Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03
k995 schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:53:
Omdat je het echte probleem negeert, sorry heb het al 3 maal uitgelegd, je wil het duidelijk niet snappen omdat apple ooit dat probeerde te verbergen, jouw keuze.
Ik negeer niets, ik geef je antwoord en daar kun jij op reageren of gewoon laten voor wat het is. Daarnaast snap ik geen fluit van je zin.
Idd en datw as als reactie dat men bij de ipod die ook kraste er geen commotie rond maakte, dat artikel toont aan van wel.
Dus een website die het over de mogelijkheid van hoesjes heeft, vind jij genoeg om als conclusie te trekken dat er commotie over was? Wat een referentiekader heb jij zeg. Overigens is het gewoon "inderdaad" en een "iPod".
http://crave.cnet.co.uk/m...ue-promises-fix-50007612/

Stond hierboven ook al ergens zoals ik al zei.
Dat is gewoon een nieuwsbericht over het feit dat HTC reageert en toestellen vervangt in plaats van repareert. Geen terugroepactie.
Ik heb weinig tijd, de boodschap komt over, weeral je eigen keuze wat je daarmee doet.
Zal je baas blij mee zijn als je halfbakken werk uitvoert, want "ach, het is toch werk en m'n boodschap komt over"? Nogmaals, je gebrekkige zinsconstructies én foute informatie die je verspreidt, ondermijnen je geloofwaardigheid.

[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 24-09-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49
Gemekker om niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:11:
[...]

700 euro is ook wel iets meer dan 200 euro. Wat toen misschien wel extreem duur was maar je wilt toch niet zeggen dat de inflatie zo erg is geweest de afgelopen jaren?

Ik heb nu 15 maanden mijn HTC Sensation en gebruik hem ook al die tijd met een ring om mijn vinger met welke ik de telefoon vasthield. Na dit topic een klein beetje gelezen te hebben keek ik even op mijn Sensation omdat het mij inderdaad ook sterk leek dat dit geen krasjes had opgeleverd. Tot mijn verbazing zat er geen enkel krasje op de achterkant. De enige beschadigingen zijn op de hoeken omdat ik hem zo'n 10 keer heb laten vallen. Deze Sensation koste volgens mij zo'n 500 euro toen ik hem kreeg.
Nee niet om de inflatie, meer de verhouding. Tegenwoordig is het best normaal om een telefoon van €400+ te hebben. Toen ter tijd was het al belachelijk als je een telefoon van €200+ had. Dit is niet inflatie, maar meer om het in verband te brengen.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
xdc schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:20:
19,95 voor een screenprotector vind ik niet betaalbaar.
Dat dacht ik ook toen ik mijn iPad net had (ik had immers een sleeve!). Na de eerste krasjes op de mooie alu achterkant toch maar een Invisible Shield gekocht a 30,-. En toen ik op het glas ook een kras zag heb ik hetzelfde voor de voorkant gedaan. Een investering van 60 euro voor een apparaat van 500, was achteraf toch niet zo'n slecht idee. ;)

19,95 voor een apparaat van zes- of zevenhonderd euro vind ik helemaal niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit is totaal niet betrouwbaar, de rand waar hij hem overheen schraapt van kunstof, is zachter dan aluminium (incl toplaag), en dan heb ik het nog niet eens over z'n nagels.

Overigens schijnt de rand harder te zijn dan de back-cover, deze schijnt veel makkelijker te krassen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Ik vind het zo opmerkelijk dat we alleen maar praten over online filmpjes maar weinig klachten horen van Nederlanders en forum genoten die de iPhone al in bezit hebben. Op een ander filmpje zie je namelijk dat krassen ook weer van de achterkant te wrijven zijn alsof het vetvlekken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik weet het niet meer. Op Macrumors.com is een topic van 114 pagina's over de beschadigingen, en in dit filmpje gebeurt er niets. Apple ruilt ze trouwens zonder problemen om, dus mocht je een slecht exemplaar hebben, dan is omwisselen geen probleem, aldus hetzelfde forum.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:57
ro3lie schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:09:
Het zal uit eindelijk denk ik best wel mee vallen. Je hoort nu alleen verhalen van mensen waar het fout is, het lijkt hierdoor veel maar de grote meerderheid zonder klachten zie je niet.

Stel de telefoon kraste niet zal er wel iets anders gevonden worden waarover geklaagd wordt. Niet dat het onterecht is maar iedereen heeft altijd wel wat te klagen.
Dames en heren.. er is maar een oplossing. :o

Afbeeldingslocatie: http://gdeluxe.com/wp-content/uploads/2012/09/IPHONE-5-CASES-BEST-TAKTIK.jpg

Verder is het erg bijzonder hoeveel mensen hier klagen over de krassen zonder het probleem zelf te hebben gezien, laat staan of dat ze de iPhone 5 hebben gezien. ;(
Janusz schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:12:
Ik vind het zo opmerkelijk dat we alleen maar praten over online filmpjes maar weinig klachten horen van Nederlanders en forum genoten die de iPhone al in bezit hebben. Op een ander filmpje zie je namelijk dat krassen ook weer van de achterkant te wrijven zijn alsof het vetvlekken zijn.
Precies. Zoals ik zeg je hoort nu alleen verhalen van mensen waar het fout is, het lijkt hierdoor veel maar de grote meerderheid zonder klachten zie je niet.

[ Voor 25% gewijzigd door ro3lie op 24-09-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
Ik hoef geen tank om m'n iPhone... ik ga er wel gewoon voorzichtig mee om, ringen heb ik niet, en ik leg m'n iPhone eigenlijk nooit zomaar op tafel, lekker in zo'n leren zakje dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb hier een iPhone 5 op 2 meter van mij af liggen, vrijdag uit duitsland laten halen, is ingesteld en staat nu te wachten op een familie lid....

Jullie zullen begrijpen dat ik er geen krastesten mee ga doen ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
't gaat ook helemaal niet om krastesten, 't gaat er om dat het zo makkelijk gebeurt met normaal gebruik, ik zou liever willen dat je over een week of wat laat weten hoe die er uit ziet. Daar hebben we veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ongelofelijk dat mensen dit soort acties normaal vinden... Moet je voor de lol ff proberen bij de lokale BWM dealer... Geheid dat ze je direct naar buiten meppen...

In een winkel zelf zo'n test gaan doen..... En de mensen vinden dit soort acties nog nodig ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
saveljos schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:23:
iphone is een design object met functies.
GTFO 8)7

Tis een telefoon en dus een gebruiksvoorwerp..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die 115 pagina's op macrumors gaan vooral over zwarte devices die met beschadigingen uit de doos komen al. Dat duidt op slechte quality control. Ben eveneens erg benieuwd naar de ervaringen van de iPhone5 bezitters hier uit het forum, en tweakers.net zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

ChojinZ schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:45:
[...]

GTFO 8)7

Tja een misverstand dat onder veel mensen leeft. Design is niet alleen 'mooi' zijn. Design is niet duur zijn.

Goed design is per definitie functioneel. M.a.w. een goed ontwerpen product (gebruiksvoorwerp), service moet zijn ding uitstekend doen en is daarbij liefst zo esthetisch mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ja dat Apple ze gewoon laat omruilen is prima natuurlijk. Maar hoe zit dat dalijk als de koerier van T-Mobile bij mij aan de deur staat, ik het pakje ontvang, de doos open en ik zie wat krassen zitten? Dan kan ik niet zomaar even naar A'dam om te ruilen natuurlijk. Tmobile zal dan ook wel moeilijk gaan lopen doen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Kuhr89 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:53:
Ja dat Apple ze gewoon laat omruilen is prima natuurlijk. Maar hoe zit dat dalijk als de koerier van T-Mobile bij mij aan de deur staat, ik het pakje ontvang, de doos open en ik zie wat krassen zitten? Dan kan ik niet zomaar even naar A'dam om te ruilen natuurlijk. Tmobile zal dan ook wel moeilijk gaan lopen doen.
De koerier heeft er geen moer mee te maken als je het pakketje accepteert. Als je online hebt gekocht, dan stuur je hem gewoon terug. Wat is het punt? Waarom zou je er al gelijk van uit moeten gaan dat T-Mobile moeilijk gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
me_mrtn schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:56:
[...]

De koerier heeft er geen moer mee te maken als je het pakketje accepteert. Als je online hebt gekocht, dan stuur je hem gewoon terug. Wat is het punt? Waarom zou je er al gelijk van uit moeten gaan dat T-Mobile moeilijk gaat doen?
Nja ik bedoel meer dat als ik naar de winkel zou gaan.. Zou dat iets uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Kuhr89 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:57:
[...]

Online kopen of in de winkel, als het een fatsoenlijk bedrijf is regelen ze het in de winkel voor je ook... Althans bij mij heeft T-mobile nog nooit moeilijk gedaan... Hoop ook niet dat ze dat gaan doen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-01-2022
Kuhr89 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:57:
[...]

Je hebt na het kopen via de t-mobile site (er even vanuitgaan dat je het daar hebt aangekocht) het recht deze binnen 7 dagen als ik me niet vergis, retour te sturen en van het contract af te zien. Preciese voorwaarden weet ik niet, maar heb er iets over gelezen dat hij altijd terug kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ah oke.. Nouja ik verwacht persoonlijk niet zo heel veel problemen. Er zijn zat mensen waarbij de telefoon gewoon perfect uit de doos kwam. Mocht het toch zo zijn, dan ga ik gewoon even naar de winkel. Via de winkel is toch wat fijner naar mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Laatst online: 11-09 22:43
ChojinZ schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:45:
[...]

GTFO 8)7

ja duh, natuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, wel eentje waarvan design heel belangrijk is.

ga eens naar apple.com, wat zie je? juist grote plaatjes van ingezoomde delen van de mobiel.
ik zie ook gelijk de term "al new design"

uiterlijk van dat ding is imho wel het belangrijks. hoe de software eruit ziet op het retina display valt ook onder design. of denk je dat mensen nog steeds een apple zouden willen als alles zwart-wit was???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Ik vond de telefoon al enorm duur, kom je er dan ook nog achter dat hij gevoelig is voor krassen. Erg jammer vind ik dit, want als ze die grote bedragen vragen, konden ze toch wel even kijken naar de krasgevoeligheid?

Ik ga toch maar geen iPhone 5 kopen, het is me gewoon te duur en te gevoelig voor krassen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Kuhr89 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:53:
Waarop gebaseerd? Eerder dit jaar een S3 gekocht bij Tmobile, met een defect in de behuizing, opgebeld naar Tmobile, 2 dagen later stond de koerier voor mijn deur op een gloednieuwe s3 te overhandigen. De defecte S3 moest ik terugsturen naar een gratis antwoordnummer ergens in de week erop wanneer het me uitkwam.

Prima geregeld gewoon, niks moeilijk doen door Tmobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
saveljos schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:08:
[...]

ja duh, natuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, wel eentje waarvan design heel belangrijk is.
Net zo belangrijk als bij een Samsung, Blackberry, Nokia, <insert phonebrand here>.
[...]

ga eens naar apple.com, wat zie je? juist grote plaatjes van ingezoomde delen van de mobiel.
ik zie ook gelijk de term "al new design"
Je bedoelt het soort presentatie's die ik ook op de samsung, bb, nokia site zie?
[...]

uiterlijk van dat ding is imho wel het belangrijks. hoe de software eruit ziet op het retina display valt ook onder design. of denk je dat mensen nog steeds een apple zouden willen als alles zwart-wit was???
Lol, het belangrijkste is dat hij gewoon belt. Design is bijzaak. Of wil je soms gaan beweren dat functionaliteit ondergeschikt is aan design? Dat mag, maar dat zou wel heeeeeeel dom zijn.....

Daarnaast is de term "design" een erg vaag begrip.
Wat is design? Wanneer is iets mooi? Allemaal vragen waar je uren over kan discussieren. Waarom? Omdat design wat subjectiefs is.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
bear87 schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:17:
[...]

Waarop gebaseerd? Eerder dit jaar een S3 gekocht bij Tmobile, met een defect in de behuizing, opgebeld naar Tmobile, 2 dagen later stond de koerier voor mijn deur op een gloednieuwe s3 te overhandigen. De defecte S3 moest ik terugsturen naar een gratis antwoordnummer ergens in de week erop wanneer het me uitkwam.

Prima geregeld gewoon, niks moeilijk doen door Tmobile :)
Nja heb het wel eens voorbij zien komen. Maar als dat zo goed geregeld is, dan is dat prima.. Ben alleen wel bang dat de volgende iPhone 5 niet zo snel op de mat ligt denk je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Je betaald echt geen 690 euro meer voor een Apple als bellen je enigste doel is.
(vergeleken met zo'n 10 euro ding bij zeeman.)

Je kiest voor een Apple en niet voor een ander merk vanwege het design.
Bij het kiezen van een mobiel is design dus absoluut geen bijzaak.

(Ik vind dat design alles is wat te maken heeft met uiterlijk en software.)

[ Voor 38% gewijzigd door saveljos op 24-09-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat nou kwasgevoeligheid, er waren ook al ("screen")projectors te krijgen voor de glazen achterkant van de iphone, dus waarom nou niet op het aluminium?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:45:
[...]

De iPhone is echt niet de eerste telefoon die beschadigd tijdens normaal gebruik. Met de Nokia's die ik heb gehad, was het echt niet anders. De plastic achterkantjes van de N78 en N79; er werden er niet voor niets meerdere meegeleverd en er was een levendige handel in. De backcover van de N97 Mini, die was van een metaal maar kraste ook bij normaal gebruik. Afbladdering van de SE K800i en de W880i. Oude Siemens-telefoons, C25 en C35 bijvoorbeeld, waarbij ook een lichte coating over het plastic zat en krassen snel te zien waren.

Nogmaals, als de telefoon geleverd wordt, moet hij gewoon puntgaaf zijn. Koop je een iPhone, dan ben je er ook van bewust dat hij beschadigd kan raken tijdens gebruik. Nu knapt het glas van de 5 minder dan bij de 4 en 4S en dan is er weer dit gezanik.
Nee, natuurlijk is het niet de eerste telefoon die beschadigd raakt. Maar ondertussen zijn we al weer een paar jaar in de ontwikkeling van materialen verder. Er zijn gewoon materialen op de markt die beter zijn dan wat ze nu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:36:
wat nou kwasgevoeligheid, er waren ook al ("screen")projectors te krijgen voor de glazen achterkant van de iphone, dus waarom nou niet op het aluminium?
omdat een screenprotector niet de oplossing is, zeker niet voor een telefoon die al overpriced is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Martindo schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:16:
Ik vond de telefoon al enorm duur, kom je er dan ook nog achter dat hij gevoelig is voor krassen. Erg jammer vind ik dit, want als ze die grote bedragen vragen, konden ze toch wel even kijken naar de krasgevoeligheid?

Ik ga toch maar geen iPhone 5 kopen, het is me gewoon te duur en te gevoelig voor krassen,
Je gaat er nu al vanuit dat het zo is, vele posts gaan over de beschadigingen OOTB en niet tijdens het gebruik er van. Je hebt hem zelf nog niet eens gezien laat staan ervaren en je ziet er al vanaf omdat hij te gevoelig is voor krassen? 8)7

Zal je niet eerst gewoon eens kijken in de winkel en het eventueel vragen aan een medewerker hoe het zit met deze geruchten? Tot op heden zie ik nog geen tweaker hier zijn ervaringen delen en is iedereen aan het mee liften op posts van macrumors die ook nog eens verkeerd worden geïnterpreteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:37:
[...]

omdat een screenprotector niet de oplossing is, zeker niet voor een telefoon die al overpriced is
Een goed scherm heeft ook geen screenprotector nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
saveljos schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:35:
[...]

Je betaald echt geen 690 euro meer voor een Apple als bellen je enigste doel is.
Heb ik nooit gezegd en dat zijn jouw woorden. ;)
[...]

Onzin. Ik heb mijn apple echt niet gekocht voor het design (persoonlijk vind ik het design niet bijzonder). Ik heb mijn apple omdat het platform een groot aanbod heeft van software. Iets wat mijn vorige telefoon (BB) niet had. Was de appstore van BB net zogevuld als die van apple dan had ik meteeen weer een BB gekocht...
[...]

Ja, dat vind jij ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:37:
[...]

Nee, natuurlijk is het niet de eerste telefoon die beschadigd raakt. Maar ondertussen zijn we al weer een paar jaar in de ontwikkeling van materialen verder. Er zijn gewoon materialen op de markt die beter zijn dan wat ze nu gebruiken.
Oh, die materialen zijn er wel, maar of duur of ontiegelijk lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me mompelt iets over de kostprijs van een iPhone in relatie tot zijn winkelprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
ChojinZ schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:59:
[...]

[...]

Ja, dat vind jij ja....
welke apps gebruik je nu die niet te vinden zijn op android? en vind je de 200 euro extra waard? en denk jij dat de rest van de iphone kopers hetzelfde denken?
(we vergelijken alleen high-end met high-end nu.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:17:
[...]

Net zo belangrijk als bij een Samsung, Blackberry, Nokia, <insert phonebrand here>.

[...]

Je bedoelt het soort presentatie's die ik ook op de samsung, bb, nokia site zie?

[...]

Lol, het belangrijkste is dat hij gewoon belt. Design is bijzaak. Of wil je soms gaan beweren dat functionaliteit ondergeschikt is aan design? Dat mag, maar dat zou wel heeeeeeel dom zijn.....

Daarnaast is de term "design" een erg vaag begrip.
Wat is design? Wanneer is iets mooi? Allemaal vragen waar je uren over kan discussieren. Waarom? Omdat design wat subjectiefs is.
Je zegt het zelf. Design is subjectief en toevallig zijn heel veel mensen (waaronder ik) het erover eens dat de iphone heel mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:11:
/me mompelt iets over de kostprijs van een iPhone in relatie tot zijn winkelprijs.
Ja, dat kan je over alles zeggen. Kijk bijvoorbeeld naar de kostprijs van Windows in relatie tot zijn winkelprijs? Of de kostprijs van een inktcartidge in relatie tot zijn winkelprijs.

Lulverhaal dit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:25:
Ja, dat kan je over alles zeggen. Kijk bijvoorbeeld naar de kostprijs van Windows in relatie tot zijn winkelprijs? Of de kostprijs van een inktcartidge in relatie tot zijn winkelprijs.

Lulverhaal dit zeg.
Oei, ging ik op je teentjes staan? Natuurlijk is het geen lulverhaal, je snapt zelf wel dat een product dat niet fysiek slijt andere eisen stelt aan materiaalgebruik dan een telefoon die dagelijks gebruikt wordt. Er wordt een premiumprijs voor het ding gerekend en je mag dus premiummaterialen en premiumslijtvastheid verwachten. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:11:
Want de iPhone is een samenlijmsel van bestaande cases en onderdelen. Software is ook gratis.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:29:
Want de iPhone is een samenlijmsel van bestaande cases en onderdelen. Software is ook gratis.
Waar heb je het over? Kostprijs, niet materiaalprijs hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
saveljos schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:14:
[...]

welke apps gebruik je nu die niet te vinden zijn op android? en vind je de 200 euro extra waard? en denk jij dat de rest van de iphone kopers hetzelfde denken?
Heb een jaar Android gehad, maar muziek van mijn telefoon afspelen op mijn versterker via airport expres gaat erg mooi met iOS. Echt veel makkelijker en mooie alternatieven biedt Android wat dat betreft niet vind ik. Het is vast werkend te krijgen, maar zo moeiteloos en vanzelfsprekend als met iOs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:27:
[...]
Oei, ging ik op je teentjes staan? Natuurlijk is het geen lulverhaal, je snapt zelf wel dat een product dat niet fysiek slijt andere eisen stelt aan materiaalgebruik dan een telefoon die dagelijks gebruikt wordt. Er wordt een premiumprijs voor het ding gerekend en je mag dus premiummaterialen en premiumslijtvastheid verwachten. Zo simpel is het.
Begin nou niet met het woord premium :P Want voor een geupgrade VW (Audi dus) betaal je ook een premiumprijs. Helaas blijft het bagger over de linie...

Net even een blik geworpen op het scuffgate topic @ macrumors...

1 woord ;( mensen kunnen echt overdrijven daar..

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 24-09-2012 18:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08 14:10
[...]

Gebruiksgemak en bouwkwaliteit zijn bij mij doorslag gevend heb nog een 4S dus zie het wel weer bij de 5S :D
Want een crap achterkant getuigt niet echt van bouw kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
saveljos schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:14:
[...]

Voor mij is er geen vergelijken met Android door verschillende features die ik gebruik, alleen door Apple zijn te leveren. Zo valt te denken aan iCloud, AirPlay, AirPrint en voor mij een goed ecosysteem. Die vier mis ik op Android. Dan heb ik het nog niet eens over de bouwkwaliteit gehad en de algehele superioriteit in gebruiksgemak.

[ Voor 8% gewijzigd door me_mrtn op 24-09-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:35:
Begin nou niet met het woord premium :P Want voor een geupgrade VW (Audi dus) betaal je ook een premiumprijs. Helaas blijft het bagger over de linie...
Volkswagen is al geen bagger (ook objectief gemeten), dus daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. Maar ook zonder discussie op de vierkante millimeter over het woord premium zal wel duidelijk zijn wat ik bedoel; als je dergelijke prijzen vraagt moet je ook dergelijke kwaliteit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de galaxy SIII zou eigenlijk een 10tje moeten kosten? Die is namelijk van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, alsof sommigen het niet willen begrijpen...

Ik zeg toch nergens dat de telefoon de prijs van zijn buitenkant hoeft te hebben? Ik zeg alleen dat een premiumproduct wel materialen moet gebruiken die daar bij aansluiten. Ik zeg niet eens of de iPhone dat wel of niet doet en ik heb het ook niet over de concurrentie.

Overigens bestaat de S3 als ik het wel heb uit een behoorlijk hoogwaardige vorm van plastic. Niet alle plastics zijn gelijk. Maar inderdaad, ik vind ook die buitenkant niet passen bij de prijsklasse van het product.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:54:

Ik zeg toch nergens dat de telefoon de prijs van zijn buitenkant hoeft te hebben? Ik zeg alleen dat een premiumproduct wel materialen moet gebruiken die daar bij aansluiten. Ik zeg niet eens of de iPhone dat wel of niet doet en ik heb het ook niet over de concurrentie.

Overigens bestaat de S3 als ik het wel heb uit een behoorlijk hoogwaardige vorm van plastic. Niet alle plastics zijn gelijk. Maar inderdaad, ik vind ook die buitenkant niet passen bij de prijsklasse van het product.
Plastic blijf plastic. Het is ook een premium product en plastic zal nooit een premium materiaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:57:
Plastic blijf plastic. Het is ook een premium product en plastic zal nooit een premium materiaal zijn.
Als productontwerper moet ik je daarin toch echt tegenspreken, want dan heb je geen idee wat sommige 'plastics' kunnen en ook kosten.

Ik vind Nokia het met z'n Lumia's op dat vlak wel een stukje beter doen dan bijvoorbeeld Samsung met de S3, al is de uitvoering nog niet perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:54:
Niet zo suggestief iets neerplempen, zou je de helft aan uitleg al schelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:15:
Niet zo suggestief iets neerplempen, zou je de helft aan uitleg al schelen. ;)
Suggestief? Welnee, dat hangt vooral af van de bril die je op hebt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:17:
[...]

Suggestief? Welnee, dat hangt vooral af van de bril die je op hebt ;)
Je herhaalt gewoon de definitie van suggestief. Welke relatie je dan weer hebt met de plaatsing van je mening is inderdaad afhankelijk van je voorkeuren, maar het blijft suggestief. En ik denk dat je daar in dit topic al helemaal niets mee opschiet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:11:
[...]

Als productontwerper moet ik je daarin toch echt tegenspreken, want dan heb je geen idee wat sommige 'plastics' kunnen en ook kosten.

Ik vind Nokia het met z'n Lumia's op dat vlak wel een stukje beter doen dan bijvoorbeeld Samsung met de S3, al is de uitvoering nog niet perfect.
een permium-materiaal is niet alleen maar de kosten die eraan hangen. Het is het totaalplaatje van: Kosten, duurzaamheid, looks en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:20:
Je herhaalt gewoon de definitie van suggestief. Welke relatie je dan weer hebt met de plaatsing van je mening is inderdaad afhankelijk van je voorkeuren, maar het blijft suggestief. En ik denk dat je daar in dit topic al helemaal niets mee opschiet. :)
Laten we de semantische discussie verder achterwege laten, maar mijn opmerking was hooguit suggestief voor diegenen die de suggestie graag wilden lezen, of in ieder geval niet suggestief bedoeld.
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:21:
een permium-materiaal is niet alleen maar de kosten die eraan hangen. Het is het totaalplaatje van: Kosten, duurzaamheid, looks en dergelijken.
Klopt. Dat is ook waarom ik zeg dat je je vergist in plastics, want die materiaalgroep gaat van goedkope zut tot zeer hoogwaardige, duurzame en niet zelden kostbare materialen en alles daar tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:21:
[...]

dus als ik het goed begrijp kan jij zien aan de looks of iets premium is ???
want plastic is een duurzaam materiaal voor een telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:25:
[...]

dus als ik het goed begrijp kan jij zien aan de looks of iets premium is ???
want plastic is een duurzaam materiaal voor een telefoon
Heb je het goed gelezen of niet?

Ik blijf van mening dat de S3 goedkoop aanvoelt. Al zou het 300 euro per mm² zijn. Het voelt en ziet er goedkoop uit. De iphone ziet er heel mooi en duur uit. Al zou dat niet zo zijn, dan is het nog steeds zo

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:26:
[...]

Heb je het goed gelezen of niet?

Ik blijf van mening dat de S3 goedkoop aanvoelt. Al zou het 300 euro per mm² zijn. Het voelt en ziet er goedkoop uit. De iphone ziet er heel mooi en duur uit. Al zou dat niet zo zijn, dan is het nog steeds zo
dat is inderdaad je mening dus je kan dan niet zeggen, wat jij premium er uit vind zien is premium :+
de een vind bmw mooi de ander mercedes. je zegt dan toch ook niet nee bmw ziet er goed koop, uit tegenover mercedes terwijl ze allebei goede auto's maken

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gelul hier zeg.

Iedereen weet toch dat Apple zijn producten aanzienlijk hoog prijst. Maar iedereen maar kankeren op Apple. Volgens mij begrijpen jullie het concept van vraag en aanbod niet helemaal. Als er miljoenen mensen nog steeds de iPhone kopen voor deze prijs, waarom zou in godsnaam Apple de prijs naar beneden halen.

Apple zijn prijzen zijn niet helemaal eerlijk als je kijkt naar hoeveel het heeft gekost om het te maken. Maar je kan je prijs zo hoog leggen als dat de gek ervoor betaalt. En dat doen ze. En met succes.

Iedereen die zit te zeiken op de prijs, moet maar even wat verder kijken dan zijn neus lang is. Dit is een flaw in het kapitalisme, en hell, het is niet eens een flaw. Als we met zijn allen niet meer de iPhone zouden kopen dan is de prijs ook niet zo hoog.

En nu T-Mobile bellen voor de iPhone 5 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
We gaan momenteel best off-topic, allicht dat jullie dit allen verhuizen naar een gezamenlijke groepschat :+

Zijn er hier tweakers met een geïmporteerde iPhone 5? Zoja hoe zijn jullie ervaringen betreft de geruchten over het makkelijk bekrassen van de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:30:
[...]

Waar heb je het over? Kostprijs, niet materiaalprijs hè ;)
Kostprijs, ja alle kosten van de onderdelen en misschien assemblage. En alles wat ervoor en erna er bij komt kijken heeft niemand behalve Apple kijk op. Ook niet De Lijstjesmakers Van Internet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:33:
Kostprijs, ja alle kosten van de onderdelen en misschien assemblage. En alles wat ervoor en erna er bij komt kijken heeft niemand behalve Apple kijk op. Ook niet De Lijstjesmakers Van Internet.
Toch wel. Je kunt op basis van wat dergelijke processen doorgaans kosten in verschillende gevallen en zelfs verschillende sectoren zeer goed bepalen wat daaraan uitgegeven wordt, zeker als je dat combineert met gegevens over winsten en andere zaken die wel bekend zijn. Tenzij iemand wil beweren dat Apple in tegenstelling tot de rest van de wereld die kosten niet onder controle heeft, maar dat lijkt me sterk bij zo'n succesvol bedrijf.

De foutmarge die daar in zit is by far niet groot genoeg om de ruime marge die er bestaat teniet te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dames en heren; kunnen we weer ontopic gaan? Discussies over of een materiaal premium is, is heel interessant, maar hoort niet in dit topic thuis. Daarvoor kun je beter een topic in SG voor openen. Laten we het hier weer hebben over de krasgevoeligheid van een iPhone 5 en de ervaringen van mensen hiermee.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 24-09-2012 19:55 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:40:
[...]

Toch wel. Je kunt op basis van wat dergelijke processen doorgaans kosten in verschillende gevallen en zelfs verschillende sectoren zeer goed bepalen wat daaraan uitgegeven wordt, zeker als je dat combineert met gegevens over winsten en andere zaken die wel bekend zijn. Tenzij iemand wil beweren dat Apple in tegenstelling tot de rest van de wereld die kosten niet onder controle heeft, maar dat lijkt me sterk bij zo'n succesvol bedrijf.

De foutmarge die daar in zit is by far niet groot genoeg om de ruime marge die er bestaat teniet te doen.
Dat klopt gedeeltelijk, maar de totale kostprijs bestaat uit vaste en variabele kosten. Deze variabele kosten zijn moeilijker in te schatten (voor de buitenwacht). Zeker omdat Apple o.a. voor dit toestel een CPU volledig in-house heeft ontworpen en ontwikkeld. We weten niet hoe lang ze daar mee bezig zijn geweest en hoeveel R&D (lees: geld) daar aan besteed is. Deze variabele kosten zullen natuurlijk dalen naarmate er meer producten verkocht worden met van dit soort halffabrikaten aan boord.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:02:
[...]

Oh, die materialen zijn er wel, maar of duur of ontiegelijk lelijk.
Magnesium? Polycarbonate (matte uitvoering, glimmend is niet zo krasbestendig afaik)? Carbon fibre?

Premium producten gebruiken premium materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:02:
[...]

Magnesium? Polycarbonate (matte uitvoering, glimmend is niet zo krasbestendig afaik)? Carbon fibre?

Premium producten gebruiken zouden premium materialen moeten gebruiken.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
OH NEE! Steve Jobs zou dit nooit toegelaten hebben.. Een iPhone die makkelijk krast!!1!!!1!!11:

Afbeeldingslocatie: http://verynicewebsite.net/wp-content/uploads/2012/09/photo-e1348511115177-768x1024.jpg

Dus...

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 24-09-2012 22:45 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 10:11
RobbieB schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:45:
OH NEE! Steve Jobs zou dit nooit toegelaten hebben.. Een iPhone die makkelijk krast!!1!!!1!!11:

[afbeelding]

Dus...
Vind het nog wel meevallen :+. Mijn 3GS zag er erger uit 8) . Maar wat je hierboven ziet is ook exact de reden waarom de meeste voor wit kiezen, valt gewoon veel minder op. Als je een zwarte iPhone vol met blanke krassen* hebt is gewoon erg zonde.

*Oxideert vanzelf weer zwart }:O

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybertje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:44
Tk55 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:38:
Ik vind het ook ontzettende onzin om een hoesje om je telefoon te moeten doen. Je koopt een telefoon met een mooi design, daar wil je geen case om heen. Het is uiteraard handig als je 'm later nog wil verkopen ivm gebruikssporen, maar je wil toch van het design kunnen genieten.

Overigens kunnen ze nu weer geld verdienen aan Apple Care, dus misschien hebben ze het juist goed getest?
ben toch wel blij met mijn hoesje.

als je op de bouw werkt met altijd stof en puin is het vragen om krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:48
Apache4u schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:55:
[...]
Dat klopt gedeeltelijk, maar de totale kostprijs bestaat uit vaste en variabele kosten. Deze variabele kosten zijn moeilijker in te schatten (voor de buitenwacht). Zeker omdat Apple o.a. voor dit toestel een CPU volledig in-house heeft ontworpen en ontwikkeld. We weten niet hoe lang ze daar mee bezig zijn geweest en hoeveel R&D (lees: geld) daar aan besteed is.
Precies kun je dit inderdaad niet weten. Een orde van grote is echter wel te bepalen. Bij dit soort dingen ligt het er vooral aan hoe nauwkeurig je het wil hebben om te zeggen of je het wel/niet goed in kunt schatten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Heb hem nu sinds zaterdag, en vind menig reactie zwaar overdreven!
Veel meningen gebaseerd op wat men op Internet heeft gezien/ gehoord.
Weinig praktijk ervaringen.

Mijn ervaring tot op heden (nee ik heb geen hoesje) met mijn zwarte Iphone5, niets aan de hand, maar mensen moeten nou eenmaal iets te zeiken hebben rond een IPhone release.
(Iemand ooit nog horen klagen over slecht bereik van de IPhone 4 / 4S?)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er zijn anders genoeg foto's beschikbaar van iphones met folie er nog omheen, net uit de doos komen dus, maar met beschadigingen. Dat kun je dan heel makkelijk afdoen als overdrijven maar het is er wel duidelijk meer dan 1 of 2.

Persoonlijk maakt het me niet zo veel uit, natuurlijk krast een telefoon als je hem gaat gebruiken en dat vind ik ook helemaal niet erg. Maar als ik iets nieuw koop dan moet het er ook als nieuw uitzien op dat moment. Ik denk dat de meesten hier dat ook wel zullen willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:11:
Er zijn anders genoeg foto's beschikbaar van iphones met folie er nog omheen, net uit de doos komen dus, maar met beschadigingen. Dat kun je dan heel makkelijk afdoen als overdrijven maar het is er wel duidelijk meer dan 1 of 2.

Persoonlijk maakt het me niet zo veel uit, natuurlijk krast een telefoon als je hem gaat gebruiken en dat vind ik ook helemaal niet erg. Maar als ik iets nieuw koop dan moet het er ook als nieuw uitzien op dat moment. Ik denk dat de meesten hier dat ook wel zullen willen?
Klopt. En daarom doet Apple ook helemaal niet moeilijk als je je iPhone wil omruilen als er beschadigingen out of the box opzitten.
Kortom: het is niet goed dat ze zo geleverd worden, maar Apple lost het netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
cyclone schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:02:
(Iemand ooit nog horen klagen over slecht bereik van de IPhone 4 / 4S?)
Ja. Nog steeds. Het bereik is nog steeds bagger slecht van de iPhone 4 t.o.v. andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Laatst online: 09:59
Trommelrem schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:37:
[...]

Ja. Nog steeds. Het bereik is nog steeds bagger slecht van de iPhone 4 t.o.v. andere telefoons.
Toch een van de redenen geweest om mijn iPhone 4 te verkopen.

Is het misschien een idee om een poll te maken bij hoeveel mensen er daadwerkelijk een beschadig toestel in de doos zat?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Earzz schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:45:
Toch een van de redenen geweest om mijn iPhone 4 te verkopen.
Had ik twee jaar geleden eigenlijk ook moeten doen. Apple heeft het op meer punten wel verpest (gebruiksgemak) dus ik ga de iPhone 5 niet meer proberen. Alhoewel ik wel denk dat de iPhone 5 technisch veel beter is dan de 4. Gebruiksgemak is gewoon slecht. Alles is wel makkelijk te doen, maar even snel een nummer zoeken en bellen zit er vaak niet in (door het slechte bereik). Ook erger ik mij aan het feit dat je na het versturen van een SMS echt moet controleren of het echt is verstuurd. Want in 50% van de gevallen moet je een "Try Again" aanklikken.

Die krassen zullen mij echt jeuken. Hoe meer krassen, hoe meer het lijkt alsof het gebruiksvoorwerp echt goed is gebruikt. Als de iPhone 5 snel bekrast, dan zou dat geen reden zijn om hem niet te kopen. Ook als ik hem met een kras zou ontvangen, dan zou ik nog twijfelen of ik hem terugstuur of niet. Het is anders met een auto van minstens 10.000 euro. Maar voor een telefoon van 600 (?) euro ga ik de moeite niet eens nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Trommelrem op 25-09-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Laatst online: 09:59
Maar de grote vraag is, wat koop je dan?
Ik heb zelf een One X vanaf Mei en het is dan een zogenaamd Android top toestel maar ik zal blij zijn als ik weer een iPhone in mijn bezit heb.
Niet zo zeer omdat het een Apple is maar vanwege IOS, ik ben absoluut geen fanboy maar persoonlijk heb ik niets liever dan een iPhone.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Trommelrem schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:37:
[...]

Nou ik heb een 3GS,4, 4S en nu ook een 5 naast elkaar liggen, en ik zie ABSOLUUT geen verschil, en ook niet merkbaar met bellen.
Allemaal KPN 3G netwerk.

Zal wel aan mij liggen, en ik zeg niet dat het allemaal op onwaarheden berust, maar de overtrokken reactie van sommige mensen hier die het uiteindelijk ook maar van horen zeggen hebben vind ik niet op zijn plaats.

Als je het een issue vindt koop je lekker wat anders, niemand verplicht je tot het kopen van een Apple / ander product.

Mijn ervaring met Apple is dat er idd soms wel eens wat mis is (laatste 3 telefoons heb ik helaas binnen het jaar minimaal 1 keer ter reparatie aan moeten bieden) echter heb ik iedere keer binnen 3 werkdagen een nieuw toestel ontvangen geheel binnen garantie no questions asked en zonder welke kosten dan ook.

Kortom service apparaat van Apple ervaar ik als ZEER goed.

En dan is uiteindelijk mijn punt, niks of niemand is zonder fouten / knelpunten. Het gaat er nou juist om hoe je er mee omgaat en hoe je het oplost.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Een poll zal waarschijnlijk niet zo waarheidsgetrouw zijn daar mensen die geen schade hebben, ook niet op internet gaan zoeken naar mede 'slachtoffers'. Dus je krijgt voornamelijk mensen die wel schade hebben die daarop gaan reageren..

Daarnaast ga ik vrijdag de iPhone 5 kopen, en zal dan zelf wel zien of hij inderdaad zo snel beschadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Trommelrem schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:48:
[...]

Had ik twee jaar geleden eigenlijk ook moeten doen. Apple heeft het op meer punten wel verpest (gebruiksgemak) dus ik ga de iPhone 5 niet meer proberen. Alhoewel ik wel denk dat de iPhone 5 technisch veel beter is dan de 4. Gebruiksgemak is gewoon slecht. Alles is wel makkelijk te doen, maar even snel een nummer zoeken en bellen zit er vaak niet in (door het slechte bereik). Ook erger ik mij aan het feit dat je na het versturen van een SMS echt moet controleren of het echt is verstuurd. Want in 50% van de gevallen moet je een "Try Again" aanklikken.

Die krassen zullen mij echt jeuken. Hoe meer krassen, hoe meer het lijkt alsof het gebruiksvoorwerp echt goed is gebruikt. Als de iPhone 5 snel bekrast, dan zou dat geen reden zijn om hem niet te kopen. Ook als ik hem met een kras zou ontvangen, dan zou ik nog twijfelen of ik hem terugstuur of niet. Het is anders met een auto van minstens 10.000 euro. Maar voor een telefoon van 600 (?) euro ga ik de moeite niet eens nemen.
Sorry?

De enigste momenten wanneer ik op try again moet drukken is als ik op een druk festival of ergens op een afgelegen plaats sta. Bij normaal gebruik heb ik prima bereik en kan ik alle handelingen uitvoeren die je met een andere telefoon ook kunt.
Ik denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken, een telefoon niet fatsoenlijk kunnen gebruiken waarvoor deze bedoeld is (bellen en smsen) klopt gewoon niet. Of je overdrijft natuurlijk... ;).

Vergeet ook niet dat Nederland een prima bereik heeft waardoor de "antenne-gate" helemaal niet zo aanwezig is als in de US

Een auto van een bepaald lager bedrag stuur je niet terug, maar een "premium" auto met dus een premium bedrag stuur je wel terug? In welke categorie wil je de prijs van de iPhone dan plaatsen? Aangezien het de duurste telefoon van het moment is, zou ik hem toch wel in de categorie premium plaatsen. Je betaald hier deels voor het design, net als bij die premium auto. En dat moet gewoon goed zijn. Zeker op het moment van ontvangen.

[ Voor 14% gewijzigd door wesleytjuh op 25-09-2012 11:57 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
Beschadiging of niet, kwam dit probleem tegen:
Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2012/09/iPhone-5-light-leak-250x194.jpg?d00c5f
Of het werkelijk correct is wat er wordt gezegd laat ik aan jullie over. Het blijkt zo te zijn dat er licht door de zijkant heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Draakje5 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:44:
Beschadiging of niet, kwam dit probleem tegen:
[afbeelding]
Of het werkelijk correct is wat er wordt gezegd laat ik aan jullie over. Het blijkt zo te zijn dat er licht door de zijkant heen komt.
Zit er iets op of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
nee, ik had het al eerder gezien, er werd gezegd dat die witte wat licht lekte.. Of het probleem vaker voorkomt is nog onduidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 12:44
jobias schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:05:
[...]

nee, ik had het al eerder gezien, er werd gezegd dat die witte wat licht lekte.. Of het probleem vaker voorkomt is nog onduidelijk..
Hadden sommige 4's ook. Via de headphone jack kwam een straal licht... echt niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:23:
Ik heb Apple's liefde voor aluminium altijd al vreemd gevonden, het is een materiaal wat zo ongeloofelijk makkelijk krast en vervormt. Goede plastics kunnen daar veel beter tegen en kunnen er ook gewoon prima uitzien. Mijn LG, wat toch bekend staat als een brak merk, is vrijwel krasloos na bijna 2 jaar zonder hoesje met mijn sleutels in mijn broekzak vertoeft te hebben. De enige schade die er op zit komt van een ontmoeting met het asfalt met een km of 20 per uur.
Misschien is het klasse? lichtgewicht, gevoel, sterk, stijf, taai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Sharpe. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:38:
[...]
Hadden sommige 4's ook. Via de headphone jack kwam een straal licht... echt niet ok.
Doe allemaal even het licht uit om te kijken of je het probleem ook hebt. Stik ja, na 3 maanden zie ik dat dit bij mij ook het geval is. Dit is echt not done zeg ik je.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
wesleytjuh schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:48:
[...]

Sorry?

De enigste momenten wanneer ik op try again moet drukken is als ik op een druk festival of ergens op een afgelegen plaats sta. Bij normaal gebruik heb ik prima bereik en kan ik alle handelingen uitvoeren die je met een andere telefoon ook kunt.
Mijn iPhone 4 heeft prima bereik in de stad, maar waar ik woon (nationaal park) is het gewoon bagger slecht. Geen UTRAN en alleen GSM aan de kant van de randstad. Ik snap dat de providers geen antennes mogen plaatsen in een nationaal park en ik heb zelf gekozen om ergens te gaan wonen waar geen GSM/UTRAN antennes staan, maar het is wel van de zotte dat mijn laptop wel een goede GSM verbinding heeft (ook geen UTRAN overigens) en dat mijn oude Nokia E71 wel voldoende GSM bereik heeft.

Ook alle bezoek met andere telefoons hebben voldoende bereik, behalve degenen met de iPhone.
Ik denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken, een telefoon niet fatsoenlijk kunnen gebruiken waarvoor deze bedoeld is (bellen en smsen) klopt gewoon niet. Of je overdrijft natuurlijk... ;).

Vergeet ook niet dat Nederland een prima bereik heeft waardoor de "antenne-gate" helemaal niet zo aanwezig is als in de US

Een auto van een bepaald lager bedrag stuur je niet terug, maar een "premium" auto met dus een premium bedrag stuur je wel terug? In welke categorie wil je de prijs van de iPhone dan plaatsen? Aangezien het de duurste telefoon van het moment is, zou ik hem toch wel in de categorie premium plaatsen. Je betaald hier deels voor het design, net als bij die premium auto. En dat moet gewoon goed zijn. Zeker op het moment van ontvangen.
iPhone is gewoon een telefoon. Wat kan er premium zijn aan een telefoon? Krasje meer of minder boeit echt niet. Ga je ook zeuren bij de Albert Heijn omdat je premium appels een krasje hebben? iPhone doet goed waar het goed in is: Apps. Ik zou overigens wel zeuren als ik een Vertu met krasje zou krijgen. Maar dat komt omdat dat een designtelefoon is.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 25-09-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Trommelrem schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:09:
[...]

Mijn iPhone 4 heeft prima bereik in de stad, maar waar ik woon (nationaal park) is het gewoon bagger slecht. Geen UTRAN en alleen GSM aan de kant van de randstad. Ik snap dat de providers geen antennes mogen plaatsen in een nationaal park en ik heb zelf gekozen om ergens te gaan wonen waar geen GSM/UTRAN antennes staan, maar het is wel van de zotte dat mijn laptop wel een goede GSM verbinding heeft (ook geen UTRAN overigens) en dat mijn oude Nokia E71 wel voldoende GSM bereik heeft.

Ook alle bezoek met andere telefoons hebben voldoende bereik, behalve degenen met de iPhone.
UMTS is het gewoon hoor. Overigens heb je wel een punt, maar zoals je zegt, je bent een uitzondering. Waar het signaal zwak is, zal de 4 wat minder bereik hebben. Waar dat in de VS gewoon ligt aan het megabrakke netwerk van AT&T, is dat hier slechts een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Trommelrem schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:09:
[...]

iPhone is gewoon een telefoon. Wat kan er premium zijn aan een telefoon? Krasje meer of minder boeit echt niet. Ga je ook zeuren bij de Albert Heijn omdat je premium appels een krasje hebben? iPhone doet goed waar het goed in is: Apps. Ik zou overigens wel zeuren als ik een Vertu met krasje zou krijgen. Maar dat komt omdat dat een designtelefoon is.
Dat kan zijn maar in het filmpje op de website van Apple presenteren ze het productieproces wel als ultiem, grensverleggend qua precisie en afwerking enz. En daar lijkt in de praktijk tot nu toe nog wel wat op aan te merken. Zo'n filmpje wekt bepaalde verwachtingen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
me_mrtn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:14:
[...]

UMTS is het gewoon hoor. Overigens heb je wel een punt, maar zoals je zegt, je bent een uitzondering. Waar het signaal zwak is, zal de 4 wat minder bereik hebben. Waar dat in de VS gewoon ligt aan het megabrakke netwerk van AT&T, is dat hier slechts een uitzondering.
Het is mij net iets te vaak een uitzondering. Een vriend van mij woont in de buurt van Breukelen, en zelfs daar is het bereik van een iPhone 4 slecht, terwijl het bereik van andere telefoons wel voldoende is. Maar het meerendeel van de plaatsen in Nederland is het bereik gewoon wel goed, maar de iPhone laat het gewoon net iets te vaak afweten waar andere telefoons wel functioneren.

Verder niets dan lof over de iPhone. De iPhone presteert over het algemeen op sommige vlakken zeer goed alleen op belgemak en bereik zeer slecht. Ik verwacht dat het bereik van de iPhone 5 wel is verbeterd, maar op het gebied van belgemak verwacht ik eigenlijk geen verbetering. Ik wacht eventjes af wat de praktijkervaring van anderen wordt, maar ik denk toch dat ik iPhone af ga.
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:15:
[...]

Dat kan zijn maar in het filmpje op de website van Apple presenteren ze het productieproces wel als ultiem, grensverleggend qua precisie en afwerking enz. En daar lijkt in de praktijk tot nu toe nog wel wat op aan te merken. Zo'n filmpje wekt bepaalde verwachtingen toch.
Vrijwel iedere auto wordt gepresenteerd als een grensverleggend product. Dat heet marketing.

[ Voor 17% gewijzigd door Trommelrem op 25-09-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Een auto is toch ook gewoon een vervoersmiddel van A naar B? Toch stuur je hem terug bij een duurdere auto wanneer er een krasje op de lak zit terwijl dat krasje absoluut geen invloed heeft op de hoofdfunctie van de auto.
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:15:
[...]

Ook dit, ze vragen een hoge prijs en schreeuwen van de daken hoe goed hun productieproces wel niet is.

[ Voor 58% gewijzigd door wesleytjuh op 25-09-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Trommelrem, toevallig zit ik beroepsmatig in de auto's, en wat je zegt is iets te kort door de bocht. Ik rijd in veel verschillende auto's en er zit inderdaad een groot verschil in de afwerking en materiaalgebruik van verschillende merken. Maar lang niet alle merken adverteren daar dan ook mee. Je ziet het voornamelijk bij de duurdere merken en die maken het dan ook waar (een enkele uitzondering daargelaten). Een merk als Suzuki zal niet een filmpje maken over hun productieproces zoals Apple dat nu heeft gedaan, ook al zitten die auto's prima in elkaar.

In het Apple filmpje wordt gesproken over grensverleggende fabricage procedures, zo dik-erop-leggend als Apple het doet in dat filmpje zie je het niet in andere smartphone promotiefilmpjes. Als er dan de nadruk op gelegd wordt, dan gaan je verwachtingen daarbij ook naar een bepaald niveau. Dat is logisch, maar dan is het ook wel prettig als ze het kunnen waarmaken.

Er zijn iets van 5 miljoen iPhone's verkocht geloof ik, natuurlijk zullen er daarvan een aantal door de quality control glippen. Prima, en Apple lost het op door de toestellen terug te nemen, maar het doet wel afbreuk aan de verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:52:
[...]

Misschien is het klasse? lichtgewicht, gevoel, sterk, stijf, taai?
Aluminium is licht, maar niet sterk, stijf en taai. Als ze hier daadwerkelijk om gaven gebruikten ze magnesium, titanium en polycarbonaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik denk dat dit filmpje een redelijk eerlijk beeld geeft. Al is de test met de hamer natuurlijk niet erg nuttig. De sleutel ziet er ook wat bot uit, maar bij normaal gebruik lijkt het me dat je dit/ iets vergelijkbaars niet doet.

YouTube: Apple iPhone 5 Hammer Drop & Knife Scratch Test

De afgeschuinde hoeken beschadigen redelijk snel, de rest is erg degelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door -NRG- op 25-09-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

http://www.macrumors.com/...for-any-aluminum-product/

nou er hoeft dus niet gewacht te worden op een oplossing want het is normaal volgens schiller :P

[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 25-09-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
Saven schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:06:

nou er hoeft dus niet gewacht te worden op een oplossing want het is normaal volgens schiller :P
In hoeverre is dat betrouwbaar? Dat Schiller dta heeft gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Saven schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:06:

Ik heb er nogal m'n twijfels bij dat Schiller dit daadwerkelijk gezegd heeft. Dergelijke uitspraken waren bij Steve Jobs nog wel eens gebruikelijk, maar de rest van de SVP's zouden zoiets zeker niet zomaar in het 'roddelcircuit' gooien, want er is nergens bevestigd dat dit werkelijk van Schiller kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Mijn huisgenoot heeft er 1 gekregen van haar baas, omdat diverse partners bedankt hadden voor een Iphone. Ik had dit topic gezien en het artikel op de frontpage gisteren en we zijn even gaan kijken naar eventuele krassen en dergelijke. Normaliter gesproken interesseert het haar dat geen moer namelijk en we hebben moeten vast stellen dat er geen sprake was van makkelijk krassen bij normaal gebruik. Ding is een paar keer over de tafel gegaan en een hele rits dames tassen in en uit gegaan.
De enige echte minpunten die we tot nu toe zijn tegen gekomen zijn het bereik en de beroerdheid van de map applicatie, daar klopt werkelijk geen kont van. Ivt mijn chinese android telefoon en een andere huisgenoots S3 is het bereik bijzonder pover.

Verwijderd

Ashilh schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:39:
Mijn huisgenoot heeft er 1 gekregen van haar baas, omdat diverse partners bedankt hadden voor een Iphone. Ik had dit topic gezien en het artikel op de frontpage gisteren en we zijn even gaan kijken naar eventuele krassen en dergelijke. Normaliter gesproken interesseert het haar dat geen moer namelijk en we hebben moeten vast stellen dat er geen sprake was van makkelijk krassen bij normaal gebruik. Ding is een paar keer over de tafel gegaan en een hele rits dames tassen in en uit gegaan.
De enige echte minpunten die we tot nu toe zijn tegen gekomen zijn het bereik en de beroerdheid van de map applicatie, daar klopt werkelijk geen kont van. Ivt mijn chinese android telefoon en een andere huisgenoots S3 is het bereik bijzonder pover.
Hoe kan je er nu al een krijgen via je werk?
Bereikbaar is overigens net als op de 4s prima, niet zo goed als een ouderwetse Nokia met antenne, maar met het nieuwe antenne systeem geïntroduceerd op de 4s is het prima. S3 staat trouwens niet bekend om zijn goede bereik, sterker nog deze heeft een death grip net als op de iPhone 4.
Maps zijn niet van de kwaliteit welke Apple zou moeten nastreven, althans de satelietbeelden. De navigatie werkt eigenlijk best ok.

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Internationaal bedrijf en haar baas is een fan.
Zoals eerder vermeld we zagen de post en onze ervaring kwam niet overeen met de klachten dus ik dacht ik post het even, 1 keer een vriendelijke post over een Apple product, is weer eens wat anders.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste