Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Daan00 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:30:
Ik zou naar de apple store gaan. Ze doen daar over het algemeen helemaal niet moeilijk én ze hebben meer iphones op voorraad = meteen een nieuwe meenemen.
alleen ben je dan wel je garantie bij je leverancier kwijt. Die is immers op imei-nummer geregistreerd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

kmf schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:54:
[...]

alleen ben je dan wel je garantie bij je leverancier kwijt. Die is immers op imei-nummer geregistreerd.
Krijg je niet wederom garantie op het nieuwe toestel dat je dan ontvangt?
En heb je dan dus tot een latere datum garantie dan bij je provider, dan lijkt het me geen probleem..

[ Voor 14% gewijzigd door DyStiC op 01-12-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:34
Ik twijfel om de iPhone 5 zwart te kopen. Vindt het een prachtig toestel en qua design is er niets van de concurrentie wat ook maar enigszins in de buurt kan komen. Echter, nu ik op het internet en dit topic lees over alle beschadigingen twijfel ik. Aan de andere kant kan ik me bijna niet voorstellen dat een bedrijf als Apple een telefoon op de markt zou zetten wat zo extreem kras gevoelig is als wat beweerd zou worden. En als ik naar bijvoorbeeld mijn HTC Desire HD kijk na twee jaar intensief gebruik -zonder bescherming- dan heeft die met zijn alu coating zeer weinig beschadigingen. Waarom zou HTC het wel kunnen en Apple niet? Zou het dan toch weer de zoveelste hype zijn en maken we elkaar een beetje gek? Ik twijfel nog een beetje maar mijn boerenverstand zegt me toch dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 14:05
bij mij valt het wel mee hij is zonder beschadegingen geleverd, ik gebruik hem zonder case, paar keer gevallen en het alu is helemaal niet bekrast, alleen het ''glas'' aan de achterkant boven en onder zitten lichte krasjes op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
@fendt.

Mijn collega liet zijn iPhone 5 zien na 3-4 weken gebruik. Vroeg me bijna af of hij een witte had besteld ipv zwart. De foto's die eerder zijn geplaatst over de beschadigingen vallen in het niets. Het is niet dat hij extreem onvoorzichtig met het toestel omgaat, gewoon normaal gebruik. Zijn iPhone 4 zag er nog netjes uit na 2 jaar.
Mijn eigen iPhone 5 zit in een full body hardcase + full body folie protector. Helaas een gevolg van wat ik eerder heb gezien.

Het is een prima toestel, maar qua krasbestendigheid totaal niet te vergelijken met de iPhone 4.
Mijn 5 gaat binnenkort weg voor een lumia 920..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
ibidriv3r schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:45:
@fendt.

Mijn collega liet zijn iPhone 5 zien na 3-4 weken gebruik. Vroeg me bijna af of hij een witte had besteld ipv zwart. De foto's die eerder zijn geplaatst over de beschadigingen vallen in het niets. Het is niet dat hij extreem onvoorzichtig met het toestel omgaat, gewoon normaal gebruik. Zijn iPhone 4 zag er nog netjes uit na 2 jaar.
Mijn eigen iPhone 5 zit in een full body hardcase + full body folie protector. Helaas een gevolg van wat ik eerder heb gezien.

Het is een prima toestel, maar qua krasbestendigheid totaal niet te vergelijken met de iPhone 4.
Mijn 5 gaat binnenkort weg voor een lumia 920..
Heel ander verhaal met twee iPhone 5's. Zelfde gebruik als een 4, zonder een case. Totaal geen enkel krasje of wat dan ook te bekennen. Zal wel liggen of je een vroege batch hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
me_mrtn schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:51:
[...]

Heel ander verhaal met twee iPhone 5's. Zelfde gebruik als een 4, zonder een case. Totaal geen enkel krasje of wat dan ook te bekennen. Zal wel liggen of je een vroege batch hebt of niet.
Second that. Ook hier totaal geen problemen met een zwarte Iphone 5 die ik 26 oktober geleverd heb gekregen. Ik wacht nog altijd op mijn sleeve dus tot nu toe zonder gebruikt, geen enkel probleem hier. Zal idd wel batch gevoelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
de krassen zitten allemaal op de schuin afgewerkte stukken, vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt bij "normaal" gebruik oftewel in mijn ogen telefoon recht op tafel leggen of telefoon in of uit de zak halen, daarmee moet je toch een flinke hoek maken en bijzonder lomp je telefoon neerleggen wil je die schuinafgewerkte stukken beschadigen..

zelf heb ik ook een klein puntkrasje op zo'n schuin stuk maar ik irriteer me er niet zo aan, blijft een gebruiksobject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:51
In hoeverre zit de autofocus bij jullie los? Dat hij ietsjes los hoort te zittenweet ik, maar als jullie op de achterkant op het bovenste gedeelte met een vinger rustig tikken horen jullie dan ook duidelijk zo'n irritant tikje/geluidje?

Als de iPhone trilt en gewoon op een zachte ondergrond (matras) ligt lijkt de autofocus ook een beetje mee te trillen..

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

AntraXxX schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:18:
In hoeverre zit de autofocus bij jullie los? Dat hij ietsjes los hoort te zittenweet ik, maar als jullie op de achterkant op het bovenste gedeelte met een vinger rustig tikken horen jullie dan ook duidelijk zo'n irritant tikje/geluidje?

Als de iPhone trilt en gewoon op een zachte ondergrond (matras) ligt lijkt de autofocus ook een beetje mee te trillen..
Hoe hard ik mijn iPhone 5 ook schud, ik hoor geen enkel tikje... :?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBartos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-06 10:23
Heb m'n zwarte 32gig binnen van verleden week. Productieweek 46

Geen gerammel of loszittend scherm.

Klein verkleurd puntje boven de muteknop maar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

DyStiC schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:34:
[...]

Krijg je niet wederom garantie op het nieuwe toestel dat je dan ontvangt?
En heb je dan dus tot een latere datum garantie dan bij je provider, dan lijkt het me geen probleem..
dat weet ik niet. Want dat betekent dat de garantie helemaal weer gaat lopen via Apple. Dus van 2 naar 1 jaar garantie?

Maar ik heb sowieso een afspraak met apple gemaakt, vrijdag ga ik even langs. Misschien kunnen ze het probleem oplossen zonder om te wisselen. (in amerika maken ze gewoon de telefoon even open om de lens schoon te maken)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:58

Alleen als ik er tegenaan tik hoor ik dat er iets 'los' zit, bij het schudden blijft hij stil.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Ik heb het ook, maar betwijfel of het te maken heeft bij de autofocus aangezien niet iedereen dit heeft. Ik weet dat de trilmotor ook in die buurt zit, dus zit die dan niet gewoon los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik hoor ook niks als ik (hard) schud. Als ik gericht tegen de camera tik, hoor ik wel iets. Lijkt dus normaal te zijn, ervaar precies hetzelfde als wat _Brake_ zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:21
Wat betreft dat getik bij de camera. Dat is de autofocus. Heb je ook bij de iPhone 4S en waarschijnlijk ook bij de iPhone 4. Is dus vrij normaal. Niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:07:
[...]

Second that. Ook hier totaal geen problemen met een zwarte Iphone 5 die ik 26 oktober geleverd heb gekregen. Ik wacht nog altijd op mijn sleeve dus tot nu toe zonder gebruikt, geen enkel probleem hier. Zal idd wel batch gevoelig zijn.
Ja, ik wil ook even onderstrepen dat het niet allemaal kommer en kwel is. Zwarte iPhone, 5 weken oud en totaal geen last van krassen op de randen (gebruik hem zonder case). Niets, nada, nop. Ik ga er wel bewust mee om, dus niet los in een tas of zo en nooit in een broekzak met andere spullen. Ook niet laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb er hier op het werk nu 5 uitgedeeld en ze hebben allen na enkele weken wat krasjes of putjes.

Ik vind het nog steeds een slechte stap ten opzichte van het voorgaande materiaal. Mijn persoonlijke conclusie is dus de iphone 5 wel degelijk gevoelig voor krassen is.

MAAR: Er is geen een van de gebruikers naar mij toe gekomen dat hij er last van had, er minder goed door kon werken, zich onprettig voelde met de krasjes of de telefoon helemaal niet meer wilde omdat er krasjes op zitten. Dus het boeit eigenlijk weinig buiten dat het er wat minder mooi uitziet voor ons nerds.

Toch zie ik liever een andere keus bij een volgende iphone... Liever geen geanodiseerd aluminium meer.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds gisteren een nieuwe iPhone 5 16gb zwart direct bij de Apple online store gehaald.

Helaas uit de doos al aan twee kanten boven de bovenste twee antenne-scheiders lichte beschadigingen op het platte vlak. Het metaal is daar op een vierkante mm wat lichter. Heb geen zin in geruil, dus ach.

Verder vandaag ineens op de zijkant onder de simlade meerdere kleine puntjes waar de verf een beetje weg is. Voelt wat ruwer aan dan de rest van de zijkant. En dit terwijl de telefoon alleen mijn hand en een soepele telefoonsok heeft aangeraakt. Dit dus in 2 dagen, ben benieuwd naar een jaar gebruik.

Fijn! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
"Heb geen zin in geruil, dus ach.", dus niet mopperen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:52
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:30:
[...]

"Heb geen zin in geruil, dus ach.", dus niet mopperen :)
+1 ;) Snap niet dat je zoiets gewoon maar accepteert. Apple ruilt 'm zo voor je om, dus waarom zou je hiermee genoegen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPhone 5 zwart 16GB gekocht bij een telefoon winkel, mocht hem al uit de doos halen om te kijken als er beschadiging was voordat ik hem had betaald. Zat geen enkele kras op en heb hem nu dik anderhalf week in gebruik. zonder een sleeve alleen een screen-protector. Heb nog geen 1 kras op de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
virofi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:01:
[...]

+1 ;) Snap niet dat je zoiets gewoon maar accepteert. Apple ruilt 'm zo voor je om, dus waarom zou je hiermee genoegen nemen?
Ik woon niet in Amsterdam, en via post is ook zo'n traag gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Cubix schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:52:
[...]

Ik woon niet in Amsterdam, en via post is ook zo'n traag gedoe.
Tsja, als je 'm echt zou willen omruilen kun je ook overwegen 29,- te betalen voor Express Replacement, zodat je eerst een vervanging krijgt voor je je oude weer terug moet sturen. Genoeg opties lijkt me:
- Naar Amsterdam
- Opsturen oude, nieuwe terugkrijgen
- Express Replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

kmf schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:39:
[...]

dat weet ik niet. Want dat betekent dat de garantie helemaal weer gaat lopen via Apple. Dus van 2 naar 1 jaar garantie?

Maar ik heb sowieso een afspraak met apple gemaakt, vrijdag ga ik even langs. Misschien kunnen ze het probleem oplossen zonder om te wisselen. (in amerika maken ze gewoon de telefoon even open om de lens schoon te maken)
OK, ben terug van Apple store. Gewoon een nieuwe iPhone 5 gekregen. "we kunnen het wel openmaken en schoonmaken, maar zo krijg je gewoon een gloednieuwe in 10 minuten"
Het restoren in store duurde wel wat langer helaas... maar wel een nieuwe (OOK onbeschadigde) iPhone 5 zwart gekregen.

Garantie zal overgezet zijn op nieuwe imei. Of het 1 jaar is ipv 2 jaar: geen idee, waarschijnlijk niet meer. Maar ach, dan ben ik tenminste niet weken zonder telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Net mijn iPhone 5 Zwart mogen ontvangen. En ja hoor! En grote scuff aan de zijkant en op de hoek. Die gaat terug. :) wat zijn de manieren om hem snel om te wisselen? Apple store en..?

[ Voor 22% gewijzigd door Safaci op 10-12-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:28
Apple Store doet tenminste niet moeilijk, een kennis van mij heeft 3 dagen terug een iPhone 5 32Gb gehaald via iCentre site, er zaten paar krassen op het scherm en aan de achterkant, dat vonden ze niet genoeg bij iCentre A'dam en dus zei ik tegen hem dat we het dan bij Apple Store moeten proberen (al is hij daar niet gekocht).

Meteen hebben ze met iCentre A'Dam gebeld en gezegd dat die iPhone WEL omgeruild moet worden, dus wij terug naar iCentre en jawel hij is geruild en 100% ok (diegene gaf wel een vies gezicht toen we weer kwamen).

Ik heb vorige week een 2de hands iPhone 3GS 32Gb voor een prikkie gehaald, de vorige eigenaar had hem bijna 3 jaar en dat ding ziet eruit alsof het net uit de doos komt, maar iPhone 5 moet je dus helemaal in wanten inpakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

Icentre is niet hetzelfde als de Apple Store neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Janusz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 07:55:
Icentre is niet hetzelfde als de Apple Store neem ik aan?
Klopt, iCentre is een "Apple Premium Reseller", een soort van zelfstandig, Apple-approved verkooppunt. Een Apple Store is een winkel van Apple zelf. In NL is er nog maar één Apple Store, in België helemaal geen :/

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Er is toch iets mis met de kwaliteitscontrole van Apple. Bij mij zat er een kleine kras op de zijkant en een kleine kras op het scherm! Dat vind ik toch niet kunnen voor een nieuw product. Ik heb besloten op hem maar niet in te ruilen. Te veel moeite en waarschijnlijk krijg ik een refurbished terug. Maar genoegen nemen met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik snap niet waar die kras op het scherm door kan ontstaan, heb er iemand op Youtube met een hamer op zien slaan (ok, het toestel lag wel op een bed) zonder 'problemen'.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:02

BombaAriba

Ondertitel

_Brake_ schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:50:
Ik snap niet waar die kras op het scherm door kan ontstaan, heb er iemand op Youtube met een hamer op zien slaan (ok, het toestel lag wel op een bed) zonder 'problemen'.
Die video's zijn vaak nep :9

Als ik met vol vertrouwen op mijn iPhone ga slaan terwijl hij op bed ligt gaat hij echt wel kapot aangezien het bed die klap niet zo kan absorberen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:34
Net binnen gekregen ook al in het andere topic gemeld, maar werkelijk geen krasje of beschadiging ergens te bekennen. Scherm was wat lichtelijk geel aan de bovenkant, maar dat lijkt nu al bij te trekken helemaal. Geweldig ding zeg.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Enigste wat ik erg jammer vind aan het design is als je hem laat vallen en er deukjes/gaatjes inkomen het lichtmetaal onder de standaard zwatte coating tevoorschijn komt. Zo vallen deze kleine krasjes/deukjes meteen erg opvallend op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 19:19
Ik vraag me ook echt af hoe dat gaat in die fabriek. Zo'n controleur bekijkt dan een toestel met een kras en denkt dan oooo valt wel mee. Hup de doos in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere keer als ik dit topic voorbij zie vliegen denk ik 'Alweer of nog steeds?' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
Nog steeds vrees ik. Ikzelf heb hem nu enkele weken in gebruik en begin nu boven de camera de zwarte coating te verliezen. Het is jammer maar wakker lig ik er niet van. Voor de rest heb ik trouwens nog geen krassen op mijn scherm of het glas op de achterkant.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Scrtz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:19:
Enigste wat ik erg jammer vind aan het design is als je hem laat vallen en er deukjes/gaatjes inkomen het lichtmetaal onder de standaard zwatte coating tevoorschijn komt. Zo vallen deze kleine krasjes/deukjes meteen erg opvallend op..
Geanodiseerd aluminium. Wat wil je? Overigens als je je telefoon laat vallen, kun je op je pinken aanvoelen dat een telefoon daar niet voor is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 22:34
Ik heb net mijn iphone opengemaakt, en er zitten een kleine beschadiging tussen het aluminium en glas, een klein putje in het glas, en wat lijkt op lijmresten bij de antenne, maar dat kan ook een beschadiging zijn. Zou ik gewoon bij de apple store langs kunnen gaan voor een nieuwe (ergens anders gekocht)? En mag ik hem dan in de tussentijd nog wel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
DC Daniel schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:19:
Ik heb net mijn iphone opengemaakt, en er zitten een kleine beschadiging tussen het aluminium en glas, een klein putje in het glas, en wat lijkt op lijmresten bij de antenne, maar dat kan ook een beschadiging zijn. Zou ik gewoon bij de apple store langs kunnen gaan voor een nieuwe (ergens anders gekocht)? En mag ik hem dan in de tussentijd nog wel gebruiken?
En wat is er opgevallen toen je even rondkeek in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
  • Laatst online: 07-09 22:34
me_mrtn schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:33:
[...]

En wat is er opgevallen toen je even rondkeek in dit topic?
Ik heb het topic in het verleden af en toe doorgelezen dus zelf dacht ik van wel. Ik vroeg me vooral af of ik m nog wel kon gebruiken..... Normaal zou ik het zelf wel even uitzoeken, maar ben echt gesloopt :O dus ik dacht ''hey misschien is iemand wel zo aardig om mijn vraag te beantwoorden zodat ik morgen weet of ik hem thuis moet laten en of ik hem uberhaupt wel kan laten vervangen.''

[ Voor 9% gewijzigd door DC Daniel op 11-12-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn lockbutton doet raar. Vorige week heb ik een iPhone 5 van iemand over gekocht en merk nu dat de lockbutton het niet doet als je aan de rechterkant erop drukt. Ik moet helemaal links drukken en dan doet hij het. Op het internet heb ik gelezen dat heel wat meer mensen hier problemen mee hebben. Mijn iphone heeft echter precies aan de rechterkant wat beschadigingen zitten, wat mogelijk valschade kan zijn. Het zijn wat lichte schammetjes, maar wellicht heeft het met elkaar te maken.

