Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Kzyto schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:42:
Maargoed...afgezien van het krassen ( ik gebruik toch een hoesje en screenprotector aangezien ik hem op mijn werk in mijn overal gebruik incl gereedschap en sleutels e.d , leunen tegen auto's met oneffen oppevlakken e.d)

Hoe is de hardheid verder van het glas ? Momenteel heb ik een Galaxy S2 en ik twijfel om naar de iphone over te stappen maar dan moet hij wel bestand zijn tegen het gebruik waar ik momenteel de S2 mee confronteer zonder problemen.

Als het idd aluminium is vrees ik dat ik binnen no time deuken erin heb zitten. Niet om 1 of ander maar mijn S2 krijgt het soms best zwaar zo in mijn zak en ik wil geen miskoop doen.

Overigens vind ik dat je van een gebruiksvoorwerp van 500+ euro minimaal kras en deukvastheid mag verwachten !! Met de huidige technieken al helemaal..

Enigzins kan je toch zeggen dat in dat opzicht je gewoonweg teveel betaald voor de i- producten.
Het aluminium zelf is heel sterk en zal je niet zo snel een deuk in krijgen. Het gaat hier om de kleur die sneller krast dan glas.
3XPER7 schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:44:
[...]

Als je die iPhone 5 verkeerd laat vallen zal deze sowieso aan de voorkant net zo hard barsten als een 4S dat zou doen. De keuze voor lichter vind ik zelf persoonlijk weer jammer, vond aan het gewicht van de 4S weinig aan te merken. Gaf mij ook meer een gevoel van solide kwaliteit.
Het was juist het gewicht van de iPhone 4/4S wat hem sneller deed barsten dan andere toestellen.

[ Voor 18% gewijzigd door treative op 23-09-2012 13:46 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vraag me wel af, van alle mensen die in dit topic lopen te blaten en te klagen, hoeveel er nu daadwerkelijk problemen hebben. Ik heb geloof ik 1 of 2 posts gezien hier van daadwerkelijke problemen.
Ik gebruik de Iphone5 (wit) nu een aantal dagen en heb echt nog nergens last van. Misschien ben ik wel extreem voorzichtig of moeten de "flaws" nog aan het licht komen?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Apache4u schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:45:
Ik vraag me wel af, van alle mensen die in dit topic lopen te blaten en te klagen, hoeveel er nu daadwerkelijk problemen hebben. Ik heb geloof ik 1 of 2 posts gezien hier van daadwerkelijke problemen.
Ik gebruik de Iphone5 (wit) nu een aantal dagen en heb echt nog nergens last van. Misschien ben ik wel extreem voorzichtig of moeten de "flaws" nog aan het licht komen?
exact, laten we eerst maar eens afwachten allemaal hoe het gaat aflopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
me_mrtn schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:43:
[...]

Omroepactie van de HTC's ben ik niet mee bekend, maar dat is niet aangeschreven gegeweest aangezien ik kennissen heb met die bewuste HTC's en dat het daar nog reuze meevalt. De iPad's krassen helemaal niet zo makkelijk? Zelfde geldt voor de MacBook's. Gebruik al jaren een MBP en die is puntgaaf, mijn Air sleep ik altijd overal heen en niet altijd in een hoes. Dat ding heeft ook nergens last van. En ik ben wat dat betreft een perfectionist.

[...]

Die eerste link zegt dus helemaal niets. Ja ik denk dat het een opgeblazen verhaal is/gaat worden. Net zoals antennagate zat er wel een kern van waarheid in, maar zoals het in de media kwam is gewoon onzin. Ik heb een tijdje in de VS gezeten en op AT&T had ik meer last van minder bereik met telefoons dan alleen met de iPhone 4. Als ik een precies een vinger op die plek houdt, dan gaat het bereik omlaag. Maar hetzelfde kan ik je laten zien met een One X, N97.
Ik ga er verder ook niet veel woorden meer aan vuil maken want ten eerste heb ik (nog?) geen iphone (wel een 4S gehad) en ten tweede moet de praktijk het uit gaan wijzen. Echter ben ik zelf van mening dat de zwarte een groot probleem gaat krijgen en dat er niet veel aan gedaan kan worden (gezien de scherpe randen, het materiaal en omdat het een telefoon is die altijd anders behandelt wordt dan bv een laptop).

Ik hou het iig in de gaten en baseer oa mijn keuze voor de iPhone op de uitkomst van deze issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik denk dat een deel van de problemen ook te maken heeft met de tijdsdruk.

De fabrieken moeten in zeer korte tijd gigantische aantallen iphone produceren voor de launch. Als ze tijdens het produceren problemen tegen komen dan is er gewoonweg geen tijd om maatregelen te treffen. Ze draaien op max capaciteit en een deel stilleggen brengt de launch date in gevaar.

Een uitgestelde launch date kost apple uiteindelijk veel meer denk ik (lagere beurskoers enzo). Het kan wel eens een bewuste zakelijke keuze zijn om deze iphones op de markt te brengen en die van de klagers om te ruilen. De klant centraal stellen doen we dan maar even niet..

Bovenstaande verklaart de ootb beschadigingen. De duurzaamheid van het aluminium icm met het ontwerp (afgeschuinde hoeken) is een ander verhaal ( en ook moeilijker/ niet op te lossen)

Ik baal hier wel van, want ik had graag zsm een iphone 5 gehad. Nu kijk ik het de komende weken nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

me_mrtn schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:39:
[...]

Ho ho, je haalt nu even objectiviteit en subjectiviteit door elkaar hé. Oudere Audi-modellen vind ik ook tijdloos, maar ik snap ook wel dat ze in vergelijking met huidige modellen een ander, ouder design hebben, maar dat zegt niets over die modellen en je eigen persoonlijke mening.
Mijn opmerking ging over de discrepantie die in je vorige opmerking stond (hehe... wat ben ik duidelijk :P). Je zei dat het tijdloos en 'prachtig' was, ik neem aan dat je daarmee bedoelde dat je vindt dat het design ook door de jaren heen algemeen geaccepteerd 'mooi' blijft.

Ik spreek dat tegen; de vorm van vrijwel alle elektronica wordt gedicteerd door de techniek van de tijd, en daardoor is het per definitie niet tijdloos. Oude telefoons, waaronder ook de iPhone 2G welke ik expliciet noem omdat ik destijds dezelfde mening was toegedaan, worden uiteindelijk door consumenten gewoon niet meer mooi gevonden als de techniek zodanig verder is gegaan dat het niet meer in het tijdsbeeld past. Het is dus juist géén tijdloos 'design'. Het is iets dat op het moment mooi was, maar later niet meer.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-04-2013
treative schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:45:
[...]

Het aluminium zelf is heel sterk en zal je niet zo snel een deuk in krijgen. Het gaat hier om de kleur die sneller krast dan glas.
Helaas niet. Waar de iphone 4 en 4S nog van RVS gemaakt zijn en niet zacht is is aluminium zeker als het zo dun is een stuk zachter.

Apple heeft zich in mijn ogen te veel laten leiden door de concurrentie gek genoeg.

Had de iPhone 5 een groter scherm nodig?
Had de iPhone 5 dunner gemoeten?
Had de iPhone 5 lichter gemoeten?
Had de iPhone 5 van aluminium gemaakt moeten worden?

Ik denk dat dezelfde behuizing maar met een A6 processor etc. ook een mega succes was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Die eerste link zegt dus helemaal niets.
Jij beweerde dat niemand of veel minder er bij niet iphones een probleem van maakte, terwijl zowel de ipod als de htc er zoveel problemen van gemaakt werd dat er bij htc zelfs een terugroepactie was (of denk je dat bedrijven dat zomaar doen?)
Ja ik denk dat het een opgeblazen verhaal is/gaat worden. Net zoals antennagate zat er wel een kern van waarheid in, maar zoals het in de media kwam is gewoon onzin. Ik heb een tijdje in de VS gezeten en op AT&T had ik meer last van minder bereik met telefoons dan alleen met de iPhone 4. Als ik een precies een vinger op die plek houdt, dan gaat het bereik omlaag. Maar hetzelfde kan ik je laten zien met een One X, N97.
Zou me verbazen, antennagate kwam door de externe onbeschermde antenna's van de iphone, iets wat de htc x niet heeft. Maar be my giest toon maar eens hoe je met 1 vinger of paperclip de ontvangst van die telefoons serieus naar beneden haalt.

Jij verward het (zoals de apple PR het gespeeld heeft) met deathgrip , iets wat voorkomt als je je telefoon zijn antenna omsluit met je hand en receptie hindert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Apache4u schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:45:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1445493

View Poll Results: Is your black iPhone 5 scuffed, chipped or scratched?
Flawless 542 49.23%
Flawless because I put a case on it. 56 5.09%
Scuffed out of the box 403 36.60%
Scuffed/scratched shortly after 100 9.08%
Voters: 1101. You have already voted on this poll

Niet echt betrouwbaar natuurlijk maar tochzeker als je weet dat enkele dagen gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
mux schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:52:
[...]

Mijn opmerking ging over de discrepantie die in je vorige opmerking stond (hehe... wat ben ik duidelijk :P). Je zei dat het tijdloos en 'prachtig' was, ik neem aan dat je daarmee bedoelde dat je vindt dat het design ook door de jaren heen algemeen geaccepteerd 'mooi' blijft.

Ik spreek dat tegen; de vorm van vrijwel alle elektronica wordt gedicteerd door de techniek van de tijd, en daardoor is het per definitie niet tijdloos. Oude telefoons, waaronder ook de iPhone 2G welke ik expliciet noem omdat ik destijds dezelfde mening was toegedaan, worden uiteindelijk door consumenten gewoon niet meer mooi gevonden als de techniek zodanig verder is gegaan dat het niet meer in het tijdsbeeld past. Het is dus juist géén tijdloos 'design'. Het is iets dat op het moment mooi was, maar later niet meer.
Naja, dan verschillen we er over van mening. Je hebt gelijk dat de gemiddelde consument het niet meer mooi vindt overigens na verloop van tijd. ;)
k995 schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:53:
[...]

Jij beweerde dat niemand of veel minder er bij niet iphones een probleem van maakte, terwijl zowel de ipod als de htc er zoveel problemen van gemaakt werd dat er bij htc zelfs een terugroepactie was (of denk je dat bedrijven dat zomaar doen?)

[...]

Zou me verbazen, antennagate kwam door de externe onbeschermde antenna's van de iphone, iets wat de htc x niet heeft. Maar be my giest toon maar eens hoe je met 1 vinger of paperclip de ontvangst van die telefoons serieus naar beneden haalt.

Jij verward het (zoals de apple PR het gespeeld heeft) met deathgrip , iets wat voorkomt als je je telefoon zijn antenna omsluit met je hand en receptie hindert .
Heb je überhaupt die eerste link gelezen? Overigens, ik zie niets op het internet van een of andere terugroepactie van HTC. Kun je mij daar op wijzen? Hoe die "antennagate" in elkaar stak, vat ik ook wel. Met de N97 Mini simpel, pak hem onderaan vast en het bereik zal verminderen. Bij de One X, pak hem bovenaan vast en WiFi-bereik zal verminderen. Doe overigens iets aan je belabberde grammatica, spelling en interpunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
De polls zijn idd niet te vertrouwen.

Je kan beter naar video's kijken waar men de iphone 5 van verschillende hoogtes en snelheden op grond laat vallen, een beetje over tafel wrijft, met 1 of meerdere sleutels, kleingeld in de broekzak of tas doet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Nu online
me_mrtn schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:00:
Heb je überhaupt die eerste link gelezen? Overigens, ik zie niets op het internet van een of andere terugroepactie van HTC. Kun je mij daar op wijzen? Hoe die "antennagate" in elkaar stak, vat ik ook wel. Met de N97 Mini simpel, pak hem onderaan vast en het bereik zal verminderen. Bij de One X, pak hem bovenaan vast en WiFi-bereik zal verminderen. Doe overigens iets aan je belabberde grammatica, spelling en interpunctie.
http://www.gsmarena.com/h...n_the_phone-news-4086.php

Edit: Het is idd geen omruilactie... meer dat HTC toegeeft dat de One S een probleem heeft. Limited numbers zeggen ze, maar kan me herinneren dat er vele mensen over klaagde.

[ Voor 12% gewijzigd door Anteros op 23-09-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
v-c schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:52:
[...]

Helaas niet. Waar de iphone 4 en 4S nog van RVS gemaakt zijn en niet zacht is is aluminium zeker als het zo dun is een stuk zachter.

Apple heeft zich in mijn ogen te veel laten leiden door de concurrentie gek genoeg.

Had de iPhone 5 een groter scherm nodig?
Had de iPhone 5 dunner gemoeten?
Had de iPhone 5 lichter gemoeten?
Had de iPhone 5 van aluminium gemaakt moeten worden?

Ik denk dat dezelfde behuizing maar met een A6 processor etc. ook een mega succes was geweest.
Waar haal je vandaan dat het dun is? Op ifixit zit je hoe dik het achterkantje is en er zit nog versteviging in. Ik heb het toestel ook in me hand gehad en hij voelt zeer stevig en hard aan, ondanks dat het toestel lichter is.
Anteros schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:02:
[...]

http://www.gsmarena.com/h...n_the_phone-news-4086.php

Edit: Het is idd geen omruilactie... meer dat HTC toegeeft dat de One S een probleem heeft. Limited numbers zeggen ze, maar kan me herinneren dat er vele mensen over klaagde.
Net zoveel mensen als nu klagen? Zonder het toestel ooit gezien te hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door treative op 23-09-2012 14:06 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
YouTube: Apple iPhone 5. Will It Scratch? (White and Black)

Hier een video met scratch test.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het een aparte video vind.
A. het is in een winkel opgenomen.
B. Je kan niet goed zien hoe hard hij drukt of dat er mss wat potlood slijpsel aan de sleutel zit. (is wat vergezocht maar er zijn genoeg oplichters in de wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een overdreven gezeur hier. Mijn auto krast ook als ik er met sleutels over heen ga, je krijgt er zelf sleutels bij! Mijn 2001 iPod zit ook onder de krassen (spiegelende achterkant), vind dat persoonlijk minder lelijk dan de verf die van mijn oude nokia's en siemens toestellen afbladerde.

Mijn iPhone 4 ziet er naar 2m5 jaar gebruik nog netjes uit, maar vertoont wel krassen op het metaal, gebruik dan ook geen hoesjes.

Het is een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:10
v-c schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:08:
YouTube: Apple iPhone 5. Will It Scratch? (White and Black)

Hier een video met scratch test.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het een aparte video vind.
A. het is in een winkel opgenomen.
B. Je kan niet goed zien hoe hard hij drukt of dat er mss wat potlood slijpsel aan de sleutel zit. (is wat vergezocht maar er zijn genoeg oplichters in de wereld)
C: zijn nagel is walgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Uniciteit schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:14:
ZpAz, jij overdrijft hier heel erg. Dat er put-of-the-box geen krasjes op horen, daar ben ik het mee eens. Maar jij stelt voor om een recall te doen wat honderden miljoenen tot enkele miljarden zal kosten. En dat alles omdat het toestel iets makkelijker krasjes op de achterkant kan krijgen.
Volgens mij heb ik dat nooit gezegd, ik denk dat je een andere gebruiker bedoelt :) Ik vind het namelijk allemaal wat overdreven.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
me_mrtn schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:00:
Heb je überhaupt die eerste link gelezen?
Ja een artikel over ipod krassen
Overigens, ik zie niets op het internet van een of andere terugroepactie van HTC. Kun je mij daar op wijzen?
link stata hier al
Hoe die "antennagate" in elkaar stak, vat ik ook wel. Met de N97 Mini simpel, pak hem onderaan vast en het bereik zal verminderen. Bij de One X, pak hem bovenaan vast en WiFi-bereik zal verminderen.
Dan snap je het dus niet, antennagate kwam door de externe antenna's die de iphone 4 had, N97 heeft die niet als je die echter omklemt waar de antenne is blokeer je die = deathgrip.
Doe overigens iets aan je belabberde grammatica, spelling en interpunctie.
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 17:07
Draakje5 schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:10:
[...]

C: zijn nagel is walgelijk.
Merkwaardige video zegt 'ie. Had het beter over zijn nagel kunnen zeggen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
Sheva schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:13:
[...]

Merkwaardige video zegt 'ie. Had het beter over zijn nagel kunnen zeggen inderdaad.
Want dat voegt echt wat toe op welke manier? ;)

Zullen we het over de iPhone 5 houden en er geen andere devices bij betrekken svp. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Nu online
k995 schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:11:
[...]

Ja een artikel over ipod krassen

[...]

link stata hier al

[...]

Dan snap je het dus niet, antennagate kwam door de externe antenna's die de iphone 4 had, N97 heeft die niet als je die echter omklemt waar de antenne is blokeer je die = deathgrip.

[...]

Nee
Wat een ontzettend kinderlijke manier heb je. Vragen stellen, ik reageer er op, vervolgens probeer je het als een soort van divergente vraag te blokkeren. Laat mooi zitten dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
v-c schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:15:
[...]

Want dat voegt echt wat toe op welke manier? ;)

Zullen we het over de iPhone 5 houden en er geen andere devices bij betrekken svp. Thanks :)
Maar het is gewoon hetzelfde als andere devices (de iPad en Macbooks).

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Het lijkt er op dat elke iPhone die tot nu toe gefabriceerd is wel één of andere design/productiefout heeft. Bij andere toestellen hoor je vaker problemen met de gebruikte, mindere kwaliteit?, materialen. Misschien moet Apple eens wat minder aan design doen hebben ze dit gezeur ook niet meer. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:51:
Het lijkt er op dat elke iPhone die tot nu toe gefabriceerd is wel één of andere design/productiefout heeft. Bij andere toestellen hoor je vaker problemen met de gebruikte, mindere kwaliteit?, materialen. Misschien moet Apple eens wat minder aan design doen hebben ze dit gezeur ook niet meer. :+
Dit heeft niks met ''design'' te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waarom niet? De keuze voor geanodiseerd aluminium is toch een soort van designkeuze of ik moet het mis hebben. Normaal is zo'n toplaag toch behoorlijk gehard alleen lijkt er hier toch iets niet goed gegaan te zijn. Nu is aluminium ook niet de hardste metaalsoort die er is dus deuken en krasjes zullen sneller ontstaan dan bij een hardere en natuurlijk ook zwaardere metaalsoort.

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 23-09-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
De toplaag van geanodiseerd aluminium is roest, hoe kan dat gehard zijn?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote: Wikipedia
Hard anodiseren (type III)
Bij hard anodiseren, type III anodiseren, is de laagdikte standaard 25 tot 50 µm. Een hard-anodiseerlaag is van nature donkerder gekleurd en moeilijker in een specifieke kleur te brengen.
En hier nog wat meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:45
Ik kan niet geloven dat sommige mensen hier de beschadigingen proberen goed te praten. Als je minimaal 700 euro tikt voor een apparaat, dan verwacht je ook dat hij niet na een paar uur normaal gebruik al cosmetische schade laat zien. Ik werk hard voor mijn geld en dan neem ik geen genoegen met een product dat beschadigd uit of the box komt. Als dit een Samsung toestel was werden ze met de grond gelijk gemaakt.

Voor iedereen die hem los willen kopen als ik, adviseer ik gewoon om een maandje te wachten. Apple kan zoiets niet zomaar negeren en verwacht binnenkort een verklaring van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 12:44
Peeps, ik heb een zwarte 32 GB bij T-mobile in de verlenging besteld. Als ik die volgende week geleverd krijg, kan ik deze in de seal laten en dan naar een T-mobile store of Apple Store Leidse om deze om te ruilen voor een witte?

Of (liever niet) moet ik mn aanvraag / bestelling cancellen en een nieuwe witte bestelling plaatsen?! Met de waarschijnlijkheid dat ik achter in de rij aan mag sluiten.

Dank.

#scuffgate als reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Sharpe. schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:12:
Peeps, ik heb een zwarte 32 GB bij T-mobile in de verlenging besteld. Als ik die volgende week geleverd krijg, kan ik deze in de seal laten en dan naar een T-mobile store of Apple Store Leidse om deze om te ruilen voor een witte?

Of (liever niet) moet ik mn aanvraag / bestelling cancellen en een nieuwe witte bestelling plaatsen?! Met de waarschijnlijkheid dat ik achter in de rij aan mag sluiten.

Dank.

#scuffgate als reden
Jup.
Wat Apple doet als je bij hun aanklopt in Amsterdam met de gesealde iPhone weet ik niet, maar bij tmobile moet je een nieuwe order plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn Samsung-telefoon van een paar jaar oud zit vol krassen. Nou en, zou ik willen zeggen. 't Is een telefoon, een gebruiksartikel, dus dat slijt.
Is dit niet gewoon een totaal verkeerde verwachting van de kopers, dat ze een telefoon kopen om het uiterlijk i.p.v. om het gebruik? De grote vraag is dus: doet-ie het nog als er krassen op de achterkant zitten? Lijkt me wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
RemcoDelft schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:14:
Mijn Samsung-telefoon van een paar jaar oud zit vol krassen. Nou en, zou ik willen zeggen. 't Is een telefoon, een gebruiksartikel, dus dat slijt.
Is dit niet gewoon een totaal verkeerde verwachting van de kopers, dat ze een telefoon kopen om het uiterlijk i.p.v. om het gebruik? De grote vraag is dus: doet-ie het nog als er krassen op de achterkant zitten? Lijkt me wel...
Het is een combinatie van factoren. De prijs, het merk en uiteraard de verwachtingen. De ene zijn wat hoger dan de ander, maar hier gaat het al om ''flaws'' out of the box.
Daarnaast is Apple het bedrijf bij uitstek die zoveel geeft om perfectie in hun producten.
De scuffs zijn daarom ook dingen die de meeste mensen liever niet zien.

Ik vind een telefoon ook een gebruiksvoorwerp, maar ik geef wel om mijn producten..
Als ik al dingen erop aanmerk, die niet te vinden zijn bij al mijn andere Apple producten.. tja, dan zou ik ook klagen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door keanu_ op 23-09-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Na wat lezen lijkt het er toch echt op dat er met regelmaat beschadigingen op zitten uit de doos...

Tevens is er blijkbaar een Apple store in DE die 30 stuks heeft uitgepakt... en die allemaal al beschadigd waren.

Foto's drijven steeds meer boven...

Ik denk dat er toch wel echt ene probleem is.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
sjaool schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:09:
[...]

En hier nog wat meer informatie.
Je link geeft aan dat het niet echt geschikt is voor de iPhone:

Het inkleuren van hardanodiseer lagen is niet zo mooi als bij standaard anodiseren. Vaak zelfs is er niet meer dan een vaag donker grijs aan te brengen.
Het oppervlak ziet er niet zo mooi metallisch doorzichtig uit als bij standaard anodiseren.
Ongekleurd is het een grauwe kleur. Met, afhankelijk van de toegepaste legerings elementen, een zweem van “goud” of een andere kleur.
Belangrijk. Hoe dikker de anodiseerlaag hoe minder de laag tegen buigen kan. Bij te ver buigen ontstaan haarscheuren in de anodiseer laag.

Overigens is "hardgeanodiseerd" nogsteeds net zo zacht alleen kun je het dieper krassen zonder dat het te zien is.

In het eerder geposte video lijkt de laag van de iPhone 5 gewoon hetzelfde te zijn als de huidige producten.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:15
Al was de iPhone 5 OOTB bekrast, nou en? Apple kiest er duidelijk voor om iedereen een persoonlijke iPhone te geven en dat soort kleine dingetjes onderscheiden jouw toestel toch van de anderen. Ze hebben hier juist heel goed over nagedacht, dat is gewoon visie die ontbreekt bij andere fabrikanten van shitdroid toestellen zoals Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
RemcoDelft schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:14:
Het gaat om 2 verschillende dingen. Dat er krassen op kunnen komen door gebruik, prima, en zoals dat filmpje hierboven laat zien: je poetst ze zo weg.

Wat het grootste probleem is: Telefoons komen beschadigd uit de doos bij sommige mensen. Dat zijn geen krassen, maat butsen in de zijkant. Dat is wel vervelend natuurlijk, elk product dat nieuw uit de doos komt moet puntgaaf zijn. Dat staat los van krassen door gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Armada. schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:41:
Al was de iPhone 5 OOTB bekrast, nou en? Apple kiest er duidelijk voor om iedereen een persoonlijke iPhone te geven en dat soort kleine dingetjes onderscheiden jouw toestel toch van de anderen. Ze hebben hier juist heel goed over nagedacht, dat is gewoon visie die ontbreekt bij andere fabrikanten van shitdroid toestellen zoals Samsung.
:) OOTB hoort het toestel wel spotless te zijn. Maar dit topic heeft als titel: "iPhone 5 gevoelig voor beschadigingen"

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
me_mrtn schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:21:
[...]

Wat een ontzettend kinderlijke manier heb je. Vragen stellen, ik reageer er op, vervolgens probeer je het als een soort van divergente vraag te blokkeren. Laat mooi zitten dan. :)
Kinderachtig? Ik geef antwoord op je vraag en wat meer uitleg op iets wat je niet snapte .

Ach ja hopelijk kan apple er nog wat aan verbeteren of gaat het hier om een verkeerde batch, alhoewel ik eerder denk at het zal uitlopen op een antennegate, meeste mensen negeren het en bedekken het met de mantel der liefde .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

mux schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:52:
[...]

Jij gebruikt de eigenlijk de verkeerde termen. Mooi kun je moeilijk gebruiken omdat dat woord een kapstok is voor subjectiviteit. Gebruik dan liever 'esthetisch' of 'heeft een goede vormgeving'. En zelfs dan. . . design is altijd een som van de delen, je moet het op een holistische manier bekijken. Techniek heeft altijd een invloed op de vormgeving maar dat wil niet zeggen dat die vormgeving ook voorbij gestreefd is zodra de techniek verouderd is.

Ik heb hier op mijn kast een gloednieuw uitziende Braun SK2 (radio) staan.

Afbeeldingslocatie: http://industrialdesignstudycollection.org/wp-content/uploads/BraunTableRadio.jpg
Het ding werkt nog met radiolampen en doet AM/FM en stamt uit 1961. Doch, qua vormgeving is het een vrij tijdloos ontwerp.

Hetzelfde met een iPhone 2G. Met dat ding krijg ik nog vaak de de opmerking: "He is dat een nieuwe iPhone?". Helaas moet ik dan mensen teleurstellen dat het al een oud ding is. . . doch: Er is nog nooit iemand die me gezegd heeft: "Poh, wat een oubollige vormgeving!"

Zelf vind ik dat de iPhone 2G de tijd nog goed doorstaan heeft. De iPhone 3G(S) daarentegen vond ik walgelijk vanaf de lancering: Plastic, schroeven, kakafonie van materialen, dikke bezel (Leg een 2G maar eens langs de 3G(S), bij een 2G lijkt het scherm edge-to-edge te zijn.) Dàt is een voorbijgestreefd ontwerp.

Daarnaast is design uiteindelijk altijd een verhaal van compromissen sluiten.
  • iPhone 2G: Kunststof 'kontje' bij de aluminium back cover voor de antenne
  • iPhone 3G(S): Kunststof back cover voor volledige radiotransparantie.
  • iPhone 4: RVS band als antenne en dragende structuur met glazen back cover. Stevig, krasvast, maar breekbaar en antennagate.
  • iPhone 4S: Antennagate opgeslost door antenne in 2 delen. Nog steeds breekbaar.
  • iPhone 5: Goed antennesysteem. Aluminium back cover met glas voor radiotransparantie. Helaas is dit unibody design 'zachter' en blijkbaar vatbaar voor krassen.
  • iPhone 5S: Geen verandering? RVS unibody (zwaar!)? Liquid metal unibody (Eerder voor een iPhone 6)? Wie zal het zeggen. . .
Armada heeft hier een punt hoor. Bij Apple wordt er inderdaad nagedacht over 'beschadigingen' en de relatie tussen object en persoon. Dit heb ik nog ooit gelezen in een interview met Jonathan Ive. De achterkant van de iPod is bijvoorbeeld "opzettelijk" van gepolijst RVS gemaakt opdat de gebruiker zijn iPod zou gaan afvegen/poetsen waardoor er een band ontstaat tussen gebruiker en object. En dat verwijst dan weer naar de Wabi-sabi-filosofie: De gebruikssporen zijn onvolmaakt, maar volgens deze filosofie zal de gebruiker juist schoonheid en poëzie terugvinden in deze sporen.

Maar goed, OOTB? Ding moet onbekrast zijn ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door 6129(15) op 23-09-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zitten we hier in de HK?
treative schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:45:
OOTB hoort het toestel wel spotless te zijn.
Precies, ik snap niet dat er mensen zijn die dit niet snappen. Beschadigingen na verloop van tijd kan ik snappen maar niet OOTB en na normaal gebruik. En al helemaal niet icm met de prijs die ze er voor durven vragen.

[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 23-09-2012 16:00 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Nu online
k995 schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:49:
[...]

Kinderachtig? Ik geef antwoord op je vraag en wat meer uitleg op iets wat je niet snapte .

Ach ja hopelijk kan apple er nog wat aan verbeteren of gaat het hier om een verkeerde batch, alhoewel ik eerder denk at het zal uitlopen op een antennegate, meeste mensen negeren het en bedekken het met de mantel der liefde .
Ik geef antwoord op je vraag hoe ik dat bij andere toestellen voor elkaar kreeg. Of er nu een externe antenna is of niet, dat heeft er niets mee te maken. Ik heb je een paar maal gevraagd of je dat artikel nu had gelezen en wat het inhield, want stompzinnig een linkje neerplempen zonder onderbouwing er bij kan iedere Jan-Kees. Dat artikel ging alleen in op het feit dat het voor ieder persoonlijk was om een hoesje te gebruiken en dat hoesfabrikanten een nieuwe markt hadden met de introductie van de Shuffle (lage prijs, nieuwe doelgroep). Die terugroepactie die ik je heb gevraagd op te zoeken, is nergens te bekennen. Daarnaast heb je schijnbaar moeite om de intentie te hebben om iets aan je Nederlands te doen en daarmee verlies je veel van je geloofwaardigheid.
_O_

[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 23-09-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
De iPhone 5 blijkt ook best gevoelig voor andere schade:

http://9gag.com/gag/5426702

*lol*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoenix_the_II schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:24:

*lol*
Ik snap je "lol" niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
Phoenix_the_II schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:24:

*lol*
YouTube: iPhone 5 vs Samsung Galaxy S3 Drop Test

doet ie toch echt iets goed fout :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
Volgens mij heb je als consument in NL gewoon bepaalde rechten. In het geval van beschadigd OOTB is het zo dat je een vervangend exemplaar moet kunnen krijgen. Gebruiksbeschadigingen zijn lastiger aangezien het voor de verkopende partij niet mogelijk is om te bepalen of de consument het niet opzettelijk heeft gedaan.

Om Shakespeare te citeren: Much ado about nothing. Tenminste, wat betreft de OOTB discussie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het probleem niet zo heel groot of misschien is enkel een beperkt aantal iPhones defect (productiefouten, schade toegebracht in de fabrieken).

Check deze video en je zult begrijpen waar ik het over heb:
YouTube: Apple iPhone 5 Hammer Drop & Knife Scratch Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Dit ziet er toch goed uit inderdaad. Maar gaat het niet meer om de aluminium rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
De achterkant schijnt dus mee te vallen. mooi :)

Maar de zijkanten zullen wel snel beschadigen wat bij de zwarte heel zichtbaar zal zijn en bij de witte iPhone wat minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Waarom zouden de zijkanten snel beschadigen? Heb jij ook zo'n mes?

De titel van dit topic mag inmiddels wel veranderd worden, schept een verkeerd beeld. Sowieso een beetje voorbarig.

[ Voor 50% gewijzigd door treative op 23-09-2012 19:35 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Ik vind die droptests echt de meest achterlijke 'tests' ooit, echt pointless. Alsof of je ook maar iets kan concluderen na de test. Het hangt gewoon helemaal af van hoe het toestel terecht komt. Dat kan 20 keer goed gaan en wat brakheid op de rand of 1 keer onder de juiste hoek en het hele scherm in stukjes. Ik hoop toch dat iedereen zich dat realiseert ...maargoed, levert wel views op voor een video natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Nu online
treative schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:32:
Waarom zouden de zijkanten snel beschadigen? Heb jij ook zo'n mes?

De titel van dit topic mag inmiddels wel veranderd worden, schept een verkeerd beeld. Sowieso een beetje voorbarig.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Achterkant en dus ook de zijkant zijn relatief sterk omdat het een groot egaal oppervlakte is. De scherpe randen (zoals bovenkant van de zijkant, sim-kaart houder, koptelefoon, lader, etc) zullen naar mijn mening wel snel slijten. Maar goed, de tijd zal het uitwijzen.

Btw, moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van oa de drop-test. Hij heeft zelfs ook nog een filmpje waar hij met zijn auto over de iphone rijdt. Blijft gewoon werken. Op dat vlak is Apple er wel op vooruit gegaan vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik ben best wel geschrokken van de nu al vele foto's met kleine beschadigingen. Dit gaat hard, zo kort na release. Ik denk dat er best wel een kern van waarheid is, de randen ogen ook best fragiel voor beschadigingen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://worstprofessorever.com/wp-content/uploads/2011/02/nothing_to_see_here.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kirretje schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:34:
Ik vind die droptests echt de meest achterlijke 'tests' ooit, echt pointless. Alsof of je ook maar iets kan concluderen na de test. Het hangt gewoon helemaal af van hoe het toestel terecht komt. Dat kan 20 keer goed gaan en wat brakheid op de rand of 1 keer onder de juiste hoek en het hele scherm in stukjes. Ik hoop toch dat iedereen zich dat realiseert ...maargoed, levert wel views op voor een video natuurlijk. :)
Precies mijn idee. Een beetje dure hardware slopen voor resultaten die weinig tot niets zeggen. Maar je scoort wel views, daar gaat het natuurlijk om ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:51:
[...]

Precies mijn idee. Een beetje dure hardware slopen voor resultaten die weinig tot niets zeggen. Maar je scoort wel views, daar gaat het natuurlijk om ;(
Ja, en ze zijn lid van Google Adsense, en dus houden ze er ook wat aan over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple levert toch altijd slechte achterkanten? Eerst had je dat chroom nou werd lelijk door krassen, toen had je plastic daar kwamen (micro)scheuren in, toen had je glas ja dat krast weer en nu heb je alu wat nog erger krast. Een mooie doorzichtige plastic skin erop en klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, scuffgate is real. Na de maps de 2de misstap.
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-5-Teardown/10525/4
http://scuffgate.net/
YouTube: scuffgate
Twitter: #scuffgate

Deze video geeft een goed beeld dat de 4S veel beter bestand is tegen krassen:
YouTube: iPhone 5 Rear Case Scratch Test
.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het is wel duidelijk dat jij de Windows Phones wel heel erg leuk vindt.
[b] Door Sake, zaterdag 22 september 2012 22:47

Inderdaad niks echt vernieuwends sinds de 4/4S. Dat klopt dan toch?
Anders hoef je ook niet zo hard de 5 te verdedigen

Lumia 920 is all over the place in de vergelijkingen met de iPhone 5.
Vandaag de eerste low light foto vergelijking gezien. Na het scherm, opname geluid is ook de camera inmiddels beter bevonden als die van de iPhone 5. Tijden veranderen.
Even lekker stoken hier, want je haat Apple. Even lekker iets doms posten (hoewel jij denkt dat het geniaal is), en hopen op nog meer onzinnige bullshit. Hoepel lekker op.

Update:
Nog triester om nogmaals die video te posten... Of kan je misschien niet lezen? Heb je toevallig ook de andere video's gekeken?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:44:
Even lekker stoken hier, want je haat Apple
Dat zijn zeer zware en ongepaste woorden.
Laat ik het daar maar bij houden.
.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:36:
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-5-Teardown/10525/4
http://scuffgate.net/
YouTube: scuffgate
Twitter: #scuffgate

Deze video geeft een goed beeld dat de 4S veel beter bestand is tegen krassen:
YouTube: iPhone 5 Rear Case Scratch Test
.
Heb je zelf de iPhone 5 al in handen (gehad)? Nee? Lever dan even geen commentaar tot je dit wel hebt gedaan en je er 100% zeker van bent dat dit een real problem is. Er zijn wat meldingen, maar met elk model is er wel wat.

Nokia Lumia's is ook wel eens wat mee. Samsung Galaxy SIII precies eender. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:57
Jumpman schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:46:
Ik ben best wel geschrokken van de nu al vele foto's met kleine beschadigingen. Dit gaat hard, zo kort na release. Ik denk dat er best wel een kern van waarheid is, de randen ogen ook best fragiel voor beschadigingen.
Het zal uit eindelijk denk ik best wel mee vallen. Je hoort nu alleen verhalen van mensen waar het fout is, het lijkt hierdoor veel maar de grote meerderheid zonder klachten zie je niet.

Stel de telefoon kraste niet zal er wel iets anders gevonden worden waarover geklaagd wordt. Niet dat het onterecht is maar iedereen heeft altijd wel wat te klagen.

Zelf ga ik voor een zwarte 32GB model, deze zal ik waarschijnlijk net als al mijn vorige toestellen zonder hoesje gebruiken.

Edit:
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:36:
Maps heeft niks met de iPhone 5 ansich te maken maar met iOS 6.

[ Voor 12% gewijzigd door ro3lie op 24-09-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
ro3lie schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:09:
[...]

Het zal uit eindelijk denk ik best wel mee vallen. Je hoort nu alleen verhalen van mensen waar het fout is, het lijkt hierdoor veel maar de grote meerderheid zonder klachten zie je niet.

Stel de telefoon kraste niet zal er wel iets anders gevonden worden waarover geklaagd wordt. Niet dat het onterecht is maar iedereen heeft altijd wel wat te klagen.

Zelf ga ik voor een zwarte 32GB model, deze zal ik waarschijnlijk net als al mijn vorige toestellen zonder hoesje gebruiken.
Klopt, je hoort vooral de verhalen juist met klachten i.p.v. vooral de positieve reacties. Die komen later, omdat de meeste nog helemaal into-hun-iPhone5 zijn. Wat natuurlijk ook logisch is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Laten we de discussie uit elkaar trekken:

1) Beschadigingen van de iPhone die nieuw uit doos komt is natuurlijk niet acceptabel. Dit komt waarschijnlijk door de hoge druk op de productie icm een matige controle of problemen bij het versturen van de telefoon. Gewoon laten omruilen. Geen groot issue van maken. Zodra de aantallen omhoog gaan is het logisch dat meer mensen zullen melden dat er iets niet lekker is. Voorlopig is dit zover ik kan zien een kleine groep.

2) Beschadigingen tijdens normaal gebruik. Telefoons die vallen beschadigen. Het scherm breekt, de plastic behuizing scheurt, het aluminium vervormt, verf springt eraf, etc, etc.... En bij gebruik moet je natuurlijk wel nadenken: geen sleutels in je zak waar de telefoon zit, niet los in je tas, etc, etc... Wil je de telefoon helemaal 100% houden stop je hem lekker in een hoesje, bumper, etc. Kan me voorstellen dat op de hoeken de coating kwetsbaar is.

Sinds mijn tweede iPhone (de 3GS) gebruik ik een BeyzaCases hoesje (geen bumper, etc). Sinds het gebruik hiervan is mijn iPhone (3GS, 4, 4s) altijd in zeer goede staat gebleven. Verwacht vrijdag de iPhone 5 te ontvangen. Zover ik kan zien is de 5 een stuk degelijker gebouwd, maar is het aluminium idd gevoelig voor krassen. Vergelijkbaar met het aluminium van mijn rMBP.

Afbeeldingslocatie: http://www.beyzacases.co.uk/astonmartin/img/products/slim_v_ipn/gallery/AM23455_SlimV_Tan_Front.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Griffin survivor case eromheen ... en problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een telefoon waarvoor je een hoesje nodig hebt om krassen te voorkomen bij normaal (!) gebruik is simpelweg geen goede telefoon. Er zijn genoeg materialen die prima bestand zijn tegen het geweld van sleutel bossen en ringen. Mijn LG raakt niet bekrast van sleutels, ringen en andere harde materialen tijdens normaal gebruik. Hij kan alleen niet zo goed tegen stuiteren op asfalt, daar krijg je wel krassen van ;).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 22:57
Goudvis12 schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:08:
[...]

Heb je zelf de iPhone 5 al in handen (gehad)? Nee? Lever dan even geen commentaar tot je dit wel hebt gedaan en je er 100% zeker van bent dat dit een real problem is. Er zijn wat meldingen, maar met elk model is er wel wat.

Nokia Lumia's is ook wel eens wat mee. Samsung Galaxy SIII precies eender. _/-\o_
Volgens mij kan Sake best een mening vormen op basis van wat hij ziet op internet? Ik heb van het weekend gelukkig wel naar twee iPhones 5 kunnen kijken en besloten te wachten. De eerste krasjes zaten er al op. (niet vanuit de doos) en de heren kennende gaan ze er zeer zuinig mee om.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Waarom zal een toestel over 1 maand anders zijn? Gaan ze ineens anders materiaal gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

vhal

ಠ_ಠ

Draakje5 schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:42:
Waarom zal een toestel over 1 maand anders zijn? Gaan ze ineens anders materiaal gebruiken?
Wellicht geen ander materiaal maar misschien wel een ander proces, zie ook de HTC One S die in het begin gewoon slechte coating had.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 12:56
screen protector erop en het is gefixed of zie ik dat nou verkeerd?

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
koekjeh schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:41:
screen protector erop en het is gefixed of zie ik dat nou verkeerd?
Het gaat om de achterkant koekie.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:30:
Een telefoon waarvoor je een hoesje nodig hebt om krassen te voorkomen bij normaal (!) gebruik is simpelweg geen goede telefoon. Er zijn genoeg materialen die prima bestand zijn tegen het geweld van sleutel bossen en ringen. Mijn LG raakt niet bekrast van sleutels, ringen en andere harde materialen tijdens normaal gebruik. Hij kan alleen niet zo goed tegen stuiteren op asfalt, daar krijg je wel krassen van ;).
De iPhone is echt niet de eerste telefoon die beschadigd tijdens normaal gebruik. Met de Nokia's die ik heb gehad, was het echt niet anders. De plastic achterkantjes van de N78 en N79; er werden er niet voor niets meerdere meegeleverd en er was een levendige handel in. De backcover van de N97 Mini, die was van een metaal maar kraste ook bij normaal gebruik. Afbladdering van de SE K800i en de W880i. Oude Siemens-telefoons, C25 en C35 bijvoorbeeld, waarbij ook een lichte coating over het plastic zat en krassen snel te zien waren.

Nogmaals, als de telefoon geleverd wordt, moet hij gewoon puntgaaf zijn. Koop je een iPhone, dan ben je er ook van bewust dat hij beschadigd kan raken tijdens gebruik. Nu knapt het glas van de 5 minder dan bij de 4 en 4S en dan is er weer dit gezanik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamiko
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-02 12:13
Creëer gewoon een nieuwe trend zoals bij spijkerbroeken: used-look is cool. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Ik zat al langer te twijfelen of ik voor zwart of wit zou gaan, ik vind de zwarte namelijk wel heel erg zwart geworden nu de stalen rand ook een coating heeft gekregen. Tel daarbij dan nog op dat de klachten over krassen vooral bij de zwarte toestellen worden ondervonden en mijn keuze is definitief: Ik ga een witte kopen :).

Ik heb altijd sleeves om m'n telefoon zitten, heb nu een Fabrix besteld voor de iPhone 5 terwijl ik nog een Sena (die ik overigens slecht vind passen) had voor de iPhone 4. Tijdens gebruik is de telefoon dan echter onbeschermd, en aangezien ik altijd een ring om heb zou ik het zonde vinden als je daar slijtsporen op de zwarte rand van zou gaan zien.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Naar aanleiding van de vele berichten heb ik toch besloten te wachten met de aanschaf van een iPhone 5, even kijken hoe de iPhones er over twee weken tot een maand uitzien van de personen die ik ken. Het klinkt misschien dom, maar de 'antenne gate' bij mijn iPhone 4 vond ik minder erg dan een snel beschadigbaar iDevice. Bij de 'antenne gate', was het gewoon even anders vasthouden aanleren, en wat ook scheelde, ik was niet iemand die veel belde met mijn privé telefoon.

Ik weet nog dat ik de eerste iPod nano kocht voor € 249,99, de achterkant hiervan was zeer kras gevoelig en er was niets aan te doen. Wat baalde ik daar toen van, zeker omdat de iPod mini die ik daarvoor had zeer goed was en bij normaal gebruik echt geen krassen kreeg.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:28
Na het doorlezen van dit topic begin ik toch wel sterk te twijfelen of ik mijn iphone 4 wel ga vervangen door een 5.

Zou Apple het oplossen door in de nabije toekomst een beter productieproces te gebruiken en de toplaag sterker te maken dan is het wel balen als je nog een "oud" toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Kun je bij apple aankloppen indien je er een via T-Mobile hebt aangeschaft en deze ootb beschadigd is. Of loopt dit via T-Mobile?

Op het macrumors forum loopt het over van de beschadigde iphones. Ik voorzie nog lage topics hier op tweakers.

[ Voor 30% gewijzigd door Nowa op 24-09-2012 12:19 ]

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

xdc

Laten we in plaats van problemen zoeken. oplossingen zoeken!!

ik heb hem ook eindelijk binnen een witte!
durf hem bijna niet te gebruiken

ben dus op zoek naar hoesjes en screenprotectors , weet iemand waar ze betaalbaar zijn te krijgen?
19,95 voor een screenprotector vind ik niet betaalbaar. En webshops in china , duren te lang...

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 12:56
xdc schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:20:
Laten we in plaats van problemen zoeken. oplossingen zoeken!!

ik heb hem ook eindelijk binnen een witte!
durf hem bijna niet te gebruiken

ben dus op zoek naar hoesjes en screenprotectors , weet iemand waar ze betaalbaar zijn te krijgen?
19,95 voor een screenprotector vind ik niet betaalbaar. En webshops in china , duren te lang...
[iPhone 5] Hoesjes / cases

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ben niet echt op zoek naar problemen hoor. Het is alleen een feit. Vandaar mijn vraag waar ik aan kan kloppen indien deze toch niet als "nieuw" uit de verpakking komt. Voor een case vraag had ik in het verkeerde topic gezeten ;)

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Lijkt me niet dat Apple het productie process op korte termijn gaat aanpassen en een andere coating/toplaag gaat gebruiken. Dan krijgen ze alle mensen die tot dan toe al een iPhone hebben gekocht op hun dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zit nu met Apple Support in Nederland aan de lijn over de beschadigingen aan de "rand" van m'n nieuwe iPhone 5 zwart. Ze wisten daar nog niet eens van het probleem maar er is een case aangemaakt..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:21:
Zit nu met Apple Support in Nederland aan de lijn over de beschadigingen aan de "rand" van m'n nieuwe iPhone 5 zwart. Ze wisten daar nog niet eens van het probleem maar er is een case aangemaakt..
Top prijs, top service en top kwaliteit. Laatste twee is Apple echter vergeten. En die ontwerper van Apple nog zeggen in hun promotie filmpje dat het productieproces van de iPhone 5 zo bijzonder was en alles op de hoogste kwaliteit wordt gefabriceerd. Volgens mij zijn ze meer bezig met design en marketing dan met het daadwerkelijk leveren van hoge kwaliteit.
Nowa schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:17:
Kun je bij apple aankloppen indien je er een via T-Mobile hebt aangeschaft en deze ootb beschadigd is. Of loopt dit via T-Mobile?

Op het macrumors forum loopt het over van de beschadigde iphones. Ik voorzie nog lage topics hier op tweakers.
Je hebt met T-Mobile een overeenkomst gesloten dus je zult dit soort zaken in eerste instantie moeten afwikkelen met het bedrijf waar je de telefoon hebt aangeschaft.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ondertussen klaar met bellen, omdat de iPhone 5 nog niet uit is in Nederland kunnen ze nog niks doen of zeggen. Ik moet Vrijdag even terug bellen, heb iig www.scuffgate.net aan hem doorgegeven en dat vond hij "erg interessant" om door te geven aan z'n senior advisor. Ben benieuwd

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
Die beschadigingen die OOTB aanwezig zijn kunnen natuurlijk écht niet. Dat is gewoon slechte QC vanuit de fabriek.
Maar de filmpjes van bv. iFixit waarbij ze met een sleutel over de achterkant gaan krassen slaan natuurlijk nergens op. Als je dat bij je auto gaat doen komen er ook krassen op, maar daar bedenk je je wel een tweede keer voordat je het doet. Hetzelfde geldt imo voor een telefoon.

Ik ga toch gewoon voor een zwarte. De witte iPhone heeft me nooit aangesproken eigenlijk. Niet bij de 3GS en ook niet bij de 4/4S. De aluminium achterkant vind ik dan wel weer vet. Heb ook overwegen om voor een witte te gaan en er over een halfjaartje een zwarte voorkant op te zetten. Lijkt me ook wel vet :).

Nou ja. nog 4 dagen wachten totdat ik kan bestellen via de AppleStore :(. Waarom geen pre-orders??

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Wat een gedoe allemaal hiero.
Ik vind het allemaal meevallen hoor. Kijk maar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Kan jij mij uitleggen wat dit te maken heeft met krassen? ja, het scherm is inderdaad lekker stevig, maar dit heeft helemaal niks met krassen te maken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Wat ik mee bedoel is dat geen een telefoon krasvrij is. Heb je last van, koop het dan niet.

[ Voor 24% gewijzigd door xamirz op 24-09-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
iJack schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:23:
19,95 voor een screenprotector vind ik niet betaalbaar

[iPhone 5] Hoesjes / cases
19,95 voor een goede screenprotector is het waard. heb voor mijn vriendin een screenprotector gekocht (van screenguardz) en na een jaar ziet haar telefoon er nog als nieuw uit. is gelijk voor 2 kanten, en je hebt er 2 + garantie + idiot proof garantie (als je em verneukt kan je een nieuwe krijgen).

heb zelf een cheapo screenprotector, en heb mijn telefoon wel eens bij mijn sleutels (per ongeluk). heb in anderhalf jaar al 3x een nieuwe screenprotector erop moeten doen. dus verschil in protectors is er zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
xamirz schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:47:
Wat ik mee bedoel is dat geen een telefoon krasvrij is. Heb je last van, koop het dan niet.
Maar wel als ze nieuw uit de doos komen? dat lijkt me vrij logisch, maar Apple krijgt 't voor elkaar ze beschadigd aan te leveren, en als ze dat niet zijn kan je de randjes met normaal gebruik, met een ring kapot maken... dat gebeurt je echt niet met andere telefoons kan ik je vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
me_mrtn schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:01:
[...]

Ik geef antwoord op je vraag hoe ik dat bij andere toestellen voor elkaar kreeg. Of er nu een externe antenna is of niet, dat heeft er niets mee te maken.
Omdat je het echte probleem negeert, sorry heb het al 3 maal uitgelegd, je wil het duidelijk niet snappen omdat apple ooit dat probeerde te verbergen, jouw keuze.
Ik heb je een paar maal gevraagd of je dat artikel nu had gelezen en wat het inhield, want stompzinnig een linkje neerplempen zonder onderbouwing er bij kan iedere Jan-Kees. Dat artikel ging alleen in op het feit dat het voor ieder persoonlijk was om een hoesje te gebruiken en dat hoesfabrikanten een nieuwe markt hadden met de introductie van de Shuffle (lage prijs, nieuwe doelgroep).
Idd en datw as als reactie dat men bij de ipod die ook kraste er geen commotie rond maakte, dat artikel toont aan van wel.
Die terugroepactie die ik je heb gevraagd op te zoeken, is nergens te bekennen.
http://crave.cnet.co.uk/m...ue-promises-fix-50007612/

Stond hierboven ook al ergens zoals ik al zei.
Daarnaast heb je schijnbaar moeite om de intentie te hebben om iets aan je Nederlands te doen en daarmee verlies je veel van je geloofwaardigheid.
Ik heb weinig tijd, de boodschap komt over, weeral je eigen keuze wat je daarmee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
xamirz schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:43:
Wat een gedoe allemaal hiero.
Ik vind het allemaal meevallen hoor. Kijk maar zelf.

dat filmpje heb ik eerder gezien, en toen al gezegd dat het een onzin-test is. je ziet dat de telefoons op een ander punt de grond raken. wanneer een telefoon "plat" op de grond valt, is er vaak niks aan de hand. valt een telefoon op een hoek, dan is die vaak stuk. zeker als er een grote glasplaat op zit.

ik zou zeggen: test opnieuw, en dan wetenschappelijk. dus beide telefoons precies hetzelfde laten vallen. (dus beide op de hoek bijvoorbeeld, en beide plat).

owja en ik ben geen apple fan. heb zelf geen iphone of apple, en heb Mac OSx Mountain lion geprobeerd een maand, en snap niet wat er zo speciaal aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:23:
Ik heb Apple's liefde voor aluminium altijd al vreemd gevonden, het is een materiaal wat zo ongeloofelijk makkelijk krast en vervormt. Goede plastics kunnen daar veel beter tegen en kunnen er ook gewoon prima uitzien. Mijn LG, wat toch bekend staat als een brak merk, is vrijwel krasloos na bijna 2 jaar zonder hoesje met mijn sleutels in mijn broekzak vertoeft te hebben. De enige schade die er op zit komt van een ontmoeting met het asfalt met een km of 20 per uur.
Aluminium is erg sterk/licht.. Bij bijvoorbeeld de MacBook Air is het best een ideaal materiaal. Voor een telefoon misschien iets minder, inderdaad.

En ik denk dat er ook wel een idee achter zit: Een bekrast apparaat verliest zijn mooiheid, waardoor iemand 2 jaar later liever een mooie nieuwe wil hebben. Dus het stimuleert hun verkoop alleen maar, mits het in de periode na de garantie gebeurt (of ze het kunnen afschuiven als veroorzaakt door de gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
Waah schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:50:
[...]

19,95 voor een goede screenprotector is het waard. heb voor mijn vriendin een screenprotector gekocht (van screenguardz) en na een jaar ziet haar telefoon er nog als nieuw uit. is gelijk voor 2 kanten, en je hebt er 2 + garantie + idiot proof garantie (als je em verneukt kan je een nieuwe krijgen).

heb zelf een cheapo screenprotector, en heb mijn telefoon wel eens bij mijn sleutels (per ongeluk). heb in anderhalf jaar al 3x een nieuwe screenprotector erop moeten doen. dus verschil in protectors is er zeker
Een goede screenprotector is het zeker wel waard.

Ik moest laatst (voor de verzekering) een kapotte iPhone 4S aanleveren (lang verhaal) en wou dus bewust het scherm kapot maken. Dus eerst heel zachtjes tegen de hoek v/d tafel slaan (het deed pijn aan m'n hart). Er gebeurde niks. Daarna wat harder slaan. Niks. Toen een schroevendraaier gepakt en op het scherm getikt. Eerst zacht, daarna met volle kracht. Veel krassen e.d. maar niks ging kapot. Toen realiseerde ik me dat er een schreenprotector op zat. Die eraf gehaald en álle schade zat op de screenprotector. Alle deukjes, krassen etc. Het scherm was nog perfect, alsof er niks mee gebeurd was.

Uiteindelijk de telefoon een paar keer op de straatstenen laten ketsen. Er gebeurde ook niks, tot ik hem met wat flinke kracht op een uitstekende steen gooide. Wel ironisch dat als je hem kapot moet hebben het niet lukt, maar als je hem een keer per ongeluk laat vallen vanaf de bank hij direct stuk is...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 16:41
Mijn ervaring met iPhones:

3GS:
De plastic achterkant hiervan was bij mij toch redelijk snel vol met kleine krasjes. Laat ik het zo zeggen: de spiegelende werking van het appeltje was slecht zichtbaar. Het uiterlijk van deze telefoon vond ik iets te snel beschadigd.

4:
Bijna 2 jaar in gebruik. Een enkele keer (relatief zacht, op zijl) laten vallen. De achterkant heeft diverse kleine krasjes, sommige waarbij je je nagel echt "hoort" als je hem eroverheen haalt. Het appeltje is overigens nog steeds heel goed spiegelend :). Ook is er een heel klein hoekje gescheurd o.i.d., maar dat is echt minuscuul. Het uiterlijk van deze telefoon vind ik eigenlijk wel ok. De kleine beschadigingen die er zijn waren tocht echt mijn eigen schuld.

Ik vind dat een telefoon niet na het minste geringste al bekrast moet zijn. Ik vind echter ook niet dat je kan verwachten dat deze van 2 hoog op straat moet kunnen vallen. Hoesjes vind ik persoonlijk een no-go, 2x geprobeerd maar elke keer na enkele weken verwijderd omdat het het toch "net niet" is.

Ik overweeg de iPhone 5 nog steeds, maar ben er nog niet zeker van dat ik hem ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Nilsepils schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:52:
[...]

Maar wel als ze nieuw uit de doos komen? dat lijkt me vrij logisch, maar Apple krijgt 't voor elkaar ze beschadigd aan te leveren, en als ze dat niet zijn kan je de randjes met normaal gebruik, met een ring kapot maken... dat gebeurt je echt niet met andere telefoons kan ik je vertellen...
Dat ze beschadigd leveren wil ik eerst nog zien, lijkt me sterk namelijk. En dat ring verhaal kan kloppen maar elke tel met sleutelring raakt beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
xamirz schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:56:
[...]

Dat ze beschadigd leveren wil ik eerst nog zien, lijkt me sterk namelijk. En dat ring verhaal kan kloppen maar elke tel met sleutelring raakt beschadigd.
je hebt duidelijk het topic niet gevolgd, er was iemand die de telefoon aan zijn vader (familie in ieder geval) liet zien, die had een ring aan zijn vinger die vervolgens een kras op zijn iPhone maakte... Maar aangezien jij het niet zo'n probleem vindt, go ahead, koop 'm maar en dan zien we je terug wanneer je je eerste kras er op hebt zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Vroegah ( 8)7 ), toen een telefoon van €200,- extreem duur was, had je vaak last van afbladerende verf, vreselijk krassen op het scherm en verkleurde plekken vanwege huidvocht/zuur. Niemand die zeurde, want het is tenslotte een gebruiksartikel.

Tegenwoordig gaan we al moeilijk doen als een (hard)metalen ring enigsinds krasjes kan aanbrengen. Volgens mij word dit uit het verband getrokken.

Beschadigd uit de doos; onacceptabel
Beschadigd door gebruik; .. ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Nilsepils schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:01:
[...]

je hebt duidelijk het topic niet gevolgd, er was iemand die de telefoon aan zijn vader (familie in ieder geval) liet zien, die had een ring aan zijn vinger die vervolgens een kras op zijn iPhone maakte... Maar aangezien jij het niet zo'n probleem vindt, go ahead, koop 'm maar en dan zien we je terug wanneer je je eerste kras er op hebt zitten ;)
Ik heb het besteld, ik update je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 16:41
SanderPS3 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:04:
Vroegah ( 8)7 ), toen een telefoon van €200,- extreem duur was, had je vaak last van afbladerende verf, vreselijk krassen op het scherm en verkleurde plekken vanwege huidvocht/zuur. Niemand die zeurde, want het is tenslotte een gebruiksartikel.

Tegenwoordig gaan we al moeilijk doen als een (hard)metalen ring enigsinds krasjes kan aanbrengen. Volgens mij word dit uit het verband getrokken.

Daarom heb ik 2 telefoons met dual-SIM.

Als ik gekke dingen ga doen neem ik mijn onverwoestbare € 11,- kostende spatwaterdichte Samsung-telefoon mee. En als ik "normale" dingen ga doen dan zit er altijd onbeschermd in een iPhone 4 in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:04:

700 euro is ook wel iets meer dan 200 euro. Wat toen misschien wel extreem duur was maar je wilt toch niet zeggen dat de inflatie zo erg is geweest de afgelopen jaren?

Ik heb nu 15 maanden mijn HTC Sensation en gebruik hem ook al die tijd met een ring om mijn vinger met welke ik de telefoon vasthield. Na dit topic een klein beetje gelezen te hebben keek ik even op mijn Sensation omdat het mij inderdaad ook sterk leek dat dit geen krasjes had opgeleverd. Tot mijn verbazing zat er geen enkel krasje op de achterkant. De enige beschadigingen zijn op de hoeken omdat ik hem zo'n 10 keer heb laten vallen. Deze Sensation koste volgens mij zo'n 500 euro toen ik hem kreeg.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste