Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Kan je kiezen dan? Ik heb GDR2 geinstalleerd en het systeem updates laten doen. Ik kwam toen uit op 8.0.10517.150.

Volgens mij heeft die wel die nare hard reset bug maar ik heb nooit kunnen kiezen welke versie ik wilde hebben.

Ik ben overigens een keer uit die reset loop gekomen door op te starten zonder sim en op emergency call te drukken, toen ik daar op cancel drukte kreeg ik ineens wel die normale wizards, geen idee of dat toeval was, ik heb nog geen zin gehad het nog een keer te proberen.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 16:06

Niku

Alagaesii

Ik ben nog steeds op zoek naar de fijnste hoesje/bumper/screenprotector combo. Al verscheidene hoesjes uitgeprobeerd, maar geen tot volle tevredenheid (te groot of te klein bijvoorbeeld). Hoe hebben jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 22:59
Geen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb een metalen bumper via ebay gekocht ( de link zweeft wel ergens rond hier ). Maar daardoor is m'n GPS signaal ruk en bellen is ook minder. Dus die ligt weer op de kast...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb er niets omheen zitten. Daardoor heb ik wel wat van die fijne krasjes (op de achterkant) maar ik heb een hekel aan bumpertjes en Samsungs zijn toch redelijk robuust.

[ Voor 5% gewijzigd door Aapzak op 28-05-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
head case hoesje. Bij amazon.co.uk vandaan geloof ik. Krengen waren vroeger best duur, maar zijn daar nu opeens vrij goedkoop. Mogelijk omdat het model er uit gaat. Is een soort plastic lap welke je achterop klikt, waar iets opgeprint staat. is op zich best netjes. Verder inderdaad voor de afwisseling ook zo'n metalen bumper. Op zich ook best netjes, alleen ligt dan opeens je USB aansluiting wat meer verzonken, waardoor sommige charging kabels niet goed contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

xxxneoxxx schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:54:
head case hoesje. Bij amazon.co.uk vandaan geloof ik. Krengen waren vroeger best duur, maar zijn daar nu opeens vrij goedkoop. Mogelijk omdat het model er uit gaat. Is een soort plastic lap welke je achterop klikt, waar iets opgeprint staat. is op zich best netjes. Verder inderdaad voor de afwisseling ook zo'n metalen bumper. Op zich ook best netjes, alleen ligt dan opeens je USB aansluiting wat meer verzonken, waardoor sommige charging kabels niet goed contact maken.
Mm, heb je daar een linkje naar? De head case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb een Muvit Minigel hoesje zonder screenprotector. Zelf nooit echt last van krassen op het scherm (gehad), dus heb voldoende aan het hoesje. Maakt telefoon wel wat dikker, maar heeft zo al aantal keer een redelijke val overleefd, dus tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 09:57
Was ik weer, nu met een Ativ S!
Ik zit momenteel op versie 8.0.10517.150. Weet iemand of ik de GDR3 update al heb? En moet ik eerste alle
andere updates installeren voordat ik naar 8.1 developer preview kan?

Bedankt,

Rinse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Niku schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:41:
[...]

Mm, heb je daar een linkje naar? De head case?
Gewoon even zoeken op amazon.co.uk op head case ativ s en er gaat een wereld voor je open. :P

Ik zie dat ze nu weer allemaal nieuwe prints hebben overigens, waaronder:
http://www.amazon.co.uk/H...keywords=Head+case+ativ+s
Misschien geinig voor de voetbal liefhebbers onder ons. ;)

De poetic atmosphere cases lijken mij ook wel tof, zijn er ook in verschillende kleuren:

http://www.amazon.co.uk/P...psc=1&smid=A1ROUIUNOX8HRJ

..alleen zijn er op Amazon en Ebay geen sellers die het ding verzenden, zonder dat verzendkosten 1,5 a 2 keer zo hoog liggen als de prijs voor de cover zelf helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 16:54
therinsem schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:34:
Was ik weer, nu met een Ativ S!
Ik zit momenteel op versie 8.0.10517.150. Weet iemand of ik de GDR3 update al heb? En moet ik eerste alle
andere updates installeren voordat ik naar 8.1 developer preview kan?