Er zit nog ruim garantie op de iPhone, maar hij is in Duitsland gekocht (officiele apple store) bij de release. Heeft iemand misschien met garantie afhandelingen bij dergelijke problemen ervaring? Ik twijfel of ik naar Amsterdam moet gaan. Ben een beetje bang dat ik afgescheept ga worden met het antwoord "valschade, jammer dan". Het zou jammer zijn als ik voor niets die hele reis moet maken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Reb87 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:55:
Mijn lockbutton doet raar. Vorige week heb ik een iPhone 5 van iemand over gekocht en merk nu dat de lockbutton het niet doet als je aan de rechterkant erop drukt. Ik moet helemaal links drukken en dan doet hij het. Op het internet heb ik gelezen dat heel wat meer mensen hier problemen mee hebben. Mijn iphone heeft echter precies aan de rechterkant wat beschadigingen zitten, wat mogelijk valschade kan zijn. Het zijn wat lichte schammetjes, maar wellicht heeft het met elkaar te maken.

Er zit nog ruim garantie op de iPhone, maar hij is in Duitsland gekocht (officiele apple store) bij de release. Heeft iemand misschien met garantie afhandelingen bij dergelijke problemen ervaring? Ik twijfel of ik naar Amsterdam moet gaan. Ben een beetje bang dat ik afgescheept ga worden met het antwoord "valschade, jammer dan". Het zou jammer zijn als ik voor niets die hele reis moet maken... :/
Zelfde verhaal had ik met de lockknop. Paar weken terug ingeleverd bij de Apple Store en was niet zovaak voorgekomen, volgens de Genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
me_mrtn schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:10:
[...]

Zelfde verhaal had ik met de lockknop. Paar weken terug ingeleverd bij de Apple Store en was niet zovaak voorgekomen, volgens de Genius.
Hebben ze er uiteindelijk wel iets mee gedaan? En had jij ook krasjes/schaafjes rechtsboven op de alu rand? :) Niet vaak is wel relatief. Als ik op het internet zoek vind ik zat mensen die er ook last van hebben (youtube, diverse fora)...

[ Voor 14% gewijzigd door Reb87 op 11-12-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Reb87 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:15:
[...]

Hebben ze er uiteindelijk wel iets mee gedaan? En had jij ook krasjes/schaafjes rechtsboven op de alu rand? :) Niet vaak is wel relatief. Als ik op het internet zoek vind ik zat mensen die er ook last van hebben (youtube, diverse fora)...
me_mrtn in "iPhone 5 gevoelig voor beschadigingen."

En nee, mijn eerste iPhone was perfect gaaf. Zonder hoesje gebruikt (net zoals mijn 4) en die was ook nooit beschadigd. Mijn tweede, de vervanger dus, was dus zelfs een week ouder maar blijft nog steeds net zo gaaf. Overigens heb ik verder nergens er naar gezocht, gelijk contact gezocht met de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Mja, ik baal er wel van dat er wat beschadiging op het toestel zit. Maarja, daardoor kon ik hem wat goedkoper meenemen bij de vorige eigenaar. Dan bel ik morgen maar eens voor een afspraak bij de genius bar. Niet geschoten, altijd mis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Safaci schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:36:
Er is toch iets mis met de kwaliteitscontrole van Apple. Bij mij zat er een kleine kras op de zijkant en een kleine kras op het scherm! Dat vind ik toch niet kunnen voor een nieuw product. Ik heb besloten op hem maar niet in te ruilen. Te veel moeite en waarschijnlijk krijg ik een refurbished terug. Maar genoegen nemen met deze.
Als je binnen 14 dagen zit krijg je geen refurb maar gewoon een nieuwe retail dacht ik. Weet niet hoe dat in de Apple Store is, maar zo werkt het wel bij Apple Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
@me_mrtn zou je eens foto's kunnen posten van je iphone? ben eigenlijk wel benieuwd hoe vooral de achterkant reageert, neem aan dat je die gewoon op tafel legt e.d.?

twijfel zelf nog om hem compleet "plain" te gaan gebruiken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Scrtz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:50:
@me_mrtn zou je eens foto's kunnen posten van je iphone? ben eigenlijk wel benieuwd hoe vooral de achterkant reageert, neem aan dat je die gewoon op tafel legt e.d.?

twijfel zelf nog om hem compleet "plain" te gaan gebruiken namelijk
Heb geen fatsoenlijke camera bij de hand op het moment, dus deze wazige iSight-foto. Het wazige wat je ziet, zijn wat vetvlekken.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dg5dlz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
me_mrtn schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:01:
[...]

Heb geen fatsoenlijke camera bij de hand op het moment, dus deze wazige iSight-foto. Het wazige wat je ziet, zijn wat vetvlekken.
[afbeelding]
mm oke thanks, maar je legt je telefoon verder dus wel gewoon neer op tafels en dergelijke neem ik aan?
verder dus nog geen krasjes op het metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik snap het probleem ook eerlijk gezegd niet, ik snap dat metaal kan krassen (en dat het vooral eerder zichtbaar is omdat je eerst de coating wegkrast waardoor het aluminium eronder direct zichtbaar wordt) maar ik heb 'm nu een paar maanden, ik gebruik 'm zonder hoesje, leg 'm op tafels en dergelijke en nog geen krasje te bekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Scrtz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:55:
[...]

mm oke thanks, maar je legt je telefoon verder dus wel gewoon neer op tafels en dergelijke neem ik aan?
verder dus nog geen krasjes op het metaal?
Ja, gewoon op de bar in de kroeg wekelijks en daar wordt ook rustig mee geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen. Gisteren een Iphone 5 32GB week 46 ontvangen. Als je heel kritisch kijkt (en dat doen we; het is immers een apple :)). Kan ik 7 beschadigingen ontdekken. Allemaal op de randen (voornamelijk de rand op de achterkant). Laat hem nu omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
Ik heb gister mijn iphone5 binnen gekregen. Heb hem besteld toen ik hoorde dat er geen levertijd meer opzat.
Hij heeft 1 kleine beschadiging op de rand, precies op de overgang van glas bij de camera op het alum van de achterkant. Vind het wel jammer. Maar de ergenis dat ik hem terug moet sturen weer niet waard.
Zal straks even foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Uniciteit schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:00:
Ik snap het probleem ook eerlijk gezegd niet, ik snap dat metaal kan krassen (en dat het vooral eerder zichtbaar is omdat je eerst de coating wegkrast waardoor het aluminium eronder direct zichtbaar wordt) maar ik heb 'm nu een paar maanden, ik gebruik 'm zonder hoesje, leg 'm op tafels en dergelijke en nog geen krasje te bekenen.
Plus één hier. Zwarte iPhone 5, nog geen beschadigingen. Ga er niet als een beest mee om maar ook niet extreem zuinig, hij wordt gewoon gebruikt en op tafel gelegd enz.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:31:
[...]

Plus één hier. Zwarte iPhone 5, nog geen beschadigingen. Ga er niet als een beest mee om maar ook niet extreem zuinig, hij wordt gewoon gebruikt en op tafel gelegd enz.
Het probleem bij mij is dat de telefoon al beschadigd uit de doos kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Reb87 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:55:

Ik heb hetzelfde probleem gehad en na 2 weken een nieuwe gehaald in de Apple store Amsterdam. (ook daar gekocht)

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:34
Safaci schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:40:
[...]

Zou het toch echt terugsturen.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Safaci schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:40:
[...]

Ja dat begrijp ik, ik deel enkel mijn ervaringen in dit topic. Ik heb al eerder aangegeven dat er volgens mij twee soorten iPhones zijn: de soort die veel kan hebben en nauwelijks tot niet beschadigd, en de soort die in de doos al een beschadiging hebben en die lijken daarna ook gelijk veel gevoeliger voor beschadigingen dan de eerste soort.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
me_mrtn schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:32:
[...]

me_mrtn in "iPhone 5 gevoelig voor beschadigingen."

En nee, mijn eerste iPhone was perfect gaaf. Zonder hoesje gebruikt (net zoals mijn 4) en die was ook nooit beschadigd. Mijn tweede, de vervanger dus, was dus zelfs een week ouder maar blijft nog steeds net zo gaaf. Overigens heb ik verder nergens er naar gezocht, gelijk contact gezocht met de Apple Store.
Nog even een update op het lockbutton probleem; ben vandaag bij de Apple store in Amsterdam langs geweest. Binnen een paar minuten had ik een nieuwe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Reb87 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:51:
[...]

Nog even een update op het lockbutton probleem; ben vandaag bij de Apple store in Amsterdam langs geweest. Binnen een paar minuten had ik een nieuwe! :)
Apple is de lastigste niet hoor. :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03

Maximus

There is no substitute

Moet zeggen dat ik de iPhone nu zo'n 1.5 maand in gebruik heb. Heb direct toen ik hem kreeg hem in een hoesje gedaan tot dat ik de Invisible Shield binnen had en toen deze er op gezet. Heb de telefoon overal en nergens liggen maar stop de telefoon niet met sleutels in mijn broekzak. Tot op heden nog nergens krasjes of beschadigingen.

PhD i.o.

Verwijderd

Heb inmiddels mijn tweede iPhone 5. En deze heeft een kleine beschadiging op de bezel tegen het scherm maar deze is bijna niet te zien dus ik houd hem. Moet wel zeggen dat Apple het snel en zonder moeite geregeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Laatst online: 20-08 21:49
Vanaf 28 september in bezit van m'n iPhone 5, puntgaaf exemplaar, tot vanmorgen. Zonder aanleiding zitten er plotseling 2 witte strepen van een centimeter of 2 op de boven- en onderrand, net onder de simkaart. Ik ga erg voorzichtig met de telefoon om, net als met z'n voorgangers en die waren na 2 jaar intensief gebruik zonder gebruikssporen nog steeds puntgaaf. Het verbaasd mij dus zeer hoe dit nu zo ineens kan, de lak is er gewoon helemaal af. Ik ga maar es richting Apple Store.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
nicow101 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:39:
Vanaf 28 september in bezit van m'n iPhone 5, puntgaaf exemplaar, tot vanmorgen. Zonder aanleiding zitten er plotseling 2 witte strepen van een centimeter of 2 op de boven- en onderrand, net onder de simkaart. Ik ga erg voorzichtig met de telefoon om, net als met z'n voorgangers en die waren na 2 jaar intensief gebruik zonder gebruikssporen nog steeds puntgaaf. Het verbaasd mij dus zeer hoe dit nu zo ineens kan, de lak is er gewoon helemaal af. Ik ga maar es richting Apple Store.
En wat denk je dat Apple zegt?

"Goh meneer, ja er komen vaker uit het niets krassen op een toestel. Alstublieft, hier heeft u een nieuwe".

De telefoon is gewoon beschadigd door een handeling die jij of iemand anders heeft uitgevoerd, of denk je werkelijk dat kabouters bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
bram1984 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:25:
[...]

En wat denk je dat Apple zegt?

"Goh meneer, ja er komen vaker uit het niets krassen op een toestel. Alstublieft, hier heeft u een nieuwe".

De telefoon is gewoon beschadigd door een handeling die jij of iemand anders heeft uitgevoerd, of denk je werkelijk dat kabouters bestaan?
Ik hou je op de hoogte knul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
nicow101 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:03:
[...]

Je hoeft niet zo uit de hoogte te doen, maar gebruikerssporen (wat dat is), doen ze niets aan hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
me_mrtn schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:47:
[...]

Je hoeft niet zo uit de hoogte te doen, maar gebruikerssporen (wat dat is), doen ze niets aan hoor. :D
Mwah, ze willen nog wel eens uit "coulance" vervangen, maar goed; dat hoeven ze niet de doen uiteraard. Gebruikerssporen zijn eigen risico uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Een kameraad heeft vannacht in de kroeg mn 5 (snoeihard) op de grond laten vallen. Slechts een klein krasje bovenop :) Vervolgens vandaag zelf kokend water erop laten vallen, al met al een lekker weekendje dus haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicow101 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:39:
je hebt hem zelf of aan iemand geshowed die een ring aanhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:20:
[...]

je hebt hem zelf of aan iemand geshowed die een ring aanhad.
Is dat jouw ervaring? Zo ja wat vind je daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nicow101 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:35:
[...]

Is dat jouw ervaring? Zo ja wat vind je daarvan?
als er nu een heel miniscuul klein puntje op je iphone was verschenen uit het niets was het enigzins nog geloofwaardig. Maar je gaat niemand wijs maken ( ook Apple niet ) dat er 2 witte strepen van 2 centimeter uit het niets zijn gekomen.

Nu hoef je niet zo bijdehand te reageren op bovenstaand bericht want hij probeert je alleen duidelijk te maken dat je alleen jezelf voor de gek houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Scrtz schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:23:
[...]

als er nu een heel miniscuul klein puntje op je iphone was verschenen uit het niets was het enigzins nog geloofwaardig. Maar je gaat niemand wijs maken ( ook Apple niet ) dat er 2 witte strepen van 2 centimeter uit het niets zijn gekomen.

Nu hoef je niet zo bijdehand te reageren op bovenstaand bericht want hij probeert je alleen duidelijk te maken dat je alleen jezelf voor de gek houdt.
In tegenstelling tot sommige tweakers hier probeer ik niemand te overtuigen van mijn gelijk. Heb ik ook geen behoefte aan. Maar als jullie niet geïnteresseerd zijn, prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik bedoel is gewoon onbewust gebeurd, je staat er niet bij stil. Doe een ring aan en hou de iphone 5 vast in je linkerhand met een ring aan je ringvinger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen nood mensen, ik heb begrepen dat Apple binnenkort fluwelen handschoenen bij z'n iPhones gaat leveren om krassen te voorkomen. En je krijgt er voortaan ook een speciale veiligheidsbril bij, want het schijnt dat er al krassen op komen als je er niet lief genoeg naar kijkt ( }:| -> B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Gisteren had ik een gala en ik had m'n iPhone in de hand. En natuurlijk, opeens stoot iemand mij aan en ik laat m'n iPhone van 1,60m vallen op een stenen vloer. Ding stuiterde alle kanten op. Opgepakt en echt waar, nog geen krasje. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Laatst online: 03-02 00:26
is het iemand al gelukt een zwarte iPhone 5 om te ruilen voor een witte iPhone 5 omdat je hierop de krassen een stuk minder snel ziet? Mijn zwarte iPhone 5 heeft al meerdere zilvere plekken, en ik irriteer me er mateloos aan. Ruim 800 euro voor neergelegd, vandaar (32GB iPhone 5 zwart)

[ Voor 4% gewijzigd door Rowinio op 01-01-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Goudvis12 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:14:
is het iemand al gelukt een zwarte iPhone 5 om te ruilen voor een witte iPhone 5 omdat je hierop de krassen een stuk minder snel ziet? Mijn zwarte iPhone 5 heeft al meerdere zilvere plekken, en ik irriteer me er mateloos aan. Ruim 800 euro voor neergelegd, vandaar (32GB iPhone 5 zwart)
Gewoon terurg gaan voor een nieuwe. Apple is de moelijkste niet. Ze zijn op de hoogte van het probleem bij apple store amsterdam. Ik heb ook mijn zwarte iphone 5 drie keer teruggebracht (binnen veertien dagen). Ik heb uiteindelijk een witte genomen. Ik zou je adviseren om dat ook te doen ondanks dat je hem wat langer hebt. Gewoon het probleem uitleggen en dat de telefoon je 800 euro heeft gekost en dat ze wat aan het probleem moeten doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
nicow101 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:03:
[...]

Ondertussen al een nieuwe iPhone? :')

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 05:45:
Geen nood mensen, ik heb begrepen dat Apple binnenkort fluwelen handschoenen bij z'n iPhones gaat leveren om krassen te voorkomen. En je krijgt er voortaan ook een speciale veiligheidsbril bij, want het schijnt dat er al krassen op komen als je er niet lief genoeg naar kijkt ( }:| -> B) )
Haha. Tja je telt er wel 800e voor neer. Toch jammer als de verf er dan zowat af bladdert bij het aanraken. Daarnaast zijn die velen van de Apple fans natuurlijk design lovers, die trekken het extra slecht als er een krasje verschijnt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
raishel70 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 07:11:
[...]

Gewoon terurg gaan voor een nieuwe. Apple is de moelijkste niet. Ze zijn op de hoogte van het probleem bij apple store amsterdam. Ik heb ook mijn zwarte iphone 5 drie keer teruggebracht (binnen veertien dagen). Ik heb uiteindelijk een witte genomen. Ik zou je adviseren om dat ook te doen ondanks dat je hem wat langer hebt. Gewoon het probleem uitleggen en dat de telefoon je 800 euro heeft gekost en dat ze wat aan het probleem moeten doen. 8)
Ben er heen gegaan maar hij kwam met de mededeling: "Het toestel werkt verder, het is alleen het ontwerp van de iPhone. Ik ruil hem dus NIET bij je om." en bedankt. Bijna 5 uur reizen voor niks, nada, noppes.

Langzaam maar zeker begin ik steeds meer een hekel aan Apple te krijgen..... :/ het gaat nergens over, ik mocht hem nog niet eens omruilen voor een nieuwe zwarte iPhone 5... AppleCare kan verder ook niks voor mij doen, want ook dan krijg ik weer een zwarte het probleem blijft... ik wil de witte, en niet weer de zwarte. Wat een drama....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
Persoonlijk denk ik dat je dat echt eerder had moeten bedenken. Na 2 maanden stap ik ook niet opeens in de auto om mijn zwarte BMW om te ruilen voor een witte (uiteraard gaat het hier om beschadigingen, maar het gaat om het principe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 10-09 19:51
Sinds een paar dagen heb ik op alle hoeken van het toestel (voor en achterkant) ook last van witte plekken op mijn Zwarte iPhone...

Nu heb ik hem juist genomen bij een abbonoment (Hi) maar kan ik er dan ook mee naar de Apple store in Amsterdam of gaat het via mijn provider? Heb namelijk geen zin om 3 weken zonder toestel te zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
keanu_ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:06:
Persoonlijk denk ik dat je dat echt eerder had moeten bedenken. Na 2 maanden stap ik ook niet opeens in de auto om mijn zwarte BMW om te ruilen voor een witte (uiteraard gaat het hier om beschadigingen, maar het gaat om het principe).
Dat is makkelijk gezegd, dit is m'n 2e zwarte iPhone 5 en mijn vorige had precies hetzelfde. Het zou aan de batch liggen zeiden ze. Dus als hun dat zeggen geloof ik dat en ga ik hem niet omruilen voor mn 2e keus kleur: wit. Als ik dit eerder had geweten had ik hem in het begin wel in het wit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Goudvis12 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:29:
[...]

Dat is makkelijk gezegd, dit is m'n 2e zwarte iPhone 5 en mijn vorige had precies hetzelfde. Het zou aan de batch liggen zeiden ze. Dus als hun dat zeggen geloof ik dat en ga ik hem niet omruilen voor mn 2e keus kleur: wit. Als ik dit eerder had geweten had ik hem in het begin wel in het wit gekocht.
Ik heb er al 5 omgeruild, wel bij Apple zelf via Applecare en telefonisch. Na de vierde vroegen ze me of ik niet liever een witte wilde, want daar waren minder problemen mee bekend. Ik wilde een zwarte dus heb geweigerd. De vijfde kwam ook beschadigd, waarna ze gevraagd hebben om tot eind januari/begin februari te wachten met nog een omruiling omdat ze hopen dan de problemen te hebben opgelost.

Het kan dus wel; een zwarte omruilen voor een witte. Het is denk ik met name afhankelijk van de persoon bij Apple die je treft. Is je huidige exemplaar een die je van Apple hebt gekregen? Of van een provider? Als je 'm van Apple hebt gehad zou ik het eens telefonisch proberen.

Pro tip; vooral erg vriendelijk blijven. Apple is echt super als het gaat om klantenservice, maar heb het idee dat als je op hoge poten belt je weinig bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
RickvN schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:30:
[...]

Ondertussen al een nieuwe iPhone? :')
Jep, ik kreeg direct een nieuwe. Geniaal die genius-bar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
M'n iPhone kan niet worden omgeruild in Amsterdam en tja. wat nu? "Het is bekend, maar het is cosmetische schade daar doen wij niks aan!" uhm, dankjewel hé... dus tja... wat nu? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Goudvis12 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:58:
M'n iPhone kan niet worden omgeruild in Amsterdam en tja. wat nu? "Het is bekend, maar het is cosmetische schade daar doen wij niks aan!" uhm, dankjewel hé... dus tja... wat nu? :/
Zie mijn reactie van gisteren op je eerdere post; bel Apple eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
virofi schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:58:
[...]

Zie mijn reactie van gisteren op je eerdere post; bel Apple eens!
Dat heb ik gedaan, en ze kunnen het voor me regelen maar ook dan wordt het een zwart model. Dat lost het probleem niet op, want over minder dan een maand moet ik weer bellen dat de rand "afgeeft". Een witte heb ik al om gevraagd, maar dat is niet mogelijk.

Dus, tja... daar sta ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 11-09 23:10
Goudvis12 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Dat heb ik gedaan, en ze kunnen het voor me regelen maar ook dan wordt het een zwart model. Dat lost het probleem niet op, want over minder dan een maand moet ik weer bellen dat de rand "afgeeft". Een witte heb ik al om gevraagd, maar dat is niet mogelijk.

Wel vervelend joh! Ik heb mijn telefoon nu sinds oktober en er is alleen achter aan de rand van het glas een beetje zilver gekomen.

Heb hem overigens wel altijd in een sleeve.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
achja aan de andere kant als je kijkt hoe de verkopen van iphone 4s/4 gaan dan zie je dat mensen net zoveel vragen voor een 1-2 jaar oude in perfecte staat verkerende iphone als een beschadigde iphone en deze ook voor ongeveer dezelfde bedragen verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:02
Goudvis12 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Misschien kun je toch een andere laten leveren door Apple, en als die zonder beschadigingen is ruilen met iemand voor een witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
OkeOkeOke schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Misschien kun je toch een andere laten leveren door Apple, en als die zonder beschadigingen is ruilen met iemand voor een witte.
Daar heb je gelijk in, ga ik even overwegen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb vorige week mijn 3e iPhone 5 laten omruilen vanwege een krakend scherm. Gebruik de telefoon zonder hoesje en ben er best voorzichtig mee. Na 3 maanden gebruik waren er al zilveren plekken op de rand te zijn, behoorlijk duidelijk zelfs. Nu weer een gave iPhone 5. Ik maak me er niet zo druk om. Ik heb welgeteld sinds de eerste iPhone in 2007 maar liefst 11 iPhones versleten en er maar 4 gekocht. Als de telefoon gekrast is gaat hij vaak toch stuk en heb je weer een nieuwe :).

Kleine historie:
iPhone 1: goed gebleven, op een gegeven moment stuk zonder garantie
iPhone 3G: behuizing kapot
iPhone 3G: wifi stuk
iPhone 4: home button stuk
iPhone 4: power button stuk
iPhone 4: goed gebleven en verkocht
iPhone 5: bekrast (geen reserve exemplaat voorhanden dus na 2 weken ruilen)
iPhone 5: kraken scherm
iPhone 5: huidige telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Janusz schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:50:
Ik heb vorige week mijn 3e iPhone 5 laten omruilen vanwege een krakend scherm. Gebruik de telefoon zonder hoesje en ben er best voorzichtig mee. Na 3 maanden gebruik waren er al zilveren plekken op de rand te zijn, behoorlijk duidelijk zelfs. Nu weer een gave iPhone 5. Ik maak me er niet zo druk om. Ik heb welgeteld sinds de eerste iPhone in 2007 maar liefst 11 iPhones versleten en er maar 4 gekocht. Als de telefoon gekrast is gaat hij vaak toch stuk en heb je weer een nieuwe :).

Kleine historie:
iPhone 1: goed gebleven, op een gegeven moment stuk zonder garantie
iPhone 3G: wifi stuk
iPhone 4: home button stuk
iPhone 4: power button stuk
iPhone 4: goed gebleven en verkocht
iPhone 5: kraken scherm
iPhone 5: huidige telefoon
Ook al een aardige lijst, wow!

Ik heb welgeteld 7 (!!) iPhone 4's gehad omdat ik telkens een defecte gereviseerde iPhone 4 meekreeg. Had de hoop opgegeven en maar een iPhone 4S aangeschaft. Vandaar dat ik nu niet met een gereviseerde akkoord ga met wat Apple Care mij nu heeft aangeboden, ik heb er altijd problemen mee gehad en daar heb ik gewoon zo geen zin in... opsturen, zonder zitten, hopen een werkende te krijgen en dan uiteindelijk weer een defecte krijgen. Nee, dat gaat 'm gewoon niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Goudvis12 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:36:
[...]

Daar heb je gelijk in, ga ik even overwegen inderdaad!
Precies! Dit is een goede tip, ik zou voor deze optie gaan.
Over de ruil procedure bij apple, het is wat hier boven ook gezegd werd.
Het hang er net maar vanaf welke verkoper jij tegenkomt bij de applestore.
Ook heeft het te maken met je onderhandel vaardigheden.
Al met al wens ik je nog veel succes. Apple opbellen vervanging regelen en het vervang toestel verkopen of omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Goudvis12 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:26:
[...]

Ook al een aardige lijst, wow!

Ik heb welgeteld 7 (!!) iPhone 4's gehad omdat ik telkens een defecte gereviseerde iPhone 4 meekreeg. Had de hoop opgegeven en maar een iPhone 4S aangeschaft. Vandaar dat ik nu niet met een gereviseerde akkoord ga met wat Apple Care mij nu heeft aangeboden, ik heb er altijd problemen mee gehad en daar heb ik gewoon zo geen zin in... opsturen, zonder zitten, hopen een werkende te krijgen en dan uiteindelijk weer een defecte krijgen. Nee, dat gaat 'm gewoon niet worden.
Ik moet erbij zeggen dat ik voor alle omwisselingen naar de officiele Apple Store ben gegaan (Amsterdam of Toronto, Canada) en daar altijd uitstekend geholpen ben. In alle gevallen kreeg ik direct een nieuw toestel mee (behalve bij de laatste iPhone 4 reparatie, die is door de Phonehouse gerepareeerd).

Over de service dus niets dan lof. Maar als ik toevallig in Groningen had gewoond en niet in de buurt van Amsterdam dan was ik heel wat minder tevreden geweest. Dan is de rit naar de Apple Store toch een lange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Janusz schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:56:
[...]

Ik moet erbij zeggen dat ik voor alle omwisselingen naar de officiele Apple Store ben gegaan (Amsterdam of Toronto, Canada) en daar altijd uitstekend geholpen ben. In alle gevallen kreeg ik direct een nieuw toestel mee (behalve bij de laatste iPhone 4 reparatie, die is door de Phonehouse gerepareeerd).

Over de service dus niets dan lof. Maar als ik toevallig in Groningen had gewoond en niet in de buurt van Amsterdam dan was ik heel wat minder tevreden geweest. Dan is de rit naar de Apple Store toch een lange.
Klopt, ik woon er zo'n 2,5 a 3 uur vandaan en heb dus zoveel heen en weer gereisd voor kapotte iPhone 4's... Heel erg lastig, en nu ruilen ze m'n iPhone 5 ook niet om omdat het gewoon normaal schijnt te zijn... Tja, ik heb een mail naar Apple gestuurd en wacht even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Zojuist ben ik gebeld door Apple Care wat betreft de beschadigingen aan m'n iPhone 5.

"Aangezien het cosmetische schade is kan ik GEEN reparatie opzetten." say..!? Moet ik dan serieus gaan liegen om dat ding omgeruild te krijgen? "Camera werkt niet" nee, dit gaat m'n pet te boven. Ze ruilen de iPhone 5's blijkbaar niet meer om, niet meer om de behuizing in ieder geval. Zowel via Apple Care niet als in de reguliere Apple Stores (in dit geval Amsterdam). :(

Tja, daar sta ik dan. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goudvis12 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:15:
Zojuist ben ik gebeld door Apple Care wat betreft de beschadigingen aan m'n iPhone 5.

"Aangezien het cosmetische schade is kan ik GEEN reparatie opzetten." say..!? Moet ik dan serieus gaan liegen om dat ding omgeruild te krijgen? "Camera werkt niet" nee, dit gaat m'n pet te boven. Ze ruilen de iPhone 5's blijkbaar niet meer om, niet meer om de behuizing in ieder geval. Zowel via Apple Care niet als in de reguliere Apple Stores (in dit geval Amsterdam). :(

Tja, daar sta ik dan. Wat nu?
Consumentenbond even benaderen ofzo?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste