• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Wat ik dan niet begrijp is dat ze bij de nieuwe (en oude) iPod's wel de kleur door en door in het aluminium verwerken.

Dat had dan bij de iPhone toch ook gekund.
There’s a reason these iPod touch colors are so incredibly rich and vibrant. It’s because they’re bonded right to the aluminum — not just painted on the surface. So you see saturated color that still lets the luster of the metal shine through. Which gives you a material that shows off the color, and a color that shows off the material.
http://www.apple.com/ipod-touch/design/

FreeReef.nl

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
World Citizen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:45:
Wat ik dan niet begrijp is dat ze bij de nieuwe (en oude) iPod's wel de kleur door en door in het aluminium verwerken.

Dat had dan bij de iPhone toch ook gekund.

[...]

http://www.apple.com/ipod-touch/design/
Dat doen ze wel min of meer, zowel bij de iPhone als iPod hetzelfde.
Bij anodiseren vergroot(~20 micron dikker) de je de oxidatie laag en maak je deze in plaats van erg zacht een stuk harder. Door een kleur toe te voegen aan dit chemisch proces kan je verschillende kleuren toevoegen de oppervlakte van het aluminium. Zowel bij de iPhone 5 in het wit als in het zwart zit de kleur dus in de oppervlakte van aluminium, maar omdat de laag zo dun is is de minste beschadiging al door de kleur heen, zeker op de randen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

wesleytjuh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:01:
[...]

Dat doen ze wel min of meer, zowel bij de iPhone als iPod hetzelfde.
Bij anodiseren vergroot(~20 micron dikker) de je de oxidatie laag en maak je deze in plaats van erg zacht een stuk harder. Door een kleur toe te voegen aan dit chemisch proces kan je verschillende kleuren toevoegen de oppervlakte van het aluminium. Zowel bij de iPhone 5 in het wit als in het zwart zit de kleur dus in de oppervlakte van aluminium, maar omdat de laag zo dun is is de minste beschadiging al door de kleur heen, zeker op de randen.
Nou dit zijn wel echt 2 verschillende dingen...

De iPhone was een zilver blok aluminium waar ze de behuizing uit hebben gefreesd en er een kleur overheen hebben geanodiseerd. Het originele blok was echt ruw zilver gegoten aluminium.

Bij de iPod's is het gegoten blok al gekleurd. Dus als ze het blok gieten waar ze de behuizingen uit snijden, dan word er al een kleur doorheen gemengd. Als je een gat in een iPod prikt, dan zou je dus nergens zilver zien... want het bestaat niet uit lagen.

Althans dat is wat ik ervan begrijp.

FreeReef.nl

• 6129(15)
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

World Citizen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:26:
[...]

De iPhone was een zilver blok aluminium waar ze de behuizing uit hebben gefreesd en er een kleur overheen hebben geanodiseerd. Het originele blok was echt ruw zilver gegoten aluminium.

Bij de iPod's is het gegoten blok al gekleurd. Dus als ze het blok gieten waar ze de behuizingen uit snijden, dan word er al een kleur doorheen gemengd. Als je een gat in een iPod prikt, dan zou je dus nergens zilver zien... want het bestaat niet uit lagen.

Niet waar. Die iPods worden ook gewoon geanodiseerd. Ze gaan 2 verschillende productietechnieken gebruiken voor een zelfde resultaat te bekomen.

Je trouwens geen kleurstof toevoegen aan een gesmolten metaal.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Ik heb verschillende eerdere gekleurde nano's en shuffles en daarbij zie je gewoon zilvere krassen.. (zeker op het moment dat mijn vriendin ze in handen krijgt :/ ) Alleen het nieuwste model heb ik inderdaad niet, maar de eerdere waren gewoon geanodiseerd met een kleurtje zoals de iPhone 5.

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Of het Schiller maitltje nu wel of niet klopt. Zojuist mijn T-mobile order geanuleerd. Ga toch voor de witte ipv de zwarte. Aangezien ik er zeker 2 jaar mee wil doen zonder al te grote "scuff" ergernissen leek mij dit de beste optie. Zal ook de verkoop waarde beinvloeden op het moment dat ik hem weer in de verkoop doe. Ik heb al zwarte iphones langs zien komen die er echt niet meer uit zien. Helaas achter in de rij aansluiten :(

43% of all statistics are worthless.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het lijkt misschien toch wel batch afhankelijk. De ene bericht over een iPhone die alleen maar in het hoesje heeft gezeten en toch al beschadigingen toont. De ander heeft het over een 'week of abuse and still no mark on it'. Het verklaart ook waarom in de winkels sommige toestellen er erg goed uit zien en sommige juist niet misschien.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• wesleytjuh
[...]

Je kunt geen kleurstof toevoegen aan een metaal. Het anodiseren is ook niet alleen voor de kleur, maar ook vooral voor de krasvastheid. Normaal aluminium is enorm zacht, en krast dus erg snel. Wat je dan voornamelijk maklelijk krast is de oxidatielaag die op aluminium aanwezig is. Door deze oxidatie laag dus te anodiseren en dus dikker te maken hard deze uit en heb je een krasvaste laag. Ook een stuk beter bestand tegen corossie.
De kleur van de iPod nano heeft ook exact dezelfde structuur als de iPhone/MBP. Geanodiseerd aluminium is heel erg herkenbaar, de metaallook blijft altijd zichtbaar en de kleur is ook totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld gepoedercoate producten. Je ziet met anodiseren ook vaak dezelfde typische kleur zoals zilver, zwart, rood, paars en blauw terugkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 26-09-2012 12:34 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
me_mrtn schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:13:

Ik negeer niets, ik geef je antwoord en daar kun jij op reageren of gewoon laten voor wat het is. Daarnaast snap ik geen fluit van je zin.
Je blijft negeren dat de iphone 4 2 problemen had, deathgrip en antennegate .

Het ene gaf men toe maar alle telefoons hadden dit, het andere loste men verdoezelt op met bumpers en later een cash settlement . De fout daarin is nooit toegegeven.
Dus een website die het over de mogelijkheid van hoesjes heeft, vind jij genoeg om als conclusie te trekken dat er commotie over was? Wat een referentiekader heb jij zeg. Overigens is het gewoon "inderdaad" en een "iPod".
Een website die praat over de commotie ja.
Dat is gewoon een nieuwsbericht over het feit dat HTC reageert en toestellen vervangt in plaats van repareert. Geen terugroepactie.
Semantiek, het is een voorbeeld van een bedrijf dat een gelijkaardige fout heeft , dit toegeeft en een oplossing aanbrengt. Iets waar apple (in tegenstelling tot wat je beweerd) helemaal niet goed of vlot in is.
Zal je baas blij mee zijn als je halfbakken werk uitvoert, want "ach, het is toch werk en m'n boodschap komt over"? Nogmaals, je gebrekkige zinsconstructies én foute informatie die je verspreidt, ondermijnen je geloofwaardigheid.
Ja want dit is echt mijn werk, nog nutteloze vergelijkingen?

• k995
Was eens benieuwd en heb de achterkant van het batterijklepje van mijn Omnia 7 eens met een ring en sleutel zwaar bekrast.

Afbeeldingslocatie: http://shaikhjees.com/wp-content/uploads/2010/10/Windows-Phone-7-Samsung-Omnia-7-Full-Specification.jpg

Kleur is ook donker, geen idee wat voor materiaal maar metaal is het zeker, heel stevig en voelt heel goed aan.

Zo hard als ik kon met sleutel en ring langs zowel rand als middenin na eens goed afgeskuist te hebben zie je er niks van. Het is dus zonder problemen mogelijk om iets sterk genoeg te hebben.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
k995 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:20:
[...]

Je blijft negeren dat de iphone 4 2 problemen had, deathgrip en antennegate .

Het ene gaf men toe maar alle telefoons hadden dit, het andere loste men verdoezelt op met bumpers en later een cash settlement . De fout daarin is nooit toegegeven.
Beide termen hebben met elkaar te maken, zie je dat niet in, dan vat je het niet. Ik ontken heus niet dat de 4 slechter bereik heeft en met AT&T inderdaad weg kan vallen. Dit heeft alleen meer te maken met alleen de 4. En ja, dat kan ik weten, aangezien ik langere tijd in de VS heb gezeten en op AT&T zat. De fout daarin is wel degelijk toegegeven, anders hadden ze geen persconferentie gegeven en het Bumper Case Program opgezet, lijkt mij.
Een website die praat over de commotie ja.
Gast, leer eens lezen. Het gaat er puur om dat er een markt is voor een accessoire, in dit geval een case. Dat heeft niets te maken met je gebrek aan begrijpend lezen en zoals je het hier wenst te plaatsen.
Semantiek, het is een voorbeeld van een bedrijf dat een gelijkaardige fout heeft , dit toegeeft en een oplossing aanbrengt. Iets waar apple (in tegenstelling tot wat je beweerd) helemaal niet goed of vlot in is.
Oh? Vandaar dat je je iPhone gewoon binnen 30 dagen terug kunt brengen als het je niet bevalt en dat Apple daar totaal niet moeilijk over doet. Een iPhone 4 die ik heb gekocht had een kleine uitstulping in de antenna, echt millimeter werk. Ben terug gegaan naar de Store en ik kreeg ter plekke gewoon een nieuwe. Een oplossing die jij wenst, is dus precies hetzelfde als Apple met de 4 heeft gedaan. Heb je een probleem, innemen en vervanging. Kom dan niet aan met de term "terugroepactie", want daar is geen sprake van. Zie je het punt nu? Wat wil je trouwens bereiken met het random gebruiken van "semantiek"?
Ja want dit is echt mijn werk, nog nutteloze vergelijkingen?
Het heeft er mee te maken hoe je in het algemeen in het leven staat en hoe je jezelf presenteert. Daar is veel uit af te leiden, maar ik zal je verder niet belasten met dergelijke informatie. Aan een dood paard trekken is immers onbegonnen werk. :)

Edit: die laatste zin trek ik ook even door naar mijn persoonlijke mening over jou hier en ik ga dan ook echt geen moeite meer in jou steken. Of je nu hierop reageert of niet, ik laat het zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 26-09-2012 13:38 ]

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Denkt iemand dat het mogelijk is om het zwarte oxidatie laagje ergens er netje vanaf te laten schuren zodat je gewoon een iPhone 4/4S-achtige band hebt aan de zijkant?

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
zomg its Harro schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:22:
[...]

Opmerkelijk, in het filmpje wordt de alu rand bekrast met een ring. Gisteravond mocht mijn vader m'n nieuwe iPhone ook even vasthouden, en ja direct een kras op die donker alu rand (door z'n trouwring). :/
Dat viel me toch wel een beetje tegen..
Totaal offtopic, sorry, maar dit sprong er voor mij even uit. Je vader 'mocht' je nieuwe iPhone even vasthouden? Pardon, maar waar hebben we het hier nu over?

Het zou zomaar een 'bewussie' van Apple kunnen zijn, want hoe eerder een telefoon in de ogen van de gebruiker is afgeschreven hoe eerder er weer een nieuwe iPhone gekocht moet worden. En het beeld wat ik van de gemiddelde (lees: gemiddelde, dus niet per sé jij Tweaker x) iPhone gebruiker heb is dat ze het nieuwe apparaatje toch wel kopen.

• wesleytjuh
Mag schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:15:
Denkt iemand dat het mogelijk is om het zwarte oxidatie laagje ergens er netje vanaf te laten schuren zodat je gewoon een iPhone 4/4S-achtige band hebt aan de zijkant?
Ja, die laag is maar ~20um dik, die heb je er zo af. Maar wat je dan overhoudt is blank aluminium, een stuk lichter dan RVS en persoonlijk ook minder mooi.
Krast ook enorm snel, niet echt aan te raden.

Verwijderd

Apple-manager: krassen iPhone 5 'normaal'

Dat iPhone 5 snel bekrast lijkt te raken is normaal, stelt Apple's marketingdirecteur Phil Schiller. Ook komen er redelijk wat klachten over de wifi-ontvangst op het nieuwe toestel.

Bezitters van de nieuwe iPhone 5 klagen er over dat de zij- en achterkant van het toestel makkelijker krast dan de iPhone 4S. Na nog maar een paar dagen gebruik constateren diverse iPhone-eigenaren al krasjes op de behuizing van de iPhone 5. Volgens Apple's marketingdirecteur Phil Schiller is er niets aan de hand. In een e-mail aan een klagende klant schrijft hij dat het normaal is dat het aluminium van de telefoon bekrast raakt.

Op basis van de headers lijkt het bericht echt van Schiller te komen. Hij gaat niet in op een vraag of Apple de krasproblemen wil oplossen.

Diverse sites voerden al krastests uit met de iPhone 5. Volgens iFixit brengen schurende sleutels meer schade aan de iPhone 5 toe dan voorganger 4S. Het fenomeen staat al bekend onder de naam 'scruff gate'.

Wifi-klachten en lichtlekken
Er komen meer klachten over de iPhone 5 binnen. Zo klagen iPhone 5-bezitters over de wifi-ontvangst. De wifi-verbinding zou instabiel en traag zijn bij een deel van de gebruikers. Dit zou met software te verhelpen zijn. Het toestel maakt soms ook geen verbinding met een netwerk, wat een hardwareprobleem kan zijn.

Ook heeft het toestel soms last van lichtlekken: er schijnt licht van het scherm naar buiten via de zijkanten. Maar dat is alleen te zien in een zeer donkere omstandigheden.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:34:
[...]

Beide termen hebben met elkaar te maken, zie je dat niet in, dan vat je het niet. Ik ontken heus niet dat de 4 slechter bereik heeft en met AT&T inderdaad weg kan vallen. Dit heeft alleen meer te maken met alleen de 4.
Het enige wat een "deadgrip" en "antennagate" met elkaar te maken hebben is het resultaat, een verminderd ontvangst.
Echter waar de "deadgrip" zorgt voor een blokkering van het signaal zodat de antenne simpelweg minder op kan vangen (en je dus een zwakkere verbinding hebt), zorgde "antennagate" voor kortsluiting in de antenne zelf, waardoor de antenne veranderde en een eventueel sterk signaal alsnog slecht op pikte.
Dat laatste is puur en alleen het gevolg van het antenne ontwerp bij de iphone4 en treedt niet op bij andere merken. Wat apple, net na het bekend worden, heeft gedaan is het probleem met de antenne proberen te verdoezelen door de "deadgrip" als boosdoener aan te wijzen en naar andere merken te wijzen, maar dat was niet de reden voor de problemen.

On topic, het aantal klachten nu krijgt natuurlijk een overmatige aandacht, maar dat is ook apples schuld. Wie hoog van de toren blaast kan dat soort dingen verwachten. Apple is, gelijk andere high end fabrikanten, een fabrikant met normale problemen, echter apple wil graag het (onterechte) imago van perfectie uitstralen.

• k995
me_mrtn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:34:
[...]

Beide termen hebben met elkaar te maken, zie je dat niet in, dan vat je het niet.
Onzin
Bij beiden verminderd de ontvangst maar hebben een VERSCHILLENDE oorzaak. Antennegate komt ENKEL door het unieke design van de iphone4 , de iphone 3gs heeft OOK deathgrip maar NIETantennegate .

Dit is al ontelbare malen uitgelegd op internet en nu enkele keren hier.
De fout daarin is wel degelijk toegegeven, anders hadden ze geen persconferentie gegeven en het Bumper Case Program opgezet, lijkt mij.
Toon me dan maar eens waar men zegt dat het aan het ontwerp van de iphone zelf ligt (en dan spreek ik van antennegate) .
Gast, leer eens lezen. Het gaat er puur om dat er een markt is voor een accessoire, in dit geval een case. Dat heeft niets te maken met je gebrek aan begrijpend lezen en zoals je het hier wenst te plaatsen.
Er is een markt omdat mensen erover klagen, indien het geen probleem was was er geen markt .
Oh? Vandaar dat je je iPhone gewoon binnen 30 dagen terug kunt brengen als het je niet bevalt en dat Apple daar totaal niet moeilijk over doet.
Probeer dat maar eens in belgie waar de meeste hun iphone niet van apple kopen, of na de 30 dagen voor een "gekend" probleem zoals dit.

Heb het zelf meegemaakt met de bedrijfs iphone 3g met haarscheurtjes. Ook zo'n probleem dat ze nooit erkende en waar velen last mee hadden.

Ik hoor ze al afkomen "gebruikserfout"
Wat wil je trouwens bereiken met het random gebruiken van "semantiek"?
Random? 1 keer

En het ging hem erover of apple de fouten erkend . In mijn ervaring doen ze dat niet , zoals ik al zei zoals de meeste grote bedrijven dat niet doen.
Het heeft er mee te maken hoe je in het algemeen in het leven staat en hoe je jezelf presenteert. Daar is veel uit af te leiden, maar ik zal je verder niet belasten met dergelijke informatie. Aan een dood paard trekken is immers onbegonnen werk. :)
En maak jij gerust maar een beeld op van mensen aan de hand van enkele posts waar je duidelijk niet mee akkoord bent. DAT zegt veel meer over een persoon dan een schriffoudt in een snel getpte post.
Edit: die laatste zin trek ik ook even door naar mijn persoonlijke mening over jou hier en ik ga dan ook echt geen moeite meer in jou steken. Of je nu hierop reageert of niet, ik laat het zitten.
Had het al vroeger verwacht, mensen die geen fouten van "hun" merk kunnen zien hebben meestakl weinig intresse in een discussie waar "hun" merk negatief in voorkomt.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Fly-guy schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:42:
[...]

Het enige wat een "deadgrip" en "antennagate" met elkaar te maken hebben is het resultaat, een verminderd ontvangst.
Echter waar de "deadgrip" zorgt voor een blokkering van het signaal zodat de antenne simpelweg minder op kan vangen (en je dus een zwakkere verbinding hebt), zorgde "antennagate" voor kortsluiting in de antenne zelf, waardoor de antenne veranderde en een eventueel sterk signaal alsnog slecht op pikte.
Dat laatste is puur en alleen het gevolg van het antenne ontwerp bij de iphone4 en treedt niet op bij andere merken. Wat apple, net na het bekend worden, heeft gedaan is het probleem met de antenne proberen te verdoezelen door de "deadgrip" als boosdoener aan te wijzen en naar andere merken te wijzen, maar dat was niet de reden voor de problemen.

On topic, het aantal klachten nu krijgt natuurlijk een overmatige aandacht, maar dat is ook apples schuld. Wie hoog van de toren blaast kan dat soort dingen verwachten. Apple is, gelijk andere high end fabrikanten, een fabrikant met normale problemen, echter apple wil graag het (onterechte) imago van perfectie uitstralen.
Dat verschil snap ik uiteraard wel, maar waar gaat het nu om? De eindervaring. En die is precies hetzelfde; weinig tot geen signaal of in ieder geval vermindering. En nee, de "deathgrip" is niet altijd een duidelijke blokkering door het strak vast pakken. Zoals ik al eerder de N97 Mini aanhaalde, hou hem gewoon in landscape vast aan de rechterkant (hoeft niet eens geheel, maar bijvoorbeeld tweede duimkootje en derde wijsvingerkootje) en daar gaat je bereik. Hoe het tot stand komt, maakt de gemiddelde consument niet uit. Apple heeft aangekaart dat het probleem niet alleen bij de iPhone 4 voorkwam, ook bij andere merken en dat de media dat nooit oppikt. Maar we gaan wel aardig offtopic langzamerhand. :>

Verwijderd

Kunnen de mensen met hun deathgrip stories & iphone4 lekker via de mail verder gaan. Topic gaat al nergens meer over, maar nu nog minder.

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 19:19
Ik vraag me wel af in hoeverre het kras probleem ook daadwerkelijk een probleem is. Ik heb zelf een iphone 4 en ik heb nooit last gehad van deathgrip en antennagate. Terwijl dit ook een gigantisch probleem zou zijn.

Dus wie zegt mij dat de nieuwe iphone ook echt zo gevoelig is voor krassen? De een zegt dat hij wel snel krast. De ander zegt weer van niet.

Misschien wat meer Tweakers hier die hun ervaring willen delen?

Verwijderd

Heb een zwarte iPhone 5 32 gb besteld (mijn eerste iPhone).. wordt nu toch wat zenuwachtig als ik de verhalen lees en zie op youtube :/ . Heb in ieder geval een case gehaald.

Hopen dat er iets mis is gegaan met een eerste zending (verkeerd vervoerd/gevallen ect.).

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:31:
Heb een zwarte iPhone 5 32 gb besteld (mijn eerste iPhone).. wordt nu toch wat zenuwachtig als ik de verhalen lees en zie op youtube :/ . Heb in ieder geval een case gehaald.

Hopen dat er iets mis is gegaan met een eerste zending (verkeerd vervoerd/gevallen ect.).
Zal ik je nog zenuwwachtiger maken? ;)

spoiler:
Een hard hoesje met een telefoon en een zandkorrel, schuren dat het doet. :+

Mijn iPhone 4s heeft twee hele kleine krasjes op de achterkant na een jaar, en dat terwijl ie zonder hoesje of plastic plakkertje gewoon bij de sleutelbox in de broekzak gaat. Hoesjes zijn overrated imho. Mijn 3G had na een jaar wel wat krassen (niets storend, althans ik vond het niet) op het scherm en op de achterkant, maar het is een gebruiksvoorwerp, een krasje hier en daar... soit.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Verwijderd

ZpAz schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:25:
[...]

Zal ik je nog zenuwwachtiger maken? ;)

spoiler:
Een hard hoesje met een telefoon en een zandkorrel, schuren dat het doet. :+

Mijn iPhone 4s heeft twee hele kleine krasjes op de achterkant na een jaar, en dat terwijl ie zonder hoesje of plastic plakkertje gewoon bij de sleutelbox in de broekzak gaat. Hoesjes zijn overrated imho. Mijn 3G had na een jaar wel wat krassen (niets storend, althans ik vond het niet) op het scherm en op de achterkant, maar het is een gebruiksvoorwerp, een krasje hier en daar... soit.
Dit! Stelletje zeikerds. Ik hou hem gewoon al heeft hij krasjes bij levering. als je er op inzoomt zie je ze goed! dus ik maak me geen zorgen.

• kmf
  • Niet online

kmf

[...]

Dat kan natuurlijk niet waar zijn, want je kan iPods laten graveren tijdens het bestellen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• v-c
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-04-2013
Wat boeit het nou dat er krassen op komen? Wat een achterlijke vragen kunnen mensen stellen.

Laat Apple aub een knal roze iPhone uitbrengen speciaal voor jullie als uiterlijk er toch niet toe doet.

Sommige mensen doen er alles aan om hun aankoop te verdedigen.
Kudde volk dat er voor zorgt dat Apple's eisen in kwaliteit achteruit lopen omdat sommige toch wel in slaapzak voor de deur gaan liggen wachten.

Continu genoegen nemen met de problemen die er zijn. Ik walg van die gemakzucht.

Verwijderd

123coen123 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:14:
Ik vraag me wel af in hoeverre het kras probleem ook daadwerkelijk een probleem is. Ik heb zelf een iphone 4 en ik heb nooit last gehad van deathgrip en antennagate. Terwijl dit ook een gigantisch probleem zou zijn.

Dus wie zegt mij dat de nieuwe iphone ook echt zo gevoelig is voor krassen? De een zegt dat hij wel snel krast. De ander zegt weer van niet.

Misschien wat meer Tweakers hier die hun ervaring willen delen?
Nou, had je deze video al bekeken? Dan zie je meteen in de eerste minuut al dat het allemaal wel meevalt en dat je de meeste krassen er zo weer afveegt.

Je hebt helemaal gelijk hoor: de eerste weken wordt een iPhone nou eenmaal onder het vergrootglas gelegd en worden de problemen opgeblazen. Maar ja, hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind!

Nu ook weer de paarse waas in foto's bij extreem veel tegenlicht: volledig normale afwijking waar vrijwel alle camera's (ook de dure) last van hebben. Alleen in DSLR's wordt het onboard er al tot op zekere hoogte uitgefilterd en bij een iPhone niet (maar dat kan eventueel later in je fotobewerkingspakket). De 4S heeft hier trouwens net zo goed last van. Niettemin wordt ook dit weer opgeblazen tot hilarische proporties. Laat je niet gek maken en je zult zien dat over 4 weken niemand het er meer over heeft 8)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist voorraad binnen gekregen van iPhone 5 16GB Black. Halen hem uit de doos, vol spanning. Zit gelijk al een beschadigde zijkant op.

Drama dus. Onverkoopbaar.

Ben benieuwd naar de witte.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Nowa
Drama Inc. Als ik dit lees.

Verwijderd

v-c schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:19:
Wat boeit het nou dat er krassen op komen? Wat een achterlijke vragen kunnen mensen stellen.

Laat Apple aub een knal roze iPhone uitbrengen speciaal voor jullie als uiterlijk er toch niet toe doet.

Sommige mensen doen er alles aan om hun aankoop te verdedigen.
Kudde volk dat er voor zorgt dat Apple's eisen in kwaliteit achteruit lopen omdat sommige toch wel in slaapzak voor de deur gaan liggen wachten.

Continu genoegen nemen met de problemen die er zijn. Ik walg van die gemakzucht.
Is nog wel een verschil hoor. Die scufs zijn echt nauwelijks waarneembaar (als je het mij vraagt). alle telefoons raken beschadigd uiteindelijk.

• kmf
  • Niet online

kmf

THE_BASE schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:51:
Zojuist voorraad binnen gekregen van iPhone 5 16GB Black. Halen hem uit de doos, vol spanning. Zit gelijk al een beschadigde zijkant op.

Drama dus. Onverkoopbaar.

Ben benieuwd naar de witte.
Beschadingen waren zo erg dat zelfs foto's er corrupt van werden

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Nowa
Ook dat pics or it didnt happen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nowa op 27-09-2012 12:01 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Macrumors staat vol met dergelijke foto's.

• Nowa
Dat snap ik. Stemming maken op een nl. Forum is ook niet nodig toch vandaar mijn opmerking.

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Op de volgende website staat informatie en foto's over Scuffgate. Je kan er ook foto's naar toe uploaden van een iPhone 5 met het probleem.

http://www.scuffgate.nl/fotos-scuffgate/

• 123coen123
  • Laatst online: 09-09 19:19
Ik heb zojuist zelf even de proef op de som genomen met een zwarte iphone 5. Met een stalen ring wreef ik over de achterkant met enige druk en direct zag ik het aluminium tevoorschijn komen.

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
123coen123 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:35:
Ik heb zojuist zelf even de proef op de som genomen met een zwarte iphone 5. Met een stalen ring wreef ik over de achterkant met enige druk en direct zag ik het aluminium tevoorschijn komen.
En dat is niet weg te vegen zoals op dat filmpje? En hoe zit het met de zijkant bij jou? Zit daar snel slijtage?

Verwijderd

De klachten de iphone die uit frankrijk zijn.
Krasgevoelig (valt wel mee is wat lichtgrijs, niet boeiend vind ik persoonlijk,
bereik (S3 ,one xbeter),.
Kaarten niet goed (maps),
Connectoren anders (duh),
Nano kaart en geen converter naar usim voor carkit, doucard icm ipad gebruik _ komt er wel aan maar zal
niet altijd werkend zijn in bijvoorbeeld bepaalde tablets zoals galaxy.

Veel wordt wat ontevredenheid en door dat de iphone zo licht is en makkelijk krasjes laat zien voelt het produkt goedkoop maar ook nep aan maar goed weet ook niet hoeveel mensen tevreden zijn. Het is een Heel andere ervaring dan met de 4S.

3G is nog steeds mijn favoeriete model.

Elke nieuw iphone wordt dramatischer en blijft omslachtig werken met contacten en berichten. Onbegrijpelijk dat je dan nog uitkomt met een getweakte nieuws ios5 versie met een label 6. Laat staan dat je daarvoor 5 dagen buiten moet liggen on een doodnormale toestel tekunnen kopen als eerste. Dat begrijp ik al iets een basisbehoefte is zoals voedsel en water maar toch niet voor een stukje elektronica. Een belediging voor de mensheid zo diep gezonken puur voor hun eigen ego, om geluk te vinden en te eren waarbij men uiteindelijk zal ontdekken dat men ook best wel had kunnen wachten na de lancering om het toestel te bemachtigen.

Tekst wat aangepast is positieve zin

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wie kan mij dit uitleggen:

Zo nu en dan lees ik dat mensen hun iPhone samen met sleutels in hun zak dragen. Óf er moet een goede reden voor zijn, of je bent gewoon een onzuinige hork die geen fuck om z'n spullen geeft en geen enkel gevoel van logica bezit.

Zoals ik het zie, heeft een doorsnee broek 2 zakken aan de zijkant en als het een beetje meezit, ook 2 zakken aan de achterkant. 70% Van het jaar is het hier kutweer (dit jaar zelfs meer dan 80%), dus neem ik aan dat je ook een vest of jas draagt. Dat zijn nog eens minimaal 2 zakken erbij, en bij een jas zelfs nog meer. Stel je bent rechts, dan draag je je telefoon (neem ik aan), in je rechterzak. Waarom ga je dan, met zoveel zakken tot je beschikking, in godsnaam daar ook je sleutels bij gooien? Mis ik dan iets?

Wellicht woon je nog thuis en heb je alleen een fietssleutel bij je, maar als ik mijn complete sleutelbos in mijn broekzak moet dragen, dan is binnen een week mijn broek naar de klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
bram1984 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:40:

Zo nu en dan lees ik dat mensen hun iPhone samen met sleutels in hun zak dragen. Óf er moet een goede reden voor zijn, of je bent gewoon een onzuinige hork die geen fuck om z'n spullen geeft en geen enkel gevoel van logica bezit.

Zoals ik het zie, heeft een doorsnee broek 2 zakken aan de zijkant en als het een beetje meezit, ook 2 zakken aan de achterkant. 70% Van het jaar is het hier kutweer (dit jaar zelfs meer dan 80%), dus neem ik aan dat je ook een vest of jas draagt. Dat zijn nog eens minimaal 2 zakken erbij, en bij een jas zelfs nog meer. Stel je bent rechts, dan draag je je telefoon (neem ik aan), in je rechterzak. Waarom ga je dan, met zoveel zakken tot je beschikking, in godsnaam daar ook je sleutels bij gooien? Mis ik dan iets?

Wellicht woon je nog thuis en heb je alleen een fietssleutel bij je, maar als ik mijn complete sleutelbos in mijn broekzak moet dragen, dan is binnen een week mijn broek naar de klote.
Ik ben het met je eens, wat een gezeik om niets. Ik heb al jaren mijzelf aangeleerd om de sleutels in een andere zak te stoppen dat mijn telefoon (welke telefoon dan ook) en dan nog kan het voorkomen dat er krassen op komen door hem op een tafel te schuiven met rotzooi, per ongeluk beland in de tas van m'n vriendin of laat vallen.

Mijn 4 is aan de achterkant ook kapot doordat ik hem heb laten vallen, ondanks dat ik over het algemeen erg voorzichtig ben met mijn iphone. Ik ben dan ook van plan om een screenprotector aan te schaffen voor de 5. Scheelt toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
HEB JE EEN IPHONE 5 EN EEN KRAS OF DERGELIJKE POST EEN FOTO. (geen pic betekend fake)

HEB JE GEEN IPHONE EN GA JE ER OOK GEEN KOPEN GA DAN IN EEN ANDER TOPIC HANGEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:05
Vers uit de Amsterdam applestore, en geen kras of putjes te ontdekken !
Moet ik ze er nu zelf inmaken ?

Help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
absrnd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:23:

Misschien even slim om te vermelden welk model en kleur je hebt :)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
absrnd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:23:

Dan zou ik toch even contact opnemen met Apple. Wellicht een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

v-c schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:28:
HEB JE EEN IPHONE 5 EN EEN KRAS OF DERGELIJKE POST EEN FOTO. (geen pic betekend fake)

HEB JE GEEN IPHONE EN GA JE ER OOK GEEN KOPEN GA DAN IN EEN ANDER TOPIC HANGEN.
Heb je er wel eens over nagedacht dat mensen het besluit om wel of niet iets te kopen af kunnen laten hangen van topics zoals deze? En dat weet jij, want je startte het Topic notabene zelf :)
Daarnaast hebben we geen vetgedrukte letters en Capslock nodig voor leesbaarheid.

Het is interessant om te weten hoeveel er beschadigd zijn en wat de kans daarop is. Dan zijn er mensen die zeggen: maakt me niet veel uit, want kleine schade komt er toch wel op. En mensen die daar wel over vallen. Iedereen is daar vrij in.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 28-09-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 16:28
Ben het er wel mee eens dat iedereen kan roepen dat zijn/haar iPhone bekrast uit de doos komen. Stoken is voor veel mensen helaas ook een hobby.

Ik ben wel voor het vertonen van foto's. Kunnen we gelijk kijken hoe groot de schade is en op welke plekken.
Veel klachten hoor en lees ik over de beschadigde iPhones, maar telkens zie ik dezelfde paar foto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:40:

Ik heb ook vaak in mijn andere zak een bedrijfspas zitten en in de andere zak mijn sleutels. Geen krasjes op mijn toestel met een 3G of android i9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:55
Is de achterkant van de iphone 5 geanodiseerd of gespoten met een matte laklaag?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook vaak in mijn andere zak een bedrijfspas zitten en in de andere zak mijn sleutels. Geen krasjes op mijn toestel met een 3G of android i9000
Erg logisch. Je kan kiezen om je telefoon met een pasje of een sleutelbos in je zak te doen, en dan kies je voor de sleutels. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

123coen123 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:35:
En als je met een hamer op het scherm slaat, gaat ie ook barsten. 8)7

iPhone gebruikers hebben ook de routine om dagelijks even met een stalen ring over hun telefoon te krassen. Hoort erbij, net als koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hann1BaL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:30:
[...]

Heb je er wel eens over nagedacht dat mensen het besluit om wel of niet iets te kopen af kunnen laten hangen van topics zoals deze? En dat weet jij, want je startte het Topic notabene zelf :)
Daarnaast hebben we geen vetgedrukte letters en Capslock nodig voor leesbaarheid.

Het is interessant om te weten hoeveel er beschadigd zijn en wat de kans daarop is. Dan zijn er mensen die zeggen: maakt me niet veel uit, want kleine schade komt er toch wel op. En mensen die daar wel over vallen. Iedereen is daar vrij in.
Ik heb vaak het idee dat deze probleemtopics gemaakt worden zodat de aanstokers meertandig hebben om zelf een exemplaar te krijgen bij de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Monkeydancer schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:09:
Is de achterkant van de iphone 5 geanodiseerd of gespoten met een matte laklaag?
Geanodiseerd, enigste mogelijkheid om deze kleur/structuur te krijgen overigens. Je hebt bij anodiseren nog steeds de matte metaallook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:37:
[...]
Ik heb vaak het idee dat deze probleemtopics gemaakt worden zodat de aanstokers meertandig hebben om zelf een exemplaar te krijgen bij de launch.
Serieus :| Alsof die paar tweakers die zo'n obscuur topic lezen verschil zou maken.

Het is al genoeg in het nieuws gekomen via diverse media over de hele wereld (en is eigenlijk begonnen met de techcrunch review).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Just for what it's worth, een onvrijwillige scratch en droptest met de 5 (wit):

Ik heb vorige week mijn nieuwe iphone5 (wit) op de grind-tegels laten vallen.
Hij viel op de dunne zijde, onderkant, waar die lightning aansluiting zit. Hij viel uit mijn binnenzak toen ik voorover bukte om iets uit de kofferbak te pakken.
Uit reflex stak ik mijn voet nog uit in de hoop dat dat ding op mijn voet zou landen. Helaas was ik net te laat en schopte ik mijn iphone dus, nadat ie net geland was. Hierdoor gleed ie nog een meter of 2 op zijn rug , het aluminium, door.
Tot mijn grote verbazing was er met het aluminium aan de achterzijde niets aan de hand.. ook geen krassen. Dit terwijl dat glijden toch echt een krassend geluid maakte.
De rand aan de zijkant is op de plek waar de telefoon geland is wel beschadigd. Logisch ook. Een paar kleine deukjes. Mensen die mijn telefoon daarna wilde zien (ohh een iphone 5!!) is het niet opgevallen.

Dit is met mijn iphone4 ook een aantal keer gebeurd. De beschadigingen aan de 5 zijn zeker niet groter dan bij de 4, eerder minder groot. Met de 4 was het glas aan de achterkant namelijk ook gebarsten en dat kan nu niet ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Laatst online: 28-05 14:49
Mijn iphone 5 is ook beschadigd :(, Apple medewerker vond het ook nog nodig om te ontkennen dat die beschadigd was: "ik zie niks".

Over 2 weken weer terug en omruilen hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:34
Apache4u schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:35:

Hij viel op de dunne zijde, onderkant, waar die lightning aansluiting zit. Hij viel uit mijn binnenzak toen ik voorover bukte om iets uit de kofferbak te pakken.
Uit reflex stak ik mijn voet nog uit in de hoop dat dat ding op mijn voet zou landen. Helaas was ik net te laat en schopte ik mijn iphone dus, nadat ie net geland was. Hierdoor gleed ie nog een meter of 2 op zijn rug , het aluminium, door.
Tot mijn grote verbazing was er met het aluminium aan de achterzijde niets aan de hand.. ook geen krassen. Dit terwijl dat glijden toch echt een krassend geluid maakte.
De rand aan de zijkant is op de plek waar de telefoon geland is wel beschadigd. Logisch ook. Een paar kleine deukjes. Mensen die mijn telefoon daarna wilde zien (ohh een iphone 5!!) is het niet opgevallen.

Dit is met mijn iphone4 ook een aantal keer gebeurd. De beschadigingen aan de 5 zijn zeker niet groter dan bij de 4, eerder minder groot. Met de 4 was het glas aan de achterkant namelijk ook gebarsten en dat kan nu niet ;-).
Misschien wordt het tijd dat je andere broeken koopt met wat hogere zakken. Want als het een aantal keer met je 4 is gebeurd, gaat het ook nog wel een aantal keer met je 5 gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hij heeft het over een binnenzak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Binnenzak inderdaad. Maar je hebt gelijk hoor. Iets met ezel en steen.. I know ;-).
Aan de andere kant, dat ding is een gebruiksvoorwerp..Vallen zal heus nog wel eens gebeuren..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
atoombom schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:36:
Mijn iphone 5 is ook beschadigd :(, Apple medewerker vond het ook nog nodig om te ontkennen dat die beschadigd was: "ik zie niks".

Had je hem toch ook in de winkel achter kunnen laten of gelijk omruil eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
Nowa schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:00:
[...]

Had je hem toch ook in de winkel achter kunnen laten of gelijk omruil eisen.
dat kon pas over 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

Als je hem in de tussen tijd gewoon mag blijven gebruiken zou ik dat ook doen :) kun je nu lekker experimenteren en straks schoon beginnen.. tevens kom je er nu achter wat het toestel wel en niet kan kwa vast houden met ringen enz. iemand anders al ervaring met ringen bij de iphone 5? Ik doe mijn ringen maandag voor de zekerheid af.. erg genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34

Nox

Noxiuz

En over twee weken: Ja die beschadigingen zijn door jezelf aangebracht, sorry ik kan er niks mee doen.

Oh en dat je je ring af moet doen omdat hij anders je telefoon beschadigt :? Dit gaat te ver, is hij van zeldzaam koraal gemaakt ofzo 8)7

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 12:44
atoombom schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:36:

Atoombom, ben je naar Leidse geweest?! Wat zeiden ze allemaal precies tegen je? Ik woon er naast en morgen krijg ik mn 5 binnen.
Hoe reageren ze op #scuffgate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
Sharpe. schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:25:
[...]

Atoombom, ben je naar Leidse geweest?! Wat zeiden ze allemaal precies tegen je? Ik woon er naast en morgen krijg ik mn 5 binnen.
Hoe reageren ze op #scuffgate?
Ze vinden het "normaal", van "ach het is haast niet zichtbaar" en ook nog "ik zie niks".

Maar ik kon volgens hen over 2 weken terug komen en omruilen ook al is die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
atoombom schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:34:
[...]

Ze vinden het "normaal", van "ach het is haast niet zichtbaar" en ook nog "ik zie niks".

Maar ik kon volgens hen over 2 weken terug komen en omruilen ook al is die gebruikt.
Bastards, betaal je 700 piek voor.

Mocht je hem omruilen voor een witte?

Denk dat ik alvast een Genius afspraak maak voor zondag lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
Sharpe. schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:40:
[...]

Bastards, betaal je 700 piek voor.

Mocht je hem omruilen voor een witte?

Denk dat ik alvast een Genius afspraak maak voor zondag lol
nope, je moet de iphone nemen dat op je bon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
atoombom schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:42:
[...]
nope, je moet de iphone nemen dat op je bon staat.
Je had hem zo gewoon niet moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
Ryan_ schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:01:
[...]

Je had hem zo gewoon niet moeten accepteren.
Je bedoelt openmaken in de winkel? What about die mensen die hem via AMP logistics oid krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 10:47
Sharpe. schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:09:
[...]

Je bedoelt openmaken in de winkel? What about die mensen die hem via AMP logistics oid krijgen?
Laten ophalen door tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
Sharpe. schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:09:
[...]
Je bedoelt openmaken in de winkel?
Uiteraard. Je wilt toch zien wat je koopt? Bij een verzending wordt dat natuurlijk wel wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gelukkig heb je bij koop op afstand altijd de mogelijkheid het product te retourneren. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:35:

Sponserd bij Apple :) ben je ingehuurd ofzo en dan ook nog dat je dus vroige week al een iphone 5 had. }:O

Bij de Apple store in adam hadden ze vanmiddag nog een zooi iphone 5 liggen en er was geen klant te bekenen volgens een klant. kon zo doorlopen en 649 uitgeven aan de 16 Gb. Dit was rond drie uur.

Heb het toestel ook even in de hand gehad maar hij is inderdaad erg licht maar vond hem super lelijk. vooral de randjes. Software is same old same old en persoonlijk vind ik de 4S een mooier toestel hoewel de 3G nog mijn favoriet is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
Draakje5 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:44:
Beschadiging of niet, kwam dit probleem tegen:
[afbeelding]
Of het werkelijk correct is wat er wordt gezegd laat ik aan jullie over. Het blijkt zo te zijn dat er licht door de zijkant heen komt.
Mijn iPhone 5 heeft hier wel last van....

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
lauyylauyy schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:32:
[...]

Mijn iPhone 5 heeft hier wel last van....
Post eens een foto?

• Apache4u
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:50:
[...]

Sponserd bij Apple :) ben je ingehuurd ofzo en dan ook nog dat je dus vroige week al een iphone 5 had. }:O

Bij de Apple store in adam hadden ze vanmiddag nog een zooi iphone 5 liggen en er was geen klant te bekenen volgens een klant. kon zo doorlopen en 649 uitgeven aan de 16 Gb. Dit was rond drie uur.

Heb het toestel ook even in de hand gehad maar hij is inderdaad erg licht maar vond hem super lelijk. vooral de randjes. Software is same old same old en persoonlijk vind ik de 4S een mooier toestel hoewel de 3G nog mijn favoriet is.
Sponserd? Neuh, ben niet zo handig met sponzen.
In Dld waren die dingen vorige week al te koop ja. .

Dat betekent, stam + t .

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
v-c schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:21:
Denk dat de forums binnenkort overspoelt worden met iPhone 5's die er niet meer uitzien en vraag me sterk af hoe Apple dit heeft kunnen uitbrengen. Bij tests zou toch al heel snel naar voren moeten komen dat het een design flaw is?

YouTube: iPhone 5 Rear Case Scratch Test

Nu ik aardig wat foto's en video van de iPhone 5 gezien heb waarbij de achterkant toch wel heel snel beschadigd ben ik toch wat geschrokken.

Mijn iPhone 4 zit na 2 jaar zonder hoesje vol kleine krasjes maar deze heb ik wel 40 keer op de grond laten valen en heb er nooit een hoesje omheen gehad. Tevens is een een nieuwe achterkant gemakkelijk te vervangen wat bij de iPhone 5 onmogelijk is gemaakt.

Zijn er meer die juist om deze reden van de iPhone 5 afzien?
Over dat filmpje.
Als je een klein kind hebt dan laat dat kind ook niet alleen met een product van 700 euro.

Nu is de prijs belachelijk, maar bij veelvuldig gebruik van een product krijg je slijtage.
Een toetsenbord van 120 euro ook of een tv van 2000 euro zelfs een bugatti veyron.

Als je echt geen slijtage wil dan sluit je het product op in een vintrinekast en kun je er elke dag naar kijken zonder slijtage.

• GekkePrutser
  • Niet online
Daisai schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 01:55:
[...]
Over dat filmpje.
Als je een klein kind hebt dan laat dat kind ook niet alleen met een product van 700 euro.
Inderdaad... (Al zal je hem wel eens in een onbewaakt moment op de bijzettafel laten liggen, maar dat hoort er bij :) )

Ik vind het trouwens heel erg meevallen met de achterkant in dat filmpje. Ja, als je er op gaat zitten krassen dan krast het wat. Maar je ziet niet eens metaal onder de anodisatie. Alleen die randjes ja, maar die hebben veel te lijden omdat daar alle kracht op 1 punt komt.

Eigenlijk ben ik nu meer overtuigd dat hij best krasbestendig is dan voor het bekijken van het filmpje. Misschien niet zo goed als de 4/4s maar glas breekt weer snel bij schokken. Dat zal met aluminium weer niet gebeuren.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Te gek voor woorden dat een nieuw apparaat van ~700 euro OOTB en/of enkele dagen na gebruik al bekrast is. overduidelijk een productiefout. Enige juiste wat Apple kan doen is een callback, en het productie proces herzien.

Als je bij de blokker een servies koopt wat uit de doos beschadigd is, of na enkele dagen al krassen vertoond bij normaal gebruik, ga je er toch ook mee terug? Het is wellicht een ander produkt, maar het resultaat is het zelfde. Iedereen heeft recht op een deugdelijk produkt volgens de wet, en voor een produkt wat zo zwaar op design elementen leunt als Apple , telt dat dus ook mee.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Draakje5
Ik zie toch weinig foto's van mensen die er over klagen.

Ik denk dat iedereen het op prijs stelt dat wanneer je klaagt over een kras uit de doos, dat je ook een foto maakt.

• kmf
  • Niet online

kmf

De vodafone koerier heeft net mijn zwarte 32GB gebracht. Ook al helemaal perfect.... Moet ik ergens een klacht in dienen? Am I not special enough?

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:18
kmf schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:20:
De vodafone koerier heeft net mijn zwarte 32GB gebracht. Ook al helemaal perfect.... Moet ik ergens een klacht in dienen? Am I not special enough?
Vodafone koerier? Ik dacht ze via GLS kwamen en niet op zaterdag bezorgd werden?

• kmf
  • Niet online

kmf

BeeJee78 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:24:
[...]

Vodafone koerier? Ik dacht ze via GLS kwamen en niet op zaterdag bezorgd werden?
Bestelling was gedaan bij Phonehouse. Koerier zei dat ie vodafone abo's doet.

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:18
kmf schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:42:
[...]

Bestelling was gedaan bij Phonehouse. Koerier zei dat ie vodafone abo's doet.
Aha, Phonehouse koerier dus :-)

• Michael Knight
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

BeeJee78 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:24:
[...]

Ja, gaat normaal via GLS en van Vodafone begreep ik dat ze gewoon op zaterdag bezorgd zouden worden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• v-c
Hann1BaL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:30:
[...]

En juist daarom foto's of it didn't happen. Iemands mening is verder niet belangrijk in dit geval.
Het kost mensen 2 min om een foto te maken dus ik zie geen probleem om dat als eis te stellen als men iets wil bewijzen.

Capslock wordt idd niet als vriendelijk ervaren. Ik deed het om er tussenuit te springen. Veel mensen scrollen nogal snel en lezen daardoor niet alles. Veel zoeken vooral naar plaatjes en video's.

Ik spendeer bijna 15 jaar me poen aan Apple vanwege die kwaliteit en de ervaring.
De iPhone 5 keek ik erg naar uit maar ben nog steeds niet overtuigd en dat komt vooral door de behuizing en de stroom aan klachten. (met foto's en video's om het te bewijzen)
Heb de iPhone 5 heb ik nog steeds niet in het echt gezien (de iPhone 4 vond ik pas mooi nadat ik hem in me handen had) Misschien is het een reeks in de productie geweest die minder was misschien ook niet. Tot die tijd zie ik het liefst zoveel mogelijk plaatjes en video's met daarna een beschrijving hoe het tot stand is gekomen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:22

InFamous

excommunicado

Ik heb gister anders gewoon me iphone opgehaald bij de hi winkel en geen krasje te bespeuren, eerste shipment van nederland.

Formerly known as Ragdoll

• atoombom
InFamous schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:07:
Ik heb gister anders gewoon me iphone opgehaald bij de hi winkel en geen krasje te bespeuren, eerste shipment van nederland.
Niet alle iphone's zijn dan ook beschadigd 8)7 , de mijne helaas wel.

• v-c
atoombom schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:11:
[...]

Niet alle iphone's zijn dan ook beschadigd 8)7 , de mijne helaas wel.
Wat is jou excuses om geen foto van je beschadigde iPhone te laten zien?

• atoombom
v-c schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:17:
[...]

Wat is jou excuses om geen foto van je beschadigde iPhone te laten zien?
ik heb geen goeie camera buiten mijn iphone 5 :P, track mijn posts maar ik ben echt geen hater hoor, dit is mijn 3de iphone.

PS: http://forums.macrumors.c...ad.php?t=1445493&page=146

145 pagina's en ook op de apple discussion forum komen klachten binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door atoombom op 29-09-2012 12:28 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

atoombom schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:27:
[...]

ik heb geen goeie camera buiten mijn iphone 5 :P, track mijn posts maar ik ben echt geen hater hoor, dit is mijn 3de iphone.

PS: http://forums.macrumors.c...ad.php?t=1445493&page=146

145 pagina's en ook op de apple discussion forum komen klachten binnen.
Heb je je vorige iPhone nog? Zo ja, camera.

Launching containers into space

• Draakje5
Ik heb helaas ook geen goede camera. De iPad wilt niet echt meewerken, maar toch mijn best gedaan voor mijn zojuist opgehaalde iPhone 16GB wit van Tmobile:

Ik zie het zelf niet op de foto, maar er zit dus een klein krasje dat grijs/zwart is:
Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/1418lqf.jpg

Ook zit er onderaan de zijkant (dus boven de dock connector) een zwart stukje.

Ze vallen wel minimaal op, dus storend is het niet. Maar blijkbaar betreft de tmobile levering nog wel de batch waar alle scuffs vandaan komen.

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 19:51
Heb vandaag de mijne opgehaald, super blij. Alleen wel idd een klein wit stipje aan de rechterkant. Wat helemaal opmerkelijk is, de verpakking was gesealed.. maar er stond wel een screenshot op van het bellen met nofrus als tekst :S

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Daarom heb ik na het lezen over de zwarte, nog meer feeling met de witte gehad.

Dat had ik al sowieso .... hier thuis heb ik de witte IPAD 3 en die is veel mooier dan de zwarte variant. Trouwens ik hoop toch dat ze het aluminium wat verstevigd hebben want aluminium heeft op latere tijd last van vervormingen!.

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Draakje5
Sunny schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:43:
Heb vandaag de mijne opgehaald, super blij. Alleen wel idd een klein wit stipje aan de rechterkant. Wat helemaal opmerkelijk is, de verpakking was gesealed.. maar er stond wel een screenshot op van het bellen met nofrus als tekst :S
Da's vreemd! Hier geen screenshot of foto gehad op de iphone. Was er iets uit te herleiden?
Maar de iPhone is natuurlijk wel van te voren gebruikt in de fabriek. Bij mij stond er 4 uur standby en 2 uur gebruik sinds laatste oplading.

De oordopjes zijn overigens erg fijn! Zitten goed in m'n oren.

• Draakje5
Iemand anders die ook dat geratel heeft van de iPhone boven bij de lock button?

Ik heb wel gelezen dat het de autofocus van de camera e.d. kan zijn, vind het toch vreemd. Is dit normaal? je zou toch zeggen dat zetten ze vast..

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 29-09-2012 12:51 ]

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 19:51
Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:47:
[...]

Da's vreemd! Hier geen screenshot of foto gehad op de iphone. Was er iets uit te herleiden?
Maar de iPhone is natuurlijk wel van te voren gebruikt in de fabriek. Bij mij stond er 4 uur standby en 2 uur gebruik sinds laatste oplading.

De oordopjes zijn overigens erg fijn! Zitten goed in m'n oren.
Idd! niet echt, ben nu aan het restoren. Ik had eigenlijk de foto op PC moeten zetten en de exif moeten opslaan |:( Bij aanzetten had die een tijd van 1u en 17min sinds laatste oplading :S Zouden die koekebakkers een iPhone reetten en ter plekke weer sealen als een klant hem terug brengt? (AMP Logistics T-Mobile trouwens)

Ben zelf niet de moeilijkste, dat witte stipje bij overloop van het aluminium zie je toch niet echt.. sowieso niet als er volgende week een desmay overheen gaat. (Oordoppen mag ik niet gebruiken van m'n vriendin, die moet ik inleveren :P)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:51:

Ik heb wel gelezen dat het de autofocus van de camera e.d. kan zijn, vind het toch vreemd. Is dit normaal? je zou toch zeggen dat zetten ze vast..
Autofocus lijkt me sterk, maar zou het niet de gyrosensors kunnen zijn? Mijn iPhone 4 "ratelt" ook..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Draakje5
tdw schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:10:
[...]

Autofocus lijkt me sterk, maar zou het niet de gyrosensors kunnen zijn? Mijn iPhone 4 "ratelt" ook..
Geen idee, ben niet zo technisch.

Ik dacht zelf eerder aan de sluimer knop. Als ik hier namelijk zachtjes met mijn vinger over heen wrijf (wat doen we allemaal wel niet met een telefoon jôh..) dan beweegt die namelijk ook een beetje. Zit iig niet muurvast.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:30
Die van mij gisteren uit de doos gehaald, en jawel beschadigingen. Eén bovenop de iPhone en nog wat kleine foutjes. Afspraak gemaakt met de Genius Bar om hem dinsdagochtend om te ruilen voor een onbeschadigde.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• kmf
  • Niet online

kmf

Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:51:

volgens mij is dat meer van de vibratie-ding.

• wesleytjuh
Draakje5 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:13:
[...]

Geen idee, ben niet zo technisch.

Ik dacht zelf eerder aan de sluimer knop. Als ik hier namelijk zachtjes met mijn vinger over heen wrijf (wat doen we allemaal wel niet met een telefoon jôh..) dan beweegt die namelijk ook een beetje. Zit iig niet muurvast.
Is gewoon de autofocus, die lens zit "los" tot dat je hem gebruikt als je foto/film gaat maken. Anders zouden ze hem permanent moeten bekrachtigen.

Elk jaar na de lancering van de nieuwe iPhone komt dit punt wel een aantal keer naar voren :9

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 29-09-2012 13:55 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste