Van de week weer een update gehad. Lijkt erop dat de batterijduur verbeterd is.
Precies dit. Spontane reboots tijdens fotograferen heb ik al tijden niet meer gehad (maar ik film ook zelden).Poops_McGhee schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:55:
WP8.1 draait me best op m'n Ativ S. Het enige waar ikzelf tegenaan loop is het camera gedeelte. Hij flitst nog steeds nádat je een foto gemaakt hebt. Verder is er echt niets aan de hand.
Stond laatst eens even stil bij het feit dat ik deze Phone alweer een eeuwigheid lijk te hebben. Dat zegt wel wat over hoe tevreden ik met het ding ben. Voorheen had ik na een half jaar zeker wel weer een andere Phone in huis.
Alleen de reboots bij slecht bereik zijn strontirritant (it's a feature, not a bug

Ik heb na de laatste update, die van afgelopen week het camera probleem.
Wanneer ik van foto naar film schakel blijft het zwart en werkt alleen een reboot nog.
Ook het ringtone probleem na de laatste update.
Wanneer ik van foto naar film schakel blijft het zwart en werkt alleen een reboot nog.
Ook het ringtone probleem na de laatste update.
De GDR1? Bijzonder, had hier net het idee dat batterijduur nml verslechterd was na GDR1 van 8.1DjVe schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:10:
Van de week weer een update gehad. Lijkt erop dat de batterijduur verbeterd is.
Hmm nog steeds geen 8.1 Update gehad .... iemand een iedee waarom dit zo lang duurt?
MuziekLiefhebbert
Omdat samsung officieel nog geen 8.1 update heeft vrijgegeven.oldsmelly schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:33:
Hmm nog steeds geen 8.1 Update gehad .... iemand een iedee waarom dit zo lang duurt?
Je kan wel de DP (developer preview) installeren. Sommigen in dit topic ervaren daar een aantal bugs bij, anderen hebben daar nauwelijks last van. Hangt ook sterk af van hoe je je telefoon gebruikt.
Film je vaak, of gebruik je de bkuetooth veel (carkit) dan zijn de kansen op last hebben van bugs wat groter
Dank je jorisjan....
Ik kan idd de dev editie erop zetten (ben zelf .net developer)..
Wel jammer dat Samsung deze telefoon zo laat vallen !
Ik kan idd de dev editie erop zetten (ben zelf .net developer)..
Wel jammer dat Samsung deze telefoon zo laat vallen !
MuziekLiefhebbert
Iedereen kan de developer preview update er op zetten. Kost niet echt heel veel effort namelijk.
En, laten vallen is 1 ding. Nokia is vooralsnog de enige die de 8.1 update officieel heeft uitgegeven. Normaal waren zij de laatste van het stel, nu de eerste.
[speculatie]
Na de overname door Microsoft zou het mij niet verbazen als Nokia in deze een keer een voorkeursbehandeling gehad heeft.
Hier en daar valt terug te lezen dat Samsung onofficieel heeft laten ontvallen dat zij hun drivers/firmware gereed hebben, maar dat deze nog wachten op "approval" bij Microsoft. Gezien het recente "succes" m.b.t. updaten van o.a. de dev preview, kan ik mij best voorstellen dat MS de update in "fasen" vrij wil geven aan hun klanten.
[/speculatie]
En, laten vallen is 1 ding. Nokia is vooralsnog de enige die de 8.1 update officieel heeft uitgegeven. Normaal waren zij de laatste van het stel, nu de eerste.
[speculatie]
Na de overname door Microsoft zou het mij niet verbazen als Nokia in deze een keer een voorkeursbehandeling gehad heeft.
Hier en daar valt terug te lezen dat Samsung onofficieel heeft laten ontvallen dat zij hun drivers/firmware gereed hebben, maar dat deze nog wachten op "approval" bij Microsoft. Gezien het recente "succes" m.b.t. updaten van o.a. de dev preview, kan ik mij best voorstellen dat MS de update in "fasen" vrij wil geven aan hun klanten.
[/speculatie]
[ Voor 7% gewijzigd door xxxneoxxx op 07-10-2014 08:35 ]
en waar baseer jij dat op? lijkt mij pure onzinxxxneoxxx schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:34:
Iedereen kan de developer preview update er op zetten. Kost niet echt heel veel effort namelijk.![]()
[speculatie]
[/speculatie]
Er loopt op xda wpcentral een topic waar mensen verschillende personen bij samsung gecontacteerd hebben. Een 2 tal hiervan geeft aan dat een update bij ms ingediend is ter goedkeuring.
Verder heeft ms zich ooit laten ontvallen dat alle current gen telefoons met WP 8 gewoon updates zouden blijven ontvangen.. Er is m.i. Vooralsnog geen reden waarom wij iig geen 8.1 'final' zouden krijgen. Verder staan de speculatie tags er natuurlijk niet voor niets.
Verder heeft ms zich ooit laten ontvallen dat alle current gen telefoons met WP 8 gewoon updates zouden blijven ontvangen.. Er is m.i. Vooralsnog geen reden waarom wij iig geen 8.1 'final' zouden krijgen. Verder staan de speculatie tags er natuurlijk niet voor niets.
Sinds gisteren krijg ik steeds een update melding, klik het steeds weg, want heb geen zin in een bugs, alles werkt nu perfect.
