maken. De iPhone 5 kost trouwens $166 om te maken zo uit mijn hoofd, dit is het 16GB model dacht ik, de 64GB versie was geloof ik $184, maar daar komen nog veel andere kosten bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Draakje5 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:08:
[...]

Lol, ik ga hier niet eens inhoudelijk op reageren. Denk eens na voordat je antwoord. |:(
Het gaat niet om jou in principe, maar veel van dit soort verhalen. Ik koop zelden op internet om dit soort geintjes te voorkomen. Weet jij veel hoe de postbezorger met je doosje omgaat? En dan weer dagenlang gaan wachten op een nieuw toestel?

Koop veel liever in een lokale winkel. Plus: de service die je daar veelal krijgt staat bij mij hoog in het vaandel.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
THE_BASE schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:42:
[...]

Het gaat niet om jou in principe, maar veel van dit soort verhalen. Ik koop zelden op internet om dit soort geintjes te voorkomen. Weet jij veel hoe de postbezorger met je doosje omgaat? En dan weer dagenlang gaan wachten op een nieuw toestel?

Koop veel liever in een lokale winkel. Plus: de service die je daar veelal krijgt staat bij mij hoog in het vaandel.
Tmobile verzend wel met AMP hé. En de iPhones worden volgens mij ook geleverd in een verharde plastic doos i.p.v. een kartonnen doos. Ik had het toestel daar bij AMP opgehaald en deze zat in zo'n doos waarvan je denkt er zit een bom oid in.

Dat wachten is een risico ja als je niet naar de winkel gaat, maar ik betwijfel of ze het wel echt direct kunnen omruilen bij de winkel.

Het ging mij om het feit dat ze iemand eigenlijk niet kunnen verplichten om naar de store te gaan wanneer dit op het internet is besteld. Omdat mijn IMEI nr niet klopte, moest ik de pakbon maar in de winkel laten zien, want ze konden dit niet via internet regelen. Dat klopt natuurlijk niet (en kan niet mijn risico zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 12:44
Heb de 5 nu sinds zaterdag en gelukkig geen #scuffgate te bekennen. Maar goed dit zal wel een kwestie van tijd zijn. Boks en veel succes, hoop dat die van jullie ook pristine is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Draakje5 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:54:
[...]

Tmobile verzend wel met AMP hé. En de iPhones worden volgens mij ook geleverd in een verharde plastic doos i.p.v. een kartonnen doos. Ik had het toestel daar bij AMP opgehaald en deze zat in zo'n doos waarvan je denkt er zit een bom oid in.

Dat wachten is een risico ja als je niet naar de winkel gaat, maar ik betwijfel of ze het wel echt direct kunnen omruilen bij de winkel.

Het ging mij om het feit dat ze iemand eigenlijk niet kunnen verplichten om naar de store te gaan wanneer dit op het internet is besteld. Omdat mijn IMEI nr niet klopte, moest ik de pakbon maar in de winkel laten zien, want ze konden dit niet via internet regelen. Dat klopt natuurlijk niet (en kan niet mijn risico zijn).
Joh, stel je gewoon een beetje pragmatisch op en trek een uurtje uit om even naar die winkel te gaan. Dan ben je al minder tijd kwijt dan nu met dit gezever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

THE_BASE schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:42:
[...]

Of het toestel nou per post/pakketdienst naar de winkel gebracht wordt of naar jouw voordeur, maakt dat nog uit dan?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vendris
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Zelf heb ik een zwarte besteld bij de officiele apple store nederland (online)

Mocht hij onverhoopt toch beschadigd on-arrival zijn, valt deze dan in te ruilen bij elke willekeurige apple reseller (voor mij amac eindhoven) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vendris schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:07:
Zelf heb ik een zwarte besteld bij de officiele apple store nederland (online)

Mocht hij onverhoopt toch beschadigd on-arrival zijn, valt deze dan in te ruilen bij elke willekeurige apple reseller (voor mij amac eindhoven) ?
Nee, bij de Apple store langsgaan, of telefonisch afhandelen dan sturen ze een nieuwe op en pikken ze de oude op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
Even een positief bericht: Net mijn iphone 5 uit de doos mogen halen en hij is puntgaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vendris
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:36:
[...]

Nee, bij de Apple store langsgaan, of telefonisch afhandelen dan sturen ze een nieuwe op en pikken ze de oude op.
Bedankt!

Ik ga er van uit dat al die meldingen zwaar overdreven zijn en hij gewoon zonder schade binnenkomt (zeker als het niet de 1e batch betreft, apple verwacht over 3 à 4 weken pas te verzenden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:04
Ik heb vanmiddag mijn beschadigde iPhone 5 omgeruild voor een nieuw model. Deze uitvoerig bekeken en geen krassen. Prima service van de Apple store

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
vendris schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:07:
[...]

Bedankt!

Ik ga er van uit dat al die meldingen zwaar overdreven zijn en hij gewoon zonder schade binnenkomt (zeker als het niet de 1e batch betreft, apple verwacht over 3 à 4 weken pas te verzenden..)
Waarom zouden mensen overdrijven ? Met foto en al dan nog wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Joost1991 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:32:
Ik heb vanmiddag mijn beschadigde iPhone 5 omgeruild voor een nieuw model. Deze uitvoerig bekeken en geen krassen. Prima service van de Apple store
Ook bij de apple store besteld of elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:45
Ok mensen, stel ik mij aan? Ze zijn niet groter dan een millimeter, maar dit is al na 3 dagen gebruik. Zou ik gewoon terug moeten gaan naar de Apple Store?

http://i.imgur.com/DXj9K.jpg
http://i.imgur.com/UDrMI.jpg
http://i.imgur.com/yKb9n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Ik zou eerst eens duidelijke foto's maken ;)

Vrijdag was ik trouwens in de KPN winkel, het "showmodel" in de winkel had om 3 uur smiddags zelfs al schade aan alle randen!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Ik heb alleen mn oude i4 nog voor foto's :p Je ziet ze bijna niet, maar het zijn er veel. Kleine stipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Vervelend om te horen!! Ik zou terug gaan, maar ik vraag mij af hoe makkelijk ze dit accepteren onder de garantie

Ik krijg zelf 10 oktober mijn iPhone, ik vraag mij toch af hoe ik dit moet gaan voorkomen! een screenprotector heeft geen zin op die plek, en een hoesje heeft alleen maar zin als je de telefoon in de zak hebt.

Ik vraag mij af hoe lang het duurt totdat hiervoor een soort van heldere protector voor is (screenprotector idee)
Ook die hardcovers klemmen juist om die rand, waardoor beschadiging met het kleinste stukje vuil snel gemaakt is!

[ Voor 8% gewijzigd door Silasje op 01-10-2012 21:00 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Hierbij nog 1, en ja dat zijn allemaal "scuffs"
http://i.imgur.com/y4yTt.jpg

Ik ga ze gewoon bellen, dit gaat me echt storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Maak eens arceringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Silversin schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:01:

Enig idee hoe ze erop kwamen ?

Als dit al na enkele dagen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Enige wat ik kan bedenken is het instoppen en uithalen van een hoesje, maar het lijkt me sterk dat het daardoor komt. Het is ook alleen de rechterkant vreemd genoeg.

@Draakje: Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Zodat ik weet waar ik moet kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ben je echt serieus?
Het is een gebruiksvoorwerp, daarnaast metaal...ik zie het probleem niet. Als je duidelijke gebruiksproblemen hebt zoals een wifi die het nu niet meer doet door die scuffs, vind ik volledig dat je een punt hebt. Nu vind ik het persoonlijk mierenneukerij.

Vergelijk het alsjeblieft een keer met een auto die ook van metaal is, hagel is ook niet goed voor de lak. Maar moet je daar de fabrikant op afrekenen? Nee... want het is een gebruiksobject, wegmeubilair.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:31:
Vergelijk het alsjeblieft een keer met een auto die ook van metaal is, hagel is ook niet goed voor de lak. Maar moet je daar de fabrikant op afrekenen? Nee... want het is een gebruiksobject, wegmeubilair.
Ja, wacht eens even, hagel die sporen achterlaat op een auto is vrij uitzonderlijk. Sporen op een iPhone zijn, als ik de berichten mag geloven, een stuk minder uitzonderlijk.

Gebruiksvoorwerp, ja. Excuus voor weinig resistentie tegen krassen? Neen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32

Ongelooflijk die 'verf eraf' op de hoekjes, het lijkt wel zo'n Matchbox speelgoed autootje die in een bak met allemaal allemaal andere gegooid is, en dat na drie dagen. Mijn inziens had Apple gewoon het materiaal door en door moeten kleuren en niet een laagje erop. Ik ga in iedergeval voorlopig niet upgraden naar de iPhone 5. Ik vind het teveel geld, om zo snel kans op beschadigen te hebben. Als je hem laat vallen of bij sleutels bewaren kan ik begrijpen dat een telefoon mag beschadigen, maar dit is echt te snel.

[ Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 01-10-2012 21:33 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:32:
Mijn inziens had Apple gewoon het materiaal door en door moeten kleuren en niet een laagje erop.
Dat kan niet met aluminium. Op zich zou anodiseren vrij sterk moeten (kunnen) zijn, maar het lijkt toch dat er iets in variant of toepassing niet helemaal goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Zou je eens een foto van een normale afstand willen maken?
Ik ben best wel benieuwd hoe zo'n hele rand vanaf een normale rand eruit ziet...

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Draakje5 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:30:
Zodat ik weet waar ik moet kijken :)
Al die witte stipjes die je ziet op de metal band zijn scuffs en geen stof. =)

Zucht, misschien is het ook mierenneukerij. Heb me waarschijnlijk gek laten maken door al die berichten, waardoor ik nu echt op alle details let. Ik hou hem gewoon.

[ Voor 26% gewijzigd door Silversin op 01-10-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Je zou hem ook terug kunnen brengen en vervolgens gelijk een case er om doen als je een nieuwe krijgt.
Het ligt er ook aan of je hem later nog wil verkopen of niet. Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik me er niet zo druk om maken. Bijft natuurlijk wel absurd dat het kan natuurlijk..

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:34:
[...]

Dat kan niet met aluminium. Op zich zou anodiseren vrij sterk moeten (kunnen) zijn, maar het lijkt toch dat er iets in variant of toepassing niet helemaal goed is gegaan.
Ach, als ik zie wat er bij Android Authority is gebeurd met een iPhone 5, dan denk ik dat er aardig wat maandagochtend exemplaren zijn gemaakt. Is jammer, maar het gebeurd nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:04
Draakje5 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:39:
[...]

Ook bij de apple store besteld of elders?
Elders. Maar Apple biedt die garantie gewoon aan. :)

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Silversin schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:34:
[...]

Al die witte stipjes die je ziet op de metal band zijn scuffs en geen stof. =)

Zucht, misschien is het ook mierenneukerij. Heb me waarschijnlijk gek laten maken door al die berichten, waardoor ik nu echt op alle details let. Ik hou hem gewoon.
Doel van al die berichten is juist dat iedereen als een gek gaat kijken, zoeken en klagen. Het beste is om dit soort berichten te negeren. In mijn ogen 1 van de lastercampagne's tegen Apple weer, zul je altijd blijven houden.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dus.. Ik heb mijn iPhone 5 online in de T-Mobile Shop besteld. Stel dat ik 'm thuis krijg door AMP, wat is dan de beste optie?

1 - Vragen of de chauffeur even blijft wachten, het toestel uitpakken, nakijken en wanneer deze scuffs bevat weer mee laten nemen en zeggen dat ik een nieuwe wil? (Tenzij dit niet kan.)

2 - Zodra ik 'm binnen heb en er krassen op zitten, bellen naar T-Mobile en deze laten omruilen door hen?

3 - Zodra ik mijn iPhone binnen heb en er zitten krassen op, langs de officiële Apple Store in Amsterdam of mijn lokale T-Mobile winkel gaan om deze om te laten ruilen?

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:34
[...]

Ben je echt serieus?
Het is een gebruiksvoorwerp, daarnaast metaal...ik zie het probleem niet. Als je duidelijke gebruiksproblemen hebt zoals een wifi die het nu niet meer doet door die scuffs, vind ik volledig dat je een punt hebt. Nu vind ik het persoonlijk mierenneukerij.

Weet je waarom Apple zo een succes is?
1. gebruiksgemak
2. looks

Jij zal het vast en zeker voor punt 1 doen, maar ik betaal graag een premiumprijs voor 2. Dan mag ik ook vanuit gaan dat niet bij elke nagel scratch er een stukje zwart blijft hangen.

Vandaag naar de Apple Store geweest en wit en zwart bekeken. Wit valt krassen niet op, maar zwart ziet er ook ontzettend goedkoop uit met een kleine scuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

kx22 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:56:
[...]

Weet je waarom Apple zo een succes is?
1. gebruiksgemak
2. looks

Jij zal het vast en zeker voor punt 1 doen, maar ik betaal graag een premiumprijs voor 2. Dan mag ik ook vanuit gaan dat niet bij elke nagel scratch er een stukje zwart blijft hangen.

Vandaag naar de Apple Store geweest en wit en zwart bekeken. Wit valt krassen niet op, maar zwart ziet er ook ontzettend goedkoop uit met een kleine scuff.
Klopt, dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld een MacBook Pro Retina heb gekocht.
Het kost een beetje, heb je ook wat - al zijn niet alle mensen het daar over eens.
Maar vertel eens, welke laptop kan tippen aan de prestaties van de MBPr zonder meer dan 2KG te wegen?

De iPhone 5 is precies hetzelfde geval, er is momenteel geen andere smartphone met vergelijkbare prestaties in een behuizing als die van de iPhone 5... Tevens is iOS een zeer stabiel besturingssysteem, en welk systeem kan daar aan tippen? Dan kom je met Windows OS, Andriod of het Blackberry 10 OS (?) aangezet.

Echter mag je voor de prijs van de iPhone (€670,-) wel uiterste perfectie verwachten.
Gelukkig doet Apple er niet zo moeilijk over het omruilen van apparaten binnen de 14 dagen termijn als er iets niet goed zit. Bel Apple care en binnen het kwartier krijg je een mail met daarin een bevestiging dat je een nieuwe iPhone krijgt. :)

Echter weet ik niet hoe dat bij T-Mobile zit, maar waarschijnlijk zal dat niet heel anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
ProfoundValue schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:36:
Dus.. Ik heb mijn iPhone 5 online in de T-Mobile Shop besteld. Stel dat ik 'm thuis krijg door AMP, wat is dan de beste optie?

1 - Vragen of de chauffeur even blijft wachten, het toestel uitpakken, nakijken en wanneer deze scuffs bevat weer mee laten nemen en zeggen dat ik een nieuwe wil? (Tenzij dit niet kan.)

2 - Zodra ik 'm binnen heb en er krassen op zitten, bellen naar T-Mobile en deze laten omruilen door hen?

3 - Zodra ik mijn iPhone binnen heb en er zitten krassen op, langs de officiële Apple Store in Amsterdam of mijn lokale T-Mobile winkel gaan om deze om te laten ruilen?

Wat te doen?
Wat te doen?
Je laat je ID zien, zet een krabbel en je neemt het pakketje aan.

Je gaat er van uit dat je het toestel terug gaat sturen? een zeer kwalijke zaak. Ik zou maar eerst het toestel aannemen en als er iets niet correct aan het toestel is dan volg je gewoon de normale procedure, dat is de klantenservice bellen. De tmobile shop kan niks voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Draakje5 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:26:
[...]

Wat te doen?
Je laat je ID zien, zet een krabbel en je neemt het pakketje aan.

Je gaat er van uit dat je het toestel terug gaat sturen? een zeer kwalijke zaak. Ik zou maar eerst het toestel aannemen en als er iets niet correct aan het toestel is dan volg je gewoon de normale procedure, dat is de klantenservice bellen. De tmobile shop kan niks voor je doen.
Ik zeg toch ook niet dat ik meteen het toestel terug ga sturen? Je moet wel de gehele tekst lezen, dan weet je in welke context ik dat plaatste..
Ik onderzoek, wat te doen indien ik dadelijk scuffs op mijn toestel out-of-the-box vind.

Ik kan dus blijkbaar niks meteen bij de chauffeur, de brick-and-mortar T-Mobile winkels of Apple doen en zal dus door de T-Mobile Klantenservice een nieuw toestel moeten laten leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ook als je hem in de Apple Store koopt heb je recht op 14 dagen bedenk tijd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
ProfoundValue schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:41:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat ik meteen het toestel terug ga sturen? Je moet wel de gehele tekst lezen, dan weet je in welke context ik dat plaatste..
Ik onderzoek, wat te doen indien ik dadelijk scuffs op mijn toestel out-of-the-box vind.

Ik kan dus blijkbaar niks meteen bij de chauffeur, de brick-and-mortar T-Mobile winkels of Apple doen en zal dus door de T-Mobile Klantenservice een nieuw toestel moeten laten leveren?
Ja. Alleen als je het in de winkel hebt gekocht kun je het door hun laten omruilen. De chauffeur gaat niet wachten en ook al wacht ie, kan die niet zomaar een toestel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Heb na een klein weekendje nu een inkeping op de witte rand van m'n iPhone White. En een 'scuff' op de glimmende rand van de aluminium rand die er eerst niet was.

Beschadigingen gaat dus erg makkelijk! Maar dat wist ik natuurlijk al, is verder niet storend. Ben benieuwd hoe het over een jaar eruit ziet, dat kan nooit goed zijn voor de tweedehands verkoop... :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik ben er zo voorzichtig mee dat je 'm niet van mij op een tafel mag leggen. Gisteren in de tmobile winkel legde een medewerker mijn telefoon op de toonbank, dat vind ik erg :P

Als ik 'm neerleg, is het altijd met een leren sleeve er onder.

[ Voor 15% gewijzigd door Draakje5 op 02-10-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot mijn iPhone 5 bekrast is. :o

Mijn oude iPhone 4 is gewoon gebruikt, en het is heerlijk om je telefoon gewoon op tafel te kunnen leggen zonder dat je je drukt maakt dat hij bekrast raakt, want dat is ie al. Nu vind ik het nog veel te jammer om zo om te gaan met mijn iPhone 5, maar het zal niet lang duren tot hij weer heerlijk de gebruikte look heeft. :) En dan is zo'n telefoon toch een heel stuk fijner als het gewoon een gebruiksobject is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Draakje5 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:11:
Ik ben er zo voorzichtig mee dat je 'm niet van mij op een tafel mag leggen. Gisteren in de tmobile winkel legde een medewerker mijn telefoon op de toonbank, dat vind ik erg :P

Als ik 'm neerleg, is het altijd met een leren sleeve er onder.
Dat doe ik al sinds mijn eerste iPhone, de 3G versie uit 2008... :P
Ik vind het al erg dat ik mijn MacBook op tafel leg, laat staan mijn iPhone of iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

FiXeR.nl schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:13:
Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot mijn iPhone 5 bekrast is. :o

Mijn oude iPhone 4 is gewoon gebruikt, en het is heerlijk om je telefoon gewoon op tafel te kunnen leggen zonder dat je je drukt maakt dat hij bekrast raakt, want dat is ie al. Nu vind ik het nog veel te jammer om zo om te gaan met mijn iPhone 5, maar het zal niet lang duren tot hij weer heerlijk de gebruikte look heeft. :) En dan is zo'n telefoon toch een heel stuk fijner als het gewoon een gebruiksobject is. :*)
Ik ben het met je eens. Ook ik hou ervan dat ik mijn toestel gewoon kan gebruiken en dat die eruit ziet alsof die gebruikt is met hier en daar een krasje.

MAAR de iPhones zijn inmiddels zo duur dat ik het alleen kan/wil betalen als ik mijn 1 jaar oude iPhone verkoop. Verkocht vorig jaar mijn iPhone 4 32GB voor 500 euro en het hoogste bod op mijn iPhone 4S 64GB op marktplaats is nu 520 euro. Ik ben bang dat ik voor een iPhone 5 waarvan de hele rand half zilver/half zwart is ik niet meer zoveel geld kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mag schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:24:
MAAR de iPhones zijn inmiddels zo duur dat ik het alleen kan/wil betalen als ik mijn 1 jaar oude iPhone verkoop. Verkocht vorig jaar mijn iPhone 4 32GB voor 500 euro en het hoogste bod op mijn iPhone 4S 64GB op marktplaats is nu 520 euro. Ik ben bang dat ik voor een iPhone 5 waarvan de hele rand half zilver/half zwart is ik niet meer zoveel geld kan krijgen.
Precies, ik zit hier met diezelfde máár...
Ik kan niet ieder jaar €670,- neer tellen, maar wel €200,-.

Ik ben net zoals veel mensen hier op Tweakers afhankelijk van wat de 'gek' voor mijn 'oude' iPhone geeft.
Maar aan de andere kant geniet ik er natuurlijk wel van als ik mijn toestel in nieuwstaat houd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Dat is het nadeel van de 64GB versies, niet veel mensen zien daar een meerwaarde in en kiezen voor een goedkopere versie. De 16 en 32GB versies zijn wel goed waardevast.

En is het inmiddels nog niet duidelijk dat al die verhalen zwaar overdreven zijn?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik realiseer me nu pas dat filteren op Nederlandse paginas gelijk goede resultaten geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Mag schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:57:
[...]

Ik realiseer me nu pas dat filteren op Nederlandse paginas gelijk goede resultaten geeft ;)
Kun je volgens mij ook prima van Amazon bestellen die touch up stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verf gaat eraf op een apparaat van 780 euro en we gaan gewoon een viltstift kopen om wat bij te verven ?

Verder gaat het wel allemaal goed met jullie heren ??? 8)7 |:( 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:05:
De verf gaat eraf op een apparaat van 780 euro en we gaan gewoon een viltstift kopen om wat bij te verven ?

Verder gaat het wel allemaal goed met jullie heren ??? 8)7 |:( 8)7
Het is niet zomaar een viltstift, het is een product specifiek gemaakt om dit soort schade te herstellen
Birchwood Casey Super Black Touch Up Pen - MATT BLACK

An easy and effective way to touch-up nicks, scratches and worn areas of black anodized aluminum or black painted surfaces.

The pen contains a fast drying, lead-free paint with superior adhesion and durability that helps fill in deep scratches or worn areas.

These special formulations are for use on highly polished and matte finished alloy gun receivers, trigger guards, scopes, binoculars, cameras, flashlights, fishing reels and other sporting accessories.

Use like a marking pen with no mess – simply rub on with “chisel point” felt tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:20:
[...]

Het is niet zomaar een viltstift, het is een product specifiek gemaakt om dit soort schade te herstellen

[...]
Apple wordt geacht voor 800 euro een apparaat te maken waar de lak niet afvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:27:
[...]

Apple wordt geacht voor 800 euro een apparaat te maken waar de lak niet afvalt
Ja maar daar heb ik nu toch niets aan of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:03
Mag schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:20:
[...]

[...]
Ik heb gehoord dat Apple deze vanaf nu ook standaard in het doosje van de iphone gaat meeleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Geannodiseerd aluminium met een "speciale" stift bijwerken. Het moet niet gekker worden }:O .

Ik hoop dat tegen de tijd dat ik mijn abo mag verlengen er een 'betere" batch is.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

wesleytjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:33:
Geannodiseerd aluminium met een "speciale" stift bijwerken. Het moet niet gekker worden }:O .

Ik hoop dat tegen de tijd dat ik mijn abo mag verlengen er een 'betere" batch is.
Zo gek is het toch niet. Ik heb een zwarte kast, deze is bij het in elkaar zetten ergens tegen aan gestoten waardoor de zwarte kleur eraf chipte en ik de onderliggende houtkleurige spaanplaat zag. Elke keer als ik op de bank zat viel me dat stukje weer op. Ik ergerde me er kapot aan. Dus op een gegeven moment heb ik het met een stift zwart gekleurd en er nooit meer last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Laatst online: 09-09 19:19
De kans dat apple dit aan gaat passen lijkt mij heel klein toch? Bij de iphone 4 hebben ze de antenne ook pas aangepast bij de 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
  • Laatst online: 19-04-2013
Nou vandaag dan toch eindelijk de iPhone 5 in mijn handen gehad. Bij de MediaMarkt notabene.

Ik daarvoor nog langs een Hi winkel met een bord buiten iPhone 5 Nu verkrijgbaar.
Dus ik loop naar binnen en vraag om de iPhone 5. "Die kunnen we bestellen voor u"
Smerig reclame maken noem ik dat.

Anyway ik heb het ding vastgehad en mja... Aardig maar verder.
Komt er een verkoper naar me toe. "ja na 15min uit de doos ziet ie zo uit"
En ja ik weet dat verkopers van Media Markt nou niet echt expert zijn maar ze proberen wel altijd te verkopen.
Zeggen dat het ding er na 15min al beschadigingen heeft is geen verkooppraatje iig. :P

Ik hou het lekker bij me iPhone 4 en wacht een jaartje extra.
Er komt nog genoeg ander leuk spul van Apple uit waar ik een oogje op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

v-c schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:34:
Nou vandaag dan toch eindelijk de iPhone 5 in mijn handen gehad. Bij de MediaMarkt notabene.

Ik daarvoor nog langs een Hi winkel met een bord buiten iPhone 5 Nu verkrijgbaar.
Dus ik loop naar binnen en vraag om de iPhone 5. "Die kunnen we bestellen voor u"
Smerig reclame maken noem ik dat.

Anyway ik heb het ding vastgehad en mja... Aardig maar verder.
Komt er een verkoper naar me toe. "ja na 15min uit de doos ziet ie zo uit"
En ja ik weet dat verkopers van Media Markt nou niet echt expert zijn maar ze proberen wel altijd te verkopen.
Zeggen dat het ding er na 15min al beschadigingen heeft is geen verkooppraatje iig. :P

Ik hou het lekker bij me iPhone 4 en wacht een jaartje extra.
Er komt nog genoeg ander leuk spul van Apple uit waar ik een oogje op heb.
Blijkt uit je verhaal niet echt wat voor soort schade je het over hebt.

Het zou sowieso dit filmpje tegen spreken;
http://gizmodo.com/594645...it-inside-the-apple-store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Ik heb het ook ff getest met een ring en horloge en dat liet geen schade achter wat je niet kon wegvegen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
  • Laatst online: 19-04-2013
Sorry ik had idd beter moeten kunnen aangeven hoe en wat. (heb ook geen foto gemaakt, is ook wat vreemd om te doen in een winkel) Het ging iig om de zwarte versie en ik zag enkel schade aan de zijkanten niet op de achterkant.

Hij is wel erg licht van gewicht (helaas zat er zo'n waardeloos beveiligings kabel aanvast) toch vind ik de iPhone 4 veel beter aanvoelen. Voelt allemaal wat robuuster en steviger en zwaar vind ik de iPhone 4 al helemaal niet.

Dat videotje is op plastic voor zover ik kan zien en horen. de Ifixit video liet een heel ander beeld zien met een stalen ring. Ik ben iig niet gek genoeg om in de winkel van een ander een iphone proberen zwaar schade aan te richten. :P

Misschien is het bij de ene iPhone 5 beter als bij de ander? Dat zou allicht de verschillende reacties goed kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik vind het allemaal wel meevallen na deze twee filmpjes:
YouTube: iPhone 5 vs Samsung Galaxy S3 Drop Test
YouTube: iPhone 5 Torture Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple iphone nieuwe probleem en bekend bij Apple. Als je de camera richting het licht houdt dan worden de foto's een beetje paars of een gedeelte wordt paars. Dit probleem is blijkbaar niet op te lossen doordat de lens dit veroorzaakt.

Apple zijn commentaar is het toestel goed vast te houden en niet in het licht een foto maken _/-\o_

Het is geweldig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:44:
Apple iphone nieuwe probleem en bekend bij Apple. Als je de camera richting het licht houdt dan worden de foto's een beetje paars of een gedeelte wordt paars. Dit probleem is blijkbaar niet op te lossen doordat de lens dit veroorzaakt.

Apple zijn commentaar is het toestel goed vast te houden en niet in het licht een foto maken _/-\o_

Fout, het is waarschijnlijk een combinatie van unieke factoren van de iPhone 5. De 4 en 4S hebben er in mindere mate ook last van, maar waarschijnlijk kan het komen door een andere coating op de sensor zelf en het saffieren glas. Hoe dan ook, felle lichten die aan de zijkant worden gefotografeerd kunnen (niet in alle omstandigheden!) paarsig worden. Zo ook een dieper artikel op DPReview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Damn, dat filmpje! Wel grappig, want zo lijkt de iPhone 5 wel onverwoestbaar!

Vandaag ook eindelijk een witte i5 binnengekregen. Voorzichtig opengemaakt en in eerste instantie dacht ik dat er een buts in zat. Gelukkig met een beetje vrijven ging het weg. Hetzelfde gold voor twee andere plekjes.

Echter nog wel een heel klein, vreemd deukje, kransje of i.d. gevonden op de metale rand... Ongeveer een halve cm breed. Valt totaal niet op en nog aan de achterkant ook, dus ik laat t gaan. Die van mij is dus op het eerste gezicht 99,9% gaaf...

Volgens mij heb ik geluk gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:44:

Je moet sowieso nooit een foto nemen tegen fel licht in. Lens flare is een issue die bij elke camera speelt. Heeft niets met de iPhone te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Ben je echt serieus?

Sorry maar dat is onzin, als jij met je week oude 35 000€ BMW door de regen rijd en die lak komt er langs de randen af ga je zeggen "ach ja gebruiksvoorwerp"

Als er niks abnormaal gebeurt met het toestel moet dat er goed blijven uitzien, of is een telefoon in je zakken steken al abnormaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik had gister nog een probleem met de flitser.

De foto was gewoon helemaal donker zonder licht terwijl de flitser wel degelijk geflitst had. Had het een aantal dagen geleden elders ook gelezen. Daarna deed die het wel beter maar of het nog volledig belicht is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
iApp schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 01:07:
[...]

Klopt, dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld een MacBook Pro Retina heb gekocht.
Het kost een beetje, heb je ook wat - al zijn niet alle mensen het daar over eens.
Maar vertel eens, welke laptop kan tippen aan de prestaties van de MBPr zonder meer dan 2KG te wegen?
Zoiets bijvoorbeeld?

pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003X

(en nee niet hetzelfde maar gelijkaardig)

MacBook Pro Retina is een prachtige laptop maar echt niet de enige hoor, en alles hangt af van wat jij nodig hebt .
De iPhone 5 is precies hetzelfde geval, er is momenteel geen andere smartphone met vergelijkbare prestaties in een behuizing als die van de iPhone 5... Tevens is iOS een zeer stabiel besturingssysteem, en welk systeem kan daar aan tippen? Dan kom je met Windows OS, Andriod of het Blackberry 10 OS (?) aangezet.
Ach tuurlijk zijn er wel met gelijkaardige prestaties, zelfs met betere en mooi is subjectief . Android en WM zijn trouwens net zo stabiel als iOS tegenwoordig .
Echter mag je voor de prijs van de iPhone (€670,-) wel uiterste perfectie verwachten.
Gelukkig doet Apple er niet zo moeilijk over het omruilen van apparaten binnen de 14 dagen termijn als er iets niet goed zit. Bel Apple care en binnen het kwartier krijg je een mail met daarin een bevestiging dat je een nieuwe iPhone krijgt. :)
En doen ze dat overal en doen alle resellers dat ook? Betwijfel het, in azie hebben sommige winkels al duidelijk gemaakt NIET te gaan ruilen voor een beetje "verf" eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Draakje5 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:58:
Ik had gister nog een probleem met de flitser.

De foto was gewoon helemaal donker zonder licht terwijl de flitser wel degelijk geflitst had. Had het een aantal dagen geleden elders ook gelezen. Daarna deed die het wel beter maar of het nog volledig belicht is weet ik niet.
Is inderdaad een software fout in iPhone 5 en/of iOS6. Een reboot fixed het, verder is het wachten op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
k995 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:10:
[...]

Ach tuurlijk zijn er wel met gelijkaardige prestaties, zelfs met betere en mooi is subjectief . Android en WM zijn trouwens net zo stabiel als iOS tegenwoordig .

[...]
Ik kan je uit ervaring zeggen dat Android (ja, ook 4.1) helemaal niet zo stabiel als iOS. iOS werkt gewoon 99% zonder vastlopers en wordt ook niet na een tijdje vanzelf trager, dit kan je van Android niet zeggen.

Het verbaast me dat mensen het toestel zo fragiel doen overkomen. Feit is dat de iPhone 5 een zeer degelijk toestel is, dezelfde degelijkheid zie je niet snel bij andere toestellen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Heb zelf 2 jaar een iPhone 4 gehad en ondanks dat de iPhone 5 lichter is vind ik hem meer solide aanvoelen door de gebruikte materialen. Ik word er met de dag vrolijker van. :)

Ook is de telefoon bloedsnel vergeleken met mijn iPhone. (niet de 4S) Ben er zeer tevreden over, en mijn vrouw ook. Zij heeft nu mijn iPhone 4 :) Ze vindt de iPhone 5 overigens wel mooier en slanker, maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 10:24

MPC60

Game on

Ik heb op 4.1 nog nooit een vastlopen gehad en ik ben een intensieve gebruiker.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

treative schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:51:
Ik kan je uit ervaring zeggen dat Android (ja, ook 4.1) helemaal niet zo stabiel als iOS. iOS werkt gewoon 99% zonder vastlopers en wordt ook niet na een tijdje vanzelf trager, dit kan je van Android niet zeggen.
Dan moet je wel even specificeren welke software, skin en fabrikant dat dan betrof, want de term 'Android' is ongeveer net zo specifiek als 'een vogel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

Je moet sowieso nooit een foto nemen tegen fel licht in. Lens flare is een issue die bij elke camera speelt. Heeft niets met de iPhone te maken.
inderdaad, zelfs met een dure mark III van Canon kun je dit hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

gisteren de zagg invisible shield voor de iphone 5 besteld bij ipodhoes.nl en vandaag al bezorgd.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

inderdaad, zelfs met een dure mark III van Canon kun je dit hebben
Klopt, lens flare wel ja. Dat is een normaal fenomeen. Echter dat deze paars kleurt is niet normaal. Ik heb diverse DSLRs gehad en nu een 5D-II en heb het nog nooit gezien. Maar goed, dat is natuurlijk ook een andere orde.

Echter vind ik het bagataliseren van dit fenomeen een beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
racoon schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:37:
gisteren de zagg invisible shield voor de iphone 5 besteld bij ipodhoes.nl en vandaag al bezorgd.
heb je hem al opgeplakt?

Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet op de alu backplate

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
funk-e schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:44:
heb je hem al opgeplakt?

Invisible Shield ziet er nooit uit en is die naam dan ook in zijn geheel niet waard. De bescherming is uiteraard wel prima maar de looks van je toestel vergaar je er compleet mee imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k995 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:58:
[...]

Sorry maar dat is onzin, als jij met je week oude 35 000€ BMW door de regen rijd en die lak komt er langs de randen af ga je zeggen "ach ja gebruiksvoorwerp"

Als er niks abnormaal gebeurt met het toestel moet dat er goed blijven uitzien, of is een telefoon in je zakken steken al abnormaal gebruik?
Nu vind ik dit een slechte vergelijking. Als jij je BMW poetst en krijgt hierdoor krassen ga je dus terug naar BMW? Een auto is toch ook een gebruiksvoorwerp, waar je dus ook krassen door verschillende omstandigheden op krijgt. Dat is ook niet te voorkomen.

Al ben ik het wel eens dat je bij zo'n duur product mag verwachten dat er wel iets verzonnen mag worden zodat de lak niet zo snel loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

funk-e schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

heb je hem al opgeplakt?

Ik zou op de achterkant liever zoiets doen;

http://www.gelaskins.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Het begint hier echt meer steeds op fokforum te lijken. 8)7

Het is een telefoon , sinds waneer zijn telefoons kras vrij...?

Daar zijn de hoezen en case's voor .... 8)7

Snap deze eeuwen lange discussie totaal niet |:(

(Er is ook een topic voor case's en hoezen !)

Koop een rvs hoes of laat em gewoon in de doos zitten geseald ,maar zeiken over krassen op een telefoon. :'(

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ken-dj schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:15:
maar zeiken over krassen op een telefoon. :'(
En als die, zoals sommige bronnen beweren, reeds op de telefoon bij aanschaf zitten. Ook gezeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12
ken-dj schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:15:
Het begint hier echt meer steeds op fokforum te lijken. 8)7

Het is een telefoon , sinds waneer zijn telefoons kras vrij...?

Daar zijn de hoezen en case's voor .... 8)7

Snap deze eeuwen lange discussie totaal niet |:(

(Er is ook een topic voor case's en hoezen !)

Koop een rvs hoes of laat em gewoon in de doos zitten geseald ,maar zeiken over krassen op een telefoon. :'(
Het gaat om veel gevallen om krassen out of the box... http://www.theverge.com/2...e-5-scuff-damage-aluminum

En ook om het snel beschadigen van de buitenkant. Als je de iPhone 4-4S gewent bent die niet zo snel krast en de 5 wel dat lijkt me een prima punt voor een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:16:
[...]

En als die, zoals sommige bronnen beweren, reeds op de telefoon bij aanschaf zitten. Ook gezeur?
ja dat kan je in de winkel gelijk oplossen ter plaatse open maken!

(Apple moet gewoon garantie geven tot de deur is het gelijk opgelost met het gezeik).

vind gewoon dat als je het niet kan permitteren om te roken

je niet moet roken.

Doe je het wel niet lopen klagen over de gevolgen/consequentie's

(dat de telefoon krasgevoelig is was al bekend voor dat hij werd uitgebracht al bekend ....!!!)

[ Voor 8% gewijzigd door ken-dj op 03-10-2012 13:22 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Jobbie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

Damn, dat filmpje! Wel grappig, want zo lijkt de iPhone 5 wel onverwoestbaar!

Vandaag ook eindelijk een witte i5 binnengekregen. Voorzichtig opengemaakt en in eerste instantie dacht ik dat er een buts in zat. Gelukkig met een beetje vrijven ging het weg. Hetzelfde gold voor twee andere plekjes.

Echter nog wel een heel klein, vreemd deukje, kransje of i.d. gevonden op de metale rand... Ongeveer een halve cm breed. Valt totaal niet op en nog aan de achterkant ook, dus ik laat t gaan. Die van mij is dus op het eerste gezicht 99,9% gaaf...

Volgens mij heb ik geluk gehad!
Het is je dus wel opgevallen?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
ken-dj schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

(Apple moet gewoon garantie geven tot de deur is het gelijk opgelost met het gezeik).

vind gewoon dat als je het niet kan permitteren om te roken

je niet moet roken.

Doe je het wel niet lopen klagen over de gevolgen/consequentie's
Ik zie het verband niet tussen roken en de gevolgen accepteren en een iPhone kopen en het gevolg accepteren dat deze beschadigd kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ken-dj schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:20:
En als die hier aan de deur wordt bezorgd door een PostNL karretje?
Wiens deur? Mijn voordeur hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HummerHealey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 11:59
Ik heb zelf een Xperia P met alu unibody, een paar iPads (2 en new) en een MacBook Pro. Allen zonder ook maar één krasje. Het spul is best hard en je moet er moeite voor doen om er krassen op te maken. M'n tel zit vaak los zonder bescherming in m'n broek of jas zak. Maar nooit in de zelfde zak als mn sleutels: dat is namelijk dom. Op al m'n apparaten is geen krasje te zien. Telefoons die beschadigd afgeleverd worden dienen direct afzender retour te gaan. Geen probleem want je kan alles gewoon binnen twee weken terug sturen. Maar met sleutels gaan krassen en rammen daar is geen één telefoon voor bedoeld. Dat heeft alleen maar nut om webtraffic te genereren als reclame inkomsten. Als ik een sleutel langs m'n auto haal zit er ook een diepe kras op en ik denk niet dat ik daarover bij Alfa Romeo hoef aan te kloppen.

Als je toch nog bang bent voor krassen zijn er straks genoeg beschermende films te verkrijgen. En gelukkig is de iPhone 5 minder gevoelig voor vallen dan de 4s of de GSIII, dus een hoesje is ook minder nodig. Wat wil je nog meer,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Naar aanleiding van de inhoudelijke boodschap is heel goed te zien wie serieus
aan de discussie of het forum deelneemt, ook al is dit niet op groepsniveau maar op een persoonlijk niveau.

Het gaat niet om het verband of de krassen , maar ga bij Apple of bij Post.nl je beklag doen,
nogmaals dat de telefoon krasgevoelig is, was al bekend voor dat hij werd uitgebracht al bekend ....!!!
Koop een hoes of case's daar zijn ze voor.
(Ik persoonlijk zal het waarschijnlijk geeneens zien ,gelijk een hoesje er om heen !)

Als men dit nou achterwegen zou laten op T-net dan zou
op deze wijze de inhoud van de boodschap veel belangrijker zijn dan de vorm
waarin ze gepresenteerd wordt.
Het is de inhoud die relevant moet zijn wil men een goede interactie met anderen realiseren.
(Vind het eigenlijk ook best demotiverend naar mensen die misschien juist wel een iphone willen aanschaffen maar door dit soort forum's dus juist in twijfel worden gebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

Invisible Shield ziet er nooit uit en is die naam dan ook in zijn geheel niet waard. De bescherming is uiteraard wel prima maar de looks van je toestel vergaar je er compleet mee imho.
Je bent beter af met bestskinsever. Zelfde principe, alleen breng je het aan met water en een beetje zeep. Dat is even een drempel waar je overheen moet. Maar levert over het algemeen veel betere resultaten dan invisible shield en consorten...

voorbeeldje op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:19
Zijn er overigens meer mensen die hun toestel direct retour hebben gestuurd (bij Vodafone) vanwege beschadigingen out of the box? Enig idee van de vervolgprocedure?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste