Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vreemd dat jullie van die issues hebben. Ik zou toch eens een reset proberen. Ik heb met geen enkele firmware/WP versie sinds release van de Ativ S problemen gehad, en al helemaal niet met GDR3. Alles met originele updates... GDR2, dev. preview GDR3 en nu officieel GDR3. Laden gaat als een speer over wifi of 3G en dergelijke.

Misschien heb ik gewoon mazzel, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Heb nu gdr2 met phn csc. Reset is ook gedaan dus ik kan weer testen hoe het nu werkt.

Ik heb overigens wifi op altijd aan staan, dus van reconnecten is bij mij geen sprake. De combinatie bluetooth/wifi schijnt ook problemen te kunnen geven. Ik gebruik.a2dp voor BT audio.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Wel enigzins gek, was met mijn CSC PHN een van de eersten met GDR2, nu laat GDR3 toch wat langer op zich wachten zo lijkt het. Maar goed, het komt als het komt. Zou mooi zijn als bluetooth echt beter werkt. Is echt wel merkbaar slechter geworden sinds GDR2.

Overigens raar minpuntje voor de Ativ S; was van de week bij mijn schoonouders, toen mijn zwager opeens opmerkte dat er iets op de rand van mijn toestel zat. Het bleek een losse zilveren S. Dus ik de telefoon bekeken, bleek het de SAMSUNG 'S' te zijn van het achterfrontje. Was gewoon losgekomen. Dus ik 'm beetgepakt en weer teruggeschoven op de plek waar ie hoort te zitten, even vastgehouden en toen bleef ie weer zitten. Als ik de letters goed bekijk, zie ik ook kleine groene lijntjes lopen bij de letters. Zal lijm zijn. Anyhow, zegt wel iets over de build quality van de Samsung denk ik. :P Schept niet echt hoge verdere verwachtingen zoiets. :D

Overigens is sindsdien de standaard reaktie van m'n zwager als ik 'm zie tegenwoordig: Hoe is't met je Amsung? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Is de update er al voor de Duitse CSC? Ik wil graag de update, maak kijk vooral tegen de reset op om mijn CSC zelf maar te veranderen.
Het is toch een volledige reset waar ik alles opnieuw moet invoeren?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

[b][message=41308466,noline] Laden gaat als een speer over wifi of 3G en dergelijke.
Wow, die optie wil ik ook ;)

Maar even zonder flauwekul.. GDR2 update heeft problemen met bluetooth en laadprobleem pagina's wifi. GDR3 update developers edition heeft dezelfde problemen. Ben net terug naar GDR2 en wachten op de samsung GDR3 versie. Hoop dat die de problemen oplost.

bluetooth: band met auto valt telkens weg na paar minuten.
Wifi pagina's ophalen, hangen bij 90% en bij herhaling meteen geladen.
Na wakker worden altijd 30 tal seconden wachten voordat je wifi gebruikt anders geen apps beschibaar etc.

[ Voor 64% gewijzigd door SED op 03-12-2013 19:18 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik wil mijn telefoon binnenkort hard-resetten, dit omdat ik graag Data Sense wil gebruiken. Echter... ik ben in een ver gevorderd stadium van het bekende spel; MyCountry. Wat nu? Kan ik na de hardreset gewoon verder spelen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57
NeFoRcE schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:18:
Ik wil mijn telefoon binnenkort hard-resetten, dit omdat ik graag Data Sense wil gebruiken. Echter... ik ben in een ver gevorderd stadium van het bekende spel; MyCountry. Wat nu? Kan ik na de hardreset gewoon verder spelen?
Ik was na een harde reset alles kwijt. Niet de apps an sich, maar wel de save games..... van alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Sinds een week of twee krijg ik geen statusupdates meer van Whatsapp op m'n Ativ S, op GDR2 (niet op de tegel en niet op het lockscreen). Ik heb het net redelijk afgespeurd (denk ik) naar oorzaken en nog beter oplossingen, maar nog niets gevonden. Iemand iets soortgelijks bij de poot gehad en al wel een oplossing wellicht? Het lijkt trouwens gebeurd te zijn na de laatste update van Whatsapp. Ik ben overigens verder erg tevreden over WP8 en de Ativ, alleen dat gekut met Whatsapp steeds (was onder WP7 ook al niet denderend) wordt ik wel een beetje zat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 22:59
oetgrunn schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:15:
Sinds een week of twee krijg ik geen statusupdates meer van Whatsapp op m'n Ativ S, op GDR2 (niet op de tegel en niet op het lockscreen). Ik heb het net redelijk afgespeurd (denk ik) naar oorzaken en nog beter oplossingen, maar nog niets gevonden. Iemand iets soortgelijks bij de poot gehad en al wel een oplossing wellicht? Het lijkt trouwens gebeurd te zijn na de laatste update van Whatsapp. Ik ben overigens verder erg tevreden over WP8 en de Ativ, alleen dat gekut met Whatsapp steeds (was onder WP7 ook al niet denderend) wordt ik wel een beetje zat van.
Ik heb zelf ook een ativ S met gdr2 en de laatste versie van whatsapp (2.11.312.0) en nergens last van...ik denk dat je het in je telefoon/instellingen moet zoeken.
Heb je altijd wifi aanstaan? Heb je dit probleem ook op 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een keertje Whatsapp deïnstalleren en opnieuw installeren wil soms wel eens werken.
Eigenlijk al sinds maanden geen problemen meer met WhatsApp icm WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Mijn Ativ S wordt voortaan m'n werk telefoon, ik heb een nieuw apparaat als prive telefoon....

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2dke1qc.jpg

Ik denk dat ik hem Monsterphone ga noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Big phone is big! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pffftt, wat een bakbeest is die 1520 zeg... Is dat nou nog een beetje praktisch in het dagelijks gebruik?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Daar ga ik achter komen, haha. Voor mijn gebruik waarschijnlijk wel. Bijna al mijn bellen is voor mijn werk en doe ik dan ook met een andere telefoon (doorgaans mijn vorige smartphone, voorheen een Lumia 800, nu dus Ativ S :P). Voor de rest gebruik ik mijn eigen telefoon voornamelijk voor media, dus het grotere scherm is ideaal.

Trouwens, iemand nog interesse in een Noreve hoesje voor de Ativ S? Ik gebruikte hem al nauwelijks en nu dus helemaal niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Propane op 11-12-2013 00:34 ]

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Gisteren m'n ATIV S binnengekregen. Gekocht via Marktplaats voor een goede prijs.
Na binnenkomst kwam ik erachter hoe dat kon.
Ondanks navraag en de mededeling (van de verkoper) dat de machine wel opstartte kwam de mobiel alleen maar met een SAD FACE op het scherm.

Gelukkig m.b.v. collega toch weer aan de gang kunnen krijgen.

Maar voor een Android gebruiker is het wel wennen en beperkt zo'n WP8 machine.
Ik geef het echter (nog) niet op. ;) >:)

Mis voornamelijk al die leuke handige apps die zo voor de hand liggen (WiFi analyzer) en officiële Apps van de makers zelf (Facebook o.a.).

Verwijderd

Als mijn router op 2,4 ghz staat dan krijg ik wel de routers van mijn buren te zien echter niet die van mijzelf.

Zet ik deze op 5 ghz heb ik ontvangst maar mijn zoon ea niet.

Heeft iemand een oplossing behalve de oplossing om mijn zoon met zijn mobiel bij het vuil te zetten?

• rvnieuwh
Hmm, tekstsuggesties van het Nederlandse toetsenbord willen niet downloaden. 8)7 :X :?
Iemand een suggestie?!

• Propane
  • Niet online
rvnieuwh schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:56:
Hmm, tekstsuggesties van het Nederlandse toetsenbord willen niet downloaden. 8)7 :X :?
Iemand een suggestie?!
Dat is een beetje een vreemd probleem inderdaad. Ik had het de laatste keer dat ik m'n Ativ S een reset gaf en gisteren ook met de Lumia 1520. Probeer het eens zonder wifi verbinding. En probeer het een paar keer achter elkaar. Met de 1520 lukte het op 3G opeens wel, op wifi niet.

• rvnieuwh
Thuis is het wel gelukt.
Zal wel komen door de betere Wi-Fi dan op het werk.
Propane schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:19:
[...]
Dat is een beetje een vreemd probleem inderdaad. Ik had het de laatste keer dat ik m'n Ativ S een reset gaf en gisteren ook met de Lumia 1520. Probeer het eens zonder wifi verbinding. En probeer het een paar keer achter elkaar. Met de 1520 lukte het op 3G opeens wel, op wifi niet.

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Propane schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:19:
[...]
De laatste keer dat ik het deed wilde hij niet meer opstarten en werd ie gebricked .... Nu ligt ie inmiddels alweer 3 weken bij dynafix voor reparatie.

• rvnieuwh
Als je een ATIV S hebt en met bricked een SAD FACE bedoelt had je het toch beter/makkelijk zelf kunnen oplossen.
Met een beetje zoekwerk (XDA Forum) en wat geduld (downloaden van 1,5 GB uit Rusland) had ik de mijne in één avond weer aan de praat.
kippengaas schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:39:
[...]

De laatste keer dat ik het deed wilde hij niet meer opstarten en werd ie gebricked .... Nu ligt ie inmiddels alweer 3 weken bij dynafix voor reparatie.

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Na dat ik nooit officieel GDR2 heb gekregen, heb lopen klooien met die gelekte rom, rare csc files en nog veel meer dingen die mijn telefoon steeds slechter maakten kreeg ik gisteren ineens GDR3 gepusht!

Ik had een paar weken geleden al een CSC geflasht waar mijn originele PHN gelukkig in zat. Dus na de update naar GDR3 is hij weer zoals hij hoort te zijn, up-to-date met de lokale firmware.

Een paar dingen die mij opvallen:
- netwerk issues zijn helemaal opgelost! Ineens merk ik weer hoe fijn dit toestel is als er gewoon netwerk connectivity is.
- battery draint als een gek. Ik denk dat ik nog even een dikke wipe ga uitvoeren en volledig opladen voordat ik conclusies trek maar het lijkt op het eerste gezicht wel de drain zoals ik die ken (en haat) uit Android. Ik kom net de dag door, en niet twee zoals voorheen.

Wat is jullie ervaring met GDR3?

• xxxneoxxx
/drukt als een malle stier op de check for updates knop..
Nope, still no go. ;) Je zit dus weer op CSC PHN Aapzak? Welke telco?

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Tele2. Maar die bestaat volgens ATIV S helemaal niet :)

dat is dus een open market handset.

• xxxneoxxx
Hmm, KPN hier, maar nog geen officiele GDR3. Dan maar "check update" button mashen tot ik 'm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
gister de GDR3 update binnen gehaald zonder gedoe simlockvrij via amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
rvnieuwh schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:11:
Als je een ATIV S hebt en met bricked een SAD FACE bedoelt had je het toch beter/makkelijk zelf kunnen oplossen.
Met een beetje zoekwerk (XDA Forum) en wat geduld (downloaden van 1,5 GB uit Rusland) had ik de mijne in één avond weer aan de praat.
Helaas gaat dat niet zo simpel. Om mezelf maar even te quoten:

kippengaas schreef op maandag 11 november 2013 @ 03:34:
Ok bij mij is het updaten niet helemaal vlekkeloos gegaan. Ik heb eindelijk de GDR2 (en ook 3) update erop kunnen krijgen. De telefoon was nog bezig met allerlei apps aan het installeren en ondertussen werden ook de Nederlandse taal woordenboek/suggesties gedownload. Op een gegeven moment kreeg ik een melding dat dit geïnstalleerd kon worden. Nou prima, ik dus op ok gedrukt. De telefoon werd opnieuw opgestart en ik kreeg de welbekende tandwielen in beeld. Na een seconde of 10 valt de telefoon uit. Hij reageert niet als ik kort op een knop druk. Pas als ik lang op de aan/uit knop druk gaat de telefoon weer aan, tandwielen in beeld en na 10 seconden valt ie weer uit...... Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen? Ik kan dus nu helemaal niks meer met de telefoon :S

kippengaas schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:03:
Ok nou hij is officieel dood verklaart door een Samsung service medewerker na mijn avontuurtje om er GDR2 op te zetten.... Prettig. Helaas gekocht via marktplaats, daarom geen winkel bon en dus geen garantie.

kippengaas schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:19:
Ik ben laatst bij een Samsung Service center geweest in Amsterdam bij een Vodafone winkel. Die medewerker gaf aan dat het waarschijnlijk een hardware probleem was (misschien het moederbord), dus dat hij er niks meer aan kon doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Waarschuwing: doe geen factory reset met GDR3. Kan zomaar heel lang duren voordat je weer een werkende telefoon hebt.

Omdat ik een heel flash verleden in de install had zitten en nogal een battery drain had wilde ik factory resetten. Na de reset krijg ik geen tegels enzo meer te zien, alleen een zwart scherm. De screensaver doet het wel en ik kan unlocken maar ik unlock naar een zwart scherm. Wel positief: ik kan wel inkomende gesprekken opnemen :)

Ik ben nu weer GDR2 aan het flashen. Met een harde factory reset moet het ook goed kunnen komen, bij sommigen na een paar keer al. Bij mij na 10 keer nog niet dus ben ik terug naar GDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe SD kaart in mijn Ativ S en nu worden alle foto's die ik maak 2 soms wel 3x in mijn camera-album geplaatst. Als ik dan 1 van de 2 wil verwijderen worden ze allebei danwel alle 3 verwijderd.
Ook als ik muziek wil toevoegen via "Windows Phone for Mac" worder ze er 2x opgezet. Dus alle nummers staan er 2x op.

Iemand enig idee hoe dat komt?

Ik heb al "uploaden naar skidrive" en Xbox verbinding uitgezet.

Alvast bedankt voor de reactie.

Udate: Ik zie nu dat er spontaan een "camera-album van Skydrive" is onstaan. Ik heb toch echt alles uitstaan. Iemand enig idee? Ik wordt hier hier niet goed van...

Ik heb de SD kaart meerdere keren geformateerd, zowel op de computer als in de telefoon.
"Windows Phone for Mac" heb ik verwijderd en opnieuw geinstaleerd. Steeds als ik via "Windows Phone for Mac" muziek plaats op de telefoon, is alles dubbel.

Nu heb ik de SD kaart geformateerd in de telefoon, verwijderd, en vervolgen via de Mac alle foto's en muziek in de daarvoor bestemde mappen geplaatst. Tot zover gaat het goed.
Als ik vervolgens verbinding maak met "Windows Phone for Mac" gaat hij synchroniseren en en staat alles er weer dubbel op.

Ik doe dat nu niet meer, maar steeds als ik weer een foto maak (en dat doe ik vrij veel) staan deze nieuwe foto's er dubbel op.

Ik heb verschillende fora doorzocht en gegoogled en kan geen andwoord vinden.

Iemand??

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:45
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:33:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe SD kaart in mijn Ativ S en nu worden alle foto's die ik maak 2 soms wel 3x in mijn camera-album geplaatst. Als ik dan 1 van de 2 wil verwijderen worden ze allebei danwel alle 3 verwijderd.
Ook als ik muziek wil toevoegen via "Windows Phone for Mac" worder ze er 2x opgezet. Dus alle nummers staan er 2x op.

Iemand enig idee hoe dat komt?

Ik heb al "uploaden naar skidrive" en Xbox verbinding uitgezet.

Alvast bedankt voor de reactie.

Udate: Ik zie nu dat er spontaan een "camera-album van Skydrive" is onstaan. Ik heb toch echt alles uitstaan. Iemand enig idee? Ik wordt hier hier niet goed van...

Ik heb de SD kaart meerdere keren geformateerd, zowel op de computer als in de telefoon.
"Windows Phone for Mac" heb ik verwijderd en opnieuw geinstaleerd. Steeds als ik via "Windows Phone for Mac" muziek plaats op de telefoon, is alles dubbel.

Nu heb ik de SD kaart geformateerd in de telefoon, verwijderd, en vervolgen via de Mac alle foto's en muziek in de daarvoor bestemde mappen geplaatst. Tot zover gaat het goed.
Als ik vervolgens verbinding maak met "Windows Phone for Mac" gaat hij synchroniseren en en staat alles er weer dubbel op.

Ik doe dat nu niet meer, maar steeds als ik weer een foto maak (en dat doe ik vrij veel) staan deze nieuwe foto's er dubbel op.

Ik heb verschillende fora doorzocht en gegoogled en kan geen andwoord vinden.

Iemand??
Fabrikanten het zo belangrijk te synchroniseren met hun cloudoplossing, dat er door de bossen geen bomen meer te zien zijn, zodra je op een ander type toestel overstapt. Men probeert door synchronisatie zo eenvoudig te maken, alle instellingen weg te halen dat er mijn inziens geen touw meer aan vast te knopen is. Ik heb ook het probleem, maar ik wil gewoon kunnen kiezen waar en wat voor sync ik doe. Tijd dat ze gewoon robocopy voor windows phone of iets dergelijks uitbrengen. De wens van fabrikanten om te versimpelen, maakt de boel alleen maar complexer lijkt wel.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

^Klopt, ik sync daarom ook alles met mijn pc met de hand. Wordt er schijtziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie's

Het grootste probleem wat ik nu heb is dat niet meer gewoon een foto kan maken. Elke foto staat dubbel dan wel driedubbel in mijn camera-album. Als ik daar dus door blader wordt je niet goed.

Wat gebeurd er als ik een hard reset geef, of terug ga naar fabieks instellingen? Ben ik dan ook al mijn geinstalleerde app's kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Als het goed is, gaat windows phone dan je apps restoren. Moet ie wel een backup hebben van je app list. Dit kan je checken @ instellingen -> backup. En check dan ook direct of je skydrive settings daar goed staan. Misschien is dat nml ook de oorzaak van je issue.

Paar kanttekeningen; als een app niet meer gepublished is in de store, dan kan de telefoon m niet opnieuw installeren. En van sommige apps ben je ook je instellingen kwijt. Zoals eerder gemeld in dit topic, voortgang bij sommige games etc. Raak je mogelijk ook kwijt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Heb gisteren GDR3 maar handmatig geïnstalleerd. Ging op zich zonder problemen. Kon zelfs al m'n apps restoren. Daar ging er echter iets mis. Een aantal standaard apps (contacten importeren o.a.) stonden klaar om te installeren maar deden dit niet. Vreemde was dat de apps het wel deden en dus toch geïnstalleerd waren. Daarom toch maar een Factory Reset uitgevoerd (heb de ATIV S namelijk toch nog maar minder dan een week). Sindsdien geen issues meer. Batterij gaat veel langer mee.
Een ding zit me nog wel dwars. Je kunt nu ook voor de andere opties (behalve ringtone) een custom ringtone instellen. Bij mij lijkt het niet te werken en dus is het nogal stil. Iemand anders met GDR3 ook dit al ondervonden?!
Instelling foutje van mijn kant. Alles werkt nu prima. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door rvnieuwh op 18-12-2013 19:41 . Reden: custom ringtones werken wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik krijg geen gdr3, als ik mijn mobiel hard reset of soft reset. officieel is die dus nog niet uit. (heb kruidvat prepaid = kpn netwerk erop)
gdr2 had ik al na n andere reset maanden terug.

backup is nutteloos als je alleen wifi gebruikt. want hij vraagt het alleen als je het weer opstart na n reset (en dan heb je nog geen wifi) dus apps terug zetten is alleen via data, zover ik weet.

dus voor niets reset gedaan om te kijken of die er al was...
mja nu is mn others in storage ook weer minder, en kan ik checken of de accu nu beter mee gaat met minder zooi erop.

[ Voor 81% gewijzigd door silverfaustx op 18-12-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Het is ook niet zo dat je bij een hard of softreset automatisch gdr3 krijgt of zo. Dat was bij gdr2 ook niet zo. En aangezien andere mensen 'm al wel hebben, wordt ie al gedistribueerd. De update wordt in waves uitgerold over het netwerk.. Je CSC code moet kloppen, en mogelijk moet de provider nog ergens een palletje omzetten. Tenminste, ik kan mij voorstellen dat die nog e.e.a willen testen tot ze toegang geven tot de update, kan mij dit zeker voorstellen bij providers welke 4g aanbieden. Willen vast nog e.e.a doorgetest hebben voor allerlei zakelijke klanten gaan piepen en dreigen met rechtzaken vanwege restitutie. Zeker gezien sommige updates bij andere os'sen bepaalde netwerk connectiviteit kapot gemaakt heeft.. Ergo;
Je krijgt m als je m krijgt, simple as that.

Gdr3 voegt wel app restore over wifi toe als functie na een reset. Zonder gdr3 zal dit dus nog niet werken nee.

[ Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 18-12-2013 11:16 ]

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Waar ik wel een beetje moe van wordt is de hele onduidelijkheid die om dat verhaal heen hangt. Er komt een GDR3, iedereen blij. Verhalen over straks 8.1 enz. en iedereen nog blijer. Maar vervolgens moet je maanden wachten of zelfs zelf iets regelen om aan een update te komen. Ook de verschillen in levertijd tussen telefoons van dezelfde leverancier in hetzelfde land en met dezelfde provider geven aan dat er soms toch iets vreemds aan de hand is. Het makkelijkste zou het zijn als het niet alleen via push zou gaan, maar dat je het ook gemakkelijk zelf zou kunnen regelen. En dan zonder harde reset en CSC wisseling dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik had inderdaad gehoopt dat de updates veel strakker uitgerold zouden worden, omdat niet elke fabrikant zijn eigen schil of wat dan ook moest aanpassen. Nu lijkt het toch wat op een Android update verhaal en daar wilde ik nou juist met WP8 vanaf zijn en volgens mij was dat ook de bedoeling. Wat dat betreft moet ik iOS echt een thumbs up geven, want die kunnen dat wel vlekkeloos. Geen last van landcodes, providergedoe of wat dan ook. Iedereen krijgt de update rond dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Of ik heb mijn batterij ineens verpest, of er is een app die energie slurpt. Ik heb in ieder geval last van enorme battery drains, met gebruik dat nier verschilt met dat van twee weken geleden, zonder drains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heb ik ook wel eens. En dan kijk ik bij de apps welke in de background mogen draaien, en zie ik opeens wat entries staan die weer enabled zijn, waar ik ze voorheen disabled had. Updates will do that. :P

Mocht dat bij jou niet het geval zijn.. Retrace your steps. Even kijken wat je recent geïnstalleerd hebt, en verwijderen. Al moet ik zeggen dat ik nog geen app tegen ben gekomen die echt de batterij leeg trok in korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Jansen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 22:50
Heb sinds afgelopen zaterdag eindelijk mijn Ativ S. Na 3 1/2 jaar een HTC Trophy... Ja was 1 van de eerste met een Windows Phone....uit de UK toen.
Super Happy met de Samsung... Snel en een andere wereld als de Phone 7.
Heb slechts 1 vraag: is deze firmware etc. up to date?
Zie screen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hopeloos.eu/Firmware%20Ativ-S.jpg

Home Assistant, Marstek Venus 5,1kw, CT003, Shelley Pro3 emulatie, LilyGo Modbus, Home Wizard P1, ISKRA AM550-P1, 3xFase, Dell Optiplex 7040M 16gb, Firmware V117 & V153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Niku schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:11:
Of ik heb mijn batterij ineens verpest, of er is een app die energie slurpt. Ik heb in ieder geval last van enorme battery drains, met gebruik dat nier verschilt met dat van twee weken geleden, zonder drains.
Same here, heb nog geen idee waar het door komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Mijn gegevens zijn (voor zover afwijkend van bericht van 24-12-2013)
Besturingssysteem 8.0.10517.150
Revisienummer firmware 2424.13.10.1
Software versie radio 2424.13.9.1
Bootloaderversie 13.08.14.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
Die van mij is gelijk aan tweaker 2013. Is dat de nieuwste dan??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Zover ik kan achterhalen is 8.0.10517.150 GDR3 / 8.0.10521.155 daar weer een update van met een aantal bugfixes daarin
Wikipedia: Windows Phone version history

Er zijn klaarblijkelijk aardig wat issues met de 8.0.10521.155 versie.
MSDN: Update 3 for windows phone 8 build 8.0.10521.155 problems installing apps from store, start screen don't show and some Samsung specific settings don't show!

[ Voor 54% gewijzigd door rvnieuwh op 24-12-2013 19:39 ]

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:45
Dat heeft Apple dan iets beter voor elkaar. Je weet tenminste wanneer je nieuwe update gereleased wordt. Ik zit nog op 77 (GDR2).

Hop,hop,hop!

• Tom Jansen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 22:50
Ik heb overigens geen enkel probleem.... Alles is snel en werkt 100%...
Ik zie wel wat verschillen hier en daar in de firmware.
Er zijn nu in ieder geval geen updates zegt de Ativ.

Dus maar ff w88.

Vast bedankt voor de reacties.

Greetz T. ;)

Home Assistant, Marstek Venus 5,1kw, CT003, Shelley Pro3 emulatie, LilyGo Modbus, Home Wizard P1, ISKRA AM550-P1, 3xFase, Dell Optiplex 7040M 16gb, Firmware V117 & V153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-01-2024
Gisteren CSC code aangepast om up te daten naar GDR2, want zat nog op GDR1.
Automatisch kwam GDR3 (build 8.0.10517.150). er ook op. Echter zag ik dat ik geen Data Sense had, dus nog ff een hard reset en toen kwamen de problemen.... Kreeg te Phone met moeite nog aan te praat. Hard resets en GDR3 gaan blijkbaar niet samen. Uiteindelijk na een 10-tal keer een hard reset te proberen is het geluk. Ik zit nu echter met 1 serieus probleem, kan geen enkele app meer installeren uit de store (error code: 8007049a). Op m'n telefoon staan enkel de native apps.

Ook de Samsung Diagnostics tool krijg ik niet meer opgestart. Is dit normaal op GDR3?

Help!

ps: Ik heb ook geen Data Sense (unbranded/unlocked Ativ S telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
heb nog geen gdr3, 2 kreeg ik eerst wel met n reset, nu moet ik wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Bernie V schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 08:38:
Gisteren CSC code aangepast om up te daten naar GDR2, want zat nog op GDR1.
Automatisch kwam GDR3 (build 8.0.10517.150). er ook op. Echter zag ik dat ik geen Data Sense had, dus nog ff een hard reset en toen kwamen de problemen.... Kreeg te Phone met moeite nog aan te praat. Hard resets en GDR3 gaan blijkbaar niet samen. Uiteindelijk na een 10-tal keer een hard reset te proberen is het geluk. Ik zit nu echter met 1 serieus probleem, kan geen enkele app meer installeren uit de store (error code: 8007049a). Op m'n telefoon staan enkel de native apps.

Ook de Samsung Diagnostics tool krijg ik niet meer opgestart. Is dit normaal op GDR3?

Help!

ps: Ik heb ook geen Data Sense (unbranded/unlocked Ativ S telefoon).
Hmm, zat al even te googlen, maar bij zo'n beetje elk topic kom ik jouw username tegen, dus je bent zelf al flink aan de bak geweest.. :'(

Mogelijke oplossing die ik nog tegenkwam, is het verwijderen van de telefoon vanuit je live account, en deze opnieuw toe voegen. Hierna is er een kans dat het downloaden van apps weer werkt. Maar goed, geen garantie dat dit ook maar iets oplost.. Heb zelf het probleem niet.. Lees ook dat veel mensen issues hebben met zwarte schermen e.d. na het booten na installatie GDR3.. Toch 'best irritant'.. Heb jij dit ook gehad?

YouTube: For you, Microsoft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

waarom nemen mensen gewoon niet de developer preview van gdr3?? 10 minuutjes werk, geen gekloot en naar het schijnt zit er geen verschil tussen. Iedereen kan die downloaden (google maar ff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
tijmeng schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:05:
waarom nemen mensen gewoon niet de developer preview van gdr3?? 10 minuutjes werk, geen gekloot en naar het schijnt zit er geen verschil tussen. Iedereen kan die downloaden (google maar ff)
Ik denk omdat veel mensen GDR2 nog niet gehad hebben, en dit een voorwaarde is voor GDR3..

Plus, de DEV preview mist mogelijk nog specifieke zaken zoals drivers e.d.. Ik wacht wel lekker op de officiele update. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:03
Heb hetzelfde gehad met een harde reset met gdr3, downloaden van apps was niet meer mogelijk. Zelfde foutmeldingen als hier boven beschreven is. Mijn enigste oplossing na een dag van alles geprobeerd te hebben was door de telefoon opnieuw met een stock rom te flashen. Daarna de Developer preview app geïnstalleerd en weer geupdated naar gdr3. Dit was voor mij de enigste oplossing!

Mag hier geen links posten, maar op XDA staat een goede tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

xxxneoxxx schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:06:
[...]

Ik denk omdat veel mensen GDR2 nog niet gehad hebben, en dit een voorwaarde is voor GDR3..

Plus, de DEV preview mist mogelijk nog specifieke zaken zoals drivers e.d.. Ik wacht wel lekker op de officiele update. :P
ok indien je gdr2 niet hebt dan is dat wel balen.

Ik draai hier al 2 maanden de preview en heb werkelijk waar 0,0 issues. Kan het een ieder aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
xxxneoxxx schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:04:
[...]

Hmm, zat al even te googlen, maar bij zo'n beetje elk topic kom ik jouw username tegen, dus je bent zelf al flink aan de bak geweest.. :'(

Mogelijke oplossing die ik nog tegenkwam, is het verwijderen van de telefoon vanuit je live account, en deze opnieuw toe voegen. Hierna is er een kans dat het downloaden van apps weer werkt. Maar goed, geen garantie dat dit ook maar iets oplost.. Heb zelf het probleem niet.. Lees ook dat veel mensen issues hebben met zwarte schermen e.d. na het booten na installatie GDR3.. Toch 'best irritant'.. Heb jij dit ook gehad?

YouTube: For you, Microsoft..
Ja, heb al vanalles geprobeerd. Mijn telefoon verwijderen uit m'n live account heb ik dus ook geprobeerd ;) Die komt er dan na een harde reset terug in maar biedt geen oplossing. Ik heb ook al geprobeerd na een harde reset een andere Microsoft account te gebruiken en zelfs dit helpt niet. Het is dus zuiver de telefoon (ROM) die corrupt is denk ik dan.

De issues met de zwarte schermen na het booten heb ik ook gehad. Dat is wel heel bizar. Wanneer je vanuit de settings een factory reset doet krijg je dat. Reset via de toetsencombinatie is de enige reset die je kan uitvoeren en die soms (na een 3-4 keer proberen) werkt. Error 8007049a krijg je bij installatie van apps. Downloaden lukt, installeren niet. Al op verschillende wifi's geprobeerd alsook 3G. Na een 20 tl harde resets zal het flashen worden denk ik. Weet nog niet als ik het zelf ga doen of laten doen in een Service Center. Op dit moment heb ik er genoeg van. Het ergste van al is dat niemand precies weet wat die fout precies betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
xxxneoxxx schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:06:
[...]

Inderdaad, GDR2 had ik nog niet dus kon ik geen Dev preview installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Laatst online: 29-06 22:22
Een paar dagen geleden heb ik mijn telefoon gereset omdat ik een andere Microsoft account aan de telefoon wilde koppelen en de prive-gegevens van de vorige account wilde wissen. Maar nu ik een Microsoft account aan de telefoon wil koppelen om de telefoon te activeren, krijg ik steeds een foutmelding: FFFFFE70: we weren't able to activate your phone. Ook heb ik geen mogelijkheid om te browsen via wifi of 3g, hoewel de Store en de Maps App wel worden geladen ( dus er is niet mis met de verbinding zelf ). Ik heb via de chat met een Samsung medewerker gesproken en hij heeft me doorverwezen naar Microsoft Support. Ik heb een lange gesprek gehad met Microsoft Support ( bijna 2 uur lang ), waarbij ik alle mogelijke opties heb geprobeerd om de telefoon met een Microsoft account te activeren, maar alles tevergeefs, elke keer kreeg ik de FFFFFE70 error code. Ik heb o.a. de telefoon 3 keer gereset, 2 simkaartjes van Vodafone en T-mobile geprobeerd, 2 verschillende Microsoft accounts, activatie via wifi, 3g en een beveiligde activatie via de 2 step authentication, maar niets heeft geholpen. Heeft iemand misschien suggesties wat ik in dit geval nog kan proberen?

update: problem opgelost, fout was onstaan door onjuiste regio en tijd instellingen op de telefoon en de microsoft server.

[ Voor 5% gewijzigd door miranon op 01-01-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Reactie op miranon
Ik heb genoemde problemen niet maar wil desondanks miranon bedanken voor het feit de onderaan het bericht nog een update wordt vermeld. Heel attent. Zou iedereen moeten doen want daar kunnen we wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
GekkeGerrit83 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:30:
Heb hetzelfde gehad met een harde reset met gdr3, downloaden van apps was niet meer mogelijk. Zelfde foutmeldingen als hier boven beschreven is. Mijn enigste oplossing na een dag van alles geprobeerd te hebben was door de telefoon opnieuw met een stock rom te flashen. Daarna de Developer preview app geïnstalleerd en weer geupdated naar gdr3. Dit was voor mij de enigste oplossing!

Mag hier geen links posten, maar op XDA staat een goede tutorial.
Telefoon ook terug geflashed naar GDR2 en ge-update naar GDR3 Dev. Prev. (build 8.0.10521.155).
Alles werkt nu zeer vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mensen, is met de GDR3 dev preview nu ook het spontaan rebooten van de Ativ S bij slecht bereik opgelost? Iemand die dit probleem voorheen ook ervoer en opgemerkt heeft dat het nu opgelost is? Heb nml inmiddels verschillende beweringen gelezen hier over. Toch m.i. nog een van de lulligere "features" van WP8/de Ativ S. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
xxxneoxxx schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:08:
Mensen, is met de GDR3 dev preview nu ook het spontaan rebooten van de Ativ S bij slecht bereik opgelost? Iemand die dit probleem voorheen ook ervoer en opgemerkt heeft dat het nu opgelost is? Heb nml inmiddels verschillende beweringen gelezen hier over. Toch m.i. nog een van de lulligere "features" van WP8/de Ativ S. :')
Voorlopig (na 1 dag) nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

nee is er nog steeds.. Dit heeft echter niet met wp8 te maken. Samsung Galaxy 3 op android heeft dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Mijn vorige samsung + android had exact hetzelfde... Met name in het buitenland in plattellandsgebieden ronduit irritant...

Edit: wat tijmemg ook al zei, al had ik een galaxy advance

[ Voor 5% gewijzigd door jorisjan op 05-01-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
De developer preview van GDR3 er toch maar opgezet.. Want zelfs met een redelijke oke CSC code duurt het maar en duurt het maar voor de update officieel uitgerold wordt.. (KPN - was wel redelijk snel met GDR2 met mijn CSC) En kan idd bevestigen dat de spontane reboots (rolluiken dicht in huis - daardoor slecht bereik) niet opgelost zijn met GDR3. Allicht is dit idd hardware specifiek bij Samsung hardware, en niet zozeer WP8 gerelateerd. :(

Eerste GDR3 ervaringen zijn wel OK overigens - maar je merkt weinig van de wijzigingen. Wel na in gebruikname telefoon na de update direct een dikke battery drain. In een nacht was de batterij van 100% leeggelopen naar krap 20%. Even snel googlen leert dat de batterij compleet drainen - en 'm helemaal opnieuw opladen tot 100% de batterij opnieuw kan conditioneren. Plus, dat een reboot wel eens wil helpen in zulke gevallen. Aangezien batterij toch bijna leeg was, deze beide acties gecombineerd, en nu lijkt het ding zich weer normaal te gedragen. Misschien een tipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 19:55
hmm, Mijn ativ s zou morgen aan moeten komen, mijn eerste WP!

Zijn er apps of dingen die ik zou moeten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Metrotube is een erg fijne youtube-alternatief
Flitsservice flitsnav als je auto rijdt
Nu.nl vind ik wel redelijk
En "regenmeter" is erg fijn en heeft een goeie live-tile

En dan heb ik er ook here drive+ op staan met offline kaarten voor de benelux en duitsland. Prima offline navigatie (al kiest die soms een onlogische route)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathaann
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb 3 maanden geleden mijn Samsung ativ s gekocht, de batterij ging eerst met gemak 2 dagen mee.

maar sinds een maand gaat die maximaal 1 dag mee, heb al een reset gedaan en gekeken welke apps het konden zijn maar ben er niet achter gekomen.

heeft iemand misschien tips kwa instellingen enz.

en weet iemand hoe je het trillen bij whatsapp berichten uitzet als je de app hebt geopend? Vind het zo irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, je geeft niet precies aan wat je bekeken hebt m.b.t. apps. Inkoppertje, maar heb je gekeken welke apps op de achtergrond actief mogen blijven? Dat zijn nml meestal de boosdoeners bij korte battery life. :P

Onder instellingen -> naar rechts swipen -> Applications -> Background tasks. Ik zelf heb daar een 4tal apps op allowed staan (Live Tile Agenda, mybattery, Regenmeter en Whatsapp), en daarmee houdt mijn Ativ S het anderhalve dag tot 2 dagen uit. Als daar veel apps op Allowed staan, vliegt je batterij leeg is mijn ervaring.

M.b.t. jouw whatsapp vraag; ik denk haast niet dat het kan zonder dat je de algehele trilfunctie uit zet. Je kan proberen trillen in totaal uit te zetten, mogelijk dat dit dan ook wegblijft. Een andere optie die misschien werkt, is om weer naar settings te gaan, en dan vervolgens naar extra settings. Hier kan je eventueel de onderste optie, "Haptic Feedback", uitzetten. Dan zijn de enige 2 mogelijke "workarounds" die je hebt vrees ik. Aan Whatsapp valt verder niet veel te customisen op Windows Phone. Ook aparte message tones kunnen bijv. nog niet ingesteld worden, de app neemt gewoon de system default over zo lijkt het. Overigens staat mijn telefoon op de Engelse taal ingesteld (aangezien NL niet veel voordelen biedt; o.a. vanwege ontbrekende voice control vertalingen), dus als de jouwe op NL ingesteld staat, zullen zaken als 'Settings' hoogstwaarschijnlijk 'Instellingen' heten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
Hallo mensen,
ik heb vandaag mijn ativ s aangeschaft en ik ben er zeer tevreden over... Alleen mis ik 1 ding: het scherm draaien uitzetten.
omdat deze optie in gdr3 zit wil ik het erg graag hebben maar ik kan niet updaten ook al is mijn toestel unbranded.

ik heb hier ooit een manier gevonden om het updaten te forceren door de csc code te veranderen, kan iemand me uitleggen hoe?

mvg,
henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heb je GDR2 al? Zo ja, dan heeft het aanpassen van je CSC code nml geen nut. Zo nee, dan kan het idd nut hebben om GDR2 te krijgen, en evt. ook direct GDR3.

Verder, over het aanpassen van je CSC code..Er zit een zoekfunctie boven aan je scherm, en het is in ditzelfde topic zelfs een keer letterlijk stap voor stap uitgelegd..
Niet om flauw te doen, maar je gaat immers wel rommelen met je telefoon instellingen op een manier die je als eindgebruiker helemaal niet aan zou moeten kunnen passen nml. Wat inhoud dat als je dingen verkeerd doet, je in het ergste geval de boel ook kapot kan maken..

Een beetje zelfredzaamheid en zelf dingen opzoeken/inlezen e.d. lijkt mij dan persoonlijk wel handig om eerlijk te zijn. Zodat je in ieder geval begrijpt wat je doet, en zelf ook e.e.a. kan fixen/uitzoeken mocht iets niet OK werken.

Wel tof btw; ben erg blij dat k voor de Ativ S gekozen heb. Met de Interop unlock is een hoop mogelijk om aan te passen. Heb zojuist een andere whatsapp tone ingesteld. :D Kan ik iig onderscheid maken tussen de telefoon van m'n vriendin en de mijne als een van beide een whatsapp ontvangt. Niet meer wachten tot de Whatsapp devs eindelijk de moeite nemen om deze feature te implementeren, gewoon zelf instellen met een Interop unlock. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Als ik terugkijk op mijn experimenten en wat het me heeft opgeleverd zeg ik: was ik maar pre GDR2 gebleven. Vanaf GDR2 en hoger heb ik veel problemen met het netwerk. Wifi en bluetooth zijn instabiel, zelfs als ik bluetooth uitzet heb ik regelmatig onderbrekingen in mijn netwerk.
Dat uit zich bijv. in dat ik meestal het einde niet haal van een youtube filmpje van 5 minuten, dat ik iets probeer te posten in een app wat lang duurt enzovoort.

Het stomme van dit issue is dat het pas echt irritant wordt als je je realiseert dat de netwerk stack onbetrouwbaar is. De gebruikservaring van die apps is zoveel beter op mijn oude Galaxy S2 dan op de ATIV S dat ik maar heen en weer blijf gaan tussen deze toestellen. Zonder die netwerk issues is het wel een geweldig apparaat en zou ik niet terug kijken naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Ik herken de problematiek van @Aapzak totaal niet (gebruik echter zelden of nooit Bluetooth).
Zit zelf op GDR3 (handmatig erop gezet) en moet zeggen dat ik juist onder de indruk ben van het WiFi signaal en de stabiliteit.
Ik merk juist dat de ATIV S een veel betere WiFi connectie heeft dan op m'n Android waar deze op m'n werk (met een belabberd WiFi-netwerk, dat wel) regelmatig geen verbinding heeft terwijl de ATIV nergens over klaagt.

Misschien ligt het aan de firmware versie. Ik zit met de mijne op 2424.12.11.2
Maar lees idd hier en daar dat men Bluetooth issues heeft met de 'officiële' GDR3 (2424.13.9.1)

[ Voor 13% gewijzigd door rvnieuwh op 16-01-2014 09:17 . Reden: firmware versie verschil? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Het gekke is dat het zich ook niet beperkt tot Samsung. Ook mensen met een HTC hebben er last van. Maar dus niet iedereen. Heel vreemd.

Ik kan ff niet checken op welke versie ik exact zit maar het is de developers preview, up-to-date.

Elke dag als ik thuis kom denk ik aan de mooie tegeltjes, de integratie van allerlei services, de mooie foto's die hij maakt, het mooie uiterlijk (vind het lettertype bijv. erg mooi) en pak ik 'm weer ff bij. Maar binnen 10 minuten zit ik me te ergeren :)

Bij WhatsApp worden ze al gek van me met al dat gewissel van toestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:15

winnie

de poes...

Ook ik heb problemen met bluetooth na de update naar GDR2. En ik wordt er ook niet gelukkig van dat de bluetooth problemen waarschijnlijk niet opgelost zijn in GDR3. Wat me wel opvalt is dat ik geen meldingen vind van bluetooth problemen bij de combinatie Nokia en GDR2. Makes me wonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
GDR2? Dan hebbie niet goed gezocht, want er is genoeg te vinden over issues met bluetooth na gdr2. Zelfs in dit topic nog. GDR3 zou dit moeten verhelpen. Waar dus twijfel over is.

Iemand ervaring met 32 GB class 10 kaartjes in de Ativ S? Mijn 16GB loopt een beetje uit z'n ruimte, zeker met de Here maps erbij op het kaartje. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door xxxneoxxx op 16-01-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik gebruik al tijden zo'n kaartje, al m'n muziek staat erop. Werkt prima zonder merkbare vertraging. Foto's laat ik op het telefoongeheugen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ah, tof, dan ook maar eens eentje bestellen nu ze niet zo duur zijn meer. Thanks Irminsul! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb ook 32GB class 10. Werkt prima. Ik laat alles naar de SD kaart schrijven, dus ook de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Op dit moment wordt een update op mijn Ativ-S geïnstalleerd, die ik OTA aangeboden kreeg. Dit is dus geen preview/developer editie. Telefoon is een ibood toestel (oorsprong is Frans) met T-Mobile. als provider en er stond GDR2 op. Zodra ik een versie nummer van Windows Phone heb, zal ik die hier posten.
Het gaat om 4 Windows Phone updates met 1 Samsung update.

De update is klaar.
Versies:
Windows Phone: 8.0.10517.150
Firmware: 2424.13.10.1
Hardware: 15.15.1.0

Ik mis dus nog versie 8.0.10521.155

[ Voor 17% gewijzigd door winnie op 17-01-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
winnie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:02:
Op dit moment wordt een update op mijn Ativ-S geïnstalleerd, die ik OTA aangeboden kreeg. Dit is dus geen preview/developer editie. Telefoon is een ibood toestel (oorsprong is Frans) met T-Mobile. als provider en er stond GDR2 op. Zodra ik een versie nummer van Windows Phone heb, zal ik die hier posten.
Het gaat om 4 Windows Phone updates met 1 Samsung update.

De update is klaar.
Versies:
Windows Phone: 8.0.10517.150
Firmware: 2424.13.10.1
Hardware: 15.15.1.0

Ik mis dus nog versie 8.0.10521.155
8.0.10517.150 is de officiële GDR3 versie.
Versie 8.0.10521.155 is een update op de dev GDR3 versie en dus niet van toepassing op jou versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ah, oké. In ieder geval heb ik dus nu via de officiële weg GDR3 gekregen. Er is nog hoop dat het met de (mijn) Ativ-S goed komt. :)

[ Voor 18% gewijzigd door winnie op 18-01-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ook ik heb met GDR3 genoeg problemen met Bluetooth. Als ik m'n auto instap kan het allemaal goed zijn met het handsfree systeem, of hij verbind wel maar je hoort geen geluid tijdens bellen ... Of hij koppelt niet meer.
Enige oplossing is dan vaak ontkoppelen en weer opnieuw koppelen.

Tsja, lijkt zelfs erger te zijn geworden met GDR3.

Verder weinig echte problemen... Jammer dat je geen netwerk shares kan benaderen en dat de koppeling met Google niet altijd ideaal is, maar dat zijn bijzaken.

Telefoon is wel super responsief, en de aanwezige apps werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Hier rolt GDR3 ook binnen (Bel Simpel toestel met GDR3 preview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Hier nog steeds geen GDR3 update binnen. Eerlijk gezegd mis ik niks aan mijn Ativ, maar zou de update toch wel binnen willen hebben, om maar up to date te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:59:
Hier nog steeds geen GDR3 update binnen. Eerlijk gezegd mis ik niks aan mijn Ativ, maar zou de update toch wel binnen willen hebben, om maar up to date te zijn.
heb je al de "csc" methode geprobeerd om het updaten te forceren?
dat werkte namelijk perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Heb na de GDR3 update maar eens een harde reset gegeven... Toestel voelt stukje sneller aan na alle apps en instellingen te hebben hersteld.. Daarnaast is de irritante wifi/3g geen verbinding bug weg. (had vaak bij apps dat je iets in wilde laden en dit niet gebeurde, probeerde je het opnieuw, was het binnen een seconde gedownload: store, NOS, explorer etc)

Datasense werkt nu ook met tmobile + mn other storage overschot van voorgaande GDR versies is eindelijk weg.

[ Voor 13% gewijzigd door tijmeng op 18-01-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Kraanmachinist schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:26:
[...]

heb je al de "csc" methode geprobeerd om het updaten te forceren?
dat werkte namelijk perfect voor mij.
Nee, heb ik nog niet gedaan. Ik ben niet zo gek op het forceren van een update, nadat ik daar wat minder goede ervaring mee heb gehad op een ander apparaat.
Destijds leek het een goed idee, maar bij een volgende update had ik veel werk aan herstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Poops_McGhee op 18-01-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:03:
[...]

Nee, heb ik nog niet gedaan. Ik ben niet zo gek op het forceren van een update, nadat ik daar wat minder goede ervaring mee heb gehad op een ander apparaat.
Destijds leek het een goed idee, maar bij een volgende update had ik veel werk aan herstellen.
je kunt ook gewoon interop unlocken (5 minuten werk) en daarna de update optie aanklikken, heb het al 2 keer gedaan zonder problemen.
als het toch fout gaat is er nog een recovery programma voor de pc om grd2 te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gdr3 en alles werkt goed
vreemd dat bij "systeem" 4,33gb staat
is dit normaal , 4,33gb alleen voor het systeem?
alles werkt goed verder
hoe doe je precies een reset instellingen en komt hij dan terug op gdr3?
er staat fabrieks instellingen terugzetten
ook kan ik niet de drive maps op sd zetten, hoe moet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 03:30:
Heb gdr3 en alles werkt goed
vreemd dat bij "systeem" 4,33gb staat
is dit normaal , 4,33gb alleen voor het systeem?
alles werkt goed verder
hoe doe je precies een reset instellingen en komt hij dan terug op gdr3?
er staat fabrieks instellingen terugzetten
ook kan ik niet de drive maps op sd zetten, hoe moet dit?
als je maps op je sd kaart is heb je een custom rom nodig (gebruik ik nu dus)

als je je telefoon reset behoud je inderdaad gdr3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Niet per se, wp7 tools heeft ook een optie "save maps to SD card". Geen custom rom voor nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Heel irritant dit. Elke keer als ik een video wil afspelen (youtube/gamekings or whatsoever) krijg ik de melding dat het bestand niet kan worden afgespeeld op het apparaat. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ativ gdr3 een fabrieksinstellingen reset gegeven en daarna was het uit met de pret , zwart scherm en niet meer opstarten

Heb de gdr2custom rom geflashed en alles werkt gelukkig weer, csc op ota gezet en dev preview is ingelogd

Hoe update ik nu naar gdr3? het zou vanzelf moeten gaan maar hij ziet geen update meer

Is er een gdr custom rom? heb die nog niet gevonden zit op gdr2 10328.78

edit
gdr3 flash rom gevonden op xda met phn als csc
dit geflashed en alles op gdr3. hierna kwam er een ota update en alles origineel op gdr3
mijn system is nu 2,33gb en alles is sneller en werkt perfect
uitkijken dus voor een Factory reset!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Door m'n CSC code op ATO te zetten heb ik ook gdr3 ontvangen. Die CSC schijnt elke update het eerst te ontvangen, dus hou t zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc3800
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-01-2015
Paar dagen geleden update naar GDR3 ( automatisch ). :)
Maar nu werkt hij niet meer in de auto.
Met bluetooth aan : iedere 3-4 tal minuten een reboot, heel leuk. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

luc3800 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 01:03:
Paar dagen geleden update naar GDR3 ( automatisch ). :)
Maar nu werkt hij niet meer in de auto.
Met bluetooth aan : iedere 3-4 tal minuten een reboot, heel leuk. :-(
Ik heb de telefoon van de bluetooth settings in de auto verwijderd, en nu krijg ik hem geen eens meer gepaired. Ook met GDR3. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
GDR3 is net een paar uur binnen via de officiële weg. Wel jammer dat je alles weer opnieuw moet instellen, ook na het terugzetten van een backup. BT apparaten pairen gewoon als voorheen, werken als voorheen. Afgezien van de rotationlock heb ik nog niet echt spectaculaire dingen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas gaat dat niet zo simpel. Om mezelf maar even te quoten:

kippengaas schreef op maandag 11 november 2013 @ 03:34:
Ok bij mij is het updaten niet helemaal vlekkeloos gegaan. Ik heb eindelijk de GDR2 (en ook 3) update erop kunnen krijgen. De telefoon was nog bezig met allerlei apps aan het installeren en ondertussen werden ook de Nederlandse taal woordenboek/suggesties gedownload. Op een gegeven moment kreeg ik een melding dat dit geïnstalleerd kon worden. Nou prima, ik dus op ok gedrukt. De telefoon werd opnieuw opgestart en ik kreeg de welbekende tandwielen in beeld. Na een seconde of 10 valt de telefoon uit. Hij reageert niet als ik kort op een knop druk. Pas als ik lang op de aan/uit knop druk gaat de telefoon weer aan, tandwielen in beeld en na 10 seconden valt ie weer uit...... Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen? Ik kan dus nu helemaal niks meer met de telefoon :S

kippengaas schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:03:
Ok nou hij is officieel dood verklaart door een Samsung service medewerker na mijn avontuurtje om er GDR2 op te zetten.... Prettig. Helaas gekocht via marktplaats, daarom geen winkel bon en dus geen garantie.

kippengaas schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:19:
Ik ben laatst bij een Samsung Service center geweest in Amsterdam bij een Vodafone winkel. Die medewerker gaf aan dat het waarschijnlijk een hardware probleem was (misschien het moederbord), dus dat hij er niks meer aan kon doen).

Hey kippengaas,

Had exact hetzelfde als jou na een factory reset op gdr3 dacht dat het einde verhaal was
Heb een gdr2 rom geflasged en daarna een gdr3 met phn als csc (kpn)

Alles weer oke en automatisch kwam er een gdr3 update overheen , terwijl ik al gdr3 had geflashed
Momenteel draait het stabiel en snel, ben tevreden alles werkt goed , ook bluetooth en slecht bereik en 3g downloaden, geen omkijken meer naar , eindelijk...
het duurde wat maanden maar nu is de ativ s oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ik heb ook maar eens de fabrieksinstellingen teruggezet na de officiële GDR3 update. Duurt wel lang voordat alles opnieuw gedownload is. Ik hoop dat hiermee bluetooth weer werkt.
Wel achterlijk dat je die fabrieksinstellingen elke keer na een windows phone update moet herstellen. Dat soort geintjes heeft Android of iOS toch niet.

Edit: na het terugzetten van de fabrieksinstellingen kan de auto wel de telefoon vinden en kan er verbonden worden. Maar zodra ik een bluetooth verbinding heb, reboot de telefoon 9 van de 10 keer. Om gek van te worden.

[ Voor 25% gewijzigd door winnie op 26-01-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Windows Phone heeft dat ook niet, ik heb alleen een beetje het gevoel dat het aan de ativ s ligt. Nu ik de Lumia 1520 heb werkt BT etc vele malen beter dan een ativ s met gdr3.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.