Behoorlijke lijst. Mijn iPhone 5 kwam helaas ook met 2 krassen uit de doos. Ik heb echter besloten hier niet moeilijk over te doen omdat ik bang ben dat dit bij een volgend toestel hetzelfde zal zijn. Daarnaast zijn het maar krassen. Ik snap best dat je een perfect toestel wilt voor de bedragen waar de iPhone's voor worden verkocht. Maar is het al dat gedoe wel waard?Janusz schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:50:
Ik heb vorige week mijn 3e iPhone 5 laten omruilen vanwege een krakend scherm. Gebruik de telefoon zonder hoesje en ben er best voorzichtig mee. Na 3 maanden gebruik waren er al zilveren plekken op de rand te zijn, behoorlijk duidelijk zelfs. Nu weer een gave iPhone 5. Ik maak me er niet zo druk om. Ik heb welgeteld sinds de eerste iPhone in 2007 maar liefst 11 iPhones versleten en er maar 4 gekocht. Als de telefoon gekrast is gaat hij vaak toch stuk en heb je weer een nieuwe.
Kleine historie:
iPhone 1: goed gebleven, op een gegeven moment stuk zonder garantie
iPhone 3G: behuizing kapot
iPhone 3G: behuizing kapot
iPhone 3G: wifi stuk
iPhone 4: home button stuk
iPhone 4: power button stuk
iPhone 4: goed gebleven en verkocht
iPhone 5: bekrast (geen reserve exemplaat voorhanden dus na 2 weken ruilen)
iPhone 5: bekrast (geen reserve exemplaat voorhanden dus na 2 weken ruilen)
iPhone 5: kraken scherm
iPhone 5: huidige telefoon
Misschien, achteraf gezien, is het al dat gedoe niet waard. Na twee maanden maken die krasjes je toch niets meer uit. Maar als je daar in de winkel zo'n nieuw toestel uit de doos haalt nadat je bijna 700 euro aftikt dan voelt het toch niet goed.
Idd, het maakt misschien niet zoveel uit, maar het voelt inderdaad niet goed. Misschien dat ik persoonlijk bij een ander product minder moeilijk over had gedaan, maar van Apple verwacht ik dit gewoon niet. Overigens waren alle Applecare advisors die ik heb gesproken het daar roerend mee eens; het klopt niet. Het dan maar gewoon accepteren omdat de andere optie veel moeite met zich mee brengt voelt niet goed.
Hopelijk is het probleem inmiddels bijna opgelost. Begin februari mag ik 'm nogmaals omruilen (gewacht met nogmaals ruilen op verzoek van Apple) en hoop dan eindelijk een onbeschadigde te ontvangen.
Hopelijk is het probleem inmiddels bijna opgelost. Begin februari mag ik 'm nogmaals omruilen (gewacht met nogmaals ruilen op verzoek van Apple) en hoop dan eindelijk een onbeschadigde te ontvangen.
Wel knap an sich, want de Store in Amsterdam is nog niet eens een jaar open.Goudvis12 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:02:
[...]
Klopt, ik woon er zo'n 2,5 a 3 uur vandaan en heb dus zoveel heen en weer gereisd voor kapotte iPhone 4's... Heel erg lastig, en nu ruilen ze m'n iPhone 5 ook niet om omdat het gewoon normaal schijnt te zijn... Tja, ik heb een mail naar Apple gestuurd en wacht even af.

Niet per se, de Apple Store opende 3 Maart en de iPhone5 kwam 28 september uit in Nederland. Toch dik 6 maanden de tijd om heen en weer te reizenme_mrtn schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:04:
[...]
Wel knap an sich, want de Store in Amsterdam is nog niet eens een jaar open.
En het onvermijdelijke is gebeurd, ik heb mijn iPhone laten vallen =/ De zijkanten zien er niet meer uit. Apple Amsterdam gebelt en kon hem omwisselen voor ongeveer 220 euro. Zwaar aan het twijfelen of ik het wel of niet moet doen.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar je belletje naar Apple. Wat is je vraag?
Ik heb mijn iPhone laten vallen en hoeveel kost het om een nieuwe te krijgen?
Of vraag je, hij beschadigt wel heel snel als hij valt, wat kunnen jullie hier aan doen?
Ik heb mijn iPhone laten vallen en hoeveel kost het om een nieuwe te krijgen?
Of vraag je, hij beschadigt wel heel snel als hij valt, wat kunnen jullie hier aan doen?
Netjes uitgelegd dat ik zo dom ben geweest om mijn naakte iPhone 5 te laten vallen, dat ik wist dat het buiten de garantie viel en vroeg wat mijn opties zijn.
Ik legde laatst mijn iphone neer op de tafel, en zag dat deze niet meer plat lag maar speling had tussen de casing en de tafel. Er zit dus een lichte knik, die begint bij het 'volume omlaag' knopje waar zich ook haarscheurtjes bevinden. zie de plaatjes.

Nu vroeg ik me af of hier meer mensen last van hebben gehad, of hebben? Wanneer ik zocht op 'bent iphone 5', kwamen er gevallen naar voren die een tikkeltje erger waren dan hetgeen wat ik nu heb. Toch ben ik er niet echt gerust op, want stel dat het erger wordt. Ik heb mijn iphone alleen maar in mijn voorste broekzak of in mijn jaszak gehad, dan zou dit toch niet mogen kunnen?

Nu vroeg ik me af of hier meer mensen last van hebben gehad, of hebben? Wanneer ik zocht op 'bent iphone 5', kwamen er gevallen naar voren die een tikkeltje erger waren dan hetgeen wat ik nu heb. Toch ben ik er niet echt gerust op, want stel dat het erger wordt. Ik heb mijn iphone alleen maar in mijn voorste broekzak of in mijn jaszak gehad, dan zou dit toch niet mogen kunnen?
Helaas ook een "bekend" probleem, al is het niet geheel duidelijk hoe het komt. Sommige mensen melden dat het "spontaan" gebeurd, terwijl anderen beweren dat er wel degelijk druk/spanning op moet hebben gestaan. Desalniettemin; bij vorige iPhones gebeurde dit natuurlijk vrijwel nooit, dus het is wel opvallend.
Ook hier zou ik gewoon Apple eens bellen en het verhaal vertellen. Wellicht zijn ze ervan op de hoogte en kunnen ze omruilen.
Ook hier zou ik gewoon Apple eens bellen en het verhaal vertellen. Wellicht zijn ze ervan op de hoogte en kunnen ze omruilen.
Op aanraden van Apple Care heb ik maar een aangetekende brief naar Apple in Ierland gestuurd. Bijna twee A4-tjes lang, ik ben benieuwd!
Ben ook benieuwd! De Senior Advisor's die mij hebben geholpen zaten ook in Ierland. Hopelijk zijn ze een beetje coulant.Goudvis12 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:46:
Op aanraden van Apple Care heb ik maar een aangetekende brief naar Apple in Ierland gestuurd. Bijna twee A4-tjes lang, ik ben benieuwd!
Hallo allemaal,
De laatste tijd wordt er een stuk minder in dit topic gepost. Zou dit kunnen betekenen dat apple wellicht een aantal problemen m.b.t. de gevoeligheid voor beschadigingen heeft opgelost?
Kan iemand mij iets vertellen hoe zijn/haar iPhone nu is na een aantal weken/maanden gebruik?
Heb zelf na jaren iPhone gebruik nu ruim twee jaar een Desire HD en ga deze week een zwarte iPhone 5 halen. Volgens mij heeft de Desire HD ook geanodiseerd alu en qua slijtage kan ik na twee jaar zeggen dat het een topper is. Nauwelijks slijtage/ krassen op de behuizing, heb de telefoon niet in een hoesje gehad. Dus als HTC het kan dan moet Apple het zekker kunnen lijkt me;)
De laatste tijd wordt er een stuk minder in dit topic gepost. Zou dit kunnen betekenen dat apple wellicht een aantal problemen m.b.t. de gevoeligheid voor beschadigingen heeft opgelost?
Kan iemand mij iets vertellen hoe zijn/haar iPhone nu is na een aantal weken/maanden gebruik?
Heb zelf na jaren iPhone gebruik nu ruim twee jaar een Desire HD en ga deze week een zwarte iPhone 5 halen. Volgens mij heeft de Desire HD ook geanodiseerd alu en qua slijtage kan ik na twee jaar zeggen dat het een topper is. Nauwelijks slijtage/ krassen op de behuizing, heb de telefoon niet in een hoesje gehad. Dus als HTC het kan dan moet Apple het zekker kunnen lijkt me;)
Zwarte iPhone 5 sinds eind oktober in gebruik zonder hoesje en nog geen enkele beschadiging. Wordt normaal gebruikt, is nog niet gevallen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Hey, klopt niet helemaal. Weliswaar wordt er begin februari de nieuwe lichtingen verwacht van de iPhone 5 zwart met een dubbele coating dit is door Apple Care Nederland bevestigd aan meerdere klanten (waaronder ikzelf).fendt schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:15:
Hallo allemaal,
Heb uiteindelijk een uitzondering gekregen en krijg een witte iPhone 5 aanstaande week. GELUKKIG! Een zwarte iPhone 5 hoef ik niet meer, zonde.. heel zonde.
Verwijderd
Ik heb mijn iphone 5 nu ongeveer 2 maanden en ik heb redelijk veel scuffs op mijn achterkant. Ik ga deze iphone dan ook nog proberen omruilen aan het einde van deze maand want nu zit ik nog in mijn examens dus daardoor te weinig tijd...
Hoe kom je bij het verhaal over een dubbele coating? Mij is weliswaar gevraagd te wachten tot begin februari, maar het dubbele coating verhaal hoor ik nu voor het eerst.Goudvis12 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:19:
[...]
Hey, klopt niet helemaal. Weliswaar wordt er begin februari de nieuwe lichtingen verwacht van de iPhone 5 zwart met een dubbele coating dit is door Apple Care Nederland bevestigd aan meerdere klanten (waaronder ikzelf).
Nee, is echt door Apple Care gezegd in dit geval vandaar dat ik dat hier meldvirofi schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:22:
[...]
Hoe kom je bij het verhaal over een dubbele coating? Mij is weliswaar gevraagd te wachten tot begin februari, maar het dubbele coating verhaal hoor ik nu voor het eerst.
Nergens, ook op internationale sites, is dit dan ook maar terug te vinden. Snap je dat het een beetje dubieus klinkt? Ik geloof het verder ook niet hoor, zo'n "dubbele coating" is namelijk niet niets. Wat eigenlijk, de oleofobische coating? Lijkt mij apart, want dat zit enkel op het glas. Het anodiseren? Dat zou een héle grote stap zijn. De band is gewoon gelakt, dus dat zou ook weer een aparte dikte geven. Lees hier maar even wat meer over het materiaalgebruik.Goudvis12 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:13:
[...]
Nee, is echt door Apple Care gezegd in dit geval vandaar dat ik dat hier meld
Dat kan, maar als ik dat van meerdere Apple Care medewerkers heb gehoord zal het (naar mijn idee?) wel waar zijn.. Ik zeg ook alleen maar wat ik van hun heb gehoord héme_mrtn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:20:
[...]
Nergens, ook op internationale sites, is dit dan ook maar terug te vinden. Snap je dat het een beetje dubieus klinkt? Ik geloof het verder ook niet hoor, zo'n "dubbele coating" is namelijk niet niets. Wat eigenlijk, de oleofobische coating? Lijkt mij apart, want dat zit enkel op het glas. Het anodiseren? Dat zou een héle grote stap zijn. De band is gewoon gelakt, dus dat zou ook weer een aparte dikte geven. Lees hier maar even wat meer over het materiaalgebruik.
Het zal dan iets te maken hebben met het anodiseren, aangezien ik na de 5e crappy geanodiseerde iPhone5 ook gevraagd ben door Apple te wachten tot begin februari om nogmaals om te ruilen. Daar zit wel iets van een verband in elk geval. Ze erkenden ook letterlijk de problemen omtrent de zwarte laag op de iPhone5...me_mrtn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:20:
[...]
Nergens, ook op internationale sites, is dit dan ook maar terug te vinden. Snap je dat het een beetje dubieus klinkt? Ik geloof het verder ook niet hoor, zo'n "dubbele coating" is namelijk niet niets. Wat eigenlijk, de oleofobische coating? Lijkt mij apart, want dat zit enkel op het glas. Het anodiseren? Dat zou een héle grote stap zijn. De band is gewoon gelakt, dus dat zou ook weer een aparte dikte geven. Lees hier maar even wat meer over het materiaalgebruik.
Aangezien ook ik gehoord heb dat er vanaf begin februari een verbetering zou moeten zijn zal er een kern van waarheid in zitten. Of er daadwerkelijk iets verandert wordt aan het productieproces is giswerk en moeten we dus maar afwachten.Goudvis12 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:38:
[...]
Dat kan, maar als ik dat van meerdere Apple Care medewerkers heb gehoord zal het (naar mijn idee?) wel waar zijn.. Ik zeg ook alleen maar wat ik van hun heb gehoord hé
[ Voor 21% gewijzigd door virofi op 14-01-2013 22:47 ]
Dat er problemen zijn met de zwarte, dat is zo. Maar niet bij elke (bij de twee die ik heb gehad is er bijvoorbeeld niets aan de hand). Ik denk eerder dat het productieproces aangepast kan worden en/of verbeterd en de QA. Aan het product zelf iets veranderen, dat doe je niet zomaar.
+1 ook vanaf oktober.BeQuietAndDrive schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:34:
Zwarte iPhone 5 sinds eind oktober in gebruik zonder hoesje en nog geen enkele beschadiging. Wordt normaal gebruikt, is nog niet gevallen.
Sig
Vandaag heb ik een iPhone 5 aangeschaft.
Ik heb het toestel nieuw los gekocht in de winkel.
Ik had nog goede hoop omdat ik las dat de kwaliteitscontroles omhoog waren gegaan bij Apple.
Helaas blijkt bij het uitpakken dat de mijne niet 100% netjes is afgewerkt.
Op het linker, onder hoekje op de zij rand zit aan de voorkant een deukje in het aluminium.
Het lijkt net alsof het aluminium omhoog krult. ook is het zilveren binnenste gedeelte goed zichtbaar.
Balen dit.
Ik had nog goede hoop omdat ik las dat de kwaliteitscontroles omhoog waren gegaan bij Apple.
Op het linker, onder hoekje op de zij rand zit aan de voorkant een deukje in het aluminium.
Het lijkt net alsof het aluminium omhoog krult. ook is het zilveren binnenste gedeelte goed zichtbaar.
Balen dit.
Les geleerd, altijd uitpakken in de winkel
Tsja, terug naar de winkel. Of bellen naar Apple, als je 'm bij Apple hebt gekocht.Boszna schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:39:
Vandaag heb ik een iPhone 5 aangeschaft.
Balen dit.
Maar hoe gaat dat dan bij die genius bar als je hem mag omruilen. Krijg je dan echt een nieuwe die ze zo uit het doosje halen of hebben ze daar dan een aparte voorraad voor ofzo?
Vandaag viel me een scheurtje op in het glas aan de achterzijde onder de camera. Het glas is gescheurd vanaf de camera tot het rand van het glas tegen het aluminium. Kan eigenlijk geen vergelijkbare klachten vinden, de telefoon is niet gevallen. Zijn deze klachten hier bij iemand bekend?
Volgens mij ruilen ze 'm om voor een Retail (dus echt nieuwe) als je binnen 14 dagen zit. Anders refurb.123coen123 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:56:
Maar hoe gaat dat dan bij die genius bar als je hem mag omruilen. Krijg je dan echt een nieuwe die ze zo uit het doosje halen of hebben ze daar dan een aparte voorraad voor ofzo?
Dat laatste, hij komt uit een klein wit doosje met zonder niks erbij.123coen123 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:56:
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Hoelang heb je hem al?rnark schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:11:
Vandaag viel me een scheurtje op in het glas aan de achterzijde onder de camera. Het glas is gescheurd vanaf de camera tot het rand van het glas tegen het aluminium. Kan eigenlijk geen vergelijkbare klachten vinden, de telefoon is niet gevallen. Zijn deze klachten hier bij iemand bekend?
100% echt niet gevallen?
Dan kan het bijna niet anders dan een productieprobleem zijn. De lens is namelijk van saffierglas gemaakt en behoorlijk sterk. Tenzij het glas bijvoorbeeld behoorlijk hard gedrukt is tegen een knoop van een spijkerbroek, is dit lastig zelf te veroorzaken.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Saffierglas is echt moeilijk te breken, moet bijna een productiefout zijn. Ik heb mijn horloge met saffierglas al bijna 10 jaar en nog geen kras te zijn. Ben weleens per ongeluk als fietsend met het horloge langs een betonnen muur geschaafd, niets te zien.
*snip* maak daar volgende keer een topic report voor aan
[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 16-01-2013 18:16 ]
Heb de iPhone ongeveer 3 maanden. Heb er eigenlijk nooit echt op gelet, mijn oog viel er afgelopen week bij toeval op. De iPhone is niet gevallen. Ik zal zo nog eens proberen of ik het op de foto kan krijgen.Underworld schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:39:
[...]
Hoelang heb je hem al?
100% echt niet gevallen?
Dan kan het bijna niet anders dan een productieprobleem zijn. De lens is namelijk van saffierglas gemaakt en behoorlijk sterk. Tenzij het glas bijvoorbeeld behoorlijk hard gedrukt is tegen een knoop van een spijkerbroek, is dit lastig zelf te veroorzaken.
Edit:
Foto van de scheur:

[ Voor 8% gewijzigd door rnark op 16-01-2013 19:24 . Reden: Foto toegevoegd ]
Update op m'n iPhone 5 zwart drama verhaal: vandaag witte iPhone 5 opgestuurd gekregen en zwarte is teruggegaan! ;-)
Ik heb laatst mijn 2-3 maanden 'oude' iPhone iPhone op de grond laten vallen van ongeveer een meter hoogte, in 1 val is er vanalles kapot gegaan terwijl hij ook nog eens in een dunne plastic cover zat.
Opsomming van de schade;
- Deuk in de rechter bovenhoek naast de lockbutton
- Lockbutton vast/kapot klikt niet meer, en doet vaag.
- Streepje/barstje(?) in het scherm rechts boven
- Trilfunctie doet het niet meer goed
- een paarse stip/stof voor de camera lens.
Een hoop wat er kapot kan gaan aan een iPhone 5 in 1 val.
Heb hem nu weggebracht voor reparatie (vervang?) bij de vodafone winkel. Hopen dat het snel is opgelost.
Opsomming van de schade;
Heb hem nu weggebracht voor reparatie (vervang?) bij de vodafone winkel. Hopen dat het snel is opgelost.
Verwijderd
Gisteren mijn iPhone 5 laten opsturen door de winkel waar ik hem gekocht had, sinds een paar dagen werkt de powerknop niet goed meer.. Heb nu 1 of andere galaxy mini om te gebruiken tot ik hem terug heb. Kan er helemaal niks mee worden;x
Weet iemand hoelang iets met dynafix over het algemeen duurt?
Verwijderd
Zoals ik al eerder vermelde is mijn Iphone beschadigd aan de achterkant...
Nu krijg ik ook meer en meer problemen met mijn wifi die steeds minder sterk wordt... Denken jullie dat ik deze kan inruilen voor een nieuwe/refurbish iphone??
ik heb hem nu ongeveer 2 maanden
Nu krijg ik ook meer en meer problemen met mijn wifi die steeds minder sterk wordt... Denken jullie dat ik deze kan inruilen voor een nieuwe/refurbish iphone??
ik heb hem nu ongeveer 2 maanden
Over het algemeen heb je hem binnen 7 dagen wel weer terug. Zou de volgende keer indien mogelijk gewoon omruilen bij Apple. Stuk snellerVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:09:
Gisteren mijn iPhone 5 laten opsturen door de winkel waar ik hem gekocht had, sinds een paar dagen werkt de powerknop niet goed meer.. Heb nu 1 of andere galaxy mini om te gebruiken tot ik hem terug heb. Kan er helemaal niks mee worden;x
Verwijderd
Ja probleem is ik werk van 8-5 en woon 3 uur van Amsterdam af hahaJanusz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:33:
[...]
Over het algemeen heb je hem binnen 7 dagen wel weer terug. Zou de volgende keer indien mogelijk gewoon omruilen bij Apple. Stuk sneller
Vandaag een nieuwe iPhone ontvangen van Vodafone. Nu vraag ik mij af of iemand hier weet wat ze doen met het IMEI nummer nadat ze je telefoon omwisselen? Want ik heb een doosje gekregen en op dat doosje staat een EMEI nummer wat overeenkomt met de bon die ik erbij kreeg, maar niet met de iPhone in het doosje. Ik heb dus nu volgens mij een ander EMEI nummer dan dat is geregistreerd bij Vodafone. Wat mij niet juist lijkt.Igor92 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:15:
Ik heb laatst mijn 2-3 maanden 'oude' iPhone iPhone op de grond laten vallen van ongeveer een meter hoogte, in 1 val is er vanalles kapot gegaan terwijl hij ook nog eens in een dunne plastic cover zat.
Opsomming van de schade;
Oja, en bij de iPhone 5 die ik heb ontvangen zitten enkele minimale scuffs, maak me er niet zo heel druk om, maar als ik links naast de home button duw op het glas (niet heel hard) zie ik dat er in de linker onderhoek van mijn scherm kleuren veranderen alsof er op het scherm word geduwd, lijkt me ook niet helemaal correct. als het geen kwaad kan maakt het me niet zoveel uit.
Lijkt me inderdaad niet goed. Ik heb er in ieder geval geen last van. Ik zou het wel even in de gaten houden en anders even terug gaan om te vragen. Kan zijn dat er condens in je iphone kan lopen. Zometeen heb je vocht schade en zeggen ze ja meneer dat heeft u zelf gedaan. Dit soort dingen vallen namelijk niet in de garantie.
Als ik puur naar mijn eigen ervaring kijk kan ik dit eigenlijk enorm moeilijk geloven. Of onze interpretatie van beschadiging is anders of mijn iPhone is anders. Woensdag ochtend een zwarte 5 opgehaald, is direct in een hoesje gegaan en heeft vooral veel op een bureau gelegen, en in een broekzak gezeten. Verder gewoon nog zuinig ivm de gevoeligheid en nieuwigheid natuurlijk. Resultaat na 1.5 dag: 4 plekjes alleen al bovenaan op de band waarvan 1 zo'n 3-4mm breed. Op dit tempo is binnen een maand de gehele band zilver.BeQuietAndDrive schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:34:
Ik had verwacht dat de telefoon zou krassen, maar zo snel en zo gemakkelijk?!
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Tja, waarom zou ik daarover liegen hier dan? Wil je foto's of zo? Het heeft ook neits te maken met definitie van beschadigingen als er geen beschadigingen zijn. En ik heb een visus (google that) van 1.4 dus ik zie ze echt wel als ze er zijnwesleytjuh schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:03:
[...]
Als ik puur naar mijn eigen ervaring kijk kan ik dit eigenlijk enorm moeilijk geloven. Of onze interpretatie van beschadiging is anders of mijn iPhone is anders. Woensdag ochtend een zwarte 5 opgehaald, is direct in een hoesje gegaan en heeft vooral veel op een bureau gelegen, en in een broekzak gezeten. Verder gewoon nog zuinig ivm de gevoeligheid en nieuwigheid natuurlijk. Resultaat na 1.5 dag: 4 plekjes alleen al bovenaan op de band waarvan 1 zo'n 3-4mm breed. Op dit tempo is binnen een maand de gehele band zilver.
Ik had verwacht dat de telefoon zou krassen, maar zo snel en zo gemakkelijk?!
[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-01-2013 08:42 ]
Nee ik probeer je daar ook zeker niet van te beschuldigen hoor
. Het is meer dat de mijne in ieder geval erg hard beschadigd waardoor ik zeker na reacties als deze ga denken dat mijn model niet helemaal 100% is.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik heb al eerder voor mezelf (en hier in het forum) min of meer vastgesteld dat er batches zijn die gewoon beschadigen als je er naar kijkt en dat er batches zijn waar je bijna alles mee kunt doen en die gewoon goed blijven. Ik denk dat er series zijn waarbij er iets in het productieproces gewoon is mis gegaan.
Ik ben toch wel benieuwd en misschien interessant voor de discussie waar jullie ze gekocht hebben.
Voor zover lijkt het via Apple Store (online of in Amsterdam) goed te gaan, maar dat het vooral bij de resellers voorkomt.
Zo komt die van mij bij Apple Store Online, prima.. en een vriend via iCentre en kwam bekrast eruit.
Voor zover lijkt het via Apple Store (online of in Amsterdam) goed te gaan, maar dat het vooral bij de resellers voorkomt.
Zo komt die van mij bij Apple Store Online, prima.. en een vriend via iCentre en kwam bekrast eruit.
Verwijderd
Niet helemaal mee eens, Heb vrienden bij een telefoon winkel werken die veel losse toestellen verkoopt en hebben nog maar 1 die uit de doos krassen hadRemko.me schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:23:
Ik ben toch wel benieuwd en misschien interessant voor de discussie waar jullie ze gekocht hebben.
Dit is geen Samsung VS Apple!
Ik heb zelf de Galaxy S2 al meer dan 1,5 jaar en nu pas begint mij de rand te beschadigen, ik vind zelf persoonlijk dat je dat wel kan verwachten op de manier waarop ik hem die 1,5 jaar heb gebruikt (Geen case, gooien op de bank van 3 meter afstand, 50+- laten vallen op de grond en nog veel meer..
Ik vind het daarom best apart hoe zuinig je ook bent op je Iphone 5 dat die toch zo snel beschadigd.. Je zou verwachten dat het een deugdelijk product is. Zeker voor die prijs.
Je koop toch ook geen dure broek en de volgende dag zit er al schaafplekken op de knie..
Ik heb zelf de Galaxy S2 al meer dan 1,5 jaar en nu pas begint mij de rand te beschadigen, ik vind zelf persoonlijk dat je dat wel kan verwachten op de manier waarop ik hem die 1,5 jaar heb gebruikt (Geen case, gooien op de bank van 3 meter afstand, 50+- laten vallen op de grond en nog veel meer..
Ik vind het daarom best apart hoe zuinig je ook bent op je Iphone 5 dat die toch zo snel beschadigd.. Je zou verwachten dat het een deugdelijk product is. Zeker voor die prijs.
Je koop toch ook geen dure broek en de volgende dag zit er al schaafplekken op de knie..
Van mijn Momotaro broeken kan ik er niet zo over inzitten dat ze slijten en die zijn ook niet goedkoopFixio schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:28:
Dit is geen Samsung VS Apple!
S2 heeft natuurlijk ook ander materiaal gebruik en het is ook al een aantal malen naar voren gekomen dat over het algemeen er toestellen worden uitgeleverd die prima een stootje kunnen hebben.
Maar slijten die ook als je er naar kijktme_mrtn schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:17:
[...]
Van mijn Momotaro broeken kan ik er niet zo over inzitten dat ze slijten en die zijn ook niet goedkoop![]()
S2 heeft natuurlijk ook ander materiaal gebruik en het is ook al een aantal malen naar voren gekomen dat over het algemeen er toestellen worden uitgeleverd die prima een stootje kunnen hebben.
Dat is ook inderdaad wat ik meer bedoeld toen ik zei dat ik het moeilijk te geloven vond. Het lijkt of de laklaag bij mij op de rand erg erg erg dun is. Hoewel het een gebruiksvoorwerp is en ik hem ook zeker zo gebruik weet ik niet of ik het hier nu wel mee eens moet zijn eigenlijk..BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:16:
Ik heb al eerder voor mezelf (en hier in het forum) min of meer vastgesteld dat er batches zijn die gewoon beschadigen als je er naar kijkt en dat er batches zijn waar je bijna alles mee kunt doen en die gewoon goed blijven. Ik denk dat er series zijn waarbij er iets in het productieproces gewoon is mis gegaan.
De rand is bij mij ook nogal gevoelig.. gelukkig zit er nog zo goed als geen beschadiging op. Alleen bij de lockbutton een klein putje en onderaan nog, waarschijnlijk door mijn ritssluiting van binnenzak jas.
Heb na 3 dagen meteen zo een minimale bumper eromheen gedaan maar wil eigenlijk binnenkort overstappen op een mooi lederen hoesje, ook al krijg ik dan meer kans op krassen.
Ik ben trouwens vergeten of mijn lockbutton in het begin "stevig" zat maar nu lijkt hij wat losjes te zitten, hoe is dat bij jullie?
Heb na 3 dagen meteen zo een minimale bumper eromheen gedaan maar wil eigenlijk binnenkort overstappen op een mooi lederen hoesje, ook al krijg ik dan meer kans op krassen.
Ik ben trouwens vergeten of mijn lockbutton in het begin "stevig" zat maar nu lijkt hij wat losjes te zitten, hoe is dat bij jullie?
Greetings from Earth

Dit bedoel ik dus, wordt tot nu elke dag toch wel zo'n 1-2mm groter. Beetje jammer.
Ouch... en die is twee dagen oud? Ik zou 'm mooi omruilen. Je kunt er van zeggen en vinden wat je wilt, maar het is gewoon echt niet normaal dat dit met normaal gebruik zo snel gebeurd.wesleytjuh schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:05:
[afbeelding]
Dit bedoel ik dus, wordt tot nu elke dag toch wel zo'n 1-2mm groter. Beetje jammer.
Ja, hier ook. De lock button rammelt zelfs (hoorbaar)... Jammer.R3NSE schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:10:
Ik ga maandag bellen, heb toch net iets teveel betaald om dit acceptabel te vinden. Zeker als je sommige reacties hier leest over maanden in gebruik zonder hoesje zonder beschadigen.virofi schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:28:
[...]
Ouch... en die is twee dagen oud? Ik zou 'm mooi omruilen. Je kunt er van zeggen en vinden wat je wilt, maar het is gewoon echt niet normaal dat dit met normaal gebruik zo snel gebeurd.
Dat heb ik dan weer niethostler schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:35:
[...]
Ja, hier ook. De lock button rammelt zelfs (hoorbaar)... Jammer.
[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 25-01-2013 20:46 ]
Verwijderd
dat probleem heb ik dus ook, enige optie om dat te voorkomen is een bumper eromheen..
wesleytjuh schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:05:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Vandaag krijg ik mijn zwarte iPhone 5 ook en ik moet niet hebben dat bij normaal gebruik de lak er gewoon vanaf slijt, daar is het toestel echt veel te duur voor om dat acceptabel te vinden.wesleytjuh schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:46:
[...]
Ik ga maandag bellen, heb toch net iets teveel betaald om dit acceptabel te vinden. Zeker als je sommige reacties hier leest over maanden in gebruik zonder hoesje zonder beschadigen.
Mijn boefje is liev!
Iemand al enig idee waar je een beetje goedkoop een pen kan kopen om die beschadingetjes weg "te poetsen".
Heb em wel eens voorbij zien komen, maar kan hem even niet zo 1,2,3 snel terugvinden.
Meeste (wat ik zo zie @ foto's ook) zit wel op het randje waar zijkant en achterkant bij elkaar komen...
Heb em wel eens voorbij zien komen, maar kan hem even niet zo 1,2,3 snel terugvinden.
Meeste (wat ik zo zie @ foto's ook) zit wel op het randje waar zijkant en achterkant bij elkaar komen...
Is dat niet gewoon een verkapte permanent marker om bijv op CD's te schrijven?
wat dacht je van het RVS iets op te poetsen? 
Je kunt het licht schuren heb ik gezien was echt mooi
Remko.me schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:05:
wat dacht je van het RVS iets op te poetsen?
dat bedoel je dan denk ik
Greetings from Earth
Het is dus niet alleen de iPhone zelf die gevoelig is voor beschadigingen.
De eerste keer dat ik de lighting kabel uit mijn splinternieuwe 5 trek gebeurd er dit:
De eerste keer dat ik de lighting kabel uit mijn splinternieuwe 5 trek gebeurd er dit:

De kwaliteit van Apple gaat in de verkeerde richting, het wordt steeds slechter, wazige camera met paarse strepen, scheurtjes, batterij die snel leeg gaat, beschadigingen en dan heb ik het alleen al over de iPhone 5.Enes_81 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:28:
De eerste keer dat ik de lighting kabel uit mijn splinternieuwe 5 trek gebeurd er dit: [afbeelding]
En de prijs die stijgt ook nog eens, sorry dit is onacceptabel, ik had altijd van die normale orginele Apple snoeren voor mijn 3GS en die moest ik ook 2 soms 3 keer per jaar kopen, kocht ik vorig jaar een niet orgineel kabeltje van iMuv en ik heb hem nog steeds.
Apple, waarom?!
ik heb mijn Iphone 5 nu 1 maand in gebruik en ik ervaar ook langs de randen dat de lak eraf is.. wat kan ik hier nu mee doen? ik ben het er niet mee eens dat zo een duur product zo snel beschadigt terwijl ik er zuinig op ben en er een duur ozaki cover omheen zit?
Ik moet zeggen, ik heb de iPhone 5 nu enkele maanden en zit in een mooi Incipio hoesje. De telefoon is echt goed alleen de achterkant is echt van peperkoek.
Dat valt echt tegen als je de sterkte en duurzaamheid van de behuizing vergelijkt met de 4S. Het is dat ik hem gekregen heb, want anders zou ik toch echt teleurgesteld zijn. Als de specs niet belangrijk zijn, ga voor een 4S mensen, ga voor een 4S!
Dat valt echt tegen als je de sterkte en duurzaamheid van de behuizing vergelijkt met de 4S. Het is dat ik hem gekregen heb, want anders zou ik toch echt teleurgesteld zijn. Als de specs niet belangrijk zijn, ga voor een 4S mensen, ga voor een 4S!
"May our framerates be high and our temperatures low."
Als specs echt niet belangrijk zijn: ga voor een Nokia 3310.
Zonder gekheid: als beschadigingen echt te extreem zijn, ga dan langs de Apple Store. Probeer de telefoon verder te zien als een gebruiksobject.
Zonder gekheid: als beschadigingen echt te extreem zijn, ga dan langs de Apple Store. Probeer de telefoon verder te zien als een gebruiksobject.
ruilen ze hem daar dan zomaar op voor een nieuwe?
Als je even achterwege laat dat bij een valpartij de kans groot is dat het glas gebarsten is kan je de 4S beschouwen als een tank vergeleken met de 5.. Je kon doen wat je wilt, maar echte beschadigingen in het RVS kreeg je niet zomaar, hetzelfde geldt voor het glas(buiten barsten). Mijn 4S zag er na 1.5 jaar nog prima uit. Terwijl die toch al een paar keer stoeptegels van dichtbij heeft gezien.Deem schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:57:
Ik moet zeggen, ik heb de iPhone 5 nu enkele maanden en zit in een mooi Incipio hoesje. De telefoon is echt goed alleen de achterkant is echt van peperkoek.
Zeker nu ik deze keer een 2 jarig abonnement heb afgesloten ben ik bang dat mijn 5 aan het einde van de looptijd helemaal op is, wat het uiterlijk betreft dan. Zal het verkopen ervan niet ten goede komen denk ik zo.
Verwijderd
Ondertussen heb ik indirect veel gehoord over de beschadigingen bij de iPhone 5, maar het nooit 'in het echt' gezien. Tot deze week. Ik zat aan de genius bar in de Apple Store, toen degene die naast me zat ineens een gebogen iPhone 5 tevoorschijn toverde. Echt ongelooflijk voor zo'n dure telefoon. Gelukkig heeft mijn 4 nergens last van
Verwijderd
Ik heb er ook één gezien in de kantine. Ik dacht nog, waarom houdt die man een banaan tegen z'n oor? Maar het bleek een iPhone 5
Zo is'ie bijna mooier dan het origineel
Bij mijn iPhone 5 zaten allemaal puntjes op de achterkant, en dat terwijl ik sinds dag 1 met een hoesje heb gelopen..
Jammer dat ik er geen foto meer van heb gemaakt, heb hem gelukkig nog goed kunnen verkopen!
Jammer dat ik er geen foto meer van heb gemaakt, heb hem gelukkig nog goed kunnen verkopen!
Hier ook al aan de onderkant bovenzijde ook al 2 puntjes lak eraf. iPhone 5 is van woensdag en ook sinds dag 1 in hoesje. Als dit zo doorgaat dan ga ik er echt mee terug, dit slaat nergens op.
Mijn boefje is liev!
Ik zou nu meteen al teruggaan. Ik heb de mijne sinds eind oktober in gebruik en er is helemaal geen lak vanaf, ik heb nog altijd nul komma nul beschadigingen.JB schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:16:
Hier ook al aan de onderkant bovenzijde ook al 2 puntjes lak eraf. iPhone 5 is van woensdag en ook sinds dag 1 in hoesje. Als dit zo doorgaat dan ga ik er echt mee terug, dit slaat nergens op.
Het is nu nog minimaal en amper zichtbaar dus daar gaan ze niet voor inruilen verwacht ik maar zodra er meer verschijnen ga ik er mee terug. Nu las ik eea aan shops waar mensen naar toe gaan, naar welke winkels wordt er gegaan indien een swap geldig bevonden is? Ik lees Amsterdam en Oberhausen, zijn dit andere winkels dan bijvoorbeeld een Applestore in Eindhoven?bear87 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:16:
[...]
Ik zou nu meteen al teruggaan. Ik heb de mijne sinds eind oktober in gebruik en er is helemaal geen lak vanaf, ik heb nog altijd nul komma nul beschadigingen.
Mijn boefje is liev!
Ik ben van plan om de iPhone 5 te halen in de Apple Store en daar direct met een medewerker open te maken.
Is dit mogelijk?
Is dit mogelijk?
Natuurlijk is dat mogelijk! Het is zelfs zo dat je hem helemaal kan instellen met een Apple medewerker!
Volgende maand kan ik me abo verlengen en dus een nieuwe telefoon halen. De vraag is welke..
Heb sinds begin een iPhone, en hebt nu toch twijfel gekregen of ik naar iPhone 5 moet gaan of niet.
Heb sinds begin een iPhone, en hebt nu toch twijfel gekregen of ik naar iPhone 5 moet gaan of niet.
ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder
Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik heb momenteel een 4S dus ik heb geen persoonlijke ervaring met de 5. Ik heb wel al een aantal keren uitgebreid met de 5 kunnen "spelen", en ik blijf toch steeds onder de indruk van de snelheid en hoe dun het toestel is in vergelijking met de 4S.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Heb ongeveer 8 maanden geleden zelf een iPhone 4S met jaar abo gehaald om de overbrugging van 3GS naar iPhone 5 te maken.Darkstar schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:43:
Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik heb momenteel een 4S dus ik heb geen persoonlijke ervaring met de 5. Ik heb wel al een aantal keren uitgebreid met de 5 kunnen "spelen", en ik blijf toch steeds onder de indruk van de snelheid en hoe dun het toestel is in vergelijking met de 4S.
Echter begin ik nu te twijfelen ivm de concurrenten..
Toch blijf ik zelf wel bij het idee dat ik aan de iPhone gewend ben sinds 2008 ofzo en het liefste een iPhone 5 weer zal nemen.
Mijn vraag daarbij is wel of het verstandig is om een 2 jarig abo te pakken.
Binnen 2 jaar zou je in principe aan iPhone 6 (of 6S) zijn. Als het verleden enige indicatie mag zijn is het om praktische redenen best mogelijk om een iPhone-versie over te slaan. Zo ben ik van een 3GS naar een 4S gegaan, de 4 heb ik overgeslagen. Ik heb daarmee persoonlijk niet het gevoel gehad dat ik iets miste. De 5 zal ik ook over slaan, als de 5S (of wat de opvolger ook mag zijn) de moeite is stap ik dan weer over.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ik heb zojuist bij mijn werkgever de mogelijkheid gekregen om de witte iphone 5 te krijgen ipv de bestelde zwarte. Ik kan het gewoonweg niet hebben als ik er eentje krijg met beschadigingen en daar weer een heel proces om te starten met omruilen en dat soort zooi.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
iPhone 5 nu 2 weken in gebruik. Gebruik hem met een sleeve. Ben wel zuinig en voorzichtig. Maar nog helemaal geen schade.
zaterdag ga ik mijne omruilen bij apple store. wil een witte of me knaken terug... zo een duur product en zo snel beschadigen verschrikkelijk
Laat even weten wat de uitkomst is
! Het is inderdaad ongelofelijk, bij mij lijkt het nu wel of er geen beschadigingen bijkomen. Lijkt wel of er dus een paar zwakke plekken op de lak zaten die er nu vanaf zijn.
[ Voor 69% gewijzigd door wesleytjuh op 06-02-2013 22:32 ]
Ik heb nu twee iPhone 5's gehad en geen beschadigingen. Wel 1x speaker kapot
Ik heb hier dus over gebeld naar de Apple store, ging allemaal erg moeizaam.Enes_81 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:28:
De eerste keer dat ik de lighting kabel uit mijn splinternieuwe 5 trek gebeurd er dit: [afbeelding]
Het eerste telefoontje dat ik pleegde was afgelopen vrijdag rond 17:45, ik kreeg al snel iemand aan de lijn (groot pluspunt). Heb toen aan meneer uitgelegd dat bij het eerste gebruik het plastic kapje eraf gleed toen ik de kabel uit mijn iPhone trok.
Maar wat meneer moest weten is of het kabetje in de doos al defect was, ik heb toen aangegeven dat er op dat moment geen zichtbare schade was, maar de schade er al moest zijn, want anders zou het kapje er niet na één keer af glijden.
Na een 'discussie' van bijna 4 minuten heb ik maar gezegd, ja meneer er was al schade toen de kabel nog in de doos lag. Pas toen werd ik verder geholpen en is het incident aangemaakt, vervolgens gaf meneer aan dat hij niet wist of dit binnen de garantie valt en het even moest navragen bij een andere afdeling, maar al gauw bleek dat deze afdeling gesloten te zijn. Mij werd toen gevraagd of ik op een andere dag tussen 9:00 en 17:00 terug kon bellen.
Gisteren had ik dan eindelijk tijd om even een belletje te plegen, ook dit keer werd er al snel opgenomen. Het gesprek zelf heeft zeker 20 minuten geduurd, meneer 1 wilde nogmaals mijn verhaal weten en zo een beetje al mijn gegevens die bekend zijn bij Apple ter verificatie. Wat hij mij kon aanbieden was de telefoon met alle accessoires op te sturen en een nieuwe te krijgen

Ik ben toen doorverbonden naar meneer 2, ook hij moest weer al mijn gegevens hebben ter verificatie. Hij vertelde mij dat er een nieuw kabeltje opgestuurd word met een koerier, bij het pakketje zitten instructies om het kapotte kabeltje terug te sturen (UPS koerier bellen). Als ik het kabeltje niet terug stuur dan worden de kosten van het kabeltje van mijn creditcard afgeschreven.
Zo veel moeite voor één kabeltje, en waarom zoiets twee maal met een koerier moet snap ik echt niet.
Inderdaad, teveel moeite voor een kabeltje. Dat je de moeite ook neemt om er achteraan te gaan..Enes_81 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:55:
Zo veel moeite voor één kabeltje, en waarom zoiets twee maal met een koerier moet snap ik echt niet.
Bij mevr. Sinner was het hetzelfde verhaal met het lightning kabeltje, ik heb gewoon de originele weer
vastgemaakt met een drupje lijm en een nieuwe gekocht bij DX. Kostte me 30 seconden en €2.40.
Hoe betaal jij bij DX?Sinner schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:13:
[...]
Inderdaad, teveel moeite voor een kabeltje. Dat je de moeite ook neemt om er achteraan te gaan..
Bij mevr. Sinner was het hetzelfde verhaal met het lightning kabeltje, ik heb gewoon de originele weer
vastgemaakt met een drupje lijm en een nieuwe gekocht bij DX. Kostte me 30 seconden en €2.40.
Ik heb het er eigenlijk niet op om mijn CreditCard foto etc door te sturen..
Paypal gok ik. Zo doe ik het toch.MrManuel schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:23:
[...]
Hoe betaal jij bij DX?
Ik heb het er eigenlijk niet op om mijn CreditCard foto etc door te sturen..
Paypal inderdaad, werkt perfect.
mwoah, vind het wel goed dat je er gewoon achteraan bent gegaan eigenlijk. Zo'n DX kabeltje is een stuk minder van kwaliteit, en het product hoort gewoon goed te gaan. Maar dat het dan zo moeilijk moet zijn om dat ene kabeltje weer om te ruilen snap ik dan weer niet..
Excuse me?wesleytjuh schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:45:
Zo'n DX kabeltje is een stuk minder van kwaliteit
Dat 'dure' Apple kabeltje ging met het 2e keer gebruiken al kapot en
dat DX kabeltje welke volgens jou van mindere kwaliteit is doet het nu
al probleemloos een maandje of 5. Daarnaast kost het geen drol.
Zelfde geval met het kabeltje van haar iPhone 4, kabelbreuk na een kleine maand.
Een DX kabeltje va 2 euro werkt nu nog steeds (een paar jaar later) goed. Dus ja..
Verwijderd
Dus DX levert voor €2,40 een beter kabeltje dan Apple zélf, voor een telefoon die €700 kost. En als iemand dan z'n kapotte kabeltje wil ruilen, waar Apple overdreven moeilijk over doet, wordt-ie uitgelachen, terwijl de onbeschoft slechte service van Apple m.b.t. bovendien de miserabele kwaliteit van hun kabeltjes liefdevol onder het tapijt geschoven wordt.
Zo'n kabeltje had gewoon zonder gezeur direct omgeruild moeten worden. Het is een bekend probleem, en dat ding is nog splinternieuw, dan ga je als je een ook maar een beetje klantvriendelijk bent niet moeilijk doen, zéker niet bij zo'n kostbaar apparaat. Het is al schandalig genoeg dat er voor die paar extra centen nog steeds geen beter kabeltje bij geleverd wordt, alsof dat voor €700 er niet af kan. Maar sommige klanten pikken dat blijkbaar.
Zo'n kabeltje had gewoon zonder gezeur direct omgeruild moeten worden. Het is een bekend probleem, en dat ding is nog splinternieuw, dan ga je als je een ook maar een beetje klantvriendelijk bent niet moeilijk doen, zéker niet bij zo'n kostbaar apparaat. Het is al schandalig genoeg dat er voor die paar extra centen nog steeds geen beter kabeltje bij geleverd wordt, alsof dat voor €700 er niet af kan. Maar sommige klanten pikken dat blijkbaar.
Zo zie je maar dat er verschillende ervaringen zijnSinner schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:20:
[...]
Excuse me?
Dat 'dure' Apple kabeltje ging met het 2e keer gebruiken al kapot en
dat DX kabeltje welke volgens jou van mindere kwaliteit is doet het nu
al probleemloos een maandje of 5. Daarnaast kost het geen drol.
Zelfde geval met het kabeltje van haar iPhone 4, kabelbreuk na een kleine maand.
Een DX kabeltje va 2 euro werkt nu nog steeds (een paar jaar later) goed. Dus ja..
Geweldig, telefoon van €680,- aanschaffen en dat ding in een beste staat proberen te houden. Maar dan gaan bezuinigen op kabeltjes en dan (gegarandeerd (!)) inferieure kabels en laders gaan gebruiken. Het is eigenlijk krankzinnig. Overigens vind ik de prijzen van Apple ook idioot voor kabels, maar die gaan tenminste over het algemeen een lange tijd mee.
Het probleem is dan ook in mijn geval dat ik gelijk 80 euro aan kabels kwijt ben, gezien ik in het ideale geval er 4 nodig heb. Zoveel oude usb kabels had ik in ieder geval in gebruik.
Voor 7-8 euro heb ik 4 DX kabels. Normaal ben ik hier ook niet zo'n fan van, maar voor dat bedrag is het wel een keer te proberen
.
Voor 7-8 euro heb ik 4 DX kabels. Normaal ben ik hier ook niet zo'n fan van, maar voor dat bedrag is het wel een keer te proberen