• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
tdw schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:10:
[...]

Autofocus lijkt me sterk, maar zou het niet de gyrosensors kunnen zijn? Mijn iPhone 4 "ratelt" ook..
Nee de gyro is solid state, geen bewegende delen.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:13:
[...]

Geen idee, ben niet zo technisch.

Ik dacht zelf eerder aan de sluimer knop. Als ik hier namelijk zachtjes met mijn vinger over heen wrijf (wat doen we allemaal wel niet met een telefoon jôh..) dan beweegt die namelijk ook een beetje. Zit iig niet muurvast.
Heb het ook geprobeerd en die sluimerknop ratelt idd.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Mijn sluimerknop is stuk (redelijk voorkomend probleem helaas) en zit muurvast. Toch heb ik die tik nog, is gewoon de lens voor zo ver ik weet. Houd je iPhone maar eens met de camera lens dicht naast oor en focus eerst op iets in de verte en daarna iets dicht bij, dan hoor je hetzelfde geluid van de lens komen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
Als je de iPhone via tmobile omruilt n.a.v. beschadigingen out of the box, krijg je dan eerst een nieuwe en komen ze 'm daarna ophalen?

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

is een screenprotector aan te raden, en kan je deze makkelijk bevestigen, ik heb er wel is een op een andere telefoon gehad maar daar zaten bubbels onder.
en is het zo dat met screenprotecto het geluid minder word?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:07:
Als je de iPhone via tmobile omruilt n.a.v. beschadigingen out of the box, krijg je dan eerst een nieuwe en komen ze 'm daarna ophalen?
De 'oude' moet je dan zelf een keer terugsturen, je krijgt een adres (antwoordnummer) en stuurt hem ergens in de loop van de week zelf op, mag nadat je de nieuwe hebt ontvangen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

racoon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:37:
is een screenprotector aan te raden, en kan je deze makkelijk bevestigen, ik heb er wel is een op een andere telefoon gehad maar daar zaten bubbels onder.
en is het zo dat met screenprotecto het geluid minder word?
De opening voor geluid raakt niet bedekt....geluid is dus hetzelfde. Bubbeltjes krijg je als je `m niet goed aanbrengt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Draakje5
bear87 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:38:
[...]

De 'oude' moet je dan zelf een keer terugsturen, je krijgt een adres (antwoordnummer) en stuurt hem ergens in de loop van de week zelf op, mag nadat je de nieuwe hebt ontvangen.
Oh echt? Want ik belde zojuist met de klantenservice en die gaf aan dat ik 'm eerst op moet sturen en dan binnen 10 werkdagen een nieuwe ontvang (mits op voorraad).

Maar ze kon niks doen, want mijn IMEI nr van mijn iPhone zou niet door tmobile geleverd zijn.
Straks maar even opnieuw bellen..

Moet je ook je headset etc. opsturen? Ik heb al die dingen wel al geopend.

• racoon

racoon

mooowwww

is dit een goed iets of kan ik beter voor een andere gaan?
http://www.xando.nl/xqisit-iplate-for-iphone-5-zwart-14.html

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bij de Belcompany / T-shop om de hoek heb je er 2 van Muvit voor 10 euro... heb je meteen reserve (extra keer proberen met aanbrengen) ;)

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
tdw schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:10:
[...]

Autofocus lijkt me sterk, maar zou het niet de gyrosensors kunnen zijn? Mijn iPhone 4 "ratelt" ook..
Nu je het zegt, ik denk; ff proberen. De mijne ook! :o

Als ik die 'schade's' zie hierboven, dan valt het eigenlijk allemaal wel mee. Ik heb er ook 1tje besteld, zo'n mini dingetje kan er wel op. Mijn huidige 4 heeft nog nooit een hoesje gezien, laat ik overal liggen (gooi er natuurlijk niet mee) en ik zie ongeveer 10 van die kleine dingetjes zitten. Op het scherm zelf 1 krasje. Vind ik na 2 jaar heel knap, en helemaal niet storend want je ziet het alleen als je hem in een bepaalde hoek houdt, en op die manier lees je nooit je scherm af. Als mijn 5 binnen is doe ik de 4 cadeau en is die gene er weer heel blij mee die waarschijnlijk ook niet zo op krasjes let. Ik ga er niet zuiniger op zijn, want ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat als jij er gewoon normaal mee doet er ook geen gekke dingen op komen. Je moet hem dan natuurlijk niet laten stuiteren, al heeft mijn 4 al aardig wat keren het laminaat gekust. Dat kan ik van mijn BlackBerry niet zeggen, die is aan alle kanten helemaal rot en gebruik ik hetzelfde als de 4. Dus ja, zo slecht is het allemaal niet toch? :)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Als je echt goeie bescherming wilt, dan ga je voor een InvisibleSHIELD van ZAGG. IMO dan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• racoon

racoon

mooowwww

tdw schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:49:
[...]

Als je echt goeie bescherming wilt, dan ga je voor een InvisibleSHIELD van ZAGG. IMO dan.
Ervaring mee?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Invisible shield is gewoon goed spul. Heb het zelf ook gehad, maar hield niet zo van de 'ribbelige' feel. Verder wel een aanrader; zeer degelijk en die filmpjes op internet kloppen ook (zelf geprobeerd :P ).

• racoon

racoon

mooowwww

Jammer dat hij nog niet beschikbaar is, waar in nederland zou ik hem kunnen ophalen, wil hem niet online bestellen.