Iemand een idee welke update dit kan zijn? zit nu op:
OS version: 8.010327.77
Firmware: 2424.13.5.1
Iemand een idee welke update dit kan zijn? zit nu op:
OS version: 8.010327.77
Firmware: 2424.13.5.1
Jij zit nog op GDR2. Je krijgt nu dus de update voor GDR3.
Ik zeg doen, want als ik anderen moet geloven zat in 2 veel bugs wat in 3 verholpen is.
Check windows-phone-8-update-history
Ik dacht dat wij hier in Nederland allemaal op GDR3 zaten? Zal wel weer met CSC te maken hebben.
Ik zeg doen, want als ik anderen moet geloven zat in 2 veel bugs wat in 3 verholpen is.
Check windows-phone-8-update-history
Ik dacht dat wij hier in Nederland allemaal op GDR3 zaten? Zal wel weer met CSC te maken hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door Royalty op 08-10-2014 21:30 ]
Laat maar weten hoe het je bevalt. Want je krijgt na een jaar pas de GD3 update.
Echt vreemd!
Echt vreemd!
Wat heet vreemd?
Mijn vriendin heeft een ativ S en kreeg vorige week pas de GDR3 update. Die staat er nu op.
Maaarrrr, vanochtend krijgt ze melding dat er weer een nieuwe telefoon update klaar staat!
Ik zie vanavond pas wat dat is als ik hem voor haar installeer, maar volgens mij is de eerst volgende update na GDR3 toch update naar 8.1?
Mijn vriendin heeft een ativ S en kreeg vorige week pas de GDR3 update. Die staat er nu op.
Maaarrrr, vanochtend krijgt ze melding dat er weer een nieuwe telefoon update klaar staat!
Ik zie vanavond pas wat dat is als ik hem voor haar installeer, maar volgens mij is de eerst volgende update na GDR3 toch update naar 8.1?
Dat zal een kleine systeem instellingen update zijn. Zij die al vanaf het begin GD3 hebben gekregen, kregen in maart/april 2014 deze updates. Zie pagina 65 van deze thread.
[ Voor 13% gewijzigd door Royalty op 13-10-2014 13:24 ]
Helaas, i.d.d. 3 kleine updates... geen 8.1
Ik kreeg een foutmelding bij de GDR3, dus ik laat het mooi wezen, de telefoon werkt perfect, nergens over te klagen.
GDR3 heeft echter wel een orientatielock en je kan apps afsluiten, imo wel handige functiesThe_Scarabial schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:20:
Ik kreeg een foutmelding bij de GDR3, dus ik laat het mooi wezen, de telefoon werkt perfect, nergens over te klagen.
Wie zet deze updates eigenlijk door?
De provider, Samsung of Microsoft?
Want de meeste hebben GDR3 al ontvangen en andere krijgen het nu pas.
De provider, Samsung of Microsoft?
Want de meeste hebben GDR3 al ontvangen en andere krijgen het nu pas.
Mensen @ wpcentral melden dat zij.. De 8.1 final ontvangen voor de Ativ S.. 
Kan hem hier nog niet checken; niet bereikbaar zijn met bereikbaarheidsdienst is nie handig nie
http://forums.wpcentral.com/samsung-ativ-s/295444-29.htm
Kan hem hier nog niet checken; niet bereikbaar zijn met bereikbaarheidsdienst is nie handig nie
http://forums.wpcentral.com/samsung-ativ-s/295444-29.htm
Hopen dat ie deze keer wel snel wordt uitgebracht voor iedereen, en dat ik m niet weer hoef te flashen net als voor gdr2

Ik installeer nu de 8.1.
Moest wel eerst terug naar 8.0 gdr2 omdat alleen nog met CSC ATO ge update word.
We zullen zien......
Eerst een kleine update.....
Nu is 8.1 aan het downloaden.
Het is aan te raden om de stekker in het stopcontact te steken tijdens het updaten.
Dit duurt ergens tussen de 15 en 45 minuten.
Moest wel eerst terug naar 8.0 gdr2 omdat alleen nog met CSC ATO ge update word.
We zullen zien......
Eerst een kleine update.....
Nu is 8.1 aan het downloaden.
Het is aan te raden om de stekker in het stopcontact te steken tijdens het updaten.
Dit duurt ergens tussen de 15 en 45 minuten.
[ Voor 65% gewijzigd door palme50 op 16-10-2014 01:05 ]
Welke rom en csc heb je precies gebruikt? Ik heb alle mogelijke combinaties van mijn roms geprobeerd maar niks werkt
Ik heb zelf als CSC PHN, en voor mij is 'ie iig nog niet beschikbaar. Kan op zich kloppen - meestal is CSC PHN net iets later dan ATO. In het verleden met o.a. GDR3 zat er iig een weekje of 2 tot een maand tussen. Om nou weer te gaan flashen naar GDR 2, CSC te veranderen etc. vind ik ook weer zowat, dus ik wacht nog wel even af. 8.1.1 DP draait namelijk prima bij mij op het moment - op de ringtone bug, camera bug en buggy bluetooth na dan.
Wel aardig dat ze op WPcentral in het topic lijken te bevestigen dat iig de camera bug en ringtone bug weg lijken. Verde info uit het topic daar: Tevens blijkt de telefoon sneller als met de DP van 8.1. Dat zou mooi zijn, alhoewel de laatste DP update op mijn Ativ s de boel al een stuk vlotter aan liet voelen. Verder weten ze te vertellen dat ze het idee hebben dat de officiele update iig weer IE issues herintroduceert. We zullen het zien.
Dit alles met een slag om de arm uiteraard, want men zit er daar wel vaker naast op het forum.
Wel aardig dat ze op WPcentral in het topic lijken te bevestigen dat iig de camera bug en ringtone bug weg lijken. Verde info uit het topic daar: Tevens blijkt de telefoon sneller als met de DP van 8.1. Dat zou mooi zijn, alhoewel de laatste DP update op mijn Ativ s de boel al een stuk vlotter aan liet voelen. Verder weten ze te vertellen dat ze het idee hebben dat de officiele update iig weer IE issues herintroduceert. We zullen het zien.
Dit alles met een slag om de arm uiteraard, want men zit er daar wel vaker naast op het forum.
De camera bug is zeker weg.
Ik heb als rom een download gepakt die vermeld werd op het WPcentral.
Het flashen op die manier duurt ongeveer een 2.5 uur, maar tot nu toe is het een flinke verbetering.
Of het nu sneller is/gaat kan ik nog niet zeggen.
Deze link heb ik gebruikt:
http://tweaksparadise.com.../?action=list&folder=6993
Het flashen op die manier duurt ongeveer een 2.5 uur, maar tot nu toe is het een flinke verbetering.
[ Voor 18% gewijzigd door palme50 op 16-10-2014 10:15 ]
Bedankt voor de rom! hopelijk werkt deze wel.palme50 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:13:
De camera bug is zeker weg.
Nu maar weer lekker voor de 8e keer alles opnieuw doen

Na installeren van de 8.0 gdr2 krijg je eerst een paar updates in 1 keer.
Daarna een kleine update voor het installeren van 8.1.
Direct hierna zoeken naar updates en 8.1 installeren.
Wel met de stekker in het stopcontact.
De 8.1 update gaat even duren.
Daarna een kleine update voor het installeren van 8.1.
Direct hierna zoeken naar updates en 8.1 installeren.
Wel met de stekker in het stopcontact.
De 8.1 update gaat even duren.
PSA: als je update naar de officiele 8.1.1 update, word Download Mode gelockt en kun je nooit meer terugflashen.
je bent gewaarschuwd
je bent gewaarschuwd
Download mode is bij mij niet gelocked.
Kan er normaal in en ook het flash programma herkend de telefoon.
yeaaaaaaaaaaa, mijn Ativ S is nu helemaal kapot, start niet meer op en geeft een raar scherm, en niks werkt omdat de bootloader is gelockt.palme50 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:13:
Download mode is bij mij niet gelocked.
Ik vrees dat ik hem naar samsung moet sturen.
Lijkt er op dat Samsung dan eindelijk is begonnen met de uitrol van 8.1 afgelopen week. Iemand hier al de update gedownload?
Ja, ik heb hem geinstalleerd. Werkt goed.
Komt 'ie in nederland ook al binnen zonder dat je m eerst moet flashen?
Ik weet niet of de vraag aan mij wordt gesteld maar ik weet niet eens wat flashen is. Ik kreeg hem gewoon als update binnen. Weet niet of het van belang is maar ik heb het toestel bij belsimpel vandaan.
Vraag me niet hoe, maar mijn Ativ S krijgt het nu voor elkaar om batterij te verliezen terwijl ie aan de lader hangt..
Zolang je de developer preview niet hebt draaien en de juiste csc hebt, waarsch. wel. Alleen zullen niet veel mensen hier ATO hebben als csc. De andere csc's zullen waarsch. snel volgen.__Koen__ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:02:
Komt 'ie in nederland ook al binnen zonder dat je m eerst moet flashen?
Voor mensen die wel de developer preview hebben draaien (zoals ik zelf), is het of flashen, of afwachten tot er een losse update vrijgegeven wordt met firmware. Maar zoals je dus in dit topic al gelezen hebt, is flashen ook niet altijd zonder risico.
Van het ene op het andere moment? Dan zou ik je achtergrondtaken maar eens opnieuw bekijken..Niku schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:28:
Vraag me niet hoe, maar mijn Ativ S krijgt het nu voor elkaar om batterij te verliezen terwijl ie aan de lader hangt..
[ Voor 20% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-10-2014 12:53 ]
Heb ik ook last van gehad,Niku schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:28:
Hoeveel ampere is de lader? (probeer eens een 2 ampere lader)
Welke lader gebruik je? (samsung laders werken superslecht)
Hoeveel pinnetjes zitten er in de micro usb? (moeten er 5 zijn)
En de bonusvraag: gebruik je de kabel welke daadwerkelijk bij de lader zat? Slechte USB kabels kunnen er nml voor zorgen dat het laden erg langzaam gaat.. Als het ding dan ook nog eens druk is om een of andere reden..
De originele meegeleverde kabel zou wel genoeg ampere door moeten laten iig..
[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-10-2014 16:15 ]
8.1 update lost in ieder geval mijn bluetooth problemen op. (toestel liep vast als je in de auto radio aanzette ipv naar muziek op je telefoon te luisteren.) Nog geen nieuwe problemen gevonden dus ik ben er blij mee
Gebruik de bijgeleverde Samsung lader (kabel en 'stekker').
De kabel die erbij zat geeft juist niet genoeg ampere door, probeer eens een andere (dikke) kabel.xxxneoxxx schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:15:
Ik gebruik nu een 2 ampere lader van samsung en een kabel van htc, let erop dat er 5 pinnetjes in moeten zitten en hij stevig in de telefoon zit.
hoe dikker de kabel hoe beter.
Nou ja, dat hoeft niet per se waar te zijn, van die kabel dikte.. Er loopt hier op tweakers een topic waar men usb kabels doormeet (o.a. Uit China) en daar komen verschillende resultaten uit. 
Blijkt overigens dat de standaard Samsung kabels best nog ok zijn geloof ik. Anyways, als 1 persoon met de originele kabel deze issues heeft en de rest niet, zou je haast denken dat het probleem juist niet bij de kabel ligt.
Blijkt overigens dat de standaard Samsung kabels best nog ok zijn geloof ik. Anyways, als 1 persoon met de originele kabel deze issues heeft en de rest niet, zou je haast denken dat het probleem juist niet bij de kabel ligt.
Of dat de kabel door het vele gebruik gewoon kapot is gegaan (draadbreuk/slecht contact intern). Ik heb mijn originele kabel ook vervangen door "een" andere. Met de nieuwe kabel kan ik ook normaal verbinding maken met de PC wat me met de originele (kapotte) kabel niet meer lukte.
Probeer eens een andere kabel en check inderdaad even of er geen achtergrond taak bezig blijft.
Probeer eens een andere kabel en check inderdaad even of er geen achtergrond taak bezig blijft.
Hij bleef iedere keer die update pop-uppen, dus nu toch maar gedaan, loopt verder goed, maar het enige is dat m'n batterylife heel snel daaltThe_Scarabial schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:20:
backup maken, hard reset, backup terugzetten. heb je 90% van al je instellingen terug EN een verse telefoon die wel weer lang met zn batterij doetThe_Scarabial schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:11:
[...]
Hij bleef iedere keer die update pop-uppen, dus nu toch maar gedaan, loopt verder goed, maar het enige is dat m'n batterylife heel snel daalt
Ik ga mij steeds meer ergeren aan 8.1 op de ativ S. De camera-bug, en after-shot-flash is echt zeer irritant.
Maak je in whatsapp een filmpje, kun je vervolgens niet meer overschakelen naar camera zonder eerst te rebooten. Of wil je een filmpje 'retaken', krijg je alleen de laadpuntjes, en zwart scherm. Rebooten dus.
Bah...
Maak je in whatsapp een filmpje, kun je vervolgens niet meer overschakelen naar camera zonder eerst te rebooten. Of wil je een filmpje 'retaken', krijg je alleen de laadpuntjes, en zwart scherm. Rebooten dus.
Bah...
Professioneel Heftruck Syndroom
de officiele update heeft dat verholpenNeFoRcE schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:51:
Ik ga mij steeds meer ergeren aan 8.1 op de ativ S. De camera-bug, en after-shot-flash is echt zeer irritant.
Bah...
Sterker nog.. Als ik het goed lees op Windowscentral in het Ativ S topic, worden de mensen met 8.1(.1) PfD sinds gisteren ook voorzien van een firmware update + losse update.. Waardoor je ook op 8.1 final niveau komt.. 
Hier nog niet geprobeerd btw, zal ergens in de loop van de dag wel komen.
xxxneoxxx schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:24:
Sterker nog.. Als ik het goed lees op Windowscentral in het Ativ S topic, worden de mensen met 8.1(.1) PfD sinds gisteren ook voorzien van een firmware update + losse update.. Waardoor je ook op 8.1 final niveau komt..
Net even gechecked hier btw, met PfD vinkje aan als uit.. Maar nog geen update. Nog niet.
Hier ook nog geen update helaas. CSC is DBT (CSC version: i8750OXABME1)
heb zelf ook problemen met mijn USB connector. Bij aansluiten op de PC krijg ik constant USB DEVICE NOT RECOGNIZED. heel vervelend. ATIV S van mijn vriendin heeft het niet op dezelfde PC. dus ben bang dat het een garantiedingetje gaat worden...
heb zelf ook problemen met mijn USB connector. Bij aansluiten op de PC krijg ik constant USB DEVICE NOT RECOGNIZED. heel vervelend. ATIV S van mijn vriendin heeft het niet op dezelfde PC. dus ben bang dat het een garantiedingetje gaat worden...
[ Voor 63% gewijzigd door Waah op 23-10-2014 10:50 ]
Hmm, da's balen. Ik moet zeggen, dat het bij mijn werk PC hetzelfde issue is. Op een usb hubje.. Ander hubje werkt het wel prima. Heb je dit rechtsreeks op een USB poort op de PC ook?
meerdere pc's, direct op de PC. Vreemde is dat mijn vriendin haar Ativ S geen enkel probleem heeft op dezelfde pc... lijkt dus echt een hardware-probleempje.xxxneoxxx schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:26:
Hmm, da's balen. Ik moet zeggen, dat het bij mijn werk PC hetzelfde issue is. Op een usb hubje.. Ander hubje werkt het wel prima. Heb je dit rechtsreeks op een USB poort op de PC ook?
Ik krijg net een samsung update binnen op m'n telefoon, heb m niet naar iets geflashed dus hij zou nu ook normaal uit moeten komen 
edit: en nog eentje, windows phone update
[ Voor 15% gewijzigd door __Koen__ op 23-10-2014 22:56 ]
weet je welke CSC?__Koen__ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:30:
Ik krijg net een samsung update binnen op m'n telefoon, heb m niet naar iets geflashed dus hij zou nu ook normaal uit moeten komen
(CSC kan je zien door te "bellen" naar ##634#. Daarna in de Diagnonis mode tik je: *#321647335)
Hier ook.. CSC PHN..
Edit: tough luck, is niet de Samsung update dus.. is eemn generieke update vanuit MS voor gebruikers van het PfD programma..
http://www.windowscentral...preview-developer-program
Edit: tough luck, is niet de Samsung update dus.. is eemn generieke update vanuit MS voor gebruikers van het PfD programma..
[ Voor 85% gewijzigd door xxxneoxxx op 24-10-2014 10:51 ]
Krijg een error als ik die diagnose open, is al zo sinds ik 'm ooit eens naar 8.0 gdr2 heb geflashed..Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:47:
[...]
weet je welke CSC?
(CSC kan je zien door te "bellen" naar ##634#. Daarna in de Diagnonis mode tik je: *#321647335)
Telefoon lijkt voor mijn gevoel juist iets langzamer te zijn geworden, camera bug lijkt wel weg te zijn
[ Voor 12% gewijzigd door __Koen__ op 24-10-2014 11:54 ]
Ik heb die ook gehad vanochtendxxxneoxxx schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:06:
Hier ook.. CSC PHN..
Advies voor de aanschaf van een andere kabel?jorisjan schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:21:
Of dat de kabel door het vele gebruik gewoon kapot is gegaan (draadbreuk/slecht contact intern). Ik heb mijn originele kabel ook vervangen door "een" andere. Met de nieuwe kabel kan ik ook normaal verbinding maken met de PC wat me met de originele (kapotte) kabel niet meer lukte.
Ik heb laatst deze aangeschaft uit China:
http://www.banggood.com/2...o-USB-Cable-p-943242.html
En die bevalt op zich goed.. Laad naar mijn idee vrij vlot, en voel gewoon degelijk aan verder. Mocht je het aandurven spullen uit China te bestellen uiteraard.
http://www.banggood.com/2...o-USB-Cable-p-943242.html
En die bevalt op zich goed.. Laad naar mijn idee vrij vlot, en voel gewoon degelijk aan verder. Mocht je het aandurven spullen uit China te bestellen uiteraard.
htc en sony kabels hebben mij nooit in de steek gelatenNiku schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:35:
[...]
Advies voor de aanschaf van een andere kabel?
Ik heb gisteren een update geprobeerd voor PHN , was er nog niet. Toen heb ik de CSC aangepast naar ATO en kreeg ik onmiddelijk de eerste kleine update binnen met daarna de echte update naar 8.1
Wie gehecht is aan de camera moet deze update niet uitvoeren. Hij crasht nogsteeds bij terugschakelen van video naar photo. Dus wat mij betreft is er nauwelijks verschil met de developer preview.
Wie gehecht is aan de camera moet deze update niet uitvoeren. Hij crasht nogsteeds bij terugschakelen van video naar photo. Dus wat mij betreft is er nauwelijks verschil met de developer preview.
PSN ID: Aapzak
..en nu is er wel een update beschikbaar voor mijn telefoon, KPN, non branded met CSC PHN.. Een Samsung update, zal dus toch wel de firmware zijn dan.
Hier ook een update beschikbaar en aan het installeren met csc phn....😃
Is dus geen update, maar een degrade.Aapzak schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:07:
Ik heb gisteren een update geprobeerd voor PHN , was er nog niet. Toen heb ik de CSC aangepast naar ATO en kreeg ik onmiddelijk de eerste kleine update binnen met daarna de echte update naar 8.1

Weet je dat zeker? dat het de echte 8.1 is?Aapzak schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:07:
Mijn moeder heeft nooit de DP gehad, en die heeft ook al een update. ook PHS dacht ik. Maar die camera werkt prima. Wel de flits-na-een-foto-ook-al-staat-flits-uit bug. Maar dat is prima te overkomen.
Hier op ATO (omgezet) maar nog steeds geen update
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 31-10-2014 10:05 ]
Hier na (dubbele) update (met csc PHN) de volgende bevindingen na snelle tests:
* switchen tussen foto en video modus gaat probleemloos
* 'flits' na foto opgelost, flitsfunctie werkt zoals die zou moeten werken
* of de gebrekkig bluetooth-verbinding met Renault Carkit opgelost is, moet ik nog testen.
Er zijn trouwens een soort pijltjes bij signaal en wifi-verbinding geplaatst die, vermoed ik, aangeven dat er een verbinding tot stand wordt gebracht.
Verder werd gelijk een update van whatsapp geinstalleerd. Wat daarbij opvalt is dat de grootte van de teksten in conversatie een slag kleiner is geworden. Niet hinderlijk, valt wel op.
Al met al lijkt het een verbetering. Ik heb developer preview uitgezet nu.
Batterijduur lijkt niet veranderd.
* switchen tussen foto en video modus gaat probleemloos
* 'flits' na foto opgelost, flitsfunctie werkt zoals die zou moeten werken
* of de gebrekkig bluetooth-verbinding met Renault Carkit opgelost is, moet ik nog testen.
Er zijn trouwens een soort pijltjes bij signaal en wifi-verbinding geplaatst die, vermoed ik, aangeven dat er een verbinding tot stand wordt gebracht.
Verder werd gelijk een update van whatsapp geinstalleerd. Wat daarbij opvalt is dat de grootte van de teksten in conversatie een slag kleiner is geworden. Niet hinderlijk, valt wel op.
Al met al lijkt het een verbetering. Ik heb developer preview uitgezet nu.
Batterijduur lijkt niet veranderd.
Wat is de officiële firmware versie van 8.1.1? Ik heb nu 2212.13.11.2 en vroeg me af of ik daarmee kan checken of ik nu nog de dp draai of die van Samsung.
Bij mij staat er:
windows 8.1 update
besturingssysteem 8.10.14157.200
revisie firmware 2424.14.9.3
windows 8.1 update
besturingssysteem 8.10.14157.200
revisie firmware 2424.14.9.3
Na 3 updates (8.1, de Samsung firmware en een losse update mbt taal?) is het bij mij:
Windows 8.1 update
OS version: 8.10.14192.280
Firmware revision: 2424.14.9.3
H/w revision number: 15.15.1.0
Radio s/w version: 2424.14.9.3
Radio h/w version: 0.0.0.800
Bootloader version: 14.09 .3.16
Windows 8.1 update
OS version: 8.10.14192.280
Firmware revision: 2424.14.9.3
H/w revision number: 15.15.1.0
Radio s/w version: 2424.14.9.3
Radio h/w version: 0.0.0.800
Bootloader version: 14.09 .3.16
HeB nog geen update binnen, ik zit op
Besturingssysteem: 8.10.14192.280 (8.1 update DP)
Revisie firmware: 2424.13.5.1
Revisie hardware: 15.15.1.0
CSC DBT
Vraag: als ik in diagnosis mn csc aanpas, dan reset ie toch alles?edit: ja
Besturingssysteem: 8.10.14192.280 (8.1 update DP)
Revisie firmware: 2424.13.5.1
Revisie hardware: 15.15.1.0
CSC DBT
Vraag: als ik in diagnosis mn csc aanpas, dan reset ie toch alles?edit: ja
[ Voor 24% gewijzigd door jorisjan op 01-11-2014 12:28 ]
Ik ook geen update binnen, maar ben er ook niet zo happig op, alles behalve de batterij gaat soepel.
Ik weet zeker dat het een versie van 8.1 is omdat ik het notification center heb. Het valt wel op dat zowel bootloader als OS verder wel iets lager liggen dan bij anderen.Waah schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:04:
[...]
Weet je dat zeker? dat het de echte 8.1 is?
Mijn moeder heeft nooit de DP gehad, en die heeft ook al een update. ook PHS dacht ik. Maar die camera werkt prima. Wel de flits-na-een-foto-ook-al-staat-flits-uit bug. Maar dat is prima te overkomen.
Hier op ATO (omgezet) maar nog steeds geen update
OS Version: 8.10.14157.200
Ik heb zonder de dev preview dezelfde versie, i kheb nu dev preview aan, ik hoop dat ik nu wel de nieuwste krijg.Aapzak schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:30:
[...]
Ik weet zeker dat het een versie van 8.1 is omdat ik het notification center heb. Het valt wel op dat zowel bootloader als OS verder wel iets lager liggen dan bij anderen.
OS Version: 8.10.14157.200
Ik heb net CSC terug gezet naar PHN en een factory reset gedaan. Toen begon hij weer wat updates uit te voeren. OS version is nogsteeds hetzelfde maar bootloader is geupdate.
Bootloader: 14.09. 3.16
Dat was eerst 13.x versie.
Camera loopt niet onmiddelijk vast bij switchen tussen foto en video dus het lijkt wel degelijk verbeterd. Gisteren had ik er nog maximaal 5x switchen voor nodig om de camera te slopen, nu werkt het na 10 switches nog. Zo vaak switch ik normaal in een half jaar, dat gaat dus wel werken.
Bootloader: 14.09. 3.16
Dat was eerst 13.x versie.
Camera loopt niet onmiddelijk vast bij switchen tussen foto en video dus het lijkt wel degelijk verbeterd. Gisteren had ik er nog maximaal 5x switchen voor nodig om de camera te slopen, nu werkt het na 10 switches nog. Zo vaak switch ik normaal in een half jaar, dat gaat dus wel werken.
Voor zover ik heb kunnen testen vooralsnog werkt hier alles gewoon prima. Inderdaad wel een tip om na de update een reset uit te voeren.. Ik had het idee dat de UI af en toe ene beetje laggy was. Dit leek na de hard reset over. Al met al wel tevreden.
Overigens is battery life naar mijn gevoel ook wel verbeterd. Of dit helemaal 100% te maken heeft met de update is 1 ding; ik merkte op dat na de officiele update mijn favoriete twitter client, Mehdoh, verdwenen is. Schijnbaar heeft de ontwikkelaar deze terug getrokken uit de store vanwege API issues m.b.t. WP8.1. Is dus niet meer beschikbaar. Ik had hem echter met de DP gewoon draaiend, en een van de issues blijkt dat de app, vanwege gewijzigde api's, in sommige gevallen opeens veel meer batterij kon gaan gebruiken. Dit zag ik niet terug in de battery saver stats, maar het is m.i. niet ondenkbaar dat allicht meer apps dit euvel hebben. Nu nog op zpoek naar een goeie vervangende Twitter client dus.
Overigens is battery life naar mijn gevoel ook wel verbeterd. Of dit helemaal 100% te maken heeft met de update is 1 ding; ik merkte op dat na de officiele update mijn favoriete twitter client, Mehdoh, verdwenen is. Schijnbaar heeft de ontwikkelaar deze terug getrokken uit de store vanwege API issues m.b.t. WP8.1. Is dus niet meer beschikbaar. Ik had hem echter met de DP gewoon draaiend, en een van de issues blijkt dat de app, vanwege gewijzigde api's, in sommige gevallen opeens veel meer batterij kon gaan gebruiken. Dit zag ik niet terug in de battery saver stats, maar het is m.i. niet ondenkbaar dat allicht meer apps dit euvel hebben. Nu nog op zpoek naar een goeie vervangende Twitter client dus.
Je zou kunnen proberen om mehdoh te sideloadenxxxneoxxx schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:01:
Voor zover ik heb kunnen testen vooralsnog werkt hier alles gewoon prima. Inderdaad wel een tip om na de update een reset uit te voeren.. Ik had het idee dat de UI af en toe ene beetje laggy was. Dit leek na de hard reset over. Al met al wel tevreden.
Ik heb de xap gedownload, en op sd kaart gezet. Ga ik vervolgens naar de store om de app p die manier te installeren vanaf sd, volgt netjes de melding dat deze niet 8.1 compatible is. Heb nu maar de officiële twitter app geïnstalleerd. Even kijken of die tegenwoordig ook voldoet.
Ik zit nu toch ook maar op 8.1, nooit wat geforceerd en alles loopt goed. Batterijduur nog geen ervaring mee, was erg beroerd.
Die 3 kolommen tiles, vind ik niks, worden de kleine tiles veel te klein.
OS version: 8.10.14157.200
Firmware: 2424.14.9.3
Die 3 kolommen tiles, vind ik niks, worden de kleine tiles veel te klein.
OS version: 8.10.14157.200
Firmware: 2424.14.9.3
Zit zelf op ATO, maar nog steeds geen update. Wordt zo langzamerhand wel wat moe van het wachten nu. Probleem met de camera is er nu al zo lang... en dan zo'n gefaseerde update... ik vind het maar erg onhandig.
Helaas is mijn USB poort ook nog brak, dus zelf updaten is ook geen optie.
Helaas is mijn USB poort ook nog brak, dus zelf updaten is ook geen optie.
Manman, nu 2 dagen gebruik op die nieuwe update, maar wat een batterydrain!
Reset lost je battery drain op!
Ik haalde 2 dagen op eenbatterij met normaal gebruik. (Wel de dp versie)
Ik haalde 2 dagen op eenbatterij met normaal gebruik. (Wel de dp versie)
[ Voor 55% gewijzigd door jorisjan op 10-11-2014 23:04 ]
Wat moet je allemaal opnieuw instellen bij een reset?
Ja, ik zou wel willen weten wat er bedoeld word met Hard Reset?
Toch niet fabrieksinstellingen ?
Toch niet fabrieksinstellingen ?
hard reset is hetzelfde als fabrieksinstellingen, je verliest al je data maar dat is het imo wel waard.
Toch vind ik dit raar. Ik heb al eens hard reset/fabrieksinstellingen gedaan. Maar al mijn SMS en gebelde geschiedenis zijn niet gewist. Is dit normaal?
Deze worden ook naar je onedrive gebackuped. Al kan ik niet herinneren dat de belgeschiedenis terug wordt gezet, maar misschien is dit nieuw? Het is voor mij een lange tijd geleden dat ik een hardreset heb uitgevoerd.Royalty schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:23:
Toch vind ik dit raar. Ik heb al eens hard reset/fabrieksinstellingen gedaan. Maar al mijn SMS en gebelde geschiedenis zijn niet gewist. Is dit normaal?
[ Voor 21% gewijzigd door vali op 12-11-2014 17:38 ]
Fabrieksinstellingen, het woord zegt het al. Dan ga je toch terug naar de instellingen van toen je de telefoon kocht. Dus beginwaarde.
Maar toch lees ik dat je na een update een hard reset moet doen. Dus je update naar 8.1 en dan hard reset doen, dan zou ie toch terug moeten gaan naar fabrieksinstellingen, dus 8.0. ?
Maar toch lees ik dat je na een update een hard reset moet doen. Dus je update naar 8.1 en dan hard reset doen, dan zou ie toch terug moeten gaan naar fabrieksinstellingen, dus 8.0. ?
Als je een fatsoenlijke backup hebt gemaakt vrijwel niks, zo'n 90% van je instellingen wordt overgenomen.The_Scarabial schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:46:
Wat moet je allemaal opnieuw instellen bij een reset?
Sterker nog: ik heb sinds zaterdag een lumia 930, en onder Instellingen--> info staat nog steeds "samsung ativ S" nadat ik de backup had teruggezet. Homescreen, apps, email, whatsapp, lockscreen, ringtones, sms, belgewchiedenis, zelfs wifi wachtwoorden en favoriete websites+ inlog, alles was teruggezet.
[ Voor 6% gewijzigd door jorisjan op 12-11-2014 22:44 ]
Firmware: http://nl.wikipedia.org/wiki/FirmwareRoyalty schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:10:
Fabrieksinstellingen, het woord zegt het al. Dan ga je toch terug naar de instellingen van toen je de telefoon kocht. Dus beginwaarde.
Software: http://nl.wikipedia.org/wiki/Software
Er is een verschil..
Sowieso, om heel eerlijk te zijn, we zitten hier op tweakers. Leuk dat die vragen voorbij komen met "wat raak ik kwijt bij een hard reset", maar dit soort dingen zijn toch vrij gemakkelijk zelf op te zoeken met een beetje eigen initiatief lijkt mij.. Sterker nog, de vraag is al eerder gesteld en beantwoord in dit exacte topic..
Paar kanttekeningen bij mensen die beweren dat je "alle data" terugkrijgt.. Sinds niet al te lange tijd, kunnen app devs een functie gebruiken om applicatie data (denk aan lokale savegames bij spelletjes bijvoorbeeld) op te laten slaan naar de cloud. Dit was voorheen niet mogelijk. Leuk dat het nu kan, jammer dat het voorheen nog niet kon. Het houdt nml in dat de devs zelf een update hebben moeten schrijven voor hun app om hier daadwerkelijk gebruik van te maken. En aangezien veel developers niet super actief ontwikkelen voor WP, blijft updaten van een bestaande app na publishen soms wat achter. Sommige apps hebben dus na een reset hun data en settings terug, het merendeel helaas absoluut niet.
Op gebied van OS settings: dit klopt. 99% hiervan wordt inderdaad netjes teruggezet - mits je een recente backup hebt uiteraard. Zie de settings op je telefoon. Je geïnstalleerde apps worden gerestored vanuit dezelfde backup. Dit laatste houdt effectief in: er is per backup een lijstje gemaakt welke apps je op dat moment geïnstalleerd had op je telefoon. Op basis van dit lijstje worden bij terugzetten van je backup de apps opnieuw gedownload uit de store. Heeft echter een developer zijn app gepulled uit de store, dan zal je backup deze dan ook niet terugzetten. Ik kwam er na de officiele 8.1 update met opvolgende hard reset achter dat bijvoorbeeld de twitter client Mehdoh, unpublished is. Is je restore dus klaar, mis je opeens een app + bijbehorend ikoontje op je homescreen.
[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-11-2014 12:18 ]
@xxxneoxxx, zeg eens eerlijk. Zo'n antwoord moet wel voldoening geven toch.
Dus bij een update van 8.1 zal dat de beginwaarde zijn. Thanks. Duidelijk.
Nog maar even wachten dus.
Dit dacht ik al, maar ik twijfelde. Daar ik bij een reset van GDR3 wel terug ging naar GDR2, de beginwaarde.xxxneoxxx schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:48:
Je flashed een firmware, waarmee je de standaard firmware overschrijft op de telefoon. Dus eigenlijk programmeer je hiermee een nieuwe "beginwaarde" in de desbetreffende chips.
Dus bij een update van 8.1 zal dat de beginwaarde zijn. Thanks. Duidelijk.
Nog maar even wachten dus.
Ik neem aan dat als al mijn foto's etc. op de SD kaart staan dat deze gewoon intact blijft. Dan ga ik maar ff een hard reset doen, die apps terug installeren is zo gepiept.
Zolang jij niet je fotos weggooit, zal een hard reset niets doen met je sd kaart. Als je bijvoorbeeld ringtones op je telefoonmemory hebt staan, zou ik deze wel even backuppen.
En dat opnieuw installeren van apps duurt wel even hoor. Denk ook aan het opnieuw d\l van bijv. de Nokia here kaarten en zo. Ben je allemaal wat meer tijd aan kwijt dan je denkt.
En dat opnieuw installeren van apps duurt wel even hoor. Denk ook aan het opnieuw d\l van bijv. de Nokia here kaarten en zo. Ben je allemaal wat meer tijd aan kwijt dan je denkt.
^Ok thnx voor de tip.
Ik gebruik niet zoveel apps
edit: and back up en nu maar eens zien hoe lang de batterij het uit houdt
Ik gebruik niet zoveel apps
edit: and back up en nu maar eens zien hoe lang de batterij het uit houdt
[ Voor 42% gewijzigd door The_Scarabial op 14-11-2014 21:46 ]
Viel mee, toch?
Protip: wel weer regelmatig in de battery saver app kijken.. 
Veel apps willen nml na herinstallatie, en eerste keer starten weer aanzetten dat ze weer vrolijk in de background mogen draaien.
Veel apps willen nml na herinstallatie, en eerste keer starten weer aanzetten dat ze weer vrolijk in de background mogen draaien.
[ Voor 7% gewijzigd door xxxneoxxx op 15-11-2014 16:12 ]
Ooit kon ik op mijn PC de inhoud van mijn telefoon bekijken als deze met een kabeltje op de PC was aangesloten (zag het bij windows verkenner). Dat lukt nu kennelijk niet meer. Ik kan wel foto's e.d. van mijn telefoon op de PC zetten (synchroniseren met One Drive) maar foto's van mijn PC op de telefoon zetten lukt me even niet.
Kent iemand het trucje?
Kent iemand het trucje?
Aangezien je niet aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt: Kijken of ie wel in apparaatbeheer verschijnt, zo ja, daar verwijderen en opnieuw koppelen? Volgens mij zou iig Windows 7 een update binnen moeten halen wil je telefoon goed herkend worden. Maar je zou deze update al moeten hebben als het voorheen wel werkte of bij de eerste keer koppelen zou Windows deze binnen moeten halen. Mocht dit niet helpen.. Hier nog wat tips:
Windows Phone 8 is not detected by your computer
Windows Phone 8 is not detected by your computer
2 pogingen:
1: probeer een ander kabeltje
2: probeer een andere USB poort, liefst aan de achterkant van dr computer of aan de andere kant van de laptop (andere usb-host)
3: start windows even opnieuw op, win7 heeft soms problemen met de usb-poort als die uit de slaapstand/hybernate komt
1: probeer een ander kabeltje
2: probeer een andere USB poort, liefst aan de achterkant van dr computer of aan de andere kant van de laptop (andere usb-host)
3: start windows even opnieuw op, win7 heeft soms problemen met de usb-poort als die uit de slaapstand/hybernate komt
Viel erg mee en batteryuse is ook veel beter nuxxxneoxxx schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:12:
Viel mee, toch?Protip: wel weer regelmatig in de battery saver app kijken..
Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.