Bedankt,

Rinse
Dat zit je al op de op GDR3 update. De andere vraag weet ik zo niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 21:11
Ik krijg zojuist weer een update binnen, ik zat al op de eerste update kortgeleden onder Developers preview van 8.1

Een grappig installatiescherm in elk geval: ...en het is het wachten waard! :)

Ik zit hiermee nu op versie: 8.10.12393.890

Zal eens zien wat er veranderd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
uiterlijk niks... en ook de gekende bugs zitten er nog steeds in (IE11 crash, beltoon reset). ook Quiet hours werkt niet zonder cortana.

schijnt ook dat Whatsapp bij sommige mensen in storing gaat na deze update, opnieuw installeren van WA lost dat geheel op.

schijnt dat het batterijverbruik weer wat verbeterd is... en sommige apps lijken ietsie sneller te starten...

ik ga vanavond een harde reset doen, af en toe vers beginnen is wel lekker met al die updates :) en met de automatische backup is het een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Batterijverbruik van 1% per uur in de nacht, wifi aan, goed 3G ontvangst... Das echt niet verkeerd!

[ Voor 10% gewijzigd door jorisjan op 04-06-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hmm, hopelijk komt Samsung nog met een update waarbij drivers wat geoptimaliseerd worden.. Vooral de bluetooth driver heeft nog wat aandacht/liefde nodig na de laatste patch bovenop WP8.1 naar mijn idee. Hier in ieder geval dan.
Waar voorheen (ook na de dev preview 8.1) de Ativ S nog netjes met o.a. mijn autoradio werkte (bluetooth handsfree en A2DP) heb ik sinds de laatste update alleen maar problemen. Telefoon wil niet meer koppelen met bluetooth apparaten, bluetooth wil niet meer uit na aangezet te zijn, of de telefoon reboot spontaan nadat bluetooth aangezet is. :(
Zoals gezegd, voorheen werkte dit prima, alleen nu dus niet meer, sinds de laatste update. Meer mensen die dit issue herkennen op hun Ativ S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
xxxneoxxx schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:35:
Hmm, hopelijk komt Samsung nog met een update waarbij drivers wat geoptimaliseerd worden.. Vooral de bluetooth driver heeft nog wat aandacht/liefde nodig na de laatste patch bovenop WP8.1 naar mijn idee. Hier in ieder geval dan.
Waar voorheen (ook na de dev preview 8.1) de Ativ S nog netjes met o.a. mijn autoradio werkte (bluetooth handsfree en A2DP) heb ik sinds de laatste update alleen maar problemen. Telefoon wil niet meer koppelen met bluetooth apparaten, bluetooth wil niet meer uit na aangezet te zijn, of de telefoon reboot spontaan nadat bluetooth aangezet is. :(
Zoals gezegd, voorheen werkte dit prima, alleen nu dus niet meer, sinds de laatste update. Meer mensen die dit issue herkennen op hun Ativ S?
Nee eigenlijk niet, ik heb vorig weekend 4 dagen motor gereden in het buitenland en mijn ativ via bluetooth gekoppeld aan mn headset van mn helm. Hele dag muziek geluisterd, enkele telefoontjes aangenomen. Wel een keer opnieuw moeten koppelen nadat ik met de headset-instellingen aan het kloten was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hmm, okay. Gisteren de telefoon maar een reset gegeven. Vandaag opnieuw geprobeerd en.. Exact dezelfe problemen. Telefoon porbeert te koppelen via bluetooth, gebeurt niks. Kom je uiteindelijk thuis aan, wil bluetooth niet meer uit, pas na een volledige reboot van telefoon. Waardeloos dit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:45
Ik zat gisteren in een soort infinite opstart loop na een "overnight battery drain". Vervolgens de batterij er even uitgehad en na een start, kwam hij met een zwart scherm met het verzoek de media te plaatsen en een repair installatie te doen :?

Uiteindelijk na een poosje aan de lader gelegen te hebben, startte hij gelukkig weer op. Vannacht liep hij weer opeens van 50% naar 8%, maar dat kwam wlelicht door here drive welke nog op de achtergrond leek te draaien.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:37

DjVe

Hatsaflats!

Wederom een nieuwe update van 8.1 prev binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De derde. Merk niet zo veel verschil. Als ik iets moest zeggen, dan zou ik zeggen dat IE iets stabieler is geworden, maar ik waak er erg voor dat dat een heel gevoelsmatige waarneming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Is die camera nu al gefixt in 8.1?

En ... zou Samsung ons toch nog gelukkig maken? http://www.wpcentral.com/...th-video-windows-phone-81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Aapzak schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:38:
Is die camera nu al gefixt in 8.1?

En ... zou Samsung ons toch nog gelukkig maken? http://www.wpcentral.com/...th-video-windows-phone-81
Nee, zit er nog in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10-2024
Hallo allemaal misschien dat iemand mij kan helpen , ik heb ook een Ativ S en de laatste tijd heb ik een vervelende probleem met mijn gsm . Ails ik plots een SMS krijg en ik wil reageren op die SMS door te antwoorden krijg ik regelmatig bij het verzenden van die SMS de melding ( kan niet verzenden probeer opnieuw ) en dan kan ik proberen wat ik wil om die sms te verzenden maar het lukt niet tot ik ofwel mijn gsm volledig afsluit en terug opstart of gewoon even naar vliegmodus ga en dan terug naar normale modus en dan kan ik wel die sms verzenden. Dit gebeurt nu een paar keer per dag en het rare is dat als ik een sms onvang en probeer er op te antwoorden ik volgens mijn gsm balkjes volle verbinding heb met het netwerk......Is mijn GSM defect of ligt het aan het Telenet netwerk hier in Belgie...

Help please..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Hebben jullie ook dat Here Drive+ niet gratis is? Volgens meerdere bronnen zal deze gratis moeten zijn voor alle toestellen met wp8.1 en dus ook voor de Ativ S.

Of kan dit niet als je de developer preview heb geinstalleerd?

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mezz0 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:37:

Inderdaad, pas vanaf de definitieve versie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Laatst online: 07:21
Wanneer je de regio instelt op Mexico en dan de telefoon opnieuw opstart kan je Here drive + downloaden.
Na het downloaden de regio terug zetten naar Nederlands en je hebt een gratis volledige Here drive +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 12:11
palme50 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:55:
Wanneer je de regio instelt op Mexico en dan de telefoon opnieuw opstart kan je Here drive + downloaden.
Na het downloaden de regio terug zetten naar Nederlands en je hebt een gratis volledige Here drive +.
Toptip! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
Zeker goeie tip! Werkt here drive niet met poi's? Als ze die wel heeft, waar vind ik die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Het werkt hier met de normale kaart van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
palme50 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:55:
Ik dacht dat dit alleen maar geldt voor WP8.1
Maar zojuist toch maar geprobeerd en ja ik kon het installeren.
Alleen bij het opstarten van Here Drive krijg ik de melding "Uw navigatielicentie is niet geldig in dit land of gebied. MCC=204"
Ook bij het terugzetten van land, dezelfde melding.

Toch maar wachten op WP8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Ik gebruik het op 8.1.
Maar heb het ook werkende gehad met 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Yep, desnoods via fiddler in 8.0. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Mezz0 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:37:
Hebben jullie ook dat Here Drive+ niet gratis is? Volgens meerdere bronnen zal deze gratis moeten zijn voor alle toestellen met wp8.1 en dus ook voor de Ativ S.

Toevallig vandaag een grote tip gezien, wellicht is die al gemeld:

Zet je toestel REGIO op USA, start opnieuw op en kijk bij store --> my apps/mijn apps. Waarschijnlijk staat ie hier bij als je em al eerder gedownload hebt. Zo niet:zoeken in de store en je kunt m (gratis) downloaden

Ik krijg géén foutmeldingen bij hetbopstarten/navigeren

[ Voor 4% gewijzigd door jorisjan op 20-07-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand een idee of er al een opvolger van samsung is voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
The_Scarabial schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:20:
Iemand een idee of er al een opvolger van samsung is voor deze telefoon?
Je bedoeld los van de Ativ SE & de Ativ S Neo??

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:39

The Chosen One

Zie signature!

Ik zoek nog een hoesje voor me toekomstige ativ. Ik wil eigenlik een simpel hoesje zonder pull tap.

http://www.ebay.co.uk/itm...uches&hash=item564c37826a

Bovenstaande zonder dat ding dus. Vind alleen maar die dingen...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Bij mij zit er tegenwoordig een back cover op. Hoesjes zijn niet handig met kabels en opladen en zo. Bumper is weer niet handig bij de docking station. Back cover is dan in mijn situatie het handigs. Plus, dan ziet niemand dat ik eigenlijk geen Samsung meer heb, maar een SASUNG. Maar goed, een SASUNG is al beter dan de AMSUNG die ik eerst had.
De plaklettertjes op de achterkant laten elke keer los - ik heb het terugplakken maar opgegeven nadat de S en M inmiddels al 10 keer los zijn gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:39

The Chosen One

Zie signature!

Daarom wil ik ook gewoon een simpel sleeve/pouch ding, bescherming voor wanneer ik em in me tas heb of op het werk aan de kant leg (nooit in me broek), maar die bestaan blijkbaar niet meer...

Zal eens proberen algemeen te zoeken op 4.8" of zo sleeve. Niet dat bovenstaande link met 3 pond duur is maar toch, wil em gewoon met 1 beweging in me hand hebben. [/lazy]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

jorisjan schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:33:
[...]

Je bedoeld los van de Ativ SE & de Ativ S Neo??

Nee
Ja los van de SE en Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Nee, sorry, er is nog niks aangekondigd en ook nog geen noemenswaardige geruchten over een opvolger....

En wat mij betreft mag samsung sowieso eerst met driver-updates komen zodat de camera het weer fatsoenlijk doet, en die gekke bug eruit is dat de beltoon gereset wordt na iedere restart.

En uberhaubt 8.1 officieel uitbrengen....

Samsung en ondersteuning :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Moet zeggen dat ik daar (die problemen die jij beschrijft) geen last van heb, maar heb ook niet verder geupdate dan 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
The_Scarabial schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:19:
Moet zeggen dat ik daar (die problemen die jij beschrijft) geen last van heb, maar heb ook niet verder geupdate dan 8.0
Mijn "problemen" begonnen ook pas met 8.1.... (Developer preview officieel van microsoft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Fuckers... Dit is nu al de 2e samsung waar ze me "in de steek" laten. Gelukkig doen de updates van microsoft zelf het grootendeels prima, ga ik daar maar mee verder...

Maar hierna geen samsung meer voor mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wat staat er precies? Mijn Duits is niet wat het geweest is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Slechte Google translate vertaling:
Geen uitspraak over Windows Phone-update voor de Ativ S is er echter, door Samsung. De Zuid-Koreaanse fabrikant vertelde ons onlangs dat hij zou gaan om geen uitspraken meer te werken - ook voor Galaxy smartphones en tablets met Android - ontmoeten. Samsung legt de Ativ S nu niet meer beschikbaar is, in sommige online winkels u de smartphone nog te vinden voor prijzen vanaf ongeveer € 215 zonder contract. Zelfs de GDR3 update voor Windows Phone 8 ("Update 3") blijkbaar kwam slechts op een deel van de verkochte Ativ-S apparaten. Volgens rapporten, forum Samsung trok de update voor de GDR3 Ativ S terug omdat, onder andere problemen opgetreden met het geheugengebruik. Over een verdere distributie van GDR3 updates voor de Windows Phone van Samsung zijn niet bekend. HTC had met de roll-out van GDR3 updates in oktober vorig jaar, Huawei dit jaar begonnen in maart.
M'n vorige android toestel is ook blijven steken op 2.3, daar waar ansroid 4 al uit was toen ik de telefoon kocht... Geen enkele officiële update van Samsung, niks. Eigenlijk hetzelfde als nu. 100.000 modellen uitbrengen maar fatsoenlijke ondersteuning, ho maar...

Terwijl het an zich een erg fijn en mooi toestel is! Werkt ook prima. Hoef echt niet meer terug naar android.

Btw: Voor de mensen die last hebben van een crashende mobiele tweakers website: [bug] Site performance op Windows Phone 8.1

[ Voor 22% gewijzigd door jorisjan op 01-08-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nou ja, gezien MS met de updates nog steeds nieuwe features toevoegt, heeft het voor de meeste eindgebruikers wel zin/nut om deze te gaan gebruiken. Het zou dan leuk zijn als zaken als bluetooth het gewoon blijven doen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar o.a. mijn bluetooth is iig nog steeds goed stuk sinds 8.1 update, en i.c.m. de ringtone bug erg irritant.
Maar goed, de info is allemaal allemaal nog onofficieel. Het is internet he.. Als je lang genoeg zoekt, vind je vast ergens wel een woordvoerder die niet weet waar ie over praat en er iets uit gooit wat op meerdere manieren opgevat kan worden. Ik kwam de link tegen op WPCENTRAL waar iemand hem aanhaalt, maar hoe betrouwbaar de Duitse site is en zo, geen idee. Ik hou hoop op een firmware update en wacht gewoon nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik heb hier dus hetzelfde, problemen met bluetooth, hoopte dat wat updates hier de oplossing zouden brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik geloof er persoonlijk geen reet van... En los daarvan, je hebt altijd nog het developer preview programma.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ja, maar daar zitten dus geen Samsung specifieke drivers in. ;)

Alhoewel er in het geval van de DP wel default drivers in zitten. (die schijnbaar niet OK werken op de Ativ met 8.1) Maar; misschien besluit Samsung wel om drivers aan te leveren @ Microsoft om in hun default image op te nemen of iets dergelijks. Maar goed, de uitspraak in het Duitse artikeltje zijn misschien weer van een woordvoerder die geen idee heeft wat er aan de hand is.

@MADG0BLIN; zijn bij jou de issues ook pas gekomen NA 8.1? Ik heb nml de issues pas echt na 8.1 update, na GDR3 0 issues. :(

[ Voor 12% gewijzigd door xxxneoxxx op 01-08-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
Net de nieuwe developer preview update geprobeerd te installeren, na het opstarten kreeg ik een melding in de trand van "kan de update niet installeren, waarschijnlijk is dit een tijdelijk probleem. Probeer het later nog eens". En een foutcoude 80188388 waar ik zo niks over kan vinden. Iemand meer deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Yep, zelfde ervaring.

Ergens op een forum een paar mensen gevonden die dit eerder tegenkwamen, in april of zo. Daar bleek een hard reset wel te helpen geloof ik, maar dat ga ik toch niet proberen. Het lijkt dit keer in ieder geval wel een vaker voorkomend probleem te zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door troftnom op 04-08-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Laatst online: 26-07-2024
Pepperoni schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:55:
Net de nieuwe developer preview update geprobeerd te installeren, na het opstarten kreeg ik een melding in de trand van "kan de update niet installeren, waarschijnlijk is dit een tijdelijk probleem. Probeer het later nog eens". En een foutcoude 80188388 waar ik zo niks over kan vinden. Iemand meer deze ervaring?
Ook hier precies zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Laatst online: 21-09 19:55
update werkte perfect voor mij, mappen werken echt geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
  • Laatst online: 01-10-2024
Voor mij werkte de update ook goed , geen problemen mee gehad... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Iemand hier de Ativ S met een Ziggo abonnement of gebruikmakend van de Ziggo hotspots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Ik heb de Ativ S met ziggo.
Hotspots werken hier prima, maar de normale wifi wil die niet na de laatste update.
Misschien toch eens een nokia kopen.

Inmiddels werkt wifi ook weer......

[ Voor 11% gewijzigd door palme50 op 05-08-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, ik ga de gdr1 nog maar even niet downloaden. 8.1 bracht al best wat problemen met zich mee. Zal niet spontaan allemaal beter worden met GDR1. Leuk die folders en zo, maar niet zo spannend als 8.1 destijds was qua extra functionaliteit.
Dat Samsung maar eens een driver update uitbrengt goddomme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
0 problemen gehad met gdr1 :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik heb tot nu toe alle updates binnen getrokken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
xxxneoxxx schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:20:
Tsjah, ik ga de gdr1 nog maar even niet downloaden. 8.1 bracht al best wat problemen met zich mee. Zal niet spontaan allemaal beter worden met GDR1. Leuk die folders en zo, maar niet zo spannend als 8.1 destijds was qua extra functionaliteit.
Dat Samsung maar eens een driver update uitbrengt goddomme
Mappen werken geweldig en ik ben geen bugs tegengekomen, maar juist het tegenovergestelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Is de camera bug nog aanwezig? En crashende internet explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Crashende ie zou minder moeten zijn, o.a. Op tweakers.net. Maar dat heeft denk ik meer te maken met aanpassingen van tweakers. Ringtone bug, bluetooth en camera bugs zitten er allemaal nog in naar wat ik zo gelezen heb. Heb trouwens nog iets gelezen. Weer niet officieel maar toch, ook eens wat positiever nieuws m.b.t. onze Sammies. Mag ook wel weer eens dacht ik zo.. ;)

http://forums.wpcentral.c...295444-10.htm#post2691908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjheutn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:35
Pepperoni schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:55:
Ik kreeg ook eerst de foutcode 0x80188308, maar na een hard-reset te doen kan ik wel de nieuwe update installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:27
tjheutn schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:50:
[...]

Ik kreeg ook eerst de foutcode 0x80188308, maar na een hard-reset te doen kan ik wel de nieuwe update installeren :D
Ik zit met hetzelfde, maar wil niet echt een hard reset doen. Heb wel het idee dat er niks anders opzit, als ik de update wil installeren.
Even een moment krijgen dat ik de smartphone een uurtje of wat kan missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 15:34
Heb afscheid moeten nemen van 4 maanden oude mijn Samsung Ativ-S, scherm helemaal kapot :(
Heb nog accu en een nieuw nog-in-verpakking booktype hoesje.

Als er iemand interesse voor heeft hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Heb de update ook zonder problemen kunnen uitvoeren. Merk wel meer en meer dat ik het plastic en de afgehele goedkope feel van de Samsung Ativ S goed zat ben. Zat onlangs weer te spelen met mijn iphone 4S en die voelt velen malen meer premium en fijn aan.

Kortom, zit te overwegen om een andere telefoon te halen. Twijfel tussen de Lumia 930 en de iPhone 5s. Misschien nog even wachten. Beiden missen eigenlijk een feature die ik graag zie, namelijk waterdicht zijn.

De 930 lijkt mij vrij groot. heeft iemand een vergelijking met de Ativ S en de Lumia 930?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Poops_McGhee schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:01:
[...]

Ik zit met hetzelfde, maar wil niet echt een hard reset doen. Heb wel het idee dat er niks anders opzit, als ik de update wil installeren.
Even een moment krijgen dat ik de smartphone een uurtje of wat kan missen...
http://www.wpcentral.com/...update-preview-developers

MS is ook wat aan het fixen m.b.t. de update. Dus misschien is het nogmaals opnieuw proberen een oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mijn Ativ S vertoont de laatste tijd kuren. Hij krijgt het niet voor elkaar om in 5 uur helemaal opgeladen te zijn, en het ontladen gaat daarentegen razendsnel. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 17:11
Niku schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 04:58:
Mijn Ativ S vertoont de laatste tijd kuren. Hij krijgt het niet voor elkaar om in 5 uur helemaal opgeladen te zijn, en het ontladen gaat daarentegen razendsnel. Heel irritant.
Tijd voor een nieuwe batterij misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

coenox schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:06:
[...]

Tijd voor een nieuwe batterij misschien?
Is nog geen jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Probeer een andere lader als je er eentje hebt liggen. De lader die bij mijn Ativ S zat was na een half jaartje ook opeens heel erg slecht. Ben toen de lader die bij m'n Lumia 800 zat gaan gebruiken (kabeltje en stekker) en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Niku schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 04:58:
Wordt die warm?

Heb je al eens opnieuw opgestart (waarschijnlijk wel).
Al je apps afgesloten?

Heb je al eens een hard reset overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nog steeds geen gdr3 of 8.1 update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
silverfaustx schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:29:
nog steeds geen gdr3 of 8.1 update...
probeer je csc te veranderen od de dev preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Heb de telefoon nu wat langer dan een jaar, en ben er eigenlijk niet super enthousiast over. Vind het uiterlijk nog steeds top, en het OS opzich ook. Echter kom ik vaak kleine probleempjes tegen, zoals het niet afspelen van video's, app crashes en spontane battery drains. Dit maakt dat ik me toch af en toe flink irriteer aan het toestel, en dat is toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
Niku schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:42:
Heb de telefoon nu wat langer dan een jaar, en ben er eigenlijk niet super enthousiast over. Vind het uiterlijk nog steeds top, en het OS opzich ook. Echter kom ik vaak kleine probleempjes tegen, zoals het niet afspelen van video's, app crashes en spontane battery drains. Dit maakt dat ik me toch af en toe flink irriteer aan het toestel, en dat is toch jammer.
ik heb soms wel een beetje hetzelfde, wp 8.0 werkt echter wel vele malen beter dan 8.1 (ik vind het zelfs fijner)

ik denk wel dat ik hierna een blackberry neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, met updatet drivers zou dat wel moeten verbeteren. Hopelijk. Als we die gaan krijgen dan.

Iemand trouwens wel een Here transit geprobeerd op zijn telefoon? Here Drive doet het prima, here transit geeft echter een foutmelding bij starten over het feit dat de simkaart niet geschikt zou zijn? Ben schijnbaar niet de enige:
http://www.qaster.com/q/3...ersion+of+app+with+my+SIM

http://www.windowsphone.c...6e-4667-acbb-b0751a018b35

Was daarom dus benieuwd of iemand het aan de praat heeft op de Ativ. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kraanmachinist schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:19:
[...]

probeer je csc te veranderen od de dev preview
dev preview werkt, en kan gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door silverfaustx op 04-09-2014 14:53 ]

• Kraanmachinist
silverfaustx schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:20:
[...]

het werkt zeker niet goed, het zit vol met bugs en is redelijk onstabiel.

veel "resuming" schermen, een zielige muziek app, inconsistent design (action center en cortana zijn 0% metro) en de camera werkt te vaak niet.

het ligt niet aan mij want iedereen met een ativ s die ik ken heeft hetzelfde.

ik ben inmiddels weer terug op 8.0 en ik mis niks.

• xxxneoxxx
silverfaustx schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:20:
[...]

Zou wat zijn, als je er voor zou moeten betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ligt het aan mij of downloaden vaak afbeeldingen in Whatsapp niet meer? WA geeft dan aan dat de pic niet meer bestaat en of de afzender deze ff opnieuw kan sturen... -_-'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wtf, de icoontjes (de drie rondjes onderin) van de Instagram Beta app lijken te zijn ingebrand op m'n scherm :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Bij nader inzien zijn het waarschijnlijk de Whatsapp icoontjes, want die app heb ik bijna altijd open staan. Wel echt balen, al schijnen amoled schermen daar vaker last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Tja, bij mij is de browserbalk ingebrand, ook niet heel fijn. :(

[webhero.nl]

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Kraanmachinist schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:52:
[...]

het werkt zeker niet goed, het zit vol met bugs en is redelijk onstabiel.

veel "resuming" schermen, een zielige muziek app, inconsistent design (action center en cortana zijn 0% metro) en de camera werkt te vaak niet.

het ligt niet aan mij want iedereen met een ativ s die ik ken heeft hetzelfde.

ik ben inmiddels weer terug op 8.0 en ik mis niks.
Beste kraanmachinist, hoe ben jij weer terug gegaan naar 8.0???

• DjVe
  • Laatst online: 06:37

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb met mijn twee ativ S modellen echt nergens last van op 8.1...behalve spontane reboots bij slecht bereik.

• Kraanmachinist
tinus94 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:21:
[...]

Beste kraanmachinist, hoe ben jij weer terug gegaan naar 8.0???
http://www67.zippyshare.com/v/65155760/file.html rom flasher + drivers
http://tweaksparadise.com.../?action=list&folder=7836 rom
http://forum.xda-develope...ntid=2544768&d=1390926672 csc + interop unlock (een soort van jailbreak)

ik heb de interop unlock versie erbij gezet waarbij je zelfs op 8.0 3 rijen op het startscherm kan zetten en je eigen themakleuren kan instellen. (pm me als je vragen hebt)

installeer eerst de drivers, windows 7 aangeraden, op windows 8 moet je testsigning uitzetten.
open rom flash tool en laad de rom + csc.

pak dan de telefoon en zet hem uit (zorg ervoor dat je alles backupt) en houd camera+ volume omhoog toets in, druk dan de aan knop aan (terwijl je de rest vasthoud)

de timing kan meilijk zijn maar als je een rood wp logo te zien krijgt met wat info onderaan sluit je de telefoon aan op je pc en word deze herkend, selecteer "all" bij de flash opties en druk op de flash-knop.

flashen hoort ongeveer 10 minuten te duren.

als je ergens problemen tegenkomt kun je het altijd vragen,

• xxxneoxxx
Misschien wel handig erbij te vermelden dat het uiteraard niet zonder risico is, en je mogelijk wel je garantie verliest met flashen..

Balen eigenlijk, de custom achtergrondjes en andere kleinigheidjes maken 8.1 zo grappig. Maar de slechte drivers en bugs maken 8.1 dan weer slecht.

Heb voor het bluetooth issue nu weer een aardige workaround gevonden, waardoor m'n autoradio nu weer bruikbaar is.. Maar dat is elke keer zoveel werk dat ik er toch ook aan zit te denken te downgraden naar 8.0 laten we hopen dat Samsung opschiet met een goeie, werkende 8.1..

De workaround, voor de mensen die ook bluetooth connectiviteits issues hebben. In mijn geval, met de autoradio:
Stap in auto, auto nog niet starten. Wifi uit zetten. Bluetooth aan, auto starten. (Staan ze beide tegelijkertijd aan, dan wil bluetooth nml niet meer uit naderhand.) Hierna maakt mijn radio met ingebouwde carkit automatisch verbinding. Bij uitstappen bluetooth aan laten staan, en sleutel uit contact halen. Bluetooth pas uitzetten als er geen contact meer is en de radio dus volledig uit is.Om de zoveel dagen een keer rebooten, anders krijgt bluetooth weer verbindingsproblemen. Oh, en na elke reboot natuurlijk de ringtone weer terugzetten, want die is weer teruggesprongen naar de default. Zucht.. Best een gedoe om gebeld te kunnen worden in de auto.
Een bluetooth oortje heb ik maar even niet meer geprobeerd, laatste keer dat ik dat gebruikte (plantronics oortje) besloot deze halverwege het gesprek de pairing te verbreken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
xxxneoxxx schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:18:
Misschien wel handig erbij te vermelden dat het uiteraard niet zonder risico is, en je mogelijk wel je garantie verliest met flashen..

Balen eigenlijk, de custom achtergrondjes en andere kleinigheidjes maken 8.1 zo grappig. Maar de slechte drivers en bugs maken 8.1 dan weer slecht.
je verliest geen garantie met flashen aangezien het niet controleerbaar is.

daarnaast denk ik niet dat samsung erg veel haast heeft met 8.1, zal ik ze een email sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nou ja, er loopt een topic op wpcentral een topic waarin mensen hogerop bij samsung onofficieel maanden genoemd zouden hebben. Maar goed, allemaal met een korreltje zout te nemen..

Verder is het merendeel van het Samsung personeel schijnbaar niet op de hoogte dat er überhaupt iets anders bestaat dan de Galaxy lijn, dus een mailtje is verspilde moeite vrees ik. ;) Ondanks de issues met 8.1 DP zing ik het voorlopig nog wel even uit. In het ergste geval verschijnt de final helemaal niet meer voor onze Ativ S. Dan kan ik altijd nog een oudere rom terugflashen. Met een beetje geluk is er dan ook een wat groter aanbod custom roms allicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:45
DjVe schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:10:
Ik heb met mijn twee ativ S modellen echt nergens last van op 8.1...behalve spontane reboots bij slecht bereik.
Ook niet het vastlopen van de camera bij het omschakelen van video naar foto en weer terug (enkele keren proberen) Reboot is dan nodig.

Of toch flitsen terwijl je de flits hebt uitstaan, behalve de eerste keer.

Dat rebooten deed hij ook al met stock versie 8.
Alles wat ze verkopen zit altijd vol met bugs en worden niet heel snel opgelost. Ze zouden zelf nog een ijzeren staaf kunnen gieten waar bugs inzitten.

Dat er bugs inzitten is op zich ook niet erg. Dat is de wereld nu, maar het oppakken daarvan is een ander verhaal.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Het schijnt dat het spontaan rebooten bij slecht bereik "by design" is trouwens. De radio hardware die in de Ativ zit (zeg maar het gedeelte wat ervoor zorgt dat je kan bellen) gaat bij slecht bereik het e.e.a. loopen in een poging alsnog bereik te krijgen. Om te zorgen dat de boel uiteindelijk niet oververhit raakt, reboot dan de telefoon uit een soort beveiliging. Dit was ook zo bij de Samsung Galaxy SIII. (zelfde hardware - het zal dus wel een firmware dingetje zijn) Elegant is anders maar goed, het heeft wel een reden. Misschien is dit een van de redenen dat Samsung bij een hoop telefoons dus ook zo'n lage SAR (stralingswaarde) waarde heeft; 1/3 van wat bijvoorbeeld een Iphone aan straling uitzendt.

Maar idd, we hebben dus de volgende 8.1 DP specifieke issues:

* Onstabiel bluetooth;
* Camera bug bij switchen video/foto;
* Ringtone bug
* Camera bug 2: flitser altijd aan
* Performancedegradatie
* batterijduur verkort sinds 8.1

Is m.i. (op de 3e na?) allemaal driver related.

[ Voor 17% gewijzigd door xxxneoxxx op 26-09-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Ik stap deze week nog over naar een nokia.
Het duurt mij te lang voor sloomsung met de updates komt.
Als die al gaan komen.
Jammer, want ik vind de Ativ S een leuk toestel.
Weer 1 voor in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

@xxxneoxxx

Ik kan al die problemen bevestigen (helaas). Toch maar een keer overstappen naar een ander merk dus. Heb het gevoel dat 't bij de Nokia's allemaal wel beter geregeld is. Jammer, want de Ativ S is wel een bazenphone.

Vooral de camerabug is irritant. Hoevaak ik wel niet even een filmpje wil sturen via whatsapp, en dat ik dan alleen maar de bewegende puntjes krijg... eerst telefoon weer rebooten, en hopen dat het dan goed is. Of gewoon een spontane reboot als ik de cam aan wil spreken. Blegh!

WP8.1 is verder wel fijn werken, her en der nog wat te dichtgetimmerd (ik zou bijv graag 't amperage willen zien waarmee de telefoon oplaadt), of muziek af willen spelen op folderbasis ipv die uberirritante album/tags etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:27
WP8.1 draait me best op m'n Ativ S. Het enige waar ikzelf tegenaan loop is het camera gedeelte. Hij flitst nog steeds nádat je een foto gemaakt hebt. Verder is er echt niets aan de hand.
Stond laatst eens even stil bij het feit dat ik deze Phone alweer een eeuwigheid lijk te hebben. Dat zegt wel wat over hoe tevreden ik met het ding ben. Voorheen had ik na een half jaar zeker wel weer een andere Phone in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ja, eerlijk is eerlijk, de telefoon is wel value for money. Als Sammy nu eens opschiet met bijgewerkte fw die bovenstaande issues fixed ben ik een happy camper. :P

Feit is dat zulke kleine issues op een gegeven koment irritant worden. Ben zelf een beetje op dat punt aangekomen. Maar om er nou een nieuwe telefoon voor aan te schaffen, neuh. Sowieso windows phone nog niet beu. Wel tof dat eindelijk gdr1 dp op de normale manier te installeren valt.

[ Voor 46% gewijzigd door xxxneoxxx op 29-09-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Hier ook al ruim twee jaar tevreden, ik zit helemaal niet te wachten op een update. Op 8.0 werkt het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mjah, 8.1 biedt toch wat meer eye candy en zo. Alleen jammer dat het even duurt voor het bug-vrij is.
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.