[ Voor 49% gewijzigd door racoon op 29-09-2012 18:30 ]

• Draakje5
Meer mensen waarbij er een 'gat' zit tussen het aluminium en het glas van de iPhone?
Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/2qi9qmt.jpg

Ik vind het vrij storend. Wat vinden jullie?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zag het daarstraks al staan op macrumors.. volgens mij is dit echt te verwaarlozen.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:42:
Meer mensen waarbij er een 'gat' zit tussen het aluminium en het glas van de iPhone?
[afbeelding]

Ik zou het ook storend vinden.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Kees_frl schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:51:
[...]

Doe normaal, er is toch niks te zien op die foto??? Of bedoel je dat lijntje waar je nog niet eens een haar tussen krijgt? :')

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• bear87
Ik heb lang naar de foto zitten kijken maar ik zie werkelijk niks.

• Draakje5
Het viel mij iig op tijdens het kijken naar het scherm, zodoende storend.

En er zit wel degelijk een verschil tussen die lijn en de lijn tussen het aluminium aan de onderkant van de iPhone.
Wellicht dat je ze beide zou moeten zien om het verschil te ervaren.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
bear87 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:07:
Ik heb lang naar de foto zitten kijken maar ik zie werkelijk niks.
+1

Zie ook niks. Wat bedoel je precies?

• Draakje5
Ryan_ schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:08:
[...]

+1

Zie ook niks. Wat bedoel je precies?
Die zwarte lijn tussen het aluminium en glas.

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
hahaahaha respect dat jij dit storend vindt! Kon je maar het glas samen laten smelten met het aluminium ;)

• Draakje5
Het verschil is wel merkbaar tussen die lijn en die aan de zijkanten/onderkant, dus vandaar.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

[afbeelding]

Ik zie niks? :?

Strava

• bear87
Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:40:
[...]

Oh echt? Want ik belde zojuist met de klantenservice en die gaf aan dat ik 'm eerst op moet sturen en dan binnen 10 werkdagen een nieuwe ontvang (mits op voorraad).

Maar ze kon niks doen, want mijn IMEI nr van mijn iPhone zou niet door tmobile geleverd zijn.
Straks maar even opnieuw bellen..

Moet je ook je headset etc. opsturen? Ik heb al die dingen wel al geopend.
Laat je doorverbinden naar de afdeling 'handsets' en die hebben een regel 'enig defect binnen 7 dagen --> nieuw toestel'

Ik kreeg toen onmiddellijk een gloednieuw toestel, dat is hun policy. (uiteraard had ik geen iphone 5, maar het betrof een toestel van een ander merk)

[ Voor 16% gewijzigd door bear87 op 29-09-2012 19:52 ]

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:17:
Het verschil is wel merkbaar tussen die lijn en die aan de zijkanten/onderkant, dus vandaar.
Ik moet zeggen dat het op de foto vrijwel niet opvalt... Maar waarschijnlijk als je m in je hand hebt wel...

Ik zou m iig gewoon terug brengen. Volgens mij kan dat zelfs in een T-Mobile winkel als het over de telefoon niet lukt.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:14
Vandaag bij de mediamarkt even met een werkend exemplaar gespeeld, nog even gekeken naar mogelijk krassen en scuffs maar ik kon niet echt iets ontdekken behalve dan 1 putje op de rand waarbij je echt goed moest kijken en een beetje verkleuring nog ergens op de rand.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik dacht dat mijn iPhone schade had. Bleek 'vuiligheid' te zijn. Het was vettig. Net polijstmiddel. Even poetsen en een bijna perfect toestel nu.

Verwijderd

Kees_frl schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:51:
[...]

Ziet er weer goedkoop uit :9

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Vandaag ook mijn iPhone 5 32GB ontvangen. Ziet er perfect uit op één mini puntje na. Het is op de zijkant t.h.v. de onderbreking in de antenne. Het is echt een puntje van een nog geen millimeter en ik krijg het niet gefotografeerd met mijn oude iPhone 4.

Stoort het? Nee. Gaan er meer krassen opkomen? Ja. Net mijn Iphone 4 uit zijn bumper gehaald en die is vrij gehavend na twee jaar. Ik verwacht van geen enkele telefoon dat deze er na 2 jaar uit ziet als nieuw.

Oh, en over dat puntje gaan klagen is hetzelfde als gaan klagen over een gietpuntje van kunststof in het interieur van een auto.

Verwijderd

Zo te lezen valt het allemaal dus wel mee. :)
Had verwacht dat er gelijk een stroom van klachten hier zou komen.

Ik denk dat je bij elke nieuwe telefoon (van welk merk dan ook) wel iets kan vinden.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

[afbeelding]

Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt hebben we het hier over een kiertje van minder dan een tiende millimeter...?
Speaker grille = plm. 1mm = plm. 20 pixels; "kier" = 1 a 2 pixels = dus 50 tot 100 bloody micrometer...

Sorry, maar ik vind dit echt volslagen krankzinnig.

Pak een willekeurig ander ding in je buurt en bekijk het met hetzelfde vergrootglas. Tenzij het gaat om iets als een horloge van minimaal de prijs van je iPhone zul je afwijkingen (en ik gebruik dat woord losjes) tegenkomen die vele malen "erger" zijn dan dit. Hoe kom je er op.

Zoef

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Darkstar schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:04:
[...]

Doe normaal, er is toch niks te zien op die foto??? Of bedoel je dat lijntje waar je nog niet eens een haar tussen krijgt? :')
Hij vraagt een mening, ik geef deze.

Jij vindt het geen probleem, ik zou het wel een probleem vinden.

Dus doe jij normaal :')

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• atoombom
  • Laatst online: 28-05 14:49
Joost1991 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:24:
Die van mij gisteren uit de doos gehaald, en jawel beschadigingen. Eén bovenop de iPhone en nog wat kleine foutjes. Afspraak gemaakt met de Genius Bar om hem dinsdagochtend om te ruilen voor een onbeschadigde.
Dan gaat niet lukken, ze hebben geen voorraad.

pas over 2 weken gaat 't lukken !

• 6129(15)
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

[afbeelding]

Ik zie het wel. Maar enorm uitvergroot aangezien ingezoomd. Ik denk niet dat het me zou storen om ware grootte. Volgens is dit gewoon een kwestie van een combinatie onderdelen die op die plek een beetje in de uiterste van de gespecificeerde afmetingen zitten maar toch binnen de toleranties. Kan gebeuren. (Heb het ook bij mijn witte iPad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:10:
[...]

Die zwarte lijn tussen het aluminium en glas.
Ik zie nog niets...
Welke kant moet ik opkijken? :9

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[afbeelding]

Gewoon even bijkloppen met de hamer ;).

Mijne lag vanochtend al op de grond en de eerste kras is een feit... en dat is mooi want dan hoef ik me nu niet meer druk te maken over die eerste kras en kan ik weer verder met mijn leven... het is een gebruiksvoorwerp mensen :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Bij valt hij juist als ik voorzichting doe, bij mijn iPhone 4 ook. Eerste weken zonder bumper twee of drie keer gevallen, daarna met bumper nooit meer ... Je kan er gewoon beter niet op letten en dat ding gewoon oppakken, wegstoppen, wegleggen, in de bank gooien en dan gebeurt er juist niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

X-t-r-e-m-e schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:49:
Bij valt hij juist als ik voorzichting doe, bij mijn iPhone 4 ook. Eerste weken zonder bumper twee of drie keer gevallen, daarna met bumper nooit meer ... Je kan er gewoon beter niet op letten en dat ding gewoon oppakken, wegstoppen, wegleggen, in de bank gooien en dan gebeurt er juist niets :)
Wat ik wel is apart vind is dat als ik mijn iPhone, iPad of MacBook op een bank / bed gooi, hij juist de minste krassen oploopt. In feite, geen een.

Natuurlijk, een bank of bed veert mee, maar juist omdat je zo'n apparaat 'gooit' zou je het tegenovergestelde verwachten. Ondanks dat heb ik maar een enkele keer met mijn spullen zitten gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Omdat sommige het probleem van mij eerder niet konden waarnemen, nu een duidelijker voorbeeld gemaakt:
Naast het feit of het storend is of niet, lijkt het me ook niet erg handig met al het vuil en stof dat er in kan komen te zitten, toch?
Zoals je ziet, past er gewoon een post-it note tussen! Erg slechte afwerking voor 700 euro als je het mij vraagt..
Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/dmsf1w.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 30-09-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushed
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-09 18:35
Lol een post it note tussen je rand duwen :/ Toch als je daar al op gaat letten heb je toch wel hele hoge verwachtingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nu zie ik het, eindelijk! :)

Inderdaad, het is erg slecht afgewerkt en ik zal het persoonlijk als storend opvatten...
Als je in de buurt van Amsterdam woont zal ik zeker even langs de Apple Store langs gaan.
Anders bel je Apple Care even (je kunt ook gebeld worden :+) en dan leg je het probleem voor en verstuur je eventueel een paar foto's.

Waarschijnlijk zal hij omgeruild worden, zoals het hoort. ;)

Edit: lol, ik had nog niet gezien dat de post it note in de rand geduwd was; Ik zat eerder naar rechts bovenaan de iPhone te kijken. :P

[ Voor 14% gewijzigd door iApp op 30-09-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Imho geeft bovenstaande posts met foto's (no offence) aan hoe buiten proporties ook dit probleem met de iPhone weer is. De foto's worden namelijk genomen op korte afstanden en het liefste nog met een macro lens zodat een lijntje van een tiende milimeter nog de freakin grand canyon lijkt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
ZpAz schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:34:
Imho geeft bovenstaande posts met foto's (no offence) aan hoe buiten proporties ook dit probleem met de iPhone weer is. De foto's worden namelijk genomen op korte afstanden en het liefste nog met een macro lens zodat een lijntje van een tiende milimeter nog de freakin grand canyon lijkt.
Tja, bij een toestel van 20 euro zou ik er niet om klagen. Maar bij een van 700 euro, wat voor sommige een half maandsalaris is, toch echt wel.

Apple is zelf degene die ervoor zorgt dat de verwachtingen zo hoog zijn. Als ze er niet aan kunnen voldoen is het wellicht slim om in de toekomst toch te zwijgen van uitspraken als 'gemaakt met de precisie als een duur horloge'.
'' iPhone 5 is made with a level of precision you'd expect from a finely crafted watch - not a smartphone.'

[ Voor 24% gewijzigd door Draakje5 op 30-09-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Draakje5 schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:55:
Omdat sommige het probleem van mij eerder niet konden waarnemen, nu een duidelijker voorbeeld gemaakt:
Naast het feit of het storend is of niet, lijkt het me ook niet erg handig met al het vuil en stof dat er in kan komen te zitten, toch?
Zoals je ziet, past er gewoon een post-it note tussen! Erg slechte afwerking voor 700 euro als je het mij vraagt..
[afbeelding]
Een post it is inderdaad ongeveer 50 micrometer dik. Waar gaat dit over ?!?

Er is bijna geen enkel consumentenprodukt dat met zulke nauwe toleranties wordt gebouwd als deze iPhone. Hoe kom je in godsnaam de dag door omringd door spullen met toleranties van tienden van mm of meer?

Ik ga hier niet eens een no offence aan toevoegen zoals ik hier boven wel zie. Jouw verwachtingen van een apparaat van een paar honderd euro zijn compleet overtrokken en het probleem ligt 100% bij jou.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
@ Draakje

Als jij je eraan ergert moet je hem ook zeker omruilen natuurlijk. Maar waar ZpAz op doelt is waarschijnlijk dat er hele sites zijn gelanceerd omtrent problemen met de Iphone 5 bouw, terwijl het in sommige gevallen (of je je er nou aan ergert of niet) vrij minimaal is en hier in Nederland hoor je vrijwel niemand over scuffgate. Maar toch is er alvast iemand geweest die scuffgate.nl geregistreerd heeft. Zo lijken de problemen veel groter dan ze zijn terwijl in Nederland scuffgate gewoon uitblijft tot nu toe.

[ Voor 11% gewijzigd door bear87 op 30-09-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Zpottr schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:47:
[...]

Een post it is inderdaad ongeveer 50 micrometer dik. Waar gaat dit over ?!?

Er is bijna geen enkel consumentenprodukt dat met zulke nauwe toleranties wordt gebouwd als deze iPhone. Hoe kom je in godsnaam de dag door omringd door spullen met toleranties van tienden van mm of meer?

Ik ga hier niet eens een no offence aan toevoegen zoals ik hier boven wel zie. Jouw verwachtingen van een apparaat van een paar honderd euro zijn compleet overtrokken en het probleem ligt 100% bij jou.
Paar honderd euro? Een telefoon van 700 euro. Daarvan mag ik de verwachtingen hebben die Apple schept. En die zijn dat ze met de uiterste precisie zijn gemaakt zodat je er dus ook geen post-it note tussen kan stoppen. Hier kan vuil en stof in komen wat wellicht erge gevolgen kan hebben. Om niet te denken aan eventueel condens dat in de iPhone kan dringen.

Het probleem kan niet bij mij liggen, ik heb de telefoon niet gemaakt en ik schep de hoge verwachtingen niet. Die hoge verwachtingen heeft Apple zelf geschept. Als zij beweren dat de telefoon met uiterste precisie is gemaakt, dan verwacht je niet dat er 3 krassen op zitten van fabrieksaf en ook dat alles prefect op elkaar is afgestemd.

@Bear, als ik me er niet aan erger dan had ik er inderdaad geen punt van gemaakt. Maar wellicht omdat de iPhone wit is, valt het extra op i.p.v. bij een zwarte iPhone.

Ik vind dat ik een puntgave iPhone mag verwachten, en dat is 'm dit keer niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:17

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

@draakje5 breng je toestel gewoon terug en ga voor een ander merk. Wellicht past de HTC one X beter bij je of de Samsung galaxy S3. Dan stel je je verwachting al bij naar beneden en raak je ook niet teleurgesteld. Probeer ook eens een vloei papiertje dat levert je nog meer mooie foto's op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel weer grappig dat de fanboys zeggen dat het probleem bij de gebruiker ligt en niet bij Apple.

Hoe dan ook, van een telefoon van € 700 die als premium in de markt word gezet, mag verwacht worden dat die dit soort dingen niet heeft.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:57
Ik ben het met Draakje eens hoor, dit mag gewoon niet. Nu lijkt het misschien weinig, maar er komt zeker wel torsie te staan op zo'n telefoon en wellicht wordt het verergerd. Gewoon aankloppen bij Apple (of waar je hem vandaan hebt). Apple kennende is dit geen enkel punt. Aan de andere kant, het kan gewoon gebeuren, ook bij Apple gaat niet alles perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door me_mrtn op 30-09-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
...Om vervolgens de telefoon in je jaszak, broekzak, tas en weet ik veel waar te stoppen zodat je'm niet ziet.

Ik ben heel erg benieuwd welke auto jij rijdt en of ooit aan gaat schaffen. Die dingen zijn nog veel duurder en daar kan de stand van de deuren best een millimeter afwijken. Ga je hier dan ook mee terug?

Kijk, je hebt fanboys, gebruikers en mensen die denken dat, omdat het een Apple product is, ze Apple alles kunnen maken omdat hun spul overpriced is.

Ik val in de categorie gebruikers. Dingen moeten het doen, geen gezeik.

Fanboys vinden vaak alles al prima, als er maar een Apple logo op staat.
De derde categorie mensen gaan werkelijk om ieder microscopisch klein dingetje lopen piepen. Dat het glas nét niet bij de rand aansluit en je er een papiertje tussen kunt drukken stelt werkelijk waar geen bal voor. Ding belt net zo goed, scherm is net zo goed en alle apps draaien net zoals ze bedoeld zijn door hun makers.

Maar omdat mensen uit de derde categorie lekker negatief zijn ingesteld kijken ze daar niet naar. Ze kijken alleen naar het ene puntje wat ze kunnen vinden en verbinden daar meteen een prijs aan vast. Een toestel van €700 zou dat niet mogen hebben. Hoe het apparaat functioneert is ondergeschikt aan hoe het er uit ziet.
Over een paar weken, wanneer het toestel is gebruikt ziet het er misschien weer heel anders uit. Zeker wanneer het klem zit in je broekzak terwijl je je in een lastige positie moet manoeuvreren waardoor het toestel onder fysieke belasting komt te staan.

Maar ach, wie ben ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
sypie schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:28:
...Om vervolgens de telefoon in je jaszak, broekzak, tas en weet ik veel waar te stoppen zodat je'm niet ziet.
Lijkt mij er verder niet te doen dit punt?
Ik ben heel erg benieuwd welke auto jij rijdt en of ooit aan gaat schaffen. Die dingen zijn nog veel duurder en daar kan de stand van de deuren best een millimeter afwijken. Ga je hier dan ook mee terug?
Een oudere Audi, waar alles perfect aan is. Dat komt omdat ik precies er in ben, het heeft mij geld gekost, ik ga er zuinig mee om en zo blijft alles netjes en verzorgd. Met een andere auto (Hyundai) die ik had, waren er zaken die niet goed waren (kleine rammeltjes bij het inveren nadat je drempels nam) en daar ben ik een paar keer mee terug gegaan.
Kijk, je hebt fanboys, gebruikers en mensen die denken dat, omdat het een Apple product is, ze Apple alles kunnen maken omdat hun spul overpriced is.
Of gewoon bewuste consumenten in plaats van gelijk met dat gruwelijke lelijke woord beginnen te gooien.
Ik val in de categorie gebruikers. Dingen moeten het doen, geen gezeik.
Prima.
Fanboys vinden vaak alles al prima, als er maar een Apple logo op staat.
De derde categorie mensen gaan werkelijk om ieder microscopisch klein dingetje lopen piepen. Dat het glas nét niet bij de rand aansluit en je er een papiertje tussen kunt drukken stelt werkelijk waar geen bal voor. Ding belt net zo goed, scherm is net zo goed en alle apps draaien net zoals ze bedoeld zijn door hun makers.

Maar omdat mensen uit de derde categorie lekker negatief zijn ingesteld kijken ze daar niet naar. Ze kijken alleen naar het ene puntje wat ze kunnen vinden en verbinden daar meteen een prijs aan vast. Een toestel van €700 zou dat niet mogen hebben. Hoe het apparaat functioneert is ondergeschikt aan hoe het er uit ziet.
Over een paar weken, wanneer het toestel is gebruikt ziet het er misschien weer heel anders uit. Zeker wanneer het klem zit in je broekzak terwijl je je in een lastige positie moet manoeuvreren waardoor het toestel onder fysieke belasting komt te staan.

Maar ach, wie ben ik...
Jij begint over de prijs, ik niet. Ongeacht wat de prijs van een product is, iets moet het gewoon goed doen. Als ik een sportbroekje van de Scapino haal en ik trek daar zo het elastiek uit de rand, dan ga ik er ook mee terug. Big fucking deal. Zoals je jezelf al omschrijft, je wilt gewoon een werkend product. Een ander wil juist ook een perfect esthetisch product, dat is toch verder prima? Ik had ook een iPhone 4 waarbij de band aan de rechterkant een opstaand "bultje" had. Niet te zien, maar wel degelijk te voelen. Ingeruild bij de Apple Store. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
me_mrtn schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:22:
"..er komt zeker wel torsie te staan op zo'n telefoon.."
hahaha ga je er een biertje mee openen? _O- 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Scirocco schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:48:
[...]

hahaha ga je er een biertje mee openen? _O- 7(8)7
Broekzak en dan hurken, als voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ondanks dat ik het enig sinds eens bent met Draakje. Als hij vind dat het toestel niet goed is moet hij ermee terug gaan naar een Apple Store en Apple om zijn mening vragen. Als Apple zijn mening deelt krijgt hij gewoon een nieuwe.

Dit topic gaat om de #scuffgate. iPhone 5 gevoelig voor beschadigingen en zoals hierboven als staat is dit in NL volgens mij redelijk overtrokken in het nieuws. Tot nu toe valt het allemaal wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist een zwarte iPhone 5 bij Saturn zien hangen. Mag aannemen dat daar veel mensen aan zitten te voelen.

Geen krasje gezien.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Niet online
Zo'n piepklein randje tussen het glas en de behuizing is wel erg vervelend, er gaat namelijk vuil tussen zitten. Dat heb ik met mijn Desire HD ook. Ik pulk het er altijd uit met een post-itje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

me_mrtn schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:37:
[...]

Een oudere Audi, waar alles perfect aan is. Dat komt omdat ik precies er in ben, het heeft mij geld gekost, ik ga er zuinig mee om en zo blijft alles netjes en verzorgd. Met een andere auto (Hyundai) die ik had, waren er zaken die niet goed waren (kleine rammeltjes bij het inveren nadat je drempels nam) en daar ben ik een paar keer mee terug gegaan.
En ook in een Audi zitten rare lelijke fouten. Onze a4 cabrio heeft een asbakklepje waar je werkelijk 10 min verbaasd naar staat te kijken. Er is met verf een houtprintje op gespoten en de rand is gewoon "niet" afgewerkt. Ik zou hem er echter niet voor terug brengen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
World Citizen schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:07:
[...]

En ook in een Audi zitten rare lelijke fouten. Onze a4 cabrio heeft een asbakklepje waar je werkelijk 10 min verbaasd naar staat te kijken. Er is met verf een houtprintje op gespoten en de rand is gewoon "niet" afgewerkt. Ik zou hem er echter niet voor terug brengen.
Dat kan, helemaal je eigen keuze, maar daarom hoef je niet te oordelen aan iets waar Draakje wel aan hecht (net zoals ik). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Een vijf pagina's tellend topic over een krasgevoelige telefoon. Ik heb echter nog niet één foto gezien waarop het probleem te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:05
World Citizen schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:07:
[...]

Maar mocht dit lelijke hout printje vol met krassen zitten, of je lak aan de buitenkant, ga je zeker weten wel terug. Het is over het algemeen niet geaccepteerd om een beschadigd product te kopen, jouw vergelijking gaat niet op. In jouw vergelijking heb je het over een lelijke eigenschap aan een product.

Ik mag toch hopen dat je het verschil weet tussen iets wat gewoon standaard lelijk is gemaakt, of iets wat beschadigd is (als we het over iets nieuws hebben dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lumics schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:19:
Een vijf pagina's tellend topic over een krasgevoelige telefoon. Ik heb echter nog niet één foto gezien waarop het probleem te zien is.
Macrumors staat er vol mee, het gaat ook niet bepaald om telefoons die door gebruik krassen maar telefoons die beschadigd al uit de doos komen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Draakje5 schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:55:

Erg slechte afwerking voor 700 euro als je het mij vraagt..
[afbeelding]
Jij betaald er 700 euro voor. Ruim 4 x zoveel dan dat het qua arbeid en materiaal (afwerking)kosten kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Toen ik vrijdag de verpakking opende en me IPhone nieuw uit het doosje haalde zaten er 3 plekjes op waar hij was beschadigd.

Echt serieus nog geen millimeter groot per stuk.
Nu 2 dagen verder zitten er al krasjes op de achterkant...
Boeit me eerlijk gezegd niet zo, er zullen er nog wel meer bij komen.

Sommige mensen kunnen wel erg overdrijven hierzo...

Tenzij je je IPhone in een vitrinekast tentoon stelt, dan snap ik het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Coevering schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:06:
[...]

Jij betaald er 700 euro voor. Ruim 4 x zoveel dan dat het qua arbeid en materiaal (afwerking)kosten kost.
Beetje naïef om te denken dat je er daar mee bent. Ooit wel eens stil gestaan bij wat het kost om zo een telefoon te ontwerpen/ontwikkelen. Wat hij dus echt heeft gekost weet alleen Apple.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
Ontwikkelen/fabriceren/opslag/transport/marketing.
Oh, en denk niet alleen aan het transport van de eindproducten, maar denk ook aan het transport van alle onderdelen naar de fabriek. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Lekker naïef om het op de totaalprijs van de onderdelen te gooien en daarmee de marge te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Nowa schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:27:
[...]

Beetje naïef om te denken dat je er daar mee bent. Ooit wel eens stil gestaan bij wat het kost om zo een telefoon te ontwerpen/ontwikkelen. Wat hij dus echt heeft gekost weet alleen Apple.
En wat het toestel heeft gekost heeft vrij weinig te maken met de kwaliteit van het product. In die zin, dat als Apple het toestel voor 400 euro zou aanbieden ik deze mankementen wellicht kan verwachten. Maar zodra Apple het toestel voor 700 euro gaat aanbieden ik er van uit mag gaan dat deze mankementen niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nowa schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:27:
[...]

Ik erger mij soms wel eens aan die Andriod fanboys die beweren dat het maken van een iPhone minder dan €50,- euro kost, en dan Apple er 14x meer voor vraagt.

Ik bedoel, ze kunnen hun 'berekening' niet eens onderbouwen; Ze weten zelf amper waar ze het over hebben. En uiteindelijk, hoe goedkoop is een Andriod telefoon dan wel niet om te maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 14:48
HardCoreGamer schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:34:
[...]

Ik erger mij soms wel eens aan die Andriod fanboys die beweren dat het maken van een iPhone minder dan €50,- euro kost, en dan Apple er 14x meer voor vraagt.

Ik bedoel, ze kunnen hun 'berekening' niet eens onderbouwen; Ze weten zelf amper waar ze het over hebben. En uiteindelijk, hoe goedkoop is een Andriod telefoon dan wel niet om te maken? :P
Hou je lekker bij je eigen conclusies... Apple-fanboy. Met je algemene conclusies.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Crypter schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:38:
[...]

Hou je lekker bij je eigen conclusies... Apple-fanboy. Met je algemene conclusies.
Excuse me?

Hoeveel denk jij dat Apple per iPhone 5 verdient, als zij in totaal 130 miljoen stuks ervan zullen verkopen? Dit is dan inclusief ontwikkeling, bouw, transport, marketing etc... Ik ben benieuwd. :)

- Ik schat zelf op ongeveer $250,- - $300,- dollar onkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door iApp op 30-09-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:41:
[...]
Hoeveel denk jij dat Apple per iPhone 5 verdient, als zij in totaal 130 miljoen stuks ervan zullen verkopen? Dit is dan inclusief ontwikkeling, bouw, transport, marketing etc... Ik ben benieuwd. :)

Zoveel mogelijk zonder dat de verkoopcijfers daar te veel onder lijden, net als elke verstandige fabrikant dat zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
HardCoreGamer schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:41:
[...]

Excuse me?

Iphone kost om te maken 'slechts' $200 dollar of ietsie meer. ze verkopen hem in de US voor (omgerekend vanaf euro) $980 dollar (16GB versie) Dat is bijna $800 dollar PER telefoon om te besteden aan de zaken buiten de fabricatie. stel dat ze daar de 'helft' aan uitgeven aan randzaken dan hebben ze een dikke $400 dollar winst per telefoon.

en dat is x 130 miljoen toestellen = 52.000.000.000 winst!

ik zeg overpriced ten top!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Crypter schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:50:
[...]

Iphone kost om te maken 'slechts' $200 dollar of ietsie meer. ze verkopen hem in de US voor (omgerekend vanaf euro) $980 dollar (16GB versie) Dat is bijna $800 dollar PER telefoon om te besteden aan de zaken buiten de fabricatie. stel dat ze daar de 'helft' aan uitgeven aan randzaken dan hebben ze een dikke $400 dollar winst per telefoon.

of slimme marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

R&D niet vergeten.

En verder, ja, ze maken er een hoop winst op. Boeiend. *mompelt iets over vraag & aanbod*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
[...]

Er zijn genoeg plastieken telefoons met een kostprijs van zo'n €50,- die voor 300 tot 400 euro worden verkocht. En dan is het niet overpriced?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Hmm... Er zit wel degelijk kwaliteit verschil in. Hoevaak Blackberry (idioot vaak trouwens) Samsung, HTC terug komen voor reparatie vergeleken met dezelfde hardware fouten als die van Apple is daar echt een wezenlijk verschil in. Het enige merk dat weinig terug komt bij ons is Sony (ericsson) maar dat is niet raar gezien die ook minder verkocht worden, daarnaast is hun reparatiepunt vrij goed en komt een toestel bijna nooit voor de tweede keer terug.

Ik heb overigens gister op het demo toestel lekker op lopen krassen met de punt van een peperklip, op een tafel en met een balpen, zowel voorkant als achterkant en er komt wel wat van de achterkant af maar laat (nog) geen krassen zien. valt me allesbehalve mee hoe krasgevoelig de 5 is

[ Voor 24% gewijzigd door Underworld op 30-09-2012 22:57 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Uniciteit schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:52:
R&D niet vergeten.

En verder, ja, ze maken er een hoop winst op. Boeiend. *mompelt iets over vraag & aanbod*
Wat heeft dat met vraag en aanbod te maken? Ze maken genoeg telefoons voor het aanbod dat er is. Dus.. vraag en aanbod lijkt me niet van toepassing.

Wel in de eerste 2 weken van de launch, waar er 10 iphones op marktplaats worden aangeboden en er 30 mensen zijn die 'm willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
treative schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:53:
[...]

Er zijn genoeg plastieken telefoons met een kostprijs van zo'n €50,- die voor 300 tot 400 euro worden verkocht. En dan is het niet overpriced?
Dat heb ik niet gezegd. Zelfde verhaal. maar wees eerlijk, Apple kan er wat van met zijn prijzen. Kijk maar naar de hardware.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Crypter schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:57:
[...]

Dat heb ik niet gezegd. Zelfde verhaal. maar wees eerlijk, Apple kan er wat van met zijn prijzen. Kijk maar naar de hardware.
Vraag & aanbod. Hebben we dat ook weer gehad en kunnen we weer kijken naar "scuffgate" of het gebrek er aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 12:03
[...]

Mag ik vragen waarom iedereen berekent hoeveel winst ze maken etc etc? Doe je dat ook in de AH? Of bij de Dirk? Als jij een bedrijf hebt wil je ook winst draaien. En je gaat zoveel mogelijk winst maken. Zoiets noem je vraag en aanbod. Als jij opeens 1000 producten hebt en 6000 man willen dat product hebben. Dan weet ik zeker dat je zoveel mogelijk winst op gaat maken omdat je toch denkt van; ach ik verkoop het wel.

If you don't like it, don't buy it. Zo denk ik dan. Don't live above you means.
Kan je het niet betalen? Laat het links liggen. Maar niet gaan lopen miepen dat het te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Inderdaad, maar het toestel met zijn prijs is er voor een bepaald doelgroep. Als er iemand is die het niet kan of wilt betalen, dan hoort die gene niet in het doelgroep.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
treative schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:01:
Inderdaad, maar het toestel met zijn prijs is er voor een bepaald doelgroep. Als er iemand is die het niet kan of wilt betalen, dan hoort die gene niet in het doelgroep.
Toestel lease is er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 12:03
Draakje5 schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:02:
[...]

Toestel lease is er niet voor niets.
Lease vind ik hetzelfde als lenen (los van een hypotheek voor een huis). Als je het niet hebt dan moet je het ook niet nemen. Dat is pas; live above your means.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Appleman schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:03:
[...]

Lease vind ik hetzelfde als lenen (los van een hypotheek voor een huis). Als je het niet hebt dan moet je het ook niet nemen. Dat is pas; live above your means.
Ben ik het meer dan eens met je. Maar toch zijn er mensen die het niet kunnen betalen en toch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik denk de reden dat ze zoveel kunnen vragen gewoon hun naam is.

Er zijn genoeg mensen die een iPhone kopen omdat het `gewoon goed werkt`, `goede kwaliteit is`, ...

Uiteindelijk zijn zij het enigste merk met een echte goede naam, of het helemaal terecht is is een andere zaak. Samsung / HTC hebben nog wel een goede naam onder de informatici. Maar als je aan non informatici vraagt, zijn zullen de meeste toch zeggen dat Apple het topmerk is.

Het kan misschien wel de beste Smartphone (of een van de beste) zijn, maar voor mij zal denk ik niet snel een smartphone 699 euro waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Draakje5 schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:04:
[...]

Ben ik het meer dan eens met je. Maar toch zijn er mensen die het niet kunnen betalen en toch doen.
Daarbij komt dat ruim 80% van alle NL'ers een lening heeft

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Crypter schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:10:
[...]

Daarbij komt dat ruim 80% van alle NL'ers een lening heeft
Zullen we de Hypotheken niet meetellen, want die heeft (bijna) iedereen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
  • Laatst online: 17-08-2021
Nactive schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:05:
Ik denk de reden dat ze zoveel kunnen vragen gewoon hun naam is.

Er zijn genoeg mensen die een iPhone kopen omdat het `gewoon goed werkt`, `goede kwaliteit is`, ...

Uiteindelijk zijn zij het enigste merk met een echte goede naam, of het helemaal terecht is is een andere zaak. Samsung / HTC hebben nog wel een goede naam onder de informatici. Maar als je aan non informatici vraagt, zijn zullen de meeste toch zeggen dat Apple het topmerk is.

Het kan misschien wel de beste Smartphone (of een van de beste) zijn, maar voor mij zal denk ik niet snel een smartphone 699 euro waard zijn.
koopje mijn sharp v902(ja ja mensen MADE IN JAPAN) kocht ik met een abo van 2 jaar 50 euro per maand met 150 euro bijbetalen los was dit toetsel 899 euro, iphone koopje voor smartphone die zo goed is afgewerkt als je 2 jaar met je toestel doet en je hebt meer dan 700 dagen dan kost het toestel je 1 euro per dag no big deal toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 14:32
Hypotheken met het afbetalen van een telefoon vergelijken... het moet niet gekker worden hier.

Als je een abonnement kan betalen kan je de telefoon betalen.

Heel veel mensen kunnen zo'n telefoon betalen, alleen krijgen de meeste mensen het niet voor elkaar om 50 euro per maand te sparen. Zo'n abonnement doet dat voor je, dus hoef je het zelf niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Draakje5 schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:11:
[...]

Zullen we de Hypotheken niet meetellen, want die heeft (bijna) iedereen nodig.
Los daarvan heeft ruim de helft (50%) een aparte lening

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hippievogel schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:14:
[...]

koopje mijn sharp v902(ja ja mensen MADE IN JAPAN) kocht ik met een abo van 2 jaar 50 euro per maand met 150 euro bijbetalen los was dit toetsel 899 euro, iphone koopje voor smartphone die zo goed is afgewerkt als je 2 jaar met je toestel doet en je hebt meer dan 700 dagen dan kost het toestel je 1 euro per dag no big deal toch
Klopt helemaal, en als je erbij bedenkt dat je de iPhone na 2 jaar nog prima voor €350,- kunt verkopen, is het al helemaal geen geld meer om zo'n smartphone in huis te hebben. (Op uitzonderingen na...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
[...]

Jij verzint nu wat cijfertjes en trekt daar een conclusie op alsof het feiten zijn. Zoals eerder gezegd weet Apple als enige wat de winstmarge is op een iPhone. En daarnaast bepaald de kwaliteit van een product niet de prijs maar wat iemand er voor wilt geven doet dat. En als er snel een klein krasje op je telefoon zit dan ligt het niet aan hoeveel je ervoor bepaald hebt maar wat de service van het bedrijf is of je een nieuwe krijgt of niet want dat zijn ze niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:50:
[...]

Klopt helemaal, en als je erbij bedenkt dat je de iPhone na 2 jaar nog prima voor €350,- kunt verkopen, is het al helemaal geen geld meer om zo'n smartphone in huis te hebben. (Op uitzonderingen na...)
Maar dan moeten er geen krassen op zitten :P

(Je moest eens weten hoe vaak er bij dergelijke tweedehands dingen door potentiële kopers wordt gevraagd naar krassen en beschadigingen. Blijkbaar vinden ze dat toch wel heel belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 14:05
Appleman schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:00:
[...]

Mag ik vragen waarom iedereen berekent hoeveel winst ze maken etc etc? Doe je dat ook in de AH? Of bij de Dirk? Als jij een bedrijf hebt wil je ook winst draaien. En je gaat zoveel mogelijk winst maken. Zoiets noem je vraag en aanbod. Als jij opeens 1000 producten hebt en 6000 man willen dat product hebben. Dan weet ik zeker dat je zoveel mogelijk winst op gaat maken omdat je toch denkt van; ach ik verkoop het wel.

If you don't like it, don't buy it. Zo denk ik dan. Don't live above you means.
Kan je het niet betalen? Laat het links liggen. Maar niet gaan lopen miepen dat het te duur is.
Ik denk dat de grootste verontwaardiging ontstaat doordat Tweakers op het gebied van elektronica een stuk 'rationeler' zijn dan de gemiddelde iPhone consument. Een iPhone consument geeft gewoon meer om status. Dat dit een bak geld moet kosten is blijkbaar de moeite waard voor ze. Heeft voor mij ook even geduurd voordat ik dit snapte, maar als ze het er voor over hebben, wie ben ik.

Je AH en Dirk vergelijking slaat overigens helemaal nergens op. De winstmarge voor supermarktketens is juist enorm laag. Niet te vergelijken met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Hoe duurder het toestel hoe hoger je status natuurlijk :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik heb dat status-ding nooit echt begrepen. Ik denk juist dat bijna niemand een iPhone koopt om de 'status'.

Ik bedoel, je moet echt heel goed kijken of iemand een iPhone 4, 4S of een 5 in zijn hand heeft. Verder staat er nergens op het toestel welke uitvoering het is (16, 32, 64GB).

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Michielgb schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:46:
[...]
Ik denk dat de grootste verontwaardiging ontstaat doordat Tweakers op het gebied van elektronica een stuk 'rationeler' zijn dan de gemiddelde iPhone consument. Een iPhone consument geeft gewoon meer om status. Dat dit een bak geld moet kosten is blijkbaar de moeite waard voor ze. Heeft voor mij ook even geduurd voordat ik dit snapte, maar als ze het er voor over hebben, wie ben ik.
Ik koop mijn iPhone echt niet om de status. Ik vind iOS gewoon een erg prettig OS (en ontwikkel er ook voor). Veel prettiger dan Android, en ja dat heb ik ook geprobeerd. Je kiest voor meer dan een telefoon, je kiest voor een heel ecosysteem.

Vergeleken met een topmodel Android telefoon is de prijs trouwens aardig vergelijkbaar. Apple doet gewoon niet mee in het budget segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
GekkePrutser schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 01:07:
[...]
Vergeleken met een topmodel Android telefoon is de prijs trouwens aardig vergelijkbaar. Apple doet gewoon niet mee in het budget segment.
Echt vergelijkbaar durf ik het toch ook niet te noemen, ze blijven wel nog altijd een pak duurder dan de S3, HTC ONE. Zeker indien je voor het 32 of 64 gigabyte model gaat.

Ik vind wel dat je helemaal gelijk hebt, dat als je een iPhone koopt dit meer dan de hardware is. Als ik een iPHone koop zou dit eerder voor iOS zijn dan voor de hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Nactive op 01-10-2012 01:11 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste