Hiet zit denk ik nog wel wat in ook, doordat mijn Ativ S gevallen is heb ik maar een Lunia 520 gekocht. En op de echt zware apps na (games). Lijkt de 520 wel soepeler te werken, heel apart.Epiphany schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:40:
Windows Phone heeft dat ook niet, ik heb alleen een beetje het gevoel dat het aan de ativ s ligt. Nu ik de Lumia 1520 heb werkt BT etc vele malen beter dan een ativ s met gdr3.
En dat is nu de ellende: ik wil de specs van een Ativ-S zonder de hoofdprijs te moeten betalen. De lumia 920 met 32GB zou voor mij voldoende zijn. Maar die vind ik al te duur.tspawn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:09:
[...]
Hiet zit denk ik nog wel wat in ook, doordat mijn Ativ S gevallen is heb ik maar een Lunia 520 gekocht. En op de echt zware apps na (games). Lijkt de 520 wel soepeler te werken, heel apart.
Het wordt tijd dat Samsung of HTC of Sony daadwerkelijk eens wat nieuwe modellen op de markt brengt, in plaats van alleen geruchten rond te strooien. Dat drukt dan weer de prijzen van de voorlaatste topmodellen. En biedt kans op een echt goed toestel van Samsung.
Op de manier zoals het nu gaat is Windows Phone wat mij betreft snel EOL.
[ Voor 8% gewijzigd door winnie op 26-01-2014 11:35 ]
Yep, upper mid end of high end hardware voor rond de 200-250 euro zou w.m.b ook wel de sweet spot zijn. Het is jammer dat de Ativ s zulke eigenaardigheden heeft. Vind het spontaan rebooten bij slecht bereik eigenlijk wel het meest irritante. Zeker gezien ik nogal eens op plekken kom waar het bereik wel eens minder is. Vriendin heeft een Lumia 800, en geeft aan dat als er een windows phone 8 telefoon komt, het weer een Nokia wordt vanwege de build quality. Zeker na ze de build quality van de ativ s gezien heeft. Begrijp me niet verkeerd, het ding heeft echt value for money, maar ik had graag nog iets meer betaald als de kwaliteit iets beter geweest was.
Ik heb de hoofdprijs voor dit ding betaald. Het ding was destijds nauwelijks te vinden (en nu nog steeds, overigens) en maakte me zo'n 600 euro armer. Had ik van te voren geweten hoeveel inspanning Samsung werkelijk in WP8 zou steken, dan had ik absoluut gewacht en alsnog een Nokia 920 gekocht. Het is dat die destijds zo slecht leverbaar was en dat de Ativ-S een groter scherm had.xxxneoxxx schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:29:
Begrijp me niet verkeerd, het ding heeft echt value for money, maar ik had graag nog iets meer betaald als de kwaliteit iets beter geweest was.
Ik ben wel tevreden met mijn Ativ-S, maar hij was echt second choice over Nokia.
Ja ach, ik vrees dat Nokia/Microsoft toch nog een inhaalslag te maken heeft. De instapmodellen zijn leuk geprijsd bij Nokia, maar als je een 1GB model wil hebben, zit je al weer direct over de 250 euro heen voor een toestel. En heb je nog een vrij klein scherm naar verhouding. MS moet sowieso op gaan schieten. De eerste quad-core telefoons zijn zogezegd onderweg, full hd schermen ook, maar de concurrentie/Android zit ook niet stol met de eerste octacore telefoons. Nu heeft "ons" OS toch niet zoveel aan deze power, maar er zullen ongetwijfeld apps gaan komen die het tzt wel kan gaan benutten. Het is wel leuk als de multi platform apps de hardware beschikbaar hebben om op te draaien. Als de high end telefoons achter blijven bij het high end segment van de concurrentie, loop je mogelijk sales mis.
Ik denk dat de meeste Nokia's snapper aanvoelen omdat Nokia gewoon effort stopt in de drivers. Ben bijv. Benieuwd of Samsung met de Gdr3 update ook nog drivers toegevoegd heeft. Ik vermoed zomaar van niet om eerlijk te zijn. Feit dat ie zo gemakkelijk te interop unlocken is (toegang tot registry editor onklaar gemaakt, maar het ding gewoon in de rom laten zitten) spreekt ook wel boekdelen me dunkt.
Ik denk dat de meeste Nokia's snapper aanvoelen omdat Nokia gewoon effort stopt in de drivers. Ben bijv. Benieuwd of Samsung met de Gdr3 update ook nog drivers toegevoegd heeft. Ik vermoed zomaar van niet om eerlijk te zijn. Feit dat ie zo gemakkelijk te interop unlocken is (toegang tot registry editor onklaar gemaakt, maar het ding gewoon in de rom laten zitten) spreekt ook wel boekdelen me dunkt.
[ Voor 27% gewijzigd door xxxneoxxx op 28-01-2014 14:21 ]
Daar kan ik me 100% bij aansluiten, voor mij geldt precies hetzelfde. Als ik hem kwijt kon voor een redelijke prijs, of met iemand kon ruilen voor een 920 of beter, dan ging ik alsnog naar Nokia, maar dat gaat nou eenmaal niet.Poops_McGhee schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:10:
[...]
Ik heb de hoofdprijs voor dit ding betaald. Het ding was destijds nauwelijks te vinden (en nu nog steeds, overigens) en maakte me zo'n 600 euro armer. Had ik van te voren geweten hoeveel inspanning Samsung werkelijk in WP8 zou steken, dan had ik absoluut gewacht en alsnog een Nokia 920 gekocht. Het is dat die destijds zo slecht leverbaar was en dat de Ativ-S een groter scherm had.
Ik ben wel tevreden met mijn Ativ-S, maar hij was echt second choice over Nokia.
Ik vraag me ook af of dat gezeur met de GDR2 en GDR3 updates ook voor Nokia's geldt, of dat het daar beter gaat. Ik word helemaal simpel van dat gedoe. Wijzigen van CSC naar PHN (wat al waanzin is eigenlijk) werkte leuk voor de update naar GDR2, maar sinds die tijd nog steeds geen GDR3. moet ik zeker weer gaan wijzigen? Weer alles opnieuw instellen? Zal ook wel gaan gelden straks voor de update naar 8.1....

Oei, 600euro voor een Ativ-S. Dat is echt niet leuk (en de Ativ-S mijns inziens niet waard). En dan prijs ik me nog gelukkig dat ik de GDR updates redelijk op tijd (lees: niet heel erg te laat) krijg, zonder te hoeven rotzooien met codes.
Tsja, 599 was destijds de verkoopprijs van de Ativ-S en de 920 zat daar niet ver onder. Er waren niet echt goede goedkopere alternatieven als je perse een WP8 Phone wilde hebben. En eerlijk is eerlijk, op wat krasjes op de backplate na, hij ziet er na een jaar nog uit alsof ie nieuw uit de doos is gekomen.
Jawel, dat de Ativ-S ooit net zo duur was als een 920 snap ik wel. Maar als je nu kijkt, is het zuur dat een Ativ-S veel meer afschrijft dan een 920. Ik heb de mijne via Ibood voor 326euro gekocht. En dat vind ik, met de kennis van nu, al te duur.
Sidenote: Natuurlijk is terugkijken altijd makkelijk, dan maak je een keuze op basis van de informatie die je dan hebt.
Sidenote: Natuurlijk is terugkijken altijd makkelijk, dan maak je een keuze op basis van de informatie die je dan hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door winnie op 28-01-2014 19:33 ]
Een echte upgrade qua hardware is ook nog niet beschikbaar. Naast de Lumia 1520 is er niks te krijgen. Ik merk dat m'n vervangdrift weer begint te kriebelen, en zou dan ook zeker voor een Nokia gaan. Een 925-achtig toestel met een snapdragon 800 zou ideaal zijn. De overige toestellen lopen op dezelfde soc als de ativ, en zou voor mij geen waardige upgrade zijn.
Wikipedia: List of Windows Phone 8 devices
Jammer dat een aantal toestellen alleen voor verizon worden uitgebracht. Zo'n 929 klinkt goed, maar kan je hier niet krijgen. En die heeft een wat beschaafder formaat dan de 1520
Jammer dat een aantal toestellen alleen voor verizon worden uitgebracht. Zo'n 929 klinkt goed, maar kan je hier niet krijgen. En die heeft een wat beschaafder formaat dan de 1520
Klopt. En had ik toen geweten dat de prijzen zo keihard zouden dalen en dat het het enige WP8 model zou zijn dat Samsung zou vervaardigen, dan had ik wat meer geduld gehad en op de 920 gewacht.winnie schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:31:
Jawel, dat de Ativ-S ooit net zo duur was als een 920 snap ik wel. Maar als je nu kijkt, is het zuur dat een Ativ-S veel meer afschrijft dan een 920. Ik heb de mijne via Ibood voor 326euro gekocht. En dat vind ik, met de kennis van nu, al te duur.
Maarja, er zijn best wel wat dingen waar ik nu de prijs niet meer voor zou betalen welke ik bij aanschaf heb neergeteld.
Voor zover ik weet ligt die harde reset niet aan Samsung, maar aan WP8 zelf. Misschien heeft Nokia wel een slimmere manier van herstellen bedacht en hoeft de gebruiker het niet helemaal zelf weer opnieuw te doen.RoJan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:52:
[...]
Ik vraag me ook af of dat gezeur met de GDR2 en GDR3 updates ook voor Nokia's geldt, of dat het daar beter gaat. Ik word helemaal simpel van dat gedoe. Wijzigen van CSC naar PHN (wat al waanzin is eigenlijk) werkte leuk voor de update naar GDR2, maar sinds die tijd nog steeds geen GDR3. moet ik zeker weer gaan wijzigen? Weer alles opnieuw instellen? Zal ook wel gaan gelden straks voor de update naar 8.1....
Het update beleid valt me inderdaad wat tegen. Ik had gehoopt dat het net zo gestroomlijnd zou gaan als bij iOS. Eén van de zaken waarom ik van Android absoluut af wilde was het update beleid. Met name dat van Samsung (ouder dan 6 maanden is geluk hebben met updates). Nu zie je dan toch zoveel verschil in het uitrollen van updates. Er kunnen maanden tussen zitten van de eerste tot waarschijnlijk nog niet eens de laatste toestellen die een update ontvangen. Ik hoop dat ze dat nog onder de knie kunnen krijgen.
Maarja, next WP smartphone wordt een Nokia for sure. Een 1520 vind ik net wat te groot. Als er een tussenmaatje zou zijn met de 1520 specs, dan zou de Ativ-S wel eens snel vervangen kunnen worden.
[ Voor 48% gewijzigd door Poops_McGhee op 28-01-2014 20:26 ]
Ik vind het jammer dat WP8 op zowel Samsung als op HTC toestellen niet je van het is.
2 Collega's van mij hebben allemaal rare problemen met hun HTC en een ander met zijn Ativ-S terwijl ik na 2 dagen intensief gebruik van een 99 euro kostende Lumia 520 nog geen van die problemen heb gehad.
Ik wilde eerst de Samsung kopen toen deze bij Coolblue voor 199,- werd aangeboden maar na het lezen van dit topic en de godvers van mijn collega toen ik vroeg of ie blij was met zijn Ativ-S heb ik toch maar besloten te wachten.
Toch hoop ik dat ook nog andere fabrikanten WP8 telefoons gaan uitbrengen.
2 Collega's van mij hebben allemaal rare problemen met hun HTC en een ander met zijn Ativ-S terwijl ik na 2 dagen intensief gebruik van een 99 euro kostende Lumia 520 nog geen van die problemen heb gehad.
Ik wilde eerst de Samsung kopen toen deze bij Coolblue voor 199,- werd aangeboden maar na het lezen van dit topic en de godvers van mijn collega toen ik vroeg of ie blij was met zijn Ativ-S heb ik toch maar besloten te wachten.
Toch hoop ik dat ook nog andere fabrikanten WP8 telefoons gaan uitbrengen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Even vraagje over APN's. Ik geloof niet dat er een firmware is die de Tele2 APN settings heeft. Als ik mijn telefoon op automatische APN laat staan krijg ik wel een netwerk connectie terwijl ik in de uitgegrijsde pulldown t-mobile of vodafone zie staan.
Ik heb zelf maar onder de settings mijn APN toegevoegd maar volgens mij werkt het eigenlijk ook wel zonder die handmatige settings. Weet iemand hier hoe dat werkt? Heb ik met puur alleen de automatische settings dan wel de ideale instellingen?
update
Hele avond bezig geweest GDR2 + developer preview te veranderen naar echte GDR3. De pijn zat vooral in wegkomen uit GDR2 (je moet alles goed doen om niet steeds update en store errors te krijgen).
Toen ik uiteindelijk de upgrade van GDR2 naar GDR3 kreeg viel me op dat er Samsung drivers bij zaten.
Ik ben erg benieuwd of de officiele GDR3 wat minder issues heeft dan de developers preview. Ik heb overigens nu ineens geen datasense meer, dat vind ik opzich wel jammer alhoewel ik wel al had gezien dat dataverbruik normaal gesproken erg laag is. (vooral in buitenland vind ik verbruik wel boeiend).
Ik heb zelf maar onder de settings mijn APN toegevoegd maar volgens mij werkt het eigenlijk ook wel zonder die handmatige settings. Weet iemand hier hoe dat werkt? Heb ik met puur alleen de automatische settings dan wel de ideale instellingen?
update
Hele avond bezig geweest GDR2 + developer preview te veranderen naar echte GDR3. De pijn zat vooral in wegkomen uit GDR2 (je moet alles goed doen om niet steeds update en store errors te krijgen).
Toen ik uiteindelijk de upgrade van GDR2 naar GDR3 kreeg viel me op dat er Samsung drivers bij zaten.
Ik ben erg benieuwd of de officiele GDR3 wat minder issues heeft dan de developers preview. Ik heb overigens nu ineens geen datasense meer, dat vind ik opzich wel jammer alhoewel ik wel al had gezien dat dataverbruik normaal gesproken erg laag is. (vooral in buitenland vind ik verbruik wel boeiend).
[ Voor 38% gewijzigd door Aapzak op 29-01-2014 10:27 . Reden: down/upgrade naar officiale GDR3 ]
PSN ID: Aapzak
Ja ach, het update issue heeft natuurlijk MS gedeeltelijk weten te ondervangen met hun developer programma. Dat vind ik nu niet specifiek een argument tegen de Ativ-S. Nokia gebruikers moeten vaak nog langer wachten op hun door Noklia aangepaste updates - en ook dan is het afwachten wanneer je hem mag ontvangen. Enige verschil wat zij hebben is dat hun aangepaste updates vaak nog wat nieuwigheden bevatten, die de standaard GDRx updates vanuit Microsoft niet echt hebben. Alhoewel ik persoonlijk niet op mogelijk batterij slurpende functies als Glance zou zitten te wachten om eerlijk te zijn. Maar goed, da's persoonlijk.RoJan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:52:
[...]
Daar kan ik me 100% bij aansluiten, voor mij geldt precies hetzelfde. Als ik hem kwijt kon voor een redelijke prijs, of met iemand kon ruilen voor een 920 of beter, dan ging ik alsnog naar Nokia, maar dat gaat nou eenmaal niet.
T'is een beetje jammer, de updates worden maanden vooraf aangekondigd en op fora gehyped, en als je ze daadwerkelijk krijgt, dan bevat het eigenlijk niet heel veel meer dan voornamelijk bugfixes. En als je dan naderhand de issues vanuit de community leest dan kan je jezelf afvragen wat er gefixed is.. In veel gevallen zijn er nieuwe issues bijgekomen na de update zo lijkt het. (reset bug met GDR3 bijvoorbeeld, zomaar een "klein" issue'tje - of je even een andere rom kan flashen als het je overkomt - goeie oplossing vanuit Microsoft..
Ik vrees een beetje dat de 8.1 update ook niet veel nieuws zal brengen. Een notificatiecentrum is wel duidelijk. Mogelijk gescheiden volumes, en dan vrees ik dat het verder een eind ophoudt. Het is leuk om te kunnen zeggen tegen Android gebruikers dat wij iig updates krijgen op ons mobiele OS'je.. Maar als deze niets toevoegen qua usability schiet het ook allemaal niet echt op imho. Leuk voor Microsoft en GSM fabrikanten dat je straks de buttons ook on screen kunnen laten zien:
http://www.wpcentral.com/...screen-capacitive-buttons
..maar bestaande gebruikers hebben niet zo veel aan deze fantastische nieuwe features.. Het lijkt er haast op of er met de suggesties op de feedback site niet erg veel gedaan wordt. Terwijl een hoop users denk ik wel zitten te wachten op features die de 'concurrentie' wel al tijden lang heeft.
Op dat vlak snap ik een Samsung ook wel, waarom veel tijd/effort investeren in een telefoon als de OS leverancier, welke de drijvende kracht zou moeten zijn achter het platform, er zelf vrij laks mee omgaat en niet lijkt te weten wat ze er nu zelf mee willen.
Misschien overigens nog wel een argument voor de Atis S; het uiterlijk. Alhoewel de Nokia telefoons onverwoestbaar lijken, is het qua uiterlijk wel een grote eenheidsworst naar mijn idee. Sommige modellen hebben weliswaar een grote onderscheidende camerapukkel achterop, maar voor de rest kan ik een 9xx niet onderscheiden van een 8xx of andere 9xx zo op het blote oog.
De Samsung Galaxy S2 kreeg nog een update naar jelly bean. Vanaf Android 2.3. Toch netjes. Enige voorwaarde voor een update door samsung is volgens mij het aantal verkochte toestellen. Zeg maar: vanaf de 10 miljoen.xxxneoxxx schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:30:
[...]
Het is leuk om te kunnen zeggen tegen Android gebruikers dat wij iig updates krijgen op ons mobiele OS'je..
Ben ik het volledig mee eens.xxxneoxxx schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:30:
Op dat vlak snap ik een Samsung ook wel, waarom veel tijd/effort investeren in een telefoon als de OS leverancier, welke de drijvende kracht zou moeten zijn achter het platform, er zelf vrij laks mee omgaat en niet lijkt te weten wat ze er nu zelf mee willen.
De smoes van Samsung is meestal dat de hardware het niet aankan om de update te draaien. Dat is vaak niet eens waar. Samsung steekt liever geen geld in oudere apparaten en ziet liever dat klanten alleen tevreden zijn met nieuwe smartphones. Dat is dezelfde houding als Apple had. Wil je verbetering? Koop dan maar een nieuwe. Het zal ook van alles te maken hebben met hun productie. Wat niet meer uit de fabriek rolt, wordt niet (volledig) ondersteund.winnie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:00:
[...]
De Samsung Galaxy S2 kreeg nog een update naar jelly bean. Vanaf Android 2.3. Toch netjes. Enige voorwaarde voor een update door samsung is volgens mij het aantal verkochte toestellen. Zeg maar: vanaf de 10 miljoen.
Getuige dat er gewoon een 4.4.2 voor de S2 (zelfs S1). Alleen op de S1 is het niet super snel vanwege het beperkte geheugen maar de S2 kan prima meekomen.Poops_McGhee schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:54:
[...]
De smoes van Samsung is meestal dat de hardware het niet aankan om de update te draaien. Dat is vaak niet eens waar.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Over build quality gesproken, pak net de Ativ S uit m'n broekzak, zit de "A" op mijn scherm geplakt. De eerste "S" was ook al eens losgekomen van de back cover. De volgende letter welke los laat, zal wel de M zijn verwacht ik zo. Terugduwen, even overheen wrijven en hij blijft weer zitten voor onbepaalde tijd.
Wauw, na veel downgraden vanaf een Sony Xperia Z naar nu de Samsung Ativ S moet ik zeggen dat dit toestel me alles meevalt. Nu dat ik me er eindelijk overheen heb gezet dat bepaalde Appa er niet zijn of dat ik hiervoor de site moet gebruiken. Qua look and feel vind ik dit toch een fijner toestel dan de 920 die ik eerder heb gehad. Deze was veel te lomp. Wat daar in mijn ogen wel een duidelijk pluspunt van is, van Nokia dan, is de software.
En toch ben ik over de Ativ S toch meer tevreden dan jullie als ik het zo lees. Een lekker goedkoop toestel en toch enigszins up to date, sd kaart mogelijkheid en een goed groot scherm. Daarnaast heb ik gelukkig nog geen problemen gehad met de update. Al met al een tevreden Samsung gebruiker. Van WP that is.
En toch ben ik over de Ativ S toch meer tevreden dan jullie als ik het zo lees. Een lekker goedkoop toestel en toch enigszins up to date, sd kaart mogelijkheid en een goed groot scherm. Daarnaast heb ik gelukkig nog geen problemen gehad met de update. Al met al een tevreden Samsung gebruiker. Van WP that is.
Om mijn statement m.b.t. laksheid van Microsoft rondom hun eigen platform kracht bij te zetten, hierbij nog een droevig nieuwsitem:
http://www.wpcentral.com/...coming-soon-windows-phone
Ongelooflijk..
Ongelooflijk..
Tja, hierin snap ik MS wel. Bij WP is Bing al de default search engine en zijn veel andere zaken ook op Bing gebaseerd. En dus kan het Bing gebruik nog het meeste groeien op Android en iOS, waar het nu veel minder gebruikt wordt. Dus begint daar het rewardprogramma. Een beetje hetzelfde als bijvoorbeeld bij internet providers, waar je als nieuwe klant de meest fantastische beloningen krijgt, maar als bestaande klant blij mag zijn dat je getolereerd wordt.xxxneoxxx schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:50:
Om mijn statement m.b.t. laksheid van Microsoft rondom hun eigen platform kracht bij te zetten, hierbij nog een droevig nieuwsitem:
Ongelooflijk..
Ik denk dat ze juist wel hun eigen platform kracht bijzetten, door het namelijk op andere platformen beschikbaar te maken. Het gaat hier meer om het product Bing Rewards dan WP8 en ondanks dat het wel uit hetzelfde huis vandaan komt, dat zijn toch wel 2 verschillende producten. Bing gaat wel wat verder dan alleen Windows Phone.xxxneoxxx schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:50:
Ongelooflijk..
Maar het gaat om een dienst rondom Bing. Een dienst die eerst op concurrerende platformen uit komt, en pas als laatste op het eigen platform. Nu kunnen we hier vast geen gebruik maken van Bing regards, maar dan toch..
Ja, maar het is alleen een dienst om gebruik van Bing (search engine enz) te belonen. En de WP-gebruikers doen dat vaak al, want Bing behoort tot de standaard geïnstalleerde apps in WP (search, sport, weather, finance). In iOS en Android moeten mensen eerst Bing installeren en is het gebruik nu heel beperkt. Grootste winst in de procentuele groei is dus te halen op die platforms: van niets naar iets is altijd sneller bereikt dan van iets naar nog wat meer. Oftewel: op Android en iOS kan je in het begin een groei van tientalle procenten verwachten, terwijl dat op WP niet zal gebeuren.xxxneoxxx schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:39:
Maar het gaat om een dienst rondom Bing. Een dienst die eerst op concurrerende platformen uit komt, en pas als laatste op het eigen platform. Nu kunnen we hier vast geen gebruik maken van Bing regards, maar dan toch..
Het enige wat ze hoeven te doen is de default search engine aan te passen naar Bing. Dat kan in iOS al even. Ik heb het op mijn iPad al tijden ingeschakeld. Ik heb zo'n idee dat er maar weinig Android cheerleaders over zullen stappen op Bing en dat deze actie ook een klein steekje onder water naar Google is van Microsoft. Ik mag dat wel. Scroogled krijgt van mij ook al een pluim.winnie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 06:06:
[...]
Ja, maar het is alleen een dienst om gebruik van Bing (search engine enz) te belonen. En de WP-gebruikers doen dat vaak al, want Bing behoort tot de standaard geïnstalleerde apps in WP (search, sport, weather, finance). In iOS en Android moeten mensen eerst Bing installeren en is het gebruik nu heel beperkt. Grootste winst in de procentuele groei is dus te halen op die platforms: van niets naar iets is altijd sneller bereikt dan van iets naar nog wat meer. Oftewel: op Android en iOS kan je in het begin een groei van tientalle procenten verwachten, terwijl dat op WP niet zal gebeuren.
Er is hoop (op een betere toekomst):
https://twitter.com/evleaks/status/430351397553709056
Wel mooie geruchten over het toestel:
http://www.engadget.com/2...g-sm-w750v-windows-phone/
full HD en 5inch. Dus ook de snelle snapdragon processor.
Edit: k*t, niet goed gelezen. Dit gaat dus weer over een Verizon toestel!Samsung SM-W750V will be a Windows Phone on Verizon. Codenamed Huron, it looks very similar to a late model Galaxy S.
[ Voor 35% gewijzigd door winnie op 03-02-2014 16:20 ]
Als ze hem net zo goed gaan ondersteunen en marketen als de ATIV-S dan hoeft het voor mij niet. Ben een beetje klaar met Samsung.winnie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:10:
Er is hoop (op een betere toekomst):
[...]
Edit: k*t, niet goed gelezen. Dit gaat dus weer over een Verizon toestel!
mwhoah... als ie weer voor zo'n lage prijs wordt gedumpt koop ik m direct. We hebben met de AtiV S GDR3 even rap als zowat alle nokia's, we missen alleen hun goodies. Maar dat scheelt je dan ook at knaken (en here drive koop je 35€)RoJan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:04:
[...]
Als ze hem net zo goed gaan ondersteunen en marketen als de ATIV-S dan hoeft het voor mij niet. Ben een beetje klaar met Samsung.
Jiij misschien, ik, en vele anderen, om een of andere reden nog niet....tijmeng schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:56:
[...]
mwhoah... als ie weer voor zo'n lage prijs wordt gedumpt koop ik m direct. We hebben met de AtiV S GDR3 even rap als zowat alle nokia's, we missen alleen hun goodies. Maar dat scheelt je dan ook at knaken (en here drive koop je 35€)
Mijn idee. Maar of dat nou aan Samsung ligt weet ik niet. Tegen de tijd dat 8.1 uitkomt zal ik er maar weer eens geforceerd voor zorgen dat ik ook GDR3 krijg.jorisjan schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 01:01:
[...]
Jiij misschien, ik, en vele anderen, om een of andere reden nog niet....

Overigens hoor ik ook Nokia gebruikers klagen over updates, dus het is beslist niet Samsung only.
Ik heb -tegen beter weten in- Samsung via Twitter gevraagd wanneer GDR3 zou verschijnen. Dat leverde dit draadje op: https://twitter.com/Woute...status/422624475197079552
oftewel: Hier heb je niks mee te maken....Je ziet het wel als het zover is...
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
oftwel: wij zijn zo druk met het zoveelste Android toestel dat we echt geen tijd hebben om dit even uit te zoeken. Windows Phone? Wat is dat?
Ik heb ze een keer gebeld en met ze gechat. Zelfde soort verhaal. Ze weten eigenlijk niet hoe het echt zit en hebben ook geen zin om het uit te zoeken. Het zou via de providers moeten lopen, maar die weten ook al van niets...bollefles schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 05:34:
Ik heb -tegen beter weten in- Samsung via Twitter gevraagd wanneer GDR3 zou verschijnen. Dat leverde dit draadje op: https://twitter.com/Woute...status/422624475197079552
Ik heb allang gdr3, werkt geweldig!
alleen interop unlock werkt iets minder goed maarja, dat heb ik er wel voor over.
alleen interop unlock werkt iets minder goed maarja, dat heb ik er wel voor over.
Bij Samsung krijg je alleen maar scripted antwoorden, ongeacht welk kanaal je probeert. Echt waardeloos op dit gebied.RoJan schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:24:
[...]
Ik heb ze een keer gebeld en met ze gechat. Zelfde soort verhaal. Ze weten eigenlijk niet hoe het echt zit en hebben ook geen zin om het uit te zoeken. Het zou via de providers moeten lopen, maar die weten ook al van niets...
Over GDR3:
Zoals ik vorige week schreef heb ik ook een upgrade naar officiele GDR3 weten te forceren. Mijn ervaring met GDR3 is veel beter dan GDR2 + developers preview. De netwerk issues waar ik last van had zijn verdwenen.
Omdat ik dit weekend een chromecast heb aangesloten heb ik mijn oude Android maar weer in gebruik genomen. Voor een dag. Inmiddels wil ik niet meer terug naar Android, zelfs niet voor chromecast (wat net zo leuk is zoals het gesloten is).
Hebben jullie ook dat je Internet Explorer zo vaak crasht? Hier echt regelmatig.
Hebben jullie ook dat wanneer je een mail verstuurd vanaf de client (met gmail), dat ie 2x wordt verzonden? Erg irritant!
Professioneel Heftruck Syndroom
Nee.NeFoRcE schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:10:
Hebben jullie ook dat wanneer je een mail verstuurd vanaf de client (met gmail), dat ie 2x wordt verzonden? Erg irritant!
Je schrijft niet precies hoe. Op dezelfde manier als GDR2 neem ik aan. dus wéér een andere APN, harde reset, alles opnieuw installeren enz...Aapzak schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:29:
[...]
Zoals ik vorige week schreef heb ik ook een upgrade naar officiele GDR3 weten te forceren.
Ja, klopt. Ik heb de originele GDR2 geflasht. Ik heb met de diagnostics tools ATO ingesteld en toen kreeg ik een upgrade. Na de upgrade heb ik PHN terug gezet als CSC. Maakt overigens niets uit, er zit toch niets voor Tele2 in de CSC files, ik moet de APN handmatig toevoegen.RoJan schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:31:
[...]
Je schrijft niet precies hoe. Op dezelfde manier als GDR2 neem ik aan. dus wéér een andere APN, harde reset, alles opnieuw installeren enz...
Ik vind opnieuw installeren nooit zo'n issue. Als de apps niet vanzelf op de telefoon komen (kwamen ze wel) is het pushen van de apps uit de windowsphone website ook zo gepiept.
Bedankt.Aapzak schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:33:
[...]
Ja, klopt. Ik heb de originele GDR2 geflasht. Ik heb met de diagnostics tools ATO ingesteld en toen kreeg ik een upgrade. Na de upgrade heb ik PHN terug gezet als CSC. Maakt overigens niets uit, er zit toch niets voor Tele2 in de CSC files, ik moet de APN handmatig toevoegen.
Ik vind opnieuw installeren nooit zo'n issue. Als de apps niet vanzelf op de telefoon komen (kwamen ze wel) is het pushen van de apps uit de windowsphone website ook zo gepiept.
Aangezien ik ook Tele2 heb zal ik dat dan ook maar weer gaan doen. Zucht

probeer je geschiedenis te verwijderenNiku schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:04:
Hebben jullie ook dat je Internet Explorer zo vaak crasht? Hier echt regelmatig.
Zojuist een update gehad! GDR3? Weet het eerlijk gezegd niet.
Mijn Ativ S is ook al een tijdje aan het updaten... Zal wel de GDR3 zijn. Hopen dat ik niet te maken krijg met de bekende bug van GDR3 voor de Ativ S waarbij installeren van apps niet lukt en de systems folder (die niet geleegd kan worden) steeds maar meer en meer opslaggeheugen inneemt.
*Edit: En inderdaad, update 3 is binnen. Ik draai nu 8.0.10517.150, maar vraag me af of ik überhaupt verschil zal gaan merken.
*Edit: En inderdaad, update 3 is binnen. Ik draai nu 8.0.10517.150, maar vraag me af of ik überhaupt verschil zal gaan merken.
[ Voor 18% gewijzigd door Emgeebee op 16-02-2014 16:42 ]
Hier ook een update aan het downloaden. Detail; ik heb de developer preview van GDR3 al draaien.. 
Zal dan wel de officiele GDR3 zijn dan denk ik. Wel benieuwd of mijn interop unlock intact blijft. Zou zonde zijn als opeens bepaalde zaken niet meer werken. Maar goed, zal het vandaag niet te weten komen, aangezien ik iet van lpan ben vandaag de update daadwerkelijk te installeren als deze nog uit te stellen valt.
Edit: De titel van de update bedraagt "Samsung update for Windows Phone". Okay.
Zal dan wel de officiele GDR3 zijn dan denk ik. Wel benieuwd of mijn interop unlock intact blijft. Zou zonde zijn als opeens bepaalde zaken niet meer werken. Maar goed, zal het vandaag niet te weten komen, aangezien ik iet van lpan ben vandaag de update daadwerkelijk te installeren als deze nog uit te stellen valt.
Edit: De titel van de update bedraagt "Samsung update for Windows Phone". Okay.
[ Voor 9% gewijzigd door xxxneoxxx op 16-02-2014 17:19 ]
Eerste indruk van GDR3; accu gaat veel langer mee. Ik had nog regelmatig last van drains in de nacht. Niet dat m'n telefoon gelijk leeg was, maar toch regelmatig over de helft. Ik sluit nu standaard alle achtergrondtaken en dat lijkt een hoop te schelen.
Enige irritante is dat het verwijderen van tijdelijke bestanden (op het moment 500MB) maar niet lijkt te lukken. Ga ik zo nog even op Googlen.
Enige irritante is dat het verwijderen van tijdelijke bestanden (op het moment 500MB) maar niet lijkt te lukken. Ga ik zo nog even op Googlen.
Draai nu op OS-versie: 8.0.10521.0
weet iemand of dit nu GDR3 is officieel of niet?
Kan d'r geen wijs meer uit worden
Home Assistant, Marstek Venus 5,1kw, CT003, Shelley Pro3 emulatie, LilyGo Modbus, Home Wizard P1, ISKRA AM550-P1, 3xFase, Dell Optiplex 7040M 16gb, Firmware V117 & V153
Ik denk dat jij de developers preview hebt, ik heb 8.0.10517.150 wat volgens mij GDR3 is.Tom Jansen schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:52:
Draai nu op OS-versie: 8.0.10521.0
Als hier gesproken wordt over de updates naar GDR2 of GDR3, dan wordt daarbij vaak melding gemaakt van de mobiele provider die men heeft.
Waar komt het idee vandaan dat dit iets te maken zou hebben met het krijgen van updates?
Ik heb in december een ATIV S gekocht en gebruik hem al die tijd ZONDER SIM-kaart. (Het toestel is voor mij een soort mini-tablet en voor mobiel bellen heb ik liever een simpel toestel wat ik maar één keer per week op hoef te laden en whatsapp werkt ook zonder SIM.)
Anyway, ik heb al twee keer een update ontvangen en zit nu op 8.0.10328.78 (GDR2, right?).
GDR3 zal dus ook nog wel volgen. En dat dus zonder mobiele provider.
Waar komt het idee vandaan dat dit iets te maken zou hebben met het krijgen van updates?
Ik heb in december een ATIV S gekocht en gebruik hem al die tijd ZONDER SIM-kaart. (Het toestel is voor mij een soort mini-tablet en voor mobiel bellen heb ik liever een simpel toestel wat ik maar één keer per week op hoef te laden en whatsapp werkt ook zonder SIM.)
Anyway, ik heb al twee keer een update ontvangen en zit nu op 8.0.10328.78 (GDR2, right?).
GDR3 zal dus ook nog wel volgen. En dat dus zonder mobiele provider.
De CSC code is bepalend voor de update. Die code is providergebonden, al kan je hem wel wijzigen. CSC ATO uit Oostenrijk gaf de gdr3 update als eerst uit. De volgorde voor hoe en wat is onduidelijk, maar vroeg of laat zal gdr3 komen.
De CSC code van mijn toestel is BSE, iets Belgisch blijkbaar.Irminsul schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:56:
De CSC code is bepalend voor de update. Die code is providergebonden, al kan je hem wel wijzigen. CSC ATO uit Oostenrijk gaf de gdr3 update als eerst uit. De volgorde voor hoe en wat is onduidelijk, maar vroeg of laat zal gdr3 komen.
Hoe de relatie tussen die code en de SIM in je toestel dan in elkaar zit, is mij dan niet helemaal duidelijk.
Want SIM en CSC kunnen dus totaal verschillend zijn.
CSC = Customer Sales Code
Het is de plek waar provider specifieke configs worden gedefinieerd. Bijvoorbeelde de APN's zijn gedefinieerd in de CSC, en of je accesspoint mag spelen, hoeveel aanpassingen je mag doen aan je APN settings enzovoort.
Het is de plek waar de provider de instellingen, vrijheden en beperkingen configureert.
De enige relatie tussen je SIM en de CSC is dat normaal gesproken je telefoon de juiste APN's heeft voor je provider. Als je een KPN toestel hebt, heb je ook de settings die daarbij horen.
ATO is een provider uit een ander land die kennelijk snel is met het controleren van de firmware en vrijgeven voor de upgrade (alle provider specifieke firmwares worden door de providers getest).
Als je ATO gebruikt mis je dus ook de APN settings voor je eigen provider. Er is geen CSC waar de settings voor Tele2 in zitten dus in mijn geval maakt dat dus niets uit.
Het is de plek waar provider specifieke configs worden gedefinieerd. Bijvoorbeelde de APN's zijn gedefinieerd in de CSC, en of je accesspoint mag spelen, hoeveel aanpassingen je mag doen aan je APN settings enzovoort.
Het is de plek waar de provider de instellingen, vrijheden en beperkingen configureert.
De enige relatie tussen je SIM en de CSC is dat normaal gesproken je telefoon de juiste APN's heeft voor je provider. Als je een KPN toestel hebt, heb je ook de settings die daarbij horen.
ATO is een provider uit een ander land die kennelijk snel is met het controleren van de firmware en vrijgeven voor de upgrade (alle provider specifieke firmwares worden door de providers getest).
Als je ATO gebruikt mis je dus ook de APN settings voor je eigen provider. Er is geen CSC waar de settings voor Tele2 in zitten dus in mijn geval maakt dat dus niets uit.
zelfde hier, zit na update op .155. Kon me al niet voorstellen dat 8.1 uit was en dat bleek ook,niet waar te zijn...xxxneoxxx schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:07:
Hier ook een update aan het downloaden. Detail; ik heb de developer preview van GDR3 al draaien..
Als ik nu de versie bekijk/opvraag op de telefoon, dan zie ik:
8.0.10521.155
Gezien bij de update als omschrijving stond "Windows Phone Update by Samsung" heb ik even ge-googled op het versienummer. Dit is dus de officiele GDR3. Verschil met de dev preview; het feit dat hier waarsch. ook drivers van Samsung in (kunnen) zitten. Dus eigenlijk de developer preview met mogelijk wat tuning/drivers van Samsung. Waarbij ik het laatste eigenlijk betwijfel, wat zoveel doet Samsung niet voor Windows phone..
8.0.10521.155
Gezien bij de update als omschrijving stond "Windows Phone Update by Samsung" heb ik even ge-googled op het versienummer. Dit is dus de officiele GDR3. Verschil met de dev preview; het feit dat hier waarsch. ook drivers van Samsung in (kunnen) zitten. Dus eigenlijk de developer preview met mogelijk wat tuning/drivers van Samsung. Waarbij ik het laatste eigenlijk betwijfel, wat zoveel doet Samsung niet voor Windows phone..
Niet op de mijne ieder geval. Wel spontane reboots hier.
Hop,hop,hop!
Hier al weer paar weken GDR3, maar nog steeds 'spontane' reboots. Al gebeurd het eigenlijk alleen als ik zeer slecht bereik heb, dus helemaal spontaan is het niet... Wel vervelend.
Reboots bij slecht bereik is een bekend probleem.
Dat verklaard een hoop. In ons gebouw is niet tot nauwelijks ontvangst, tenzij een raam op een kier zetIrminsul schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:36:
Reboots bij slecht bereik is een bekend probleem.
Nog erger....de battery drain die dat met zich meeneemt.
[ Voor 9% gewijzigd door basset op 25-02-2014 12:20 ]
Hop,hop,hop!
Jawel hoor. Als je Interop unlocked bent wel iig. En met Wp8.1 mogelijk/waarschijnlijk ook.basset schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:22:
OVerigens hebben we nu wel of geen extra rijen voor tiles op de Ativ S? Ik dacht van niet, omdat de resolutie net lager was dan die van de HD Lumia's toch?
Mijn ervaring: het doet het prima.. Middels de WPH tweaks app is dit een vinkje en een reboot. Het lullige van die 3 tiles, waar MS dus moeilijk over doet, is dat het werkelijkwaar slechts 1 registry key blijkt te zijn. 1 key waarvan de waarde aangepast moet worden, middels een switchje, en je hebt 3 rijen. Heb het hier nu al een paar maandjes in gebruik en en met 100% zekerheid zeggen; dat MS aangeeft dat het bij kleinere schermen - dan dat het origineel voor bedoeld was, mogelijk issues geeft, is pure onzin. Nog 0 issues gehad vanwege de 3 tiles op de Ativ S, terwijl dit scherm officieel te klein zou zijn voor de 3 tiles.. De boel schaalt gewoon netjes, livetiles e.d. doen het gewoon; niks aan het handje.
de Samsung update bij gdr3 haalt de kwetsbaarheid die interop unlock mogelijk maakte eruitxxxneoxxx schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:14:
Als ik nu de versie bekijk/opvraag op de telefoon, dan zie ik:
8.0.10521.155
Ik vind de Samsung Ativ S nog steeds een prachtig toestel. Als smartphone bevalt hij mij ook prima.
Alleen de Bluetooth functie is een ramp. Ik heb er eigenlijk vanaf het begin problemen mee gehad, het werkte niet echt lekker. Meestal deed hij het wel maar niet altijd. Soms werd ook de verbinding op onverklaarbare wijze verbroken. Nu, met de nieuwste update krijg ik hem helemaal met geen mogelijkheid meer gepaired.
Steeds krijg ik de melding dat de Samsung Ativ S geen handsfree functie heeft. Is er nog iemand die een tip heeft om het op te lossen?
Alleen de Bluetooth functie is een ramp. Ik heb er eigenlijk vanaf het begin problemen mee gehad, het werkte niet echt lekker. Meestal deed hij het wel maar niet altijd. Soms werd ook de verbinding op onverklaarbare wijze verbroken. Nu, met de nieuwste update krijg ik hem helemaal met geen mogelijkheid meer gepaired.
Steeds krijg ik de melding dat de Samsung Ativ S geen handsfree functie heeft. Is er nog iemand die een tip heeft om het op te lossen?
zit je op gdr2, gdr3 of dev preview?tweakers2013 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:45:
Ik vind de Samsung Ativ S nog steeds een prachtig toestel. Als smartphone bevalt hij mij ook prima.
Bij mij werkte bluetooth goed ( carkit )tweakers2013 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:45:
In Januari heeft hij automatisch geupdate naar GDR3.
Vanaf toen paired hij met de auto, maar reboot hij binnen de 3-4 minuten.
Duurt denkelijk weer een eeuwigheid voor de nieuwe update = uitkijken naar een nieuw toestel = géén samsung meer voor mij.
"Your phone is up to date. Last checked; 2 seconds ago"
Al weken / maanden geen update meer gehad -_- '.
8.0.10327.77
2424.13.5.1
8.0.10327.77
2424.13.5.1
Professioneel Heftruck Syndroom
Nope.jpg. Runing GDR3 happily with interop unlock.Kraanmachinist schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:27:
[...]
de Samsung update bij gdr3 haalt de kwetsbaarheid die interop unlock mogelijk maakte eruit
Uiteindelijk heb ik Samsung benaderd en het Bluetooth probleem voorgelegd. Ik heb behalve een TomTom ook een auto met een ingebouwde GPS. In beide gevallen krijg ik de melding dat de Samsung Ativ S geen handsfree functie heeft. Uit het antwoord trek ik de conclusie dat men het niet ziet als een Samsung probleem. Dit gaat volgens mij dus nooit opgelost worden. Zie onderstaand antwoord van Samsung.
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung smartphone. U geeft aan dat u geen verbinding met handsfree bellen kunt maken. Allereerst wil ik vermelden dat de carkids voor toestellen worden ontworpen en niet andersom. Ik raad u daarom ook aan contact op te nemen met de fabrikant van uw auto en/of tomtom. Zij kunnen u vertellen of uw toestel compitabel is met hun product".
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung smartphone. U geeft aan dat u geen verbinding met handsfree bellen kunt maken. Allereerst wil ik vermelden dat de carkids voor toestellen worden ontworpen en niet andersom. Ik raad u daarom ook aan contact op te nemen met de fabrikant van uw auto en/of tomtom. Zij kunnen u vertellen of uw toestel compitabel is met hun product".
Stomme vraag misschien, maar.. heb je toevallig gekeken of er e.e.a. aan de andere kant te updaten is? Dus, of er mogelijk een update voor je auto voorhanden is? Geen idee of dat met ingebouwde radio ellende ook zo is, maar ik kan mij heugen dat ik in het verleden voor mijn afternarket Pioneer radio ook een update ingespeeld heb.
Ik ben blij dat ik mijn Ativ S verkocht heb (aan m'n pa)en een Lumia 925 gekocht heb. Ervaring is beter door de toevoegingen in de software en de apps voegen ook echt iets toe. En met Nokia hoef je je CSC code niet te wijzigen voor een update... Lijkt wel of GDR 3 ook weer zo lang op zich laat wachten, zijn er nog mensen die geen GDR 2 hebben ontvangen?NeFoRcE schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:44:
"Your phone is up to date. Last checked; 2 seconds ago"Al weken / maanden geen update meer gehad -_- '.
8.0.10327.77
2424.13.5.1
jawel.jpgxxxneoxxx schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:14:
[...]
Nope.jpg. Runing GDR3 happily with interop unlock.
als je interop unlock al had in gdr2 dan houd je het wel,
als je je telefoon probeert te interop unlocken in gdr3 gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet lukken.
Nee, als je al GDR3 hebt niet nee.. Maar volgens mij kan je dan wel GDR2 terug flashen, en evt. weer interop unlocken alvorens je update naar GDR3?Kraanmachinist schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:07:
[...]
jawel.jpg
als je interop unlock al had in gdr2 dan houd je het wel,
als je je telefoon probeert te interop unlocken in gdr3 gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet lukken.
Ben er overigens nog niet over uit of ik interop unlock wel wil houden. Op het momet is het handig vanwege features die we nog niet hebben (3 tiles etc.) maar mogelijk dat dit met wp 8.1 allemaal niet meer zo nodig is.
ja dat kan wel.xxxneoxxx schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:46:
[...]
Nee, als je al GDR3 hebt niet nee.. Maar volgens mij kan je dan wel GDR2 terug flashen, en evt. weer interop unlocken alvorens je update naar GDR3?![]()
Ben er overigens nog niet over uit of ik interop unlock wel wil houden. Op het momet is het handig vanwege features die we nog niet hebben (3 tiles etc.) maar mogelijk dat dit met wp 8.1 allemaal niet meer zo nodig is.
als het kan wil ik wel graag 3 files houden in wp8.1, maar dat is niet perse nodig.
Naar wat ik heb begrepen m.b.t. de info rondom 8.1, wordt de 3 tiles optie een optie die voor elk toestel aan te zetten is. Maar goed, nog steeds niets officieel bevestigd en zo.
De full filesystem access is ook wel handig btw, scheelt volledige resets.. Tenzij microsoft echt eens een keer storage bugs gaat pletten met 8.1, maar ik vrees het van niet. Ik heb het dan specifiek over:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2612985
File daar weggooien heeft mij 2,5 GB aan extra ruimte opgeleverd nml.
De full filesystem access is ook wel handig btw, scheelt volledige resets.. Tenzij microsoft echt eens een keer storage bugs gaat pletten met 8.1, maar ik vrees het van niet. Ik heb het dan specifiek over:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2612985
File daar weggooien heeft mij 2,5 GB aan extra ruimte opgeleverd nml.
Gisteren de 'CSC truc' maar weer eens geprobeerd om GDR3 eindelijk binnen te halen, maar dat lukt dus niet meer. Ik heb geen ATO in mijn lijstje, bovenaan staat AUT. Die werkt dus niet. Na nog een stuk of 4 andere geprobeerd te hebben maar weer teruggezet op PHN. En nog steeds geen GDR3, wel de telefoon weer opnieuw inrichten.... Ik snap er echt helemaal niets meer van. Niet dat ik nou zo graag GDR3 wil, maar ik wil wel persé de update naar 8.1 straks.
Hij staat dus al op PHN? Aangezien de mijne ook op PHN staat, en ik de officiële GDR3 al een aantal weken geleden gehad heb.. Wel 2 verschillen though, operator hier is KPN, en ik had de GDR3 developer preview reeds draaien.
Ik zit bij Tele2 en had de preview er niet op staan. Ik denk ook zo langzamerhand dat het aan Tele2 ligt, maar die geven helemaal niet thuis. Weten niet eens waar ik het over heb.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat het niet echt een zegen is op de ATIV-S, die GDR3. Veel problemen (zegt men). Ik zit er ook niet echt op te wachten, als ik maar wel naar 8.1 kan, want daar zit ik wél op te wachten.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat het niet echt een zegen is op de ATIV-S, die GDR3. Veel problemen (zegt men). Ik zit er ook niet echt op te wachten, als ik maar wel naar 8.1 kan, want daar zit ik wél op te wachten.
ik heb persoonlijk nooit echt problemen gehad met gdr3, zowel gdr3 als dev preview.RoJan schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:14:
Ik zit bij Tele2 en had de preview er niet op staan. Ik denk ook zo langzamerhand dat het aan Tele2 ligt, maar die geven helemaal niet thuis. Weten niet eens waar ik het over heb.
en je kunt altijg nog teruggaan naar gdr2/1 als je wilt.
Partner heeft ook een Ativ S sinds klein half jaar, maar de telefoon reboot sinds laatste 1 a 2 maanden.
Als je Navigeert met Nokia Here Drive wordt deze spontaan ineens afgesloten of in ergste geval valt GSM uit of herstart de Ativ S Windows. Dit gebeurd met ZEER grote regelmaat. Je kan niet meer op de navigatie vertrouwen, want deze ligt er in 5 minuten toch weer uit. Here Drive is voorzien van de meest recentste updates.
Andere Klachten die ik geregeld hoor zijn toch ook dat wel de batterij de laatste tijd wel heel snel leeg loopt.
Bij het spelen van het spel Temple Run gebeurd het heel vaak dat het spel ermee stopt, terwijl het spel op een Android toestel wel stabiel loopt.
Na het lezen van problemen hier in dit topic begin ik te vermoeden dat het een software matig probleem is van Microsoft i.c.m. Samsung.'
Mijn vraag aan jullie is het volgende :
Hoe kan ik zonder problemen of restricties weer terug naar GDR2? - zodat het apparaat (hopelijk) stabiel loopt.
Hebben jullie dezelfde problemen met herstarten van GSM of bij applicaties ineens abrupt eindigen.
Voor de mensen met Nokia Here Drive: ben ik benieuwd naar jullie bevindingen.
Als iemand het spel Temple Run eveneens zou willen testen graag.......
Als je Navigeert met Nokia Here Drive wordt deze spontaan ineens afgesloten of in ergste geval valt GSM uit of herstart de Ativ S Windows. Dit gebeurd met ZEER grote regelmaat. Je kan niet meer op de navigatie vertrouwen, want deze ligt er in 5 minuten toch weer uit. Here Drive is voorzien van de meest recentste updates.
Andere Klachten die ik geregeld hoor zijn toch ook dat wel de batterij de laatste tijd wel heel snel leeg loopt.
Bij het spelen van het spel Temple Run gebeurd het heel vaak dat het spel ermee stopt, terwijl het spel op een Android toestel wel stabiel loopt.
Na het lezen van problemen hier in dit topic begin ik te vermoeden dat het een software matig probleem is van Microsoft i.c.m. Samsung.'
Hoe kan ik zonder problemen of restricties weer terug naar GDR2? - zodat het apparaat (hopelijk) stabiel loopt.
Hebben jullie dezelfde problemen met herstarten van GSM of bij applicaties ineens abrupt eindigen.
Kennis begint met informatie vergaren.
temple run draait 100% stabiel bij mij, zelfs op de meest zware instellingen.aliberto schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:45:
Partner heeft ook een Ativ S sinds klein half jaar, maar de telefoon reboot sinds laatste 1 a 2 maanden.
op xda is een thread over het teruggaan naar gdr2, ik zoek het zostraks op.
Ik zit op dezelfde versie, maar ik heb helemaal geen behoefte aan een update, want de telefoon werkt tiptop!NeFoRcE schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:44:
"Your phone is up to date. Last checked; 2 seconds ago"Al weken / maanden geen update meer gehad -_- '.
8.0.10327.77
2424.13.5.1
@aliberto hier zijn de tools enzovoort, in de thread zijn de roms te vinden, zoniet kun je mij een pm sturen. http://forum.xda-develope...c2f6effbe6474f4&t=2391138
Zijn er meer mensen die issues hebben met bluetooth? Als ik dit gebruik in de auto om handsfree te bellen dan hoor ik na een minuut of 15 minuten niets meer. Als ik dan overschakel naar luidspreker is de verbinding er nog wel en kunnen we verder praten, maar terugschakelen naar bluetooth werkt dan niet meer. Ik moet dan eerst bluetooth uit en aanzetten of de telefoon herstarten voordat alles weer werkt. Dit heb ik met meerdere auto's, dus het ligt niet aan de andere kant maar echt aan de telefoon. Iemand die dit herkent of een eventuele oplossing kent?
Als ik dit zo lees, is eigenlijk een van de laatste dingen die ik denk software probleem. Lijkt mij eerder een hardware issue ergens? Telefoon die te warm wordt of zo.. Maar goed, als je geen garantie hebt is misschien een andere rom erop zetten nog wel een optie - al dan niet eentje waarbij je mogelijk je garantie verliest.
Ik neem aan dat je al een keertje een factory reset geprobeerd hebt? (wat overigens niet altijd even goed werkt met GDR3 op de ativ s helaas..
Ik heb mijn ATIV-S verkocht. Goeie telefoon, maar de 'ondersteuning' van Samsung en het gedoe met GDR2, 3 enz. hing me toch iets teveel de keel uit. Ik ga naar een Nokia 1320 phablet.
Komt er iemand nog het register in met GDR3?
Gister m'n telefoon gereset, en nu kan ik niet met de Interop Unlock helper app het register aanpassen, hij blijft op dat blauwe "Samsung" schermpje staan

Gister m'n telefoon gereset, en nu kan ik niet met de Interop Unlock helper app het register aanpassen, hij blijft op dat blauwe "Samsung" schermpje staan

Heb jij er toevallig een 32GB kaartje inzitten? Sinds ik er een 32GB kaartje in mn Ativ S heb, loop ik tegen allerlei problemen op mbt bluetooth in de telefoon of externe speakers. Heb er weer een 16GB kaartje inzitten om te kijken of dat goed gaat.MADG0BLIN schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:12:
Zijn er meer mensen die issues hebben met bluetooth? Als ik dit gebruik in de auto om handsfree te bellen dan hoor ik na een minuut of 15 minuten niets meer. Als ik dan overschakel naar luidspreker is de verbinding er nog wel en kunnen we verder praten, maar terugschakelen naar bluetooth werkt dan niet meer. Ik moet dan eerst bluetooth uit en aanzetten of de telefoon herstarten voordat alles weer werkt. Dit heb ik met meerdere auto's, dus het ligt niet aan de andere kant maar echt aan de telefoon. Iemand die dit herkent of een eventuele oplossing kent?
Hop,hop,hop!
Nee, wel eentje van 8GB. Zou dat het kunnen zijn?basset schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:56:
[...]
Heb jij er toevallig een 32GB kaartje inzitten? Sinds ik er een 32GB kaartje in mn Ativ S heb, loop ik tegen allerlei problemen op mbt bluetooth in de telefoon of externe speakers. Heb er weer een 16GB kaartje inzitten om te kijken of dat goed gaat.
Ik ben dat hele bluetooth gedoe met de Ativ S zat en heb het opgegeven. Ben overgeschakeld op een telefoon die door TomTom wordt genoemd als zijnde comptabel. Ik hou dat telefoontje permanent in de auto. Toevallig voldoet dat in mijn geval maar ik realiseer me dat dat in andere gevallen ook niet de oplossing is.
In ieder geval een verademing want dat mislukt dus nooit.
In ieder geval een verademing want dat mislukt dus nooit.
Nee,MADG0BLIN schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:01:
[...]
Nee, wel eentje van 8GB. Zou dat het kunnen zijn?
Ik lees voornamelijk dat mensen met een SD>16GB problemen hebben (waaronder ik dus)
Bijvoorbeeld, alle nummers staan in een keer 15 keer in je library (en maar 1 keer op je SD)
Afspelen van muziek via BT geeft opeens problemen met de autoradio en BT speaker in de tuin.
Carkit doet opeens nog wel opnemen, maar de audio gaat dan toch over de interne speakers.
Hop,hop,hop!
Welke class (snelheid) zijn jullie kaartjes?
Lage classes schijnen (bij meer telefoons overigens) problemen te geven.
Class MB (Megabyte) Mb (Megabit) Class 2 2 MB/s 16 Mb/s Class 4 4 MB/s 32 Mb/s Class 6 6 MB/s 48 Mb/s Class 10 10 MB/s 80 Mb/s UHS Class 1 10 MB/s 80 Mb/s UHS Class 3 30 MB/s 240 Mb/s |
[ Voor 73% gewijzigd door jorisjan op 20-03-2014 23:16 ]
Ik heb nu een class 10 maar zelfs bij mijn oude class 4 (8gb) had ik ook geen problemen ondanks een grote muziek collectie
Dat zal er ook aan liggen waar je hem voor gebruikt. Die classes geven alleen de minimale schrijfsnelheid aan, niet de leessnelheid. Die is een stuk hoger, en voor een gebruik voor bijvoorbeeld muziek is dat belangrijker. Een lage Class kaartje kan dan toch prima zijn. Ga je er grote foto's op wegschrijven wordt het weer een ander verhaal natuurlijk....jorisjan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 23:13:
Welke class (snelheid) zijn jullie kaartjes?
Ik heb nu een paar dagen weer mijn 16GB kaartje er in zitten en alles werkt weer naar behoren.
Alleen dat herstarten bij slechte ontvangst. Heel irritant.
Alleen dat herstarten bij slechte ontvangst. Heel irritant.
Hop,hop,hop!
gdr3 komt niet uit, omdat die bugged met de ativ. anders hadden we het allang moeten hebben
nu dus wachten op 8.1
nu dus wachten op 8.1
Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.